[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 268 ... 408 Laatste
Acties:
  • 1.165.281 views

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
RaptorXS schreef op maandag 10 september 2018 @ 02:28:
[...]

Resultaten uit het verleden zijn idd. geen garantie voor de toekomst.
En helemaal niet met TA die alle kanten opgaat, al vaker hier gemeld.. het kan vriezen of dooien.
Kansloze en nutteloze reactie nummer 5273.

• TomTorquay
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-02-2023
RaptorXS schreef op maandag 10 september 2018 @ 02:28:
En helemaal niet met TA die alle kanten opgaat, al vaker hier gemeld.. het kan vriezen of dooien.
Wat is nu het nut van deze inhoudsloze oneliners? Je kan toch niet ontkennen dat 'we' hier op het forum in het verleden best goed in de smiezen hadden wat er de komende tijd ging gebeuren?

Nemo potest nocere meam me invito tactiost

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
TomTorquay schreef op maandag 10 september 2018 @ 02:36:
[...]

Wat is nu het nut van deze inhoudsloze oneliners? Je kan toch niet ontkennen dat 'we' hier op het forum in het verleden best goed in de smiezen hadden wat er de komende tijd ging gebeuren?
Het nieuws van Vitalik Buterin (eth) was blijkbaar nieuws genoeg om de eth goed te laten zakken in koers,
heeft niks met TA te maken.
Nog maar een keer de bron: https://www.zerohedge.com...explosive-growth-are-over

• TomTorquay
RaptorXS schreef op maandag 10 september 2018 @ 02:50:
Het nieuws van Vitalik Buterin (eth) was blijkbaar nieuws genoeg om de eth goed te laten zakken in koers,
heeft niks met TA te maken.
Nog maar een keer de bron: https://www.zerohedge.com...explosive-growth-are-over
Sja, en zo blijft iedereen in z'n eigen gelijk leven. Ik had al lang voor dat bericht gewaarschuwd dat ETH doorheen zijn basisresistance was gezakt. En ik was echt niet de enige. Kan je rustig nakijken in de vorige pagina's. Enfin, we agree to disagree. Ik ga niet opnieuw heel de discussie aan.

• TomTorquay

Klinkt als een plausibele verklaring in verband met wat de voorbije dagen gebeurde
(mega-aantal shorts geopend gevolgd door crash van $1000)

• Bastrianos
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 06-12-2022
EOS maakt een klein runnetje lijkt het. Ik ben ingestapt en ga voor 5% winst in USDT.

Edit :F

[ Voor 6% gewijzigd door Bastrianos op 10-09-2018 09:35 ]

• Storm300
  • Laatst online: 12-12-2023
PilatuS schreef op maandag 10 september 2018 @ 00:46:
[...]

Ik hoop dat dit gebeurt :)

Aan de andere kant denk ik dat we een goede harde low nodig hebben om klaar te zijn met dit gezeik. De hele tijd maar bouncen tussen 6k en een paar k hoger moet ook maar eens klaar zijn. Daarom denk ik zelf dat we een goede low moeten maken en vanuit daar weer de weg omhoog kunnen vinden. Ik denk zelf niet dat een low als 5.7k laag genoeg is om er klaar mee te zijn.

Edit: Vind dit toch ook wel een mooi lange termijn idee: https://www.tradingview.c...NDARY-ANALYSIS-LONG-TERM/

100k BTC !!11!!one :P
Ik heb deze maar even opgeslagen om in de toekomst af en toe te kunnen vergelijken met de stand op dat moment.

Hij tekent nu dezelfde parabool als in het verleden, maar persoonlijk denk ik dat deze veel sneller bereikt zal zijn. Komende maanden/jaren zullen er veel meer katalysatoren zijn dan in het verleden. En deze zijn juist niet te voorzien.

Dit zou betekenen dat die 100.000 sneller gehaald zal worden _/-\o_
Maar uiteraard eerst de dip.
Fingers crossed!!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 20:17
Dan ben je wel heel zeker van je zaak. Ik denk dat we toch echt omhoog gaan en ik ben niet de enige als ik zo de verschillende voorspellingen bekijk en als het niet zo is dan zie ik het wel over een paar maanden :)

Zero.

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Pelox schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:59:
[...]

Dan ben je wel heel zeker van je zaak. Ik denk dat we toch echt omhoog gaan en ik ben niet de enige als ik zo de verschillende voorspellingen bekijk en als het niet zo is dan zie ik het wel over een paar maanden :)
[afbeelding]

Weg

• RelBel80
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 25-11-2025
Anders dumpen we weer eens wat voor de afwisseling :)

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Het lijkt wel alsof HOT kunstmatig op 20 sats gehouden wordt, net als een tijdje terug op 10 sats. Denken jullie dat dit inderdaad het geval is?

• Pelox
radem205 schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:08:
Het lijkt wel alsof HOT kunstmatig op 20 sats gehouden wordt, net als een tijdje terug op 10 sats. Denken jullie dat dit inderdaad het geval is?
Nee, iedereen wil gewoon HOT hebben, binnenkort top 25 en dan top 10 _/-\o_

Zero.

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 21:40
TomTorquay schreef op maandag 10 september 2018 @ 06:25:
[video]
Klinkt als een plausibele verklaring in verband met wat de voorbije dagen gebeurde
(mega-aantal shorts geopend gevolgd door crash van $1000)
Eigenlijk is die hele cryptomarkt één grote neppe (lees: gemanipuleerde) bende. Dure gebakken lucht.

Verwijderd

Pelox schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:50:
[...]

To the moooooooooooon *O* :w *O*
...and beyond

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-01 20:37

zomertje

Barisax knorretje

Bovenstaande discussies doet me ook zoeken naar dat plaatje van die glazen bol.... echt weten we het niet. Ik denk dat rond de 6k wel de bodem is, en de alts zijn vaak ook al 90% gezakt. Veel meer lucht zou er niet in moeten zitten, projecten werken weldegelijk nog aan producten en zijn dan ondergewaardeerd.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• JorzoR
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 06:53
zomertje schreef op maandag 10 september 2018 @ 12:34:
Veel meer lucht zou er niet in moeten zitten
Tot 0 zit er nog lucht in :9

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:02
Pelox schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:50:
[...]

Haha dan word ik echt gek als dat gebeurt!! :9~
Hoe groot zijn jullie bags? :P

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ToMbjqPaZJqgGKTTPAOhLF1I/full.jpg

Marstek Venus E v3 | v146 | NoM | HWP1

• Pelox
PHPResource schreef op maandag 10 september 2018 @ 12:46:
[...]

Haha dan word ik echt gek als dat gebeurt!! :9~
Hoe groot zijn jullie bags? :P
Nog niet groot genoeg hoop ik.. :+

Zero.

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Pelox schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:59:
[...]

Ik ben ook bullish vanaf hier maar ging er wel vanuit dat we na het fud bericht onder de 6.2k zouden gaan zakken. Zeker gezien het geweld omlaag, maar hij hield net stand gelukkig! 8)

Dit is mijn kijk op de zaak (vooral een lange tijd)
Ik verwacht eigenlijk een saaie periode met niet enorm veel beweging. Ik zie ons nog wel tijden tussen 6-8k regionen rond hobbelen. Een bullmarket is nog ver weg, een reserval van bear naar bull kost ook gewoon tijd. Uiteindelijk zullen mensen in zien dat we niet verder zakken dan die 5.7k en instappen. Dit zorgt dan weer voor een opleving en andere buitenstaanders gaan dit zien en zo start onze nieuwe maanreis. Dit kan een lange tijd duren!

2000/3000/4000 zijn voor mij allemaal onwaarschijnlijk. Geloof nog steeds niet dat we nog een lagere yearly-low pakken als die 5.7k.

• Pelox
Tominatie schreef op maandag 10 september 2018 @ 13:05:
[...]

Ik ben ook bullish vanaf hier maar ging er wel vanuit dat we na het fud bericht onder de 6.2k zouden gaan zakken. Zeker gezien het geweld omlaag, maar hij hield net stand gelukkig! 8)

Dit is mijn kijk op de zaak (vooral een lange tijd)

[...]
Dan zijn wij het eens met elkaar :Y

Ik denk trouwens dat we nog voor het einde van het jaar een opleving krijgen, ik zie namelijk een relatie tussen een teveel aan spaargeld en crypto's waardoor men aan het einde van het jaar van een x bedrag af moet.

Hoe groot die opleving is weet ik niet, als we richting de 8k gaan ben ik persoonlijk al tevreden ik verwacht geen ath's maar je weet het niet he..

[ Voor 10% gewijzigd door Pelox op 10-09-2018 13:10 ]

Zero.

• Tominatie
  • Niet online
Pelox schreef op maandag 10 september 2018 @ 13:09:
[...]

Dan zijn wij het eens met elkaar :Y

Ik denk trouwens dat we nog voor het einde van het jaar een opleving krijgen, ik zie namelijk een relatie tussen een teveel aan spaargeld en crypto's waardoor men aan het einde van het jaar van een x bedrag af moet.

Hoe groot die opleving is weet ik niet, als we richting de 8k gaan ben ik persoonlijk al tevreden ik verwacht geen ath's maar je weet het niet he..
Op lange termijn verwacht ik 100k voor 1 bitcoin dus nieuwe ATH's zullen komen maar wanneer is de vraag :P

Wat mij best wel irriteert is dat die onzin fud berichten altijd perfect worden getimed. Nu werd hij geplaatst toen er al flink werd gesproken over een Bartje (in de TA), dus dan kan je makkelijker die koers laten dalen als je er even tegenaan schopt want dan reageren alle daytraders/ta'ers en zakken we verder weg. Treurig gewoon. Die mensen daarachter worden hierdoor alleen maar rijker :(

OF ben ik dan te argwanend?

Verwijderd

Zakken of niet, toch ff 15% gemaakt op waves

• Tominatie
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2018 @ 13:32:
Zakken of niet, toch ff 15% gemaakt op waves
Zo da's lekker zeg. _/-\o_

Verwijderd

Ja die hebben vandaag Smart Contracts MainNet Release, dus ik dacht ik ga all in
Baat het niet dan schaad het niet :P

• Bastrianos
Geld dat over is, wordt geïnvesteerd. Dat doe ik ook. Naast een gezonde spaarpot, los ik mijn hypotheek af, heb ik nu zonnepanelen en handel ik in crypto.

Als je ziet wat voor bedragen er voor kunst en oldtimers wordt geboden, dan kun je daar vraagtekens bij plaatsen. Is die auto dat echt waard? Echter, wanneer er voldoende geld over is, is er wel weer een nieuwe koper die er een ath bedrag voor neer telt. Het geld kan immers gemist worden en er wordt van uit gegaan dat het goed zijn waarde behoud, dan wel vermeerderd in waarde. Uiteraard betreft het hier schaarste goederen, maar het is wat de nieuwe koper er voor over heeft en denkt waard te zijn. Danwel over een bepaalde tijd.

Crypto is volatiel, maar op (zeer) lange én korte termijn in mijn optiek niet veel anders.

Ik hoop dat mijn tijd, effort en plezier dat ik met crypto beleef, uiteindelijk resulteert in een USB stick vol munten en tokens, waar mijn dochters erg blij van zullen worden.
Ik haal er nu in ieder geval (meestal) voldoening uit. 🙂

• PilatuS
  • Niet online
Pelox schreef op maandag 10 september 2018 @ 13:09:
[...]

Zowel spaargeld als crypto is dezelfde box voor de belasting. Tenzij mensen het niet opgeven natuurlijk. Het probleem daarmee is alleen dat stel iemand koopt 1 Bitcoin voor zeg 6k en die wordt later 50k dan kan dat geld alleen zwart terug gehaald worden zonder problemen te krijgen. Gezien de lage belasting op zowel crypto als spaargeld is netjes opgeven toch wel het handigste. Zodra je crypto koopt en het niet opgeeft kan je het later niet meer zonder gezeik op je rekening laten storten. Persoonlijk vind ik het niet opgegeven alles behalve handig en ik vraag mij ook af of er veel mensen zullen zijn die kopen om spaargeld zwart te maken.

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Bastrianos schreef op maandag 10 september 2018 @ 13:53:
Geld dat over is, wordt geïnvesteerd. Dat doe ik ook. Naast een gezonde spaarpot, los ik mijn hypotheek af, heb ik nu zonnepanelen en handel ik in crypto.

Als je ziet wat voor bedragen er voor kunst en oldtimers wordt geboden, dan kun je daar vraagtekens bij plaatsen. Is die auto dat echt waard? Echter, wanneer er voldoende geld over is, is er wel weer een nieuwe koper die er een ath bedrag voor neer telt. Het geld kan immers gemist worden en er wordt van uit gegaan dat het goed zijn waarde behoud, dan wel vermeerderd in waarde. Uiteraard betreft het hier schaarste goederen, maar het is wat de nieuwe koper er voor over heeft en denkt waard te zijn. Danwel over een bepaalde tijd.

Crypto is volatiel, maar op (zeer) lange én korte termijn in mijn optiek niet veel anders.

