Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Veel succes, hoop dat je long positie je geld oplevert. Maar ik doe niks, met wachten krijg ik meer BTC en die sub 6k komt er heus wel. Maar dan is jouw stop loss al lang uitgestopped.Dysmael schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:15:
[...]
Op momenten als deze wou ik dat ik mijn long positie nog meer kon ophogen
Ik heb geen stop loss en ja die sub 6k gaat zeker komenSahara schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:19:
[...]
Veel succes, hoop dat je long positie je geld oplevert. Maar ik doe niks, met wachten krijg ik meer BTC en die sub 6k komt er heus wel. Maar dan is jouw stop loss al lang uitgestopped.
[ Voor 4% gewijzigd door Dysmael op 06-09-2018 12:20 ]
Nou ja, je zult weltzien. Julie zijn allemaal belazerd door mensen die alle crytpo hebben opgekocht met geld dat niet bestaat en ze zelf verzonnen hebben (Tether). Het is een schande dat de mods hier gewoon mee doen met die oplichterij. Binnen een paar jaar zullen de slachtoffer verhalen wel naar buiten komen.
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Dat is de marktprijs waar de miners in china nog net meer geld voor hun Bitcoins krijgen dan het hun aan stroom kost.ggj87 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 04:01:
Waarom denk je 3k?
Kain_niaK schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:21:
[...]
Nou ja, je zult weltzien. Julie zijn allemaal belazerd door mensen die alle crytpo hebben opgekocht met geld dat niet bestaat en ze zelf verzonnen hebben (Tether). Het is een schande dat de mods hier gewoon mee doen met die oplichterij. Binnen een paar jaar zullen de slachtoffer verhalen wel naar buiten komen.
Zover zal het niet komen. Immers Binance komt binnenkort met fiat pairs, Bittrex heeft ze al, Bitfinex ook. En reken maar dat de grote exchanges genoeg geld hebben om alle tether die in gebruik is te dekken. Ze verdienen immers enorme hoeveelheden geld. En FYI het is nog nooit aangetoond dat tether niet 1 op 1 is gedekt. Ja ik weet wat je zou zeggen: het tegendeel is ook niet 100% bewezen, het is zoals het is. Bij elke pump en dump komen de tether verhalen boven drijven, en al die exchanges bestaan nog steeds. Zolang exchanges gigantisch veel geld kunnen verdienen met al deze heftige bewegingen zullen ze alles in het werk stellen dat ze dat ook in de toekomst kunnen blijven doen en daar hoort het afdekken van Tether ook bij. Immers als Tether valt, dan gaan die exchanges ook naar de klote. En dat wil CZ vast niet.Kain_niaK schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:21:
[...]
Raar in de zin van, oh, wat anders? Anders niks, behalve dat je er vanzelf achter komt.D-Ed schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:33:
[...]
Doe ik raar? Je (zijn) mening als feit presenteren heeft niets met ‘stellingen’ te maken.. Het valt mee dat ie in die post niet meteen vermelde dat alleen Bitcoin Cash zou overleven..![]()
[...]
Ik heb op een ander forum deze discussie wel eens eerder gevoerd in 2014, zouden we ook weer moonen, na een dikke ATH gevolgd door een pittige dip,gebeurde pas in 2017 met 2015 als dieptepunt.
Anno 2018 voer ik 'm weer, nu hier en 2019 moet nog komen.
Deze markt draait om de 4 jaar naar een ATH, en dat dat telkens ruim een vertienvoudiging betekend is de afgelopen 8 jaar wel gebleken.
Maar eerst nog ff op en neer naar de 3000, een feit is het zeker niet, wel een bewezen theorie.
XRP = trash
Je kan met een stucadoor de muren weer gladstrijken, maar dan zitten de barsten er nog in. Soms moet je slopen.Sahara schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:51:
[...]
BTC gaat elke keer een stapje lager en dan plat sideways te blijven totdat de volgende whale zich meldt om ff te market sellen. Nee die 6250 gaat er wel aan, no worries.
Ik lees veel dat dit de laatste dip is voordat we weer een echte bulrun meemaken. Maar als het zich inderdaad zo 'gecontroleerd' afspeelt geloof ik daar weinig van. Ergens hoop ik dus dat we echt naar de kloten gaan in een ongecontroleerd patroon, dan komt een eventueel herstel ook geloofwaardiger op me over.
Marstek Venus E v3 | v146 | NoM | HWP1
Moet eerlijk toegeven dat ik op dat gebied nog onbekend ben. Ingestapt in februari, niet de beste periode haha maar in een half jaar zoveel geleerd (geduld, eigen plan trekken EN AAN HOUDEN GRR) maar long / short is nog ontgonnen gebied.Dysmael schreef op donderdag 6 september 2018 @ 08:39:
Allemaal alweer volop longs of doen jullie dat pas na een stijging?
Mocht een tip hebben wat je zeker gelezen moet hebben hou ik me aanbevolen
dat zeggen ze met elke dip dit is de laatste , maar goed er zullen best wel mensen zijn die er goed geld mee verdienen maar de meeste niet dat weet ik wel zekerChris.nl schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:30:
[...]
Je kan met een stucadoor de muren weer gladstrijken, maar dan zitten de barsten er nog in. Soms moet je slopen.
Ik lees veel dat dit de laatste dip is voordat we weer een echte bulrun meemaken. Maar als het zich inderdaad zo 'gecontroleerd' afspeelt geloof ik daar weinig van. Ergens hoop ik dus dat we echt naar de kloten gaan in een ongecontroleerd patroon, dan komt een eventueel herstel ook geloofwaardiger op me over.
Trouwens, dat september een bearish maand is blijkt maar eens:
Op Reddit schrijft een user Red5point1 hierover volgens mij een reactie met grote waarheid wat er de laatste weken voornamelijk gebeurt(de):Chris.nl schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:30:
[...]
Je kan met een stucadoor de muren weer gladstrijken, maar dan zitten de barsten er nog in. Soms moet je slopen.
"It never really is an organic "uptrend", it is a series of drastic and massive pumps, generally the market moves flat after each pump, it is clear as day when looking at minute charts.
But since everyone else is doing "TAs" they look at daily charts which miss the actual movements.
All you need to do is look at it yourself minute BTC chart . if there is no manipulation either pump or dump the market moves flat."
Dus of die bull run aanstaande is, lijkt mij na een val van bijna 1000 punten in 24 uur niet super heel erg waarschijnlijk.
Edit: Al kijk ik wel uit naar de tijd dat ik NEO kan kopen voor sub 10 dollar. Dat lijkt mij geweldig
[ Voor 4% gewijzigd door Sahara op 06-09-2018 12:48 ]
ik ben het wel met je eens maar het is net wat je zegt waarschijnlijk dat geeft mensen hoop en een reden om er geld in te pompen want je weet maar nooit , ze zijn dan bang om de boot te missen ook gevoed door alle mooie verhalen van mensen die erSahara schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:46:
[...]
Op Reddit schrijft een user Red5point1 hierover volgens mij een reactie met grote waarheid wat er de laatste weken voornamelijk gebeurt(de):
"It never really is an organic "uptrend", it is a series of drastic and massive pumps, generally the market moves flat after each pump, it is clear as day when looking at minute charts.
But since everyone else is doing "TAs" they look at daily charts which miss the actual movements.
All you need to do is look at it yourself minute BTC chart . if there is no manipulation either pump or dump the market moves flat."
Dus of die bull run aanstaande is, lijkt mij na een val van bijna 1000 punten in 24 uur niet super heel erg waarschijnlijk.
Edit: Al kijk ik wel uit naar de tijd dat ik NEO kan kopen voor sub 10 dollar. Dat lijkt mij geweldig
wel genoeg mee hebben verdient
Kijk, Een fijne onderbouwing en afsluitend aangeven dat het een ‘bewezen’ theorie isMr_Ripple schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:28:
[...]
Raar in de zin van, oh, wat anders? Anders niks, behalve dat je er vanzelf achter komt.
Ik heb op een ander forum deze discussie wel eens eerder gevoerd in 2014, zouden we ook weer moonen, na een dikke ATH gevolgd door een pittige dip,gebeurde pas in 2017 met 2015 als dieptepunt.
Anno 2018 voer ik 'm weer, nu hier en 2019 moet nog komen.
Deze markt draait om de 4 jaar naar een ATH, en dat dat telkens ruim een vertienvoudiging betekend is de afgelopen 8 jaar wel gebleken.
Maar eerst nog ff op en neer naar de 3000, een feit is het zeker niet, wel een bewezen theorie.
De heer (die ik voor de zekerheid maar niet tag) zet zijn mening/theorie continue als feit neer en dat leest gewoon erg vervelend
Tether is net zo nep en betrouwbaar als giraal geld. Het valt of staat met vertrouwen. Als wij morgen allemaal naar de bank gaan om ons spaargeld op te nemen concludeer je ook dat er slechts 5% in kas zit en de bank gewoon failliet gaat.Kain_niaK schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:21:
[...]
Kortom, ja het brengt een risico met zich mee, maar om het nou nep te noemen vind ik niet kloppend. Wel ben ik daarom zelf terughoudend met het gebruik van Tether.
[ Voor 7% gewijzigd door B-Bandit op 06-09-2018 13:13 ]
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
zover ik weet kan je niet eens je usdt rechtstreeks wissel naar fiat geld.B-Bandit schreef op donderdag 6 september 2018 @ 13:12:
[...]
Tether is net zo nep en betrouwbaar als giraal geld. Het valt of staat met vertrouwen. Als wij morgen allemaal naar de bank gaan om ons spaargeld op te nemen concludeer je ook dat er slechts 5% in kas zit en de bank gewoon failliet gaat.
Kortom, ja het brengt een risico met zich mee, maar om het nou nep te noemen vind ik niet kloppend. Wel ben ik daarom zelf terughoudend met het gebruik van Tether.
De totale circ supply is overigens 2,7 mld. Ik vind dat eigenlijk wel erg meevallen. Mocht USDT een farce zijn dan is de impact kleiner dan ik dacht.
Tja ik vind het grappig hoe men het heeft over lege USDT dollars terwijl er evengoed net zo goed ‘lege’ BTC’s worden getrade. De waarde van een valuta is die welke men eraan toekent. Een munt loopt niet snel van de 1 op de andere dag leeg. Iemand moet iets dumpen en niemand moet het willen hebben, dan kan het hard gaan.lighting_ schreef op donderdag 6 september 2018 @ 13:23:
[...]
zover ik weet kan je niet eens je usdt rechtstreeks wissel naar fiat geld.
De totale circ supply is overigens 2,7 mld. Ik vind dat eigenlijk wel erg meevallen. Mocht USDT een farce zijn dan is de impact kleiner dan ik dacht.
Volgens CMC is er wel een USDT/USD pair.lighting_ schreef op donderdag 6 september 2018 @ 13:23:
[...]
zover ik weet kan je niet eens je usdt rechtstreeks wissel naar fiat geld.
Wat ik me afvraag: waarom is er een verschil tussen de circulating supply en de total supply bij Tether?
Bank:
Je sluit een hypotheek af voor €200.000. Op het moment dat je je handtekening onder de hypotheek zet 'ontstaat' plots €200.000. Je hebt immers beloofd dit te zullen aflossen. Die €200.000 is dus gecreëerd omdat er een vertrouwensrelatie is aangegaan.
Crypto:
Je zet voor $200.000 BTC om in 200.000 Tether. Die Tether is 'onstaan' op het moment dat jij op de verkoopknop ramt, je parkeert immers $200.000 die je feitelijk ook in fiat om had kunnen zetten. Na een periode verwissel je die 200.000 Tether weer om voor $200.000 aan coins.
Vanuit deze gedachtengang ben ik geneigd te denken dat het met Tether minder om vertrouwen draait. Feit is immers dat je het ook daadwerkelijk had kunnen omzetten in fiat.
Vanuit Kain_niaK zijn schrijven begrijp ik dat een paar knakkers 200.000 Tether geprint hebben (zonder ze eerst te kopen voor $1 p/s) en die verkocht hebben voor andere coins. Ja, dan is het oplichterij, maar volgens mij is dit niet hoe Tether op de beurs gebruikt wordt.
Misschien dat de circumating supply daadwerkelijk gekocht is met crypto, en is er altijd meer beschikbaar om ook gekocht te worden? Soort van x nog niet ondertekende/gedekte contracten beschikbaar? Vanuit mijn bovenstaande redenatie zou Tether weer 'verscheurd' moeten worden op het moment verkopen.ggj87 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 13:45:
[...]
Volgens CMC is er wel een USDT/USD pair.
Wat ik me afvraag: waarom is er een verschil tussen de circulating supply en de total supply bij Tether?
Tot zover mijn 'hardop denken' ik probeer het ook gewoon te begrijpen
Tether beweert dat er voor elke uitgegeven Tether een echte dollar aanwezig is. Iets wat ze niet kunnen/willen aantonen en waar veel mensen hun bedenkingen bij hebben of dit waar is.Chris.nl schreef op donderdag 6 september 2018 @ 13:55:
Crypto:
Je zet voor $200.000 BTC om in 200.000 Tether. Die Tether is 'onstaan' op het moment dat jij op de verkoopknop ramt, je parkeert immers $200.000 die je feitelijk ook in fiat om had kunnen zetten. Na een periode verwissel je die 200.000 Tether weer om voor $200.000 aan coins.
Het is onduidelijk hoeveel dollar het bedrijf achter Tether daadwerkelijk heeft. Banken staan onder toezicht en hier is nog een controle op, bij dit bedrijf niet. Betekend niet dat een bank niet kan omvallen, want dat hebben we de laatste jaren vaak genoeg fout zien gaan.
Door het toenemend aantal crypto/fiat paren zal Tether wel steeds minder van invloed worden verwacht ik.
Wilde altijd al iets over computers weten
Heb je je ooit afgevraagd waarom zo veel mensen binnen crypto niet bereid zijn om te leren?
Laat ik je een inzicht geven in hoe ze denken. Nu, hou er rekening mee dat je niet veel mensen online zult vinden die miljoenen euros hebben verdient., door geluk te hebben en heel vroeg Bitcoins gekocht te hebben. En die slim genoeg zijn geweest om op het hoogste punt van de prijs te verkopen (in ieder geval een groot deel). Deze mensen, denk je echt dat deze mensen de hele dag online zitten te praten over het kopen en verkopen van crypto currency?Nee, ik heb het over de nieuwe instroom van mensen die gekocht hebben rond het moment dat de prijs van Bitcoin het allerhoogste stond. Of niet lang daarna.
Ontmoet /u/slashfromgunsnroses
Dit is een person, zoals de meeste, die geen nut ziet in het gebruiken van crypto als currency. Hij zal het nooit gebruiken. Hij is niet geïnteresseerd in het gebruik ervan als valuta. Hij is geïnteresseerd in crypto omdat het een manier is om meer euro's te krijgen, dat is zijn doel. Omdat de markten niks geven om het verschil tussen ripple en Bitcoin Cash, geeft hij er ook niks om. (de huidige crypto marken zijn alles behalve vrij en worden flink gemanipuleerd door Tether, die onbeperkt geprint kunnen worden door Bitfinex maar door de mark geaccepteerd worden alsof het echt geld is)
Deze person zit bij Bitcoin Core, omdat dat aanvoelt alsof hij bij de "elite" zit. Heb je ooit de Titanic film gezien? Hij ziet zichzelf als iemand in de vertrekken van de kapitein, niet als de plebs onder in het schip. Hij is misschien wel geld aan het verliezen, zoals alle andere, maar in ieder geval verliest hij geen geld door het vasthouden van een "shitcoin". Dat is hoe zijn eigen ego zichzelf aan het goedpraten is.
"Zelfs God kan deze boot niet doen zinken" , daar houd hij zich aan vast. Als je hem probeert uit te leggen hoe de Titanic verdeeld is in waterdichte compartimenten die kunnen voorkomen dat een lek de hele boot doet zinken. En als je hem laat zien wat de zwakheden in dit systeem zijn. Wel, hij heeft er gewoon geen interesse voor. Als je hem te veel lastig valt dan gaat hij op zoek naar zijn maatjes, die allemaal bij de vioolspelers staan. Deze zullen blijven spelen tot het water er een einde aan maakt. Daar vind hij wat comfort. Hij luistert naar de zoete muziek en beeld zich in dat het schip niet aan het syncen is.
