Volgens mij stelt niemand dat diegene niet meer geholpen kan worden, maar meer input geven helpt het helpen ook. Je kan zeggen, lever wat meer info en je wordt geholpen, of iemand die direct al geholpen wordt, hetgeen wat ook vaak gebeurt en wel goed gaat, mag ook eens gezegd wordengrote_oever schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 08:52:
[...]
En wat is er mis mee om iemand te helpen? Dus omdat iemand net nieuw is en in de openingspost te weinig info geeft mag hij opeens niet meer geholpen worden? Ik vind de post waar je naar linkt een mooi voorbeeld hoe het wel moet. Aangegeven dat het te kort door de bocht is, maar toch willen helpen.
@chevaid Ik weet niet hoe het modden werkt hier op tweakers, maar ik vermoed dat er wel bijgehouden wordt wanneer een gebruiker gecorrigeerd wordt op zulke dingen. Als het vaak voorkomt kan TS erop aangesproken worden door een mod. Is het éénmalig dan is het even melden en vervolgens weer verder gaan toch vriendelijk en netjes? Een topic kan altijd met een waarschuwing nog dichtgegooid worden. Nu doen we net of het dichtgooien met en waarschuwing de enige weg is, terwijl @DJSmiley in een goede bui was/is en naast het melden over de volledigheid TS toch willen helpen. Prima toch?
Ik ga dit topic toch even nieuw leven inblazen vanwege wat ik dus echt net hier meemaak.
Ardana in "Programmeren topic"
Toegegeven: ik zit hier niet zo vaak op het forum. Er zitten hier namelijk mensen die veel meer weten qua ict dan ik, dus dan hou ik gewoon liever mijn mond.
Echter, volgens iemand postte ik dus heel veel onzinnige dingen op het forum. (Tussen ons: ik heb in het afgelopen jaar 4 x iets gepost. In 2023 zelfs maar 1 keer. 2022? Ook 1 x. Het is maar net wat je veel noemt.)
Waar het echter allemaal om ging was dat ik net begonnen ben met te lezen in wat (waarschijnlijk oude) boeken inzake Java. En toen wilde ik een vraag stellen, maar kon geen Java sub vinden op het forum. Om het nou meteen in Softwareontwikkeling zomaar te gooien vond ik ietwat not done.
Dus ik gevraagd in General chat - openbare fora - Algemene zaken waar ik mijn vraag kwijt zou kunnen. Ik geef nog netjes aan dat ik de sub Softwareontwikkeling had gevonden, maar niet zeker wist of mijn vraag daar thuishoorde. Krijg ik me toch een toxic antwoord.
Nou doe ik op ict gebied waarschijnlijk voor iedereen onder, maar ga niet met ongefundeerde uitspraken komen. Daarin ben ik waarschijnlijk de beste.
Wordt het topic gesloten door de moderator die al even zuur is gezien het antwoord:
"Dus:
1) een topic zonder eigen inzet.
2) zeer onvriendelijke reactie op iemand die je hier op aan spreekt.
3) topic in het verkeerde sub-forum geopend, wat ook wijst op gebrek aan eigen inzet.
Op deze manier zul je niet ver komen en het juiste antwoord is al gegeven. Daarom gaat dit topic ook op slot."
Als die persoon mij gewoon op een nette manier had uitgelegd dat mijn vraag daar in Softwareontwikkeling ook gesteld had kunnen worden, dan had ik hem bedankt en wat het einde verhaal geweest.
Gezien ook nog eens het antwoord van de moderator die al net zo zuur/toxic was als sommige reageerders daar, lijkt het erop alsof Tweakers echt een plaats is geworden waarin iedereen zich echt strontverheven voelt, en waar (sommige) vragen dus gewoon niet meer kunnen.
En mocht het nou niet liggen aan een misplaatst gevoel van verhevenheid, misschien dat sommige mensen hier dan eens kunnen werken aan hun social skills dan wel communicatieve vaardigheden. Weet dat ict'ers daar nou niet om bekend staan, maar een basislevel waarop we met elkaar omgaan mag best wel toch?
Ardana in "Programmeren topic"
Toegegeven: ik zit hier niet zo vaak op het forum. Er zitten hier namelijk mensen die veel meer weten qua ict dan ik, dus dan hou ik gewoon liever mijn mond.