Ik hoop dat mijn tijd, effort en plezier dat ik met crypto beleef, uiteindelijk resulteert in een USB stick vol munten en tokens, waar mijn dochters erg blij van zullen worden.
Ik haal er nu in ieder geval (meestal) voldoening uit. 🙂
Maar wat gebeurt er als de volgende economische crisis zich aandient. Ik verwacht een vlucht in crypto

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 21:40
PilatuS schreef op maandag 10 september 2018 @ 13:59:
[...]

Zowel spaargeld als crypto is dezelfde box voor de belasting. Tenzij mensen het niet opgeven natuurlijk. Het probleem daarmee is alleen dat stel iemand koopt 1 Bitcoin voor zeg 6k en die wordt later 50k dan kan dat geld alleen zwart terug gehaald worden zonder problemen te krijgen. Gezien de lage belasting op zowel crypto als spaargeld is netjes opgeven toch wel het handigste. Zodra je crypto koopt en het niet opgeeft kan je het later niet meer zonder gezeik op je rekening laten storten. Persoonlijk vind ik het niet opgegeven alles behalve handig en ik vraag mij ook af of er veel mensen zullen zijn die kopen om spaargeld zwart te maken.
De vrijstelling van die box is 30k, dus als m'n portefeuille een waarde vertegenwoordigt van een bedrag dat lager ligt, heeft opgeven dan zin?

• PilatuS
  • Niet online
outlandos schreef op maandag 10 september 2018 @ 14:06:
[...]

De vrijstelling van die box is 30k, dus als m'n portefeuille een waarde vertegenwoordigt van een bedrag dat lager ligt, heeft opgeven dan zin?
Dan juist opgeven. Stel het is 5k en over 1 jaar 40k kan je dat anders niet verklaren. Je betaald er nu dan ook niets over, dus opgeven kan geen kwaad :)

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-01 18:50
Dogecoin is maar een hele vreemde eend, die trekt zich niks aan van de overige coins haha

• Bastrianos
zomertje schreef op maandag 10 september 2018 @ 14:01:
[...]

Maar wat gebeurt er als de volgende economische crisis zich aandient. Ik verwacht een vlucht in crypto
Ik verwacht geen vlucht in crypto in eurolanden. De euro is stabieler dan BTC.

Tijdens een crisis is er bij meer mensen minder geld over om te investeren. Als er spaarpotjes moeten worden aangebroken, zullen dit vast ook crypto spaarpotjes zijn.

Toch doen aandelen als ik mij niet vergis, het vaak goed in tijden van crisis. Dan zullen de op de omgekeerde cryprospaarpotjes ook vast snel van eigenaar wisselen op Exchanges.

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:28
outlandos schreef op maandag 10 september 2018 @ 14:06:
[...]

Ik heb vorige jaar zelfs m'n belastingaangiftes voor de voorgaande 5 jaar ofzo aangepast om m'n cryptobezittingen (zelfgeminede btc) op te geven, ookal was dat peanuts. Inmiddels laat ik er een huis voor bouwen O-)

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Bastrianos schreef op maandag 10 september 2018 @ 14:17:
[...]

Ik verwacht geen vlucht in crypto in eurolanden. De euro is stabieler dan BTC.

Tijdens een crisis is er bij meer mensen minder geld over om te investeren. Als er spaarpotjes moeten worden aangebroken, zullen dit vast ook crypto spaarpotjes zijn.

Toch doen aandelen als ik mij niet vergis, het vaak goed in tijden van crisis. Dan zullen de op de omgekeerde cryprospaarpotjes ook vast snel van eigenaar wisselen op Exchanges.
Meestal begint de crisis met een lekkere 30% crash op de beurs, en dan gaan mensen zoeken waar ze nog wel wat kunnen verdienen. En de vraag is of de volgende crisis weer het vertrouwen in de banken aantast, ook iets waar de bitcoin een alternatief voor biedt

[ Voor 18% gewijzigd door zomertje op 10-09-2018 14:49 ]

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 00:13
anboni schreef op maandag 10 september 2018 @ 14:22:
[...]

Ik heb vorige jaar zelfs m'n belastingaangiftes voor de voorgaande 5 jaar ofzo aangepast om m'n cryptobezittingen (zelfgeminede btc) op te geven, ookal was dat peanuts. Inmiddels laat ik er een huis voor bouwen O-)
is madurodam nog niet vol gebouwd dan?

• Pelox
PilatuS schreef op maandag 10 september 2018 @ 13:59:
[...]

Ik moet nog even kijken hoe ik het van afgelopen jaar ga opgeven, ik weet gewoon niet meer wat ik had op 1 januari.. :/

Zero.

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:28
bie100 schreef op maandag 10 september 2018 @ 14:51:
[...]

is madurodam nog niet vol gebouwd dan?
Helaas wel, daarom doen wij het maar op een 1:1 schaal :P

• Pelox
anboni schreef op maandag 10 september 2018 @ 14:22:
[...]

Wij hebben 1,5 maand geleden de sleutel van ons nieuwbouw huis ontvangen, niet van de crypto's ;)

Als ik ooit mijn keuken of badkamer terug kan verdienen ben ik zeer tevreden!

Zero.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 00:13
Pelox schreef op maandag 10 september 2018 @ 14:53:
[...]

Ik moet nog even kijken hoe ik het van afgelopen jaar ga opgeven, ik weet gewoon niet meer wat ik had op 1 januari.. :/
ik wel verlies :)

• Pelox
Haha 1 januari had ik dikke winst hoor 10x inleg

ps. Je hoeft straks toch enkel je bezit op 1 januari 2018 op te geven of ook van 31 december 2018?

[ Voor 23% gewijzigd door Pelox op 10-09-2018 16:31 ]

Zero.

• PilatuS
  • Niet online
[...]

Even een keer uitzoeken dan. Afhankelijk van hoe je het bewaard moet het wel uit te zoeken zijn.

Het wordt een relatief duur jaar gezien de prijzen van 1 jan dit jaar. BTC stond zo rond de 11k euro op die dag.
ps. Je hoeft straks toch enkel je bezit op 1 januari 2018 op te geven of ook van 31 december 2018?
Je geeft op in euro's wat de totale waarde was op 1 jan :)

[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 10-09-2018 15:04 ]

• Chris.nl
  • Niet online
Pelox schreef op maandag 10 september 2018 @ 15:00:
[...]

Haha 1 januari had ik dikke winst hoor ik geloof iets van 100%

Alleen de waarde van je bezit op 1 jan van hetzelfde jaar waarover je aangifte doet.

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-01 09:28
[...]

Volgend jaar ff screenshot maken van Delta. Heb ik ook gedaan rondom 1 januari. Ging hier destijds nog een discussie rond over op welk tijdstip. Geloof dat de uitkomst was dat je de gehele dag op 1 januari mag kiezen welk tijdstip je aanhangt.

Helaas had ik toen ook nog een vette bag. Gelukkig komt die niet boven de heffingsgrens uit (60k samen met partner).

