[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 258 ... 408 Laatste
Acties:
  • 1.165.312 views

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ggj87 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:34:
[...]

Ik vind dit toch wel een belangrijk moment.
Helemaal mee eens :) Met de rest van je post ook trouwens. Het punt van mij was dat we nu nog niets weten. Ook een fake breakout hebben we al eerder gezien. De vorige high zou ook een breakout zijn geweest, maar toch gingen we toen weer naar de 6k. Ook nu kan het best zijn dat we bijvoorbeeld tot 8k komen en dan alsnog omlaag gaan. Pas als we voor langere tijd boven de 8k kunnen blijven en naar de 9k gaan is het vrijwel zeker dat we de low gehad hebben. Tot die tijd kan alles nog en daarom kunnen we nu ook niet spreken van signalen die op groen staan. Prima mogelijk dat de bounce tot een einde komt en we serieus laag gaan.

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-01 00:52

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Het probleem is dan ook dat we nu nog in het sentiment zitten van de lows van niet zo kort geleden. Mensen zijn dus nog vrij schuchter. Zodra je dan een behoorlijke drop krijgt zullen mensen sneller geneigd zijn om te denken: 'Zie je nou wel, we gaan toch weer lager' wat er natuurlijk weer voor kan zorgen dat mensen uit angst snel hun geld er uit trekken.

Maar goed, we zien nu al een paar dagen een gestage lijn omhoog. En je ziet ook dat als het een zeker punt passeert dat er dan ook weer buy orders getriggerd worden. Wat natuurlijk ook een positief signaal is.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 20:17
Ja het gaat nu vrij stabiel omhoog op de 4h en op de 1d. Het zijn niet van die enorme pieken, lijkt dus meer rust in te komen. Hopelijk zorgt dat ook voor minder panic sells als we even zouden dalen. Ik hoop op een kleine sprong omhoog vandaag en dat we dan weer even wat zijwaarts gaan rond de 7600.

Maar zoals ik eerder al aangaf is de 7300/7400 wel echt een kritiekpunt, mochten we toch gaan dalen verwacht ik een low ergens rond de 6800. Niet onder de 6k denk ik.

[ Voor 22% gewijzigd door Pelox op 04-09-2018 14:51 ]

Zero.

• TomTorquay
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-02-2023
Tip: pak er eens de daily kaart van BTCUSD bij en zet de 200SMA aan.
Die lijn heeft ons in februari gesteund en heeft in mei en juli voor resistance gezorgd waardoor de opleveringen van toen volledig teniet werden gedaan. Momenteel zitten we onder de 200SMA maar we naderen deze weerstand wel. Ligt nu ongeveer op 7.8k. Als we daar door zouden geraken, dan kunnen we spreken over veel groene seinen. Nu is het mijns inziens nog te vroeg.

Afbeeldingslocatie: https://weerwoord.be/uploads/5b8e80c976a3b.png

Nemo potest nocere meam me invito tactiost

• spietie
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-01 15:12
Verwijderd schreef op maandag 3 september 2018 @ 19:39:
Voor alle mensen die zich ooit hebben ingeschreven voor de gratis WHENhub airdrop;

De 20ste is de ico afgelopen en ze worden direct gelist op enkele exchanges (zie telegram groep van whenhub voor alle precieze info).

Nu kreeg je bij het aanmaken van een account ook gratis 500 tokens, deze zijn locked. Maar de tokens van de airdrop zijn wel te versturen naar mew. Heb dit ff nagevraagd in de TG groep.

Via onderstaande link kun je bij punt 20 kijken hoeveel tokens er verzendbaar zijn:

https://etherscan.io/addr...e9a916e42c44#readContract

Vul bij punt 20 je whenhub adres in en haal bij het weergegeven getal 18 nummers weg. Dan heb je het aantal tokens wat verstuurbaar is.

Ik ga er dit weekend even voor zitten, je hebt een kleine hoeveelheid ethereum nodig om de erc20 token WHEN te verplaatsen van je whenhub adres naar een mew adres.

Zodra ze een exchange hitten dump ik ze tegen marktwaarde, eens kijken wat ik er aan overhoud.

Ik heb er zelf 2000 stuks die verplaatsbaar zijn, heb de lijst destijds 2x ingevuld omdat ik dacht dat er iets mis ging.

Misschien wat gratis geld om in een andere shitcoin te pompen! Lachen.
Als je nu andere gelocked tokens hebt en je stuurt ze naar een expert, dan zijn deze gelocked ook vrijgegeven voor de expert? deze kan je dan ook sturen naar ergens anders of niet?

SPiET

• dabla
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-02-2022
TomTorquay schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:35:
Fake out dus. Ben blij dat ik op het laatste nippertje mijn buy order op 7360 heb geannuleerd.
Is het niet een beetje vroeg om nu al over een fake break out te spreken? We zitten nog altijd in de 7360-7370 range én we hebben enkele dagen voorheen al eens gepiekt tot 7400 maar toen ging het heel snel terug naar beneden ook, nu gaat het heel langzaam aan.

• sp3c0ps
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-10-2021
spietie schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:58:
[...]

Als je nu andere gelocked tokens hebt en je stuurt ze naar een expert, dan zijn deze gelocked ook vrijgegeven voor de expert? deze kan je dan ook sturen naar ergens anders of niet?
Wat denk je zelf als er "locked" bij staat.

• TomTorquay
dabla schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:58:
Is het niet een beetje vroeg om nu al over een fake break out te spreken? We zitten nog altijd in de 7360-7370 range én we hebben enkele dagen voorheen al eens gepiekt tot 7400 maar toen ging het heel snel terug naar beneden ook, nu gaat het heel langzaam aan.
Mja, is inderdaad nog wel wat vroeg natuurlijk. Maar als je zo weinig navolging krijgt en direct terug naar het niveau zakt waar voorheen je resistance lag, dan is dat toch een zeer slecht teken. Maar zoals altijd: niks is zeker en vooral, DYOR.

Trouwens, hebben we de voorbije dagen als eens 7400 gehaald? Wanneer was dat? Ik heb dat blijkbaar gemist en zie het ook niet zo snel terug in de grafieken.

• spietie
sp3c0ps schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:01:
[...]

Wat denk je zelf als er "locked" bij staat.
Volgens mij niet als je ze naar een expert stuurt he. 8)7

SPiET

• PilatuS
  • Niet online
TomTorquay schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:02:
[...]
Trouwens, hebben we de voorbije dagen als eens 7400 gehaald?
Nope :)

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

7345 hebben we gehaald volgens mij. En that's it.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• dabla
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-02-2022
TomTorquay schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:02:
[...]
Mja, is inderdaad nog wel wat vroeg natuurlijk. Maar als je zo weinig navolging krijgt en direct terug naar het niveau zakt waar voorheen je resistance lag, dan is dat toch een zeer slecht teken. Maar zoals altijd: niks is zeker en vooral, DYOR.

Trouwens, hebben we de voorbije dagen als eens 7400 gehaald? Wanneer was dat? Ik heb dat blijkbaar gemist en zie het ook niet zo snel terug in de grafieken.
Ik dacht dit gezien te hebben op een van de grafieken van een bepaalde exchange waar de 7400 net geraakt werd, weet niet meer om welke exchange het ging. En als ik fout ben my bad :)

Ok op bitfinex dus maar geen 7400 maar 7367 op 2 september.

[ Voor 6% gewijzigd door dabla op 04-09-2018 15:08 ]

• sp3c0ps
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-10-2021
spietie schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:02:
[...]

Dan zijn ze dus niet locked.. Of het is een shitter wallet.

• Greymore1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-12-2021
Daar leek het eerst wel op, maar het begint toch serieus goede vormen aan te nemen. Bezit een klein zakje van rond de 3 ETH, en vandaag staat hij al +23%, en dat is door de TXS test die afgelopen nacht 600.000 heeft gehaald. Maargoed, dit kan even de hype zijn en hij kan straks weer wat terugzakken.

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20-01 16:49
spietie schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:02:
[...]

de gelockte tokens zijn niet zichtbaar in MEW.
Ook als je het verstuurt naar een expert zit daar een controle op of je echt wel een expert ben.
Dan worden ze alsnog niet ge-unlocked.

• Pelox
lighting_ schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:24:
[...]

de gelockte tokens zijn niet zichtbaar in MEW.
Ook als je het verstuurt naar een expert zit daar een controle op of je echt wel een expert ben.
Dan worden ze alsnog niet ge-unlocked.
Mijn expert kan ze gewoon ontvangen en weer naar mij sturen hoor, geen probleem ;)

En als locked tokens niet te zien zijn kan ik blijkbaar iets van 2200 when versturen

[ Voor 9% gewijzigd door Pelox op 04-09-2018 15:29 ]

Zero.

Verwijderd

spietie schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:58:
[...]

Ja dat klopt. Als je de tokens verstuurd naar een expert dan zijn ze vrijgegeven en kan de ontvangde partij er mee doen wat ie wil.

Volgens mij hebben meerdere mensen dit truucje toegepast door een expert account aan te maken. Maar hoorde iets dat er sinds kort een soort controle op zit. Weet niet wat daar van waar is, wellicht het proberen waard?

• lighting_
Pelox schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:28:
[...]

Mijn expert kan ze gewoon ontvangen en weer naar mij sturen hoor, geen probleem ;)

En als locked tokens niet te zien zijn kan ik blijkbaar iets van 2200 when versturen
de locked tokens kan je idd gewoon heen en weer versturen. Maar of ze daarna werkelijk in je MEW verschijnen is een tweede. Zelf ook geprobeerd.

• Pelox
lighting_ schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:34:
[...]

de locked tokens kan je idd gewoon heen en weer versturen. Maar of ze daarna werkelijk in je MEW verschijnen is een tweede. Zelf ook geprobeerd.
Ja geprobeerd en ze staan op mijn mew, Expert is een bevriende architect welke ik om advies gevraagd heb :) kwam weinig zinnigs uit in de 2 sessies maar ze duurde toch vrij lang.

Zero.

• spietie
Moest dit niet lukken voor de mensen om hun gelockte tokens vrij te krijgen dmv een expert ... misschien kan een mede-tweaker helpen?

SPiET

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Doen jullie de riemen alvast vast? We gaan zo weer een poging wagen om die raket door het dak te vuren.

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-01 19:55
Volgens Tensorcharts is er veel weerstand op 7500 en 7515. Ben benieuwd wat er deze week gebeurt.

• sourcecode
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-01 20:04

sourcecode

Prepare for the next ATH

Nou op alles wat erin de 7000 zit is weerstand

Prepare for the next ATH

Verwijderd

Ik snap er geen reet van
Waarom is er weerstand?
Iemand met veel BTC houd de groei van zijn eigen inverstering tegen???
Ik heb alles verkocht en nu alleen nog 20.000 VET
En 5miljoen CSC
Volgend jaar maar eens kijken wat het waard is...hoi

• Greymore1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-12-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 17:42:
Ik snap er geen reet van
Waarom is er weerstand?
En 5miljoen CSC
En je TELcoin?

• TomTorquay
Ik snap er geen reet van
Waarom is er weerstand?
Mensen die in juli tijdens de vorige opgaande golf omstreeks dit niveau zijn ingestapt en nadien om wat voor reden dan ook niet op tijd zijn uitgestapt en dus in het rood gingen, krijgen nu de kans om break-even te verkopen. Dat lijkt één van de redenen te zijn waarom we niet verder stijgen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 22:37:
Ik wil niet teveel shillen, maar GoChain heeft de Binance Community Coin of the Month - Round 9 gewonnen *O*
Nu is het afwachten op de official announcement....

Onlangs deze relatief nieuwe coin ontdekt en ik word er erg enthousiast van. Er is al een aardige NL TG community met inmiddels 200+ leden.
Yes! GoChain heeft de Binance voting nu officieel gewonnen *O* Listing op Binance volgt snel dus.

En alsof dat nog niet genoeg is... tevens UPbit listing vandaag! d:)b

Ze timmeren goed aan de weg :)

• Klaas25
  • Laatst online: 01-12-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 17:53:
[...]

Yes! GoChain heeft de Binance voting nu officieel gewonnen *O* Listing op Binance volgt snel dus.

En alsof dat nog niet genoeg is... tevens UPbit listing vandaag! d:)b

Ze timmeren goed aan de weg :)
Nu nog willen dokken aan Binance. Paar mil maar..

• TomTorquay
Verwijderd schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 17:53:
GoChain is a scalable, high performance, low cost, and decentralized cryptocurrency and blockchain that supports smart contracts and distributed applications.