Echter, volgens iemand postte ik dus heel veel onzinnige dingen op het forum. (Tussen ons: ik heb in het afgelopen jaar 4 x iets gepost. In 2023 zelfs maar 1 keer. 2022? Ook 1 x. Het is maar net wat je veel noemt.)
Waar het echter allemaal om ging was dat ik net begonnen ben met te lezen in wat (waarschijnlijk oude) boeken inzake Java. En toen wilde ik een vraag stellen, maar kon geen Java sub vinden op het forum. Om het nou meteen in Softwareontwikkeling zomaar te gooien vond ik ietwat not done.
Dus ik gevraagd in General chat - openbare fora - Algemene zaken waar ik mijn vraag kwijt zou kunnen. Ik geef nog netjes aan dat ik de sub Softwareontwikkeling had gevonden, maar niet zeker wist of mijn vraag daar thuishoorde. Krijg ik me toch een toxic antwoord.
Nou doe ik op ict gebied waarschijnlijk voor iedereen onder, maar ga niet met ongefundeerde uitspraken komen. Daarin ben ik waarschijnlijk de beste.
Wordt het topic gesloten door de moderator die al even zuur is gezien het antwoord:
"Dus:
3) topic in het verkeerde sub-forum geopend, wat ook wijst op gebrek aan eigen inzet.
Op deze manier zul je niet ver komen en het juiste antwoord is al gegeven. Daarom gaat dit topic ook op slot."
Als die persoon mij gewoon op een nette manier had uitgelegd dat mijn vraag daar in Softwareontwikkeling ook gesteld had kunnen worden, dan had ik hem bedankt en wat het einde verhaal geweest.
Gezien ook nog eens het antwoord van de moderator die al net zo zuur/toxic was als sommige reageerders daar, lijkt het erop alsof Tweakers echt een plaats is geworden waarin iedereen zich echt strontverheven voelt, en waar (sommige) vragen dus gewoon niet meer kunnen.
En mocht het nou niet liggen aan een misplaatst gevoel van verhevenheid, misschien dat sommige mensen hier dan eens kunnen werken aan hun social skills dan wel communicatieve vaardigheden. Weet dat ict'ers daar nou niet om bekend staan, maar een basislevel waarop we met elkaar omgaan mag best wel toch?
[ Voor 9% gewijzigd door N00bieW1 op 18-12-2024 19:07 ]
Absoluut, maar op Tweakers wordt ook een basislevel van eigen moeite verwacht:N00bieW1 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 19:01:
maar een basislevel waarop we met elkaar omgaan mag best wel toch?
Als je even bovenaan het forum had gekeken had je o.a. het Softwareontwikkeling Beleid gezien en "Waar hoort mijn topic?". Daar had je je vraag waarschijnlijk al zelf mee kunnen beantwoorden.N00bieW1 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 19:01:
maar niet zeker wist of mijn vraag daar thuishoorde
Verder is dit topic niet bedoeld om individuele gevallen te bespreken, dat kan in (in dit geval) het AZ feedbacktopic
Nee. Sterker nog: we hebben de afgelopen jaren steeds meer fora samengevoegd tot wat nu Softwareontwikkeling is. We hadden vroeger "frontend" (WEB), "backend" (PRG), software engineering (SEA), "internet marketing" (IM) en at some point hadden we ook nog een DTE ofzo meen ik maar ik kan me even niet meer herinneren wat dat was (Edit: Devtools & Enviroments, met dank aan oud-chef @NMeN00bieW1 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 16:23:
Is het misschien een idee om subs te maken met betrekking tot Java, Python, C++ etc?
[ Voor 37% gewijzigd door RobIII op 18-12-2024 19:50 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Laat ik het dan iets algemener doen, maar "Wat zei ChatGPT toen je het vroeg" lijkt mij toch ook niet de bedoeling.
Dat is zeker niet de bedoeling, net als "LMGTFY"-linkjes. Of nog iets algemener: "Wat zei <iemand> toen je 't vroeg?". En als je dat ziet ergens kun je gewoon een topicreport doen. Maar het is ook afhankelijk van de topicstart. Als die érg summier is (ik wijs altijd naar de Quickstart) kun je dat soort vragen of opmerkingen natuurlijk ook wel een beetje verwachten.Sissors schreef op woensdag 18 december 2024 @ 19:38:
Laat ik het dan iets algemener doen, maar "Wat zei ChatGPT toen je het vroeg" lijkt mij toch ook niet de bedoeling.
