Leolinedance schreef op donderdag 22 november 2018 @ 00:16:
Staan cryptocurrencies op het punt waardeloos te worden?
https://www.cryptopoint.n...punt-waardeloos-te-worden
Een Bakkt of Bitcoin ETF gaat volgens mij niet het grote verschil maken. Er zullen veel grotere dingen moeten gebeuren om cryptomunten écht van de grond te krijgen. Hierbij denk ik aan het betalen in de supermarkt en bij het tankstation, het gebruiken van blockchain en smart-contracts in allerhande contracten en industriële processen, dat soort dingen. Ondanks de vele beloften lijkt het nog niet echt van de grond te komen, vermoedelijk doordat de huidige systemen in veel gevallen best wel acceptabel zijn. Denken jullie dat er binnen nu en, pak hem beet, 2 jaar een grote verschuiving plaats gaat vinden naar het gebruik van cryptocurrency en gebruik van de blockchain? Of is het echt gebakken lucht?
Staan cryptocurrencies op het punt waardeloos te worden?
Thats some high quality FUD, slimme clickbait dat dan weer wel. Bitcoin is nu al 10 jaar aanwezig; hij is op termijn alleen maar meer waard geworden en dat zal altijd zo blijven enja, thats some high quality speculation van mijn kant. Waarom ik dat denk dat Bitcoin here to stay is:
- Bitcoin heeft een grote community.
- Compleet eigenaar/eigen bank zijn over je geld vind ik persoonlijk erg gaaf. Niemand kan je account freezen, niemand kan het van je afpakken.
- Niemand is eigenaar. Of eigenlijk: Bitcoin wordt beheerd door alle Bitcoin-gebruikers ter wereld, dus iedereen is eigenaar. Prachtig
- De technologie achter Bitcoin zal alleen maar beter worden waarbij de schaalbaarheid ook omhoog zal blijven gaan. Hierdoor zal er meer adoptie komen.
Dat is een verwachting
Dan nog wat toevoegingen buiten de fundamentals om:
- Het is een fantastisch investeringapparaat, dat voor iedereen steeds toegankelijker wordt.
- Het inflatiemodel zorgt ervoor dat het aanbod op termijn (rewards van miners) alleen maar kleiner zal worden.
- Elke bull- en bearcycle zorgt voor meer holders.
- Bitcoin zal een must-have worden voor elke belegger. Beleggen zal op termijn alleen maar populairder worden.
Ik kan nog wel 5 uren doorgaan met praten en fantaseren over Bitcoin. Ik vind het prachtig, over 10 jaar zit ik nog steeds op dit forum. Dan als ervaren rot die nieuwe generatie holders zal teachen.
Bakkt en ETF's, daar wordt teveel waarde aan gehecht door de hele community. Het zijn hele leuke toevoegingen die zeker op lange termijn zijn positieve invloed zullen hebben, dus hopen dat het beide compleet gerealiseerd gaat worden.
Tuurlijk zullen sommige cryptocurrencies naar $0 gaan, dus opzich zit er wel wat lucht in maar Bitcoin is en zal altijd zegevieren.
"Er zullen veel grotere dingen moeten gebeuren om cryptomunten écht van de grond te krijgen. Hierbij denk ik aan het betalen in de supermarkt en bij het tankstation, het gebruiken van blockchain en smart-contracts in allerhande contracten en industriële processen, dat soort dingen. Ondanks de vele beloften lijkt het nog niet echt van de grond te komen, vermoedelijk doordat de huidige systemen in veel gevallen best wel acceptabel zijn."
Vergeet niet dat Blockchain technologie nog jong is. Er zijn al genoeg blockchain use-cases die langzamerhand gebruikt worden. Hier nog recente voorbeelden:
https://lekkercryptisch.n...eiling-vast-op-blockchain
https://lekkercryptisch.n...r-rijstboeren-in-Cambodja
Lees dan ook gelijk even dit:
https://lekkercryptisch.n...chijnlijk-binnen-1-2-jaarHerman Gref, de CEO van Sberbank, verwacht dat grootschalige adoptie van blockchaintechnologie binnen 1 tot 2 jaar op gang komt. Sberbank is de grootste bank van Rusland, en de op 2 na grootste bank van Europa.
Gref stelt dat "de vele toepassingen" van blockchaintechnologie in de nabije toekomst tot uiting komen, ondanks dat de hype rondom blockchain wat is afgenomen. In zijn eigen woorden: "The hype surrounding the technology has passed, and it has entered a stage of industrial development. The technology will take a year or two to be applied on an industrial scale."
Als je geen lange termijn vertrouwen heb verlaat het cryptowereldje. Investeer nooit in iets wat je onzin vindt.