- A public cryptocurrency
- Build decentralized applications and rock solid smart contracts
- Fully compatible with existing Ethereum wallets, smart contracts and other tools
- Fast transactions and contract execution
- Next generation decentralized app platform goes beyond Ethereum smart contracts - coming Q4 2018
Klinkt als een zoveelste extra shitcoin waar we helemaal niks mee zijn. Standaard marketing bullshit als al die andere nutteloze coins.

• Klaas25
Ik snap er geen reet van
Waarom is er weerstand?
En 5miljoen CSC
Wat is eigenlijk het verschil tussen CSC en FUN. Ik had ze even voor hetzelfde aangezien..

• lighting_
Klaas25 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 17:57:
[...]

Nu nog willen dokken aan Binance. Paar mil maar..
er staat dat het een free listing is
TomTorquay schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 17:57:
[...]

Klinkt als een zoveelste extra shitcoin waar we helemaal niks mee zijn. Standaard marketing bullshit als al die andere nutteloze coins.
alle coins claimen snel dapps smart contracts etc.
voor een coin die pas midden juni te verkrijgen is en nu al op binance doen ze toch iets goed

[ Voor 8% gewijzigd door lighting_ op 04-09-2018 18:06 ]

Verwijderd

[...]

"Klinkt als"

Doe eerst maar eens een goede research, zal je nog verbazen :)

• BoulaMouzer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:59
[...]

Nutteloze opmerking.... |:(

• TomTorquay
Verwijderd schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 18:06:
"Klinkt als"

Doe eerst maar eens een goede research, zal je nog verbazen :)
Vertel jij het mij anders :)

Ik lees het volgende op hun site:
10x More Decentralized
Open decentralization did not work as intended as more than 70% of mining is in China and the majority of that is run by just a few companies. GoChain forces nodes to be in different countries, run by unrelated people/companies.
Goal: 10x more decentralized

100x Faster
GoChain will support very high transaction volumes with fast verifications. Ethereum can only process 13 transactions per second, GoChain will initially target 1300 transactions per second.
Goal: 100x more transactions per second

1000x Less Energy
The energy used to run the Bitcoin network could power more than 3.5 million US households, 1 million to run Ethereum. We think that's completely unnacceptable and unsustainable. GoChain will use a small fraction of the energy used to run other cryptocurrencies.
Goal: 1000x less energy consumption
Voor wat betreft de laatste twee puntjes zijn ze hememaal niet uniek. Voor wat betreft het eerste puntje vraag ik me af hoe ze dat in de praktijk gaan controleren. Het lijkt me niet bijster moeilijk om dat te omzeilen.
:w

[ Voor 5% gewijzigd door TomTorquay op 04-09-2018 18:13 ]

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:03
GoChain is gewoon een van de vele shitcoins die niks nieuws meebrengt.

• SonyEricsson
  • Laatst online: 16-01 01:07
TenX heeft zijn 2e generatie cryptok creditcards afgeleverd.

De eerste gaan vandaag op de post in Singapore.
South East Asia volgt snel en daarna Noord West Europa.

TenX is de eerste die realtime crypto-fiat kaarten uit heeft. Hoewel de Pay token niets toevoegt aan de creditcard momenteel, zal deze waarschijnlijk wel een pump krijgen.

Verwijderd

Klaas25 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 17:58:
[...]

Wat is eigenlijk het verschil tussen CSC en FUN. Ik had ze even voor hetzelfde aangezien..
Dat verschil is enorm en dat weet iedere CSC holder.
Kijk eens op reddit,daar werd deze vraag ook eens gesteld en het andwoord spreekt voor zich

En in okt komt de brm uit en dat is waar ik al maanden op wacht
Dan is de weg open om gas te geven *O*

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2018 18:31 ]

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

SonyEricsson schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 18:16:
TenX is de eerste die realtime crypto-fiat kaarten uit heeft.
Wat betekent dit? Er zijn wel meerdere aanbieders van crypto-backed credit cards. (En eens in de zoveel tijd stopt er één met werken, misschien wel onder druk van Visa/MasterCard, de duopoly waar je niet omheen kan.)

Wat is er anders dan bijvoorbeeld Monaco, die eerder was en ook zijn eigen Crypto heeft?

[ Voor 10% gewijzigd door Sando op 04-09-2018 18:38 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Sahara
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-01 08:26
Volgens mij heb ik die Duitser van Tenx wel is in één van zijn filmpjes op youtube één en al FUD horen spuwen over o.a. NEO.

• Klaas25
Waar kopen jullie mee op Binance? Gewoon bitcoin of koop je eerst BNB?

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Klaas25 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 18:38:
USDT indien mogelijk, anders BTC en in het geval van HOT met ETH ivm de kleinere stappen die er tussen zitten.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• SonyEricsson
Sando schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 18:31:
[...]

Wat betekent dit? Er zijn wel meerdere aanbieders van crypto-backed credit cards. (En eens in de zoveel tijd stopt er één met werken, misschien wel onder druk van Visa/MasterCard, de duopoly waar je niet omheen kan.)

Wat is er anders dan bijvoorbeeld Monaco, die eerder was en ook zijn eigen Crypto heeft?
Monaco haalt net als Tenx zijn deadlines niet, TenX stuurt nu zijn kaarten uit naar teammembers via de reguliere manier (dus op de manier die alle andere users ook krijgen) Zo kunnen ze de volledige roadline testen. Technisch betekend dit dat alles all in orde is op de backend en dat is dus al een partner akkoord is met de uitgave van de kaarten.

Monaco en alle andere kaarten bestaan nog niet (op waarschijnlijk testkaarten na) Centra was paar maanden geleden al aangeklaagd wegen fraude.

Realtime crypto-fiat betekend dus gewoon dat je crypto op je wallet kan hebben en als je een aankoop dat dat het realtime met de huidige koerswaarde opgezet kan worden.

Dus niet zoals wirecard of andere crypto backed cards: crypto->fiat voordat je kan spenderen.

/edit. TenX was de eerste ook die kaarten HAD. Dit is inderdaad geblokkeerd door wavecrest en zij op hun beurt weer door Visa. Dus deze fout zullen ze niet nog een keer maken.

Daarnaast zijn ze bezig met hun eigen banking license, Hun BIN hadden ze al binnen een paar maanden terug. Zal vast nog wel tbc zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door SonyEricsson op 04-09-2018 18:51 ]

Verwijderd

TomTorquay schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 18:11:
[...]

Vertel jij het mij anders :)

Ik lees het volgende op hun site:

[...]

Voor wat betreft de laatste twee puntjes zijn ze hememaal niet uniek. Voor wat betreft het eerste puntje vraag ik me af hoe ze dat in de praktijk gaan controleren. Het lijkt me niet bijster moeilijk om dat te omzeilen.

[...]

:w
Ik beweer ook niet dat ze uniek zijn (geldt naar mijn mening voor vele projecten :)) Maar noem jij dan eens projecten die vergelijkbaar zijn, maar het beter doen?

Ik denk dat jij heel goed zelf research kan doen, maar let o.a. op:
-Mainnet is al live;
-Reeds 4 ICO's aangekondigd;
-Actief team; kijk even naar alle updates op Twitter
-Actieve community
The Redman schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 18:16:
GoChain is gewoon een van de vele shitcoins die niks nieuws meebrengt.
Goed verhaal d:)b

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2018 19:14 ]

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 19:12:
[...]

Ik beweer ook niet dat ze uniek zijn (geldt naar mijn mening voor vele projecten :)) Maar noem jij dan eens projecten die vergelijkbaar zijn, maar het beter doen?

-Mainnet is al live;
-Actieve community

[...]

Ik zou er persoonlijk nog geen duppie instoppen, al die enthousiaste verhalen kennen we nu wel. :)

Verwijderd

RaptorXS schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 19:34:
[...]

Ik zou er persoonlijk nog geen duppie instoppen, al die enthousiaste verhalen kennen we nu wel. :)
Gelukkig zijn er (momenteel) nog 1909 projecten om uit te kiezen, dus voor ieder wat wils :)

Wat zijn jouw afwegingen dan dat je er geen duppie in zou willen stoppen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 19:12:
[...]

-Mainnet is al live;
-Actieve community

[...]

Inderdaad goed verhaal.valt vedder ook niks over te zeggen
Wanchain vechain dragonchain...en zo kan ik nog wel een uurtje door chainen 7(8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 19:39:
[...]

Inderdaad goed verhaal.valt vedder ook niks over te zeggen
Wanchain vechain dragonchain...en zo kan ik nog wel een uurtje door chainen 7(8)7
LOL, vier totaal verschillende projecten met elkaar vergelijken omdat ze allemaal het woordje 'chain' bevatten 7(8)7 Jij bent goed op de hoogte :)

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-01 12:29
Klaas25 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 18:38:
Ik heb tot nu toe Bitcoin gebruikt. Wel eerst wat BNB gekocht, zodat ik daarmee de fees kan betalen. Dan hou je ten minste niet van die gekke bedragen over...

• RaptorXS
Verwijderd schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 19:39:
[...]

Gelukkig zijn er (momenteel) nog 1909 projecten om uit te kiezen, dus voor ieder wat wils :)

Wat zijn jouw afwegingen dan dat je er geen duppie in zou willen stoppen?
Daarom, er zijn er al zoveel, 1900+ crypto's.
Op de top 10 of 20 na zal de rest langzaampjes verdwijnen want die liften met de cryptohype mee
en zijn zeker niet uniek. :)
Edit:Volgend jaar zal je hier wel niet meer aanwezig zijn net als vele van je voorgangers van veelbelovende
nieuwe projekten.

[ Voor 11% gewijzigd door RaptorXS op 04-09-2018 19:48 ]

Verwijderd

RaptorXS schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 19:45:
[...]

Op de top 10 of 20 na zal de rest langzaampjes verdwijnen want die liften met de cryptohype mee
Ik ben van mening dat er in de Top 20 / 10 coins staan welke er eigenlijk niet (meer) in zouden horen te staan, en welke prima vervangen zouden kunnen worden voor een project wat beter presteert. Naar mijn idee kan deze top er over een jaar heel anders uitzien... :)
Edit:Volgend jaar zal je hier wel niet meer aanwezig zijn net als vele van je voorgangers van veelbelovende
nieuwe projekten.
Flinke aanname :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2018 19:58 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 19:49:
[...]

Ik ben van mening dat er in de Top 20 / 10 coins staan welke er eigenlijk niet (meer) in zouden horen te staan, en welke prima vervangen zouden kunnen worden voor een project wat beter presteert. Naar mijn idee kan deze top er over een jaar heel anders uitzien... :)

[...]

Ik zou zeggen...gogogogogo met je gogogogochain oOo :w

• RaptorXS
Verwijderd schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 19:49:
[...]

[...]

Helaas leveren de meeste nieuwe projekten niet wat ze beloven en is dan de toekomst ver weg.
:)

Verwijderd

RaptorXS schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:03:
[...]

Helaas leveren de meeste nieuwe projekten niet wat ze beloven en is dan de toekomst ver weg.
:)
Daar heb je helemaal gelijk in, maar dat betekent niet dat het onmogelijk is en dat "Op de top 10 of 20 na zal de rest langzaampjes verdwijnen"

So far levert GoChain meer dan dat ze beloven en dat geeft mij, voor nu, voldoende vertrouwen.

• Bastrianos
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 06-12-2022
[...]

Zoals zoveel. Maar zolang het geld oplevert. Ik heb zojuist mijn stack iig uitgebreid en ben er klaar voor. Let’s GO.

Verwijderd

Malarky schreef op maandag 3 september 2018 @ 00:17:
Gisteren is er nog iemand voor 10.000btc short gegaan op BTC/USDT en zitten we bijna ath op shorts. Vandaag op leidende btc exchange Bitfinex een korte krachte pump naar 7429 om shorters hun verliezen te laten nemen (short squeeze)... maar normaliter betekent dit dat die machtige bulls en whales na zo een pump ook short posities gaan innemen en de koers dramatisch gaat dalen.

Heel simpel: de miljoenen dollars die ze gebruikt hebben om de short squeeze te financieren zitten nu in BTC en kunnen ze bearish gebruiken om hun eigen nieuwe shorts te gaan verzilveren. Zeker als je weet dat er al zoveel whales short zitten is de klans klein op nog grote whales die de prijs nog verder kunnen opdrijven. Maar het blijft een spel... wie gaat er short op de absolute piek of wie is er nog groter en kan de piek nog naar 7499 oid duwen?

Toen de btc in April $9700 was en nog even de $10.001 oid heeft aangetikt liepen de alts ook al volledig leeg terwijl de btc nog lekker doorsteeg. Dat gebeurd nu weer. De kan dat we met veel geweld de 7500 breken is imho een stuk kleiner dan dat de whales hun gelijk gaan halen..