[ Voor 32% gewijzigd door RobIII op 18-12-2024 19:53 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
*knip*. Offtopic.
[ Voor 85% gewijzigd door rens-br op 19-12-2024 11:51 ]
Als we dan toch een 'klagen over reacties' topic geheropend hebben, dan wil ik bij deze klagen over deze term, die jij hier meermaals bezigt.HKLM_ in "Giftige eerste reactie op elke topic"HKLM_ schreef
... huismoeders...
Zou je aub zo vrouwvriendelijk willen zijn om daar mee op te houden? 😶
Dat is een reactie van dik 6 jaar geleden. Zullen we de ouwedragon2 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 19:47:
[...]
Als we dan toch een 'klagen over reacties' topic geheropend hebben, dan wil ik bij deze klagen over deze term, die jij hier meermaals bezigt.
Over mij
Mee eens met de verheven reacties op veel topic starts.
Ik heb dit ook aangegeven in het recente onderzoek.
.plan: Hoe blij ben jij met Tweakers? Laat het ons weten
Zelfs in de reacties van het .plan staat dat meer mensen zich hieraan ergeren
Ik heb dit ook aangegeven in het recente onderzoek.
.plan: Hoe blij ben jij met Tweakers? Laat het ons weten
Zelfs in de reacties van het .plan staat dat meer mensen zich hieraan ergeren
Pfff 2018… zit je hoog hedragon2 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 19:47:
[...]
Als we dan toch een 'klagen over reacties' topic geheropend hebben, dan wil ik bij deze klagen over deze term, die jij hier meermaals bezigt.

Cloud ☁️
Ik vermoed dat je aan mijn reactie refereert. Ik gebruikte echter geen termen als "onzinnig". Ik had het ook niet over de frequentie van je topics, maar wel over dat je veel topics opent. Van je 165 berichten, zijn er zo'n 60 topic-starts. Dat vind ik wel veel, ja. En ik heb er een aantal van open geklikt en keer op keer zag ik vragen die je met wat meer eigen inzet best had kunnen vinden. In die topics werd je daar ook op aangesproken.N00bieW1 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 19:01:
Wat betreft dit specifieke topic reageerde ik ook inhoudelijk en serieus: als je programmeert is het bijna een vereiste dat je ook goed kan zoeken op het web. Ik ben vroeger programmeur geweest. Bij elke taal of dialect van een taal heb ik veel gelezen in boeken, gezocht op internet en simpelweg trial & error. Vandaar mijn tip om eerst zelf e.e.a. uit te zoeken voordat je een topic opent. Zoals je inmiddels zou moeten weten wordt er op GoT veel waarde gehecht aan eigen inzet.
Refereer je nu ook aan mijn reactie? Want a) ik heb niets gezegd over de plek van je topic en b) waar was ik "toxic" in mijn reactie?Dus ik gevraagd in General chat - openbare fora - Algemene zaken waar ik mijn vraag kwijt zou kunnen. Ik geef nog netjes aan dat ik de sub Softwareontwikkeling had gevonden, maar niet zeker wist of mijn vraag daar thuishoorde. Krijg ik me toch een toxic antwoord.
Wederom de vraag of je hier refereert aan mij, want voor mijn idee was ik netjes en heb ik het niet over de locatie gehad.Als die persoon mij gewoon op een nette manier had uitgelegd dat mijn vraag daar in Softwareontwikkeling ook gesteld had kunnen worden, dan had ik hem bedankt en wat het einde verhaal geweest.
Ik vond jouw reactie een stuk minder netjes dan die van mij. Wat vind je zelf?En mocht het nou niet liggen aan een misplaatst gevoel van verhevenheid, misschien dat sommige mensen hier dan eens kunnen werken aan hun social skills dan wel communicatieve vaardigheden. Weet dat ict'ers daar nou niet om bekend staan, maar een basislevel waarop we met elkaar omgaan mag best wel toch?
Maar voordat dit uitmondt op een publiek moddergooien en welles/nietes-discussie. Ik laat het hierbij, maar je mag altijd via PM me de huid volschelden als je daar behoefte aan hebt. Overigens: nee, ik heb geen enkel probleem met mijn manager qua deadlines o.i.d. voor de kerst, zoals je suggereerde. Sterker: ik ben vrij na vandaag tot de 30e. Dan werk ik weer. Ook met Oud & Nieuw trouwens, maar zolang je niet betrokken raakt bij grote incidenten in de omgeving van Rotterdam, heb je geen last van me. Ik ben overigens geen ICT'er, maar werk in de hulpverleningssector. Social skills zijn best belangrijk in mijn werk, dus als je advies voor me hebt, hoor ik het graag.
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
1. Het is door de mod kort door de bocht omschreven. Ze zegt dat er geen eigen inzet is. Wat ik denk te zien is dat de inzet die je hebt gedaan niet terug te zien is. Dat laat zich vertalen naar 'geen eigen inzet", en dat levert al heel snel een slotje op.N00bieW1 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 19:01:
"Dus:
2. Ik vind dat het grootste aandeel hiervan bij jou ligt.
3. Zie 1. Maar kom op, 10 jaar(!!!!) hier en niet welke welke relevantie sub-fora er zijn voor programmeren? Dat je niet een heel specifiek topic weet te vinden OK, maar ergens houdt het 'voordeel van de twijfel' wel op.
Het internet is in de afgelopen 10 jaar sterk veranderd. Er zit nu een generatie achter het toetsenbord die er mee is opgegroeid en voor wie alles 'logisch' is. 10 jaar terug was het % hoogopgeleiden op het internet veel hoger dan nu, dat merk je. Het enige advies wat ik je hier kan meegeven is - get used to it. Ik had ook veel & veel liever gezien dat het meer de 'kumbaya'-sfeer sterker verankerd was, maar niet alle verandering is verbetering zullen we maar zeggen.
Team anti-scalp - wauw..
Je wilt een tip? Leer dat je niet altijd het laatste woord kunt hebben. Soms moet je gewoon je mond houden, even slikken en weer doorgaan.Cass Casey schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:54:
[...]
Ik vermoed dat je aan mijn reactie refereert. Ik gebruikte echter geen termen als "onzinnig". Ik had het ook niet over de frequentie van je topics, maar wel over dat je veel topics opent. Van je 165 berichten, zijn er zo'n 60 topic-starts. Dat vind ik wel veel, ja. En ik heb er een aantal van open geklikt en keer op keer zag ik vragen die je met wat meer eigen inzet best had kunnen vinden. In die topics werd je daar ook op aangesproken.
Wat betreft dit specifieke topic reageerde ik ook inhoudelijk en serieus: als je programmeert is het bijna een vereiste dat je ook goed kan zoeken op het web. Ik ben vroeger programmeur geweest. Bij elke taal of dialect van een taal heb ik veel gelezen in boeken, gezocht op internet en simpelweg trial & error. Vandaar mijn tip om eerst zelf e.e.a. uit te zoeken voordat je een topic opent. Zoals je inmiddels zou moeten weten wordt er op GoT veel waarde gehecht aan eigen inzet.
[...]
Refereer je nu ook aan mijn reactie? Want a) ik heb niets gezegd over de plek van je topic en b) waar was ik "toxic" in mijn reactie?
[...]
Wederom de vraag of je hier refereert aan mij, want voor mijn idee was ik netjes en heb ik het niet over de locatie gehad.
[...]
Ik vond jouw reactie een stuk minder netjes dan die van mij. Wat vind je zelf?
Maar voordat dit uitmondt op een publiek moddergooien en welles/nietes-discussie. Ik laat het hierbij, maar je mag altijd via PM me de huid volschelden als je daar behoefte aan hebt. Overigens: nee, ik heb geen enkel probleem met mijn manager qua deadlines o.i.d. voor de kerst, zoals je suggereerde. Sterker: ik ben vrij na vandaag tot de 30e. Dan werk ik weer. Ook met Oud & Nieuw trouwens, maar zolang je niet betrokken raakt bij grote incidenten in de omgeving van Rotterdam, heb je geen last van me. Ik ben overigens geen ICT'er, maar werk in de hulpverleningssector. Social skills zijn best belangrijk in mijn werk, dus als je advies voor me hebt, hoor ik het graag.
Ik stelde dus een vraag of ik iets ergens kon posten. Jij begon met een heel betoog wat echt nergens over ging. Je had ook gewoon kunnen zeggen: "Ja hoor, dat kun je best gewoon daar in Softwareontwikkeling kwijt. Gebruik gewoon even #Java als het over Java gaat." Misschien had je zelfs wel hetgeen kunnen vertellen over dat er geen speciale subs meer waren met betrekking tot Java, Python etc (dat verhaal wat iemand anders hier had neergezet). Dat zou constructief geweest zijn.
