[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 111 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.149.883 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Togi schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 23:16:
Als je de Hue dim switch bedoeld dan kan dat zover ik weet niet helaas
Mijn dochtertje heeft een armatuur hangen met 5 candles erin.
Omdat ze een nachtlampje wilde dacht ik om de schakelaar zo in te stellen dat er uiteindelijk 1 blijft branden op de laagste stand maar zover ik kon proberen lukte het me niet.
Ook dit kan met een Hue button (en iConnectHue).

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
bruce the boss schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 20:14:
[...]

Wil graag terugkomen op mijn eerder gestelde vraag en jullie diverse antwoorden daarop.

Ik wil de bestaande TL-bak laten hangen maar kan ik het oplossen met deze "schakelaar"

https://www.robbshop.nl/i...IjSmE5_27w-saAnarEALw_wcB

Deze inbouwen.... En kan ik dan verbinden met Philips Hue motion censor?
Geen probleem om deze Robbshop Zigbee schakel actor toe te passen. Let wel op met aanmelden; deze Zigbee schakel actor laat zich alleen vinden in de eerste 10 seconden nadat de spanning er op is gezet. Dus HUE app op lamp zoeken zetten en dan de Zigbee schakel actor onder spanning zetten, dan wordt deze in de HUE app gevonden als nieuwe lamp en kun je deze desgewenst hernoemen naar Tl-buis of iets dergelijks.

Eenmaal aangemeld in de HUE app kun je de Robbshop schakel actor op elke mogelijke manier bedienen zoals dit in de HUE app mogelijk is, dus ook met een sensor.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuldersbram
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:11
Dit kan wel door in de kamer scènes aan te maken waarbij maar 1 lamp aan staat en de andere uit. Deze scènes kan je vervolgens koppelen aan de dimmer switch knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Hoi even buurten hier met een klein vraagje. Ik heb twee Hue lightstrips gekocht, een voor achter het tv meubel en een voor achter de bank. Die eerste was iets te lang en die tweede iets te kort. Maar ik had gelezen over afknippen en verlengen dus zag daar een mooie oplossing in. Echter heeft de lange lightstrip op uit uiteinde een soort afdichting zitten waardoor ik het afgeknipte stuk niet kan koppelen. In ieder geval niet met de meegeleverde platte connector. Is er een manier om dat toch voor elkaar te krijgen?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:47
Theo74 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 23:30:
[...]

Geen probleem om deze Robbshop Zigbee schakel actor toe te passen. Let wel op met aanmelden; deze Zigbee schakel actor laat zich alleen vinden in de eerste 10 seconden nadat de spanning er op is gezet. Dus HUE app op lamp zoeken zetten en dan de Zigbee schakel actor onder spanning zetten, dan wordt deze in de HUE app gevonden als nieuwe lamp en kun je deze desgewenst hernoemen naar Tl-buis of iets dergelijks.

Eenmaal aangemeld in de HUE app kun je de Robbshop schakel actor op elke mogelijke manier bedienen zoals dit in de HUE app mogelijk is, dus ook met een sensor.
Bedankt voor je uitleg en deze schakelaar was als voorbeeld bedoeld. Hebben andere vergelijkbare schakelaars dat niet dat je ze binnen 10 seconden moet vinden? En kan het na die 10 seconden helemaal niet meer? Dat lijkt me toch ook sterk 🙈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 06:57
Als ik het zo lees, kun je hem vinden en hem koppelen elke keer nadat de stroom eraf is geweest....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 09:32

elsinga

=8-)

Tosun schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 22:11:
Is het mogelijk om met een dim switch enkel te bedienen dus bijvoorbeeld :

1ste klik = lamp 1
2de klik = lamp 2
3de klik = lamp 3 etc.

Of gaan ze allemaal aan?
Dat doe ik met het schakelen tussen verschillende scenes. Je maakt dan 1 scene met alleen lamp 1 aan, een tweede met lamp1 en 2 aan, et cetera. Die wijs je dan toe aan de dimmer na 1x, 2x, et cetera tikken.

Werkt prima en gewoon met de standaard Hue app.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Weet iemand hoe je het volgende kan doen.
Ik heb boven de eettafel die hue lampen wat feitelijk werkt als 1 lamp gekoppeld aan 1 dimmer, prima.

Maar hoe koppel ik dit aan google home assistant, daar krijg ik deze lamp niet als scene of iets te voorschijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Thijs B schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:01:
Weet iemand hoe je het volgende kan doen.
Ik heb boven de eettafel die hue lampen wat feitelijk werkt als 1 lamp gekoppeld aan 1 dimmer, prima.

Maar hoe koppel ik dit aan google home assistant, daar krijg ik deze lamp niet als scene of iets te voorschijn ?
Dan moet je lamp aan je bridge hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-09 20:27
sterremos schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:43:
[...]

Helaas niet, lees wel internet dat er vele er issues mee hebben. Mail gestuurd naar Philips maar daar mag ook niets van verwachten is de indruk.
Balen, koop je voor een hoop centen Hue en kan je niet koppelen aan HA.
Bij het autoriseren wordt je doorverwezen naar api.meethue.com. maar deze site werkt niet
Sinds vandaag werkt de koppeling weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
ik heb in de Hue een paar nieuwe Zones toegevoegd met bestaande lampen,
Hoe krijg ik het naar google home gesynchroniseerd, ik geef de opdracht om te synchroniseren maar komen niet voor in HA/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Niet online
dragon2 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:18:
[...]

Dan moet je lamp aan je bridge hangen.
wat bedoel je hiermee ?

uiteraard heb ik een hue bridge waaraan alle hue spul is gekoppeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Thijs B schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 13:33:
[...]

wat bedoel je hiermee ?

uiteraard heb ik een hue bridge waaraan alle hue spul is gekoppeld.
Je zei "1 lamp gekoppeld aan 1 dimmer" dus ik ging ervanuit dat die niet in je bridge hangen maar out of the box al aan elkaar gekoppeld waren. Is dat zo of niet? Zo ja, dan moet je ze eerst aan je bridge hangen. Zo nee, zie je je andere lampen wel in google dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Oftewel: heb je Hue gekoppeld aan GA en je lampen in de juiste kamer gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Niet online
dragon2 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 15:04:
[...]

Je zei "1 lamp gekoppeld aan 1 dimmer" dus ik ging ervanuit dat die niet in je bridge hangen maar out of the box al aan elkaar gekoppeld waren. Is dat zo of niet? Zo ja, dan moet je ze eerst aan je bridge hangen. Zo nee, zie je je andere lampen wel in google dan?
oke ja sorry zie nu ook de type fout er moest staan drie lampen.

Dus een armatuur waar drie hue lampen in zitten en gekoppeld aan de hue bridge die vervolgens ook te bedienen is vanuit google home.

dus zo iets.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zo3cP7eH7oKLUQBR0h-Lj0jfgXc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/a5baBWLk1o1S8AqFtBan4Krh.jpg?f=user_large

En ik wil dan vanuit google home met een stem commando de drie lampen in 1x aan/uit zetten of dimmen.
In de hue app maak ik dan een zone voor die hanglamp waar feitelijk drie lampen in hangen.

Maar dat is niet afzonderlijke te bedienen vanuit google home, althans mij lukt het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:15
Thijs B schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 16:55:
[...]
Maar dat is niet afzonderlijke te bedienen vanuit google home, althans mij lukt het niet :)
Je kan een routine maken in Google Home. Daar kun je ook exact aangeven welk commando je moet geven. Ik heb bijv. het commando "Zet de leeslamp aan" ingesteld, vanuit daar kun je opdracht geven om een scène van een zone aan te passen. Bij mij zet hij dan dus de zone "Leeslamp" op de scène Helder.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

[...]

Dus een armatuur waar drie hue lampen in zitten en gekoppeld aan de hue bridge die vervolgens ook te bedienen is vanuit google home.

dus zo iets.
[Afbeelding]

En ik wil dan vanuit google home met een stem commando de drie lampen in 1x aan/uit zetten of dimmen.
In de hue app maak ik dan een zone voor die hanglamp waar feitelijk drie lampen in hangen.

Ik zet die drie lampen in een aparte kamer of zone, dan kun je ze via Google Assistant prj a aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
[...]

dus zo iets.
[Afbeelding]

Google werkt met kamers, dus als je een kamer maakt met die 3 lampen dan kun je ze per stem gewoon besturen.

Ik heb zelf livingroom en extra lights (room), dus beide zijn los te besturen, en met een dimmerswitch kun je ze weer tergelijk aansturen mocht je dat willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:57

The Chosen One

Zie signature!

Ik wil die buitenhuisbesturing inschakelen maar inschakelen resulteert in -> inloggen (met apple id) -> "There are no Hue Bridges on your network".

Via iphone of ipad zelfde resultaat. Kan gewoon in de app de lampen bedienen, zie de bridge e.d.

Ervaring mee?

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
  • Nu online
bruce the boss schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 08:26:
[...]

Bedankt voor je uitleg en deze schakelaar was als voorbeeld bedoeld. Hebben andere vergelijkbare schakelaars dat niet dat je ze binnen 10 seconden moet vinden? En kan het na die 10 seconden helemaal niet meer? Dat lijkt me toch ook sterk 🙈
Dit type schakelactor welke o.a. Robbshop onder eigen naam verkoopt komt uit de fabriek van Sunricher.
Je vind veel identieke varianten in grijs, blauw, wit en oranje, allemaal dezelfde en van Sunricher.

In de gebruiksaanwijzing staat dat je de resetknop 5 keer kort achter elkaar moet indrukken om de schakelactor te laten vinden door de HUE app. Mijn ervaring is dat dit vaker niet dan wel werkt.
Als je de spanning op schakelactor zet en tegelijk de HUE app laat zoeken dan is het gelijk prijs.

Een goede optie voor leken is om de zekering in de groepenkast uit ze zetten van de betreffende ruimte, of waar de bewuste verlichting op is aangesloten. Dan veilig de schakelactor aansluiten op de bedrading.
Eenmaal alles aangesloten volgens schema dan de HUE app naar een nieuwe lamp laten zoeken en vervolgens de zekering weer aanzetten in de groepenkast. Met 5 a 10 seconden wordt de schakelactor gevonden in de HUE app.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
bruce the boss schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 08:26:
[...]

Dit is waar de meeste niet Hue producten last van hebben, dat ze alleen na het op spanning zetten voor een korte tijd naar een open netwerk zoeken!
Daarna gaan ze over naar touch link mode, dus met remote control linken kan pas na die 10 seconden! Is ook met Ikea producten.

Dit heeft te maken met het feit dat er twee manieren zijn om een ZigBee netwerk te joinen,
Classic join, van ZHA overgenomen, dan worden alle 15 ZigBee kanalen gescanned voor een open netwerk (bridge staat dan een aantal minuten open voor nieuwe devices)
Touchlinken, met ZLL geïntroduceerd, dan voeg je een device toe aan het netwerk door met bijvoorbeeld een remote op korte afstand het toe te voegen device te linken, om proces niet te lang te laten duren, worden hier maar 4 kanalen voor gebruikt! (11, 15, 20 en 25)

Het gevolg is dat je niet kunt touchlinken als je device niet op een van de 4 kanalen zit tijdens classic join, voor Hue hebben ze hier iets slims bedacht waardoor het wel kan, maar meeste andere leveranciers lossen het simpel op door maar een korte tijd classic join te doen en dan terug gaan naar een van de 4 touchlink kanalen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tijmenvn79
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-01 19:01
@robkrekel ik denk dat het een combinatie is geweest...
Ik heb de routine verwijderd en de lichtintensiteit aangepast en nu werkt het wel.
Heel erg bedankt voor jouw tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Niet online
Arjan90 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 16:58:
[...]

Je kan een routine maken in Google Home. Daar kun je ook exact aangeven welk commando je moet geven. Ik heb bijv. het commando "Zet de leeslamp aan" ingesteld, vanuit daar kun je opdracht geven om een scène van een zone aan te passen. Bij mij zet hij dan dus de zone "Leeslamp" op de scène Helder.
oke ben er nog niet zo lang mee bezig google routines had ik nog niet gebruikt, dat gaat idd een stuk beter.

nog niet alle lampen werken goed via google home dus daar moet ik even wat mee experimenteren en dan moet het wel lukken.

ik heb nu ff tijdelijk namelijk alles via google home :) pas als alle lampen in hele huis in orde zijn ga ik aan de slag met huidige dimmers en schakelaars te vervangen enzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph0t0nix
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:06
Ik heb al zo'n jaar of drie een Philips Hue hub in gebruik met zowel Hue lampen en switches als met een aantal Innr lampen. E.e.a. heeft al die tijd eigenlijk zonder problemen gewerkt. Sinds drie dagen, echter, zie ik rond 8:30 's ochtends een aantal van mijn Innr lampen knipperen waarna ze vervolgens niet meer bereikbaar zijn.

Als ik ze vervolgens even uit de fitting draai en er weer in draai dan knipperen ze twee keer snel (zoals verwacht). Als ik dan in de Hue app op 'zoek' druk knipperen ze 1× en zijn ze weer beschikbaar. Tot de volgende ochtend... Dan begint het spel weer opnieuw. Rond 8:30 beginnen enkele spots te knipperen en na een tijdje staan ze vol aan en zijn niet meer via app of gekoppelde switches te bedienen.

Meestal gaat het om dezelfde lampen die verdwijnen: GU10 lampjes op twee rails in het zitgedeelte van de woonkamer. Meestal blijft er van elke rail 1 lampje werken en verdwijnen de overige twee of drie van elke rail. Soms echter valt ook ineens een GU10 lampje van de rail in de achterkamer weg. Of de Innr spots die in een kast verwerkt zijn.

Ik heb geen idee waar dit aan zou kunnen liggen. Ik heb wel eens vaker een lampje 'verloren', bijvoorbeeld na een software-upgrade in de hub, maar dat dit nu drie dagen elke dag speelt gaat mijn pet teboven.

Een ding dat ik nog kan bedenken als mogelijk oorzaak (maar hoe???) is dat ik woensdag (dus voordat donderdag de eerste verdwijning plaats vond) even de stroom van de rails heb afgehaald. Of de innr spots in het kastje daar ook bij zaten zou ik even na moeten kijken. Maar goed... 1× de stroom eraf zou toch niet tot dagelijks hetzelfde probleem moeten leiden.

Iemand enig idee wat de oorzaak is en hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Ik heb een Hue lamp met bijbehorende Hue dimmer schakelaar. Ik heb GEEN Hue bridge.
Nu zou ik daar graag een Ikea bewegingsensor aan toe willen voegen dat ik dus de Hue lamp kan bedienen door de beweginsensor en ook nog steeds door de dimmer.

Kan dit en heb je dit ook daadwerkelijk zelf gedaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• funske
Dat gaat je absoluut niet lukken!!

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
funske schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:18:
Dat gaat je absoluut niet lukken!!
Heb je daar dan ervaring mee (en welke dan) ?

Zover ik weet:
Je kunt aan een lamp maar 1 remote koppelen. Als je een 2de remote wilt gebruiken dan koppel je de 2de remote aan de eerste remote. Bij Ikea onderling werkt dat in ieder geval zeker. Ik dacht dat dit ook onderdeel is van de Zigbee ZZL standaard wat zowel Ikea (met recente firmware) als Hue gebruiken.
Vandaar dat ik me afvroeg of iemand dat als eens had geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Een remote is totaal iets anders dan een beweging sensor. Maar probeer het uit zou ik zeggen, want ik denk niet dat er iemand is die dit geprobeerd heeft.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 15:33

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Heeft iemand ervaringen hoe de sync box + Home cinema + ARC aangesloten dient te worden?
Aangezien ARC alleen werkt met 1 HDMI apparaat, heb ik mijn steam link via mijn Home cinema set laten lopen.
Dus:

code:
1
[Steam Link] -> [Home cinema (ARC + blu-ray)] <-> [sync box] <-> [TV]

* Steam link:
- verlichting volgens beeld van de steamlink
- audio uit de Home cinema via ARC

* Blu-ray:
- verlichting volgens beeld van de blu-ray
- audio uit de Home cinema viai ARC

* TV/Apps
- verlichting volgens beeld van de Home cinema home screen???? |:(
- audio uit de Home cinema via ARC]

Deze laatste situatie is niet wenselijk.
In dat geval zou ik liever hebben dat er geen sync met de verlichting plaats vind.

Ik heb al zitten denken aan een HDMI splitter, maar die moet dan wel ARC ondersteunen.
Op de sync box kan ik vervolgens instellen dat altijd de verlichting wil syncen vanaf de steam link en alleen vanaf de Home cinema wanneer ik dat handmatig instel.
In dat geval zal de configuratie als volgt zijn:

code:
1
2
3
4
[Home cinema (ARC + blu-ray)] <-> [Splitter] <-> [TV HDMI 1 (ARC)]
                                              -> [sync box input 1]

[Steam Link] -> [sync box input 2] -> [TV HDMI 2]

Heeft iemand een betere oplossing, zo niet, heeft iemand tips voor een geschikte splitter?

Sometimes human's are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:16
jobr schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:04:
Ik heb een Hue lamp met bijbehorende Hue dimmer schakelaar. Ik heb GEEN Hue bridge.
Nu zou ik daar graag een Ikea bewegingsensor aan toe willen voegen dat ik dus de Hue lamp kan bedienen door de beweginsensor en ook nog steeds door de dimmer.

Voor zover ik weet niet, daar heb je de HUE bridge voor nodig

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Geven de Hue (colour) (E27) lampen zo weinig licht in verhouding met de lumen die er op staan?

Beetje overdreven gezegd maar voor me gevoel geeft een 'gewone/simpele' lamp met de helft van de lumen alsnog 2 keer zoveel licht.
Of geven de white/ambience lampen nog meer licht dan de colour varianten?

Had de bridge + 2 colour lampen besteld met de €70,- aanbieding dus dat is het probleem niet maar anders koop ik er nog witte bij en komen die kleur wel ergens anders.

De Lucca buitenlamp hangt ieg wel nu, geeft ook mooi licht. Gaat aan met zonsondergang.

[ Voor 3% gewijzigd door The Chosen One op 13-12-2020 20:38 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:13
The Chosen One schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:33:
Geven de Hue (colour) (E27) lampen zo weinig licht in verhouding met de lumen die er op staan?

Beetje overdreven gezegd maar voor me gevoel geeft een 'gewone/simpele' lamp met de helft van de lumen alsnog 2 keer zoveel licht.

Had de bridge + 2 colour lampen besteld met de €70,- aanbieding dus dat is het probleem niet maar anders koop ik er nog witte bij en komen die kleur wel ergens anders.

De Lucca buitenlamp hangt ieg wel nu, geeft ook mooi licht. Gaat aan met zonsondergang.
De 800 lumen gelden voor wittinten indd. Persoonlijk vind ik er zat licht vanaf komen in welke kleur dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

In de slaapkamer (waar ik weinig kom) hoef ik geen fancy verlichting perse, daar wil ik gewoon licht voor in de kast. Even kijken of het daar ook handig was maar i.c.m met een plafonniere komt er maar weinig licht uit voort. Dan maar een X euro kruidvat lamp daar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:32

Een beweging sensor kan niet zelf denken, die heeft een brein nodig oftewel een HUE Bridge die de sensor verteld wat hij moet schakelen en hoe en wanneer hij dat moet doen.

De motion sensor van Philips zelf vereist ook een Hue Bridge en dat is dus om deze reden.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDorus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08 16:35

deDorus

Meisje, ik ben een C-man...

sterremos schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 13:22:
[...]

Sinds vandaag werkt de koppeling weer..
Ja, idd. Ik heb hem zojuist ook kunnen koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@mduijvendijk Het lijkt me logisch dat de Hue Sync box niet werkt met apps van de TV zelf: daarvan gaat beeld immers niet via de box........

Of begrijp ik je verkeerd?

Even nieuwsgierig: moet de Hue sync box per se op de ARC-poort? Daar hangt namelijk mijn soundbar aan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 15:33

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Rallye schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:57:
@mduijvendijk Het lijkt me logisch dat de Hue Sync box niet werkt met apps van de TV zelf: daarvan gaat beeld immers niet via de box........

Of begrijp ik je verkeerd?

Even nieuwsgierig: moet de Hue sync box per se op de ARC-poort? Daar hangt namelijk mijn soundbar aan.....
Ja de Home cinema zorgt tevens voor de 5.1 audio.
Ik heb geen losse soundbar.

Met het geluid is op dit moment geen probleem, maar als ik via de Home cinema is heb bekeken en vervolgens een APP van de TV gebruik, dan blijft het menu beeld van de Home cinema via de sync box mijn lampen beinvloeden.

Sometimes human's are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
The Chosen One schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:33:

Ik heb een white en een white ambience lamp. Die eerste geeft ook veel meer licht dan de 2de als ik de 2de op dezelfde wit tint instel als de eerste.
Alleen als ik de 2de op wit zet geeft deze ook veel licht.
Dus wil je alleen warm wit licht dan geeft de White het meeste licht en is nog goedkoper ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Mixpower schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:06:
[...]

Een beweging sensor kan niet zelf denken, die heeft een brein nodig oftewel een HUE Bridge die de sensor verteld wat hij moet schakelen en hoe en wanneer hij dat moet doen.

De motion sensor van Philips zelf vereist ook een Hue Bridge en dat is dus om deze reden.
Deze video laat volgens mij wat anders zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 10:58

Oekol

waka waka hey hey

Weet iemand waar je boekjes kan downloaden van producten van Hue? Ik zit op Philips hue te kijken maar kan 't niet vinden. Wil even weten wat het betekent wanneer de buiten sensor rood wordt en de lampen niet aan gaan. Batterijen op of geen verbinding met de bridge. Kwam ook geen eenduidig antwoord in dit topic, heb ze namelijk beide langs zien komen...

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Nu online
Oekol schreef op maandag 14 december 2020 @ 23:13:
Weet iemand waar je boekjes kan downloaden van producten van Hue? Ik zit op Philips hue te kijken maar kan 't niet vinden. Wil even weten wat het betekent wanneer de buiten sensor rood wordt en de lampen niet aan gaan. Batterijen op of geen verbinding met de bridge. Kwam ook geen eenduidig antwoord in dit topic, heb ze namelijk beide langs zien komen...
Als de led van de sensor rood brandt dan is hij zijn verbinding met de Bridge kwijt.
Dit kan door stroomuitval, of simpel omdat hij zijn koppeling kwijt is.
Je kunt dit ook in de app controleren, onder accessoires, of hij nog verbonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 20:29

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Theo74 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:35:
[...]
Als de led van de sensor rood brandt dan is hij zijn verbinding met de Bridge kwijt.
Maar het gebeurt best vaak dat de sensor rood flitst als bij beweging ziet.
En dan gaat de lamp wel gewoon aan.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomvanschayk
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:20
DukeBox schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:21:
[...]

Ik heb zo ook mijn buitenlamp, werkt al jaren (althans, zo voelt het.. maar zeker 18 maanden) prima.
Bij werkte dit het afgelopen jaar ook zo echter sinds een paar weken schakelt de lamp na 10 minuten uit in plaats terug naar de oorspronkelijke scene. Dit staat wel ingesteld in de instellingen van de sensor. Al een paar keer alle scènes weggegooid en opnieuw begonnen, zonder het gewenste resultaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas20
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 15:37
Tomvanschayk schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:54:
[...]

Bij werkte dit het afgelopen jaar ook zo echter sinds een paar weken schakelt de lamp na 10 minuten uit in plaats terug naar de oorspronkelijke scene. Dit staat wel ingesteld in de instellingen van de sensor. Al een paar keer alle scènes weggegooid en opnieuw begonnen, zonder het gewenste resultaat..
Ik krijg dit ook niet werkend, mijn lampen gaan op een bepaalde routine aan, en zouden bij beweging feller en daarna terug naar de vorige stand moeten gaan.
Het lijkt echt alsof er altijd precies in de 3 minuten speling die er is, beweging wordt geconstateerd waardoor de vorige stand nog “uit” is. Heel soms werkt het namelijk wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeZZHoe798
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 17:34
Zijn er hier ook mensen met ervaring met de outdoor lightstrip? Ik wil de lichtintensiteit kunnen instellen en heb begrepen dat hiervoor een bridge nodig is. Omdat ik alleen wil testen heb ik een bridge geleend , waarschijnlijk afkomstig van een starterskit. Bridge aangesloten, app geinstalleerd maar als ik de app start vind hij wel de bridge maar vervolgens geen lightstrip. De afstand tussen lightstrip en bridge bedraagt 0,75 meter. Wat zie ik over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:29
@KeZZHoe798 Hue lampen zijn alleen in het eerste halve uur dat ze (weer) spanning hebben vindbaar.
Wellicht heb je daar last van?

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeZZHoe798
jwhoogervorst schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:13:
@KeZZHoe798 Hue lampen zijn alleen in het eerste halve uur dat ze (weer) spanning hebben vindbaar.
Wellicht heb je daar last van?
Ik ga dat eens proberen, bedankt! Ik merk ook dat het handmatig toevoegen niet werkt. Ik kan een ruimte aanmaken met daarin3 hue lampen (1t/m3) maar omdat ik geen lampen heb maar een lichtslang vink ik de lampen uit. Misschien moet ik dat niet doen.
Ik speel nog even verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeZZHoe798
En inderdaad ; 1 lamp hernoemen en de 6 cijferige code van de omvormer invoeren en klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Nu online
aawe mwan schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:34:
[...]

Ik zou HUE/Signify even bellen op 00800 - 744 547 75 en je vraag voorleggen, ik ken hem niet.
Dit gaat overigens sneller als een e-mail sturen want antwoord daarop kan soms weken duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Goedemorgen,

Ik heb een vraag m.b.t. de Hue White Ambiance Bluetooth + dimmer set.

Bij het gebruik van de dimmer wordt er telkens gewisseld tussen dezelfde 4 standen (scenes?) wanneer je op de inschakel-knop drukt; gedimd geel, helder geel, wit en blauw licht. Kan dit gedrag aangepast worden? Ik zou graag de witte en blauwe standen willen verwijderen.

Ik heb op Youtube wel een filmpje gevonden waarin het gedrag van de dimmer aangepast wordt (en waar mijn 'probleem' mee opgelost zou worden) maar ik krijg de indruk dat dit niet kan zonder bridge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:35

CeesKees

I rest my Kees

Cannoli schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:28:
Goedemorgen,

Ik heb een vraag m.b.t. de Hue White Ambiance Bluetooth + dimmer set.

Bij het gebruik van de dimmer wordt er telkens gewisseld tussen dezelfde 4 standen (scenes?) wanneer je op de inschakel-knop drukt; gedimd geel, helder geel, wit en blauw licht. Kan dit gedrag aangepast worden? Ik zou graag de witte en blauwe standen willen verwijderen.

Ik heb op Youtube wel een filmpje gevonden waarin het gedrag van de dimmer aangepast wordt (en waar mijn 'probleem' mee opgelost zou worden) maar ik krijg de indruk dat dit niet kan zonder bridge.
Om het volle potentieel van Hue te unlocken heb je inderdaad een bridge nodig. Daarmee zijn (alle) instellingen te wijzigen, programmas/gedrag/timers in te stellen enz enz.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spokje
Philips had dat BT lekker achterwege moeten laten. Levert toch alleen maar onduidelijkheid op. Mensen zien op internet filmpjes van wat Hue allemaal kan, maar vervolgens kan hun lampje met dimmer alleen maar aan- en uit. Geen slimme zet van Signify wat mij betreft.
Flix20 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:46:
[...]

Vind het opzich wel handig nu bij m'n verbouwing.
Heb nog geen wifi hangen maar wel al m'n spots aan het inbouwen en testen. Dat werkt gelukkig wel via BT
Ok, tijdens een verbouwing is het handig :P

[ Voor 38% gewijzigd door spokje op 16-12-2020 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
spokje schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:31:
Philips had dat BT lekker achterwege moeten laten. Levert toch alleen maar onduidelijkheid op. Mensen zien op internet filmpjes van wat Hue allemaal kan, maar vervolgens kan hun lampje met dimmer alleen maar aan- en uit. Geen slimme zet van Signify wat mij betreft.
Heb nog geen wifi hangen maar wel al m'n spots aan het inbouwen en testen. Dat werkt gelukkig wel via BT

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04-2024

Troubular

The One and Only

Zoals velen hebben wij voor een groot deel van de woning alle lampen vervangen door Philips Hue (E27/GU10 en speciale armaturen van Philips).

Werkt perfect en is ook prima te schakelen met de mobiel, schakelaars van Philips etc.

Probleem is dat gasten veelal het niet snappen en 'per ongeluk' de schakelaars omzetten (en daarmee de lamp van de stroomhalen) etc.

Helaas is er voor onze armaturen (Jung wit AS500) geen Friends of Hue schakelaar beschikbaar en we hebben andere (Robbshop) geprobeerd, maar die staan voor geen meter i.v.m. kleurverschil.

Ik heb nu de oplossing van petermdevries, maar eigenlijk vind ik dat toch minder mooi.
(Kleurafwijking en het voelt alsof je terug bent naar opbouw schakelmateriaal).

Is er een converter te krijgen waardoor je bestaand schakelmateriaal kan gebruiken of Friends of Hue schakelaar waarvan je ook de wippen kan vervangen ?
(Oplossingen vanardenne en Dutchgrover vind ik briljant gevonden maar voor mij te lastig).

Laatste alternatief wat ik zelf kan verzinnen is in de woonkamer/keuken (1 grote ruimte) al het schakelmateriaal vervangen door een merk/serie waarvan ook FoH materiaal beschikbaar is.
(Wat helaas flink in de papieren loopt)

Bonusvraag: behalve de hue button van Philips (die ook niet over inbouwpotten past) is er een schakelaar met een knop/schakelaar ?
(Nagenoeg alle zijn er 2).

"We are what we repeatedly do. Excellence, then is not an act but a habit."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:22
spokje schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:31:

[...]

Ok, tijdens een verbouwing is het handig :P
De dimmer uit die set is via ZigBee direct gekoppeld aan de lamp. Dat staat los van BT.

Verder wel eens met je conclusie dat BT onduidelijkheid oproept, alhoewel Signify daar wel informatie over geeft op de website en verpakking wat wel/niet kan via BT.
En BT geeft uiteraard een lagere instapdrempel (goedkoper, geen 'kastjes' installeren) waardoor meer klanten in het Hue systeem terecht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 17:16
Troubular schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:16:
Zoals velen hebben wij voor een groot deel van de woning alle lampen vervangen door Philips Hue (E27/GU10 en speciale armaturen van Philips).

Werkt perfect en is ook prima te schakelen met de mobiel, schakelaars van Philips etc.

