[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 293 ... 408 Laatste
Acties:
  • 1.164.763 views

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-01 21:18

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Klaas25 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 16:31:
[...]

Zegt wie? Dat kunnen ze (naast dat ze het niet willen) helemaal niet. Staat allemaal vast in Escrow. 1 miljard XRP komt er per maand vrijj. En wat er na 1 maand van die miljard niet verkocht is vloeit weer terug in een nieuwe Escrow.
Lol, je realiseert je dat dat argument het absoluut niet beter maakt, he :). Er is nu zo'n 40% uitgegeven. Dat betekent dat er nog 250% aan inflatie op de planning staat.

En sowieso, "verkocht"? Hoe gaat dat in zijn werk? Naar wie gaat dat geld. Klinkt als een mooie scam, je creëert een token, je geeft er 100 miljard aan jezelf, en dan verkoop je die.

[ Voor 14% gewijzigd door .oisyn op 26-09-2018 17:00 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

[YouTube: Mike Maloney on The Coming Collapse And Preparing With Gold, Silver And Crypto]
Mike Maloney on The Coming Collapse And Preparing With Gold, Silver And Crypto
Zeer interessante korte info over het fiat systeem

[ Voor 33% gewijzigd door A87 op 26-09-2018 17:26 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• Klaas25
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01-12-2025
.oisyn schreef op woensdag 26 september 2018 @ 16:37:
[...]

Lol, je realiseert je dat dat argument het absoluut niet beter maakt, he :). Er is nu zo'n 40% uitgegeven. Dat betekent dat er nog 250% aan inflatie op de planning staat.

En sowieso, "verkocht"? Hoe gaat dat in zijn werk? Naar wie gaat dat geld. Klinkt als een mooie scam, je creëert een token, je geeft er 100 miljard aan jezelf, en dan verkoop je die.
Ja want 100-den bedrijven en banken zijn zo dom dat ze overeenkomsten aangaan met een miljardenbedrijf en zn scampraktijken.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Klaas25 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 17:15:
[...]

Ja want 100-den bedrijven en banken zijn zo dom dat ze overeenkomsten aangaan met een miljardenbedrijf en zn scampraktijken.
Goed argument, man! Kun je ook in eigen woorden uitleggen wat er mis is met mijn redenatie of vertrouw je blind op het oordeel van banken (die natuurlijk een uitstekend trackrecord hebben binnen de wereldeconomie...)?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

wouter_va schreef op woensdag 26 september 2018 @ 16:00:
[...]

Heb jij al wat ontvangen dan? Ik kreeg net een micro bedrag van de BU retweet. Maar nog niets van de price-guess. Stond ook bij voor 30/09 maar ik zit stilaan op hete kolen...dag 5 had een winnaar zelfs een .be emailadres
Nee heb ook nog niets ontvangen. Maar reken er op dat het wel goedkomt en dat ze voor de 30e overmaken.

Ik doelde ook meer op het plukje bitcoin wat ik heb verkregen door de gratis WHEN tokens te dumpen.

Die andere 0.002 bitcoin zal vanzelf wel een keertje uitgekeerd worden joh, als ze dat niet zouden doen na een prijsvraag zou het ze klanten kosten.

Verwijderd

.oisyn schreef op woensdag 26 september 2018 @ 17:17:
[...]

Goed argument, man! Kun je ook in eigen woorden uitleggen wat er mis is met mijn redenatie of vertrouw je blind op het oordeel van banken (die natuurlijk een uitstekend trackrecord hebben binnen de wereldeconomie...)?
Banken kun je altijd vertrouwen, zie bijvoorbeeld de spaarrente.

Nee, beste lui die (((bankers))). Die zullen geen riskante stappen ten koste van de klant maken puur en alleen om 'winst' te genereren. Kuch... Kuch KuchDSBkuch

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Goh, wat is Binance weer aan het prutsen zeg. Als je iets koopt of verkoopt wordt je saldo niet bijgewerkt, waardoor de volgende actie mislukt. Een F5 resulteert in een 500 error. En mijn ESET anti-virus begon net te piepen over een phishing aanval via Binance.

Ondertussen werken alleen de vensters die ik nog open had staan, nieuwe geven allemaal een 500 error. Ze hadden zo'n mooi trackrecord...

Edit: Gelukkig zie ik veel groene candles, geen nood om te verkopen dus :)

[ Voor 8% gewijzigd door Taro op 26-09-2018 17:34 ]

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-11-2025
Waarom gebruik je de desktop client niet? Die werkt tenminste.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

ggj87 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 17:35:
Waarom gebruik je de desktop client niet? Die werkt tenminste.
Dat heb ik je weleens eerder uitgelegd :)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:59
Even inchecken vanaf mijn vakantieadres. Ben een aantal dagen niet online geweest en zie dat er een klein dipje heeft plaatsgevonden maar dat we weer voorzichtig omhoog kruipen. Alles gaat goed dus :)

Ik wens iedereen veel succes tot over een weekje! Daarna.. Moon!! *O*

Zero.

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:29
PilatuS schreef op woensdag 26 september 2018 @ 16:23:
[...]

Nee, zo was het niet. Het was 12.5k er in stoppen en dat naar 2.5k laten zakken. Geen cent winst dus, maar alleen verlies. En bij van 12.5k het laten zakken naar 5k dus nog holden waarna het naar 2.5k ging. Uiteindelijk dus van 12.5k er in stoppen 10k kwijt zijn.
Aha, in die situatie had ik ook wel eieren voor mijn geld gekozen en bij 5k oid uitgestapt 😀

• Rechtzodiegaat
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-01-2025
Wat is BCH ineens allemaal aan het doen? +21,5% in drie uur tijd.

[ Voor 23% gewijzigd door Rechtzodiegaat op 26-09-2018 18:03 ]

• Cobus79
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-06-2022
Idd?!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Rechtzodiegaat schreef op woensdag 26 september 2018 @ 18:02:
Wat is BCH ineens allemaal aan het doen? +21,5% in drie uur tijd.
Bezig met een pump die we ook al bij NANO en XRP hebben gezien ?

Vroeg mij dit toen de pump van XRP begon en we die van NANO gehad hadden al of er nog een munt zou zijn die dit ging doen. Dit lijkt er toch wel heel sterk op. Volgens mij pakken de whales iedere keer een alt en laten ze BTC maar even zitten.

• Rechtzodiegaat
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-01-2025
PilatuS schreef op woensdag 26 september 2018 @ 18:05:
[...]

Vroeg mij dit toen de pump van XRP begon en we die van NANO gehad hadden al of er nog een munt zou zijn die dit ging doen. Dit lijkt er toch wel heel sterk op. Volgens mij pakken de whales iedere keer een alt en laten ze BTC maar even zitten.
Het lijkt er op dat ze inderdaad XRP nu dumpen voor BCH.

• PilatuS
  • Niet online
Rechtzodiegaat schreef op woensdag 26 september 2018 @ 18:08:
[...]

