Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 318 ... 408 Laatste
Acties:
  • 1.163.949 views

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Taro schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 16:55:
[...]

[...]

Dan is de vraag of mensen voldoende vertrouwen hebben in losstaande alts, helemaal omdat die koers vaak voornamelijk door Bitcoin wordt bepaald. Ik zou zelf bijv. geen NEO, ADA, ONT, XMR, VET of wat dan ook willen hebben als Tether crasht, want die Dollarkoers zal waarschijnlijk net zo hard mee kelderen. Is een aanname natuurlijk, hopelijk maken we het nooit mee.
Dollars en Tethers zijn twee verschillende dingen.
Dat zie je nu al aan het prijsverschil: BTC-USDT 6363, BTC-USD 6223

Tether kan ook niet een hele grote impact maken, je ziet dat mensen hun Tether dumpen in USD (zie Kraken) en dumpen in BTC (zie Bitfinex)

Er is géén reden voor BTC-USD om te droppen bij Tether fud. Maar het kan wel als mensen de (foute) aanname doen dat de BTC-USD prijs door Tether is ontstaan.

Ik zal een daling van BTC-USD niet uitsluiten, en technisch gezien zit er sowieso al een drop aan te komen dus nu in fiat zitten of short BTC staan is hoe dan ook geen slecht idee.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:03

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Dysmael schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 17:05:
[...]

Dollars en Tethers zijn twee verschillende dingen.
Dat zie je nu al aan het prijsverschil: BTC-USDT 6363, BTC-USD 6223
Hij bedoelt dat als Tether klapt, Alt/USD ook zal dalen vanwege marktsentiment.
Er is géén reden voor BTC-USD om te droppen bij Tether fud. Maar het kan wel als mensen de (foute) aanname doen dat de BTC-USD prijs door Tether is ontstaan.
Ten eerste spreek je jezelf hier direct tegen. Die aanname is dus een reden die de koers zal doen dalen, of hij nou fout is of niet. Ten tweede hebben we het dan niet meer over fud - als Tether inderdaad insolvabel is, dan hebben ze het dus gewoon uit niets bijgeprint en gebruikt om de cryptoprijzen op te drijven. Nou hoeft dat op zich nog geen probleem te zijn, maar veel mensen zullen een flinke correctie verwachten en dus wordt dat een self fulfilling prophecy.

[ Voor 50% gewijzigd door .oisyn op 14-10-2018 17:12 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
We overleven dat ook wel.

Weg

• burnebie
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 23:27
Het verbod in China was van veel grotere orde. Kijk wat daarna gebeurd is.

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Arbitrage mogelijkheid Bitcoin op Bitfinex en deze:De reuring rond Bitfinex zorgt momenteel voor wat bijzonderheden. Zo is de koers van Bitcoin op Bitfinex zo'n 2% hoger dan op andere exchanges.
Bron: https://www.cryptopoint.n...kheid-bitcoin-op-bitfinex

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:55
natuurlijk overleven we het wel we hebben dan alleen maar minder om van te leven :)

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

.oisyn schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 17:07:
[...]

Hij bedoelt dat als Tether klapt, Alt/USD ook zal dalen vanwege marktsentiment.
Klopt!

En als je naar https://coinmarketcap.com/currencies/bitcoin/ kijkt, dan wordt de waarde van Bitcoin in USD uitgedrukt, MAAR, daarvoor gebruiken ze wel ook de USDT waarde van een groot aantal exchanges. Daardoor is de BTC waarde in USD nu dus ook hoger dan deze zou zijn zonder USDT (tenzij ze dit op de achtergrond ook weer omrekenen, dat weet ik niet).

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• TrasherNL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09-2021
.oisyn schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 16:57:
[...]

Wut? Of Tether is solvabel, en dan is er niets aan de hand en is het garant staan niet nodig. Of Tether is niet solvabel, en dan vraag je dus mensen om een flink deel van die 3 miljard te doneren (want dat is het, dat geld gaan ze nooit meer terugzien).
Klopt, daar doelde ik een beetje op met eigenbelang. Als de stront door de ventilator gaat, worden de grote jongens het hardst geraakt. Wellicht staat er zelfs meer dan een bedrag ergens tussen de 0 en 3 miljard op het spel voor hun. Al staan ze voor zeg 0.95 USD per tether garant, zou dit toch de onzekerheid uit de markt weg kunnen nemen. Voor mij is (buiten de afhandeling en evt. absorptie op de markt van de Gox-coins) de beerput bij tether/bitfinex een rem op de volgende bullrun.

Verder hebben zij ook de invloed en het netwerk om - als er inderdaad een collateral ergens op een geblokkeerde rekening is voor de circulerende tether supply - de juridische afwikkeling over te nemen met als inzet hun voorschot weer terug te krijgen.

