• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Selectief doof

Mogen de 5/6 jarige kinderen ook niet in een zitverhoger?
Deze zijn veel compacter.

En volgens mij mag je, als je er al 2 in gebruik hebt en een 3e past niet, 1 kind gewoon zonder op de achterbank vervoeren staat mij iets van bij.

Edit: Volgens mij is bovenstaande iets van vroeger en is dat tegenwoordig niet meer zo.

[Voor 17% gewijzigd door Quad op 16-01-2023 15:41]

Geluk heeft geen groot huis nodig, maar wel een deur om binnen te gaan.
PVOutput☀️
Darts🎯

❤️Liefde is gratis!❤️

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-02 20:38
Hilarius schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 12:07:
Weten jullie een beetje de levertijden van de kia Sportage 1.6 hybride....heb deze besteld in augustus 2022.
Half september een GT-Line besteld. Toen werd er zelfs gesproken over levering week 49. Inmiddels drie updates verder, vanochtend de laatste in de mail gehad. Week 17.

PSN: bollsie

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 11:12
Bergie schreef op maandag 16 januari 2023 @ 11:44:
Wellicht kan iemand hier mij helpen. Ik rij een Niro 1.6 GDi Hybrid ExecutiveLine uit 2021 en ben op zoek naar een oplossing om 3 kinderstoeltjes kwijt te kunnen op de achterbank.
Het gaat dan om een peuter van 2 die dus in een groep 1 stoeltje zit en twee groep 2/3 stoeltjes voor een 5 en 6yo.
Heeft iemand ervaring met een passende combinatie hiervoor?
De al genoemde Multimac is een mogelijkheid. Daar is ook een inzet voor groep 1 voor. Maar gratis zijn die dingen niet.

Je bent 1700 pond kwijt voor de multimac super mac en nog eens 300 pond voor de minimac.

[Voor 7% gewijzigd door Blihi op 16-01-2023 16:05]

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:26
Bergie schreef op maandag 16 januari 2023 @ 11:44:
Wellicht kan iemand hier mij helpen. Ik rij een Niro 1.6 GDi Hybrid ExecutiveLine uit 2021 en ben op zoek naar een oplossing om 3 kinderstoeltjes kwijt te kunnen op de achterbank.
Het gaat dan om een peuter van 2 die dus in een groep 1 stoeltje zit en twee groep 2/3 stoeltjes voor een 5 en 6yo.
Heeft iemand ervaring met een passende combinatie hiervoor?
Kan misschien gek zijn, (heb geen kinderen) maar voor 5/6 jarigen hoeft toch geen stoeltje meer? hooguit een verhoging zitje?

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:18
Renegade666 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:22:
[...]

Kan misschien gek zijn, (heb geen kinderen) maar voor 5/6 jarigen hoeft toch geen stoeltje meer? hooguit een verhoging zitje?
en dan dit:
"Kinderen van 3 jaar en ouder mogen een autogordel gebruiken in plaats van een kinderbeveiligingssysteem als er op de desbetreffende zitbank al twee kinderbeveiligingssystemen zijn aangebracht en in gebruik zijn, waardoor er geen plaats meer is voor een derde zitje. Dit kind mag niet zonder kinderbeveiligingssysteem op de voorbank worden vervoerd."
https://www.anwb.nl/auto/...uto/kinderzitje-de-regels

Nu heb je mogen en willen, dat weet ik dan weer niet hoe dat zit.. kan me voorstellen dat je als ouder graag wilt dat je kind zo veilig mogelijk zit..

• Renegade666
@datadevil
Dat klopt, daarom gaf ik ook aan dat ik ze niet heb, denk je anders dan als je ze wel hebt denk ik.

Maar het blijft altijd een risico, auto rijden, met of zonder stoel, er kan altijd wat gebeuren.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:20
Ik heb de jongste van 1,5 in haar kinderstoeltje, die flink wat ruimte inneemt. De andere twee van 5 en 8 zitten daarnaast op smalle stoelverhogers(zonder die gekke oren eraan anders past het niet). En dat allemaal in een Proceed. Gaat best goed.

• Quad
  • Nu online

Quad

Selectief doof

Kinderen gebruiken de oren toch niet, is mijn ervaring met mijn zoon, dus eraf ermee. :+

PVOutput☀️
Darts🎯

❤️Liefde is gratis!❤️

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:38
Die "oren" zijn wel bedoeld om de riem onderdoor te geleiden en dient voor extra veiligheid dat de verhoger beter op zijn plek blijft bij een impact.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Blihi
Renegade666 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:22:
[...]

In NL hoeven ze geen stoeltje meer vanaf 135 cm lengte. In het buitenland vanaf 150cm dan zijn ze al een jaar of 10.

Verhogers zijn sowieso geen goed idee. Tot 150cm zijn er stoeltjes (groep 2/3).

• Blihi
pixels66 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 17:53:
Ik heb de jongste van 1,5 in haar kinderstoeltje, die flink wat ruimte inneemt. De andere twee van 5 en 8 zitten daarnaast op smalle stoelverhogers(zonder die gekke oren eraan anders past het niet). En dat allemaal in een Proceed. Gaat best goed.
Die gekke oren beschermen nu juist bij aanrijdingen van opzij...

• Cpt_ZakLamP
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:50
Na ruim een jaar weinig tot geen berichtgeving vanuit leasemij/kia vandaag toch ineens bericht vanuit de leverende dealer dat ik volgende week mijn Kia Ceed sportswagon 1.5tgdi dct7 gt-plusline mag ophalen :)

Besteld: eind november 2021

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:32
Cpt_ZakLamP schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 12:04:
Na ruim een jaar weinig tot geen berichtgeving vanuit leasemij/kia vandaag toch ineens bericht vanuit de leverende dealer dat ik volgende week mijn Kia Ceed sportswagon 1.5tgdi dct7 gt-plusline mag ophalen :)

Besteld: eind november 2021
_/-\o_ _/-\o_

Wat een levertijd wel zeg. Ik heb toevallig die van mij gister besteld (ceed sw 1.5, dynamicplus, handgeschakeld). Ze zeggen dat ie augustus binnen is. Eerst zien.. 8)7

Heeft het nog zin om met de 1.5 premium brandstof te tanken of is dat allemaal een beetje hocus pocus?

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-02 15:44

Bergie

Lekker belangrijk...

pixels66 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 17:53:
Weet je toevallig zo welk merk/type stoelverhogers je hebt?

Misschien kan die van 6 op een stoelverhoger; dan die van 5 gewoon in zijn stoeltje en dan voor die van 2 misschien ook een ander, niet draaibaar dus hopelijk smaller, stoeltje zoeken. Misschien gaat het dan uiteindelijk soort van passen.