Het lijkt er op dat ze inderdaad XRP nu dumpen voor BCH.
Als je met zeg 50 miljoen kan pumpen kan je met alts veel meer voor elkaar krijgen. De mega candles omhoog heb ik bij BTC ook al weer even niet gezien. Denk toch dat de grote jongens zich nu meer bezig gaan houden met alts pumpen ipv BTC.

Voor de XRP fanboys: Kijk wat BCH doet ! Adoptie, nummer 1 coin, bullrun !! :P

• ggj87
PilatuS schreef op woensdag 26 september 2018 @ 18:05:
[...]

Weet jij toevallig in welke Telegram groep die whales zitten? :P

• PilatuS
  • Niet online
ggj87 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 18:10:
[...]

Voor 1 BTC geef ik antwoord >:)

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
ggj87 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 18:10:
[...]

edit, werd mij niet gevraagd :)

[ Voor 31% gewijzigd door RaptorXS op 26-09-2018 19:05 ]

• Klaas25
Potver. Ik verstuurde een plukje ETH naar zo'n vage kut exange waar je KIN kan kopen voor in mijn funbag maar na een uur staat het er nog steeds niet op. Volgens mij zien we dat nooit meer terug.
Je hoeft je niet eens te registreren voor kopen en verkopen onder 1 Bitcoin.

Mercatox...

Ik bedenk me net. Als nou honderden mensen dit op een dag wel overkomt, dan gaat me er toch een crypto verloren in een week zeg..

Verwijderd

Klaas25 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:08:
Potver. Ik verstuurde een plukje ETH naar zo'n vage kut exange waar je KIN kan kopen voor in mijn funbag maar na een uur staat het er nog steeds niet op. Volgens mij zien we dat nooit meer terug.

Mercatox...

Ik bedenk me net. Als nou honderden mensen dit op een dag wel overkomt, dan gaat me er toch een crypto verloren in een week zeg..
Ik moest laatst ook bijna 3 uren wachten tot mijn Ethereum spendeerbaar was op Kucoin.

Je kunt altijd even de txhash van de transactie bekijken op etherscan.io, daar stond die van mij ook al een hele tijd als successful send voordat kucoin besloot de ETH vrij te geven.

Zolang je het niet per ongeluk naar een Doge adres oid hebt gestuurd denk ik dat je het wel terugziet.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:16:
[...]
Je kunt altijd even de txhash van de transactie bekijken op etherscan.io, daar stond die van mij ook al een hele tijd als successful send voordat kucoin besloot de ETH vrij te geven.
En de verzendende exchange of broker wil ook nog weleens de tijd nemen om iets te verzenden, het is niet altijd de schuld van de ontvanger. Ze bundelen vaak veel transacties om de fee per transactie laag te houden.

• TrainedFTW
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-11-2025
XRP word al jaren gebashed door met name BTC maximalisten. Initieel uit minachting voor de 'banker's coin', ondertussen lijkt het meer uit angst. XRP is uitgegroeid naar de tweede/derde plaats en toch is het steeds weer dezelfde narrative...
.oisyn schreef op woensdag 26 september 2018 @ 16:20:
[...]
Waarom zou XRP stijgen als het meer gebruikt wordt door xRapid? Dit is een fout die bij vele coins gemaakt wordt. Zolang de munt geen stake representeert in de beooge doelstelling (wat bij 99,99% van de ICO's het geval is), is enige stijging van de munt of token puur gebaseerd op sentiment.
Most coins are locked up, I'd go so far as to say 95% of XRP are out of the market's reach, and therefore do not contribute to supply in the context of determining value. That leaves 5%, which is less than 5 billion XRP, and it's only THIS small pile of coins, that everyone needing to procure XRP, will be fighting over.

The "Demand" part of supply and demand, is an aggregate of many forces, but those forces all sum together at the point of purchase on an exchange. When demand is greater than supply, the price goes up; and vice versa. Demand for XRP will come from one thing, increasing usage. If I want to send my mother $150,000 worth of XRP, I will create demand. The more people buying their mother's shoe-shops, the more demand gets created.

You might say, well as soon as mom sells the XRP I sent her, we have a net zero situation and the price wouldn't change. Yes, you are correct, but if during my purchase, transmission, and mom's sale, someone else needs to buy some liquid XRP, there'll be less supply of them available, and the price will be higher. Extend this scenario to where hundreds of thousands of transactions are happening per hour, and you should see that a lot of liquid XRP has been converted to in-flight XRP, drying up the supply, and rapidly driving up the price because of scarcity.

In other words, the "volume" of XRP "utilization" trades (where XRP actually LEAVES one exchange for another for the purpose of value transfer, not speculative trading), will be what determines the basis for "real" demand, and it won't pay any attention whatsoever to said Market Cap. Demand is demand, and it will be satisfied at any cost. Higher volume, higher demand, higher price.
.oisyn schreef op woensdag 26 september 2018 @ 16:20:
[...]
In het geval van XRP, er is geen sterk monetair beleid. Ripple zit op een shitload aan XRP's waarvan ze "beloven" die niet zomaar uit te geven, maar ze kunnen het wel.
FUD van de bovenste plank.

Ripple escrowed 55 billlion XRP for Supply Predictability. The escrowed XRP cannot be touched and thus is not part of the circulating XRP supply, just as not yet mined BTC isn't part of the BTC supply.

Ripple is transparent about the XRP they possess in their quarterly reports:

We use Escrow to establish 55 contracts of 1 billion XRP each that will expire on the first day of every month from months 0 to 54. As each contract expires, the XRP will become available for Ripple’s use. You can expect us to continue to use XRP for incentives to market makers who offer tighter spreads for payments and selling XRP to institutional investors.

We'll then return whatever is unused at the end of each month to the back of the escrow rotation. For example, if 500M XRP remain unspent at the end of the first month, those 500M XRP will be placed into a new escrow account set to expire in month 55. For comparison, Ripple has sold on average 300M XRP per month for the past 18 months.

Maar blijf vooral je kop in het BTC zand steken... als je hem er over een paar jaar uit trekt lees je nog maar eens dit bericht. |:(

Afbeeldingslocatie: https://www.ibnblog.nl/corporate/wp-content/uploads/sites/4/2015/04/Mand-met-kop-in-het-zand_S-930x490.jpg

Kijk eerst maar eens hier voordat je XRP weer bashed: https://fudbingo.com/

AMD 9800X3D | Aorus Master X870E | G.Skill Trident Z5 Royal Neo 6000 CL26 2x32GB | Aorus Master RTX5090 | Samsung 9100 PRO 4TB | WD SN850X 8TB | Seasonic Prime TX-1600 Noctua Edition | Noctua NH-D15S | Fractal Design North XL

• Klaas25
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:16:
[...]

Ik moest laatst ook bijna 3 uren wachten tot mijn Ethereum spendeerbaar was op Kucoin.

