@
DAMAGE Meerdere redenen:
- Op de 1 minuut schaal: Bounce, hogere piek, hogere piek, lagere piek. Hebben we vandaag al vaker gezien. Meestal volgt dan rood.
- Op grotere schaal: We kwamen voor de bullrun rond de 2.800 regionen vandaan. 6k was daar te ver vandaan, 5k denk ik ook, 4k ook, 3k klinkt dichtbij.
- Sentiment: Ik zie de laatste dagen regelmatig 3250, 3600, 3650 langskomen.
- De dalingen van afgelopen dagen gingen zo enorm hard, ik vermoed dat dat eerst wat moet afvlakken. Dan komt er rust en vertrouwen terug. Ik durf wel een risico te nemen, maar stap echt voor vannacht nog niet in.
- Ik zie nog geen nieuwe mensen instappen
- Weinig goed nieuws, slecht nieuws heeft de overhand
- Pas als we in de 3xxx regionen zijn geweest kan je alle discussies van tafel vegen over of er nog een lagere bodem komt, onder de 2999 vermoed ik dat iedereen groot gaat inslaan
- Mensen verliezen geld op de normale beurs. Die gaan dat niet riskeren in crypto, mogelijk later wel, maar, die parkeren het waarschijnlijk wel tot zekere tijden. Ikzelf merk dat ook wel, men voorspelt een nieuwe crisis, dan heb je meer aan geld op je rekening of het verlagen van je maandlasten dan het speculeren met Bitcoin
- Steeds meer alts, en met name XRP waar het geld heen gaat. Bitcoin is de grootste aanvoerder binnen dit landschap, als de alts bijv. 40% van de markt in handen hebben, dan zit er dus 40% in andere munten dan in Bitcoin, waardoor die lastiger kan stijgen. Zoals ik al vaker heb gezegd hier en o.a. ook Charlie Lee (Litecoin) heeft gezegd: koop niet alleen alts, maar ook altijd een plukje BTC, daar help je ook je alts mee.
Vast nog wel meer redenen, maar dit is het voornaamste denk ik.