Check. Maar ze hebben al jaren een grote steak in bitcoin. Het op de markt dumpen zou een ontzettend slecht idee zijn, want dan zouden ze BCH crashen. Wie heeft daar het meeste last van denk je?arjants schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 14:26:
[...]
Lees even verder dan de 100 tekens van het twitter bericht, er staat een leuke link bij
Komt vooral omdat ze hun miners/harware tot feb 2018 alleen wilden afrekenen in BCH, sinds feb ook weer in USDT.
Aan de andere kant, ze hebben nu 5% van alle mogelijke BCH in hun bezit. Dit terwijl de koers alleen maar is blijven zakken. Wat zou er gebeuren als ze die beginnen te verkopen om hun running costs te financieren.
Verder hebben ze een IPO aangekondigd om investeerders te trekken, lijkt er dus op dat ze geld op willen halen. Bij een IPO horen investeerders dus staan ze niet meer alleen aan het roer van hun bedrijf.
Bitmain gaat public, dat is meestal niet een reden om aan te nemen dat een bedrijf falliet gaat toch? Integendeel lijkt me. Dit is volgens mij juist extreem bullish. Het is namelijk een manier voor handelaren om te investeren in een bitcoin bedrijf. En zo lang de regelgeving omtrend bitcoin fondsen nog niet rond is, is dit the next best thing.
Ik vind het artikel wat hier nu twee keer gelinkt wordt ook een beetje kort door de bocht. Volgens mij moet er echt wel aardig wat gebeuren wil Bitmain falliet gaan. Denk je dat Bitmain geen reserves in andere currencies dan crypto heeft?
Samson Mow zegt: "At $900/BCH, they've bled half a billion in the last 3 months." Maar er wordt op een hoop andere plekken geroepen dat ze 3-4 miljard (billion dus) aan winst hebben gepakt in 2017. Dan is het verlies in hun crypto portfolio opeens een stuk minder imposant, toch?
Daarnaast is Samson de CSO van blockstream, die volledig achter BTC staan, wat een directe concurrent van BCH is. Die heeft dus verstrangelde belangen wanneer hij over Bitmain tweet.
Ten slotte gaat het artikel er van uit dat BCH gaat crashen, zonder uit te leggen waarom dat zou gebeuren. Dat lijkt mij bijzonder onwaarschijnlijk, want:
1) Bitmain gaat het niet veroorzaken. Daar zouden ze voornamelijk zichzelf mee hebben.
2) Er wordt ontzettend hard aan BCH gesleuteld. Er is daar meer innovatie in het afgelopen jaar dan in BTC onder Blockstream in de afgelopen 3-4 jaar.