Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 309 ... 408 Laatste
Acties:
  • 1.163.967 views

Verwijderd

Ik ben ook miljoenen misgelopen. Heb namelijk geen bitcoin gekocht in maart 2010.

Fack. Nu heb ik meer captain morgan nodig.

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-11 11:41
Verwijderd schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 22:31:
Ik ben ook miljoenen misgelopen. Heb namelijk geen bitcoin gekocht in maart 2010.

Ik kan me nog herinneren dat destijds op het nieuws werd gemeld dat Bitcoin $100 had bereikt. Was toen nog een vaag internetgeld muntje. En later toen het $1000 had gehaald was het ook op het nieuws. Tja, als je toen toch maar eens wat verder had gegoogeld |:(

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Yub schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 22:31:
[...]

Haha! En toch zegt mij dat allemaal niks. Ik mag uiteindelijk nog niet klagen, heb meer vrijheid en ongeveer 1300 euro in de maand meer vrij te besteden en op het werk doe ik nog even goed lachend het werk of zeik ik bepaalde managers helemaal af. Dus f*ck die Lamborghini's. Geestelijke vrijheid, dat is wat telt!
En zo is het :)
Verwijderd schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 22:31:

Ik kan mij nog herinneren dat ik het eerste topic hier op Tweakers over Bitcoin voorbij zag komen. Heb toen de TS gelezen en dacht: Wat moet je daar nou weer mee ? In die tijd had ik makkelijk meerdere BTC's per dag of dagen kunnen minen, maar ik vond het maar een nutteloos iets wat toch nooit iets zou worden. Damn, was i wrong :P

Schenk hier nog maar een Drambuie met Black Label in. Proost :D

• ggj87
Yub schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 22:31:
[...]

Haha! En toch zegt mij dat allemaal niks. Ik mag uiteindelijk nog niet klagen, heb meer vrijheid en ongeveer 1300 euro in de maand meer vrij te besteden en op het werk doe ik nog even goed lachend het werk of zeik ik bepaalde managers helemaal af. Dus f*ck die Lamborghini's. Geestelijke vrijheid, dat is wat telt!
Doe mij maar eerst financiële vrijheid, de rest kan later altijd nog.

• Yub
  • Registratie: December 2013
  • Niet online

Yub

ggj87 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 22:36:
[...]

Doe mij maar eerst financiële vrijheid, de rest kan later altijd nog.
Precies. Maar klein beginnen, niet hebzuchtig zijn en niet direct een miljoenen boot willen hebben. Uiteindelijk is dat (vaak) allemaal terug te relateren aan ego gedrag. Je mag al blij zijn als je geen huur/hypotheek hebt, dat wat in Nederland makkelijk 40% vreet van je salaris. Als je dit hebt bereikt, ga je geestelijk je echt vrijer voelen en dus ook eventueel beter functioneren op het werk en in een relatie. Dus kleine winsten pakken, dat is de eerste stap.

Verwijderd

Yub schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 22:47:
[...]

Precies. Maar klein beginnen, niet hebzuchtig zijn en niet direct een miljoenen boot willen hebben. Uiteindelijk is dat (vaak) allemaal terug te relateren aan ego gedrag. Je mag al blij zijn als je geen huur/hypotheek hebt, dat wat in Nederland makkelijk 40% vreet van je salaris. Als je dit hebt bereikt, ga je geestelijk je echt vrijer voelen en dus ook eventueel beter functioneren op het werk en in een relatie. Dus kleine winsten pakken, dat is de eerste stap.
Ik heb me nog nooit geestelijk goed gevoeld binnen een relatie.

• PilatuS
  • Niet online
Yub schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 22:47:
[...]

Zelfs geen huur/hypotheek is voor mij niet eens nodig. Puur geen zorgen over geld en kunnen eten en drinken wat je wil is voor mij al genoeg :)

• Yub
  • Registratie: December 2013
  • Niet online

Yub

PilatuS schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 22:53:
[...]

Zelfs geen huur/hypotheek is voor mij niet eens nodig. Puur geen zorgen over geld en kunnen eten en drinken wat je wil is voor mij al genoeg :)
Je bent een slimme jongen, dat zie ik aan de manier van schrijven/reageren, dus ook dat komt goed! Meerderheid hier overigens! Dat is gelijk ook wat mij steeds terug brengt naar dit topic. Niet alleen dus de crypto maar de denkwijze hier algemeen.

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
#MeToo Eerste BTC nieuwsberichten gelezen, ooit gelezen dat ie te koop was voor 23 cent etc. etc. Pas bij de vorige bullrun dacht ik: "En de volgende keer ga ik geen spijt krijgen dat ik geen BTC gekocht heb". Maar inmiddels zit ik 100% in één altcoin. What could go wrong?
Het leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt.
- J. Lennon

@Marthusiast
Als ik het goed begrijp (volgens die neergaande driehoek theorie) is de kans groot dat we ergens komende dagen/weken een 'krachtige' beweging krijgen.
Of niet, sideways uit het puntje glippen kan ook. Soort van: dat je even stopt met stoten om een orgasme uit te stellen, maar dat het er toch heel lullig uitsijpelt.

Ik heb iig m'n dood of de gladiolen tactiek gekozen en blijf erbij, kan jullie alleen maar wijsheid en succes wensen.
Yub schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 22:59:
[...]

Je bent een slimme jongen, dat zie ik aan de manier van schrijven/reageren, dus ook dat komt goed! Meerderheid hier overigens! Dat is gelijk ook wat mij steeds terug brengt naar dit topic. Niet alleen dus de crypto maar de denkwijze hier algemeen.
Ah toe, ook voor de grappen toch? Voor mij is het inmiddels een hobby geworden, 'k ben een paar virtuele gasten hier gaan waarderen en wil gewoon elke dag een paar keer lachen. Uiteindelijk kan ik blij voor anderen hier zijn en heel, heel misschien ooit zelf in mijn handjes knijpen.

Mijn vader knoopte me ooit in de oren:
Jong, maak je geen illusie dat je ooit rijk zal worden of de lotto wint. Je zal altijd moeten werken voor je geld. Als je voor een dubbeltje geboren bent, zal je nooit een kwartje worden.
'k Had het er vanmiddag nog over met mijn broertje. Gewoon met beide benen op de grond blijven staan, maar stiekem toch dat gokje wagen.

[ Voor 38% gewijzigd door Chris.nl op 06-10-2018 23:17 ]

• Midacmm
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 27-09 11:08
2 geloven op 1 kussen, slaapt de duivel tussen @cryptore

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

@Marthusiast dat is erg lastig... Bitcoin kan vannacht nog naar de 7.800 gaan, of morgenochtend op 5.400 staan, al dan niet met een tussenstop op 6.450 (ook voor 7.800).

Stop losses gebruik ik weinig meer, om de simpele reden dat je 1: Meer verlies accepteert dan de actuele koers waar je op het moment dat je hem instelt op staat en 2: De koers vaak iets later weer omhoog gaat en je dus beter niet had kunnen verkopen. Daarom kies ik er vaak voor om in stapjes te verkopen of te kopen en voordat ik ga slapen maak ik de keuze te blijven zitten of uit te stappen. Daarmee accepteer ik een verlies.

Van zaterdag op zondag is doorgaans een rode nacht, maar het feit dat we al dagen rond de 6.600 zweven, er afgelopen nacht een stuk boven zijn geweest (bijna 6.700) en vorige week nog lager stonden, stemt mij op zich optimistisch. Als we uitbreken is dat waarschijnlijk groots, dus die koersstijging wil je meepakken, maar de daling zeker niet. Om die reden zou ik pas verkopen met een stop loss als er echt paniek is. En die is er onder de 6.300-6.400 denk ik, want dat is voor iedereen een bevestiging dat de neergaande weg is ingeslagen en er geen houden meer aan is.

Ik lees regelmatig mee met TA'ers, maar ben zelf geen lijnentrekker, ik kijk mee met anderen en vaar mijn eigen koers. Iemand anders kan nu vast wel zeggen welke Fibonacci waarde met welke koers overeenkomt en waar dus mogelijk de meeste support is. Maar, laten we eerlijk zijn, support bij 6.300 heeft nu geen zin, die ligt op 5.800 of lager. Daarom verwacht ik dat lager dan 6.378 (ik heb iets met x78 op basis van de historie) een definitieve gang naar beneden voorspelt. 6.478 zou ik zelf nog accepteren, maar veel lager niet. Dus als ik nu zelf een stop loss voor vannacht zou zetten, dan zou ik die rond 6.378 plaatsen, mogelijk iets hoger. Waar je ook altijd aan moet denken is dat als je deze op 6.400 zet, dat je zelf meehelpt aan het doorbreken van de 6.400 grens. Dus 6.378 Stop, en de Limit op 6.250 of iets dergelijks.

En let op: De limit die je instelt is niet de verkoopprijs! Je order wordt als een marketorder uitgevoerd tegen de meeste gunstige koop prijs die er op dat moment is. Dat kan dus ook 6.377 zijn. Daarom mag het verschil tussen de Stop en Limit best groot zijn, ook omdat Bitcoin erg snel kan dalen en de Stop Limit orders in volgorde worden uitgevoerd. Stelt dus dat iemand anders de Stop loss instelt op 6.379, met Limit 6.100 en hij verkoopt 1.000 Bitcoins, dan mis jij de boot en blijf je met een Sell order zitten die niet wordt ingevuld. Aan de andere kant moet je de limit niet te laag zetten (op 1.000 Euro bijv.), want, stel dat er duizenden stop losses op de weg naar beneden worden uitgevoerd en jij bent pas bij de 5.800 aan de beurt om tot 1.000 te verkopen, dan verkoop je misschien alles wel voor 5.700 Dollar, om daarna de prijs weer naar 5.900 op te zien veren. Dan had je liever alles gehouden. Dus de Limit moet voldoende laag zijn om ingevuld te worden, maar niet té laag om je BTC voor een habbekrats weg te geven.

Dus lang verhaal kort: 6.378 Dollar Stop, Limit 6.250. En dat zou je ook in stappen kunnen doen, bijv. 50% bij dat getal en 25% al bij 100 hoger en 25% bij 100 lager. Achteraf weet je pas wat juist was :)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

Verwijderd

PilatuS schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 22:53:
[...]

Wel grappig, zo heb ik mijn leven ook een beetje ingericht, wel zonder dikke bedragen in crypto of wat dan ook.

Hypotheekje op 70% van mijn toenmalige loon. Mochten we allebei onverwachts werkeloos raken dan is het simpelste fabrieksbaantje genoeg om de kosten te dekken. Met het stomste toeval ook nog gekocht in de dip :')

Dan heb je in mijn geval ook geen villa natuurlijk. Maar hey, een goed thuis voor de kinderen in de wijk waar ik ook ben opgegroeid.

Spaarrekening groeit elke maand omdat we simpelweg genoeg overhouden.

Goed eten, lekker genieten, leuke dingen, geen stress.

Het is maar net waar je waarde aan hecht en waar je geluk in vind. :Y materiale zaken zijn het voor mij persoonlijk niet.

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 23:27:
[...]
Goed eten, lekker genieten, leuke dingen, geen stress.
Voor mij is dat ook gewoon rijk zijn. Geen zorgen over geld en vrijwel alles kunnen doen wat je wil qua eten en uitgaan, als je daarmee niet gelukkig kan zijn maakt 50 miljoen op je rekening ook niet uit. Ik verbaas mij soms echt hoe sommige mensen kunnen zeiken terwijl ze alles hebben wat je maar kan wensen. Een huis, bed, eten, douche, noem maar op. Wat heb je nog meer nodig ? Als je dan ook nog eens op vakantie kan gaan en eens een leuke PC kan kopen of wat je ding dan ook is, heb je alles wat je maar nodig kan hebben in het leven qua spullen. Beter kijken naar wat je wel hebt, dan naar wat je niet hebt :)
Het is maar net waar je waarde aan hecht en waar je geluk in vind. :Y materiale zaken zijn het voor mij persoonlijk niet.
Helemaal mee eens. Vind het leuk om een mooie motor te hebben en een leuke PC, maar iets als een Lambo boeit mij echt compleet niets. Moet er niet aan denken om 4 auto's te hebben als ik het zou kunnen betalen. Die dingen geven mij denk ik meer zorgen dan dat ik er plezier van zou hebben.

Verwijderd

PilatuS schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 23:36:
[...]

Voor mij is dat ook gewoon rijk zijn. Geen zorgen over geld en vrijwel alles kunnen doen wat je wil qua eten en uitgaan, als je daarmee niet gelukkig kan zijn maakt 50 miljoen op je rekening ook niet uit. Ik verbaas mij soms echt hoe sommige mensen kunnen zeiken terwijl ze alles hebben wat je maar kan wensen. Een huis, bed, eten, douche, noem maar op. Wat heb je nog meer nodig ? Als je dan ook nog eens op vakantie kan gaan en eens een leuke PC kan kopen of wat je ding dan ook is, heb je alles wat je maar nodig kan hebben in het leven qua spullen. Beter kijken naar wat je wel hebt, dan naar wat je niet hebt :)

[...]

Helemaal mee eens. Vind het leuk om een mooie motor te hebben en een leuke PC, maar iets als een Lambo boeit mij echt compleet niets. Moet er niet aan denken om 4 auto's te hebben als ik het zou kunnen betalen. Die dingen geven mij denk ik meer zorgen dan dat ik er plezier van zou hebben.
Niets aan toe te voegen d:)b natuurlijk zijn tig miljoenen een mooie droom maar de werkelijkheid is vaak anders. En precies zoals je zegt bij sommige mensen is het meer nooit vol.

• PilatuS
  • Niet online
Even terug naar crypto. Het lijkt dat XRP een beetje herstel aan het vinden is. Ingekocht op 0.478. Eens kijken wat ie gaat doen :)

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Wat nieuws, alhoewel....??
Crypto Volumes Tumble To 17-Month Low As "Bitcoin Becomes Boring"
Bron, Engelstalig: https://www.zerohedge.com...uches-lowest-level-bubble
En betreffende de hypotheek, kan deze totaal aflossen maar zit nog even te kijken of het handig is.
Dankzij de crypto's is het wel een luxe probleem.
:)

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

PilatuS schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 23:45:
Ingekocht op 0.478. Eens kijken wat ie gaat doen :)
En ook een plukje BTC, toch? O-)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• PilatuS
  • Niet online
Taro schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 23:47:
[...]