Yamaha MT-09

• Quad
  • Nu online

Quad

Selectief doof

jessy100 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 12:16:
[...]

_/-\o_ _/-\o_

Wat een levertijd wel zeg. Ik heb toevallig die van mij gister besteld (ceed sw 1.5, dynamicplus, handgeschakeld). Ze zeggen dat ie augustus binnen is. Eerst zien.. 8)7

Heeft het nog zin om met de 1.5 premium brandstof te tanken of is dat allemaal een beetje hocus pocus?
Zakelijk lease of privé (lease)? In het geval zakelijk, tanken wat je lease maatschappij je voorschrijft, waarschijnlijk gewoon E10. In het geval je zelf de brandstof betaald, zou ik de goedkoopste nemen, E10 dus.

PVOutput☀️
Darts🎯

❤️Liefde is gratis!❤️

• Cpt_ZakLamP
jessy100 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 12:16:
[...]

_/-\o_ _/-\o_

Toen ik de mijne bestelde, zou hij in april 2022 geleverd worden :+ maar wellicht scheelt het in jouw geval omdat je geen automaat hebt..

wat betreft premium brandstoffen.. geen idee.. kan ze ook niet tappen met de tankpas :+

• jessy100
Quad schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 12:59:
[...]

Zakelijk lease of privé (lease)? In het geval zakelijk, tanken wat je lease maatschappij je voorschrijft, waarschijnlijk gewoon E10. In het geval je zelf de brandstof betaald, zou ik de goedkoopste nemen, E10 dus.
Gekocht, dus heb zelf ook alle baat bij hem zo lang mogelijk te laten overleven.

• Quad
  • Nu online

Quad

Selectief doof

jessy100 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 13:32:
[...]

Gekocht, dus heb zelf ook alle baat bij hem zo lang mogelijk laten overleven.
De Ceed kan beide aan, E10 is iets beter voor het mileu, alleen kan je op E5 op papier verder komen op een liter brandstof, cijfers heb ik niet, maar ik heb vernomen dat dit tussen 0-5% is. Verder kan je motor rustiger draaien doordat het puurdere brandstof is met maar 5% bio ethanol.

Voor de levensduur verwacht ik dat het niets uit maakt. Kia vindt beide brandstoffen goed, dus binnen de 7 jaar garantie ga je er geen buil aan vallen.

PVOutput☀️
Darts🎯

❤️Liefde is gratis!❤️

• Blihi
Alle recente motoren kunnen E10 tanken. Je gaat geen enkel verschil merken in 'hoe de motor loopt', want dat regelt het motormanagement voor je.

Wel heeft E10 een iets hoger verbruik, omdat er minder energie per liter in zit. In euro per km is E10 goedkoper.

E5 kun je het beste tanken als je meestal kleine stukjes rijdt of heel weinig rijdt. De ethanol in de brandstof trekt namelijk vocht aan. Hoe meer ethanol in de brandstof, hoe meer water er in kan komen. Bij steeds kleine stukjes rijden verdampt dat water niet snel genoeg en dat komt de kwaliteit van de olie niet ten goede.

Echter, de service-intervallen van Kia zijn zo belachelijk laag dat dat waarschijnlijk nooit een probleem wordt. De auto moet om de 15,000 km of om het jaar nieuwe olie. Dat is heel snel. Bij veel moderne auto's is dat 30,000 km of 2 jaar.

Als je je zorgen maakt, of je rijdt echt altijd kleine stukjes, dan kun je het beste E5 tanken voor dagelijks gebruik en als je op vakantie gaat gewoon E10, omdat je dan de boel lekker warm draait en het water gewoon mee verdampt.

PS. Dit is ook de reden dat je een motorfiets voor de winter vol moet tanken met premium benzine, dus E5 en dan liefst eentje zonder ethanol. Anders wordt er de hele winter vocht aangetrokken.

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-01 17:33
Ik heb 2 weken geleden de Kia Niro HEV Dynamicplusline besteld. Levering is 'vermoedelijk' eind april/begin mei 2023. Nu lees ik wel eens ergens dat mensen kunnen zien dat er een model op transport staat. Hoe kan je dat zien? Of moet je dan vtv een chassis-nummer ofzo hebben gehad?

Ander vraagje... Als we op vakantie gaan met de Niro, heb ik graag de mogelijkheid om een iPad op de achterkant van de bestuurdersstoel te bevestigen. Hoe gaan we dat doen met de Niro? :)

Etuuuuuh!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:11
CRpt3r55 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 09:38:
Ik heb 2 weken geleden de Kia Niro HEV Dynamicplusline besteld. Levering is 'vermoedelijk' eind april/begin mei 2023. Nu lees ik wel eens ergens dat mensen kunnen zien dat er een model op transport staat. Hoe kan je dat zien? Of moet je dan vtv een chassis-nummer ofzo hebben gehad?

Ander vraagje... Als we op vakantie gaan met de Niro, heb ik graag de mogelijkheid om een iPad op de achterkant van de bestuurdersstoel te bevestigen. Hoe gaan we dat doen met de Niro? :)
Wow, dat is wel erg snel, hopelijk wordt je verwachting niet bijgesteld :)
Waar heb je hem besteld?

• Cpt_ZakLamP
Nou mijn ervaring is dat ze bij KIA geen idee hebben totdat die auto daadwerkelijk op de stoep bij de dealer staat :+

• CRpt3r55
GrasshopperNL schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 09:49:
[...]

Wow, dat is wel erg snel, hopelijk wordt je verwachting niet bijgesteld :)
Waar heb je hem besteld?
Hij is besteld bij de Kia Kooijman te Utrecht :) Ze bleken al toezeggingen vanuit Kia gehad te hebben voor levering.

Etuuuuuh!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:46
Ligt er wellicht ook wel aan welke uitvoering besteld is hoe het dan gesteld is met de leverzekerheid. Bij de Sportage is bijv de GT plus en plugin hybrid langer dan een simpelere uitvoering of de normale hev.

De wijzen komen uit het Oosten!

• pixels66

Zo’n doorzichtig hoesje voor papierwerk wat je in een multomap doet. Prik de hoofdsteun door 2 van de 24 gaatjes heen en schuif de iPad erin!

• renzo4000
pixels66 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 11:59:
[...]

Zo’n doorzichtig hoesje voor papierwerk wat je in een multomap doet. Prik de hoofdsteun door 2 van de 24 gaatjes heen en schuif de iPad erin!
Haha geniaal idee! @CRpt3r55 Ik heb overigens zelf (in mijn Proceed, maar die heeft ook gewoon twee stangen voor de hoofdsteun) zoiets: https://www.amazon.nl/Lam...let-Houder/dp/B0798FZWS3/ net even iets netter dan een mapje en wel zo handig als ze iets portrait mode moeten doen ;)

[Voor 28% gewijzigd door renzo4000 op 18-01-2023 13:57]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• CRpt3r55
renzo4000 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 13:55:
[...]

Haha geniaal idee! @CRpt3r55 Ik heb overigens zelf (in mijn Proceed, maar die heeft ook gewoon twee stangen voor de hoofdsteun) zoiets: https://www.amazon.nl/Lam...let-Houder/dp/B0798FZWS3/ net even iets nette dan een mapje ;)

[Afbeelding]
De Kia Niro heeft overigens dit.... Dit wordt nog een uitdaging.

Etuuuuuh!

• renzo4000
CRpt3r55 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 13:59:
[...]

De Kia Niro heeft overigens dit.... Dit wordt nog een uitdaging.

[Afbeelding]
Ohja dat is waar ook, dat is met die stoelen inderdaad niet te doen zo. Je hebt wel van die "backseat organizers" die met verstelbare bandjes werken. Dat moet m.i. dan wel lukken. Kunnen ze meteen al die andere meuk ook in al die vakjes proppen ipv overal in nergens :+

Dit zou ook nog moeten werken:
https://www.amazon.co.uk/...ing-Tablets/dp/B07XP3RHYT

in een van de reviews zegt dat iemand die prima vindt werken op de nieuwe Niro.

[Voor 21% gewijzigd door renzo4000 op 18-01-2023 14:30]

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:13
renzo4000 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 14:09:

Dit zou ook nog moeten werken:
https://www.amazon.co.uk/...ing-Tablets/dp/B07XP3RHYT

in een van de reviews zegt dat iemand die prima vindt werken op de nieuwe Niro.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Deze heb ik ook voor mijn Niro en het past en werkt perfect.

• KilljoyNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:22
ChiMan schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 14:40:
[...]

Deze heb ik ook voor mijn Niro en het past en werkt perfect.
Hij is wel erg mooi ja

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:21
Gewoon de iPad vasthouden? Dat scheelt weer extra spullen in je auto en mijn ervaring is dat kinderen toch continue van aflevering wisselen op Netflix dus dan kunnen ze hem net zo goed vast houden en bedienen

• renzo4000
laredo schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:09:
Gewoon de iPad vasthouden? Dat scheelt weer extra spullen in je auto en mijn ervaring is dat kinderen toch continue van aflevering wisselen op Netflix dus dan kunnen ze hem net zo goed vast houden en bedienen
Nou bij ons komt er hooguit een tablet in de auto bij een langere trip (zeg langer dan een uur). Dan is een tablet vasthouden niet ideaal en bovendien slecht voor hun nek. Uiteraard wisselen ze wel eens van video maar over het algemeen kijken ze lekker door. Daarnaast wil je niet bij een (nood) stop dat er een tablet door je auto vliegt. Voor die paar euro zou ik niet te moeilijk doen, zeker niet als het om veiligheid en comfort gaat maar dat is mijn mening.

[Voor 5% gewijzigd door renzo4000 op 18-01-2023 15:28]

• caddywouter
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-01 20:52
Hoi mensen.

Ik zit een vraag. Ik ben zoekende naar een nieuwe auto en twijfel tussen een ceed uit 19 een 1.4 automaat en een golf 7,5 uit 17/18 een 1.5 dsg automaat.

Ik rij veel snelweg kilometers en ben benieuwd naar het verbruik van de Ceed op de snelweg. Ik lees dat hij een best hoog brandstof verbruik heeft?
Zelf een proef rit gemaakt m’n op 80 km wegen met een verbruik van 6.8l op 100km
Benieuwd naar jullie ervaringen ?
Hartelijk dank!

• Renegade666
@caddywouter

Mijn 1.0 ceed sw uit 2020 heeft een gebruik van 7 a 7.5 per 100km. Dus ruigweg 1 op 13/14. Dus zuinig is hij iig niet bij mij😅
Maar ik heb een blok beton in mijn rechtervoet, dus rij wat sneller dan de meeste, dus als je je wat rustiger rijdt zal her vast beter zijn.

• caddywouter
Dank voor je reactie.
Ik rij meestal snelheden van 110-130 kmh. 1l op 13-14 km niet niet betrekkelijk zuinig 😀

Hoop dat iemand een 1.4 > 140pk heeft. Ben benieuwd naar zijn/haar bevindingen.

• jessy100
caddywouter schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 21:56:
Hoi mensen.

Ik zit een vraag. Ik ben zoekende naar een nieuwe auto en twijfel tussen een ceed uit 19 een 1.4 automaat en een golf 7,5 uit 17/18 een 1.5 dsg automaat.

Ik rij veel snelweg kilometers en ben benieuwd naar het verbruik van de Ceed op de snelweg. Ik lees dat hij een best hoog brandstof verbruik heeft?
Zelf een proef rit gemaakt m’n op 80 km wegen met een verbruik van 6.8l op 100km
Hartelijk dank!
Ik heb niet zo veel ervaringen met Kia, maar ik doe zelf mijn VW de deur uit vanwege gezeur met de DSG bak. Die dingen hebben na 100k vaak kuren met dure repairs tot gevolg.

• renzo4000
Hoi mensen.

Hartelijk dank!
Check sprintmonitor even: https://www.spritmonitor....actmodel=Ceed&powerunit=2

Kan je meteen de Golf vergelijken qua verbruik.

• Kimi-Alonso
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Hoi mensen.

Hartelijk dank!
Hoi,

Ik heb een Ceed hatchback 1.4 '19 automaat. Heb de afgelopen maanden zo'n 500KM snelweg per week gereden. Ik stap dadelijk weer de auto in en zal het gebruik doorgeven.

• caddywouter
Oh ik ben ontzettend benieuwd. Wat was daarbij ongeveer je snelheid?

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:59

watercoolertje

Ondertitel

caddywouter schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 10:40:
Oh ik ben ontzettend benieuwd. Wat was daarbij ongeveer je snelheid?
230!

YouTube: Holland Casino snelle jongens 230 kmh

16 x 300Wp = 4800Wp @Zuid

• JustC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:50
Hier gemiddeld 1 op 12,5 met de 1.4.

Moet wel erbij zeggen dat ik vrij snel optrek en absoluut niet op zuinig rijden let.

• pixels66
JustC schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 13:40:
Hier gemiddeld 1 op 12,5 met de 1.4.

Moet wel erbij zeggen dat ik vrij snel optrek en absoluut niet op zuinig rijden let.
Hier 1 op 17 gemiddeld met de 1.0 Proceed. Rustige rijder, mix van stad en snelweg..

Snelweg red ik prima 1 op 19-20 en stad 1 op 13-14 zo’n beetje..

[Voor 9% gewijzigd door pixels66 op 19-01-2023 13:53]

• Renegade666
@pixels66
Dus hij kan wel zuinig :P moet toch maar een chauffeur hebben :D

• renzo4000
Met mijn Proceed varieert dat best behoorlijk als ik mijn tankpasgegevens erop na sla. Over de gehele linie komt het neer op ongeveer 7l/100 met een 1.4 DCT. Maar ik heb kennelijk ook wel eens 5L/100 gehaald maar ook wel een 11.5L/100 :+

• Quad
  • Nu online

Quad

Selectief doof

Er zijn grenzen maar de auto zal met bepaalde snelheden prima 1 op 18 halen.

De Kia Niro Hybrid (2021), haalde ik met gemak 1 op 21 mee, zowel snelweg als 80km.
Stadsverkeer was nog een stuk zuiniger doordat je dan juist met rustig rijgedrag het benzinevretende optrekken kunt parreren.

PVOutput☀️
Darts🎯

❤️Liefde is gratis!❤️

• pixels66
Renegade666 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 14:02:
@pixels66
Dus hij kan wel zuinig :P moet toch maar een chauffeur hebben :D
Ja ik moet zeggen, het is ook een handgeschakelde, en al mijn voorgaande automaten kunnen daar toch echt niet aan tippen voor wat betreft verbruik..

• watercoolertje

watercoolertje

Ondertitel

renzo4000 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 14:05:
Met mijn Proceed varieert dat best behoorlijk als ik mijn tankpasgegevens erop na sla. Over de gehele linie komt het neer op ongeveer 7l/100 met een 1.4 DCT. Maar ik heb kennelijk ook wel eens 5L/100 gehaald maar ook wel een 11.5L/100 :+
Op een hele tank? Of een enkel ritje?

Onder de 6L/100KM heb ik nooit gehaald op een hele tank, en boven de 7L/100km ben ik op een hele tank ook nooit gekomen.

Individuele ritjes (naar werk bijna alleen maar op 80km weg) kom ik op z'n laagst op 5L/100km.

Betreft de 1.5 automaat ^^

• renzo4000
watercoolertje schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 14:33:
[...]
Op een hele tank? Of een enkel ritje?

Onder de 6L/100KM heb ik nooit gehaald op een hele tank, en boven de 7L/100km ben ik op een hele tank ook nooit gekomen.

Individuele ritjes (naar werk bijna alleen maar op 80km weg) kom ik op z'n laagst op 5L/100km.

Betreft de 1.5 automaat ^^
Ja obv een tankbeurt (dus heel zuiver zijn die cijfers nou ook weer niet), maar gemiddeld 7L over een jaar klinkt plausibel, zeker als ik dat vergelijk met mijn mede 1.4 rijders op sprintmonitor:

• caddywouter
Ik begrijp dus hoe dan ook een gemiddelde er is van 1-14 op de snelwegen.
Miss nog maar keer naar een dealer gaan en een rondje rijden op de snelweg. Dan weet ik het 👌🏻
Super bedankt voor de reacties. Erg nuttig!

• JustC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:50
Ik vermoed dat de golf er beter uit komt eerlijk gezegd.

Vind de automaat van de Kia steeds slechter worden / aanvoelen maar heb dan ook nooit de DSG geprobeerd.

Maar goed ik had vandaag een klant en die had een Android AI Box bij en dat werkte eigenlijk best oke voor wireless carplay / tv en netflix kijken.

Ik zou het zelf niet aanschaffen gezien de prijs van 140 euro en het gevaar ervan maar wel leuk een keer gezien te hebben.

[Voor 45% gewijzigd door JustC op 19-01-2023 16:45]

• Kimi-Alonso
  • Niet online
caddywouter schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 16:15:
Ik begrijp dus hoe dan ook een gemiddelde er is van 1-14 op de snelwegen.
Miss nog maar keer naar een dealer gaan en een rondje rijden op de snelweg. Dan weet ik het 👌🏻
Super bedankt voor de reacties. Erg nuttig!
Vandaag 1 op 15 gereden op de snelweg met CC op 115km/u en LFA aan. Gemiddeld verbruik overall is 1 op 14.

• caddywouter
op zich is dat helemaal niet zo gek, ik ben benieuwd wat de golf doet, even uitzoeken.
Liefste heb ik de kia ivm garantie, opties, en een nieuwere auto.

• pixels66
Ik lees toch wel een hoop teleurstelling over de automaten in de Proceed met slippende koppelingen en vreemd schakelgedrag. Nu heb ik een handbak na jaren automaat bij andere merken te hebben gereden. Ik stapte bewust naar handbak over omdat ik de automaten altijd een beetje warrig vond. Is dat dan echt een typisch automaat dingetje? Zijn ze simpelweg anno 2023 nog niet goed genoeg ontwikkeld?

Ik geef de voorkeur aan cvt, maar dat had de Proceed natuurlijk niet

• NoepZor
caddywouter schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 19:10:
op zich is dat helemaal niet zo gek, ik ben benieuwd wat de golf doet, even uitzoeken.
Liefste heb ik de kia ivm garantie, opties, en een nieuwere auto.
Op de spritmonitor zit de Ceed 1.4 automaat rond de 7.2~7.3 L/100km, een Golf 1.5 DSG doet 6,5~6,7 L/100 km, iets zuiniger. Echter is een en ander ook afhankelijk van je kilometrage. Het scheelt je op 2000km per maand 14 liter benzine.

• caddywouter
NoepZor schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 20:51:
[...]

Op de spritmonitor zit de Ceed 1.4 automaat rond de 7.2~7.3 L/100km, een Golf 1.5 DSG doet 6,5~6,7 L/100 km, iets zuiniger. Echter is een en ander ook afhankelijk van je kilometrage. Het scheelt je op 2000km per maand 14 liter benzine.
Dat had ik vandaag ook uitgezocht, ik had alleen het liter verschil nog niet in kaart gezegd.
Ik moet zeggen als je kijkt naar een golf 7.5 of Kia >neig ik meer naar ene kia gezien ze vaak nieuwe zijn, minder kilometers + meer opties. dan die 30 eu maar voor lief nemen

• ratje_nl
  • Laatst online: 11:47
Een collega van mij heeft half oktober de ceed gt-line dct 1.5 sw besteld in orange en heeft vandaag contact gehad met de dealer. Hij mag hem volgende week ophalen. Gelukje denk ik :)

• The_Duke
  • Laatst online: 16:01

The_Duke

ho gek!

Griffx schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:51:
[...]

Ik heb vanaf begin december 2021 dezelfde in bestelling staan, leverdatum eind februari.
De dealer wist begin deze week te melden dat er geen Proceeds met automaat geproduceerd worden en ook niet wanneer dat hervat gaat worden.

Er staat nu een vraag uit vanuit de leasemaatschappij of wij kosteloos het contract kunnen beeindigen, zodat ik verder kan gaan kijken naar een elektrische auto, aangezien de leaseregeling nu binnen ons bedrijf gunstiger uitvalt voor elektrische auto's sinds 2023

Jammer dat het zover heeft moeten komen, mochten we het contract kunnen beeindigen dan schakel ik door naar een Cupra Born Copper. >:)
Zo niet, dan blijven we wachten :'(
Op Youtube staat een 6 dagen oude review van de Kia Proceed gtplusline (GT Line S) met automaat en hierin wordt zeer duidelijk tot 2x toe gemeld dat de Proceed niet meer te bestellen is met automaat.

YouTube: Kia Proceed GT Line S Review

Ik kan er verder niet uit opmaken waar de reviewer deze info vandaan heeft en of het alleen voor de UK geldt.

Mijn bestelde Proceed GTPlusLIne DCT zonder pano blijven ze maar uitstellen, ik zit nu op eind februari 2023 ;(

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:07

Arno

PF5A

caddywouter schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 22:09:
Dank voor je reactie.
Ik rij meestal snelheden van 110-130 kmh. 1l op 13-14 km niet niet betrekkelijk zuinig 😀

Hoop dat iemand een 1.4 > 140pk heeft. Ben benieuwd naar zijn/haar bevindingen.
Ik heb de MY19 handbak en als ik wil kan ik 1:16 halen, meestal zit ik tussen 1:14 en 1:15

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• pixels66
Volledige Proceed is standaard voorzien van led, behalve de kentekenplaatverlichting. Vandaag daar even verandering in aangebracht met plug en play led units:

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:43
The_Duke schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 16:30:
[...]

Op Youtube staat een 6 dagen oude review van de Kia Proceed gtplusline (GT Line S) met automaat en hierin wordt zeer duidelijk tot 2x toe gemeld dat de Proceed niet meer te bestellen is met automaat.

YouTube: Kia Proceed GT Line S Review

Ik kan er verder niet uit opmaken waar de reviewer deze info vandaan heeft en of het alleen voor de UK geldt.

Mijn bestelde Proceed GTPlusLIne DCT zonder pano blijven ze maar uitstellen, ik zit nu op eind februari 2023 ;(
Ik ben vandaag bij de dealer geweest voor de normale Ceed SW GT-PlusLine en daarop zit momenteel een levertijd van 8 maanden. DCT ‘langer’ maar hoeveel langer wordt niet gespecificeerd.

• Kimi-Alonso
  • Niet online
pixels66 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 14:34:
Volledige Proceed is standaard voorzien van led, behalve de kentekenplaatverlichting. Vandaag daar even verandering in aangebracht met plug en play led units:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice, heb je ook pics in het donker? En waar gekocht? :)

• pixels66
Kimi-Alonso schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 18:54:
[...]

Nice, heb je ook pics in het donker? En waar gekocht? :)
Zeker, ff foto voor je gemaakt maar de foto overbelicht het kenteken nogal. Die is in real life dus gewoon goed leesbaar.

Hier gekocht:
https://www.amazon.de/-/nl/dp/B07VJMLLXJ

• Kimi-Alonso
  • Niet online
pixels66 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 19:13:
[...]

Zeker, ff foto voor je gemaakt maar de foto overbelicht het kenteken nogal. Die is in real life dus gewoon goed leesbaar.

Hier gekocht:
https://www.amazon.de/-/nl/dp/B07VJMLLXJ

[Afbeelding]
Ziet er goed uit! Weet niet eens of mijn Ceed '19 wel led heeft maar dan is dit wel een leuke upgrade.

• pixels66
Kimi-Alonso schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 19:21:
[...]

Ziet er goed uit! Weet niet eens of mijn Ceed '19 wel led heeft maar dan is dit wel een leuke upgrade.
Ja, twee joetjes kun je je geen buil aan vallen natuurlijk..

• caddywouter
Korte update. Heb vandaag even een proef rid gemaakt van 90,4 km in een ceed 1.4 automaat uit 2019. M’n snelweg, en stukje stads en landweggetjes. Gemiddelde snelheid 90,4 kmh 😅 verbruik 1-14,5 🤙🏻

In tsi, dsg Skoda Octavia 1.5 uit 2019 gereden over 75 km gemiddelde snelheid van 85kmh
Met verbruik van 1-14,9.
Dus volgens mij maakt het elkaar helemaal niets. Nu zoeken naar een Ceed uit 2019 dynamiekplusline met km stand van rond de 100k. Voor <21k
Nog tips?
Gr

• pixels66
caddywouter schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 20:34:
Korte update. Heb vandaag even een proef rid gemaakt van 90,4 km in een ceed 1.4 automaat uit 2019. M’n snelweg, en stukje stads en landweggetjes. Gemiddelde snelheid 90,4 kmh 😅 verbruik 1-14,5 🤙🏻

In tsi, dsg Skoda Octavia 1.5 uit 2019 gereden over 75 km gemiddelde snelheid van 85kmh
Met verbruik van 1-14,9.
Dus volgens mij maakt het elkaar helemaal niets. Nu zoeken naar een Ceed uit 2019 dynamiekplusline met km stand van rond de 100k. Voor <21k
Nog tips?
Gr
Voor die prijs vind je ze vermoedelijk met nog wel lagere kilometerstanden. Tips, tja… dealergewijs? Mijn vader zweert bij Zeeuw en Zeeuw terwijl ik daar niet echt serieus genomen werd toen ik een proefrit kwam maken. Ik kwam wel een auto van 25k inruilen, maar dat hadden ze even niet door dus werd ik niet echt behandeld als serieuze koper.

Ik ben erg blij met mijn huidige dealer, Vaneman. Daar blijf ik dan voorlopig ook hangen.

Grootste tip: kijk of onderhoudsgeschiedenis tot op de punt nauwkeurig is gevolgd en gedocumenteerd. Alleen daarmee heb je je restant van de 7 jaar garantie nog. En laat je niet afschepen met slappe of vage antwoorden.

• Ladykiller007
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:12
pixels66 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 14:34:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Geen problemen in de avond bij het parkeren? Overbelichte camera bijvoorbeeld?

• renzo4000
De achteruitrijcamera van de CEED familie is erbarmelijk slecht te noemen met name in het donker. Ik vertrouw in dat geval meer op mijn spiegels en sensoren.

• pixels66
Ladykiller007 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 22:50:
[...]

Geen problemen in de avond bij het parkeren? Overbelichte camera bijvoorbeeld?
Nee, ik zie juist eindelijk wat in het donker..

• ooltje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:42
renzo4000 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 23:09:
De achteruitrijcamera van de CEED familie is erbarmelijk slecht te noemen met name in het donker. Ik vertrouw in dat geval meer op mijn spiegels en sensoren.
Op mijn 2019 Ceed SW zie ik in het donker toch echt meer met die camera dan met mijn eigen ogen in de buitenspiegels.

• renzo4000
ooltje schreef op maandag 23 januari 2023 @ 11:52:
[...]

Op mijn 2019 Ceed SW zie ik in het donker toch echt meer met die camera dan met mijn eigen ogen in de buitenspiegels.
Nou ik heb genoeg situaties gehad waarbij de camera totaal onbruikbaar was. Donker, tegelicht van een buitenlamp en regen = nogo. Mijn spiegels en parkeersensoren (ik had het niet alleen over spiegels) zijn dan echt veel beter bruikbaar ;).

Ik heb het dan nog niet eens over de slechte plaatsing van de camera die bij het minste en geringste enorm snel vies wordt en overdag zelfs niet om aan te gluren is. Dat doen vele andere fabrikanten toch echt een stuk beter met een wegklappende of zelfreinigende camera. Kia heeft op dit onderdeel duidelijk bespaard.

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:43
renzo4000 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:22:
[...]

Nou ik heb genoeg situaties gehad waarbij de camera totaal onbruikbaar was. Donker, tegelicht van een buitenlamp en regen = nogo. Mijn spiegels en parkeersensoren (ik had het niet alleen over spiegels) zijn dan echt veel beter bruikbaar ;).

Ik heb het dan nog niet eens over de slechte plaatsing van de camera die bij het minste en geringste enorm snel vies wordt en overdag zelfs niet om aan te gluren is. Dat doen vele andere fabrikanten toch echt een stuk beter met een wegklappende of zelfreinigende camera. Kia heeft op dit onderdeel duidelijk bespaard.
Niet anders dan de camera op mijn Mazda3. Hoewel die wel een betere resolutie heeft. Het is denk ik ook onrealistisch om voor deze prijs een wegklappende camera te verwachten als je bedenkt wat je allemaal al wél krijgt vergeleken met de 'meer premium' merken.

• renzo4000
lolgast schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:25:
[...]

Niet anders dan de camera op mijn Mazda3. Hoewel die wel een betere resolutie heeft. Het is denk ik ook onrealistisch om voor deze prijs een wegklappende camera te verwachten als je bedenkt wat je allemaal al wél krijgt vergeleken met de 'meer premium' merken.
Ik geloof niet dat dit zozeer in de kosten zit, zelfs met een betere plaatsing en een "lens schuif mechanisme" is niet heel veel duurder. Maar waar het vooral misgaat is de resolutie EN het nachtzicht die met deze camera gewoon slecht is. Ze hebben een module geplaatst die gewoon slechter presteert (er zijn oude Kia camera's die beter werken). Ik krijg sterk de indruk dat hier nu iets recht gepraat wordt wat krom is.

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:11
Ik heb vandaag de Kia Niro HEV DynamicPlusLine in Interstellar Grey met trekhaak besteld via de LM. Nu rustig wachten tot die geleverd gaat worden :)

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
renzo4000 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:22:
[...]
slechte plaatsing van de camera die bij het minste en geringste enorm snel vies wordt en overdag zelfs niet om aan te gluren is
Dat heb ik vaker gelezen, is daar niet iets simpels op te verzinnen? Zoals van die waterafstotende spray op doen wat je ook wel op textiel kan doen eens in de zoveel tijd :P

• renzo4000
Sjaak_Trekhaak schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:12:
[...]

Dat heb ik vaker gelezen, is daar niet iets simpels op te verzinnen? Zoals van die waterafstotende spray op doen wat je ook wel op textiel kan doen eens in de zoveel tijd :P
Ik gebruik altijd al een beetje hydrophobisch detailer spray zodat water wat makkelijk weg zou moeten lopen. Maar als het goed doorregend is het toch binnen no time vies. Ik heb mezelf al aangeleerd om regelmatig even een doekje langs de lens te halen.

• NoepZor
Ik knal de auto eens in de 2-3 maand door de wasstraat, dan waardeer je de resolutie en nachtzicht zeker wel :P

• Quad
  • Nu online

Quad

Selectief doof

[...]

Bij de Niro deed ik even de vinger erover als ik aan de achterkant stond.
Voor het zicht heb ik ooit wel eens gedacht of er een mogelijkheid was om IR leds te koppelen aan de achteruitrij licht, voor meer licht, maar dat zal wel geen positief effect hebben.

PVOutput☀️
Darts🎯

❤️Liefde is gratis!❤️

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Quad schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:02:
[...]
Voor het zicht heb ik ooit wel eens gedacht of er een mogelijkheid was om IR leds te koppelen aan de achteruitrij licht
Best leuk idee. Ik moet nog even wachten tot de levering. Misschien probeer ik dit idee wel als de camera tegen valt :D

• Arno

Arno

PF5A

Heel bijzonder dat er veel camera klachten zijn, de mijne (Ceed MY19) is overdag en 's nachts echt heel helder :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Renegade666
Die mij is ook prima, mits hij schoon is. En dat is deze periode altijd wat lastig. Was mooier geweest dat kia dat ding onder een klepje had gedaan zoals meerdere merken doen.

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:48
GrasshopperNL schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:44:
Ik heb vandaag de Kia Niro HEV DynamicPlusLine in Interstellar Grey met trekhaak besteld via de LM. Nu rustig wachten tot die geleverd gaat worden :)
Welke levertijd hebben ze jou gegeven?

Ik heb hem eind december besteld, en de levertijd is nu 2x vervroegd. Nu wordt hij halverwege Maart al verwacht.

• Luchtbakker
[...]

Een beetje merk heeft tegenwoordig gewoon een sproeier bij de camera zodat je die kan schoonspuiten.
Maar een uitklapbare camera is natuurlijk het beste, al zijn de prijzen van zo'n unit niet erg leuk.

Bij mijn Volkswagen Golf weet ik dat zo'n camera unit (in het logo verwerkt) gauw richting de €1000,- gaat bij vervanging.

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Luchtbakker schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 15:34:
[...]
Ik heb hem eind december besteld, en de levertijd is nu 2x vervroegd. Nu wordt hij halverwege Maart al verwacht.
Die bakken ze wel wat sneller dan de ProCeed, ik heb met de huidige indicatie (begin april) bijna een jaar levertijd :z

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:28
Luchtbakker schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 15:34:
[...]

Welke levertijd hebben ze jou gegeven?

Bijzonder dat die van jou al 2x vervroegd is! Welke versie heb je besteld?
In mijn geval (HEV, DPL, Cityscape Green, besteld in juni) is de levertijd steeds de andere kant op verschoven. Verwachting is van oktober, naar november, naar februari en nu naar april gegaan. Toch maar weer eens bellen met de dealer...

• Luchtbakker
niels132 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 16:21:
[...]

Bijzonder dat die van jou al 2x vervroegd is! Welke versie heb je besteld?
In mijn geval (HEV, DPL, Cityscape Green, besteld in juni) is de levertijd steeds de andere kant op verschoven. Verwachting is van oktober, naar november, naar februari en nu naar april gegaan. Toch maar weer eens bellen met de dealer...
Ik heb de Niro HEV dymanicline besteld in het wit. :)

• Luchtbakker
jessy100 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 22:32:
[...]

Ik heb niet zo veel ervaringen met Kia, maar ik doe zelf mijn VW de deur uit vanwege gezeur met de DSG bak. Die dingen hebben na 100k vaak kuren met dure repairs tot gevolg.
Herkenbaar.

Mijn golf heeft nu ook ongeveer ~100k gelopen, maar de koppeling begint het tamelijk moeilijk te krijgen in zijn 1e en 2e versnelling. Overige versnellingen gaan prima. Ik hoop dat het bij mijn Niro straks beter gaat. Want die heeft ook een DSG van Volkswagen dacht ik.

[Voor 9% gewijzigd door Luchtbakker op 25-01-2023 18:14]

• Quad
  • Nu online

Quad

Selectief doof

Intussen heb ik contact gehad met de dealer, en ik ben er nog niet over uit maar het komt er op neer dat mijn bestelling over 2 weken 1 jaar staat en dat er geen zicht is wanneer de productie van mijn auto gestart wordt.
De dealer (Kia van Mossel Hengelo), vindt het zelf ook frustrerend want ook bij hen worden later bestelde auto's eerder geleverd, het is prijsschieten, er lopen zelfs nog orders van 2021 zonder harde leverdatum.

De orderboeken voor dit jaar zijn voor de Ceed familie wel geopend maar hij zegt dat ze geen leverdata mogen geven. En dat is ook frustrerend, want hoe kan je al bestellen zonder dat er productie is voor diverse orders uit '21/'22.

Het komt erop neer dat ze kijken bij modellen vergelijkbaar met mijn order of die ergens in een productielijn staat of op de boot om zo een alternatief voor te kunnen stellen. Maar de dealer adviseerde mij om verder te kijken of er een ander merk/model /dealer sneller kan leveren met gegarandeerde data. Oftewel, hij komt met een voorstel om de order te annuleren zodat ik en mijn LM verder kunnen kijken.

Ik weet nog niet wat ik doe, 36k auto met alles er op en eraan, dit vind ik nergens anders of ik moet wat wensen schrappen, maar dan kom je op een vergelijkbaar budget uit, helaas.

PVOutput☀️
Darts🎯

❤️Liefde is gratis!❤️

• ratje_nl
  • Laatst online: 11:47
ratje_nl schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 21:53:
Een collega van mij heeft half oktober de ceed gt-line dct 1.5 sw besteld in orange en heeft vandaag contact gehad met de dealer. Hij mag hem volgende week ophalen. Gelukje denk ik :)
Om mezelf maar even te quoten. Een andere collega had een witte besteld in mei 2022 en deze staat inmiddels ook op kenteken.

Je kan van de levertijden niks op aan als ik dit topic zo volg.

• Griffx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:36
Quad schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:17:
Intussen heb ik contact gehad met de dealer, en ik ben er nog niet over uit maar het komt er op neer dat mijn bestelling over 2 weken 1 jaar staat en dat er geen zicht is wanneer de productie van mijn auto gestart wordt.
De dealer (Kia van Mossel Hengelo), vindt het zelf ook frustrerend want ook bij hen worden later bestelde auto's eerder geleverd, het is prijsschieten, er lopen zelfs nog orders van 2021 zonder harde leverdatum.

De orderboeken voor dit jaar zijn voor de Ceed familie wel geopend maar hij zegt dat ze geen leverdata mogen geven. En dat is ook frustrerend, want hoe kan je al bestellen zonder dat er productie is voor diverse orders uit '21/'22.

Het komt erop neer dat ze kijken bij modellen vergelijkbaar met mijn order of die ergens in een productielijn staat of op de boot om zo een alternatief voor te kunnen stellen. Maar de dealer adviseerde mij om verder te kijken of er een ander merk/model /dealer sneller kan leveren met gegarandeerde data. Oftewel, hij komt met een voorstel om de order te annuleren zodat ik en mijn LM verder kunnen kijken.

Ik weet nog niet wat ik doe, 36k auto met alles er op en eraan, dit vind ik nergens anders of ik moet wat wensen schrappen, maar dan kom je op een vergelijkbaar budget uit, helaas.
Er is geen lijn te trekken in de leveringen.
Bij mij was het binnen een week van geen VIN nummer naar je auto staat in NL, m.a.w. er is geschoven door Kia Nederland, anders was het contract gestopt.

Over 3 weken mag ik hem ophalen, de afspraak staat.

PC Specs

• Quad
  • Nu online

Quad

Selectief doof

Griffx schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 20:31:
[...]

Er is geen lijn te trekken in de leveringen.
Bij mij was het binnen een week van geen VIN nummer naar je auto staat in NL, m.a.w. er is geschoven door Kia Nederland, anders was het contract gestopt.

Over 3 weken mag ik hem ophalen, de afspraak staat.
Kleine plottwist hier, werd door de wagenparkbeheerder om half 5 gebeld dat hij via via een voorraad Kia Ceed SW 1.5 DPL DCT heeft gevonden, enige verschil de kleur, of zwart een issue is.

Uiteraard niet, dus misschien volgende week witte rook..? Wordt niet gereserveerd, dus hopelijk zijn de contracten snel geregeld.

PVOutput☀️
Darts🎯

❤️Liefde is gratis!❤️

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik ben voor een leaseauto naar een Ceed ExecutiveLine 1.0 aan het kijken. Heeft iemand ook een idee wat de kosten voor een 13 polige afneembare trekhaak zijn? In de configurator kun je wel diverse trekhaken en kabelsets bestellen, maar ik heb geen idee welke kabelset ik zou moeten nemen bij welke trekhaak ;)

(als ik serieus deze auto overweeg vraag ik het wel even na bij de dealer, maar voor uitrekenen qua leasebudget vind ik het wel makkelijk om te weten wat ik ongeveer moet rekenen. Verbaast me sowieso dat ze bij het ene automerk 600 euro rekenen voor een trekhaak en bij de andere 1500...)

• Arno

Arno

PF5A

Er zitten twee kabelsets in de configurator, de 7 en de 13 polige. Daarvoor maakt de vaste of losse trekhaak niets uit :)

Jeremy Clarkson

• Palomar
  • Niet online
Aha ok, dat geeft iig wel een beeld van de prijs. Is me dan nog niet duidelijk of dat inclusief of excl. montage is. Ik hoop het eerste ;)

Andere vraag Ik zit ook te kijken naar de PHEV. Als leaserijder met tankpas hoeft het elektrische natuurlijk niet per se, maar het extra vermogen en trekgewicht lijkt me wel fijn. Ook wel handig dat je evt. mag parkeren op parkeerplaatsen voor elektrische auto's ;) En ook wel een beetje om toch iets te kunnen doen uit milieuoogpunt om emissieloos te rijden.
Maar zit er ook een keerzijde aan zo'n PHEV? Ik lees dat de tank maar 37 liter is. Op lange ritten op de snelweg (waarbij je niet afremt oid om de accu bij te laden) met 130km/u is de accu natuurlijk zo leeg. Rij je daarna gewoon zoals een reguliere benzineauto 1 op 15 oid en is de tank dus na zo'n 400-500km leeg?

• watercoolertje

watercoolertje

Ondertitel

renzo4000 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 18:15:
He he ... eindelijk AA waarbij maps fullscreen kan. Ik heb eindelijk toegang tot de Coolwalk versie. Ik moet zeggen dat het er een stuk beter uitziet op een widescreen nu (heeft 3 jaar geduurd, maar toe maar dan).

Sorry voor de crappy foto maar mijn kabeltje is erg kort :D

[Afbeelding]
Heb het ook eindelijk voor elkaar, al een tijdje de nieuwe AA maar blijkbaar heb ik de december update gemist voor de CEED dus kreeg breedbeeld niet aan de praat, nu met CEED update dus wel het volledige scherm bruikbaar, ziet er een stuk minder knullig uit dan dat zwarte vlak er naast!

• watercoolertje

watercoolertje

Ondertitel

Palomar schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 22:52:
Aha ok, dat geeft iig wel een beeld van de prijs. Is me dan nog niet duidelijk of dat inclusief of excl. montage is. Ik hoop het eerste ;)

Andere vraag Ik zit ook te kijken naar de PHEV. Als leaserijder met tankpas hoeft het elektrische natuurlijk niet per se, maar het extra vermogen en trekgewicht lijkt me wel fijn. Ook wel handig dat je evt. mag parkeren op parkeerplaatsen voor elektrische auto's ;) En ook wel een beetje om toch iets te kunnen doen uit milieuoogpunt om emissieloos te rijden.
Maar zit er ook een keerzijde aan zo'n PHEV? Ik lees dat de tank maar 37 liter is. Op lange ritten op de snelweg (waarbij je niet afremt oid om de accu bij te laden) met 130km/u is de accu natuurlijk zo leeg. Rij je daarna gewoon zoals een reguliere benzineauto 1 op 15 oid en is de tank dus na zo'n 400-500km leeg?
Is dat de tank volgens Kia of volgens gebruikers? De mijne is volgens Kia 50L maar als ik tank kom ik nooit ver boven de 40 liter, 43 is denk ik mijn record!

Maar ik denk dat je inderdaad 1 van de beperkingen noemt, het voordeel is dat je niet zo lang hoeft te tanken en het iets minder pijn doet per tankbeurt (zo heeft een volle tank mij nooit meer dan 80 euro gekost, een collega die liep vorige jaar tegen het limiet aan van de pin-reserveringsbedrag van 125 euro) :P

[Voor 7% gewijzigd door watercoolertje op 01-02-2023 09:37]

• Arno

Arno

PF5A

Als ik 10km door mijn rijbereik heen rijd, kom ik nog niet eens op 45 liter op een 50 liter tank 8)7

Jeremy Clarkson

• Quad
  • Nu online

Quad

Selectief doof

Tijd voor een rollerbanktest. :P
Hier is het wachten op akkoord van de LM, als dat er is kan ik over 4 a 5 weken eindelijk rijden.

PVOutput☀️
Darts🎯

❤️Liefde is gratis!❤️

• Palomar
  • Niet online
watercoolertje schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:35:
[...]

Is dat de tank volgens Kia of volgens gebruikers? De mijne is volgens Kia 50L maar als ik tank kom ik nooit ver boven de 40 liter, 43 is denk ik mijn record!

Maar ik denk dat je inderdaad 1 van de beperkingen noemt, het voordeel is dat je niet zo lang hoeft te tanken en het iets minder pijn doet per tankbeurt (zo heeft een volle tank mij nooit meer dan 80 euro gekost, een collega die liep vorige jaar tegen het limiet aan van de pin-reserveringsbedrag van 125 euro) :P
Had idd nog wat zitten rondzoeken en de beperking van een PHEV is idd het hogere verbruik (vanwege hoge gewicht) als de accu niet opgeladen is. Met minder liters benzine kom je dan minder ver. Ik denk dan vooral even aan de langere ritten als je bijv. op vakantie naar Zuid-Frankrijk gaat. Dan ga je tussendoor niet opladen en moet je het dus doen met die kortere range en dus meer tankstops. Al is dat natuurlijk wel te overzien als je het vergelijkt met een EV die nog vaker moet stoppen en dan aldoor lang moet laden.

Ik denk hier nog even over na, want de keuze zou dan zijn tussen een dik aangeklede 1.0 met handbak (1.0 automaat valt af vanwege lage trekgewicht) of een gemiddeld aangeklede PHEV. Beide heeft zo z'n voors en tegens. Rij in mijn huidige auto wel automaat en vind dat erg relaxed, maar zelf schakelen vind ik ook niet zo'n ramp. Vooral als je dan een Executive of GTline versie kunt kiezen met glazen dak en premiunm audio e.d. ipv. een saaiere Dynamic.

Qua tankkosten is een PHEV voor mij niet relevant, omdat ik zakelijk lease en een tankpas heb. Mijn werkgever geeft ook geen korting op het brandstofvoorschot als je een PHEV neemt. PHEV zou ik dan vnl. voor de 'leuk' nemen. Maar daarom ben ik wel aan het uitzoeken of er geen grote nadelen aan zitten.

• Quad
  • Nu online

Quad

Selectief doof

Inhoud van de kofferbak is bij een PHEV wel wat minder geloof ik. Moet even zoeken maar ik meende dat het ruim 430L was tov 600L van de normale versie.

En je gaat niet wekelijks op vakantie, ga ik vanuit, en de elektromotor zal ook op snelwegen echt wel extra ondersteunen. Al is het niet veel, maar het zal echt niet ineens zorgen dat je afstand dan maar max 500km is.

PVOutput☀️
Darts🎯

❤️Liefde is gratis!❤️

Pagina: 1 ... 42 43 44 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee