Avond!
Terug van wat leuke hoorcollege's.. Hield ondertussen de koersen natuurlijk wel een beetje in de gaten want wat er vandaag is gebeurd.... ongekend! Het 24h volume van 21 miljard is echt niet normaal, dat heb ik in tijden niet gezien. Van een saaie boel is iedergeval geen sprake meer. Dit bevestigt ook wel hoeveel beren/usdt holders er wel niet waren allemaal wachtend op de 5k
Gaat dit het einde zijn van Tether? Ik denk van niet. Een tijd geleden gebeurde precies hetzelfde; de bankpartner van bitfinex ging (deels) failliet, waardoor bitfinex zonder kwam te staan. Hierdoor zakte de koers van USDT ook flink. Daarna vonden ze een nieuwe bankpartner en herstelde alles weer, dat zal nu niet anders zijn denk ik.
Toch blijf ik Tether verafschuwen en zou ik er nooit van me leven aan denken om mijn waardevolle bitcoin die over tig jaar 100.000 usd/btc vertegenwoordigt in te ruilen voor crypto-fiat (gecentraliseerd, niet transparant etc..) - dat gaat tegen alle principes van bitcoin in.
Kain_niaK schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 18:07:
[...]
Die stable coins waren er niet toen BTC rond de 20 000 zat. En was dat 20 000 USD or 20 000 Tether?
Ik roep dat niet al twee jaar. Ik roep dat sinds Bitcoin adoptie naar beneden is gegaan (grote bedrijven zoals Steam die er mee gestopt zijn) terwijl de prijs omhoog ging. Dat klopt niet.
Je zult er vanzelf wel achter komen dat het printen van Tether de prijs omhoog heeft geduwt en zo de mania in de winter van 2017 heeft gestart.
Hoeveel slachtoffers gaat dat uiteindelijk maken? De meeste mensen hier zijn er pas rond het einde van 2017 gekomen en de meeste staan zwaar op verlies.
Bitcoin is nooit 20 000 USD waard geweest, wanneer Tether weg is moet de markt er opnieuw achter komen wat nu de echte prijs van een Bitcoin is.
Pure onzin. De prijs van bitcoin is niet afhankelijk van Tether. Al stort tether in zal bitcoin er geen enkele hinder van ondervinden, buiten de chaos die er dan ontstaat (paniek, deuk in het vertrouwen etc.).
Ik hoop niet dat Tether in stort. Het aantal gedupeerden is dan echt enorm, dat gun je niemand.
De bitcoin mania is gewoon gestart omdat er een enorme vraag was. Daarnaast wordt de bitcoin prijs niet gedreven door adoptie. Dus dat zou geen reden zijn voor een prijsdaling.