• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-02 18:38
Arno schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 20:11:
[...]

Mijn huidige GT-line heeft standaard speakers die bij standje 45 erg gaan vervormen, ik denk dat ik met de JBL's straks in de GT-Plusline wel beter geluid ga krijgen :)
Standje 45?!... bij mijn huidige setup zit ik dan al zowat tegen standje "bloed uit je oren" aan :+

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-02 15:07

Arno

PF5A

Dat is de "kut files weer" stand, gaat meestal gepaard met goede rock of iets van Rammstein. Wel met de raampjes open, ik heb al voldoende risico op tinnitus 8)7

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:47

OMD

Valar dohaeris

Ladykiller007 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:17:
Is het geluid van de JBL installatie zo slecht?
Toen ik voor een Kia ging kijken als opvolger van onze Focus schrok ik wel ja. Onze Focus heeft een B&O Play installatie en dat is echt een verschil van zon en aarde. Diep(er) laag, betere mids en heldere highs.

Kia heeft alleen het vastzetten van het interieur beter voor elkaar. Deurpanelen trillen best wel en spiegels trillen eigenlijk allemaal wel bij hoog volume. Binnenspiegel wordt bij rapmuziek bijna onbruikbaar :+

Post dit alleen om het even af te zetten tegen een merk in dezelfde klasse. Als dit niet gewenst was mijn excuses aangezien het niets met Kia verder te maken heeft.

Vond JBL vroeger in Peugeot bijvoorbeeld beter.

[Voor 8% gewijzigd door OMD op 03-01-2023 21:32]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:36

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:39
p.d.akkerman schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:30:
[...]

Met jouw reacties in gedachte toch even een vraagje.
Gaan jouw problemen met de koppeling ook gepaard met een slippende koppeling?

Ik rijd zelf een proceed 1.5 het plusline van feb 2021 (my20) en heb af en toe last van dat de koppeling doorslipt en de auto hoog in de toeren komt, maar niet vooruit komt.

Dat was eerst als het gebeurde met koude motor.
Nu had mijn vrouw het vandaag met een warme motor.
Heb gelukkig een afspraak op 4 januari voor de 60.000 beurt.
Vandaag heeft mijn proceed zij. 60.000 beurt gehad.
+
Nieuwe wissers
Nieuwe remblokken (worden 18/01 gemonteerd)
Hebben zelfs de update voor me gedaan.
En totslot de auto gewassen en gestofzuigd.

(Wassen was echt nodig !! Was erg vuil van de vorstperiode en ook nog 2 ritjes Düsseldorf naast het gewone woon-werk verkeer)

Top garage!!

Ook hebben ze naar de koppeling/automaat gekeken. Konden niets geks vinden en bij het uitlezen zijn ook geen foutcodes naar boven gekomen.
Helaas kregen ze hun contact bij Kia niet te pakken ivm navraag over de automaat problemen.
Daar hoor ik nog van.

• ratje_nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:23
Vandaag gesproken met de leasemaatschappij, mijn in oktober bestelde blue flame metallic ceed gt line 1.5 sportswagon komt vermoedelijk een stuk later. De oorspronkelijke leverdatum zou rond maart zitten, hier mag ik +- 6 maanden bij optellen helaas.

Maar goed we wachten rustig af :)

• Erazzzer
  • Laatst online: 01:19

Erazzzer

Fear me, I'm German!

ratje_nl schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 21:42:
Vandaag gesproken met de leasemaatschappij, mijn in oktober bestelde blue flame metallic ceed gt line 1.5 sportswagon komt vermoedelijk een stuk later. De oorspronkelijke leverdatum zou rond maart zitten, hier mag ik +- 6 maanden bij optellen helaas.

Maar goed we wachten rustig af :)
Crap, begint die ellende nu ook bij Kia? Ik heb mijn auto expres 4/5 maanden te vroeg besteld op de verwachte levertijd. Geen zin om alsnog een tijdelijk model te moeten rijden.

So I was fucking my sister the other day and she was like: OMG, u are better than dad! And I was like: I know, mum already told me!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:19

Quad

Selectief doof

Erazzzer schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 22:27:
[...]

Crap, begint die ellende nu ook bij Kia? Ik heb mijn auto expres 4/5 maanden te vroeg besteld op de verwachte levertijd. Geen zin om alsnog een tijdelijk model te moeten rijden.
Nu pas? Nee hoor, al tijd bezig.
Over 4 weken is de bestelling van mijn Ceed SW 1.5 DCT 12 maanden geleden.

Geluk heeft geen groot huis nodig, maar wel een deur om binnen te gaan.
PVOutput☀️
Darts🎯

❤️Liefde is gratis!❤️

• MichelKlok
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11:37
Bij Kia zijn leveringsproblemen al een tijdje aan de gang. Ik vind alleen wel dat men daar niet heel transparant in is. De levering van mijn Proceed 1.5 DCT zonder panoramadak zou in eerste instantie ong vier maanden gaan duren. Half november heb ik hem uiteindelijk in ontvangst mogen nemen, maar ik heb er, op een week na, een jaar op mogen wachten.
Een andere Tweaker (Griffx) die eenzelfde configuratie heeft besteld, maar wel met panoramadak, heeft zijn auto een paar weken na mij besteld. Hij krijgt hem nog veel later geleverd.

VAG doet dat volgens mij beter. Daar weet je dat je lang moet wachten, maar dan is het aan jou om daar akkoord mee te gaan. In het geval van Kia gebeurt het nu dat je een contract hebt en daarna pas krijgt te horen dat de auto langer op zich laat wachten.

[Voor 20% gewijzigd door MichelKlok op 05-01-2023 09:50]

Parkeren is een vak, geen twee vakken.

• renzo4000
Alle fabrikanten hebben nu in meer of mindere mate last van leveringsprobleem niet alleen Kia. Wat inderdaad minder goed geregeld is bij Kia zijn de leveringsprocessen en de daaraan gekoppelde systemen die inzicht zouden moeten geven.

Dit is was al toen ik 3,5 jaar geleden mijn Proceed in bestelling had staan (die is ook een keer of 5 verschoven qua levering). De dealer kan daar ook niet zoveel aan doen, die krijgen namelijk ook deze informatie maar door.

Daarnaast lijkt het af een toe net een loterij; iemand die precies dezelfde auto en uitvoering heeft besteld op hetzelfde moment krijgt hem soms na 3 maanden terwijl de ander een jaar moet wachten.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Erazzzer
  • Laatst online: 01:19

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik heb mijn huidige Proceed in April 2020 besteld en in September 2020 geleverd gekregen. Dat viel mij alleszins mee. Was een 1.4 GT-Plusline DCT zonder schuifdak.

Nu de 1.5 GT-Plusline DCT zonder schuifdak besteld in November. We gaan zien of hij in September klaar staat. Verwachte leverdatum nu is nog steeds binnen einde contract (September 2023).

So I was fucking my sister the other day and she was like: OMG, u are better than dad! And I was like: I know, mum already told me!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:41
mb1 schreef op zondag 6 november 2022 @ 10:21:
Mijn vrouw rijd een Picanto GT-line met de 100pk t-gdi motor met turbo.
Nu moet deze binnenkort voor een beurt naar de garage en wij willen laten kijken naar het volgende:
Als de motor koud is heeft deze na de start de eerste 10 km ongeveer last van een onregelmatig lopende motor, dat is op alle snelheden merkbaar, maar het duidelijkst als er wordt gereden op de cruise control met lagere toerentalen.
50 in zijn drie is een drama, 50 in zijn twee merk je het alweer veel minder.
Ook met 100 in zijn vijf op de snelweg is het niet prettig rijden tot de motor goed warm is dan loopt ie als een zonnetje.
Het lijkt alsof ie af en toe "hikt" en een misfire heeft ofzo.
Als we in December bij de garage staan (18 km rijden) is de auto natuurlijk lekker warm een merken ze er niets van..
Iemand dit eerder gehad en is dit een bekend isue bij deze motor?
Volgens mij zijn er duizenden van deze motoren geleverd in de 100 en 120 pk uitvoering in diverse Kia een Hyundai modellen.
Wat een geKU.
Auto staat al een week bij de garage.
Bogies vervangen injectoren vervangen, probleem blijft…
Voorlopige conclusie dat het mogelijk aan koolaanslag op de kleppen te wijten is.

Iemand vergelijkbare ervaringen?

• helmmen
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-02 13:18
Die van mij is redelijk nieuw maar heb het gevoel dat de automaat sterk is gemaakt op verwachtingen dat een elektromotor hem ondersteund zoals bij het optrekken.

Ook bij sommige handelingen raakt die erg in de war. Zoals handmatig terug schakelen van 4 naar ze 3 dan gas geven, gooit die hem zelf nog in ze 2 laat je gas los dan blijft die vol hangen in ze toeren in ze 2 tot je handmatig weer omhoog schakelt. Maar de andere keer is super responsive als je iets wilt.

Nog zo vreemd aspect is als je handmatig wilt schakelen ook in sport laat die alleen maar de versnelling zien waar die je in wilt hebben niet welke je zit. Dus als je ff gas los laat of beetje inhoud roept die vrolijk 7 ondanks dat je in ze 3 of 4 zit.

• Ladykiller007
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:44
Wat een gezeik allemaal als ik dit zo lees... Enorme twijfel of ik wel de juiste keuze heb gemaakt :(

• helmmen
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-02 13:18
Ladykiller007 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:08:
Wat een gezeik allemaal als ik dit zo lees... Enorme twijfel of ik wel de juiste keuze heb gemaakt :(
Hahaha rustig aan hoor. Je moet niet vergeten dat je hier nogal in een bubbel zit van zeikerige IT'ers. Ik en denk dat ik kan spreken voor de meeste hier, we zijn super gelukkig met onze auto's. Heb er geen moment spijd van gehad.

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ladykiller007 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:08:
Auto's blijven ook een stukje emotie he ;). Ik denk dat je met een rode Ceed GT-PlusLine een hele gave auto hebt besteld met ditto opties voor een mooie prijs.

Nog even en dan is mn Proceed 1.5 DCT GT-PlusLine binnen, ik zal verslag doen van hoe goed ik de audio, automaat etc allemaal ga vinden ;D

offtopic:
Heb als tijdelijke auto nu een Megane 1.3 DCT. Heeft ook rare fratsen bij het schakelen af en toe, doet het het best als je rustig rijdt. Bij 23.000 is er al een van de 2 koppelingen vervangen - ik had de auto vanaf 21.500.

Soms, als je 10x op de 0 (uit) knop van de cruise control drukt, gaat de cruise control juist op SET/aan. Mooi man :D

[Voor 5% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 05-01-2023 15:04]

• Arno

Arno

PF5A

Sjaak_Trekhaak schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:00:
Ik denk dat je met een rode Ceed GT-PlusLine een hele gave auto hebt besteld met ditto opties voor een mooie prijs.
Ik mag het hopen, die wordt er voor mij ook eentje geproduceerd :*)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:59
Ik heb tussen kerst en oud/nieuw een Sportage HEV dynamicplusline besteld. Wel een actiemodel van leaseplan met een wat kortere levertijd. Voor nu staat ie eind mei gepland. Ik heb m echter pas augustus nodig dus enige speling is er wel. Proefgereden in de PHEV GT plus (met lege accu), reed wel lekker. Echter wel heel anders dan een CEED. Je merkt wel dat de auto wat zwaarder is (ondanks elektronische dempers op de gt plus) en wat minder scherp in stuurt. Maar met een kleine op komst is wat ruimte op de achterbank niet verkeerd. Beetje het compromis tussen de achterbank van de Niro en de kofferruimte van mijn huidige Ceed SW

De wijzen komen uit het Oosten!

• RadarWolf
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-02 16:38
Erazzzer schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:58:
Ik heb mijn huidige Proceed in April 2020 besteld en in September 2020 geleverd gekregen. Dat viel mij alleszins mee. Was een 1.4 GT-Plusline DCT zonder schuifdak.

Nu de 1.5 GT-Plusline DCT zonder schuifdak besteld in November. We gaan zien of hij in September klaar staat. Verwachte leverdatum nu is nog steeds binnen einde contract (September 2023).
Cool! Ik ben erg benieuwd naar de DCT 1.5, ik heb de Xceed GT-Line besteld met die motor. Heb alleen de schakel kunnen proefrijden. Vorige week besteld, wordt over 3 weken als goed is geleverd. 😊 wel met schuifdak voor de zomerdagen!

• MichelKlok
Sjaak_Trekhaak schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:00:
[...]

Auto's blijven ook een stukje emotie he ;). Ik denk dat je met een rode Ceed GT-PlusLine een hele gave auto hebt besteld met ditto opties voor een mooie prijs.

Nog even en dan is mn Proceed 1.5 DCT GT-PlusLine binnen, ik zal verslag doen van hoe goed ik de audio, automaat etc allemaal ga vinden ;D
Volgens mij ga je daar geen spijt van krijgen. Sinds half november 2022 rijd ik mijn Proceed. Ik heb nu zo'n 3500 km ermee gereden. Mijn referentie is een Skoda Octavia 1.4 TSI DSG en onze privé Kia XCeed 1.0 Dynamicplusline
Zie: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/73561902

Kort maar krachtig: ik heb 20 jaar Skoda gereden, maar mis mijn laatste Octavia niet. Wat ik vooral beter vind bij de Proceed is de combinatie motor/bak. Waar de DSG van de Octavia soms niet wil terugschakelen, terwijl dat op dat moment wel handig is, is de DCT van de Kia veel alerter en scherper. Bij de Octavia moest je dan eigenlijk meer gas geven om de vaart erin te krijgen of te houden en dat ging met best wel wat geluid gepaard.

Bij het wegrijden met de DCT moest ik wel wennen. Bij teveel gasgeven lijkt het erop alsof de koppeling langdurig slipt. Het lijkt er eigenlijk op alsof je niet kunt autorijden met een handbak (veel toeren en de koppeling laten slippen). Je moet bij het wegrijden eerst rustig gasgeven. Bij de DSG van VW/Skoda kan dat wel, maar dan kom je wel lekker bruusk van je plek.

Qua geluidsinstallatie vergelijk ik die even met onze Xceed. En dan vind ik de installatie in die laatste auto eigenlijk al prima. Dat JBL label met extra subwoofer vind ik niet heel veel extra toevoegen. Mijn vrouw vond het geluid wel beter klinken, maar de standaard speakers in de Xceed vind ik ook prima.

Waar ik nog wel mee loop te rommelen is de zitpositie. Ik heb bewust geen panoramadak gekozen, maar met mijn 1,89 meter lichaamslengte blijft het soms toch wel wat schipperen. Ik weet niet hoe vaak ik de stoel al heb versteld, maar ik denk dat ik deze week de beste positie heb gevonden.
Andere nadelen van de Proceed: het uitzicht naar achteren en ik vind de afdekhoes van de bagageruimte gewoon een onding. Dat laatste heeft Skoda wel beter voor elkaar.

Het uiterlijk van het ding blijf ik prachtig vinden, dus ik rijd er nog met veel plezier in. Je merkt ook duidelijk dat de Xceed en Proceed, ondanks dat het neefjes/nichtjes/broertjes/zusjes van elkaar zijn, toch een ander karakter van Kia hebben meegekregen en dat vind ik best wel knap. De Xceed is wat meer op comfort gebouwd, de Proceed is wat sportiever. Dat merk je met name aan het rijgedrag. De Proceed stuurt wat scherper en helt minder over, maar korte oneffenheden voel je weer wat meer dan bij de Xceed, ondanks dat beide op 18 inch wielen staan.

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
MichelKlok schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 09:41:
[...]
Waar ik nog wel mee loop te rommelen is de zitpositie. Ik heb bewust geen panoramadak gekozen, maar met mijn 1,89 meter lichaamslengte blijft het soms toch wel wat schipperen.
Ben zelf ook benieuwd naar hoe dat op langere ritten gaat bevallen. Ik ben 1.91m; en heb proefgereden in een variant met panoramadak, dat ging net - daarbij zat ik wel comfortabel. Ongeveer 2 handdiktes aan ruimte tot aan het dak.
Heb 1 besteld zonder panoramadak zodat er wat meer marge tussen hoofd en dak zit :D

Naar verhouding wat langere benen dan bovenlichaam helpt wellicht :).

[Voor 19% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 06-01-2023 09:47]

• MichelKlok
Die twee handdiktes heb ik al niet over, omdat mijn bovenlichaam relatief lang is. En dan staat de stoel (uiteraard) in de laagste stand.

Overigens lees je vaak dat de electrisch verstelbare stoel minder ver naar beneden kan dan de handmatige, waardoor je bij de laatste dus in theorie iets meer hoofdruimte zou moeten hebben, maar volgens mij klopt dat niet. Ik heb gisteren de bestuurdersstoel (die electrisch verstelbaar is) en de passagiersstoel (die handmatig verstelbaar is) beide in de laagste stand gezet en je zitvlak zit dan bij beide even ver van de grond. En heb je dus even veel hoofdruimte.

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-01 12:01
MichelKlok schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:06:
Die twee handdiktes heb ik al niet over, omdat mijn bovenlichaam relatief lang is. En dan staat de stoel (uiteraard) in de laagste stand.

Overigens lees je vaak dat de electrisch verstelbare stoel minder ver naar beneden kan dan de handmatige, waardoor je bij de laatste dus in theorie iets meer hoofdruimte zou moeten hebben, maar volgens mij klopt dat niet. Ik heb gisteren de bestuurdersstoel (die electrisch verstelbaar is) en de passagiersstoel (die handmatig verstelbaar is) beide in de laagste stand gezet en je zitvlak zit dan bij beide even ver van de grond. En heb je dus even veel hoofdruimte.
In april '22 proefgereden met een ProCeed GT Plusline met het dakraam + elektrische stoel. Met mijn 1,93 had ik niet heel veel over, maar in laagste stand kon ik nog prima zitten, daarom ook de keuze gemaakt om hem met alles erop en eraan te nemen :9~

Hij is voor mij half april besteld, weet niet wanneer de leasemaatschappij dan ook de bestelling daadwerkelijk bij Kia gedaan heeft, ik heb een update gevraagd bij hen om te kijken of ze nog verwachten dat er eind maart geleverd gaat worden.

Antwoord ontvangen, besteld voor 26-03-2023, vooralsnog is de datum van levering 10-04-2023.
Valt vooralsnog mee.

[Voor 4% gewijzigd door rCk op 06-01-2023 10:46]

PSN: ChefRickert

• Griffx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-02 10:36
rCk schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:29:
[...]

In april '22 proefgereden met een ProCeed GT Plusline met het dakraam + elektrische stoel. Met mijn 1,93 had ik niet heel veel over, maar in laagste stand kon ik nog prima zitten, daarom ook de keuze gemaakt om hem met alles erop en eraan te nemen :9~

Hij is voor mij half april besteld, weet niet wanneer de leasemaatschappij dan ook de bestelling daadwerkelijk bij Kia gedaan heeft, ik heb een update gevraagd bij hen om te kijken of ze nog verwachten dat er eind maart geleverd gaat worden.

Antwoord ontvangen, besteld voor 26-03-2023, vooralsnog is de datum van levering 10-04-2023.
Valt vooralsnog mee.
Ik heb vanaf begin december 2021 dezelfde in bestelling staan, leverdatum eind februari.
De dealer wist begin deze week te melden dat er geen Proceeds met automaat geproduceerd worden en ook niet wanneer dat hervat gaat worden.

Er staat nu een vraag uit vanuit de leasemaatschappij of wij kosteloos het contract kunnen beeindigen, zodat ik verder kan gaan kijken naar een elektrische auto, aangezien de leaseregeling nu binnen ons bedrijf gunstiger uitvalt voor elektrische auto's sinds 2023

Jammer dat het zover heeft moeten komen, mochten we het contract kunnen beeindigen dan schakel ik door naar een Cupra Born Copper. >:)
Zo niet, dan blijven we wachten :'(

PC Specs

• rCk
Griffx schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:51:
[...]

Ik heb vanaf begin december 2021 dezelfde in bestelling staan, leverdatum eind februari.
De dealer wist begin deze week te melden dat er geen Proceeds met automaat geproduceerd worden en ook niet wanneer dat hervat gaat worden.

Er staat nu een vraag uit vanuit de leasemaatschappij of wij kosteloos het contract kunnen beeindigen, zodat ik verder kan gaan kijken naar een elektrische auto, aangezien de leaseregeling nu binnen ons bedrijf gunstiger uitvalt voor elektrische auto's sinds 2023

Jammer dat het zover heeft moeten komen, mochten we het contract kunnen beeindigen dan schakel ik door naar een Cupra Born Copper. >:)
Ik hoop dat dit niet correct is, dat zou enorm zonde zijn! Ook zonde voor jou natuurlijk, sinds dec '21 je zinnen gezet op deze wagen.

Als elektrisch interessanter is, is dat natuurlijk ook een mooie optie. Cupra Born heeft mij ook geïnteresseerd, maar met de bekende regelingen (op basis van bijtelling) was dit niet echt een optie voor mij, ik zou dan een paar tientjes per maand minder kwijt zijn, voor het leven met een stekker.

Ik zal eens navraag doen bij de leasemaatschappij, maar dit klinkt wel heel gek.
Uit welke regio kom jij?

• Griffx
rCk schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:07:
[...]

Ik hoop dat dit niet correct is, dat zou enorm zonde zijn! Ook zonde voor jou natuurlijk, sinds dec '21 je zinnen gezet op deze wagen.

Als elektrisch interessanter is, is dat natuurlijk ook een mooie optie. Cupra Born heeft mij ook geïnteresseerd, maar met de bekende regelingen (op basis van bijtelling) was dit niet echt een optie voor mij, ik zou dan een paar tientjes per maand minder kwijt zijn, voor het leven met een stekker.

Ik zal eens navraag doen bij de leasemaatschappij, maar dit klinkt wel heel gek.
Uit welke regio kom jij?
Omgeving Rotterdam, maar de auto staat in bestelling bij VDNS via de leasemaatschappij.
Ik hoop dat het een afscheep antwoord was...

PC Specs

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
rCk schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:07:
[...]
Klinkt mij ook gek, de leverende dealer meldde mij in december nog dat de auto begin maart verwacht word.

• rCk
Griffx schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:14:
[...]

Omgeving Rotterdam, maar de auto staat in bestelling bij VDNS via de leasemaatschappij.
Ik hoop dat het een afscheep antwoord was...
Dat hoop ik dan maar ook. Ook ik heb hem besteld omgeving Rotterdam. Heb alleen niet vernomen bij welke importeur/dealer het besteld is.
Sjaak_Trekhaak schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:18:
[...]

Klinkt mij ook gek, de leverende dealer meldde mij in december nog dat de auto begin maart verwacht word.
Ja, al hoor ik hier eerder ook dat mensen geen feedback gekregen hadden en de auto zonder pardon steeds doorgeschoven werd. Ik hoop dat de aflevering rond 10-04 gewoon zo blijft. Na bijna 4 jaar in de Ibiza is het wel tijd voor wat nieuws.
Qua bijtelling is het niet zo vervelend, de Kia is zo'n 150 EUR duurder dan de Ibiza.
Ik zag dat de Kia in de uitvoering zoals ik hem krijg nu naar 42.500 EUR gaat , ipv 40.000 EUR.

• Griffx
Sjaak_Trekhaak schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:18:
[...]

Ik verbaas mij nergens meer over, begin december stond de leverdatum nog op 3 januari, om vervolgens naar eind februari te springen, volgens mij is het ook een l*l verhaal, ik zag dat bij Zeeuw en Zeeuw wel sporadisch Proceeds uitgeleverd worden.

Al zouden ze maar melden wat de vertraging veroorzaakt, eerst de automaat, toen was het weer de GTplusline editie, daarna het dakraam, kleur, nu weer de automaat etc.
Het haalt de plezier wel weg iig.

PC Specs

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Griffx schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:31:
[...]
Ik verbaas mij nergens meer over, begin december stond de leverdatum nog op 3 januari, om vervolgens naar eind februari te springen, volgens mij is het ook een l*l verhaal, ik zag dat bij Zeeuw en Zeeuw wel sporadisch Proceeds uitgeleverd worden.
Ik hoop toch wel dat wanneer er geen met automaat meer geproduceerd worden, ik dat krijg te horen van de leasemaatschappij en/of dealer :D

• Griffx
Sjaak_Trekhaak schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:33:
[...]

Ik hoop toch wel dat wanneer er geen met automaat meer geproduceerd worden, ik dat krijg te horen van de leasemaatschappij en/of dealer :D
Zal niet zijn dat ze hem volledig stoppen, zal wel weer een tijdelijk iets zijn.

PC Specs

• renzo4000
MichelKlok schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:06:

Hier ook een Proceed GTplusline met elektrisch verstelbare stoel en panoramadak. Ik ben 1m85 en mijn bovenlichaam is vrij lang. Ik heb nog net twee vingers ruimte tussen mijn hoofd en het dak (in mijn geval nuttig dat ik nagenoeg kaal ben :o ).

Wat wel enorm helpt bij een elektrische stoel is dat je iets meer instelmogelijkheden hebt. Zo kan je de stoel kantelen en staat ie bij mij wat "achterover". Naast het feit dat ik dit erg fijn vind voor mijn nogal "lastige" rug levert dat net even wat meer ruimte op aan de bovenkant.

Dat gezegd hebbende houdt het allemaal qua ruimtebeleving niet over in de Proceed. Dit wordt mede veroorzaakt door de zwarte hemelbekleding (vind ik wel mooi overigens) en de aflopende daklijn en de brievenbus achterruit.

Zelf kom ik ook van een Octavia station af, die is qua ruimte natuurlijk heer en meester in het C-segement en dat was heerlijk. Qua rijden wint de Proceed dat met gemak en heb ik in dat opzicht zeker geen spijt. Zou ik nu weer een Proceed nemen? Nee dat niet, het wordt hierna tijd voor iets anders. Dit jaar ga ik mijzelf oriënteren wat het gaat worden en wat enigszins betaalbaar blijft onder de mooie voorwaarden die Den Haag ons voorschotelt ( :( ). Ik ben an sich te spreken over Kia en ga binnenkort rijden met de Kia EV6 maar ook een Sportage (hybride) staat op de planning. We gaan het zien.

• MichelKlok
Er is natuurlijk een tijdje sprake geweest van het niet kunnen leveren van Proceeds of andere Ceed modellen, omdat de benodigde chips voor de automaat niet konden worden geleverd. Ik had het vermoeden dat dit leveringsprobleem niet meer zou bestaan, maar helaas dus toch weer wel. Mijn Proceed komt overigens bij Zeeuw & Zeeuw vandaan.

• rCk
renzo4000 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:41:
[...]

Hier ook een Proceed GTplusline met elektrisch verstelbare stoel en panoramadak. Ik ben 1m85 en mijn bovenlichaam is vrij lang. Ik heb nog net twee vingers ruimte tussen mijn hoofd en het dak (in mijn geval nuttig dat ik nagenoeg kaal ben :o ).

Wat wel enorm helpt bij een elektrische stoel is dat je iets meer instelmogelijkheden hebt. Zo kan je de stoel kantelen en staat ie bij mij wat "achterover". Naast het feit dat ik dit erg fijn vind voor mijn nogal "lastige" rug levert dat net even wat meer ruimte op aan de bovenkant.

Dat gezegd hebbende houdt het allemaal qua ruimtebeleving niet over in de Proceed. Dit wordt mede veroorzaakt door de zwarte hemelbekleding (vind ik wel mooi overigens) en de aflopende daklijn en de brievenbus achterruit.

Zelf kom ik ook van een Octavia station af, die is qua ruimte natuurlijk heer en meester in het C-segement en dat was heerlijk. Qua rijden wint de Proceed dat met gemak en heb ik in dat opzicht zeker geen spijt. Zou ik nu weer een Proceed nemen? Nee dat niet, het wordt hierna tijd voor iets anders. Dit jaar ga ik mijzelf oriënteren wat het gaat worden en wat enigszins betaalbaar blijft onder de mooie voorwaarden die Den Haag ons voorschotelt ( :( ). Ik ben an sich te spreken over Kia en ga binnenkort rijden met de Kia EV6 maar ook een Sportage (hybride) staat op de planning. We gaan het zien.
Haha, ja kaal scheelt ook wel, als je een mooie kuif hebt dan wordt het lastiger.
Wat je zegt over de instelmogelijkheden, dit helpt je met een wat mindere rug, maar ook voor mij om een fijne hoogte bepalen. Het is geen ideale wagen voor lange mensen, maar het oog wil ook wat.

Octavia station is een hele praktische wagen, niet per definitie mooi. Maar ik vond het redelijk sportieve rijgedrag van de ProCeed én vooral de sportieve looks mét complete optiepakket icm de prijs van ca 40.000 (budget opgesteld door werkgever) de auto om te kiezen.

Een echt gezinshok komt later wel, zodra er ooit noodzaak voor zou zijn.

Mijn leasemaatschappij heeft zulke geruchten overigens niet vernomen, ze geven aan dat de auto's bij Janssen Kerres besteld worden in Limburg en daarna richting Rotterdam komen.

• renzo4000
rCk schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:04:
[...]

Een echt gezinshok komt later wel, zodra er ooit noodzaak voor zou zijn.
Die Octavia is een nobrainer voor het volgooien met kinderen en bagage ... maar wij zijn hier met z'n vieren (kinden van 7 en 5) ook gewoon naar zuid Frankrijk gereden. Alle bagage en meuk kon gewoon in de koffer. Het enige wat ik heb gedaan is die bakken uit de kofferbak verwijderd (paar schroeven) en je krijgt behoorlijk wat ruimte terug. Ik heb daar al eens wat over geschreven in dit topic: renzo4000 in "Het grote Kia topic - deel 2"

Kijk ook eens op het Kiaforum voor wat tips zou ik zeggen, de Proceed is toch nog ruimer dan je wellicht zou denken: https://www.kiaclub.nl/to...-voor-de-vakantie/page/2/

Met name het gebruik van die Ikiea tassen zijn echt geweldig!

• rCk
renzo4000 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:12:
[...]

Die Octavia is een nobrainer voor het volgooien met kinderen en bagage ... maar wij zijn hier met z'n vieren (kinden van 7 en 5) ook gewoon naar zuid Frankrijk gereden. Alle bagage en meuk kon gewoon in de koffer. Het enige wat ik heb gedaan is die bakken uit de kofferbak verwijderd (paar schroeven) en je krijgt behoorlijk wat ruimte terug. Ik heb daar al eens wat over geschreven in dit topic: renzo4000 in "Het grote Kia topic - deel 2"

Kijk ook eens op het Kiaforum voor wat tips zou ik zeggen, de Proceed is toch nog ruimer dan je wellicht zou denken: https://www.kiaclub.nl/to...-voor-de-vakantie/page/2/

Met name het gebruik van die Ikiea tassen zijn echt geweldig!
Precies!

Bedankt voor de tip, we gaan wellicht in juli met 4 volwassenen weg, dan wordt het qua zitplekken wel wat behelpen met mijn 1,93m (achter mij houdt niet heel veel over, daarin is een Ceed SW beter, Octavia subliem).

Wat betreft die ruimte, tja het is een héle grote kofferbak, scheelt ook maar een paar liter met de Ceed SW natuurlijk. Al helemaal wanneer die bakken eruit gaan.

Vergeleken met een Ibiza FR uit 2019 gaat het toch een enorme stap vooruit zijn qua ruimte, die ik (naar verwachting) niet heel vaak nodig ga hebben het eerste jaar.

Hopelijk loopt het bij mijn bestelling wat beter en rijd ik over ca 3 maanden ook in de Kia O+

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
rCk schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:29:
[...]
Valt vooralsnog mee.
Bedoel je dat de auto oorspronkelijk 26-03 zou worden afgeleverd, en dit nu op 10-04 staat?

• rCk
Sjaak_Trekhaak schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 21:04:
[...]

Bedoel je dat de auto oorspronkelijk 26-03 zou worden afgeleverd, en dit nu op 10-04 staat?
Klopt inderdaad!

• Arno

Arno

PF5A

Dat is aardig vlot!

Jeremy Clarkson

• Griffx
Griffx schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:51:
[...]

Volledige U turn, ik krijg net bericht dat de auto al in Nederland is.
Schiet mij maar lek.

PC Specs

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-02 16:06
Ik heb mijn Niro DynamicLine HEV, bouwjaar 2021, pas sinds een paar maanden.
Nadat ik de oorzaak eerst bij het Lane Keep Assist systeem en het Lane Follow Assistsysteem gezocht heb, moet ik nu concluderen dat de auto bij snelheden van 100 km/h en hoger nogal zoekerig rijdt. Ik moet het stuur elke 5 seconden corrigeren om in een rechte baan te blijven. Bij mijn vorige auto, een Ford Focus, kon ik op de snelweg kilometers lang met 2 vingers aan het stuur rijden. Met de Niro lukt mij dat niet.
Natuurlijk al gespeeld met de bandenspanning en zoals gezegd met de LKAS en de LFA, maar het helpt niet. Als de weg nat is en er ook wat wind staat, dan wordt het ronduit gevaarlijk, althans dat gevoel geeft het. Dan word je van links naar rechts en weer terug op je rijstrook gedwongen. Vorige week met een monteur van de dealer gereden, maar die 'vond het wel meevallen'. Stelde voor om de achterwielen eens met de voorwielen te verwisselen om te kijken of dat verschil maakt. Ik heb er een hard hoofd in.
Meer ervaringen in deze?

• renzo4000
@rowicom daar herken ik niet veel van met mijn Proceed. Laat ik het zo zeggen, zodra ik de adaptive cruisecrontol gebruik blijft hij erg netjes in het midden van de rijbaan en stuurt waarnodig bij waar het moet. Dit gaat erg strak en geleidelijk en totaal geen gevoel van "gevaarlijk". Gebruik ik de cruisecontrol zonder adaptive dan lijkt hij meer te ping-pongen tussen linker en rechter rijstrook.

• pixels66
  • Laatst online: 12:17
rowicom schreef op maandag 9 januari 2023 @ 13:14:
Nadat ik de oorzaak eerst bij het Lane Keep Assist systeem en het Lane Follow Assistsysteem gezocht heb, moet ik nu concluderen dat de auto bij snelheden van 100 km/h en hoger nogal zoekerig rijdt. Ik moet het stuur elke 5 seconden corrigeren om in een rechte baan te blijven. Bij mijn vorige auto, een Ford Focus, kon ik op de snelweg kilometers lang met 2 vingers aan het stuur rijden. Met de Niro lukt mij dat niet.
Natuurlijk al gespeeld met de bandenspanning en zoals gezegd met de LKAS en de LFA, maar het helpt niet. Als de weg nat is en er ook wat wind staat, dan wordt het ronduit gevaarlijk, althans dat gevoel geeft het. Dan word je van links naar rechts en weer terug op je rijstrook gedwongen. Vorige week met een monteur van de dealer gereden, maar die 'vond het wel meevallen'. Stelde voor om de achterwielen eens met de voorwielen te verwisselen om te kijken of dat verschil maakt. Ik heb er een hard hoofd in.
Meer ervaringen in deze?
Ik herken dit van enkele jaren geleden, toen de Kia's met het type stuurpomp van die tijd een "kleefpunt" in het midden hadden. Dan moest je dus ook telkens een tikje corrigeren op rechte stukken.

• rowicom
renzo4000 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:00:
@rowicom daar herken ik niet veel van met mijn Proceed. Laat ik het zo zeggen, zodra ik de adaptive cruisecrontol gebruik blijft hij erg netjes in het midden van de rijbaan en stuurt waarnodig bij waar het moet. Dit gaat erg strak en geleidelijk en totaal geen gevoel van "gevaarlijk". Gebruik ik de cruisecontrol zonder adaptive dan lijkt hij meer te ping-pongen tussen linker en rechter rijstrook.
Als ik zo vrij mag zijn.... Wat jij bedoelt is dat de LFA (Lane Follow Assist) bij 60 km/h actief wordt. Dat doet ie alleen als de ACC (dus niet de CC) actief is en als er een witte lijn links en rechts gedetecteerd wordt. De functie wordt aangegeven door een symbool van een groen stuurtje in het display. Ik heb daarmee geprobeerd te rijden, maar heb het permanent uitgezet omdat ik daarmee als een dronken bestuurder van links naar rechts word geslingerd. Wat me overigens wel bevreemdt hoor, want het zou, zoals jij schetst, juist meer een rijhulp moeten zijn.... een systeem dat het sturen grotendeels van je overneemt, mits je de handen wel aan het stuur houdt.

• rowicom
pixels66 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:11:
[...]

Ik herken dit van enkele jaren geleden, toen de Kia's met het type stuurpomp van die tijd een "kleefpunt" in het midden hadden. Dan moest je dus ook telkens een tikje corrigeren op rechte stukken.
Bedoel je met een stuurpomp dan nog het ouderwetse hydraulische systeem? Ben even in de war, want als jij het hebt over 'enkele jaren geleden' dan zou dit haast niet het geval kunnen zijn, omdat elektronische stuurbekrachtiging nu toch al een flink aantal jaren de standaard is.

• pixels66
rowicom schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:31:
[...]

Bedoel je met een stuurpomp dan nog het ouderwetse hydraulische systeem? Ben even in de war, want als jij het hebt over 'enkele jaren geleden' dan zou dit haast niet het geval kunnen zijn, omdat elektronische stuurbekrachtiging nu toch al een flink aantal jaren de standaard is.
Die Ceed's (mk2) hadden volgens mij ook al een electrische stuurbekrachtiging maar dat weet ik niet 100% zeker.

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-02 17:47

Magic666

No one's neighbour!

Ik ga mij zo langzaam aan ook weer oriënteren voor een nieuwe auto.
Op het oog staan de Kia Rio of Huyndai I20.

Beide blijkbaar tegenwoordig in milde hybride uitvoering verkrijgbaar wat de interesse wel heeft gewekt.
Maar wat zijn de ervaringen met dat systeem? Is het brandstof besparend?

Join het GoT Pulse-Team!

• renzo4000
rowicom schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:29:
[...]

Als ik zo vrij mag zijn.... Wat jij bedoelt is dat de LFA (Lane Follow Assist) bij 60 km/h actief wordt. Dat doet ie alleen als de ACC (dus niet de CC) actief is en als er een witte lijn links en rechts gedetecteerd wordt. De functie wordt aangegeven door een symbool van een groen stuurtje in het display. Ik heb daarmee geprobeerd te rijden, maar heb het permanent uitgezet omdat ik daarmee als een dronken bestuurder van links naar rechts word geslingerd. Wat me overigens wel bevreemdt hoor, want het zou, zoals jij schetst, juist meer een rijhulp moeten zijn.... een systeem dat het sturen grotendeels van je overneemt, mits je de handen wel aan het stuur houdt.
Dat is vreemd want juist met ACC ingeschakeld icm LFA blijft hij dus netjes zijn koers houden (al dan niet icm een voorganger). Klinkt dan toch als een technisch defect of een kalibratie dingetje.

Ik zie dat je met dezelfde vraag ook al een draadje hebt lopen op het kiaforum. Heb je deze topics ook al gezien?

https://www.kiaclub.nl/topic/27452-zwabberen/#comment-245443

https://www.kiaclub.nl/topic/23897-lkas/#comment-218980

Ik krijg sws wel veel hits op dat forum en vooral veel Niro topics :|

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:12
Ook hier helaas weer uitstel, nu van week 2 naar week 8. Verder totaal geen duidelijkheid en ook nog geen VIN nummer. Dealer geeft aan bij Kia Nederland ook niets los te krijgen.. Gaat om een proceed GT-plusline automaat met schuifkanteldak. Is in februari '22 besteld.

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:47

OMD

Valar dohaeris

homemix25 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 16:39:
Ook hier helaas weer uitstel, nu van week 2 naar week 8. Verder totaal geen duidelijkheid en ook nog geen VIN nummer. Dealer geeft aan bij Kia Nederland ook niets los te krijgen.. Gaat om een proceed GT-plusline automaat met schuifkanteldak. Is in februari '22 besteld.
Iemand in dit topic zei dat er geen automaten geproduceerd werden van de proceed en ze weten ook niet wanneer dat hervat wordt.

Is niet zo lang geleden, laatste 3 pagina’s zegt iemand dat.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:57
rowicom schreef op maandag 9 januari 2023 @ 13:14:
Meer ervaringen in deze?
Ik rij zelf een Niro, maar ik herken het niet. Banden van voor naar achteren wisselen lijkt mij onwaarschijnlijk tenzij de voorbanden niet goed afgesleten zijn en als ze zodanig vreemd zijn afgesleten is het wellicht beter ze simpelweg te vervangen. Is de uitlijning van de wielen gecontroleerd? Speling op de stuurinrichting en voorwielophanging nagekeken? Daar zou ik zelf beginnen.
Magic666 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:08:
Ik ga mij zo langzaam aan ook weer oriënteren voor een nieuwe auto.
Op het oog staan de Kia Rio of Huyndai I20.

Beide blijkbaar tegenwoordig in milde hybride uitvoering verkrijgbaar wat de interesse wel heeft gewekt.
Maar wat zijn de ervaringen met dat systeem? Is het brandstof besparend?
Het is brandstofbesparend anders zouden autofabrikanten het er niet opbouwen, ze claimen circa 10 procent te besparen, maar dit wordt vaak op de rollerbank gemeten. In de praktijk zal je een minder grote winst behalen. In tegenstelling tot een hybride, zoals de Niro, kan een mild-hybride niet elektrisch rijden, het ondersteund de motor bij bijvoorbeeld accelereren. De keer dat ik met een mild-hybride heb gereden merkte ik geen verschil in rijervaring ten opzichte van autos zonder dit systeem.

Tenzij de Kia of Hyundai ook is uitgerust die nieuwe handbak die kan zelf ontkoppelen en de motor uitschakelen als je bijvoorbeeld gas loslaat, maar dit staat enigzins los van het mild-hybride systeem. Daar heb ik geen praktijk ervaring mee.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
OMD schreef op maandag 9 januari 2023 @ 17:12:
[...]

Iemand in dit topic zei dat er geen automaten geproduceerd werden van de proceed en ze weten ook niet wanneer dat hervat wordt.

Is niet zo lang geleden, laatste 3 pagina’s zegt iemand dat.
Diezelfde meldde even later dat zijn auto plotseling al in Nederland stond :D :D :D

[Voor 8% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 09-01-2023 19:38]

• Griffx
Sjaak_Trekhaak schreef op maandag 9 januari 2023 @ 19:37:
[...]

Diezelfde meldde even later dat zijn auto plotseling al in Nederland stond :D :D :D
Ja bizar toch.
Ik was zaterdag al bij de Cupra dealer geweest om naar een Born te kijken, met in het achterhoofd dat die Proceed hem niet meer ging worden.
En dan krijg je vanmorgen om 09:00 het bericht van de leasemaatschappij dat de dealer van Kia NL heeft gehoord dat hij al in NL is, en van de dealer zelf nog steeds niets gehoord...

Eerste wat ik mij afvraag, hoelang is hij er al, en waarom heeft 'mijn' auto in het systeem dan geen VIN nummer, snap er echt geen hol van.

Niet dat ik minder blij ben, maar de hele manier van communiceren is wel echt een smet op de plezier van een nieuwe auto.

[Voor 12% gewijzigd door Griffx op 09-01-2023 20:24]

PC Specs

• Quad

Quad

Selectief doof

@Griffx is een Born niet minder qua ruimte? Heel ander type auto natuurlijk.

Heb je al wel een afleverdatum gekregen?

PVOutput☀️
Darts🎯

❤️Liefde is gratis!❤️

• Griffx
Quad schreef op maandag 9 januari 2023 @ 20:44:
@Griffx is een Born niet minder qua ruimte? Heel ander type auto natuurlijk.

Heb je al wel een afleverdatum gekregen?
Absoluut, de keuze voor Born kwam meer door een verandering aan onze lease regeling per 1-1-2023 waarbij het leasen van elektrisch voordeliger wordt.

Nog niet via de dealer, de leasemaatschappij verwacht een afleverdatum begin of tweede week van februari.
De velgen die ik wil moeten nog besteld worden door de dealer, en trekhaak montage.

[Voor 3% gewijzigd door Griffx op 09-01-2023 20:52]

PC Specs

• rowicom
renzo4000 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:13:
[...]

Dat is vreemd want juist met ACC ingeschakeld icm LFA blijft hij dus netjes zijn koers houden (al dan niet icm een voorganger). Klinkt dan toch als een technisch defect of een kalibratie dingetje.

Ik krijg sws wel veel hits op dat forum en vooral veel Niro topics :|
Wat ik vooral in jouw link lees, is dat heel veel (Niro) eigenaren het verschil tussen LKA en LFA niet weten.
LKA (Lane Keep Assist) is het systeem dat ervoor zorgt dat je niet ongemerkt je rijstrook verlaat. Afhankelijk van de instelling stuurt het je terug of waarschuwt het auditief en visueel in het instrumentenpaneel. Bij auto's vanaf 2020 is de default instelling 'terugsturen'. Je kunt het wel wijzigen in het bestuurdersmenu, maar bij opnieuw starten staat het dus weer op default. Vaak kan het met een fysieke knop op het dashboard (links van het stuur bij Kia) tijdelijk uitgezet worden.
LFA (Lane Following Assist) is het systeem dat ervoor zorgt, dat het voertuig in een vloeiende lijn de rijbaan volgt. De bestuurder hoeft het stuurwiel slechts vast te houden en lichtjes te begeleiden. De feitelijke stuurbewegingen worden door het systeem gedaan. Het kan alleen actief zijn als de cruisecontrol op ACC staat en er links en rechts lijnen gedetecteerd worden. De functie wordt in het instrumentenpaneel weergegeven door een groen stuurtje. In het bestuurdersmenu kan het permanent uitgezet worden.
Meer info onder andere hier: https://www.kia.com/us/co...ng-Assistance-Systems.pdf

• renzo4000
@rowicom feit blijft dat jouw ervaring niet zo hoort te werken met lfa en acc geactiveerd.

Mijn advies, ga terug naar de dealer of desnoods een andere dealer en laat het oplossen. Om jouw bevindingen kracht bij te zetten zou je ook in een andere gelijksoortige Niro een proefrit kunnen maken. Is het gedrag hetzelfde? Dan is het een Niro dingetje (of sluit het simpelweg niet aan bij jouw verwachtingen). Werkt het dan wel conform verwachting? Dan heb je je antwoord klaar voor je dealer. Hoe dan ook, succes!

• Quad

Quad

Selectief doof

Ik heb 14 maanden in de Niro 2021 gereden, ik vond het semi automatisch rijden heerlijk. Hield mij op de snelweg en buitenwegen prima tussen de lijnen zonder enig gevaar.
Ik heb zo vaak de N35 Nijverdal - Zwolle gereden zonder de rem aan te hoeven te raken, handen licht aan het stuur, de auto fixt het wel.
Daarom ook terug bij Kia en voor de Ceed SW gekozen met DCT toen ik de kans kreeg.

Nu nog krijgen. :/

PVOutput☀️
Darts🎯

❤️Liefde is gratis!❤️

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:19

watercoolertje

Ondertitel

rowicom schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:29:
[...]

Ben er juist uitermate positief over (in de CEED), houd mijn handen natuurlijk altijd aan het stuur maar hij zeurt eigenlijk standaard om de x km/tijd dat ik mijn handen aan het stuur moet houden, juist omdat ik hem vrijwel nooit hoef te corrigeren en hij daarom denkt dat ik mijn handen niet aan het stuur houd. Dit is dus het groene stuurwiel in beeld (LFA dus) wat erg goed werkt.

Die andere functie doet wel precies wat jij beschrijft alsof ik een potje pong aan het spelen ben op het wegdek (LKA).

[Voor 8% gewijzigd door watercoolertje op 10-01-2023 12:39]

16 x 300Wp = 4800Wp @Zuid

• rowicom
watercoolertje schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:35:
[...]
Ben er juist uitermate positief over (in de CEED), houd mijn handen natuurlijk altijd aan het stuur maar hij zeurt eigenlijk standaard om de x km/tijd dat ik mijn handen aan het stuur moet houden, juist omdat ik hem vrijwel nooit hoef te corrigeren en hij daarom denkt dat ik mijn handen niet aan het stuur houd. Dit is dus het groene stuurwiel in beeld (LFA dus) wat erg goed werkt.
Die andere functie doet wel precies wat jij beschrijft alsof ik een potje pong aan het spelen ben op het wegdek (LKA).
Interessant dat je het gebruik van de LKA 'een spelletje Pong' noemt. Want dat ervaar ik net zo en heb het vaker gelezen op fora over de Kia (Ceed, Niro). Gebruik je LKA dan in combinatie met LFA? En is het dan zo dat de LFA je naar bijv. de linkerkantlijn stuurt en dat de LKA je weer terugbounced naar rechts, alwaar het spelletje weer van voor af aan begint, maar dan weer naar links?

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-02 22:43
Binnenkort gaat het dan toch echt gebeuren: Na een lange reeks Volkswagens overstappen naar een Kia Ceed Sportswagon 1.5 T-GDI DCT7 in GT-Line uitvoering in de kleur Black Pearl metallic :)

Eind mei 2022 besteld en gisteren onverwachts te horen gekregen dat hij klaar staat voor uitlevering begin volgende maand. Vanochtend ook al het kenteken mogen ontvangen, en het blijkt dat de inschrijving op de valreep nog net in 2022 heeft plaatsgevonden :*)

• watercoolertje

watercoolertje

Ondertitel

rowicom schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 15:08:
[...]

Interessant dat je het gebruik van de LKA 'een spelletje Pong' noemt. Want dat ervaar ik net zo en heb het vaker gelezen op fora over de Kia (Ceed, Niro). Gebruik je LKA dan in combinatie met LFA? En is het dan zo dat de LFA je naar bijv. de linkerkantlijn stuurt en dat de LKA je weer terugbounced naar rechts, alwaar het spelletje weer van voor af aan begint, maar dan weer naar links?
LKA zonder LFA voelt als pong maar samen (naar mijn idee doet LKA dan helemaal niks) of enkel LFA voelt al bijna autonoom aan op de meeste stukken zo goed werkt dat, hoef echt zelden te corrigeren.

LKA doet overigens wel wat het moet doen, die zorgt niet dat je recht rijdt tussen de strepen maar dat je tussen de strepen rijdt dmv piepjes en/of bij te sturen.

Ik denk echt dat er iets mis is, mogelijk met de hardware en anders met de calibratie bij jou. LFA op een rechte weg met wat flauwe bochten zou ik bijna op de achterbank durfen te gaan zitten. LKA moet je eigenlijk gewoon zelf sturen en zorgt alleen dat je je lijn niet over gaat, en die stuurt mij dus van links naar rechts, is ook geen autonoom rijden maar puur een hulpmiddel om niet zomaar van je rijbaan af te gaan.

Als je LFA aan hebt kan je dan makkelijk sturen? Ik moet dan een beetje kracht zetten om anders te sturen dan de auto wil.

[Voor 7% gewijzigd door watercoolertje op 10-01-2023 17:59]

• renzo4000
Ik herken het verhaal van @watercoolertje volledig. Ik zou mijn eerdere advies opvolgen en naar de (andere) dealer gaan.

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Indicatie levering van mijn Proceed 1.5 DCT is van week 8 naar week 14 gegaan ^^. Besteld eind mei '22.

• Quad

Quad

Selectief doof

@Mikey! wat een mazzel, scheelt zo ruim 3.5k wat telt voor de bijtelling.
Mijn bestelde Ceed SW 1.5 met DCT is weer terug naar maart verschoven.
Ik blijf het enorm vaag vinden dat een bestelling van 3 maanden later eerder geleverd worden. Kan jij niks aan doen natuurlijk, maar blijkbaar is er geen first in first out principe bij Kia.

PVOutput☀️
Darts🎯

❤️Liefde is gratis!❤️

• Renegade666
Quad schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 21:04:
Ik blijf het enorm vaag vinden dat een bestelling van 3 maanden later eerder geleverd worden. Kan jij niks aan doen natuurlijk, maar blijkbaar is er geen first in first out principe bij Kia.
Huh? Heb jk Wat gemist? Bijtelling voor ICE is toch nog steeds 22%?

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• Quad

Quad

Selectief doof

Renegade666 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 21:17:
[...]

Huh? Heb jk Wat gemist? Bijtelling voor ICE is toch nog steeds 22%?
Daar heeft het niet mee te maken.
De catalogus waarde waar je bijtelling over gerekend wordt is voor een auto met kenteken in 2023 hoger dan in 2022. Oa door hogere BPM.
In mijn specifieke geval kost de auto 3600 euro meer nu dan oorspronkelijk begroot en dan wanneer hij in 2022 op kenteken zou staan. Netto bijtelling is dan zo'n 30 euro hoger per maand dan verwacht, en dat is dan zonde en daarom des te vreemder dat latere bestellers een vergelijkbare configuratie eerder krijgen.

Ter info, mijn auto is besteld begin februari, Kia Ceed SW DynamicPlusLine 1.5 DCT in de kleur experience green, bij van Mossel in Hengelo.

PVOutput☀️
Darts🎯

❤️Liefde is gratis!❤️

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08:52
First in first out is het eigenlijk nooit bij een autofabrikant.

Het gaat meestal per autodeel met aantal opties. Dus bijvoorbeeld een hele reeks gt pluslines daarna gt lines etc.

• Quad

Quad

Selectief doof

sgouman schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 21:29:
[...]

First in first out is het eigenlijk nooit bij een autofabrikant.

Het gaat meestal per autodeel met aantal opties. Dus bijvoorbeeld een hele reeks gt pluslines daarna gt lines etc.
Zou kunnen, maakt verder niet veel meer uit, invloed heb ik er toch niet op, gedwee wachten op witte rook. :P
Op de kleur na heb ik volgens mij geen bijzondere versie besteld, dus wie weet... ;)

PVOutput☀️
Darts🎯

❤️Liefde is gratis!❤️

• Renegade666
Quad schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 21:24:
[...]

De catalogus waarde waar je bijtelling over gerekend wordt is voor een auto met kenteken in 2023 hoger dan in 2022. Oa door hogere BPM.
In mijn specifieke geval kost de auto 3600 euro meer nu dan oorspronkelijk begroot en dan wanneer hij in 2022 op kenteken zou staan. Netto bijtelling is dan zo'n 30 euro hoger per maand dan verwacht, en dat is dan zonde en daarom des te vreemder dat latere bestellers een vergelijkbare configuratie eerder krijgen.

Ter info, mijn auto is besteld begin februari, Kia Ceed SW DynamicPlusLine 1.5 DCT in de kleur experience green, bij van Mossel in Hengelo.
ah, dat is logisch, ik hou mij niet veel bezig met die lease geneuzel verder. Maar is idd zonde geld.

Ik moet nog 1.5 jaar met de huidige, maar wij zijn waarschijnlijk straks verplicht om een EV te nemen. Dus dat word straks een bakfiets, want een EV in mijn budget is hooguit een dacia spring :P Of ze moeten goeie kortingen kunnen krijgen

• Quad

Quad

Selectief doof

Renegade666 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 21:37:
[...]

ah, dat is logisch, ik hou mij niet veel bezig met die lease geneuzel verder. Maar is idd zonde geld.

Ik moet nog 1.5 jaar met de huidige, maar wij zijn waarschijnlijk straks verplicht om een EV te nemen. Dus dat word straks een bakfiets, want een EV in mijn budget is hooguit een dacia spring :P Of ze moeten goeie kortingen kunnen krijgen
Ik ook niet, behalve als je in het traject zit. :P
Ik snap dat je niet om een Dacia staat te springen idd.

;)

PVOutput☀️
Darts🎯

❤️Liefde is gratis!❤️

• Renegade666
@Quad
Het ergste is, ik heb een manager bovenmij , die dus in een dacia rijd. en zijn collega in een nieuwe Mazda CX60. beide ruigweg zelfde functie etc, maar lijkt wel raar als je dan een Dacia kiest :P Maar kost weinig en hij is er blij mee.

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 22:14
Weet iemand of je bij een Kia (Niro) ook achteraf een stuurverwarming upgrade kan laten doen?

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:15
JeyJey schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 22:07:
Weet iemand of je bij een Kia (Niro) ook achteraf een stuurverwarming upgrade kan laten doen?
Stuurwielverwarming staat (in tegenstelling tot bv. stoelverwarming) niet in de accessoirelijst. Dus via de officiële weg kan het waarschijnlijk niet. Ik zou het navragen bij de dealer.
Je zou kunnen kijken naar het laten overbouwen van een (tweedehands) stuurwiel met verwarming. Maar dat zal niet goedkoop zijn, en ivm met veiligheid (airbag) wellicht ook alleen via een officiële garage. En dan moet je Niro ook nog zijn voorbereid, natuurlijk, wat je wellicht past ziet als je stuurkolom open ligt.

• Quad

Quad

Selectief doof

En anders een AliExpress oplossing via je 12v aansluiting.

PVOutput☀️
Darts🎯

❤️Liefde is gratis!❤️

• Kimi-Alonso
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik heb de afgelopen maanden in diverse poolauto's gereden. Waaronder een Ceed SW '22 en Ceed '19. Daarbij is mij opgevallen dat de LFA functie in de '22 beduidend beter is dan die van de '19. Het bijsturen is veel verfijnder waardoor je er automatisch ook meer vertrouwen in krijgt. Bij de '19 vind ik het af en toe nog wat 'onzeker' overkomen en heb ik er een stuk minder vertrouwen in bij bepaalde bochten.

• sanane
  • Laatst online: 01:27
Al 2/3 maanden heb ik een vreemde probleem met mijn Kia Niro. Eerst dacht ik dat het door de regenachtige weer kwam. Dus auto volgepropt met vochtvreters en er kwam echt liters water eruit. Het is vreselijk irritant :( :( Ik krijg schimmelvorming en dagelijks beslagen ramen. :(

Onder de passagiersstoel wordt letterlijk zeiknat.. Ik denk dat daar echt paar liter water ligt. 8)7
Ik heb al een afspraak gemaakt bij Kia dealer maar zijn er andere mensen die bekend zijn met dit probleem?

Niro Hybrid bouwjaar 2022

[Voor 3% gewijzigd door sanane op 11-01-2023 12:54]

• Renegade666
@sanane
Ik herken het niet, maar ook even in de kofferbak gekeken onderin? misschien ligt daar water en/of lekt het daarheen?
Misschien een afvoertje verstopt?

• renzo4000
sanane schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:53:
Al 2/3 maanden heb ik een vreemde probleem met mijn Kia Niro. Eerst dacht ik dat het door de regenachtige weer kwam. Dus auto volgepropt met vochtvreters en er kwam echt liters water eruit. Het is vreselijk irritant :( :( Ik krijg schimmelvorming en dagelijks beslagen ramen. :(

Onder de passagiersstoel wordt letterlijk zeiknat.. Ik denk dat daar echt paar liter water ligt. 8)7
Ik heb al een afspraak gemaakt bij Kia dealer maar zijn er andere mensen die bekend zijn met dit probleem?

Klinkt inderdaad als een afdichtrubber die ergens niet goed zit of ontbreekt. Loop je deuren eens na (zitten de rubbers allemaal goed, geen scheurtjes etc.) maar probeer ook eens te localiseren waar het water het meeste zit/vandaan komt. Misschien zijn er afvoergootjes verstopt

Een snelle google actie levert dit trouwens op: hhttps://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,6028693 misschien staan daar wat handige tips.

Maar sws de dealer het laten oplossen!

• ChiMan

Heb je de nieuwe of oude Niro model uit 2022?

Zelf heb ik de nieuwe Niro en ervaar hetzelfde problemen met beslagen ramen bij regen en/of vochtig weer.
Dit terwijl de airco aan staat.

• rCk
Griffx schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:01:
[...]

Volledige U turn, ik krijg net bericht dat de auto al in Nederland is.
Schiet mij maar lek.
Haha wauw, dat is inderdaad een U turn waar je u tegen zegt. Ook wel heel positief, fijn te horen!
Laten we hopen dat voor de anderen hier hetzelfde lot staat te wachten en ze niet al te lang extra erop hoeven te wachten.

De Ibiza afgelopen week op de 140.000 gezet, als ik de voorlopige afleverdatum mag geloven zijn de laatste 3 maanden daarmee nu in gegaan. Eind jan nog even naar Oostenrijk ermee en dan kan de ProCeed mooi komen wanneer de vorst en pekel en alles mooi weg is.

• sanane
  • Laatst online: 01:27
ChiMan schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:32:
[...]

Heb je de nieuwe of oude Niro model uit 2022?

Zelf heb ik de nieuwe Niro en ervaar hetzelfde problemen met beslagen ramen bij regen en/of vochtig weer.
Dit terwijl de airco aan staat.
Gaat om de nieuwe model. 9 februari heb ik een afspraak bij de dealer dus ben benieuwd wat het kan zijn.

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12:20

Ik heb dit gehad met mijn renault scenic. Daar is het een bekend probleem dat de rubbers die water onder de voorruit af moeten voeren dicht gaan zitten. Het water loopt dan via de ventilatie de auto in.

Als je de tuinslang op het raam zet moet er water achter de voorwielen onder de auto uitkomen. Als dat niet gebeurt zit daar een verstopping.

Bij de scenic was het een hele klus om dit op te lossen: ruitewissermotoren er uit, wielen er af, wielkasten los en dan de rubbers leeg maken....

• renzo4000
He he ... eindelijk AA waarbij maps fullscreen kan. Ik heb eindelijk toegang tot de Coolwalk versie. Ik moet zeggen dat het er een stuk beter uitziet op een widescreen nu (heeft 3 jaar geduurd, maar toe maar dan).

Sorry voor de crappy foto maar mijn kabeltje is erg kort :D

• Quad

Quad

Selectief doof

Nice! Véél beter!

PVOutput☀️
Darts🎯

❤️Liefde is gratis!❤️

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
renzo4000 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 18:15:
He he ... eindelijk AA waarbij maps fullscreen kan. Ik heb eindelijk toegang tot de Coolwalk versie. Ik moet zeggen dat het er een stuk beter uitziet op een widescreen nu (heeft 3 jaar geduurd, maar toe maar dan).

[Afbeelding]
Cool, vereiste dit nog een bijzondere actie of werkt dit nu gewoon?

• renzo4000
Sjaak_Trekhaak schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 19:23:
[...]

Cool, vereiste dit nog een bijzondere actie of werkt dit nu gewoon?
Ik ben beta tester maar iedereen zou de komende periode Coolwalk moeten gaan krijgen: https://androidworld.nl/a...es-inclusief-coolwalk/amp

• Renegade666
renzo4000 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 18:15:

[Afbeelding]
Cool🤘

Hopelijk snel uit😇

• Arno

Arno

PF5A

Quad schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 21:32:
Zou kunnen, maakt verder niet veel meer uit, invloed heb ik er toch niet op, gedwee wachten op witte rook. :P
Op de kleur na heb ik volgens mij geen bijzondere versie besteld, dus wie weet... ;)
Maar als alle andere orders wel wat bijzonders is, is jouw batch mogelijk als nog later.

Jeremy Clarkson

• vanooijen8
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 03-02 09:08
Quad schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 21:24:
[...]

Hangt er vanaf wat je werkgever als catalogus waarde doorgeeft. Als ze het bedrag doorgeven van de besteldatum is er niets aan de hand.

• pixels66
Ik vind het belvolume in de Kia Proceed erg zacht. Volume op maximaal(45) om het goed te horen. Iemand enig idee welke instellingen mij kunnen helpen icm een IPhone?

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
pixels66 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:49:
Ik vind het belvolume in de Kia Proceed erg zacht. Volume op maximaal(45) om het goed te horen. Iemand enig idee welke instellingen mij kunnen helpen icm een IPhone?
Eerder in het topic had iemand het over een toegankelijkheidsinstelling voor slechthorenden. Misschien kun je daar wat mee ;)

• Hilarius
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 14-01 12:36
Weten jullie een beetje de levertijden van de kia Sportage 1.6 hybride....heb deze besteld in augustus 2022.

• watercoolertje

watercoolertje

Ondertitel

Sjaak_Trekhaak schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 12:03:
[...]

Eerder in het topic had iemand het over een toegankelijkheidsinstelling voor slechthorenden. Misschien kun je daar wat mee ;)
Klopt, dat was ik (wel op een Android toestel), wel meer voor de muziek maar het helpt ook voor bellen.

Het is beter maar nog niet geweldig voor bellen, mijne staat standaard op 45 en als ik 120 rijdt dan ga ik 100 rijden om het beter te horen.

• pixels66
watercoolertje schreef op zondag 15 januari 2023 @ 12:11:
[...]

Klopt, dat was ik (wel op een Android toestel), wel meer voor de muziek maar het helpt ook voor bellen.

Het is beter maar nog niet geweldig voor bellen, mijne staat standaard op 45 en als ik 120 rijdt dan ga ik 100 rijden om het beter te horen.
Gaat dat dan om instellingen in de telefoon of de auto? Want in de auto vind ik verder geen opties. Het geluid is inhoudelijk goed, maar wel te zacht..

• watercoolertje

watercoolertje

Ondertitel

pixels66 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 12:33:
[...]

Gaat dat dan om instellingen in de telefoon of de auto? Want in de auto vind ik verder geen opties. Het geluid is inhoudelijk goed, maar wel te zacht..
Op de telefoon zelf, denk dat iOS daar ook wel opties voor heeft, weet alleen niet of ze dezelfde uitwerking hebben.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
Hilarius schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 12:07:
Weten jullie een beetje de levertijden van de kia Sportage 1.6 hybride....heb deze besteld in augustus 2022.
Volgens mij afhankelijk van de uitvoering. Ik heb een DynamicPlusLine besteld en daar zit 5 maand levertijd op. De GT plusline was wat langer, maand of 9 dacht ik. Heb je al een datum vanuit de dealer?

De wijzen komen uit het Oosten!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-02 15:44

Bergie

Lekker belangrijk...

Wellicht kan iemand hier mij helpen. Ik rij een Niro 1.6 GDi Hybrid ExecutiveLine uit 2021 en ben op zoek naar een oplossing om 3 kinderstoeltjes kwijt te kunnen op de achterbank.
Het gaat dan om een peuter van 2 die dus in een groep 1 stoeltje zit en twee groep 2/3 stoeltjes voor een 5 en 6yo.
Heeft iemand ervaring met een passende combinatie hiervoor?

Yamaha MT-09

• Mikey!
  • Laatst online: 03-02 22:43
Zeker een (onverwachte) mazzel, ik heb er tot vorige week nog niet heel veel aandacht aan besteedt; het komt vanzelf ooit een keer en van me druk maken gaat het niet sneller. Maar nu gaat het wel heel vlot allemaal, inmiddels is ook de innamedatum van de Touran vastgelegd. Nu alle attributen nog zoeken en de schoonmaak plannen :+

Heb even teruggelezen in dit topic, maar er is echt geen pijl op te trekken als het gaat om besteldata vs. leverdata. Lijkt wel prijsschieten op de Kermis 8)7 Hoop dat je snel aan de beurt bent!

• renzo4000
Bergie schreef op maandag 16 januari 2023 @ 11:44:
Wellicht kan iemand hier mij helpen. Ik rij een Niro 1.6 GDi Hybrid ExecutiveLine uit 2021 en ben op zoek naar een oplossing om 3 kinderstoeltjes kwijt te kunnen op de achterbank.
Het gaat dan om een peuter van 2 die dus in een groep 1 stoeltje zit en twee groep 2/3 stoeltjes voor een 5 en 6yo.
Heeft iemand ervaring met een passende combinatie hiervoor?
Poah in een Niro houdt dat niet over en gaat denk ik lastig worden. Misschien kijken naar een oplossing als https://www.multimac.com/p/multimac_1000_3_seater

Alleen die prijzen zijn niet te doen :+

Ander de Niro toch maar inruilen op een Sportage, daar schijnen 3 stoeltjes te passen: https://www.autoweek.nl/a...oeltjes-op-de-achterbank/

Pagina: 1 ... 42 43 44 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee