Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 305 ... 408 Laatste
Acties:
  • 1.163.973 views

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

walletje-w schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 14:18:
[...]

Er is alleen nog geen consensus (pun intended) wat het grote alternatief gaat worden, Litecoin, BitcoinCash, Neo, XRP, Maidsafe, etc.
Daar heb je toch ARK voor. Teminste als combinatie punt.

[ Voor 4% gewijzigd door A87 op 04-10-2018 14:21 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-11 15:25

ScreamGT

joejoe

walletje-w schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 14:18:
Bitcoin is anoniemer dan een normale banktransactie ja. Maar bij lange na niet zo anoniem als cash geld.
Ooit van bitcoinmixers gehoord?

Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

• A87
  • Niet online

A87

ScreamGT schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 14:21:
[...]

Of vingerafdrukken op cashgeld

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:13
ScreamGT schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 14:21:
[...]

Ja en maakt dat het zo annoniem als cash geld? Ik durf het te betwijfelen. Je hebt nog steeds een client nodig om er iets mee te doen. Je bezoekt deze website en maakt gebruik van het huidige internet met alle inherente zwakheden. Jij bent wel te tracken/hacken en volgen zonder dat je het zelf door hebt. Maar ik hoef hier geen discussie te starten over hoe anoniem bitcoin is. Dat maakt me namelijk geen enkele drol uit.

Het enige wat ik wil stellen is dat er alternatieven zijn die beter zijn dan Bitcoin en dat Bitcoin prima vervangen zou kunnen worden door dat alternatief over een paar jaar. En dat Bitcoin dus niet per se naar 100.000 hoeft te gaan, maar een alternatief zou dat wel kunnen.

Edit:
A87 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 14:22:
[...]

Of vingerafdrukken op cashgeld
8)7 :+ _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door walletje-w op 04-10-2018 14:26 ]

• A87
  • Niet online

A87

Cashgeld draag je bij je en valt op in grote hoeveelheid. Politie kan makkelijk ff invallen, hebben ze weinig voor nodig. Ze komen al als je ''illegaal vuurwerk;; hebt.. Ook al is het 1 stuk.
En dan gaan ze in je huis zoeken! No joke. Zelf meegemaakt

[ Voor 67% gewijzigd door A87 op 04-10-2018 14:28 ]

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
A87 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 14:27:
Cashgeld draag je bij je en valt op in grote hoeveelheid. Politie kan makkelijk ff invallen, hebben ze weinig voor nodig. Ze komen al als je ''illegaal vuurwerk;; hebt.. Ook al is het 1 stuk.
En dan gaan ze in je huis zoeken! No joke. Zelf meegemaakt
Je mag niet eens veel cash op zak hebben.
http://www.vrijspreker.nl...rdt-steeds-meer-verdacht/

Weg

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

walletje-w schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 14:25:
[...]

Ja en maakt dat het zo annoniem als cash geld? Ik durf het te betwijfelen. Je hebt nog steeds een client nodig om er iets mee te doen. Je bezoekt deze website en maakt gebruik van het huidige internet met alle inherente zwakheden. Jij bent wel te tracken/hacken en volgen zonder dat je het zelf door hebt. Maar ik hoef hier geen discussie te starten over hoe anoniem bitcoin is. Dat maakt me namelijk geen enkele drol uit.

Edit:
[...]
8)7 :+ _/-\o_
Maar mij wel!

Stel je neemt een 4G tablet met een tweedehands simkaart die nog nooit eerder is gebruikt. Je gebruikt de tablet met een onion browser en VPN via TOR, en doet alles via een 4G netwerk, waarbij je alle transacties via VPN btc wallets laat verlopen... dan kom je best ver qua anonimiteit!

Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

• walletje-w
@everyone, het boeit me geen drol in hoeverre Bitcoin anoniem is ten opzichte van cash geld, wat de nadelen zijn van cash geld en wat je eigen ervaringen zijn. Het enige wat me boeit is dat Bitcoin niet de beste techniek is voor een consensus algoritme. Welke kwaliteiten je daar ook aan wilt koppelen. Dat kan anonimiteit zijn maar ook snelheid, efficiëntie, mogelijkheden, stabiliteit, decentralisatie, etc. Op al deze gebieden worden er alternatieven ontwikkeld die beter zijn dan Bitcoin en dat is het punt wat ik probeer te maken. Doordat al die alternatieven er zijn is de kans dat Bitcoin ooit 100.000 euro waard is enorm afgenomen. Ik denk wel dat de markt nog steeds enorm gaat stijgen en een munt het equivalent van 100.000 euro Bitcoin gaat halen. Of dat de originele Bitcoin is dat is dus extra onzeker omdat er allemaal goede alternatieven ontwikkeld worden.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ScreamGT schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 14:31:
[...]

Maar mij wel!

Stel je neemt een 4G tablet met een tweedehands simkaart die nog nooit eerder is gebruikt. Je gebruikt de tablet met een onion browser en VPN via TOR, en doet alles via een 4G netwerk, waarbij je alle transacties via VPN btc wallets laat verlopen... dan kom je best ver qua anonimiteit!
Maar alle transacties zijn nog steeds openbaar. Ze hebben alle gestolen Mt.Gox coins ook compleet gevolgt van begin tot eind.

• Klaas25
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:44
Is Bitcoin in het verleden wel eens na een saaie periode van zijwaarts opeens nog eens zoveel % gedaald wat toen pas de bodem bleek te zijn? Ben te lui om op te zoeken. Of is dit zijwaartse zo goed als de bodem.

Verwijderd

Mijn gevoel zegt dat 6400 wel een bodem is.

• A87
  • Niet online

A87

Klaas25 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 14:40:
Is Bitcoin in het verleden wel eens na een saaie periode van zijwaarts opeens nog eens zoveel % gedaald wat toen pas de bodem bleek te zijn? Ben te lui om op te zoeken. Of is dit zijwaartse zo goed als de bodem.
KLIK LINKS OP ALL(LOG)
https://bircoin.top/

is nu al 5 jaar sideways >:)

[ Voor 4% gewijzigd door A87 op 04-10-2018 14:47 ]

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

PilatuS schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 14:37:
[...]

Maar alle transacties zijn nog steeds openbaar. Ze hebben alle gestolen Mt.Gox coins ook compleet gevolgt van begin tot eind.
Kan kloppen! Maar een mixer kan naar verschillende adressen diverse amounts versturen. Via een grote mixer komen er honderden, zo niet duizenden bitcoins binnen. Deze worden vervolgens random en dus met tientallen/honderden te gelijkertijd in verschillende aantallen naar adressen verstuurd.

