Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 383 ... 408 Laatste
Acties:
  • 1.163.926 views

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:21

BTC100K2021

Kijk eens dom, ja ho maar.

Behoorlijke bedragen toch hier, ik ben in november vorig jaar begonnen met 300 euro dat op zijn top 1700 dollar waard was eind januari. Sindsdien 1x voor ongeveer 200 bijgekocht, momenteel is e.e.a. plusminus 400 waard. Als ik jullie situatie lees doe ik het nog niet eens super slecht. Ik pak regelmatig leuke daytrades maar ik ben ook zo koppig om niet in USDT te gaan en daar heb ik veel op verloren.

Met het bescheiden bedrag ga ik wel full risk, dus ik zit vaak vol in 1 munt. Zo heb ik toch genoeg "actie" naar mijn gevoel.

Mijn succesformule om veelvuldig bijkopen te voorkomen:
Als ik de drang voel om bij te kopen stort ik wat extra in mijn beleggingsportefeuille in plaats van crypto.

[ Voor 10% gewijzigd door BTC100K2021 op 23-11-2018 10:35 ]

• Thaam
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-11 06:45
TuutjDrie schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:34:
Behoorlijke bedragen toch hier, ik ben in november vorig jaar begonnen met 300 euro dat op zijn top 1700 dollar waard was eind januari. Sindsdien 1x voor ongeveer 200 bijgekocht, momenteel is e.e.a. plusminus 400 waard. Als ik jullie situatie lees doe ik het nog niet eens super slecht. Ik pak regelmatig leuke daytrades maar ik ben ook zo koppig om niet in USDT te gaan en daar heb ik veel op verloren.

Met het bescheiden bedrag ga ik wel full risk, dus ik zit vaak vol in 1 munt. Zo heb ik toch genoeg "actie" naar mijn gevoel.

Mijn succesformule om veelvuldig bijkopen te voorkomen:
Als ik de drang voel om bij te kopen stort ik wat extra in mijn beleggingsportefeuille in plaats van crypto.
Ik ben ook op deze manier bezig... toch al ruim 6k inzitten. Mocht het weer terug naar ath gaan dan ben ik spekkoper.

• burnebie
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 23-11 22:22
Ik ben vorig jaar juli/augustus ingestapt en heb mijn inleg tot en met begin december verdeeld ingezet tot €5k. Eind december mijn inleg er uit gehaald. Het restant was ergens de eerste week van januari ruim 50k waard. Natuurlijk niks mee gedaan, want de inleg was er al uit en ik zat midden in het moment dat de wereld crypto aan het adopteren was dus die 100k lag om de hoek. Ohh wacht....
Dat liep even anders.
In juni heb ik nogmaals een bedrag gelijk aan mijn inleg er uit gehaald om een opleiding van te bekostigen. En nu staat er nog een bedrag van om en nabij mijn initiële inleg.
Echter heb ik de laatste 2 a 3 weken hier en daar wel weer wat plukjes bij gekocht. Op hoop van zegen.

Ik heb er iig geen verlies van en een mooie opleiding aan verdiend die me wellicht een goed salaris op gaat leveren waarvan ik meer crypto kan kopen ;)

• Elixyr
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-11 10:52
Ok hier aardig in de min inmiddels, vorig jaar augustus begonnen met 300.- op de piek is dit 6000,- geweest. Te gierig om het te cashen :X. Ergens in de dip in maart nog eens 1000,- erin gestopt want ja veel lager kon het toch niet meer gaan 8)7 Inmiddels is alles nog 800,- waard |:( ;w

• Sahara
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-11 12:42
Ik ben bedroefd van het lezen van de bovengenoemde verhalen van mensen die eigenlijk non stop aan het hodlen zijn geweest en nu nog maar een fractie over hebben wat zij in november/december/januari er in hebben gepompt. De HODL strategie over een paar jaar uitgesmeerd kan lucratief zijn, maar dat is niet zeker.

Ik denk dat iedereen helaas m.b.t. speculeren/investeren een keer een dure les moet leren, hoe het niet moet. Natuurlijk geldt "investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!" maar je moet denk ik meer denken "hoe hou ik over een langere periode mijn geïnvesteerde geld min of meer constant". Natuurlijk wil je winst maken, maar je wint het niet tegen de markt in, als de markt omlaag gaat, dan ga jij mee omlaag als je hodled. Klinkt als common sense, maar in de praktijk moet je jezelf mentaal over de sloot springen dat je als je verkoopt "minder stuks hebt als het stijgt, maar tegelijkertijd meer kan kopen als het daalt en in the end je euro's/dollars belangrijker zijn dan het aantal stuks".

Jaren terug heb ik mijn eigen leergeld betaald met het handelen van opties etc. en een hoop euro's verloren. Uiteindelijk is kapitaalbehoud belangrijker dan winst, althans dat is mijn levensles uit speculatie in general.

Verwijderd

Voor de zomer ben ik gestopt, en alles verkocht. Met het plan na de zomer weer te beginnen, maar de koers was mij te stabiel/saai om weer in te stappen, achteraf wel blij mee.

Er zullen heel wat mensen hun spaarcentjes kwijt zijn geraakt het laatste jaar.

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-11 11:41
Ik ben ook met veel te veel begonnen. Kon op 6 februari iets meer dan 1 BTC kopen ware het niet dat ik te traag was met inloggen en een flinke boot misliep. Wist ook helemaal niets van handelen en crypto, op een gegeven moment blind ingekocht en m0000000.. oh nee toch niet. Het verlies was toen nog 'maar' 20% maar is inmiddels door botte pech (heb ik altijd) opgelopen tot ruim 70%. Hodlen deed ik sowieso niet anders was ik denk ik nog veel meer kwijt geweest. Vond dat ook geen goed idee in een bearmarkt.

Heb dit jaar wel veel geleerd maar het gevolg van diit alles is dat ik nu heel onzeker en te voorzichtig ben met inkopen. Buy the dip zeggen ze dan. Tja, maar wanneer is dat? Achteraf lijkt het allemaal zo makkelijk maar op het moment zelf? Vertel maar eens wat je moet doen dan. Nu zou ik zeggen kopen gezien de zwaar oversold 1D RSI en de dip zonder echte correctie naar boven maar ben de afgelopen dagen zelfs 200USDT achteruit gegaan. Gelukkig in BTC wel flink terugverdiend maar had het liefst écht in de plus gestaan natuurlijk.

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11 22:44
Als mensen hun spaargeld erin stoppen, dan heb ik er geen medelijden mee als ze dat verloren zijn...

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-11 17:24

paradoXical

The ParadoX

Nieuwjaar, 110k USD en op 85k XVG verkocht voor BTC.
Paar dagen later in totaal 25K USD uitbetaald, en weer een aantal posities genomen, want we gaan verder omhoog...

Afgelopen maanden bij iedere dip bijgekocht, en veel geleerd over TA, de juiste mensen volgen op twitter. Ga nu bij een mogelijke bounce in USDT, portfolio waarde zit om en nabij de 12-13k USD.

Mijn bitcoin target jan/geb op 2500-3000USD (buy zone).
Ik HOLD alleen tokenpay, rest van mijn coins gaat naar USDT.

