[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 245 ... 408 Laatste
Acties:
  • 1.165.332 views

• Sahara
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-01 08:26
Gefeliciteerd @Tominatie!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:19
Taro schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 15:28:
NANO gaat er ook weer vandoor! Gisteren mooi op tijd verkocht, voor de nacht een buy order op 3378 sats gezet, word ik wakker heeft hij de 3375 aangetikt ( B-)) en stond toen alweer >3500. Nu op 3950 sats.
Wat goed ingeschat joh. Ik mis meestal net die buy orders. Gelukkig net gewoon op 3700 gekocht, ook al wilde ik op 3600 kopen, want inmiddels knalt ie inderdaad dik over de 4174.

Pff je vraagt je af hoe lang deze nog kan knallen? Heb inmiddels wat verkocht en in ZIL en HOT gestoken, maar Nano blijft knallen.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• Sahara
Taro schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 15:43:
[...]

Jawel, ik had meer kunnen kopen :)

Hij blijft maar gaan trouwens, denk zo door de 4000 sats heen en dan mogelijk nog een hard ritje omhoog, om daarna weer in te kakken.
Na mijn deksel op de neus momentje eerder met ONT te kopen op zo een soortgelijke steile curve als NANO durf ik en koop ik maar niet meer zo laat. Wacht wel op die terugval. Maar mooi getimed @Taro!

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
B-Bandit schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:22:
[...]

Wat goed ingeschat joh. Ik mis meestal net die buy orders. Gelukkig net gewoon op 3700 gekocht, ook al wilde ik op 3600 kopen, want inmiddels knalt ie inderdaad dik over de 4174.

Pff je vraagt je af hoe lang deze nog kan knallen? Heb inmiddels wat verkocht en in ZIL en HOT gestoken, maar Nano blijft knallen.
Tjonge, die NANO blijft idd maar gaan. Nu vraag ik me af wanneer die andere hypecoin ONT weer een sprintje gaat trekken? Zit er sinds gisteren in en hij doet werkelijk helemaal niks.

Typerend ook dat ik m'n stoploss order had gezet op 1050 (ICX) en dat was ook echt weer zijn laagste punt bij de kleine daling zojuist. Dus zit al een tijd met 1/2 in VET en 1/2 in ONT. VET extra ingekocht op 218 sat en ONT 3200sat.

[zuur om te zien dat ICX nu al op 1083 sat staat. Grrrrr.]

Ik begin ook bang te worden dat POA niet veel lager meer gaat. :')

• Sahara
Valt mij overigens wel op het grote aantal sell orders bij ONT. Om 11:36 vanochtend nog verkocht iemand 30k stuks en nu weer een bijna een sell order van 8k stuks ONT.

• B-Bandit
Tominatie schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:28:
[...]

Tjonge, die NANO blijft idd maar gaan. Nu vraag ik me af wanneer die andere hypecoin ONT weer een sprintje gaat trekken? Zit er sinds gisteren in en hij doet werkelijk helemaal niks.

Typerend ook dat ik m'n stoploss order had gezet op 1050 (ICX) en dat was ook echt weer zijn laagste punt bij de kleine daling zojuist. Dus zit al een tijd met 1/2 in VET en 1/2 in ONT. VET extra ingekocht op 218 sat en ONT 3200sat.

[zuur om te zien dat ICX nu al op 1083 sat staat. Grrrrr.]

Ik begin ook bang te worden dat POA niet veel lager meer gaat. :')
Hier nog een ICX bagholder. Munt is ook niks meer waard. Maar heb er vertrouwen in dat met het aantrekken van de markt deze herstelt.

Zelf ben ik echt goed geïnformeerd over Nano, ICX en ITC. Daar speculeer ik dan ook flink mee. Van de andere coins volg ik soms jullie en redditers....Bijvoorbeeld ZIL en HOT heb ik van GOT (rijmt :P ).

Overigens gefeliciteerd kerel. 19 lijkt zo kort geleden...

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20-01 16:49
Taro schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 12:12:
[...]

Ik ben geen tegenstander hoor, de airdrop van bijvoorbeeld ONT was een mooi voorbeeld van hoe het ook kan. Maar als ze het bij de Ethos airdrop aan een goed doel hadden geschonken dan had niemand het erover gehad en had het dus geen nut gehad. Je kunt het ook anders zien, die paar cent is afkomstig van mensen die er wél een paar cent voor overhebben, jij hebt er waarschijnlijk zelf niets voor over of ook maar 1 cent aan besteed, dus waarschijnlijk is het een slechte coin of is/komt er een enorm aantal beschikbaar. Afijn, hopen op een hoge waarde mag natuurlijk, maar op een forum zeggen dat het tegenvalt klinkt alsof je een gegeven paard in de bek gaat kijken :)

Waarde van een munt is voor de echte cryptocurrency ontwikkelaars niet belangrijk, ze focussen op het doel van de munt ipv de waarde waarvoor mensen hem op een exchange gaan uitwisselen. 1 ethos = 1 ethos, zo moet je het zien, daarom begrijp ik de uitspraak van die ontwikkelaar wel. Ik hoop alleen dat ze, ondanks dat ze iets gratis weggeven, niet door de community worden gekielhaald, want dat zou een droevige staat van de huidige "cryptoscene" weerspiegelen.
Zoals ik al zei. Airdrops heeft 2 kanten voor ontvanger en uitgever. Om te zeggen dat de ontwikkelaar niet focused op waarde is echt kul. Als je naar airdrops site gaat proberen ze met soms met onrealistische hoge waarde te lokken. Puur voor goedkoop marketing. Ethos wallet heeft ook van de daken gescheeuwd hoe geweldige airdrops ze hebben. En dan schep je verwachtingen. Had dan naar goed doel geschonken. Die hadden de 100.000 dollar wel goed kunnen besteden.