Short squeezes of niet, ik bekijk het vanuit USDT. Overigens als we 5800-6000 gaan en er niet doorheen breken verwacht ik wel dat we echt bullish worden, want dan is de 6k zo hevig getest dat dat wel vertrouwen op moet leveren.

Mijn gokje: 7400/7550 (gezien sterke resistance/support daar op 1 juni en 15 juli) -> 5600/5700 -> 6200/6300 (ze maken ons helemaal gek, leeggelopen alts geven nog 1x flink gas) -> 4000.

Maarjah misschien worden op 7500 wel opeens 3 futures goed gekeurd... dan wordt het een heel ander verhaal.
We zijn inmiddels bijna twee dagen verder, en ik ben wel benieuwd naar jouw huidige kijk op de markt. Zit je nog steeds in USDT?

• Taro
  • Niet online

Taro

7400, maar niet heel overtuigend... Gaan we weer op de 7410 stuklopen?

[ Voor 33% gewijzigd door Taro op 04-09-2018 20:29 ]

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• ggj87
Het is een erg gestage groei naar die 7400. Als dat naar 7500 ook zo gaat kunnen we hopelijk nog even profiteren van de alts. Slow and steady wins the race :)

• Sahara
The Moon (https://www.youtube.com/watch?v=bICI6eyEvFo) heeft wederom een volgens mij interessante kijk op het geheel met de BTC: de resistance tot 7500, 200 day MA, en de overbought Stoch RSI.

Ik zit nog steeds in usdt en gezien het betoog dat het pas interessant wordt om long te gaan als: de weerstand op 7500 wordt doorbroken, de 200 daagse moving average lijn wordt doorbroken die al sinds half maart telkens niet meer is doorbroken.

• sourcecode

sourcecode

Prepare for the next ATH

ik ga een nachtje USTD :), kleine correctie is op zijn plek, zegt mijn glazen bol

Prepare for the next ATH

• TomTorquay
Sahara schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:41:
[...] de 200 daagse moving average lijn wordt doorbroken die al sinds half maart telkens niet meer is doorbroken.
Dit dus, zoals ik vanmiddag al zei:
Afbeeldingslocatie: https://weerwoord.be/uploads/5b8e80c976a3b.png

• sourcecode

sourcecode

Prepare for the next ATH

TomTorquay schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 21:02:
[...]

[afbeelding]
dus wat wil je hiermee concluderen ?

Prepare for the next ATH

• Sahara
TomTorquay schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 21:02:
[...]

[afbeelding]
Yup.. je hebt gelijk, jij bent ook scherp in je analyse 8) ! Dat zegt hij ook en het aansluitende verhaal over de val van de Lira en soortgelijke currencies dat kan leiden tot een stijging in vraag naar BTC is een plausibel verhaal.

• TomTorquay
sourcecode schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 21:03:
[...]

dus wat wil je hiermee concluderen ?
Dat we waarschijnlijk toch op een of andere manier aan 7.7k gaan uitkomen en daarna naar beneden donderen. Alternatieve opties zijn: nu meteen naar beneden, of doorheen de 200SMA op 7.7k. Nu zal je zeggen, "ja, dat zijn gewoon alle mogelijke opties". En dat klopt ook, ik zeg alleen dat wat rond $7700 gebeurt bepalend zal zijn voor de middellange termijn. Als we überhaupt al daar geraken.

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

SonyEricsson schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 18:48:
[...]

alle andere kaarten bestaan nog niet
Wirex bestaat al meer dan een jaar met een verkrijgbare fysieke kaart.
Realtime crypto-fiat betekend dus gewoon dat je crypto op je wallet kan hebben en als je een aankoop dat dat het realtime met de huidige koerswaarde opgezet kan worden.
Ik dacht dat dit ook al gebeurde met Wirex?
Ah, met Wirex moet je inderdaad op je vakantie elke dag of week even een limiet instellen welke op dat moment van BTC naar fiat geconverteerd wordt.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:51

Bever!

3

[...]

nieuwe projekten.
Gochain is dpos fork van eth. Voegt helemaal niets toe en brengt alleen maar centralisatie met tps kreten. Standaard pulp coin

• wehave
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-08-2025
TomTorquay schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 21:06:
[...]

Dat we waarschijnlijk toch op een of andere manier aan 7.7k gaan uitkomen en daarna naar beneden donderen. Alternatieve opties zijn: nu meteen naar beneden, of doorheen de 200SMA op 7.7k. Nu zal je zeggen, "ja, dat zijn gewoon alle mogelijke opties". En dat klopt ook, ik zeg alleen dat wat rond $7700 gebeurt bepalend zal zijn voor de middellange termijn. Als we überhaupt al daar geraken.
Dus mochten we de 7.7k bereiken (eroverheen)dan geloof je ook dat we middellange(hoeveel weken /maanden?) termijn niet meer omlaag gaan?

• Sahara
wehave schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 21:52:
[...]

Dus mochten we de 7.7k bereiken (eroverheen)dan geloof je ook dat we middellange(hoeveel weken /maanden?) termijn niet meer omlaag gaan?
Als je dat filmpje bekijkt waar ik naar hierboven ergens verwijs, dan hoor je dat de verwachting is dat zodra de BTC boven die 200 daagse moving average weet te breken en daarboven te blijven dat DAT een bullish signaal is en dat dan je er langzamerhand vanuit kan gaan dat een bull market aanbreekt. Dan stroomt er mogelijk ook meer nieuw geld de markt in. Als die 200 MA niet wordt doorbroken, dan blijven we in een bear market en dan dondert het omlaag (aangezien het de vorige keren dat die niet werd doorbroken, weer omlaag ging).

[ Voor 5% gewijzigd door Sahara op 04-09-2018 21:58 ]

• wehave
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-08-2025
Sahara schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 21:57:
[...]

Als je dat filmpje bekijkt waar ik naar hierboven ergens verwijs, dan hoor je dat de verwachting is dat zodra de BTC boven die 200 daagse moving average weet te breken en daarboven te blijven dat DAT een bullish signaal is en dat dan je er langzamerhand vanuit kan gaan dat een bull market aanbreekt. Dan stroomt er mogelijk ook meer nieuw geld de markt in. Als die 200 MA niet wordt doorbroken, dan blijven we in een bear market en dan dondert het omlaag.
Ok bedankt voor je uitleg, zal straks dat filmpje eens opzoeken.

