[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 215 ... 408 Laatste
Acties:
  • 1.165.229 views

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Nog meer bewijs dat TA dikke bullshit is, weer een whale aan de slag.
Marketcap van 240B is uber laag

[ Voor 107% gewijzigd door A87 op 07-08-2018 23:37 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
The Redman schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:34:
[...]

Zouden ook zo maar eens wat grote sell offs kunnen plaatsvinden, zoals die zodra Mt. Gox haar coins gedistribueerd heeft. 137.000 stuks, meer dan anderhalf keer het totale 24-uursvolume vandaag (waarvan 99% bot trade).

Blijft onzeker en ik zeg ook zeker niet dat ik de toekomst kan zien maar wel een scenario om over na te denken.
Van wat ik weet gaan die coins pas volgend jaar naar de eigenaren terug, tegen die tijd moeten we al lang een bodem gevonden hebben.

Verder is alles natuurlijk mogelijk hoor, voorspellingen over maanden en langer doe ik echt niet, ik geef hooguit aan wat ik denk dat waarschijnlijk en onwaarschijnlijk is. Eind dit jaar kan BTC 1k zijn of 40k.

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-01 14:31

Malarky

Wils voor wat ieder

A87 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:36:
Want? Op basis van TA riep ik hier dat 8500 een waarschijnlijk top is (toen die 8500 was) en wacht ik tot we minimaal 5800-6000 en dan ga ik kijken na 2 weken of we daar support gaan vinden.Ik sta dus aan de zijlijn.
Als je de BTC/USDT op 1 jaar window zet zal het niets verbazingswekkends zijn als dit zo ongeveer bij 8500 wel weer de top is van de btc en we bij de 6k gaan kijken komende weken.

Na 20k, 17k, 12k, 10k bullruns in 2018 is een 8,5k helemaal niet gek.
Vaak is TA echt niet meer dan een totale bitcoin onbenul naar de koers laten kijken. Zet je btch/usdt window op een groot scherm en vraag je oma waar zij denkt dat het lijntje naar toe gaat. 3 tegen 1 dat ze naar de 6000 regionen wijst. En zeker bij een onvoorspelbare coin als de BTC anticipeer ik dan daarop. Voor 6000 moeten er hele rare dingen gebeuren voor ik onrustig wordt en toch maar weer instap.

En ik zeg er nu alvast bij, we hebben sinds de bullruns naar 20k, 17k, 12k, 10k en 8.5k nu 4x de 5800-6000 regio getest en voor elke stock geldt, hoe vaker een bodem of een plafond wordt getest hoe groter de kans dat er een doorbraak plaatsvind. Dus de kans dat we door die 5800 heen gaan is weer groter geworden, dus we moeten weer voorzichtiger zijn.

Ja, met STEEM ging het uiteindelijk toch de andere kant op (ik verwachtte een pump) dus nam ik een stoploss van 2% toen de pump uitbleef en hij wegzakte.

Maar er is geen TA is bullshit of niet. Als je echt 0,0 aan TA zou doen zou je gewoon kopen en verkopen als je je laptopje aanslingert. Soms om 9 uur sochtends soms om 6 uur savonds, maar altijd volledig random. Succes daarmee dan.

Overigens geloof ik niet in TA die coins op de euro nauwkeurig voorspellen. Stel als BTC toch nog een run gaat maken (deze keer bijvoorbeeld naar 7200 max) dan kan dat net zo goed vanaf 5800 als vanaf 6100 zijn, allemaal in lijn met de 2018 bodem tot nu toe. Maar dat betekend ook dat een drop naar 5700 nog niets zegt...

[ Voor 49% gewijzigd door Malarky op 07-08-2018 23:56 ]

• PilatuS
  • Niet online
Bespaar je de moeite. Heb al vaker zulke reacties gegeven met onderbouwing, maar zijn reacties veranderen toch nooit.

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Malarky schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:39:
[...]

Want? Op basis van TA riep ik hier dat 8500 een waarschijnlijk top is (toen die 8500 was) en wacht ik tot we minimaal 5800-6000 en dan ga ik kijken na 2 weken of we daar support gaan vinden.Ik sta dus aan de zijlijn.

Ja, met STEEM ging het uiteindelijk toch de andere kant op (ik verwachtte een pump) dus nam ik een stoploss van 2% toen de pump uitbleef en hij wegzakte.

Maar er is geen TA is bullshit of niet. Als je echt 0,0 aan TA zou doen zou je gewoon kopen en verkopen als je je laptopje aanslingert. Soms om 9 uur sochtends soms om 6 uur savonds, maar altijd volledig random. Succes daarmee dan.
Valt mij op dat je alleen maar je zelf herhaalt als je gelijk hebt, al die andere keren kom je niet op terug.

Is dat om je ego op pijl te houden ? :+

• Bornin1972
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-01 15:37

Bornin1972

Bornclean

Elkaar plagen is liefde vragen

Bornclean

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Slux schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:42:
[...]

