TomTorquay schreef op zondag 20 mei 2018 @ 09:25:
[...]
In principe wel en stap ik tijdig uit. Maar door mijn eigen nonchalance heb ik mezelf in een positie gemanoeuvreerd waar ik eigenlijk niet wil uitstappen. Maar moest BTC onder $7700 duiken, dan doe ik dat alsnog en aanvaard ik dan maar mijn (vrij groot) verlies. Dat zal me dan hopelijk leren om in het vervolg een stop loss te zetten

We leren allemaal iedere dag weer bij
Even terugkomend op mijn bericht van gisteravond: Ik zit naast BTC nu in +-8 verschillende alts, 1 met USDT pairing, de anderen alleen met BTC/ETH pairing. ETH gedraagt zich niet veel anders dan BTC.
Zou ik er nu van uitgaan dat die daling inderdaad komt, dan heeft het geen zin om stop losses richting BTC te zetten, want dan daal je gewoon verder. Je moet dus nu eigenlijk al je plan trekken: Stap ik nu uit, betaal ik viermaal 8x een 0,05% fee (Eerst naar BTC, dan naar USDT, later weer terug naar BTC, daarna naar de alt en dat voor 8 alts) om richting USDT uit te stappen en zet ik op BTC een strakkere stop loss, of zie ik ook kans op een stijging en blijf ik zitten in de alts? Maar voor de alts die ik heb verwacht ik geen vreemde dingen omdat er geen nieuws gepland is of op basis van de grafieken een daling verwacht kan worden, zonder dergelijke berichten over BTC zou ik blijven zitten.
Het voelt voor mij een beetje als: Apple gaat mogelijk slechte jaarcijfers presenteren, ik moet dus nu rekening houden met het dalen van mijn Volkswagen aandelen.
En begrijp me niet verkeerd (even als reactie op een aantal reacties van gisteren), ik ben niet negatief ingesteld, ik doe ook al enige tijd mee, ik doe ook genoeg leuke ontspannende andere dingen, ik heb geen té hoge verwachtingen, ik vind het ook niet erg om hier en daar wat te verliezen, maar ik vind het gewoon jammer dat dit allemaal zo aan elkaar verbonden is en blijft. Het zou als voorbeeld kunnen helpen om bijv. een exchange te krijgen met alleen Euro pairs (geen Tether gezeik meer), zonder dat BTC gelist is (ik ben voor BTC, maar echt een alt exchange om die losweking te bespoedigen) en zonder API, zodat er alleen mensen ipv bots handelen
Replace fear of the unknown with curiosity | 48 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen