Maar hij heeft het over een vooruit. Als je altijd achteruit rijdt heb je weinig last van windruis hoor. En ook niet per se een voorruit nodig.stijn1309 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 07:22:
[...]
Zou toch zeggen dat zonder voorruit, rijwind erger is dan met.
Dit jaar voor het eerst met de Kia Proceed op vakantie naar Italië (Gardameer)!
Hoe is de proceed om een ‘sleurhut’ te trekken van 1200kg? Zijn er mensen die nog tips hebben? Leuke kiekjes van afgelopen vakanties met de proceed ook welkom
Hoe is de proceed om een ‘sleurhut’ te trekken van 1200kg? Zijn er mensen die nog tips hebben? Leuke kiekjes van afgelopen vakanties met de proceed ook welkom
Iemand was je al voorVanitas1996 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 21:41:
Zie: rCk in "Het grote Kia topic - deel 2"Hij trekt een caravan van ca 1200kg gemakkelijk mee, ook op de Duitse Autobahn een paar flinke klimmetjes gehad en daar trok hij de caravan met gemak met 100 naar boven.
[ Voor 24% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 01-04-2025 15:54 ]
Je zou zeggen dat jij de kiekjes toch wel zou hebben, gezien je naamSjaak_Trekhaak schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 15:53:
[...]
Iemand was je al voor- met de 1.5 motor:
[...]
Zie: rCk in "Het grote Kia topic - deel 2"
Zie mijn eerdere post, en stuur maar PB mocht je meer willen weten. Aankomende zomer gáán we weer naar de F1 camping in Oostenrijk. Ik heb dan ook ervaring met een caravan van 1200kg en dat ging echt prima. Dit jaar hebben we een íets zwaardere, dus ik ben benieuwd.Vanitas1996 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 21:41:
Dit jaar voor het eerst met de Kia Proceed op vakantie naar Italië (Gardameer)!
Werd gisteren gebeld door van Mossel.
Zit nu aan het eind van mn 3de jaar in een 5 jarig private lease contract van een Niro EV.
Of ik er oren na heb om boetevrij en met korting over te stappen naar een EV3....
Geen idee wat het addertje is, maar ga maandag even een babbeltje maken.
Zit nu aan het eind van mn 3de jaar in een 5 jarig private lease contract van een Niro EV.
Of ik er oren na heb om boetevrij en met korting over te stappen naar een EV3....
[ Voor 5% gewijzigd door gremsems op 11-04-2025 08:23 ]
@gremsems er is geen addertje. Auto's worden steeds duurder en de dealer kan de auto blijkbaar voor een goed bedrag op de 2e hands markt verkopen. Dan verdienen ze daar goed aan en hebben ze een nieuwe auto in de lease.
Met het verhogen van electrisch laden en het moeten gaan betalen van wegenbelasting, over welke 2de handse markt voor EV's hebben we het?jongetje schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 08:23:
@gremsems er is geen addertje. Auto's worden steeds duurder en de dealer kan de auto blijkbaar voor een goed bedrag op de 2e hands markt verkopen. Dan verdienen ze daar goed aan en hebben ze een nieuwe auto in de lease.
Ik denk niet dat de dealer het doet omdat hij je zo lief vind en de auto vervolgens in de opslag zet.gremsems schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 08:29:
[...]
Met het verhogen van electrisch laden en het moeten gaan betalen van wegenbelasting, over welke 2de handse markt voor EV's hebben we het?
(En er worden genoeg elektrische wagens verkocht)
[ Voor 5% gewijzigd door jongetje op 11-04-2025 08:31 ]
Daarom heb ik het ook over een addertje.... 🤦🏼♂️jongetje schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 08:31:
[...]
Ik denk niet dat de dealer het doet omdat hij je zo lief vind...
Anyway, thanks for the input. 👍🏼
[ Voor 8% gewijzigd door gremsems op 11-04-2025 08:33 ]
Als je gebruik maakt van private lease ben jij niet diegene die last heeft van restwaarde. Van Mossel heeft dat natuurlijk wel, en vanuit die gedachte zullen ze kijken of ze de KIA Niro EV's eerder uit de lease kunnen halen en kunnen verkopen.gremsems schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 08:32:
[...]
Daarom heb ik het ook over een addertje.... 🤦🏼♂️
Anyway, thanks for the input. 👍🏼
Lijkt me een leuke overweging, en wellicht is er nog onderhandelingsruimte.
Jij hebt een vaste prijs afgesproken, terwijl de kosten voor de dealer enorm oplopen: meer belasting dan begroot en de afschrijving is ook veel hoger dan gepland. Helemaal als jij de volle 5 jaar uitzit en de auto dan 120 tot 150 duizend km op de teller heeft. Elektrische auto's met die km stand raken ze absoluut niet meer kwijt voor het bedrag waarop de lease-offerte ooit gebaseerd is.gremsems schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 08:21:
Werd gisteren gebeld door van Mossel.
Kortom, de dealer wil jouw auto nu terug, zodat ze nog iets van restwaarde kunnen vangen. Jouw nieuwe leasecontract zal ongetwijfeld een stuk prijziger zijn.
Je hebt over het woordje "korting" heen gelezen.Blihi schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 09:44:
[...]
Jij hebt een vaste prijs afgesproken, terwijl de kosten voor de dealer enorm oplopen: meer belasting dan begroot en de afschrijving is ook veel hoger dan gepland. Helemaal als jij de volle 5 jaar uitzit en de auto dan 120 tot 150 duizend km op de teller heeft. Elektrische auto's met die km stand raken ze absoluut niet meer kwijt voor het bedrag waarop de lease-offerte ooit gebaseerd is.
Kortom, de dealer wil jouw auto nu terug, zodat ze nog iets van restwaarde kunnen vangen. Jouw nieuwe leasecontract zal ongetwijfeld een stuk prijziger zijn.
Als ze me aan de telefoon vertellen dat ik minder ga betalen dan mijn huidige premie, en dus ook het woord korting in de mond nemen, dan gaat een nieuwe leasecontract niet prijziger zijn...
Daarnaast heb ik de troef in handen he, als ze de auto willen, prima, maar dan zal daar iets tegenover moeten staan. Anders zit ik rustig de 5 jaar uit. Dat zij dan niks meer aan rest waarde hebben is niet mijn probleem.
Dus prijziger, nope ...
Korting op je huidige prijs, of korting ten opzichte van de regulier EV3 prijs? Maakt wel uit natuurlijk.
Ik ben benieuwd.
Ik ben benieuwd.
Dank voor de responses! Heb je nog wat met de veren laten doen? Hoorde dat sommige mensen dat ook deden, maar volgens mij is dat niet echt nodig? Of wel?rCk schreef op woensdag 2 april 2025 @ 09:01:
[...]
Je zou zeggen dat jij de kiekjes toch wel zou hebben, gezien je naam![]()
[...]
Zie mijn eerdere post, en stuur maar PB mocht je meer willen weten. Aankomende zomer gáán we weer naar de F1 camping in Oostenrijk. Ik heb dan ook ervaring met een caravan van 1200kg en dat ging echt prima. Dit jaar hebben we een íets zwaardere, dus ik ben benieuwd.
Volgens mij had hij niks laten doen omdat de Proceed wat anders geveerd is dan een stationVanitas1996 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 17:33:
[...]
Dank voor de responses! Heb je nog wat met de veren laten doen? Hoorde dat sommige mensen dat ook deden, maar volgens mij is dat niet echt nodig? Of wel?
Klopt wat @Sjaak_Trekhaak zegt inderdaad. De Ceed familie (zonder GT line) is een stuk losser geveerd, dus die hangt echt in de wielkasten. Met twee volwassenen achterin en bagage stond de neus wel wat meer naar boven, maar achterin nog prima. Ik heb nog wel getwijfeld over die veren, maar dat was achteraf niet nodig.Vanitas1996 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 17:33:
[...]
Dank voor de responses! Heb je nog wat met de veren laten doen? Hoorde dat sommige mensen dat ook deden, maar volgens mij is dat niet echt nodig? Of wel?
Hoop dat je er wat aan hebt, anders kan je altijd nog een berichtje sturen.
Dan heb ik er zo inderdaad voldoende aan! Enkel mijn vrouw en mijn dochtertje op de achterbank, dus dat staat in verhouding tot twee volwassenen gelijk. Als we even de extra bagage voor onze dochtertje meerekenen. Ik zeg natuurlijk niet dat mijn vrouw gelijk staat aan twee volwassenen...rCk schreef op maandag 14 april 2025 @ 16:03:
[...]
Klopt wat @Sjaak_Trekhaak zegt inderdaad. De Ceed familie (zonder GT line) is een stuk losser geveerd, dus die hangt echt in de wielkasten. Met twee volwassenen achterin en bagage stond de neus wel wat meer naar boven, maar achterin nog prima. Ik heb nog wel getwijfeld over die veren, maar dat was achteraf niet nodig.
Hoop dat je er wat aan hebt, anders kan je altijd nog een berichtje sturen.
Dankjewel!
Moet jouw vrouw op de achterbank
? Mag ze niet voorin? Dat is beter voor de gewichtsverdeling hoor.
Oei, goede tip, dan gaat ze zeker voorin!Blihi schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 08:03:
Moet jouw vrouw op de achterbank? Mag ze niet voorin? Dat is beter voor de gewichtsverdeling hoor.
Nee, ze gaat naast de kleine (dan 1 jaar en 2 maanden) zitten tijdens de reis!
Ik zie door de bomen het bos niet meer en het onderhoudsboekje maakt me niet wijzer.
Welke koelvloeistof moet er in een Kia Ceed met 1.0t motor uit 2020?
In het boekje staat alleen iets doms als "een mengsel van antivries en water".
Mijn monteur is op vakantie momenteel.
Welke koelvloeistof moet er in een Kia Ceed met 1.0t motor uit 2020?
In het boekje staat alleen iets doms als "een mengsel van antivries en water".
Mijn monteur is op vakantie momenteel.
Wat is de meest recente navigatieversie voor de Niro SG2 (Gen5)?
Volgens de navigatiedownloadtool is er een versie van maart 2025 beschikbaar.
Echter, na het downloaden geeft het bestand aan dat het een versie van juli 2024 is.
Volgens de navigatiedownloadtool is er een versie van maart 2025 beschikbaar.
Echter, na het downloaden geeft het bestand aan dat het een versie van juli 2024 is.
De versie van april
De maart versie is alleen voor CCNC modellen. de Gen5 update moet ook ergens deze periode uitkomen hebben ze beloofd
Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018
Ik word wel gespammed met dat die via OTA beschikbaar is, maar daar moet je dan 90 euro voor lappen, vind ik echt zo slecht ;xMitssz schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 15:48:
De versie van aprilDe maart versie is alleen voor CCNC modellen. de Gen5 update moet ook ergens deze periode uitkomen hebben ze beloofd
Via de update site zie ik de nieuwe update nog niet.
Voor degenen die overwegen om te betalen voor OTA (de eerste twee keer zijn gratis), lees dit voordat je 89 euro betaalt:
Wakkie in "Het grote Kia EV6 topic"
Wakkie in "Het grote Kia EV6 topic"
Het is tamelijk absurd dat je voor het gemak van het automatisch bijwerken van je navigatiesysteem € 89,00 per jaar mag betalen en dan krijg je maar twee updates per jaar.
Mijn dealer werkt de navigatie bij zodra onze Kia's voor een onderhoudsbeurt in de werkplaats staan. Onze privé XCeed ondersteunt sowieso geen OTA, dus daar moeten we sowieso met de USB-stick aan de gang om tussendoor nieuwere kaarten en software te laden. Mijn lease Proceed ondersteunt wel OTA en heeft twee updates gehad, maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om jaarlijks te gaan betalen om hem automatisch bij te laten werken.
Mijn dealer werkt de navigatie bij zodra onze Kia's voor een onderhoudsbeurt in de werkplaats staan. Onze privé XCeed ondersteunt sowieso geen OTA, dus daar moeten we sowieso met de USB-stick aan de gang om tussendoor nieuwere kaarten en software te laden. Mijn lease Proceed ondersteunt wel OTA en heeft twee updates gehad, maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om jaarlijks te gaan betalen om hem automatisch bij te laten werken.
Parkeren is een vak, geen twee vakken.
Zolang ze het nog via usb stick ondersteunen, zou ik dat idd ook doen.MichelKlok schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 14:55:
Het is tamelijk absurd dat je voor het gemak van het automatisch bijwerken van je navigatiesysteem € 89,00 per jaar mag betalen en dan krijg je maar twee updates per jaar.
