GeeMoney schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 15:10:
[...]
Als je er een beetje tijd in had gestoken had je gewoon goed kunnen verdubbelen. Het verkopen in een run/pump en terug kopen op een dip had ervoor gezorgd dat je aantallen zouden groeien en als je dan zou verkopen bij uiteindelijk dezelfde originele koop waarde had je dus winst gepakt.
Ik ben ingestapt met 1500,- en mede door (met mate en gezond verstand) staat mijn huidige portfolio op 5500 dollar terwijl ik er al 4000 dollar uit heb gehaald.
En ik neem weinig risico's en verkoop altijd te vroeg (lees, ruim voor de piek) en koop altijd te duur in (ruim voor het laagste punt van de dip) en toch kom ik tot deze getallen.
Veel inlezen, behouden en met verstand reageren en nooit paniek laten regeren.
Ik was altijd een holder, maar zoals al aangegeven is het telkens een stapje vooruit en weer een stapje terug (en vice versa).
Sinds 2-3 weken een klein beetje aan het daytraden op dezelfde manier als jij aangeeft, ik maak misschien 2-3 trades per week die zeer obvious zijn.
En zo al 25% rendement gemaakt in 3 weken tijd.
Slim omgaan met buy en sell limieten en anticiperen op een pump.
Zo stel ik altijd een sell order in op +12% van het gemiddelde van de laatste 24 uur.
Mocht die een keer pieken, dan pak ik die mee, en vaak zakt het dan wel terug naar het oude niveau en koop ik terug in en vergroot ik mijn aantallen met 7-8%.
Soms gaat het mis en ben je te laat met terugkopen (of hij zakt niet ver genoeg), dan pak je minimale winst of zelfs iets verlies, maarja no pain, no gain!