Wat gaat hij doen? Aan zichzelf toegeven dat hij belazert is? Dat zou hem toch nooit overkomen, daar is hij te slim voor! Zijn ego voorkomt hem om de realiteit te accepteren en niemand kan zijn gedacht veranderen. Alleen wanneer het koude water hem raakt, misschien krijgt hij dan zijn zin voor realiteit terug.
Veel van deze mensen, uiteindelijk in de komende jaren, zullen financieel geruïneerd zijn. Omdat ze deze crypto religie zijn gaan zien als hun redding. Hun ticket naar een beter leven. Om bij de rijke en machtige mensen te behoren, zonder er zelf enig werk voor de moeten doen. Hodl gewoon. Gewoon lekker hodlen. Ik ga hodlen! Hodlen is gemakkelijk, je moet er niks voor doen. Alleen een keer kopen en nooit verkopen. 16 000 hodl. 14 000 hodl. 12 000 hodl. 9000 hodl. 5000 hodl. 4000 hodl. 2000 hodl. Hodling leid naar in-actie, je bevriest en je accepteert.
Niemand kan deze persoon helpen. Tot de prijs lager is dan zijn ego groot. And hij klaar is om toe te geven: "Verdomme ik ben belazerd, en het is mijn eigen schuld!" En dan zal hij niks meer met crypto te maken willen hebben, er proberen om er nooit meer over na te denken.
En dan 15 jaar later gaat hij misschien om 3 uur s'nachts om zoek naar een plaats om wat bier te komen, die nog open is. En dan ziet hij een nieuwe sticker op de deur. "Wij accepteren Bitcoin Cash". En dan is hij misschien klaar om opnieuw te beginnen, dit keer van het perspectief dat Bitcoin Cash gewoon een meer moderne vorm van geld is. En geen snelkoppeling om rijk te worden zonder iets van waarde er voor in de plaats te creëren. Immers wat dat niet waarom hij zo een hekel had aan banken? Dat ze geld verdienen zonder iets nuttigs te doen?
Als ik Tether was zou ik gewoon beweren dat elke Tether daadwerkelijk gekocht is voor $1 p/s dus het daarom $1 waard is. Maar goed, het zal wel boven m'n pet gaan...SirDarkAngel schreef op donderdag 6 september 2018 @ 14:03:
[...]
Tether beweert dat er voor elke uitgegeven Tether een echte dollar aanwezig is. Iets wat ze niet kunnen/willen aantonen en waar veel mensen hun bedenkingen bij hebben of dit waar is.
Verwijderd
Die 200k 'ontstaat' niet, die was er al. Het enige wat jij met de bank afspreekt is dat zij hun 200k aan jouw verkoper overmaken, in ruil voor jouw aflossing + rente.Chris.nl schreef op donderdag 6 september 2018 @ 13:55:
Bank:
Je sluit een hypotheek af voor €200.000. Op het moment dat je je handtekening onder de hypotheek zet 'ontstaat' plots €200.000. Je hebt immers beloofd dit te zullen aflossen. Die €200.000 is dus gecreëerd omdat er een vertrouwensrelatie is aangegaan.
Dat is exact hetzelfde als giraal geld dat geprint wordt in ruil voor bijvoorbeeld te leveren diensten. Bovendien, als iedereen die 200.000 Tether accepteert als ruilmiddel voor andere crypto's (zoals we ook giraal geld accepteren als ruilmiddel), dan zie ik niet in waarom het oplichting is. Je kunt immers met die ene Tether net zoveel kopen als met het USD equivalent. (en de USD is ook niet gedekt met weer een andere commodity)Vanuit Kain_niaK zijn schrijven begrijp ik dat een paar knakkers 200.000 Tether geprint hebben (zonder ze eerst te kopen voor $1 p/s) en die verkocht hebben voor andere coins. Ja, dan is het oplichterij, maar volgens mij is dit niet hoe Tether op de beurs gebruikt wordt.
Chris.nl schreef op donderdag 6 september 2018 @ 13:55:
Ik weet er het fijne niet van, maar ik beleef het als volgt:
Bank:
Ga vooral niet bij een bank werken, zou ik zo zeggen.
Zoals het mij ooit uitgelegd is had de bank die 200k niet voordat er iemand binnenliep en zijn handtekening zette onder de hypotheek. En 'ontstaat' er wel degelijk geld op die manier.Verwijderd schreef op donderdag 6 september 2018 @ 14:10:
[...]
Die 200k 'ontstaat' niet, die was er al. Het enige wat jij met de bank afspreekt is dat zij hun 200k aan jouw verkoper overmaken, in ruil voor jouw aflossing + rente.
Maar wellicht heb je gewoon gelijk hoor
Mister knows it all.Kain_niaK schreef op donderdag 6 september 2018 @ 14:07:
Kain_niaK en de output van zijn kop: "Zelfs God kan deze boot niet doen zinke...Heb je je ooit afgevraagd waarom zo veel mensen binnen crypto niet bereid zijn om te leren?
Laat ik je een inzicht geven in hoe ze denken. Nu, hou er rekening mee dat je niet veel mensen online zult vinden die miljoenen euros hebben verdient., door geluk te hebben en heel vroeg Bitcoins gekocht te hebben. En die slim genoeg zijn geweest om op het hoogste punt van de prijs te verkopen (in ieder geval een groot deel). Deze mensen, denk je echt dat deze mensen de hele dag online zitten te praten over het kopen en verkopen van crypto currency?
Nee, ik heb het over de nieuwe instroom van mensen die gekocht hebben rond het moment dat de prijs van Bitcoin het allerhoogste stond. Of niet lang daarna.
Ontmoet /u/slashfromgunsnroses
Dit is een person, zoals de meeste, die geen nut ziet in het gebruiken van crypto als currency. Hij zal het nooit gebruiken. Hij is niet geïnteresseerd in het gebruik ervan als valuta. Hij is geïnteresseerd in crypto omdat het een manier is om meer euro's te krijgen, dat is zijn doel. Omdat de markten niks geven om het verschil tussen ripple en Bitcoin Cash, geeft hij er ook niks om. (de huidige crypto marken zijn alles behalve vrij en worden flink gemanipuleerd door Tether, die onbeperkt geprint kunnen worden door Bitfinex maar door de mark geaccepteerd worden alsof het echt geld is)
Deze person zit bij Bitcoin Core, omdat dat aanvoelt alsof hij bij de "elite" zit. Heb je ooit de Titanic film gezien? Hij ziet zichzelf als iemand in de vertrekken van de kapitein, niet als de plebs onder in het schip. Hij is misschien wel geld aan het verliezen, zoals alle andere, maar in ieder geval verliest hij geen geld door het vasthouden van een "shitcoin". Dat is hoe zijn eigen ego zichzelf aan het goedpraten is.
"Zelfs God kan deze boot niet doen zinken" , daar houd hij zich aan vast. Als je hem probeert uit te leggen hoe de Titanic verdeeld is in waterdichte compartimenten die kunnen voorkomen dat een lek de hele boot doet zinken. En als je hem laat zien wat de zwakheden in dit systeem zijn. Wel, hij heeft er gewoon geen interesse voor. Als je hem te veel lastig valt dan gaat hij op zoek naar zijn maatjes, die allemaal bij de vioolspelers staan. Deze zullen blijven spelen tot het water er een einde aan maakt. Daar vind hij wat comfort. Hij luistert naar de zoete muziek en beeld zich in dat het schip niet aan het syncen is.
Wat gaat hij doen? Aan zichzelf toegeven dat hij belazert is? Dat zou hem toch nooit overkomen, daar is hij te slim voor! Zijn ego voorkomt hem om de realiteit te accepteren en niemand kan zijn gedacht veranderen. Alleen wanneer het koude water hem raakt, misschien krijgt hij dan zijn zin voor realiteit terug.
Veel van deze mensen, uiteindelijk in de komende jaren, zullen financieel geruïneerd zijn. Omdat ze deze crypto religie zijn gaan zien als hun redding. Hun ticket naar een beter leven. Om bij de rijke en machtige mensen te behoren, zonder er zelf enig werk voor de moeten doen. Hodl gewoon. Gewoon lekker hodlen. Ik ga hodlen! Hodlen is gemakkelijk, je moet er niks voor doen. Alleen een keer kopen en nooit verkopen. 16 000 hodl. 14 000 hodl. 12 000 hodl. 9000 hodl. 5000 hodl. 4000 hodl. 2000 hodl. Hodling leid naar in-actie, je bevriest en je accepteert.
Niemand kan deze persoon helpen. Tot de prijs lager is dan zijn ego groot. And hij klaar is om toe te geven: "Verdomme ik ben belazerd, en het is mijn eigen schuld!" En dan zal hij niks meer met crypto te maken willen hebben, er proberen om er nooit meer over na te denken.
En dan 15 jaar later gaat hij misschien om 3 uur s'nachts om zoek naar een plaats om wat bier te komen, die nog open is. En dan ziet hij een nieuwe sticker op de deur. "Wij accepteren Bitcoin Cash". En dan is hij misschien klaar om opnieuw te beginnen, dit keer van het perspectief dat Bitcoin Cash gewoon een meer moderne vorm van geld is. En geen snelkoppeling om rijk te worden zonder iets van waarde er voor in de plaats te creëren. Immers wat dat niet waarom hij zo een hekel had aan banken? Dat ze geld verdienen zonder iets nuttigs te doen?
Het feit dat je je steeds meer als de beschermheer van de cryptoinvesteerder opdringt begint met de letter die je typet vervelender te worden.
Je schijnt jezelf nogal fantastisch te vinden.
dat is op een exchange. Ik bedoel je usdt inleveren bij de tether instantie.ggj87 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 13:45:
[...]
Volgens CMC is er wel een USDT/USD pair.
Voor elke usdt zouden ze usd in kas moeten hebben.
Vorig jaar zouden ze toch een audit laten doen om aan te tonen dat ze werkelijk 2,7 mld in kas hebben? is achteraf afgeblazen. En zo moeilijk lijkt mij dat niet te controleren. Naar mijn gevoel zit er meer schimmig achter.
[ Voor 12% gewijzigd door lighting_ op 06-09-2018 14:25 ]
Hoe kan het dat er nooit bijvoorbeeld 400 miljoen van die Tethers weer worden ingewisseld voor dollars? Daarna zou er dus 400 miljoen Tether uit circulatie worden genomen.Chris.nl schreef op donderdag 6 september 2018 @ 14:08:
[...]
Als ik Tether was zou ik gewoon beweren dat elke Tether daadwerkelijk gekocht is voor $1 p/s dus het daarom $1 waard is. Maar goed, het zal wel boven m'n pet gaan...
Maar het aantal Tethers in circulatie stijgt alleen maar.
Je moet je ook afvragen waarom mensen euros en dollars naar Bitfinex zouden sturen om daar dan Tethers voor te krijgen, die ze dan gebruiken om crypto mee te kopen. Waarom niet meteen crypto kopen?
Nee, de realiteit is dat mensen alleen maar Tethers vast houden wanneer je op exchanges zoals Bitfinex hun crypto verkopen. Er staat dat ze euro en dollars aan het vasthouden zijn, maar het is gewoon tether.
Deze Tethers zijn nuttig om je wins in te parkeren. Natuurlijk, Bitfinex kan ook gewoon echte euros en dollars voor jou bij een bank hebben staan. Maar dat moeten ze allemaal relaties onderhouden met echte banken, die helemaal geen zin hebben in crypto. En vaak crypto exchanges zo veel pesten als ze kunnen.
En als je je winst in Tether hebt staan kun je die ook veel makkelijker van de ene crypto exchange naar de andere sturen. Wel zo handig als je snel aan arbitrage wilt doen.
En dus belazert Bitfinex de hele markt. Ze printen Tether (het is bewezen dat meer dan 90% van alle Tether in accounts zit die bij Bitfinex of andere Tether exchanges horen, zoals Bittrex en dergelijke)
Gebruiken die Tether om crypto te kopen. Nu gaat de prijs hoger. Jullie denken dat: Aha, de prijs is aan het stijgen. Dat is vast omdat iemand hiero Kain_niak een zijn bcash belachelijk heeft gemaakt. Ik ga kopen. Nou dan gaat de prijs nog net eventjes iets hoger. Nu doet Bitfinex het omgekeerde. Ze vekropen hun crypto weer en kopen hun Tether weer terug. Maar omdat hun crypto nu net nog een percentje hoger is gestegen door dat julllie allemaal gekocht hebben, houden ze nu wat crypto over nadat ze alle Tether weer terug gekocht hebben.
En die crypto kunnen ze dan op exchanges die wel op echt geld werken, verkopen voor echt geld.
Dat is de scam en er zijn veel meer bewijzen dat het zo werkt dan dat het NIET zo werkt.
Hier heb je drie aparte onderzoeken:
https://www.tetherreport.com/
https://www.sciencedirect...cle/pii/S0376042107000656
https://www.cnbc.com/2018...tion-researcher-says.html
Veel traders beseffen dit maar al te doen. Ze houden de printer van Tether goed in de gaten. Zodra er 100 miljoen geprint worden gaan ze met al hun posities naar long. Dat is bijvoorbeeld een paar weken geleden weer gebeurd. Daarna wachten ze tot de koers 10 of 20% omhoog gaat. Dan verkopen ze op tijd. En daarna gaan ze short.
Dit nu al heel lang het patroon. Dat de koers nu weer 20% naar beneden gaat, zijn DIE mensen die verkopen. Tot Tether weer print, dan flippen ze hun shorts weer naar long.
En die mensen willen liever niet dat dit systeem verdwijnt want het is erg makkelijk om te traden op een markt die zo gemanipuleerd is, want die markt is erg voorspelbaar.
Tot het op een dag mis gaat. En Tether offline gaat. En we terug naar naar een prijs van voor Tether. Onder de 1000 dollar voor BTC.
En dat willen de meeste hier maar niet horen. Want dan zouden ze aan hun zelf moeten toegeven dat ze belazerd zijn.
Bitcoin is permissieless, jongen. Ik heb jou toestemming niet nodig.
burnebie schreef op donderdag 6 september 2018 @ 14:13:
[...]
Mister knows it all.
Het feit dat je je steeds meer als de beschermheer van de cryptoinvesteerder opdringt begint met de letter die je typet vervelender te worden.
Je schijnt jezelf nogal fantastisch te vinden.
Tja, lastig hey. Om toe te geven dat die kleine jongen die ieder vertel dat de Keizer toch echt geen kleren aan heeft, gewoon gelijk heeft.
Rookworst zonder r is ook worst.
Die moon staat boven je, de billetje van de keizer.
Verwijderd
Vind het prima hoor al je geneuzel over tether bitcoincash en alle meuk. Luuster er lekker niet naarKain_niaK schreef op donderdag 6 september 2018 @ 14:29:
[...]
Die moon staat boven je, de billetje van de keizer.
Nee daar heb je gelijk in, maar kap wel svp met dubbel of tripplepostKain_niaK schreef op donderdag 6 september 2018 @ 14:23:
[...]
Bitcoin is permissieless, jongen. Ik heb jou toestemming niet nodig.
Of het kleine jongetje nu gelijk of ongelijk heeft. Het jongetje blijft een irritant figuur die vooral zijn gelijk wil halen en als die dat niet lukt het gelijk door andere hun strot wil duwen.Kain_niaK schreef op donderdag 6 september 2018 @ 14:25:
Tja, lastig hey. Om toe te geven dat die kleine jongen die ieder vertel dat de Keizer toch echt geen kleren aan heeft, gewoon gelijk heeft.
Het jongetje is soms nog schattig met zijn verhalen over de Titanic, zijn blogpost waar hij zijn passie laat zien en het geloof dat alleen hij de waarheid kent. Maar op den duur moet het jongetje gewoon naar bed, zodat de volwassen mensen over onderwerpen kunnen praten op een manier die hun leuk vinden zonder dat het jongetje constant zijn mening er doorheen duwt.
Wilde altijd al iets over computers weten
Dan laat dat nog maar een tijdje doorgaan zooutlandos schreef op donderdag 6 september 2018 @ 14:56:
VET wordt door een steeds verschuivende buywall op Binance hoger gedreven.
Hahah, we zullen het nooit weten he. Maar die 200k ontstaat inderdaad niet. De bank moet het immers daadwerkelijk overmaken naar de verkoper en die kan het gewoon contant overmaken.Chris.nl schreef op donderdag 6 september 2018 @ 14:13:
[...]
Zoals het mij ooit uitgelegd is had de bank die 200k niet voordat er iemand binnenliep en zijn handtekening zette onder de hypotheek. En 'ontstaat' er wel degelijk geld op die manier.
Maar wellicht heb je gewoon gelijk hoor
Ontopic:
Beetje saaie dag na zo een spannend nachtje.
Wat er wel gebeurt is dat de bank slecht 5%, soms zelfs minder liquide heeft en de overige 95% leent of uitleent. De ene lening dekt de andere enzovoorts. Jij hebt gisteren 4 ton op je rekening gestort en zodoende kan de bank daar weer die 2 ton van onttrekken die naar de verkoper van de woning gaat. En die andere 2 ton hebben ze vast ook al leuke dingen mee bedacht.
Wil jij volgende week opeens je 2 ton opnemen dan zal de bank iemand anders zijn rekening plunderen of ze lenen het van de ECB en betalen jou uit. En zie daar het enige orgaan dat geld erbij kan verzinnen. 80 miljard nodig? We got it. Betaal over 15 jaar maar terug. Dat geld wordt letterlijk bijgedrukt. Als gelduitgevende instantie kunnen zij dat. De bank niet. De bank moet enkel continue zorgen voor optimale spreiding van risico en middelen en daar nog geld aan overhouden ook.
Je mist de reden dat Tether uberhaupt bestaat: om handelsplekken mogelijk te maken die niet onder toezicht staan van financiële instellingen. Zoals Binance.Kain_niaK schreef op donderdag 6 september 2018 @ 14:21:
Hoe kan het dat er nooit bijvoorbeeld 400 miljoen van die Tethers weer worden ingewisseld voor dollars? Daarna zou er dus 400 miljoen Tether uit circulatie worden genomen.
Waarom worden Tethers niet eruit gehaald en omgewisseld naar dollars? Omdat exchanges die wel fiat én USDT accepteren, ze niet verkopen. Waarom zouden ze ook? Straks worden ze weer aangekocht.
Omdat er heel veel mensen bang zijn gemaakt door de BTC FUD die mede door Roger Ver en consorten is gestart. Er is nog steeds een gigantische vibe onder de crypto n00bs gaande dat je móét investeren in de kleine muntjes, want die kunnen nog groeien, en vooral BTC is traag en stom!!1Je moet je ook afvragen waarom mensen euros en dollars naar Bitfinex zouden sturen om daar dan Tethers voor te krijgen, die ze dan gebruiken om crypto mee te kopen. Waarom niet meteen crypto kopen?
Nee, BTC moet je ontwijken want die munt is 'verkeerd' en 'achterhaald'. En dan lijkt USDT 'veilig', want diezelfde n00bs denken dat 'dat gewoon dollars zijn'.
BCH wordt terecht vermeden, Ethereum stort al een tijdje in, Litecoin is geen drol meer waard, Ripple is slecht te krijgen. Natuurlijk handelen ze niet met deze muntjes, USDT is het breedst toepasbaar, het meest waardevast, het meest geschikt voor arbitragehandel... Enkel BTC kan die plek innemen (en is met 55% marketshare ook daar verder in dan een paar maanden geleden) - maar dat durven velen niet.
Anyhow, al je bronnen van de FUD zijn enkele gastjes zonder zeggenschap. Je trapt in de FUD. En ja, tuurlijk heeft de komst van USDT en daarbij alle rare exchanges gezorgd voor een race in de koers van crypto. Tuurlijk zijn daar verbanden tussen te leggen.
Er is echter helemaal niemand, ook geen onafhankelijke onderzoekers, die hebben aangetoond dat Tether's bankbalans niet klopt. Ondanks dat het meermaals is onderzocht en juist is bewezen. Maargoed, blijf volhouden.
Dat maakt niet dat Tether ongevaarlijk is hoor, maar hou het even bij de feiten.
Nee, nee, nee.Veel traders beseffen dit maar al te doen. Ze houden de printer van Tether goed in de gaten. Zodra er 100 miljoen geprint worden gaan ze met al hun posities naar long. Dat is bijvoorbeeld een paar weken geleden weer gebeurd. Daarna wachten ze tot de koers 10 of 20% omhoog gaat. Dan verkopen ze op tijd. En daarna gaan ze short.
Dit nu al heel lang het patroon. Dat de koers nu weer 20% naar beneden gaat, zijn DIE mensen die verkopen. Tot Tether weer print, dan flippen ze hun shorts weer naar long.
Dit is een hele normale koersschommeling, die we nog wel even gaan blijven zien, tot er een outbreak volgt.
Tether printing is een gevolg van de koerswijziging. Jij doet net alsof het andersom is, maar het is gewoon extreem logisch dat er tethers geprint worden in deze situatie.
[ Voor 9% gewijzigd door Richh op 06-09-2018 15:06 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
noob modus:PilatuS schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:06:
Ik koop 1 Bitcoin voor fiat. Ik stuur die Bitcoin naar een exchange. Ik ga naar Tether. Zo 6400 Tethers geprint.
Ok, dat hele tether gebeuren snap ik nog niet hoe dat in elkaar zit maar tot hier volg ik u redenering. Maar wat gebeurd er als je dit Tethers terug omzet naar fiat/andere coin? Worden die dan vernietigd of hoe werkt dat dan juist?
Dan blijft een exchange met 6400 'virtuele dollars' zitten. De exchange kan er (volgens mij) voor kiezen om deze USDT weer om te zetten naar USD. Echter, dit doen ze niet, want USDT kunnen ze prima door slijten aan de volgende persoon die juist weer aankoopt.dabla schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:08:
[...]
noob modus:
Ok, dat hele tether gebeuren snap ik nog niet hoe dat in elkaar zit maar tot hier volg ik u redenering. Maar wat gebeurd er als je dit Tethers terug omzet naar fiat/andere coin? Worden die dan vernietigd of hoe werkt dat dan juist?
Verwijderd
Exact, net zo min dat de bank de door ons gestorte bankbiljetten snel gaat omzetten naar goud. Er is altijd weer iemand anders die jouw briefje van 50 wil hebben.Richh schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:10:
[...]
Dan blijft een exchange met 6400 'virtuele dollars' zitten. De exchange kan er (volgens mij) voor kiezen om deze USDT weer om te zetten naar USD. Echter, dit doen ze niet, want USDT kunnen ze prima door slijten aan de volgende persoon die juist weer aankoopt.
Dat is mooi redeneren: niemand heeft aangetoond dat het niet klopt, dus het zit wel goed .. Als iemand beweert dat een asset is gebacked door een paar miljard op z'n bankrekening dan wil je juist dat iemand heeft aangetoond dat het wel klopt. En dat heeft nog geen officiële auditor gedaan.Richh schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:03:
Er is echter helemaal niemand, ook geen onafhankelijke onderzoekers, die hebben aangetoond dat Tether's bankbalans niet klopt. Ondanks dat het meermaals is onderzocht en juist is bewezen. Maargoed, blijf volhouden.
Onvoorstelbaar!
Ik heb ze vanmorgen net allemaal verkocht..niels0123456 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:00:
[...]
Dan laat dat nog maar een tijdje doorgaan zo
Wel benieuwd wat er gebeurt als hij z'n 5 miljoen een keer weghaalt.
Dat klopt volgens mij niet. Je kan idd. zelf voor meer tether zorgen door met eur btc te kopen en te verkopen voor usdt. Jij koopt dan als het ware de usdt van een ander over die een kooporder heeft ingesteld voor BTC/USDT en andersom. Die USDT staat toch in de wallet van de persoon die het heeft gekocht?Richh schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:10:
[...]
Dan blijft een exchange met 6400 'virtuele dollars' zitten. De exchange kan er (volgens mij) voor kiezen om deze USDT weer om te zetten naar USD. Echter, dit doen ze niet, want USDT kunnen ze prima door slijten aan de volgende persoon die juist weer aankoopt.
(welliswaar op die exchange)
Maar, euh.. maar..?Kain_niaK schreef op donderdag 6 september 2018 @ 14:25:
[...]
Is niet anders dan btcdirect en die andere Nederlandse Exchanges werken. Voor elke aankoop is er een verkoop. Oftewel zo werkt het met echte fiat ook en is met crypto niet anders.dabla schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:08:
[...]
noob modus:
Dat zag je ook bij de bullrun in december. Meerdere exchanges hadden soms geen BTC of LTC. Moesten even wachten tot er zich verkopers aandienen.
Inderdaad. Vraag me af wanneer er eens ingegrepen gaat worden tegen deze troll
In de tussentijd kan ik alleen aanraden om hem te negeren...
Daarnaast: wat staat er nu op het programma jongens? Een kleine bounce, of doorzakken naar 5.8k?
[ Voor 14% gewijzigd door TomTorquay op 06-09-2018 15:21 ]
Nemo potest nocere meam me invito tactiost
Alle onderzoekers hebben aangetoond dat het klopt https://cryptoslate.com/t...backed-but-cant-prove-it/writser schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:15:
[...]
Dat is mooi redeneren: niemand heeft aangetoond dat het niet klopt, dus het zit wel goed .. Als iemand beweert dat een asset is gebacked door een paar miljard op z'n bankrekening dan wil je juist dat iemand heeft aangetoond dat het wel klopt. En dat heeft nog geen officiële auditor gedaan.
Officiële auditors is een lastig verhaal. Bij alles wat ik kan vinden, is er altijd wel iemand die zeurt over de auditpartij.
Er is tegelijkertijd ook niemand die letterlijk aantoont dat het niet klopt.
Op dit moment durf ik mij niet aan een voorspelling te wagen. Van 7.4k naar 6.4k zonder even 1 of 2 dagen iets omhoog te gaan is nogal wat. Dacht dat er mogelijk nog zo'n bounce zou komen op 6.8k, maar daar zijn we doorheen gegaan alsof het niets is.TomTorquay schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:19:
[...]
Daarnaast: wat staat er nu op het programma jongens? Een kleine bounce, of doorzakken naar 5.8k?
Voor zover ik weet krijgen mensen volgend jaar uitbetaald in BTC en wordt er geen BTC meer verkocht.ggj87 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:25:
Het schiet me net te binnen dat het september is. Mochten ze die BTC van Mt. Gox nu niet verkopen? Dat was volgens mij in September toch weer?
Op exchanges zoals Binance, heb je gelijk.ggj87 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:16:
[...]
Dat klopt volgens mij niet. Je kan idd. zelf voor meer tether zorgen door met eur btc te kopen en te verkopen voor usdt. Jij koopt dan als het ware de usdt van een ander over die een kooporder heeft ingesteld voor BTC/USDT en andersom. Die USDT staat toch in de wallet van de persoon die het heeft gekocht?
(welliswaar op die exchange)
Wil je van USDT naar harde euro's, bijvoorbeeld via Kraken, dan is Kraken 'de persoon' die het van je koopt in ruil voor euro's. En blijft Kraken dus met USDT zitten. @Kain_niaK vind het gek dat niemand USDT omruilt voor USD via het backing rekeningnummer, maar dat is helemaal niet gek. Zoals eerder gesteld: banken wisselen ook geen eurobiljetten om voor goud, omdat er toch wel iemand is die dat eurobiljet wil hebben.
Ja, ik weet het momenteel ook niet zo goed. Na die superdump van vannacht verwachtte ik eigenlijk toch wel een soort v-shape bounce. Die is er niet gekomen. Lijkt me geen geweldig bullish signaal. Anderzijds kan ik me niet voorstellen dat we straks weer van de klif duiken, maar dat is puur gevoel, dus in feite telt dat niet mee.PilatuS schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:25:
Op dit moment durf ik mij niet aan een voorspelling te wagen. Van 7.4k naar 6.4k zonder even 1 of 2 dagen iets omhoog te gaan is nogal wat. Dacht dat er mogelijk nog zo'n bounce zou komen op 6.8k, maar daar zijn we doorheen gegaan alsof het niets is.

Helaas.. kan ik deze dip niet kopen.
De schade valt me nog best mee. (in usd waarde is 't natuurlijk wel weer flink naar beneden maar in sat-waarde is 't niet zo spectaculair). Na een daling van 1000 dollar had ik toch wat meer paniek verwacht bij de alts.
Ik denk ofwel nog een beetje doorzakken naar 6.2k of zelfs 6k om dan te stabiliseren, ofwel gaan we nu al soort van sideways pattern zien, maar de Stoch RSI staat nog niet in oversold op de 1d dus ik denk dat er nog een beetje ruimte over is om te zakken, maar natuurlijk niet veel. Maar misschien vergelijk ik te veel met Juli, maar tot nu toe klopt de vergelijking wel vind ik.TomTorquay schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:30:
[...]
Ja, ik weet het momenteel ook niet zo goed. Na die superdump van vannacht verwachtte ik eigenlijk toch wel een soort v-shape bounce. Die is er niet gekomen. Lijkt me geen geweldig bullish signaal. Anderzijds kan ik me niet voorstellen dat we straks weer van de klif duiken, maar dat is puur gevoel, dus in feite telt dat niet mee.
Nano stijgt zowaar lichtjes. Bah. Verkoop ik een keer mijn alts, doen ze vrij weinig haha.Tominatie schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:31:
[afbeelding]
Helaas.. kan ik deze dip niet kopen.![]()
De schade valt me nog best mee. (in usd waarde is 't natuurlijk wel weer flink naar beneden maar in sat-waarde is 't niet zo spectaculair). Na een daling van 1000 dollar had ik toch wat meer paniek verwacht bij de alts.
Maar goed. Even richting zoeken nu. Ik verwacht een verdere daling. Een evt opleving had al geweest moeten zijn. En vergeet niet dat de USA rond deze tijd ook begint met handelen en met deze daling wordt geconfronteerd en al dan niet getriggerde stoplosses. De Europeanen hebben weer eens weinig bijgedragen, kijken of onze buren wel iets doen.
Het FSS report dat BitFinex zelf heeft uitgegeven laat alleen zien dat BitFinex geld op hun rekening heeft staan. Dat geloof ik best. Er staat niet bij hoe ze aan dat geld komen (winst? een lening? venture capital?) en of het bedrag "unencumbered" is, d.w.z. staat het in een aparte trust gereserveerd voor Tether backing of kan Bitfinex de rekening ook gebruiken om pizza's te kopen voor personeel, winst uit te keren aan eigenaars en/of is het het geld onderpand voor bijv. uitgeleende assets?Richh schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:22:
[...]
Alle onderzoekers hebben aangetoond dat het klopt https://cryptoslate.com/t...backed-but-cant-prove-it/
Officiële auditors is een lastig verhaal. Bij alles wat ik kan vinden, is er altijd wel iemand die zeurt over de auditpartij.
Een audit zou daar makkelijk uitsluitsel over kunnen geven maar dat is niet gebeurd: "These consulting services do not constitute an audit or attestation engagement, which would include a significantly expanded scope of procedures and take substantially more time to complete.". We zijn nu een jaar verder en er is nog steeds geen officiële audit geweest. En dat terwijl het kennelijk niet zo heel lastig is aangezien een veel kleinere concurrent netjes elke maand netjes een audit laat doen. Daar kun je je eigen conclusie aan verbinden - ik vind het op zijn minst vreemd. Voor de rest heb ik geen bal verstand van cryptocurrencies, dus je kan dit prima negeren als je het niet met me eens bent.
Nogmaals, dat lijkt me een gevalletje 'wishful thinking'. Als iemand mij een mailtje stuurt dat er in Nigeria 5 miljoen op me ligt te wachten kan ik ook niet meteen aantonen dat het niet klopt. Maar voor ik een vliegticket boek wil ik graag eerst weten of het wel kloptEr is tegelijkertijd ook niemand die letterlijk aantoont dat het niet klopt.
[ Voor 15% gewijzigd door writser op 06-09-2018 16:03 ]
Onvoorstelbaar!
Verwijderd
Yup, alleen verwacht ik de komende tijd niet zoveel. Mijn verwachting is nog steeds heen en weer tussen 6-8k. Sommige denken 4k, sommige 5k. Ik denk nog steeds dat we niet lager gaan dan die 5.7k die we een tijd geleden aantikte. Er zijn genoeg mensen zoals mij die rustig blijven bijkopen. Verder wordt de markt gewoon bepaald door wat grote groepen geld die soms denken "há, zullen we met zijn alle een long openen en dan de markt pushen naar 7.4k om dan profit te pakken en daarna shorts te sluiten?"B-Bandit schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:36:
[...]