Zolang je het niet per ongeluk naar een Doge adres oid hebt gestuurd denk ik dat je het wel terugziet.
Bedankt. Dan houd ik nog moed aangezien het adres etc alles klopt. Er staat inderdaad ook succes bij mij op etherscan.io.

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ripple heeft geweldige producten maar XRP valt daar niet onder.

Nu is er weer even een pumpje en komen de bagholders weer roepen hoe goed hij wel niet is en de toekomst is.

In Januari hadden we ook zo iets toen was het 9 maanden stil.

Neemt niet weg dat je er heel mooi aan kan verdienen, ik handel er regelmatig mee en heb er ook een redelijk zakje ervan in mijn pf zitten.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Klaas25 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:27:
[...]

Bedankt. Dan houd ik nog moed aangezien het adres etc alles klopt. Er staat inderdaad ook succes bij mij op etherscan.io.
Waarom gebruik je trouwens geen XRP ipv ETH? Of NEO? Dan zou het er instant op staan :)

Een mogelijke reden is de omzetting naar ETH ivm een ETH trading pair dat je wil gebruiken, maar waarschijnlijk heb je het ook eerst omgezet naar ETH voordat je het ging versturen, dus linksom of rechtsom maak je die kosten ergens.

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-01 20:47

ScreamGT

joejoe

Slux schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:29:

Nu is er weer even een pumpje en komen de bagholders weer roepen hoe goed hij wel niet is en de toekomst is.

Neemt niet weg dat je er heel mooi aan kan verdienen, ik handel er regelmatig mee en heb er ook een redelijk zakje ervan in mijn pf zitten.
Zo was het ook stil qua veranderingen bij een Bitcoin en vele andere coins. Er zijn de afgelopen 10 maanden geen spectaculaire dingen gebeurd. December 2017/Januari 2018 waren exceptioneel.

Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

• PilatuS
  • Niet online
Even een serieuze vraag: Wat kan je nou echt met XRP, nu of in de toekomst ? Leuk dat ie in waarde toeneemt voor alle holders hier, maar stel Ripple doet weet ik veel wat met XRP, wat kan je er dan mee doen waardoor het de waarde die het heeft ook echt verdient ? Ik lees wel vaker dingen over banken die er wel of niet mee aan de slag zouden gaan, maar wat kan je als die hard holder met die coin ?

• TrainedFTW
Slux schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:29:

Neemt niet weg dat je er heel mooi aan kan verdienen, ik handel er regelmatig mee, en heb er ook een redelijk zakje in mijn pf zitten.
Schrijf je dit als trader of investeerder/hodler?

Welke coin deed het wel goed over de hele line de afgelopen 9 maanden? De hele markt is bearish.

XRapid is nog niet eens live, dus logisch dat XRP er niet uit springt. Maar de laatste 2 rallies van de afgelopen week begonnen wel beide met XRP die de markt aanzwengelde.

AMD 9800X3D | Aorus Master X870E | G.Skill Trident Z5 Royal Neo 6000 CL26 2x32GB | Aorus Master RTX5090 | Samsung 9100 PRO 4TB | WD SN850X 8TB | Seasonic Prime TX-1600 Noctua Edition | Noctua NH-D15S | Fractal Design North XL

• Klaas25
PilatuS schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:32:
k lees wel vaker dingen over banken die er wel of niet mee aan de slag zouden gaan, maar wat kan je als die hard holder met die coin ?
Cashen in de toekomst lol. Waarom we hier allemaal zijn :P

• Slux
  • Niet online
ScreamGT schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:31:
[...]

Zo was het ook stil qua veranderingen bij een Bitcoin en vele andere coins. Er zijn de afgelopen 10 maanden geen spectaculaire dingen gebeurd. December 2017/Januari 2018 waren exceptioneel.
Volgens de echte XRP believers had een XRP niks te maken met een BTC en zou het zijn eigen weg gaan los gekoppeld van alle andere crypto,. tenminste dat kan ik me herinneren van al die XRP stories hier.

Ik bash XRP verder niet, wat ik zeg ik handel er ook mee en verdien er leuk aan maar XRP voegt verder niks toe, mensen kijken er te veel met oogkleppen en roze brilletjes na.
Somers schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:33:
[...]

Schrijf je dit als trader of investeerder/hodler?

Welke coin deed het wel goed over de hele line de afgelopen 9 maanden? De hele markt is bearish.

XRapid is nog niet eens live, dus logisch dat XRP er niet uit springt. Maar de laatste 2 rallies van de afgelopen week begonnen wel beide met XRP die de markt aanzwengelde.
Ik zeg al sinds November 2017 dat holden het slechtste is wat je kan doen in crypto.

Voor mij hebben veel coins het goed gedaan maar ik ben geen holder ik pak liever 5% verlies dan als bagholder achter te blijven ;)

Ik heb wel een potje LTC bewaard die ik nu nog heb (plus iets meer), alleen heb ik die elke keer afgeroomd zodat ik nog een pakje boter kon kopen.

[ Voor 36% gewijzigd door Slux op 26-09-2018 19:44 ]

• TrainedFTW
Even een serieuze vraag: Wat kan je nou echt met XRP, nu of in de toekomst ? Leuk dat ie in waarde toeneemt voor alle holders hier, maar stel Ripple doet weet ik veel wat met XRP, wat kan je er dan mee doen waardoor het de waarde die het heeft ook echt verdient ? Ik lees wel vaker dingen over banken die er wel of niet mee aan de slag zouden gaan, maar wat kan je als die hard holder met die coin ?
Vertel mij maar met jouw redenatie welke waarde 99% van de coins verdienen incl. BTC? Usecase is fictief voor de meeste.

Een paar pareltjes voegen wel echt waarde toe. Ik ken XRP en VeChain, maar ik hoor graag over andere!

Wat betreft XRP, lees mijn posts hierboven en DYOR.

• wjv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-01 09:54

wjv

Klaas25 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:08:

Mercatox...

Heb daar vandaag nog BTC naar toe gestuurd en ETH vandaan gehaald, komt wel goed.

Al is BTC with drawal momenteel niet mogelijk.

Verwijderd

Somers schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:38:
[...]

Vertel mij maar met jouw redenatie welke waarde 99% van de coins verdienen incl. BTC? Usecase is fictief voor de meeste.

Een paar pareltjes voegen wel echt waarde toe. Ik ken XRP en VeChain, maar ik hoor graag over andere!

CSC ;)

• PilatuS
  • Niet online
[...]

Ik had gehoopt op een onderbouwd antwoord ipv whataboutism.

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:04
[...]

De waarde van VEN als utility/platform kan ik me voorstellen dat deze omhoog gaat als hij veel wordt gebruikt. Zou je dit kunnen uitleggen voor xrp? Waarom zou iemand meer XRP willen bezitten? Wat is de achterliggende (niet speculatieve) idee erachter?

Gewoon een oprechte vraag, ben niet zo bekend met de visie van XRP/Ripple.