En ook een plukje BTC, toch? O-)
Nope :P Ik wacht het met BTC lekker af :)

• TomTorquay
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-02-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 22:49:

Ik heb me nog nooit geestelijk goed gevoeld binnen een relatie.
_O- :(:)

Nemo potest nocere meam me invito tactiost

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Wat een openhartige gesprekken hier..

Ik baal toch wel een beetje dat we die scheurkalender niet zijn gaan maken mensen/@Verwijderd .. 8)7

Daar hadden we echt iedere dag een spreuk/anekdote/wijsheid in kunnen plaatsen _O-

• Swaha
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-12-2024
First post hier! Lees al ruim een jaar zo afentoe hier dit topic, is over het algemeen uiterst vermakelijk om te lezen! Ik volg crypto vanaf begin 2017 maar ben pas eind 2017 ingestapt helaas... Dus dan weten de meeste hier wel hoe het er voor staat...

Maar op dit moment is het wel erg saai, volgens mij zit iedereen op de Big Bang te wachten die er volgens TA eind volgende week aan zit te komen. En daar gaat mijn vraag eigenlijk over: wat is jullie strategie de komende week? Vind het eigenlijk best wel lastig, de meeste alts staan vrij laag nu en dus is het zonde om ze tegen deze prijzen te verkopen. Maar ik denk dat ik ze grotendeels om ga zetten naar Bitcoin. En dat zou zomaar wel eens morgen kunnen gaan gebeuren. Waarom? Ik denk dat er best wel een grote kans is dat dat de alts aankomende week flink gedumpt gaan worden... Het eind van de "TA driehoek" komt in zicht, en ik denk dat er behoorlijk wat mensen ervoor gaan kiezen om deze periode veilig in te gaan vanuit Bitcoin ipv. alts. Bij een flinke dump wil je namelijk niet in alts zitten, maar als Bitcoin omhoog vliegt ook niet.Hoe kijken jullie hier tegenaan?

[ Voor 4% gewijzigd door Swaha op 07-10-2018 00:57 ]

• Marthusiast
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 15-06-2024
Taro schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 23:24:
@Marthusiast dat is erg lastig... Bitcoin kan vannacht nog naar de 7.800 gaan, of morgenochtend op 5.400 staan, al dan niet met een tussenstop op 6.450 (ook voor 7.800).

Stop losses gebruik ik weinig meer, om de simpele reden dat je 1: Meer verlies accepteert dan de actuele koers waar je op het moment dat je hem instelt op staat en 2: De koers vaak iets later weer omhoog gaat en je dus beter niet had kunnen verkopen. Daarom kies ik er vaak voor om in stapjes te verkopen of te kopen en voordat ik ga slapen maak ik de keuze te blijven zitten of uit te stappen. Daarmee accepteer ik een verlies.

Van zaterdag op zondag is doorgaans een rode nacht, maar het feit dat we al dagen rond de 6.600 zweven, er afgelopen nacht een stuk boven zijn geweest (bijna 6.700) en vorige week nog lager stonden, stemt mij op zich optimistisch. Als we uitbreken is dat waarschijnlijk groots, dus die koersstijging wil je meepakken, maar de daling zeker niet. Om die reden zou ik pas verkopen met een stop loss als er echt paniek is. En die is er onder de 6.300-6.400 denk ik, want dat is voor iedereen een bevestiging dat de neergaande weg is ingeslagen en er geen houden meer aan is.

Ik lees regelmatig mee met TA'ers, maar ben zelf geen lijnentrekker, ik kijk mee met anderen en vaar mijn eigen koers. Iemand anders kan nu vast wel zeggen welke Fibonacci waarde met welke koers overeenkomt en waar dus mogelijk de meeste support is. Maar, laten we eerlijk zijn, support bij 6.300 heeft nu geen zin, die ligt op 5.800 of lager. Daarom verwacht ik dat lager dan 6.378 (ik heb iets met x78 op basis van de historie) een definitieve gang naar beneden voorspelt. 6.478 zou ik zelf nog accepteren, maar veel lager niet. Dus als ik nu zelf een stop loss voor vannacht zou zetten, dan zou ik die rond 6.378 plaatsen, mogelijk iets hoger. Waar je ook altijd aan moet denken is dat als je deze op 6.400 zet, dat je zelf meehelpt aan het doorbreken van de 6.400 grens. Dus 6.378 Stop, en de Limit op 6.250 of iets dergelijks.

En let op: De limit die je instelt is niet de verkoopprijs! Je order wordt als een marketorder uitgevoerd tegen de meeste gunstige koop prijs die er op dat moment is. Dat kan dus ook 6.377 zijn. Daarom mag het verschil tussen de Stop en Limit best groot zijn, ook omdat Bitcoin erg snel kan dalen en de Stop Limit orders in volgorde worden uitgevoerd. Stelt dus dat iemand anders de Stop loss instelt op 6.379, met Limit 6.100 en hij verkoopt 1.000 Bitcoins, dan mis jij de boot en blijf je met een Sell order zitten die niet wordt ingevuld. Aan de andere kant moet je de limit niet te laag zetten (op 1.000 Euro bijv.), want, stel dat er duizenden stop losses op de weg naar beneden worden uitgevoerd en jij bent pas bij de 5.800 aan de beurt om tot 1.000 te verkopen, dan verkoop je misschien alles wel voor 5.700 Dollar, om daarna de prijs weer naar 5.900 op te zien veren. Dan had je liever alles gehouden. Dus de Limit moet voldoende laag zijn om ingevuld te worden, maar niet té laag om je BTC voor een habbekrats weg te geven.

Dus lang verhaal kort: 6.378 Dollar Stop, Limit 6.250. En dat zou je ook in stappen kunnen doen, bijv. 50% bij dat getal en 25% al bij 100 hoger en 25% bij 100 lager. Achteraf weet je pas wat juist was :)
Jeetje @Taro , dankjewel voor je uitgebreide reactie! Eigenlijk bevestig je hiermee mijn gevoel dat traden (mbv stop-losses) ook best link kan zijn.. Ik baalde tot nu toe erg dat ik steeds de dips kocht. Maar misschien is dat zo'n slechte strategie nog niet en misschien blijf ik het wel gewoon zo doen.

Heel duidelijk waarom je niet kiest voor stop-losses, goede argumenten, ik ben het met je eens.
Ook supergoed wat je zegt over die limieten/marketorder, dat wist ik echt niet! Jeeezz, dank!

Ok. Ik ben weer op het padje. Traden mbv stop-loss geeft me teveel risico. Ik ga het dus ook maar met het handje doen als het een keer moet.
Dips kopen geeft een lager risico (al kan de bodem ook nul zijn, maar voor mijn gevoel is dat iig veiliger dan continu traden). Risico dat bodem 0 is zie ik niet, want ik geloof in de projecten waar ik geld in steek.