Nano stijgt zowaar lichtjes. Bah. Verkoop ik een keer mijn alts, doen ze vrij weinig haha.
Maar goed. Even richting zoeken nu. Ik verwacht een verdere daling. Een evt opleving had al geweest moeten zijn. En vergeet niet dat de USA rond deze tijd ook begint met handelen en met deze daling wordt geconfronteerd en al dan niet getriggerde stoplosses. De Europeanen hebben weer eens weinig bijgedragen, kijken of onze buren wel iets doen.
Zolang het volume laag is en er geen volgende bitcoin gekte op de agenda staat zal het manipuleren in vrij kleine ranges doorgaan. Moon & lambo's komen wel weer alleen is geduld hierbij essentieel.
Dat valt niet volledig uit te sluiten, maar op basis van wat we nu zien lijkt dat vrij onwaarschijnlijk.Verwijderd schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:48:
Iedereen zegt wel dat we de 6k gaan testen maar kan het niet zo zijn dat die 6250 de bodem was?
Ik vind dat helemaal niet gek. Dat is nu juist de reden dat er geen "slachtoffers" zijn die een zooi Tether hebben die ze niet kunnen verkopen. Nee, de Tether die mensen op Tether exchanges hebben word gebruikt om crypto mee te kopen. Die crypto word verkocht voor echt geld.Richh schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:26:
[...]
Op exchanges zoals Binance, heb je gelijk.
Wil je van USDT naar harde euro's, bijvoorbeeld via Kraken, dan is Kraken 'de persoon' die het van je koopt in ruil voor euro's. En blijft Kraken dus met USDT zitten. @Kain_niaK vind het gek dat niemand USDT omruilt voor USD via het backing rekeningnummer, maar dat is helemaal niet gek. Zoals eerder gesteld: banken wisselen ook geen eurobiljetten om voor goud, omdat er toch wel iemand is die dat eurobiljet wil hebben.
En zo heeft Tether een slim systeem waarbij ze de koersen volledig kunnen controleren, want ze printen net zo veel als ze zelf willen.
De prijs betaald men later, wanneer iedereen er achter komt dat de hoge vraag voor crypto voor een deel nep was. En wanneer Tether onderstebove gaat (kwestie van tijd) dan komt er iedereen er opeens achter wat de echte vraag naar crypto is. En als die vraag te laag is, dan gaan de prijzen serieus naar beneden tot vraag en aanbod enigszins weer gelijk zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door Kain_niaK op 06-09-2018 16:35 ]
Kom nou zeg. Tether print altijd eerst, dan gaan te koers omhoog. Niet andersom.Richh schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:03:
[...]
Je mist de reden dat Tether uberhaupt bestaat: om handelsplekken mogelijk te maken die niet onder toezicht staan van financiële instellingen. Zoals Binance.
Waarom worden Tethers niet eruit gehaald en omgewisseld naar dollars? Omdat exchanges die wel fiat én USDT accepteren, ze niet verkopen. Waarom zouden ze ook? Straks worden ze weer aangekocht.
[...]
Omdat er heel veel mensen bang zijn gemaakt door de BTC FUD die mede door Roger Ver en consorten is gestart. Er is nog steeds een gigantische vibe onder de crypto n00bs gaande dat je móét investeren in de kleine muntjes, want die kunnen nog groeien, en vooral BTC is traag en stom!!1
Nee, BTC moet je ontwijken want die munt is 'verkeerd' en 'achterhaald'. En dan lijkt USDT 'veilig', want diezelfde n00bs denken dat 'dat gewoon dollars zijn'.
BCH wordt terecht vermeden, Ethereum stort al een tijdje in, Litecoin is geen drol meer waard, Ripple is slecht te krijgen. Natuurlijk handelen ze niet met deze muntjes, USDT is het breedst toepasbaar, het meest waardevast, het meest geschikt voor arbitragehandel... Enkel BTC kan die plek innemen (en is met 55% marketshare ook daar verder in dan een paar maanden geleden) - maar dat durven velen niet.
Anyhow, al je bronnen van de FUD zijn enkele gastjes zonder zeggenschap. Je trapt in de FUD. En ja, tuurlijk heeft de komst van USDT en daarbij alle rare exchanges gezorgd voor een race in de koers van crypto. Tuurlijk zijn daar verbanden tussen te leggen.
Dat maakt niet dat Tether ongevaarlijk is hoor, maar hou het even bij de feiten.
[...]
Nee, nee, nee.
Dit is een hele normale koersschommeling, die we nog wel even gaan blijven zien, tot er een outbreak volgt.
Tether printing is een gevolg van de koerswijziging. Jij doet net alsof het andersom is, maar het is gewoon extreem logisch dat er tethers geprint worden in deze situatie.
Daar is veel onderzoek naar gedaan. Lees zelf --> https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3195066
This paper investigates whether Tether, a digital currency pegged to U.S. dollars, influences
Bitcoin and other cryptocurrency prices during the recent boom. Using algorithms to analyze
the blockchain data, we find that purchases with Tether are timed following market downturns
and result in sizable increases in Bitcoin prices. Less than 1% of hours with such heavy Tether
transactions are associated with 50% of the meteoric rise in Bitcoin and 64% of other top cryptocurrencies.
The flow clusters below round prices, induces asymmetric autocorrelations in
Bitcoin, and suggests incomplete Tether backing before month-ends. These patterns cannot be
explained by investor demand proxies but are most consistent with the supply-based hypothesis
where Tether is used to provide price support and manipulate cryptocurrency prices.
Ik post hier voor de mensen die er over nadenken om misschien hun geld te investeren in crypto, zodat er niet nog meer slachtoffers gemaakt worden. Als ze crypto leuk vinden, kunnen ze het gewoon als geld gaan gebruiken. Daar verdien je niks aan, maar je kunt ook niks kwijt raken. Het enige voordeel voor de mensen hier is dat in bepaalde situaties crypto makkelijk en gebruiksvriendelijker is dan andere online betaalsystemen. Voor de rest is crypto alleen nuttig als je bijvoorbeeld de wereld rond reist, of als je vaak geld naar het buitenland stuurt. Want dan kun je kosten besparen als je er crypto voor gebruikt (maar alleen als je op twee plaatsen lokaal kunt verkopen en kopen om exchange fees en wachttijden te vermijden).SirDarkAngel schreef op donderdag 6 september 2018 @ 14:51:
[...]
Of het kleine jongetje nu gelijk of ongelijk heeft. Het jongetje blijft een irritant figuur die vooral zijn gelijk wil halen en als die dat niet lukt het gelijk door andere hun strot wil duwen.
Het jongetje is soms nog schattig met zijn verhalen over de Titanic, zijn blogpost waar hij zijn passie laat zien en het geloof dat alleen hij de waarheid kent. Maar op den duur moet het jongetje gewoon naar bed, zodat de volwassen mensen over onderwerpen kunnen praten op een manier die hun leuk vinden zonder dat het jongetje constant zijn mening er doorheen duwt.
En in landen waar mensen grote problemen hebben met hun eigen valuta (Sudan, Venezuela) daar is crypto nuttig om te bevolking te beschermen tegen rampzalig verlies van kapitaal.
Dat is wat er bij jullie maar niet in gaat. Dat verschil tussen aandelen en valuta. Dat Bitcoin een betaalsysteem is en de rest allemaal bullshit.
[ Voor 16% gewijzigd door Kain_niaK op 06-09-2018 16:48 ]
Oh kunnen jullie allemaal uit de valutahandel, en nu zitten jullie in de crypto valuta handel? Dat wist ik niet.ggj87 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:46:
Wat maakt dat uit? Alsof er niet wordt gehandeld in fiat valuta
Normale valuta , daar is altijd een echte, reële vraag naar. Die word dus niet zo gemanipuleerd als de crypto valuta handel, waar praktisch alleen maar een speculatieve vraag achter zit.
[ Voor 24% gewijzigd door Kain_niaK op 06-09-2018 16:50 ]
En waarom moeten wij dat van jouw als betaalsysteem gaan gebruiken. Ik wil er alleen een paar grijp stuivers aan verdienen, niet meer en niet minder.Kain_niaK schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:43:
[...]