In ander nieuws. BTC en de alts zakken langzaam weg? Vind het wel fijn vandaag ff in USDT te zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door B-Bandit op 10-09-2018 15:41 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• PilatuS
  • Niet online
B-Bandit schreef op maandag 10 september 2018 @ 15:41:
[...]
Ging hier destijds nog een discussie rond over op welk tijdstip. Geloof dat de uitkomst was dat je de gehele dag op 1 januari mag kiezen welk tijdstip je aanhangt.
Klopt. Gewoon de laagste prijs van iedere coin op die dag pakken, van de exchange met de laagste prijs van die dag.

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
bij verlies zouden we geld van de belastingdienst moeten krijgen :>

• tias86
  • Laatst online: 08-09-2021
Verwijderd schreef op zondag 9 september 2018 @ 22:38:
Wat is er met dat DGD gebeurd..pfffffffff
Dat stond begin dit jaar gewoon boven de $500
Dat is die coin die ALTIJD tegen BTC in gaat en backed is door goud, dus heel waardevast. _O-

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:09
Nog steeds geen sub$6k. Maar het scheelt nog slechts één keer -5%.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
The Redman schreef op maandag 10 september 2018 @ 17:00:
Nog steeds geen sub$6k. Maar het scheelt nog slechts één keer -5%.
Mijn stop losses zijn ook nog steeds niet afgegaan. Wel iets verlies op ONT/NEO/HOT, maar binnen de acceptabele range.

Lekker nog even dit niveau houden en dan weer omhoog wat mij betreft. Ondertussen wordt er GAS en ONG opgewekt, die maken ook wel iets goed.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• Klaas25
  • Laatst online: 01-12-2025
Precies om 00:00 als je "gelukkig nieuwjaar" schreeuwt dat moment moet je noteren. De waarde van je geld en crypto moet je dan het jaar daarop (2019) invullen en daarover (dus 1 jan. 2018 00:00) betalen.

Dus van mij mag de bullrun starten op 1 januari een minuutje in het nieuwe jaar en niet eerder 😅😂😂

[ Voor 14% gewijzigd door Klaas25 op 10-09-2018 17:17 ]

• Bastrianos
Ik heb mijn (kleine) verlies genomen op EOS. Komt er gewoon nog niet doorheen en ik zit weer in USDT, op een dot SPHTX na.

• Tominatie
  • Niet online
Dragonchain doet het veruit het beste in mijn hold-porto. Nadert zelfs de top 100 op CMC, maar dat komt vooral omdat de andere coins het zwaar laten afweten en Dragon stabiel blijft in sat. (zelfs iets stijgt).
Hold hem al maanden en sta "maar" -34% in btc. 8)7

Maar ik denk dat ik wel weet waarom Dragonchain zo weinig daalt t.o.v. BTC. D'r is namelijk een Dragon Slumber Score (DDS). Je moet je coins dus vasthouden in je wallet om deze score te houden. Hoe hoger je score, hoe groter de invloed die je hebt in het ecosysteem. Daarnaast kan je nog veel meer met je DDS (je krijgt bijvoorbeeld voorrang bij ICO's die op Dragon gaan draaien, veel hogere kortingen etc.). Best een geinig model om holden te stimuleren.

Op OriginTrail sta ik -69% *O* :')
Op Matrix ai Network -48% 8)7 :)F

Vraag me af: when moon? >:)

Heb net ook even berekent (via m'n excel overzicht) hoeveel verlies ik sta al zou ik nu bijkopen (met het nog niet verkregen salaris), dan zou ik mijn TRAC naar -38% verlies in BTC kunnen krijgen. Dat ziet er dan al iets beter uit.. :P

Dus hopen dat het nog maanden zo laag staat allemaal, dan kan ik mijn bags flink omlaag krijgen. (in gemiddelde _O- ).

• The Redman
ETH .03

.02 soon! :)

• Tominatie
  • Niet online
Yup. ETH is echt een no-go voor mij als investeerder. Die gaat nog veel lager komen, wordt misschien weer interessant op 50-100 dollar.

• Klaas25
Tominatie schreef op maandag 10 september 2018 @ 19:02:
[...]

Yup. ETH is echt een no-go voor mij als investeerder. Die gaat nog veel lager komen, wordt misschien weer interessant op 50-100 dollar.
50-100 terwijl die op 1300 stond ooit. dat is gewoon naar 0 gaan. dood

• Tominatie
  • Niet online
Klaas25 schreef op maandag 10 september 2018 @ 19:04:
[...]

Yup, maar als ik eerlijk ben is dat ook gewoon terecht. ETH zijn netwerk zuigt al zolang en er gebeurt maar niks dat kan gewoon niet. Ze worden overklast door andere platformen die veel sneller zijn.

Als investeerder zou ik niet weten waarom ik ETH zou kopen. Wat voegt het nog toe als 't netwerk slecht werkt en dApps andere netwerken gaan gebruiken?

• The Redman
Tominatie schreef op maandag 10 september 2018 @ 19:07:
[...]

Yup, maar als ik eerlijk ben is dat ook gewoon terecht. ETH zijn netwerk zuigt al zolang en er gebeurt maar niks dat kan gewoon niet. Ze worden overklast door andere platformen die veel sneller zijn.

Als investeerder zou ik niet weten waarom ik ETH zou kopen. Wat voegt het nog toe als 't netwerk slecht werkt en dApps andere netwerken gaan gebruiken?
Afgezien van shitcoins die te veel inleveren op decentralisatie/immutability (e.g. NEO, EOS, XLM), welke platformen zijn dat precies?

• TomTorquay
Klaas25 schreef op maandag 10 september 2018 @ 19:04:
[...]

Dat is gewoon -90%, zoals alle andere altcoins.
NEO ging van $200 naar $15 (-92%)

• burnebie
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 23:59
Ondertussen lijkt BTC zijn grip op 6300 te verliezen.

• Tominatie
  • Niet online
The Redman schreef op maandag 10 september 2018 @ 19:09:
[...]

Afgezien van shitcoins die te veel inleveren op decentralisatie/immutability (e.g. NEO, EOS, XLM), welke platformen zijn dat precies?
Platformen waar dApps wel op werken zoals POA :)
Ik spreek alleen uit ervaring. DopeRaider bijv. moest noodgedwongen overstappen van ETH naar POA door het dramatische netwerk van ETH. Alleen weet ik niet of dergelijke platformen ETH kunnen overklassen als zij ook dezelfde hoeveelheid demand op hun netwerk hebben als ETH.

En EOS kan 100% veel gaan toevoegen met die enorme funding. Ik verwacht veel van ze ook al ben jij er duidelijk geen fan van. :P

• Chris.nl
  • Niet online
[...]