Top post, en je hebt me echt aan het denken gezet.
Btw, algemener: dat doet de hele community overigens, heel leuk om dit allemaal te volgen en te zien wat we voor elkaar betekenen in onze denkprocessen. Echt leuk om hier onderdeel van uit te maken!
Ik ben af en toe een noob, maar als ik wat kan toevoegen/delen zal ik het zeker hier doen!
(moest ik misschien maar leren grappen maken, want met leren handelen kan ik jullie niet helpen haha).. 8)7

Btw @Taro , dit argument zette me ook aan het denken 'Waar je ook altijd aan moet denken is dat als je deze op 6.400 zet, dat je zelf meehelpt aan het doorbreken van de 6.400 grens. '
Ik heb veel op reddit meegelezen laatste paar maanden. Door gewoon niet te paniekerig in en uit te stappen en toch wat meer te investeren omdat je 'gelooft' in een project maakt misschien dat de koersen wat meer omhoog willen ipv steeds te vallen door winstnemingen van individuen. Maarja die paradox weer he. Is een project succesvol als de koers van bijbehorende coin 'moont'? Paradox 'nuttig project for the greater good'/'winst op individuele belegging'. Wat 'is' belangrijker? Ik worstel daarmee.

[ Voor 7% gewijzigd door Marthusiast op 07-10-2018 01:20 ]

• TomTorquay
Swaha schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 00:55:
Bij een flinke dump wil je namelijk niet in alts zitten, maar als Bitcoin omhoog vliegt ook niet.Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Als BTC omhoog vliegt wil je in de meeste gevallen juist wel in alts zitten.
Over de volgende week: ik verwacht ook een crash (kan ook langer duren), maar voor de zekerheid heb ik ook een buy order klaar staan op $6850, voor moesten we toch omhoog uitbreken.

• Marthusiast
Chris.nl schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 23:01:

@Marthusiast
[...]
Of niet, sideways uit het puntje glippen kan ook. Soort van: dat je even stopt met stoten om een orgasme uit te stellen, maar dat het er toch heel lullig uitsijpelt.

Ik heb iig m'n dood of de gladiolen tactiek gekozen en blijf erbij, kan jullie alleen maar wijsheid en succes wensen.
Ja is ook zo @Chris.nl ! In mijn post 'veronderstelde' ik (misschien iets te impliciet) dat de neergaande driehoek TA klopte ;) ;)
Inmiddels zie ik (dankzij oa @Taro ) ook welke risico's (geautomatiseerd) traden in een volatiele markt met zich meebrengt. Denk dat ik maar gewoon bij mijn initiele strategie blijf (gelijk aan die van jou, al beleg ik in meer dan 1 wc-eend) ;)

• RaptorXS
Swaha schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 00:55:
First post hier! Lees al ruim een jaar zo afentoe hier dit topic, is over het algemeen uiterst vermakelijk om te lezen! Ik volg crypto vanaf begin 2017 maar ben pas eind 2017 ingestapt helaas... Dus dan weten de meeste hier wel hoe het er voor staat...

Maar op dit moment is het wel erg saai, volgens mij zit iedereen op de Big Bang te wachten die er volgens TA eind volgende week aan zit te komen. En daar gaat mijn vraag eigenlijk over: wat is jullie strategie de komende week? Vind het eigenlijk best wel lastig, de meeste alts staan vrij laag nu en dus is het zonde om ze tegen deze prijzen te verkopen. Maar ik denk dat ik ze grotendeels om ga zetten naar Bitcoin. En dat zou zomaar wel eens morgen kunnen gaan gebeuren. Waarom? Ik denk dat er best wel een grote kans is dat dat de alts aankomende week flink gedumpt gaan worden... Het eind van de "TA driehoek" komt in zicht, en ik denk dat er behoorlijk wat mensen ervoor gaan kiezen om deze periode veilig in te gaan vanuit Bitcoin ipv. alts. Bij een flinke dump wil je namelijk niet in alts zitten, maar als Bitcoin omhoog vliegt ook niet.Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Ik denk persoonlijk niet in driehoekjes en zoals je weet is de BTC koers nu erg vlak.
Het wachten is op een katalysator die de BTC koers opdrijft of onderuit haalt, nieuws dus.
In alts kan je goed zitten bij stijgende koersen maar niet bij dalende koersen.
:)
Edit: en natuurlijk...welkom hier ;)

• Swaha
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-12-2024
TomTorquay schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 01:06:
[...]

Als BTC omhoog vliegt wil je in de meeste gevallen juist wel in alts zitten.
Over de volgende week: ik verwacht ook een crash (kan ook langer duren), maar voor de zekerheid heb ik ook een buy order klaar staan op $6850, voor moesten we toch omhoog uitbreken.
Is dat zo? Ik heb namelijk het idee dat wanneer Bitcoin kort maar heftig omhoog schiet, de alts het afleggen tov. Bitcoin in die periode. En dat de alts pas na de stijging bij trekken. Dus dan kun je beter Bitcoin hebben om daarna deze om te zetten naar alts. Al met al een hele interessante periode nu: gevoelsmatig denk ik dat we eerst heftig naar beneden gaan en dat we daarna een mega bounce krijgen waardoor we flink omhoog schieten. Maar als je daar goed op wilt acteren, moet je er wel 24/7 mee bezig zijn.
.

• Marthusiast
toilet_paper schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 11:27:
...Verder zit ik eigenlijk in vrijwel alle altcoins in de top 15 marketcap. Tether niet.
Ik prop er soms wat geld bij, maar doe er verder weinig mee, behalve hopen dat ze allemaal met een slingshot rondom BTC keihard in prijs gaan stijgen. zoals ze met een slingshot rondom BTC zijn gedaald.
Een beetje als die vent die mij laatst met de fiets inhaalde toen ik met de auto op de snelweg reed. Die was met de bretels achter de deurklink blijven haken.Dat principe...
Even een stukje quote van jou @toilet_paper , was erg onder de indruk van hoe jij dit zo 'beeldend' omschreef!
Ik ben heel benieuwd hoe de elasticiteit van de bretels zich (per altcoin) verhouden tot BTC. Om het maar even in jouw taal te zeggen. Ofwel: weet jij of daar indices van zijn? Lijkt me heel leuk om bij een BTC stijging in de alt te stappen die de grootste elasticiteit heeft (slingshot het grootst). Miss ook leuk om deze elasticiteit per alt in de tijd te zien in een grafiek.. Ofzo.. Affijn.. ik denk weer hardop..

• TomTorquay
Swaha schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 01:25:
Is dat zo? Ik heb namelijk het idee dat wanneer Bitcoin kort maar heftig omhoog schiet, de alts het afleggen tov. Bitcoin in die periode. En dat de alts pas na de stijging bij trekken. Dus dan kun je beter Bitcoin hebben om daarna deze om te zetten naar alts.
Nee, dat zie ik eigenlijk niet. Er zit hooguit een vertraging van enkele minuten op. Als BTC omhoog of omlaag gaat, dan volgen de alts meestal instantaan. Het is inderdaad wel zo dat er vaak wel een of andere coin de verandering in BTC compleet negeert en pas een halve dag later aansluit, maar het is moeilijk te voorspellen welke coin dat zal zijn en m.i. geldt dat dus niet voor de meerderheid van de altcoins.

