[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 237 ... 408 Laatste
Acties:
  • 1.165.312 views

• Sabbath
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09-2025
arjants schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 14:26:
[...]

Lees even verder dan de 100 tekens van het twitter bericht, er staat een leuke link bij ;)

Komt vooral omdat ze hun miners/harware tot feb 2018 alleen wilden afrekenen in BCH, sinds feb ook weer in USDT.
Aan de andere kant, ze hebben nu 5% van alle mogelijke BCH in hun bezit. Dit terwijl de koers alleen maar is blijven zakken. Wat zou er gebeuren als ze die beginnen te verkopen om hun running costs te financieren.
Verder hebben ze een IPO aangekondigd om investeerders te trekken, lijkt er dus op dat ze geld op willen halen. Bij een IPO horen investeerders dus staan ze niet meer alleen aan het roer van hun bedrijf.
Check. Maar ze hebben al jaren een grote steak in bitcoin. Het op de markt dumpen zou een ontzettend slecht idee zijn, want dan zouden ze BCH crashen. Wie heeft daar het meeste last van denk je?

Bitmain gaat public, dat is meestal niet een reden om aan te nemen dat een bedrijf falliet gaat toch? Integendeel lijkt me. Dit is volgens mij juist extreem bullish. Het is namelijk een manier voor handelaren om te investeren in een bitcoin bedrijf. En zo lang de regelgeving omtrend bitcoin fondsen nog niet rond is, is dit the next best thing.

Ik vind het artikel wat hier nu twee keer gelinkt wordt ook een beetje kort door de bocht. Volgens mij moet er echt wel aardig wat gebeuren wil Bitmain falliet gaan. Denk je dat Bitmain geen reserves in andere currencies dan crypto heeft?
Samson Mow zegt: "At $900/BCH, they've bled half a billion in the last 3 months." Maar er wordt op een hoop andere plekken geroepen dat ze 3-4 miljard (billion dus) aan winst hebben gepakt in 2017. Dan is het verlies in hun crypto portfolio opeens een stuk minder imposant, toch?

Daarnaast is Samson de CSO van blockstream, die volledig achter BTC staan, wat een directe concurrent van BCH is. Die heeft dus verstrangelde belangen wanneer hij over Bitmain tweet.

Ten slotte gaat het artikel er van uit dat BCH gaat crashen, zonder uit te leggen waarom dat zou gebeuren. Dat lijkt mij bijzonder onwaarschijnlijk, want:

1) Bitmain gaat het niet veroorzaken. Daar zouden ze voornamelijk zichzelf mee hebben.

2) Er wordt ontzettend hard aan BCH gesleuteld. Er is daar meer innovatie in het afgelopen jaar dan in BTC onder Blockstream in de afgelopen 3-4 jaar.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Sabbath schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 15:01:
[...]

Check. Maar ze hebben al jaren een grote steak in bitcoin. Het op de markt dumpen zou een ontzettend slecht idee zijn, want dan zouden ze BCH crashen. Wie heeft daar het meeste last van denk je?

Bitmain gaat public, dat is meestal niet een reden om aan te nemen dat een bedrijf falliet gaat toch?
Als je de producten tbv inkoop waar je Dollars voor moet betalen daarna verkoopt voor BCH, dan ben je natuurlijk wel heel erg afhankelijk van koersschommelingen. Er van uitgaande dat ze alle kosten altijd direct betaald hebben, is het blijkbaar nog steeds zo dat ze erg veel BCH hebben. Ze moeten salarissen, panden, apparatuur, R&D etc. blijven betalen, dus de kosten blijven minimaal hetzelfde. Hoe komen ze aan het geld om die kosten te betalen, dat kan alleen door BCH te blijven verkopen. Als die koers lager wordt, dan heb je 3 opties: Je producten duurder maken, maar, door de lagere koers en duurdere producten, is de aanschaf daarvan door anderen dan niet meer te rechtvaardigen, omdat je dat niet terugverdient, ze zullen dus minder tot geen producten meer verkopen als ze die duurder maken. Dan ga je of naar de beurs, zodat je extern geld binnenkrijgt, of je verkoopt je BCH voor een lage waarde, je moet er dus heel veel van verkopen, waardoor je de koers zal drukken.

Het is misschien wat kort door de bocht, er zitten aannames in en ik vind je toelichting ook wel prima, maar naar de beurs gaan is niet altijd positief. Waarom zou je extern geld nodig hebben als je zelf ook alle aandelen en dus dividend/inkomsten zelf kunt houden? Het verhaal is misschien niet 100% correct, maar een kern van waarheid zal er wel inzitten.

En Bitmain draagt bij aan de rekenkracht van BTC, maar niet omdat ze daar vanuit een ideaal in staan ofzo, dat is puur commercieel zo gegroeid.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik zit vandaag gewoon op kantoor te werken (morgen een hele belangrijke dag voor de boeg...) Vanavond pas weer tijd om mijn ‘crypto gevoelens’ een plekje te geven (lees -> in te loggen op Binance ;) )

Edit: Ennuh... Zit jij iedere uitspraak van mij nou zo close te volgen? :+

[ Voor 7% gewijzigd door D-Ed op 19-08-2018 15:39 ]

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
https://medium.com/@LCX.e...to-investors-f2ab46b06426
(Vaduz, Liechtenstein — August 16th 2018) — Binance LCX, a joint venture between Binance and LCX, is announcing the launch of a fiat-to-crypto exchange in Liechtenstein today. The experienced team at Binance will provide and maintain the technology platform, while Binance LCX manages customer support, legal requirements, due diligence, KYC, AML and government communication. Binance LCX plans to build up a team of 10–15 people for its Liechtenstein office and will immediately start the hiring process.

The exchange will offer trading between Swiss Francs (CHF) and Euros (EUR) against major cryptocurrencies pairs, and add more trading pairs overtime subject to regulatory approval.
Kan niet wachten totdat ik m'n euro'tjes gewoon naar binance kan depositen. Zou echt top zijn als dat de komende tijd gerealiseerd gaat worden, binance zet in iedergeval wel stappen :) <3

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
D-Ed schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 15:37:
[...]

Ik zit vandaag gewoon op kantoor te werken (morgen een hele belangrijke dag voor de boeg...) Vanavond pas weer tijd om mijn ‘crypto gevoelens’ een plekje te geven (lees -> in te loggen op Binance ;) )

Edit: Ennuh... Zit jij iedere uitspraak van mij nou zo close te volgen? :+
Tja, vanuit een gun/waarderingsfactor volg ik de één iets beter dan de ander. Maak je vooral geen zorgen hoor. We leven in het westen, dus 'k zal je niet DM'n of we onze kinderen onderling kunnen uithuwelijken om 't geld in de GoT-familie te houden.

[ Voor 14% gewijzigd door Chris.nl op 19-08-2018 15:45 ]

Marstek Venus E v3 | v146 | NoM | HWP1

• D-Ed
  • Niet online
Chris.nl schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 15:44:
[...]

Tja, vanuit een gun/waarderingsfactor volg ik de één iets beter dan de ander. Maak je vooral geen zorgen hoor. We leven in het westen, dus 'k zal je niet DM'n of we onze kinderen onderling kunnen uithuwelijken om 't geld in de GoT-familie te houden.
Geld? Welk geld..? :*)

• Chris.nl
  • Niet online
Geeft niets, ik heb ook geen kinderen.

• Klaas25
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01-12-2025
Tominatie schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 15:43:
https://medium.com/@LCX.e...to-investors-f2ab46b06426

[...]

Kan niet wachten totdat ik m'n euro'tjes gewoon naar binance kan depositen. Zou echt top zijn als dat de komende tijd gerealiseerd gaat worden, binance zet in iedergeval wel stappen :) <3
Beter. En dan hopelijk gewoon met me bankpas. Geen creditcard ofzo.

• Sahara
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-01 08:26
Zo eindelijk ook tijd voor crypto vandaag.. en ik zie dat het feest is afgelopen, BTC daalt weer behoorlijk. ONT stijging gemist :( Maar één ding is wel zeker in crypto: Chasing green candles (i.e. FOMOing) is een slecht idee. Dus ik wacht wel weer op een stijging als ik geen geld wil verliezen :)

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17:46
Sahara schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 17:12:
Zo eindelijk ook tijd voor crypto vandaag.. en ik zie dat het feest is afgelopen, BTC daalt weer behoorlijk. ONT stijging gemist :( Maar één ding is wel zeker in crypto: Chasing green candles (i.e. FOMOing) is een slecht idee. Dus ik wacht wel weer op een stijging als ik geen geld wil verliezen :)
we wachten allemaal op een stijging :O

• sourcecode
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-01 20:04

sourcecode

Prepare for the next ATH

bie100 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 17:14:
[...]

we wachten allemaal op een stijging :O
we zitten nu in de daling 8)7

Prepare for the next ATH

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17:46
daarom wachten we ook op een stijging :+

• Sahara
bie100 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 17:34:
[...]

daarom wachten we ook op een stijging :+
Ik gok dat ie verder gaat dippen alvorens weer te stijgen, immers elke keer lagere toppen.

• Sahara
Die kerel zegt dingen en onderbouwt ze tegelijkertijd, dat is uniek tegenwoordig :) Maar totdat de bull market er is, is het zaak om op dagbasis te pakken wat je kunt pakken tegen zo min mogelijk risico. Al betekent dat in mijn optiek wel fucking lang naar de grafieken van je altcoin vs. bitcoin kijken. Als die 3k er is, dan ga ik gewoon kopen en hodlen.

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Waar is @A87 tijdje niet gezien.

Weg

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Sahara schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 18:50:
[...]

Die kerel zegt dingen en onderbouwt ze tegelijkertijd, dat is uniek tegenwoordig :) Maar totdat de bull market er is, is het zaak om op dagbasis te pakken wat je kunt pakken tegen zo min mogelijk risico. Al betekent dat in mijn optiek wel fucking lang naar de grafieken van je altcoin vs. bitcoin kijken. Als die 3k er is, dan ga ik gewoon kopen en hodlen.
Hij geeft een vrij objectieve blik vanuit flink veel ervaring. Geen behoefte aan mensen die erg positief of negatief zijn, doe mij maar een realistische objectieve blik.

Verder mee eens met wat je zegt. Nu kopen om te holden is heel slecht plan. Als Bitcoin een low doet om even een dagje of wat te bouncen is daar wat te verdienen, maar beter bij de alts die het toch beter doen. Als BTC 2% omlaag gaat doen de alts vaak genoeg 10%. Gaat BTC dan weer 1% omhoog doen de alts makkelijk 5% of meer. Naar Bitcoin kijken doe ik zelf ook, als die omlaag gaat doen de alts toch wel mee. Zat vanmiddag nog te kijken, maar toen ging BTC al richting de 6.5k, dan nog alts kopen is een flink risico wat ook ik niet wil lopen.

• D-Ed
  • Niet online
Okay, wat een klote dag om te werken was dit zeg.. Teveel appjes moeten negeren voor BBQ en drankjes :(

Dussss.. Wie helpt me op weg? Nog op tijd om wat IOTA in te ruilen voor ZIL of gewoon lekker blijven zitten en rust id tent houden? (Mijn gevoel zegt dat laatste maar goed, I’m a chicken vwb het doen van trades }:|

• dabla
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-02-2022
Short positions zijn opnieuw goed gestegen de laatste uren

• Berry powel
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:40
dabla schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 21:04:
Short positions zijn opnieuw goed gestegen de laatste uren
waar check je dat?

• Chris.nl
  • Niet online
D-Ed schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 20:59:
Okay, wat een klote dag om te werken was dit zeg.. Teveel appjes moeten negeren voor BBQ en drankjes :(

Dussss.. Wie helpt me op weg? Nog op tijd om wat IOTA in te ruilen voor ZIL of gewoon lekker blijven zitten en rust id tent houden? (Mijn gevoel zegt dat laatste maar goed, I’m a chicken vwb het doen van trades }:|
Ik ben nog aan 't werk, de onregelmatigheidstoeslag is toch mooi meegenomen :9~ Een objectief advies kan ik niet geven. Met IOTA zit je al goed, maar BTC kan nog dalen en dan daalt alles mee... Misschien niets doen of een deeltje naar USDT schuiven?

• Bartvandelaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-02-2024
Misschien niks doen en een stoploss instellen. Niet te strak want dan ben je weer de sjaak misschien.

Rookworst zonder r is ook worst.

• Klaas25

• dabla
Klaas25 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 21:29:
[...]

En zijn veel shorts dan goed of fout?
Hoe meer shorts, des te meer mensen inzetten/gokken op een prijsdaling van bitcoin. Zoals ik gisteren al zei, is dit nu een raar punt om dit te doen omdat het echt beide kanten opkan en niemand weet welke dit gaat worden. Langs de andere kant, mocht het bullish scenario uitkomen, dan moeten alle shorters hun posities opkopen wat dan op zich voor een enorme prijsstijging kan zorgen, remember die 1k candle in april? Niet dat het daarom zo zal gaan natuurlijk

• D-Ed
  • Niet online
Chris.nl schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 21:21:
[...]

