Ik geniet wel van de wanhoop en onderbouwingen dat crypto onzin is. Keep 'm comming. Ook nog een paar dagen met 12 uur aaneengesloten stilte in dit topic svp en de volgende opleving kan weer beginnen.
Laten we het dan maar gaan hebben over adoptie @Chris.nl , want zodra adoptie een feit wordt, verwacht ik dat crypto een succes wordt. En dat hoeft imo (helaas) niet te betekenen dat de koersen dan gaan stijgen.. Totdat adoptie tot schaarste leidt..
No way dat ik er nog meer geld in stop 😉DAMAGE schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 22:48:
@kazz1980 als je in de dip iig bij koopt sta je ook weer sneller in de groene cijfers
Heb dat advies heel vaak gehad, en telkens ging het daarna nóg lager. En werd weer gezegd dat nu echt echt het laagste punt was, dus bijkopen, en weer omlaag.
Dus nee. Ik laat mijn centjes (Het beetje dat nog over is) lekker staan en zie over 2 jaar wel weer. Geen zin meer in de stress (want geloof me, die heb ik gehad toen die 800 euro ineens verdampte...).
Heel, heel blij dat ik nooit bijgekocht heb toen dat advies gegeven werd (vaak hier, en altijd goedbedoeld, dus daar geen kwaad woord over! )....
[ Voor 10% gewijzigd door kazz1980 op 17-11-2018 07:47 ]
hier stond iets interessants, maar het is even weg...
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Kennis delen > DM
Gewoon een stop loss zetten die je iedere keer als hij stijgt verder naar boven bijstelt.Tominatie schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 00:33:
Toch bijzonder. OPQ, de hardfork die werd gedaan na de exitscam van Oyster, waarbij ik dacht:"ik ben alles kwijt" staat nu gewoon op 1400 sat. M'n buyorder vanochtend op 850 sat is ook goud waard gebleken.
Dit avontuur waar ik "perongeluk" in ben beland kan ik nu eindigen met een hele mooie winst. Dat terwijl de overall market er echt debiel slecht voorstaat. De realistisch tom in mij zegt: verkopen die handel!
De andere tom in mij zegt: hold de moeder.
Moeilijke keuze. Ik ben echt héél blij dat het zo positief uitpakt. Dit had ik echt niet gedacht.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Checkpoints zitten gewoon in de Bitcoin code hoor, ook in Bitcoin Core. Als sinds versie 0.3.2 Satoshi heeft het er zelf ingebouwd. Veel later hebben Bitcoin Core devs ook nog AssumeValid ingebouwdt..oisyn schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 09:30:
Lol, BAB (Bitcoin ABC) is nu nog gecentraliseerder dan XRP. Ze hebben een regel ingebouwd die reorgs voor een bepaalde block height onmogelijk maakt. Gaat regelrecht tegen de Bitcoin whitepaper in die stelt dat de chain met de meeste PoW de juiste is.
En dan BSV, de mensen die beweren dat hashrate is king. Maar ondertussen ondersteunen ze wel de coin op de chain met de minste hashrate... op de chain met de minste hashrate.
Wat een shitshow
Link --> https://bitcointalk.org/i...topic=437.msg3807#msg3807July 17, 2010, 09:35:51 PM
Download links available now on bitcoin.org. Everyone should upgrade to this version.
- Added a simple security safeguard that locks-in the block chain up to this point.
- Reduced addr messages to save bandwidth now that there are plenty of nodes to connect to.
- Spanish translation by milkiway.
- French translation by aidos.
The security safeguard makes it so even if someone does have more than 50% of the network's CPU power, they can't try to go back and redo the block chain before yesterday. (if you have this update)
I'll probably put a checkpoint in each version from now on. Once the software has settled what the widely accepted block chain is, there's no point in leaving open the unwanted non-zero possibility of revision months later.
Luke-JR geeft aan dat dit allemaal nog gewoon in de Bitcoin Core code zit al is het wel al een tijdje geleden dat er nog een checkpoint is gemaakt. Moet ik de code even voor je opzoeken?
https://www.reddit.com/r/...added_by_satoshi/e9ss8dy/
Je laat opnieuw aan iedereen hier zien dat je gewoon propaganda na praat zonder te weten waar je over praat. Je kunt het beter houden bij de huidige koers van de BTC prijs, daar schijn je het meeste verstand van te hebben.
Volgende keer graag zelf eventjes wat onderzoek doen, zo moeilijk is dat niet. Er is niks mis met het toegeven dat je het niet weet. Bitcoin is information overload. Ik moet ook de hele tijd dingen opzoeken en de juiste vragen stellen om mijn begrip van Bitcoin uit te breiden.
En verder nog wat gedachten over checkpoints van Andreas Brekken van de coinspice livestream van gisteren. Een checkpoint zoals ik op de stream al zei is een beetje zoals de genesis block vooruit in de tijd verplaatsen.
Hoe AssumeValid precies werkt moet ik nog uitzoeken. Ik ga er vanuit dat Core dit doet zodat het syncen van een node minder lang duurt. En wat de precieze relatie tussen AssumeValid en checkpoints zijn.
YouTube: BITCOIN HASH WARS PT.2
[ Voor 3% gewijzigd door Kain_niaK op 17-11-2018 09:23 ]
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Hopelijk verschijnt hij snel op andere exchanges dat kan ook nog wel positief uitpakken.Tominatie schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 00:33:
Toch bijzonder. OPQ, de hardfork die werd gedaan na de exitscam van Oyster, waarbij ik dacht:"ik ben alles kwijt" staat nu gewoon op 1400 sat. M'n buyorder vanochtend op 850 sat is ook goud waard gebleken.
Dit avontuur waar ik "perongeluk" in ben beland kan ik nu eindigen met een hele mooie winst. Dat terwijl de overall market er echt debiel slecht voorstaat. De realistisch tom in mij zegt: verkopen die handel!
Moeilijke keuze. Ik ben echt héél blij dat het zo positief uitpakt. Dit had ik echt niet gedacht.
Zero.
Hoop dat we dat nog gaan zien 6 euro neo.Hertog_Martin schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 21:16:
[...]
Dus het is niet veel meer dan een what goes up must come down... and bounce up again..?
Ik kocht bv Neo vorig jaar op 6 euro omdat ik wel heil in 't project zag, en hold sindsdien, dus was benieuwd of ONT nog een xfactor heeft. Heb lang de markt niet gevolgd.
KloptKain_niaK schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 09:12:
[...]
Checkpoints zitten gewoon in de Bitcoin code hoor, ook in Bitcoin Core. Als sinds versie 0.3.2 Satoshi heeft het er zelf ingebouwd.
• De checkpoint ging 200 blocks terug
• Dit werd gedaan in een tijd dat de hashrate nog heel laag was en het risico op een reorg hoog.
Wat niets met consensus te maken heeftVeel later hebben Bitcoin Core devs ook nog AssumeValid ingebouwdt.
Die "al" is dus nogal essentiële.Luke-JR geeft aan dat dit allemaal nog gewoon in de Bitcoin Core code zit al is het wel al een tijdje geleden dat er nog een checkpoint is gemaakt.
Je laat opnieuw aan iedereen hier zien dat je gewoon propaganda na praat zonder te weten waar je over praat. Je kunt het beter houden bij de huidige koers van de BTC prijs, daar schijn je het meeste verstand van te hebben.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Is er iemand die nog handelt in Bytecoin? Wil ze graag inwisselen voor iets anders wat wel door Binance supported wordt.. Heb er 2500 stuks en het is knap waardeloos, maar als ik ze straks helemaal kwijt ben blijft het weggegooid geld
Haha @Kain_niaK heeft opeens praatjes nu die flutcoin in het nieuws is...
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Ik heb altijd praatjes ook als die flutcoin niet in het nieuws is.
Jij staat aan de abc kant @Kain_niaK ?
Rookworst zonder r is ook worst.
Bitcoin lijkt een bear pennant te hebben gemaakt sinds de daling van afgelopen donderdag. De Crypto Coins Telegram groep had het ook al over een mogelijk verdere daling.
Everything is keep getting dump, we hope you guys didn't enter any stupid trades, minimize your losses, follow our calls and our calls only.
Don't buy other groups bags.
XRP didn't came to buy zone, keep an eye there, strong momentum.
BTC might form another big red candle soon. Also watch from that
Ik sta aan de kant van BCH en dat is ABC en BU en bcash en bitprim en XT en bchd. Dat zijn de 6 implementatie van de node software die we hebben. Met 6 verschillende devs team maar wel een hoop overlap van devs die voor meerdere implementatie coden.
SV is een aanval op Bitcoin Cash. Ze willen helemaal niet dat SV succesvol word, ze willen Bitcoin Cash kapot maken. Wat ze nu waarschijnlijk gaan proberen is om het traden van BCH zo lang mogelijk tegen te houden. Ook heb je exchanges zoals Bitfinex die BCH kapot willen hebben.
Toen de BTC/BCH split gebeurde heeft bifinex niet de BTC ticker kapot gemaakt en vervangen door twee nieuwe. Nu met deze split hebben ze de BCH ticker kapot gemaakt en vervangen door BAB en BSV. Stelletje hypocrieten.
Even kijken wat gaat er nu gebeuren? Oh ja. Op SV gaat ze blocken van 128 MB maken. Maar niet door ook effectief transacties door het SV netwerk heen te blazen. Nee dit zijn tx die de SV miners meteen in hun blokken stoppen. Op het zelfde moment gaat ze ook BCH helemaal kapot spammen met transactie.
In de hoop dan het narrative naar buiten te brengen dat SV het schalings probleem opgelost heeft en BCH niet kan volgen. Want kijk wij hebben 128 MB blokken en zij hebben problemen met 32 MB blokken.
BCH heeft wat van de code van Greg Maxwell gefixt dus in principe kunnen we aantal blokken zien van groter dan 20 MB, Echter onze miners zijn ook niet gek en Bitcoin.com heeft nog steeds 4 exa op de chain. Dus we zullen zien. Ik denk dat ze het niet voor elkaar gaan krijgen om BCH plat te spammen. Onze mempools, de meeste mensen die ze draaien hebben al meer g eheugen toe gekent. Mempools die hun geheugen volledig vol hebben zitten schakelen zichzelf uit.
Ik sta aan de kant van BCH, maar ik steun de roadmap van ABC. ABC zijn de dev leiders, de andere implementaties volgen hun.
CTOR zal toe laten dat we de best presterende versie van BItcoin worden. We zullen de eerste versie van Bitcoin zijn waar mempool het valideren van transacties kunnen parreleliseren.
Dit wil zeggen dat onze BItcoin software ipv van 100% op een core te doen, de workload kan gaan verspreiden over verschillende cores. Dit gaat de validatie tijd flink terug brengen.
Het zal wel nog even duren voordat al die code geschreven is. Ik denk nog een goed jaar of zo maar CTOR is de eerste stap.
Ook heb je met CTOR tot 7 keer minder bandbreedte nodig binnen het systeem. CTOR haalt alle tx order informatie uit het systeem. Dat scheelt nogal.
Het geinige is dat @.oisyn wel gelijk heeft dat Bitcoin zijn huidige staat is dat het niet goed kan schalen zonder verder te centraliseren maar dat Bitcoin Cash al deze dingen aan het oplossen is.
Het help natuurlijk dat de oorspronkelijk coders van de eerste Bitcoin client, zoals Gavin Andressen nu lekker voor Bitcoin Cash bezig zijn.
Als we deze aanval overleven, en nog iets van marktprijs over hebben dan nu dat CTOR geaciveerd is gaan we verder aan de code werken.
De graphenepecificiaties volledig klaar maken. Dan kunnen alle BItcoin Cash implemenaties Graphene in hun client stoppen.
Nadat dit gedaan is kunnen we weer stresstesten op zowel de testnest als het main netwerk. Als we bij die test verschillende blokken van 32 MB zien zonder orphaned blocks dan gaat de hardfork daarna de blocksize weer omhoog. Afhankelijk van de data naar 128 or 256 MB.
Maar er zijn ook plannen om een dynamisch blocksize limiet te hebben die afhangt van de gemiddelde verbruik van de laatste zoveel maanden terug. Ik denk dat er veel mensen graag iets in de concesus regels hebben dat er voor kan zorgen dat we nooit meer van die scaling debates hebben.
Ja, ik heb me ook mentaal al voorbereid op een verdere daling. Ik verwacht een 4xxx te zien binnenkort, helaas. Zelfs nu, op deze "spotgoedkope" prijs zijn er niet genoeg kopers om het aanbod teniet te doen.
Ripple is de laatste tijd toch wel de enige die er positief uit springt; in de zin van: daalt minder hard dan Bitcoin. Dat moet toch wel vertrouwen geven aan menig XRP holder en believer.
Ripple is de laatste tijd toch wel de enige die er positief uit springt; in de zin van: daalt minder hard dan Bitcoin. Dat moet toch wel vertrouwen geven aan menig XRP holder en believer.
Dat gevoel had ik ook al , ben gisteren helemaal uitgestapt naar usdt , we gaan het zienggj87 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 11:21:
Bitcoin lijkt een bear pennant te hebben gemaakt sinds de daling van afgelopen donderdag. De Crypto Coins Telegram groep had het ook al over een mogelijk verdere daling.
[...]
Ik verwacht nog altijd dat BCH onder de 100 gaat en uiteindelijk BTC onder de 1000.Tominatie schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 11:42:
Ja, ik heb me ook mentaal al voorbereid op een verdere daling. Ik verwacht een 4xxx te zien binnenkort, helaas. Zelfs nu, op deze "spotgoedkope" prijs zijn er niet genoeg kopers om het aanbod teniet te doen.
Ik heb begin van dit jaar een gokje gewaagd met Bitcoin, die heb ik al snel verkocht, dat ging vanuit de wallet naar bitonic vrij makkelijk.
Had van een deel van mijn Bitcoin lumens gekocht en in een Lobstr wallet ondergebracht. Deze lijken echter lastiger te verkopen.
Ik wil eigenlijk de stap overslaan om ze eerst weer in Bitcoin om te zetten, en dan pas te verkopen op bitonic of binance, want met die 2 stappen ben je al gauw zo'n 10% van de waarde kwijt weer. Is er een manier om de XLM direct te verkopen? Gaat niet om veel geld (382 xlm), maar toch zonde om te laten staan.
Had van een deel van mijn Bitcoin lumens gekocht en in een Lobstr wallet ondergebracht. Deze lijken echter lastiger te verkopen.
Ik wil eigenlijk de stap overslaan om ze eerst weer in Bitcoin om te zetten, en dan pas te verkopen op bitonic of binance, want met die 2 stappen ben je al gauw zo'n 10% van de waarde kwijt weer. Is er een manier om de XLM direct te verkopen? Gaat niet om veel geld (382 xlm), maar toch zonde om te laten staan.
@Kain_niaK Eerlijk hé, Bitcoin en Bitcoin Cash gaan beiden niet slagen in grootschalige adoptie. Daar zijn ze gewoon niet voor gemaakt. In deze tijd waar we een groenere wereld nastreven is PoW ook gewoon outdated.
Nano bijvoorbeeld vind ik dan een veel leukere optie. Enorm schaalbaar, snel en daarnaast feeless. Dit zijn de ingrediënten waar een cryptocurrency met kans op grootschalig gebruik aan moet voldoen naar mijn idee. Ik weet niet precies wat de mankementen zijn van Nano maar 't zal vast minder decentraal zijn. Ook een dooddoener eigenlijk als je ziet wat grote miners allemaal kunnen veroorzaken...
Want laten we eerlijk zijn, wie gaat er ingodsnaam betalen met een cryptocurrency als je ook nog fee's moet betalen. Ik geef Bitcoin en Bitcoin Cash 0 kans van slagen in de adoptie op grote schaal. Bitcoin heeft voor mij nog het "store of value" idee maar daar blijkt ie ook niet erg sterk in met dalingen van -10% op 1 dag.
Nano bijvoorbeeld vind ik dan een veel leukere optie. Enorm schaalbaar, snel en daarnaast feeless. Dit zijn de ingrediënten waar een cryptocurrency met kans op grootschalig gebruik aan moet voldoen naar mijn idee. Ik weet niet precies wat de mankementen zijn van Nano maar 't zal vast minder decentraal zijn. Ook een dooddoener eigenlijk als je ziet wat grote miners allemaal kunnen veroorzaken...
Want laten we eerlijk zijn, wie gaat er ingodsnaam betalen met een cryptocurrency als je ook nog fee's moet betalen. Ik geef Bitcoin en Bitcoin Cash 0 kans van slagen in de adoptie op grote schaal. Bitcoin heeft voor mij nog het "store of value" idee maar daar blijkt ie ook niet erg sterk in met dalingen van -10% op 1 dag.
Valt wel mee. Bitcoin word voornamelijk gemined met stroom van hernieuwbare bronnen. Stel dat je 100 MW aan windmolens hebt. Maar op een bepaalde dag word er maar 50MW gebruikt. Wat doe je met je andere 50 MW? Als je die op je grid dropt krijg je een overload. Nu worden die windmolens dus gewoon uitgezet. Maar door Bitcoin kunnen electriciteits bedrijven hun overschoot aan stroom dat die dag niet gebruikt word gaan gebruiken voor Bitcoin mining. Zodra de demand weer de vollledige 100 MW is, worden de miners weer uitgezet.Tominatie schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 12:13:
@Kain_niaK Eerlijk hé, Bitcoin en Bitcoin Cash gaan beiden niet slagen in grootschalige adoptie. Daar zijn ze gewoon niet voor gemaakt. In deze tijd waar we een groenere wereld nastreven is PoW ook gewoon outdated.
Bitcoin mining heeft de allergoedkoopste stroom nodig. En stroom is heel lastig om over grotere afstanden te versturen zonder verlies. Daarom dat veel Bitcoin mining bijvoorbeeld rond grote stuwdamen met waterkracht centrales zit. Die waterkracht centrlares verkopen gewoon hun overige stroom die ze zonder Bitcoin mining niet makkelijk kunnen verkopen. Als het verlies dat je hebt wanneer je stroom over grotere afstand verstuurd kleiner is dan het verlies als je het lokaal verkoopt voor electrische verwarming + Bitcoin mining dan loont het meer om het niet te versturen.
Ook is het zo dat het huidige financiële systeem ook best wel wat stroom verbruikt en hoe meer Bitcoin als geld gebruikt word, hoe meer dat afgebouwd kan worden.
Kortom, Bitcoin is ook een stimulans voor meer hernieuwbare energie bronnen zoals zonne-energie, waterkracht en wind. Samen met het bouwen van grote battery packs or andere manier van energie opslag kan dit leiden tot een veel bruikbaarde vorm van hernieuwbare stroom. Je zou zelfs Bitcoin kunnen minen wanneer de stroom goedkoop is en wanneer de stroom duur is met je Bitcoin iets kopen dat je dan gebruikt om stroom mee op te wekken! Zo kun je profiteren van schommeling in vraag en aanbod van een electricch grid.
Neem mijn ouders in Belgie bijvoorbeeld. Die hebben zonnepanelen die aansloten zijn op het grid. Wanneer die dingen meer energie produceren dan mijn ouders gebruiken begint te stroom meter terug te lopen. Maar wat als de stroommeter onder nul zit? Nu produceren mijn ouders dus stroom die gratis verbruikt word door het grid, zonder compenstatie.
In dat geval kan de extra stroom beter gebruikt worden om Bitcoin mee te minen.
En dat is er ook nog dit. Momenteel word er aan Bitcoin mining gedaan met warmte al bij produt. 99% van de stroom in Bitcoin mining word omgezet in warmte. Wat voor warmte? Wel die chips worden tussen de 95 en 105 graden warm.
Warm water boilers houden hun water temperatuur dicht tegen kookpunt aan. Net iets eronder. Iets van 95 graden. Hey dat is ongeveer dezelfde temperatuur.
We gaan in de toekomst dus meer electrisch verwarmen zien met Bitcoin mining als bijproduct in plaats van andersom.
Je kunt een warm water boiler bouwen die een paar percent minder effecient is als een andere warm water boiler ... maar wel naast het verwarmen ook Bitcoin mined. Als je boiler 10W verbruikt dan mine je dus de hele tijd Bitcoin met 10W. Je verliest dan een paar percent aan efficiëntie. En het kan dus goed zijn dat uiteindelijk waterboilers die Bitcoin miner goedkoper zijn dan waterboilers die geen Bitcoin minen.
Zeker wanneer je je stroom leverancier ... in Bitcoin betaald!
[ Voor 19% gewijzigd door Kain_niaK op 17-11-2018 12:19 ]
Ik had het over de emotie rollercoaster. Alles moet kapotMarthusiast schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 02:45:
Laten we het dan maar gaan hebben over adoptie @Chris.nl , want zodra adoptie een feit wordt, verwacht ik dat crypto een succes wordt. En dat hoeft imo (helaas) niet te betekenen dat de koersen dan gaan stijgen.. Totdat adoptie tot schaarste leidt..
Mcafee had Jihan een mail gestuurd en daarin bood hij zijn loyaliteit en zwaard aan.
Toen zei ik: Die Mcafee is een rare kerel hij brengt een zwaard naar een hash gevecht. Hij had beter zijn ASIC kunnen aanbieden.
Toen zei ik: Die Mcafee is een rare kerel hij brengt een zwaard naar een hash gevecht. Hij had beter zijn ASIC kunnen aanbieden.
[ Voor 14% gewijzigd door Kain_niaK op 17-11-2018 12:22 ]
@Kain_niaK , We gaan in de toekomst dus meer electrisch verwarmen zien met Bitcoin mining als bijproduct in plaats van andersom.
Je zou hier maar zo gelijk in kunnen gaan krijgen ,
Heel toevallig is een maat van mij ook zo bezig , hij is kweker / handelaar in slangen , en verwarmd zijn ruimte met slangen doormiddel van minen , met als bijproduct ETH , hij legt
er op dit moment wel wat op toe , maar trekt de cryptomarkt wat aan , dan word het een win-win situatie
Heel toevallig is een maat van mij ook zo bezig , hij is kweker / handelaar in slangen , en verwarmd zijn ruimte met slangen doormiddel van minen , met als bijproduct ETH , hij legt
er op dit moment wel wat op toe , maar trekt de cryptomarkt wat aan , dan word het een win-win situatie
Geloof me. XRP holders halen hun vertrouwen wel uit andere dingen.. niet zozeer hoe die het doet op coinmarketcap op dit specifieke moment.Tominatie schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 11:42:
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Ik heb vorig jaar gekeken naar het elektrisch verwarmen van mijn garage, omdat ik toch 1.500 kWh per jaar over heb door zonnepanelen. Toen heb ik ook gekeken naar het neerzetten van een miner ipv een verwarming. Uiteindelijk heb ik toen besloten beide niet te doen, maar vorige week werd het weer koud in de garage, waardoor mijn huis sneller afkoelt en nu overweeg ik het opnieuw. Het is dat de waarde van ETH nu zo laag is, anders zou ik het mogelijk al hebben gerealiseerd.cryptore schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 12:30:
@Kain_niaK , We gaan in de toekomst dus meer electrisch verwarmen zien met Bitcoin mining als bijproduct in plaats van andersom.
Kijk overigens ook maar eens naar https://news.bitcoin.com/...-while-heating-your-home/, een erg mooie oplossing voor ETH minen in de woonkamer
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Traden op exchanges wel ja, buiten de blockchain om
HahahJunia schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 13:22:
[...]
Wist niet dat mijn beeld van XRP nog verder teleurgesteld kon worden, bedankt.
Straks zit XRP op de maan en ik wil jullie er gewoon allemaal bij hebben.
Wie is dat? Of wat?Slux schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 13:56:
Je begint erg veel op facedown te lijken
November 19, 2017:
$BTC ~ $7,800
$ETH ~ $355
$BCH ~ $1,210
$XRP ~ $0,23
November 17, 2018
$BTC ~ $5,550
$ETH ~ $175
$BCH ~ $390
$XRP ~ $0,48
[ Voor 37% gewijzigd door Klaas25 op 17-11-2018 14:06 ]
FaceDown was een VEN shiller. We hebben enorm veel lol met die gast gehad, maar hij was onredelijk hard aan het shillen en had een behoorlijk bord voor zijn kop. Uiteindelijk werd hij verbannen en waarschijnlijk blijft hij dit omdat hij geen excuses uit z'n strot kan krijgen.Klaas25 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 14:01:
Wie is dat? Of wat?
FaceDown was een icoon in dit topic. Als hij met een discussie 4 users over de zeik hielp, zaten er 40 schuddebuikend naar hun scherm te kijken wegens de achterlijke argumenten die nog grappig waren ook. Het was een mooie tijd, die nu (terecht) voorbij is.
Jij verdient het nog niet om in z'n schaduw te staan, shillen en wellicht een paar luitjes irriteren gaat je wellicht aardig af, maar mijn buik blijft stationair bij het lezen van je berichten. Ik vind je leuker wanneer je in het algemeen meepraat. Of ook eens een duimpje omhoog geeft wanneer iemand iets goeds zegt over een coin die niet je eigen voorkeur heeft.
- edit -
Sportief dat je dit schrijven een duimpje geeft @Klaas25
[ Voor 3% gewijzigd door Chris.nl op 17-11-2018 14:23 ]
Ah zo. Neuh dan val ik wel mee toch. En ben ook fan van meerdere. ADA en OMG bijv.Chris.nl schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 14:18:
[...]
FaceDown was een VEN shiller. We hebben enorm veel lol met die gast gehad, maar hij was onredelijk hard aan het shillen en had een behoorlijk bord voor zijn kop. Uiteindelijk werd hij verbannen en waarschijnlijk blijft hij dit omdat hij geen excuses uit z'n strot kan krijgen.
FaceDown was een icoon in dit topic. Als hij met een discussie 4 users over de zeik hielp, zaten er 40 schuddebuikend naar hun scherm te kijken wegens de achterlijke argumenten die nog grappig waren ook. Het was een mooie tijd, die nu (terecht) voorbij is.
Jij verdient het nog niet om in z'n schaduw te staan, shillen en wellicht een paar luitjes irriteren gaat je wellicht aardig af, maar mijn buik blijft stationair bij het lezen van je berichten. Ik vind je leuker wanneer je in het algemeen meepraat. Of ook eens een duimpje omhoog geeft wanneer iemand iets goeds zegt over een coin die niet je eigen voorkeur heeft.
Ja, dat is waar. Je doet ook andere dingen / coinsKlaas25 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 14:23:
[...]
Ah zo. Neuh dan val ik wel mee toch. En ben ook fan van meerdere. ADA en OMG bijv.
Alleen met shillen zoals je nu iets te vaak doet bereik je wellicht het tegenovergestelde. Kijk naar BCH, het respect wat Kain in z'n eigen community geniet, heeft hij hier in evenredige negativiteit weten te trekken. Misschien bereik je je doel (ons willen laten delen in je winst) als je iets rustiger aan doet. Soms.
Wanneer iemand voor 90% aan het shillen is vind ik dat gewoon spammen.
Zolang stroom uit hernieuwbare bronnen nog niet 100% van de vraag dekt moet altijd de restvraag afgedekt worden met grijze stroom. Tot 2030 op z'n vroegst hebben we dus geen overschotten. Misschien af en toe een paar minuten, maar wees eerlijk:gaan de miners uit wanneer de wind gaat liggen? Vast niet, want dan verliezen we de BCH-oorlog, dus niks groen, niks scharrel-/vrije-uitloop-/beter-leven-bitcoin, gewoon energie wegflikkeren. PoW moeten we gewoon niet willen...Kain_niaK schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 12:14:
[...]
Valt wel mee. Bitcoin word voornamelijk gemined met stroom van hernieuwbare bronnen. Stel dat je 100 MW aan windmolens hebt. Maar op een bepaalde dag word er maar 50MW gebruikt. Wat doe je met je andere 50 MW? Als je die op je grid dropt krijg je een overload. Nu worden die windmolens dus gewoon uitgezet. Maar door Bitcoin kunnen electriciteits bedrijven hun overschoot aan stroom dat die dag niet gebruikt word gaan gebruiken voor Bitcoin mining. Zodra de demand weer de vollledige 100 MW is, worden de miners weer uitgezet.
Ah bijna al mijn goede ideeën heb ik gewoon van andere mensen op Reddit en zo. Kwestie van de slimme gasten goed te volgen. Ik ken al mensen die hun buiten zwembad verwarmen met hun asics nu. En alleen minen wanneer dat bad warm moet worden. Nu ja niet al mijn ideeën, maar toch veel.cryptore schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 12:30:
Verwijderd
Niet lullig bedoeld hoor maar sommige mensen op dit forum hebben het in de gaten en anderen weer niet
BTC zal langzaam leeg bloeden en verdwijnen want mensen gaan inzien dat ze beleggen in een nutteloos oud lijk waar niemand wat mee kan.
Dat zal alles naar beneden trekken en dan begint het spel opnieuw.
Munten als XRP en nog enkele anderen zullen dan mega worden.
Spreek jullie weer als het zo ver is...laters
BTC zal langzaam leeg bloeden en verdwijnen want mensen gaan inzien dat ze beleggen in een nutteloos oud lijk waar niemand wat mee kan.
Ik denk dat een boiler die gebouwd is als boiler ipv cpu cooler efficiënter is. Hetzelfde voor een verwarming.
Milieuetechnisch zou ik gewoon het liefst zo min mogelijk energie willen gebruiken. Liever beter isoleren of een warmtepomp e.d. dan gaan minen omdat we toch iets met die restwarmte kunnen doen.
Op dit moment zou ik POW niet willen missen, maar ik mag toch hopen dat we tot een POS kunnen komen waar zelfs @.oisyn zich in kan vinden.
Milieuetechnisch zou ik gewoon het liefst zo min mogelijk energie willen gebruiken. Liever beter isoleren of een warmtepomp e.d. dan gaan minen omdat we toch iets met die restwarmte kunnen doen.
Op dit moment zou ik POW niet willen missen, maar ik mag toch hopen dat we tot een POS kunnen komen waar zelfs @.oisyn zich in kan vinden.
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Tenzij het natuurlijk over NEO, ONT of ADA gaat, want dat zijn immers gewoon de beste coins. Verder mee eens idd.PilatuS schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 14:30:
Wanneer iemand voor 90% aan het shillen is vind ik dat gewoon spammen.
Nog 100 MM market cap eraf en het begint weer interessant te worden om in te stappen. Verder ben ik zeer benieuwd wat er uiteindelijk overblijft van BCH.
In Duitsland hadden ze vorige zomer wel overschot. Hernieuwbare energie is maar 5% van alle energie en inderdaad met het verdwijnen van kernerergie gaan we eerder tekorten hebben dan overvloed. Belgie is een voorbeeld hiervan met een deel van hun centrales down en hun afschakelplan. Maar er zullen altijd lokale zones zijn die meer produceren dan de lokale vraag. Dat gaat natuurlijk over het grid gewoon naar andere plaatsen maar daar is wel iets van verlies op. De vraag is dus of ze meer aan die stroom kunnen verdienen door hem lokaal te houden en te gebruiken om soms wat mee te minen.phYzar schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 14:32:
[...]
Zolang stroom uit hernieuwbare bronnen nog niet 100% van de vraag dekt moet altijd de restvraag afgedekt worden met grijze stroom. Tot 2030 op z'n vroegst hebben we dus geen overschotten. Misschien af en toe een paar minuten, maar wees eerlijk:gaan de miners uit wanneer de wind gaat liggen? Vast niet, want dan verliezen we de BCH-oorlog, dus niks groen, niks scharrel-/vrije-uitloop-/beter-leven-bitcoin, gewoon energie wegflikkeren. PoW moeten we gewoon niet willen...
Nu zijn asics natuurlijk nog veel te duur. Maar de prijs van asics zal net als andere computer chips in de toekomst dalen naar een factor 1000 minder.
Kooptip (zonder garantie): Nano is nu voor de tweede keer op een bodem geketst, ben zelf ook ingestapt op 2379 sats. Nano is afgelopen 2 weken gezakt vanaf 3100 sats (komend vanaf de top van 5500 in augustus).
[ Voor 53% gewijzigd door BTC100K2021 op 17-11-2018 14:55 ]
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Als ze Nano op Binance ook vs fiat zouden aanbieden zou ik er veel vaker mee handelen en met mij vele anderen. Hoop dat ze dat snel fixxen.TuutjDrie schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 14:52:
Kooptip (zonder garantie): Nano is nu voor de tweede keer op een bodem geketst, ben zelf ook ingestapt op 2379 sats.
TuutjDrie schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 14:52:
Kooptip (zonder garantie): Nano is nu voor de tweede keer op een bodem geketst, ben zelf ook ingestapt op 2379 sats. Nano is afgelopen 2 weken gezakt vanaf 3100 sats (komend vanaf de top van 5500 na de vorige megapump).
Garantie tot aan de deur, maar het lijkt mij een mooie kans.
Nano is een zinkend schip die niet meer omhoog wil. Heb er gister al een zak van gekocht op 2470 sat.
Ik zou gewoon lekker wachten met kopen eigenlijk, ik zie nog steeds geen teken van herstel (kijkend naar bitcoin etc. wat toch wel de graadmeter is voor de gehele markt).
Ik zou gewoon lekker wachten met kopen eigenlijk, ik zie nog steeds geen teken van herstel (kijkend naar bitcoin etc. wat toch wel de graadmeter is voor de gehele markt).
Voor het doel dat het beoogd (betaalmiddel) zie ik juist mooie kansen in de toekomst (razendsnel, lage fees, actieve community met periodieke releases en de totale supply reeds in circulatie). Ik zie juist coins als NEO falen op langere termijn. Zo heeft iedereen zijn voorkeuren.Tominatie schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 14:58:
Nano is een zinkend schip die niet meer omhoog wil. Heb er gister al een zak van gekocht op 2470 sat.
[ Voor 3% gewijzigd door BTC100K2021 op 17-11-2018 15:02 ]
Ja klopt, Nano is 1 van mijn favoriete coins. Je zegt "lage fees", maar een transactie doen is compleet feeless.TuutjDrie schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 15:00:
[...]
Voor het doel dat het beoogd (betaalmiddel) zie ik juist mooie kansen in de toekomst (razendsnel, lage fees, actieve community met periodieke releases). Ik zie juist coins als NEO falen op langere termijn. Zo heeft iedereen zijn voorkeuren.
Community is inderdaad al vrij groot en groeiende. Samen met VET toch wel 1 van de actiefste buiten de top 10.
Voor nu zie ik 'm als de beste cryptocurrency die er is, met de beste kans op grootschalig gebruik. Ben er zelf ook van overtuigd dat hij op termijn recordhoogtes gaat halen maar een tradetip op Nano zou ik voor nu niet geven.
Haha @Chris.nl die vind ik echt geniaal
Zit hardop te lachen.
Prachtig die creatieve humor van sommige mensen
Zit hardop te lachen.
Haha ja, deze heb ik via een Chinees vanuit m'n 'eigen community'.... Het blijkt dat wij er nog redelijk rustig onder blijven maar ze in China echt helemaal over de zeik gaan. Niet qua verkopen of stoppen, maar ze klagen blijkbaar wat harder daar.toilet_paper schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 15:16:
Haha @Chris.nl die vind ik echt geniaal
Zit hardop te lachen.
Verwijderd
Ik vind nano ook een prachtproject maar momenteel is dit bijna de enige 'hoogstaande' alt die nog een dikke x15 staat ten opzichte van een jaar geleden.
Pas er dus mee op.
Bron: https://athcoinindex.com/roi
Pas er dus mee op.
Daarom denk ik nog steeds dat als je wil kopen voor de lange termijn je beter kan wachten tot een bullrun begonnen is. Genoeg mensen die 2 weken terug gepost hebben dat NU het moment was om te kopen, want laag. Helaas kan het altijd lager.
Dit even los van NANO op de korte termijn. Genoeg coins die een paar procent laten zien. Geen idee hoe dit met NANO zit, maar voor een daytrade zou het best wat kunnen zijn als een munt op support zit.
Maar opzich is dat ook wel positief natuurlijk, dat het blijkbaar een behoorlijke draagkracht heeft waardoor het niet helemaal leegloopt. Niet zo lang geleden stond ie nog heel even op 12700 sat, dus dat zouden inderdaad zomaar mensen geweest kunnen zijn die dachten: "ik sta nu nog dikke winst, verkopen die handel!"Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 15:26:
Ik vind nano ook een prachtproject maar momenteel is dit bijna de enige 'hoogstaande' alt die nog een dikke x15 staat ten opzichte van een jaar geleden.
Pas er dus mee op.
Het was idd een bijzondere ervaring waarbij het Oyster/Opacity team supersnel gehandeld heeft en alles op alles heeft gezet om de boel te redden. Knappe prestatie tot nog toe. Maar nog wel vrij onzeker hoe ver het team van OPQ gaat komen mbt ontwikkeling.Tominatie schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 00:33:
M’n PRL bewaar ik lekker (kan er toch niets mee
Het zou mij niets verbazen als die maffe Bruno over een tijdje gewoon doorgaat met ‘zijn’ Oyster.
En CSC uiteraardVerwijderd schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 14:47:
Niet lullig bedoeld hoor maar sommige mensen op dit forum hebben het in de gaten en anderen weer niet
Iemand?DennisCle schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 12:02:
Ik heb begin van dit jaar een gokje gewaagd met Bitcoin, die heb ik al snel verkocht, dat ging vanuit de wallet naar bitonic vrij makkelijk.
Via litebit of https://anycoindirect.eu/nl/stellar-lumens-verkopen? Geen persoonlijke ervaringen met beide overigens, maar op dit forum heb ik beide regelmatig voorbij zien komen.
Waar koop jij je CasinoCoin (CSC )dan? Lijkt me wel wat om daar van wat te hebben in me funbag. Lees op twitter ook geregeld over dat mensen ze hebben.Bartjeee schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 16:19:
[...]
En CSC uiteraardHeb nog steeds een bag CSC. Zodra de BRM online is, en de eerste operators bekend zijn beslis ik hoe het vervolg er uit ziet. Wat is jouw verwachting/strategie?
Ik kijk net op coinmarketcap en zie er nog maar 1 exchange bij staan klopt dat? STEX.
Ik zou zweren dat ik afgelopen week of week ervoor meerdere zag staan. Gaat dat wel goed dan?
Iemand ervaring met STEX?
Thanks!TuutjDrie schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 16:55:
[...]
Via litebit of https://anycoindirect.eu/nl/stellar-lumens-verkopen? Geen persoonlijke ervaringen met beide overigens, maar op dit forum heb ik beide regelmatig voorbij zien komen.
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Op Binance wordt zojuist >150 BTC in de uitverkoop gedaan. Ipv dat de koers daalt, wordt dit gretig opgegeten, gevolgd door een mooie groene candle. Een goed teken 
Gelukkig een paar uur geleden 100% in BTC gegaan (met mijn handelspotje), dus een welkome move.
Gelukkig een paar uur geleden 100% in BTC gegaan (met mijn handelspotje), dus een welkome move.
[ Voor 22% gewijzigd door Taro op 17-11-2018 18:00 ]
Dat is de 5e sinds vannacht en de vorige 4 hebben het allemaal niet gehaalt om voor een echte breakout te zorgen. Dit is meer even een pumpje omhoog, voorlopig in ieder geval. Een breakout/breakdown is als support of resistance er aan gaat en boel voor langere tijd echt blijft stijgen of dalen.ggj87 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 18:01:
Breakout op BTC.
Tijden geleden gekocht, op Cfinex (16-10 opgeheven). Met STEX geen ervaring. Als hij nu mooned kan ik ze niet omwisselenKlaas25 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 17:27:
[...]
Waar koop jij je CasinoCoin (CSC )dan? Lijkt me wel wat om daar van wat te hebben in me funbag. Lees op twitter ook geregeld over dat mensen ze hebben.
Ik kijk net op coinmarketcap en zie er nog maar 1 exchange bij staan klopt dat? STEX.
Ik zou zweren dat ik afgelopen week of week ervoor meerdere zag staan. Gaat dat wel goed dan?
Iemand ervaring met STEX?
Ik zie idd. dat hij weer gelijk terug naar het vorige niveau is gegaan.PilatuS schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 18:03:
[...]
Dat is de 5e sinds vannacht en de vorige 4 hebben het allemaal niet gehaalt om voor een echte breakout te zorgen. Dit is meer even een pumpje omhoog, voorlopig in ieder geval. Een breakout/breakdown is als support of resistance er aan gaat en boel voor langere tijd echt blijft stijgen of dalen.
Wat is jouw verwachting? Er lijkt een bear pennant te zijn gevormd. Je zou zeggen dat het dan nog verder daalt.
Het kan altijd lager, toch komt er ook ooit, over een jaar of drie, weer een tijd dat je blij bent als je er een flinke zak van hebt.Luuk schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 20:03:
Zeg, die ICX.. kan 'ie nog lager![]()
Ooit zo veelbelovend, nu echt door het putje.
XRP = trash
Ik zit STEX al te onderzoeken. Volgens mij gaat dat wel. Dus zou je ze daar kunnen verkopen. Maar indd. HODL!!!Bartjeee schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 19:24:
[...]
Tijden geleden gekocht, op Cfinex (16-10 opgeheven). Met STEX geen ervaring. Als hij nu mooned kan ik ze niet omwisselen. Als het echt wat waard wordt, dan listen andere exchanges CSC nog wel
. Tot die tijd HODL.
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
OAK is eindelijk gelist op HitBTC, dus ik wil ze natuurlijk direct verkopen. Nou heb ik echter >5 verschillende ETH wallets (Exodus, MyEtherwallet, Metamask, etc.) allemaal met een eigen private key / keystore / mnemonic phrase.
Bij allemaal kan ik inloggen en zie ik een saldo van 0 OAK. Op address 0x7c0D769E1c6e0307Ebb6d782AF6f427a6BaC13c2 heb ik 159.72 OAK staan. Dit address hoort bij mijn Exodus wallet, alleen ondersteunt Exodus nog geen OAK. Als ik met de 12 woorden inlog bij MyEtherWallet, dan kan ik daarna adressen kiezen, maar daar staat bovenstaand adres niet tussen (Tenminste, niet op de eerste x pagina's).
Iemand een idee hoe ik nu toch al bij mijn OAK tokens kan? Of moet ik wachten totdat Exodus dit ondersteunt?
Edit: Gelukt
Met wachtwoord krijg ik geen resultaat, maar wordt wel geaccepteert. Zonder wachtwoord zie ik ze wel staan in MyEtherwallet 
Ah crap, dat levert maar 0,02 ETH op... Iets met deflatie en waarde vermindering enzo, zonde van de investering dus...
Bij allemaal kan ik inloggen en zie ik een saldo van 0 OAK. Op address 0x7c0D769E1c6e0307Ebb6d782AF6f427a6BaC13c2 heb ik 159.72 OAK staan. Dit address hoort bij mijn Exodus wallet, alleen ondersteunt Exodus nog geen OAK. Als ik met de 12 woorden inlog bij MyEtherWallet, dan kan ik daarna adressen kiezen, maar daar staat bovenstaand adres niet tussen (Tenminste, niet op de eerste x pagina's).
Iemand een idee hoe ik nu toch al bij mijn OAK tokens kan? Of moet ik wachten totdat Exodus dit ondersteunt?
Edit: Gelukt
Ah crap, dat levert maar 0,02 ETH op... Iets met deflatie en waarde vermindering enzo, zonde van de investering dus...
[ Voor 15% gewijzigd door Taro op 17-11-2018 21:04 ]
0.50 dollarcent is er toch ook in 1 keer aan bij XRP. Die knalde er meteen goed door ook.
Hashwar meme!
Gaat zeker nog veel lager.Luuk schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 20:03:
Zeg, die ICX.. kan 'ie nog lager![]()
Ooit zo veelbelovend, nu echt door het putje.
Lekker saai weekendje zo bah bah
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Weet je ook waarom? of gaat het in de algehele tendens mee van dit moment.
Het is nu weekend wat altijd laag volume is en nu ook een goed recept voor sideways. De opties die ik gisteren noemde liggen nog steeds open. Moet wel zeggen dat sinds de val begin dit jaar het hele verhaal nog steeds erg goed klopt met hoe het in 2014 en 2015 is gegaan.ggj87 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 19:34:
[...]
Ik zie idd. dat hij weer gelijk terug naar het vorige niveau is gegaan.
Wat is jouw verwachting? Er lijkt een bear pennant te zijn gevormd. Je zou zeggen dat het dan nog verder daalt.
Ben toch bang dat we nog lager gaan, maar of we eerst nog wat omhoog gaat naar de weerstand en dan een nieuwe low gaan maken of door gaan zakken, geen idee. Ik hou de levels in de gaten en zie wel wat er gaat gebeuren
Als BTC gaat, gaat alles mee. Als je weten wat ICX gaat doen is het dus gewoon kijken naar BTC.Kruitdamp schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 21:54:
[...]
Weet je ook waarom? of gaat het in de algehele tendens mee van dit moment.
[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 17-11-2018 22:16 ]
InvestingScope had het wel over een mogelijke lower high richting 6k. Als je naar de 1D RSI kijkt zou je idd. zeggen dat er nog wel een goede bounce moet komen. En gezien deze week zo rood was verwacht ik ergens volgende week wel wat groens.
Dat is inderdaad de eerste optie waar ik het gisteren over had. Even omhoog naar inderdaad 5.8k of 6k om dan weer omlaag te gaan naar een nieuwe low. Hoewel dat we nu de bodem gehad hebben natuurlijk niet onmogelijk is lijkt mij dat niet heel waarschijnlijk. Aan de andere kant maakt het ook niets uit. Gaan we de eerste weerstand breken is het kopen tot we zien wat op de nieuwe weerstand doet. Een punt is wel dat heel veel mensen verwachten dat we iets als de 6k of 6.2k niet kunnen breken. De meeste mensen zullen daar dus gaan shorten wat de kans dat het wel lukt gewoon laag maakt. Dat is een nadeel van voorspellingen en TA, hoe meer mensen het geloven en er iets mee doen, hoe groter de kans dat het gebeurt. Feit is wel dat mensen die dit als beroep doen en mensen die met grote bedragen bezig zijn het allemaal gebruiken. Dit maakt resistance en support een feit en daarom zie je ook altijd dat er rond die levels wat gebeurt.ggj87 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 22:17:
InvestingScope had het wel over een mogelijke lower high richting 6k. Als je naar de 1D RSI kijkt zou je idd. zeggen dat er nog wel een goede bounce moet komen. En gezien deze week zo rood was verwacht ik ergens volgende week wel wat groens.
De RSI is inderdaad extreem laag, maar het geeft geen garanties. Het zou mij niets verbazen als begin deze week inderdaad groen is en de rest weer rood.
[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 17-11-2018 23:15 ]
Is het hele crypto volume niet heel erg gedaald in de laatste 4 maanden?PilatuS schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 22:01:
[...]
Het is nu weekend wat altijd laag volume is en nu ook een goed recept voor sideways. De opties die ik gisteren noemde liggen nog steeds open. Moet wel zeggen dat sinds de val begin dit jaar het hele verhaal nog steeds erg goed klopt met hoe het in 2014 en 2015 is gegaan.
Ben toch bang dat we nog lager gaan, maar of we eerst nog wat omhoog gaat naar de weerstand en dan een nieuwe low gaan maken of door gaan zakken, geen idee. Ik hou de levels in de gaten en zie wel wat er gaat gebeuren
[...]
Als BTC gaat, gaat alles mee. Als je weten wat ICX gaat doen is het dus gewoon kijken naar BTC.
Tuurlijk is dat zoKain_niaK schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 22:39:
[...]
Is het hele crypto volume niet heel erg gedaald in de laatste 4 maanden?
Tijdens de bullrun was het volume het hoogst. Zelfs site's als Bitonic waren toen regelmatig uitverkocht.
Punt is wel dat je volume nodig hebt om een bepaalde levels te breken. Met de val omlaag van deze week was het volume ook enorm. Dat zelfde volume heb je nodig om zware weerstand te breken. Als er geen mensen zijn die willen kopen waar mensen ook willen verkopen kom je er niet. Daarom kijken mensen bij een mogelijke bounce ook naar volume. Raak je een bepaald level zoals de 5200 laatst en schiet daar het volume omhoog is de kans op een flinke bounce omhoog heel groot. Een groene candle zonder volume zegt weinig, met volume een stuk meer.
Het is weer even rustig hier dus dan maar wat vers nieuws van de pers voor de liefhebbers:
Bron: https://www.cryptopoint.n...t-eerste-bitcoin-etf-goedZwitserland keurt eerste Bitcoin ETF goed
Gepubliceerd op 17 november 2018 22:31
Dit lijkt mij ook het meest logische vervolg, maar vertrouw het op dit moment helemaal niet. Had eigenlijk wel verwacht dat BTC ondertussen allang de weg een beetje naar boven terug had gevonden, daarnaast lopen de alts nog steeds beetje bij beetje leeg. Tel daarbij het lage volume nog eens bij op en de orderboeken die nogal uhh…..erg dun zijn.ggj87 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 22:17:
Heb niet echt het idee dat er heel veel vertrouwen is in de markt op dit moment, dus ik verwacht dat we eerst nog iets omlaag gaan voordat we tijdelijk omhoog gaan. Ben zo benieuwd met hoeveel BTC je op dit moment de markt in beweging kunt krijgen, heb het idee dat dat eigenlijk helemaal niet zo gek veel is, zeker niet in het weekend. Alhoewel veel natuurlijk relatief is, dit zal niet besteed zijn aan de gemiddelde tweaker gok ik.
Wel eens wat over gelezen. Je moet toch met miljoenen gaan gooien om BTC met 100 dollar omlaag of omhoog te krijgen. Daarbij gelijk de vraag waarom je dat zou willen doen ? Het kost een flink bedrag en wat gaat het je opleveren ? Stel je gooit er 2 miljioen tegenaan en BTC staat 100 dollar hoger of lager, wat dan ?Swaha schreef op zondag 18 november 2018 @ 00:08:
[...]
Ben zo benieuwd met hoeveel BTC je op dit moment de markt in beweging kunt krijgen, heb het idee dat dat eigenlijk helemaal niet zo gek veel is, zeker niet in het weekend. Alhoewel veel natuurlijk relatief is, dit zal niet besteed zijn aan de gemiddelde tweaker gok ik.
Om BTC in een uptrend te krijgen heb je belachelijke bedragen nodig, dat we in de downtrend zitten is vrij duidelijk
Als je er nu 2 miljoen tegenaan gooit over 2 exchanges, dan denk ik echt wel dat de markt meer dan 100 dollar daalt of stijgt. De markt is nu iets anders als een jaar geleden. Van de andere kant, als het zo simpel was dan was er vast ook wel wat meer actie.PilatuS schreef op zondag 18 november 2018 @ 00:13:
[...]
Wel eens wat over gelezen. Je moet toch met miljoenen gaan gooien om BTC met 100 dollar omlaag of omhoog te krijgen. Daarbij gelijk de vraag waarom je dat zou willen doen. Het kost een flink bedrag en gaat het je opleveren ? Stel je gooit er 2 miljioen tegenaan en BTC staat 100 dollar hoger of lager, wat dan ?
Om BTC in een uptrend te krijgen heb je belachelijke bedragen nodig, dat we in de downtrend zitten is vrij duidelijke
Zo'n dingen houden me wel bezig, blijft toch fascinerend deze markt.
Dat zou inderdaad kunnen, maar wat dan ? Dan zitten we nog steeds onder de zware weerstand en in een downtrend. De kans dat je dat bedrag terug gaat zien als we verder omlaag gaan is klein. Wat je pumpt moet je ook weer dumpen om er iets aan te hebben. Dan kan je beter in stapjes inkopen als je denkt dat we verder omhoog gaan en dat doen mensen met veel geld vast ook wel. Ik denk gewoon niet dat het nut heeft om BTC nu te laten bewegen voor een hoop geld.Swaha schreef op zondag 18 november 2018 @ 00:45:
[...]
Als je er nu 2 miljoen tegenaan gooit over 2 exchanges, dan denk ik echt wel dat de markt meer dan 100 dollar daalt of stijgt. De markt is nu iets anders als een jaar geleden. Van de andere kant, als het zo simpel was dan was er vast ook wel wat meer actie.
Het is wel zo dat we soms dingen als een short squeeze zien een bijvoorbeeld de Bart move. Dat er manipulatie is, is wel zeker, maar ik zie niet hoe het nu nuttig kan zijn en hoe er geld aan te verdienen is.
Mij ook zekerZo'n dingen houden me wel bezig, blijft toch fascinerend deze markt.
Zeker fascinerend, heb pas geleden al aangekondigd dat ik een paar K. XRP had gekocht ondanks dat ik erSwaha schreef op zondag 18 november 2018 @ 00:45:
[...]Zo'n dingen houden me wel bezig, blijft toch fascinerend deze markt.
totaal niet in geloof. Maar ach, ik lach wel nu
Kijk XRP eens gaan. Schijt aan alles!
Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL
Nano gaat lekker inderdaad, het 2e dipje tot 2380 was voor nu inderdaad de bodem. Ik twijfel nu echter of ik moet verkopen, 2 keer niet voorbij de 2600. Iemand een visie hierover?
Ripple en XLM zijn aan het stijgen vanwege de Coinbase geruchten die weer de ronde doen, mocht dit weer gebakken lucht blijken dan moet je z.s.m. op de verkoopknop rammen.ScreamGT schreef op zondag 18 november 2018 @ 09:42:
Kijk XRP eens gaan. Schijt aan alles!
Zondagochtendoverwegingen
Een van de dingen die ik verkeerd deed in de vorige bullrun, was dat ik te lang op mijn muntjes bleef zitten.
Want wat nu als ze nog verder zouden stijgen?
Het gevolg was een megadrop en een verdamping van de waarde.
Mijn bescheiden portfolio staat daardoor nog op verlies.
De rampzalige ‘shitcoins’ heb ik er het afgelopen jaar uitgegooid en geïnvesteerd in coins waar ik toekomst in zie.
En toekomst is dan de komende jaren, want op lange termijn is het maar de vraag hoe dit zich ontwikkelt.
Ik koop nu kleine plukjes bij in de dip en probeer met mezelf een strategie af te spreken.
Het begon met de 1% winst regel. Elke dag handelen en bij 1% winst verkopen.
En boem … alles klapte weer in, dus na een paar dagen succes lukte dat niet meer.
Mede omdat het gewoon niet haalbaar is om er elke dag uren mee bezig te zijn.
Bijkopen, bewaren en over een paar jaar kijken zit blijkbaar ook niet in mijn aard.
En nu speelt weer het zelfde als een jaar geleden.
Wanneer verkoop ik?
De xrp’s die ik kocht, staan op winst.
Dus zou het logisch zijn om ze te verkopen.
De helft, 1/3, alles.
Maar wat nou als het door stijgt? Dan kan ik ze nooit goedkoper terugkopen.
Een bewaarpot, een middellange termijn handelspot en een korte termijn handelspot.
Per munt een afspraak bij hoeveel % winst ik verkoop.
En ijzeren discipline om me aan die strategie te houden en van de bewaarpot af te blijven als er zich een kans aandient.
5%, 20%, 50%? Wanneer voelt het als genoeg?
Uiteindelijk is het doel … net als voor de meesten … met zo min mogelijk geld zoveel mogelijk BTC vergaren in de hoop dat hij een miljoen (met iets minder ben ik ook al gelukkig) waard wordt.
Een strategie is essentieel, maar welke?
Er zijn zoveel mogelijkheden en onzekerheden.
Hoe doen jullie dat?
Een van de dingen die ik verkeerd deed in de vorige bullrun, was dat ik te lang op mijn muntjes bleef zitten.
De rampzalige ‘shitcoins’ heb ik er het afgelopen jaar uitgegooid en geïnvesteerd in coins waar ik toekomst in zie.
En toekomst is dan de komende jaren, want op lange termijn is het maar de vraag hoe dit zich ontwikkelt.
Ik koop nu kleine plukjes bij in de dip en probeer met mezelf een strategie af te spreken.
En boem … alles klapte weer in, dus na een paar dagen succes lukte dat niet meer.
Bijkopen, bewaren en over een paar jaar kijken zit blijkbaar ook niet in mijn aard.
Wanneer verkoop ik?
De helft, 1/3, alles.
Een bewaarpot, een middellange termijn handelspot en een korte termijn handelspot.
En ijzeren discipline om me aan die strategie te houden en van de bewaarpot af te blijven als er zich een kans aandient.
Uiteindelijk is het doel … net als voor de meesten … met zo min mogelijk geld zoveel mogelijk BTC vergaren in de hoop dat hij een miljoen (met iets minder ben ik ook al gelukkig) waard wordt.
Hoe doen jullie dat?
Heel herkenbaar dit..... Lees aandachtig mee naar de oplossing
Zit in hetzelfde schuitje en met ons vele. Het liefste zou ik een set coins aanschaffen en er de komende 3 jaar niet naar kijken (en niet over nadenken!). Door de volatiliteit en dus de kansen merk ik dat me dat niet lukt.lauraz schreef op zondag 18 november 2018 @ 10:32:
Zondagochtendoverwegingen
Wanneer verkoop ik?
De helft, 1/3, alles.
Hoe doen jullie dat?
Op de top in januari had ik natuurlijk ook moeten uitcashen, ook niet gedaan. Door daytraden heb ik momenteel in aantallen coins een vele malen hogere portefeuille, die overigens qua totaalwaarde flink minder waard zijn (ik heb bijvoorbeeld nu aantallen Nano waar ik in januari alleen van had kunnen dromen).
Vandaag zit ik met een soortgelijk dilemma, 10% pakken op Nano en terug instappen in GVT (die in de tussentijd ook nog wat is gezakt, dubbel kassa) of de boel laten staan en hopen op meer winst.
Welke geruchten?TuutjDrie schreef op zondag 18 november 2018 @ 10:30:
[...]
Ripple en XLM zijn aan het stijgen vanwege de Coinbase geruchten die weer de ronde doen, mocht dit weer gebakken lucht blijken dan moet je z.s.m. op de verkoopknop rammen.
Komt in meerdere telegramgroepen voorbij, maar het zijn zoals ik zeg geruchten dus ik kan je geen solide bron geven. Op het Coinbase blog wordt het uiteraard niet vermeld.
Inderdaad herkenbaar, aan het begin en tijdens de Bull run steeds te vroeg verkopen want dit zal de ath wel zijn. Om de dag er op weer duurder terug te kopen "in de dip" want het was toch nog niet de top...
Vervolgens denken het spelletje te kennen en dus te hodlen (blijft een kut woord) op de top want hij zal toch wel weer hoger gaan en de hele run naar beneden denken ik ga echt niet met verlies verkopen want op het moment dat je verkoopt knalt hij weer omhoog.
…
Vervolgens denken het spelletje te kennen en dus te hodlen (blijft een kut woord) op de top want hij zal toch wel weer hoger gaan en de hele run naar beneden denken ik ga echt niet met verlies verkopen want op het moment dat je verkoopt knalt hij weer omhoog.
…
Maar wat zijn de geruchten dan?TuutjDrie schreef op zondag 18 november 2018 @ 10:41:
[...]
Komt in meerdere telegramgroepen voorbij, maar het zijn zoals ik zeg geruchten dus ik kan je geen solide bron geven. Op het Coinbase blog wordt het uiteraard niet vermeld.
Ik heb ook nog een bag die ik in januari had moeten verkopen. Ik hold tot ik met winst alles kan verkopen.
Die winst heb ik mijn hoofd hoeveel procent dat "moet" zijn.
Doe nu soms wat trade en bijkopen maar is vooral hold.
Die winst heb ik mijn hoofd hoeveel procent dat "moet" zijn.
Doe nu soms wat trade en bijkopen maar is vooral hold.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!