IOST, maar is die Q2 2019 pas up-and-running

• Tominatie
  • Niet online
Chris.nl schreef op maandag 10 september 2018 @ 19:18:
[...]

IOST, maar is die Q2 2019 pas up-and-running
Haha ben benieuwd. Tis te hopen dat het IOST team wat beter met zijn tijd omgaat dan het ETH team. Die oefenen gewoon maanden op een dansje in plaats van zorgen dat 't netwerk in orde komt. :+

• The Redman
Tominatie schreef op maandag 10 september 2018 @ 19:13:
[...]

Platformen waar dApps wel op werken zoals POA :)
Ik spreek alleen uit ervaring. DopeRaider bijv. moest noodgedwongen overstappen van ETH naar POA door het dramatische netwerk van ETH. Alleen weet ik niet of dergelijke platformen ETH kunnen overklassen als zij ook dezelfde hoeveelheid demand op hun netwerk hebben als ETH.

En EOS kan 100% veel gaan toevoegen met die enorme funding. Ik verwacht veel van ze ook al ben jij er duidelijk geen fan van. :P
PoA... Trusted nodes/voted authorities...Net als met dPoS heeft PoA weinig van de voordelen waarvoor blockchains bestaan dus geen waardig alternatief op een decentraal gedistribueerd netwerk.

• Chris.nl
  • Niet online
Tominatie schreef op maandag 10 september 2018 @ 19:21:
[...]

Haha ben benieuwd. Tis te hopen dat het IOST team wat beter met zijn tijd omgaat dan het ETH team. Die oefenen gewoon maanden op een dansje in plaats van zorgen dat 't netwerk in orde komt. :+

[video]
'k Heb me flink ingelezen op de punten die @The Redman noemt, ben nu aan het werk maar zal deze post vanavond laat aanpassen met wat IOST propaganda links die zeggen die issues te verhelpen.

- edit - zie hier

[ Voor 7% gewijzigd door Chris.nl op 10-09-2018 22:57 ]

• The Redman
Chris.nl schreef op maandag 10 september 2018 @ 19:23:
[...]

'k Heb me flink ingelezen op de punten die @The Redman noemt, ben nu aan het werk maar zal deze post vanavond laat aanpassen met wat IOST propaganda links die zeggen die issues te verhelpen.
Erg benieuwd naar. :)

• Tominatie
  • Niet online
@The Redman Je hebt daarover wel gelijk maar voor mij is het belangrijkste: 1. werkt het en 2. kan ik er gebruik van maken.

Zolang die punten groen gekleurd zijn vind ik het prima. Bij ETH is dat niet 't geval en dat zegt mij als investeerder dat 't niet gunstig is om nu in te kopen. Zolang ze het niet fixen verwacht ik dus een verdere daling en 50-100 dollar zou ik niet gek vinden.

• Bastrianos
Momenteel is het een speculatie markt en is een werkend product minder relevant. Genoeg projecten die beweren beter te zijn dan Ethereum, maar dat moet allemaal nog maar blijken. Ethereum, met Mr Buterin aan het roer gaat echt wel weer knallen.

• The Redman
Tominatie schreef op maandag 10 september 2018 @ 19:26:
@The Redman Je hebt daarover wel gelijk maar voor mij is het belangrijkste: 1. werkt het en 2. kan ik er gebruik van maken.
Een dApp gaat wel uit van decentralisatie, anders is het gewoon een App die met een gecentraliseerde databaseserver opgelost had kunnen worden... Wat is precies het vernieuwende hieraan?

Afbeeldingslocatie: https://cdn-images-1.medium.com/max/1600/0*850OATxY25S23TGR.jpg

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Tominatie schreef op maandag 10 september 2018 @ 19:07:
[...]

Dus eigenlijk zeg je hiermee ook dat alle ERC20 tokens, die dus in feite op het ETH netwerk hangen ook zuigen? Ondanks dat er zeker een paar parels van ERC20 tokens (zullen) bestaan?
Het is in mijn ogen niks anders dan "vraag/aanbod" van het ETH netwerk. Als ze de load weer aankunnen, zal de koers weer stijgen en de hiermee samen hangende projecten die op het ETH netwerk leunen.

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-01 14:32
freestyler2 schreef op maandag 10 september 2018 @ 20:16:
[...]

Dus eigenlijk zeg je hiermee ook dat alle ERC20 tokens, die dus in feite op het ETH netwerk hangen ook zuigen? Ondanks dat er zeker een paar parels van ERC20 tokens (zullen) bestaan?
Het is in mijn ogen niks anders dan "vraag/aanbod" van het ETH netwerk. Als ze de load weer aankunnen, zal de koers weer stijgen en de hiermee samen hangende projecten die op het ETH netwerk leunen.
Ben niet zo bekend met pareltjes, anders dan tokens die uiteindelijk een eigen chain opzetten en hierbij dus eigenlijk enkel ETH gebruiken als crowdfunding om uiteindelijk te dumpen op de markt.

• burnebie
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 23:59
Over pareltjes gesproken, zijn er tweakers die PRL bezitten?
Ik er er een hoop gehad en gelukkig weer verkocht, maar de huidige prijs kietelt me om er weer behoorlijk in te stappen.

Verwijderd

mijn trades market sell verkocht ineens al het volume boem in tether pairs... wtf man wat gaat dat hard en daar zit ik met zakkende trades

• TomTorquay
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2018 @ 20:29:
mijn trades market sell verkocht ineens al het volume boem in tether pairs... wtf man wat gaat dat hard en daar zit ik met zakkende trades
:?

• tias86
  • Laatst online: 08-09-2021
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2018 @ 20:29:
Dude buy low sell high, dat is het enige wat je moet doen.

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Junia schreef op maandag 10 september 2018 @ 20:21:
[...]

Ben niet zo bekend met pareltjes, anders dan tokens die uiteindelijk een eigen chain opzetten en hierbij dus eigenlijk enkel ETH gebruiken als crowdfunding om uiteindelijk te dumpen op de markt.
Kijk bijvoorbeeld naar Winding Tree (LIF). Zij hebben bijvoorbeeld niet de intentie om een eigen blockchain op te zetten maar ze hebben (ondanks de bearmarkt) toch een grote potentie als eenmaal het grote publiek LIF gaat gebruiken. Ze werken bijvoorbeeld samen met Lufthansa en Eurowings.

De codes van de LiF technologie die er achter zit, is openbaar en iedereen kan er dus iets aan toe voegen. De blockchain zal in principe ervoor zal zorgen dat er geen intermediairs meer nodig zijn die waarde toevoegen in het proces. Dit zal dus wel degelijk een gevolg hebben voor reisbedrijven die zich als intermediair opstellen. Denk aan tour operators en reisagenten. Er is op deze manier geen centrale partij meer nodig als beheerder van het proces van het boeken van een reis. Winding Tree kan transacties, contracten, identificaties, betalingen en zelfs beoordelingen wellicht beter beheren dan hoe we het op dit momenten hebben georganiseerd.

Het grote voordeel (of eigenlijk nadeel mja waardetechnisch niet) is de beperkte hoeveelheid beschikbare LIF (25 miljoen). Het is namelijk zo dat als er bijvoorbeeld een vliegticket wordt geboekt van een waarde van € 500,-. Deze waarde daadwerkelijk via Winding Tree moet plaatsvinden (stel waarde € 0,10 ps dan moeten er 5.000 LIF worden "gebruikt"). Kwestie van tijd / markt adoptie (als als) voordat deze munt zijn eigen waarde gaat creeren onafhankelijk van ETH.

In tegenstelling tot inderdaad partijen die een eigen blockchain op willen zetten zoals bijvoorbeeld REBL. Natuurlijk zit er in soortgelijk projecten ook hoge potentie maar inderdaad "misbruiken" dit soort projecten het ETH netwerk en verkloten ze eigenlijk de boel in tegenstelling tot soortgelijk projecten als Winding Tree.

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

• sourcecode
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-01 21:40

sourcecode

Prepare for the next ATH

burnebie schreef op maandag 10 september 2018 @ 20:27:
Over pareltjes gesproken, zijn er tweakers die PRL bezitten?
Ik er er een hoop gehad en gelukkig weer verkocht, maar de huidige prijs kietelt me om er weer behoorlijk in te stappen.
ik heb een bag en HOLD die wel :)
alleen ik twijfel nu om deze om te zetten in BTC omdat deze nog wel lager gaat

[ Voor 10% gewijzigd door sourcecode op 10-09-2018 20:52 ]

Prepare for the next ATH

• Klaas25
HOLD HOLD HOLD mensen :) Coins met toekomst. Mieter wat geld aan in de dips en HOLD. Good times are ahead of us. Alleen kan er geen geen peil nog een datum en tijd op gezet worden.

Verwijderd

HOTzakt ook weg

• sourcecode
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-01 21:40

sourcecode

Prepare for the next ATH

Ja en NANO ook weer :)

Prepare for the next ATH

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-01 14:31

Malarky

Wils voor wat ieder

Ik ben ook een dropveter. Zie nu pas dat alle TA op ADA in eth/ada afspeelt. Ada/btc maakt geen enkele sense.

Nano overigens ook. Rock stable in eth. ETH/BTC zorgt ervoor dat veel alts het heel beroerd doen.

Eth/btc is nu 30 sat maar op 25sat heeft die een perfecte TA bodem. Loopt dan exact sync met november. Het moment dat ik dus Ada ga kopen... nog even geduld.

[ Voor 27% gewijzigd door Malarky op 10-09-2018 22:23 ]

• Bastrianos
Malarky schreef op maandag 10 september 2018 @ 22:16:
Ik ben ook een dropveter. Zie nu pas dat alle TA op ADA in eth/ada afspeelt. Ada/btc maakt geen enkele sense.

Nano overigens ook. Rock stable in eth. ETH/BTC zorgt ervoor dat veel alts het heel beroerd doen.

Eth/btc is nu 30 sat maar op 25sat heeft die een perfecte TA bodem. Loopt dan exact sync met november. Het moment dat ik dus Ada ga kopen... nog even geduld.
Top dat je dit ziet en nog fijner dat je dit met ons deelt. 25sat dus voor ETH. Dat is nog een aardige daling dus.

• Chris.nl
  • Niet online
[...]

IOST streeft er dus naar om decentralized en immutable te zijn, aldus hun eigen site / whitepaper.
Ik had je wat (propaganda) linkjes beloofd, in onderstaande links wordt ook regelmatig de vergelijking met EOS / ETH gemaakt. De eerste twee artikels kan ik nog aardig volgen, de laatste twee gaan me boven de pet maar klinken goed.

What is IOST Token? (Beginner's Guide)

What Is IOST?

IOST: Building a Better Blockchain

Tackling the Scalability Trilemma

Ben benieuwd of dit is wat je bedoelt of dat je er doorheen prikt. 'k Zit er zelf 100% in dus ben wellicht niet objectief genoeg.

- edit -

Als bonus een reddit ama, hierin worden ook wat vergelijkingen met andere blockchains gemaakt die me boven de pet gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Chris.nl op 10-09-2018 23:00 ]

• Tominatie
  • Niet online
https://twitter.com/lawmaster/status/1039224845807116288

Dit is echt een aanrader om te lezen. (goede thread over ETH en ICO's).
Ook weer een reden om zeker nog geen enkele euro te investeren.
2/ The sum of ETH holdings of all ICO treasuries is 3,744,651 ETH or roughly 3.7% of the total Ethereum supply. In April, the treasuries held 4,651,675 ETH (4.5% of the supply) so they most likely liquidated (or moved) more than 20% since then.
Dus nog een hele hoop ETH moet gedumpt worden op ons. Mocht je vrijwillig bagholder willen zijn, koop dan een zak met ETH.
4/ At least 12 ICOs currently have a smaller market caps than the amount that they hold in their ETH treasuries alone - Aragon, SingularDTV, Gnosis, FirstBlood, Monetha, HEROcoin, Bloom, Mysterium, Atonomi, Indorse, Musiconomi and Aventus
Dit is ook wel een geinige. 8)7
8/ This in turn creates ETH selling pressures, which are unlikely to go away any time soon. The price is affected not only by the ETH mining issuance but also by ICO companies liquidating to cover their expenses.
In TA termen klinkt 25 sat misschien als een leuke bodem, maar er speelt meer mee dan TA. Ik zou ETH zwaar afraden als investering maar jullie moeten dat zelf maar weten. :P

• Taro
  • Niet online

Taro

Wat betreft ETH: Ik heb vorig jaar juli ETH @ 170 Euro gekocht. Laten we kort door de bocht zeggen dat 196 Dollar, de huidige koers, hetzelfde is. Er waren toen wel ICO's, maar niet zoveel. Pas in de maanden daarna is het los gegaan en binnen 2 weken na mijn aankoop was ETH ook 100 Euro duurder, mogelijk mede door ICO's.

Je zou dan zeggen dat er of veel ETH holders zijn die de huidige verkopers compenseren, of dat we de bodem wel redelijk bereikt hebben. Even los van wat BTC met de ETH koers doet natuurlijk, want BTC staat stukken hoger dan juli 2017. Er kan dus zeker nog wat af, maar dat is niet allemaal aan ICO's te relateren. Dat zegt iedereen al wel enige tijd, de vraag is alleen of bijvoorbeeld de mensen achter EOS 1 ETH per keer dumpen, of per 20 of per 200, ze hebben er namelijk nogal wat, dat zou toch wel opvallen.

We gaan zeker nog wel wat verder omlaag, de vraag is echter wel of dat echt met ICO's te maken heeft, of gewoon met het feit dat ETH technisch al door andere goedkopere coins is ingehaald.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• .oisyn
  • Laatst online: 27-01 15:20

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Zo, eindelijk eens werk gemaakt van mijn Ledger Nano's. Heb mijn eerste al sinds januari niet gebruikt, en mijn tweede zat nog in plastic. Eerst even mijn opgeschreven key geverifieerd door 'm te recoveren op de tweede ledger. Dat werkte *O*. Toen firmware geupgrade. Dat werkte ook *O*. En toen de eerste ook meteen geupgrade.

Blijf het toch eng vinden, dat firmware upgraden. Ik durfde het gewoon niet aan voordat ik zeker wist dat ik m'n recovery key ook echt goed had opgeschreven. Wel fijn dat ik een tweede device heb om de boel op te testen, zodat mocht er iets misgaan ik iig nog beschik over een werkende met een oudere firmware :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Tominatie
  • Niet online
Taro schreef op maandag 10 september 2018 @ 23:10:
Wat betreft ETH: Ik heb vorig jaar juli ETH @ 170 Euro gekocht. Laten we kort door de bocht zeggen dat 196 Dollar, de huidige koers, hetzelfde is. Er waren toen wel ICO's, maar niet zoveel. Pas in de maanden daarna is het los gegaan en binnen 2 weken na mijn aankoop was ETH ook 100 Euro duurder, mogelijk mede door ICO's.

Je zou dan zeggen dat er of veel ETH holders zijn die de huidige verkopers compenseren, of dat we de bodem wel redelijk bereikt hebben. Even los van wat BTC met de ETH koers doet natuurlijk, want BTC staat stukken hoger dan juli 2017. Er kan dus zeker nog wat af, maar dat is niet allemaal aan ICO's te relateren. Dat zegt iedereen al wel enige tijd, de vraag is alleen of bijvoorbeeld de mensen achter EOS 1 ETH per keer dumpen, of per 20 of per 200, ze hebben er namelijk nogal wat, dat zou toch wel opvallen.

We gaan zeker nog wel wat verder omlaag, de vraag is echter wel of dat echt met ICO's te maken heeft, of gewoon met het feit dat ETH technisch al door andere goedkopere coins is ingehaald.
Deze thread ging dan alleen nog over "all the publicly available ICO treasuries", er zijn zoveel meer ICO's (zoals EOS) die nog bergen ETH hebben die ze moeten dumpen. Er zal dus nog voor hele hele lange tijd enorme sell pressure zijn op ETH. Deze bedrijven zijn ook niet dom natuurlijk. Die zullen niet op deze bodemprijzen massaal gaan sellen maar op de opwaartste trend van ETH. Waarom zou je dan ingodsnaam investeren in ETH? 1. De winstkansen zijn veel kleiner dan op andere coins zoals IOST (jaja, ik noem er maar eentje) 2. Het netwerk zuigt

ETH is een no-go voor mij. Ik zit echt veel liever in andere alts zeker in een bullmarket.

• Tominatie
  • Niet online
@.oisyn Zozo. 2 Ledger's! Jij bezit vast wat waardevolle shitcoins denk ik zo. :P

• Taro
  • Niet online

Taro

Tominatie schreef op maandag 10 september 2018 @ 23:19:
[...]

Deze thread ging dan alleen nog over "all the publicly available ICO treasuries", er zijn zoveel meer ICO's (zoals EOS) die nog bergen ETH hebben die ze moeten dumpen. Er zal dus nog voor hele hele lange tijd enorme sell pressure zijn op ETH. Deze bedrijven zijn ook niet dom natuurlijk. Die zullen niet op deze bodemprijzen massaal gaan sellen maar op de opwaartste trend van ETH. Waarom zou je dan ingodsnaam investeren in ETH? 1. De winstkansen zijn veel kleiner dan op andere coins zoals IOST (jaja, ik noem er maar eentje) 2. Het netwerk zuigt

ETH is een no-go voor mij. Ik zit echt veel liever in andere alts zeker in een bullmarket.
Yes, maar, ik geef nou juist aan waarom ik denk dat dit wel meevalt. Ik heb een tijd geleden gezien dat de EOS block creators nogal grote geldbedragen per dag/maand ontvangen. Er werd er toen 1 op de vingers getikt die de software niet op tijd van een update had voorzien terwijl hij tienduizenden Dollars per maand ontving vanuit EOS om een block creator te mogen zijn. Bitfinex en vele anderen ontvangen tussen de 10.000 en 310.000 Dollar per maand om het EOS netwerk in de lucht te houden. Dat kan alleen van ETH's afkomstig zijn die ze al hebben ingewisseld.

Zie dus mijn redenatie hierboven, ja, er zijn vast nog wat ICO's en EOS is vast nog niet klaar met inwisselen, maar, dat valt verder volgens mij nog wel mee. Het is een combinatie van meerdere factoren, niet alleen de ICO's.

Zie overigens ook:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DmwGmDdUcAQYo68.jpg

De prijs van ETH in juli 2017 was hetzelfde als nu, daarna zijn de ICO's pas echt van start gegaan. Je zou dus nu kunnen beweren (niet helemaal waar, weet ik...) dat die ICO's inmiddels hun ETH hebben gedumpt, waardoor we weer op de oude prijs zitten.

Ik ga overigens ook niet in ETH investeren, veel andere coins hebben veel meer potentieel.

[ Voor 11% gewijzigd door Taro op 10-09-2018 23:31 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Tominatie schreef op maandag 10 september 2018 @ 23:21:
@.oisyn Zozo. 2 Ledger's! Jij bezit vast wat waardevolle shitcoins denk ik zo. :P
Ik ben ETH bagholder, idd. Gekocht in januari, toen BTC hard omlaag ging en ETH juist omhoog. Stomste beslissing die ik ooit genomen heb, want die is nu down 80% en BTC maar 50%. Ik twijfel alleen of ik weer moet omwisselen, of moet hopen op betere tijden. Ik geef het weinig kans, misschien moet ik de switch maar maken.

Maar ik ben Bitcoin maximalist in hart en nieren :). Alleen daarom zou ik het eigenlijk moeten doen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Chris.nl
  • Niet online
@.oisyn dan zou je eigenlijk over 20 minuten bovenstaande post moeten aanpassen naar
ik ben Bitcoin maximalist in hart en nieren

• Tominatie
  • Niet online
@Taro We gaan het meemaken. Ik vind ETH alleen geen goede investering, ik denk persoonlijk dat er veel betere keuzes zijn. Ik denk zelf ook niet dat 't dramatisch gaat dalen (want die ICO's gaan echt niet dumpen tegen bodemprijzen) maar dat het wel moeilijker gaat worden om flink omhoog te gaan. Conclusie: ik ga geen coin kopen waar 't voor mijn gevoel veel moeizamer zal gaan om flink rendement op te maken.