Ik ben nog aan 't werk, de onregelmatigheidstoeslag is toch mooi meegenomen :9~ Een objectief advies kan ik niet geven. Met IOTA zit je al goed, maar BTC kan nog dalen en dan daalt alles mee... Misschien niets doen of een deeltje naar USDT schuiven?
Ik duik nog liever mee naar beneden dan in USDT te stappen en dan morgen/vannacht weer de piek omhoog te missen.. I know.. :F

• Chris.nl
  • Niet online
D-Ed schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 21:40:
[...]

Ik duik nog liever mee naar beneden dan in USDT te stappen en dan morgen/vannacht weer de piek omhoog te missen.. I know.. :F
Ik hodl ook als een malle, met nadruk op malle.. maar ooit komt het goed

• Berry powel
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:40
dabla schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 21:38:
[...]

Hoe meer shorts, des te meer mensen inzetten/gokken op een prijsdaling van bitcoin. Zoals ik gisteren al zei, is dit nu een raar punt om dit te doen omdat het echt beide kanten opkan en niemand weet welke dit gaat worden. Langs de andere kant, mocht het bullish scenario uitkomen, dan moeten alle shorters hun posities opkopen wat dan op zich voor een enorme prijsstijging kan zorgen, remember die 1k candle in april? Niet dat het daarom zo zal gaan natuurlijk
even kijken of ik het helemaal begrijp; door short te gaan maak je een verkoopafspraak in de toekomst (stel volgende week). vervolgens hoop je dat de prijs daalt zodat je via de hoger, eerder, bedongen verkoopafspraak winst kan maken?

echter snap ik het dikgedrukte gedeelte niet; ongedacht een prijsstijging of daling zal men toch bitcoins moeten kopen om vervolgens tegen de vooraf afgesproken prijs te verkopen? ik begrijp niet hoe dit de koers mogelijk positief kan beinvloeden. Zou iemand dit kunnen uitleggen?

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-01 14:43
Lisk *O* (ookal is die 30 dollar geweest en heb ik op 20 dollar gekocht)

• D-Ed
  • Niet online
Chris.nl schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 21:42:
[...]

Ik hodl ook als een malle, met nadruk op malle.. maar ooit komt het goed
In the famous words of Mike Lowrey (Bad Boys)
My shit always works sometimes!
oOo

• dabla
Berry powel schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 22:00:
[...]

even kijken of ik het helemaal begrijp; door short te gaan maak je een verkoopafspraak in de toekomst (stel volgende week). vervolgens hoop je dat de prijs daalt zodat je via de hoger, eerder, bedongen verkoopafspraak winst kan maken?

echter snap ik het dikgedrukte gedeelte niet; ongedacht een prijsstijging of daling zal men toch bitcoins moeten kopen om vervolgens tegen de vooraf afgesproken prijs te verkopen? ik begrijp niet hoe dit de koers mogelijk positief kan beinvloeden. Zou iemand dit kunnen uitleggen?
Hoe het schorten juist werkt weet ik niet, maar ik vermoed dat er ook marges bij betrokken zijn waardoor je verplicht bent te kopen. Juist hierdoor gaat de prijs nog meer stijgen:

Wikipedia: Short squeeze

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18:29

raq

Ethos airdrop voor de early-birds begint maandag, ben benieuwd wat en hoeveel we in de wallet krijgen. Zal nu niet gelijk veel waard zijn, maar ja dat was de ont-airdrop ook :)

Tnx voor de tipgever hier op het forum! _/-\o_

De tijd leert of het tij keert

• BoulaMouzer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:59
raq schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 22:36:
Ethos airdrop voor de early-birds begint maandag, ben benieuwd wat en hoeveel we in de wallet krijgen. Zal nu niet gelijk veel waard zijn, maar ja dat was de ont-airdrop ook :)

Tnx voor de tipgever hier op het forum! _/-\o_
Hey everyone,
Just a short clarification on the airdrops:
1. Tomorrow (Aug 20) the process of airdrops is scheduled to finally start.
2. Those who pre-registered before July 2nd AND created a smart wallet before Aug 17th are eligible to receive the first round of airdrops.
3. All others are eligible for future rounds of airdrops. Details on coins and timings will be announced accordingly.
4. The airdrops of the first rounds will be sent in several batches over the next days. This is not only a complex logistical task, but also a test for the whole Etherium network. If the team were to send it all at once, there might be a similar situation like with Cryptokitties (Remember that?).
5. Therefore, please be patient if you don't receive your airdrops at 5 minutes past midnight. :wink:
6. At this point there are no details on timing. The airdrops could start at midnight (PST) on Sunday or Monday. It is also not known how long the process will take.
7. If you are eligible to receive the airdrops (see No.2), you will get a random mix of coins/tokens. Please keep in mind that you might receive one coin on the first day and others after that, as they are sent out in batches. This means that you can relax and just wait until the team announces that the process is finished.
8. At this point, you don't need to do anything else. You don't need to add specific coins to your wallet.
9. We hope you will be happy with your random selection of free crypto that is gifted to you. 🤩

• Tominatie
  • Niet online
De groene zondag is toch wel deels uitgekomen, maar had 'm wel iets groener gehoopt (vooral BTC die echt geen reet doet).

Groen weekje of niet? Hebben de TA'ers nog iets in petto? Nog enige verwachtingen? De markt is nu toch wel redelijk onvoorspelbaar denk ik. Persoonlijk ben ik bullish, wat jullie denk wel hadden verwacht. :+
Alleen zal ik dit nu onderbouwen.. jaja, 't wordt nog wat met mij. Sinds 17 december zijn we van een markt die op zijn hoogtepunt rond de 850 miljard zat gezonken na een treurige 212 miljard (!!!!!!!!), we zitten al tijden in een bearmarket maar ik heb het gevoel dat we de bodem hebben gezien. Een "ommekeer" is in de maak, maar dat kost tijd. We hebben al drie "cyclussen" met lagere toppen en lagere bodems gehad. Nu zitten we in de 4e cyclus waar we een hogere bodem hebben gepakt dan de voorgaande 3e cyclus. Dit stemt mij positief; in de zin van; de ommekeer is misschien in de maak! *O* *O*

Afbeeldingslocatie: https://lekkercryptisch.nl/l/library/download/urn:uuid:bb7e784d-cd92-45d6-b989-b355f0ea790a/btc-1.png

Ok, ik ben zelf niet echt van de TA, maar het is toch wel geinig om soms even te bekijken op tradingview en dergelijke. TA is mijn inziens vaak behoorlijke lariekoek, maar sommige dingen kunnen wel echt helpen bij je beslissingen en het is soms toch handig dit ook in overweging te nemen.

Maar uit een niet TA-oogpunt heb ik ook echt het idee dat dit de bodem gaat zijn, dat die 5.7k nog wat echt het laagste punt is dit jaar. (alleen heb ik ff geen zin om daar nu een heel verhaal over te gaan typen)

Conclusie:
Misschien doen we nog een tijdje niks en gaan we naar rechts, maar je bags vullen en bijkopen op 't moment lijkt me niet heel verkeerd.

/of je moet de TA's die lullen over 3k in overweging blijven nemen. Maar ik eet mijn piemel op als we de 3k gaan zien dit jaar, live op tweakers. :Y

• TomTorquay
  • Laatst online: 12-02-2023
Berry powel schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 22:00:
[...]

Kijk hier eens hoe shorten werkt.
Als je je short wil teniet doen, moet je BTC kopen, waardoor de prijs stijgt.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=N4iIgPfyn3Q]

Nemo potest nocere meam me invito tactiost

• TomTorquay
@Tominatie Lekkere tip van jou, ik zie daar zowaar bullish divergence :o d:)b

Trouwens, verwittig me op voorhand als je je piemelavontuur hier gaat livestreamen, dan kan ik Tweakers een dagje mijden :+

• Tominatie
  • Niet online
Wtf doet mijn POA joh, die stijgt me de fucking pan uit. Mijn salaris van vorige maand is sinds bijkoop gisteren al +20% meer waard. Alleen is die andere salaris van 2 maanden geleden 40% minder waard haha (maar dat zal ik m'n collega's niet vertellen), woensdag maar even opscheppen over het rendement terwijl zij met dat zielige spaarrekening zitten. Poh poh :+ :+ :+

deze week moonen jongens, ik voel het aan me water.

• Tominatie
  • Niet online
Holyfuck, groene candle op BTC nu. hahahahaha rip bears.

• Tominatie
  • Niet online
Heerlijk, hoe al die shorts worden gerekt. Ongekend!

6550 op bitmex gehit.

• Sahara
Tominatie schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 22:55:
Heerlijk, hoe al die shorts worden gerekt. Ongekend!

6550 op bitmex gehit.
Ben jij familie van Elon Musk..? Hij houdt net zoveel van shorters als jij zo te zien :+

• Bartvandelaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-02-2024
Het is wel weer een mooi schouwspel.

Rookworst zonder r is ook worst.

• Tominatie
  • Niet online
Sahara schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 22:58:
[...]

Ben jij familie van Elon Musk..? Hij houdt net zoveel van shorters als jij zo te zien :+
Ik vind het heerlijk om shorters gerekt zien worden. Als bull geniet ik daarvan. })

• Taro
  • Niet online

Taro

En nu ff doorpakken, gewoon naar de 6.800 and beyond, dan kunnen we al die discussies ook stoppen en gewoon weer dagelijks feestvieren! *O*

Ps. vergeet ook niet een plukje BTC te halen als je weer instapt, niet alleen alts, iedereen is je dankbaar _/-\o_

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• Tominatie
  • Niet online
Taro schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 23:01:
En nu ff doorpakken, gewoon naar de 6.800 and beyond, dan kunnen we al die discussies ook stoppen en gewoon weer dagelijks feestvieren! *O*

Ps. vergeet ook niet een plukje BTC te halen als je weer instapt, niet alleen alts, iedereen is je dankbaar _/-\o_
Dat heb ik al mede door jou berichtje een tijd geleden. Heb nu standaard een pluk BTC op mijn Ledger staan waar ik niks mee doe. :)

• Tominatie
  • Niet online
@A87 wat zie ik hier nu? Dragonchain gaat samenwerken met Ark. Nu moet ik eigenlijk wel volgende maand Ark kopen. ;)

https://twitter.com/drago.../1031285646546096128?s=19

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 20:17
Heel het weekend aan het verhuizen geweest dus geen tijd voor crypto's gehad. Ik zie dat er niets gebeurd is.

Zero.

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-01 22:20

paradoXical

The ParadoX

Tominatie schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 22:49:
Wtf doet mijn POA joh, die stijgt me de fucking pan uit. Mijn salaris van vorige maand is sinds bijkoop gisteren al +20% meer waard. Alleen is die andere salaris van 2 maanden geleden 40% minder waard haha (maar dat zal ik m'n collega's niet vertellen), woensdag maar even opscheppen over het rendement terwijl zij met dat zielige spaarrekening zitten. Poh poh :+ :+ :+

deze week moonen jongens, ik voel het aan me water.
En toch ben ik bang dat we volgende week hard de - in gaan... Ik heb ook eindelijk een lekkere trade. Flinke bag XVG met 40% winst naar tpay gezet :9

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• Klaas25
donderdag de 23ste weer een ETF dat afgeknald zal worden.. Niet zo'n belangrijke maar zal er niet groener op worden

• TomTorquay
Kom er net achter dat gebruiken van BNB voor traden op Binance tegenwoordig maar 25% korting meer geeft. Fee naar 0,075% van het tradebedrag dus. Zonder BNB 0,1%.

• TomTorquay
Heb mij vannacht ook laten flikken door ONT :(
-8%, ik kan opnieuw beginnen :(
(eerder deze week leverde ONT me +8% op)

[ Voor 51% gewijzigd door TomTorquay op 20-08-2018 06:50 ]

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Goedemorgen, met de top 20 lichtjes in het groen.
Happy trading voor de daghandelaren enne.. hodlers, keep hodling.
:)

• Cobus79
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-06-2022
TomTorquay schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 02:43:
Kom er net achter dat gebruiken van BNB voor traden op Binance tegenwoordig maar 25% korting meer geeft. Fee naar 0,075% van het tradebedrag dus. Zonder BNB 0,1%.
Dat is ook afhankelijk van hoe lang je al bezig bent op Binance...dat loopt ieder jaar terug ...tot 0 geloof ik na 5 jaar (de korting dan he).

• TomTorquay
Cobus79 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 08:14:
[...]

Dat is ook afhankelijk van hoe lang je al bezig bent op Binance...dat loopt ieder jaar terug ...tot 0 geloof ik na 5 jaar (de korting dan he).
Dat dacht ik ook, maar dat klopt niet.
Het is nu voor iedereen maar 25% meer.

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Cobus79 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 08:14:
[...]

Het gaat om de leeftijd van Binance zelf. Ze zijn nu 1 jaar, dus dan geldt het tarief voor het 2e jaar...

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-01 19:55
https://www.nu.nl/auto/54...es-bond-autos-bouwen.html

En nu héél snel omhoog met die Bitcoin oOo

• Tominatie
  • Niet online
Gisteren mijn eerste daytrade gedaan in maanden, gisteren heb ik mijn POA verkocht op 1220 sats en hij staat nu op een keurige 1148 sats. Da's toch weer een aantal POA extra in de bag! :)

Edit: ik ga mijn POA nog niet terugkopen. Ik doe een gokje op een stijging van IOTA op de korte termijn. Ingestapt op 8092 sats nu. :Y

[ Voor 26% gewijzigd door Tominatie op 20-08-2018 10:18 ]

• Careclown
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-01 15:08
Mooi!
Ik zelf ben totaal niet van grote risico's nemen maar ik heb laatst ook een kleine day-trade gedaan.
Ik heb wat VET voor 0.0000496 ETH verkocht en voor 0.00004 weer ingekocht. Toch weer 200 VET erbij :P

• Tominatie
  • Niet online
Careclown schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:21:
Mooi!
Ik zelf ben totaal niet van grote risico's nemen maar ik heb laatst ook een kleine day-trade gedaan.
Ik heb wat VET voor 0.0000496 ETH verkocht en voor 0.00004 weer ingekocht. Toch weer 200 VET erbij :P
Da's toch lekker hé, juiste moment verkopen en daarna weer een stuk goedkoper inkopen... (al blijft het erg moeilijk te timen) :)

Green monday laat zich nog een beetje afweten. :(:)

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:14
Totdat je een keer de boot mist en het gaat stijgen ipv dalen en je weer duurder in moet kopen en al je extra coins die je met daytraden verdiend hebt weer kwijt bent. Is mij iets te vaak voorgekomen helaas

Waar checken jullie eigenlijk het laatste crypto nieuws? Zoek een goede site met het laatste nieuws maar er zijn er zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• Careclown
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-01 15:08
Ik zit zelf meestal op reddit en cryptopanic

• Sahara
dennis112 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:54:
Totdat je een keer de boot mist en het gaat stijgen ipv dalen en je weer duurder in moet kopen en al je extra coins die je met daytraden verdiend hebt weer kwijt bent. Is mij iets te vaak voorgekomen helaas

Waar checken jullie eigenlijk het laatste crypto nieuws? Zoek een goede site met het laatste nieuws maar er zijn er zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Uhh in een bull market heb je gelijk. Maar in een bear market zoals nu kan je met een beetje geduld zo weer meer stuks krijgen als je ff wacht na die tijdelijke stijging, immers het kakt 9 van de 10 keer redelijk snel weer in.

• hey
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-08-2023

hey

Iemand al Ethos airdrops ontvangen? Zoja, welke munten? Ik zelf nog niets, even een paar dagen afwachten 😀

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-01 00:40
Vannacht ONT verkocht voor 4000 en net terug gekocht op 3550.. te vroeg of course.. ach ja ik heb ze voor 2900 op zich een leuk ritje geweest.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:59

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

outlandos schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 11:22:
Vannacht ONT verkocht voor 4000 en net terug gekocht op 3550.. te vroeg of course.. ach ja ik heb ze voor 2900 op zich een leuk ritje geweest.
Ik heb een buy order staan op 2000 indien we weer een ETF paniek dipje krijgen (en SL op een deeltje VET maar grootste aandeel is static, hodl). Verder nog wat buy orders indien BTC onder de 5900 duikt dus deze keer ik mij niet meer zo druk :P

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• outlandos
sh4d0wman schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 11:33:
[...]

Ik heb een buy order staan op 2000 indien we weer een ETF paniek dipje krijgen (en SL op een deeltje VET maar grootste aandeel is static, hodl). Verder nog wat buy orders indien BTC onder de 5900 duikt dus deze keer ik mij niet meer zo druk :P
2000? Scheer jij je eens weg hier, kwajong!

• Sahara
sh4d0wman schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 11:33:
[...]

Ik vraag mij af met het soort lage orders voor bijv. ONT op 2000 sats, is het de moeite waard deze al in het orderboek te leggen met in het achterhoofd (als ONT daalt naar 2000 sats, het ook betekent dat je dollar value van de BTC die je gebruikt om ONT te kopen op 2000 sats ook significant in dollars minder waard wordt)? Of zet je dan grofweg bij de ONT/USDT een order in voor de vorige low van ONT op 2000 sats op ~ $ 1,033?

• Nap
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Nap

Sahara schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 12:03:
[...]

Ik vraag mij af met het soort lage orders voor bijv. ONT op 2000 sats, is het de moeite waard deze al in het orderboek te leggen met in het achterhoofd (als ONT daalt naar 2000 sats, het ook betekent dat je dollar value van de BTC die je gebruikt om ONT te kopen op 2000 sats ook significant in dollars minder waard wordt)? Of zet je dan grofweg bij de ONT/USDT een order in voor de vorige low van ONT op 2000 sats op ~ $ 1,033?
Het is heel simpel, het is 2000 sats. Of bitcoin nou 10 of 10000 dollar is. Usdt value weet je dus nooit.

• Sahara
Nap schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 12:05:
[...]

Het is heel simpel, het is 2000 sats. Of bitcoin nou 10 of 10000 dollar is. Usdt value weet je dus nooit.
Dat snap ik ook wel, voor een tiental of paar honderd dollars is je verlies in USD nog te overzien als BTC hard daalt, maar voor grotere bedragen ga je diep het schip in als je in sats een coin koopt imho.

Verwijderd

https://reddit.app.link/oMY0td66wP

Hey hey heeeey... Hey hey heeeey...

Verwijderd

TomTorquay schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 22:48:
@Tominatie Lekkere tip van jou, ik zie daar zowaar bullish divergence :o d:)b

Trouwens, verwittig me op voorhand als je je piemelavontuur hier gaat livestreamen, dan kan ik Tweakers een dagje mijden :+
Wil niet flauw doen maar op de getoonde plaat zie je 'hidden bearish divergence' wat in de praktijk zou betekenen een trendvervolging naar beneden (ofwel nog een lower high).

Zie: http://www.forextips.com/forex-analysis/trading-divergences/

Er zit veel inderdaad nogal wat lariekoek in TA, vooral omdat het niet begrepen wordt of verkeerd gebruikt wat anderen weer op het verkeerde been zet waardoor er nog meer lariekoek ontstaat.

Nog zo'n veelgemaakte fout in het gebruik van divergence op prijsverloop in combinatie met RSI: RSI staat normaal ingesteld op een periode van 14 (uren/ dagen/minuten). Als je dan een kaart hebt zoals hierboven getoond dan werkt deze divergence niet meer omdat de periode van 14 wordt overschreden. De hiervoor getoonde plaat staat (aan het volume te zien) ingesteld op 1 dag , maar de roze streep en getoonde divergence beslaan een periode van bijna 180 dagen of zes maanden. Werkt niet. Zet je time-frame voor de grap op 1 maand of 1 week en kaart en zogenaande divergence ziet er heel anders uit maar valt wel binnen de RSI periode van 14.

Ik ben zelf geen TA expert of hardcore aanhanger maar heb me er in ieder geval in verdiept waardoor ik soort van weet waar het over gaat. Zouden meer mensen moeten doen voordat ze oordelen. No offence :)

• Tominatie
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 12:40:
[...]

Wil niet flauw doen maar op de getoonde plaat zie je 'hidden bearish divergence' wat in de praktijk zou betekenen een trend vervolging naar beneden (ofwel nog een lower high).

Zie: http://www.forextips.com/forex-analysis/trading-divergences/

Er zit veel inderdaad nogal wat lariekoek in TA, vooral omdat het niet begrepen wordt of verkeerd gebruikt wat anderen weer op het verkeerde been zet waardoor er nog meer lariekoek ontstaat.

Nog zo'n veelgemaakte fout in het gebruik van divergence op prijsverloop in combinatie met RSI: RSI staat normaal ingesteld op een periode van 14 (uren/ dagen/minuten). Als je dan een kaart hebt zoals hierboven getoond dan werkt deze divergence niet meer omdat de periode van 14 wordt overschreden. De hiervoor getoonde plaat staat (aan het volume te zien) ingesteld op 1 dag , maar de roze streep en getoonde divergence beslaan een periode van bijna 180 dagen of zes maanden. Werkt niet. Zet je time-frame voor de grap op 1 maand of 1 week en kaart en zogenaande divergence ziet er heel anders uit maar valt wel binnen de RSI periode van 14.

Ik ben zelf geen TA expert of hardcore aanhanger maar heb me er in ieder geval in verdiept waardoor ik soort van weet waar het over gaat. Zouden meer mensen moeten doen voordat ze oordelen.
Maar het enige wat ik wou aantonen is dat we 3 cycles hebben gehad met een lagere bodem, nu in de 4e cycle zijn we afgeketst op +5.8k dus een hogere bodem dan de vorige keer. Dit stemt mij positief :)

Ik hou me verder niet bezig met de dure termen die jullie gebruiken, het enige wat ik handig vind is om te kijken waar de weerstand naar boven en naar onder ligt. 8)

• dennis112
Tominatie schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 12:48:
[...]

Ik hou me verder niet bezig met de dure termen die jullie gebruiken, het enige wat ik handig vind is om te kijken waar de weerstand naar boven en naar onder ligt. 8)
Welke site check je die weerstand/support ergens?

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• Tominatie
  • Niet online
dennis112 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 12:51:
[...]

Welke site check je die weerstand/support ergens?
Ik gebruik de BTC/USD van bitfinex en kijk ook weleens op Coinbase Pro.
Vind persoonlijk deze wel fijn: https://bitcoinwisdom.com/markets/bitfinex/btcusd
Hier zou ik nu zien dat de eerste "echte" weerstand omlaag bij 6200-6250 ligt (alleen kunnen dit ook grote fake buy-orders zijn), da's het enige gevaar. De waarstand omhoog zou dan bij 6550-6600 liggen.

Verwijderd

[...]

Maar het enige wat ik wou aantonen is dat we 3 cycles hebben gehad met een lagere bodem, nu in de 4e cycle zijn we afgeketst op +5.8k dus een hogere bodem dan de vorige keer. Dit stemt mij positief :)

Das verder prima, maar je post een kaart met daarop divergence die prijsdaling zou betekenen wat vervolgens door een ander verkeerd uitgelegd wordt wat voor verwarring zorgt die op dit forum al best veel te vinden is.
En als 'divergence' al een dure term is.. poe poe... Net als 'jullie' trouwens.. allemaal toestanden in jouw hoofd niet het mijne :) :)

• dennis112
Tominatie schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 12:59:
[...]

Ik gebruik de BTC/USD van bitfinex en kijk ook weleens op Coinbase Pro.
Vind persoonlijk deze wel fijn: https://bitcoinwisdom.com/markets/bitfinex/btcusd
Hier zou ik nu zien dat de eerste "echte" weerstand omlaag bij 6200-6250 ligt (alleen kunnen dit ook grote fake buy-orders zijn), da's het enige gevaar. De waarstand omhoog zou dan bij 6550-6600 liggen.
Hmmm snap niet echt hoe ik die cijfertjes moet lezen, wat houden ze precies in dan. Zie bijvoorbeeld nu bij 6550 983 staan en bij 6200 3067. Zijn dit de buy orders die er instaan? Zo ja dan zegt dat toch niet echt veel zolang je niet weet hoeveel sell orders er staan?

• Tominatie
  • Niet online
dennis112 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 13:06:
[...]

Hmmm snap niet echt hoe ik die cijfertjes moet lezen, wat houden ze precies in dan. Zie bijvoorbeeld nu bij 6550 983 staan en bij 6200 3067. Zijn dit de buy orders die er instaan? Zo ja dan zegt dat toch niet echt veel zolang je niet weet hoeveel sell orders er staan?
Dat is helemaal correct.
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 13:03:
[...]
Das verder prima, maar je post een kaart met daarop divergence die prijsdaling zou betekenen wat vervolgens door een ander verkeerd uitgelegd wordt wat voor verwarring zorgt die op dit forum al best veel te vinden is.
En als 'divergence' al een dure term is.. poe poe... Net als 'jullie' trouwens.. allemaal toestanden in jouw hoofd niet het mijne :) :)
Met jullie bedoel ik @TomTorquay en jij, aangezien jullie het hebben over divergence terwijl dat helemaal niet mijn insteek was. Sorry voor de verwarring en voor de toestanden in mijn hoofd.

Weerstanden, bodems en toppen dat is het enige waar ik naar kijk :+

• Pelox
[...]

Dat is ook mijn gedachte, als je het gewoon doortrekt zie je een nieuwe high van ergens rond de 7k en dan weer een stukje omlaag.. de "golfjes" worden kleiner en dus lijkt het dat we in de buurt van de low zitten en hopelijk weer omhoog mogen gaan kijken..

Zero.

• Tominatie
  • Niet online
Pelox schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 13:10:
[...]

Dat is ook mijn gedachte, als je het gewoon doortrekt zie je een nieuw high van ergens rond de 7k en dan weer een stukje omlaag.. de "golfjes" worden kleiner en dus lijkt het dat we in de buurt van de low zitten en hopelijk weer omhoog mogen gaan kijken..
Jaa idd jij snapt mij!
Dat wil nog niet zeggen dat we in een paar seconde bullish keren maar het geeft mij wel het gevoel dat we de bodem hebben gezien dit jaar. Wellicht gaan we nog tijden sideways zoals we nu al dagen in een kleine range doen.

• outlandos
Ik ben klaar voor een bullrun en wens iedereen heel veel FOMO. Jullie zien mij op z'n vroegst vrijdag weer; Crypto leidt op t moment te veel af, zeker nu het even lekker gaat ben ik er echt de hele dag mee bezig. Wordt bijna dwangmatig dus vandaar even enkele dagen afkicken. Er zijn gelukkig heel veel belangrijkere dingen in het leven. Succes allen!

[ Voor 9% gewijzigd door outlandos op 20-08-2018 13:53 ]

• Bastrianos
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 06-12-2022
outlandos schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 13:52:
Ik ben klaar voor een bullrun en wens iedereen heel veel FOMO. Jullie zien mij op z'n vroegst vrijdag weer; Crypto leidt op t moment te veel af, zeker nu het even lekker gaat ben ik er echt de hele dag mee bezig. Wordt bijna dwangmatig dus vandaar even enkele dagen afkicken. Er zijn gelukkig heel veel belangrijkere dingen in het leven. Succes allen!
Het kan inderdaad aardig tijdverslindend zijn, met het gevoel als je er niet bovenop zit geld verliest, dan wel mis loopt. Jij ook succes!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:59

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Sahara schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 12:03:
[...]
Voor mij is het simpel: ik handel Alt-coins alleen om meer satoshi/btc vergaren. Wat er in de tussentijd met de BTC/USD koers gebeurd maakt voor hodl niet uit en het handels deel gebruikt BTC/USDT stop losses.
De lage order ligt er puur in als speculatie mocht ETF nieuws een harde dip veroorzaken.

Indien BTC een duikvlucht neemt dan zit ik dus deels in USDT en aangezien Alts vaak de beweging volgen zal er ONT met BTC aangekocht worden welke ik dan later weer verhandel voor meer satoshi. :)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:50
Ik heb in januari 80 VEN op mijn MEW gezet. dit zouden nu 8000 VEN moeten zijn (iets met die 1:100 split), maar dit zijn er nog steeds maar 80, wat heb ik verkeerd gedaan?

Verwijderd

PheraX schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:47:
Ik heb in januari 80 VEN op mijn MEW gezet. dit zouden nu 8000 VEN moeten zijn (iets met die 1:100 split), maar dit zijn er nog steeds maar 80, wat heb ik verkeerd gedaan?
Zou mooi zijn als er nu 8000 VEN op staat... Je bedoelt uiteraard VET ;)
Die swap gaat niet automatisch, dan moet je zelf doen.

hier staat hoe: http://vechaininsider.com...in-ven-to-vet-token-swap/

Volgende keer zelf even googlen. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2018 14:52 ]

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:50
ja heb t ondertussen ook gevonden, was een beetje in paniek dat de koers zo omlaag was geschoten :S. bedankt voor je linkje...

Ik werk het liefst met mn ledger, maar die app is nog niet online dus nog even wachten. Wil ze niet op een smartphone app hebben.

• burnebie
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19:46
PheraX schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:54:
ja heb t ondertussen ook gevonden, was een beetje in paniek dat de koers zo omlaag was geschoten :S. bedankt voor je linkje...

Ik werk het liefst met mn ledger, maar die app is nog niet online dus nog even wachten. Wil ze niet op een smartphone app hebben.
Daar zullen ze ook nooit zijn. Ze staan ten alle tijden op de blockchain.

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:08

Je kan je VET al op je ledger storen, kijk maar even bij reddit/vechain.

• Taro
  • Niet online

Taro

Sahara schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 12:08:
[...]

Dat snap ik ook wel, voor een tiental of paar honderd dollars is je verlies in USD nog te overzien als BTC hard daalt, maar voor grotere bedragen ga je diep het schip in als je in sats een coin koopt imho.
Als je gewoon in het ONT/USDT pair handelt, dan zitten daar zowel de ONT als BTC koers in verwerkt omdat je niet in sats, maar Dollars handelt. Als BTC stabiel blijft en ONT daalt, of BTC daalt en ONT stabiel blijft kan beiden tot dezelfde prijs leiden. Mooi toch? Sats reken je uiteindelijk ook altijd om naar Dollars, want je kunt wel heel trots zeggen dat je 10 BTC hebt, maar als 1 BTC nog maar 1 Dollar waard is, dan heb je daar weinig aan.

Dus met ONT/USDT anticipeer je op beide en die kan je gewoon al in het orderbook zetten.

• Taro
  • Niet online

Taro

sh4d0wman schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:29:
[...]

Voor mij is het simpel: ik handel Alt-coins alleen om meer satoshi/btc vergaren. Wat er in de tussentijd met de BTC/USD koers gebeurd maakt voor hodl niet uit en het handels deel gebruikt BTC/USDT stop losses.
De lage order ligt er puur in als speculatie mocht ETF nieuws een harde dip veroorzaken.

Indien BTC een duikvlucht neemt dan zit ik dus deels in USDT en aangezien Alts vaak de beweging volgen zal er ONT met BTC aangekocht worden welke ik dan later weer verhandel voor meer satoshi. :)
Dat deed ik eerder ook, maar, wat heb je eraan als je in Dollars steeds minder hebt, maar wel meer Satoshi's omdat BTC bijvoorbeeld minder waard is geworden in Dollars? Daar heb je alleen iets aan als je er van uitgaat dat BTC weer zwaar omhoog zal gaan, maar aan de andere kant, als je dan meer USDT's hebt staan door de juiste handelingen, dan kan je daar ook weer meer BTC voor kopen.