Naar mijn bescheiden mening zijn er twee soorten stijgingen in de BTC-waarde.
De ene soort is er een waarbij er geld vanaf de zijlijn ($, €, £, ¥, USDT) instroomt wat zorgt voor een pump. In dat geval stijgen de alts mee, omdat er direct een hoop van dat vers geld verdeeld wordt naar de alts.
De andere soort stijging is eigenlijk in voorbereiding op een algemene crash. Men trekt zich terug uit de alts en gaat in BTC zitten, in afwachting van wat de markt beslist. In dit geval zal de BTC dus stijgen terwijl de meeste alts zullen dalen.

Ik zou zeggen dat de verhouding scenario 1:2 ongeveer 4:1 is, maar dat is een wel heel algemene inschatting, in een bull markt zal het eerder 20:1 zijn en in een bear market misschien wel 1:1

• Marthusiast
@TomTorquay ik kijk vaak ook nog even met een schuin oog naar de BTC dominance tov andere munten, doe jij dat ook?

• TomTorquay
Marthusiast schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 01:46:
@TomTorquay ik kijk vaak ook nog even met een schuin oog naar de BTC dominance tov andere munten, doe jij dat ook?
Nee, eigenlijk niet
Je zal er ongetwijfeld ook wel conclusies kunnen aan vastknopen, maar om één of andere reden is het niet echt 'mijn ding'.

Ik baseer me vooral op:
  1. Triangles en support/resistance
  2. Divergenties
  3. Volume (specifiek per coin, per candle)
  4. CCI en MFI
  5. Bollinger Bands
  6. Ichimoku
  7. EMA en SMA
  8. ADX
  9. Gread/fear index
  10. Aantal shorts
  11. Aroon
  12. Elliott waves

• Chris.nl
  • Niet online
Marthusiast schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 01:05:
Door gewoon niet te paniekerig in en uit te stappen en toch wat meer te investeren omdat je 'gelooft' in een project maakt misschien dat de koersen wat meer omhoog willen ipv steeds te vallen door winstnemingen van individuen.
Zonder traders/winstnemers geen volume, zonder holders geen waarde. Ik denk dat beiden nodig zijn voor een gezonde markt/coin.

Daarnaast gun ik gewoon ieder zijn winst in deze markt: Wie de melktiet heeft gevonden mag um leegzuigen zegmaar. Alleen maar leuk als we elkaar tips kunnen geven of aanwijzen waar de tepels zitten.
Maarja die paradox weer he. Is een project succesvol als de koers van bijbehorende coin 'moont'?
Nee, dan is het prijsverloop succesvol. Een project is succesvol als er daadwerkelijk veel goede code op github geplaatst wordt (dus niet alleen het aantal commits tellen) en/of het product daadwerkelijk geïmplementeert en gebruikt wordt irl.
Paradox 'nuttig project for the greater good'/'winst op individuele belegging'. Wat 'is' belangrijker? Ik worstel daarmee.
Moeder aarde vraagt je om ook wat winst te maken met PoS projecten, de mensheid vraagt je om af en toe iets op Giro555 te storten. Of een broodje aan een zwerver te geven omdat je weet dat je um 5 minuten later met een joint in z'n smoel tegenkomt als je um geld geeft. Of gewoon een oud vrouwtje helpen oversteken.

Maar goed straks om 7uur10 Verstappen kijken en daarna maar eens echt uitslapen tussen wat palmbomen... Wat een leven 8)

• Marthusiast
Ok @TomTorquay , dank voor je reactie, ik moet even flink gaan googlen denk ik (en dat ga ik ook zeker doen!).. ik hou vooral de RSI en idd! de https://alternative.me/crypto/fear-and-greed-index/ in de gaten.

@Chris.nl , ja man, precies! Hele rake woorden!

Ik ga Verstappen missen (te vroeg voor in het weekend), maar geniet ervan, en het leven tussen de palmbomen!! Heerlijk!

• TomTorquay
Marthusiast schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 02:38:
Ok @TomTorquay , dank voor je reactie, ik moet even flink gaan googlen denk ik (en dat ga ik ook zeker doen!).. ik hou vooral de RSI en idd! de https://alternative.me/crypto/fear-and-greed-index/ in de gaten.
MFI is eigenlijk een verbeterde RSI. Zoek het maar eens op :)
Ik zou als starter aanraden om je te verdiepen in resistance/support, RSI (of MFI) en volume. De rest is allemaal extra info, maar het is al moeilijk genoeg als je met de bovenstaande drie begint ;)

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Marthusiast schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 02:38:
Ik ga Verstappen missen (te vroeg voor in het weekend).
Ach, 7:00 valt nog wel mee :) Ik ga wel kijken.

• Chris.nl
  • Niet online
Boy.... Als dat waar is, dan gaan we wat meemaken. Pakt vast niet positief uit voor BTC, of zie ik dat verkeerd?

Note to self: Toch maar eens een ledger halen ipv alles in coins steken de komende ronde, al zit ik op Binance.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Zag hier gisteren ook al iets over op Twitter, ze hebben o.a. een andere bank als partner gekregen (HSBC), die heeft mogelijk ook wat opstartproblemen, of er is inderdaad wel echt iets aan de hand. De USDT verhalen zullen ook wel weer oplaaien. Iets om in de gaten te houden, zal hier en daar ook wel voor wat paniek in de markt zorgen.

Edit: Misschien maar weer eens tijd om een deel om te zetten naar Euro en terug te storten. Dan dwing ik mijzelf ook weer om zorgvuldiger te traden. Instappen kan altijd weer.

[ Voor 13% gewijzigd door Taro op 07-10-2018 09:27 ]

• Chris.nl
  • Niet online
Als BTC vanavond nog/weer rond 6600 zit ondanks dit geintje, dan wordt ik toch wel bullish gestemd hoor...

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Ach het is maar een dagelijkse ''fud of the day''.

We overleven dit ook wel.

[ Voor 27% gewijzigd door New Yorker op 07-10-2018 09:58 ]

Weg

• Sahara
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-11 12:42
New Yorker schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:56:

No way dat tether omvalt, ook no way dat Bitfinex aan het kortste eind trekt. Het zou mij niks verbazen -als- de nood heel hoog wordt dat de CEO's van deze grote exchanges met elkaar bellen en voor elkaar zorgen. Kan mij niet voorstellen dat CZ of de CEO van Bitfinex elkaar niet helpen mocht dat ooit nodig zijn. Immers als één zo een grote exchange omvalt dan is de vraag welke de volgende is. Too big to fail.. herinner ik nog maar goed in relatie met de banken.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

New Yorker schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:56:

Totdat het een keer geen fud is :/ Je moet er altijd rekening mee houden dat het mis kan gaan.

Ik zit overigens nu volledig in USDT (Tether, ja...), omdat de koers mij niet positief stemt.

Heb inmiddels 50% van mijn speelgeld van Binance naar Coinbase Pro overgezet, omgezet in Euro's en het is onderweg naar mijn bankrekening. Fud of niet, het is wel weer even een wakeup call.

Edit: CZ gooit "toevallig" nu ook even een balletje op over stablecoins: https://twitter.com/cz_binance/status/1048848581950492672.

[ Voor 10% gewijzigd door Taro op 07-10-2018 10:16 ]

• bruutone
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-11 06:25
Whatever het is, de koers dropt wel behoorlijk :(

• New Yorker
  • Niet online
bruutone schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 10:15:
Whatever het is, de koers dropt wel behoorlijk :(
Niet bekend met weekend dipje?

Weg

• bruutone
Zolang het bij een dipje van een paar procent blijft, prima... hoort erbij. Jij als XLM hodler bent dipjes meer gewend :P

De op handen zijnde breakout voelt echter als een zwaard van Damocles. Vooral als ik ff een gokje waag in de shitcoins 8)

• cryptore
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 26-11 00:10
Midacmm schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 23:15:
2 geloven op 1 kussen, slaapt de duivel tussen @cryptore
Goedemorgen Midacmm , weet zo even niet waar je op doeld , maar daar ga je me vast aan herinneren ;)

Maar belangrijker nog , vanmorgen 2 mooie races gezien , verstappen op 3 , en Rossi helaas op 4 , man , man het was weer spannend.

En dat we vandaag ook maar weer eens een spannende crypto Zondag mogen beleven , flink omhoog , of omlaag , als er maar iets gebeurd...

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:36
cryptore schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 10:53:
[...]

Goedemorgen Midacmm , weet zo even niet waar je op doeld , maar daar ga je me vast aan herinneren ;)

Maar belangrijker nog , vanmorgen 2 mooie races gezien , verstappen op 3 , en Rossi helaas op 4 , man , man het was weer spannend.

En dat we vandaag ook maar weer eens een spannende crypto Zondag mogen beleven , flink omhoog , of omlaag , als er maar iets gebeurd...
ik vond mcgregor tegen khabib ook spannend maar wel vroeg :O

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Goeiemorge :z

Heb Ripple aangeschaft, staat op een mooie support dus met enige positieve marktbeweging zal Ripple mooi meegaan.

Verder zal het een heerlijk saai dagje blijven, gok ik.

• cryptore
bie100 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 11:02:
[...]

Die heb ik dus gemist , Mcgregor gewonnen ?

• bie100
cryptore schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 11:06:
[...]

nee! khabib was oppermachtig ;)

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
cryptore schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 11:06:
[...]

Khabib maar daarna ging khabib buiten de ring los op connors crew en khabibs mensen gingen de ring in om connor te beuken.

[ Voor 10% gewijzigd door DeeSung op 07-10-2018 11:10 ]

• bie100
DeeSung schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 11:08:
[...]

Khabib maar daarna ging khabib buiten de ring los op connors crew.
ja heerlijk was dat haha beetje oud zeer nog

• Chris.nl
  • Niet online
bie100 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 11:02:
[...]

Het moment waarop je 'betaald' voor 1 gevecht maar er 3 te zien krijgt... Lekker rommelig einde was dat.

Ik moet de match zelf nog zien (ga geen torrentjes pakken via hotel wifi) maar heb de post-match ellende al op reddit gezien.

Oe, wacht.. Snel ontopic, BTC lijkt wel een stablecoin nog geen procent eraf :S

• cryptore
DeeSung schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 11:08:
[...]

Khabib maar daarna ging khabib buiten de ring los op connors crew en khabibs mensen gingen de ring in om connor te beuken.
Oke dan , geen saaie wedstrijd dus , zeker even terug kijken dan

• bie100
cryptore schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 11:12:
[...]

Oke dan , geen saaie wedstrijd dus , zeker even terug kijken dan
kijk ook maar Tony Ferguson vs. Anthony Pettis was ook een knalpartij hoor

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Tominatie schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 11:02:
Goeiemorge :z

Heb Ripple aangeschaft, staat op een mooie support dus met enige positieve marktbeweging zal Ripple mooi meegaan.

Verder zal het een heerlijk saai dagje blijven, gok ik.
Staat een mooie buy wall op Binance :)

Edit: Stond...

• Tominatie
  • Niet online
Taro schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 11:26:
[...]

Staat een mooie buy wall op Binance :)
<3

Ben benieuwd of Ripple flink gaat herstellen vandaag. Ik heb iedergeval een SL rond de 7100 sats, want mocht deze breken dan gaat ie denk nog wel lager. Sowieso is het een high risk, high reward trade.

Gisteren was hij ook gebounced van 7100 sats maar knalde toch weer terug van 7400 sats naar 7100 sats (nu) om andermaal deze support niet te passeren. Of we krijgen een flinke bounce, of we zakken door de support.

• sourcecode
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-11 21:17

sourcecode

Prepare for the next ATH

Oyster PRL :) :) :)
mooi dat die doorstijgt :)

Prepare for the next ATH

• Tominatie
  • Niet online
Momenteel zit XRP precies op het bovenste deel van zijn supportzone. De daily ziet er zeer bearish uit wanneer gekeken wordt naar de candlesticks. Daarnaast zijn de EMA's ook richting bearish aan het gaan op de daily en zijn al zeer bearish op de 1h/4h chart. https://www.tradingview.com/x/YeVRZk9J/
TA-gezien is Ripple dus nog een gevaarlijke, heb mijn SL aangepast zodat ik gegarandeerd een winstje pak 8)
Maar vraag me af of TA van invloed is op Ripple, aangezien daar toch wel de meeste FOMO boys zitten. Tellen de wetten van TA dan nog wel?

• ggj87
Tominatie schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 11:45:
[...]

TA-gezien is Ripple dus nog een gevaarlijke, heb mijn SL aangepast zodat ik gegarandeerd een winstje pak 8)
Maar vraag me af of TA van invloed is op Ripple, aangezien daar toch wel de meeste FOMO boys zitten. Tellen de wetten van TA dan nog wel?
Ik zou juist zeggen dat de 1D van XRP er redelijk goed uitziet. De Stoch RSI staat op oversold wat op een stijging zou moeten duiden.

• Tominatie
  • Niet online
ggj87 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 11:55:
[...]

Ik zou juist zeggen dat de 1D van XRP er redelijk goed uitziet. De Stoch RSI staat op oversold wat op een stijging zou moeten duiden.
Haha ik heb hetzelfde, maar gebruik dan vooral supportlevels en weerstanden in mijn analyse en neem altijd meningen van andere mensen mee. Die gebruiken wel dure TA-termen waar ik nog steeds mijn twijfels over heb. :$

Zo heeft iedere TA'er ook weer een eigen visie, wel grappig.

Hopen dat je gelijk krijgt d:)b :Y

• bruutone
Zolang het volume in XRP blijft stijgen, maak ik mij niet zo druk. Zolang BTC prijstechnisch stabiel blijft geen alarmsignaal. Al is het volume in BTC gehalveerd in vrij korte tijd. Een paar dikke whales en we weten waar we staan. Naar boven is ze nog niet gelukt helaas..

• ggj87
Tominatie schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 11:59:
[...]

Haha ik heb hetzelfde, maar gebruik dan vooral supportlevels en weerstanden in mijn analyse en neem altijd meningen van andere mensen mee. Die gebruiken wel dure TA-termen waar ik nog steeds mijn twijfels over heb. :$

Zo heeft iedere TA'er ook weer een eigen visie, wel grappig.

Hopen dat je gelijk krijgt d:)b :Y
Ik gebruik tegenwoordig ook supportlevels hoor. Die blijken tot nu toe akelig accuraat al heb ik er nog geen een trade mee durven doen. Gisteren na de dump wel in XRP gestapt en zou nu nipt winst hebben. Hopelijk zet het een keer door. Double bottom ftw!!11

• Tominatie
  • Niet online
ggj87 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 12:02:
[...]

Ik gebruik tegenwoordig ook supportlevels hoor. Die blijken tot nu toe akelig accuraat al heb ik er nog geen een trade mee durven doen. Gisteren na de dump wel in XRP gestapt en zou nu nipt winst hebben. Hopelijk zet het een keer door. Double bottom ftw!!11
Ik hanteer dezelfde tactiek mbt Ripple als @Klaas25 nu, namelijk; HOLDDDDDDDDDDDDDDDDDDD!

Ook al sta ik al bijna +2% wat een prima ochtendstart is (heb ook wel wat goed te maken na het verlies van gisteren). Kut FOMO |:(

7300 sats bijna gepasseerd. Letsgooo

• ggj87
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/HVFrsftDPVM/hqdefault.jpg

• Tominatie
  • Niet online
Trouwens, deze maand zou ETH een hard fork gaan krijgen. Best wel interessant dus bij deze een filmpje waar het goed in uitgelegd wordt mocht je geïnteresseerd zijn.

't zou evt. voor wat actie kunnen zorgen kwa prijs? De blockrewards gaan van 3 naar 2, dus dat zou al positief kunnen zijn voor de prijs. Daarnaast klinken de andere updates ook top, hopelijk gaat het ETH network goed erop vooruit.

• toilet_paper
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02:42
Marthusiast schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 01:39:
[...]

Ofwel: weet jij of daar indices van zijn? Lijkt me heel leuk om bij een BTC stijging in de alt te stappen die de grootste elasticiteit heeft (slingshot het grootst). Miss ook leuk om deze elasticiteit per alt in de tijd te zien in een grafiek.. Ofzo.. Affijn.. ik denk weer hardop..
Er zullen vast wel overzichtjes zijn te vinden van de percentages die alts zijn gestegen en weer gedaald t.o.v. BTC tijdens de vorige bullrun. Daar zou ik zelf ook naar moeten zoeken.
Ik las laatst ergens een voorbeeld van iemand die had uitgerekend hoeveel profit je over het jaar 2017 zou hebben gehad als je 10k usd in BTC had zitten of als je diezelfde 10k zou hebben verdeeld over de toenmalige top 10 alts. Dus tijdens een bullmarket. De laatste optie zou aanzienlijk meer hebben opgeleverd. De ene alt droeg uiteraard meer bij dan de andere.

Vervolgens zijn (veel van) dezelfde alts tijdens de afgelopen correctie/bearmarket sinds de ATH's in % aanzienlijk meer gedaald dan BTC. Sommigen zijn zelfs meer dan 90% in waarde gedaald. Dat betekent dat als ze weer op het niveau van de laatste ATH zouden komen, ze met 1000% zouden moeten stijgen. BTC is iets van 67% gedaald geloof ik, dus die hoeft maar 300% te stijgen om weer op zijn vorige ATH te komen. Heel globaal allemaal, maar toch nogal een verschilletje. Of dat allemaal zo eenvoudig verloopt weet ik niet, maar het kan wel degelijk verschil maken.

En het lijkt mij ook heel leuk om dan in de alt te zitten die de beste bretels heeft. Welke dat is, tja... Dat hangt grotendeels af van de stand van zaken op het moment dat de boel weer Moon gaat.
Ik denk dat, juist omdat het lastig is om te beoordelen welke de beste keuzes zijn, veel mensen maar 'gewoon' in BTC blijven zitten in een uptrend. Maar ik denk dat het zich wel loont om hier t.z.t. eens goed naar te kijken. Exact weten doe je het nooit. Hoe meer je er met je neus bovenop zit hoe beter je alles kunt sturen, en als je minder tijd hebt -zoals ik- is het een kwestie van in de gaten houden en een beetje spreiden over een paar alts waarvan ik op dat moment denk dat ze hard gaan stijgen t.o.v. BTC.
Beetje TA toepassen in diverse alts vs BTC en daarop anticiperen :)

Ook hardop gedacht.

• Chris.nl
  • Niet online
Even een bold statement, die ik toch serieus bedoel, maken: IOTA doet regelmatig / gemiddeld (met enige vertraging ivm elastiekje) een factor 2,5 van wat BTC doet in percentage. Hou um maar eens in de gaten, die factor is iig een indruk die ik al een tijdje heb.

Mocht @D-Ed nu reageren dat ik loop te lullen, dan heeft ie vast gelijk, hij houdt um nog beter in de smiezen.

Daarnaast heb ik, als ik het me goed herinner, @PilatuS wel eens zien onderbouwen dat alts die de vorige bullrun al waanzinnige percentages gepakt hebben, dit de volgende bullrun waarschijnlijk in mindere mate doen. Ook omdat ze nog steeds boven het centenwerk zijn blijven hangen. Daarom zou het profitable kunnen zijn om een post-bullrun veelbelovende nieuwe coin te pakken.

Dit alles niet als keiharde feiten / waarheden bedoeld hé (hoewel ik het wel meen) vooral om het gesprek gaande te houden, neem vooral advies van anderen aan.

[ Voor 43% gewijzigd door Chris.nl op 07-10-2018 13:10 ]

• D-Ed
  • Niet online
Chris.nl schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 12:59:
Even een bold statement, die ik toch serieus bedoel, maken: IOTA doet regelmatig / gemiddeld (met enige vertraging ivm elastiekje) een factor 2,5 van wat BTC doet in percentage. Hou um maar eens in de gaten, die factor is iig een indruk die ik al een tijdje heb.

Mocht @D-Ed nu reageren dat ik loop te lullen, dan heeft ie vast gelijk, hij houdt um nog beter in de smiezen.
Haha, De laatste maanden zit ik er niet meer zo dicht op hoor ;) Ik heb m’n potje vast staan en houd het vanaf de kant in de gaten. Ik let ook totaal niet op btc.. Probeer hier af en toe bij te lezen en check af en toe mijn Delta app.

Te druk met werk en privé om me druk te maken over de cryptomarkt op dit moment..

• Chris.nl
  • Niet online
D-Ed schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 13:09:
[...]

Haha, De laatste maanden zit ik er niet meer zo dicht op hoor ;) Ik heb m’n potje vast staan en houd het vanaf de kant in de gaten. Ik let ook totaal niet op btc.. Probeer hier af en toe bij te lezen en check af en toe mijn Delta app.

Te druk met werk en privé om me druk te maken over de cryptomarkt op dit moment..
Gun je over een tijd de uitspraak: te leuk met privé en crypto om me druk over werk te maken 👊

• D-Ed
  • Niet online
Chris.nl schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 13:16:
[...]

Gun je over een tijd de uitspraak: te leuk met privé en crypto om me druk over werk te maken 👊
Leuk werk hoor ;) Maar thx en idem voor jou en de rest van de enthousiastelingen hier (en de mensen die wat minder enthousiast zijn door de bearmarket) 👊

• bruutone
TRX doet het ook heel aardig. Zit daar nu al een paar dagen in voor de fun met 100 euro, baal dat ik er niet 1k in heb gestopt. Achteraf iets met kont en koe.

• fast_ray
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-01-2021
Ok todays "best buys" van mijn lijstje
NEO
ICX
ZIL

Ik ben geen TA fan omdat dat 9 van de 10 keer toch niet uitkomt.
Meestal kijk ik gewoon naar een doel iets boven het laagste punt over de afgelopen 3 maanden.
Deze 3 munten schommelen rond de 10% verschil tov dat punt.
Persoonlijk wacht ik nog met een "buy', mijn gok is namelijk dat BTC op korte termijn dipt naar op zijn minst 5.2k en de alts daarmee meetrekt naar mijn doel of zelfs iets eronder.....

Happy trading these flat days

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05:07
sourcecode schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 11:36:
Oyster PRL :) :) :)
mooi dat die doorstijgt :)
25 upload naar 125 mb.
Ik zie veel perspectief in oyster pearl en het team ervan. Dit is een token die ik hodl voor een langere tijd.

• sourcecode
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-11 21:17

sourcecode

Prepare for the next ATH

qwasd schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 14:58:
[...]

25 upload naar 125 mb.
Ik zie veel perspectief in oyster pearl en het team ervan. Dit is een token die ik hodl voor een langere tijd.
same here

Prepare for the next ATH

• New Yorker
  • Niet online
RIP cryptocurrency slowchat 2018-2018.

Weg

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:29

Bever!

3

New Yorker schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 17:35:
RIP cryptocurrency slowchat 2018-2018.
Weekje wachten nog

• PilatuS
  • Niet online
Volgens Alessio Rastani gaan we vrij snel een grote move zien. Ben het daar ook wel mee eens. Hij heeft het over een paar dagen tot een week. We gaan het zien (of niet) :)

• New Yorker
  • Niet online
PilatuS schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 17:52:
Volgens Alessio Rastani gaan we vrij snel een grote move zien. Ben het daar ook wel mee eens. Hij heeft het over een paar dagen tot een week. We gaan het zien (of niet) :)
Als het niet uitkomt hoeven we hem ook niet meer serieus te nemen.

Weg

• braamr80
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-06 21:33
Dat is wel een hele makkelijke op basis van de charts... Bitcoin kan weinig andere kanten meer op rond die tijd dus er zal inderdaad wel iets gebeuren. Ben benieuwd wat we gaan zien. Hoe dan ook kan het interessant gaan worden.

• RaptorXS
We gaan het beleven, ik wacht wel rustig af welke kant het opgaat want dat weet momenteel niemand :)

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:29

Bever!

3

Alleen hij zegt grote kans opwaarts. Terwijl veel ta juist grotere kans neerwaarts aangeeft

• PilatuS
  • Niet online
New Yorker schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 17:56:
[...]

Als het niet uitkomt hoeven we hem ook niet meer serieus te nemen.
Niet mee eens. Niemand heeft 100% van de voorspellingen goed.
braamr80 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 18:32:
[...]
Dat is wel een hele makkelijke op basis van de charts...
Mee eens. Aan de andere kant zitten we al enige tijd op dit punt en komt hij er nu mee, niet anderhalve week terug. Het is zeker iets wat nogal logisch is en iedereen ook wel verwacht, wou het alleen even delen in welke tijd hij denkt dat het gaat gebeuren :)
Bever! schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 18:41:
[...]

Alleen hij zegt grote kans opwaarts. Terwijl veel ta juist grotere kans neerwaarts aangeeft
Het is zijn mening natuurlijk want niemand die het weet. Waarom hij dit denkt is wel goed onderbouwt. Zag hier laatst iemand zeggen dat TA goed is in aangeven wanneer iets gebeurt, niet wat er gaat gebeuren. Ben het daar ook mee eens.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Reactie van Bitfinex op een aantal recente circulerende berichten: https://medium.com/@Bitfi...line-rumours-677de7c4d171.

Wat mij betreft een erg slechte reactie, ze zeggen en bewijzen helemaal niets. Ze gaan ook niet in op de klagende klanten die hun geld niet gestort krijgen, etc.

• dimdam
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:21
$ZRX leker bezig daar had ik meer van moeten kopen :F

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

dimdam schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 19:38:
Thx voor de tip :)

• cryptore
dimdam schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 19:38:
Vanmorgen verkocht , had ze beter even vast kunnen houden

• cryptore
Heh , heh toch iets goed gedaan , mijn axpr gaaaaat

• bruutone
TRX heeft net even mijn verlies op XRP dik goed gemaakt. Alles weer is USDT. Laat de boel nu maar klappen :9

• dabla
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-02-2022
Hij verwacht eerder stijging dan daling, meestal zit hij juist.

• PilatuS
  • Niet online
dabla schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 20:15:
[...]

Hij verwacht eerder stijging dan daling, meestal zit hij juist.
Hij heeft er wel echt verstand van en ik neem wat hij zegt ook wel serieus. Het is trouwens wel zo dat de vorige keer dat we tegen de bovenkant van de driehoek kwamen hij ook dacht dat we uit zou breken omhoog, toen kwam er toch weer een daling.

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:40
Wtf?..
Ze hebben het over een malfunctioning bot, maar wie weet wel gewoon een bewuste actie? Wellicht om de markt aan te slingeren

• PilatuS
  • Niet online
PHPResource schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 20:27:
[...]

Wtf?..
Ze hebben het over een malfunctioning bot, maar wie weet wel gewoon een bewuste actie? Wellicht om de markt aan te slingeren
Zou opzich kunnen, maar is niet waarschijnlijk denk ik. Als je met miljoenen gaat gooien is het erg risicovol om dat op deze manier te doen en de koers zo extreem te laten bewegen. Het zou ook goed kunnen dat het deze persoon veel geld heeft gekost in plaats van heeft opgelevert. Misschien heb je ook wel gelijk hoor, maar ik denk zelf niet dat dit opzet was.

• ggj87
PilatuS schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 18:47:
[...]
Mee eens. Aan de andere kant zitten we al enige tijd op dit punt en komt hij er nu mee, niet anderhalve week terug. Het is zeker iets wat nogal logisch is en iedereen ook wel verwacht, wou het alleen even delen in welke tijd hij denkt dat het gaat gebeuren :)
Dat heeft hij al een poosje geleden aangegeven met een andere indicator.

[YouTube: When Will Bitcoin Go Back Up? Here's the Exact Date...]

Op 1:43

• PilatuS
  • Niet online
ggj87 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 20:40:
[...]

Dat heeft hij al een poosje geleden aangegeven met een andere indicator.

[YouTube: When Will Bitcoin Go Back Up? Here's the Exact Date...]

Op 1:43
Die had ik ook gezien :)

• burnebie
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 28-11 15:19
De ruimte om te bewegen is er uit voor mijn gevoel.
Ik gok op een stijging. Ben zojuist in PRL, IOTA en Achain gestapt.

Kom maar op, ik zit er klaar voor.

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:39
ETN gaat weer lekker @Verwijderd ! *O*

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-11 15:25

ScreamGT

joejoe

Iemand per ongeluk nog miljonair geworden tijdens dit weekend?

Benieuwd wat aankomende week gaat gebeuren.

Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

Pagina: 1 ... 309 ... 408 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!