[ Voor 24% gewijzigd door Junia op 26-09-2018 19:44 ]

Verwijderd

XRP is niet gericht op jou of ik. XRP is gericht op transacties tussen banken maar ook bijv micropayments (coil) Verder zou je natuurlijk nu zelf er ook transacties mee kunnen doen... Of pizza bestellen als jouw pizzeria XRP accepteert :P

• wjv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-01 09:54

wjv

Junia schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:42:
[...]

De waarde van VEN als utility/platform kan ik me voorstellen dat deze omhoog gaat als hij veel wordt gebruikt. Zou je dit kunnen uitleggen voor xrp? Waarom zou iemand meer XRP willen bezitten? Wat is de achterliggende (niet speculatieve) idee erachter?

Hm, mijn opmerking ging over de mercatox exchange ...

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:04
wjv schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:44:
[...]

Hm, mijn opmerking ging over de mercatox exchange ...
Had perongeluk de verkeerde gequoot, my bad :>

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:43:
[...]

XRP is niet gericht op jou of ik. XRP is gericht op transacties tussen banken maar ook bijv micropayments (coil) Verder zou je natuurlijk nu zelf er ook transacties mee kunnen doen... Of pizza bestellen als jouw pizzeria XRP accepteert :P
Wat moeten wij dan met een coin die banken gaan gebruiken ? Geloof er niets van dat banken ooit munten van consumenten zullen gaan overkopen. Banken maken gewoon een XRP 2.0 mochten ze die munten nodig hebben zodat ze het niet hoeven kopen. Er zelf transacties mee doen kan natuurlijk, maar er zijn andere coins die dat net zo goed of beter kunnen, wat maakt XRP dan belangrijk ?

Ik hoor veel XRP believers grote dingen zeggen, maar waarom XRP dan zo'n goede investering zou zijn los van speculatie en wat je er dan uiteindelijk mee kan hoor ik niets over. Stel ik die vraag op een nette manier krijg ik geen antwoord terwijl iemand wel kop in het zand plaatjes loopt te posten.

• Slux
  • Niet online
[...]

Auw ik hoop voor je dat je niet te veel van beide hebt als LT want een VET is toch wel 1 van de grootste flops/scams van 2018 vind je niet ?

• TrainedFTW
Junia schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:42:
[...]

Ripple is een bedrijf in de VS dat het betalingsverkeer wil hervormen. Nu gaat dat nog allemaal van bank tot bank via SWIFT. Dit is traag (4 a 5 dagen), duur en banken hebben veel kapitaal vast zitten in nostro- vostro accounts.

Ripple heeft een product ontwikkeld genaamd XRapid. Xrapid maakt gebruik van XRP waardoor banken onderling geld kunnen overmaken in verschillende valuta in realtime (4-5 seconde). Deze software is reeds getest en als kostenbesparend ervaren door o.a. een Japanse finaciele instelling (SBI) en een Mexicaanse (naam even kwijt).

Hoe meer transacties er op het netwerk plaatsvinden, hoe meer XRP 'onderweg' is en des te minder er op exchanges beschikbaar zijn. Dit onderweg zijn gaat om enkele seconden telkens, maar bij miljeonen transacties per dag gaat dit snel.

• TrainedFTW
Slux schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:47:
[...]

Auw ik hoop voor je dat je niet te veel van beide hebt als LT want een VET is toch wel 1 van de grootste flops/scams van 2018 vind je niet ?
Ik doe mijn research niet op basis van prijs, maar op basis van fundamentals/toekomstperspectief want ik ben dan ook geen trader maar hodler. Ik ben ingestapt op exact EUR 0,01, dus ik heb er dan ook niet veel pijn van. :)

• Slux
  • Niet online
Somers schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:50:
[...]

Ripple is een bedrijf in de VS dat het betalingsverkeer wil hervormen. Nu gaat dat nog allemaal van bank tot bank via SWIFT. Dit is traag (4 a 5 dagen), duur en banken hebben veel kapitaal vast zitten in nostro- vostro accounts.

Ripple heeft een product ontwikkeld genaamd XRapid. Xrapid maakt gebruik van XRP waardoor banken onderling geld kunnen overmaken in verschillende valuta in realtime (4-5 seconde). Deze software is reeds getest en als kostenbesparend ervaren door o.a. een Japanse finaciele instelling (SBI) en een Mexicaanse (naam even kwijt).

Hoe meer transacties er op het netwerk plaatsvinden, hoe meer XRP 'onderweg' is en des te minder er op exchanges beschikbaar zijn. Dit onderweg zijn gaat om enkele seconden telkens, maar bij miljeonen transacties per dag gaat dit snel.
Xcurrent maakt imo de meeste kans
YouTube: How Ripple Works - xCurrent

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

[...]
Dus als iedereen het gaat gebruiken is alle XRP nagenoeg constant onderweg, dus is er mogelijk onvoldoende XRP direct beschikbaar als je het wil gebruiken? Een mogelijke oplossing zou dan zijn om bij te printen O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Taro op 26-09-2018 19:56 ]

Verwijderd

PilatuS schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:47:
[...]

Wat moeten wij dan met een coin die banken gaan gebruiken ? Geloof er niets van dat banken ooit munten van consumenten zullen gaan overkopen. Banken maken gewoon een XRP 2.0 mochten ze die munten nodig hebben zodat ze het niet hoeven kopen. Er zelf transacties mee doen kan natuurlijk, maar er zijn andere coins die dat net zo goed of beter kunnen, wat maakt XRP dan belangrijk ?

Ik hoor veel XRP believers grote dingen zeggen, maar waarom XRP dan zo'n goede investering zou zijn los van speculatie en wat je er dan uiteindelijk mee kan hoor ik niets over. Stel ik die vraag op een nette manier krijg ik geen antwoord terwijl iemand wel kop in het zand plaatjes loopt te posten.
Nou je kan met die coin speculeren dat de waarde gaat stijgen. Banken gaan verder ook geen XRP holden. De software die Ripple levert koopt XRP direct van de exchange ( zeg EURO/XRP ) en verkoopt de XRP op een ander pair weer binnen 4 seconden. Kunnen daar munten van een consument tussen zitten ? Ja. Maakt dat uit? Nee. XRP is erg snel + lage fee's en dat maakt het belangrijk.

Ik denk dat XRP een goede investering is omdat wanneer banken het gaan gebruiken er ontzettend veel geld gemoved gaat worden door middel van XRP. Naast dat XRP gebruikt gaat worden door banken is er ook een ander bedrijf ( Coil ) bezig die XRP gaat gebruiken voor micropayments.

• PilatuS
  • Niet online
[...]

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:54:
[...]

Nou je kan met die coin speculeren dat de waarde gaat stijgen. Banken gaan verder ook geen XRP holden. De software die Ripple levert koopt XRP direct van de exchange ( zeg EURO/XRP ) en verkoopt de XRP op een ander pair weer binnen 4 seconden. Kunnen daar munten van een consument tussen zitten ? Ja. Maakt dat uit? Nee. XRP is erg snel + lage fee's en dat maakt het belangrijk.

