Wat is daar niet correct aan? Ze benoemen het notabene nog als "virtuele" marktwaarde. Dus daarmee geven zij wat mij betreft correct aan wat deze marktwaarde vertegenwoordigd. Namelijk een virtuele marktwaarde, als in coins x huidige prijs. En ja deze zijn we wel degelijk kwijt. De waarde van mijn muntjes is toch echt wel een stuk lager dan die begin dit jaar, dus dan ben ik dat toch wel degelijk kwijtgeraakt? Die waarde kan ik hier op dit moment toch niet terug toveren...Taro schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 19:21:
[...]
Deze is ook mooi:
[...]
Hoezo zijn alle beleggers dat kwijtgeraakt? Ja, de totale virtuele marktwaarde is lager, maar niemand is die kwijtgeraakt, dat zijn twee verschillende dingen. Een deel van de beleggers is inderdaad geld kwijtgeraakt en anderen niet, die hebben geld verdiend, waarvan een deel daarna aan de virtuele marktwaarde is onttrokken door de omzetting naar fiat. En daarnaast weten we allemaal dat het totale aantal munten x huidige koers niet gelijk is aan het bedrag dat er in totaal in is gestoken, want dan zou iedereen ze voor de huidige koers hebben gekocht.
Een mooie clickbait voor de onwetende medemens
Je laatste zin slaat de spijker op zijn kop (en spreekt je eigen verhaal tegen) Dit is idd exact de definitie van virtuele marktwaarde
Ps, als de prijs door het dak was gegaan, dan was er toch ook virtuele marktwaarde bijgekomen?