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:25

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Schuey schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:54:
Als mensen hun spaargeld erin stoppen, dan heb ik er geen medelijden mee als ze dat verloren zijn...
Waar slaat dat nou weer op :?. Waarom zou je niet risicovol kunnen beleggen met je spaargeld? Uiteindelijk komt het gewoon neer op bankroll management - je moet er niet meer instoppen dan dat je bereid bent te verliezen. Maar of je dat geld classificeert als "spaargeld" doet er natuurlijk niet toe.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• BTC100K2021

BTC100K2021

.oisyn schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:57:
[...]

Waar slaat dat nou weer op :?. Waarom zou je niet risicovol kunnen beleggen met je spaargeld? Uiteindelijk komt het gewoon neer op bankroll management - je moet er niet meer instoppen dan dat je bereid bent te verliezen. Maar of je dat geld classificeert als "spaargeld" doet er natuurlijk niet toe.
Juist, ik vind het juist zeer zuur als mensen flinke percentages van hun spaargeld zijn kwijtgeraakt. Lijkt mij vrij stressvol.

Maar laten we het positief bekijken: wellicht kijken we in 2020 terug op dit topic met weemoed vanwege de lage prijzen nu.

• ggj87
Of we denken 'Jezus, dat we toen kochten' :X

[ Voor 3% gewijzigd door ggj87 op 23-11-2018 11:02 ]

• BTC100K2021

BTC100K2021

In ieder geval hoop ik dat we niet meer weten wat bitcoin cash is.

Verwijderd

Jongens en meisjes het komt allemaal vast goed :(:) ooit... :-(

• Klaas25
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-11 07:11
ggj87 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:02:
Of we denken 'Jezus, dat we toen kochten' :X
Als je dogecoin blijft kopen wel ja. Maar behalve de zware bearmarket van dit jaar zijn er zoveel berichten gewoon over miljarden dat de cryptowereld binnen zal stromen. Je weet gewoon alleen niet wanneer. Kan 2019 worden maar ook pas over 2 jaar. En ja in de juiste munten zitten.

Al die mensen die Wallstreet verlaten voor crypto in het afgelopen jaar zijn toch ook niet achterlijk? Er zit echt wat aan te komen. Amazon Google en een Microsoft vielen ook eerst terug tot een schrikbarende 95-99% van hun ATH en vanaf daar is geschiedenis.

• Bartvandelaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-02-2024
Die 2500 - 3000 range houd ik ook aan voor BTC. Lijkt mij prima om dan wat aan te schaffen.

Rookworst zonder r is ook worst.

• burnebie
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 23-11 22:22
Sahara schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:45:
Ik ben bedroefd van het lezen van de bovengenoemde verhalen van mensen die eigenlijk non stop aan het hodlen zijn geweest en nu nog maar een fractie over hebben wat zij in november/december/januari er in hebben gepompt. De HODL strategie over een paar jaar uitgesmeerd kan lucratief zijn, maar dat is niet zeker.

Ik denk dat iedereen helaas m.b.t. speculeren/investeren een keer een dure les moet leren, hoe het niet moet. Natuurlijk geldt "investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!" maar je moet denk ik meer denken "hoe hou ik over een langere periode mijn geïnvesteerde geld min of meer constant". Natuurlijk wil je winst maken, maar je wint het niet tegen de markt in, als de markt omlaag gaat, dan ga jij mee omlaag als je hodled. Klinkt als common sense, maar in de praktijk moet je jezelf mentaal over de sloot springen dat je als je verkoopt "minder stuks hebt als het stijgt, maar tegelijkertijd meer kan kopen als het daalt en in the end je euro's/dollars belangrijker zijn dan het aantal stuks".

Jaren terug heb ik mijn eigen leergeld betaald met het handelen van opties etc. en een hoop euro's verloren. Uiteindelijk is kapitaalbehoud belangrijker dan winst, althans dat is mijn levensles uit speculatie in general.
Er is helemaal niets zeker. Holden niet en handelen ook niet.
Ieder zal zijn eigen fouten moeten maken zoals jij dat blijkbaar zelf ook hebt gedaan.

In mijn geval is traden geen goed idee. Ik ben er simpelweg niet goed in en heb er geen zin in of tijd voor om het mezelf te 'leren'.
Ik zal niet meer holden tot het einde der tijden. Ik heb mijn strategie aangepast, maar die komt enkel ten uitvoer bij een nieuwe bullrun/bullmarkt.
Mocht de boel nu klappen is dat heel jammer, maar zoals ik eerder aangaf; ik heb dan ook geen verlies.

• Klaas25
Op de bank is het ook geen zak waard. Dus waarom niet investeren? Het is toch niet je huishoudgeld.. Dat is een ander (wel dom) verhaal.

• ggj87
Bartvandelaar schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:09:
Die 2500 - 3000 range houd ik ook aan voor BTC. Lijkt mij prima om dan wat aan te schaffen.
Eens. Als het daar naartoe gaat ga ik dik accumuleren en hodlen. Die bounce daarop vorig jaar was zó sterk. Tevens lijkt mij dit een niveau waarop de meeste mensen wel een volledige BTC kunnen kopen en dat dan denk ik ook doen.

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-11 19:29

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:43:
[...]

Mooi hoe jij toch de werkelijkheid recht kunt lullen. BTC zakt alleen maar verder weg.
Mensen kopen plukjes in, jaja. Alleen veel meer mensen verkopen plukken, maar die hoor je niet.
Je hoeft ze ook niet te horen. Gewoon naar de chart kijken.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• deppenboks
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Nog lotgenoten in NEO hier?

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Beetje jammer zo opmerking -1

• Rrehorst
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-10-2022
Kansloze opmerking...

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23-11 21:01
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:06:
Jongens en meisjes het komt allemaal vast goed :(:) ooit... :-(
Tenslotte zijn bankbiljetten ook maar stukjes papier met een tekeningetje erop.

Margin Call

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Ik kijk sinds woensdag niet meer in NEO mee, maar in fiat.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

Verwijderd

DAMAGE schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:16:
[...]

Je hoeft ze ook niet te horen. Gewoon naar de chart kijken.
Doe jij dat even en zet hem op 1 year.
https://www.livecoinwatch.com/price/Bitcoin-BTC

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-11 13:30

hmr

Ik blijf blij met de 4000% die ik op XVG heb gepakt en in fiat heb omgezet.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Aaaaah jij denkt dat ik niet weet wat BTC het hele jaar gedaan heeft. Goh nee dan snap ik je iet wat geërgerde reactie. Maak je geen zorgen. Ik weet exact wat BTC gedaan heeft het hele jaar. Ik kan de grafiek bijna dromen. Als jij even kijkt naar wat voor tijd ik de post maakte, en dat BTC vanaf toen inderdaad wat omhoog kroop. Korte termijn is dat.

Ik weet dat bagholden niet prettig is. Maar laten we het niet op elkaar gaan lopen afreageren hier. Zie de laatste tijd weer vaker van die sneertjes over en weer in dit topic langs komen. Gewoon niet doen joh. En anders lekker niet investeren als je er chagrijnig van wordt als het daalt in een jaar tijd.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

hmr schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:41:
En nu krijg je gewoon een tweede kans! Is toch fantastisch?

• hmr

hmr

DAMAGE schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:47:
[...]

En nu krijg je gewoon een tweede kans! Is toch fantastisch?
Herinvestering staat flink onderwater hoor...

Heb een positie in VET (gekocht in VEN tijdperk voor rond de dollar)

XRP - gekocht op 12 cent ofzo

XVG - rebuy op 11 cent (ouch)

BTC positie ook onderwater.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• Sahara
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-11 12:42
hmr schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:41:
Heb ook forse winst gemaakt met XVG en die winst zien verdampen, maar ongeacht die verdampte winst had ik die soap vorig jaar m.b.t. het XVG Wraith protocol/pyjama XVG whale/top developer Sunerok voor geen goud willen missen, damn zelden zo een shit show gezien als met Verge 8)7 :+ Die Oudejaars avond/Nieuwjaarsdag m.b.t. de release van het Wraith protocol zal ik nooit vergeten :F.

Edit: Oja, McAfee deed ook mee met het getwitter rondom XVG, dat was de slagroom bovenop de XVG taart.

[ Voor 8% gewijzigd door Sahara op 23-11-2018 11:55 ]

• Alabama_man
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-11 22:44
Serieuze vraag voor de mensen die een aardig verlies hebben geleden. Hoe beïnvloed dit jullie strategie? Dus als de boel nog verder zakt. Zijn jullie geneigd meer bij te kopen? Of als het break even punt komt. Cash je dan uit of wacht je tot je echt op winst staat voordat je verkoopt? Op hoeveel winst moet je staan wil je de drang krijgen om te verkopen? Etc.

• hmr

hmr

Sahara schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:50:
[...]

Heb ook forse winst gemaakt met XVG en die winst zien verdampen, maar ongeacht die verdampte winst had ik die soap vorig jaar m.b.t. het XVG Wraith protocol/pyjama XVG whale/top developer Sunerok voor geen goud willen missen, damn zelden zo een shit show gezien als met Verge 8)7 :+ Die Oudejaars avond/Nieuwjaarsdag m.b.t. de release van het Wraith protocol zal ik nooit vergeten :F.
op 26 december uitgestapt uit die shitshow, om op 11 cent weer in te stappen voor een bounce. Maar heb lang niet al mijn winst geherinvesteerd. 80% winst gewoon op rekening gestort en met 20% weer gaan handelen!

@Alabama_man - mijn strategie is voornamelijk een longterm hodl. Ik heb te weinig tijd om echt te daytraden, maar nog belangrijker; de kennis ontbreekt volledig.

Dus mijn huidige portfolio staat op de long term hodl, all or nothing. Als het cryptoschip zinkt, zink ik mee. Maar neem mijn klapper van 26 december lekker mee, want die heb ik gecashed.

Mocht het over 2 jaar weer gaan boomen, bepaal ik wel weer of ik eruit stap. Ik zit er immers in met geld waarvan het absoluut geen probleem is als het weg is. (Wel jammer natuurlijk :*) )

[ Voor 27% gewijzigd door hmr op 23-11-2018 11:53 ]

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:49
Sahara schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:50:
[...]

Haha echt he. Heb ze helaas toen niet weg gedaan maar wel met een hun mega samenwerking hype.

• Bartvandelaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-02-2024
Zal die BCHSV nog een keer een deadcat bounce krijgen of gaat die gewoon echt naar 0?

Rookworst zonder r is ook worst.

• Schuey
.oisyn schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:57:
[...]

Mijn mening is dat spaargeld niet iets wat ik zou willen/kunnen missen, vandaar :)
Dat doet er dus voor mij wel toe, als je dat nog verder door gaat trekken kom je bij mensen uit die gaan beleggen met geleend geld. Maar dat gaat dan wel veel verder, absoluut.

Prima dat mensen mijn mening kansloos vinden, lig ik niet wakker van.

[ Voor 19% gewijzigd door Schuey op 23-11-2018 12:05 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Schuey schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:03:
[...]

Mijn mening is dat spaargeld niet iets wat ik zou willen/kunnen missen, vandaar :)
8)7
Wanneer is iets dan spaargeld?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Schuey
.oisyn schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:04:
[...]

8)7
Wanneer is iets dan spaargeld?
Huh? Deze snap ik niet :P

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik ga er even vanuit dat je werkt, dus je krijgt elke maand euro's op je rekening. Wanneer beschouw je die euro's als spaargeld? Zodra je ze naar de spaarrekening hebt overgemaakt? En als je dat niet doet, dan kun je ze dus wél missen? Of ook niet, maar dan zeg je eigenlijk dat je sowieso niets kan missen :)

En geen idee hoeveel je nu gespaard hebt, maar stel dat dat €1 miljoen is. Kun je het dan nog steeds niet missen?

[ Voor 19% gewijzigd door .oisyn op 23-11-2018 12:08 ]

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:32
Schuey schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:03:
[...]

De algemene definitie van spaargeld is al het geld dat je niet nodig hebt voor je dagelijkse uitgaven. Een deel daarvan heeft doorgaans (als het goed is) een meer of minder specifiek doel: opvangen van tegenvallers, dure toekomstige aankoop (huis, auto, whatever) en dan is er een deel spaargeld wat "over" is en waar je prima meer risicovolle dingen mee kunt doen.

• Schuey
Ik spaar zowat alles ik overhoud van mijn loon. Ik geef mezelf een klein beetje zakgeld daarvan per maand. Zo lang ik in een maand meer overhou dan dat zakgeld, kan ik dat missen. Ook vakantiegeld of kerstbonus valt voor mij onder te missen geld, zeker.

Mijn spaargeld staat op de spaarrekening en staat daar veilig en vast. Binnen nu en 3 jaar ben ik voornemens een huisje te kopen, daar ga ik mijn spaarcentjes niet op vergokken met crypto.
.oisyn schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:06:
[...]
En geen idee hoeveel je nu gespaard hebt, maar stel dat dat €1 miljoen is. Kun je het dan nog steeds niet missen?
In zulke extreme gevallen lijkt me inderdaad dat je dat dan prima kunt missen, maar voor de doorsnee crypto enthousiast vraag ik me af in hoeverre dit reeel is.

[ Voor 30% gewijzigd door Schuey op 23-11-2018 12:10 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Schuey schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:09:
Mijn spaargeld staat op de spaarrekening en staat daar veilig en vast. Binnen nu en 3 jaar ben ik voornemens een huisje te kopen, daar ga ik mijn spaarcentjes niet op vergokken met crypto.
Een hele verstandige keuze d:)b, maar je ziet hopelijk wel in dat het ontzettend egocentrisch is om te denken dat die situatie voor iedereen opgaat?

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Waarom beschouw je spaargeld als iets wat je niet kan missen? Ik heb ook spaargeld wat maar op m'n bankrekening staat en aangezien ik veel meer binnen krijg dan dat ik uit geef wordt dat steeds meer. Heb geen duur leventje, geen dure kledingsmaak, geen dure mobiele abbo's. M'n enige dure "hobby" is crypto. :+

Ik koop elke maand extra en hodl die de moeder. Jammer genoeg is de waarde natuurlijk flink geminderd en dat is jammer maar het is niet zo dat ik mijn spaargeld niet kan missen. Tuurlijk zou ik het liever behouden dan kwijtraken. :+

• Schuey
Heb het tegendeel ook nooit beweert, aangezien er woorden zoals 'ik' en 'mijn mening' bijstaan :)
Tominatie schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:11:
Waarom beschouw je spaargeld als iets wat je niet kan missen?
Omdat het een doel dient en ik mezelf niet genoeg skills vind hebben daar gegarandeerd meer van te maken door het in crypto te gooien ;)

[ Voor 62% gewijzigd door Schuey op 23-11-2018 12:12 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Schuey schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:11:
Heb het tegendeel ook nooit beweert, aangezien er woorden zoals 'ik' en 'mijn mening' bijstaan :)
Ja, jouw mening was dat je geen medelijden hebt met iemand anders die zijn spaargeld in crypto heeft gestoken en nu op verlies staat. Het ging niet om jezelf ;)

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 23-11-2018 12:13 ]

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

.oisyn schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:06:
[...]

Ik ga er even vanuit dat je werkt, dus je krijgt elke maand euro's op je rekening. Wanneer beschouw je die euro's als spaargeld? Zodra je ze naar de spaarrekening hebt overgemaakt? En als je dat niet doet, dan kun je ze dus wél missen? Of ook niet, maar dan zeg je eigenlijk dat je sowieso niets kan missen :)
Je hebt verschillende gradaties:
- Geld dat je nodig hebt om komend jaar uit te geven (bijvoorbeeld voor vakanties)
- Geld dat je mogelijk nodig hebt om onverwachte zaken in komende jaren op te vangen (werkloosheid, onverwachte kosten aan vervoer)
- Geld dat je concreet wil gebruiken om later uit te geven (leuker huis, eerder met pensioen)
- Geld zonder bestemming, dat overblijft als je al je concrete wensen in het punt hiervoor al uit je spaargeld kunt doen. Leuk als 't nog meer oplevert, maar nergens voor nodig.

Alleen met die laatste categorie geld zou ik veel risico willen lopen. De derde categorie wil je misschien een beetje risico lopen (eenvoudige beleggingen), de eerste twee doe je normaal op een spaarrekening zonder risico. Als je dat laatste 'spaargeld' noemt, kun je dat dus niet missen.

• Schuey
.oisyn schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:12:
[...]

Ja, jouw mening was dat je geen medelijden hebt met iemand anders die zijn spaargeld in crypto heeft gestoken en nu op verlies staat. Het ging niet om jezelf ;)
En dat klopt nog steeds als een bus, of vorm jij nooit meningen gebaseerd op je eigen belevingswereld? :P ;)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Schuey schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:13:
[...]

En dat klopt nog steeds als een bus, of vorm jij nooit meningen gebaseerd op je eigen belevingswereld? :P ;)
Over het algemeen probeer ik mijn best te doen om me in te leven in de situatie van iemand anders, en hoe ik in dat geval zou handelen, ipv er vanuit te gaan dat de situatie van iemand anders hetzelfde is als die van mij. Als meer mensen dat zouden doen zou de wereld er een stuk beter uitzien ;)

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:57
Mooie aannames worden er gemaakt hier in dit topic...

Bij mij was het in ieder geval geld wat ik kon missen.. Doet het dan alsnog pijn als je er heel veel van ziet verbranden? Ja absoluut. Had ik een hodl strategie? Nee dat niet, heb gewoon minder goeie keuzes gemaakt.. (Ik kijk naar jou VET/VEN), inmiddels wel een hodl strategie trouwens.. heb mijn posities ingenomen en wacht op betere tijden en heb geen zin meer om elke dag te checken.

• Schuey
.oisyn schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:14:
[...]

Over het algemeen probeer ik mijn best te doen om me in te leven in de situatie van iemand anders[...]
Daar gaat het mij in bijna alle gevallen mis ;)

• Aardappel
Denk dat ik nu wel wat verlies heb helaas. Maar niet veel.
Zit alleen in bitcoin die ik rond augustus 2017 kocht voor zo'n 3000 euro gemiddeld (ongeveer 0,75).
Op een dag stond mijn balans op 12986 of zoiets, ik wachten op 13k+, en toen wilde ik verkopen op 13020 euro ging er iets niet helemaal lekker met de computer en dacht 'ach, dan doe ik het morgen wel'. 's Ochtends stond het weer op 12xxx, dus HODL voor de 13xxx (die nooit meer kwam).
Uiteindelijk veel verkocht op 7600 o.i.d. en dus wel een leuke winst aan overgehouden. Daarna nog wat gegokt en verloren.
Op het moment denk ik wel dat ik wat verlies draai, maar kan me niet echt deren, is geen geld waar ik van moet leven. En straks weer wat investeren en hopen op de race naar de maan.

• Noedels
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
Alabama_man schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:51:
Serieuze vraag voor de mensen die een aardig verlies hebben geleden. Hoe beïnvloed dit jullie strategie? Dus als de boel nog verder zakt. Zijn jullie geneigd meer bij te kopen? Of als het break even punt komt. Cash je dan uit of wacht je tot je echt op winst staat voordat je verkoopt? Op hoeveel winst moet je staan wil je de drang krijgen om te verkopen? Etc.
Ik sta nu op zo'n 70% verlies denk ik.
Mijn strategie is wel wat veranderd. Van 100% HODL probeer ik bij een goede stijging van een coin (15% of meer in 24 uur) te verkopen of via stop loss te trailen tot hij uit gestegen is en een lagere buy order er weer in te gooien. Heb toch wel geleerd dat zulke stijgingen in 1 dag zelder vastgehouden worden. Maar gaat nog lang duren voordat ik mijn verlies er weer uit heb.

Echter zodra ik weer break even sta, ga ik zeker niet uitstappen, daarvoor vindt ik het spelletje te leuk en ik ben er van overtuigd dat we de ATH's van afgelopen jaar zeker weer gaan doorbreken (ooit). En dan gaat het leuk worden imo.

Zodra ik substantieel winst heb ga ik uiteindelijk mijn inleg er wel uithalen en door spelen met de winst voor de lange termijn.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
ShininNL schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 08:51:
Eeuwig spijt van dat crypto gebeuren. Ruim 8000 euro in dec / begin januari geinvesteerd en is nu 750 euro waard.
Zijn hier nog meer mensen die een boekje open willen doen over hun zware bags?
Inmiddels lichte bag.
Voor 6600 euro in december 2014 aan bitcoin gekocht. Voor 5400 euro in februari 2015 uitgestapt door verliesmakende daytrades. Had ik die 25,52 btc weggezet en niet naar omgekeken zou het nu nog steeds genoeg zijn om mijn studieschuld af te betalen plus eigen geld voor een goedkoop huisje in Frankrijk of Zweden opleveren.

