[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 214 ... 408 Laatste
Acties:
  • 1.165.223 views

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-01 20:49
Ja want TA heeft ons zo goed geholpen afgelopen tijd!!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11:32
TweakerVincent schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:44:
en dan sta je voor lul met je apple watch die netjes bitcoin en XRP waarden aangeeft zonder er maanden iets mee te kunnen doen... :'(
met een apple watch sta je sowieso voor lul :+

• TomTorquay
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-02-2023
PilatuS schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:11:
Waarom ik denk dat 6800 nog een belangrijk level is komt hier door: YouTube: How Bitcoin's "Crystal Ball" Warned Us A Month Ago

Vind dat hij daar toch wel een goed punt heeft met onder andere de candle in het weekend die ons enorm veel lager heeft gebracht.
Dat riedeltje van weekends uitfilteren brengt hij heel vaak. Maar crypto gaat gewoon 7/7, 24/24. Ok, misschien wat minder in het weekend, maar om alle signalen uit het weekend maar gewoon te negeren of als outliers te gaan beschouwen, dat gaat mij te ver. Ik hou zijn kanaal in het oog, hij zegt zeker vaak zinnige dingen, maar hij kijkt toch wat te veel naar enkel de 4h candles. Als je op een grotere schaal kijkt, dan is zijn analyse toch een beetje vreemd. Deze TA'er heeft een betere kijk op de langere termijn, vind ik. https://www.youtube.com/watch?v=cwGY8yZ150c
gise schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:17:
Heb even gekeken naar je video, altijd mooi als mensen het hebben over hun magic indicators, terwijl deze meestal gebaseerd zijn op bestaande formules.
Formule waarop zijn time-cluster indicator is gebaseerd is hoogst waarschijnlijk Gann. als je hier meer over wilt weten dan kan je het boek lezen: Breakthrough Strategies for Predicting Any Market (2nd Edition) by Jeff Greenblatt
Vind ook dat zijn kanaal veel te veel een winkel is waar hij zijn speciale indicatoren in de kijker zet, terwijl er helemaal niks speciaals aan is, maar gewoon een bestaande indicator zijn met een likje verf over. Vanaf het moment dat het te veel over 'subscriben' op hun betalende kanalen gaat, haak ik af.

Nemo potest nocere meam me invito tactiost

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
TomTorquay schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:19:
[...]
Dat riedeltje van weekends uitfilteren brengt hij heel vaak. Maar crypto gaat gewoon 7/7, 24/24. Ok, misschien wat minder in het weekend, maar om alle signalen uit het weekend maar gewoon te negeren of als outliers te gaan beschouwen, dat gaat mij te ver.
Mee eens hoor. Vind alleen wel dat ie een goed punt heeft dat het door het weekend mogelijk anders is gelopen dan anders. Tuurlijk hoort het weekend er ook gewoon bij, maar er rekening mee houden kan geen kwaad.

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
PHPResource schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:12:
[...]

Je vergeet de [/sarcasme] tag :)

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
TA is ook geen universal law. Iedereen doet TA anders en iedereen komt met andere uitkomsten en levels, de een doet fibonacci, de ander doet trendlines, de ander doet support/resistance en weer iemand anders doet supply&demand en zo zijn er nog wel honderden/duizenden andere dingen en indicators die je kan gebruiken.

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:03
Ik gooi meestal een stuiver omhoog en kijk of het kop (kopen) of munt (min verkopen) wordt. Sta nu op -80% maar je moet gewoon vasthouden aan goede gewoontes.

[ Voor 26% gewijzigd door jostefa op 07-08-2018 16:38 ]

• PilatuS
  • Niet online
gise schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:37:
TA is ook geen universal law. Iedereen doet TA anders en iedereen komt met andere uitkomsten en levels, de een doet fibonacci, de ander doet trendlines, de ander doet support/resistance en weer iemand anders doet supply&demand en zo zijn er nog wel honderden/duizenden andere dingen en indicators die je kan gebruiken.
Volgens mij post je nog niet zo lang in dit topic, maar het afzeiken van TA is voor sommige hier nogal een sport :P

• gise
  • Niet online
Kan uiteraard werken, als je werkt met Risk/Reward ratio’s.

Als je 1:3 Risk/Reward trade (bijvoorbeeld je stop loss is €33 en je take profit is €100) dan hoef je maar 1 op de 3 trades te winnen om break-even te raken. Bij een 50/50 win-ratio kan je dus makkelijk geld verdienen met je muntje werpen ;)

• Weakhand
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 07-02-2021
jostefa schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:38:
Ik gooi meestal een stuiver omhoog en kijk of het kop (kopen) of munt (min verkopen) wordt. Sta nu op -80% maar je moet gewoon vasthouden aan goede gewoontes.
Ik wacht altijd tot de lijn stijl omhoog gaat, om vervolgens all-in te gaan en een paar minuten later weer met de staart tussen de benen af te druipen (kaalgeschoren en wel).

True story.

• gise
  • Niet online
PilatuS schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:41:
[...]

Volgens mij post je nog niet zo lang in dit topic, maar het afzeiken van TA is voor sommige hier nogal een sport :P
Klopt, ik heb jaren geleden BTC zen ETH getrade maar laatste tijd vooral Forex, Dow Jones en DAX.

En dat doe ik met,... jawel, TA.
Mijn stats? Win ratio 70-92% win per maand, meestal rond de 50% ROI per maand profit.

• RaptorXS
Zoals al eerder gepost: de beurskoersen en volume zijn niet zo relevant maar worden
wel dankbaar gebruikt voor TA. Best wel vreemd.
Onderzoek: Tot drie keer zoveel Bitcoin verhandeld buiten exchanges om
Bron: https://www.crypto-inside...deld-buiten-exchanges-om/

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
RaptorXS schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:45:
Zoals al eerder gepost: de beurskoersen en volume zijn niet zo relevant maar worden
wel dankbaar gebruikt voor TA. Best wel vreemd.

[...]

Bron: https://www.crypto-inside...deld-buiten-exchanges-om/
Artikel gelezen, nog steeds de vraag; Maar transacties buiten de exchanges om worden toch ook op de blockchain vermeld? Dus het volume blijft inzichtelijk/openbaar toch? Of worden er complete ledgers incl. 20 woorden oid door DHL heen en weer verscheept om het zodoende daadwerkelijk onder tafel te houden?

Marstek Venus E v3 | v146 | NoM | HWP1

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
PHPResource schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:12:
[...]

Ik heb er geen waardeoordeel over, ik zie gewoon dat er weer een leuke balans terug is in het topic en er weer meer TA's geplaatst worden.

• PilatuS
  • Niet online
Chris.nl schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:53:
[...]
Artikel gelezen, nog steeds de vraag; Maar transacties buiten de exchanges om worden toch ook op de blockchain vermeld? Dus het volume blijft inzichtelijk/openbaar toch? Of worden er complete ledgers incl. 20 woorden oid door DHL heen en weer verscheept om het zodoende daadwerkelijk onder tafel te houden?
Over the counter gaat meestal door adressen met privatekeys te verkopen, dus buiten de blockchain om.

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-01 19:55
PilatuS schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:55:
[...]

Over the counter gaat meestal door adressen met privatekeys te verkopen, dus buiten de blockchain om.
Is dat niet een beetje link? Of zijn dat gestolen wallets?

• PilatuS
  • Niet online
ggj87 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:58:
[...]

Is dat niet een beetje link? Of zijn dat gestolen wallets?
Ligt er aan hoe je zo'n deal maakt. Kan mij voorstellen dat er mensen zijn die bijvoorbeeld 1000BTC per adres hebben en er daar meerdere van hebben. Dan kom je uit op maak het geld over en je krijgt de privatekey. Geen idee hoe zoiets in de praktijk gaat hoor, maar er is vast een manier om het voor beide partijen veilig te doen.

• gise
  • Niet online
Veilig kan met escrow, een derde partij die onafhankelijk is die zowel het geld als BTC eerst in ontvangst neemt en als beide binnen zijn en kloppen, de tegoeden vrijgeeft

• Beaulion
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
PilatuS schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:59:
[...]

Ligt er aan hoe je zo'n deal maakt. Kan mij voorstellen dat er mensen zijn die bijvoorbeeld 1000BTC per adres hebben en er daar meerdere van hebben. Dan kom je uit op maak het geld over en je krijgt de privatekey. Geen idee hoe zoiets in de praktijk gaat hoor, maar er is vast een manier om het voor beide partijen veilig te doen.
je hebt ook een soort usbsticks hardware wallets zoals OpenDime waarbij de private key geheim blijft (voor geen van de partijen bekend), die zouden uitstekend dienst kunnen doen voor een dergelijke transactie.

• PilatuS
  • Niet online
Beaulion schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:07:
[...]

je hebt ook een soort usbsticks hardware wallets zoals OpenDime waarbij de private key geheim blijft (voor geen van de partijen bekend), die zouden uitstekend dienst kunnen doen voor een dergelijke transactie.
Wat gise zegt over de escrow manier zal wel zijn hoe het gaat. Je hebt het dan toch over minimaal miljoenen, dus zoiets moet wel voor beide partijen volledig veilig zijn.

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

gise schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:07:
Veilig kan met escrow, een derde partij die onafhankelijk is die zowel het geld als BTC eerst in ontvangst neemt en als beide binnen zijn en kloppen, de tegoeden vrijgeeft
op Darkweb scammen zelfs de escrow services

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• PilatuS
  • Niet online
A87 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:12:
[...]

Ik denk niet dat iemand die 10k BTC wil verkopen dit via een vage escrow op het darkweb gaat doen.

• Beaulion
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
PilatuS schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:12:
[...]

Wat gise zegt over de escrow manier zal wel zijn hoe het gaat. Je hebt het dan toch over minimaal miljoenen, dus zoiets moet wel voor beide partijen volledig veilig zijn.
Ja dat zal inderdaad wel zo gaan inderdaad met grote bedragen. Maar het is naar mijn mening wel een goed voorbeeld hoe je gemakkelijk offchain transacties kan doen zonder dat je bang hoeft te zijn dat de verzender of een derde partij de private key heeft om bij je geld te komen. Wat in jouw voorbeeld wel het geval was.

[ Voor 5% gewijzigd door Beaulion op 07-08-2018 17:20 ]

• RaptorXS
[...]

[ ] Geschikt.
[x] Ongeschikt.

Voor inhoudelijke discussies hier. :)

• RaptorXS
Heel vreemd, Goldman Sachs heeft weer een hersenscheet over de toekomst van BTC:
Gaat bitcoin ooit nog terug naar $19.000? Of $8000? Vergeet het, aldus zakenbank Goldman Sachs.
Bron: https://www.telegraaf.nl/...oin-komt-nooit-meer-terug
Maar dan dit:
Goldman Is Considering Offering Cryptocurrency Custody Services
Bron: https://www.zerohedge.com...currency-custody-services
Wie er nu gek hier of zijn de traditionele banken de weg kwijt?
8)7

• BTC100K2021
  • Laatst online: 23-01 10:17

BTC100K2021

Kijk eens dom, ja ho maar.

RaptorXS schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:41:
Heel vreemd, Goldman Sachs heeft weer een hersenscheet over de toekomst van BTC:

[...]

Bron: https://www.telegraaf.nl/...oin-komt-nooit-meer-terug
Maar dan dit:

[...]

Bron: https://www.zerohedge.com...currency-custody-services
Wie er nu gek hier of zijn de traditionele banken de weg kwijt?
8)7
Koers naar beneden praten maar wel maatregelen treffen om daar zelf van te gaan profiteren.

• gise
  • Niet online
Banken hebben één doel: winst maken, en het liefst zoveel mogelijk.

Manipulatie van de koers is de makkelijkste manier om winst te maken, hoe manipuleer je de gedachten van de massa? Met het nieuws ;)

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-01 21:27

Bever!

3

Goed signaal dat ze er zelf in stappen. Buy low..

• gise
  • Niet online
De banken hebben jaren geroepen dat bitcoin niks was, ze hebben geprobeerd het tegen te houden, CC's werden geblokeerd, rekeningen gesloten als je ook maar iets met crypto deed, maar nu zien ze dat het toch niet zo makkelijk uit te roeien is dus zijn ze ook ingestapt ja.

Nee, ze kopen en verkopen geen BTC's zoals jij- en ik, maar ze kunnen sinds er EMC Futures zijn er gewoon in mee handelen en de prijs manipuleren

• A87
  • Niet online

A87

Gewoon gebruik maken van die extreem lage prijzen.

• RaptorXS
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
Mahatma Gandhi
:)

• TomTorquay
Dank voor alweer een nuttige bijdrage :/

• A87
  • Niet online

A87

TomTorquay schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:55:
[...]
Dank voor alweer een nuttige bijdrage :/
gebeurd vaak dat ze er vandoor gaan met het geld.

[ Voor 50% gewijzigd door A87 op 07-08-2018 18:03 ]

• TomTorquay
A87 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:56:
gebeurd vaak dat ze er vandoor gaan met het geld.
Wat zit je dan ook op het darkweb te zoeken? Die term alleen al :r

[ Voor 14% gewijzigd door TomTorquay op 07-08-2018 18:07 ]

• BTC100K2021
  • Laatst online: 23-01 10:17

BTC100K2021

Kijk eens dom, ja ho maar.

Zit ik zelf een lans te breken voor Wanchain, stap ik net voor die enorme pump uit. Man Man Man.

• TomTorquay
TuutjDrie schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:11:
Zit ik zelf een lans te breken voor Wanchain, stap ik net voor die enorme pump uit. Man Man Man.
Ach beter extra winst mislopen, dan geen winst tout court toch? :)
Doe wel en zie niet om zei mijn overgrootmoeder altijd, en ze had gelijk :)

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-01 10:10
gabn88 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 14:21:
Ik ben ook weer ingestapt. Verwacht toch wel minimaal een 8% bounce vandaag of morgen. Dat zal ook direct het moment zijn dat ik weer uitstap, en een strakke SL zorgt ervoor dat ik maximaal 1,5% risico neem.
Nu met 4% winst deels uitgestapt, de rest laat ik staan met een SL op mijn inzet, dus sta in ieder geval in de plus met deze trade :*)

• PilatuS
  • Niet online
Een paar dagen terug heb ik gezegt dat een bounce van 6800 naar 7200 een goede mogelijkheid was op basis van TA. Tot nu toe hebben we een bounce gezien van 6821 naar 7150. Maar dit zal dan wel weer toeval zijn :P

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
bie100 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:13:
[...]

met een apple watch sta je sowieso voor lul :+
Thx voor de info, dan ga ik hem verkopen ;)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11:32
Taro schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:26:
[...]

Thx voor de info, dan ga ik hem verkopen ;)
dan ga je echt geld verdienen ;)

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:02
TuutjDrie schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:07:
[...]

Pak de 1D-candles erbij en oordeel zelf.
Was in WAN gestapt op 1750, staat nu op 1910... Geen idee of ik er nu uit moet gaan of lekker erin moet blijven zitten.

• A87
  • Niet online

A87

• Greymore1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-12-2021
mprkooij schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:01:
[...]

Was in WAN gestapt op 1750, staat nu op 1910... Geen idee of ik er nu uit moet gaan of lekker erin moet blijven zitten.
Altijd winst pakken als je onzeker bent. Zelf ook maar al te vaak moeten ondervinden waarna ik de winst met 50% zag afnemen. Er komt wel weer een nieuwe munt waar je wat op kunt verdienen, mocht je geen WAN hodler zijn.

Zie net pas dat je bericht van 20:00 was. 1865 nu, had je hem verkocht?

[ Voor 7% gewijzigd door Greymore1 op 07-08-2018 21:21 ]

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:29
Ik denk niet dat t ge- of misbruik van escrow door een darkweb marketplace te vergelijken is met otc bitcoin transacties.
Als iemand n shitlading bitcoins overneemt zal die toch wel even checken of de transactie echt veilig is.

Ik lul ook zomaar wat

• Greymore1
Vandaag is ORGT flink gestegen, dat is echt een muntje waar ik in zit vanaf het prille airdrop begin op twitter van ze. Heeft op 18 cent gestaan, daarna in de meervoudige bearmarkets naar 0,5 cent gedaald, en tikte vandaag weer bijna de 3 cent aan. Ton heeft zijn Linda, ik ORGT :) https://www.livecoinwatch.com/price/OrganicToken-ORGT

Ja het volume is echt een lachertje }:O

[ Voor 6% gewijzigd door Greymore1 op 07-08-2018 21:29 ]

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11-2025
PilatuS schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:21:
Een paar dagen terug heb ik gezegt dat een bounce van 6800 naar 7200 een goede mogelijkheid was op basis van TA. Tot nu toe hebben we een bounce gezien van 6821 naar 7150. Maar dit zal dan wel weer toeval zijn :P
de low van de afgelopen dagen zit precies op de supportlijn. denk dat er veel mensen bij 6800 kopen. als ie nog een paar dagen zo stabiel blijft en geen nieuwe lows maakt dan ga ik weer eens wat kopen.

• A87
  • Niet online

A87

Ark progress update.
https://blog.ark.io/ark-core-v2-progress-update-b1c5d5f19a23

Gaat niet al te lang meer duren tot alles klaar is (paar maanden), zal ook meer waarde geven dan 70-90 cent voor 1 Ark atm.

[ Voor 44% gewijzigd door A87 op 07-08-2018 21:55 ]

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:03
Werkt de wanchain wallet bij een van jullie met de ledger nano s? Bij mij start de wan app niet op de ledger, die sluit meteen af.

• Bever!

Bever!

3

Greymore1 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:27:
Vandaag is ORGT flink gestegen, dat is echt een muntje waar ik in zit vanaf het prille airdrop begin op twitter van ze. Heeft op 18 cent gestaan, daarna in de meervoudige bearmarkets naar 0,5 cent gedaald, en tikte vandaag weer bijna de 3 cent aan. Ton heeft zijn Linda, ik ORGT :) https://www.livecoinwatch.com/price/OrganicToken-ORGT

Ja het volume is echt een lachertje }:O
Iemand is er in getrapt met 700 dollar gezien het volume? Support je dit serieus?

• PilatuS
  • Niet online
superpolm schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:48:
[...]

de low van de afgelopen dagen zit precies op de supportlijn. denk dat er veel mensen bij 6800 kopen. als ie nog een paar dagen zo stabiel blijft en geen nieuwe lows maakt dan ga ik weer eens wat kopen.
Dat we niet voorbij de 7200 konden komen en nu weer zakken voorspelt helaas weinig goeds voor de komende tijd, maar we gaan het zien :)

• TomTorquay
PilatuS schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:54:
Dat we niet voorbij de 7200 konden komen en nu weer zakken voorspelt helaas weinig goeds voor de komende tijd, maar we gaan het zien :)
Inderdaad, heb zo'n lichtbruin vermoeden dat we de bounce gezien hebben.
Dat we uiteindelijk niet tot $6800 zijn doorgezakt voor deze bounce komt omdat iedereen wist dat dat het bounceniveau ging zijn en de "slimmerds" dus iets daarboven hadden ingezet.

• superpolm
PilatuS schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:54:
[...]

het duurde ook ff voordat we voorbij de 6800 in juli kwamen toch. idd ff afwachten.

• Greymore1
Bever! schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:52:
[...]

Iemand is er in getrapt met 700 dollar gezien het volume? Support je dit serieus?
Gestapt of getrapt? >:) Of ik deze token support? Waarom niet, ze staan voor iets gezonds, dat spreekt mij wel aan. Niet voor die eeuwig zelfde IoT "toepassingen" waar ik toch geen boodschap aan heb. Wat alternatiefs, en tot nu toe heeft het mij geen windeieren gelegd als ik spreek over ingelegd geld.

• Bever!

Bever!

3

Btc zakt ff goed hard weg

• Berry powel
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:38
https://www.coindesk.com/...r.com&utm_campaign=buffer

delay etf besluit kan ermee te maken hebben

• dabla
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-02-2022
Idd, de rally naar de 7200 was nochtans goed ingezet, zou dit het zijn geweest? SL blijven precies maar afgaan

[ Voor 6% gewijzigd door dabla op 07-08-2018 22:14 ]

• Bever!

Bever!

3

Idd zou best kunnen. Etf geneuzel..

• superpolm
toch maar een klein beetje gekocht :) stop loss niet ver eronder.

[ Voor 27% gewijzigd door superpolm op 07-08-2018 22:19 ]

• JorzoR
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 06:53
Zo’n beetje de 4e keer in paar dagen tijd dat we vallen naar 6850-6820 en weer lijken te bouncen. Die support wordt wel goed hard getest :p

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-01 12:06
PilatuS schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:21:

&

Geen idee of we daar gaan komen. Goede kans dat we nog flink omlaag gaan en naar de 5.2k ofzo gaan.

&

Om nog maar wat info toe te voegen tegenover het kansloze geshill. Denk de we de komende tijd dit te zien krijgen: https://www.tradingview.c...-or-pessimist-Be-realist/

&

Op dit moment wijst alles er op dat we lager gaan, in ieder geval met BTC waarbij de meeste coins ook mee omlaag zullen gaan
Als je alle mogelijkheden neerlegt is er altijd wel een grote kans dat je gelijk krijgt ja...

• PilatuS
  • Niet online
Machlah schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:22:
[...]

Als je alle mogelijkheden neerlegt is er altijd wel een grote kans dat je gelijk krijgt ja...
Blijkbaar snap je het verschil korte termijn en lange termijn niet. Zal ik het voor je uitleggen ?

• superpolm
is de RSI op 5min ooit weleens zo laag geweest?

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:02
Greymore1 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:20:
[...]

Altijd winst pakken als je onzeker bent. Zelf ook maar al te vaak moeten ondervinden waarna ik de winst met 50% zag afnemen. Er komt wel weer een nieuwe munt waar je wat op kunt verdienen, mocht je geen WAN hodler zijn.

Zie net pas dat je bericht van 20:00 was. 1865 nu, had je hem verkocht?
Helaas, zit er nog in :P Dan maar erin blijven zitten voor een tijdje.

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-01 12:06
PilatuS schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:23:
[...]

Blijkbaar snap je het verschil korte termijn en lange termijn niet. Zal ik het voor je uitleggen ?
ja

Verwijderd

Korte termijn is een dag, week of maand. Langere termijn begint bij een jaar zoiets.

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Kunnen we het eeuwige TA discussie misschien eens afsluiten, het is heel simpel soms hebben ze gelijk en soms niet.

ik kan begrijpen als mensen tijd in een TA stoppen en continue worden afgezeken dat ze geïrriteerd raken.
discussies waar niemand gelijk in heeft imo.

Voor die werkt dat en voor die werk dat, lees erover heen als het je niet boeit maar elke keer uitleggen dat het wel of niet nuttig is gaat wel vervelen, het kunnen leuke discussies zijn maar meestal niet.

• Greymore1
mprkooij schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:31:
[...]