Ik heb niet maandenlang in een bearmarket zitten overleven om dan amper winst te pakken in een bullmarket omdat ik met m'n stomme kut kop in ETH zit die flinke sellpressure heeft van kansloze kut ICO's die hun ETH willen sellen.

• The Redman
Chris.nl schreef op maandag 10 september 2018 @ 22:53:
[...]

[...]

IOST streeft er dus naar om decentralized en immutable te zijn, aldus hun eigen site / whitepaper.
Ik had je wat (propaganda) linkjes beloofd, in onderstaande links wordt ook regelmatig de vergelijking met EOS / ETH gemaakt. De eerste twee artikels kan ik nog aardig volgen, de laatste twee gaan me boven de pet maar klinken goed.

What is IOST Token? (Beginner's Guide)

What Is IOST?

IOST: Building a Better Blockchain

Tackling the Scalability Trilemma

Ben benieuwd of dit is wat je bedoelt of dat je er doorheen prikt. 'k Zit er zelf 100% in dus ben wellicht niet objectief genoeg.

- edit -

Als bonus een reddit ama, hierin worden ook wat vergelijkingen met andere blockchains gemaakt die me boven de pet gaan.
Ik vond met name dit deel van het whitepaper wel erg bijzonder:
The chance of a node being elected into the believable league is determined by believability score which is calculated by multiple factors (e.g., token balance, contributions to the community, reviews, etc)
:? :? :?

PoB heeft toch behoorlijk wat eigenschappen van dPoS.

Uitgebreidere reactie volgt morgen.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Chris.nl schreef op maandag 10 september 2018 @ 23:37:
@.oisyn dan zou je eigenlijk over 20 minuten bovenstaande post moeten aanpassen naar
[...]
Als ik mijn ETH heb omgewisseld, bedoel je? Helaas zijn die nog uitgeleend op Bitfinex, heb de lending bot inmiddels uitgezet en de lening verloopt morgen. 1% interest gehad over een half jaar.

Mijn NEO heeft het wel beter gedaan (oh ja die had ik ook nog :$), maar liefst 4,1% :P

.edit: en blijkbaar ook heel wat dust verzameld op Bitfinex :? ADD, ATD, MTO, IQX... Wat the fuck is al die shit? Airdrops/forks van andere coins?

[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 10-09-2018 23:58 ]

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:30
.oisyn schreef op maandag 10 september 2018 @ 23:35:
[...]

Ik ben ETH bagholder, idd. Gekocht in januari, toen BTC hard omlaag ging en ETH juist omhoog. Stomste beslissing die ik ooit genomen heb, want die is nu down 80% en BTC maar 50%. Ik twijfel alleen of ik weer moet omwisselen, of moet hopen op betere tijden. Ik geef het weinig kans, misschien moet ik de switch maar maken.

Maar ik ben Bitcoin maximalist in hart en nieren :). Alleen daarom zou ik het eigenlijk moeten doen.
Zullen we samen hodlen tot betere tijden? Heb mijn ETH ook gekocht in januari, maar dan in 2017. Heel de rit uitgezeten tot de 1500 USD en toen nog steeds geen winst gepakt 8)7 .
Daarna begon de daling in de markt en dacht ik bij elke drop, dit is de bodem, het gaat zo wel weer omhoog. Daar heb ik nog steeds wel vertrouwen in, maar het is gewoon zuur om in hindsight te zien dat je veel meer winst had kunnen pakken, of nu een veelvoud aan <insert random coin> terug had kunnen kopen,

Ik zie het nog steeds als een leuke hobby :)

Verwijderd

Nu we het toch over shitcoins hebben:

Nee laat maar.

Oké vooruit. Electroneum heeft een nieuwe wallet. Met instant payment.

Heb het nog niet getest.

Lekker boeiend.

• Chris.nl
  • Niet online
The Redman schreef op maandag 10 september 2018 @ 23:45:
[...]

Ik vond met name dit deel van het whitepaper wel erg bijzonder:

[...]

:? :? :?

PoB heeft toch behoorlijk wat eigenschappen van dPoS.

Uitgebreidere reactie volgt morgen.
Top dat je het serieus doorneemt! Eventuele kritiek/feedback neem ik (indien m'n google translate engels het toelaat) graag mee naar hun subreddit.

Sommige geinties van ze vind ik minder, zo verdelen ze binnenkort bijvoorbeeld voor een bepaalde tijd dagelijks 10.000 tokens onder luitjes die aantonen dat ze shillen / (youtube)reviews plaatsen. Ik heb iets van, "Ok als jullie denken dat dit werkt moet je het doen, maar ik zie liever dat een goed product zichzelf verkoopt." Gelukkig halen ze imo ook goede geintjes uit, maar shillen is niet m'n doel (ik koop m'n bag wel) dus hou ik m'n waffel hierover.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
paul-s83 schreef op maandag 10 september 2018 @ 23:56:
[...]

Zullen we samen hodlen tot betere tijden?
Maar dat is niet logisch :). Ik heb 0 vertrouwen in ETH whatsoever. Nooit gehad ook, het was puur een domme trade. Denk je echt dat ETH BTC nog gaat outperformen? Ik vraag het me serieus af. Zelfs als ETH naar $1500 gaat (x7.5), dan staat BTC inmiddels ook hoger dan $50k (8x)

Er is maar 1 coin waar ik lange termijn vertrouwen in heb, en dat is BTC. Dus nee, ik ga ETH niet holden ;)

• Chris.nl
  • Niet online
Ik gebruik ETH eigenlijk maandelijks (iDEAL -> ETH naar Binance) maar dan zit ik er maar 7 minuten in en zet ik ze snel om. Is BTC tegenwoordig alweer sneller dan 7 min? Na de wachttijden van december heb ik daar eigenlijk niet meer over nagedacht 8)7

Verwijderd

Chris.nl schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 00:06:
Ik gebruik ETH eigenlijk maandelijks (iDEAL -> ETH naar Binance) maar dan zit ik er maar 7 minuten in en zet ik ze snel om. Is BTC tegenwoordig alweer sneller dan 7 min? Na de wachttijden van december heb ik daar eigenlijk niet meer over nagedacht 8)7
Dit is een mooie vraag voor @Kain_niaK

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
DOGE is sneller en goedkoper ;)

Pagina: 1 ... 268 ... 408 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!