Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 13:14
Palomar schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 22:52:
Aha ok, dat geeft iig wel een beeld van de prijs. Is me dan nog niet duidelijk of dat inclusief of excl. montage is. Ik hoop het eerste ;)

Andere vraag Ik zit ook te kijken naar de PHEV. Als leaserijder met tankpas hoeft het elektrische natuurlijk niet per se, maar het extra vermogen en trekgewicht lijkt me wel fijn. Ook wel handig dat je evt. mag parkeren op parkeerplaatsen voor elektrische auto's ;) En ook wel een beetje om toch iets te kunnen doen uit milieuoogpunt om emissieloos te rijden.
Maar zit er ook een keerzijde aan zo'n PHEV? Ik lees dat de tank maar 37 liter is. Op lange ritten op de snelweg (waarbij je niet afremt oid om de accu bij te laden) met 130km/u is de accu natuurlijk zo leeg. Rij je daarna gewoon zoals een reguliere benzineauto 1 op 15 oid en is de tank dus na zo'n 400-500km leeg?
Sommige werkgevers verwachten / verplichten dat een PHEV regelmatig wordt opgeladen, ik zou dat even checken.

Het verschil tussen Niro HEV en Niro PHEV is 120 kg kentekengewicht, ik vermoed dat het verschil tussen een reguliere Ceed en PHEV Ceed nog iets groter is. Als je vervolgens niet regelmatig de accu laad en de auto min of meer als een HEV gebruikt dan moet je wel al dat extra gewicht meeslepen dat een negatieve invloed op je brandstofverbruik heeft. Daarnaast als veelal rondrijdt met een grotendeels leeg accupakket zal het hybride deel ook slechts beperkt kunnen ondersteunen bij bijvoorbeeld optrekken of elektrisch rijden in de stad.

Persoonlijk denk ik dat je een PHEV niet moet nemen als je niet de intentie hebt om deze regelmatig te laden. Het is in die zin jammer dat een populaire auto als de Ceed niet als HEV leverbaar is.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:41
squaddie schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:30:
[...]

Sommige werkgevers verwachten / verplichten dat een PHEV regelmatig wordt opgeladen, ik zou dat even checken.

Het verschil tussen Niro HEV en Niro PHEV is 120 kg kentekengewicht, ik vermoed dat het verschil tussen een reguliere Ceed en PHEV Ceed nog iets groter is. Als je vervolgens niet regelmatig de accu laad en de auto min of meer als een HEV gebruikt dan moet je wel al dat extra gewicht meeslepen dat een negatieve invloed op je brandstofverbruik heeft. Daarnaast als veelal rondrijdt met een grotendeels leeg accupakket zal het hybride deel ook slechts beperkt kunnen ondersteunen bij bijvoorbeeld optrekken of elektrisch rijden in de stad.

Persoonlijk denk ik dat je een PHEV niet moet nemen als je niet de intentie hebt om deze regelmatig te laden. Het is in die zin jammer dat een populaire auto als de Ceed niet als HEV leverbaar is.
Daarom ben ik voor de nieuwe Niro HEV gegaan. Tot op heden (bijna 10K gereden) geen spijt, zeer fijne auto met alle denkbare toeters en bellen. Voor mij volstond de DL als uitvoering. Automaat is fantastisch rijden en zeker in combinatie met de automatische cruisecontrol op de snelweg. Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Niro ziet er idd ook goed uit en heeft ook een fatsoenlijk trekgewicht. Ik zoek alleen een auto met wat meer bagageruimte. Bij de Ceed SW dan weer jammer dat de 1.0 automaat maar 700 kilo mag trekken. Ik heb geen grote wensen, maar zelfs een vouwwagen kan dan al niet, want die zijn 750 kilo. Waarom doet die Ceed nou niet 50 kilo meer? ;) De 1.5 automaat kan wel meer trekken, maar dan zit ik wel bijna aan mijn leasebudget voor een vrij kale versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:32

Quad

Doof

@Palomar Ik mis in jouw posts of je gekeken hebt naar de 1.5 MHEV met DCT? Ik lees alleen over 1.0 DCT of 1.6 PHEV.
De 1.5 MHEV met DCT kan tot 1400KG trekken.

En een DynamicPlusLine is bijvoorbeeld rijk uitgevoerd in mijn ogen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:09

Arno

PF5A

Palomar schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 16:10:
De 1.5 automaat kan wel meer trekken, maar dan zit ik wel bijna aan mijn leasebudget voor een vrij kale versie.
Ik heb de 1.5 GT Plusline automaat besteld en die zit net een paar euro boven budget hier. De DL zit daar vrij ruim onder. Mag ik vragen wat je budget is?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Arno schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 12:14:
[...]
Ik heb de 1.5 GT Plusline automaat besteld en die zit net een paar euro boven budget hier. De DL zit daar vrij ruim onder. Mag ik vragen wat je budget is?
Dat weet ik niet exact, ik kijk altijd op de leaseportal totdat ie aangeeft dat het budget overschreden is ;) Het is zo'n 920 geloof ik, maar dat is incl. brandstof. Brandstofvoorschot is 220, dus leasebudget zal zo'n 700 euro zijn (ik werk parttime en wordt daardoor gekort op mn budget, als ik fulltime had gewerkt was het allemaal een stuk makkelijker ;)).

GT Plusline had ik idd ook geconfigureerd, maar dan met 1.0 handbak. Ziet er wel gaaf uit :)

De lagere uitvoeringen heb ik idd ook bekeken, maar dan heb je wel weer kleine velgjes en geen leuke opties als glazen dak, premium audio en automatische achterklep. En dat zijn nou net de dingen die de Kia voor mij interessant maakt. Want zonder die opties kun je bij Skoda, Seat, Toyota ook iets vergelijkbaars krijgen. Al heeft de 1.5 wel weer een snelle motor, wat voor het rijplezier wel leuk is :) (mijn huidige auto heeft ook een 1.4 150PK met DSG-bak, dus ik weet waar ik over praat ;))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Ik heb gelukkig een budget ex brandstof. Maar de GT Plusline voor 700 zal het waarschijnlijk idd niet lukken. De GT Plusline heb ik bewust gekozen voor de leuke extra's, zoals jij ook noemt. Het voordeel van de automaat is dat je dan ook ACC hebt en dat is met alle files tegenwoordig wel prettig :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-09 15:23

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Palomar schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:48:
[...]

Qua tankkosten is een PHEV voor mij niet relevant, omdat ik zakelijk lease en een tankpas heb. Mijn werkgever geeft ook geen korting op het brandstofvoorschot als je een PHEV neemt. PHEV zou ik dan vnl. voor de 'leuk' nemen. Maar daarom ben ik wel aan het uitzoeken of er geen grote nadelen aan zitten.
Als je PHEV kunt nemen zou ik het doen, alleen al omdat je dan een stuk meer PK's hebt dan met de HEV versie. (PHEV 180 pk / HEV 139 pk) En je hebt de mogelijkheid lekker vooraan te parkeren bij de laadpalen.

De Kofferbak is dan inderdaad wel minder diep en dus kleiner. De lege bodem in de HEV is in de PHEV opgevuld met de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Luchtbakker schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 13:40:
[...]

Als je PHEV kunt nemen zou ik het doen, alleen al omdat je dan een stuk meer PK's hebt dan met de HEV versie. (PHEV 180 pk / HEV 139 pk) En je hebt de mogelijkheid lekker vooraan te parkeren bij de laadpalen.

De Kofferbak is dan inderdaad wel minder diep en dus kleiner. De lege bodem in de HEV is in de PHEV opgevuld met de accu.
Volgens mij heeft ie 'maar' 140PK (Ceed SW plugin). De nadelen van hoger gewicht, kortere range en iets minder bagageruimte zijn wel aanwezig, maar toch spreekt het me nog wel aan in de overgang naar geheel elektrisch/emissieloos rijden. Weet alleen niet of ik in de praktijk veel ga opladen, omdat ik een tankpas heb en dus niet getriggerd wordt om te laden. Ik neem aan dat je de accu niet vol krijgt met je gewone ritjes?

[edit] en zie dat de levertijd van de PHEV ook een stukje langer is dan de gewone (eind december). Al zal het ws. niet zo lang zijn als bij een VAG auto ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Palomar op 02-02-2023 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Palomar schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:11:
[...]
Al zal het ws. niet zo lang zijn als bij een VAG auto ;)
Ik wacht al een jaar op een Ceed SW met DCT.. ;)

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Quad schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:21:
[...]

Ik wacht al een jaar op een Ceed SW met DCT.. ;)
Ik heb me er al een beetje bij neergelegd dat het bij elke auto ws. lang zal duren... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Palomar schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:26:
[...]

Ik heb me er al een beetje bij neergelegd dat het bij elke auto ws. lang zal duren... ;)
Ongetwijfeld verstandig! :P

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Palomar schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:11:
[...]

Al zal het ws. niet zo lang zijn als bij een VAG auto ;)
Ik weet via mijn lease maatschappij dat 9 maanden tot een jaar inderdaad gemiddeld is.

Actuele levertijden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dgh89lUmW34cggubXlfVviCa7Cw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3ivPYZ3jG9m6ErOg5q8XSabp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:56
@Luchtbakker Dat klopt dan wel ongeveer met wat KIA zegt als je een CEED configureert hun website. Dan kun je pas een datum in september of later kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
jongetje schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:39:
@Luchtbakker Dat klopt dan wel ongeveer met wat KIA zegt als je een CEED configureert hun website. Dan kun je pas een datum in september of later kiezen.
Dat zag ik ook idd. Alleen bij de PHEV staat eind december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Weet iemand ook hoe het zit met een vaste trekhaak op een Ceed SW? Omdat ik een beetje 'on a budget' zit qua leasebedrag en wel een trekhaak wil is dat best een kostenpost. Via Kia kost een afneembare bijna 1200 euro. Als ik even op Kwikfit oid kijk kun je ook (op eigen kosten) een vaste trekhaak laten monteren voor 700 euro. Er staat alleen wel een waarschuwing over park distance control. Zit de trekhaak dan in de weg voor de parkeersensoren? En hoe zit dat dan met een afneembare? Moet je die er altijd direct afhalen als je hem niet gebruikt?

[ Voor 13% gewijzigd door Palomar op 02-02-2023 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Palomar schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 16:23:
Weet iemand ook hoe het zit met een vaste trekhaak op een Ceed SW?
Wat zegt de dealer, dat kan toch gewoon als accessoire meegenomen worden? Met een leaseauto kun je iig niet naar een willekeurige trekhaakwinkel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichelKlok
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:24
Arno schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 12:50:
Ik heb gelukkig een budget ex brandstof. Maar de GT Plusline voor 700 zal het waarschijnlijk idd niet lukken. De GT Plusline heb ik bewust gekozen voor de leuke extra's, zoals jij ook noemt. Het voordeel van de automaat is dat je dan ook ACC hebt en dat is met alle files tegenwoordig wel prettig :)
Mijn Kia Proceed 1.5 DCT GT Plusline met alleen als extra metallic lak en de, door mijn werkgever voorgeschreven, vierseizoenen banden kost in de lease (Athlon) € 567,00 ex BTW op basis van 48 maanden en 30.000 km/jaar. Uiteraard exclusief brandstof. En besteld in 2021, dus niet helemaal vergelijkbaar met 2023. Offertes van andere maatschappijen waren duurder, maar nooit hoger dan € 650,00. Dus afhankelijk van de leasemaatschappij is het voor minder dan € 700,00 wel mogelijk.

Parkeren is een vak, geen twee vakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Luchtbakker schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:27:
[...]

Ik weet via mijn lease maatschappij dat 9 maanden tot een jaar inderdaad gemiddeld is.

Actuele levertijden:

[Afbeelding]
9 maanden zou voor mij prima zijn :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Weet iemand ook hoe het zit met een vaste trekhaak op een Ceed SW? Omdat ik een beetje 'on a budget' zit qua leasebedrag en wel een trekhaak wil is dat best een kostenpost. Via Kia kost een afneembare bijna 1200 euro. Als ik even op Kwikfit oid kijk kun je ook (op eigen kosten) een vaste trekhaak laten monteren voor 700 euro. Er staat alleen wel een waarschuwing over park distance control. Zit de trekhaak dan in de weg voor de parkeersensoren? En hoe zit dat dan met een afneembare? Moet je die er altijd direct afhalen als je hem niet gebruikt?
Vast past officieel niet vanwege de parkeersensoren. Ik heb een vaste, maar de sensoren zien het ding vrij veel.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

MichelKlok schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 19:01:
[...]

Mijn Kia Proceed 1.5 DCT GT Plusline met alleen als extra metallic lak en de, door mijn werkgever voorgeschreven, vierseizoenen banden kost in de lease (Athlon) € 567,00 ex BTW op basis van 48 maanden en 30.000 km/jaar. Uiteraard exclusief brandstof. En besteld in 2021, dus niet helemaal vergelijkbaar met 2023. Offertes van andere maatschappijen waren duurder, maar nooit hoger dan € 650,00. Dus afhankelijk van de leasemaatschappij is het voor minder dan € 700,00 wel mogelijk.
De Proceed is net een iets andere wageen als de gewone SW natuurlijk. Daarnaast staan onze wagens op meer km's :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

jongetje schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:39:
Mwa. Als ik in mijn geval de Niro zou bestellen zou hij in oktober komen. Dus 9 maanden levertijd.
Terwijl de mijne volgende maand geleverd gaat worden en ik hem in de laatste week van December besteld heb.

Misschien ben ik een uitzondering, maar 3 of 9 maanden vind ik nog al een verschil. (gelukkig in positieve zin)
Maar hierdoor zou ik niet te blind staren naar wat de website zegt. Er zijn mensen die al een jaar op een Ceed wachten ondanks dat de website 9 maanden aangeeft.

[ Voor 12% gewijzigd door Luchtbakker op 02-02-2023 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Luchtbakker schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 19:26:
[...]
Terwijl de mijne volgende maand geleverd gaat worden en ik hem in de laatste week van December besteld heb.
Dat klinkt als een uitvoering die al was gepland. 7 weken is enorm snel, zeker deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

jongetje schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 19:31:
[...]

Dat klinkt als een uitvoering die al was gepland. 7 weken is enorm snel, zeker deze tijd.
Nou... Ja.... 7 weken... De dealer heeft 2 vervroegingen doorgekregen, van begin mei, naar begin April, naar halverwege maart. Dus ongeveer 12 weken. Maar inderdaad, op mijn vorige voertuig moest ik 11 maanden wachten. 12 weken is erg kort.

Ik denk dat Kia nu erg inzet op een populair model. Ik gok dat mijn Niro populairder is dan de Ceed en daarom de productielijn groter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praised
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:08
watercoolertje schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:27:
[...]

Heb het ook eindelijk voor elkaar, al een tijdje de nieuwe AA maar blijkbaar heb ik de december update gemist voor de CEED dus kreeg breedbeeld niet aan de praat, nu met CEED update dus wel het volledige scherm bruikbaar, ziet er een stuk minder knullig uit dan dat zwarte vlak er naast!
Bedankt voor het delen van deze ervaring. Ik wil even checken of ik wel alle updates heb in mijn CEED. Hoe controleer ik dat en hoe forceer ik eventueel een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt_ZakLamP
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:15
Praised schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 06:59:
[...]

Bedankt voor het delen van deze ervaring. Ik wil even checken of ik wel alle updates heb in mijn CEED. Hoe controleer ik dat en hoe forceer ik eventueel een update?
Je kunt de software hier downloaden: https://update.kia.com/EU/NL/navigationUpdate

Je hebt wel een usb stick van minimaal 48gb oid nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimi-Alonso
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
[...]

In je navigatie even kijken bij instellingen -> systeem welke versie je hebt geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Hoe zit het eigenlijk met de software zelf van Kia? Hoe update je die? (Dus niet de navi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:11

watercoolertje

Untertitel

[...]

In je CEED kijken wat de datum van de firmware is (generaal settings), dit kan je herleiden uit de versie (210610 staat voor 2021-06-10), de nieuwste is van december dus als ie 2212XX aangeeft (weet de dag niet maar die XX kan dus alles tussen 01 en 31 zijn).

Als ie ouder is dan 2 maanden geleden dan kan je hier heen gaan:
https://update.kia.com/EU/NL/Main

Daar de app downloaden voor jouw platform (windows of mac). Daar moet je jouw auto uit kiezen (kan ook door het invoeren van je firmware nummer) en zal je een USB stick moeten hebben die volgens mij iets van 32GB minimaal moet zijn en volledig geformatteerd wordt door dat programma!

Als je klaar bent naar je auto met die stick, in de middelste USB poort (waar je ook AA op kan gebruiken) prikken, je auto starten, ding ziet zelf dat er een update is en vraagt wat je wilt, meteen doen of gepland uit laten voeren.

Let op ze raden aan je auto aan te laten (met draaiende motor) en het duurde bij mij tussen een half uur en uurr.

Succes!

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

Luchtbakker schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 15:48:
Hoe zit het eigenlijk met de software zelf van Kia? Hoe update je die? (Dus niet de navi)
Dat zit er bij in, niet de auto (lees: motormanagement) zelf maar wel je navigatie en het media-gedeelte wordt geupdate, dus de gebruikersinterface.

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:29
Ik had een afneembare haak via trekhaakcentrum voor 739 incl 13 polige kabelboom en montage. Ik heb hem achteraf laten plaatsen toen ik de auto al had in overleg met de leasemaatschappij.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:19
Ik heb er een vaste onder laten zetten toen ik besteld had. Werkt prima. Je moet alleen er geen dop op doen. Dan gaan sensoren piepen bij achteruit. En soms als nat is ook, maar zeer weinig.
Maar als je de keus hebt, zou ik de losse doen. Bij de dealer waar ik hem in onderhoud heb mocht de vaste niet eens en zij plaatsen hem dus ook niet.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praised
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:08
watercoolertje schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 15:57:
[...]

In je CEED kijken wat de datum van de firmware is (generaal settings), dit kan je herleiden uit de versie (210610 staat voor 2021-06-10), de nieuwste is van december dus als ie 2212XX aangeeft (weet de dag niet maar die XX kan dus alles tussen 01 en 31 zijn).

Als ie ouder is dan 2 maanden geleden dan kan je hier heen gaan:
https://update.kia.com/EU/NL/Main

Daar de app downloaden voor jouw platform (windows of mac). Daar moet je jouw auto uit kiezen (kan ook door het invoeren van je firmware nummer) en zal je een USB stick moeten hebben die volgens mij iets van 32GB minimaal moet zijn en volledig geformatteerd wordt door dat programma!

Als je klaar bent naar je auto met die stick, in de middelste USB poort (waar je ook AA op kan gebruiken) prikken, je auto starten, ding ziet zelf dat er een update is en vraagt wat je wilt, meteen doen of gepland uit laten voeren.

Let op ze raden aan je auto aan te laten (met draaiende motor) en het duurde bij mij tussen een half uur en uurr.

Succes!
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik ga morgen even kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornss
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-02 10:08
Vorige week de Sportage DynamicPlus line besteld via mijn werkgever. Ik ben benieuwd of andere mensen ook wachten op de Sportage. De lease maatschappij heeft aangegeven dat de auto in week 35 wordt geleverd. Mijn huidige contract loopt wel eerder dan dat af. Hopelijk wordt ie eerder geleverd. Als ik de verhalen lees hier dan is kans wel aanwezig 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetpoederbos
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-03-2024
In december heb ik een Kia ceed 1.5 GT-line besteld via de zaak, alleen heb ik geen levertijd indicatie ontvangen omdat Kia geen levertijden afgeeft heb ik begrepen. Waar ik erg benieuwd naar ben is dat, als ik jullie reactie op dit forum lees, dat de mede tweakers wel degelijk levertijd krijgt bij bestellen. Weet iemand hoe dat precies zit?

Ik heb ook de dealer benaderd maar die geeft ook aan dat Kia geen levertijden geeft. Ze zeggen dat je vanzelf een melding krijgt als die bij de dealer gearriveerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-04 23:11
Hetpoederbos schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:32:
In december heb ik een Kia ceed 1.5 GT-line besteld via de zaak, alleen heb ik geen levertijd indicatie ontvangen omdat Kia geen levertijden afgeeft heb ik begrepen. Waar ik erg benieuwd naar ben is dat, als ik jullie reactie op dit forum lees, dat de mede tweakers wel degelijk levertijd krijgt bij bestellen. Weet iemand hoe dat precies zit?

Ik heb ook de dealer benaderd maar die geeft ook aan dat Kia geen levertijden geeft. Ze zeggen dat je vanzelf een melding krijgt als die bij de dealer gearriveerd is.
Ik heb mij kia ceed 1.0 exec besteld op 1-12 en kreeg vanuit leaseplan week 37 mee. Zij hadden de info van de dealer. Kia dealer had toen zelf een tabelletje in de showroom op zn pc met de gemiddelde levertijden. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetpoederbos
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-03-2024
slayerrp schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:53:
[...]

Ik heb mij kia ceed 1.0 exec besteld op 1-12 en kreeg vanuit leaseplan week 37 mee. Zij hadden de info van de dealer. Kia dealer had toen zelf een tabelletje in de showroom op zn pc met de gemiddelde levertijden. :9
Zie je dat ook terug in het leaseplan portaal waar je de status van de auto kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indoow
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-01 14:53
Oke hebben mensen ervaring met de JBL boxen in de Ceed SW Executive? Ik zit nu te kijken naar een nieuwe lease auto en twijfel tussen de volgende uitvoeringen:
  • 1.5 T-GDi MHEV DCT ExecutiveLine
  • 1.5 T-GDi MHEV DCT GT-Line
Waarbij de GT line er wat gelikter uitziet terwijl de Executive meer opties heeft. Nu vind ik het geluid van de muziekboxen erg belangrijk dus neig ik de ExecutiveLine.

Edit: beetje zoeken in dit forum geeft al antwoord. JBL is niet heel bijzonder en natuurlijk zeer persoonlijk, toch nog wel benieuwd welke van de twee uitvoeringen jullie zouden nemen?

[ Voor 17% gewijzigd door indoow op 06-02-2023 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Ik zou de gtline niet nemen voor de jbl upgrade als je de opties van de executive meer bevalt. Je kunt voor €500 al een leuke audio upgrade krijgen bij een audiospecialist (en klinkt dan vele malen beter). Zoals gezegd smoelt de gtline beter, maar dat is smaak uiteraard.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:17
Ik ben erg blij met mijn keuze voor de executiveline, al heb ik de sw phev en daarop was (destijds iig) de gt-line niet beschikbaar, ik kon alleen uit dynamic/-plus/executive kiezen. Wel heel tevreden over alle extra's die daarop zitten, zoals de elektrische achterklep en de verwarmde/geventileerde stoelen en stuurverwarming.

Ik ben overigens ook prima tevreden met de JBL audio. Qua uiterlijk vond ik de gt-line sowieso niet zoveel toevoegen maar in mijn geval gaat het om de pre-facelift versie. Bovendien heb ik 'm in het rood en dat ziet er toch al wat sportiever uit dan alle witte en zwarte ceeds die je verder ziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indoow
Dank, het zijn inderdaad fijne opties die je erbij krijgt. Het huidige verschil tussen de modellen zijn piepers aan de voorkant, elektrische stoel met geheugen (vinden wij hier erg handig) en jbl. Inmiddels zit de automatische achterklep ook op de gt line. Wat ik wel mooi vind op de gt is de donkere hemel. Zo opgesomd denk ik dat het executive gaat worden.

Ook al een aantal offertes opgevraagd bij verschillende lease maatschappijen. Ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• z0bin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:58
cornss schreef op maandag 6 februari 2023 @ 11:09:
Vorige week de Sportage DynamicPlus line besteld via mijn werkgever. Ik ben benieuwd of andere mensen ook wachten op de Sportage. De lease maatschappij heeft aangegeven dat de auto in week 35 wordt geleverd. Mijn huidige contract loopt wel eerder dan dat af. Hopelijk wordt ie eerder geleverd. Als ik de verhalen lees hier dan is kans wel aanwezig 😁
Ik heb dezelfde uitvoering besteld (zakelijke lease). Mijn huidige contract loopt half oktober af en de leasemaatschappij geeft dan ook oktober aan.

Mijn ouders hebben begin deze week een DynamicLine besteld. Die kregen ca. 4 maanden van de dealer door.

Update:
Toevallig hebben mijn ouders vandaag te horen gekregen dat de auto al met een week of 2 bij de dealer aankomt.

[ Voor 7% gewijzigd door z0bin op 07-02-2023 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Hier een eigenaar van een 1.5 Ceed SW GT-plus-line.

Deze versie heeft net als de PHEV Executive-line de optie om de achterbank in een 40/20/40 verhouding te delen/plat te leggen (SW only!). Dit is wel een optie die het vermelden waard is (zeker om in de auto skies/snowboards of lange lengtes hout mee te kunnen nemen waarbij gelijktijdig beide achterpassagiers links en rechts hun zitplek kunnen behouden.)
Als laatste hebben bovenstaande versies ook nog een extra center luidspreker op de dash. (ook voor de niet-PHEV Executive-line)

De 'gewone' GT-line of dynamic(plus)-line hebben deze optie niet. De achterbank deelt bij deze versies in 60/40 verhouding

Ik vind de JBL set i.c.m. met de subwoofer wel vol klinken maar alleen op een redelijk tot hoog volume want anders komt het geluid niet tot leven.

[ Voor 6% gewijzigd door Stinger666 op 07-02-2023 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1xxer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:31
Is er al iemand met een HEV Niro die full screen Android heeft gekregen? De splitscreen instelling zit fabriek af in de auto maar itt CarPlay is Android auto nooit full screen. Oftewel altijd een Android auto merkje naast de echte interface.

Ik las dat iemand uit het E-Niro topic het wel al had maar dat is in december en ik begin me nu toch wel heel erg enorme grote gigantische zorgen te maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

F1xxer schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 11:18:
Is er al iemand met een HEV Niro die full screen Android heeft gekregen? De splitscreen instelling zit fabriek af in de auto maar itt CarPlay is Android auto nooit full screen. Oftewel altijd een Android auto merkje naast de echte interface.

Ik las dat iemand uit het E-Niro topic het wel al had maar dat is in december en ik begin me nu toch wel heel erg enorme grote gigantische zorgen te maken
Voor mijn auto (CEED) kon het ook pas sinds de update uit december, ook al zat die splitscreen optie er daarvoor ook al in.

Neem aan dat je hier dan ook mee uit de voeten kan voor het kijken of je up to date bent en om te updaten:
watercoolertje in "Het grote Kia topic - deel 2"

Volgens mij kan je met die firmware uit december ook OTA updates binnen halen al weet ik dat niet zeker, dan wordt het wel lekker makkelijk iig!

[ Voor 12% gewijzigd door watercoolertje op 07-02-2023 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trashlord
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13:12
Heb zelf midden november 22' een Ceed 1.5 GT-Plusline (hatchback) besteld. Dealer geeft aan dat de verwachte afleverdatum 01-04 dit jaar is. Ben heel erg benieuwd ze deze datum ook daadwerkelijk gaan redden.

Als ik door dit forum heen kijk, zie ik vertragingen voor de SW variant maar niet voor de hatchback variant.

Weet iemand toevallig wat meer over de levertijden van de hatchback variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:16
Ik ben benieuwd. Ik heb net de eerste offerte ontvangen voor een SW GT-PlusLine. Toen ik een weekje of 3 geleden bij de dealer zat liet hij een mail vanuit KIA NL zien met de levertijdenop dat moment + "wat" extra tijd voor de DCT. Hatchback stond, als ik het me goed herinner, op 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

indoow schreef op maandag 6 februari 2023 @ 19:33:

Edit: beetje zoeken in dit forum geeft al antwoord. JBL is niet heel bijzonder en natuurlijk zeer persoonlijk, toch nog wel benieuwd welke van de twee uitvoeringen jullie zouden nemen?
Ik heb nu een GT line en de speakers zijn ronduit belabberd. Bij hoger volume klinkt het blikkerig en krakend. Hopelijk zijn de JBL's in de Plusline beter :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

trashlord schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 11:34:
Heb zelf midden november 22' een Ceed 1.5 GT-Plusline (hatchback) besteld. Dealer geeft aan dat de verwachte afleverdatum 01-04 dit jaar is. Ben heel erg benieuwd ze deze datum ook daadwerkelijk gaan redden.

Als ik door dit forum heen kijk, zie ik vertragingen voor de SW variant maar niet voor de hatchback variant.

Weet iemand toevallig wat meer over de levertijden van de hatchback variant?
Als je weinig geeft om kleur, dan kunnen ze veelal binnen een paar weken leveren. Een half jaar voor een nieuwe Ceed is aardig vlot.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:18
indoow schreef op maandag 6 februari 2023 @ 19:33:
Oke hebben mensen ervaring met de JBL boxen in de Ceed SW Executive? Ik zit nu te kijken naar een nieuwe lease auto en twijfel tussen de volgende uitvoeringen:
[......]
Edit:. Nu vind ik het geluid van de muziekboxen erg belangrijk dus neig ik de ExecutiveLine.
Als je echt zo'n audiofreak bent, dan noem je die dingen niet 'boxen', maar 'speakers'.... 🤭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
  • Laatst online: 28-04 23:11
Hetpoederbos schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:00:
[...]

Zie je dat ook terug in het leaseplan portaal waar je de status van de auto kan zien?
Jup, in de app / portal bij mijn bestellingen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W97KUEk67LA1xU99BcmgPCKBOXY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ztwU89gPwpw4w4g0d67qAATI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• indoow
rowicom schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 15:59:
[...]

Als je echt zo'n audiofreak bent, dan noem je die dingen niet 'boxen', maar 'speakers'.... 🤭
Fair enough, maar pas maar op dat mijn boxen geen boksen wordt😄
Arno schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 13:03:
[...]
Ik heb nu een GT line en de speakers zijn ronduit belabberd. Bij hoger volume klinkt het blikkerig en krakend. Hopelijk zijn de JBL's in de Plusline beter :)
Ik heb de Kia executive besteld met de jbl speakers. Ben benieuwd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Griffx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-07 09:52
Het einde komt in zicht, deze week is de auto klaar gemaakt.
De velgen die ik besteld had zijn gemonteerd, en gisteren is de trekhaak gemonteerd.

Volgende week woensdag ophalen *O* en dan 3 weken laten naar de wrapper voor een black-out.
Dan hebben we na een jaar en 2 maanden weer een proceed.

[ Voor 26% gewijzigd door Griffx op 07-02-2023 20:03 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Griffx schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 19:49:
Het einde komt in zicht, deze week is de auto klaar gemaakt.
De velgen die ik besteld had zijn gemonteerd, en gisteren is de trekhaak gemonteerd.

Volgende week woensdag ophalen *O* en dan 3 weken laten naar de wrapper voor een black-out.
Dan hebben we na een jaar en 2 maanden weer een proceed.
Nice man!

Wat houdt het in als je doen als je een black-out haalt bij de wrapper?
Aannemende dat het lease is, mag dat? :D

[ Voor 4% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 07-02-2023 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squaddie
  • Laatst online: 14-09 13:14
Blackout is alle glimmend "chroom" voorzien van een zwarte wrap.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Griffx
Sjaak_Trekhaak schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:22:
[...]

Nice man!

Wat houdt het in als je doen als je een black-out haalt bij de wrapper?
Alle chrome/plastic delen worden in het zwart gewrapt.
De leasemaatschappij vind het leuk en heeft er geen probleem mee, mijn vorige proceed had het ook.

[ Voor 3% gewijzigd door Griffx op 07-02-2023 21:01 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Cool, welke kleur is jouw Proceed verder? En laat je het proceed logo op de kofferbak ook wrappen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Griffx
Sjaak_Trekhaak schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:28:
Cool, welke kleur is jouw Proceed verder? En laat je het proceed logo op de kofferbak ook wrappen?
Blue Flame, de logo's zullen ook zwart worden.
De velgen zijn 18" Dotz Suzuka black polished velgen.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indoow
Griffx schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:31:
[...]

Blue Flame, de logo's zullen ook zwart worden.
De velgen zijn 18" Dotz Suzuka black polished velgen.
Heel vet! Mag ik vragen wat je hiervoor extra betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Gaaf man. Deel je een foto hier als hij klaar is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Griffx
Sjaak_Trekhaak schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:36:
Zeker :)
Sjaak_Trekhaak schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:36:
ik heb je een pm gestuurd.

[ Voor 36% gewijzigd door Griffx op 07-02-2023 20:38 ]

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Sjaak_Trekhaak schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:22:
Het voordeel van wrap is dat dat schadevrij verwijderd kan worden. Daarom zal een LM er doorgaans weinig moeite mee hebben.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@Griffx volgens mij krijg je een unieke Proceed, dat wordt foto's delen hier. :)

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Officieel moet ik nog een klein jaartje met mijn Proceed, maar gezien de huidige lange levertijden wordt het alweer tijd om te kijken voor de opvolger. A.s. vrijdag heb ik twee proefritten achterelkaar met de Kia EV6 en de Sportage Hybrid. Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat zijn tov de Proceed.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustC
  • Laatst online: 02-09 16:13
renzo4000 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 09:02:
Officieel moet ik nog een klein jaartje met mijn Proceed, maar gezien de huidige lange levertijden wordt het alweer tijd om te kijken voor de opvolger. A.s. vrijdag heb ik twee proefritten achterelkaar met de Kia EV6 en de Sportage Hybrid. Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat zijn tov de Proceed.
Ben heel benieuwd naar je ervaring met de EV6 , ik ben zelf ook nog aan het rondkijken tussen de EV6 , Niro Ev of de Tesla Y RWD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiaCeedPHEV
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 18-07 09:39
Dag, ik bestelde eind januari een Kia Ceed SW PHEV - Business line. Dealer gaf me een indicatie op basis van een Excelfile per type van 9-11 maand.
Nu, ik zie in dit topic dat sommige echt snel kunnen geleverd worden en andere echt lang op zich laten wachten. Iemand recente ervaring van Kia Ceed SW Phev en de levertijd? thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratje_nl
  • Laatst online: 21:54
Mijn blue flame metallic 1.5 sw gt-line dct staat inmiddels bij de dealer. Deze is 17 oktober besteld. Volgens de leasemaatschappij kan ik deze maand nog rijden.

Ik heb geen idee hoe lang het duurt om hem rijklaar te maken maar ik wacht rustig af. Het enige waar ik "bang" voor ben zijn de speakers maar ik vond het prijsverschil t.o.v de gtplusline te hoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
@ratje_nl Misschien even een kleine nuance ... ik denk dat de speakers in de Kia's net zoals vele andere merken zijn. Ze doen in de basis wat ze moeten doen en als je niet heel erg kritisch bent zal dat ook volstaan voor de meeste mensen.

Echter refereren mensen ook naar de "JBL upgrade" en dat schept dan wellicht bepaalde verwachtingen ... die zou ik dan persoonlijk wat bijstellen ;). Als je goed geluid heel erg belangrijk vindt (en je luistert veel (lossless) muziek), dan is een investering in een separate audioupgrade aan te raden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichelKlok
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:24
@ratje_nl: Om het even in perspectief te plaatsen: in huize Klok rijden we privé een XCeed Dynamic Plusline en ik rijd zakelijk een Proceed GT Plusline.
De Proceed in GT Plusline heb ik met name gekozen vanwege de electrisch verstelbare bestuurdersstoel. Die uitvoering paste nog in mijn leasebudget.

Onze XCeed heeft de standaard speakers, de Proceed dus de JBL upgrade. Naar mijn mening is het geluid in de Proceed fractioneel beter dan dat in de XCeed. Maar ik moet ook toegeven dat ik nooit de neiging heb gehad om in de XCeed de geluidsinstellingen te veranderen, want die vond ik vanaf dag één al prima. Dat was bij de Proceed wel anders, want ik was niet direct te spreken over de geluidskwaliteit, dus ik ben nog redelijk in de weer geweest met de instellingen en nu ben ik tevreden.
Voor mijn gevoel mis je weinig aan de JBL upgrade en doen de standaard speakers het ook heel behoorlijk, maar dat is uiteraard persoonlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door MichelKlok op 08-02-2023 14:17 ]

Parkeren is een vak, geen twee vakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

De zwarte voorraad auto is in Hengelo aangekomen
Ze gaan hem rijklaar maken
Ben druk bezig al het papierwerk om te zetten
Laat je zsm weten wanneer hij afgeleverd kan worden
Groet xx
Kijk, dit zijn berichten waar ik wel blij van word. :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffx
Quad schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 18:27:
[...]

Kijk, dit zijn berichten waar ik wel blij van word. :)
VDNS toevallig?

Dan staan ze naast elkaar :P

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Griffx schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 20:47:
[...]

VDNS toevallig?

Dan staan ze naast elkaar :P
VDNS? Ken ik niet, ik had besteld bij Kia van Mossel. Maar de oorspronkelijke order is ingeruild voor deze voorraad auto wat later is besteld maar véél eerder is geleverd. Dynamicplusline wel maar zonder digitale klokken, helaas... En zwart ipv experience Green.

Jammer maar niet onoverkomelijk.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indoow
Quad schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 20:53:
[...]

VDNS? Ken ik niet, ik had besteld bij Kia van Mossel. Maar de oorspronkelijke order is ingeruild voor deze voorraad auto wat later is besteld maar véél eerder is geleverd. Dynamicplusline wel maar zonder digitale klokken, helaas... En zwart ipv experience Green.

Jammer maar niet onoverkomelijk.
Neem aan dat het een poule auto oid is gezien de 'downgrade' op de digitale klokken en een andere kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

indoow schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 21:32:
[...]

Neem aan dat het een poule auto oid is gezien de 'downgrade' op de digitale klokken en een andere kleur?
Nope, gewoon voor mij de komende 4 jaar.
Geen probleem mee, ik wist niet dat het voor de DPL het 12.3" digitale scherm gold, dus ik ga er niets op achteruit. De kleur is om het even, zwart is misschien wel mooier dan de groene kleur. Sowieso staat de auto wat saai op de standaard velgen. Als de rest van de optielijst uit DPL er maar wel op zit, heb ik nog naar gevraagd maar geen concreet antwoord op gehad, dus we gaan het meemaken.

(denk aan stoel/stuur verwarming, file assist, rijbaanondersteuning en elektrische achterklep)

Wagenparkbeheerder heeft een alternatief gezocht omdat dealer niet aan kon geven wanneer de bestelde auto nu geleverd ging worden. En bestelling is dus omgezet naar andere auto.

[ Voor 10% gewijzigd door Quad op 08-02-2023 21:46 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ladykiller007
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 21:38
Vandaag belletje ontvangen van Kia Zeeuw en Zeeuw Zoetermeer.
Ik mag 17-2 mijn Ceed SW 1.5 DCT GT PlusLine InfraRed ophalen, besteld op 16-11-2022.

Zo snel had ik nooit verwacht, oorspronkelijke afleverdatum was 30-06-2023.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Ladykiller007 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 22:40:
Ik mag 17-2 mijn Ceed SW 1.5 DCT GT PlusLine InfraRed ophalen, besteld op 16-11-2022.

Wat snel! Veel plezier met de nieuwe auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Ladykiller007 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 22:40:

Nice :9

De mijne is 2 weken later besteld, dus dat zou hoop geven. Automaat of handbak?

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@Arno DCT = automaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Sory, net wakker 7(8)7

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Heb vannacht de nieuwe Update van AA gekregen, ziet er weer wat leuker uit. Maar helaas geen fullscreen zoals hier eerder werd aangegeven :(

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:29
Quad schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 21:41:
[...]

Nope, gewoon voor mij de komende 4 jaar.
Geen probleem mee, ik wist niet dat het voor de DPL het 12.3" digitale scherm gold, dus ik ga er niets op achteruit. De kleur is om het even, zwart is misschien wel mooier dan de groene kleur. Sowieso staat de auto wat saai op de standaard velgen. Als de rest van de optielijst uit DPL er maar wel op zit, heb ik nog naar gevraagd maar geen concreet antwoord op gehad, dus we gaan het meemaken.

(denk aan stoel/stuur verwarming, file assist, rijbaanondersteuning en elektrische achterklep)

Wagenparkbeheerder heeft een alternatief gezocht omdat dealer niet aan kon geven wanneer de bestelde auto nu geleverd ging worden. En bestelling is dus omgezet naar andere auto.
Op de huidige prijslijst staat het digitale instrumentarium wel, op die van feb 2022 niet. Lijkt later toegevoegd te zijn.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

NoepZor schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 12:06:
[...]

Op de huidige prijslijst staat het digitale instrumentarium wel, op die van feb 2022 niet. Lijkt later toegevoegd te zijn.
Heb je nog meer verschillen kunnen ontdekken daartussen?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:17
Renegade666 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:00:
Heb vannacht de nieuwe Update van AA gekregen, ziet er weer wat leuker uit. Maar helaas geen fullscreen zoals hier eerder werd aangegeven :(
Dat ligt niet aan AA maar aan de software van je auto die geupdate moet worden. Die geeft AA namelijk een onjuist bruikbaar schermformaat door. Een paar pagina's terug staat uitgelegd hoe dat moet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renzo4000
Robicide schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:56:
[...]

Dat ligt niet aan AA maar aan de software van je auto die geupdate moet worden. Die geeft AA namelijk een onjuist bruikbaar schermformaat door. Een paar pagina's terug staat uitgelegd hoe dat moet.
Ja en nee ... vanaf het begin van de uitrol van de Gen5 systemen had Kia/Hyundai hun software/firmware niet rekening gehouden met fullscreen AA(dit in tegenstelling tot Apple Carplay).

In het begin had je altijd 2/3 AA en 1/3 dat lame ass AA logo. Vorig jaar is er een update geweest waarbij je in ieder geval 2/3 AA maps kon kiezen en 1/3 bijv spotify. Dus dat was een soort van "fullscreen".

Pas recentelijk (en dus nog niet voor iedereen) wordt AA "Coolwalk" uitgerold naar de gebruikers. Zodra je deze functionaliteit hebt kun je daadwerkelijk fullscreen google maps krijgen bijv. Dit wordt geactiveerd aan de serverkant en komt niet met een update van de AA app op je telefoon zelf.

Je moet wel eea goed zetten qua instellingen op in je menu maar daar heb ik al eens eerder een post over gemaakt hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Renegade666
Als iemand ie post kan vonden, hoor ik het graag, ik vind het. Niet met zoeken. Tweakers en zoeken heeft in de 20 jaar dat hier zit nog nooit gewerkt..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
Renegade666 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 18:40:
Als iemand ie post kan vonden, hoor ik het graag, ik vind het. Niet met zoeken. Tweakers en zoeken heeft in de 20 jaar dat hier zit nog nooit gewerkt..
Zorg dat je software is bijgewerkt op je Kia en check deze post:
ThijsBL in "Het grote Kia topic - deel 2"

Zorg er dus voor dat je de splitscreen optie van Kia zelf UITschakelt.

[ Voor 6% gewijzigd door renzo4000 op 10-02-2023 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

renzo4000 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 20:27:
[...]

Zorg dat je software is bijgewerkt op je Kia en check deze post:
ThijsBL
Die link is naar het profiel van Thijs :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
watercoolertje schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 08:09:
[...]

Thijs had 3 reacties, waarvan 1 over de Android Auto: ThijsBL in "Het grote Kia topic - deel 2"

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
watercoolertje schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 08:09:
[...]

Oops... verkeerd geklikt (toch lastig soms via de mobiel :)). Maar inderdaad de genoemde linkjes zou je toch verder moeten helpen @Renegade666 .

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Ladykiller007
Kon niet laten om even snel langs de dealer te gaan….Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rwp_DJPHlzWNB84rVWPnMk4Hghw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mCmgBMVKsTztcrnHkyemjasc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ladykiller007 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:53:
Kon niet laten om even snel langs de dealer te gaan….[Afbeelding]
Prachtbak. GT-Line smoelt erg goed, lekker agressief. Rood en zwart combi gaat ook mooi. Nog eventjes geduld dus. :)

PVOutput☀️

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ratje_nl
  • Laatst online: 21:54
Ik kon ook niet wachten om even langs de dealer te gaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b0L69xG1dTHa0IEcf2M_QI2jFEM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NkVy4TZWB7kEugZotVkoTayS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door ratje_nl op 13-02-2023 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 08:57
Is de Sorento executive line er alleen maar als 7p uitvoering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s4nm4n
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20:28
wienesroa schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 01:11:
Is de Sorento executive line er alleen maar als 7p uitvoering?
Nee ook 5 persoons.
PHEV 7 persoons duurt t langst om te leveren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladykiller007
Quad schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:40:
[...]

Prachtbak. GT-Line smoelt erg goed, lekker agressief. Rood en zwart combi gaat ook mooi. Nog eventjes geduld dus. :)
Nu ik weet dat ie maar 3km verderop staat heb ik het voor mijn gevoel moeilijker met die ene week ipv de opgegeven 8 maanden levertijd 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Net bij Kia geweest. Een Ceed SW zit momenteel op 9 maanden, langer voor een DCT. Dus de officiële tijden lopen vooralsnog alleen op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hussie01
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Weet iemand of er qua exterieur verschil is tussen de Ceed SW PHEV ExecutiveLine en Ceed SW GTline(plus)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Er zit tussen een executiveline en een GT-Line sowieso verschil in, ongeacht het model.

GT-Line is imo een Dynamicplusline met een sportievere smaakje. De GT-PlusLine is de Executive tegenhanger met een sportiever smaakje.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hussie01
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Ik heb het niet over de opties, maar exterieur look.

Volgens de configurator en brochure is de PHEV Executive exterieur gelijk aan die van de GT-Line, tenzij er dus een verschil is wat ik niet zie.

Enige wat mij opvalt is de spiegelkap.

[ Voor 3% gewijzigd door hussie01 op 11-02-2023 20:40 ]

Pagina: 1 ... 44 ... 73 Laatste