Ik denk dat XRP een goede investering is omdat wanneer banken het gaan gebruiken er ontzettend veel geld gemoved gaat worden door middel van XRP. Naast dat XRP gebruikt gaat worden door banken is er ook een ander bedrijf ( Coil ) bezig die XRP gaat gebruiken voor micropayments.
Stel dit zou op globale schaal gebruikt gaan worden. Gaan de banken dan XRP kopen voor 50 cent per stuk, of wat het dan ook waard is. Of maken ze een kopie van de code, maken er 100 miljard, noemen het BankCoin en betalen niets ?

Waarom zou een bank belachelijk veel geld per munt betalen als de code genoeg is. Geef Ripple 1 miljard, ze maken BankCoin, wat is dan het nut van XRP. Ik zie banken gewoon niet op globale schaal XRP gaan gebruiken als het ook anders dan. Dat het anders kan is gewoon een feit.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 26-09-2018 19:57 ]

Verwijderd

PilatuS schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:55:
[...]

[...]

Stel dit zou op globale schaal gebruikt gaan worden. Gaan de banken dan XRP kopen voor 50 cent per stuk, of wat het dan ook waard is. Of maken ze een kopie van de code, maken er 100 miljard, noemen het BankCoin en betalen niets ?
Het maakt niks uit of de banken XRP nou kopen op 50 cent of 500 dollar of wat dan ook. Zij gaan geen XRP holden. Ze gebruiken het alleen. ;)

• TrainedFTW
Xcurrent beginnen de banken mee, Xrappid is nog niet live.

Als het vertrouwen van de banken in Ripple er is volgt Xrapid vanzelf.

Banken willen geld besparen:
Afbeeldingslocatie: https://xrpcommunity.blog/content/images/migrate/2017_11_xrp_cost_savings.jpg

Lees meer hier:
https://xrpcommunity.blog...ngs-confirmed-by-cuallix/

• TrainedFTW
Taro schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:54:
[...]

Dus als iedereen het gaat gebruiken is alle XRP nagenoeg constant onderweg, dus is er mogelijk onvoldoende XRP direct beschikbaar als je het wil gebruiken? Een mogelijke oplossing zou dan zijn om bij te printen O-)
Bijprinten gaat niet want de maximum supply is vastgelegd in de code.

Op basis van het totale internationale betalingsverkeer hebben de oprichters van de XRP ledger berekent dat 100.000.000.000 coins genoeg moeten zijn

• PilatuS
  • Niet online
Mooi plaatje man :P Leuk al die XRP spam hier, begint aardig op Bcash spam te lijken. Jammer dat onderbouwd antwoord op 1 of 2 simpele vragen geven niet lukt.

• sourcecode
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-01 21:40

sourcecode

Prepare for the next ATH

iedereen last van een trage binance, 500 errors ?

Prepare for the next ATH

• Slux
  • Niet online
Somers schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:52:
[...]

Ik doe mijn research niet op basis van prijs, maar op basis van fundamentals/toekomstperspectief want ik ben dan ook geen trader maar hodler. Ik ben ingestapt op exact EUR 0,01, dus ik heb er dan ook niet veel pijn van. :)
Sorry hoor maar zijn tal van voorbeelden dat een VET nooit zal werken,

Zo is er een voorbeeld van een transport waar producten worden cool worden gehouden, de cooling gaat stuk van de truck, de chauffeur hoeft alleen een blokje op de sensor te leggen en het probleem is fixed ;)

Diverse partnerships die gelogen zijn en zelfs nu met die Chinese autofabrikant zijn er vraag tekens, zij hebben nog geen PB uitgestuurd van een samenwerking alleen Vechain.

Toen was er ook nog een samenwerking met BMW, wat toch niet helemaal was wat het moest zijn.

Een Renault, een Lois Viton, een coca cola kid, een state of the art RFID machine enz enz

En dan hebben we nog het THOR verhaal, hoe gaat het daarmee trouwens ? :X

• TrainedFTW
PilatuS schreef op woensdag 26 september 2018 @ 20:00:
[...]

Mooi plaatje man :P Leuk al die XRP spam hier, begint aardig op Bcash spam te lijken. Jammer dat onderbouwd antwoord op 1 of 2 simpele vragen geven niet lukt.
Jammer dat lezen niet lukt, het staat allemaal letterlijk in mijn forum posts van het afgelopen uur. Het word spammen als ik steeds hetzelfde ga herhalen. ;)

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Somers schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:59:
[...]
Bijprinten gaat niet want de maximum supply is vastgelegd in de code.

Op basis van het totale internationale betalingsverkeer hebben de oprichters van de XRP ledger berekent dat 100.000.000.000 coins genoeg moeten zijn
Het bijprinten was een sarcastische opmerking en knipoog naar de huidige werking van fiat. Maar besef je wel dat XRP gecentraliseerd is en dat ze dus zelf kunnen bepalen de code waarin dit "hard" is vastgelegd aan te passen?

• PilatuS
  • Niet online
Somers schreef op woensdag 26 september 2018 @ 20:01:
[...]

Jammer dat lezen niet lukt, het staat allemaal letterlijk in mijn forum posts van het afgelopen uur. Het word spammen als ik steeds hetzelfde ga herhalen. ;)
Ah ok, dus constant quote's van een halve pagina of XRP is geweldig plaatjes posten lukt je wel. Alleen 2 zinnen typen om antwoord te geven op een serieuze vraag, dat zou herhalen zijn ?

XRP is blijkbaar helemaal geweldig en de must buy, waarom kan alleen niemand je vertellen.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Lol, ben op schiphol

https://m.imgur.com/a/y9BMDnJ
.edit: Jezus krijg de img url niet te pakken op mijn telefoon... Dan maar zo.

[ Voor 48% gewijzigd door .oisyn op 26-09-2018 20:16 ]

• Slux
  • Niet online
Somers schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:56:
[...]
Xcurrent beginnen de banken mee, Xrappid is nog niet live.

Als het vertrouwen van de banken in Ripple er is volgt Xrapid vanzelf.

Banken willen geld besparen:
[Afbeelding]

Lees meer hier:
https://xrpcommunity.blog...ngs-confirmed-by-cuallix/
Banken willen controle over hun betalingen/ verkeer dat lukt niet met XRP, zo hebben ze in het verleden ook transacties geblokkeerd, banken gaan daar echt niet mee in zee ook al lossen ze het op.
Ik snap eerlijk gezegd ook niet dat mensen echt denken dat ze XRP gaan gebruiken :?

• TrainedFTW
Slux schreef op woensdag 26 september 2018 @ 20:01:
[...]

Sorry hoor maar zijn tal van voorbeelden dat een VET nooit zal werken,

Zo is er een voorbeeld van een transport waar producten worden cool worden gehouden, de cooling gaat stuk van de truck, de chauffeur hoeft alleen een blokje op de sensor te leggen en het probleem is fixed ;)

Diverse partnerships die gelogen zijn en zelfs nu met die Chinese autofabrikant zijn er vraag tekens, zij hebben nog geen PB uitgestuurd van een samenwerking alleen Vechain.

Toen was er ook nog een samenwerking met BMW, wat toch niet helemaal was wat het moest zijn.

Een Renault, een Lois Viton, een coca cola kid, een state of the art RFID machine enz enz

En dan hebben we nog het THOR verhaal, hoe gaat het daarmee trouwens ? :X
Het gaat niet om het afvangen van een vrachtwagen met een louge chauffeur die de zaak wil manipuleren, maar om bijvoorbeeld miljoenen reefer containers. Zo heb ik vroeger garnalen per zeecontainer gekocht. Waarde EUR 250.000 per container. Als die container tijdens transport koelproblemen heeft gehad wil ik dat weten. De rederij van wie die container is kan zelf de container niet in, die is gesealed een sensor in de container tussen mijn producten is een uitkomst.

Ik kan niet alle partnerships verdedigen nu, maar dit ziet er aardig echt uit en DB Schenker is HUGE:
Afbeeldingslocatie: https://cdn-images-1.medium.com/max/2000/1*UXA0CczcxyAlhJETNIjNLA.jpeg
https://medium.com/@vecha...ics-industry-55941c048070

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
PilatuS schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:55:
[...]

[...]

Waarom zou een bank belachelijk veel geld per munt betalen als de code genoeg is. Geef Ripple 1 miljard, ze maken BankCoin, wat is dan het nut van XRP. Ik zie banken gewoon niet op globale schaal XRP gaan gebruiken als het ook anders dan. Dat het anders kan is gewoon een feit.
Je gaat hier wel voorbij aan het punt dat als een aantal grote instanties inderdaad cross border payments via XRP laten lopen, kosten besparen, een concurrentie voordeel behalen. Voor bepaalde fiat pairs zijn er maar een paar aanbieders, groot deel van het nostro-vostro volume is in handen van een relatief klein gezelschap. Andere partijen kunnen dan niet achter blijven, je prijst jezelf uit de markt. De automobielbranche zag weinig in elektrisch rijden, door Tesla is men gedwongen in te stappen.

Zelf een alternatief ontwikkelen, testen en implementeren kost tijd. Er moet liquiditeit zijn in de fiat pairs. Alternatieven zullen er zijn, nog meer komen, en ook zeker op termijn XRP bedreigen. Timing is de factor. Is ook goed voor de ontwikkeling (concurrentie).

[ Voor 11% gewijzigd door Bartjeee op 26-09-2018 20:10 ]

• sourcecode
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-01 21:40

sourcecode

Prepare for the next ATH

.oisyn schreef op woensdag 26 september 2018 @ 20:07:
Lol, ben op schiphol

https://m.imgur.com/a/y9BMDnJ
.edit: Jezus krijg de omgeving url niet te pakken op mijn telefoon... Dan maar zo.
lijkt de media markt wel :)
bak vol met spullen

Prepare for the next ATH

• Slux
  • Niet online
Somers schreef op woensdag 26 september 2018 @ 20:08:
[...]

Het gaat niet om het afvangen van een vrachtwagen met een louge chauffeur die de zaak wil manipuleren, maar om bijvoorbeeld miljoenen reefer containers. Zo heb ik vroeger garnalen per zeecontainer gekocht. Waarde EUR 250.000 per container. Als die container tijdens transport koelproblemen heeft gehad wil ik dat weten. De rederij van wie die container is kan zelf de container niet in, die is gesealed een sensor in de container tussen mijn producten is een uitkomst.

Ik kan niet alle partnerships verdedigen nu, maar dit ziet er aardig echt uit en DB Schenker is HUGE:
[Afbeelding]
https://medium.com/@vecha...ics-industry-55941c048070
Heb je ook dit gelezen ? IBM was er al mee bezig, en zo is IBM al veel verder dan een vechain, IBM heeft al de infrastructuur, techniek, geld, kennis enz.

https://www.logisticsmana...ckchain-needs-part-plans/
http://www.explore-ip.com/2017-09-16-Deutsche-Bahn.pdf

• PilatuS
  • Niet online
Bartjeee schreef op woensdag 26 september 2018 @ 20:08:
[...]

Je gaat hier wel voorbij aan het punt dat als een aantal grote instanties inderdaad cross border payments via XRP laten lopen, kosten besparen, een concurrentie voordeel behalen. Voor bepaalde fiat pairs zijn er maar een paar aanbieders, groot deel van het nostro-vostro volume is in handen van een relatief klein gezelschap. Andere partijen kunnen dan niet achter blijven, je prijst jezelf uit de markt.
Waarom zouden banken op grote schaal ook maar ergens voor betalen als je een kopie van de code kan maken ? Los van dat, waarom zou XRP dan waardevol zijn als alleen banken er iets mee doen en wij blijkbaar niets ?
De automobielbranche zag weinig in elektrisch rijden, door Tesla is men gedwongen in te stappen.
Zo zijn er nog mooie andere voorbeelden, maar ik denk niet dat de vergelijking op gaat.

Aan de rest: Wel grappig dat het XRP geshill niveau steeds verder omhoog gaat, maar niemand die antwoord kan geven op wat simpele vragen. Beetje jammer. Ik zou graag een goede onderbouwing horen waarom ik het zou kopen, maar er is niemand die mij ook maar 1 reden kan geven.

• TrainedFTW
Taro schreef op woensdag 26 september 2018 @ 20:03:
[...]

Het bijprinten was een sarcastische opmerking en knipoog naar de huidige werking van fiat. Maar besef je wel dat XRP gecentraliseerd is en dat ze dus zelf kunnen bepalen de code waarin dit "hard" is vastgelegd aan te passen?
XRP ledger word gevalideerd door nodes. Slechts 7% van de nodes is in bezit van Ripple, iedereen kan een eigen node opzetten (beetje snele PC). Er zijn er nu ruim 900 in het netwerk.

Vergelijk dit eens met BTC waar om en nabij de 50% van de hashrate via Bitmain verkregen word... en welke coin had ook alweer heel recent een probleem dat er bijgeprint kan worden... juist BTC! :F
https://tweakers.net/nieu...uble-spending-aanval.html

XRP heeft dit gevaar niet, dus laat me niet lachen. 8)7

Maar dit is mijn laatste post. Ik wil deze chat niet kapen met XRP.

Ik wilde wat FUD weerleggen, maar het voelt meer als verdedigen tegen een grote groep. Ik kan niet eens zo snel typen en bewijs erbij halen om de helft te beantwoorden..

Uiteindelijk zal de tijd het leren. :P

• PilatuS
  • Niet online
Somers schreef op woensdag 26 september 2018 @ 20:17:
[...]

Maar dit is mijn laatste post. Ik wil deze chat niet kapen met XRP.
Te laat.