Dus promoot een van de nieuwe "US-approved" stable coins waar de consument vertrouwen in heeft. Exchanges, o.a. circle/poloniex zijn nu al bezig nieuwe paren naast USDT aan te bieden. Al naar gelang wat er in de boekhouding bij tether staat en met inschatting van de verdere kosten/risico's garant staan voor USDT en dan kunnen we de moonboots weer afstoffen.

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Ja afgerond, ik bedoel 2,5 miljard dollar. Gewoon poef weg. De mensen die tether hebben kunnen dan niets krijgen voor hun theter.
Taro schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 16:19:
[...]

Onderschat paniek niet.

Als Bitcoin verder daalt, dan zullen veel mensen een veilige haven zoeken. Als die veilige haven niet veilig is, wat doe je dan? Zo snel mogelijk je geld omzetten naar fiat, dat kan niet overal, dus veel mensen zullen hun geld wegsluizen naar bijv. Kraken en Coinbase om in Euro te kunnen stappen. Coinbase ondersteunt maar weinig coins, dus veel mensen zullen hun BTC, LTC en ETH daarheen sturen om te verkopen en de alts die ze hadden daarvoor inwisselen, deze dalen dus ook in waarde. Omdat BTC al daalde en meer mensen van hun coins af willen, zal de koers versneld dalen.

Er is ook een enorme drukte te verwachten, verhoging van transactie fee's, langer wachten tot je transactie voltooid is, kwakkelende websites (We kennen allemaal nog wel Kraken die niet vooruit te branden was, Coinbase die bezweek, etc.). Als mensen het gevoel krijgen dat ze op een zinkend schip zitten met hun geld dat ze toch stiekem eigenlijk niet konden missen, dan zullen ze gaan panic sellen.

Ik schets een donker doemscenario waarvan de kans dat het zich daadwerkelijk zo gaat afspelen klein is, dat weet ik, maar, die 3 miljard is een statistiek. In de praktijk kan het veel grotere gevolgen hebben dan dat er alleen een waarde van 3 miljard verdampt en dat iedereen rustig verder gaat met handelen.
Scams moeten geflushed worden. Ik zou het niet erg vinden. Ik vind de markt nog te vol zitten met short term gelukzoekers. Exchanges die shit coins aannemen. Er wordt meer naar de prijs gekeken dan de ontwikkeling van deze systemen.

Waarom is bijvoorbeeld de consensus zo belangrijk. Waarom zijn audits belangrijk. Wat maakt BTC betrouwbaar. Waarom is verge dan minder betrouwbaar. Hoe makkelijk/duur is het om 51% attack uit te voeren en wat zijn de gevolgen. Yada yada.

• Dysmael
Taro schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 17:13:
[...]

Daardoor is de BTC waarde in USD nu dus ook hoger dan deze zou zijn zonder USDT (tenzij ze dit op de achtergrond ook weer omrekenen, dat weet ik niet).
De BTC waarde in USD is wat het is als je kijkt op exchanges zoals Gdax / Bitstamp / Kraken
Daarvoor moet je inderdaad niet op iets zoals Coinmarketcap kijken.
De waarde is waar jij het voor kan verkopen. Coinmarketcap is geen exchange. Bij kleine kutcoins moet je dan dus ook letten op de diepte van de orderboeken en niet alleen kijken naar de "last trade price"

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
DeeSung schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 17:16:
[...]

Ja afgerond, ik bedoel 2,5 miljard dollar. Gewoon poef weg. De mensen die tether hebben kunnen dan niets krijgen voor hun theter.
Maar je zei "maar", alsof het insignificant was :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Berry powel
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 26-11 17:08
iemand een idee waarom wabi zo hard gaat?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Taro schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 17:13:
[...]

Klopt!

En als je naar https://coinmarketcap.com/currencies/bitcoin/ kijkt, dan wordt de waarde van Bitcoin in USD uitgedrukt, MAAR, daarvoor gebruiken ze wel ook de USDT waarde van een groot aantal exchanges.
Heb je daar bewijs van? Want USDT zien ze ook maar gewoon als non-USD currency.

• DeeSung
  • Niet online
.oisyn schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 17:47:
[...]

Maar je zei "maar", alsof het insignificant was :)
Ja is het ook *kuch* ‘divident belasting’
Maar ook voor crypto is 2,5 miljard niet veel.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
DeeSung schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 17:54:
[...]

Ja is het ook *kuch* ‘divident belasting’
Maar ook voor crypto is 2,5 miljard niet veel.
Het is voor crypto anders behoorlijk significant imho. De marketcap van een willekeurige coin is iig geen graadmeter om die conclusie te kunnen trekken.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

.oisyn schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 17:50:
[...]