Valt mij op dat je alleen maar je zelf herhaalt als je gelijk hebt, al die andere keren kom je niet op terug.

Is dat om je ego op pijl te houden ? :+
Ik haal STEEM vast aan om jou de wind uit de zeilen te houden. :> maar hoe kun je anders reageren op iemand die zegt dat 'TA totale bullshit is want de bitcoin doet niet wat ik wil'.

• Slux
  • Niet online
Malarky schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:46:
[...]

Ik haal STEEM vast aan om jou de wind uit de zeilen te houden. :> maar hoe kun je anders reageren op iemand die zegt dat 'TA totale bullshit is want de bitcoin doet niet wat ik wil'.
Gewoon niet op reageren wat pilatus ook al zij, zonde van je tijd met hem ;)

Verwijderd

PilatuS schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:36:
[...]

Eind dit jaar kan BTC 1k zijn of 40k.
Het grote publiek is crypto moe. het zal wat blijven rond kabbelen verwacht ik.

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:51:
[...]
Moeilijk te zeggen denk ik. Ik denk dat er nog genoeg mensen zijn die best eens in willen stappen maar dit nog niet gedaan hebben. Tuurlijk hebben er flink wat mensen eind vorig jaar wel gekocht en de meeste die toen zijn ingestapt zullen er ook echt wel weer klaar mee zijn, maar ik denk wel dat er nog genoeg mensen zijn die best eens wat BTC of iets anders willen kopen.

Persoonlijk denk ik dat er weer een bullrun gaat komen. Die hebben we al meerdere keren gezien, met daarna flinke correcties net zoals nu, maar dat alles nu dood gaat geloof ik niet. Ik denk dat er een goede kans is dat we nog niet eens in de buurt zijn gekomen van wat er mogelijk is :) Mogelijk vinden we inderdaad wel een low en blijven we daar enige tijd hangen net zoals in 2014, dat is zeker mogelijk.

• Slux
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:51:
[...]
En volgende week is crypto weer hot en wil niemand de boot missen :P

Wel leuk aan mezelf te zien dat als ik geen crypto bezit ik negatief ben, en nu ik er weer een zak crypto heb ik ineens weer bullish ben.

Wat is Slux toch een simpel persoon :+

Verwijderd

Ik verkoop steeds een deel bij elke ATH

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Verwijderd schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 00:03:
Ik verkoop steeds een deel bij elke ATH
Dus je hebt in 2018 alleen bij de 20k verkocht :P ? Heb sindsdien geen ath voor de bitcoin meer gezien en voor de meeste alts niet meer sinds februari.

[ Voor 19% gewijzigd door Malarky op 08-08-2018 00:11 ]

• Bartvandelaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-02-2024
Hotzenwalder schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:29:
[...]

Waarom de laatste week van augustus weer naar VET? Die lijkt harder te dalen dan het gemiddelde momenteel. Verwacht je een stabilisering of stijging door het locken van de VET coins begin september?
Op zn minst een stabilisering, maar als Bitcoin mee werkt een stijging. Die verwacht ik dan begin september dus wil eind augustus VET inslaan. Wil de boot niet missen.

Rookworst zonder r is ook worst.

Verwijderd

Malarky schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 00:10:
[...]

Dus je hebt in 2018 alleen bij de 20k verkocht :P ? Heb sindsdien geen ath voor de bitcoin meer gezien en voor de meeste alts niet meer sinds februari.
Ja steeds een deel met dikke winst verkopen.
Het is komkommertijd nu.

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
r
gise schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:59:
Om te zeggen dat iets omlaag gaat omdat het down-trending is, is mij wat te simpel ;)
edit: dat is hoe mensen geld verliezen, die kopen BTC op 16k omdat het "omhoog gaat"

[afbeelding]

Hier wat minder cluthered. morgen/overmorgen kijken hoe het verlopen is haha
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VjwDeNa.png

Update, niet mijn level geraakt maar een simpele minor "resistance" en daarna break down

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cSRwnNT.png

[ Voor 4% gewijzigd door gise op 08-08-2018 00:30 ]

• TomTorquay
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-02-2023
Daarmee dat ik dit scenario eerder vanavond nog exact voorspeld heb... 7(8)7

(ik weet het jongens, niet reageren op A87, maar het vlees is zwak ;) )

Nemo potest nocere meam me invito tactiost

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 22:19:
Je kunt met bitcoins spullen kopen.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 02:35:
Ik heb er 20 staan ooit voor weinig geregeld en zie wel waar schip strand
Verwijderd schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 00:24:
Ja steeds een deel met dikke winst verkopen.
Het is komkommertijd nu.
Held!

Marstek Venus E v3 | v146 | NoM | HWP1

• Ton Hasselt
  • Laatst online: 08-06-2024
Heeft iemand van jullie de aircoins app al ?

• A87
  • Niet online

A87

Eindelijk iemand die de waarheid zegt '' 20 stuks bitcoin in bezit'' niet bang om gehackt te worden door een nerd hier :+

[ Voor 11% gewijzigd door A87 op 08-08-2018 00:53 ]

Verwijderd

Ben wel de helft kwijt.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Idd! Maaruhhh.. Toch wel benieuwd of ie in de tussentijd nog wat heeft bijgekocht..?

Verwijderd

D-Ed schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 00:53:
[...]

Idd! Maaruhhh.. Toch wel benieuwd of ie in de tussentijd nog wat heeft bijgekocht..?
Nee ik koop nooit crypto's

• gise
  • Niet online
Of Technische Analyse dikke bullshit is (wil geen discussies aanwakkeren) maar hier in ieder geval mijn view;
Als je kijkt naar de entiteiten die actief zijn op de markten (we laten even buiten beschouwing welke markt, kan crypto zijn, kan forex zijn, futures, etc.) dan hebben we de professionele spelers, dit zijn banken, institutions en hedge funds, en daarnaast de retail traders.

Professionele traders traden geen technische analyse. punt. Professionele traders hebben toegang tot datafeeds (Level 1 & 2 data), deze kosten, afhankelijk van wat je wil, vanaf $400 tot een paar duizend dollar per maand. Wat krijg je hiervoor? Orderbooks & Volume.
Professionele traders doen tapereading, ze lezen de executed orders ( "tape" ) en kijken naar volume * prijs en reageren hierop. Betekend dit dat ze gewoon naar grote orders kijken en dat volgen? Nee. Ze zoeken naar clues over wat de concurrent doet, dit is alleen niet makkelijk om te zien, omdat ze allemaal gebruik maken van bijvoorbeeld iceberg orders en ook trades in de markt zetten en die cancellen, dit alles om te proberen teb maskeren wat ze echt van plan zijn.
Dus in het kort: er is GEEN professionele trader die naar candlesticks kijkt, niemand! Een Bloomberg terminal heeft geen candlestick charts.

Als je kijkt naar Retail traders, vroegah trade het overgrote gedeelte van de mensen op basis van fundamental analysis, dit is dus vooral het nieuws analyseren, hieruit opmaken watvoor impact dit heeft, en op basis hiervan posities innemen. wat jaren terug is er een grote shift geweest van fundamental- naar technical analysis, momenteel trade denk ik 90% van de retail traders op basis van TA.

Werkt TA? Ja, je kan profitable traden op basis van TA, ikzelf doe dat, en ik ken heel wat traders die dat ook dagelijks doen.
Nu kan je het dikke BS }:O vinden, en denken dat alles altijd random beweegt, maar ik ben van mening dat alles volgens designs gaat, er is geen randomness in de markt, banken verdienen geld doordat ze al ruim honderd jaar hetzelfde doen.
Kan ik dit "bewijzen?" Ik kan je een forex trade laten zien van vandaag en dan mag jij me vertellen of dit randomness is...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TNFJ4Rr.jpg

Links van deze trade zie je ook een sell, die te vroeg gesloten (in profit)

• Chris.nl
  • Niet online
_O-

[ Voor 96% gewijzigd door Chris.nl op 08-08-2018 01:00 ]

• gise
  • Niet online
Voor nu; slaap zacht (bitcoin) :D

Verwijderd

A87 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 00:53:
[...]

Eindelijk iemand die de waarheid zegt '' 20 stuks bitcoin in bezit'' niet bang om gehackt te worden door een nerd hier :+
Ben er in de loop van de tijd ook wel wat kwijtgeraakt in het begin.

• Chris.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 01:00:
[...]

Ben er in de loop van de tijd ook wel wat kwijtgeraakt in het begin.
En die uitspraak deed je in 2015, ik twijfelde even om je te quoten.

Tof dat je zo nuchter doet. Als je in 2022 weer een berichtje post van 5 woorden..... is 't vast een tegeltje waard.

Verwijderd

Chris.nl schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 01:08:
[...]

En die uitspraak deed je in 2015, ik twijfelde even om je te quoten.

Tof dat je zo nuchter doet. Als je in 2022 weer een berichtje post van 5 woorden..... is 't vast een tegeltje waard.
Ben er ooit aan begonnen met de nodige scepsis en omdat ik de videokaarten toch had.
Die scepsis heb ik nog steeds over het crypto gebeuren.

• D-Ed
  • Niet online
Behalve die eerste 20?

• Chris.nl
  • Niet online
Leuk hé, als iemand toevallig een berichtje met het antwoord plaatst, terwijl je de vraag aan het typen bent.

• A87
  • Niet online

A87

gise schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 00:57:
[...]

Ik kan je een forex trade laten zien van vandaag en dan mag jij me vertellen of dit randomness is...