Helaas, zit er nog in :P Dan maar erin blijven zitten voor een tijdje.
Misschien maakt ie nog een run. Moet je even opletten, of een sell-order plaatsen voor als je gaat slapen en hij misschien vannacht nog een spasme krijgt.

• PilatuS
  • Niet online
De 6800 naar 7200 is een korte termijn bounce in de weg omlaag. De rest van wat jij zeer selectief quote is langere termijn. Het eerste is nu uitgekomen en of het andere gebeurt moeten we nog maar zien. Of verwacht je dat we in 1 dag van 7k naar 5.2k gaan zonder bounce ?

Ik zie trouwens jouw onderbouwde ideeën graag tegemoet, of ben je hier alleen om andere mensen af te zeiken en zelf niets toe te voegen ?
Verwijderd schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:36:
[...]
Korte termijn is een dag, week of maand. Langere termijn begint bij een jaar zoiets.
Korte termijn was in dit geval dagen en lange termijn is weken. Verder dan dat durf ik echt niets over te zeggen. Los van dat zijn het ideeën waar mensen mogelijk iets aan hebben. Ik zeg niet dat ik het altijd goed heb. Ik zeg alleen waarvan ik denk dat het gaat gebeuren en vaak genoeg heb ik het nog goed ook.

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:26
Ik vind al die analyse shit wel grappig hier en op andere bronnen. Volgens mij is er totaal geen touw aan vast te knopen en volledig random. Al die TA stuff enzo :D

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Tot nu toe houdt de 6800 het wel en dat is een goed teken. :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Taro
  • Niet online

Taro

LED-Maniak schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:44:
Tot nu toe houdt de 6800 het wel en dat is een goed teken. :)
Dat halve uurtje bedoel je? Dat is niet zo moeilijk. Een paar uur daarentegen...

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• LED-Maniak
  • Nu online
Taro schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:50:
[...]

Dat halve uurtje bedoel je? Dat is niet zo moeilijk. Een paar uur daarentegen...
Dan moet je je timeframe eens wat grover instellen..

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• A87
  • Niet online

A87

Hier, weer een goed voorbeeld van Bitcoin manipulatie die TA verneukt.. Check nu maar.
Opbouwend naar 7200, wordt gewoon verziekt door 1 persoon.

[ Voor 26% gewijzigd door A87 op 07-08-2018 22:52 ]

• LED-Maniak
  • Nu online
Ehh nee? Waarom denk je dat?

Het verneukt *jouw* TA. Dat is iets anders. ;)

[ Voor 47% gewijzigd door LED-Maniak op 07-08-2018 22:53 ]

• A87
  • Niet online

A87

LED-Maniak schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:52:
Ehh nee? Waarom denk je dat?

Het verneukt *jouw* TA. Dat is iets anders. ;)
check de 7d/1m dan en nu opeens een whale die weer omlaag drukt. Het is gewoon een spelletje whales

[ Voor 6% gewijzigd door A87 op 07-08-2018 22:54 ]

• PilatuS
  • Niet online
LED-Maniak schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:51:
[...]

Daar heb je gelijk in, maar in de praktijk is het vaak zo dat een bepaald level geen stand blijft houden als omhoog niet lukt. Je kan prima een paar keer bouncen op een level, maar als het daarna niet omhoog wil zakt ie er eigenlijk altijd later alsnog doorheen.

• dabla
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-02-2022
Slux schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:37:
Kunnen we het eeuwige TA discussie misschien eens afsluiten, het is heel simpel soms hebben ze gelijk en soms niet.

ik kan begrijpen als mensen tijd in een TA stoppen en continue worden afgezeken dat ze geïrriteerd raken.
discussies waar niemand gelijk in heeft imo.

Voor die werkt dat en voor die werk dat, lees erover heen als het je niet boeit maar elke keer uitleggen dat het wel of niet nuttig is gaat wel vervelen, het kunnen leuke discussies zijn maar meestal niet.
Dat is net als mensen die denken dat alleen nieuws de koers beïnvloed. Ieder zijn ding, ik zou zeggen, probeer van alle info jouw ding uit te distilleren en maak er het beste, uiteindelijk is er geen exacte waarheid, het gaat hem om kansen en targets. Persoonlijk lees ik graag verschillende TA's en nieuws over crypto, hoe meer je weet hoe beter niet?

• LED-Maniak
  • Nu online
PilatuS schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:54:
[...]

Daar heb je gelijk in, maar in de praktijk is het vaak zo dat een bepaald level geen stand blijft houden als omhoog niet lukt. Je kan prima een paar keer bouncen op een level, maar als het daarna niet omhoog wil zakt ie er eigenlijk altijd later alsnog doorheen.
Sure, als we in een bear market zitten geloof ik je direct. Maar, het lijkt langzaam af te vlakken op grotere timeframes en is het nog een beetje niemandsland waar het heen gaat. Bij mij zit er in ieder geval nog een klein beetje bull-bias in en verwacht dat er tot de 6k behoorlijk veel buy support is.

• superpolm
shit daar gaan we!!

• Slux
  • Niet online
dabla schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:55:
[...]

Dat is net als mensen die denken dat alleen nieuws de koers beïnvloed. Ieder zijn ding, ik zou zeggen, probeer van alle info jouw ding uit te distilleren en maak er het beste, uiteindelijk is er geen exacte waarheid, het gaat hem om kansen en targets. Persoonlijk lees ik graag verschillende TA's en nieuws over crypto, hoe meer je weet hoe beter niet?
Eens ;) maar het gaat hier altijd op een nare manier als het over TA's gaat, deed er vroeger ook aan mee hoor maar we worden een dagje ouder :X
iedereen moet zijn eigen ding idd doen maar laat die andere dan wel ook zijn eigen ding doen.

edit
Yes Slux is weer bagholder LTC

• sourcecode
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-01 21:40

sourcecode

Prepare for the next ATH

DENKEN we nou echt dat de ETF dit gaat goedkeuren?

Prepare for the next ATH

Verwijderd

Nee

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-01 19:55
Slux schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:01:
[...]

Eens ;) maar het gaat hier altijd op een nare manier als het over TA's gaat, deed er vroeger ook aan mee hoor maar we worden een dagje ouder :X
iedereen moet zijn eigen ding idd doen maar laat die andere dan wel ook zijn eigen ding doen.

edit
Yes Slux is weer bagholder LTC
*;

Je kunt altijd nog proberen in te wisselen voor BTC maar die koers is ook niet veel waard helaas...

• sourcecode
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-01 21:40

sourcecode

Prepare for the next ATH

ik ga pitten , zie het morgen wel weer
fijne wedstrijd……..

Prepare for the next ATH

• Slux
  • Niet online
ggj87 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:06:
[...]

*;

Je kunt altijd nog proberen in te wisselen voor BTC maar die koers is ook niet veel waard helaas...
Nee nee, ik ben bewust bagholder geworden, eindelijk zijn mijn koop orders erdoor ;)

Nog een klein plukje op 58

• Taro
  • Niet online

Taro

LED-Maniak schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:51:
[...]

Gedaan, maar dan lijkt hij er nu toch doorheen te zijn gegaan na meer dan dat halve uur... Niet te kort door de bocht he :)

• PilatuS
  • Niet online
LED-Maniak schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:59:
[...]

Sure, als we in een bear market zitten geloof ik je direct. Maar, het lijkt langzaam af te vlakken op grotere timeframes en is het nog een beetje niemandsland waar het heen gaat. Bij mij zit er in ieder geval nog een klein beetje bull-bias in en verwacht dat er tot de 6k behoorlijk veel buy support is.
Dat snap ik wel hoor. Voor mij was toen we op de 8500 waren wel echt een punt dat verder omhoog nodig was om de correctie van het afgelopen half jaar te breken. Had ook nog wel wat hoop toen we van 6800 richting de 7200 gingen, maar die hoop begint toch weer erg te verdwijnen. De laatste weken en dagen waren het moment om neerwaardse spiraal te breken, maar dat lijkt helaas toch niet te lukken.

• LED-Maniak
  • Nu online
Taro schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:08:
[...]

Gedaan, maar dan lijkt hij er nu toch doorheen te zijn gegaan na meer dan dat halve uur... Niet te kort door de bocht he :)
:F
192 halve uren bedoel je.

Sorry, ik ben niet overtuigd. Supports en resistance is eerder een band dan een strakke lijn.

Blijkbaar kijk ik op andere timeframes dan de meeste hier :)

[ Voor 7% gewijzigd door LED-Maniak op 07-08-2018 23:13 ]

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:11
Het is uitverkoop!! Maar nog even wachten dan kunnen we alles gratis krijgen

Verwijderd

Buy and hodl for life

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:11
Helaas is de crypto op dit moment geen ongeopende fles rode wijn. Deze fles is reeds open en de waarde daalt...

Verwijderd

lonehitman schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:16:
[...]

Helaas is de crypto op dit moment geen ongeopende fles rode wijn. Deze fles is reeds open en de waarde daalt...
Ik vergelijk mijn portfolio met een kapotte fles wijn nu _O-

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:58
Eindelijk op naar de $1300 met mogelijke pauzes op ~$3k en ~$5k! :)

• Taro
  • Niet online

Taro

LED-Maniak schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:10:
[...]

:F
192 halve uren bedoel je.

Sorry, ik ben niet overtuigd. Supports en resistance is eerder een band dan een strakke lijn.

Blijkbaar kijk ik op andere timeframes dan de meeste hier :)
We hebben het allebei over iets anders. Ik zit in Frankrijk (met een hoosbuitje) van mijn vakantie te genieten en heb via té dure WiFi een BTC koers op een IPad aan staan, te genieten van rode candles terwijl ik in fiat zit. Jij zit waarschijnlijk met 3 schermen op een verhitte kamer in NL te switchen tussen verschillende views. We hebben beide gelijk. Ja, hij is door de 6.800 gegaan, maar het is maar net op wat voor manier je er naar kijkt, daar heb je gelijk in.

Ik ga tukken, doei :)

• Bartvandelaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-02-2024
Nog steeds in BNB op dit moment. Ben ik wel content mee. Had aardig de drang om alles weer om te zetten vandaag. Maar wil me aan me plan houden. Wel had ik voor mezelf besloten als btc over de 7250 zou gaan is alles om zou zetten van bnb naar btc. Gelukkig is het niet zover gekomen. Nog steeds in BNB en de lastate weel van augustus naar VET.

Rookworst zonder r is ook worst.

• PilatuS
  • Niet online
The Redman schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:20:
Eindelijk op naar de $1300 met mogelijke pauzes op ~$3k en ~$5k! :)
Ik ga niet zeggen dat ik weet waar we op uitkomen, want dat weet ik echt niet, maar 1300 vind ik erg moeilijk voor te stellen. Ik denk niet dat we zo laag zullen gaan.

• The Redman
PilatuS schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:26:
[...]

Ik ga niet zeggen dat ik weet waar we op uitkomen, want dat weet ik echt niet, maar 1300 vind ik erg moeilijk voor te stellen. Ik denk niet dat we zo laag zullen gaan.
Was even gebaseerd op de TA probabilities van Tone Vays:
https://twitter.com/tonevays/status/993903848912818178

(Verder vooral als slowchat beschouwen, maar de sub$6800 vind ik wel een gevaarlijke zone, zeker als dat betekent dat we weer richting de $6k support gaan, met grote kans dat we eronder gaan tot een supportlijn op $5k of nog lager.)

[ Voor 22% gewijzigd door The Redman op 07-08-2018 23:29 ]

• Hotzenwalder
  • Laatst online: 14-12-2025
Bartvandelaar schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:22:
Nog steeds in BNB op dit moment. Ben ik wel content mee. Had aardig de drang om alles weer om te zetten vandaag. Maar wil me aan me plan houden. Wel had ik voor mezelf besloten als btc over de 7250 zou gaan is alles om zou zetten van bnb naar btc. Gelukkig is het niet zover gekomen. Nog steeds in BNB en de lastate weel van augustus naar VET.
Waarom de laatste week van augustus weer naar VET? Die lijkt harder te dalen dan het gemiddelde momenteel. Verwacht je een stabilisering of stijging door het locken van de VET coins begin september?

• PilatuS
  • Niet online
The Redman schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:28:
[...]

Was even gebaseerd op de TA probabilities van Tone Vays:
https://twitter.com/tonevays/status/993903848912818178

(Verder vooral als slowchat beschouwen, maar de sub$6800 vind ik wel een gevaarlijke zone, zeker als dat betekent dat we weer richting de $6k support gaan, met grote kans dat we eronder gaan tot een supportlijn op $5k of nog lager.)
Vind 1300 wel heel erg laag voor deze tijd waar steeds meer mensen BTC kennen en er mogelijk ook eens 1tje of een deel willen kopen. Persoonlijk denk ik gezien de extreem kleine voorraad beschikbare BTC's dat ergens tussen de 5400 en 3000 genoeg kopers zullen zijn om het niet lager te laten zakken. Maar goed, we gaan het zien :)

• The Redman
PilatuS schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:32:
[...]

Vind 1300 wel heel erg laag voor deze tijd waar steeds meer mensen BTC kennen en er mogelijk ook eens 1tje of een deel willen kopen. Persoonlijk denk ik gezien de extreem kleine voorraad beschikbare BTC's dat ergens tussen de 5400 en 3000 genoeg kopers zullen zijn om het niet lager te laten zakken. Maar goed, we gaan het zien :)
Zouden ook zo maar eens wat grote sell offs kunnen plaatsvinden, zoals die zodra Mt. Gox haar coins gedistribueerd heeft. 137.000 stuks, meer dan anderhalf keer het totale 24-uursvolume vandaag (waarvan 99% bot trade).

Blijft onzeker en ik zeg ook zeker niet dat ik de toekomst kan zien maar wel een scenario om over na te denken.

[ Voor 7% gewijzigd door The Redman op 07-08-2018 23:35 ]

Pagina: 1 ... 214 ... 408 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!