• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Snirpo schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:14:
[...]

Zou je de Bluetooth naam van je AAWireless device kunnen geven? Dan kan ik kijken wat er aan de hand is.
Die stuur ik je in een privé bericht. Ik heb nu net de auto geparkeerd en aan de lader gezet om 17:00 .
Heb het ding aan laten staan. Kijk wel even hoe lang ik dat volhoud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikwilwp8
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-05 08:31
Cruzer schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 19:16:
[...]

Zit een radar van Rijkswaterstaat.

Dit ervaar ook ik soms in Zeeland of Frankrijk tolpoortjes.
Dat is wel echt een hardware issue.
De CE richtlijn voor dit soort apparatuur schrijft voor dat gij niet zult storen en niet gestoord zal worden.
Susceptibiliteit voor EM is een probleem dat men moet oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snirpo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-05 18:55
ikwilwp8 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:58:
[...]

Dat is wel echt een hardware issue.
De CE richtlijn voor dit soort apparatuur schrijft voor dat gij niet zult storen en niet gestoord zal worden.
Susceptibiliteit voor EM is een probleem dat men moet oplossen.
AAWireless 1 en 2 zijn CE gecertificeerd. Hierop zijn ze dus getest en goed (genoeg) bevonden. Dat betekend niet dat we op de hoogte zijn van eventuele storings problemen die nog voorkomen. We weten hoe we het kunnen verbeteren, en zijn hier mee bezig.

[ Voor 6% gewijzigd door Snirpo op 29-11-2024 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casperensylvia
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-05 07:00
Ik heb een ander probleem dan eerder beschreven met de auto standby functie (AAW1).
Als de auto staat te laden werkt het prima en wordt de telefoon niet meer verbonden. Bij mij werkt het alleen niet in de auto. Eenmaal in de auto wordt de verbinding tussen de AAW en de telefoon iedere keer gemaakt en dan na een seconde of 5 weer verbroken en dan wordt die op nieuw verbonden en weer verbroken enz.
Ik heb bij de bluetooth verbinding van de auto geselecteerd in het auto-standby menu.

Is er nog een andere instelling die ik moet aanpassen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snirpo
casperensylvia schreef op zondag 8 december 2024 @ 21:03:
Ik heb een ander probleem dan eerder beschreven met de auto standby functie (AAW1).
Als de auto staat te laden werkt het prima en wordt de telefoon niet meer verbonden. Bij mij werkt het alleen niet in de auto. Eenmaal in de auto wordt de verbinding tussen de AAW en de telefoon iedere keer gemaakt en dan na een seconde of 5 weer verbroken en dan wordt die op nieuw verbonden en weer verbroken enz.
Ik heb bij de bluetooth verbinding van de auto geselecteerd in het auto-standby menu.

Is er nog een andere instelling die ik moet aanpassen?
Als de verbinding verbroken wordt, geeft de telefoon dan ook notificatie weer die "Enabling auto-standby" weergeeft?

Het probleem van @Fairy is overigens opgelost. Zijn issue zou in de laatste versie van de app niet meer voor mogen komen.

[ Voor 7% gewijzigd door Snirpo op 08-12-2024 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Snirpo schreef op zondag 8 december 2024 @ 21:16:
[...]

Als de verbinding verbroken wordt, geeft de telefoon dan ook notificatie weer die "Enabling auto-standby" weergeeft?

Het probleem van @Fairy is overigens opgelost. Zijn issue zou in de laatste versie van de app niet meer voor mogen komen.
Kleine aanvulling. In zijn algemeenheid is dit probleem inderdaad opgelost. Echter soms, en ik weet niet precies onder welke omstandigheden gebeurd het nog wel eens dat ie weer begint met connecten en disconnecten.

Dit kan vanalles zijn, misschien wel na het parkeren toch weer even contact erop. Of eerst parkeren en later pas de lader aansluiten of toch weer even op contact.

Ik heb geen idee wat het triggert, maar het gaat nog niet in 100% van de gevallen goed.