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Het is weer einde van de middag en ben benieuwd hoe de koersen morgen zullen zijn.
In wat andere regio's worden ze wakker en die hebben meer invloed op de koersen dan wij.
:)

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Dit artikel is lekker nuchter. "Een bizzare tocht naar nergens".

Marstek Venus E v3 | v146 | NoM | HWP1

Verwijderd

@Tominatie van harte! Nog vele jaren in gezondheid, moon en lambo gewenst.

• Sahara
Go WTC go. Dat is so far m'n enige Lambo coin, ONT stijgt maar niet door en IOTA deed niks zodat ik 'm maar verkocht heb.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ONT is wakker geworden :)

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
VET ook een klein moontje gedaan

• Sahara
Heb maar winst genomen met ONT. Voor je het weet is het weg. En als BTC gaat short squeezen dan zullen de alts bloeden.

• PilatuS
  • Niet online
Sahara schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 17:43:
[...]

Heb maar winst genomen met ONT. Voor je het weet is het weg. En als BTC gaat short squeezen dan zullen de alts bloeden.
Zat zelf in ZIL en ONT. Ook beide verkocht nu. ZIL stopt toch vrijwel iedere keer rond de 600. ONT was ik snel bij en daar ook maar winst gepakt :)

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
PilatuS schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 17:47:
[...]

Zat zelf in ZIL en ONT. Ook beide verkocht nu. ZIL stopt toch vrijwel iedere keer rond de 600. ONT was ik snel bij en daar ook maar winst gepakt :)
Ik heb beide nog, ONT verkoop ik niet zo snel meer. NANO inmiddels uitgestapt en wachtend om weer lager in te kopen. RLC staat te niksen. BTC, XLM, ADA, NEO, VET en EOS gaan ook lekker. Een erg groene dag mag ik wel zeggen!

Edit: ZIL maakt toch nog even een 1% stapje extra nu, hopelijk zet dat door.

[ Voor 7% gewijzigd door Taro op 25-08-2018 19:04 ]

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• Sahara
WTC verkocht met een forse winst. ONT natuurlijk te vroeg verkocht. Maar ja winst is winst. ;)

• PilatuS
  • Niet online
Sahara schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 18:42:
ONT natuurlijk te vroeg verkocht. Maar ja winst is winst. ;)
Winst is winst inderdaad. Gekocht op 3200 en verkocht op 3400 is niets ergs aan :)

• Sahara
PilatuS schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 18:47:
[...]

Winst is winst inderdaad. Gekocht op 3200 en verkocht op 3400 is niets ergs aan :)
Mooi gedaan! Heb nu alleen nog BTC over. M'n WTC kocht ik rond ~ 4750 en verkocht rond ~ 52xx. Lager hopelijk weer opnieuw instappen.

• Bastrianos
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 06-12-2022
PilatuS schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 17:47:
[...]

Zit voor de helft in ZIL en de andere helft in BTC. Heb het idee dat ZIL nu door gaat pakken na de moeilijke 600. 649 stap ik er uit om goedkoper in te kopen.

Al mijn buys op Kucoin zijn er door. Laag ingezet, maar pakt dus goed uit.

Ik ben ook aardig bullish, in ieder geval voor de korte termijn.

Edit. Ik heb al geruime tijd ook een pluk ADA, Die ik steeds vergeet. Ik verwacht een smerig hard knallende kurk wanneer ADA er klaar voor is.

[ Voor 11% gewijzigd door Bastrianos op 25-08-2018 19:13 ]

• Taro
  • Niet online

Taro

Bastrianos schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 19:07:
[...]

Zit voor de helft in ZIL en de andere helft in BTC. Heb het idee dat ZIL nu door gaat pakken na de moeilijke 600. 649 stap ik er uit om goedkoper in te kopen.

Al mijn buys op Kucoin zijn er door. Laag ingezet, maar pakt dus goed uit.

Ik ben ook aardig bullish, in ieder geval voor de korte termijn.
ZIL maakt nu net een sprongetje, ook mooi om te zien dat ZIL zich weinig van BTC aantrekt.

Nu overigens een mooie buyorder voor 112k stuks ONT op Binance, hopelijk brengt dat nog iets.

Ik begin er ook aardig in te geloven! Maar meestal volgt dan snel de dip en baal je weer van het geheel :)

Edit: Denk er trouwens ook steeds meer over om NEO te verkopen voor extra ONT. NEO doet echt heel weinig in verhouding tot ONT, maar misschien is dat tijdelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Taro op 25-08-2018 19:14 ]

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• PilatuS
  • Niet online
Sahara schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 18:59:
[...]

Mooi gedaan! Heb nu alleen nog BTC over. M'n WTC kocht ik rond ~ 4750 en verkocht rond ~ 52xx. Lager hopelijk weer opnieuw instappen.
De chart stond open, toen ie in beweging kwam gelijk ingestapt. WTC ook lekker gedaan jij :)
Bastrianos schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 19:07:
[...]

Tot 615 staan aardig walls bij ZIL. Misschien stap ik wel weer in als die opgegeten zijn.

• Bastrianos
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 06-12-2022
@PilatuS hmmm die sell walls liegen er niet om inderdaad, maar ZIL heeft nog zoveel goed te maken. Ik ga er voor. Geen sl, want goed mee onderuit gegaan de laatste keer.

• Taro
  • Niet online

Taro

NANO gaat weer! Zojuist ook, ondanks de koers van NEO, weer extra fiat in NEO en ONT gestoken. Een paar maanden geleden baalde ik dat ik ze niet a 16 Dollar weer had gekocht, dus nu maar flink inslaan.

Wel alles met een stop loss die ik steeds bijstel, want ik vertrouw de zondag niet helemaal.

Verwijderd

Ik wou nog ff reageren op de TA. De enigste oplossing. Luisters naar niemand. Leer zelf hoe indicatoren werken. En leer TA maken. Als je een day trader bent.

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
En daarop aanvullend: daytrade betekent niet dat je elke dag iets moet doen!!
Vaker dan niet bepaal je vooraf zaken, op basis van daily, weekly en monthly en evt op basis van hourly een entry zoeken maar laat dingen vooral met rust voor de duur die je vooraf bepaald hebt.
Koers kan op korte termijn tegen je in gaan, daar houd je rekening mee en versterk dan je positie.

Dus vooral niet iets doen en uur later gelijk uit paniek weer ongedaan maken!
Als je dat doet dan heb je niet goed nagedacht over wat je deed en zit je blijkbaar veel te gespannen naar de prijs te kijken.
Je moet acties doen die je gerust een paar dagen ongezien met rust kan laten.

In feite is iedereen trader.
Sommigen wachten langer dan anderen.
Mensen maken vaak onderscheidt tussen traden en investeren.
Maar investeren betekent gewoon dat je veel langere adem hebt en bv over 2 jaar een keer gaat uitstappen.
M.a.w. je maakt je niet zo druk om intra-month verschillen, versterkt dan misschien je positie zelfs omdat je 2 jaar in het voren kijkt.
Het enige verschil is gewoon over welke tijdschaal je kijkt.

[ Voor 24% gewijzigd door Dysmael op 25-08-2018 20:48 ]

• Taro
  • Niet online

Taro

* Taro vertrouwt het niet en is uitgestapt op NANO na, waar nog wel wat volume is.

• PilatuS
  • Niet online
Taro schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 21:05:
* Taro vertrouwt het niet en is uitgestapt
Grappig :) Zojuist hetzelfde gedaan.

[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 25-08-2018 21:10 ]

• Dysmael
Als ik nu NANO zat had ik ze denk ik wel verkocht, eigenlijk alle Alts wel
En dan negeren als ze nog eens wat doorstijgen maar wachten tot volgende sell-off die denk ik meer kans maakt dan dat dit nu de bodem is geweest.
Liever 10% winst mislopen nog dan in de -50% drop zitten.
Maar dat is mijn visie op huidige koersen en wat ik zelf voor de komende weken / maanden nog verwacht.

• Bartvandelaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-02-2024
Met mijn laatste plukje BTC maar gaan Day traden. Groot succes ook meteen. LSK gekocht rond 7700 sats. Ik laat het maar staan tot morgen en trek maar eens een biertje open.

Rookworst zonder r is ook worst.

• Tominatie
  • Niet online
Holyfuck. Da's toch een PARTIJTJE lekker thuiskomen zo!!!! 10% winst op ONT in niet eens 24 uur en 5% winst op VET nu.

Ik zet denk gewoon een SL op ONT rond de 3520 sat. Daarna moet ik ff kijken hoe en wat. VET verkoop ik denk nog niet..

• Taro
  • Niet online

Taro

Dysmael schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 21:15:
Als ik nu NANO zat had ik ze denk ik wel verkocht [..]
Had de NANO tab op mijn laptop naast mij op de bank staan, nu ook verkocht met nog wat sats winst.

[ Voor 4% gewijzigd door Taro op 25-08-2018 21:26 ]

• Dysmael
Taro schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 21:22:
[...]

Had de NANO tab op mijn laptop naast mij op de bank staan, nu ook verkocht met nog wat sats winst.
Met welke verwachting? Niet gedaan vanwege mijn opmerking toch ?
Blijf je dan ook wel weg als hij nog +5% doet ineens? Niet fomo krijgen op de top he ;)

• Taro
  • Niet online

Taro

Dysmael schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 21:28:
[...]

Met welke verwachting? Niet gedaan vanwege mijn opmerking toch ?
Blijf je dan ook wel weg als hij nog +5% doet ineens? Niet fomo krijgen op de top he ;)
Nee, zoals gezegd zag ik overal weinig volume, behalve bij NANO. Toen steeg deze nog mooi van +-4300 naar 4453, maar daarna verloor ik vertrouwen door wat rode candles, vandaar dat ik ben uitgestapt. Ik stap tig keer per dag in en uit, dus ik kan maar zo over 3 minuten weer instappen, want de BTC en NANO tabs staan gewoon constant aan hier op de bank. Ik kijk niet echt naar TA, maar herken inmiddels bepaalde patronen en handel op basis van dat gevoel, niet altijd accuraat, maar heel vaak gelukkig wel.

FOMO heb ik geen last meer van, ik volg geen groene candles meer :)

• Dysmael
Taro schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 21:36:
[...]
Ik stap tig keer per dag in en uit, dus ik kan maar zo over 3 minuten weer instappen, want de BTC en NANO tabs staan gewoon constant aan hier op de bank. Ik kijk niet echt naar TA, maar herken inmiddels bepaalde patronen en handel op basis van dat gevoel, niet altijd accuraat, maar heel vaak gelukkig wel.
Denk eens na over, en kijk naar je trades in het verleden of het wel slim is tig keer per dag in en uit te stappen.
Volgens mij is het vaak veel beter om iets minstens meerdere dagen te laten gaan.
Ik denk dat je snel de bigger picture mist als je zo vaak van mening veranderd. Dat leidt vaak tot onzekerheid, met panic en fomo als gevolg.

• lighting_
Tittiecoin 50% 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door lighting_ op 25-08-2018 21:40 ]

• Tominatie
  • Niet online
Tominatie schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 00:31:
[...]
Met bitcoin zul je idd niet zo snel meer 1000% winst pakken als holder maar ik durf te wedden dat er bij een volgende bullrun genoeg mensen 't geluk zullen hebben omdat ze toevallig in Tittiecoin zitten en die +1000% in 1 dag doet. Wantja, iedereen wil die gewoon voor de gein. In een bullmarket gaat het gewoon helemaal nergens over. ;)
Ik zei het jullie jongens... Tittiecoin is next-level shit. :+

• Sahara
Natuurlijk m´n WTC te vroeg verkocht. Maar zie wat een elastische coin WTC is. Beetje als NANO.

• Taro
  • Niet online

Taro

Dysmael schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 21:38:
[...]

Denk eens na over, en kijk naar je trades in het verleden of het wel slim is tig keer per dag in en uit te stappen.
Volgens mij is het vaak veel beter om iets minstens meerdere dagen te laten gaan.
Ik denk dat je snel de bigger picture mist als je zo vaak van mening veranderd. Dat leidt vaak tot onzekerheid, met panic en fomo als gevolg.
Ik begrijp wat je zegt, maar om eerlijk te zijn boer ik behoorlijk goed en ga ik mijn strategie niet aanpassen :)

De laatste 3 weken af en toe verkeerd om getrade door de vage markt, meestal overkomt mij dat niet. Maar ik maak toch gemiddeld wel behoorlijke rendementen. Ik stap ook niet met iedere coin dagelijks in of uit.

Ik neem misschien wel veel meer risico dan anderen en trade regelmatig tegen de markt in, maar dat doe ik alleen als ik paraat kan staan om snel verlies te pakken om erger te voorkomen. Kost veel tijd, maar vind het ook erg leuk.

Panic en fomo heb ik echt niet meer, ik heb begin dit jaar al 3x mijn inzet eruit gehaald, vlak voor mijn vakantie nogmaals 75% afgeroomd, waarvan ik de afgelopen 3 dagen weer een deel heb ingezet. Ik speel met een behoorlijk bedrag (Voldoende om op een haar na VIP1 op Binance te zijn), maar eigenlijk zijn het cijfertjes op een scherm waar ik weinig gevoel meer bij heb. Bij verlies slik ik 1x, bij winst ben ik blij :)

• Tominatie
  • Niet online
Ik heb mijn ONT en VET verkocht. Vindt het wel even goed zo. Zit even voor een tijdje vol in BTC, want je zou toch denken dat er weer iets van een correctie moet komen op de alts. Even een rood dagje....

• PilatuS
  • Niet online
Heb het idee dat omhoog voor BTC wel even voorbij is. Hij tikt iedere keer de 6.7k aan en wil niet verder omhoog. Misschien naar de 6.5k om vanuit daar weer omhoog te willen.

• Sahara
PilatuS schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:01:
Heb het idee dat omhoog voor BTC wel even voorbij is. Hij tikt iedere keer de 6.7k aan en wil niet verder omhoog. Misschien naar de 6.5k om vanuit daar weer omhoog te willen.
Tetheren?

[ Voor 60% gewijzigd door Sahara op 25-08-2018 23:10 ]

• Sahara
Ik twijfel, vanwege het feit dat als ie toch door pusht naar 6800 misschien het door die weerstand gaat. Maar hij heeft nu weinig kracht, misschien dat de aziaten 'm wel doorpushen. Als ik tether en hij pusht door, dan mis je misschien de squeeze. Het is lastig.

• Sahara
@Taro ga je weer een ultra laag limietje in het orderboek gooien voor NANO, en zoja op welke koers? Jouw koers was wel super scherp vannacht!

• PilatuS
  • Niet online
Sahara schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:10:
[...]

Ik twijfel, vanwege het feit dat als ie toch door pusht naar 6800 misschien het door die weerstand gaat. Maar hij heeft nu weinig kracht, misschien dat de aziaten 'm wel doorpushen. Als ik tether en hij pusht door, dan mis je misschien de squeeze. Het is lastig.
Mee eens hoor. Misschien dat ik nog later weer terug instap, maar op dit moment lijkt ie mij eerder door de 6.7 te zakken dan de 6.8 te breken. Ook weinig zin om op 6.5 wakker te worden. Als we straks naar de 6.75 gaan dan wordt het weer een ander verhaal. Op dit moment heb ik eerder het idee dat we omlaag gaan dan omhoog. De mogelijk squeeze missen zou inderdaad jammer zijn, dat klopt.

• Taro
  • Niet online

Taro

Sahara schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:13:
@Taro ga je weer een ultra laag limietje in het orderboek gooien voor NANO, en zoja op welke koers? Jouw koers was wel super scherp vannacht!
Ik denk het vannacht niet, maar 3942 sats klinkt goed :)

• Tominatie
  • Niet online
Ik denk dat ik voor deze nacht in BTC blijf. Hoop dat POA een correctie gaat krijgen want ondanks de mooie trades op icx, ont en vet had ik net zo goed in POA kunnen blijven zitten. (zag dat ik er maar 294 meer zou hebben als ik nu zou terugkopen) 8)7

• Sahara
PilatuS schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:13:
[...]

Mee eens hoor. Misschien dat ik nog later weer terug instap, maar op dit moment lijkt ie mij eerder door de 6.7 te zakken dan de 6.8 te breken. Ook weinig zin om op 6.5 wakker te worden. Als we straks naar de 6.75 gaan dan wordt het weer een ander verhaal. Op dit moment heb ik eerder het idee dat we omlaag gaan dan omhoog. De mogelijk squeeze missen zou inderdaad jammer zijn, dat klopt.
Ik merk trouwens als ik teveel en te vaak tether dat ik minder lef krijg om te handelen. M.a.w. het is lastig om vanuit tether weer in te stappen, ik kan moeilijk de juiste prijs voor m'n BTC bepalen waarvoor ik weer wil instappen. En dan is de drive ook ver te zoeken om te traden om meer BTC te krijgen. Ik weet wel dat als BTC blijft dalen je moet tetheren, dus dat is 100% zeker. Maar het is moeilijk om weer un-tethered te worden.

• PilatuS
  • Niet online
Sahara schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:31:
[...]

Ik merk trouwens als ik teveel en te vaak tether dat ik minder lef krijg om te handelen. M.a.w. het is lastig om vanuit tether weer in te stappen, ik kan moeilijk de juiste prijs voor m'n BTC bepalen waarvoor ik weer wil instappen. En dan is de drive ook ver te zoeken om te traden om meer BTC te krijgen. Ik weet wel dat als BTC blijft dalen je moet tetheren, dus dat is 100% zeker. Maar het is moeilijk om weer un-tethered te worden.
Ik kijk altijd gewoon naar de 1 en 4 uur chart en wat TA's. Dit om de richting te bepalen waar ik denk dat het heen gaat. Even kijken waar weerstand en support zit helpt ook altijd wel vind ik. Het hangt ook af van waar we zitten. Op dit moment is dat nog steeds in de downtrend dus ben ik veel meer voorzichtig bezig. Hoewel het de laatste tijd wel omhoog wil is het nog steeds tricky vind ik. Verder loop ik liever 5% mis dan dat ik 3% verlies. Mochten we weer in een uptrend komen is zal ik voor het grootste deel in coins zitten, in de downtrend zit ik liever voor het grootste deel in tether.

• Dysmael
Taro schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:17:
[...]

Ik denk het vannacht niet, maar 3942 sats klinkt goed :)
Als je bullish bent zou ik hem eerder op 3740 zetten.
Dat lijkt mij ook een punt waarop hij redelijk zou kunnen pauzeren, dus iets meer ruimte om met minder verlies nog uit te stappen als hij onder de 3600 lijkt te gaan.

Zelf laat ik alle alts compleet met rust tot btc meer duidelijk biedt.
Ik verwacht nog erg veel chaos in de nabije toekomst en wat we de afgelopen dagen hebben gezien (+20% en meer) is alleen maar omdat het daarvoor -50% is gegaan.

$100 - 50% = $ 50,
$50 + 20% = $ 60

20% blijft 20% natuurlijk, maar alleen als je daarvoor er niet in zat want anders ben je nog steeds van $100 naar $60 gegaan.

Afgelopen kwartaal:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jqILn5D.png

• Sahara
Ook nu in tether vanaf 6700,99, volgens deze kerel (https://youtu.be/uKVQHQmW56w?t=55) is het momentum op dit moment weg en is het waarschijnlijk ook als ie wel door pusht dat BTC niet genoeg power heeft om verder te komen, zodat de koers alsnog terugvalt voor een correctie.

• Dysmael
Dan niet fomo gaan als btc toch naar $7000 gaat
Als je daar toch weer koopt is de kans groot dat je op de top zit te kopen.
Kan je dan beter afwachten en iets grotere tijdlijn bekijken.

Afgaande op waar ik zelf op let, zie ik zelfs $7600 nog wel als top gebeuren.
En als dat zo is, en ik ook gelijk krijg in lager daarna dan best kans op $5000 in november / december pas.
Hoewel onder de 5800 toch ook wel grote kans op acceleratie. Daar hoop ik ook op, des te eerder is de beermarkt over. De shitcoins moeten eruit, daar (plus alle ico scams) zit nog veel te veel geld in.

[ Voor 54% gewijzigd door Dysmael op 26-08-2018 00:01 ]

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:42
Weer niet welk genie deze “infographic” in elkaar heeft geklust, maar die moet ff terug naar de schoolbanken. Hoe kan iets nu meer dan 100% in de min staan 7(8)7

• PilatuS
  • Niet online
paul-s83 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 00:03:
[...]

Weer niet welk genie deze “infographic” in elkaar heeft geklust, maar die moet ff terug naar de schoolbanken. Hoe kan iets nu meer dan 100% in de min staan 7(8)7
Het woord relatief wel eens gehoord in de schoolbank ? :P

Edit: Nee, meer dan 100% omlaag kan ook niet, maar het wordt hier zo weer gegeven om iets duidelijker te laten zien :)

Het gaat dan ook om marketcap, niet om wat iedere coin doet :)

[ Voor 20% gewijzigd door PilatuS op 26-08-2018 00:09 ]

• paul-s83
PilatuS schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 00:06:
[...]

Het woord relatief wel eens gehoord in de schoolbank ? :P

Edit: Nee, meer dan 100% omlaag kan ook niet, maar het wordt hier zo weer gegeven om iets duidelijker te laten zien :)
Ja, maar zo kom je natuurlijk niet echt geloofwaardig over, maar ja, wel een mooie clickbait natuurlijk :)

• PilatuS
  • Niet online
paul-s83 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 00:09:
[...]

Ja, maar zo kom je natuurlijk niet echt geloofwaardig over, maar ja, wel een mooie clickbait natuurlijk :)
Deed net een edit. Het gaat om marketcap :)

Waar BTC 35% marketcap verliest doen andere coins meer dan 100%, daarom ziet het er zo uit.

[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 26-08-2018 00:11 ]

• paul-s83
PilatuS schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 00:09:
[...]

Deed net een edit. Het gaat om marketcap :)
Blijven wel een stel prutsers. VET staat op -24000% in de min. Dus die knakkers hebben niet eens de moeite genomen om wat uitschieters onder de loep te nemen om zodoende erachter te komen dat door de tokenswap dit eigenlijk /100 moet...

• Chris.nl
  • Niet online
[...]

Ik vind um ook een beetje raar maar kijk er niet enorm vreemd op.

Stel een coin was $100 en is 80% gedaald naar $20 dan moet ie 400% groeien om weer $100 te worden. Op dat moment kan je die coin zien als -400%

Of ze het ook zo bedoelen weet ik niet 100% zeker natuurlijk, maar *proost*!

[ Voor 7% gewijzigd door Chris.nl op 26-08-2018 00:17 ]

• paul-s83
Chris.nl schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 00:14:
[...]

Ik vind um ook een beetje raar maar kijk er niet enorm vreemd op.

Stel een coin was $100 en is 80% gedaald naar $20 dan moet ie 400% groeien om weer $100 te worden. Op dat moment kan je die coin zien als -400%

Of ze het ook zo bedoelen weet ik niet 100% zeker natuurlijk, maar *proost*!
Ik snap het idee erachter. Ze bedoelen inderdaad dat een coin geen 80% gedaald is, maar 4x zo weinig waard is geworden. Laten we dit geintje maar niet op coinmarketcap.com gaan toepassen 8) .

• Dysmael
Klopt, deels misleidend. Maar gaat om hoeveel hij moet stijgen om weer naar zelfde bedrag terug te gaan.
Voor BTC vanaf 1 januari bv staat hij op -100%
Want +100% vanaf nu is de prijs van 1 januari

Daarom wel vrij belangrijk vind ik. Kan je goed uit opmaken wat procenten kunnen doen met de prijs.
[...]

Een computer klust dat in elkaar.
Leef je uit: https://coin360.io/

Trouwens, BTC +60% vs 12 maand geleden he.
Kan mij 2 september 2017 nog goed herinneren, toen hij maar hoger bleef gaan en bijna de $5000 raakte!
Om daarna in twee weken tijd in te storten naar $3000. Dat was best deprimerend.
Maar hij is gelukkig flink herstelt naar $6700 in minder dan een jaar tijd.

[ Voor 56% gewijzigd door Dysmael op 26-08-2018 00:31 ]

• Tominatie
  • Niet online
Zo 't gaat hard nu!

Gaat de 6800 gebroken worden is de vraag..?

"Liquidated short on XBTUSD: buy 114754 @ 6764.5 MEGA-REKT 💥" :9

[ Voor 36% gewijzigd door Tominatie op 26-08-2018 01:32 ]

• Sahara
Tominatie schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 01:31:
Zo 't gaat hard nu!

Heb m'n tether op 6720 weer voor BTC ingeruild. Laten we het hopen dat ie door de 6800 breekt :Y

Vraag mij alleen af of ik en welke alt zou moeten hodlen als die echt gaat squeezen.

[ Voor 10% gewijzigd door Sahara op 26-08-2018 01:48 ]

• Dysmael
Tominatie schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 01:31:
Zo 't gaat hard nu!

Dat is heel weinig en kan makkelijk een hedge zijn waardoor de accounteigenaar dit helemaal niet erg vind.
Je weet niets over bijbehorende leverage, marge, equity en andere (hedged) posities.

• Sahara
"Buy the dip" :9~

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Mooie lange dip zitten we in dan :(

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• Taro
  • Niet online

Taro

Rond 9:10 weer in BTC, NEO, ONT en NANO gestapt, waarvan ik direct alle BTC in Nano heb gestopt en die gaat weer als een trein.

Helaas op 10 sats ;) na het verkeerde dieptepunt van Nano voorspeld, maar ik had vannacht toch zelf geen buy order klaarstaan, dus volgende keer beter.

Op een groene zondag, al verwacht ik een rode zondag :/

Edit: Wow, wat een ritje :D

[ Voor 8% gewijzigd door Taro op 26-08-2018 10:39 ]

• B-Bandit
Taro schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 10:02:
Rond 9:10 weer in BTC, NEO, ONT en NANO gestapt, waarvan ik direct alle BTC in Nano heb gestopt en die gaat weer als een trein.

Helaas op 10 sats ;) na het verkeerde dieptepunt van Nano voorspeld, maar ik had vannacht toch zelf geen buy order klaarstaan, dus volgende keer beter.

Op een groene zondag, al verwacht ik een rode zondag :/

Edit: Wow, wat een ritje :D
Wanneer houdt dit op :9~

Veel getwijfeld afgelopen nacht. Maar toch ingestapt in Nano met de nodige stoplosses.

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:06
Zo, terug van 'werkantie' en yey airdrops erbij in de Ethos wallet ipv enkel DBG. OMG, POLY en LYM.

Voor hun koersen heeft het weinig goeds gedaan iig :+

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Schuey schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 10:46:
Zo, terug van 'werkantie' en yey airdrops erbij in de Ethos wallet ipv enkel DBG. OMG, POLY en LYM.

Voor hun koersen heeft het weinig goeds gedaan iig :+
Bijna al 50 dollar (cent)... :P

Rapapa...

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:06
Big spender 8)

• Taro
  • Niet online

Taro

Ik denk nu even, om straks weer verder te gaan :)

• Bartvandelaar
Is er een reden dat NANO zo knalt? Ik kijk trouwens vanuit de zijlijn mee. Ben LSK nog een beetje aan het porren met een stok.

• B-Bandit
Bartvandelaar schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 11:01:
Is er een reden dat NANO zo knalt? Ik kijk trouwens vanuit de zijlijn mee. Ben LSK nog een beetje aan het porren met een stok.
Goedkoop, -95% van ATH, goede basis, feeless, betrokken community, géén telegram group. En nu natuurlijk hype denk ik. De munt is van plek 47 naar plek 23 nu gesprongen. Nieuwe kopers en geïnteresseerden lijkt mij die willen mee profiteren. Naar mijn idee een sneeuwbaleffect.

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-01 09:37
Een correspondent artikel over Bitcoin, maar meer specifiek, blockchain.

https://decorrespondent.n...ets/519071687772-2a5ee060

Ze stellen eigenlijk dat block chain niets toevoegt en een overbodige hype is. Al stellen ze wel dat het wellicht nog open staat voor het volwassen worden. Wat vinden jullie van het artikel?

[ Voor 11% gewijzigd door aicaramba op 26-08-2018 11:41 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• Dysmael
TL;DR maar blockchain voegt idd niets toe en is domme hype.

Het is een hele stomme, inefficiënte manier van een database runnen.
Echte use cases zijn dan ook extreem zeldzaam. Bitcoin is wel zo'n use case.

• Taro
  • Niet online

Taro

aicaramba schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 11:39:

Ze stellen eigenlijk dat block chain niets toevoegt en een overbodige hype is. Al stellen ze wel dat het wellicht nog open staat voor het volwassen worden. Wat vinden jullie van het artikel?
@Chris.nl heeft deze gisteren ook gepost. Het artikel klopt op zich wel, natuurlijk kan je altijd dimdammen over details, maar blockchain an sich is voor heel veel dingen helemaal niet nodig. Daarnaast zit >90% van de mensen hier voor de speculatie om geld te verdienen, niet voor de techniek van blockchain. Natuurlijk hoopt een groter aantal mensen wel dat het muntje dat ze kopen door gaat breken en ook echt gebruikt gaat worden.

Een crypto exchange kan prima werken zonder blockchain, op het deposit/withdraw gedeelte na uiteraard.

Dus ja, niets nieuws, maar wel goed om het een keer zo samen te vatten.

• Taro
  • Niet online

Taro

Update over IOST, kan gaan uitbreken: https://twitter.com/CryptoTANL1/status/1033630313602277376.

@Chris.nl die had jij toch? :)

• Sahara
NANO wanneer ga je ff dippen of blijf je maar doorstijgen.. Heb op de dip ZIL en ADA gekocht. Maar alleen ZIL stijgt wat, en ADA nouja die daalt wat. WTC stijgt door.. ik krijg met zowel NANO als WTC hoogtevrees om nu een kort ritje te maken. @Taro zit jij nog of stap je in NANO?

• Chris.nl
  • Niet online

Vind het wel lekker nuchter geschreven. Zelf hekel ik PoW ook met enige mate (al ben ik blij dat het bestaat) maar ik denk dat energiezuinige blockchains wel degelijk een toekomst hebben. De eindgebruiker hoeft er niets van te merken.

Henk en Ingrid willen gewoon een betrouwbare app / site die werkt (bankieren / databases raadplegen / communiceren) of de backend van die app nu leunt op de cloud een blockchain of iets met andere buzzwords zal ze worst wezen.

• Taro
  • Niet online

Taro

Sahara schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 11:53:
NANO wanneer ga je ff dippen of blijf je maar doorstijgen.. Heb op de dip ZIL en ADA gekocht. Maar alleen ZIL stijgt wat, en ADA nouja die daalt wat. WTC stijgt door.. ik krijg met zowel NANO als WTC hoogtevrees om nu een kort ritje te maken. @Taro zit jij nog of stap je in NANO?
Ik heb de hele ochtend in NANO gezeten, maar ben inmiddels uitgestapt. Sta wel paraat om opnieuw in te stappen.

Heb nu 50% van mijn BTC in IOST zitten.

Verwijderd

Je zou toch wat NANO op 80 cent gekocht hebben... Mooie stijger deze maand

• Chris.nl
  • Niet online
Ja ik zit er 100% in. Ik heb me er enorm in verdiept en zit er dus met een behoorlijke tunnelvisie in te geloven.

Sommige acties van het team vind ik iets minder, ze hebben bijvoorbeeld een referral/airdrop verdienmodel georganiseerd waarin enorm gefraudeerd is door gasten met botjes. Dus nu verspillen ze veel tijd aan het handmatig fixen van die zooi en jankerds op reddit dat hun account onterrecht geblokkeerd is. Maar goed, ik denk dat ze een mooi product gaan neerzetten (niet PoW gebaseerd) met veel potentie. Solide investeerders, ze investeren zelf ook flink in startups / samenwerkigen die met dApps e.d. willen werken. Maar bla, dezelfde praat telt waarschijnlijk voor honderd andere coins. Koop het vooral niet omdat ik erin zit.

Verwijderd

Ik zie op Binance dat Holochain (HOT) nog maar 20 BTC is....

Is dat goed of slecht voor de waarde... Ik snap het ff niet. Is er dan veel Hodl of prijs manipulatie

• B-Bandit
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 12:03:
Ik zie op Binance dat Holochain (HOT) nog maar 20 BTC is....

Is dat goed of slecht voor de waarde... Ik snap het ff niet. Is er dan veel Hodl of prijs manipulatie
Iedereen handelt in HOT/ETH. Daar heb je 1481 ETH volume vs inderdaad 20 bij HOT/BTC. En stijgt stilletjes door hoor :) inmiddels 222 ETH, zelf gekocht op 180, 190 en 205 xxxxETH.

Edit: aangepast. Die 1481 is toch Ethereum en geen BTC. Dat is dan inderdaad niet veel volume.

[ Voor 10% gewijzigd door B-Bandit op 26-08-2018 12:12 ]

• Sahara
Taro schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 11:55:
[...]

Ik heb de hele ochtend in NANO gezeten, maar ben inmiddels uitgestapt. Sta wel paraat om opnieuw in te stappen.

Heb nu 50% van mijn BTC in IOST zitten.
Thanks. IOST had toch laatst die trading competitie op Binance dacht ik. Hopelijk gaat ie NANO achterna qua percentuele stijging.

• lighting_

Ben met het artikel grotendeels mee eens. Maar in jaren 90 waren ook sceptische mensen over internet. Het MKB zei waarom heb ik een internetpagina nodig?
En ook de GSM mobiel werd niet direct geaccepteerd.. Waarom wil ik de hele tijd bereikbaar zijn? ik heb toch thuis een antwoord apparaat. Dit zijn pioniers tijden en we zien in de komende jaren of het naar iets toe leidt.

[ Voor 5% gewijzigd door lighting_ op 26-08-2018 12:15 ]

• Chris.nl
  • Niet online
Sahara schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 12:12:
[...]

Thanks. IOST had toch laatst die trading competitie op Binance dacht ik. Hopelijk gaat ie NANO achterna qua percentuele stijging.
Ik heb IOST van >4 naar <1 cent zien gaan, die heeft nog eea goed te maken dus. Een 'echte' ATH heeft ie imo nog niet gehad, de vorige bullrun bestond IOST nog niet. Net zoals @D-Ed over IOTA zegt, eigenlijk is het geen short term coin (zo zie ik hem iig niet) maar >30% volatiliteit op één dag is al een paar keer gebeurd. Ik zou alleen niet weten waarom ie vandaag/binnenkort plots moet stijgen :')

In tegenstelling tot wat coinmarketcap zegt zijn er geen 8.4B maar 11.03B in omloop momenteel.

[ Voor 12% gewijzigd door Chris.nl op 26-08-2018 21:42 ]

• Bartvandelaar
NANO blijft maar gaan joh.

• Sahara
Ben benieuwd hoe diegene zich voelt die op 5500 sats NANO kocht.

Verwijderd

Sahara schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 12:55:
[...]

Ben benieuwd hoe diegene zich voelt die op 5500 sats NANO kocht.
Dat was ik eerder vandaag ook van degene die op 4500 sats kocht ;-)

• B-Bandit
Nano vertoont hyperbolische trekjes. Net voor 50% eruit geknikkerd @5080. Kijken of hij weer zo laag gaat om in te kopen en anders tegen hogere koers bijkopen .

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 15:43
Heb een beetje nano in mijn hold pf. Die is weer een beetje aan het herstellen!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-01 19:55
Ik heb eindelijk ook een beetje terugverdiend door Nano.

• PilatuS
  • Niet online
Nou vind ik het wel mooi geweest met Nano, tijd voor een andere coin om hetzelfde te gaan doen. Alleen dan wel een coin waar ik in ga en niet heb gemist zoals Nano :P

• Adr01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-01 17:12
Nano al meerdere malen in en uit gestapt, je lijkt er aan het einde van de rit toch wel weer wat uit te halen lijkt het. Heb er er net weer wat ingestopt, en dat in het weekend...

IOST ook voor een deel mee ingestapt, we houden het in de gaten.

• Tominatie
  • Niet online
Holyfuckkkkkk die NANO gek.................

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-01 19:55
Ik zit er nog in, ingestapt op 45000. Vraag me af of BTC nog stappen gaat zetten. Die handelaar die ik volg op Investing.com verwacht een stijging tot 7500 (fib 61.8 net als bij 8500). Als dat doorzet dan gaan de alts toch nog wel mee? In dat geval hold ik nog even hoor. Verkopen doe ik dan zo rond 7000-7200. Een target is immers ook maar een target.

• Tominatie
  • Niet online
Ik heb LRC gekocht als gokje op short-term gains. (1660 sat)
Ik heb ook een tijd IOST, key etc. in de gaten gehouden maar ik zie daar ook gewoon niet zoveel gebeuren. Zelfs Verge, Tron bekeken maar ik ga dan maar voor een coin met low-volume die nog bijna op het laagste punt staat in zijn history.

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14:26
ICX gaat ook weer lekker!
Pagina: 1 ... 245 ... 408 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!