Broekzak, vestzak, het is allemaal hetzelfde.

Verwijderd

Die terughoudendheid begrijp ik over het algemeen wel, maar -met alle respect-, met 8000 VET loop je nou ook weer geen ontzettend groot risico...

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-01 19:55
ETH is flink gezakt.

• Bastrianos
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 06-12-2022
Wat is dat toch steeds met ETH. Ik dacht paar maanden geleden slim te zijn en kocht een aantal ETH. Geen BTC omdat ik meer geloof heb (nog steeds) in smart contracts en daar is btc in mijn ogen ondergeschikt in. Ethereum is is weliswaar de grootste alt, maar het ontbreekt nu volledig aan dominantie.

Iets anders. Ik zoek nog een mooie risico/groei coin en was mij gisteravond aan het verdiepen in Dragonchain. Ik zag deze al meerdere keren voorbij komen in dit topic. Er zit nog heel veel leven in en de roadmap laat groeimogelijkheden zien voor september en november naar mijn idee. Natuurlijk helpt een vette NASCAR auto ook.

• Pelox
Bastrianos schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 16:11:
[...]

Wat is dat toch steeds met ETH. Ik dacht paar maanden geleden slim te zijn en kocht een aantal ETH. Geen BTC omdat ik meer geloof heb (nog steeds) in smart contracts en daar is btc in mijn ogen ondergeschikt in. Ethereum is is weliswaar de grootste alt, maar het ontbreekt nu volledig aan dominantie.

Iets anders. Ik zoek nog een mooie risico/groei coin en was mij gisteravond aan het verdiepen in Dragonchain. Ik zag deze al meerdere keren voorbij komen in dit topic. Er zit nog heel veel leven in en de roadmap laat groeimogelijkheden zien voor september en november naar mijn idee. Natuurlijk helpt een vette NASCAR auto ook.
Hier hetzelfde.. dacht even lekker 3 ETH op de kop te tikken voor een zacht prijsje.. :r

Zero.

• B-Bandit
  • Laatst online: 28-01 18:13
Ahh het is hier net zo actief als de koers van BTC. Vind het wel steeds spannender worden hoor. Breken we eindelijk uit en richting de 7k of gaan we toch weer richting de 6k. En dat lijkt dan allemaal zo boeiend tot je je bedenkt dat de BTC nog geen maand geleden nog 8500 noteerde. Bizar.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• sourcecode
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-01 20:04

sourcecode

Prepare for the next ATH

Bastrianos schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 16:11:
[...]

Oyster (PRL)

Prepare for the next ATH

• Tominatie
  • Niet online
@Bastrianos Ik ben idd al een tijdje Dragonchain holder en de community is erg actief (iedergeval op telegram), daarnaast doet het team ook gewoon hun werk. De roadmap doelstellingen worden netjes gehaald en op de 1 of andere manier hebben ze altijd verassingen in petto zoals gisteren de samenwerking met Ark. Als de bullmarket aanbreekt is dit zeker een coin om in de gaten te houden. Heeft namelijk de naam, de community en de hype mee en die gaan altijd wel heel hard in een bullmarket. Mensen zullen toch ook graag coins pakken die heel hard zijn geraakt en daar is Dragonchain toch wel eentje van. Heeft weleens de $5 aangetikt namelijk. ;)

Iedergeval koop ik ze gewoon lekker bij nu ze zo goedkoop zijn.

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
De Televaag heeft ook weer eens crypto nieuws:
Bitcoin bloedbad nieuwe generatie beleggers
Bron: https://www.telegraaf.nl/...ieuwe-generatie-beleggers
Gelukkig hoor ik bij de "oudere" generatie beleggers ;)

• Taro
  • Niet online

Taro

RaptorXS schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 19:14:
De Televaag heeft ook weer eens crypto nieuws:

[...]

Bron: https://www.telegraaf.nl/...ieuwe-generatie-beleggers
Gelukkig hoor ik bij de "oudere" generatie beleggers ;)
Deze is ook mooi:
Sindsdien zijn alle beleggers nu $600 miljard aan virtuele marktwaarde kwijtgeraakt op alle cryptomunten, zo’n 75% van het totaal.
Hoezo zijn alle beleggers dat kwijtgeraakt? Ja, de totale virtuele marktwaarde is lager, maar niemand is die kwijtgeraakt, dat zijn twee verschillende dingen. Een deel van de beleggers is inderdaad geld kwijtgeraakt en anderen niet, die hebben geld verdiend, waarvan een deel daarna aan de virtuele marktwaarde is onttrokken door de omzetting naar fiat. En daarnaast weten we allemaal dat het totale aantal munten x huidige koers niet gelijk is aan het bedrag dat er in totaal in is gestoken, want dan zou iedereen ze voor de huidige koers hebben gekocht.

Een mooie clickbait voor de onwetende medemens :)

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:11
ETH stond op 1 januari 2017 nog op 8 USD, met een all time high van bijna 1400 USD mid januari 2018 is deze dus ruim 150 x over de kop gegaan.

BTC stond op 1 januari 2017 op 1000 USD, met een all time high van 20K is deze dus "maar" 20 x over de kop gegaan.

Dus het kan zomaar zijn dat er in ETH nog een heleboel lucht zit en dat we nog wel ff kunnen zakken voordat er wat hodlers echt zenuwachtig beginnen te worden.

• Klaas25
Wie heeft er ondertussen al stiekem XRP gekocht? :D

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-01 12:06
Taro schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 19:21:
[...]

Deze is ook mooi:

[...]

Hoezo zijn alle beleggers dat kwijtgeraakt? Ja, de totale virtuele marktwaarde is lager, maar niemand is die kwijtgeraakt, dat zijn twee verschillende dingen. Een deel van de beleggers is inderdaad geld kwijtgeraakt en anderen niet, die hebben geld verdiend, waarvan een deel daarna aan de virtuele marktwaarde is onttrokken door de omzetting naar fiat. En daarnaast weten we allemaal dat het totale aantal munten x huidige koers niet gelijk is aan het bedrag dat er in totaal in is gestoken, want dan zou iedereen ze voor de huidige koers hebben gekocht.

Een mooie clickbait voor de onwetende medemens :)
Klopt toch gewoon wat er staat... het gaat om de marketcap die je kwijt bent niet om verlies in fiat..
Pagina: 1 ... 237 ... 408 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!