Vorig jaar uitstappen had ingehouden dat ik mijn studieschuld, huisje elders en een huis in Nederland hypotheekvrij had kunnen betalen. Dus tja.. Zelfs op dit bedrag ben ik niet van plan opnieuw in te stappen. Want 1 of 2 bitcoin nu kopen voelt minder als je er ooit 25+ had. Maargoed zo zullen er vast nog meer zijn die in 2009/2010 nog meer bitcoins bij de vleet kochten, ergens stallen en dat de keys verloren raken, de hdd corrupt etc. Dus hodlen is ook niet zonder risico.

Het verlies van toen had ik in 2 maanden werken weer goed gemaakt door flink sparen. Dus zo erg zat ik er ook weer niet mee. Zit meer met de misgelopen kansen. Want ik zie nog steeds potentieel in bitcoin (niet als valuta maar als manier om trusted third parties overbodig te maken) Ik had alleen niet verwacht dat in 2 tot 2,5 jaar sinds aanschaf de waarde zo omhoog zou schieten. Die ath van 1300 dollar evenaren had ik wel verwacht, een veelvoudige daarvan als nieuwe ath noteren niet bepaald.

• Tominatie
  • Niet online
Ik wil opzich wel bijkopen nu maar ik zit toch met 1 dingetje. 4k lijkt te staan als een huis maar een grote bounce is er gewoon niet. Een paar honderd omhoog boven de 4.6k zou ik al mooi vinden. Bij 6k dacht ik ook dat die als een huis stond maar uiteindelijk na maanden brak die ook.

Ik zie het wel gebeuren dat we hier nog weken, zo niet maanden staan. Dat 4k de nieuwe 6k wordt om uiteindelijk ook gebroken te worden (?) ;)

• Cobus79
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-06-2022
Volgens mij zit er pas weer fatsoenlijke support op 3550 =)

• Aardappel
Joosie200 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:46:
[...]

Inmiddels lichte bag.
Voor 6600 euro in december 2014 aan bitcoin gekocht. Voor 5400 euro in februari 2015 uitgestapt door verliesmakende daytrades. Had ik die 25,52 btc weggezet en niet naar omgekeken zou het nu nog steeds genoeg zijn om mijn studieschuld af te betalen plus eigen geld voor een goedkoop huisje in Frankrijk of Zweden opleveren.

Vorig jaar uitstappen had ingehouden dat ik mijn studieschuld, huisje elders en een huis in Nederland hypotheekvrij had kunnen betalen. Dus tja.. Zelfs op dit bedrag ben ik niet van plan opnieuw in te stappen. Want 1 of 2 bitcoin nu kopen voelt minder als je er ooit 25+ had. Maargoed zo zullen er vast nog meer zijn die in 2009/2010 nog meer bitcoins bij de vleet kochten, ergens stallen en dat de keys verloren raken, de hdd corrupt etc. Dus hodlen is ook niet zonder risico.

Het verlies van toen had ik in 2 maanden werken weer goed gemaakt door flink sparen. Dus zo erg zat ik er ook weer niet mee. Zit meer met de misgelopen kansen. Want ik zie nog steeds potentieel in bitcoin (niet als valuta maar als manier om trusted third parties overbodig te maken) Ik had alleen niet verwacht dat in 2 tot 2,5 jaar sinds aanschaf de waarde zo omhoog zou schieten. Die ath van 1300 dollar evenaren had ik wel verwacht, een veelvoudige daarvan als nieuwe ath noteren niet bepaald.
Ach, beter spijt van kansen die niet zo goed uitpakten, als van kansen die je nooit gegrepen hebt.
Met die instelling kocht ik btc. Stel dat ik 2000 euro verlies... nja, jammer, had ik leuke dingen van kunnen doen maar lig er niet wakker van.
Maar stel dat ik die kans niet had gegrepen omdat ik te schijterig was om 2000 euro te verliezen en het was wel door gestegen tot 50k dan had ik daar veel meer spijt van gehad.

• Tominatie
  • Niet online
Cobus79 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:59:
Volgens mij zit er pas weer fatsoenlijke support op 3550 =)
Da's niet waar, 4000 is ook gewoon keiharde support. Of iedergeval, TA'ers melden mij dat ze 4000 100% in de gaten houden. Ga er maar vanuit als die breekt dat er gelijk weer een behoorlijk golfje omlaag komt. We hebben nu al sowieso 2 keer gezien dat er toch wel een beste bounce kwam van de 4000 zone, dus 300 á 500 dollar omhoog.

Edit:
Mocht deze support punten toch niet holden, dan is 4000 heel harde support. Dit heeft verschillende redenen:
1) ronde getallen zijn altijd harde support/resisstance (pyschologish support punt in dit gevalt)
2) op finex chart is te zien dat btc heel dicht tegenaan de supportlijn zit te traden
3) EMA 200 bevindt zich op 4000 op de weekly chart en deze is na lange tijd niet getest. Mocht BTC de 4k aantikken, verwacht ik dat er heel wat volume zal zijn. Deze zal niet gemakkelijk zijn om te breken.

[ Voor 33% gewijzigd door Tominatie op 23-11-2018 13:08 ]

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Aardappel schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 13:00:
[...]

Ach, beter spijt van kansen die niet zo goed uitpakten, als van kansen die je nooit gegrepen hebt.
En dat gaat op voor meer dingen in het leven.

Maargoed met dit in mijn achterhoofd wacht ik dus rustig af. In die zin was 2014/2015 wel goed leergeld. Want ik heb geleerd dat daytraden niks voor mij is. Je kunt als individu niet op tegen trading bots, je kunt nooit 24/7 handelen. De actie is altijd aan de gang wanneer je slaapt. Hoe vaak ik wel niet wakker werd en er tussen 01:00 en 04:00 uur al het vuurwerk plaats vond.

Of juist tussen 9 en 12 wanneer ik een tentamen aan het maken was en dus de mobiel uit had staan. Je kunt toch niet de top en dal voorspellen, die proberen najagen is ook verlieslijdend en sowieso overbodig tijdverdrijf. Ik ga wel degelijk opnieuw instappen maar wel met een ervaring rijker en de lessen die ik daar uit trek.

• Tominatie
  • Niet online
Ik heb XRP gekocht.

XRP to the moon!
HODL!
XRP beste tech die er is!

Ik hoor nu ook bij de club.

• Bottie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-11 15:29
Tominatie schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 13:39:
Ik heb XRP gekocht.

XRP to the moon!
HODL!

Idem!

Trotse eigenaar van 1 XRP

http://airteamimages.com/bram-botterman_pid1007.html

• Tominatie
  • Niet online
Bottie schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 13:48:
[...]

Idem!

Trotse eigenaar van 1 XRP
1 XRP = 1 lambo

Smart money :+

• Cobus79
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-06-2022
We gaan het zien Tominatie

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-11 19:14
Ik heb nog een mooi zakje gratis xrp over van vorig jaar, mijn enige echte pure winst >:)

Zero.

• paradoXical

paradoXical

The ParadoX

XRP hopen na een pump in een bear markt.. Ok ;)

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• BlackBeltBob
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-11 14:14
Mijn mening: SEC gaat XRP als een security beoordelen. Eerst een boete van 250.000 USD (peanuts), maar daarna hardere actie. Over 5 jaar waardeloos.

Andere mening: XRP gaat niet zo snel klimmen als BTC wanneer die weer omhoog gaat.

"There are no stupid questions, only stupid people."

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-11 14:28

raq

Half november 2017 begonnen, met 1k steeds een bijgekocht rond 9k, 6k, 6k, en 5k. Maar altijd veel in alt gehad dus flink in de min inmiddels, denk zo’n 50%. Af en toe uitgestapt en ik laat een botje de verkopen voor me doen, aankopen van arts doe ik handmatig in de dips. Een paar projecten HODL ik de moeder, tegen beter weten in.
Verlies is geen ramp, heb mn uurtarief per jan2018 verhoogd met 10% en die reserveer ik voor crypto. Indien BTC op 3k komt en er een goede bounce is koop ik weer bij.
Als mn coins die ik nu bezit halverwege hun ath komen ben ik zo goed als binnen. Als het nooit meer wat wordt, dan heb ik een dure les geleerd...

Maargoed, een tijdje steady omhoog en de duidelijkheid dat we uit een bearmarkt zijn zou ik wel fijn vinden.

De tijd leert of het tij keert

• Tominatie
  • Niet online
@BlackBeltBob FUD!
XRP is tha best!
Instituties verspreiden fud om ons lager te houden , trappen wij nie in hoor!

/XRPmode

Nee misschien heb je gelijk, geen idee. Ik weet wel dat Craig Wright dat de heletijd loopt te twitteren. We gaan het meemaken.

• BTC100K2021

BTC100K2021

https://www.bitfinex.com/trading
Buywall van 1100 BTC gezet op 4364.

[ Voor 27% gewijzigd door BTC100K2021 op 23-11-2018 14:03 ]

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Die 6K stond ook als een huis. Er waren zelfs bullish signalen in de TA te vinden. Maar toen kreeg je dat gezeik met BCH waardoor er grote sommen geld uit BTC werden getrokken om BCH meer hashing power te geven. Dan raakt de mark in paniek en trekken meer mensen geld eruit. Dan kun je hard zakken en ook gelijk alle TA de prullenbak in flikkeren.

Die 4K lijkt idd wel aardig de bodem tot nu toe. Zijn nog steeds enorm veel mensen die roepen dat het nog lager kan dus denk dat daarom veel mensen nu terughoudend zijn om te investeren. Waarom zou je in een markt investeren die nog kan zakken? Kortom het heeft nog even tijd nodig om het vertrouwen terug te krijgen.
Tominatie schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:55:
Ik wil opzich wel bijkopen nu maar ik zit toch met 1 dingetje. 4k lijkt te staan als een huis maar een grote bounce is er gewoon niet. Een paar honderd omhoog boven de 4.6k zou ik al mooi vinden. Bij 6k dacht ik ook dat die als een huis stond maar uiteindelijk na maanden brak die ook.

Ik zie het wel gebeuren dat we hier nog weken, zo niet maanden staan. Dat 4k de nieuwe 6k wordt om uiteindelijk ook gebroken te worden (?) ;)

• Tominatie
  • Niet online
@TuutjDrie Smart money! :+

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 12:59
Gisteren ETH ingekocht op 112 euro, hier kon ik in januari alleen maar van dromen. Helaas in januari vergeten te verkopen op ATH.

Wat mij betreft kunnen alle beren nu het bos in en mogen de stieren de wei weer in!

• paradoXical

paradoXical

The ParadoX

DAMAGE schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:01:
Die 6K stond ook als een huis. Er waren zelfs bullish signalen in de TA te vinden. Maar toen kreeg je dat gezeik met BCH waardoor er grote sommen geld uit BTC werden getrokken om BCH meer hashing power te geven. Dan raakt de mark in paniek en trekken meer mensen geld eruit. Dan kun je hard zakken en ook gelijk alle TA de prullenbak in flikkeren.

Die 4K lijkt idd wel aardig de bodem tot nu toe. Zijn nog steeds enorm veel mensen die roepen dat het nog lager kan dus denk dat daarom veel mensen nu terughoudend zijn om te investeren. Waarom zou je in een markt investeren die nog kan zakken? Kortom het heeft nog even tijd nodig om het vertrouwen terug te krijgen.

[...]
Ik had wel een bounce verwacht, precies op de bodem gekocht. Helaas maar weinig vruchten van kunnen plukken.. Maar die bounce kan nog komen, ik wacht even af voordat ik usdt ga.

• Klaas25
Ik heb XRP gekocht.

XRP to the moon!
HODL!

Juisttttt!!!! En nu vasthouden. Bedank de XRPcommunity later maar. :9

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik heb XRP gekocht.

XRP to the moon!
HODL!

#XRPTheStandard.

• Tominatie
  • Niet online
Klaas25 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:09:
[...]

Juisttttt!!!! En nu vasthouden. Bedank de XRPcommunity later maar. :9
Over 2 jaar organiseer ik een jachtparty voor de XRP holders als bedankje. d:)b :+

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:33
Ik sta nu 10% verlies, voornamelijk door m'n recente inkopen

• BTC100K2021

BTC100K2021

Voorspelling 2019:
grootste verliezers: Ripple (de fanboys doen mij terugdenken aan de Verge fanboys, niemand lijkt te kijken naar market cap), ETH
grootste winnaars: Nano, GVT, Wanchain, Neo, ADA, BTC
outsiders: XLM, IOATA

[ Voor 5% gewijzigd door BTC100K2021 op 23-11-2018 14:16 ]

• Klaas25
TuutjDrie schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:14:
Voorspelling 2019:
grootste verliezers: Ripple (de fanboys doen mij terugdenken aan de Verge fanboys, niemand lijkt te kijken naar market cap), ETH
Wie heeft het nou weer over Ripple dan? :/
ADA wordt zeker een winnaar. En niet alleen omdat ik daar ook zakje van heb. :+

• Tominatie
  • Niet online
Waarom zou XRP veel gaan verliezen? Marketcap zegt geen ruk zoals hier al vaker gezegd.
Naar mijn gevoel is XRP het populairst bij de massa. (zo'n coin perfect voor Klaas, Piet, Jan, Ingrid).
Hij houdt zich daarnaast ook gewoon sterk in een bearmarket.

• BTC100K2021

BTC100K2021

Tominatie schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:19:
Waarom zou XRP veel gaan verliezen? Marketcap zegt geen ruk zoals hier al vaker gezegd.
Naar mijn gevoel is XRP het populairst bij de massa. (zo'n coin perfect voor Klaas, Piet, Jan, Ingrid).
Vanwege het doel van de munt. Banken zijn niet voor niets groot geworden en gebleven. Die komen gewoon met een eigen alternatief (al dan niet gebruikmakend van de techniek van het moederbedrijf van Ripple), waarna de toegevoegde waarde van XRP ineens 0 is. Ik zie de grote banken niet afhankelijk worden en blijven van een "vreemde" partij.

De bankensector heeft daarnaast een zeer krachtig lobby-apparaat waarmee ze overheden en wetgeving naar hun hand kunnen zetten. Als je denkt dat de banken de komende 20 jaar braaf gebruik gaan maken van XRP (het enige scenario waarbij de huidige koers enigszins te rationaliseren is) dan wens ik je veel succes.