Stel jij stuurt 30 bitcoins naar die mixer en er worden er 1200 verstuurd, waarvan jouw bitcoins in aantallen van 3,7,10,4.5,4.5 naar 4 adressen verstuurd worden. Knappe kop die daarachter kan komen!

• PilatuS
  • Niet online
ScreamGT schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 14:48:
[...]

Kan kloppen! Maar een mixer kan naar verschillende adressen diverse amounts versturen. Via een grote mixer komen er honderden, zo niet duizenden bitcoins binnen. Deze worden vervolgens random en dus met tientallen/honderden te gelijkertijd in verschillende aantallen naar adressen verstuurd.

Stel jij stuurt 30 bitcoins naar die mixer en er worden er 1200 verstuurd, waarvan jouw bitcoins in aantallen van 3,7,10,4.5,4.5 naar 4 adressen verstuurd worden. Knappe kop die daarachter kan komen!
Dat klopt wel een beetje, maar het blijft wel een feit dat alles te volgen is. Opzich is Bitcoin het tegenovergestelde van annoniem, je weet alleen niet wie er achter een adres zit als iemand daar goed mee omgaat.

Zie ook dit: https://wizsec.jp/images/theft_flow.svg

• walletje-w
Klaas25 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 14:40:
Als je op die link klikt van A87 dan zie je dat er nog nooit een substantiële daling is geweest na een dergelijke periode. Maar dan moet je ook beseffen dat Bitcoin natuurlijk nog nooit echt gedaald is, het is altijd stijgende geweest gemiddeld genomen over lange periodes. Maar nu verwacht ik niet dat het nu snel zal veranderen.

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:16
Ik na me niet voorstellen dat met alle nieuwe initiatieven zoals ETF's en o.a. Bakkt er niet vanaf november een stijgende lijn aan gaat komen

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:45

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

VPN over Tor is voor zover ik weet een nono. Google daar maar eens op heb even geen bron bij de hand.
Tor over een open wifi zal redelijk anoniem zijn.

Wat betreft Bitcoin, mixers en traceability: ik zou op zijn minst de coins omzetten naar Monero. Deze kun je daarna vrijwel anoniem weer omzetten naar Bitcoin (xmr.to) en gelijk uitgeven of omwisselen op een exchange danwel in-person. Feit blijft dat het voor grote bedragen nog wel wat werk vereist.

(note: met betrekking tot mixers, je kunt zelfs een deel daar achterlaten of met hele lange tussenpozen (maanden) of juist gelijk (minuten) er uithalen. Daar wettig en overtuigend bewijs van maken is zo goed als onmogelijk. Wellicht als de mixer een laag aantal gebruikers heeft.)

Cryptocurrency zijn natuurlijk wel aantrekkelijk omdat je als crimineel niet meer een koffertje geld op een bepaalde plek af moet halen :+

[ Voor 19% gewijzigd door sh4d0wman op 04-10-2018 15:05 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:53

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
walletje-w schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 14:36:
Het enige wat me boeit is dat Bitcoin niet de beste techniek is voor een consensus algoritme.
Waarom niet dan?
Welke kwaliteiten je daar ook aan wilt koppelen. Dat kan anonimiteit zijn maar ook snelheid, efficiëntie, mogelijkheden, stabiliteit, decentralisatie, etc. Op al deze gebieden worden er alternatieven ontwikkeld die beter zijn dan Bitcoin en dat is het punt wat ik probeer te maken.
Wat zijn die alternatieven dan?
Doordat al die alternatieven er zijn is de kans dat Bitcoin ooit 100.000 euro waard is enorm afgenomen. Ik denk wel dat de markt nog steeds enorm gaat stijgen en een munt het equivalent van 100.000 euro Bitcoin gaat halen. Of dat de originele Bitcoin is dat is dus extra onzeker omdat er allemaal goede alternatieven ontwikkeld worden.
Maar dan maak je de assumptie dat de technisch beste zal winnen. Het verleden heeft al keer op keer uitgewezen dat de beste technologie niet per se de standaard wordt.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• walletje-w
Bitcoin gebruikt proof of work wat een technisch onefficiente manier is om consensus te bewerkstelligen.
[...]

Wat zijn die alternatieven dan?
Monero voor anonimiteit
Ripple voor transactiesnelheid
Ethereum, Neo, EOS voor functionaliteit als dapps
Maidsafe als alternatief consensus mechanisme
etc.
[...]

Maar dan maak je de assumptie dat de technisch beste zal winnen. Het verleden heeft al keer op keer uitgewezen dat de beste technologie niet per se de standaard wordt.
Ik geef niet aan wat er gaat gebeuren! Maar enkel dat het een andere kansberekening is doordat er goede alternatieven zijn die er vroeger niet waren.

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Tominatie schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:37:
Ben trouwens in TRX/BTC en VIBE/BTC gestapt. TRX hou ik al een tijdje in de gaten en het lijkt erop dat bulls gaan zorgen voor actie. Hopelijk doet BTC een positieve beweging, dan voel ik hem al helemaal uitbreken.
TRX/BTC heren. De break-out die ik al voelde is begonnen. Maar natuurlijk verkoop ik weer te vroeg. Iedergeval blij met de resultaten. toch weer 1,5% meer BTC in een paar uurtjes.

[ Voor 3% gewijzigd door Tominatie op 04-10-2018 15:28 ]

• Tominatie
  • Niet online
Sowieso merk ik dat mijn trade-resultaten vooruitgaan sinds ik me meer in TA/candlesticks aan het verdiepen ben. Moet alleen nog werken aan het verkoopmoment zoeken, holden met verlies kan ik uitstekend maar eenmaal op winst begin ik hem altijd flink te knijpen.

Laatste weken maak ik echt veel procenten verlies goed. Begin zelfs mijn ATH in bitcoin weer te ruiken. :)
Moet straks werken en het voelt dan toch erg lekker als je al meer hebt verdient met een trade dan dat je in die 4 uur werken straks gaat verdienen. :P

Holden, bijkopen en mooie trades maken. Ik heb het allemaal mooi op een rijtje de laatste weken.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
walletje-w schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 15:21:
[...]

Bitcoin gebruikt proof of work wat een technisch onefficiente manier is om consensus te bewerkstelligen.
De onefficientie is een feature. Proof of Work is voorlopig nog steeds het énige algoritme dat echt resistent is tegen aanvallen en decentraal, permissieloos en censorship resistant is. En van alle PoW coins is Bitcoin de enige met echt voldoende hashing power om staat-aanvallen af te slaan.
Monero voor anonimiteit
Ripple voor transactiesnelheid
Ethereum, Neo, EOS voor functionaliteit als dapps
Maidsafe als alternatief consensus mechanisme
Ja kijk je kunt wel dingen gaan opsommen, maar dat zijn natuurlijk geen fatsoenlijke argumenten. Het is heel belangrijk om te realiseren dat je te maken hebt met tradeoffs. Nieuwe hippe feature X gaat wellicht ten koste van al bestaande eigenschap Y, dus je kunt niet zomaar zeggen dat coin A beter is dan coin B omdat coin A wel feature X heeft en coin B niet.

Ripple levert bijvoorbeeld in op censorship resistance en decentralization: de UNL is een single point of failure en een doelwit voor regulatie. Een staat kan Ripple gewoon dwingen iets met die UNL te doen. Dat is dus geen serieus alternatief als je voorgenoemde eigenschappen belangrijk vindt. Misschien vind je die niet belangrijk, dat is natuurlijk je goed recht, maar dat maakt wel dat XRP geen replacement kan zijn voor Bitcoin. Dat is de bedoeling van Ripple ook helemaal niet, die richten zich op banken en enterprises en niet op consumers.

Over Eth, Neo en EOS kunnen we kort zijn. Dapps. Nou en? :) Ik dacht dat we het over currencies hadden. En wat zijn dan precies de echt zinnige toepassingen van dapps? Ethereum bestaat al een tijdje, maar echt zinnnige dingen zitten we nog steeds op te wachten. Cryptokitties? Het is een beetje als blockchain in het algemeen, een oplossing die zoekt naar een toepassing ipv andersom. Daarnaast is ETH amper nog te syncen, want de blockchain gigantisch, en wordt ETH gekenmerkt door mismanagement (DAO bailout, wijziging in block reward) waardoor de boel dus eigenljik helemaal niet zo immutable is als dat het bedoeld was om te zijn, laat staan dat het decentraal is 8)7.

Het consensusalgoritme in Maidsafe is ook niet decentraal, door de "elders" die de beslissingen maken.

Monero is het enige valide alternatief, maar dat is ook gewoon een PoW coin en die mist de hashrate. Monero gebruikt ring signatures om privacy op de blockchain te waarborgen, maar het resultaat daarvan is dat transacties supergroot zijn. Een te grote blockchain gaat weer ten koste van decentralisatie.

Daarnaast wordt er voor Bitcoin al hard gewerkt aan privacy-oplossingen. Niet alleen op blockchain niveau, ook aan de kant van het versturen van transacties in het algemeen (dat is iets waar ook Monero last van heeft). Geopperde oplossingen zijn bijvoorbeeld Dandelion, MimbleWimble en Confidential Transactions. En voor snelle transacties op Bitcoin is er natuurlijk gewoon het Lightning Network. Zo goed als instant en zo goed als gratis :)

[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 04-10-2018 15:59 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-11 18:58
walletje-w schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 15:21:
[...]

Weet je wat efficiënt is? 1 grote database laten draaien. Vooruit, 2 voor een backup. En dan middels vertrouwde SSL-certificaten verbinding maken ofzo :+
Het hele blockchain-principe ís extreem onefficiënt, en is ook simpelweg niet efficiënt te krijgen. Anders is het eigenlijk geen blockchain meer.

Het principe wat Bitcoin gebruikt is de enige die een veiligheid kan waarborgen die de huidige munt tot zijn waarde heeft gebracht. Alle andere concepten of aanpassingen hebben als keerzijde: minder security. Elke PoS-coin met serieuze waarde heeft hacks op het mainnet gehad.
Ik geef niet aan wat er gaat gebeuren! Maar enkel dat het een andere kansberekening is doordat er goede alternatieven zijn die er vroeger niet waren.
Twee jaar geleden waren er ook al enkele goede alternatieven, nu zijn het er enkel meer. Vooral muntjes met een lage waarde en een hoge hoeveelheid wat leuk staat in coinmarketcap, maar uiteindelijk is die waarde voor een heel groot gedeelte lucht. Hell: je eigen lijstje hierboven bestaat voornamelijk uit coins die al een rijke geschiedenis hebben (Monero, Ripple en Ethereum). De rest zou ik bestempelen als 'meer van hetzelfde terwijl het devteam achterloopt' :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Yub
  • Registratie: December 2013
  • Niet online

Yub

.oisyn schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 15:48:
[...]

Ripple levert bijvoorbeeld in op censorship resistance en decentralization: de UNL is een single point of failure en een doelwit voor regulatie. Een staat kan Ripple gewoon dwingen iets met die UNL te doen. Dat is dus geen serieus alternatief als je voorgenoemde eigenschappen belangrijk vindt. Misschien vind je die niet belangrijk, dat is natuurlijk je goed recht, maar dat maakt wel dat XRP geen replacement kan zijn voor Bitcoin. Dat is de bedoeling van Ripple ook helemaal niet, die richten zich op banken en enterprises en niet op consumers.
https://ripple.com/insigh...edger-consensus-protocol/

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter

• New Yorker
  • Niet online
Dhr. Satoshi?

Weg

• Yub
  • Niet online

Yub

.oisyn schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 16:11:
[...]

Exactly my point. Wie controleert de UNL? Ripple.
Als je het zo doet benaderen dan zal geen enkele crypto de 'vervanger' worden. De mens maakt nog altijd de software en belangen zijn en blijven er ook altijd.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Yub schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 16:20:
[...]

Als je het zo doet benaderen dan zal geen enkele crypto de 'vervanger' worden. De mens maakt nog altijd de software en belangen zijn en blijven er ook altijd.
Dat is een stropopredenering. Er zit een groot verschil in het whitelisten van validators en de keuze van welke software je gebruikt.

Maar even los daarvan, welke veiligheid biedt het Ripple netwerk nou écht? Je bent afhankelijk van de validators, en je moet aannemen dat de meerderheid van die validators eerlijk is. Het is niet ondenkbaar dat een mogendheid langzaam toewerkt naar een meerderheid aan validators om dan op een gegeven moment toe te slaan. Een operatie die op zich weinig kost.

Verwijderd

@Dhr. Satoshi laat dat zelfbouw kweekhok en peperplantjes eens even rusten en vertel ons wat Bitcoin in de nabije toekomst gaat doen!

• A87
  • Niet online

A87

Verwijderd schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 16:30:
[...]

@Dhr. Satoshi laat dat zelfbouw kweekhok en peperplantjes eens even rusten en vertel ons wat Bitcoin in de nabije toekomst gaat doen!
[YouTube: Day 11 Of My 40 Days Watwr Fasting Journey]

DR Sathosi

• Yub
  • Niet online

Yub

.oisyn schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 16:27:
[...]

Dat is een stropopredenering. Er zit een groot verschil in het whitelisten van validators en de keuze van welke software je gebruikt.

Maar even los daarvan, welke veiligheid biedt het Ripple netwerk nou écht? Je bent afhankelijk van de validators, en je moet aannemen dat de meerderheid van die validators eerlijk is. Het is niet ondenkbaar dat een mogendheid langzaam toewerkt naar een meerderheid aan validators om dan op een gegeven moment toe te slaan. Een operatie die op zich weinig kost.
Double spending problem.! Geintje.

Wetgeving en regulatie. Dat is net waar Ripple voornamelijk mee bezig is momenteel met o.a. het IMF. De techniek zal nooit 100% waterdicht zijn. Dus moet je terug kunnen vallen op wetgeving en regulatie.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Yub schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 16:57:
[...]

Double spending problem.! Geintje.

Wetgeving en regulatie. Dat is net waar Ripple voornamelijk mee bezig is momenteel met o.a. het IMF. De techniek zal nooit 100% waterdicht zijn. Dus moet je terug kunnen vallen op wetgeving en regulatie.
En dat is helemaal prima, maar dan ben je dus niet meer censorship resistant :)

• Yub
  • Niet online

Yub

.oisyn schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 17:00:
[...]

En dat is helemaal prima, maar dan ben je dus niet meer censorship resistant :)
In elk geval op dit moment nog wel. Overigens suggereren ze het wel in de link die ik deelde. Ik ga er dus niet vanuit dat ze maar wat roeptoeteren. Genoeg rechtzaken gehad tot nu toe.

Maar laat ik algemeen een illusie wegnemen. Ripple kan natuurlijk meer dan dat ze zeggen.

De Amerikaanse overheid heeft niet voor niks David Schwartz verboden om wallets/encrypties te kraken.

• A87
  • Niet online

A87

Nog 1 dag en dan hebben we een maand geen whale dumps gehad @ bitcoin

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
A87 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 17:53:
Nog 1 dag en dan hebben we een maand geen whale dumps gehad @ bitcoin
Jammer een walvisdump kan je enorm rijk maken, echt.

@.oisyn @walletje-w @Yub @ScreamGT @Richh en de rest, bedankt voor jullie gebabbel weer! Was leerzaam :)

[ Voor 4% gewijzigd door Chris.nl op 04-10-2018 18:00 ]

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:00
Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/957460683443329817/AA5484B90ACE9DF57BEB8F660F6E535178865629/?interpolation=lanczos-none&output-format=jpeg&output-quality=95&fit=inside%7C637%3A358&composite-to=*,*%7C637%3A358&background-color=black

_/-\o_ Geweldige man. Carlos Matos _/-\o_ Elke keer als ik naar die video van hem kijk heb ik weer vertrouwen in de Crypto!

• Yub
  • Niet online

Yub

Om de discussie levend te houden hier in stille/bange tijden.

Zit wel eens te denken wat er zou gebeuren als morgen de echte satoshi nakamoto persoon/groep zich zou melden? (met bewijs natuurlijk). Of als er morgen een aantal uitgaande transacties zijn op de wallets wat nooit zijn aangeraakt sinds het ontstaan van Bitcoin. Welke impact zou het hebben op de koers etc.

• New Yorker
  • Niet online
Yub schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 18:05:

Zit wel eens te denken wat er zou gebeuren als morgen de echte satoshi nakamoto persoon/groep zich zou melden? (met bewijs natuurlijk). Of als er morgen een aantal uitgaande transacties zijn op de wallets wat nooit zijn aangeraakt sinds het ontstaan van Bitcoin. Welke impact zou het hebben op de koers etc.
Ik had ergens gelezen dat satoshi 100k btc had.

Weg

• sourcecode
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:12

sourcecode

Prepare for the next ATH

kan er iemand mij vertellen waarom ik mijn geld zou moeten zetten in PAX op binance ?
kost me toch aleen maar fees ? het is een stable coin, maar pax /usdt ?????

[ Voor 31% gewijzigd door sourcecode op 04-10-2018 18:21 ]

Prepare for the next ATH

• Yub
  • Niet online

Yub

New Yorker schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 18:19:
[...]

Ik had ergens gelezen dat satoshi 100k btc had.
Uit het blote hoofd. 1 miljoen BTC verdeeld per 50k BTC per wallet.

• New Yorker
  • Niet online
Satoshi Nakamoto heeft 980,000 Bitcoins. Hij is een echte hodler!

Weg

• PilatuS
  • Niet online
Ik denk eigenlijk niet dat we ooit nog iets van Satoshi zullen horen. Er zijn genoeg dingen gebeurt waarbij er belangrijke momenten zijn geweest om naar voren te komen. Dat is niet gebeurt waardoor ik denk dat het ook nooit meer zal gebeuren. Zou mij niets verbazen als ie dood is.

Als de Satoshi BTC's op de markt zouden komen zal de waarde enorm dalen.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Yub schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 18:05:

Zit wel eens te denken wat er zou gebeuren als morgen de echte satoshi nakamoto persoon/groep zich zou melden? (met bewijs natuurlijk).
Vrij weinig, hij (m/v/meervoud) heeft nog weinig te maken met de ontwikkeling ervan. Het meest substantiële wat hij kan doen is beslechten wat nou de echte Bitcoin is en wat zijn ware visie is :P. Overigens ben ik er redelijk van overtuigd dat Nick Szabo het is.
Of als er morgen een aantal uitgaande transacties zijn op de wallets wat nooit zijn aangeraakt sinds het ontstaan van Bitcoin. Welke impact zou het hebben op de koers etc.
Dat is een ander verhaal idd, dat zal wel een paniekreactie veroorzaken. Bovenstaande twee dingen zullen waarschijnlijk niet tegelijk gebeuren. Als Nakatomo zich bekend zou maken zou hij waarschijnlijk beweren dat hij de keys niet meer heeft, want anders heeft de belastingdienst nog een hartig woordje met hem te spreken ;) (of criminelen, al zijn dat volgens sommigen dezelfde mensen), en dat is natuurlijk ook beter voor het project. Maar nog beter is als hij zich gewoon niet bekend maakt.

• New Yorker
  • Niet online
PilatuS schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 18:29:
Ik denk eigenlijk niet dat we ooit nog iets van Satoshi zullen horen. Er zijn genoeg dingen gebeurt waarbij er belangrijke momenten zijn geweest om naar voren te komen. Dat is niet gebeurt waardoor ik denk dat het ook nooit meer zal gebeuren. Zou mij niets verbazen als ie dood is.

Als de Satoshi BTC's op de markt zouden komen zal de waarde enorm dalen.
Dat is veel meer dan mt gox..

Weg

• PilatuS
  • Niet online
New Yorker schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 18:32:
[...]