• RaptorXS
Daan Kleiman van Bitonic heeft ook nog wat over de XRP te zeggen:
Centralisatie.....tja dus kan de overheid ingrijpen.
Hele video , vers van de pers, hier te vinden: https://www.telegraaf.nl/...wel-harde-klappen-krijgen
:)

Verwijderd

De discussie is verplaatst van Vechain naar XRP.

Ben benieuwd welke coin het volgend jaar wordt.

Als het DOGE is neem ik fit forum niet langer serieus en pak ik mijn koffers.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

@Somers ik waardeer je reacties en heb een paar dagen geleden ook uitgesproken dat het merendeel van de punten die je "tegen" XRP kunt benoemen net zo goed voor BTC en anderen gelden.

Waarom zou een BTC meer waard moeten zijn dan een XRP, ik weet het niet, geen idee waarom BTC ooit de 20k Dollar heeft aangetikt. Ja, schaarste en het lagere aantal, maar ik kan nu iets maken dat schaarser is (ik laat even aan de fantasie over wat :)) en dan is het niet ineens veel waard.

Waar het alleen om gaat is dat de waarde van XRP (net als die van VET, BTC, etc. dus geen aanval op XRP/jou) nergens op gebaseerd is. De code van VET, BTC, XRP kan je kopiëren. Daarom is de vraag waarom een bank, met miljarden in kas, ooit zou gaan betalen voor zoiets. Waarom zou XRP meer waard worden als een klant van het bedrijf achter XRP het product van het bedrijf achter XRP gaat afnemen.

Hetzelfde principe gaat ook op voor VET, maar dat heb ik maanden geleden al eens kritisch benoemd.

XRP is een snel muntje dat veel geld waard kan worden omdat mensen er aan kunnen verdienen. Prima, maar net als voor 98 van de 100 andere coins is een onderbouwing van die waarde altijd onderuit te halen. Maar dezelfde discussie kan je voeren over goud.

Afijn, net als bij voetbal zal niet iedereen het eens worden, maar lekker discussiëren is altijd goed :)

• Bmfd
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 24-12-2025
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2018 @ 20:24:
De discussie is verplaatst van Vechain naar XRP.

Ben benieuwd welke coin het volgend jaar wordt.

Als het DOGE is neem ik fit forum niet langer serieus en pak ik mijn koffers.
Ik blijf dentacoin wel mooi vinden. Prachtige toepassing van de blockchain en een erg betrouwbaar team.

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-01 20:47

ScreamGT

joejoe

[...]

Ik zie redelijk wat onderbouwd materiaal hier voorbij komen. Het gaat er uiteindelijk om wat jij zelf wil geloven, en interessant vindt, toch?

Verder mag het iemand er persoonlijk op aanspreken wel een niveautje minder, wat mij betreft.

@Jaapio

Such currency. Target eindejaar: $ 4,50

[ Voor 4% gewijzigd door ScreamGT op 26-09-2018 20:50 ]

Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

• Bartvandelaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-02-2024
Als VET al een scam is... dan kan ik wel inpakken volgens mij :-)

Rookworst zonder r is ook worst.

Verwijderd

Bmfd schreef op woensdag 26 september 2018 @ 20:45:
[...]

Ik blijf dentacoin wel mooi vinden. Prachtige toepassing van de blockchain en een erg betrouwbaar team.
Hahahha fucking dentacoin :')

• PilatuS
  • Niet online
ScreamGT schreef op woensdag 26 september 2018 @ 20:48:
[...]

Ik zie redelijk wat onderbouwd materiaal hier voorbij komen. Het gaat er uiteindelijk om wat jij zelf wil geloven, en interessant vindt, toch?
Ik stel de vraag wat ik als koper er in de toekomst mee kan. Dan krijg ik DYOR of heb ik al gezegt. Er wordt wel shilled, maar ik krijg geen antwoord op een simpele vraag.
Verder mag het iemand er persoonlijk op aanspreken wel een niveautje minder, wat mij betreft.
Mee eens. Ik begon dan ook op een andere manier.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Somers schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:23:
[...]
XRP is uitgegroeid naar de tweede/derde plaatst
Je snapt dat dat écht geen zak zegt, toch? Als ik een token creëer met 1 triljoen units, en ik verkoop er 1 aan jou voor $1, dan is de marketcap van mijn token dus $1 triljoen. Wham bam thank you mam, eerste plaats, oisyncoin dominance 8). Marketcap is echt zo'n nietszeggende metric.
Most coins are locked up, I'd go so far as to say 95% of XRP are out of the market's reach, and therefore do not contribute to supply in the context of determining value. That leaves 5%, which is less than 5 billion XRP, and it's only THIS small pile of coins, that everyone needing to procure XRP, will be fighting over.
Lol, dit is wel grappig. Coinmarketcap gaat uit van een supply van ~40 miljard, maar eigenlijk is de cap dus maar een 8e van wat het zegt te zijn? Maar goed, wat er nu al vast staat boeit niet zoveel. Wat boeit is hoeveel er nog vrij komt.
Extend this scenario to where hundreds of thousands of transactions are happening per hour, and you should see that a lot of liquid XRP has been converted to in-flight XRP, drying up the supply, and rapidly driving up the price because of scarcity.
Dat is echt natte vingerwerk van hier tot Tokio natuurlijk. Bottom line blijft dat het demand heel tijdelijk is, en de utilization dus maar een geringe buy pressure creëert tov currencies die mensen daadwerkelijk holden.
Maar blijf vooral je kop in het BTC zand steken... als je hem er over een paar jaar uit trekt lees je nog maar eens dit bericht. |:(
Hier is maar een antwoord op: :'). Waarom doe je zo persoonlijk? Zit het zo diep?

• A87
  • Niet online

A87

[...]

De overheden willen juist die banken coins verkopen zodat ze totale controle hebben over een jaar of 10. Er zal vast wel meer vergelijkbare XRP meuk komen.

[ Voor 6% gewijzigd door A87 op 26-09-2018 21:04 ]

• PilatuS
  • Niet online
A87 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 21:04:
[...]
De overheden willen juist die banken coins verkopen zodat ze totale controle hebben over een jaar of 10.
Heb je daar ook bewijs voor of is het puur allu hoedje ?

• A87
  • Niet online

A87

PilatuS schreef op woensdag 26 september 2018 @ 21:05:
[...]

Of het is logica

• PilatuS
  • Niet online
Want iedere overheid is tegen zijn burgers en willen totale controle ? Kom op man.

• RaptorXS
PilatuS schreef op woensdag 26 september 2018 @ 21:07:
[...]

Want iedere overheid is tegen zijn burgers en willen totale controle ? Kom op man.
Ja, ze willen precies weten wat je met je geld doet daarom zijn ze bezig met het terug dringen van cash geld.
:)

• A87
  • Niet online

A87

PilatuS schreef op woensdag 26 september 2018 @ 21:07:
[...]

YouTube: ZEITGEIST: THE MOVIE | 2007 (HD)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
PilatuS schreef op woensdag 26 september 2018 @ 21:05:
[...]