• ggj87
Sahara schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:41:
The Moon (https://www.youtube.com/watch?v=bICI6eyEvFo) heeft wederom een volgens mij interessante kijk op het geheel met de BTC: de resistance tot 7500, 200 day MA, en de overbought Stoch RSI.

Ik zit nog steeds in usdt en gezien het betoog dat het pas interessant wordt om long te gaan als: de weerstand op 7500 wordt doorbroken, de 200 daagse moving average lijn wordt doorbroken die al sinds half maart telkens niet meer is doorbroken.
Jeetje, op 2:40 had hij precies gelijk over die breakout. Op precies dat tijdstip tikte BTC 7410 aan en zakte het naar 7330 _/-\o_

• TomTorquay
wehave schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 21:52:
Dus mochten we de 7.7k bereiken (eroverheen)dan geloof je ook dat we middellange (hoeveel weken /maanden?) termijn niet meer omlaag gaan?
Ja. Toch voor een paar weken.
Als we $9500 doorbreken geloof ik dat we ook voor maanden vertrokken zijn.

• Sahara
8)7 @Taro die MCT blijft ook maar droppen als een steen. Ik kreeg toen ik MCT verkocht er nog 3 NEO voor.. nu zou het nog maar 1,39 NEO zijn. Diep triest.

• Taro
  • Niet online

Taro

Sahara schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 22:44:
8)7 @Taro die MCT blijft ook maar droppen als een steen. Ik kreeg toen ik MCT verkocht er nog 3 NEO voor.. nu zou het nog maar 1,39 NEO zijn. Diep triest.
Ja, blij dat ik ze heb weggedaan. AVA heeft sinds ik ze heb weggedaan ook weinig gepresteerd.

Ben overigens gisteren uit EOS en zojuist uit BTC, NEO, ONT en HOT gestapt. Teveel nachten op rij groen geweest.

• The Redman
Ik vind het wel langzaam tijd worden voor een nieuwe test van de support vlak onder $6k :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 18:24:
[...]

Dat verschil is enorm en dat weet iedere CSC holder.
Kijk eens op reddit,daar werd deze vraag ook eens gesteld en het andwoord spreekt voor zich

En in okt komt de brm uit en dat is waar ik al maanden op wacht
Dan is de weg open om gas te geven *O*
Ik bezit een grote hoeveelheid FUN dus ben ik overduidelijk gekleurd, maar het mag duidelijk zijn dat jij dat als CSC holder ook bent.

Op de reddits gebeurt natuurlijk hetzelfde "wij van WC eend adviseren WC eend".

Daarmee help je dus niet iemand om een objectief beeld te geven.

• The Redman
Sahara schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 21:57:
[...]

Als je dat filmpje bekijkt waar ik naar hierboven ergens verwijs, dan hoor je dat de verwachting is dat zodra de BTC boven die 200 daagse moving average weet te breken en daarboven te blijven dat DAT een bullish signaal is en dat dan je er langzamerhand vanuit kan gaan dat een bull market aanbreekt. Dan stroomt er mogelijk ook meer nieuw geld de markt in. Als die 200 MA niet wordt doorbroken, dan blijven we in een bear market en dan dondert het omlaag (aangezien het de vorige keren dat die niet werd doorbroken, weer omlaag ging).
Maar... werkt dit in jouw beleving omgekeerd dan ook? Dat beneden de 200 MA breken en voor langere tijd blijven een bear markt indiceert? Want ik zie sinds het moment dat BTC beneden de 200 MA beweegt de prijs niet verder beduidend omlaag is gegaan. (Niet wat ik een bearmarkt zou noemen.)

• PilatuS
  • Niet online
Officieel zitten we nog niet eens in een bearmarket. We zitten in een downtrend omdat we een flinke correctie doormaken. Ik snap wel dat mensen bullmarket en bearmarket termen gebruiken, maar we zitten nog steeds in een bullmarket.

• SonyEricsson
PilatuS schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 22:59:
Officieel zitten we nog niet eens in een bearmarket. We zitten in een downtrend omdat we een flinke correctie doormaken. Ik snap wel dat mensen bullmarket en bearmarket termen gebruiken, maar we zitten nog steeds in een bullmarket.
Officieel? Valt zoiets aan te duiden? :P
waarschijnlijk pas achteraf

• TomTorquay
PilatuS schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 22:59:
Dat hangt er van af welke definitie je gebruikt. Volgens mijn definitie zitten we wel in een bear market. Ik denk niet dat daar officiële definities voor bestaan overigens. Indien wel, dan hoor ik het graag.

• PilatuS
  • Niet online
SonyEricsson schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 23:06:
[...]

Officieel? Valt zoiets aan te duiden? :P
waarschijnlijk pas achteraf
Het is een term die gebruikt wordt als aan een aantal voorwaarden wordt voldaan. Bitcoin voldoet nog niet aan die voorwaarden.

Hier wordt het uitgelegt: YouTube: Is Bitcoin REALLY in a Bear Market?
TomTorquay schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 23:11:
[...]

Dat hangt er van af welke definitie je gebruikt. Volgens mijn definitie zitten we wel in een bear market. Ik denk niet dat daar officiële definities voor bestaan overigens. Indien wel, dan hoor ik het graag.
Hangt inderdaad van de definitie af. Zie ook het filmpje hier boven. Ben het er zelf wel mee eens eigenlijk hoe het daar verteld wordt. Vanuit hier zakken naar flink onder de 6k zou volgens hem een bearmarket zijn.

Ik zie het ook wel als iets voor lange termijn. Nou is een half jaar wel lang, maar tot nu toe is het opzich nog steeds een correctie en geen langdurige markt die maar omlaag blijft gaan. Kan je van een bearmarket spreken als we nog steeds 300% hoger staan dan een 1 jaar terug ? Als je het over langere termijn bekijkt dus jaren vind ik niet dat we in een bearmarket zitten. Daarom zeg ik ook altijd uptrend of downtrend.

Edit: Stel we gaan niet meer omlaag en gaan vanuit hier naar 15k en hoger, kan je dan zeggen dat dit half jaar een bearmarket was of gewoon een correctie ? Op lange termijn gaan we dan nog steeds van 2k 1 jaar terug naar 15k zeg anderhalf jaar later met een bodem van 6k. Waarbj de bodem dus nog x3 is in 1 jaar tijd. Vind zelf dat gewoon geen bearmarket, maar een correctie.

[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 04-09-2018 23:25 ]

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Wil iemand (met kennis) hier even mee aan de slag en mij verbeteren ?
Exacte aantallen weet ik helaas niet, maar uitgaande van zelfde ratio maakt het voor het bepalen van liquidatieprijs volgens mij niet uit

Gebaseerd op vermoeden dat bullwhale idd aan zichzelf heeft zitten short sellen
(wat anders verklaart die enorme dumps aan shorts in die hidden unleveraged bids)

Maakt een synthetic call option, vergelijkbaar met OKex issue paar weken geleden bij de forced liquidatie door veel te grote long die op de top op $8400 geopend werd. Maar dan andersom (geen put maar call)

Short sell 10K bitcoin @6250 3.3x leverage == $18.75M == $62.5M short positie
Aan je eigen hidden unleverage bid verkopen dus
Totaal $35M aan kosten

Als koers 10% zakt, is dat 10% verlies op $62.5M
Maar ook 10% winst op $62.5M
Plus funding voor de short

Ervan uitgaande dat volledige marge is gebruikt;
Bitfinex is 3.3x leverage, dus 30% equity nodig

When the net value of your balance reaches 15% of the initial value of the margin position you will get margin called
Your current balance is 1000 USD. When the loss on the position is 1000 - 500 = 500 USD,
the net value of your margin trading balance will be 15 % (500 USD) and your position will be force-liquidated.

Bij BTC op $7400 staan je shorts flink onder water
Waarde vd posities is dan (10000*7400) - $74M, verkocht voor $62.5M dus $12.5M verlies
Je marge was $ 18.7M , bij 15% wordt je geliquideerd, dat is $2,8M

$18.7M - $12.5 M = $6.2M

dus de short posities op $6250 worden geliquideerd als equity < $2.8M is
ofwel als het verlies op de shorts $15.9M is

$15.9M + $62.5M == $78.4M

Dus gedwongen liquidatie op basis van bovenstaande bij btc @ $7840 ??

• Sahara
The Redman schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 22:54:
[...]

Maar... werkt dit in jouw beleving omgekeerd dan ook? Dat beneden de 200 MA breken en voor langere tijd blijven een bear markt indiceert? Want ik zie sinds het moment dat BTC beneden de 200 MA beweegt de prijs niet verder beduidend omlaag is gegaan. (Niet wat ik een bearmarkt zou noemen.)
Ik noem het een bear market want zolang er geen hogere absolute toppen (+/- 8448 is niet gepasseerd bijv.) worden gemaakt kan je niet echt spreken van een bull market. En het is maar de vraag wat er gebeurt met die 200 MA of ie wordt doorbroken of niet, en of er niet bijvoorbeeld weer wat FUD uit Korea of een ander Aziatisch land uit de hoed komt, in het verleden hebben we gezien dat het bij een slecht nieuws bericht de BTC/Alts zo in elkaar donderen. Het zal denk ik wel zijwaarts gaan en er is idd heel wat nodig om hard te zakken, maar het kan letterlijk out of nowhere gebeuren.

• SonyEricsson
PilatuS schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 23:16:
[...]

Het is een term die gebruikt wordt als aan een aantal voorwaarden wordt voldaan. Bitcoin voldoet nog niet aan die voorwaarden.

[...]

Hangt inderdaad van de definitie af. Zie ook het filmpje hier boven. Ben het er zelf wel mee eens eigenlijk hoe het daar verteld wordt. Vanuit hier zakken naar flink onder de 6k zou volgens hem een bearmarket zijn.

Ik zie het ook wel als iets voor lange termijn. Nou is een half jaar wel lang, maar tot nu toe is het opzich nog steeds een correctie en geen langdurige markt die maar omlaag blijft gaan. Kan je van een bearmarket spreken als we nog steeds 300% hoger staan dan een 1 jaar terug ? Als je het over langere termijn bekijkt dus jaren vind ik niet dat we in een bearmarket zitten. Daarom zeg ik ook altijd uptrend of downtrend.
BTC bestaat nog maar 5 jaar he. Dus zo bekeken is alles een bullmarket. Immers we begonnen bij 0.
Daarom is een traditionele kijk zoals bij de beurs waarschijnlijk niet aan de orde.
Gaan we het in jaren hakken or yearly high of yearly low geeft dat al een beter beeld.

Als we de yearly high pakken : $17500 en de yearly low $5900
en we zitten nu op $7400 dan kan je gerust zeggen dat we nog in een bearmarket zitten
aangezien de middenkoers dan $11700 zou moeten zijn.

• PilatuS
  • Niet online
SonyEricsson schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 23:24:
[...]

BTC bestaat nog maar 5 jaar he. Dus zo bekeken is alles een bullmarket. Immers we begonnen bij 0.
Daarom is een traditionele kijk zoals bij de beurs waarschijnlijk niet aan de orde.
Ligt er inderdaad aan hoe je het bekijkt en ben dit ook wel met je eens hoor. Zie ook de edit trouwens nog :)
Gaan we het in jaren hakken or yearly high of yearly low geeft dat al een beter beeld.

Als we de yearly high pakken : $17500 en de yearly low $5900
en we zitten nu op $7400 dan kan je gerust zeggen dat we nog in een bearmarket zitten
aangezien de middenkoers dan $11700 zou moeten zijn.
Als je het zo bekijkt inderdaad. Kijk je iedere keer 1 jaar terug zitten we inderdaad al die tijd in een bullmarket. En inderdaad BTC doet niet wat de normale beurs of goud doet. Persoonlijk vind ik dus 1 jaar terug kijken wel een aardige manier en niet het over het laatste jaar bekijken. 1 jaar terug was ongeveer 2k en nu 7k dus vind dat geen bearmarket. Yearly high en low pakken vind ik zelf eigenlijk niet echt handig. Aangezien het in 2 maanden enorm kan verschillen. Stel de correctie was 3 maanden eerder gekomen ziet wat jij zegt er compleet anders uit. Maar goed, het is maar net hoe je het bekijkt en snap de rendenatie ook prima :)

• Dysmael
SonyEricsson schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 23:24:
[...]

BTC bestaat nog maar 5 jaar he.
Wat is 2018 - 2009 ?

• Dysmael
Ah, dan is die andere rekensom die ik een paar posts geleden geplaatst heb iets te hoog gegrepen blijkbaar _/-\o_

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
9 jaar, 8 maand en 2 dagen sinds het genesisblock

Marstek Venus E v3 | v146 | NoM | HWP1

• SonyEricsson
jaja. 7 jaar sinds we redelijk actief kunnen traden met fiat.

vergis me blijkbaar in jaren :p

[ Voor 30% gewijzigd door SonyEricsson op 05-09-2018 01:21 ]

• PilatuS
  • Niet online
Dysmael schreef op woensdag 5 september 2018 @ 00:52:
[...]

Ah, dan is die andere rekensom die ik een paar posts geleden geplaatst heb iets te hoog gegrepen blijkbaar _/-\o_
Heb de post gelezen en vind het interessant, maar heb de ballen verstand van leverage trading. Ga dus geen poging doen :P

• Bartvandelaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-02-2024
Dysmael schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 23:19:
Wil iemand (met kennis) hier even mee aan de slag en mij verbeteren ?
Exacte aantallen weet ik helaas niet, maar uitgaande van zelfde ratio maakt het voor het bepalen van liquidatieprijs volgens mij niet uit

Gebaseerd op vermoeden dat bullwhale idd aan zichzelf heeft zitten short sellen
(wat anders verklaart die enorme dumps aan shorts in die hidden unleveraged bids)

Maakt een synthetic call option, vergelijkbaar met OKex issue paar weken geleden bij de forced liquidatie door veel te grote long die op de top op $8400 geopend werd. Maar dan andersom (geen put maar call)

Short sell 10K bitcoin @6250 3.3x leverage == $18.75M == $62.5M short positie
Aan je eigen hidden unleverage bid verkopen dus
Totaal $35M aan kosten

Als koers 10% zakt, is dat 10% verlies op $62.5M
Maar ook 10% winst op $62.5M
Plus funding voor de short

Ervan uitgaande dat volledige marge is gebruikt;
Bitfinex is 3.3x leverage, dus 30% equity nodig

When the net value of your balance reaches 15% of the initial value of the margin position you will get margin called
Your current balance is 1000 USD. When the loss on the position is 1000 - 500 = 500 USD,
the net value of your margin trading balance will be 15 % (500 USD) and your position will be force-liquidated.

Bij BTC op $7400 staan je shorts flink onder water
Waarde vd posities is dan (10000*7400) - $74M, verkocht voor $62.5M dus $12.5M verlies
Je marge was $ 18.7M , bij 15% wordt je geliquideerd, dat is $2,8M

$18.7M - $12.5 M = $6.2M

dus de short posities op $6250 worden geliquideerd als equity < $2.8M is
ofwel als het verlies op de shorts $15.9M is

$15.9M + $62.5M == $78.4M

Dus gedwongen liquidatie op basis van bovenstaande bij btc @ $7840 ??
Koffie?

Rookworst zonder r is ook worst.

Verwijderd

Mensen al op de hoogte hier van het grote nieuws over Vechain?
Eigenlijk is het wel heel groot nieuws:-)

https://medium.com/@vecha...electric-car-ab591f73237f

YouTube: BYD, DNV GL and VeChain - Carbon Credit App

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 29-01 17:46

• Noedels
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
Verwijderd schreef op woensdag 5 september 2018 @ 08:07:

Vechain zal dan dus wel gaan droppen, as usual bij groot nieuws vanuit hun hoek...

• Pelox
Noedels schreef op woensdag 5 september 2018 @ 08:41:
[...]

Vechain zal dan dus wel gaan droppen, as usual bij groot nieuws vanuit hun hoek...
Juist, ik heb direct mijn vet verkocht!

Zero.

• Bartvandelaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-02-2024
Wat gisteren dus blijkbaar uit de AMA van Holochain duidelijk werd, en ik ook al bang voor was. Wanneer je de HOT tokens gaat omzetten in Holofuel worden ze 1:1 geswapt. Alleen de prijs dus niet. Die kan zowel hoger als lager liggen. Dat maakt voor mij wel dat ik geen HOT meer aanschaf tot na de swap. Ik doe het met de bag die ik nu heb.

Rookworst zonder r is ook worst.

Verwijderd

Bartvandelaar schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:25:
Wat gisteren dus blijkbaar uit de AMA van Holochain duidelijk werd, en ik ook al bang voor was. Wanneer je de HOT tokens gaat omzetten in Holofuel worden ze 1:1 geswapt. Alleen de prijs dus niet. Die kan zowel hoger als lager liggen. Dat maakt voor mij wel dat ik geen HOT meer aanschaf tot na de swap. Ik doe het met de bag die ik nu heb.
Ik las het net ook op Reddit. Weet je de datum/kwartaal voor de swap?

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-01 14:31

Malarky

Wils voor wat ieder

Verwijderd schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:17:
[...]

We zijn inmiddels bijna twee dagen verder, en ik ben wel benieuwd naar jouw huidige kijk op de markt. Zit je nog steeds in USDT?
Ja, geen significante wijzigingen in BTC koers. Tenzij die de 7500 usdt serieus te boven gaat kijk ik het aan.

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

PilatuS schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 23:16:
[...]

[...]

Edit: Stel we gaan niet meer omlaag en gaan vanuit hier naar 15k en hoger, kan je dan zeggen dat dit half jaar een bearmarket was of gewoon een correctie ? Op lange termijn gaan we dan nog steeds van 2k 1 jaar terug naar 15k zeg anderhalf jaar later met een bodem van 6k. Waarbj de bodem dus nog x3 is in 1 jaar tijd. Vind zelf dat gewoon geen bearmarket, maar een correctie.
Ligt toch ook puur aan wat voor reverentie materiaal je gebruikt? Grote sample size kan bullmarket tonen terwijl een kleinere sample size op een bear market duid. Kan soms vertekenend werken. Daarom hoe grotere sample size je hebt hoe waardevoller de info is.

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-01 18:13
Bartvandelaar schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:25:
Ja dit maakt mij ook wat huiverig om überhaupt mijn bag HOT aan te houden tot aan de swap. Vanochtend ongeveer een derde verkocht omdat de dalende trend toch blijft aanhouden. Wat ik met het restant doe weet ik nog niet, maar even goed de ontwikkelingen volgen.

Ga ook even de AMA zelf bekijken maar had vanochtend de berichten al gelezen.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• Pranjic
  • Laatst online: 20-11-2025
Verwijderd schreef op woensdag 5 september 2018 @ 08:07:

BYD is wel echt groot hoor. Zitten ook al in Nederland (Schiphol).

http://www.bydeurope.com/...n=readnews&page=1&nid=209
Pagina: 1 ... 258 ... 408 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!