bruutone schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 16:45:
Wat doe je er aan? Je wilt handelen in crypto, dus er zit niks anders op dan het in een stapel-coin te proppen. Alle valuta zijn dermate in beweging dat ik lig niet de behoefte heb om welke coin dan ook in mijn cold-wallet te stoppen. De enige optie is eindeloos transfer fees te betalen, in dat geval kun je net zo goed uit de crypto stappen tenzij je bergen winst maakt....
Een cold wallet doet niets tegen paniek als Tether crasht. De koers daalt waarschijnlijk en ook in een cold wallet heb je daar last van. Dat is nou juist de reden dat ik veel op een exchange heb staan, ik kan nu ieder moment naar of USDT, of TUSD of PAX, of wat dan ook wisselen. In een cold wallet ben je juist kwetsbaar, omdat je eerst weer via de blockchain terug naar een exchange moet om een verdere waardedaling te voorkomen. En juist die relatief trage blockchain gaat je op dat soort momenten opbreken.
Voor de volledigheid: Ik schets een scenario dat zich zou kunnen voordoen, ik hou altijd rekening met het ergste, dan kan het alleen maar meevallen. Grote kans dat veel mensen de crash van Tether juist als een verlossing zien

Misschien doet het de koers juist wel goed. Maar zorg wel altijd dat je een exit strategie hebt. Als je nu nog moet gaan vragen hoe je weer vanuit crypto terug naar Euro kan, dan had je die exit strategie dus niet paraat.
Dan is de vraag of mensen voldoende vertrouwen hebben in losstaande alts, helemaal omdat die koers vaak voornamelijk door Bitcoin wordt bepaald. Ik zou zelf bijv. geen NEO, ADA, ONT, XMR, VET of wat dan ook willen hebben als Tether crasht, want die Dollarkoers zal waarschijnlijk net zo hard mee kelderen. Is een aanname natuurlijk, hopelijk maken we het nooit mee.
[
Voor 16% gewijzigd door
Taro op 14-10-2018 16:58
]