Ripple is wel al gezweken voor regulatie. https://www.coindesk.com/...-700000-bank-secrecy-act/. Hun Unique Node List is een single point of failure en een goed doelwit voor overheden om invloed uit te oefenen.

• RaptorXS
Het einde van contant geld?

De vraag wordt steeds vaker gesteld: gaat al het contante geld ooit verdwijnen? Het einde van contant betalen? De war on cash duurt voort. Op steeds meer plekken is contant geld niet meer welkom, al is het gewoon legal tender. Contactloos pinnen is in opkomst. Alle banken kunnen zien wat iedereen doet en koopt. In Zweden wordt minder dan 2% van de betalingen nog contant gedaan en cashtransacties van meer dan €1.000,- zijn in Italië en Frankrijk inmiddels verboden bij de wet. Zover is het in Nederland nog niet, maar op steeds meer plaatsen verschijnt het bordje ‘Pin Only‘ bij de kassa. Bij de gemiddelde Nederlandse retailer worden inmiddels voor zo’n 70% van de betalingen pintransacties gedaan. We kunnen ons zelfs afvragen of e.e.a. niet bewust van overheidswege gestuurd wordt. Geldbewegingen op rekening zijn immers makkelijk te controleren. Met cash geld is dat veel moeilijker, of bijna onmogelijk, te traceren. Voor diegenen die op zijn financiële vrijheid gesteld is, blijft het gezegde ‘Cash is King‘ gewoon ‘gelden’.
Nogmaals Ripple is gecentraliseerd (gereguleerd) dus manipuleerbaar door de overheid.
Bron: https://biflatie.nl/artik...-biljet-wordt-geld-waard/
Ik heb er geen alu hoedje voor nodig. :)

• ggj87
Heeft iemand vandaag verkocht? Of is er vertrouwen voor een verdere stijging?

• Thommie.nl
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-11-2022
ggj87 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 21:38:
Heeft iemand vandaag verkocht? Of is er vertrouwen voor een verdere stijging?
Ik zit even in usdt. Te weinig nieuwe instroming. En teveel groen heeft mij doen besluiten de winsten voor nu veilig te stellen.

En die sellwall van 200 btc op 6500 helpt ook niet echt

[ Voor 8% gewijzigd door Thommie.nl op 26-09-2018 21:41 ]

• ggj87
Flink gevecht in BTC/USD. Ben benieuwd of die sellwall van 189 BTC er nog aan gaat of wordt weg gehaald.

• Marthusiast
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 15-06-2024
Denk dat dat er zo een is die (op het moment dat die walvis dat nodig vindt) zo weg is @ggj87 ..

• ggj87
Ik heb het net gemist maar hij is idd. weg.

• Marthusiast
Nee hoor, op 6550 (of bedoelde je die niet?) ;)

(Op 6470 overigens een even grote buywall)

[ Voor 78% gewijzigd door Marthusiast op 26-09-2018 21:52 ]

• Slux
  • Niet online
ggj87 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 21:49:
Ik heb het net gemist maar hij is idd. weg.
Je kan beter op exchanges kijken waar het meeste volume in omgaat, een binance stelt niks voor

https://www.bitmex.com/app/trade/XBTUSD
https://bitforex.com/trad...ode=BTC&currencyCode=USDT

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:24
Bitcoin ineens bijna +20% :o https://bit.ly/2v8p1B8

:+

• ggj87
Op BitMex gaan ze toch alleen long/short? In dat volume zit toch veel leverage? Ik houd zelf altijd voornamelijk Bitfinex en Binance in de gaten.

• RaptorXS

• Slux
  • Niet online
ggj87 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 21:53:
Op BitMex gaan ze toch alleen long/short? In dat volume zit toch veel leverage? Ik houd zelf altijd voornamelijk Bitfinex en Binance in de gaten.
Leverage trading is ook trading je doet het alleen met geleend geld de trades zijn gewoon BTC trades

https://coinmarketcap.com/currencies/bitcoin/#markets

Order boekjes volgen heeft zo ie zo weinig zin helemaal op de kleine exchanges imo

• Klaas25
Nou die wekelijkse telegraaf update vind k wel leuk maar uitwerkijg is wat minder. Beetje antwoorden afkappen en alles onder 10 min proberen te houden.

Ripple en XRP weer het onderwerp haha. Leuk. Zo nooit besproken en nu 3x achter elkaar. Ik blijf me verbazen over de verdeeldheid en 2 kampen. Erg intressant dat zeker.

• Marthusiast
Ik keek ook ook op Binance @ggj87 .. @Slux , Binance is #1 qua volume..

https://coinmarketcap.com/rankings/exchanges/

Of interpreteer ik dat verkeerd?

• PilatuS
  • Niet online
Marthusiast schreef op woensdag 26 september 2018 @ 22:09:

Je hebt natuurlijk wel totaal volume en BTC volume. Binance doet heel veel volume buiten BTC tegenover een exchange die bijna alleen BTC doet.

• Slux
  • Niet online
Marthusiast schreef op woensdag 26 september 2018 @ 22:09:

Ze zijn niet nr 1 in volume met de handel in BTC, op de top exchanges gaat per exchange gemiddeld 2 miljard om per 24 uur een Binance doet ''maar'' 200 miljoen per 24 uur

• Yub
  • Registratie: December 2013
  • Niet online

Yub

Klaas25 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 22:08:
Nou die wekelijkse telegraaf update vind k wel leuk maar uitwerkijg is wat minder. Beetje antwoorden afkappen en alles onder 10 min proberen te houden.

Ripple en XRP weer het onderwerp haha. Leuk. Zo nooit besproken en nu 3x achter elkaar. Ik blijf me verbazen over de verdeeldheid en 2 kampen. Erg intressant dat zeker.
Fijn die aandacht. Negatieve aandacht is ook aandacht zeg ik normaal. Maar het blijft tenenkrommend om aan te horen. En dat note bene voor een krant..

• Marthusiast
raq schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 22:44:
[...]

Leuk initiatief de OTA.

Toch heb ik wel m’n bedenkingen bij de OTA:
Fucking euro’s, die as we speak nog worden bijgedrukt, gebruiken om via een app van alle Nederlandse kutbanken een weddenschap te uit te betalen. En dat op een die-hard cryptoforum... 8)7 8)7 gemiste kans

We kunnen toch minimaal wel allemaal even voor 5usdT een shitcoin (BCH/XRP/Dogecoin) kopen en die naar de winnaar sturen?

Misschien een ideetje voor de volgende OTA.
Vergeten te reageren.. Haha ja natuurlijk, ideëen moeten zich ontwikkelen he! Wat een super logisch voorstel, geen idee waarom niemand daar (blijkbaar) tot nu toe aan heeft gedacht. Maakt ff niet uit in welke vorm, maar +1 om volgende OTA een x bedrag in y crypto naar de winnaar over te maken! Goed idee!

• Marthusiast
Kijk @Slux en @PilatuS zo leer ik nog eens wat (ben ook maar een beginneling), dank!
Pagina: 1 ... 293 ... 408 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!