Probleem is dat gasten veelal het niet snappen en 'per ongeluk' de schakelaars omzetten (en daarmee de lamp van de stroomhalen) etc.

Helaas is er voor onze armaturen (Jung wit AS500) geen Friends of Hue schakelaar beschikbaar en we hebben andere (Robbshop) geprobeerd, maar die staan voor geen meter i.v.m. kleurverschil.

Ik heb nu de oplossing van petermdevries, maar eigenlijk vind ik dat toch minder mooi.

Is er een converter te krijgen waardoor je bestaand schakelmateriaal kan gebruiken of Friends of Hue schakelaar waarvan je ook de wippen kan vervangen ?
(Oplossingen vanardenne en Dutchgrover vind ik briljant gevonden maar voor mij te lastig).

Laatste alternatief wat ik zelf kan verzinnen is in de woonkamer/keuken (1 grote ruimte) al het schakelmateriaal vervangen door een merk/serie waarvan ook FoH materiaal beschikbaar is.

Bonusvraag: behalve de hue button van Philips (die ook niet over inbouwpotten past) is er een schakelaar met een knop/schakelaar ?
Als het goed is passen de Scenic Gira FOH schakelaars in het Jung materiaal. Ik moet ze zelf nog kopen en proberen, maar heb op internet al wel eens nette foto's gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05:01
Flix20 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:46:
[...]

Ik vind het ook reuze makkelijk. In mijn vakantie huis geen Wifi.. maar kan de lampen prima via BT bedienen.
Ik wacht wel totdat een bridge aan 4G gelinkt kan worden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
flyingdutchboy schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:24:
[...]

Ik vind het ook reuze makkelijk. In mijn vakantie huis geen Wifi.. maar kan de lampen prima via BT bedienen.
Ehh, dat kan gewoon :+

edit; of bedoel je.... 8)7 ahhh laat maar

[ Voor 6% gewijzigd door spokje op 16-12-2020 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
Nu zou ik daar graag een Ikea bewegingssensor aan toe willen voegen dat ik dus de Hue lamp kan bedienen door de bewegingssensor en ook nog steeds door de dimmer.

Ja dat kan, als je de volgende stappen volgt (heb dit met Ikea Remote en Philips Dimmer Switch gedaan, maar zou ook met Ikea Sensor moeten werken);
- Reset Ikea Sensor/Remote
- Zorg dat minimaal 1 Lamp die al met Hue dimmer gelinked is aanstaat en in de buurt is
- Link Ikea Sensor/Remote met Hue Dimmer Switch, door te gelijk voor minimaal 10 seconden Link knop op Ikea Senor/Remote in te drukken en voor Hue Dimmer Switch de 1 knop in te drukken
- Als beide device aan elkaar linken zal op zowel Hue Dimmer Switch als Ikea Senor/Remote led gaan knipperen en als het gelukt is zal Hue kort groen knipperen en Ikea ff sneller knipperen (als ik het me goed herinner ;) )
- Als laatste link je met de Ikea Senso/Remote de lampen die je wilt bedienen, middels link knop.

De link knop zat bij Remote bij de batterij, deksel moet er dan ff af.

• Erik1971
aawe mwan schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:34:
[...]

Doet hij ook wanneer batterij bijna leeg is! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Laatst online: 18-09 20:29

aawe mwan

Wat ook leuk is:

flyingdutchboy schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:24:
[...]
Daar hoef je niet op te wachten want dat kan nu al gewoon, als je de bridge koppelt met een Archer MR200.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05:01
aawe mwan schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 07:54:
[...]

Daar hoef je niet op te wachten want dat kan nu al gewoon, als je de bridge koppelt met een Archer MR200.
Ja, dank je wel. dat klopt inderdaad. Soortgelijk router heb ik ooit overwogen voor dit vakantiehuis. Uiteindelijk niet gedaan, in plaats daarvan mobile Hotspot aangezet op mijn mobiel. Alle apparaten konden daarmee verbinden (behalve vermoedelijk een HUE bridge)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:57
Ik wil graag schakelaars gaan vervangen voor zigbee schakelaars omdat er te veel huisgenoten zijn die nu de normale schakelaars gebruiken.
In onderstaande foto van de schakelaars die ik als eerste wil vervangen. Wat is de beste optie?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ynVbDJUwtTQAiIs5DAvwBPa1Bw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8DUfNngBHKtnDWG1UxLFyXMD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
Ik ben op zoek naar een afstandbediening die je kan koppelen in Hue,
De Hue is ook verbonden met Google home.
Soms als je visite heb is het omslachtig en niet nodig om te roepen naar GH, dat er een bepaalde lamp aan of uit moet. en om dan via je telefoon te pakken om weer te schakelen is ook weer omslachtig, een AB is in deze een stuk toegankelijker.
nu zie ik dat er een Hue Smart button ook verkrijgbaar is, hoe is jullie ervaring in deze?

We hebben in de kamer en daar hebben we 5 verschillende Hue lampen .
en we willen deze niet soms niet allemaal te gelijk aan hebben.
Kan je moet de buttun het zo instellen dat je met verschillende drukacties een bepaalde 1 van 5 kamer/zone aan en uit kan zetten.

Ben benieuwd wat de andere mogelijkheden er zijn en jullie gebruiken om verschillende kamers/zones aan en uit te zetten

Ron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
sterremos schreef op zondag 20 december 2020 @ 12:10:
Ik ben op zoek naar een afstandbediening die je kan koppelen in Hue,
De Hue is ook verbonden met Google home.
Soms als je visite heb is het omslachtig en niet nodig om te roepen naar GH, dat er een bepaalde lamp aan of uit moet. en om dan via je telefoon te pakken om weer te schakelen is ook weer omslachtig, een AB is in deze een stuk toegankelijker.
nu zie ik dat er een Hue Smart button ook verkrijgbaar is, hoe is jullie ervaring in deze?

We hebben in de kamer en daar hebben we 5 verschillende Hue lampen .
en we willen deze niet soms niet allemaal te gelijk aan hebben.
Kan je moet de buttun het zo instellen dat je met verschillende drukacties een bepaalde 1 van 5 kamer/zone aan en uit kan zetten.

Ben benieuwd wat de andere mogelijkheden er zijn en jullie gebruiken om verschillende kamers/zones aan en uit te zetten

Ron
Nogal een basic vraag die ook al in de startpost staat, mgoed.
Ik neem maar even aan dat je al een bridge hebt.
Iedere hue afstandsbediening kun je gebruiken voor wat jij wil. Dus de dimmerswitch, tap of button, al werken ze allemaal net even anders.
Je maakt kamers en scenes aan en die hang je dan aan je afstandsbedienig. Als je meer dan 2 scenes wilt (max 5) en niet afhankelijk van tijd neem dan de dimmer, wel genoeg aan 2 en wil je afhankelijk van tijd dan de button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
patrickt35 schreef op zondag 20 december 2020 @ 09:16:
Ik wil graag schakelaars gaan vervangen voor zigbee schakelaars omdat er te veel huisgenoten zijn die nu de normale schakelaars gebruiken.
In onderstaande foto van de schakelaars die ik als eerste wil vervangen. Wat is de beste optie?
Dat is de Reflex SI serie zo te zien. Is nog niet in Friends of Hue vorm volgens mij. Weet niet of je complete Zigbee schakelaars kunt vinden. Wat wel eventueel kan:

- Per schakelaar 1x Hue Tap, verwijder de Enocean Zigbee module
- En dan een Eltako FT55R schakelaar, bijv hier te koop

Je plaats dan de module uit de Hue tap in de FT55R schakelaar en gebruik de dubbele wip. Dit geeft je vier schakelopties in de Hue app (net als bij de Tap). Je kunt ook evt een Friends of Hue module gebruiken, dan heb je ook nog de longpress erbij.

Het is helaas relatief duur en je houdt een tap behuizing en de generieke Enocean module uit de Eltako over. Die Enocean modules kan je eventueel nog gebruiken met een Enocean USB stick en een Raspberry Pi, zo heb ik via HomeBridge in HomeKit extra schakelaars gemaakt (bijv om playlists te starten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:04
Vraagje. In mijn werkkamer (logeerkamer pre corona) heb ik nu een hue ambiance E60 hangen. Deze geeft mij wat te weinig licht als ik er werk. Nu vroeg ik mij af of een led paneel, de vierkante van 30x30 of de ronde meer licht geeft. Weet iemand dat if is er ergens een overzichtje van de lichtopbrengst van de verschillende hue lampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 13:28
Ik zit te denken om m'n Philips Hue lichtplan uit te breiden. Het gaat vooral om een beetje sfeerverlichting bij de tv voor tijdens games en films. Wat zouden jullie hiervoor aanraden, een bloom of een lichtbalk? Ik kom er niet echt uit wat hierin de verschillen zijn in soort licht, eigenschappen of de grote voordelen ten opzichte van elkaar. Jullie ervaring met beide of één van deze twee lampen? De rest van de kamer hangt vol met Philips hue spotjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:22
HEY_DUDE schreef op zondag 20 december 2020 @ 15:54:
Vraagje. In mijn werkkamer (logeerkamer pre corona) heb ik nu een hue ambiance E60 hangen. Deze geeft mij wat te weinig licht als ik er werk. Nu vroeg ik mij af of een led paneel, de vierkante van 30x30 of de ronde meer licht geeft. Weet iemand dat if is er ergens een overzichtje van de lichtopbrengst van de verschillende hue lampen?
De officiële Hue-site geeft bij de productspecificaties de totale lichtstroom in lumen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
HEY_DUDE schreef op zondag 20 december 2020 @ 15:54:
De white (=warm wit) geeft ook meer licht dan de white ambiance bij dezelfde kleur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36

Prx

Troubular schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:16:

Heb dezelfde serie en heb deze in de bookmarks staan:
https://www.jung.de/nl/10...dzender-voor-philips-hue/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 09:32

elsinga

=8-)

dragon2 schreef op zondag 20 december 2020 @ 12:50:
[...]

Je maakt kamers en scenes aan en die hang je dan aan je afstandsbedienig. Als je meer dan 2 scenes wilt (max 5) en niet afhankelijk van tijd neem dan de dimmer, wel genoeg aan 2 en wil je afhankelijk van tijd dan de button.
Ook de button kan 5 scenes aan, alleen raak je daardoor wel de tijdafhankelijke schakeling kwijt. Bij de dimmer die tijdsafhankelijke schakeling nog niet gezien, dus als je dat wil kom je bij de button uit. De dimmer kan met zijn 4 schakelaars ook omhoog/omlaag dimmen, de button kan alleen omlaag meen ik.

Ik gebruik ze door elkaar heen, de buttons op de plek van waar eerder de fysieke lichtschakelaars zaten, de dimmers op andere plekken. Dimmer is net iets goedkoper dan button.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12:25
elsinga schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:33:
[...]

Ook de button kan 5 scenes aan, alleen raak je daardoor wel de tijdafhankelijke schakeling kwijt. Bij de dimmer die tijdsafhankelijke schakeling nog niet gezien, dus als je dat wil kom je bij de button uit. De dimmer kan met zijn 4 schakelaars ook omhoog/omlaag dimmen, de button kan alleen omlaag meen ik.

Ik gebruik ze door elkaar heen, de buttons op de plek van waar eerder de fysieke lichtschakelaars zaten, de dimmers op andere plekken. Dimmer is net iets goedkoper dan button.
Met de button kun je, bij iConnecthue, zowel omhoog alsook omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-09 10:26
Vorige week ook de stap naar slimme verlichting gezet en een Philips Hue starter pack gekocht. Gisteren geprobeerd de boel te installeren. Bij het instellen van de bridge werd er een software update gevonden en geïnstalleerd. Echter was deze na een half uur nog niet klaar. Na een uur heb ik de Hue app maar van mijn telefoon verwijderd omdat ik geen stap verder kwam. Ook heb ik de bridge opnieuw opgestart. Na het opnieuw installeren van de app werd de bridge gevonden en gekoppeld. Echter waren de twee lampen uit de starter pack niet zichtbaar voor de bridge. Beide lampen stonden aan. Ook het koppelen van accessoires lukt niet (dimmer switch).

Situatie is nu als volgt. De bridge is online (alle 4 lampjes branden) en deze is ook goed gekoppeld met de app. De bridge vindt alleen de lampen niet. Wanneer ik de Hue Bluetooth app gebruik zijn de lampen wel te koppelen, maar zodra ik ze over wil zetten op de bridge dan gaat dat weer niet. Ik denk daarom dat er iets fout is gegaan bij die software update van de bridge. Heeft iemand enig idee hoe ik de software van de bridge weer aan de praat krijg? Een factory reset heb ik al tweemaal geprobeerd, zonder effect.

Wellicht heeft er iemand nog een briljante ingeving :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Nu online
Sonny7 schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:10:
Vorige week ook de stap naar slimme verlichting gezet en een Philips Hue starter pack gekocht. Gisteren geprobeerd de boel te installeren. Bij het instellen van de bridge werd er een software update gevonden en geïnstalleerd. Echter was deze na een half uur nog niet klaar. Na een uur heb ik de Hue app maar van mijn telefoon verwijderd omdat ik geen stap verder kwam. Ook heb ik de bridge opnieuw opgestart. Na het opnieuw installeren van de app werd de bridge gevonden en gekoppeld. Echter waren de twee lampen uit de starter pack niet zichtbaar voor de bridge. Beide lampen stonden aan. Ook het koppelen van accessoires lukt niet (dimmer switch).

Situatie is nu als volgt. De bridge is online (alle 4 lampjes branden) en deze is ook goed gekoppeld met de app. De bridge vindt alleen de lampen niet. Wanneer ik de Hue Bluetooth app gebruik zijn de lampen wel te koppelen, maar zodra ik ze over wil zetten op de bridge dan gaat dat weer niet. Ik denk daarom dat er iets fout is gegaan bij die software update van de bridge. Heeft iemand enig idee hoe ik de software van de bridge weer aan de praat krijg? Een factory reset heb ik al tweemaal geprobeerd, zonder effect.

Wellicht heeft er iemand nog een briljante ingeving :-)
Je lampen zelf zijn nu wel nog gekoppeld aan de bridge. Alleen die bridge 'bestaat niet meer' na je reset.
Je zult de lampen even handmatig moeten toevoegen dmv het serie nummer welke op de lampen staan.

Overigens schijnt het normaal te zijn dat een update zo lang duurt. Volgende keer dus gerust een dag laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Het lijkt er inderdaad op dat de Bridge en de lampen nu niet meer gekoppeld zijn. Lampen zijn te koppelen met een Bridge gedurende het eerste half uur nadat ze van de stroom zijn geweest. Ik zou de lampen dus even van de stroom halen en ze dan proberen te koppelen aan de Bridge.

Een update voor de Bridge is overigens meestal sneller dan voor de lampen.

[ Voor 20% gewijzigd door Rallye op 21-12-2020 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
Flix20 schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:20:
[...]

Je lampen zelf zijn nu wel nog gekoppeld aan de bridge. Alleen die bridge 'bestaat niet meer' na je reset.
Je zult de lampen even handmatig moeten toevoegen dmv het serie nummer welke op de lampen staan.

Overigens schijnt het normaal te zijn dat een update zo lang duurt. Volgende keer dus gerust een dag laten draaien.
De lampen zijn nooit gekoppeld geweest. Vanuit de doos waren de twee lampen al gekoppeld aan de bridge, maar niet bereikbaar volgens de bridge, ze hebben geen seconde gewerkt via de bridge.
Vervolgens heb ik de lampen verwijderd en heb ik geprobeerd ze weer toe te voegen. Dit lukt helaas op geen enkele manier. De bridge vindt de lampen niet. Ook het handmatig zoeken met het serie nummer werkt niet. Er is iets niet oké met de bridge, maar weet niet hoe ik het kan fixen.
Het lijkt er inderdaad op dat de Bridge en de lampen nu niet meer gekoppeld zijn. Lampen zijn te koppelen met een Bridge gedurende het eerste half uur nadat ze van de stroom zijn geweest. Ik zou de lampen dus even van de stroom halen en ze dan proberen te koppelen aan de Bridge.

Een update voor de Bridge is overigens meestal sneller dan voor de lampen.
Meerdere malen geprobeerd, maar de lampen worden niet gevonden. De lampen zelf werken prima, want koppeling via bluetooth werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Nu online
Sonny7 schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:57:
[...]

De lampen zijn nooit gekoppeld geweest.
Dat zijn ze wel, want je schrijft zelf;
. De lampen zelf werken prima, want koppeling via bluetooth werkt perfect.
Vanuit de doos waren de twee lampen al gekoppeld aan de bridge, maar niet bereikbaar volgens de bridge, ze hebben geen seconde gewerkt via de bridge.
Vervolgens heb ik de lampen verwijderd en heb ik geprobeerd ze weer toe te voegen. Dit lukt helaas op geen enkele manier. De bridge vindt de lampen niet. Ook het handmatig zoeken met het serie nummer werkt niet. Er is iets niet oké met de bridge, maar weet niet hoe ik het kan fixen.
De lampen zelf denken nu dat ze gekoppeld zijn en zullen daardoor niet meer zichtbaar zijn voor de bridge welke je gereset hebt.

Toevallig ben ik hier zelf ook dit weekend tegenaan gelopen.
Had een aantal nieuwe lampen in het nieuwe huis dmv Bluetooth gekoppeld.
Dit weekend de Bridge over verhuisd en toen kon de bridge de nieuwe lampen niet meer vinden.

Het handmatig zoeken op het serienummer was uiteindelijk dat wat voor mij werkte. Maar een enkele lamp werkte bij mij ook niet direct. Toen ik een aantal serienummers toegevoegd heb kwamen ze ineens naar boven bij de instellingen en kon ik het afronden.

In de tussentijd ook wel een aantal keer de stroom eraf gehad, van zowel de router/modem, bridge en de lampen. Wellicht zou je dat nog eens kunnen proberen.

Maar als je het idee hebt dat het probleem in de bridge zit, kunnen wij daar vanaf hier weinig aan doen en zul je met Hue zelf even contact moeten opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyhenkie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 09:06
elsinga schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:33:
[...]

Met de button kun je zowel omhoog als omlaag dimmen.............button ingedrukt houden is omlaag...even loslaten en weer ingedrukt houden is omhoog :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
Flix20 schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:03:
[...]

Dat zijn ze wel, want je schrijft zelf;

[...]

[...]

De lampen zelf denken nu dat ze gekoppeld zijn en zullen daardoor niet meer zichtbaar zijn voor de bridge welke je gereset hebt.

Toevallig ben ik hier zelf ook dit weekend tegenaan gelopen.
Had een aantal nieuwe lampen in het nieuwe huis dmv Bluetooth gekoppeld.
Dit weekend de Bridge over verhuisd en toen kon de bridge de nieuwe lampen niet meer vinden.

Het handmatig zoeken op het serienummer was uiteindelijk dat wat voor mij werkte. Maar een enkele lamp werkte bij mij ook niet direct. Toen ik een aantal serienummers toegevoegd heb kwamen ze ineens naar boven bij de instellingen en kon ik het afronden.

In de tussentijd ook wel een aantal keer de stroom eraf gehad, van zowel de router/modem, bridge en de lampen. Wellicht zou je dat nog eens kunnen proberen.

Maar als je het idee hebt dat het probleem in de bridge zit, kunnen wij daar vanaf hier weinig aan doen en zul je met Hue zelf even contact moeten opnemen.
Dank voor je advies. Heb het volgende geprobeerd. Lampen uit, router en bridge van de stroom en opnieuw opstarten, lampen aan, lampen werden wederom niet herkend door de bridge.

Vervolgens de Hue Bluetooth app opnieuw gedownload en geprobeerd om de lampen via deze weg te koppelen aan mijn telefoon. Dat lukte, vervolgens lampen bijgewerkt naar nieuwste software (succesvol) en een reset van de lamp gedaan via de app. Vervolgens nogmaals gezocht naar de lampen via de reguliere Hue app, wederom zonder succes, lampen werden niet gevonden.

factory reset Hue bridge gedaan en daarna nogmaals lampen gezocht (stonden aan), wederom niet gevonden.

Als laatste stap de lampen weer via Bluetooth toegevoegd via de bluetooth app, dit was succesvol. Vanuit deze app kun je ze over laten zetten naar een bridge. Ook dit werkte niet (zie screenshot):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xMld9t9tMfYjNIFzzgPFo3QnoZQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DdKc52GA4cKKm45ogILm7rzh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w0rJKS6QXVXq1yGBooAVh46p1mA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G00oAmTijstvHNxL8rRu1kSR.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deheij1
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 29-10-2024
Ik kon het hier niet zo gauw vinden. Ik heb een led lamp gekocht met een 3 staps dimmer, hoe kan ik deze laten opnemen in mn hue omgeving middels een zigbee dimmer? Kan dit uberhaupt en zijn er wellicht andere oplossingen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anghell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:09
Een nieuwe versie van de Hue dimmer: https://hueblog.com/2020/...eration-gets-more-modern/

Belangrijkste verschil: een groter oppervlak waardoor deze beter past over bestaande schakelaars!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 18:25
Nice, was net aan het kijen voor nieuwe dimmers, dan wacht ik even tot deze beschikbaar komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:46
Anghell schreef op maandag 21 december 2020 @ 15:57:
Een nieuwe versie van de Hue dimmer: https://hueblog.com/2020/...eration-gets-more-modern/

Belangrijkste verschil: een groter oppervlak waardoor deze beter past over bestaande schakelaars!
Wat ik mij afvraag is of mensen hier ook bestaande schakelaars in hun woning weghalen en deze vervangen voor die van hue. Of is dat niet slim? Want hoe krijg je ze dan bijvoorbeeld nog echt “hard” uit zeg maar. Stel je bridge is stuk, dan werkt niks meer of zie ik dit verkeerd? Ik ga in maart onze hele huis van binnen renoveren en ben opzoek naar een goede oplossing/lichtplan

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 11:47
Alekz87 schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:28:
[...]

Wat ik mij afvraag is of mensen hier ook bestaande schakelaars in hun woning weghalen en deze vervangen voor die van hue. Of is dat niet slim? Want hoe krijg je ze dan bijvoorbeeld nog echt “hard” uit zeg maar. Stel je bridge is stuk, dan werkt niks meer of zie ik dit verkeerd? Ik ga in maart onze hele huis van binnen renoveren en ben opzoek naar een goede oplossing/lichtplan
Ik ben bezig met nieuwbouw.
Hier heb ik straks alleen nog Friends of Hue switches, en alleen nog Hue lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 10:37

rally

Deyterra Consultancy

Obelixxx schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:31:
[...]

Ik ben bezig met nieuwbouw.
Hier heb ik straks alleen nog Friends of Hue switches, en alleen nog Hue lampen.
Ik heb overall Hue en Friends of Hue (Gira Senic's) geplaatst (aangevuld met Shelly's) in onze nieuwbouw woning. Er zijn slechts 2 lampen die niet "slim" zijn. Dat is die van de afzuigkap en die van de koelkast. Zelfs de kerstverlichting is slim.

En naar mijn mening dat werkt echt geweldig. Mijn vrouw begint Google nu ook te gebruiken om met haar stem commando's te geven.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:46
rally schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:39:
[...]

Ik heb overall Hue en Friends of Hue (Gira Senic's) geplaatst (aangevuld met Shelly's) in onze nieuwbouw woning. Er zijn slechts 2 lampen die niet "slim" zijn. Dat is die van de afzuigkap en die van de koelkast. Zelfs de kerstverlichting is slim.

En naar mijn mening dat werkt echt geweldig. Mijn vrouw begint Google nu ook te gebruiken om met haar stem commando's te geven.
Er zijn dus in je hele huis geen een “normale” schakelaars in de muur aangesloten op het lichtnet? Ik moet mij echt eens gaan verdiepen hierin. Heel gaaf! Zo blijft de gestuukte muur mooi heel ;)

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:37
Ik heb ook een serie van twee dimmers, een serie van twee dimmers en twee schakelaars weggehaald en vervangen door een Smart button. Bij mijn zus heb ik in totaal 10 dimmers weggehaald en door een Smart button en Hue dimmer vervangen. Alle schakelverbindingen in de doos doorverbonden en dichtgesmeerd.

Ik zie hier veelvuldig de vraag langskomen om bestaand schakelmateriaal geschikt te maken voor HUE. Ik heb een wat drastischer keuze gemaakt en alle schakelmateriaal weggehaald. Overigens worden de Smart buttons zelden gebruikt omdat het licht automatisch aan- en uitgaat. Of als het donker wordt, of als er beweging is (keuken). Bijsturen is mogelijk met de dimmers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Nu online
deheij1 schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:24:
Ik kon het hier niet zo gauw vinden. Ik heb een led lamp gekocht met een 3 staps dimmer, hoe kan ik deze laten opnemen in mn hue omgeving middels een zigbee dimmer? Kan dit uberhaupt en zijn er wellicht andere oplossingen?
Een 3 staps dimbare lamp is niet ook apart te dimmen met een normale leddimmer.
Neem een normale Zigbee leddimmer en sluit hier een normale dimbare ledlamp op aan.
Of neem een HUE lamp, zet die ongeschakelt/ongedimd permanent op 230 volt en regel de rest met de HUE app en/of HUE of FoH schakelaars/dimmers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extranion
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 22:32
Ik heb al mijn philips hue en philips living color lampen 5 jaar geleden gekocht.
Binnen afgelopen jaar is de bridge, 2 E27 lampen en een philips living color kapot gegaan.

Bij de bridge en eerste lamp had ik nog zoiets van ja kan gebeuren aangezien ik er best veel heb. Maar bij de tweede gebeld en toen zeide ze dat ze nu niks konden doen maar als er nog meer kapot ging ik maar terug moest bellen. lekker afschepen maar goed denk nou ja koop wel nieuwe.

Maar nu is dus ook mijn philips iris clear living color kapot gegaan.

Dus even gebeld aangezien er toch op de specificatie staat dat de living color lamp (waar je de lamp niet kan vervangen) 20.000 branduren mee gaat. Nu is waarschijnlijk de electronica kapot in de lamp, maar je mag toch verwachten dat dit minimaal 7 tot 10 jaar mee gaat.

Van Philips uit wilde ze mij niet tegemoet komen, dus volgende keer koop ik mijn lampen wel bij de ikea voor een stuk minder.

Iemand anders ook deze ervaring dat ze toch al binnen 5 jaar kapot gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshimi
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
We hebben sinds kort ook een Hue Bridge met een aantal lampen gekocht. Heel mooi systeem, we hebben nog lang niet alle functies ontdekt (dat zal in de kerstvakantie ongetwijfeld lukken :)).

Wat ik me afvroeg, is of je de volgorde van lampen behorend tot een ruimte nog kunt herordenen via de Hue app (in dit geval bijvoorbeeld ‘secretaire’ naar boven plaatsen):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IFlOnPbt4aPe1zBjAtlJ_N7vLGA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XPFM941SxZRxEjYGQnN5CCY7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coinman63
Jazeker, op de. Puntjes drukken en kiezen voor: kamers en zones. Daar kun je de volgorde aanpassen door te slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshimi
  • Niet online
coinman63 schreef op maandag 21 december 2020 @ 18:59:
Jazeker, op de. Puntjes drukken en kiezen voor: kamers en zones. Daar kun je de volgorde aanpassen door te slepen.
Dank je, dat werkt voor de kamers zelf merk ik, maar ik bedoelde de lampen in een kamer. Als ik daar probeer te slepen, gaat dat niet (ik gebruik trouwens de iOS app, weet niet of er nog verschillen zijn t.o.v. Android)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coinman63
Ook dat kan. Lamp kiezen en ingedrukt houden. Dan kun je hem slepen. Ik gebruik ook de IOS app.

[ Voor 16% gewijzigd door coinman63 op 21-12-2020 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yoshimi
  • Niet online
coinman63 schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:17:
Ook dat kan. Lamp kiezen en ingedrukt houden. Dan kun je hem slepen. Ik gebruik ook de IOS app.
Got it! Via Instellingen -> Lampconfiguratie is het me gelukt. Dank je voor je hulp, en alvast fijne dagen gewenst :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 17:03
Beste,

Ik ben sinds kort ook over aan het stappen op hue.
Omdat ik ook graag nog fysieke schakelaars wil behouden kan ik deze vervangen door friends of hue te gebruiken.
Ik heb zelf al het Gira 55 systeem in huis en daar is een schakelaar voor.
Ik zit alleen even met de kleur.

De huidige schakelaars zijn glimmend wit.
Als er een wip afhaal staat er 00.002966
Dit kan ik niet terug vinden in de catalogi van Gira.

Als ik de schakelaar vervang, mag je dan de schakeldraad doorlussen?
Ik heb namelijk geen 0 draad.
Zo ja wat adviseren jullie dan; een gewone lasklem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

@cable-one De witte variant van de Scenic past waarschijnlijk exact bij de rest van je schakel materiaal. Verder zou ik achter de schakelaar inderdaad de zwarte draad met de bruine draad doorlussen met een lasklem.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 09:36
Alekz87 schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:28:
[...]

Ik heb het in 1 kamer wel gedaan met een verbouwing, maar ik ben erop terug gekomen. We willen tzt het huis verkopen, en dan is het feit dat je geen schakelaars hebt natuurlijk wel een dingetje. Wat ik nu zou doen is de bekabeling alvast aanleggen naar een inbouwdoos, deze wegwerken zodat ie niet meer in het zicht zit, maar dat je deze altijd nog tevoorschijn kunt halen om een schakelaar te installeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye
@cable-one Zo heb ik het ook gedaan (al gebruik ik de Hue dimmer en geen FoH). Wel even iets om te vermelden bij het inschakelen van een elektricien of de verkoop van je huis, want je wijkt af van de norm: op een schakeldraad staat normaal geen spanning.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagizmo
  • Laatst online: 20-08 08:26
Kan een routine samengaan met een buitensensor? Ik blijf er problemen mee houden in de schakeling via de Hue app.

situatie: voordeurlamp brandt op routine. Ingesteld in de app als "aan om 16:30 uur, op 10% helderheid". " Uit op 06:00".

Daarnaast de gekoppelde bewegingssensor bij de voordeur als volgt geprogrammeerd. Tussen 17:00 en 06:00 uur "aan op 100% helderheid" en "terug naar vorige status na 5 minuten".

Volgens mij moet dit kloppen maar toch schakelt de lamp soms uberhaupt niet in zonder beweging of schakelt hij na 5 minuten niet terug naar 10% helderheid.

Kan je deze situatie eventueel anders programmeren of desnoods via een andere app in de bridge krijgen?
De intentie is dat de lamp bij de deur zacht brandt als markering en bij beweging overschakelt naar een fellere intensiteit en na enkele minuten weer terug (bij geen beweging meer).
Pagina: 1 ... 111 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic