Klopt, daarom voor je holdportfolio altijd een exit strategie hebben, bij mij is dat -30% van ATH. Dat is voor mij een signaal om eruit te stappen tot het weer bulish oogt.Malarky schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 15:40:
[...]
Tja, enigzins de lijnen van een bull and bearmarket herkennen (ook al is het op week of maandbasis) kan niet bepaald kwaad. Ik ken ook zoveel mensen die Ripple al vele maanden hoddelen, ze hadden beter kunnen inzien dat de weg naar beneden was ingezet, wachten tot de markt weer rustig is (= coins staan wekenlang vrijwel stil) en daar weer instappen.
Oneindig hodlen kan uiteindelijk tot 2 uitkomsten leiden:
- je coin is zoveel waard dat je er in 1x die lambo mee kan kopen die je wilde (maar hoe groot is die kans?)
- de ontwikkeling van jouw coin valt onverzien toch een beetje stil en hij zakt maand in maand uit helemaal weg (kans die ik veel groter acht)
Ik heb deze fout ook gemaakt met een munt in mijn huidige portfolio, daar sta ik inmiddels op -70% in dollar waarde. Ik hou deze nog wel vast vanwege de potentie van deze munt, maar na deze les houdt ik me aan bovenstaande regel (-30%) Dit om grote winsten toch te beschermen.