Helaas gaat mijn ceed in augustus weg. Heb eigenlijk geen idee hoe skoda dit doet. Zal wel weer via dealer moeten ben ik bang😅
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Mijn KIA heeft ook OTA... maar bijna een jaar oud en nog geen update gezien...
Staat wel aan gewoon in de settings.
Staat wel aan gewoon in de settings.
Toevallig net mijn OTA van mijn Sportage 2022 uitgevoerd na melding op display.
Eerste OTA sinds aanschaf 9 maanden geleden.
Ik zie overigens geen verschil na de update...
Eerste OTA sinds aanschaf 9 maanden geleden.
Ik zie overigens geen verschil na de update...
Bij Skoda moet je betalen en dan komen ze OTA of 1 a 2 keer per jaar gratis downloaden en via usb inladen: https://updateportal.skoda-auto.com/Renegade666 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 14:59:
[...]
Heb eigenlijk geen idee hoe skoda dit doet. Zal wel weer via dealer moeten ben ik bang😅
Maar verder gewoon offtopic
Ook ik meld me alvast, morgenmiddag de vervanging van de Mazda 323F uit 1997 (met 325.500KM op de teller) ophalen bij Keijzer in Helmond.
Het is een Kia Cee'd uit 2017 geworden, met nog net geen 70.000KM op de teller, het is een jonge import.
De Cee'd komt bij Keijzer vandaan, uit de showroom van occasions, de restwaarde van de Mazda is inmiddels al door Keijzer omgezet in een trekhaak.
Gezien ik op het werk al afgesproken had om vrijdag in geval van ophalen in de ochtend thuis te werken, wordt het ophalen morgenmiddag. De leenauto die ik momenteel heb kan ik vanavond terug brengen naar m'n kameraad.
Er zijn wat kleinigheden op de bumpers, maar dat laat ik op termijn wel opknappen.
Tevens zit er nog een standaard radio van Kia in, deze wordt op termijn eveneens omgewisseld, ben er nog niet helemaal uit wat het precies gaat worden. Zit zelf te denken aan een Eonon, daarvoor zal er een 2-din paneel ingezet moeten worden.
Cruise Control ontbreekt vooralsnog, maar ben van plan dat eveneens in te bouwen.
Hieronder een stel snelle foto's van na de proefrit afgelopen zaterdag en screenshot specs...
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/aeWOjW5ahP58KwydHJtPaQhb.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/SLLi7UuGKDn9fzMeisYCffQC.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/3ZHLhl10S57xnKc4J2fsdQcE.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/qiBFZdPAma1eAYN6TUr1DQS3.jpg?f=user_large)
Het is een Kia Cee'd uit 2017 geworden, met nog net geen 70.000KM op de teller, het is een jonge import.
De Cee'd komt bij Keijzer vandaan, uit de showroom van occasions, de restwaarde van de Mazda is inmiddels al door Keijzer omgezet in een trekhaak.
Gezien ik op het werk al afgesproken had om vrijdag in geval van ophalen in de ochtend thuis te werken, wordt het ophalen morgenmiddag. De leenauto die ik momenteel heb kan ik vanavond terug brengen naar m'n kameraad.
Er zijn wat kleinigheden op de bumpers, maar dat laat ik op termijn wel opknappen.
Tevens zit er nog een standaard radio van Kia in, deze wordt op termijn eveneens omgewisseld, ben er nog niet helemaal uit wat het precies gaat worden. Zit zelf te denken aan een Eonon, daarvoor zal er een 2-din paneel ingezet moeten worden.
Cruise Control ontbreekt vooralsnog, maar ben van plan dat eveneens in te bouwen.
Hieronder een stel snelle foto's van na de proefrit afgelopen zaterdag en screenshot specs...
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/qQ7TLccr1viIGl5W4G1I8fOt.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/aeWOjW5ahP58KwydHJtPaQhb.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/SLLi7UuGKDn9fzMeisYCffQC.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/3ZHLhl10S57xnKc4J2fsdQcE.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/qiBFZdPAma1eAYN6TUr1DQS3.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/mpeKoXZhg3C9Aju81E7myWTQ.jpg?f=user_large)
* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris
Vandaag de update uitgevoerd via een stick, ging prima. Echter geen nieuwe functies gezien, beetje jammer!
90€ is nogal absurd!
90€ is nogal absurd!
Heeft een duivels laadvermogen zie ik🤘remy007 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 08:34:
Ook ik meld me alvast, morgenmiddag de vervanging van de Mazda 323F uit 1997 (met 325.500KM op de teller) ophalen bij Keijzer in Helmond.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Zekers, over 4 weken mee naar haar eerste metal festival in Duitsland
Vandaag de stootrand voor in de garage en milieusticker voor Duitsland binnen gekegen.
Beide waren gisteren besteld.
Stootrand voor in de garage, wat is dat?remy007 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 23:39:
[...]
Zekers, over 4 weken mee naar haar eerste metal festival in Duitsland...
Vandaag de stootrand voor in de garage en milieusticker voor Duitsland binnen gekegen.
Beide waren gisteren besteld.
Ik heb een garage aan huis, parkeer ook al sinds 11 jaar binnen, ideaal in de winter.
Dit is denk ik ook de reden dat de Mazda het deels zo lang heeft uitgehouden.
De stootrand is ter voorkoming van beschadigingen aan de lak van de Kia... de Mazda had al enige schade, daar was het niet zo heel spannend meer.
Ga het straks aanbrengen als de Kia hier is, dan weet ik hoe en waar de raakvlakken van de portieren zijn in de garage.
:strip_exif()/f/image/SRrL92tUWmactZ8sFkdSUZ5s.jpg?f=fotoalbum_medium)
Voor nog geen 20 euro hopelijk een prima investering om de lak nog lang goed te laten...
[ Voor 8% gewijzigd door remy007 op 16-05-2025 11:26 ]
Oh, dat noemden wij in de vorige eeuw 'portierstrips'remy007 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 11:25:
[...]
Ik heb een garage aan huis, parkeer ook al sinds 11 jaar binnen, ideaal in de winter.
Dit is denk ik ook de reden dat de Mazda het deels zo lang heeft uitgehouden.
De stootrand is ter voorkoming van beschadigingen aan de lak van de Kia... de Mazda had al enige schade, daar was het niet zo heel spannend meer.
Ga het straks aanbrengen als de Kia hier is, dan weet ik hoe en waar de raakvlakken van de portieren zijn in de garage.
[Afbeelding]
Voor nog geen 20 euro hopelijk een prima investering om de lak nog lang goed te laten...
Welke versie heb je nu?Ladykiller007 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 22:16:
Vandaag de update uitgevoerd via een stick, ging prima. Echter geen nieuwe functies gezien, beetje jammer!
90€ is nogal absurd!
Wel apart dat de update al 2 weken via OTA beschikbaar is maar niet via USB (zelf downloaden).
Dit is een update van juli 2024, de meest recente volgens de Kia Navigator-tool voor Windows.
Hmm apart weerChiMan schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 09:51:
[...]
Dit is een update van juli 2024, de meest recente volgens de Kia Navigator-tool voor Windows.
Ja inderdaad, er lijkt nog geen nieuwere te zijn. Volgende auto toch maar met Google Maps geïntegreerd zoeken
Why? Je hebt nu toch ook AA of AC? De interne navigatie is sws niet al te best dus gebruik ik echt nooit.Sjaak_Trekhaak schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 15:41:
Ja inderdaad, er lijkt nog geen nieuwere te zijn. Volgende auto toch maar met Google Maps geïntegreerd zoeken
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Vraagje:
Ik gebruik in mijn Sportage Android met AndroidAuto, maar mijn vrouw gebruik Apple, met CarPlay.
Nu vind ik het onhandig steeds kabeltjes te switchen.
Gebruikt iemand een oplossing hiervoor?
Ik las dat AAWireless-2 wellicht zou kunnen werken, maar op de site staat dat deze alleen Android ondersteunt.
Ik gebruik in mijn Sportage Android met AndroidAuto, maar mijn vrouw gebruik Apple, met CarPlay.
Ik las dat AAWireless-2 wellicht zou kunnen werken, maar op de site staat dat deze alleen Android ondersteunt.
Nee dat gaat niet werken omdat de AAWireless-2 alleen Android Auto ondersteunt. Je moet een dongle hebben die beide kan ondersteunen. Je kan bijvoorbeeld kijken naar de Carlinkit 5.0, te vinden op bol.com: https://www.bol.com/nl/nl...00-2air/9300000151556114/ > uiteraard op ome alie veel goedkoper te krijgen. Ik heb zelf geen ervaring met dongles die beide aankunnen aangezien ik alleen AA gebruik. Ik heb zelf deze: https://www.amazon.nl/dp/...onn_dt_b_fed_asin_title_1 > deze werkt tot op heden supergoed en snel en kan kennelijk ook Apple Carplay (wist ik niet eensBulkyBear schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 07:50:
Vraagje:
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Dat is ook zo! Ik heb dat nog nooit gebruikt, toch maar eens doen hahaha.renzo4000 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 18:10:
[...]
Why? Je hebt nu toch ook AA of AC? De interne navigatie is sws niet al te best dus gebruik ik echt nooit.
Er schijnt dit jaar een AAwireless2plus te komen die dat wel ondersteund.BulkyBear schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 07:50:
Vraagje:
Klopt, sterker nog nu te bestellen en wordt naar verwachting in juli geleverd voor ongeveer €36: https://www.indiegogo.com...ss-carplay-android-auto#/GrasshopperNL schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 13:00:
[...]
Er schijnt dit jaar een AAwireless2plus te komen die dat wel ondersteund.
https://www.gsmpunt.nl/un...gNqzDg46A8aIaAs-sEALw_wcBGrasshopperNL schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 13:00:
[...]
Er schijnt dit jaar een AAwireless2plus te komen die dat wel ondersteund.
Wel wat duurder zie ik
Dat is van een ander merk.Ilankroon schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 08:56:
[...]
https://www.gsmpunt.nl/un...gNqzDg46A8aIaAs-sEALw_wcB
Wel wat duurder zie ik
Ja, Buddi. die heeft zowel android als apple.
De Kia Cee'd bevalt me goed, op wat (kleine) garantie punten na, waar ze morgenavond voor terug gaat.
Dan heeft Keijzer woensdag de tijd om er goed naar te kijken en met oplossingen te komen.
Dit zijn vooral wat interieur gerelateerde dingen:
- Gordelbevestigingspunt bestuurder blijft prima zitten, maar popt er niet uit bij los willen maken.
- Raambedieningspaneel bestuurder daarvan werkt de bediening achterramen niet.
- Brilhouder in het dak valt uit zichzelf open, sluitingsmechanisme in de linkerhoek is niet goed.
- Rubbers rondom 3 portieren die niet goed vast zitten.
Verder blijkt dat de brandstoftank dop van buitenaf te bereiken is (op zich prima, er zijn er meer zonder binnenuit ontgrendeling), maar is de huidige dop niet voorzien van een vergrendelingsmechanisme (sleutel).
Dus ook verzocht om een afsluitbare tank dop, gezien de Kia aankomend Pinksterweekend in Gelsenkirchen een weekend lang buiten geparkeerd staat.
Verder heb ik het liever afgesloten dan open, gewoon ook voor de veiligheid...
Heb er op zich niets op tegen om dit zelf te bekostigen, dus zie wel wat het wordt.
Verder heb ik inmiddels wat schoonmaak acties in de CD zelf uitgevoerd, waaronder met een 'wondersponsje' een deel de voetvegen alvast kunnen verwijderen. Gezien het zaterdag regende en ik de Kia zelf in de garage heb staan, kon ik hier makkelijk mee aan de slag. Echter om de rechter kant te kunnen doen... dan moet er wat meer ruimte zijn en dus buiten... wordt vervolgt...
Verder heeft het middenconsole bakje/armleuning een klein scheurtje in de bekleding bovenop, merk je alleen op de zonnige dagen en dan ook nog door vanuit een specifieke hoek te kijken...
Besloten om dit te laten voor wat het is, gezien hiervoor de volledige console unit vervangen moet worden. Inmiddels een goedkope oplossing hiervoor gevonden en ontvangen (via Etsy):
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/tgYdFeHSermjKwFlx9GSovWB.jpg?f=user_large)
En zo ziet het eruit van bovenaf in de CD:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/jK9VkY2lYER0LQ52thp78ZwK.jpg?f=user_large)
Verder nog met mijn kameraad die de CD na de garantie periode van Keijzer in onderhoud krijgt al wat besproken om de CD wat aanpassingen te geven:
- Cruise Control inbouwen
- 12v in de kofferbak
- Extra USB laadpunten in de cabine
- Stock radio vervangen met navigatie systeem
Tijdens de wettelijke garantie periode bij Keijzer rijdt ik de CD zoveel mogelijk as-is, zonder te veel technische modificaties.
Dan heeft Keijzer woensdag de tijd om er goed naar te kijken en met oplossingen te komen.
Dit zijn vooral wat interieur gerelateerde dingen:
- Gordelbevestigingspunt bestuurder blijft prima zitten, maar popt er niet uit bij los willen maken.
- Raambedieningspaneel bestuurder daarvan werkt de bediening achterramen niet.
- Brilhouder in het dak valt uit zichzelf open, sluitingsmechanisme in de linkerhoek is niet goed.
- Rubbers rondom 3 portieren die niet goed vast zitten.
Verder blijkt dat de brandstoftank dop van buitenaf te bereiken is (op zich prima, er zijn er meer zonder binnenuit ontgrendeling), maar is de huidige dop niet voorzien van een vergrendelingsmechanisme (sleutel).
Dus ook verzocht om een afsluitbare tank dop, gezien de Kia aankomend Pinksterweekend in Gelsenkirchen een weekend lang buiten geparkeerd staat.
Verder heb ik het liever afgesloten dan open, gewoon ook voor de veiligheid...
Heb er op zich niets op tegen om dit zelf te bekostigen, dus zie wel wat het wordt.
Verder heb ik inmiddels wat schoonmaak acties in de CD zelf uitgevoerd, waaronder met een 'wondersponsje' een deel de voetvegen alvast kunnen verwijderen. Gezien het zaterdag regende en ik de Kia zelf in de garage heb staan, kon ik hier makkelijk mee aan de slag. Echter om de rechter kant te kunnen doen... dan moet er wat meer ruimte zijn en dus buiten... wordt vervolgt...
Verder heeft het middenconsole bakje/armleuning een klein scheurtje in de bekleding bovenop, merk je alleen op de zonnige dagen en dan ook nog door vanuit een specifieke hoek te kijken...
Besloten om dit te laten voor wat het is, gezien hiervoor de volledige console unit vervangen moet worden. Inmiddels een goedkope oplossing hiervoor gevonden en ontvangen (via Etsy):
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/tgYdFeHSermjKwFlx9GSovWB.jpg?f=user_large)
En zo ziet het eruit van bovenaf in de CD:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/jK9VkY2lYER0LQ52thp78ZwK.jpg?f=user_large)
Verder nog met mijn kameraad die de CD na de garantie periode van Keijzer in onderhoud krijgt al wat besproken om de CD wat aanpassingen te geven:
- Cruise Control inbouwen
- 12v in de kofferbak
- Extra USB laadpunten in de cabine
- Stock radio vervangen met navigatie systeem
Tijdens de wettelijke garantie periode bij Keijzer rijdt ik de CD zoveel mogelijk as-is, zonder te veel technische modificaties.
Het waren veertig duizend fijne kilometers in mijn Kia Proceed, maar ik ga helaas jullie in dit topic verlaten! Vandaag stap ik over in een XC60 in verband met een functie wijziging (IT Consultant naar COO!). Het was mij een genoegen om dit topic te mogen volgen en om de vragen hier te kunnen stellen.
Wellicht dat ik over drie weken toch weer even in de Proceed stap, mijn collega neemt hem van mij over, maar ik mag niet gecombineerd met de caravan naar Italië rijden met de XC60, dus dat moet ik dan nog even met "zijn" Proceed doen!
Tot ziens!
Wellicht dat ik over drie weken toch weer even in de Proceed stap, mijn collega neemt hem van mij over, maar ik mag niet gecombineerd met de caravan naar Italië rijden met de XC60, dus dat moet ik dan nog even met "zijn" Proceed doen!
Tot ziens!
@Vanitas1996 Gefeli met je promotie en blijf voorzichtig rijden
Dank!KilljoyNL schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 16:54:
@Vanitas1996 Gefeli met je promotie en blijf voorzichtig rijden