Softwareontwikkeling beleid
Welkom in Softwareontwikkeling ! Dit subforum is opgezet voor vragen en discussies over het programmeren van standalone applicaties.Om te zorgen voor een goede gang van zaken gelden in ieder subforum de Algemene Voorwaarden en het Algemeen Beleid. We gaan er van uit dat je deze gelezen hebt voordat je een topic opent. Als je je niet aan het beleid of de voorwaarden houdt, dan is er een aanzienlijke kans dat je topic op slot gezet wordt: zorg er dus voor dat je ze gezien hebt.
Volg voor het openen van een topic deze punten van het Algemeen Beleid om een goede start te geven aan wat een interessant en/of succesvol topic kan worden.
Inhoudsopgave
- 1: Topics in de Devschuur®
- 2: Topics in Softwareontwikkeling
- Director, CAD en andere grafische onderwerpen
- Installatie en configuratie van Apache, IIS, PHP, rewrite rules etc..
- Check mijn code
- Problemen met instellingen van rechten e.d.
- Welk font is dit?
- Wat vinden jullie van mijn site?
- Damn, die site is lelijk! Moet je zien!
- Welk programma is nou eigenlijk het beste?
- Hoe krijg ik dit effect?
- Hoeveel moet ik hiervoor vragen?
- Hoe krijg ik deze banners/popups weg?
- Wat mag nou eigenlijk wel?
- 3: Feedback
- 4: Contactgegevens
Topics in de Devschuur®
Aangezien veel beleidspunten binnen de Devschuur voor alle subfora gelden, hebben we wat belangrijke punten op een rijtje gezet in het Devschuur® Beleid.Topics in Softwareontwikkeling
Director, CAD en andere grafische onderwerpen
Topics die betrekking hebben op het grafische horen in Graphics.Installatie en configuratie van Apache, IIS, PHP, rewrite rules etc..
Topics over de installatie en configuratie van nginx, Apache, IIS en andere webservers horen in Windows Servers & Serversoftware. Dat geldt dus ook voor vragen met betrekking tot rewriterules!Check mijn code
Het is niet de bedoeling dat je complete lappen code post en vervolgens vraagt of dit "goed" is. We hebben geen probleem met het reageren op specifieke vragen die terug te brengen zijn naar een paar regels code waarbij je twijfelt of dat stukje goed aangepakt is, maar het dumpen van een compleet bestand (of meer) in de hoop dat wij het even "nakijken" is niet toegestaan. Voor code review zul je helaas elders moeten zijn.Problemen met instellingen van rechten e.d.
Topics die betrekking hebben op je geinstalleerde software, problemen met je netwerk en problemen die te maken hebben met het OS horen niet in Softwareontwikkeling. Probeer goed te onderscheiden of het probleem in je code (programma) zit of in iets wat daar buiten staat, zoals bijvoorbeeld het instellen van je Netwerk, het instellen van rechten, het installeren van een database server, problemen met connectie naar je database-server, etcetera.Welk font is dit?
Er zijn hier in het verleden al veel topics over geweest, en om dit forum een beetje geordend te houden is er een speciaal topic voor gemaakt. Je kan daarvoor hier terecht.Wat vinden jullie van mijn site?
Als je eenmaal klaar bent met je website kunnen we het goed voorstellen dat je er trots op bent. Maar toch is het niet de bedoeling dat je daar zomaar een topic over maakt. In Graphics kun je hier onder bepaalde voorwaarden wél mee terecht. Lees daarvoor eerst onze Richtlijnen voor showcases en WiP's even door.Zorg er ook voor dat je je site al in de bekendste browsers hebt bekeken, want het is niet de bedoeling dat je aan anderen gaat vragen hoe de site eruit ziet in een bepaalde browser. Je kan die prima even zelf doen door zelf de betreffende browser te installeren.
Damn, die site is lelijk! Moet je zien!
De zogenaamde doxa, we kunnen begrijpen dat er sites zijn die de test der goede smaak niet kunnen doorstaan. Vinden we ook heel erg, alleen willen we daar hier geen draadjes over hebben. In het verleden liepen die uit op nep-mails en spam acties naar de ontwerpers van die sites.Welk programma is nou eigenlijk het beste?
Dat is toch meestal een geval van persoonlijke smaak. Met de search kun je hier vele discussies over vinden, die meestal tot niets leiden. Probeer eventueel zelf een aantal programma's uit, de grote software fabrikanten hebben vaak trial versies die je van hun website kunt downloaden.Over het algemeen zijn discussies en vragen over bepaalde programma's ook beter op hun plaats in Client Software Algemeen.
Hoe krijg ik dit effect?
Hierover zijn vele topics te vinden met de search. En als het daar niet in staat kun je voor de verandering eens in de handleiding van je programma kijken. Ook zijn hier vele tutorial-sites over, en die zijn met zoekmachines als Google goed te vinden. Mocht je er dan nog niet uitkomen dan is je vraag meer dan welkom, aangezien het dan vast een interessant onderwerp is.Hoeveel moet ik hiervoor vragen?
Hierover zijn ook al meerdere topics geweest. Bij de diverse job-sites op het internet kun je hier meer informatie over vinden. Bedenk ook voor jezelf dat je een vooraf een prijsafspraak maakt, als je dat achteraf nog moet bepalen kun je alleen maar problemen daarmee krijgen.Wellicht is dit stukje uit de FAQ ook wel interessant.