Ik post hier voor de mensen die er over nadenken om misschien hun geld te investeren in crypto, zodat er niet nog meer slachtoffers gemaakt worden. Als ze crypto leuk vinden, kunnen ze het gewoon als geld gaan gebruiken. Daar verdien je niks aan, maar je kunt ook niks kwijt raken. Het enige voordeel is dat in bepaalde situaties crypto makkelijk en gebruiksvriendelijker is dan andere online betaalsystemen,
Dat is wat er bij jullie maar niet in gaat. Dat verschil tussen aandelen en valuta. Dat Bitcoin een betaalsysteem is en de rest allemaal bullshit.
En gaat dat goed dan? Heb je al veel verdient?RelBel80 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:49:
[...]
En waarom moeten wij dat van jouw als betaalsysteem gaan gebruiken. Ik wil er alleen een paar grijp stuivers aan verdienen, niet meer en niet minder.
Niet iedere blockchain heeft het doel om als betaalsysteem gebruik te worden. De blockchain heeft meer mogelijkheden als dat.Kain_niaK schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:43:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door Chris.nl op 06-09-2018 16:54 ]
Gaat zeker goed, ben nu een maandje bezig. Gemiddeld 0,5% per dag.Kain_niaK schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:50:
[...]
En gaat dat goed dan? Heb je al veel verdient?
Als je me andere posts leest, kan je er wel uit halen hoe
Die mogelijkheden krijgt het alleen maar als het eerst een betaalsysteem (met eigen currency) is dat wereldwijd door iedereen gebruikt word. Niet andersom.Chris.nl schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:53:
[...]
Niet iedere blockchain heeft het doel om als betaalsysteem gebruik te worden. De blockchain heeft meer mogelijkheden als dat.
De meeste mensen hier hebben absoluut geen idee van het verschil tussen een distributed database en een blockchain. Als Bitcoin een auto is, dan is de blockchain de motor. Met alleen een motor die op straat ligt kun je niks doen. Met een auto zonder motor kun je ooks niks doen.
De blockchain buzzword hype gasten proberen je een oplossing te verkopen waar ze later een probleem bij verzinnen.
DO YOU NEED A BLOCKCHAIN? FIND OUT. --> https://blockchain.mdavis.xyz/
[ Voor 12% gewijzigd door Kain_niaK op 06-09-2018 17:00 ]
Verwijderd
Je loop steeds te vertellen dat je dit post om slacht offers te voorkomen terwijl je juist slacht offers maakt door die bagger munt van je te promoten...hoiKain_niaK schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:59:
[...]
Die mogelijkheden krijgt het alleen maar als het eerst een betaalsysteem (met eigen currency) is dat wereldwijd door iedereen gebruikt word. Niet andersom.
De meeste mensen hier hebben absoluut geen idee van het verschil tussen een distributed database en een blockchain. Als Bitcoin een auto is, dan is de blockchain de motor. Met alleen een motor die op straat ligt kun je niks doen. Met een auto zonder motor kun je ooks niks doen.
De blockchain buzzword hype gasten proberen je een oplossing te verkopen waar ze later een probleem bij verzinnen.
https://blockchain.mdavis.xyz/
[ Voor 79% gewijzigd door Grotman op 07-09-2018 13:33 ]
[ Voor 10% gewijzigd door DAMAGE op 06-09-2018 17:17 ]
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Je zit te confabuleren om je eigen realiteit kloppend te houden. Ik denk dat @D-Ed inderdaad een punt heeft, qua jou welzijn en feit dat verder reageren zinloos is.Kain_niaK schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:59:
[...]
Die mogelijkheden krijgt het alleen maar als het eerst een betaalsysteem (met eigen currency) is dat wereldwijd door iedereen gebruikt word. Niet andersom.
Nou, die moest ik toch even opzoeken. Weer een nieuw woordje geleerd voor op het volgende familiefeest. Thnx ChrisChris.nl schreef op donderdag 6 september 2018 @ 17:19:
Je zit te confabuleren om je eigen realiteit kloppend te houden.
Edit: Never mindTomTorquay schreef op donderdag 6 september 2018 @ 17:22:
[...]
Nou, die moest ik toch even opzoeken. Weer een nieuw woordje geleerd voor op het volgende familiefeest. Thnx Chris
[ Voor 8% gewijzigd door D-Ed op 06-09-2018 17:24 ]
Waarom moeten we dan op elk berichtje die hij post gelijk met z'n allen over randzaken gaan beginnen tegen hem? Vind dat ie opzich wel een punt heeft dat er heel veel projecten zijn die de blockchain gebruiken waar 't compleet nutteloos is.
Maarja ik snap jullie ook wel hoor.. Toch zou ik gewoon niet op de man spelen want daar wordt niemand vrolijker van.
Moon, soon.
De prijs ging echt niet even lekker doorstijgen naar $10000 zoals de kerel in het filmpje wil doen geloven. Deze daling was voorspelbaar, zij het niet dat ze zo hevig ging zijn.Klaas25 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 17:30:
Hoor dit dan even aan. Vanaf 7:30. Hoe er voor de dump een short van $74m wordt gedaan.
[video]
[ Voor 95% gewijzigd door Grotman op 07-09-2018 13:34 ]
[ Voor 98% gewijzigd door Grotman op 07-09-2018 13:34 ]
Al 8 maandenlang stroomt het door de straten.RaptorXS schreef op donderdag 6 september 2018 @ 17:46:
Goedenavond en vloeit het bloed al door de straten?
Rood rood en af en toe een groene opleving waarbij je denkt: "LAMBO??????" die dan gevolgd wordt met rood rood rood rood.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Valt me op dat dit nieuws nog niet gedeeld is over VET.
BYD (de grootste fabrikant van elektrische voertuigen ter wereld) heeft in samenwerking met VeChain en DNV GL vandaag haar Carbon Credit App geïntroduceerd.
Toch best wel cool. Ik vond VET eerst echt een hypecoin die maar wat riep zonder echt iets te bereiken maar ze timmeren toch wel aan de weg. Nu ze hype toch waar beginnen te maken ga ik er 100% ergens in September een bag van kopen en die op de Ledger zetten.Wat doet de Carbon Banking / Carbon Credit app?
Ten eerste gaat VeChain ervoor zorgen dat voertuigen op de blockchain worden gezet. Door middel van chips kan auto/voertuig-data worden uitgelezen. Denk bijvoorbeeld aan uitstoot, verbruik, rijgedrag, slijtage van onderdelen enzovoorts.
In de carbon banking applicatie wordt natuurlijk vooral gekeken naar de uitstoot. Bestuurders kunnen naar mate ze schoner rijden als het ware carbon-punten sparen die ze weer kunnen uitgeven bij andere partijen die zich aansluiten bij de Carbon Bank. Denk bijvoorbeeld aan verzekers (VeChain is immers ook een samenwerking aangegaan met PICC, de grootste verzekeraar van China).
Nog wat extra leesvoer;
According to BYD, by the end of 2018, nearly 500,000 vehicles will have DiLink systems with open features. We can try to give some simple application scenarios to assess the growth of everything that this revolution brings:
1) Distributed database
When there are 500,000 vehicles in this society and 341 sensors in each car can share data, you can have 500,000 real-time temperature measurement points, which is huge for meteorological applications.
2) Master the precise condition
When you get vehicle and vehicle data, developers can read the fault code for each car, and now all used car evaluation industries will be completely subverted. You can also detect the fault condition of each car. Once a problem occurs, the home repair service can happen immediately.
3) Smart closed space
The function of the car as a space will be greatly stimulated. For example, to develop an APP, directly connect with the courier, first send a address information and license plate information to the courier. When the courier is delivered, open the car door and let the courier put the parcel into it. Of course, the cameras inside and outside the car will all be turned on, and there is no need to worry about security.
4) Shared energy terminal
The value of a car as an energy terminal will be greatly enhanced. When your phone is out of power, you can search for BYD cars nearby, and communicate with your car owner to get charging. Of course, BYD can let all the power batteries between the cars send power to each other, and know on the APP which cars have excess electricity and which cars need emergency mobile power, which will establish a mobile energy Internet.
ETH heeft een 800 ETH buy naar >192 euro
Bitfinex maar 300 voor eenzelfde drop.
Je zou toch denken dat kraken er weinig toe doet.. Dus waarom mensen juist daar koopmuurtjes zetten
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Dit topic is gesloten.
![]()
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!