Dat XRP de afgelopen tijd zo stabiel is heeft te maken met het dagelijkse volume en een domino effect. Natuurlijk bekt "ripple" ook lekker en is het vrij bekend bij een breed publiek, maar dat gaat ze op de lange termijn niet redden.

[ Voor 10% gewijzigd door BTC100K2021 op 23-11-2018 14:28 ]

Verwijderd

Klaas25 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:08:
[...]

...

Al die mensen die Wallstreet verlaten voor crypto in het afgelopen jaar zijn toch ook niet achterlijk? Er zit echt wat aan te komen. Amazon Google en een Microsoft vielen ook eerst terug tot een schrikbarende 95-99% van hun ATH en vanaf daar is geschiedenis.
Blockchain is een hype natuurlijk, en daarom vragen aandeelhouders wat "hun" bedrijf daarmee gaat doen. Daarom komt er steeds iets in het nieuws dat bedrijf x nu ook wat met blockchain gaat doen, maar dat project kan morgen ook weer in de kast komen te staan.
En wat hebben de historische koersen van Amazon, google etc hiermee te maken? Misschien is het wel de koers van World Online, je weet het niet.

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Sterker nog: volgens mij is de DNB en andere banken al bezig geweest met crypto. Zou mij niets verbazen als banken straks met hun eigen munt komen idd.
TuutjDrie schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:25:
[...]

Vanwege het doel van de munt. Banken zijn niet voor niets groot geworden en gebleven. Die komen gewoon met een eigen alternatief (al dan niet gebruikmakend van de techniek van het moederbedrijf van Ripple), waarna de toegevoegde waarde van XRP ineens 0 is. Ik zie de grote banken niet afhankelijk worden en blijven van een "vreemde" partij.

De bankensector heeft daarnaast een zeer krachtig lobby-apparaat waarmee ze overheden en wetgeving naar hun hand kunnen zetten. Als je denkt dat de banken de komende 20 jaar braaf gebruik gaan maken van XRP (het enige scenario waarbij de huidige koers enigszins te rationaliseren is) dan wens ik je veel succes.

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-10 18:33
Eind april 2017 ingestapt van 13k naar 30k (kon veel meer, maar ook wat ongelukkige trades). Dit begin januari gecashed, met in het achterhoofd dit is opgepompt en kan niet zo doorgroeien toch? Begon mijn geduld te verliezen en zag ETH van +-1100e naar 850e gaan. Ik dacht dit is wel een goed moment om in te stappen en ben met de hele 30k weer ingestapt. Is nu nog +- 3k waard?

Gelukkig heb ik een stabiel inkomen, maar ben wel een beetje crypto moe eigenlijk. Vooral nu met black Friday en de feestdagen denk ik al gauw had ik maar mijn winst uitgegeven aan te dure gadgets ipv alles zien verdampen. Ik schrijf de volledige 30k af en begin volgend jaar opnieuw met opbouwen, ditmaal zonder in crypto te investeren. Misschien is het over een paar jaar nog een leuk bedrag, maar ik verwacht er niets van.

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
DAMAGE schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:28:
Sterker nog: volgens mij is de DNB en andere banken al bezig geweest met crypto. Zou mij niets verbazen als banken straks met hun eigen munt komen idd.

[...]
Dat klopt.

Er is een consortium met 7 a 8 grote EU banken die al met IBM bezig zijn.

• Tominatie
  • Niet online
Volgend jaar op black friday heb je wellicht deals als: "Koop een PS4 en krijg er 100 Bitcoins bij!" :+ :')

• Thommie.nl
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-11-2022
KIJKJE IN DE TOEKOMST, my 2 cents en ik zit de laatste tijd goed dus doe er je voordeel mee:
Veel Alts zullen terug vallen naar 0.
En dan krijg je een domino effect en valt een groot gedeelte van het kaartenhuis gewoon om.

Ga maar na, ik heb ICX bijv. nog op 12 EUR verkocht en die is nu 0.27 cent waard.... 0.27 cent is heel erg dicht bij 0. Aion zat tegen de 10 aan en is nu 0.14 cent.... das nog dichter bij de 0. ect ect ect.

Er zal een heleboel gedelist gaan worden op Binance, rood keihard door de straten.
Een aantal zal het echter overleven en die winnaars, daar zal al het geld wat eruit is gehaald naar toe gaan stromen.

Dan en dan alleen is deze markt klaar voor een nieuwe BULLRUN en niet eerder..

Verwijderd

Zure verhalen hier met toch redelijk flinke bedragen. Hopenlijk alleen geld wat 'gemist' kan worden.

Ik zie soms verhalen van Amerikanen op Reddit die echt financieel compleet rekt zijn, door gigantische belastingaanslagen op trades waarvan de actuele waarde inmiddels verdampt is. Zelfs met creditcard geleende bedragen. Echt ziek...

Dan kun je natuurlijk zeggen, tja moet je ook niet doen, mooi dom. Ik vind het toch verschrikkelijk voor mensen die financieel de afgrond zijn ingesleurd. Zelfs de media was bitcoin aan het shillen, ondanks de waarschuwingen onder elk artikel of nieuwsitem.

Zelf zit ik er voor ongeveer 700 euro in. Dit geld kan ik missen als kiespijn, heb wel eens meer verloren in een avondje Holland Casino. Maar daar zullen we het verder niet over hebben :+

Ben op 2 december ingestapt, met de intentie voor lange termijn. Eigenlijk nog voor de grootste stijgingen. Achteraf natuurlijk achterlijk als fuck om voor lange termijn in te stappen op de stijging. Maargoed, dat is beginners ontwetendheid. Eerst met 250 maar al snel meer. Mijn PF is op zijn hoogtepunt denk ik iets van 1800 euro waard geweest. Maar, we gingen naar de moon!

Nu is dat nog maar een fractie daarvan. Denk zo'n 140 euro. Eigenlijk boeit het me allemaal niet zo heel veel meer, dat geld. Mocht het ooit nog wat noemenswaardigs waard worden is dat leuk, zo niet, jammer dan.

Ik heb sinds februari elke maand wat geld weggezet wat ik voor 'de dip' zou reserveren. Dat potje is inmiddels leuk opgelopen naar over de 1000, laatst wel wat spullen voor andere hobby voor gekocht.

Mochten we naar echt bizar lage prijzen gaan kan ik dat nog stukgooien, maar momenteel koop ik lekker helemaal niets meer.

Dat ik daarmee de kans op meer winst misloop neem ik voor lief. Ik stap liever wat hoger in met een positief marktsentiment dan in deze bodemloze put.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Klaas25 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:16:
[...]

Wie heeft het nou weer over Ripple dan? :/
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dsqypg2W0AANz0g.jpg:large

Uit een email van Ripple Labs van April 2013.

[ Voor 27% gewijzigd door .oisyn op 23-11-2018 14:43 ]

• paradoXical

paradoXical

The ParadoX

TuutjDrie schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:14:
Voorspelling 2019:
outsiders: XLM, IOATA
Ripple is geen munt, XRP is de munt achter het bedrijf Ripple.

• Pelox
Heb zojuist een nieuwe tv gekocht en het geld dus niet geïnvesteerd in crypto's. Excuus!

Zero.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
paradoXical schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:45:
[...]

Ripple is geen munt, XRP is de munt achter het bedrijf Ripple.
.oisyn in "[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #5"
Zoals ze zelf zeiden heten die dingen ripples :)

Maar ze hebben er wel meer een handje van om de feiten te verdraaien:
[Twitter: https://twitter.com/mdudas/status/1065804676690518017]

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 23-11-2018 14:48 ]

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:38
Pelox schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:45:
Heb zojuist een nieuwe tv gekocht en het geld dus niet geïnvesteerd in crypto's. Excuus!
Hoop een Oled daar ge je veel meer plezier aan beleven

• BTC100K2021

BTC100K2021

Deze is vast al eens langsgekomen: https://www.cryptomiso.com/

Overzicht van de ontwikkelingsactiviteiten op Github (belangrijk om op te merken, ze meten het aantal commits wat een hele release kan zijn maar ook 1 punt of komma die is aangepast).

Over de hele linie lijkt het aantal commits terug te lopen (financiële prikkels worden steeds minder?)

Een paar opvallende:
- Ox: #1 in de lijst met constante activiteit
- INS: uit het niets in augustus steeds meer activiteit
- GVT: tegen de stroom in juist meer "actie" op github, natuurlijk vanwege hun release een paar weken terug
- ADA: sinds augustus neemt het aantal commits snel af tot een jaarlijks dieptepunt nu in november
- Komodo: sinds augustus is het daar compleet stil
- EOS: vanaf het hoogtepunt in mei steeds minder commits tot bijna 0 in november
- Wanchain: nauwelijks commits het afgelopen jaar, hoewel zij vaak alleen volle releases erop zetten

• Pelox
alki schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:48:
[...]

Hoop een Oled daar ge je veel meer plezier aan beleven
Die had ik in januari van mijn xrp moeten kopen, maar niet gedaan.. daarom nu dus geen budget meer voor een oled.. :'(

Desalniettemin toch een hele mooie tv gekozen hoor :*)

Zero.

• ggj87
Als we in BCHSV waren gedoken hadden we allemaal ons verlies goed kunnen maken :F

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ggj87 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 15:13:
Als we in BCHSV waren gedoken hadden we allemaal ons verlies goed kunnen maken :F
Die gaat even goed hard inderdaad, maar vind dat wel gokken om er aan mee te doen. Beetje hetzeflde als de dead cat van Bitconnect. Eigenlijk iedereen weet wel dat SV het niet gaat redden op de lange termijn. Hij is ook niet voor niets van 170 naar 35 gegaan in 1 week tijd.

Is ook wel verleidelijk om wel op mee te liften, dat dan weer wel.

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

PilatuS schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 15:24:
[...]

Die gaat even goed hard inderdaad, maar vind dat wel gokken om er aan mee te doen. Beetje hetzeflde als de dead cat van Bitconnect. Eigenlijk iedereen weet wel dat SV het niet gaat redden op de lange termijn. Hij is ook niet voor niets van 170 naar 35 gegaan in 1 week tijd.

Is ook wel verleidelijk om wel op mee te liften, dat dan weer wel.
Ik keek op coinmarketcap. Haalde mijn schouders op en klikte het weg :+

• paradoXical

paradoXical

The ParadoX

Tominatie schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:19:
Risk reward is er gewoon niet onder deze markt condities. Er moet serieus veel geld naar XRP om een kleine stijging te bewerkstelligen. Verdubbelen? Flippenning van BTC? Kun je denk ik vergeten...

Nee de kans dat mensen cashen / de markt verslechterd is veel en veel groter. Ik zou nu uitstappen in plaats van wachten tot XRP weer onder de 30 cent zit.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:41:
Zure verhalen hier met toch redelijk flinke bedragen. Hopenlijk alleen geld wat 'gemist' kan worden.

Ik zie soms verhalen van Amerikanen op Reddit die echt financieel compleet rekt zijn, door gigantische belastingaanslagen op trades waarvan de actuele waarde inmiddels verdampt is. Zelfs met creditcard geleende bedragen. Echt ziek...

Dan kun je natuurlijk zeggen, tja moet je ook niet doen, mooi dom. Ik vind het toch verschrikkelijk voor mensen die financieel de afgrond zijn ingesleurd. Zelfs de media was bitcoin aan het shillen, ondanks de waarschuwingen onder elk artikel of nieuwsitem.

Zelf zit ik er voor ongeveer 700 euro in. Dit geld kan ik missen als kiespijn, heb wel eens meer verloren in een avondje Holland Casino. Maar daar zullen we het verder niet over hebben :+

Ben op 2 december ingestapt, met de intentie voor lange termijn. Eigenlijk nog voor de grootste stijgingen. Achteraf natuurlijk achterlijk als fuck om voor lange termijn in te stappen op de stijging. Maargoed, dat is beginners ontwetendheid. Eerst met 250 maar al snel meer. Mijn PF is op zijn hoogtepunt denk ik iets van 1800 euro waard geweest. Maar, we gingen naar de moon!

Nu is dat nog maar een fractie daarvan. Denk zo'n 140 euro. Eigenlijk boeit het me allemaal niet zo heel veel meer, dat geld. Mocht het ooit nog wat noemenswaardigs waard worden is dat leuk, zo niet, jammer dan.

Ik heb sinds februari elke maand wat geld weggezet wat ik voor 'de dip' zou reserveren. Dat potje is inmiddels leuk opgelopen naar over de 1000, laatst wel wat spullen voor andere hobby voor gekocht.

Mochten we naar echt bizar lage prijzen gaan kan ik dat nog stukgooien, maar momenteel koop ik lekker helemaal niets meer.

Dat ik daarmee de kans op meer winst misloop neem ik voor lief. Ik stap liever wat hoger in met een positief marktsentiment dan in deze bodemloze put.
Heul herkenbaar. Zit er met 1200€ in ongeveer, en sta op bijna 60% verlies. Na een jaartje ongeveer. Ach ja was een leuk spelletje poosje prima mee vermaakt. :P Ik laat nu alles gewoon staan en zie over een paar jaar wel weer. Het geld had ik al afgeschreven op het moment dat ik er crypto voor kocht dus dat interesseert me niet echt. Ben nu nog 500€ waard ongeveer geloof ik.

Zolang er geen regulering is blijft het grote geld weg en zal er weinig gebeuren, het handjevol spaarvarkentjes wat nu in crypto zit slaat geen deuk in een pakje boter. :)

Kijk over 5 jaar nog wel eens een keertje of het wat gaat worden.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Verwijderd

Ik las net op nieuwspagina 'de speld' dat de regenboog na 4.5 miljard jaar een re-design krijgt. Best een groot dingetje.

Tevens wordt de pot met goud aan het einde van de regenboog vervangen door een ketel vol Bitcoins. Dus goed nieuws voor Bitcoin. Implementatie. Daar gaat het om.

Zeer bullish nu.
Pagina: 1 ... 383 ... 408 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!