Goedemorgen luitjes,
Ik ben niet veel meer actief geweest op de forum....na een explosieve stijging van voorbije jaren zijn we door de retailmania in een donker gat ingetrokken..
Het is nog altijd verbazend wekkend hoe de markt in zijn geheel beweegt in stijgingen en dalingen. Zolang we dit pratoon blijven zien is er weinig fundament in de markt. Er komen nu wel spannende tijden aan want als de grote vissen paniekeren en uitcashen zullen er nog meer munten/tokens naar hun laagste punt ooit gaan. Vele zitten al rond hun Ico prijs. Wat deze markt zo interessant maakt is de combinatie trading/ tokeneconomics/ logica gebaseerd op feiten /innovatie en progressie. Dan heb je de opvolging in concencus met de fintech, technologische partners en regulatie. Deze laatste stap zal belangrijk zijn om in kaart te brengen hoe de tokens en munten worden geordend. De SEC heeft al laten weten dat er 3 soorten worden aangeschreven ( munten, security, utility) Deze laatste categorie heeft een betere uitwerking nodig en volstaat niet alleen op een toepassing. Hybrid, work etc etc
Deze verwarring gaf ook een verontrust gevoel bij traders en investeerders. Want je bent geen aandeelhouder in een munt, token. Wat is het verdienmodel en wat geeft de prijs aan mij token of munt? Juist de community op goed vertrouwen en op toekomstige potentie. Maar wat is die potentie dan?
In mij ogen een eco-systeem die een consencus met meerdere blockchain partners is in een open source wereld. En ieder onderdeel heeft zijn specificatie. In mij mening kan een blockchain project/ bedrijf niet overleven in zijn uppie.
Het verdienmodel zal gebaseerd zijn op, tokeneconomics, staking, nodes, SOV etc etc. Neem niet weg dat we nog een lange weg hebben te gaan en gelukkig aan alle developers, hackers, tweakers en PHD's die eindelijk de aandacht verdienen in een gedecentraliseerde wereld die niet mogelijk waren in een centraliseerde wereld. IMO
Ik richt mij persoonlijk op de privacy & cloud computing in de blockchain.