Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:59

Pelle

🚴‍♂️

JeyJey schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 13:20:
Mijn Kia Niro (HEV 2018) heeft sinds 2 weken problemen met het knipperlicht linksachter. Nu zou je zeggen, lampje vervangen. Maar sinds de 'uitval' begon, heeft het licht het daarna meermaals wel nog gedaan. Soms niet soms wel dus, en de laatste dagen vooral niet. Ook als alarmlicht doet de lamp het dan niet.

Het lijkt me daarom niet op het peertje zelf te gaan. Iemand enig idee wat hiermee te doen?
Ik heb niet het antwoord voor je, maar vind het wel heel grappig dat je knipperlicht het soms wel soms niet doet :+

Andere vraag: in mijn vorige auto had ik achterin (op achterkant middenconsole) een 12V aansluiting waarop de kids een telefoonlader op aan konden sluiten. Mijn Ceed SW (2021) heeft dat niet.
De meest eenvoudige oplossing is gewoon een langere kabel van dashboard naar achter laten lopen, maar dat vind ik niet zo mooi. Weet iemand of hier (aftermarket) oplossingen voor zijn? Bij voorkeur iets met 2 USB(-C) poorten waarin men op de achterbank een eigen kabeltje in kan klikken.

/edit
Het mooist is het dus als het in- of opbouw zou zijn, met goed weg te werken kabels enzo.
Iets als dit gaat het dus ook wel oplossen, maar heel netjes vind ik dat niet.
https://www.amazon.nl/USB...dp/B09KZCWF1J/ref=sr_1_24

[ Voor 12% gewijzigd door Pelle op 04-08-2025 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToBe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Is een HUD ook als losse optie te kiezen of zit je gelijk vast aan het duurste pakket? Ik ben mij momenteel aan het oriënteren op de Niro en de Sportage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:11
In juli heb ik de laatste kaartupdate op mijn Niro (SG2) via USB geïnstalleerd. Nu ben ik terug van vakantie en krijg ik opnieuw een melding dat er een nieuwe update beschikbaar is via OTA.

Kan iemand bevestigen of er inderdaad weer een nieuwe kaartupdate is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLabs
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-09 10:52
Na de afgelopen weken de KIA Connect support wat achter hun broek aan gezeten te hebben, laat de nieuwe KIA app mijn Proceed nu weer netjes zien als een Proceed ipv een hatchback.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HcPYhLUY5tafpwigHHUH_yfRYGI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tJ266grNrtXo0ugeiTyIRHuT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:41
ToBe schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 20:45:
Is een HUD ook als losse optie te kiezen of zit je gelijk vast aan het duurste pakket? Ik ben mij momenteel aan het oriënteren op de Niro en de Sportage.
Zou je dit ook niet achteraf kunnen installeren via een third party of zo?

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:38

Bergie

Lekker belangrijk...

Pfff, een paar maanden geleden de airco laten bijvullen van mijn Niro omdat die niet meer koelde; en nu krijg ik het idee dat hij weer minder goed begint te werken. Misschien toch een lekje ergens ofzo. Hopelijk valt zoiets nog onder de garantie (auto is van 2021) want alleen dat bijvullen was al een duur grapje; en dat was niet eens bij de dealer maar gewoon bij mijn oude vaste garage.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocaj
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Een airco is een gesloten circuit met koelmiddel. Daar gaat alleen iets uit als er een lek is. Alleen bijvullen zonder het lek te fixen, lijkt mij een milieudelict, dat snapt iedereen die een F-gas certificaat heeft (koelmiddel is niet heel best voor het milieu en mag daarom alleen door gecertificeerd personeel verwerkt worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:40
Bergie schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:56:
Pfff, een paar maanden geleden de airco laten bijvullen van mijn Niro omdat die niet meer koelde; en nu krijg ik het idee dat hij weer minder goed begint te werken. Misschien toch een lekje ergens ofzo. Hopelijk valt zoiets nog onder de garantie (auto is van 2021) want alleen dat bijvullen was al een duur grapje; en dat was niet eens bij de dealer maar gewoon bij mijn oude vaste garage.
Hier zie je het verschil tussen een dealer en een niet dealer. Toen ik bij mijn dealer aan kwam zetten met een niet meer werkende airco in mijn Niro (2019) waren ze binnen 1 minuut klaar met hun oordeel: verdamper lek/stuk, moet vervangen worden. Het schijnt dat er een constructiefout in de verdamper zit, volgens mijn dealer gaan/gingen ze massaal stuk.

In mijn geval moest ik wel 3 maanden wachten op een nieuwe verdamper (corona, amper nieuwe onderdelen, massale vraag, reken maar uit...). En houdt er rekening mee dat jouw hele auto uit elkaar gehaald moet gaan worden, de verdamper zit tegen het schutbord in het interieur.

Ik heb ervaring met een 2019 en een 2022 Niro en bij beiden ging na ongeveer 3 jaar de verdamper stuk en moest deze vervangen worden (onder garantie).

[ Voor 6% gewijzigd door GertjanO op 24-08-2025 09:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PathFindeR_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 20:39
Ik ga dit topic volgen. Heb een bestelling geplaatst voor een nieuwe Sportage. Levertijd zou zo’n 3 maanden zijn volgens de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvibe
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:44
Vrijdag een proefrit gepland voor een Kia Niro EV 2023 met 40k op de teller.

Zijm er nog aandachtspunten waar ik op moet letten bij dit model en/of ervaringen met deze auto. Ik hoor het graag.

https://www.autotrack.nl/...-57644615?level=2&image=0

Zwolle | 8500 Wp met Growatt 7000XH | 20 graden op ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:41
Kvibe schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 15:02:
Vrijdag een proefrit gepland voor een Kia Niro EV 2023 met 40k op de teller.

Zijm er nog aandachtspunten waar ik op moet letten bij dit model en/of ervaringen met deze auto. Ik hoor het graag.

https://www.autotrack.nl/...-57644615?level=2&image=0
Mooie auto! Ik heb een dynamicline plug in Niro, ook erg blij mee. Zelf geen ervaringen met de EV variant maar wel met de dynamicline uitvoering. Echt een heel fijne uitvoering met vrijwel alles wat je ècht nodig hebt. Stuurverwarming is leuk maar heb je maar een paar dagen/weken per jaar echt nodig. Ik heb gekozen om die 2500 euro extra voor de plusline in mijn zak te steken en een leuke cruise van te maken :+ Laat je even weten of je hem gekocht hebt en hoe hij beviel?

[ Voor 3% gewijzigd door laredo op 27-08-2025 20:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:19
Iedereen veel plezier met jullie Kia's, ik heb hem helaas moeten inleveren vandaag voor Skoda Elroq...
Lichtelijk (kuch) achteruit gang, marja.. Tot ziens :)

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowLabs
Weer een nieuwe infotainment update gepubliceerd vandaag:
https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeView/PDbFq8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:00
Waar komt dat kaartmateriaal van KIA eigenlijk vandaan?
Hoewel ik de laatste kaarten heb probeert de navigatie me in Amsterdam nog steeds voor het Centraal station langs te laten rijden in oost-west richting (en andersom) terwijl dit echt al jaaaren niet meer kan.
Best wel teleurgesteld dat de kaarten zo achterlopen, heb dit al in meer grote steden gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
ASW1 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 11:51:
Waar komt dat kaartmateriaal van KIA eigenlijk vandaan?
Hoewel ik de laatste kaarten heb probeert de navigatie me in Amsterdam nog steeds voor het Centraal station langs te laten rijden in oost-west richting (en andersom) terwijl dit echt al jaaaren niet meer kan.
Best wel teleurgesteld dat de kaarten zo achterlopen, heb dit al in meer grote steden gezien.
HERE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:32
Nou, weet je dat zeker? Volgens mij komen de kaarten van Tomtom.
Kan natuurlijk afhankelijk zijn van het model. Ik heb een Ceed MY 2019.

Ik zie dat er nu ook toevallig bij KIA vandaag een kaart en softwareupdate klaar staat.

[ Voor 60% gewijzigd door mountainbiker op 09-09-2025 13:30 ]

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Ik zie af en toe het HERE-logo op mijn scherm verschijnen.
Voor zover ik weet komt de verkeersinformatie van TomTom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:32
Heb je een KIA model ouder dan 2016?

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Niro SG2 uit 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
ChiMan schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:29:
Ik zie af en toe het HERE-logo op mijn scherm verschijnen.
Voor zover ik weet komt de verkeersinformatie van TomTom.
Ik zie idd ook Here voorbijkomen.
Wanneer ik Here online in een browser gebruik dan pakt ie wel de goede route.
Maar wanneer ik het gebruik vanuit de KIA navigatie (direct of via de KIA app) dan kiest ie doodleuk de al jaren gesloten route voor CS langs.
Ik zal de nieuwste update er eens overheen gooien, maar ik heb weinig hoop.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s1ERBEY7tWVpy0N5N63LWi-HTqU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/A5uLk0dZ6AqlTQIhCP7nxjsI.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door ASW1 op 09-09-2025 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLabs
ASW1 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:53:
[...]

Ik zie idd ook Here voorbijkomen.
Wanneer ik Here online in een browser gebruik dan pakt ie wel de goede route.
Maar wanneer ik het gebruik vanuit de KIA navigatie (direct of via de KIA app) dan kiest ie doodleuk de al jaren gesloten route voor CS langs.
Ik zal de nieuwste update er eens overheen gooien, maar ik heb weinig hoop.
[Afbeelding]
Je kan dit soort fouten in de kaart ook melden bij HERE. In mijn ervaring zijn ze er redelijk responsief mee (voeg regelmatig missende POI’s toe) en die zullen dan ook in de volgende update vanuit Kia meegenomen worden.

https://mapfeedback.here.com/#/report

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
ShadowLabs schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 17:50:
[...]

Je kan dit soort fouten in de kaart ook melden bij HERE. In mijn ervaring zijn ze er redelijk responsief mee (voeg regelmatig missende POI’s toe) en die zullen dan ook in de volgende update vanuit Kia meegenomen worden.

https://mapfeedback.here.com/#/report
Maar dat is nu net het punt; Here weet heel goed dat die route niet meer bestaat en geeft die route ook helemaal niet aan in hun eigen online routeplanner.
Waarom de KIA navigatieversie van Here niet ook wordt geupdate (of jaren achterloopt op de 'gewone' Here versie), geen idee

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-09 16:56
Ik wil een nieuwe kia sorento gaan bestellen phev.
Iemand al iets gehoord of gelezen wanneer het 2026 model te bestellen is.

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:37
Ik dacht altijd dat je bij een Kia ceed SW GT-line model 2023 de trillen van het stuur kon instellen. Nu had ik laatst een leenauto en daarbij trilde het stuur heel hevig (bij gevaar) in mijn auto trilt die niet. En dacht dat die dat wel ooit deed.

Kijk ik verkeerd in de instellingen? Of zit deze optie er niet op. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gLPByERRID2bzQ8L10kV3zo8bas=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vrL7wJg1iXsfHqEstc85S7rL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt_ZakLamP
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:15
Dazzie schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 12:58:
Ik dacht altijd dat je bij een Kia ceed SW GT-line model 2023 de trillen van het stuur kon instellen. Nu had ik laatst een leenauto en daarbij trilde het stuur heel hevig (bij gevaar) in mijn auto trilt die niet. En dacht dat die dat wel ooit deed.

Kijk ik verkeerd in de instellingen? Of zit deze optie er niet op. [Afbeelding]
Ik heb het stuur nog nooit voelen trillen in mijn Ceed SW GT-PlusLine
Pagina: 1 ... 72 73 Laatste