Dat is veel meer dan mt gox..
Klopt. En tegen een hogere koers tijdens een correctie. Stel vrijwel alle coins zouden op de markt komen gaat BTC naar honderden dollars, niet duizenden.

• Yub
  • Niet online

Yub

Ik ga overigens uit van een groep. Hij sprak in aantal mails in de wij-vorm.

• sourcecode

sourcecode

Prepare for the next ATH

je zou toch zeggen dat de bulls zich niet meer willen branden aan het pompen van de markt :)
zo vaag gaat het nu

Prepare for the next ATH

• New Yorker
  • Niet online

Weg

• Klaas25
Is XRP een currency of een security? Ze moeten gewoon om de vraag lachen. Dat plus het antwoord zegt genoeg :)

https://twitter.com/DiepSanh/status/1047783265514401792

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Klaas25 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 19:14:
Is XRP een currency of een security? Ze moeten gewoon om de vraag lachen. Dat plus het antwoord zegt genoeg :)

https://twitter.com/DiepSanh/status/1047783265514401792
Bijna altijd meelezend hier, krijg ik al bijna net zo'n hekel aan XRP als aan de BCH.
2 keer niks blijft niks. :)

• dimdam
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-11 17:21
Iemand een idee waarom de AOA zo snel gaat :?

• Klaas25
dimdam schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 19:43:
Iemand een idee waarom de AOA zo snel gaat :?
Wow nee. Ken ik niet. Aan de grafiek te zien op coinmarketcap heeft het al vaker zulke sprongen gemaakt.
RDN gaat ook lekker. Daar heb ik er ook een paar van.

Wie heeft er nog meer Raiden Network Token (RDN)?

• sourcecode

sourcecode

Prepare for the next ATH

Prepare for the next ATH

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:50
Of moon. Betekent alleen maar dat ze het meer serieus nemen.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

For @Slux of hoe wie was die litecoin shill hier?

[ Voor 21% gewijzigd door Kain_niaK op 04-10-2018 20:23 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:11

Bever!

3

twee miljardairs spelen het spelletje lekker mee

• sourcecode

sourcecode

Prepare for the next ATH

Bever! schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 20:22:
eens en wij maar weer toehappen

Prepare for the next ATH

• A87
  • Niet online

A87

Bever! schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 20:22:
wat zou jij doen met een miljard?

3:32 OWNED XD

[ Voor 4% gewijzigd door A87 op 04-10-2018 20:42 ]

• RaptorXS
Een hele vieze agressieve vent, die Ver, dan is Charlie Lee gelukkig toch van een iets hoger nivo (nieuwe spelling, voor de taalnazi's}
:)

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

RaptorXS schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 20:43:
[...]

Een hele vieze agressieve vent, die Ver, dan is Charlie Lee gelukkig toch van een iets hoger nivo (nieuwe spelling, voor de taalnazi's}
:)
Passie.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• A87
  • Niet online

A87

Ark werkt ook met Litecoin samen

[ Voor 10% gewijzigd door A87 op 04-10-2018 20:47 ]

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Kent iemand “Winding Tree”? Sinds afgelopen zomer op Coinmarketcap te vinden, erg weinig handelsvolume maar wel partnerships met AirFrance/KLM en andere grote partijen..: https://www.airfranceklm....industry-using-blockchain

Ik kreeg deze link door van een bekende. Wel grappig want een tijdje terug zag ik een item op RTLZ. Dat ging over de Europese vliegmaatschappijen, dat ze miljarden per jaar uitgaven aan fee’s aan de credit Card maatschappijen en ze,f een betaalsysteem wilde maken.. Toen dacht ik al aan blockchain maar deze (uit Zwitserland) partij komt even uit het niets opzetten naar mijn idee..

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

@D-Ed die naam is hier vaker langsgekomen, maar heb mij er nooit verder in verdiept.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• D-Ed
  • Niet online
Ah, ik zie het ja.. Maar voorlopig dus eigenlijk weinig tot geen ‘sentiment’.. Ook niet op Reddit bijvoorbeeld..

Whow.. Zien jullie Holo gaan?

[ Voor 13% gewijzigd door D-Ed op 04-10-2018 21:51 ]

• walletje-w
.oisyn schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 15:48:
[...]

De onefficientie is een feature. Proof of Work is voorlopig nog steeds het énige algoritme dat echt resistent is tegen aanvallen en decentraal, permissieloos en censorship resistant is. En van alle PoW coins is Bitcoin de enige met echt voldoende hashing power om staat-aanvallen af te slaan.
Natuurlijk is het een feature. Maar dat maakt het nog geen wenselijke implementatie door de negatieve effecten hiervan. Dat het tot nu toe 1 van de weinige consensus mechanismen is die zich bewezen heeft is een niet te verwaarlozen aspect. Maar ik hoop wel dat we snel van een proof of work mechansime afstappen omdat het van de gekke is hoeveel resources er gebruikt worden voor een enkele transactie, of eigenlijk om het netwerk draaiende te houden. Zelfs als er geen transactie uitgevoerd word zal het netwerk dezelfde hoeveelheid energie gebruiken.

Dus in het kort waarom Bitcoin niet de beste techniek heeft.
Blockchain (Bitcoin) gebruikt dus proof of work, wat een nadeel is, maar is helaas ook niet asynchroon (in de praktijk heeft het wel bepaalde asynchrone eigenschappen, maar puur theoretisch absoluut niet) en is het totaal geen schaalbaar mechanisme, zeker niet als je het op een nog veel grotere schaal dan nu wilt gebruiken.

Andere consensus mechanismen die ook decentraal, permissieloos en censorship resistant zijn:
Hashgraph (niet open source, en volledig permissieloos)
Honey Badger BFT (kan niet tegelijkertijd asynchroon en permissieloos zijn)
Avalanche (is niet asynchroon)
Maar die hebben dus ook weer hun eigen problemen.
[...]

