Ok, de beloofde GVT TA
Eerst enkele opmerkingen:
- Wat BTC doet bepaalt mee de koers van GVT. Als BTC doorheen de $7800 zakt, dan zakt GVT hoogstwaarschijnlijk gewoon mee, ook al is de TA voor GVT op zich positief
- Ik weet niet wat voor nieuws er aan zit te komen voor GVT, dat heeft natuurlijk ook invloed. Sell the news is heel actueel in de cryptomarkt
- Hieronder staat wat ik zie en hoe ik het interpreteteer. TA is geen wetenschap, er komt altijd enige mate van interpretatie aan te pas
- Ik geef geen uitsluitsel over toekomstige trends. Zo werkt TA niet. Het geeft kansen aan, geen zekerheden
- Als je niet in TA gelooft, sla deze post dan over en onthou jezelf alstublieft van inhoudsloos commentaar
- Andere visies dan de mijne, of aanvullingen zijn zeer, zeer welkom. Ik herhaal opnieuw: ik ben hier ook en vooral om te leren
Goed, na deze hele boterham mijn visie op GVT.
RSI, MFI
Korte termijn overbought, op langere termijn is er wel nog (veel) ruimte voor groei.
Op basis hiervan schat ik de kans zeer reëel dat we een kleine correctie krijgen (al kan GVT eerst wel nog wat doorgroeien), waarna we nog wel eens een stevige portie verder omhoog zouden kunnen schieten. Termijn correctie: binnen nu en enkele dagen, termijn verdere doorgroei: volgende week en later. Opmerking: RSI op weekbasis staat nog steeds vrij hoog. Dit betekent een risico op nog wat (relatief beperkte) extra zakking vooraleer we omhoog gaan.
Aroon
1h, 2h Aroon zit vrij dicht tegen het verzadigingspunt aan, hieruit leid ik af dat we binnenkort een (kleinere) correctie krijgen. Op 4h Aroon neutraal, op een dag gerekend zit Aroon zelf nog zeer laag, wat potentieel schept voor de nodige opwaartse bewegingen op middellange termijn.
Fisher, DeMark
Vrij hoog op basis van 1h-4h-candles, vrij laag op basis van 1d-candles. Dit bevestigt mijn eerdere verhaaltjes: op kortere termijn even corrigeren, daarna waarschijnlijk verder omhoog. Op weekniveau zitten we echter nog steeds vrij hoog (remember de GVT knalrun van maart), dus ik hou toch een slag om de arm voor nog een verdere daling.
EMA's
T.e.m. 4h timeframes duidelijk candles die stevig boven de EMA's sluiten. Dit wijst op het risico dat er binnen relatief korte periode een (beperkte) correctie aankomt.
Candlesticks
Ik ga hierover niet echt in detail, op korte timeframes heeft dit niet al te veel meerwaarde. Ook op langere timeframes met een korreltje zout te nemen, maar ik wou het toch meegeven. Op de weekly candles zien we deze week een 'hammer' voor GVT, wat op zich een zeer bullish signaal is.
MACD
Positieve crossing op het 1D-timeframe, op zich goed teken voor de middellange termijn. Op kortere timeframes nog geen crossings, maar de MACD lijkt wel te gaan neerwaarts afbuigen: correctie.
Williams
Is de bodemwaarde bereikt voor GVT? Op basis van deze indicator zou ik daar nog niet helemaal zeker voor zijn. Vind het signaal niet geweldig, maar ook niet slecht er uit zien.
Ichimoku
GVT heeft momenteel moeite om in de 1D-Ichimoku cloud in te breken. Kans dat de correctie er vrij snel aankomt is dan ook reëel. Als we bij een herkansing er door breken, dan ligt de weg potentieel open naar 0.00285
Fibonacci
GVT zit nu op ongeveer 58% terugval van zijn maximale waarde. Typisch krijg je een bounce op 61.8%. Dat kan ook een paar procent hoger of lager gebeuren. Ergo: ofwel is de bounce al gebeurd, ofwel moeten we nog iets lager en bouncet ie dan of, ofwel zakken we door de 61.8%-support. In dat geval gaan we terug naar af. Op de grafiek gezien betekent dat wanneer GVT onder de 0.0018 zakt (daar ligt die 61.8%), ie wsl ook veel dieper gaat zakken. Wegwezen in dat geval, zou ik zeggen.
Support
In het verleden is 0.0020 nog al een belangrijke support/resistance gebleken voor GVT. Ook nu lijkt de coin er een stevige brok aan te hebben. De volgende neerwaartse support lijkt op 0.00135 te liggen. Opwaarts zou ik op basis van het verleden zeggen ergens rond 0.0024 en dat is ook exact waar we vandaag zijn tegenaan gebotst.
Conclusie
Op heel korte termijn zie ik sowieso een kleinere correctie aankomen. Daarna is er voldoende potentieel om opnieuw te gaan stijgen, maar enkele indicatoren waarschuwen ons toch dat het ook nog wat dieper kan gaan vooraleer we finaal de weg omhoog weer hebben gevonden. Evenwel, als we onder de 0.0018 zouden zakken, dan blijkt er onvoldoende support te zijn en dan kan GVT nog een bak verder zakken. In het algemeen ben ik echter vrij positief, maar onder het nodige voorbehoud en mits (eventueel) een klein tikkeltje geduld.
Nemo potest nocere meam me invito tactiost