Dan had ik je bedankt en was er niets aan de hand geweest. Want als je al ergens vragen zou moeten kunnen stellen, hoe onzinnig ze misschien in jouw mind zijn, dan is het toch zeker in de Algemene chat?
En daarnaast misschien wel het belangrijkste: uit de vraag had je dus kunnen afleiden dat ik wel degelijk gezocht had op het forum. Maar volgens jou waarschijnlijk "niet genoeg". Beetje subjectief. Wat is wel genoeg?
Ik zou bijna alle reaguurders op Tweakers willen oproepen om eerst eens even diep adem te halen voordat ze gaan reageren. En dan even diep na te denken over wat ze in eerste instantie hadden willen posten. Lost dat iets op? Nee, waarom zou je het dan posten? Is de manier waarop de post verwoord is vriendelijk oftewel voldoet het aan een basislevel qua gedrag? Nee, verwoordt het dan anders of post het gewoon niet. Niemand is er hier gebaat bij een niet constructieve, niet vriendelijk opgestelde post.
Maar goed, ik heb mijn antwoord dus al van verschillende mensen gekregen dus wil ik het hierbij gewoon bij laten.
[ Voor 8% gewijzigd door N00bieW1 op 19-12-2024 14:21 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Tja, ik zou vooral even dit lijstje bekijken:
https://gathering.tweaker...9/topics?data%5Bpage%5D=1
Dan de gesloten topics even openen, kijken naar de sluitingsbericht van de betreffende mod en dan misschien bedenken of het toch niet bij mezelf zou kunnen liggen.
Dan de gesloten topics even openen, kijken naar de sluitingsbericht van de betreffende mod en dan misschien bedenken of het toch niet bij mezelf zou kunnen liggen.
N00bieW1 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 13:54:
[...]
Maar goed, ik heb mijn antwoord dus al van verschillende mensen gekregen dus wil ik het hierbij gewoon bij laten.
[...]
Je wilt een tip? Leer dat je niet altijd het laatste woord kunt hebben. Soms moet je gewoon je mond houden, even slikken en weer doorgaan.
9 posts in de afgelopen 6 jaar. Waar hebben we het over?Ruzor schreef op donderdag 19 december 2024 @ 14:47:
Tja, ik zou vooral even dit lijstje bekijken:
En bij hoeveel van die 9 posts is er een moderator aan te pas gekomen?
Jij bent zeker ook nog steeds zuur over dat jouw krijtje werd afgepakt op de kleuterschool decennia geleden?
[ Voor 6% gewijzigd door N00bieW1 op 19-12-2024 15:21 ]
Om iemand maar te quotenN00bieW1 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 15:19:
[...]
9 posts in de afgelopen 6 jaar. Waar hebben we het over?
En bij hoeveel van die 9 posts is er een moderator aan te pas gekomen?
Jij bent zeker ook nog steeds zuur over dat jouw krijtje werd afgepakt op de kleuterschool decennia geleden?
[...]
Je wilt een tip? Leer dat je niet altijd het laatste woord kunt hebben. Soms moet je gewoon je mond houden, even slikken en weer doorgaan.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Sterker nog, wat mij betreft zou er wel wat strenger mogen worden gehandhaafd op ChatGPT-reacties. Zo vaak dat iemand een normale vraag stelt en iemand anders een antwoord post die begint met 'Bedankt voor je vraag! Laten we even opsommen...' of iets in die strekking.Sissors schreef op woensdag 18 december 2024 @ 19:38:
Van mij mogen gebruikers die antwoorden van AI 1:1 overknallen meteen aan de kant gezet worden
@N00bieW1
Als er iemand hier 'toxic' bezig is dan moet je eens in de spiegel kijken.
Wat een agressieve toon sla je aan in het gerefereerde topic en in dit topic...
Als er iemand hier 'toxic' bezig is dan moet je eens in de spiegel kijken.
Wat een agressieve toon sla je aan in het gerefereerde topic en in dit topic...
Zoals @RobIII al aangaf hoort deze discussie hier niet thuis dus laten we deze oude koe maar terug de sloot in rollen.
Aan eenieder die hier gretig op dook: laat het de volgende keer bij een TR in plaats van dit topic verder te laten ontsporen a.u.b.
Aan eenieder die hier gretig op dook: laat het de volgende keer bij een TR in plaats van dit topic verder te laten ontsporen a.u.b.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Dit topic is gesloten.