Heb je daar bewijs van? Want USDT zien ze ook maar gewoon als non-USD currency.
Als je op de market tab van Bitcoin naar beneden scrollt dan zie je een aantal keer /USDT waardes met een Dollar prijs erbij, waaronder BTC/USDT op o.a. Binance en HitBTC. Ik ga er dus vanuit dat ze die ook meenemen om de gemiddelde USD waarde te berekenen. Ik zie ook bijv. EOS/BTC langskomen in die lijst, dus hoe en wat weet ik niet exact. Het volume van de betreffende exchanges is tov bijv BitMEX met BTC/USD klein, maar telt toch allemaal mee.

Hoe CMC exact de weergegeven prijs berekent weet ik niet, maar ik ga er vanuit dat ze de weergegeven Sources allemaal meenemen voor een percentage van het totale volume en dan zit USDT daar dus wel deels in verweven.

Edit: Ik zie dat Binance BTC/USDT op 6305 staat, terwijl de huidige USDT koers op Binance al de hele dag hoger ligt, nu 6387. Mogelijk hebben ze dus al de USDT/USD omrekenfactor meegenomen in het bepalen van de weergegeven Dollar waarde.

[ Voor 13% gewijzigd door Taro op 14-10-2018 18:06 ]

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
@Taro Je ziet daar alle markets met BTC in de pair. Ook andere fiat currencies zoals KRW en JPY. Uiteraard nemen ze die ook niet 1:1 mee :)

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-11 21:01

Bever!

3

Berry powel schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 17:48:
iemand een idee waarom wabi zo hard gaat?
Advies: verkopen

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

.oisyn schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 18:16:
@Taro Je ziet daar alle markets met BTC in de pair. Ook andere fiat currencies zoals KRW en JPY. Uiteraard nemen ze die ook niet 1:1 mee :)
Klopt, maar dat geven ze zelf ook al aan:

* Price Excluded
** Volume Excluded
*** Price/Volume Excluded - Outlier Detected

Waar het mij dus om gaat, is dat ze per market in de Dollar kolom een USD waarde weergeven. De markets zonder *'s nemen ze niet mee in de berekening van de USD waarde. Maar de overige dus waarschijnlijk wel, inclusief de USDT (en EOS, andere alts, etc.) markets. Tenzij ze alleen de BTC/USD markets meenemen, maar dat beschrijven ze voor zover mij bekend nergens.

Linksom of rechtsom zit USDT waarschijnlijk wel in de USD waarde van Bitcoin verweven. De vraag is echter hoe CMC de weergegeven USD waarde berekent.

Afijn, het instorten van Tether/USDT gaat gevolgen voor de markt en prijs hebben, welke weten we pas achteraf.

Edit: Gevonden! Zie het 2e kopje op https://coinmarketcap.com/faq/, ze nemen deze markets wel mee, incl. USDT. Aangezien Coinbene en Binance erg hoog staan wat betreft volume en met een /USDT pair en een aantal anderen erboven zoals een Bitmex worden uitgesloten met een USD pair, telt USDT dus zeker aanzienlijk mee.

De USD waarde wordt zo te zien wel omgerekend volgens deze waarde: https://coinmarketcap.com/currencies/tether/, $0,987754 dus op dit moment. 6379 (Binance en USDT) * 0,987754 = 6.300, dus de Dollar kolom houdt inderdaad rekening met deze factor.

[ Voor 20% gewijzigd door Taro op 14-10-2018 18:31 ]

• dimdam
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-03 09:40
MDA toch weer te vroeg uitgestapt 7(8)7
De hele nacht erin gezeten met 32000 ingestapt en met 35000 eruit gebeurde te weinig en nu na verkoop knalt die door 8)7

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
dimdam schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 18:25:
MDA toch weer te vroeg uitgestapt 7(8)7
De hele nacht erin gezeten met 32000 ingestapt en met 35000 eruit gebeurde te weinig en nu na verkoop knalt die door 8)7
Blijft ook erg lastig. Als je die downcandle op 18:15 ziet verwacht je ook niet dat ie alsnog flink omhoog gaat. Voor deze munt is het zo goed als onmogelijk op het juiste moment uit te stappen. Blijf je te lang zitten kost het je 5 tot 10%.

• JoebarRC
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07-11 07:16
Jippie :), ook maar eens de gok genomen en in vanochtend MDA gestapt. MNatuurliujk viel direct de prijs grr. Geen tijd meer gehad vandaag maar zojuist knalde het weer naar boven.
Zojuist op 39969 verkocht (market sell) , vond het eng worden.. 0.045 BTC winst.. Waanzinnig!

Dit is echt een hype coin, slaat nergens op en het volume blijft toenemen doordat iedereen dit effect aanjaagd.. cool.
Nu ff denken of de BTC naar fiat gaat voor vannacht of als reserve voor nog een eventueel ritje

• hager1
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-11 21:43
Heerlijke coin. flink winst gemaakt maar voor vandaag stap ik er niet meer in. geen tijd om de hele rit weer in de gaten te houden. 10 seconden kan al 15000 verschil maken. dit gaat echt nergens over, maar wat is het LEUK!
ik had vanaf instap in bitcoins vanaf 15 augustus totaal 50% verlies, maar sinds vandaag weer alles terug en zelfs iets erboven. THANK YOU MDA ;)

[ Voor 5% gewijzigd door hager1 op 14-10-2018 18:44 ]

• daboemann
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-11 12:54
Toevallig tijdens de pauze van het mountainbiken even tradingview geopend. Gelijk wat MDA gekocht en een sell order gezet. Toen ik klaar was met fietsen had ik het terras, het avondeten en nog wat extra bij elkaar verdient :). Uiteindelijk is de koers nog een flink stuk extra omhoog gegaan, maar winst is winst.

Hoop trouwens dat de USDT geruchten niet waar zijn, dan zou je echt complete chaos krijgen

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:25
PilatuS schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 18:30:
[...]

Blijft ook erg lastig. Als je die downcandle op 18:15 ziet verwacht je ook niet dat ie alsnog flink omhoog gaat. Voor deze munt is het zo goed als onmogelijk op het juiste moment uit te stappen. Blijf je te lang zitten kost het je 5 tot 10%.
Als je die downcandle ziet moet je juist wel instappen, okal zakt die met nog 2k sats als je instapt. Ik heb iederen dag elke keer weer gezien dat wanneer er zo'n grote dip komt hij weer 2x zoveel groeit.

• PilatuS
  • Niet online
mprkooij schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 20:23:
[...]

Als je die downcandle ziet moet je juist wel instappen, okal zakt die met nog 2k sats als je instapt. Ik heb iederen dag elke keer weer gezien dat wanneer er zo'n grote dip komt hij weer 2x zoveel groeit.
Ik bedoel de downcandle in de rit omhoog. Prima kans dat dan de correctie komt. Niemand die weet of ie 20%, 30% of 50% gaat doen. Als ie al 30% in de plus is gegaan kan er prima een 10% correctie komen. Heb je dan een leuke winst is blijven zitten als er tijdens een run omhoog een dikke rode candle komt gewoon gokken.

Edit: Zolang die munt iedere dag maar weer blijft stijgen is het natuurlijk anders, maar ook dat kan je niet weten. Dat ie binnenkort eens een 50% correctie gaat doen is heel goed mogelijk en dan ben je zwaar je sjaak. Zolang ie blijft stijgen gaat het wel goed ja.

[ Voor 17% gewijzigd door PilatuS op 14-10-2018 20:31 ]

• mprkooij
PilatuS schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 20:29:
[...]

Ik bedoel de downcandle in de rit omhoog. Prima kans dat dan de correctie komt. Niemand die weet of ie 20%, 30% of 50% gaat doen. Als ie al 30% in de plus is gegaan kan er prima een 10% correctie komen. Heb je dan een leuke winst is blijven zitten als er tijdens een run omhoog een dikke rode candle komt gewoon gokken.

Edit: Zolang die munt iedere dag maar weer blijft stijgen is het natuurlijk anders, maar ook dat kan je niet weten. Dat ie binnenkort eens een 50% correctie gaat doen is heel goed mogelijk en dan ben je zwaar je sjaak. Zolang ie blijft stijgen gaat het wel goed ja.
Volgende maand 100 dollar per stuk 8)7

• Midacmm
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 27-09 11:08
Icx heeft plannen?

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Heb ik ook regelmatig, post ik een coin die stijgt, knalt hij direct daarna omlaag :)

• PilatuS
  • Niet online
mprkooij schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 20:39:
[...]

Volgende maand 100 dollar per stuk 8)7
Mijn eerste reactie is eigenlijk: No fricking way. Maar je weet maar nooit :P

Van wat ik over deze coin gelezen heb zou je kunnen zeggen dat het een shitcoin is. Dat maakt deze stijging een ordinaire pump, maar het blijft crypto waar alles mogelijk is, dus wie weet :)

• Midacmm
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 27-09 11:08
Taro schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 20:49:
[...]

Heb ik ook regelmatig, post ik een coin die stijgt, knalt hij direct daarna omlaag :)
Nah ja. Knallen is wel grof. Moon trouwens ook lol

• RaptorXS
MDA is geen hodl token.
Alleen als je koers kontinu volgt kan je er aan verdienen doch echt rijk worden doe je er niet mee.
Margehandel, inkopen en verkopen.
Maar ik wens al die mensen die er inzitten torenhoge rendementen :)

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Over hodl tokens gesproken...
Chris.nl schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 21:57:
Last hour 0.00%
Last 24 hours -0.53%
Last 7 days 1.38%

Hoop dat de komende 7 dagen idd wat volatieler zijn :O
Met als resultaat:

Last hour 0.44%
Last 24 hours 2.42%
Last 7 days -8.34%

Maar goed, daar hoefde ik dan ook helemaal niets voor te doen hé. 8)

'k Denk dat de MDA hoppers meer lol hebben gehad in 't cryptolandschap.

• mprkooij
Ben eruit gegaan bij 41000 sats. Staat nu weer op 38000. Even kijken wanneer we er weer inspringen.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Zo, ff 10.000 sats eraf alsof het niets is.

Zet trouwens ook iemand ff voor 390 BTC een sellwall neer bij MDA, ja, die zweet wel peentjes ja, die is al zo'n 100 BTC verloren in 40 minuten -O-

Edit: De bots vreten het gewoon op... Wat een spektakel :D

[ Voor 76% gewijzigd door Taro op 14-10-2018 21:44 ]

• PilatuS
  • Niet online
mprkooij schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 21:21:
Ben eruit gegaan bij 41000 sats. Staat nu weer op 38000. Even kijken wanneer we er weer inspringen.
Daar is die whale weer met zijn 150+ BTC sellwall en we gaan. Holy shit zeg, van -7% naar +50% en terug naar -5%.

Daarom laat ik zulke dingen altijd lekker uitzakken. Liever instappen als er weer meerdere groene candles zijn. Je zou om 21:25 maar ingestapt zijn :X

Edit: Even terug naar +5% en nog een whale met 255 BTC ! Holy crap wat een shitshow _/-\o_

We hebben dus niet eens 1 persoon met 140BTC, maar nog iemand (of dezelfde persoon) met 250BTC.

[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 14-10-2018 21:44 ]

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Ik ben weer met een klein aantal ingestapt.

• PilatuS
  • Niet online
Taro schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 21:46:
Ik ben weer met een klein aantal ingestapt.
Je doet je bull avatar eer aan met stierenballen :P

We schieten van 10% in de plus naar 5% in de min, no fing way dat ik nu ga kopen. Als de sellwalls terugkomen gaan we alsnog met 10% of meer omlaag net zoals op 21:25.

• Daniel-p
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-11 11:13
Sell wall van 97 BTC :O

• Berry powel
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 26-11 17:08
maak er maar 140 btc van

• PilatuS
  • Niet online
Op 5 decimalen staat zo'n 180BTC aan verkoop tegenover 25BTC aan aankoop en dan weten we dat we 2 whales hebben met 140BTC en 250BTC.

Ik kijk sowieso altijd op 6 decimalen bij deze munt, want 7 of 8 is vrijwel nutteloos.

Terwijl ik dit schrijf staat er 360BTC aan verkoop 8)7

Edit: Wel het perfecte voorbeeld van cryptomanipulatie. Die whales zijn de hele dag spelletjes aan het spelen. Die gasten hebben al dagen voor meer dan 100BTC van die munt maar laten de boel lekker pumpen en die walls zie je maar 1x per dag. Nu zijn ze weer weg en is er wat herstel.

[ Voor 25% gewijzigd door PilatuS op 14-10-2018 21:56 ]

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Ja en nog een met 140, ze zitten mijn potentiële feestje te vertragen. Maar ik begrijp dat nooit zo goed, als je voor 140 BTC in de uitverkoop gaat zetten, dan weet je dat je mensen afschrikt, de koers laat dalen en dus raak je zelf voor vele BTC's aan waarde kwijt. Misschien wil hij lager nog wel extra inkopen, maar, je kunt ook het vertrouwen van iedereen schaden, waardoor het MDA feestje voor langere tijd voorbij is en dan ben je bagholder.

Afijn, nu staat er ook een 46 BTC buy wall, ik kijk het nog ff aan.

• PilatuS
  • Niet online
Taro schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 21:56:
[...]
maar, je kunt ook het vertrouwen van iedereen schaden, waardoor het MDA feestje voor langere tijd voorbij is en dan ben je bagholder.
Ik denk dat de kans op winst/FOMO sterker is. Als die munt zo blijft doorgaan met iedere dag 30% of meer stappen mensen toch wel in. Ga jij er niet meer instappen ? Ik persoonlijk wel, maar wel als ik er constant naar kijk. Laatst ook een winst gepakt van 5% of 10% en dan snel wegwezen.

Edit: Die walls van 140BTC waren er gisteren dus ook. Vandaag heeft ie toch weer 50% gedaan.

[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 14-10-2018 21:59 ]

• Specy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11 20:45
Zo. Vandaag was echt de slechtste trading-dag voor mij in lange tijd. Door een paar slechte trades bijna teruggezakt naar de stand van na de drop van 4 dagen geleden.

• Specy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11 20:45
[...]

Ja en nog een met 140, ze zitten mijn potentiële feestje te vertragen. Maar ik begrijp dat nooit zo goed, als je voor 140 BTC in de uitverkoop gaat zetten, dan weet je dat je mensen afschrikt, de koers laat dalen en dus raak je zelf voor vele BTC's aan waarde kwijt. Misschien wil hij lager nog wel extra inkopen, maar, je kunt ook het vertrouwen van iedereen schaden, waardoor het MDA feestje voor langere tijd voorbij is en dan ben je bagholder.

Wilde gok: Stel, je zet 2 grote walls in, 1 buywall en 1 sellwall. Zolang de koers tussen die 2 walls blijft heen en weer gaan kun je steeds winst pakken als mensen iets kopen en aan de andere kant weer verkopen. Wel behoorlijk risicovol. Aan de andere kant, als je *toch* heel veel van die munt wilt hebben werkt het misschien wel.

• mprkooij
[...]

Volgensmij is hij gewoon het volume aan het opdrijven. Deed die vorige keer ook. Toen hij op 9.8k volume stond gingen we los.

• RaptorXS
mprkooij schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 22:05:
[...]

Volgensmij is hij gewoon het volume aan het opdrijven. Deed die vorige keer ook. Toen hij op 9.8k volume stond gingen we los.
Pump en dump dus :)

• PilatuS
  • Niet online
Er wordt nu een 200BTC wall neergegooit, dus ik denk dat ze gewoon willen dat het daalt. Overdag een beetje opkopen en de boel pumpen, beetje verkopen. Er moet wel een complete tactiek achterzitten.

Uiteindelijk is het resultaat zelfs nu nog 250% in 1 week. Die gasten weten weten wel wat ze doen :)

[ Voor 20% gewijzigd door PilatuS op 14-10-2018 22:08 ]

• daboemann
Ik doe weer even mee voor een ritje 31900 gekocht. Ben benieuwd!

Verwijderd

Down down down

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

21 Dollar verlies gemaakt op MDA en daarna BTC @ 6394 verkocht. Nu volledig in USDT. Die 21 Dollar heb al weer goedgemaakt als ik nu BTC terug koop, maar dat doe ik niet. Ik kijk het eens even een paar dagen aan.

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-11 11:41
Waarom niet?

• cursquidHome
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-06-2022
cursquidHome schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 16:08:
Nou mda is voor mij echt een te groot risico, dus ik heb weer wat npxs gekocht..... die gaat vanaf morgen naar de moon *O* . Althans dat hoop ik dan maar :S
nou hij is vandaag toch lekker aan het stijgen oOo ....4% in de plus....laat maar rustig stijgen en dan daarna echt vlammen *O*. Misschien gaat deze coin mij met <+:) een mooie lamboo opleveren. oOo

• hager1
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-11 21:43
ik zet een buy op 30.000 en hoop dat hij daar nog stiekum vanacht een keer heen zakt. morgen dan maar weer naar de 42.000
gezien het beeld van de afgelopen dagen en het volume denk ik dat 30.000 nu een gemiddelde is waar hij "fair" staat. ups en downs blijven wel FOMO komen. maar dat is mijn beleving en gevoel op dit moment

• DeeSung
  • Niet online
Request Network gaat ook lekker

[ Voor 8% gewijzigd door DeeSung op 14-10-2018 22:51 ]

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Zondag op maandag is vaak rood, net als dat vrijdag op zaterdag vaak groen is. En nog een beetje winst op BTC veilig gesteld.

Ik zie overigens dat PAX tov USDT ook stijgt, de volgende keer dat ik uitstap ga ik dat eens proberen.

• ggj87
Taro schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 22:51:
[...]

Zondag op maandag is vaak rood, net als dat vrijdag op zaterdag vaak groen is. En nog een beetje winst op BTC veilig gesteld.

Ik zie overigens dat PAX tov USDT ook stijgt, de volgende keer dat ik uitstap ga ik dat eens proberen.
Ah ok vandaar.

Ik ben zelf niet meer zo van het in/uitstappen op BTC. Ik heb met de dump van afgelopen donderdag (met verlies) op 6370 verkocht uiteindelijk en op 6300 terug gekocht. Ben van plan dat zo lang mogelijk vast te houden. Tot hoe ver dat is weet ik niet. Alessio Rastani verwacht dat Oktober-December sterke maanden zijn, anderen verwachten weer een test van 6000-6200. Ben wel benieuwd wat er de komende paar weken gebeurd want volgens Alessio Rastani zou er tussen 14-31 oktober een grote move moeten komen. Daar zitten we sinds vandaag in:

[YouTube: When Will Bitcoin Go Back Up? Here's the Exact Date...]

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-11 19:29

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Heeft iemand een artikel over dat hele USDT vehickel? En bedenk je maar dit: er was ook een tijd in crypto toen die hele crap er niet was. Sowieso dat hele safe haven gebeuren; alsof die er werkelijk is. Je bent aan het beleggen/speculeren. WTF denk je dan?

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• ggj87
Toch nog een verdere daling. Misschien geen slecht idee van @Taro om even uit te stappen.

• Marthusiast
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 15-06-2024
@ggj87 Tja, BTC schommelt een beetje (tussen de -5% en +5% op dagbasis ongeveer).. TA lijkt me een selffullfilling prophecy.. Ik blijf met BTC en wat alts maar gewoon even hodlen. Al genoeg verlies geleden dit jaar, kan nog wel een paar procent bij. Ik gok nog steeds op een positieve uitbraak, maarja, wie ben ik he.. Vlgs mij is het onmogelijk om op dagelijkse basis een trend te zien (of je moet er 24 uur per dag voor gaan zitten).. Ik bekijk het dus maar van week tot week (en doe dan nog niks dan hodlen). Heb het geprobeerd hoor, was het beu de dips te kopen.. Maar het echte daytraden geeft mij eigenlijk niet meer rust. Al lees ik heeeel graag mee!

• Dysmael
Dear KuCoin users,

Due to USDT wallet system maintenance, we have decided to temporarily close deposits and withdrawals for USDT. We apologize for any inconvenience caused during the upgrade.

When everything has been resolved we will re-open deposits and withdrawals for USDT, please wait for our further updates.

Thank you for your support!

KuCoin Team

• daboemann
Verkocht op 37800, 18% winst :o

• daboemann
Zo bitcoin wordt even gepumpt

edit: excuses voor de dubbele post

[ Voor 39% gewijzigd door daboemann op 15-10-2018 07:28 ]

• ggj87
Niet alleen BTC, MDA gaat ook weer. Had gisteravond toch weer moeten kopen. Altijd hetzelfde liedje :/ Ik weet alleen zeker dat als ik het doe het weer naar beneden tyft.

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-11 09:08
Zou de voorspelling uitkomen dat het vanaf nu tot eind dit jaar enkel naar boven gaat ?? Fingers crossed!

• bruutone
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-11 06:25
BTC is net MDA, snel dumpen als hij hoog genoeg staat :) MDA kakte een beetje in, maar toch nog mijn winst gepakt terug naar BTC... :+

[ Voor 41% gewijzigd door bruutone op 15-10-2018 07:53 ]

• dabla
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-02-2022
300 punten verschil met coinbase! Tether pump???

[ Voor 18% gewijzigd door dabla op 15-10-2018 07:51 ]

• ggj87
Jezus 6645 al. Nu ben ik wel heel blij dat ik netjes mijn BTC heb gehold bij de dump gisteravond :)

• Daniel-p
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-11 11:13
ggj87 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 07:51:
Jezus 6645 al. Nu ben ik wel heel blij dat ik netjes mijn BTC heb gehold bij de dump gisteravond :)
En ik balen dat ik een sell order heb ingevoerd gisteravond

• daboemann
Er worden echt flink wat miljarden in de markt gepompt zeg. Heb mijn verkochte MDA gelijk ingezet op Cardano (ADA), want die vond ik vrij laag staan. Gelukkig stijgt ie ook lekker mee met BTC.

• ggj87
Ik lees op Telegram geruchten dat de pump met Tether te maken kan hebben. Nog geen bron gevonden.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Vanochtend vroeg de Binance app geopend, alles zwaar rood (-5%) behalve BTC, dacht het dus goed te hebben. Sta ik net in de file te wachten, denk ik kijk nog even, is alles zwaar groen... Maar de vraag is dus nu inderdaad waar dit eindigt.

@ggj87 Gelukkig heb je alles gehouden :)

• burnebie
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 23:27
ggj87 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 01:50:
Toch nog een verdere daling. Misschien geen slecht idee van @Taro om even uit te stappen.
😂

• JoebarRC
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07-11 07:16
Wat even verschil: bitfinex, binance 7045, bitstamp 6636, coinbase 5744 EUR , usdt op 0.94
Wat een ochtend

• Rebbelx
Lol dit kan toch niet ???!!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Leukste wat er is arbitrage handel

• ggj87
Wtf, does not compute dit. Misschien een goed idee om alles terug naar Coinbase te zetten. De enige echte safe haven blijft toch EUR. Bizar!

• daboemann
Wat zou de gedachte achter de pump zijn als dit door Tether komt? Laten we allemaal dik inzetten zodat iedereen straks de winst weer in Tether parkeert?

• Rebbelx
Wat is er trouwens aan de hand met Tether ?

• daboemann
Ik ben toch even met alles naar USDT gegaan, ik verwacht dat er kleine correctie komt dus dan kan ik daarna weer instappen :)

Verwijderd

Hahaha jaaaaaaaa!