Ok, dat is ook echt op Minuut/Uur waardes dat is totaal anders dan week/maand.
Op die schaal heb je altijd een up en down, verdwijnt randomness vanzelf.
De koersmanipulatie is nog steeds van extreme vormen. Een dikke lijn omlaag is echt niet normaal niet noemen, niemand weet wanneer 2 whales achter elkaar dumpen en bitcoin 300 euro omlaag drukt.

[ Voor 38% gewijzigd door A87 op 08-08-2018 01:23 ]

• D-Ed
  • Niet online
Chris.nl schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 01:17:
[...]

Leuk hé, als iemand toevallig een berichtje met het antwoord plaatst, terwijl je de vraag aan het typen bent.
Ach tja, soms ben ik met andere dingen bezig en dan zie ik niet dat er in de tussentijd alweer 9 nieuwe berichten zijn gepost (beetje lui maar goed, daar is het ook de tijd voor.. Nu naar bed!)

• gise
  • Niet online
A87 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 01:19:
[...]

Ok, dat is ook echt op Minuut/Uur waardes dat is totaal anders dan week/maand.
Op die schaal heb je altijd een up en down, verdwijnt randomness vanzelf.
De koersmanipulatie is nog steeds van extreme vormen. Een dikke lijn omlaag is echt niet normaal niet noemen, niemand weet wanneer 2 whales achter elkaar dumpen en bitcoin 300 euro omlaag drukt.
Ik denk alsnog dat je normale price movements verwart met manipulatie. Ik zie hier geen manipulatie.

Speciaal voor jou heb ik een screenshot opgezocht van een trade op daily chart. Geloof me, het is allemaal hetzelfde, timeframes maken niet uit.... dit is USDMXN op daily timeframe, sell. Orderste stippel lijn is entry, bovenste stippel lijn is stop loss.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lcHIcRm.jpg

Verwijderd

Die zijn goedkoop bij elkaar gemined met de videokaarten die ik toen had.
Wanneer het gunstig was heb ik de hardware gebruikt maar nooit gekocht ervoor.

Soort van postzegel verzamelen, die heb ik ook nog boel liggen

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2018 02:47 ]

Verwijderd

Mijn verzameling Jamaicaans vinyl stijgt sneller in waarde.

Verwijderd

De postzegels vallen zwaar tegen.

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:13
[...]

Of Technische Analyse dikke bullshit is (wil geen discussies aanwakkeren) maar hier in ieder geval mijn view;
Als je kijkt naar de entiteiten die actief zijn op de markten (we laten even buiten beschouwing welke markt, kan crypto zijn, kan forex zijn, futures, etc.) dan hebben we de professionele spelers, dit zijn banken, institutions en hedge funds, en daarnaast de retail traders.

Professionele traders traden geen technische analyse. punt. Professionele traders hebben toegang tot datafeeds (Level 1 & 2 data), deze kosten, afhankelijk van wat je wil, vanaf $400 tot een paar duizend dollar per maand. Wat krijg je hiervoor? Orderbooks & Volume.
Professionele traders doen tapereading, ze lezen de executed orders ( "tape" ) en kijken naar volume * prijs en reageren hierop. Betekend dit dat ze gewoon naar grote orders kijken en dat volgen? Nee. Ze zoeken naar clues over wat de concurrent doet, dit is alleen niet makkelijk om te zien, omdat ze allemaal gebruik maken van bijvoorbeeld iceberg orders en ook trades in de markt zetten en die cancellen, dit alles om te proberen teb maskeren wat ze echt van plan zijn.
Dus in het kort: er is GEEN professionele trader die naar candlesticks kijkt, niemand! Een Bloomberg terminal heeft geen candlestick charts.

Als je kijkt naar Retail traders, vroegah trade het overgrote gedeelte van de mensen op basis van fundamental analysis, dit is dus vooral het nieuws analyseren, hieruit opmaken watvoor impact dit heeft, en op basis hiervan posities innemen. wat jaren terug is er een grote shift geweest van fundamental- naar technical analysis, momenteel trade denk ik 90% van de retail traders op basis van TA.

Werkt TA? Ja, je kan profitable traden op basis van TA, ikzelf doe dat, en ik ken heel wat traders die dat ook dagelijks doen.
Nu kan je het dikke BS }:O vinden, en denken dat alles altijd random beweegt, maar ik ben van mening dat alles volgens designs gaat, er is geen randomness in de markt, banken verdienen geld doordat ze al ruim honderd jaar hetzelfde doen.
Kan ik dit "bewijzen?" Ik kan je een forex trade laten zien van vandaag en dan mag jij me vertellen of dit randomness is...

[afbeelding]

Heerlijk om zo'n informatieve post te lezen tussen al de rotzooi en moddergooien heen. Dankjewel!