Ja kijk je kunt wel dingen gaan opsommen, maar dat zijn natuurlijk geen fatsoenlijke argumenten. Het is heel belangrijk om te realiseren dat je te maken hebt met tradeoffs. Nieuwe hippe feature X gaat wellicht ten koste van al bestaande eigenschap Y, dus je kunt niet zomaar zeggen dat coin A beter is dan coin B omdat coin A wel feature X heeft en coin B niet.
De opsomming was stiekem een simpele por naar jou door de simpele vraag om met alternatieven te komen :> Je maakt hier een heel goed punt natuurlijk, nuance O+
Goede punten, zeker ook niet de alles vervangende munt.
Over Eth, Neo en EOS kunnen we kort zijn. Dapps. Nou en? :) Ik dacht dat we het over currencies hadden. En wat zijn dan precies de echt zinnige toepassingen van dapps?
Ik dacht dat we het over de techniek hadden en dan specifiek het consensus mechanisme welke nieuwe gedecentraliseerde toepassingen mogelijk maken zodat de trusted middle man niet nodig is een mogelijk vijandige omgeving. Een zeer nuttige toepassing van Dapps lijkt me een tool om je eigen persoonlijke data te beheren onafhankelijk van welke dienst je wilt gebruiken. Maar dat is een andere interessante discussie.
Ethereum bestaat al een tijdje, maar echt zinnnige dingen zitten we nog steeds op te wachten. Cryptokitties? Het is een beetje als blockchain in het algemeen, een oplossing die zoekt naar een toepassing ipv andersom. Daarnaast is ETH amper nog te syncen, want de blockchain gigantisch, en wordt ETH gekenmerkt door mismanagement (DAO bailout, wijziging in block reward) waardoor de boel dus eigenljik helemaal niet zo immutable is als dat het bedoeld was om te zijn, laat staan dat het decentraal is 8)7.
Yup completely agree. Groot probleem.
Het consensusalgoritme in Maidsafe is ook niet decentraal, door de "elders" die de beslissingen maken.
Dit is een foute aanname.

Het consensusalgoritme is zeer zeker wel decentraal. De elders zijn namelijk decentraal verdeeld in verschillende secties, binnen een sectie is er dus wel een prioriteit tussen gewone nodes en een elder. Maar dat hoeft niet tot gevolg te hebben dat het netwerk niet meer decentraal is. (Een elder is geen leider zoals in de oplossing van PBFT, wat nuttig is in een closed permissioned netwerk). Daarnaast regelt het netwerk autonoom welke node een 'elder' is. Dit is onder andere 1 van de beveiligings-maatregelen om malicious nodes te kunnen 'bestrijden'. Mensen weten niet eens of hun node een elder is ja of nee. Daarnaast is het SafeNetwork permissieloos, asynchroon (bijna tenminste, ze werken nog aan 1 puntje) en schaalt het erg goed. Het grootste negatieve punt wat ik tot nu toe zie is dat er nog geen live netwerk is waar het zich bewezen heeft. Het word nu uitgebreid getest maar is dus nog niet zo betrouwbaar als Bitcoin, wat zich zeker al bewezen heeft en relatief weinig fouten bevat.
Monero is het enige valide alternatief, maar dat is ook gewoon een PoW coin en die mist de hashrate. Monero gebruikt ring signatures om privacy op de blockchain te waarborgen, maar het resultaat daarvan is dat transacties supergroot zijn. Een te grote blockchain gaat weer ten koste van decentralisatie.
Duidelijk.
Daarnaast wordt er voor Bitcoin al hard gewerkt aan privacy-oplossingen. Niet alleen op blockchain niveau, ook aan de kant van het versturen van transacties in het algemeen (dat is iets waar ook Monero last van heeft). Geopperde oplossingen zijn bijvoorbeeld Dandelion, MimbleWimble en Confidential Transactions. En voor snelle transacties op Bitcoin is er natuurlijk gewoon het Lightning Network. Zo goed als instant en zo goed als gratis :)
Interessant, ik kende nog niet al die verschillende (komende) oplossingen. Maar als ik het goed begrijp zijn die ook nog volop in ontwikkeling en een toevoeging aan Bitcoin wat zich dus wel weer eerst moet bewijzen.

• Tominatie
  • Niet online
Weer ff 3 tientjes aan bitcoin bij elkaar gewerkt. Man man man, die enorme stromen met geld die ik er telkens maar in pomp moet toch eens gaan zorgen voor een enorme pump zou je denken. :+ :P

Achja, blijf gewoon elke maand geld bij elkaar werken en mijn bitcoin verzameling vergroten. De 21-bitcoin club is nog ver weg maar ooit kom ik er.

Ik zit weer ff te kijken naar mooie trades. Zie dat HOT is vertrokken, dus daar ben ik te laat.
WAN/BTC heeft een kleine stijging gemaakt vandaag en kwam net niet door de 1600 sats zie ik. Maakte daarna een kleine val terug naar de 1540 om terug te bouncen rond de 1570 sat. Ik hou deze iedergeval in de gaten. Misschien begin ik straks met kleine buyorders mijn bag te vullen.

Iemand anders hier nog met trading tips?, hoor het graag. Kan namelijk niet alles in de gaten houden. 8)7

• B-Bandit
  • Laatst online: 09:32
Jezus jongens. Het lijkt het crypto handelstopic wel hier, wordt met de dag serieuzer.

Anyways. HOT gaat lekker! Heb flink ingeslagen afgelopen weken, hopelijk is dit het definitieve vertrek van de trein!

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-11 19:29

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

BTC klapt naar beneden YES!!!! Eindelijk. Kunnen we hierna omhoog. :D

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

Nou wat een klap, not

• LED-Maniak
  • Laatst online: 13:50
20$, wat een klap man 8)7

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Tominatie
  • Niet online
DAMAGE schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 22:18:
BTC klapt naar beneden YES!!!! Eindelijk. Kunnen we hierna omhoog. :D
Nja, tis nou niet echt een noemenswaardige daling. We zitten al tijden tussen de 6.4 - 6.6k heen en weer te gaan, pas buiten deze range wordt het spannender.

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-11 19:29

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

kijk nou potverdomme eens een post boven mij
Jezus jongens. Het lijkt het crypto handelstopic wel hier, wordt met de dag serieuzer.
RETWEET.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• RaptorXS
Tominatie schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 22:21:
[...]

Nja, tis nou niet echt een noemenswaardige daling. We zitten al tijden tussen de 6.4 - 6.6k heen en weer te gaan, pas buiten deze range wordt het spannender.
Zekers, ben ook afwachtend hier... :)

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:07
HOT!!! *O* *O* *O*
Sorry mannen, na alle xrp gejuich van de week, mag ik het eindelijk even doen

[ Voor 8% gewijzigd door PHPResource op 04-10-2018 22:35 ]

• D-Ed
  • Niet online
PHPResource schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 22:35:
HOT!!!
Sorry mannen, na alle xrp gejuich van de week, mag ik het eindelijk even doen
Ik doe ff mee (klein plukje maar toch, kan zo maar eens groter worden :9 )

*O* *O*

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:07
D-Ed schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 22:36:
[...]

Ik doe ff mee (klein plukje maar toch, kan zo maar eens groter worden :9 )

*O* *O*
Yeah samen feestje vieren. Ik ben groot bagholder dus van mij mag'tie echt door knallen nu

• Tominatie
  • Niet online
Lekker hoor! Geniet ervan.

Hopen dat bitcoin ook weer is flink omhoog beweegt. Dat zal de alts ook een extra zetje geven. :)

[ Voor 46% gewijzigd door Tominatie op 05-10-2018 19:07 ]

• Tominatie
  • Niet online
Hopen dat ik ook kan juichen morgen.

Mijn bag VET die ik kocht op 200 sat is niet vooruit te branden. -O-
Heb zojuist WAN aangeschaft op 1563/62/57/55 sat.

Dat zijn mijn 2 bags voor de short term trade. (¼ VET, ¾ WAN).

Daarnaast heb ik ook mijn kansloze longterm bags. Daar geef ik eind deze maand wel weer een update over, zullen gemiddeld nog steeds rond de -30% staan denk ik zo. <3 _O-

• Dhr. Satoshi
  • Laatst online: 10-11 02:03
Verwijderd schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 16:30:
[...]

Veel blijdschap en veel huilie huilie op korte termijn mejongeren. Een shot heroïne brengt je momenteel nog meer zekerheid op een plezierig gevoel voor een iets langere termijn. Doe er je voordeel mee.

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik ga die onzin van jou niet bekijken, ben al kotsmisselijk van dat bcash meuk, en die reacties van jou maken dat alleen maar erger, dus keep on going want jij bent by far de beste bcash promotor ter wereld om haat voor een munt te krijgen zoals bcash ;)

En ter info ik shill geen LTC. Ik ben een crypto hoer in hart en nieren die elke coin pakt waar ik geld aan kan verdienen, en LTC is 1 van de top munten waar ik dat mee doe., morgen is het BTC en de dagen erna misschien ETH, DASH,XMR, VET, XRP, NANO,ONT, HT, ITC enz enz

Enigste coin waar ik niet mee trade en ook nooit zal adviseren is bcash en dat adviseren laat ik aan jou over want jij doet dat veel beter dan ik om mensen een haat voor bcash te laten krijgen ;)

• Dhr. Satoshi
Tominatie schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 22:51:
Hopen dat ik ook kan juichen morgen.

Mijn bag VET die ik kocht op 200 sat is niet vooruit te branden. -O-
Heb zojuist WAN aangeschaft op 1563/62/57/55 sat.

Dat zijn mijn 2 bags voor de short term trade. (¼ VET, ¾ WAN).

Daarnaast heb ik ook mijn kansloze longterm bags. Daar geef ik eind deze maand wel weer een update over, zullen gemiddeld nog steeds rond de -30% staan denk ik zo. <3 _O-

Verwijderd

Dhr. Satoshi schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 23:00:
[...]

Veel blijdschap en veel huilie huilie op korte termijn mejongeren. Een shot heroïne brengt je momenteel nog meer zekerheid op een plezierig gevoel voor een iets langere termijn. Doe er je voordeel mee.
Bedankt voor deze verdiepende technische analyse van het huidige sentiment binnen deze markt.

• Dhr. Satoshi
Verwijderd schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 23:03:
[...]

Bedankt voor deze verdiepende technische analyse van het huidige sentiment binnen deze markt.
Wees niet getreurd mijn vriend. Het zou pas freaky worden als alle junks aan de bitcoin gaan ipv heroine.

• daboemann
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-11 19:25
Wauw, de hodl strategie voor HOT heeft toch gewerkt. Een keertje geen verlies *O* . Ik denk dat ik maar even uit stap

• A87
  • Niet online

A87

Calm before the storm?

BERMUDA driehoek

[ Voor 21% gewijzigd door A87 op 05-10-2018 00:11 ]

• Marthusiast
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 15-06-2024
daboemann schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 00:02:
Wauw, de hodl strategie voor HOT heeft toch gewerkt. Een keertje geen verlies *O* . Ik denk dat ik maar even uit stap
Klinkt goed @daboemann , congrats! Maarre... 'HODL' strategie en 'ik denk dat ik maar even uitstap'.. (en dus later weer instap?)..
Vandaag hoorde ik onze geliefde en gewaardeerde vriend @Tominatie al iets zeggen over 'moonen', dat dat ook iets is dat tegenwoordig 'ffies' leuk is voor een +5%-tje.
Ok @.oisyn kom er maar in en leg deze mensen eens uit wat 'HODL' betekent.. Of zal ik het doen? Ok ok. HODL is kopen waar je in gelooft en dan lekker eigenwijs desnoods jaren blijven zitten tot de moon.. En moon is dan x HeeeeelVeeeel.. Ja toch? Niet dan? Vertel! Eens? Oneens? Lijkt me goed dat we qua terminologie allemaal een beetje een gemeenschappelijk referentiekader gaan krijgen..

• D-Ed
  • Niet online
Marthusiast schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 00:21:
[...]

Klinkt goed @daboemann , congrats! Maarre... 'HODL' strategie en 'ik denk dat ik maar even uitstap'.. (en dus later weer instap?)..
Vandaag hoorde ik onze geliefde en gewaardeerde vriend @Tominatie al iets zeggen over 'moonen', dat dat ook iets is dat tegenwoordig 'ffies' leuk is voor een +5%-tje.
Ok @.oisyn kom er maar in en leg deze mensen eens uit wat 'HODL' betekent.. Of zal ik het doen? Ok ok. HODL is kopen waar je in gelooft en dan lekker eigenwijs desnoods jaren blijven zitten tot de moon.. En moon is dan x HeeeeelVeeeel.. Ja toch? Niet dan? Vertel! Eens? Oneens? Lijkt me goed dat we qua terminologie allemaal een beetje een gemeenschappelijk referentiekader gaan krijgen..
Trotse IOTA hodler hier :Y

• Marthusiast
Hier ook! IOTA en ADA hodler.. BTC, ETH, XLM, XRP, en nog wat sh#t coins voor de speculatie.. ;)

• daboemann
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-11 19:25
[...]

I stand corrected. Zal het voortaan ‘nog even vasthouden’ noemen. Hodlen tot het einde der tijden ga ik (denk ik) nooit doen, het leven is te kort om niet gewoon tevreden te zijn met wat winst en daar van te genieten :). Zal de term uit mijn vocabulaire halen!

• Marthusiast
Haha was alles behalve correctief bedoeld @daboemann ( daar hebben we @.oisyn voor )! Ik geef je 100% gelijk in hoe je 'beleeft' en ik sluit me helemaal bij je aan. Ik hou er gewoon van af en toe een constructieve discussie uit te lokken.. In dit geval is 'the greater good' een gemeenschappelijke terminologie ;)

• Dakillerbean
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-10 08:11
[...]

Heel herkenbaar dit... En zelf meegemaakt met ByteCoin. Iedereen lachte me uit, iedereen zei dat het niks kon wezen. Scam coin, blabla. Tot ik ze met de binance listing (wel met een beetje mazzel) voor +49.900% van de hand deed. DAT was pas moon!

Moet ik wel weer toegeven dat iedereen die me uitlachte, me het dan ook wel weer gunde. Waaronder hier, waarvoor hulde.

En zo heb ik wel meer “bergjes” half slapende muntjes waar ondertussen flink aan wordt geknutseld en waarvan ik oprecht denk dat deze een soortgelijk effect gaan geven. Wellicht niet die +50k% maar een x10 is ook prima... En met mij heb ik @Verwijderd volgens mij mee, die ook bergen muntjes heeft die in de volksmond “shitcoins” genoemd worden, die stiekem ooit een keer loskomen en een leuk rendement gaan opleveren.

Maar los van dit alles, heb ik me hier altijd verbaasd over hoe kort de HODL termijn hier is. Soms zelfs 5 dagen 8)7 Terwijl het toch echt een minimale 1 jaar en langer term is, en hoort te zijn...

• bruutone
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-11 06:25
Je kunt onderhand beter een tradebot aanzetten op BTC, kopen op nieuw dagelijkse low, verkopen +100 USDT.

• Tominatie
  • Niet online
Ik kan juichen! *O* *O* *O*

Moet zo de trein pakken maar ga toch even wat winst veilig stellen.
een 7% meer btc in 1 nachtje..... wauw

Hoe reeël is het dat wanchain nog verder stijgt in een berenmarkt? Denk niet heel realistisch..

Ga denk 75% verkopen.

[ Voor 20% gewijzigd door Tominatie op 05-10-2018 18:07 ]

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-11 14:35
Tominatie schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 08:23:
Ik kan juichen! *O* *O* *O*

Moet zo de trein pakken maar ga toch even wat winst veilig stellen.
een 7% meer btc in 1 nachtje..... wauw

Hoe reeël is het dat wanchain nog verder stijgt in een berenmarkt? Denk niet heel realistisch..

Ga denk 75% verkopen.
Vorige week WanChain gekocht, stond deze morgen op 17% winst. Meteen verkocht, hij stijgt nu inderdaad wel verder maar voor hoelang nog...uiteindelijk..is deze winst ook mooi, zeker in de huidige markt

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 20:31
En ondertussen zit GVT ook wel aardig in de lift, niet dat ik ze heb. Zijn er hier nog mensen die GVT voor 25+ dollar hebben gekocht een tijd terug? :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Tominatie
  • Niet online
Rebbelx schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 08:29:
[...]

Vorige week WanChain gekocht, stond deze morgen op 17% winst. Meteen verkocht, hij stijgt nu inderdaad wel verder maar voor hoelang nog...uiteindelijk..is deze winst ook mooi, zeker in de huidige markt
Heb 50% verkocht rond de 1675 sat. De andere 50% staat nu op een stop loss rond de 1640 sat.
Ben sowieso heel tevreden!

@sjorremans geloof dat Jaapie nog een zak heeft staan :P

Verwijderd

Ik voel de stierenrun aankomen.... De grond trilt.....

Of komt dat door mijn wishfull thinking...

Werkt de self fulfilling prophecy ook in je voordeel :?

Verwijderd

sjorremans schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 08:31:
En ondertussen zit GVT ook wel aardig in de lift, niet dat ik ze heb. Zijn er hier nog mensen die GVT voor 25+ dollar hebben gekocht een tijd terug? :+
Yup. 28 dollartjes heb ik ze gekocht. 280k sats toen bitcoin nog iets van 11k stond.

Heb ook nog KRL, die is ook best aan het stijgen...

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:39
Dakillerbean schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 06:10:
[...]

Heel herkenbaar dit... En zelf meegemaakt met ByteCoin. Iedereen lachte me uit, iedereen zei dat het niks kon wezen. Scam coin, blabla. Tot ik ze met de binance listing (wel met een beetje mazzel) voor +49.900% van de hand deed. DAT was pas moon!

Moet ik wel weer toegeven dat iedereen die me uitlachte, me het dan ook wel weer gunde. Waaronder hier, waarvoor hulde.

En zo heb ik wel meer “bergjes” half slapende muntjes waar ondertussen flink aan wordt geknutseld en waarvan ik oprecht denk dat deze een soortgelijk effect gaan geven. Wellicht niet die +50k% maar een x10 is ook prima... En met mij heb ik @Verwijderd volgens mij mee, die ook bergen muntjes heeft die in de volksmond “shitcoins” genoemd worden, die stiekem ooit een keer loskomen en een leuk rendement gaan opleveren.

Maar los van dit alles, heb ik me hier altijd verbaasd over hoe kort de HODL termijn hier is. Soms zelfs 5 dagen 8)7 Terwijl het toch echt een minimale 1 jaar en langer term is, en hoort te zijn...
Hoewel ik blij voor je ben dat je veel succes hebt gehad met Bytecoin was dit wel een mooi voorbeeld van een 'scamcoin' (meer shitcoin), enige reden waarom de prijs bij de binance listing zo dusdanig was kwam doordat de miners het netwerk "even hadden uitgeschakeld", waardoor enkel zij (en sommige zoals jij) die vroeg genoeg waren met het transferren van coins naar Binance, hierdoor was er slechts een zeer beperkte hoeveelheid coins aanwezig waardoor ze de prijs kunstmatig absurd hard konden pumpen.

• D-Ed
  • Niet online
Junia schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 09:19:
[...]

Hoewel ik blij voor je ben dat je veel succes hebt gehad met Bytecoin was dit wel een mooi voorbeeld van een 'scamcoin' (meer shitcoin), enige reden waarom de prijs bij de binance listing zo dusdanig was kwam doordat de miners het netwerk "even hadden uitgeschakeld", waardoor enkel zij (en sommige zoals jij) die vroeg genoeg waren met het transferren van coins naar Binance, hierdoor was er slechts een zeer beperkte hoeveelheid coins aanwezig waardoor ze de prijs kunstmatig absurd hard konden pumpen.
Linksom of rechtsom heeft hij het dus ‘goed gedaan’... d:)b

Iedereen heeft zo zijn of haar tactieken en voorwaarden in deze cryptomarkt. Ik stap tegenwoordig alleen nog in coins waar ik ‘in geloof’ (okay okay, alles is relatief maar je snapt hem hooo ik ;) ) maar als je een flinke voorraad verschillende coins hebt puur voor als de pump inzet dan is dat ook gewoon prima.

Overigens hoop ik wel dat veel van die coins het veld ruimen zodat de totale markt er wat beter voor komt te staan..
Pagina: 1 ... 305 ... 408 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!