• Slux
  • Niet online
Wat een dag vandaag, wel jammer dat BTC zo traag is om van gdax naar binance te zetten, meer mensen er last van ? ik wacht nu al 20 minuten

Edit blijft een kut exchange dat binance, zelfde tijd ook naar huobi gestuurd en dat staat er al op

[ Voor 27% gewijzigd door Slux op 15-10-2018 08:32 ]

Verwijderd

We zijn al door de 6800!

Lambo

• daboemann
7000 even kietelen?

[ Voor 5% gewijzigd door daboemann op 15-10-2018 08:31 ]

• Rebbelx
Op gdax staat deze nog op 6600 ?!

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-11 20:15
Wtf gebeurt er...

• Slux
  • Niet online
Rebbelx schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 08:33:
[...]

Op gdax staat deze nog op 6600 ?!
Je moet nu juist op gdax kopen en dan doorsturen naar hubio en binance 8)

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

ggj87 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 08:12:
Wtf, does not compute dit. Misschien een goed idee om alles terug naar Coinbase te zetten. De enige echte safe haven blijft toch EUR.
En:
Slux schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 08:29:
Wat een dag vandaag, wel jammer dat BTC zo traag is om van gdax naar binance te zetten, meer mensen er last van ? ik wacht nu al 20 minuten
Is dus precies waar ik hier gisteren al op heb gewezen en iedereen nogmaals voor wil waarschuwen. Nu is het positief omdat de koers stijgt, maar moet je nagaan dat het andersom zou zijn, de koers zou dalen en je dus terwijl je zit te wachten de koers nog verder omlaag ziet gaan. De miners kiezen dan voor de transacties met de hoogste fee's en dus kan je achteraan gaan staan met je lage TX fee die de exchanges en brokers standaard instellen. Ga er maar vanuit dat je dan minimaal enkele uren moet gaan wachten.

Zorg dus voor een exit strategie die hier op inspeelt en zorg er dus voor dat je niet 100% van je vermogen op een exchange hebt staan zonder Euro/USD pair.

• PHPResource
Als je nu deels wil uitstappen op binance, is dan usdt wel of geen goede keuze?

• bruutone
GRRRR... waarom nu net op het spitsuur.....

• Slux
  • Niet online
PHPResource schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 08:38:
Als je nu deels wil uitstappen op binance, is dan usdt wel of geen goede keuze?
Waarom niet?, ik zet het zelf over naar LTC,DASH, XMR en stuur het weer terug naar Gdax, Bitstamp en Kraken om dan weer opnieuw te beginnen

• Adr01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-11 09:49
Taro schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 08:34:
[...]

En:

[...]

Is dus precies waar ik hier gisteren al op heb gewezen en iedereen nogmaals voor wil waarschuwen. Nu is het positief omdat de koers stijgt, maar moet je nagaan dat het andersom zou zijn, de koers zou dalen en je dus terwijl je zit te wachten de koers nog verder omlaag ziet gaan. De miners kiezen dan voor de transacties met de hoogste fee's en dus kan je achteraan gaan staan met je lage TX fee die de exchanges en brokers standaard instellen. Ga er maar vanuit dat je dan minimaal enkele uren moet gaan wachten.

Zorg dus voor een exit strategie die hier op inspeelt en zorg er dus voor dat je niet 100% van je vermogen op een exchange hebt staan zonder Euro/USD pair.
Ik zit op Binance, met een Coinbase Pro en Kraken account.
En USDT is nou niet bepaald stabiel lijkt het.

Wat zou jij in dit geval aanraden om te doen? Alles dat kan naar Kraken en bij een exit gewoon naar Euro daar?

Ik zit in TRX, Nano en XRP, for what it's worth.

• PHPResource
7200.... wat is hier de oorzaak van joh?
Maarre de alts kunnen dit niet bijhouden dus zijn momenteel ook niet echt een safe haven. En met alle fud rondom usdt die ook niet

• daboemann
PHPResource schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 08:46:
7200.... wat is hier de oorzaak van joh?
Maarre de alts kunnen dit niet bijhouden dus zijn momenteel ook niet echt een safe haven. En met alle fud rondom usdt die ook niet
7400 zelfs al... Ik ben iets te vroeg uit gestapt zo te zien :+

• JorzoR
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-11 19:52
7400 haha, fomo. Ik wacht nog maar even, hier komt natuurlijk gewoon een correctie op :P

• bruutone
wtf, BTC blijft maar gaan...

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:41

knakworst

Get more sats!

JorzoR schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 08:47:
7400 haha, fomo. Ik wacht nog maar even, hier komt natuurlijk gewoon een correctie op :P
Waar kijken jullie voor koersen? Ik kijk op coinmarketcap en daar is hij net door de 6800.

• JorzoR
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-11 19:52
knakworst schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 08:50:
[...]

Waar kijken jullie voor koersen? Ik kijk op coinmarketcap en daar is hij net door de 6800.
tradingview.com
Pagina: 1 ... 318 ... 408 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!