• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:51
@watercoolertje
Mar dan gaat hij wel van executiveline > dynamicplusline. Zal er wel wat opties misgaan. Dus is maar net wat hij belangrijker vind :)

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• slayerrp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:08
watercoolertje schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 11:44:
[...]

Voor die 15 euro p/m zou ik zeggen een no-brainer om voor de 1.5 te gaan. Al zal het zoals gezegd niet nodig zijn om een vouwwagen te trekken.
Het is zelfs zo dat de 1.0 Executive 15€ pm duurder is dan de 1.0 DynamicPlusLine ;)
Maar hecht wel waarde aan het JBL systeem en vind het maar raar dat alleen de meest luxe lijn sensoren voor heeft. Lijkt me toch redelijk basis iets :P

Extra's van de Executive Line tov DynamicPlusLine
  • Slimme parkeerassistentie (SPAS)
  • Parkeersensoren vóór
  • JBL premium sound system
  • Glazen schuif-/kanteldak (type: wide)
  • 17“ lichtmetalen velgen
  • Aluminium pedalen
  • Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met
  • geheugenfunctie
  • Stoelverwarming achter

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16:45
Auto is net bij de garage geweest(proceed dct 7 gt plusline uit 2021) Er staat nu 45.000KM op de teller. De koppelingsplaten van automaat beginnen al kuren te vertonen en daardoor zit er soms een schok in de auto bij shakelen.

Ik vind het erg snel na 45.000KM. Ik denk ook niet dat het in de garantie zit...

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:47
slayerrp schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 11:49:
vind het maar raar dat alleen de meest luxe lijn sensoren voor heeft. Lijkt me toch redelijk basis iets :P
Hebben ze dat iig verbeterd tov de vorige versie, ik heb een ceed sw phev executiveline uit '21 en die heeft geen parkeersensoren voor :/

• slayerrp
Robicide schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 12:09:
[...]

Hebben ze dat iig verbeterd tov de vorige versie, ik heb een ceed sw phev executiveline uit '21 en die heeft geen parkeersensoren voor :/
Wow, zo'n dure bak, maar niet eens simpele sensoren :o

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:59

watercoolertje

Ondertitel

slayerrp schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 11:49:
[...]

Het is zelfs zo dat de 1.0 Executive 15€ pm duurder is dan de 1.0 DynamicPlusLine ;)
Maar hecht wel waarde aan het JBL systeem en vind het maar raar dat alleen de meest luxe lijn sensoren voor heeft. Lijkt me toch redelijk basis iets :P

Extra's van de Executive Line tov DynamicPlusLine
  • Slimme parkeerassistentie (SPAS)
  • Parkeersensoren vóór
  • JBL premium sound system
  • Glazen schuif-/kanteldak (type: wide)
  • 17“ lichtmetalen velgen
  • Aluminium pedalen
  • Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met
  • geheugenfunctie
  • Stoelverwarming achter
Dat zijn leuke opties, had ze ook graag gewild maar bij kopen scheelt het allemaal wel veel, ben uiteindelijk voor 1.5 GT-line business editie gegaan, dat is/was een mix tussen betaalbaarheid en opties van die 2 lijnen die jij noemt (en een beetje GT).

16 x 300Wp = 4800Wp @Zuid

• slayerrp
watercoolertje schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 12:24:
[...]

Dat zijn leuke opties, had ze ook graag gewild maar bij kopen scheelt het allemaal wel veel, ben uiteindelijk voor 1.5 GT-line business editie gegaan, dat is/was een mix tussen betaalbaarheid en opties van die 2 lijnen die jij noemt (en een beetje GT).
Vond GT ook leuk, maar pas vanaf de 1.5 een automaat en vond persoonlijk de stoelen niet lekker zitten in de showroom. (kan ook aan m'n pens liggen :+ )

• watercoolertje

watercoolertje

Ondertitel

slayerrp schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 13:17:
[...]

Vond GT ook leuk, maar pas vanaf de 1.5 een automaat en vond persoonlijk de stoelen niet lekker zitten in de showroom. (kan ook aan m'n pens liggen :+ )
Een GT-line is helaas geen GT :9

Succes met de keuze in ieder geval!

[Voor 5% gewijzigd door watercoolertje op 29-11-2022 13:39]

• watercoolertje

watercoolertje

Ondertitel

renzo4000 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 15:43:
[...]Edit: inderdaad ik kan het ook niet meer terugvinden... vreemd. Overigens heb ik er geen last van, rond volume 30 ga ik al tegen het bloed uit je oren volume aan zitten. Misschien zit er wel verschil tussen de android toestellen (heb een samsung s20u).
Had het met de gewone S20 en nu met de S22, radio heb ik ook op max soms dus ik denk dat er gewoon ergens een schuifje op de versterker niet omhoog staat oid :P

Wat nog we heeft gewerkt is op mijn mobiel adaptive sound aanzetten dat je 60-plus bent dan wordt alles iets geboost (hoog/mid en laag). Mag nog wel harder maar voor nu ben ik hier prima tevreden mee.

[Voor 8% gewijzigd door watercoolertje op 29-11-2022 13:48]

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:25

TommyGun

Stik er maar in!

sgouman schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:00:
[...]

Als je nog een keer op de knop om de cruise control aanzet drukt dan gaat die toch naar limit? Dan doet die bij mij in ieder geval wel
Werkt inderdaad, wel even de knop inhouden. Thanks!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• TommyGun
  • Laatst online: 14:25

TommyGun

Stik er maar in!

watercoolertje schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 13:42:
[...]
Had het met de gewone S20 en nu met de S22, radio heb ik ook op max soms dus ik denk dat er gewoon ergens een schuifje op de versterker niet omhoog staat oid :P

Wat nog we heeft gewerkt is op mijn mobiel adaptive sound aanzetten dat je 60-plus bent dan wordt alles iets geboost (hoog/mid en laag). Mag nog wel harder maar voor nu ben ik hier prima tevreden mee.
Ik moet de audio ook tussen de 30 en 40 zetten voor 'fatsoenlijk' geluid, BT op de telefoon staat dan vol open (S22+).

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Rmverbaan87
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-12-2022
Vorige week te horen gekregen dat de bestelde lease Kia Ceed SW GT-plusline DCT7, 14 december bij de dealer binnen komt. Hij staat momenteel op de boot.

Iemand een idee welke boot het is, benieuwd of we hem online kunnen vinden.

Hopelijk ga ik hem nog dit jaar krijgen _/-\o_

• Ladykiller007
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:12
Rmverbaan87 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:59:
Vorige week te horen gekregen dat de bestelde lease Kia Ceed SW GT-plusline DCT7, 14 december bij de dealer binnen komt. Hij staat momenteel op de boot.

Iemand een idee welke boot het is, benieuwd of we hem online kunnen vinden.

Hopelijk ga ik hem nog dit jaar krijgen _/-\o_
Wanneer besteld?

• Rmverbaan87
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-12-2022
rond 20 februari 2022

• slayerrp
Kogel door de kerk, 1.0 T-GDi MHEV DCT7 ExecutiveLine besteld in Blue Flame. En nu maar wachten...... :P

• Renegade666
@slayerrp
Wachten word het zeker :X

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• slayerrp
8 maandjes ofzo begreep ik, altijd beter dan de 18-21 maanden bij een Octavia :+

• Cpt_ZakLamP
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:50
erg bijzonder, mijne is eind november 2021 besteld en vandaag maar weer eens navraag gedaan.. hij staat niet op de boot en komt pas in januari... ;w

Kia Ceed sportswagon 1.5tgdi gt-plusline DCT7

[Voor 7% gewijzigd door Cpt_ZakLamP op 30-11-2022 16:19]

• Ladykiller007
Nice, veel rijplezier alvast
Fotootje mag altijd 😁

• Renegade666
Mijn Ceed heeft een beurtje vandaag.
Dus kon kiezen een uit een Niro EV en Sportage.
Heb de laatste even mee, de GT-Line.
Wat een beest :D Die trek mijn ceed er met zijn 1.0 er aardig uit :D
En toch wel prettig zo'n automaat.

• Griffx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:36
Cpt_ZakLamP schreef op woensdag 30 november 2022 @ 16:16:
[...]

erg bijzonder, mijne is eind november 2021 besteld en vandaag maar weer eens navraag gedaan.. hij staat niet op de boot en komt pas in januari... ;w

Kia Ceed sportswagon 1.5tgdi gt-plusline DCT7
De totale willekeur en gebrek aan info zorgt er echt voor dat ik de auto wil annuleren.
Ik ben zo klaar met die l*l praatjes van de dealer.
Alleen moet ik dan bij een ander weer achteraan in de rij staan, en zo top is de huidige leenauto nou ook weer niet :X

Oorzaken als oorlog prima, kan ik rekening mee houden, maar ik zit nu in de fase dat auto's na mij wel uitgeleverd worden met zelfde specs, ook binnen ons bedrijf.

Mijn proceed zou ook januari komen, VIN nummer, of überhaupt een plek in de fabricage is nog niet bekend. :'(

Sorry moest er ff uit :')

[Voor 3% gewijzigd door Griffx op 02-12-2022 09:15]

PC Specs

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Selectief doof

@Griffx Ik snap je volkomen hoor, actieve communicatie zijn bij dealers niet vreemd. Ook wel jammer dat je geen portal hebt oid waar je zelf die informatie kan vinden, scheelt een bult vragen richting de dealer.

Ik heb na 6 weken weer een poging gewaagd:
De verwachte levertijd is op dit moment half Februari.
Dus van 3 januari naar half maart naar half februari. Je hebt er dus nog niet zoveel aan.

Geluk heeft geen groot huis nodig, maar wel een deur om binnen te gaan.
PVOutput☀️
Darts🎯

❤️Liefde is gratis!❤️

• Griffx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:36
Quad schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:30:
@Griffx Ik snap je volkomen hoor, actieve communicatie zijn bij dealers niet vreemd. Ook wel jammer dat je geen portal hebt oid waar je zelf die informatie kan vinden, scheelt een bult vragen richting de dealer.

Ik heb na 6 weken weer een poging gewaagd:

[...]

Dus van 3 januari naar half maart naar half februari. Je hebt er dus nog niet zoveel aan.
De mijne is nu ook verschoven naar eind februari.

PC Specs

• Ladykiller007
Heeft de Kia Ceed MY2022/2023 wireless carplay?

• MichelKlok
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17:55
Mijn Kia Proceed GT Plusline van MY2022/2023 heeft geen wireless carplay.

Parkeren is een vak, geen twee vakken.

• Ladykiller007
MichelKlok schreef op maandag 5 december 2022 @ 21:44:
Mijn Kia Proceed GT Plusline van MY2022/2023 heeft geen wireless carplay.
Dat is nou jammer, ondanks dat je wel wireless kan opladen.

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
In mijn Ceed 2019 gebruik ik deze: https://www.aawireless.io/ werkt super.

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:13
Er is weer een update voor de nieuwe Kia Niro.

Versie: +|22Q2|SG2_H.EUR.S5W_L.001.001.221129|KM|Niro_HEV_EU|1605|0

Binnen een maand weer een update van zo'n 40GB

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-01 12:01
Voor Apple zijn er ook zulke opties, alleen daar weet ik niet zo goed van of het goed werkt, of gewoon goede reclame is :P
Ik ben weer even bijgelezen. Ik heb in juli akkoord gegeven op de bestelling van de (lease) Proceed GT Plusline in Deluxe white met de 1.5 automaat

Mijn Ibiza FR loopt af eind maart, hopelijk hebben ze hem dan ook op tijd besteld zodat ik hem rond die periode mag gaan rijden.
Ben erg benieuwd of ik dat met mijn wagen wel ga halen. Er is in elk geval geen discussie mogelijk over dat ze hem niet in 2022 willen leveren ivm het bouwjaar...

Zijn er meer mensen die van een DSG bak overgegaan zijn naar de DCT automaat van Kia?
In 3 jaar 9 maanden heb ik nu zo'n 140.000 km met de Ibiza (1.0 115pk 3 cil) gereden, die bevalt gewoon erg goed.

Ik heb twee korte proefritten met de ProCeed automaat gemaakt, dat beviel in eerste instantie gewoon goed. Maar hoe bevalt de automaat op langere termijn qua vloeiendheid etc? Eventueel ook in vergelijking met een DSG bak?

PSN: ChefRickert

• sgouman
rCk schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 11:24:
[...]

Voor Apple zijn er ook zulke opties, alleen daar weet ik niet zo goed van of het goed werkt, of gewoon goede reclame is :P
Ik ben weer even bijgelezen. Ik heb in juli akkoord gegeven op de bestelling van de (lease) Proceed GT Plusline in Deluxe white met de 1.5 automaat

Mijn Ibiza FR loopt af eind maart, hopelijk hebben ze hem dan ook op tijd besteld zodat ik hem rond die periode mag gaan rijden.
Ben erg benieuwd of ik dat met mijn wagen wel ga halen. Er is in elk geval geen discussie mogelijk over dat ze hem niet in 2022 willen leveren ivm het bouwjaar...

Zijn er meer mensen die van een DSG bak overgegaan zijn naar de DCT automaat van Kia?
In 3 jaar 9 maanden heb ik nu zo'n 140.000 km met de Ibiza (1.0 115pk 3 cil) gereden, die bevalt gewoon erg goed.

Ik heb twee korte proefritten met de ProCeed automaat gemaakt, dat beviel in eerste instantie gewoon goed. Maar hoe bevalt de automaat op langere termijn qua vloeiendheid etc? Eventueel ook in vergelijking met een DSG bak?
Ik heb nu 45.000KM met mijn proceed gereden. Ze zien nu al dat de dubbele koppelingsplaten aan het vergaan zijn. Je merkt het ook als hij schakelt dat hij soms niet echt lekker vloeiend schakeld of van zijn 1 of 2 best veel inhoud.

• rCk
sgouman schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 11:38:
[...]

Ik heb nu 45.000KM met mijn proceed gereden. Ze zien nu al dat de dubbele koppelingsplaten aan het vergaan zijn. Je merkt het ook als hij schakelt dat hij soms niet echt lekker vloeiend schakeld of van zijn 1 of 2 best veel inhoud.
Dat is niet zo mooi dat het al zo snel gebeurd. Ik hoop dat ze dit onder garantie kunnen regelen voor je. Heb je de auto gekocht of is het (private) lease?

En voor de periode dat de platen al aan het vergaan zijn, hoe beviel de bak toen?

• sgouman
rCk schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 11:42:
[...]

Dat is niet zo mooi dat het al zo snel gebeurd. Ik hoop dat ze dit onder garantie kunnen regelen voor je. Heb je de auto gekocht of is het (private) lease?

En voor de periode dat de platen al aan het vergaan zijn, hoe beviel de bak toen?
Het is lease. Maar Kia zegt nu ze horen pas bij 100.000 km te verslijten dus je zal wel iets geks gedaan hebben.
Daarvoor was de automaat prima. Geen schokken en reed gewoon vloeiend.

• rCk
sgouman schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 11:55:
[...]

Het is lease. Maar Kia zegt nu ze horen pas bij 100.000 km te verslijten dus je zal wel iets geks gedaan hebben.
Daarvoor was de automaat prima. Geen schokken en reed gewoon vloeiend.
Goed te horen, maar wel een beetje een vreemde beredenering om zo te reageren richting de klant. Zeker wanneer je bij een automaat niet echt een voet hebt die (onbewust) op je koppelingspedaal rust...

Hopelijk wordt het correct afgewikkeld!

• sgouman
rCk schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 12:13:
[...]

Goed te horen, maar wel een beetje een vreemde beredenering om zo te reageren richting de klant. Zeker wanneer je bij een automaat niet echt een voet hebt die (onbewust) op je koppelingspedaal rust...

Hopelijk wordt het correct afgewikkeld!
Zij geven aan dat het door hard optrekken veel in sport stand en hard afremmen kan komen.

• squaddie
  • Laatst online: 14:17
Regelmatig hard optrekken dat kan ik begrijpen, sportstand zou kunnen als de automaat clutch dumping gebruikt om sneller te kunnen schakelen, maar hard remmen die kan ik niet volgen hoe dat extra slijtage aan de koppelingsplaten veroorzaakt.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• sgouman
squaddie schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 12:57:
Regelmatig hard optrekken dat kan ik begrijpen, sportstand zou kunnen als de automaat clutch dumping gebruikt om sneller te kunnen schakelen, maar hard remmen die kan ik niet volgen hoe dat extra slijtage aan de koppelingsplaten veroorzaakt.
Als je sportstand afremt dan schakelt hij ook in sport terug. Een sort Rev matching. De toeren gaan dus bij elk terugschakelmoment een heel stuk omhoog.

• squaddie
  • Laatst online: 14:17
Met rev matching beperk je slijtage zo veel mogelijk, immers je brengt de toeren van de motor zoveel mogelijk gelijk aan de koppeling voor je koppelt. Dan zou de automaat in sport stand ook clutch dumping gebruiken bij terugschakelen dat zou een verklaring kunnen zijn.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• sgouman
squaddie schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 13:22:
Met rev matching beperk je slijtage zo veel mogelijk, immers je brengt de toeren van de motor zoveel mogelijk gelijk aan de koppeling voor je koppelt. Dan zou de automaat in sport stand ook clutch dumping gebruiken bij terugschakelen dat zou een verklaring kunnen zijn.
Hier kan je het redelijk zien:
YouTube: Kia Proceed GT 1.6 T-GDi 7DCT Drive (Drive Mode-Sport) je ziet dat de toerenteller van 2000 bij het afremmen/uitrollen naar de 2700 schiet. Dit is een GT maar de automaat is volgens mij hetzelfde.

• watercoolertje

watercoolertje

Ondertitel

sgouman schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 13:25:
[...]

Hier kan je het redelijk zien:
YouTube: Kia Proceed GT 1.6 T-GDi 7DCT Drive (Drive Mode-Sport) je ziet dat de toerenteller van 2000 bij het afremmen/uitrollen naar de 2700 schiet. Dit is een GT maar de automaat is volgens mij hetzelfde.
Klopt heb hem soms alleen bij optrekken op sport en vergeet het dan uit te zetten of moet toch afremmen en stoor me dan behoorlijk aan de vrij hoge RPM die de motor dan maakt als je afremt (snap het wel hij wil in een zo laag mogelijke versnelling zitten voor het geval je weer gas geeft).

• slayerrp
slayerrp schreef op woensdag 30 november 2022 @ 15:55:
Kogel door de kerk, 1.0 T-GDi MHEV DCT7 ExecutiveLine besteld in Blue Flame. En nu maar wachten...... :P
Week 37 2023 nu als levertijd vanuit de dealer

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:07

Arno

PF5A

Mijn Ceed GT plusline is besteld. Helaas bij een dealer die anderhalf uur verderop zit dan de dealer hier 10km verderop. Volgens de Leasemaatschappij zou deze eind juli binnen zijn, ik ben benieuwd of ze dat gaan halen :P

Wordt een Ceed SW 1.5 T-GDi DCT GT-PlusLine in Infra Red, de huidige is Blue Flame en dat groen van Kia ziet er niet uit. Zwart/wit/grijs vind ik niet mooi dus lekker in een rooie bak rondrijden vanaf volgend jaar :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• rCk
Wat betreft die koppeling, rev matching en slijtage, vind ik maar een vreemd verhaal. Hij zou dat toch gewoon aan moeten kunnen?

Ik heb die DSG 1.0 van de Ibiza vaak zat op zijn donder gegeven, vol gas wegrijden, sport modus aan, zelf redelijk hoog in de toeren terug schakelen. Een paar trips in Oostenrijk, de Dolomieten, Franse Alpen en na bijna 140k geeft hij nog geen kik.

Blijf het een aparte statement vinden van de Kia dealer.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:37
Als ie constant hard loopt af te remmen op de koppelingsplaten kan ik me er iets bij voorstellen. Maar dan moet je ook continu in de sportstand als M. Verstappen naar je werk heen oid.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Ladykiller007
Ik heb een aantal collega's die de Kia Ceed SW van dit modeljaar hebben. Echter geven zij aan dat bij hun Android Auto niet op het volledige scherm getoond word. Is dit bij Carplay ook zo? Zou wel jammer zijn van het grote scherm namelijk :)

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:38
Wat betreft AA, het is met de laatste firmware wel "fullscreen" maar dan split screen(wel Kia's eigen splitscreen optie uitzetten!) .
Dus 2/3 maps en 1/3 spotify. Het is nog even wachten op de AA Coolwalk versie, vermoedelijk kan je daar wel de maps fullscreen maken

Apple Carplay is wel volledig fullscreen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Ladykiller007
renzo4000 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 09:42:
Wat betreft AA, het is met de laatste firmware wel "fullscreen" maar dan split screen(wel Kia's eigen splitscreen optie uitzetten!) .
Dus 2/3 maps en 1/3 spotify. Het is nog even wachten op de AA Coolwalk versie, vermoedelijk kan je daar wel de maps fullscreen maken

Apple Carplay is wel volledig fullscreen.
Nice, voor mij is Carplay belangrijk haha!

• boblelie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01 15:12
heeft iemand een tip voor het leggen van een +12v kabel van de accu naar de kofferbak voor een Proceed MY2020? ik had de vraag al op kiaclub.nl gesteld maar daar kom ik nog niet echt verder omdat het daar vrij rustig is qua reacties.

Ik had al wel begrepen dat je via een rubberen afdichting op onderstaande afbeelding van de motorruimte naar de cabine kan. Ik heb het dashboardkastje verwijderd maar daarachter kom ik nog heel veel materiaal tegen voordat ik qua diepte (voor mijn gevoel tenminste) bij die rubberen ring kan komen. ik heb niet de indruk dat ik nog veel meer platen weg kan halen voordat ik op een punt kom dat het halve dashboard uit de auto ligt.

Alle tips zijn welkom.

• renzo4000
Poah... ik weet het niet meet precies maar mijn audiospecialist heeft wel ergens via het schutbord aan de kant van het stuur een doorgang gevonden. Het was geen makkelijk opgave maar er hoefde geen panelen verwijderd te worden zover ik weet.

Edit; renzo4000 in "Het grote Kia topic - deel 2"

Alleen geen foto's...zal eens kijken of ik het kan zien onder de motorkap straks.

[Voor 25% gewijzigd door renzo4000 op 15-12-2022 14:24]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• vanooijen8
  • Registratie: April 2016

Een week eerder dan gepland mijn Kia Ceed SW GT plus line op kunnen halen. Eerste kilometers er inmiddels opzitten en hij maakt een prima indruk.

Weet iemand een goede wireless CarPlay adapter. En is er delay als je bijvoorbeeld Netflix kijkt met het geluid? Mochten de kids dit willen gebruiken in de auto.

• renzo4000
@vanooijen8 mooie wagen! Veel plezier ermee!

Netflix in de auto met de standaard HU gaat niet lukken tenzij er een ombouwkit oid wordt geplaatst.

Wat betreft wireless AA dongels, check dit topic: [Android Auto Wireless] Ervaringen & Discussie

Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen, het trekt je accu vrij snel leeg en regelmatig issues/bugs als ik het topic zo lees. Gewoon aansluiten via de usbpoort is niet zo'n ramp toch? Werkt altijd en je telefoon is gewoon opgeladen :)

• Quad
  • Nu online

Quad

Selectief doof

@vanooijen8 ik gebruik deze kabels:
https://a.aliexpress.com/_EucAvdl scheelt stof in je telefoonpoort en met een magneethouder is dit ideaal, geen gepruts en makkelijk.

PVOutput☀️
Darts🎯

❤️Liefde is gratis!❤️

• boblelie
Ik heb inmiddels de subwoofer uit de Proceed verwijderd, om daar audiosignaal van af te tappen. (moet nog een oplossing vinden voor de 12v lijn uit mijn vorige post.) Na verwijderen kwam ik er alleen achter dat er naar de speaker toe 4 kabels leiden. Nou ben ik niet geheel onbekend met speakers maar 4 kabels ( paars/geel/zwart/groen)voor 1 speaker is voor mij nieuw. Alle vier gaan ze direct het membraan in, zonder verdere zichtbare hardware ertussen. Weet iemand hoe dit werkt? Ik hoef alleen maar het reguliere audio + en - signaal af te tappen. Ik zou natuurlijk gewoon iets kunnen proberen, maar vind dat nogal risicovol aangezien ik de functie van die 4 kabels niet kan inschatten.

• renzo4000
@boblelie Waarom aftappen bij de sub? Ze hebben bij mij afgetapt voor de dsp/versterker en met een reden. Ze wilde bij mijn audiospecialist een zo zuiver mogelijk signaal hebben dus geen nabewerking door de jbl dsp (dat heb je nu dus wel als je aftapt bij de sub achterin).

De dsp/versterker zit onder de passagiersstoel waar je redelijk makkelijk bij kan. Tevens hebben ze een actief high/low passfilter ertussen gezet zodat je het audiosignaal perfect kunt sturen naar je sub en evt andere speakers (composet bijv.).

Aangezien ik een Rockfort Fosgate pb 300-12 kan ik die zo verwijderen uit de auto (bij volle achterbak bijv) en heb ik toch nog de beschikking over de standaard sub.

• boblelie
@renzo4000 goede vraag.
Ik had nog een versterker en sub liggen en wilde er niet een te groot project van maken. dus ik dacht om de makkelijkste route te bewandelen.
Ik ging er ook van uit dat de signalen die van de head-unit de DSP in gaan digitaal zouden zijn en dat ik in dat geval dus een eigen DSP zou moeten toevoegen. Is dat niet het geval? Want dat zou alles veranderen.

Andere rede was dat ik de pin-out van de dsp niet weet, en dat ik persoonlijk vond dat je er juist niet makkelijk bij kan (ik was niet van plan on de bijrijder stoel te verwijderen). Ook dat kan ik mis hebben overigens.

Betekent dat trouwens dat jij zowel je Rockfort alsook de OEM sub simultaan in gebruik hebt, Aangezien je zegt dat je de Rockfort kunt loskoppelen met behoud van je OEM?

Ps. Ik heb gister noodgedwongen een ritje gemaakt zonder subwoofer. Nou ik kan je zeggen dat de deurspeakers echt een heel eind komen, of andersom gezegd, die sub voegt bar weinig toe aan het geluid. Kan ook haast niet anders met zo'n klein speakertje als sub. Hoe durven ze het zo te noemen....

• renzo4000
Het is ook geen echte sub te noemen, daarover heb ik al eea geschreven in dit topic ;)

Ik kan je overigens niet echt verder helpen aangezien ik het heb uitbesteed. Ze hebben de stoel niet hoeven verwijderen. Wellicht helemaal naar achteren (of juist naar voren) en in de hoogste stand zetten?

Ze hadden overigens ook niet de lay-out (weinig over te vinden mbt de dsp/versterker die ze gebruiken in de Kia. Die is overigens van Harman & Kardon wat ook gelieerd is aan JBL). Ze zijn dus gewoon gaan doormeten.

Check ook nog even de post van @Olivier18: Olivier18 in "Het grote Kia topic - deel 2"

Misschien kan je daar wat mee.

[Voor 14% gewijzigd door renzo4000 op 18-12-2022 12:52]

• Olivier18
  • Laatst online: 02-02 15:40
@renzo4000 en @boblelie , Thanks voor de verwijzing. Ik bekijk het binnenkort allemaal even wat ik heb gemist, en geef jullie graag wat info.

Wat er ondertussen allemaal gebeurd is:

Custom kabelboom gemaakt, deze takt ook een digitaal (Spdif) signaal af van de OEM DSP.
Power on signaal afgetapt
Oem DSP speaker signaal afgetapt (voor behoud van lane departure warning , parkeer beeps etc)
Audison DSP gestoken
Subwoofer (focal) gestoken
Dikke kabels getrokken voor de 12V in de koffer
Isolatie , overal waar mogelijk was
Speakers vervangen (Focal)
3D geprinte tweeter pods voor de deurstijl
Time alignment en tuning

Als je vragen hebt over een van deze, stuur gerust een berichtje.
Als ik de tijd heb zet ik hier misschien eens een volledige uiteenzetting van de werken.

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:30
sgouman schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 11:54:
Auto is net bij de garage geweest(proceed dct 7 gt plusline uit 2021) Er staat nu 45.000KM op de teller. De koppelingsplaten van automaat beginnen al kuren te vertonen en daardoor zit er soms een schok in de auto bij shakelen.

Ik vind het erg snel na 45.000KM. Ik denk ook niet dat het in de garantie zit...
Met jouw reacties in gedachte toch even een vraagje.
Gaan jouw problemen met de koppeling ook gepaard met een slippende koppeling?

Ik rijd zelf een proceed 1.5 het plusline van feb 2021 (my20) en heb af en toe last van dat de koppeling doorslipt en de auto hoog in de toeren komt, maar niet vooruit komt.

Dat was eerst als het gebeurde met koude motor.
Nu had mijn vrouw het vandaag met een warme motor.
Heb gelukkig een afspraak op 4 januari voor de 60.000 beurt.

• sgouman
p.d.akkerman schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:30:
[...]

Ik rijd zelf een proceed 1.5 het plusline van feb 2021 (my20) en heb af en toe last van dat de koppeling doorslipt en de auto hoog in de toeren komt, maar niet vooruit komt.

Ja dit probleem heb ik ook.

• JustC
  • Laatst online: 13:50
sgouman schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 13:09:
[...]

Ja dit probleem heb ik ook.
Hier ook hetzelfde probleem , garage vermoed niks en denkt dat het aan mijn rijstijl ligt.

Wat ik nu al 2 keer te horen heb gekregen is dat het geen echte automaat is maar dat ik tussen door even mijn voet van het gas moet halen.. |:(

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-01 17:46

DeluxZ

Livin' the good life

p.d.akkerman schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:30:
[...]

Ik heb dit ook met mijn Proceed 1.4 GT Plusline van 2019...Ook met koud weer schokken als ik net wegrijd. Nu je het zegt maar eens aangeven bij de dealer. Staat inmiddels iets meer als 80k op de teller.

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• sgouman
Dus er zijn heel veel mensen die het probleem hebben lijkt het.? Ik heb het al bij 45.000KM. Ze hebben bij mij een schoktest gedaan oid en daar zagen ze dat de dubbele koppelingsplaten al aan het verslijten zijn. Ik vraag me af of dit onder garantie valt.

Ik heb de auto maar ik mag er eigenlijk geen gebruik van maken.
- Schakelen kan de automaat niet aan zo blijkt. Anders gaan niet zo snel je platen stuk.
- adaptive cruise control remt te hard dus de remmen trekken krom.
- de bass kan tot 10 via de instellingen maar dat mag niet want dan blaas je de bass op.

De dealer geeft mij overigens overal de schuld van. Te erge rijstijl, kromme remmen ligt niet aan de cruise control maar omdat je zelf remt en de bass zet je de muziek te hard.

• Ladykiller007
Nu ik dit zo lees vraag ik me af of ik wel een goede keuze heb gemaakt met m'n Ceed SW GT PlusLine :|

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-01 17:46

DeluxZ

Livin' the good life

sgouman schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 16:08:
Dus er zijn heel veel mensen die het probleem hebben lijkt het.? Ik heb het al bij 45.000KM. Ze hebben bij mij een schoktest gedaan oid en daar zagen ze dat de dubbele koppelingsplaten al aan het verslijten zijn. Ik vraag me af of dit onder garantie valt.

- Schakelen kan de automaat niet aan zo blijkt. Anders gaan niet zo snel je platen stuk.
- de bass kan tot 10 via de instellingen maar dat mag niet want dan blaas je de bass op.

De dealer geeft mij overigens overal de schuld van. Te erge rijstijl, kromme remmen ligt niet aan de cruise control maar omdat je zelf remt en de bass zet je de muziek te hard.
Moet wel zeggen dat ik dat schokken echt al lang heb, maar nooit echt heb gemeld :X Plus het is niet altijd...

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:30
DeluxZ schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 16:36:
[...]

Moet wel zeggen dat ik dat schokken echt al lang heb, maar nooit echt heb gemeld :X Plus het is niet altijd...
Dat schokken heb ik niet.
Rijdt altijd soepel weg.

Bij mij is het echt die slippende koppeling.
Ik laat wel weten wat er uit de diagnose van de beurt komt binnenkort

Auto klinkt als het koud en de auto koud isis wel wat rauwer de laatste tijd.

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Gisteren mocht ik dan eindelijk mijn auto ophalen. Na jaren terug naar Kia.

Een occasion afleveren kunnen ze wel daar, die ervaring heb ik bij andere merken de afgelopen jaren met 4 auto’s niet gehad. Daadwerkelijk gewaxt, gereinigd, afgetankt, papieren compleet, goodiebag, en hij wordt waar je bij staat als op een soort catwalk naar buiten gereden en gepresenteerd.

De Focus ST Line ingeruild voor een Proceed GT Line. Wat een heerlijke auto. Bewust voor een handbak gekozen omdat ik slechte ervaringen heb met de automaat van de Focus en ik las al veel problemen met de automaat van de Proceed. Ik ben verpest door de CVT in de hybride auto’s moet ik ook zeggen.

Enfin, de 1.0 is voor mij echt meer dan voldoende. Schakelen valt me niet tegen en man wat een opties zitten er op die auto.

Enkele pluspunten:
-Snelle software
-Cockpit is een display
-Panorama dak is schitterend
-Goede stoelen met fijne zit
-Genoeg ruimte voor 3 kinderen(en hond)
-Motor reageert snel en solide
-Nog 5 jaar garantie(en daar heb ik bij Kia goede ervaringen mee)

Enkele minpunten, want elke auto heeft ze wel:
-Lichte rammel in achterklep of achterbank
-Forward collision assist uitschakelen heeft geen memory, moet dus met iedere rit
-Keyless entry met een knopje? Damn..
-Software updaten een heel gedoe tot nu toe
-lelijke uitlaat zichtbaar terwijl er sierstukken op de bumper zitten

Plaatjes bij de praatjes:

• KilljoyNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:22
@pixels66 Mooie bak, dat je er maar lang van mag genieten :)

• Renegade666
pixels66 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 19:45:

Enkele minpunten, want elke auto heeft ze wel:
-Lichte rammel in achterklep of achterbank
-Forward collision assist uitschakelen heeft geen memory, moet dus met iedere rit
-Keyless entry met een knopje? Damn..
-Software updaten een heel gedoe tot nu toe
-lelijke uitlaat zichtbaar terwijl er sierstukken op de bumper zitten
- Ligt er niet gewoon wat los in de opbergvakjes in de koffer? Bij mij liggen de reseve lampen en wat ander spul.
-waarom zou je die uit willen hebben? In het begin 3x last van gehad, daarna niet meer.
-kleine moeite, je moet toch de handel aantrekken😅
-valt mee toch? OTA is mooier, maar we moeten blij zijn sar we het zelf kunnen doen. Veel merken snappen dat niet.
-gemiste kans idd😅

• pixels66
  • Nu online
Renegade666 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 21:18:
[...]

- Ligt er niet gewoon wat los in de opbergvakjes in de koffer? Bij mij liggen de reseve lampen en wat ander spul.
-waarom zou je die uit willen hebben? In het begin 3x last van gehad, daarna niet meer.
-kleine moeite, je moet toch de handel aantrekken😅
-valt mee toch? OTA is mooier, maar we moeten blij zijn sar we het zelf kunnen doen. Veel merken snappen dat niet.
-gemiste kans idd😅
-Nee, ligt niets los en er zijn wel wat bekende rammeltjes in die hoek dus dat moet ik nog even uitzoeken.
-Ik wil die uit hebben omdat het vaak onvoorspelbaar reageert en ik met mijn vorige auto al 3 keer zowat met m’n tanden in het stuur zat wegens een nodeloze noodstop.

Voor wat betreft het updaten is me nog niet duidelijk of het alleen navi update is of ook firmware. Heb hem net gedownload, en morgen eens kijken of het lukt. De auto heeft nog zijn allereerste software versie(2jaar oud).

• Quad
  • Nu online

Quad

Selectief doof

@pixels66 prachtbak. d:)b
Veilige kms gewenst.

PVOutput☀️
Darts🎯

❤️Liefde is gratis!❤️

• Arno

Arno

PF5A

pixels66 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 22:05:
[...]
Voor wat betreft het updaten is me nog niet duidelijk of het alleen navi update is of ook firmware. Heb hem net gedownload, en morgen eens kijken of het lukt. De auto heeft nog zijn allereerste software versie(2jaar oud).
Bij mijn Ceed MY19 is het zowel de kaart, als 5 updates van het infotainment systeem. Het lijkt mij dat dat voor deze ProCeed ook wel geldt. De update zelf duurde gisteren bij mij ongeveer 20 minuten.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• pixels66
  • Nu online
Arno schreef op woensdag 21 december 2022 @ 14:28:
[...]
Bij mijn Ceed MY19 is het zowel de kaart, als 5 updates van het infotainment systeem. Het lijkt mij dat dat voor deze ProCeed ook wel geldt. De update zelf duurde gisteren bij mij ongeveer 20 minuten.
Heb de update vanmorgen gedraaid op mijn auto(kennelijk MY20). De auto had nog de allereerste software, met witte symbolen en letters en weinig functionaliteiten.
De update duurde 3 kwartier en man, wat een opties ineens. Alles is nu met paarse letters en symbolen. Natuurgeluiden(was me onbekend in de oude versie), maar vooral meer instellingen zoals split screen en ruisonderdrukking (nu geen echo meer met bellen vanaf de andere kant).

Ook nieuw is het instellen van meerdere gebruikers.

Mooi geworden zo!

• Bwyan
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02-02 11:44
Vorige week mijn nieuwe Niro Dynamicline opgehaald. Wat een prachtauto! Nu heb ik weinig vergelijkingsmateriaal, komende van een Peugeot 108 en een Kia Picanto, maar deze auto rijdt heerlijk!

Het enige minpunt is wat mij betreft het navigatie systeem. Ik ben al een aantal keer over wegen gereden die nog niet in het systeem staan en dat maakt het wel knap lastig. Gelukkig is carplay (met kabeltje helaas) een waardig alternatief.

Dit betreft een lease bak van Alphabet. Besteld begin augustus met toentertijd een verwachte leverdatum van eind januari.

• Arno

Arno

PF5A

Mooi als Kia snel levert, ik heb er ook eentje in order staan en wil die wel graag op tijd rijden 8)

Jeremy Clarkson

• boblelie
Olivier18 schreef op maandag 19 december 2022 @ 07:15:
@renzo4000 en @boblelie , Thanks voor de verwijzing. Ik bekijk het binnenkort allemaal even wat ik heb gemist, en geef jullie graag wat info.

Wat er ondertussen allemaal gebeurd is:

Custom kabelboom gemaakt, deze takt ook een digitaal (Spdif) signaal af van de OEM DSP.
Power on signaal afgetapt
Oem DSP speaker signaal afgetapt (voor behoud van lane departure warning , parkeer beeps etc)
Audison DSP gestoken
Subwoofer (focal) gestoken
Dikke kabels getrokken voor de 12V in de koffer
Isolatie , overal waar mogelijk was
Speakers vervangen (Focal)
3D geprinte tweeter pods voor de deurstijl
Time alignment en tuning

Als je vragen hebt over een van deze, stuur gerust een berichtje.
Als ik de tijd heb zet ik hier misschien eens een volledige uiteenzetting van de werken.
@Olivier18 bedankt voor alle info tot dusver. Zeker zinvol.
Ik probeer nu het onbewerkte signaal vóór de versterker af te tappen voor mijn sub maar kom even niet uit de pinout die de versterker in gaat.
Ik zie aan de ene kant van links naar rechts wit/groen/zwart-oranje/wit en aan de andere kant bruin/blauw/blauw/oranje (de rest is + en - 12v begrijp ik). Zie ook foto's.
Gezien je eerdere onderzoek en diagrammen: weet jij de pinout hiervan?

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:27
p.d.akkerman schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 18:37:
[...]

Dat schokken heb ik niet.
Rijdt altijd soepel weg.

Bij mij is het echt die slippende koppeling.
Ik laat wel weten wat er uit de diagnose van de beurt komt binnenkort

Auto klinkt als het koud en de auto koud isis wel wat rauwer de laatste tijd.
Die slipende koppeling heeft ie bij mij al vanaf dag één.
Eigenlijk alleen als de start/stop aanstaat.
In één keer wegrijden als het blok uitstaat, resulteert in een slippende koppeling.
Ding loopt op tot 2500/3000 toeren en komt niet echt lekker vooruit.
Net alsof ik geen auto kan rijden.
Blok even starten met een lichte tik op het gaspedaal, even wachten tot ie stationair draait en dan gasgeven en wegrijden.

Ik heb tijdens het rijden ook wel eens dat de auto het niet snapt.

Lijkt mij een software electronica dingetje.

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:27
sgouman schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 16:08:

Van hard remmen gaan je remschijven niet krom. Hooguit van het vast houden van de rem na een stevig reactie (hitte kan plaatselijk niet weg) of van slechte kwaliteit remschijven.

De autohold functie kan dan relevant zijn.
En idd, soms is de adaptieve cruisecontrol wat bruusk.

• Dazzie
  • Laatst online: 02-02 19:17
Wanneer kan een dealer of lease (athlon) zeggen op welke datum de auto geleverd wordt of in productie is genomen?

Besteld op mei 2022

Eerste leverdatum was 2 jan 2023
Ergens in okt 2022 bericht gehad dat het maart 2023 zou worden.

• Widdie
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 16:00
Na een tijdje hier meegelezen te hebben ook eens een reactie. Sinds eind oktober hier in het bezit van een ProCeed GT-Line 1.5 automaat in de kleur Experience Green (lease).

Afgelopen maart oorspronkelijk in de kleur Blue Flame besteld maar kreeg toen te horen dat er kennelijk geen nieuwe bestellingen werden aangenomen en ik moest kiezen uit wat er al in bestelling stond, zodoende op een groene uit gekomen. Uiteindelijk erg blij met deze keuze want het maakt de auto in mijn ogen toch weer een stukje unieker (ben hem zelf ook nog nergens anders in deze kleur tegen gekomen).

Heb er nu een kleine 5000 kilometer mee gereden en hij rijdt als een zonnetje. Enige nadelen vind ik dat het in dit model niet meer mogelijk is om het 'adaptive' deel van de cruise control uit te schakelen en dat ik het nog niet voor elkaar gekregen heb om Android Auto full screen te krijgen (maar ik lees net dat dit nu wel zou moeten kunnen dus dat ga ik nog eens proberen).

• Renegade666
@Widdie
Mooi kleur!

Ben de kleur alleen op een sportage tegen gekomen, en daar vond ik hem ook wel mooi op staan. Maar moet zeggen dat deze combi net wat stoerder is :)

• Quad
  • Nu online

Quad

Selectief doof

@Widdie heel gaaf! Ik hoop die kleur op mijn bestelde Ceed SW te krijgen. Ik wacht alleen al 10 maanden. :/

PVOutput☀️
Darts🎯

❤️Liefde is gratis!❤️

• renzo4000
Widdie schreef op donderdag 29 december 2022 @ 15:15:
Na een tijdje hier meegelezen te hebben ook eens een reactie. Sinds eind oktober hier in het bezit van een ProCeed GT-Line 1.5 automaat in de kleur Experience Green (lease).

Afgelopen maart oorspronkelijk in de kleur Blue Flame besteld maar kreeg toen te horen dat er kennelijk geen nieuwe bestellingen werden aangenomen en ik moest kiezen uit wat er al in bestelling stond, zodoende op een groene uit gekomen. Uiteindelijk erg blij met deze keuze want het maakt de auto in mijn ogen toch weer een stukje unieker (ben hem zelf ook nog nergens anders in deze kleur tegen gekomen).

Heb er nu een kleine 5000 kilometer mee gereden en hij rijdt als een zonnetje. Enige nadelen vind ik dat het in dit model niet meer mogelijk is om het 'adaptive' deel van de cruise control uit te schakelen en dat ik het nog niet voor elkaar gekregen heb om Android Auto full screen te krijgen (maar ik lees net dat dit nu wel zou moeten kunnen dus dat ga ik nog eens proberen).[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je bedoelt dat je gewoon de good old cruise control wil? Dat kan wel... heb er zelfs al een keer over gepost:
renzo4000 in "Het grote Kia topic - deel 2"

Je kan AA full screen krijgen met dien verstande dat je altijd een split scherm hebt (bijv 2/3 maps en 1/3 spotify of vice versa). Ik heb daar ook het eea over gepost in dit topic.

Mooie kleur btw!

• Widdie
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 16:00
renzo4000 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 15:32:
[...]

Je bedoelt dat je gewoon de good old cruise control wil? Dat kan wel... heb er zelfs al een keer over gepost:
renzo4000 in "Het grote Kia topic - deel 2"

Je kan AA full screen krijgen met dien verstande dat je altijd een split scherm hebt (bijv 2/3 maps en 1/3 spotify of vice versa). Ik heb daar ook het eea over gepost in dit topic.

Mooie kleur btw!
Ik zag inderdaad jouw opmerking over AA full screen (daar doelde ik ook op), ga ik vanavond even uitproberen! De vrouw is nu weg met de auto (ook leuk, wanneer zij de auto mee heeft, wordt ze continu aangesproken door overwegend mannelijke collega's dat ze de auto zo gaaf vinden).

Voor wat betreft de 'oude' cruise control', die optie die je noemt lukt in de mijne niet (meer). Heb het laatst nog nagevraagd bij de leverende dealer, die gaf aan dat deze optie in het vorige model wel zo werkte maar in de nieuwe niet.
Quad schreef op donderdag 29 december 2022 @ 15:31:
@Widdie heel gaaf! Ik hoop die kleur op mijn bestelde Ceed SW te krijgen. Ik wacht alleen al 10 maanden. :/
Ja ellende met die wachttijden. Ik had er eerlijk gezegd ook weinig hoop op voor dit jaar, levering was al 2 keer uitgesteld tot medio november en zag al berichten van uitstel tot in 2023, maar eind oktober kreeg ik plots een belletje dat hij er 'al' was.

[Voor 18% gewijzigd door Widdie op 29-12-2022 15:47]

• Arno

Arno

PF5A

Renegade666 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 15:24:
@Widdie
Mooi kleur!

Ben de kleur alleen op een sportage tegen gekomen, en daar vond ik hem ook wel mooi op staan. Maar moet zeggen dat deze combi net wat stoerder is :)
Bij mijn dealer stonden er laatst twee Nero's in deze kleur. In het echt vind ik die toch minder mooi dan op foto's.

Jeremy Clarkson

• Olivier18
@boblelie

Zie foto voor pinout. Aftakken heb ik gedaan d.m.v fijn draadje in de connector te duwen en vervolgens te solderen aan een UTP kabel die vervolgens naar de koffer gaat. Daar heb ik een Coaxial naar Toslink adaptor van amazon (15EUR ofzo) gezet en zo het signaal optisch naar de audison DSP gebracht. Hou wel rekening dat er geen volume controle op dit signaal zit, geen EQ settings en geen warning signalen (dus geen siri bliepje van Carplay, geen parkeer bliepjes, geen lane departure warnings). Enkel puur audio. Als je dit enkel zou gebruiken voor een subwoofer raad ik je zeker aan de bestaande sub volledig te ontkoppelen, hij is absoluut waardeloos.

Verder kan ik je meegeven dat , althans bij mij, de originele speaker van de linker achterdeur, verkeerd was aangesloten, waardoor een significant deel van de geluidsdruk teniet werd gedaan, vooral de bas weergave. Ik heb dit ontdekt bij het vervangen van de speakers, de kleurcode van de connectoren was niet juist, ik heb dit nadien getest met een oscilloscoop (audio pulsen sturen en vervolgens meten met een deftige mic.), en de fout kunnen bevestigen. Nadien fout rechtgezet met DSP want per ongeluk fout overgenomen in nieuwe aansluiting.
Er zit ook veel winst in het isoleren van de koffer, zoals velen reeds hebben aangehaald is de Proceed niet uitermate stil op hoge snelheden, vooral door rolgeluiden. Het isoleren van de koffer met dynamat (Noico op amazon is goedkoper en werkt evengoed) heeft een merkbaar verschil gegeven!

Linkje naar de pinout (onderaan pagina) https://pinoutguide.com/C...2018_Head_Un_pinout.shtml

Hou wel rekening dat enkel de connector A (wit) klopt met deze van de Proceed, de nummering voor de centerpins is fout op de afbeelding, maar tel gewoon verder vanaf de 2e rij en je komt er.

Tabel van OEM pinout die ik heb gemaakt voor mijn eigen universele connectoren te krimpen:

• boblelie
Olivier18 schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 16:07:
@boblelie

Zie foto voor pinout. Aftakken heb ik gedaan d.m.v fijn draadje in de connector te duwen en vervolgens te solderen aan een UTP kabel die vervolgens naar de koffer gaat. Daar heb ik een Coaxial naar Toslink adaptor van amazon (15EUR ofzo) gezet en zo het signaal optisch naar de audison DSP gebracht. Hou wel rekening dat er geen volume controle op dit signaal zit, geen EQ settings en geen warning signalen (dus geen siri bliepje van Carplay, geen parkeer bliepjes, geen lane departure warnings). Enkel puur audio. Als je dit enkel zou gebruiken voor een subwoofer raad ik je zeker aan de bestaande sub volledig te ontkoppelen, hij is absoluut waardeloos.

Verder kan ik je meegeven dat , althans bij mij, de originele speaker van de linker achterdeur, verkeerd was aangesloten, waardoor een significant deel van de geluidsdruk teniet werd gedaan, vooral de bas weergave. Ik heb dit ontdekt bij het vervangen van de speakers, de kleurcode van de connectoren was niet juist, ik heb dit nadien getest met een oscilloscoop (audio pulsen sturen en vervolgens meten met een deftige mic.), en de fout kunnen bevestigen. Nadien fout rechtgezet met DSP want per ongeluk fout overgenomen in nieuwe aansluiting.
Er zit ook veel winst in het isoleren van de koffer, zoals velen reeds hebben aangehaald is de Proceed niet uitermate stil op hoge snelheden, vooral door rolgeluiden. Het isoleren van de koffer met dynamat (Noico op amazon is goedkoper en werkt evengoed) heeft een merkbaar verschil gegeven!

Linkje naar de pinout (onderaan pagina) https://pinoutguide.com/C...2018_Head_Un_pinout.shtml

Hou wel rekening dat enkel de connector A (wit) klopt met deze van de Proceed, de nummering voor de centerpins is fout op de afbeelding, maar tel gewoon verder vanaf de 2e rij en je komt er.

[Afbeelding]

Tabel van OEM pinout die ik heb gemaakt voor mijn eigen universele connectoren te krimpen:
[Afbeelding]
Bedankt voor de zéér uitgebreide reactie.
Als ik het dus goed begrijp, zit er geen analoog signaal op de stekker die voor de versterker zit en heb ik alleen SPDIF om mee te werken? Dat is jammer want dan moet ik alsnog met een converter gaan werken wat ik eigenlijk niet wil. Ik wil gewoon heel simpel ergens analoog (full-range of low-range) signaal aftappen dat vervolgens de versterker van de sub in kan. Ik heb al een high-low signal converter voor de amp zitten, dus dat signaal mag eventueel ook amplified zijn.
Heb je tips voor mijn situatie? Of is de enige optie om echt een SPDIF converter te gebruiken.

• Olivier18
@boblelie Er is wel een analoog signaal, de high-output naar de speakers, dit signaal is wel zwaar bedoezeld door de DSP settings en is allebehalve zuiver. Je kan dit aftappen van connector B17-2 of B16-1 (sub) of full range van bv de front speakers (B4-19 en B3-18) maar nogmaals, het is af te raden. Er zit een OEM tijdsvertraging op de front signalen links en rechts, dus als je die gebruikt voor je sub, en je gaat ze sommeren (stereo naar mono signaal) ga je een allesbehalve mooi signaal krijgen voor je sub.

edit: Je moet rekening houden dat Kia zoveel mogelijk kosten uitspaart door cheapo speakers zeer zwaar te DSP-en. Het audioprofiel van de amp is afgesteld op die speakers, en kan je niet aanpassen. Ik heb gemerkt dat het enorm bass heavy is, om te compenseren voor de kleine diameter van de subwoofer in de koffer. Het OEM signaal blies bijna mijn sub op en had niks van dynamiek, alles is een grote waas van bas. Het verschil met een clean signaal komende van spdif is dag en nacht. Lang verhaal kort, het werkt, een high signaal, maar je laat veel potentieel liggen voor een kleine extra moeite. Als je dan toch al die moeite doet, wat is dan een omvormertje meer of minder? Kan trouwens nog dienen in de toekomst mocht je ooit willen uitbreiden naar een aftermarket DSP ;)

[Voor 43% gewijzigd door Olivier18 op 02-01-2023 11:17]

• Olivier18
Voor een beetje een idee te geven hoe de setup er uit ziet:

3D geprinte tweeterpods zijn nog beta, als ik tevreden ben van de soundstage dan ga ik ze laten resin printen voor een betere resolutie, of eens opschuren en behandelen met aceton.

• boblelie
@Olivier18 ja daar was ik al bang voor. Ik hoopte een onbewerkt analoog signaal te kunnen pakken vóór de versterker maar dat is er dus niet. ik ben met je eens dat 1 extra kastje in deze wirwar van draden en kastjes wel te overzien is. Belangrijkste bezwaar was dat ik dan een geschakelde 12v + en - zou moeten leggen naar de OEM AMP, maar ik zat net te denken, ik kan dat natuurlijk ook gewoon bij de AMP zelf aftappen. Neem toch aan dat die 12V+ geschakeld is!?!

Is zo'n kastje als deze geschikt?
https://www.amazon.nl/Dig...d=pla-1598565943379&psc=1
Met andere woorden, kan ik de SPDIF + en - van de pre-AMP stekker dan op de COAXIAL tulp aansluiting van dat kastje plaatsen?

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Dazzie schreef op woensdag 28 december 2022 @ 16:59:
Wanneer kan een dealer of lease (athlon) zeggen op welke datum de auto geleverd wordt of in productie is genomen?

Besteld op mei 2022

Eerste leverdatum was 2 jan 2023
Ergens in okt 2022 bericht gehad dat het maart 2023 zou worden.
Volgens mij kan de leverende dealer zien of de productie gestart is zodra er een VIN aan het voertuig is toegekend.

Ik heb overigens ook in mei-juni besteld, en heb dezelfde levertijd indicatie. Andere leasemaatschappij. Nog even geduld dus :).

• Olivier18
boblelie schreef op maandag 2 januari 2023 @ 13:37:
@Olivier18 ja daar was ik al bang voor. Ik hoopte een onbewerkt analoog signaal te kunnen pakken vóór de versterker maar dat is er dus niet. ik ben met je eens dat 1 extra kastje in deze wirwar van draden en kastjes wel te overzien is. Belangrijkste bezwaar was dat ik dan een geschakelde 12v + en - zou moeten leggen naar de OEM AMP, maar ik zat net te denken, ik kan dat natuurlijk ook gewoon bij de AMP zelf aftappen. Neem toch aan dat die 12V+ geschakeld is!?!

Is zo'n kastje als deze geschikt?
https://www.amazon.nl/Dig...d=pla-1598565943379&psc=1
Met andere woorden, kan ik de SPDIF + en - van de pre-AMP stekker dan op de COAXIAL tulp aansluiting van dat kastje plaatsen?
Dat is een goede, eenvoudige DAC die zal volstaan om de sub te voorzien van audio. Ik heb dezelfde liggen ergens, ik zal eens testen of het signaal werkt hierop, ik vermoed van wel. Ik hou je op de hoogte.
Ik heb een 12v naar usb blokje welke altijd voeding geeft , verbruikt zo weinig dat ik die niet geschakeld heb. Je zou wel een relais kunnen plaatsen die aftakt van pin 8, die schakelt tegelijk met de motor. Ik heb die gebruikt voor de DSP. Pin 24 schakelt iets later uit dacht ik , misschien nog eens uitmeten best. Ik weet niet exact meer welke van de 2 ik nu heb genomen, ik dacht pin 8.

Edit: je zou rechtstreeks een 12v naar usb omvormertje op pin 8 kunnen zetten (en massa uiteraard) maar ik weet niet hoe deze afgezekerd is. Veel remote on signalen zijn max 300mA.

[Voor 5% gewijzigd door Olivier18 op 02-01-2023 18:49]

• boblelie
@Olivier18 ik heb de DAC net besteld. Living on the edge, zullen we maar zeggen :).

• Ladykiller007
Is het geluid van de JBL installatie zo slecht?

• watercoolertje

watercoolertje

Ondertitel

Ladykiller007 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:17:
Vind ik persoon niet maar dat is maar net wat je verwacht of wat je gewend bent maar het kan natuurlijk altijd beter. Ik ben dus wel tevreden over de geluidskwaliteit.

Voor mij is het zonder trucjes (mijn telefoon staat op 65+ stand zodat het harder kan door de slechthorende setting >:) ) te zacht.

Een echte subwoofer er in zou ik nog wel eens naar willen kijken, maar dat ligt ook helemaal in de lijn der verwachting (er zit geen echte subwoofer in) dat het laag me niet zou overdonderen zoals een geluidsinstallatie met een subwoofer.

[Voor 16% gewijzigd door watercoolertje op 03-01-2023 16:33]

• Ladykiller007
watercoolertje schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:29:
[...]
Vind ik persoon niet maar dat is maar net wat je verwacht of wat je gewend bent maar het kan natuurlijk altijd beter. Ik ben dus wel tevreden over de geluidskwaliteit.

Voor mij is het zonder trucjes (mijn telefoon staat op 65+ stand zodat het harder kan door de slechthorende setting >:) ) te zacht.

Een echte subwoofer er in zou ik nog wel eens naar willen kijken, maar dat ligt ook helemaal in de lijn der verwachting (er zit geen echte subwoofer in) dat het laag me niet zou overdonderen zoals een geluidsinstallatie met een subwoofer.
Hmm oke oke...Geen echte sub dus.. Maar wel daarmee adverteren in de folders haha!

• watercoolertje

watercoolertje

Ondertitel

Ladykiller007 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:48:
[...]

Hmm oke oke...Geen echte sub dus.. Maar wel daarmee adverteren in de folders haha!
Oh maak je geen zorgen ik noem het geen subwoofer omdat ik het daar zelf te klein voor vind maar officieel klopt het natuurlijk wel (er zijn geen echte eisen om iets een subwoofer te noemen), de folder klopt dus O+

• renzo4000
Voor de meeste mensen zal het ook echt wel volstaan en zo slecht is het inderdaad ook weer niet. Ben je iets kritischer dan hoor je dat de afstelling erg uit balans is. Hoog en laag gaat alle kanten op en Mid is slecht vertegenwoordigd. Je kan nog wel een beetje tweaken als je via je telefoon luistert met een goede eq maar verwacht daar geen wonderen van. Maar er zijn zat auto's met een veel slechtere audio aan boord :)

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:03
Vandaag mijn Kia Proceed (21) voor de 30.000km beurt langs de garage gebracht.
Sinds een tijdje had het navigatiebeeldscherm last van een storing: met enige regelmaat bleef het scherm op zwart terwijl de radio/CarPlay wel op de achtergrond aanging.
Nu heb ik een nieuw beeldscherm gekregen en is de software ge-update. Prima oplossing, echter bij het thuiskomen en dus achteruit inparkeren viel me op dat de achteruitrijcamera niet meer gebruik maakt van het volledige beeld, maar nu 2/3 gebruikt en 1/3 voor de parkeersensoren weergave.
Ik kon het zo snel niet terugvinden in de instellingen of dit nog terug te draaien is? Het volledige beeldscherm was fijner imo.

• Renegade666
MartijnMartijn schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 19:31:
Vandaag mijn Kia Proceed (21) voor de 30.000km beurt langs de garage gebracht.
Sinds een tijdje had het navigatiebeeldscherm last van een storing: met enige regelmaat bleef het scherm op zwart terwijl de radio/CarPlay wel op de achtergrond aanging.
Nu heb ik een nieuw beeldscherm gekregen en is de software ge-update. Prima oplossing, echter bij het thuiskomen en dus achteruit inparkeren viel me op dat de achteruitrijcamera niet meer gebruik maakt van het volledige beeld, maar nu 2/3 gebruikt en 1/3 voor de parkeersensoren weergave.
Ik kon het zo snel niet terugvinden in de instellingen of dit nog terug te draaien is? Het volledige beeldscherm was fijner imo.
Komt door de update. Heb toen ook al lopen zoeken, maar kon het ook niet vinden

• renzo4000
@boblelie en @Olivier18 jullie bekend met het volgende draadje op het Duitse forum? Staan ook nuttige tips in: https://www.motor-talk.de...-t-gdi-mj21-t7280358.html

• Arno

Arno

PF5A

Mijn huidige GT-line heeft standaard speakers die bij standje 45 erg gaan vervormen, ik denk dat ik met de JBL's straks in de GT-Plusline wel beter geluid ga krijgen :)

Jeremy Clarkson

Pagina: 1 ... 41 ... 44 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee