Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 381 ... 408 Laatste
Acties:
  • 1.163.920 views

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-11 10:41
Staan cryptocurrencies op het punt waardeloos te worden?

https://www.cryptopoint.n...punt-waardeloos-te-worden

Een Bakkt of Bitcoin ETF gaat volgens mij niet het grote verschil maken. Er zullen veel grotere dingen moeten gebeuren om cryptomunten écht van de grond te krijgen. Hierbij denk ik aan het betalen in de supermarkt en bij het tankstation, het gebruiken van blockchain en smart-contracts in allerhande contracten en industriële processen, dat soort dingen. Ondanks de vele beloften lijkt het nog niet echt van de grond te komen, vermoedelijk doordat de huidige systemen in veel gevallen best wel acceptabel zijn. Denken jullie dat er binnen nu en, pak hem beet, 2 jaar een grote verschuiving plaats gaat vinden naar het gebruik van cryptocurrency en gebruik van de blockchain? Of is het echt gebakken lucht?

• lauraz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-03-2023
Interessant basislesje in trading (beetje door de reclame voor de betaalde cursus heen kijken)

YouTube: Catch the Wave: Ten Steps to Nailing the Next Big Trend in Crypto

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Taro schreef op woensdag 21 november 2018 @ 23:54:
[...]

Ik voorspel inderdaad niets, ik benoem waarom ik een bepaalde verwachting heb, deze markt valt niet te voorspellen zoals we allemaal weten. Maar je hebt mensen die een poging doen en mensen die anderen daarop bekritiseren, maar zich er zelf niet aan wagen. Iets met de beste stuurlui staan aan wal.

Ik zou graag jouw visie op de markt eens horen. Wat verwacht jij de komende periode en waarom? En dan wel graag in je eigen woorden, niet met een extern linkje :)
Begin volgend jaar gaat e.e.a. gebeuren.
Bakkt is leuk maar de VanEck etf is beter en meer kansrijker.
dus dan...stijgende koersen :)

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Bitmex natuurlijk. Daar waar de volatiliteit, de actie en het volume het hoogst ligt. <3

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

HitBTC klopt al niet.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/j8WcrH7.png

Je zult wel zien, als je exchanges rangschikt bij volume zal er veel meer volume zijn dat het over BCH heeft dan over twee nieuwe tickers.

Ik snap ook niet waar het over gaat. Had BTC dan ook naar BTCCORE and BTCCASH moeten gaan of zo? BTC had meer hashrate dus die heeft de ticker gewoon gehouden.

ABC heeft ook meer hashrate dus die heeft gewoon de BCH ticker gehouden.

Bitfinex doet momenteel alleen maar future trading en paper trading. Wanneer alle exchanges terug deposits and withdraw accepteren (die zijn natuurlijk bang dat er van hun gestolen word) dan zal ook Bitfinex wel weer de BCH ticker gaan gebruiken.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• Kain_niaK

Kain_niaK

Bartvandelaar schreef op woensdag 21 november 2018 @ 19:03:
[...]

@Kain_niaK is natuurlijk niet serieus hè. Beetje BCH kapot shillen en dan overstappen naar wat anders. Dan kan niet. Zou hetzelfde zijn als ik, als Feyenoorder, ineens voor Ajax wordt. Ik acht die kans even groot als dat Kain ineens XRP gaat shillen.
Ik volg gewoon Roger en die is bij de oprichting van XRP betrokken geweest. Waar Roger gaat ga ik ook. BCH kost Roger momenteel handenvol geld terwijl XRP gewoon lekker door blijft stijgen. Duidelijk toch. Het gaat uiteindelijk toch alleen maar om geld. Daarbij de banken willen geen Bitcoin, die willen blockchain. XRP is gewoon blockchain zonder al dat rare gedoe er om heen. En XRP is bank vriendelijk.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11 12:54
Kain_niaK schreef op donderdag 22 november 2018 @ 00:27:
[...]
Ik snap ook niet waar het over gaat. Had BTC dan ook naar BTCCORE and BTCCASH moeten gaan of zo? BTC had meer hashrate dus die heeft de ticker gewoon gehouden.
https://api.hitbtc.com/api/2/public/currency
BCHABC en BCHSV. BCH is defunct.
As you may know, the fork for Bitcoin Cash is planned to happen on November 15. The development expectations for BCH have divided it into two separate coins, BCHSV and BCHABC.
Het gaat om jouw opmerking dat de meeste beurzen BCH en BCHSV aanhouden. Dat is pertinent niet waar. Dat je nu opzij stapt om het op volume te meten is weer iets anders.

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Graag discusseer ik hier verder.

[ Voor 14% gewijzigd door DaCoTa op 22-11-2018 00:41 ]

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-11 11:41
LTC rent er flink vandoor.

• Tominatie
  • Niet online
Leolinedance schreef op donderdag 22 november 2018 @ 00:16:

Een Bakkt of Bitcoin ETF gaat volgens mij niet het grote verschil maken. Er zullen veel grotere dingen moeten gebeuren om cryptomunten écht van de grond te krijgen. Hierbij denk ik aan het betalen in de supermarkt en bij het tankstation, het gebruiken van blockchain en smart-contracts in allerhande contracten en industriële processen, dat soort dingen. Ondanks de vele beloften lijkt het nog niet echt van de grond te komen, vermoedelijk doordat de huidige systemen in veel gevallen best wel acceptabel zijn. Denken jullie dat er binnen nu en, pak hem beet, 2 jaar een grote verschuiving plaats gaat vinden naar het gebruik van cryptocurrency en gebruik van de blockchain? Of is het echt gebakken lucht?

Thats some high quality FUD, slimme clickbait dat dan weer wel. Bitcoin is nu al 10 jaar aanwezig; hij is op termijn alleen maar meer waard geworden en dat zal altijd zo blijven enja, thats some high quality speculation van mijn kant. Waarom ik dat denk dat Bitcoin here to stay is:
- Bitcoin heeft een grote community.
- Compleet eigenaar/eigen bank zijn over je geld vind ik persoonlijk erg gaaf. Niemand kan je account freezen, niemand kan het van je afpakken.
- Niemand is eigenaar. Of eigenlijk: Bitcoin wordt beheerd door alle Bitcoin-gebruikers ter wereld, dus iedereen is eigenaar. Prachtig
- De technologie achter Bitcoin zal alleen maar beter worden waarbij de schaalbaarheid ook omhoog zal blijven gaan. Hierdoor zal er meer adoptie komen. Dat is een verwachting

Dan nog wat toevoegingen buiten de fundamentals om:
- Het is een fantastisch investeringapparaat, dat voor iedereen steeds toegankelijker wordt.
- Het inflatiemodel zorgt ervoor dat het aanbod op termijn (rewards van miners) alleen maar kleiner zal worden.
- Elke bull- en bearcycle zorgt voor meer holders.
- Bitcoin zal een must-have worden voor elke belegger. Beleggen zal op termijn alleen maar populairder worden.

Ik kan nog wel 5 uren doorgaan met praten en fantaseren over Bitcoin. Ik vind het prachtig, over 10 jaar zit ik nog steeds op dit forum. Dan als ervaren rot die nieuwe generatie holders zal teachen. :)

Bakkt en ETF's, daar wordt teveel waarde aan gehecht door de hele community. Het zijn hele leuke toevoegingen die zeker op lange termijn zijn positieve invloed zullen hebben, dus hopen dat het beide compleet gerealiseerd gaat worden.

Tuurlijk zullen sommige cryptocurrencies naar $0 gaan, dus opzich zit er wel wat lucht in maar Bitcoin is en zal altijd zegevieren.

"Er zullen veel grotere dingen moeten gebeuren om cryptomunten écht van de grond te krijgen. Hierbij denk ik aan het betalen in de supermarkt en bij het tankstation, het gebruiken van blockchain en smart-contracts in allerhande contracten en industriële processen, dat soort dingen. Ondanks de vele beloften lijkt het nog niet echt van de grond te komen, vermoedelijk doordat de huidige systemen in veel gevallen best wel acceptabel zijn."

Vergeet niet dat Blockchain technologie nog jong is. Er zijn al genoeg blockchain use-cases die langzamerhand gebruikt worden. Hier nog recente voorbeelden:
https://lekkercryptisch.n...eiling-vast-op-blockchain
https://lekkercryptisch.n...r-rijstboeren-in-Cambodja

Lees dan ook gelijk even dit:
https://lekkercryptisch.n...chijnlijk-binnen-1-2-jaar
Herman Gref, de CEO van Sberbank, verwacht dat grootschalige adoptie van blockchaintechnologie binnen 1 tot 2 jaar op gang komt. Sberbank is de grootste bank van Rusland, en de op 2 na grootste bank van Europa.

Gref stelt dat "de vele toepassingen" van blockchaintechnologie in de nabije toekomst tot uiting komen, ondanks dat de hype rondom blockchain wat is afgenomen. In zijn eigen woorden: "The hype surrounding the technology has passed, and it has entered a stage of industrial development. The technology will take a year or two to be applied on an industrial scale."
Als je geen lange termijn vertrouwen heb verlaat het cryptowereldje. Investeer nooit in iets wat je onzin vindt.

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-11 10:41
Tominatie schreef op donderdag 22 november 2018 @ 00:48:
[...]

Thats some high quality FUD, slimme clickbait dat dan weer wel. Bitcoin is nu al 10 jaar aanwezig; hij is op termijn alleen maar meer waard geworden en dat zal altijd zo blijven enja, thats some high quality speculation van mijn kant. Waarom ik dat denk dat Bitcoin here to stay is:
- Bitcoin heeft een grote community.
- Compleet eigenaar/eigen bank zijn over je geld vind ik persoonlijk erg gaaf. Niemand kan je account freezen, niemand kan het van je afpakken.
- Niemand is eigenaar. Of eigenlijk: Bitcoin wordt beheerd door alle Bitcoin-gebruikers ter wereld, dus iedereen is eigenaar. Prachtig
- De technologie achter Bitcoin zal alleen maar beter worden waarbij de schaalbaarheid ook omhoog zal blijven gaan. Hierdoor zal er meer adoptie komen. Dat is een verwachting

Dan nog wat toevoegingen buiten de fundamentals om:
- Het is een fantastisch investeringapparaat, dat voor iedereen steeds toegankelijker wordt.
- Het inflatiemodel zorgt ervoor dat het aanbod op termijn (rewards van miners) alleen maar kleiner zal worden.
- Elke bull- en bearcycle zorgt voor meer holders.
- Bitcoin zal een must-have worden voor elke belegger. Beleggen zal op termijn alleen maar populairder worden.

Ik kan nog wel 5 uren doorgaan met praten en fantaseren over Bitcoin. Ik vind het prachtig, over 10 jaar zit ik nog steeds op dit forum. Dan als ervaren rot die nieuwe generatie holders zal teachen. :)

Bakkt en ETF's, daar wordt teveel waarde aan gehecht door de hele community. Het zijn hele leuke toevoegingen die zeker op lange termijn zijn positieve invloed zullen hebben, dus hopen dat het beide compleet gerealiseerd gaat worden.

Tuurlijk zullen sommige cryptocurrencies naar $0 gaan, dus opzich zit er wel wat lucht in maar Bitcoin is en zal altijd zegevieren.

"Er zullen veel grotere dingen moeten gebeuren om cryptomunten écht van de grond te krijgen. Hierbij denk ik aan het betalen in de supermarkt en bij het tankstation, het gebruiken van blockchain en smart-contracts in allerhande contracten en industriële processen, dat soort dingen. Ondanks de vele beloften lijkt het nog niet echt van de grond te komen, vermoedelijk doordat de huidige systemen in veel gevallen best wel acceptabel zijn."

Vergeet niet dat Blockchain technologie nog jong is. Er zijn al genoeg blockchain use-cases die langzamerhand gebruikt worden. Hier nog recente voorbeelden:
https://lekkercryptisch.n...eiling-vast-op-blockchain
https://lekkercryptisch.n...r-rijstboeren-in-Cambodja

Lees dan ook gelijk even dit:
https://lekkercryptisch.n...chijnlijk-binnen-1-2-jaar

[...]

Als je geen lange termijn vertrouwen heb verlaat het cryptowereldje. Investeer nooit in iets wat je onzin vindt.
Leuke reactie! Ik ben het voor een groot deel met je eens, al moeten we nog maar zien dat cryptocurrency en de blockchain dé oplossing worden voor bijna alles. Alles wat tot nu toe gedaan is berust vooral op probeersels en early adopters. Grote namen denken wel mee en proberen eens wat, maar van de grond komt het nog niet. Echt mainstream kunnen we het nog niet noemen toch?

Al heb ik er persoonlijk ook alle vertrouwen in dat we over 10 jaar in een wereld leven die gedomineerd wordt door blockchain technologie :)

• Tominatie
  • Niet online
Leolinedance schreef op donderdag 22 november 2018 @ 00:56:
[...]

Leuke reactie! Ik ben het voor een groot deel met je eens, al moeten we nog maar zien dat cryptocurrency en de blockchain dé oplossing worden voor bijna alles. Alles wat tot nu toe gedaan is berust vooral op probeersels en early adopters. Grote namen denken wel mee en proberen eens wat, maar van de grond komt het nog niet. Echt mainstream kunnen we het nog niet noemen toch?

Al heb ik er persoonlijk ook alle vertrouwen in dat we over 10 jaar in een wereld leven die gedomineerd wordt door blockchain technologie :)
Zelf ben ik nog een beetje sceptisch. De blockchain is zeker usefull voor bepaalde use-cases maar het is geen wereld veranderende technologie denk ik. Dit heb ik al eerder aangegeven in een berichtje tijdje terug.
Ik geloof dus wel in de toegevoegde waarde van blockchain maar ben niet zo extreem als die vader van de Bitcoin Family bijvoorbeeld. Die zegt dat ons dagelijks leven later 1 blockchain is :+

Ik weet wel zeker dat Bitcoin op termijn alleen maar zal groeien in community en holders, waarbij de waarde ook zal stijgen. Het is gewoon een mooi principe, het hoeft van mij niet currency nummero uno te worden. Wat adoptie hier en daar vind ik al mooi zat, denk dat er vooral op het internet veel te winnen valt in adoptie. Aangezien het internet wereldwijd is, is een wereldwijde currency wel zo fijn.

Verwijderd

Hallo cryptofanaten ik heb besloten ook een accountje aan te maken.
Volg het topic al een tijd en wil hierbij mijn waardering uitspreken naar de actieve leden die posten. Altijd leuk om te lezen en vooral in deze barre tijden. Dankjulliewel

• Alabama_man
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-11 22:44

Ik zit in kamp gebakken lucht daar waar het voor mij in beginsel altijd iets is geweest waar geen intrinsieke waarde achter zit.
Wat ik ook opmerkelijk vind. Begin 2017 begon er vanuit het niets ineens een bullrun. Niemand snapte waarom omdat er geen duidelijke use cases of fundamentele technologische voortuitgangen waren die dergelijke prijsontwikkeling zouden stuwen. Nu 2018 zijn er best wel wat voorruitgangen geboekt. Er zijn eerste mainnets gelanceerd, bitcoin heeft lightning gekregen etc. En wat zien we? Over heel 2018 zijn de koersen als een pudding in elkaar gezakt en het einde lijkt nog niet in zicht. Enige zaken die in mijn optiek de koersen omhoog kunnen stuwen zijn:
- een grote nieuwe instroom van greater fools
- blockchains gaan daadwerkelijk gebruikt worden en hier zijn grote hoeveelheden muntjes voor nodig

Maar beide scenario’s geef ik de komende 2 jaar een lage kans van slagen.

:edit
Aanvullend zie ik ook niet in waarom mensen met crypto’s als bitcoin daadwerkelijk gaan betalen. Waarom
zou je geld uitgeven als je met diezelfde hoeveelheid geld een tijdje later meer kunt kopen? Er is een reden waarom een lichte inflatie economisch gewenst is.

[ Voor 6% gewijzigd door Alabama_man op 22-11-2018 01:37 ]

• Tominatie
  • Niet online
https://www.kucoin.com/#/trade.pro/APH-BTC

https://medium.com/@ianho...go-from-here-953b4dfa6bb7
Aphelion Disables Mainnet DEX-What it means and where do we go from here?
Wow, je zou er maar holder van zijn. :X

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-11 19:29

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Taro schreef op woensdag 21 november 2018 @ 23:54:
[...]

Ik voorspel inderdaad niets, ik benoem waarom ik een bepaalde verwachting heb, deze markt valt niet te voorspellen zoals we allemaal weten. Maar je hebt mensen die een poging doen en mensen die anderen daarop bekritiseren, maar zich er zelf niet aan wagen. Iets met de beste stuurlui staan aan wal.

Ik zou graag jouw visie op de markt eens horen. Wat verwacht jij de komende periode en waarom? En dan wel graag in je eigen woorden, niet met een extern linkje :)
Is toch ook juist leuk om een ander zijn of haar mening te horen daarover? Is juist leerzaam als je zelf een andere visie hebt. Voor alles valt vaak wel wat te zeggen. Ik zie het ook nooit alsof iemand een beetje de betweter probeert uit te hangen. Precies wat je zegt: niemand weet het 100% zeker. Daarom kan ik mij ook zo storen aan mensen die dan achter af gaan roepen: ZIE JE WEL DAT IK GELIJK HAD! Die mensen weten zelf ook donders goed dat het ook anders had kunnen gaan. Tenminste dat zouden ze moeten weten.

BTC houdt zich nog sterk. Gister nacht ook groene staven. Nu dus ook. Ik wil nog wel wat meer overtuiging zien eigenlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door DAMAGE op 22-11-2018 01:37 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• Marthusiast
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 15-06-2024
Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2018 @ 01:20:
Hallo cryptofanaten ik heb besloten ook een accountje aan te maken.
Volg het topic al een tijd en wil hierbij mijn waardering uitspreken naar de actieve leden die posten. Altijd leuk om te lezen en vooral in deze barre tijden. Dankjulliewel
Welkom @Verwijderd ! Leuk dat je jezelf even voorstelt! Zit jij een beetje in crypto, of lees je alleen mee? Benieuwd! Veel plezier hier iig!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Alabama_man schreef op donderdag 22 november 2018 @ 01:29:
[...]
Ik zit in kamp gebakken lucht daar waar het voor mij in beginsel altijd iets is geweest waar geen intrinsieke waarde achter zit.
Heeft BTC waarde ? Natuurlijk niet. Aan de andere kant zijn er meer dingen die geen of weinig waarde hebben in de praktijk en dit toch hebben. Ik vind goud daar een mooi voorbeeld van. Is wel iets dat wat nut heeft in de praktijk, maar niet voor de waarde die het heeft. Het is iets wat hoge waarde heeft omdat wij vinden dat het waarde heeft en voornamelijk omdat wij denken dat het in waarde blijft groeien. Nog iets anders wat het gemeen heeft met BTC, namelijk de crashes. Natuurlijk in mindere mate, maar ze zijn er wel geweest. Er liggen miljarden aan goudstaven in kluizen niets te doen, puur en alleen omdat wij vinden dat het waarde heeft. Ik zie BTC als digitaal goud, niet nuttig in de praktijk, maar wel iets dat vertrouwen heeft dat het over een paar jaar meer waard is. Verder een stuk makkelijker te verzenden met je telefoon, tablet, PC, Mac, whatever en aangezien iedereen tegenwoordig internet heeft zie ik het als 21ste eeuw goud. Verder heeft BTC al 2 crashes overleeft en ik denk dat het ook deze zal overleven.

• Marthusiast
DAMAGE schreef op donderdag 22 november 2018 @ 01:36:
[...]

Is toch ook juist leuk om een ander zijn of haar mening te horen daarover? Is juist leerzaam als je zelf een andere visie hebt. Voor alles valt vaak wel wat te zeggen. Ik zie het ook nooit alsof iemand een beetje de betweter probeert uit te hangen. Precies wat je zegt: niemand weet het 100% zeker. Daarom kan ik mij ook zo storen aan mensen die dan achter af gaan roepen: ZIE JE WEL DAT IK GELIJK HAD! Die mensen weten zelf ook donders goed dat het ook anders had kunnen gaan. Tenminste dat zouden ze moeten weten.

BTC houdt zich nog sterk. Gister nacht ook groene staven. Nu dus ook. Ik wil nog wel wat meer overtuiging zien eigenlijk.
Dikke +1, wat mij betreft. Tuurlijk! Ik hou ervan om te lezen hoe mensen redeneren. En het is heel fijn als daar niet meteen een oordeel op komt. In plaats daarvan kunnen we een hoop leren van elkaars overwegingen.. Zie best veel persoonlijke aanvallen over en weer, dat vind heel begrijpelijk, maar soms ook echt jammer.. We zitten als early-adopters in iets dan misschien een use-case heeft. Maar misschien hebben we het ook allemaal mis. Wat maakt het uit? We kunnen onze redeneringen prima delen, want in de realiteit weten we toch niet welk effect ze hebben. En van luisteren naar elkaar leren we allemaal, ja toch?

PS, als er oordelen komen over mijn redeneringen ga ik altijd vragen stellen. Dat werk vaak prima. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Marthusiast op 22-11-2018 01:47 ]

• Tominatie
  • Niet online
2018-11-21: 0.29361536KCS = 0.22 USD
2018-11-20: 0.2986917KCS = 0.22 USD
2018-11-19: 0.20017045KCS = 0.15 USD

Ik had de coins die ik op Kucoin had staan paar dagen geleden dus omgezet naar KCS en krijg nu elke dag best wel een leuke bonus door alleen te holden. Dit vind ik wel het grootste pluspunt van Kucoin t.o.v. Binance. Ze keren 50% van de trading fee's uit aan de KCS holders.

Stel je even voor dat Binance hetzelfde deed met BNB. <3

Ik hold die zak KCS sowieso tot ergens in 2019. Er komen veel platform upgrades aan als een dust-converter, stoploss optie etc. De roadmap staat helemaal vol de komende periode.

Dit soort dingen kunnen ook positief effect hebben op de KCS prijs, dus dat zou dubbelwinst zijn (de bonus elke dag + evt. met winst verkopen) ;)

@Timberly2 Weet dat jij een fan bent van BNB, wat denk je hiervan? :P

• Marthusiast
Hey @Tominatie dan doe je het beter dan ik.. Ik ben vorig jaar in COSS gedoken (ook een online exchange, gebaseerd in Singapore) die hun fees delen met de holders. Ik krijg nu ongeveer jouw dagelijkse bedrag wekelijks. Maar.. ook al is COSS er nog niet, ik denk best dat ze goed bezig zijn gemiste kansen in te halen. Weinig volume nog, maar ze hebben nu FIAT trading pairs, een API zodat bots kunnen zorgen voor liquiditeit en ze hebben alle KYC wetgeving in acht genomen. Ze willen ook het bedrijfsleven teasen. Heb op het punt gestaan mijn aandeel weer om te zetten naar BTC ofzo. Maar ik kan het niet laten om mijn 'zakje' gewoon te houden. En misschien zelfs wel te verdubbelen. Want ze lijken nu echt op de goede koers. Misschien nog een jaar voor ze in control zijn, maar de prijs is nu ook navenant laag. Geen shill, alleen een gedachtengang.
Zal ook eens wat kritischer in Kucoin duiken..

• Tominatie
  • Niet online
@Marthusiast Ken Coss inderdaad al, vindt het persoonlijk niet een super fijne exchange buiten dat ze wel aan de weg timmeren. Het volume ligt daar ook maar op $490.725 USD zie ik. Kucoin is in dat opzicht al wat langer in de running en door meer mensen gebruikt. Ze halen sowieso wel de 20 miljoen volume per dag. Dat verklaart ook het verschil in payouts. Nu met de daling van de laatste dagen wat enorm volume met zich meebracht zie je gelijk dat de betaling van 0,15 USD naar 0,22 USD is gegaan. Wel grappig om te zien.

Gebruik Kucoin zelf al maanden en nooit problemen gehad. Vindt het zelf fijn werken, het enige jammere is toch wel het gebrek aan bepaalde opties. Maar dat komt dus binnenkort met de upgrades en dat gaat 100% een boost geven en daarom vind ik KCS eigenlijk nog wel interessanter dan ik dacht. In eerste instantie gooide ik alles even in KCS omdat ik niet meer zo goed wist wat nou het beste plan was, maar nu per toeval weet ik dat wel; ik hold KCS gewoon de moeder komende tijd haha.

• Marthusiast
Klopt @Tominatie , volumes op COSS zuigen nog, maar de prijs is ook laag. EN ze zijn flink aan het verbeteren en hun dev-team lijkt op koers te liggen. Ik vind het zeker ook geen fijne UX op het moment, maar ik denk dat dat snel zal verbeteren.
Los daarvan: lijkt me heel slim om in een 'broker/exchange' geinvesteerd te hebben, of dat nu jouw of mijn keuze is. Feit is dat zij altijd verdienen, of de prijzen nu stijgen of dalen.
Mooi wereldje dit.. leuke hobby. Ja toch!

[ Voor 21% gewijzigd door Marthusiast op 22-11-2018 02:44 ]

• Tominatie
  • Niet online
Marthusiast schreef op donderdag 22 november 2018 @ 02:42:
Klopt @Tominatie , volumes op COSS zuigen nog, maar de prijs is ook laag.
Los daarvan: lijkt me heel slim om in een 'broker/exchange' geinvesteerd te hebben, of dat nu jouw of mijn keuze is. Feit is dat zij altijd verdienen, of de prijzen nu stijgen of dalen.
Mooi wereldje dit.. leuke hobby. Ja toch!
Zeker weten, voor mij KCS > BNB als investering.
Weet nog de tijden dat Kucoin echt explodeerde in de bullrun, zij waren toen nog zowat de enige waar nieuwe users konden registreren. Bittrex, binance etc hadden allemaal registraties gesloten. Toen schoot KCS nog naar een $20 per coin, lijp als je erover nadenkt.

• Marthusiast
Niks lijp @Tominatie , wat er ook gebeurt, die tijden gaan (imo) nog gewoon weer een keer komen.. ;)

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

We zijn aardig op weg naar die 4.8k USDT zie ik

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• Tominatie
  • Niet online
@DAMAGE Spannend idd. We broken net op een haar na niet door de 4.6k USD. We kwamen op 4590 om weer terug gebeukt te worden door de bears. Helaas!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Wel kak dat mijn ipad die binance grafiek amper kan bijhouden. Gebeurt veel te veel. Ding trekt het niet.

• Kruitdamp
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21-11 13:39
We gaan laat door hier op Tweakers....
Hopelijk kunnen we vandaag weer wat omhoog....

• cryptore
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:13
Tominatie schreef op donderdag 22 november 2018 @ 02:21:
2018-11-21: 0.29361536KCS = 0.22 USD
2018-11-20: 0.2986917KCS = 0.22 USD
2018-11-19: 0.20017045KCS = 0.15 USD

Ik had de coins die ik op Kucoin had staan paar dagen geleden dus omgezet naar KCS en krijg nu elke dag best wel een leuke bonus door alleen te holden. Dit vind ik wel het grootste pluspunt van Kucoin t.o.v. Binance. Ze keren 50% van de trading fee's uit aan de KCS holders.

Stel je even voor dat Binance hetzelfde deed met BNB. <3

Ik hold die zak KCS sowieso tot ergens in 2019. Er komen veel platform upgrades aan als een dust-converter, stoploss optie etc. De roadmap staat helemaal vol de komende periode.

Dit soort dingen kunnen ook positief effect hebben op de KCS prijs, dus dat zou dubbelwinst zijn (de bonus elke dag + evt. met winst verkopen) ;)

@Timberly2 Weet dat jij een fan bent van BNB, wat denk je hiervan? :P
Dat zie je wel goed Tom , ik koop ook regelmatig wat kcs bij , denk dan ook dat de koers hiervan nog wel weer flink omhoog gaat , helemaal het komende jaar

• Cobus79
  • Laatst online: 13-06-2022
Izualez schreef op woensdag 21 november 2018 @ 22:41:
[...]

Of je limit of market moet hebben hangt er van af wanneer je short positie wilt openen. Voor een bepaalde prijs (limit) of de huidige marktprijs.

Heb zelf geen ervaring met BitMex, maar kwam laatst dit filmpje tegen als BitMex tutorial:
[YouTube: BitMEX | How To SHORT & LONG Bitcoin | Leverage Trading Tutorial For Beginners]
Thanx! Ik denk dat ik het snap, ook leverage. Wat ik nog niet volg; ik heb bijvoorbeeld 1 BTC overgemaakt naar Bitmex. Ik ga short met 0,5 BTC (daar 'koop' ik dus USD voor). Die halve BTC die over is.....daar verlies ik gewoon geld mee als de koers zakt? Sterker nog; als ik een halve BTC short, en de andere helft niks mee doe....dan blijf ik stilstaan (of zellfs verlies door de fees etc.). Klopt dat?

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:14
Cobus79 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 08:31:
[...]

Thanx! Ik denk dat ik het snap, ook leverage. Wat ik nog niet volg; ik heb bijvoorbeeld 1 BTC overgemaakt naar Bitmex. Ik ga short met 0,5 BTC (daar 'koop' ik dus USD voor). Die halve BTC die over is.....daar verlies ik gewoon geld mee als de koers zakt? Sterker nog; als ik een halve BTC short, en de andere helft niks mee doe....dan blijf ik stilstaan (of zellfs verlies door de fees etc.). Klopt dat?
Dat ligt eraan wat je doel is, wil je meer usd en de koers daalt dan verlies je inderdaad. Wil je meer btc dan win je. Het is maar net waar je naar kijkt.

Zero.

• jasper7878
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 31-10 12:10
cryptore schreef op donderdag 22 november 2018 @ 07:30:
[...]

Dat zie je wel goed Tom , ik koop ook regelmatig wat kcs bij , denk dan ook dat de koers hiervan nog wel weer flink omhoog gaat , helemaal het komende jaar
kun je aangeven hoeveel % rendement fees je ontvangt op je KCS?

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-11 16:28

Liberteh

All your base belong to me

Pelox schreef op donderdag 22 november 2018 @ 08:56:
[...]

Dat ligt eraan wat je doel is, wil je meer usd en de koers daalt dan verlies je inderdaad. Wil je meer btc dan win je. Het is maar net waar je naar kijkt.
Die halve waar je niks mee doet kan je altijd omzetten naar USD(T). Uiteindelijk worden je waardes omgerekend naar Dollars dus wat dat betreft is dat in theorie de "safe haven".

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

• Cobus79
En hoe zet ik die dan om naar USD op bitmex?

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-11 16:28

Liberteh

All your base belong to me

Cobus79 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 09:57:
En hoe zet ik die dan om naar USD op bitmex?
Oh volgens mij doet BitMEX alleen contracts. Excuses, ik dacht even aan Bitfinex.

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 09:37

BTC100K2021

Kijk eens dom, ja ho maar.

• daboemann
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-11 15:05
MDA wordt wel even lekker gepumpt zeg. Zit er zelf niet in, maar wel mooi om te zien. Nu de rest nog :)

• jasper7878
las ik nu dat er iemand is die zn XLM airdrop al had gehad? ik stond wel op de list, maar heb geen mail gehad dat de airdrop had plaatsgevonden of dat je je wallet moest opgevven...

Verwijderd

jasper7878 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:38:
las ik nu dat er iemand is die zn XLM airdrop al had gehad? ik stond wel op de list, maar heb geen mail gehad dat de airdrop had plaatsgevonden of dat je je wallet moest opgevven...
Ook gelezen . Heb die mail ook nog niet gekregen.

• ggj87
Ik heb gisteren geleerd hoe je zelf Fibonacci retracements kunt berekenen. Het is eigenlijk helemaal niet moeilijk. Je moet het prijsverschil berekenen tussen een piek en een dal en dat vermenigvuldigen met het fib percentage.

Rekenvoorbeeld:

Stel dat bitcoin van $1000 naar $10000 gaat en je het 38.2% level wilt berekenen. Dan doe je 10000-1000=9000. Dan doe je als je 38.2 wilt hebben 1-0.382=0.618 > 9000x0.618=5562 > +1000= $6562.

Andersom van 38.2 bounce van 10000 naar 1000 is het 9000x0.382= 3438+1000= $4438.

Handig voor als je onderweg bent en geen Fib tool bij de hand hebt.

Tevens net ingestapt op 4565, moet het maar eens doen. Was mooi het Fib 78.6 level. Verkooporder op 4684, tevens Fib 78.6 bounce level. Ben benieuwd! :)

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:59
Ik heb die gehad ja, na een dag of 2 al.

• Cobus79
Liberteh schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:04:
[...]

Oh volgens mij doet BitMEX alleen contracts. Excuses, ik dacht even aan Bitfinex.
Dan weet ik het nog steeds niet :P

Kan ik overigens mijn positie steeds bijstellen op Bitmex of hoe werkt dat? De hefboom is gewoon een slider......die ik constant kan aanpassen? Wanneer gat een aanpassing van kracht en kost me dat nog extra fee?

• sourcecode
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-11 21:17

sourcecode

Prepare for the next ATH

ggj87 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:44:
Ik heb gisteren geleerd hoe je zelf Fibonacci retracements kunt berekenen. Het is eigenlijk helemaal niet moeilijk. Je moet het prijsverschil berekenen tussen een piek en een dal en dat vermenigvuldigen met het fib percentage.

Rekenvoorbeeld:

Stel dat bitcoin van $1000 naar $10000 gaat en je het 38.2% level wilt berekenen. Dan doe je 10000-1000=9000. Dan doe je als je 38.2 wilt hebben 1-0.382=0.618 > 9000x0.618=5562 > +1000= $6562.

Andersom van 38.2 bounce van 10000 naar 1000 is het 9000x0.382= 3438+1000= $4438.

Handig voor als je onderweg bent en geen Fib tool bij de hand hebt.

Tevens net ingestapt op 4565, moet het maar eens doen. Was mooi het Fib 78.6 level. Verkooporder op 4684, tevens Fib 78.6 bounce level. Ben benieuwd! :)
en als er nu een whale uitstapt halverwege ?, dan is die Fib toch gewoon waardeloos ?

Prepare for the next ATH

• ggj87
sourcecode schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:56:
[...]

en als er nu een whale uitstapt halverwege ?, dan is die Fib toch gewoon waardeloos ?
Dat kan altijd maar je kunt iig een target bepalen. Daar een limit order op instellen of op die prijs aangekomen kijken of het stabiliseert.

• RiseNShine
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14-12-2020
ik heb ook nog niets gehad....jammer, lijkt erop dat we naast de pot pissen

• Swaha
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-12-2024
Daar heb ik er een aantal van gehad dmv een airdrop. Die heb ik toen vrij snel verkocht toen deze verhandelbaar waren op Kucoin en heeft me volgens mij destijds ruim 20 euro opgeleverd. :) Maar wel lullig voor de bezitters inderdaad. . .

[ Voor 5% gewijzigd door Swaha op 22-11-2018 11:24 ]

• jasper7878
RiseNShine schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:07:
[...]

ik heb ook nog niets gehad....jammer, lijkt erop dat we naast de pot pissen
net gehoord dat het in batches word uitgerolt, dus het kan nog -:)

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

vermoedelijk doordat de huidige systemen in veel gevallen best wel acceptabel zijn.
Dat is zwak uitgedrukt. Voor bijna alle gevallen zijn huidige systemen veruit superieur. Zonder daar teveel over uit te wijden, en wat kort door de bocht, maar bij welke dingen wil je nou werkelijk dat fouten niet hersteld kunnen worden en de rechterlijke macht er ook geen invloed op kan uitoefenen? Bijna geen! Dat veegt meteen het bestaansrecht van heel veel initiatieven weg.
Of is het echt gebakken lucht?
Nee, dat niet. Blockchains zijn een interessante techniek die in een paar niches ongelooflijk nuttig kunnen zijn. Maar momenteel heerst er een hoog gehalte van een oplossing waarbij naarstig naar problemen gezocht moet worden. Uiteindelijk zijn er niet gek veel problemen waar je behoefte hebt aan een schreeuwend dure langzame decentrale database :p

• gjtokkel
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-11 13:58
AlterMann schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:47:
[...]

Ik heb die gehad ja, na een dag of 2 al.
Ook nix gehad of mail gezien. Hoeveel heb je precies gekregen?

• Izualez
  • Laatst online: 17-11 17:15
Cobus79 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 08:31:
[...]

Als BTC daalt dan verlies je geld als je in BTC zit inderdaad. Wat je netto overhoudt bij een halve BTC short en halve "geparkeerd" hangt volgens mij vooral af van je short positie. Maar daar ben ik niet helemaal zeker van. Zou als ik jou was voor de zekerheid nog wat meer lezen over short posities. BitMex heeft trouwens ook een test-site, waar je bekend kan worden met hun mechanisme zonder geld in te hoeven zetten. Staat geloof ik een linkje ergens in hun FAQ.

• dotcom87
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-11 13:59
https://news.kucoin.com/e...listing-of-some-projects/

KuCoin delisting:

EncrypGen (DNA)
Publica (PBL)
Raiden Network Token (RDN)
Monetha (MTH)
BlockMason Credit Protocol (BCPT)
Gladius Token (GLA)

Dump that shit while you still can :)

[ Voor 8% gewijzigd door dotcom87 op 22-11-2018 11:57 ]

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-11 17:53

p0st

Dutch Reefer

dotcom87 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:56:

KuCoin delisting:

EncrypGen (DNA)
Publica (PBL)
Monetha (MTH)
Gladius Token (GLA)

Ouch.... Dat zijn best nare delisting (heb deze gelukkig zelf al een poosje niet meer). EncrypGen vond ik interessant vanwege het hele DNA/Blockchain idee, Publica ook mooi business model. RDN wordt denk ik in gehaald door de realiteit, en BCPT is ook nog gewoon op Binance dus die vind ik raar qua delisting...

Het enige wat ik op Kucoin heb is ELEC, hopelijk laten ze die leven :>

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

• Klaas25
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-11 07:11
dotcom87 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:56:

KuCoin delisting:

EncrypGen (DNA)
Publica (PBL)
Monetha (MTH)
Gladius Token (GLA)

Noo waarom RDN? Had ik er een paar van. Straks na werk maar dumpen dan lol.
Waarom vermelden ze geen reden?

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01:11
Klaas25 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 12:16:
[...]

Ze hebben daar geen Raiden voor

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:57
Sovieto schreef op donderdag 22 november 2018 @ 12:24:
[...]

Ze hebben daar geen Raiden voor
:')

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• rvT
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-06-2019

rvT

Ik mis de tijden waarin we elkaars portfolio deden beoordelen en elkaar feedback gaven waarbij iedereen dacht dat hij er superveel verstand van had omdat hij al op zoveel winst stond _O-

wil terug :(

[ Voor 32% gewijzigd door rvT op 22-11-2018 12:49 ]

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
rvT schreef op donderdag 22 november 2018 @ 12:48:
Ik mis de tijden waarin we elkaars portfolio deden beoordelen en elkaar feedback gaven waarbij iedereen dacht dat hij er superveel verstand van had omdat hij al op zoveel winst stond _O-

wil terug :(
Het delen van de portfolio en wijze woorden uitkramen gaat tegenwoordig niet hand in hand nee.

• ggj87
Allemachtig je zou gisteren maar Veros (VRS) gekocht hebben.

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:59
gjtokkel schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:34:
[...]

$24,99 aan XLM, oftewel 96.15. Is nu €16.65 waard.. dus als je nu nog die $25 krijgt zal je meer XLM krijgen. Geduld wordt beloond denk ik ;)

• Klaas25
Eerste deel van de video :) Je Amazon, Google en Microsoft munten aanschaffen en HODLEN die bende.

• Alabama_man
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-11 22:44
PilatuS schreef op donderdag 22 november 2018 @ 01:43:
[...]
Heeft BTC waarde ? Natuurlijk niet. Aan de andere kant zijn er meer dingen die geen of weinig waarde hebben in de praktijk en dit toch hebben. Ik vind goud daar een mooi voorbeeld van. Is wel iets dat wat nut heeft in de praktijk, maar niet voor de waarde die het heeft. Het is iets wat hoge waarde heeft omdat wij vinden dat het waarde heeft en voornamelijk omdat wij denken dat het in waarde blijft groeien. Nog iets anders wat het gemeen heeft met BTC, namelijk de crashes. Natuurlijk in mindere mate, maar ze zijn er wel geweest. Er liggen miljarden aan goudstaven in kluizen niets te doen, puur en alleen omdat wij vinden dat het waarde heeft. Ik zie BTC als digitaal goud, niet nuttig in de praktijk, maar wel iets dat vertrouwen heeft dat het over een paar jaar meer waard is. Verder een stuk makkelijker te verzenden met je telefoon, tablet, PC, Mac, whatever en aangezien iedereen tegenwoordig internet heeft zie ik het als 21ste eeuw goud. Verder heeft BTC al 2 crashes overleeft en ik denk dat het ook deze zal overleven.
Hoe ik het zie. Als we al onze speculatieve waarde van de totale waarde aftrekken. Wat blijft er dan over? Bij een bedrijf zijn dit alle bezittingen van de onderneming minus de schulden. Bij goud hou je een edelmetaal over waar je spullen van munt maken. Bij een cryptomunt hou je een concept over dat verder geen toepassing heeft. En ja dit geld in een zekere zin ook voor fiat. Met als verschil dat we bij fiat wettelijk hebben vastgelegd dat we dit als betaalmiddel moeten accepteren.

• Borealis
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-02-2021
gjtokkel schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:34:
[...]

Van waar komen deze XLM?
Via Blockchain.info heb ik me ook ingeschreven voor 25$ aan XLM, maar heb daar nog niks van gehoord.

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:08
Zijn er hier nog mensen die er wel alle vertrouwen in hebben dat de koers flink omhoog gaat in december?

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
mugenmarco schreef op donderdag 22 november 2018 @ 13:30:
Zijn er hier nog mensen die er wel alle vertrouwen in hebben dat de koers flink omhoog gaat in december?
Waarom zou het ? December maand is meestal een rust maand ook met de reguliere beurzen, vorig jaar was er een run vanwege de FOMO die er omheen hing, ik denk dat de mensen die toen zijn ingestapt nu wel uitkijken en lever centjes overhouden voor de feestdagen als ze überhaupt nog centjes hebben :9

• BTC100K2021

BTC100K2021

Slux schreef op donderdag 22 november 2018 @ 13:51:
[...]

Waarom zou het ? December maand is meestal een rust maand ook met de reguliere beurzen, vorig jaar was er een run vanwege de FOMO die er omheen hing, ik denk dat de mensen die toen zijn ingestapt nu wel uitkijken en lever centjes overhouden voor de feestdagen als ze überhaupt nog centjes hebben :9
December is wel een mooie maand voor FOMO, iedereen is naarstig op zoek naar een doel voor de 13e maand of bonus.

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
TuutjDrie schreef op donderdag 22 november 2018 @ 13:54:
[...]

December is wel een mooie maand voor FOMO, iedereen is naarstig op zoek naar een doel voor de 13e maand of bonus.
Ik betwijfel het, ik hoop het wel maar ik reken er niet op.
Crypto heeft te veel negatief in het nieuws gestaan dit jaar.

• BTC100K2021

BTC100K2021

Slux schreef op donderdag 22 november 2018 @ 13:58:
[...]

Ik betwijfel het, ik hoop het wel maar ik reken er niet op.
Crypto heeft te veel negatief in het nieuws gestaan dit jaar.
Eens, de lancering van Bakkt in december zou ideaal geweest zijn in combinatie met een run van 4K naar 9K-10K. Dat zou al genoeg geweest kunnen zijn om weer massa's aan nieuw geld binnen te laten vloeien.

• wjv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:19

wjv

Klaas25 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 12:16:
[...]

Een specifieke reden geven ze niet, maar ik zag inderdaad dat bij DNA al een tijdje ST vermeld stond, oftewel Special Treatment. Hier geeft kucion uitleg

• gjtokkel
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-11 13:58
AlterMann schreef op donderdag 22 november 2018 @ 13:18:
[...]

$24,99 aan XLM, oftewel 96.15. Is nu €16.65 waard.. dus als je nu nog die $25 krijgt zal je meer XLM krijgen. Geduld wordt beloond denk ik ;)
tnx

• Tominatie
  • Niet online
@wjv Precies, deze tokens zijn gewoon gedelist alleen al door punt 1: Low liquidity for a certain period of time. Allemaal hebben enorm laag volume op Kucoin, heel erg vaak onder de 5000$ verhandeld volume zelfs.
Waarom zouden ze deze tokens gelist houden als er eigenlijk geen enkele interesse voor is. Daarnaast Kucoin wil ook wat verdienen natuurlijk, dus als er amper gehandeld wordt in deze tokens dan is het niet de moeite waard. Zullen vast ook nog wel eens wat onderhoudskosten bij komen dus 1+1 = 2.

Verder ken ik de projecten niet dus kan op de andere punten geen oordeel vellen.

• PilatuS
  • Niet online
Zulke munten zijn door het lage volume ook nog eens zeer geschikt voor pump en dumps. Geen idee hoe dat gaat op Kucoin, maar op Binance vliegen de pump en dumps je constant rond de oren. Ook niet echt goede reclame voor crypto en de exchange zelf.

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-11 09:40
jasper7878 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 08:57:
[...]

kun je aangeven hoeveel % rendement fees je ontvangt op je KCS?
Hier een linkje

https://kucoin.zendesk.co...472114-About-KuCoin-bonus

Heb zelf nog mij ven er nog opstaan

AnimeAdicted

• Klaas25
Tominatie schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:21:
@wjv Precies, deze tokens zijn gewoon gedelist alleen al door punt 1: Low liquidity for a certain period of time. Allemaal hebben enorm laag volume op Kucoin, heel erg vaak onder de 5000$ verhandeld volume zelfs.
Waarom zouden ze deze tokens gelist houden als er eigenlijk geen enkele interesse voor is. Daarnaast Kucoin wil ook wat verdienen natuurlijk, dus als er amper gehandeld wordt in deze tokens dan is het niet de moeite waard. Zullen vast ook nog wel eens wat onderhoudskosten bij komen dus 1+1 = 2.

Verder ken ik de projecten niet dus kan op de andere punten geen oordeel vellen.
Ja oke. Hoeft dus niet gelijk het einde van project te vermelden en als het op de rest dan normaal doorgaat zal een $5000 minder volume ook weinig doen op de prijs.

• jasper7878
dank , maar daar word ik niet veel wijzer van. met hoeveel KCS ontvang je die 0.29 KCS op dagbasis..

• wjv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:19

wjv

jasper7878 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 15:35:
[...]

dank , maar daar word ik niet veel wijzer van. met hoeveel KCS ontvang je die 0.29 KCS op dagbasis..
Probeer de kucoin calculator https://kucoinshares.com/

• jasper7878
thx, dat zocht ik...

• BTC100K2021

BTC100K2021

Wat is er aan de hand met OMG? Sinds vorige week enorme volumes op Bithumb (#3 in Volume vandaag achter BTC en ETH).

Koersverloop is overigens niet bijzonder, ligt in lijn met overige alts.

[ Voor 5% gewijzigd door BTC100K2021 op 22-11-2018 16:05 ]

• sourcecode
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-11 21:17

sourcecode

Prepare for the next ATH

Prepare for the next ATH

• Kain_niaK

Kain_niaK

DaCoTa schreef op donderdag 22 november 2018 @ 00:34:
[...]

https://api.hitbtc.com/api/2/public/currency
BCHABC en BCHSV. BCH is defunct.

[...]

Het gaat om jouw opmerking dat de meeste beurzen BCH en BCHSV aanhouden. Dat is pertinent niet waar. Dat je nu opzij stapt om het op volume te meten is weer iets anders.

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Graag discusseer ik hier verder.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NUL1EEZ.png

En XRP word nu steeds meer genoemd als een Bitcoin killer. Institutional naar Bitcoin? Denk het niet. Eerder XRP.

[ Voor 14% gewijzigd door Kain_niaK op 22-11-2018 16:27 ]

• Tominatie
  • Niet online
jasper7878 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 15:35:
[...]

Dat ligt aan het dagelijkse volume. Als het volume hoog ligt ontvang je eerder de 0.29 KCS op dagbasis dan als het volume laag is. 50% van de trading fee's worden uitgekeerd naar KCS holders dus ik kan daar wel een rekensommetjes voor maken.

Circulerende supply: 90.138.154 KCS
Aantal dat je hold in mijn geval: 1700

Het dagvolume is nu 34 miljoen. Hiervan moet je bereken hoeveel Kucoin verdient aan trading fee. Ze verdienen 0,1% aan fee's (in het beste scenario aangezien het holden van KCS ook nog discount oplevert, maar die discount begint pas bij het holden van 1000 KCS dus niet heel veel mensen zullen dat hebben.)

34 miljoen x 0,001% = $34000
$34000 verdienen ze vandaag dus aan fee's. 34000/2 = 17000, dit bedrag keren ze uit aan de holders van KCS.

17000/90.138.154 geeft een heel klein getal. Dat is het aantal USD wat je krijgt per KCS die je hold. Dit doe je dan x1700 en dan kom ik op 0.32 USD ongeveer wat ik vandaag zal krijgen.
0.32 USD is ongeveer 0.45 KCS op het moment.

Die kucoin shares calculator die hier is gedeeld geeft een veel positiever beeld. Of ik zit verkeerd met mijn berekening of er klopt iets niet aan het algoritme die https://kucoinshares.com/ gebruikt.

Ik ben geen rekenwonder, dus het zal best aan mij kunnen liggen. :P
@wjv @jasper7878

Iedergeval is het leuk om elke dag dividend te vangen. Je hebt echt een aandeel in de Kucoin Exchange op deze manier en deelt mee in het succes en in de mindere tijden. Nu met de dalingen van de laatste tijd is het volume flink omhoog gegaan en een +30 miljoen USD volume heb ik in tijden niet gezien op Kucoin.

Edit: Ben benieuwd in hoeverre mijn berekening gaat kloppen bij de payout vanavond.
Mijn voorspelling is dus rond de 0.45 KCS.
De voorspelling die https://kucoinshares.com/ geeft is 0.77 KCS.

Edit2: Nu ik erover nadenk kan die website best gelijk hebben aangezien de koper en verkoper allebei 0,1% betalen. De ROI is dan wel heel mooi zeg (als het volume zo blijft), vooral als je bedenkt dat KCS op termijn ook nog meer waard kan worden als de exchange weer populairder wordt. Nu zit ie toch wel op een bodem heb ik het idee haha.

[ Voor 12% gewijzigd door Tominatie op 22-11-2018 17:12 ]

• Kain_niaK

Kain_niaK

Interessant Tominatie, en hoe legit is het allemaal? Waar is de garantie dat het geen tweede Bitconnect is?

• RaptorXS
Ter info:
Flow Traders zet stap met crypto's

Vandaag 17:29,
Bron: ANP - AFN
AMSTERDAM (AFN/BLOOMBERG) - Beursintermediair Flow Traders en branchegenoot Jane Street Financial zijn handelaren in cryptomunten geworden. Sinds donderdag verhandelen ze de bitcoin, XRP, ether, bitcoin cash en litecoin.Flow Traders en Jane Street doen dit via een speciaal ETP-product, dat wordt uitgegeven door Amun AG. Anders dan bij andere crypto-gerelateerde handel houdt Amun de digitale valuta's, waarin wordt gehandeld, ook echt aan. Dat betekent dat de beursintermediairs extra cryptomunten moeten inbrengen als er sprake is van groei van Amuns crypto-index en munten moet weghalen in geval van krimp.Volgens persbureau Bloomberg hebben Flow Traders en Jane Street in totaal 5 miljoen dollar aan kapitaal ingebracht. De bedrijven zelf weigerden commentaar te geven op de vraag hoeveel aan crypto's ze precies verhandelen en hoeveel geld in Amuns ETP is geïnvesteerd.

• PilatuS
  • Niet online
Kain_niaK schreef op donderdag 22 november 2018 @ 17:41:
Interessant Tominatie, en hoe legit is het allemaal? Waar is de garantie dat het geen tweede Bitconnect is?
Waarom denk je dat dit een ponzi is zoals Bitconnect was ?

• Tominatie
  • Niet online
Kain_niaK schreef op donderdag 22 november 2018 @ 17:41:
lol, hoe kun je een exchange vergelijken met een piramide spel 8)7

Tuurlijk is het een high risk, high reward. Als je gelooft in de toekomst van de Kucoin Exchange en je denkt dat zij door blijven groeien en dus altijd mooie volumes zullen hebben deel je mee in de winsten.
Maar ze kunnen ook voorbijgestreefd worden/crypto bloed dood etc. etc.

ER zijn risico's maar ik zie vooral mooie kansen. Morgen op blackfriday koop ik er nog een paar honderd denk ik.

“The secret to investing is to figure out the value of something – and then pay a lot less.”

• cryptore
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:13
zoow net op tijd thuis om een mooie rit omhoog mee te pakken van AOA , die ging hard

• Tominatie
  • Niet online
Waarom ik denk dat Kucoin Exchange zal blijven groeien in de toekomst:
- Ze zijn al jarenlang in de running en het team bezit dus over de nodige kennis en ervaring.
- Ze hebben door hun langdurige aanwezigheid al het nodige kapitaal opgebouwd, zeker in de bullrun. Hierdoor hebben zij een voorsprong op veel andere exchanges die bijvoorbeeld net beginnen. Innovatie gaat vaak gepaard met kapitaal.
- Ze hebben al een vaste userbase gecreëerd en zijn bekend binnen de cryptocommunity.
- Nog nooit schokkende dingen gebeurd. (geen hacks, etc. etc.)
- Ze hebben toch wel steady volume elke dag, de laatste tijd ligt dat noemenswaardig hoger (door de enorme daling natuurlijk), dus de ROI van 16% is wel wat overdreven. Maar toch heb je altijd wel mooie pay-outs.
- https://intro.kucoin.com/ kijk hier maar even op de roadmap. Enorm veel positieve upgrades wat het platform zal verbeteren waardoor de userbase alleen maar groter zal worden, waarschijnlijk.

Naar mijn idee is de waarde van KCS veel hoger dan de prijs. Dat maakt het een goede investering op lange termijn, maar alsnog high risk, high reward. :)

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
Tominatie schreef op donderdag 22 november 2018 @ 17:57:
[...]

ER zijn risico's maar ik zie vooral mooie kansen. Morgen op blackfriday koop ik er nog een paar honderd denk ik.
Leuk dat je dat inderdaad even opmerkt. Ga zelf niks erbij kopen maar ben benieuwd wat het morgen te weeg brengt. :)

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11 12:54
Dan kunnen ze zelf niet rekenen, van dezelfde pagina, als je de volumes optelt per symbool:

BCH: $31,898,159
BCHABC: $32,776,475
BAB: $2,452,789

En ja, ik heb de pagina in Excel geladen en de volumes uitgerekend. Kan je ze downloaden en nakijken: http://www.sharecsv.com/s...eadsheet%20-%20Sheet1.csv

En waarom? Omdat ik een hekel heb aan liegen. Ook al is het op internet. Daar gaat het over.

• Tominatie
  • Niet online
Prutzertje schreef op donderdag 22 november 2018 @ 18:08:
[...]

Leuk dat je dat inderdaad even opmerkt. Ga zelf niks erbij kopen maar ben benieuwd wat het morgen te weeg brengt. :)
Snap ik, genoeg bijgekocht dit jaar denk ik? :')

• Prutzertje
Tominatie schreef op donderdag 22 november 2018 @ 18:08:
[...]

Snap ik, genoeg bijgekocht dit jaar denk ik? :')
Alles verpast in december. :) Heb nu misschien 10 euro aan los spul. Ik kijk nog even de kat uit de boom. :)

• Tominatie
  • Niet online
Prutzertje schreef op donderdag 22 november 2018 @ 18:11:
[...]

Alles verpast in december. :) Heb nu misschien 10 euro aan los spul. Ik kijk nog even de kat uit de boom. :)
Oh netjes haha, nog even bodempje loeren? :P

• Prutzertje
Tominatie schreef op donderdag 22 november 2018 @ 18:12:
[...]

Oh netjes haha, nog even bodempje loeren? :P
Heb er enkele maanden niks met crypto gedaan en gevolgd. En nu de dip weer.. Ik vind het iets te spannend. :) Ik wacht op rustige vaar water.

• RaptorXS
Prutzertje schreef op donderdag 22 november 2018 @ 18:16:
[...]

Heb er enkele maanden niks met crypto gedaan en gevolgd. En nu de dip weer.. Ik vind het iets te spannend. :) Ik wacht op rustige vaar water.
Soms ben je te bang ;)

• Thaam
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-11 06:45
De hele cryptomarkt maakt weer een stabiele zijdelingse grafiek.

• Klaas25
TuutjDrie schreef op donderdag 22 november 2018 @ 16:02:
Wat is er aan de hand met OMG? Sinds vorige week enorme volumes op Bithumb (#3 in Volume vandaag achter BTC en ETH).

Koersverloop is overigens niet bijzonder, ligt in lijn met overige alts.
Zag ik ook vanmorgen. Echt 98% wordt gekocht in Korea haha. Wtf. Nja in ieder geval met koreaans geld. Binance 0,07%. Dat ben ik lol. Alleen Korea en ik zijn geintresseerd in OMG. XD

En meneertje Lee begint opeens over XRP. Heeft ook het licht gevonden. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Klaas25 op 22-11-2018 19:15 ]

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:25
Ark is ondertussen in n paar dagen al 30% gestegen. Ben héél benieuwd wat er na de V2 launch gebeurd.

Ik bezit zelf al n tijdje geen Ark meer maar begin nu weer te twijfelen

[ Voor 27% gewijzigd door shovelhead1340 op 22-11-2018 19:30 ]

Ik lul ook zomaar wat

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

shovelhead1340 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 19:28:
Ark is ondertussen in n paar dagen al 30% gestegen. Ben héél benieuwd wat er na de V2 launch gebeurd.
Dan daalt hij weer.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:25
Dat zou zeer zeker kunnen ja.
Maar ergens heb ik er wel langere termijn vertrouwen in

Ik lul ook zomaar wat

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

shovelhead1340 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 19:31:
[...]

Dat zou zeer zeker kunnen ja.
Maar ergens heb ik er wel langere termijn vertrouwen in
Meestal is er bij elke coin vlak voor de release of direct tijdens het nieuws een dump. Puur en alleen al omdat iedereen buy the rumour sell the news toepast. Je kunt er maar beter gebruik van maken denk ik dan. Anders ben je bagholder. Ook al heb je er vertrouwen in voor de toekomst, zou je bijna zeggen dat je moet dumpen en daarna weer terug kopen. Heb je ook nog eens meer munten. Maar dat is een beslissing die je zelf moet maken. Je zult net zien dat het in dit specifieke geval niet gebeurt. Daarom altijd je eigen plan trekken idd en niets aantrekken van wat anderen zeggen. Kun je alleen jezelf iets kwalijk nemen :+

Pagina: 1 ... 381 ... 408 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!