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:08
The Redman schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:20:
Eindelijk op naar de $1300 met mogelijke pauzes op ~$3k en ~$5k! :)
Waarom zou je hier in vredesnaam blij mee zijn getuige de emoticon? Je weet dat heel veel mensen dan rekt gaan he. Je doet je naam wel eer aan, dat dan weer wel

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Goedemorgen en de crypto koersen gaan gelijk op met de buitenlucht temperatuur,
tot zover mijn TA :)

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:55

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Het is weer aardig rood vandaag. In theorie zouden we terug kunnen zakken tot de 4000 usd range. Iets er onder of boven. Maar ja een groot deel hangt ook af van greed, bij welke grens is de koopdruk te groot om verder door te zakken? Ik heb in ieder geval nog fiat achter de hand en speel nu wat met USDT rond support levels om mijn BTC stack uit te breiden muv cold storage muntjes.

https://www.moonmath.win/ zit er nog goed bij. No worries :>

Waarschijnlijk komt de daling door uitstel van SEC ipv vrijdag naar 30/09. Maar ja in crypto is niks zeker dus....

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Verwijderd

YouTube: Marco Borsato - Rood

Zet hem maar in je favorieten, je gaat hem nog nodig hebben dit jaar :+

• TomTorquay
Zo zeg, dat was me het nachtje wel. $6400 :9

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-01 10:10
Lol, had net op $6400 willen instappen, maar durfde het niet aan.
Nu alweer $140 hoger.

• Weakhand
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 07-02-2021
Mijn euforische ETC verhaal van gisteren mogen jullie als niet verzonden beschouwen... -O- -O-

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:46
Weakhand schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 08:25:
Mijn euforische ETC verhaal van gisteren mogen jullie als niet verzonden beschouwen... -O- -O-
dat hadden we al gedaan gelijk na dat je het geplaatst had >:)

• Weakhand
bie100 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 08:41:
[...]

dat hadden we al gedaan gelijk na dat je het geplaatst had >:)
Lekker zoutig op mijn open wonden... :Y)

Maar ik treur niet, we zitten nog altijd op een higher low en het sentiment is niet per se negatief nu (wat betreft ETC specifiek).

[ Voor 3% gewijzigd door Weakhand op 08-08-2018 08:58 ]

• bie100
Weakhand schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 08:57:
[...]

Lekker zoutig op mijn open wonden... :Y)

Maar ik treur niet, we zitten nog altijd op een higher low en het sentiment is niet per se negatief nu (wat betreft ETC specifiek).
was ook maar een geintje ;)

• Slux
  • Niet online
Volgens mijn defecte glazebol was dit de dip en gaan we vanaf nu weer up.

Mooie inkoop momenten, vakanties die aflopen, kan alleen nog maar up gaan vanaf nu.

Zie dat ETC ook al op gdax staat, is alleen nog niet in te handelen.

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-01 12:06
Slux schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 09:05:

Mooie inkoop momenten, vakanties die aflopen, kan alleen nog maar up gaan vanaf nu.

Ik help het je hopen...

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-01 19:55

Ik hoop met je mee maar BTC stevent nu af op fib level 78.6 ($6350). Volgens onze grote vriend Alessio Rastani is dat geen sterk support level.

YouTube: Bitcoin's Drop Has Freaked Out Investors... MISTAKE! (vanaf 5:00 ongeveer)

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-01 12:06
https://markets.businessi...hs-says-2018-8-1027429844

De opmerking van JP Morgan over dat bitcoin een 'fraud' was rond 21 September 2017 en daarna ging bitcoin zo'n 500% omhoog. Als de geschiedenis zich herhaalt dan zitten we over 4 maanden op 32500 per bitcoin.

• Slux
  • Niet online
ggj87 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 09:15:
[...]

Ik hoop met je mee maar BTC stevent nu af op fib level 78.6 ($6350). Volgens onze grote vriend Alessio Rastani is dat geen sterk support level.

YouTube: Bitcoin's Drop Has Freaked Out Investors... MISTAKE! (vanaf 5:00 ongeveer)
Toen hij een vergelijking met voetbal er bij haalde was ik hem kwijt.

Vind het zelf grote onzin wat ie verder lult, kan me echt niet voorstellen dat een BTC onder de 1k zakt met zijn losing team crap, zijn teveel players die ze willen hebben.

• ggj87
Dat zegt hij toch ook niet? Alleen dat onder de 61.8 de kans heel groot is dat hij ook voorbij 78.6 gaat. Een dip naar $1000 geloof ik ook niet. Ik denk eerder 3500-4500.

Verwijderd

Flinke uitverkoop

• Ryan1981
  • Laatst online: 05-01 21:20

Ryan1981

Je ne sais pas

Ryan1981 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:56:
[...]

Dit is mijn analyse:

[afbeelding]

Down, down down down :P
Toch jammer als je gelijk hebt terwijl je nog digitale muntjes vasthoud in de hoop dat ze ooit nog gaan stijgen. Ethereum zit bijna onder de laatste dip van 290 euro! Zou dit dan toch het einde van de bubbel zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door Ryan1981 op 08-08-2018 10:03 ]

• BTC100K2021
  • Laatst online: 16:50

BTC100K2021

Kijk eens dom, ja ho maar.

Ryan1981 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:01:
[...]

Toch jammer als je gelijk hebt terwijl je nog digitale muntjes vasthoud in de hoop dat ze ooit nog gaan stijgen. Ethereum zit bijna onder de laatste dip van 290 euro! Zou dit dan toch het einde van de bubbel zijn?
Ga jij eens even gauw je mond wassen met zeep, ik wil het woord bubbel hier niet horen. :+ :+

• Klaas25
  • Laatst online: 01-12-2025
Zucht. Niet leuk dit :(

Verwijderd

Tja sommige coins/tokens zijn wel een bubbel :)

• BTC100K2021

BTC100K2021

Mijn strategie voor vandaag: alles in EOS gedrukt net na de enorme rode candle. Valt mij op dat EOS vaak nog sneller dan BTC herstelt. We gaan het meemaken.

• Matadores
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18:13

Prijzen gaan nog eens halveren. Zeg niet dat ik niet gewaarschuwd heb ;)

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:49
Machlah schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 09:20:
https://markets.businessi...hs-says-2018-8-1027429844

De opmerking van JP Morgan over dat bitcoin een 'fraud' was rond 21 September 2017 en daarna ging bitcoin zo'n 500% omhoog. Als de geschiedenis zich herhaalt dan zitten we over 4 maanden op 32500 per bitcoin.
Was al genoemd dacht ik... Onder het idee, de koersen eerst naar beneden krijgen om goedkoop in te kopen...

Maar ondertussen wordt er ook dit de wereld ingeslingerd.
https://www.independent.c...predictions-a8480291.html

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 20:17
Matadores schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:13:
[...]

Prijzen gaan verdubbelen. Zeg niet dat ik niet gewaarschuwd heb ;)

Zero.

• hansdegit
  • Laatst online: 30-12-2025
[...]

[...]
Professionele traders traden geen technische analyse. punt.
[...]
[...]
De stelligheid...Pfff. Ik ken genoeg professionele handelaren die wel degelijk op basis van candlesticks handelen. Anders hoef je ook niet zo'n chart open te hebben staan op je scherm, denk je ook niet?

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

• bie100
ach omhoog omlaag ben al lang blij dat ik een keer lekker kan pitten zonder die warmte 8)

• gise
  • Niet online
hansdegit schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:26:
[...]

De stelligheid...Pfff. Ik ken genoeg professionele handelaren die wel degelijk op basis van candlesticks handelen. Anders hoef je ook niet zo'n chart open te hebben staan op je scherm, denk je ook niet?
Professionele handelaren in welke zin? fulltime retail traders? traders bij Goldman Sachs kijken in ieder geval niet naar candlesticks....

• gise
  • Niet online
hansdegit schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:33:
Wel eens een dealing room van binnen gezien?
Jep, meerdere... in Nederland, Luxemburg en London.
niemand kijkt naar candlesticks in Bloomberg terminal in dealing rooms

[ Voor 25% gewijzigd door gise op 08-08-2018 10:38 ]

• bie100
hansdegit schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:33:
Wel eens een dealing room van binnen gezien?
wel een dark room was donker man zag niks voelde wel van alles dat wel

• Slux
  • Niet online
Matadores schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:13:
[...]

Dan ga ik liever uit van mijn glazenbol dan dat ik deze reactie serieus kan nemen :P

• hansdegit
  • Laatst online: 30-12-2025
gise schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:34:
[...]

Jep, meerdere... en zoals ik al zei, Bloomberg Terminal heeft geen candlesticks...
Klopt. Maar je suggereert hiermee dat alle handelaren alleen maar Bloomberg op hun scherm hebben. Dat is onzin. Het is niet zinvol om 8 schermen te vullen met Bloomberg, vandaar dat er zes schermen met grafieken open staan.

Ik laat het hierbij. Jij stelt dat geen enkele professionele handelaar naar candlesticks kijkt, ik zie het in de praktijk wél gebeuren. Daarmee is jouw bewering onwaar.

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
ik word een beetje moe van die bitcoin. heletijd rond 7k hangen en nu weer naar beneden. soms heb ik echt het idee van stort maar lekker in naar 1k per bitcoin. kan iedereen huilie huilie doen en weer goedkoop inkopen.

er zit echt 0 logica in af en toe. ik vraag mij echt af of we in december weer een run omhoog krijgen of niet

• Klaas25
Paar dagen geleden was 4 neo voor 100 koopje. Dat is nu al bijna 5. Jeemig

• wehave
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-08-2025
hansdegit schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:26:
[...]

bie100 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:32:
ach omhoog omlaag ben al lang blij dat ik een keer lekker kan pitten zonder die warmte 8)
Zo een chart hebben openstaan betekend toch niet dat je dan daar op handeld?
Welke traders ken jij die daar op handelen?

• bie100
wehave schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:41:
[...]

[...]

Zo een chart hebben openstaan betekend toch niet dat je dan daar op handeld?
Welke traders ken jij die daar op handelen?
Afbeeldingslocatie: https://media1.giphy.com/media/l1IYn6yMWvhRbwJz2/giphy.gif

• ggj87
nemesis2212 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:40:
ik word een beetje moe van die bitcoin. heletijd rond 7k hangen en nu weer naar beneden. soms heb ik echt het idee van stort maar lekker in naar 1k per bitcoin. kan iedereen huilie huilie doen en weer goedkoop inkopen.

er zit echt 0 logica in af en toe. ik vraag mij echt af of we in december weer een run omhoog krijgen of niet
Als we in dit tempo blijven doorzakken wel. Dan zal BTC voor het einde van het jaar zo goedkoop zijn dat iedereen zich 1 of meerdere BTC kan veroorloven. Ik denk wel dat dat nodig is om weer naar een bullmarkt te gaan.

• gise
  • Niet online
hansdegit schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:39:
[...]

Klopt. Maar je suggereert hiermee dat alle handelaren alleen maar Bloomberg op hun scherm hebben. Dat is onzin. Het is niet zinvol om 8 schermen te vullen met Bloomberg, vandaar dat er zes schermen met grafieken open staan.

Ik laat het hierbij. Jij stelt dat geen enkele professionele handelaar naar candlesticks kijkt, ik zie het in de praktijk wél gebeuren. Daarmee is jouw bewering onwaar.
Niet om de discussie door te gaan, maar ik kan je wel laten zien waar professionals bij bijvoorbeeld Goldman Sachs (ik daar een trader en een ex-trader van GS) naar kijken.

Zoals ik al zei:
Orderbook:
Afbeeldingslocatie: https://unbefugt.com/wp-content/uploads/2016/02/Order-Book-Trading-and-Tape-reading.jpg

Order Flow:
Afbeeldingslocatie: https://www.ninjacators.com/wp-content/uploads/2016/03/122720_popup.jpg

Market Profile / VWAP:
Afbeeldingslocatie: https://www.ranchodinero.com/wp-content/uploads/2016/08/Acme-Intraday-Volume-Profile.png

CTA (aan de rechterkant van het scherm)
Afbeeldingslocatie: https://marketdelta.com/footprintdotcomimages/uploads/2012/04/iceberg.png

Order Flow en Market Profile komen het dichtst bij een reguliere chart die de meesten kennen, verder maken de meeste traders in bloomberg gebruik van grafieken voor correlations etc.

Verwijderd

Jeumig wat happened? Waar is al mijn fiatwaarde? Waar is al mijn bitcoin waarde?

Waar is überhaupt nog waarde?

Holy crap wat een slagveld...

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20-01 16:49
Buy cheap heb ik al dit hele jaar gehoord

[ Voor 13% gewijzigd door lighting_ op 08-08-2018 10:57 ]

• bie100
lighting_ schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:57:
Buy cheap heb ik al dit hele jaar gehoord
dat heb ik het hele jaar al gedaan het probleem is dat het verder zakte :+

• Bartvandelaar
  • Laatst online: 18-02-2024
Verwijderd schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:54:
Jeumig wat happened? Waar is al mijn fiatwaarde? Waar is al mijn bitcoin waarde?

Ik voel een yobit dice game aankomen...

Rookworst zonder r is ook worst.

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-03-2025
bie100 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:58:
[...]

dat heb ik het hele jaar al gedaan het probleem is dat het verder zakte :+
Elke keer iets kleins kopen, dan word je gemiddelde prijs van al die aankopen een stuk beter.

• Beaulion
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:54:

I know dude.... where's the money.. en de slowchat is veranderd in de matrix.. ik snap geen iota meer van al die plaatjes die gepost worden, super high tech trading to the max 3000.

• ggj87
Ughhhh ik word zo moe van Coinbase Pro. Nu kan ik op Android weer niet zien wat mijn orders waren. Ik zie het order menu wel maar daar staat niets in. En ja ik kijk bij het goede pair. Heb al eens feedback verstuurd, anders maar eens gaan spammen maar dat zal wel niet helpen GDAX was zoveel beter. Waarom iets veranderen wat gewoon werkt??

• Slux
  • Niet online
gise schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:53:
[...]

Niet om de discussie door te gaan, maar ik kan je wel laten zien waar professionals bij bijvoorbeeld Goldman Sachs (ik daar een trader en een ex-trader van GS) naar kijken.

Zoals ik al zei:
Orderbook:
[afbeelding]

Order Flow:
[afbeelding]

Market Profile / VWAP:
[afbeelding]

[afbeelding]

Order Flow en Market Profile komen het dichtst bij een reguliere chart die de meesten kennen, verder maken de meeste traders in bloomberg gebruik van grafieken voor correlations etc.
Fijne grafiekjes dat, ziet er lekker overzichtelijk uit (y)

• Klaas25
Ja en ik bedoel elke grote stijging is straks een "bull" maar het is toch geen bullrun als het alleen maar stijgt naar vorige hoge waardes waardoor iedereen alleen maar minder in de min komt lol

• bie100
denk dat er maar weinig mensen bij kopen die willen eerst hun verlies recht trekken

• Slux
  • Niet online
[...]

momenteel trade denk ik 90% van de retail traders op basis van TA.

[afbeelding]

Deels mee eens maar ik zie pro traders echt niet alleen op basis van een TA traden.
Slechtste wat je kan doen, tis en blijft een hulp middel meer niet, er zijn veel meer dingen waar je naar kijkt, Zelfs ik als prutser kijk daar naar, en zal nooit aan de hand van alleen een TA een trade doen.
bie100 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:15:
denk dat er maar weinig mensen bij kopen die willen eerst hun verlies recht trekken
Denk dat de holders nog lang kunnen wachten om hun verlies recht te kunnen trekken als ze al zo 90% in de min staan.
Hopelijk vloeit er nu weer wat normaal publiek de crypto wereld in :P

[ Voor 14% gewijzigd door Slux op 08-08-2018 11:20 ]

• Weakhand
Ik heb in de tussentijd nog vaker ingekocht, maar mijn wederhelft begint tegen te sputteren inmiddels. En ja, krijgt dan je verhaaltje nog maar eens verkocht in een almaar dalende markt... ;(

• BTC100K2021

BTC100K2021

Weakhand schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:18:
[...]

Ik heb in de tussentijd nog vaker ingekocht, maar mijn wederhelft begint tegen te sputteren inmiddels. En ja, krijgt dan je verhaaltje nog maar eens verkocht in een almaar dalende markt... ;(
Argument: de waarde van het zoveelste paar schoenen of sieraad zakt harder dan welke shitcoin dan ook.

• Klaas25
TuutjDrie schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:21:
[...]

Argument: de waarde van het zoveelste paar schoenen of sieraad zakt harder dan welke shitcoin dan ook.
geen ongelijk _O-

• TomTorquay
Want alle vrouwen hebben een schoenenverzameling en dragen juwelen? :+

• bie100
[...]

klopt maar je heb dan wel iets tastbaar ;)

• ggj87
gise schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:53:
[...]

Zoals ik al zei:
Orderbook:
[afbeelding]

Order Flow:
[afbeelding]

Market Profile / VWAP:
[afbeelding]

[afbeelding]

Interessant om een keer te zien! Ik heb de hele discussie niet gevolgd maar jij bent zelf professioneel handelaar? Waar let jij op bij BTC of andere markten? Nog tips voor ons newbies? :)

• ggj87
TomTorquay schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:23:
[...]

Want alle vrouwen hebben een schoenenverzameling en dragen juwelen? :+
Heb jij nog nooit een vrouw ontmoet?

• TomTorquay
ggj87 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:25:
Heb jij nog nooit een vrouw ontmoet?
Erger nog, ik woon er al tien jaar mee samen :P

• Chris.nl
  • Niet online
Eind augustus koop ik gretig bij hoor. Ik sta nog altijd minder verlies dan wanneer ik sigaretten, het nieuwste mobieltje gekocht of thuisbezorgd.nl gesponsord had (het over de balk gesmeten had). Sinds december geef ik maandelijks per saldo nog evenveel uit.

• Weakhand
[...]

Moest dit nou waar zijn, dan zou dit argument alsnog weinig zin hebben. Maar ik denk dat de waardedalingen elkaar niet eens ver ontlopen dit jaar. 8)

Ik zie al zo'n discussie voor me. Jij met je schoenen! Jij met je poepcoins!

[ Voor 9% gewijzigd door Weakhand op 08-08-2018 11:29 ]

• Chris.nl
  • Niet online
Weakhand schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:29:
Ik zie al zo'n discussie voor me. Jij met je schoenen! Jij met je poepcoins!
Winnend argument van de man: "Maar neem je nu 2 maand onbetaald verlof en ga je mee op vakantie (ik trakteer) of niet?"...

Vrouwen vergeten niets, dus je kan eventueel best tot 2020 oid wachten om het winnend argument te maken.

[ Voor 14% gewijzigd door Chris.nl op 08-08-2018 11:36 ]

• TomTorquay
Pfoew, wat een gefrustreerde paternalisten hier })
Zijn jullie zeker dat jullie wel de juiste vrouw ontmoet hebben? >:)

Pagina: 1 ... 215 ... 408 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!