Als ik dan de bluetooth uitzet ben ik wel ff van het gezenuw af, maar meestal loop ik dan toch even naar de auto om op de knop (AAW2) te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casperensylvia
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-05 07:00
Snirpo schreef op zondag 8 december 2024 @ 21:16:
[...]

Vandaag nogmaals alles gerest en opnieuw ingesteld en nu werkt het wel goed. Mogelijk had het er mee te maken dat er gister twee telefoons in de auto aanwezig waren welke beide met de AAW probeerde te verbinden.

De melding Enabling auto-standby wordt ook weergegeven.

[ Voor 4% gewijzigd door casperensylvia op 09-12-2024 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-05 16:11

cooper_s1

MINI's rule

Pierre schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 19:36:
[...]

Is bij de brug op de N3 bij Dordrecht precies hetzelfde.
Sinds de laatste update lijkt het zich niet meer voor te doen :-) Alles loopt überhaupt heel stabiel
sinds die update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinjesk
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-05 20:02
@Snirpo wat is de changelog van de nieuwe update 5.2.0? Deze staat nog niet op de site

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-05 18:20
Misschien een tip met aawireless als die blauw blijft knipperen en je auto geen verbinding maakt met aa wireless.

Bij mij werkte Android auto wireless niet meer. Echter lampje stond op blauw wel knipperend. Alles gereset ook in de auto maar steeds hetzelfde geen verbinding.

Uiteindelijk kabeltje wat er 3 jaar in zat en nooit problemen gaf vervangen voor een nieuwe usb kabel en het werkte weer. Ik denk dat mijn oude usb kabel iets verbogen was geraakt in de jaren. Opladen deed die het dan weer wel.... maar was geen goede verbinding met de usb poort in de auto ondanks dat aawireless blauw bleef knipperen.
Android auto is heel gevoelig met usb kabels..

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-05 20:23
Ik zou er een binnenkort gaan bestellen. Maar ik zie dat er een plus versie aan komt. (Link werkt niet)
Heeft iemand een idee wat er + aan zou moeten zijn.

Ik heb namelijk geen haast.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:11
Dj Neo Ziggy schreef op zondag 23 februari 2025 @ 20:39:
Ik zou er een binnenkort gaan bestellen. Maar ik zie dat er een plus versie aan komt. (Link werkt niet)
Heeft iemand een idee wat er + aan zou moeten zijn.

Ik heb namelijk geen haast.
Als ik mij niet vergis, te gebruiken voor Android en dat andere systeem, IOS van Apple.

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:05
ipje schreef op zondag 23 februari 2025 @ 20:51:
[...]

Als ik mij niet vergis, te gebruiken voor Android en dat andere systeem, IOS van Apple.
Volgens website idd met ondersteuning voor Apple Carplay. Early 2025, ben benieuwd :)

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Sinds eind december de AAW 2 in gebruik in een Kia Ceed 2021 met een Google Pixel 9 Pro. Mijn reden; ik wil de usb poort van de Pixel sparen en geen draadloos opladen in de auto. Ik stap regelmatig in/uit de auto en ga voor werk van locatie naar locatie.

Mijn eerste bevindingen zijn positief; hij installeerde relatief makkelijk. Dongle met kabeltje aansluiten, telefoon verbinden met de dongle en de rest ging vanzelf. Ik heb er geen handleiding voor hoeven lezen.

Het gebruik is ook ideaal. Het lijkt nog sneller op te starten dan bedraad. Ik ben voornamelijk de enige gebruiker, wellicht dat hij daardoor alleen naar de meest recente telefoon zoekt. Hij lijkt ook al op te starten bij het openen van de deuren. Soms al voordat ik in de stoel zit, begint de muziek te spelen.

De eerste maand ging alles probleemloos. Maar de laatste tijd ervaar ik twee issues;

1
Hij verbindt ook als de auto niet op contact staat (een bekend issue als ik reacties van andere users lees.). Dat kan erg frustrerend zijn als je gebeld wordt en in de buurt van je auto bent en hij regelmatig weer verbinding krijgt met de dongle, waardoor de audio van het gesprek weer via BT gaat ipv de handset. En de vele notificaties (met vibraties) voor verbinding met de auto. Ik hoop dat hier snel een oplossing voor komt.

2
Af en toe is er geen verbinding mogelijk. Dit kan voorafgaand zijn van een rit, maar ook tijdens een rit gebeuren. Het terugkrijgen van verbinding is dan niet snel mogelijk via de dongle. Soms helpt het om hem uit het vakje te halen, of hem even uit de usb poort te halen en weer opnieuw in te steken. Maar dus niet altijd. Bovenstaande heeft niks met een stoorzender te maken. Ik ga wel nog even testen met een ander kabeltje.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:18
Ik heb al tijden gedoe met een slechte bekabelde AA verbinding met mijn auto (Focus MKIV station, Fairphone 5 met CalyxOS), als in gewoon niet verbinden als ik hem aan de kabel hang. Herstarten van AA geeft dan eenmalig weer verbinding, maar een plaspauze betekent weer geen AA meer.

Is de AAWireless hiervoor een oplossing? En, zo ja, dan de Two of is de originele net zo goed? Die knop ga ik toch niet gebruiken omdat ik de enige ben die de auto gebruikt.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:07
Aziraphale schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 19:37:
Ik heb al tijden gedoe met een slechte bekabelde AA verbinding met mijn auto (Focus MKIV station, Fairphone 5 met CalyxOS), als in gewoon niet verbinden als ik hem aan de kabel hang. Herstarten van AA geeft dan eenmalig weer verbinding, maar een plaspauze betekent weer geen AA meer.

Is de AAWireless hiervoor een oplossing? En, zo ja, dan de Two of is de originele net zo goed? Die knop ga ik toch niet gebruiken omdat ik de enige ben die de auto gebruikt.
Bij mij viel Android auto regelmatig uit met een bekabelde verbinding (de headunit liep dan vast en ging dan rebooten). Soms pakte die de verbinding weer op en anders moest de usb kabel eruit en weer erin. AA wireless aangeschaft en sindsdien vrijwel geen crashes van het systeem.
Het komt heel incidenteel nog voor alleen dit is t.o.v. de eerdere situatie verwaarloosbaar.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:18
Megapaul schreef op zondag 13 april 2025 @ 16:30:
[...]

Bij mij viel Android auto regelmatig uit met een bekabelde verbinding (de headunit liep dan vast en ging dan rebooten). Soms pakte die de verbinding weer op en anders moest de usb kabel eruit en weer erin. AA wireless aangeschaft en sindsdien vrijwel geen crashes van het systeem.
Het komt heel incidenteel nog voor alleen dit is t.o.v. de eerdere situatie verwaarloosbaar.
Kijk, dat zijn berichten! Dan ga ik er zeker een halen.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Aziraphale schreef op zondag 13 april 2025 @ 17:44:
[...]

Kijk, dat zijn berichten! Dan ga ik er zeker een halen.
Heb er nog één liggen als je wil, stuur maar PB als je geïnteresseerd bent.
Niet meer nodig sinds overstap naar nieuwe wagen waar het factory Wireless AA is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vachan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:53
Voor als mensen nog geinterseerd zijn in de AAWireless TwoPlus (deze heeft dus android auto wireless en apple carplay):

https://www.indiegogo.com...android-auto/x/38603132#/

26 euro + 8 euro verzendkosten. Hoor over het algemeen wel positieve ervaringen over de AAWireless. Dus voor 34 euro valt het te proberen!

[ Voor 8% gewijzigd door Vachan op 23-05-2025 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vachan schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 11:32:
Hoor over het algemeen wel positieve ervaringen over de AAWireless. Dus voor 34 euro valt het te proberen!
Wel wachten tot juli voordat je het in huis hebt. Maar prima prijs. Heb de AAWireless 2 (zonder plus) nu een week in gebruik na eerst een MSXTTLY gebruikt te hebben. Deze werkte niet soepel met mijn Crossland X - moest het kabeltje eruit halen en pas na starten van auto er weer in stoppen.

De AAWireless 2 werkte in het begin ook niet goed maar na contact met support de Passtrough optie uitgezet. En nu werkt hij als een zonnetje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:52
Voor als mensen nog geinterseerd zijn in de AAWireless TwoPlus (deze heeft dus android auto wireless en apple carplay):

26 euro + 8 euro verzendkosten. Hoor over het algemeen wel positieve ervaringen over de AAWireless. Dus voor 34 euro valt het te proberen!
Zie ook het bijhorende bericht op de site van AAwireless zelf:
https://www.aawireless.io...wo-premieres-on-indiegogo

Die prijs is dus voor de eerste 500, waarvan de helft al geclaimed is.
Ook daarna als early bird nog erg gunstig geprijsd ten opzichte van de Two nu, dus als je Carplay nodig hebt is dit wel een gunstige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodgang
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 24-05 07:13

Dat is een mooie deal. Zat erop te wachten aangezien ik een iPhone van mijn werk heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:19

Canis Lupus

Vosbot

Ik vroeg me af: zijn er ook andere mensen die hebben dat Android Auto icm AAWireless altijd op dezelfde locatie uitvalt?

Als ik naar de A12 bij Bleiswijk / Zoetermeer rijd, heb ik net voor de oprit dat altijd op precies zelfde punt Android Auto vastloopt, en dan binnen 1 minuut hersteld hij weer.

Iemand een idee? (ik zou nog eens moeten checken of het bedraad ook gebeurt :P)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:52
Canis Lupus schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 13:24:
Ik vroeg me af: zijn er ook andere mensen die hebben dat Android Auto icm AAWireless altijd op dezelfde locatie uitvalt?

Als ik naar de A12 bij Bleiswijk / Zoetermeer rijd, heb ik net voor de oprit dat altijd op precies zelfde punt Android Auto vastloopt, en dan binnen 1 minuut hersteld hij weer.

Als je zoekt op 'radar' in dit topic zie je wel wat vergelijkbare berichten, ook al gaat het om andere locaties. :)
Waarschijnlijk is er daar dus een radar die storing veroorzaakt. Alternatief is volgens mij om de wifi op 2.4Ghz in te stellen, dan zou je er geen last van moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Dank, dan ga ik dat proberen (ook al staat er groot NOT RECOMMENDED bij 2.4 GHz 😬)
Gisteren nog getest, bedraad geen issue, draadloos wel. Zou radar van Rotterdam Airport kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:21

Pierre

Van nature lui!

Op de N3 bij Dordrecht had ik het ook, dan reboote dat ding en 2 minuten later was die weer online. Nu gebruik ik hem niet meer (al een hele tijd niet) want ik heb een andere leasebak.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:50
Canis Lupus schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 13:24:

Ook last van! Altijd als ik hier in de buurt een klein dorpje in/uit rijd.

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Ik kan zeggen dat aanpassen naar 2.4GHz inderdaad de oplossing lijkt te zijn 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
wiljums schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 11:39:
[...]

Ook last van! Altijd als ik hier in de buurt een klein dorpje in/uit rijd.
Canis Lupus schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 21:59:
Ik kan zeggen dat aanpassen naar 2.4GHz inderdaad de oplossing lijkt te zijn 👌
Gaat dit om een AAWireless 1 of 2? Zou je de Bluetooth naam van het AAWireless device kunnen delen

[ Voor 25% gewijzigd door Snirpo op 25-05-2025 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:50
Snirpo schreef op zondag 25 mei 2025 @ 11:01:
[...]

[...]

Gaat dit om een AAWireless 1 of 2? Zou je de Bluetooth naam van het AAWireless device kunnen delen
Aa wireless 2: AndroidAuto-AAWcc20bc71

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Bij mij is het een AAwireless 1.
Waarom is Bluetooth naam relevant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snirpo
Omdat ik dan kan controleren om welke hardware het gaat :) AAWireless 2 zou minder last van storingen moeten hebben versus AAWireless 1. En met de laatste revisie van AAWireless 2 verwacht ik eigenlijk vrijwel geen storingsproblemen meer.

[ Voor 27% gewijzigd door Snirpo op 25-05-2025 12:59 ]

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste