Sommige werkgevers verwachten / verplichten dat een PHEV regelmatig wordt opgeladen, ik zou dat even checken.Palomar schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 22:52:
Aha ok, dat geeft iig wel een beeld van de prijs. Is me dan nog niet duidelijk of dat inclusief of excl. montage is. Ik hoop het eerste
Andere vraag Ik zit ook te kijken naar de PHEV. Als leaserijder met tankpas hoeft het elektrische natuurlijk niet per se, maar het extra vermogen en trekgewicht lijkt me wel fijn. Ook wel handig dat je evt. mag parkeren op parkeerplaatsen voor elektrische auto'sEn ook wel een beetje om toch iets te kunnen doen uit milieuoogpunt om emissieloos te rijden.
Maar zit er ook een keerzijde aan zo'n PHEV? Ik lees dat de tank maar 37 liter is. Op lange ritten op de snelweg (waarbij je niet afremt oid om de accu bij te laden) met 130km/u is de accu natuurlijk zo leeg. Rij je daarna gewoon zoals een reguliere benzineauto 1 op 15 oid en is de tank dus na zo'n 400-500km leeg?
Het verschil tussen Niro HEV en Niro PHEV is 120 kg kentekengewicht, ik vermoed dat het verschil tussen een reguliere Ceed en PHEV Ceed nog iets groter is. Als je vervolgens niet regelmatig de accu laad en de auto min of meer als een HEV gebruikt dan moet je wel al dat extra gewicht meeslepen dat een negatieve invloed op je brandstofverbruik heeft. Daarnaast als veelal rondrijdt met een grotendeels leeg accupakket zal het hybride deel ook slechts beperkt kunnen ondersteunen bij bijvoorbeeld optrekken of elektrisch rijden in de stad.
Persoonlijk denk ik dat je een PHEV niet moet nemen als je niet de intentie hebt om deze regelmatig te laden. Het is in die zin jammer dat een populaire auto als de Ceed niet als HEV leverbaar is.
There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.