Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:17
Sinds ik mijn Kia Niro (SG2) in september 2022 heb, ondervind ik problemen met het mediasysteem. De dealer heeft het systeem al minimaal zes keer onderzocht en aangepast, maar zonder succes.
Ik heb een USB stick met muziek en video’s. Deze zit in de USB-A poort.

De volgende problemen treden op:

- Tijdens het luisteren naar de radio gaat het systeem onverwacht ”USB -apparaat lezen” en speelt vervolgens audio- of videobestanden af.

- Bij het afspelen van muziek of video via de USB-stick gaat het systeem onverwacht ”USB -apparaat lezen” en hervat daarna de muziek of video.

- Het systeem schakelt soms spontaan uit bij gebruik van de USB-stick. Ik moet het resetten om het weer te kunnen gebruiken.

- Android Auto en Apple Carplay werken niet goed. Na een paar minuten stopt het en werkt het pas weer na een systeem reset of nadat de auto is uitgeschakeld en opnieuw ingeschakeld.
Ik heb verschillende USB-kabels geprobeerd, inclusief originele kablel.

Ik ervaar de problemen vrijwel elke keer dat ik rijd. Tijdens mijn rit naar het werk, die ongeveer 30 minuten duurt, kunnen deze problemen meer dan vijf keer optreden. Ik heb verschillende USB-sticks geprobeerd en ook zonder USB-stick gereden, maar zonder succes.

Zijn er andere Kia rijders die hetzelfde probleem ervaren of oplossingen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14:09
Nou, pas maar op, want het vervangen van het originele Audio/Navigatie systeem is dus ook iets wat specifiek vermeld staat in de garantiedocumenten als een handeling waar een PWA voor nodig is, dus...

Het klinkt alsof er een verbinding los zit tussen de USB unit en de computer. Wellicht kun je dat uitlezen (het kan zomaar zijn dat er ook echt een foutcode gelogd wordt in de computer) en anders zit er niets anders op dan het probleem door de dealer te laten constateren, zodat ze het kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilvanwil
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-05 21:31
Mijn eerst ingeving is dat mogelijk op je telefoon automatisch achtergrond processen gestopt worden, waardoor de link misschien verbroken wordt.🤷🏼‍♂️ Maar goed, ik heb geen Android car, laat staan een car😄 Maar wie weet is het iets om te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Wat heeft de telefoon te maken met afspelen vanaf een USB stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wienen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-05 11:38
Ik ben mezelf momenteel aan het orienteren in een nieuwe lease auto. Mijn interesse zijn gewekt in de Kia Ceed SW 1.5 T-GDi DCT GT-PlusLine.

Nou krijg ik van de leasemaatschappij en van een dealer terug dat deze niet meer besteld kan worden en enkel uit voorraad leverbaar is. Nou kan ik hier online helemaal niets over terugvinden, wel dat enkele uitvoeringen van de Ceed SW uit productie zijn maar niet de GT-Plusline.

Op de website van LeaseDirect staat bijv dat deze wel nog gewoon te bestellen is, bij diverse andere modellen staat ook de tekst uitlopend bij. Dus daarom heb ik m'n twijfels? Echter is LeaseDirect niet de partij waar ik mijn lease contract kan afsluiten dus hoop eigenlijk op een bevestiging dat deze nog gewoon in productie zit.

Iemand hier die dit toevallig kan bevestigen/ontkrachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:58
Ik heb daar ook niks officieels over gehoord maar het kan natuurlijk hiermee te maken hebben: https://www.autoweek.nl/a...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wienen
  • Laatst online: 20-05 11:38
Wienen schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 08:50:
Ik ben mezelf momenteel aan het orienteren in een nieuwe lease auto. Mijn interesse zijn gewekt in de Kia Ceed SW 1.5 T-GDi DCT GT-PlusLine.

Nou krijg ik van de leasemaatschappij en van een dealer terug dat deze niet meer besteld kan worden en enkel uit voorraad leverbaar is. Nou kan ik hier online helemaal niets over terugvinden, wel dat enkele uitvoeringen van de Ceed SW uit productie zijn maar niet de GT-Plusline.

Op de website van LeaseDirect staat bijv dat deze wel nog gewoon te bestellen is, bij diverse andere modellen staat ook de tekst uitlopend bij. Dus daarom heb ik m'n twijfels? Echter is LeaseDirect niet de partij waar ik mijn lease contract kan afsluiten dus hoop eigenlijk op een bevestiging dat deze nog gewoon in productie zit.

Iemand hier die dit toevallig kan bevestigen/ontkrachten?
Inmiddels een bevestigingsmail van Kia Nederland ontvangen dat de Ceed Familie inderdaad uit productie is en momenteel enkel nog vanuit de beschikbare voorraad geleverd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:47
Wienen schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 10:22:
[...]

Inmiddels een bevestigingsmail van Kia Nederland ontvangen dat de Ceed Familie inderdaad uit productie is en momenteel enkel nog vanuit de beschikbare voorraad geleverd kan worden.
https://www.autoweek.nl/a...s-zn-gedurfdere-opvolger/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:53

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilvanwil
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-05 21:31
wilvanwil schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 20:09:
Vanmiddag een proefrit gedaan in een Xceed uit 2021, 1.5 T-GDI MHEV, hand geschakeld, reed prima. 1 ding viel op, verkoper kon er geen antwoord op geven,(komt er na het weekend op terug), in de sportstand na terugschakelen naar 2e versnelling, remde hij niet af op de motor. In de eco of normal stand deed ie dat wel. Iemand ervaring mee? Of ergens iets over gelezen. Graag hoor ik het. Groet, Wil
Gisteren belde de dealer, schijnt zo te horen in de sportstand. Bij sportief rijden betekent terugschakelen niet altijd dat je gaat afremmen. Blijft ie in toeren zitten.
Toch hoor ik graag van iemand uit de praktijk of dit echt zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Renegade666 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:48:
[...]

WEl even de goeie opvolger doen :(

https://www.autoweek.nl/a...che-opvolger-van-de-ceed/

Die van jou is net wat mooier, maar concept helaas ;(
Dit is een EV, dat is niet de opvolger van de CEED met verbrandingsmotoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
@rowicom Ik had via de website van Kia Nederland eens gevraagd hoe het zit met de levertijd. Antwoord heb je niets aan:
Beste Blihi,

Hartelijk dank voor je bericht aan Kia Nederland.

Wat vervelend dat de reparatie lang op zich laat wachten, ik begrijp heel goed dat dit zeer onprettig is.
Wat ik kan zien is dat er op een onderdeel gewacht moet worden om de reparatie uit te voeren.
Helaas kan ik niet inzien wanneer het onderdeel bij de Kia-dealer zal zijn, maar ik heb hen gecontacteerd met het verzoek jou hiervan op de hoogte te houden.

Ik hoop van harte dat zij jou spoedig zullen benaderen en dat zij het onderdeel zo spoedig mogelijk ontvangen en de auto kunnen repareren.
Met vriendelijke groet,

Pietje
Customer Contact Center

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Blihi schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:07:
[...]

my bad. Had niet goed gelezen. |:(

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocaj
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Blihi schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:07:

Ik had de indruk dat de trend wel duidelijk was? :

De EV is toch de opvolger van de verbrandingsmotor? O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blihi
Net contact gehad met de dealer.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:06
Blihi schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 09:46:
Net contact gehad met de dealer.

***members only***
Fijn dat het in elk geval geregeld wordt. Krijg je nu dan vervangend vervoer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
Nee. Ik heb gevraagd om eens even verder te praten over inruil. Ik wil toch niet met deze auto verder, want ik vertrouw hem niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Inruil gaat hem niet worden. De prijs die de dealer voor de auto terug geeft is op zich redelijk, maar ze hebben niets in de verkoop waar ik gelukkig van wordt (als in, er moet veel te veel bij omdat de vraagprijs ver boven de marktprijs ligt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLabs
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-05 14:49
Lijkt erop dat de volgende update voor KIA’s infotainment op 4 maart uit gaat komen, en dingen als YouTube en Netflix bevat: https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeView/owEq3v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-05 17:10
ShadowLabs schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 07:04:
Lijkt erop dat de volgende update voor KIA’s infotainment op 4 maart uit gaat komen, en dingen als YouTube en Netflix bevat: https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeView/owEq3v
Alleen voor CCnC. Erg gek dat er niks gemaakt wordt voor de oude gen5w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLabs
sgouman schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 07:37:
[...]

Alleen voor CCnC. Erg gek dat er niks gemaakt wordt voor de oude gen5w
Ja, lijkt erop dat gen5w een beetje einde leven is. Terwijl ze wel nog een hoop auto’s hebben in het Gamma met dat systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojo90
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 06-05 16:13
Sinds een aantal dagen eigenaar van een prachtige seed sw uit 2021, (model 22).

Wel direct een probleem, de boxen aan de bestuurderszijde zijn opgeblazen. Ik vermoed door het gebruik van de telefoon.
Niet gemerkt met de testrit dan zet ik juist het geluid uit om alle andere zaken te horen.

Klopt het dat bij de belfunctie alleen de boxen van de bestuurder het doen?
Ben benieuwd hoe de dealer dit op gaat lossen. Zowel de tweater als de box in de deur zal vervangen moeten worden dus hoop niet dat het dashboard eruit moet.

Verder wil ik hem aanmelden voor de kia garantie.
Weet iemand hoe streng kia is? Ze geven aan 15k of een jaar. Nu zie ik dat de beurten net na een jaar zijn gedaan. Wel bij een kia dealer. Auto is 3 jaar met 27k km. Betreft een import uit duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Jojo90 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 00:21:

Verder wil ik hem aanmelden voor de kia garantie.
Weet iemand hoe streng kia is? Ze geven aan 15k of een jaar. Nu zie ik dat de beurten net na een jaar zijn gedaan. Wel bij een kia dealer. Auto is 3 jaar met 27k km. Betreft een import uit duitsland.
Sinds kort kun je bij kia voor 99 euro een keuring laten uitvoeren. Valt die positief uit, dan gaat hij de garantie weer in (tegenwoordig 10 jaar vanaf datum eerste tenaamstelling).
Dat is de korte versie. Op de site van kia kun je lezen waar je aan moet voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojo90
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 06-05 16:13
@pixels66

Heeft u toevallig een link?
Heb net de gehele kia site doorgenomen maar niets kunnen vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
Jojo90 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 09:16:
@pixels66

Heeft u toevallig een link?
Heb net de gehele kia site doorgenomen maar niets kunnen vinden.
Als je de garantiecheck doet, vind je dit onderstaande bericht, maar de dealer kan je er ook meer over vertellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fuw84mxZ3nqzEaT31rQ72pZHkrA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0S6IVNvvQqACVfuHXt3wNEhG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
ChiMan schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 21:18:
[...]

Hoe kan ik zelf de 12V accu controleren?
Ik rij bijna dagelijks en voor de rest merk ik geen problemen.
Beetje laat, sorry: Met een multimeter de accu in rust meten, dan moet hij zo'n 12.6 Volt geven. Als die spanning onder de 12 komt, is hij echt aan het eind van zijn Latijn en dan is vervangen nodig.

Je merkt dat de accu slecht wordt aan random storingen, of bijvoorbeeld dat de spiegels langzamer omklappen als het vriest, of dat er allerlei random modules storingen geven (ABS, ESP, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-05 14:52
De 18e gaat mijn Niro terug naar de dealer voor een beurt (t.b.v. behoud garantie)
Doe ik een RDW check, is er blijkbaar een terugroep actie sinds januari dit jaar.
Hier de details, mocht iemand anders ook zijn auto moeten laten controleren

https://terugroepregister....aspx?mgpnummer=MGP250004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Ja, die doen ze ook meteen. Afmelden duurt een paar weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
@rowicom wij hebben toch met de dealer een inruil afgesproken. De Niro staat dus nog bij hun en blijft daar, zodat ze hem kunnen repareren.

We hebben de Niro PHEV ingeruild op een Nissan Qashqai uit 2020. Geen hybride, gewoon benzine.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
ShadowLabs schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 18:58:
[...]

Ja, lijkt erop dat gen5w een beetje einde leven is. Terwijl ze wel nog een hoop auto’s hebben in het Gamma met dat systeem.
> For vehicles with infotainment systems such as Generation 5 Wide (Gen5W), the software update will be available in April, and this page will be updated accordingly.

Bron: https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeView/owEq3v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLabs
Sjaak_Trekhaak schreef op maandag 17 maart 2025 @ 19:26:
[...]

> For vehicles with infotainment systems such as Generation 5 Wide (Gen5W), the software update will be available in April, and this page will be updated accordingly.

Bron: https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeView/owEq3v
Ben heel benieuwd of ze voor Gen5W dan ook daadwerkelijk nieuwe features gaan implementeren, of dat het alleen een kaartupdate gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
Mijn arme Niro heeft onderhoud vandaag, doen ze meteen een zekering vervangen of zo waar die terugroepactie voor was. Voel me best onthand zo zonder auto :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
KilljoyNL schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 08:25:
Mijn arme Niro heeft onderhoud vandaag, doen ze meteen een zekering vervangen of zo waar die terugroepactie voor was. Voel me best onthand zo zonder auto :D
Als het bij de dealer is, wordt de terugroepactie inderdaad meteen uitgevoerd. Gewoon naar vragen.

Ik weet hoe je je voelt. Ik ben de auto nu 10 weken kwijt, maar vrijdag kunnen we de Qashqai ophalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:50
Blihi schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 11:29:
[...]

Als het bij de dealer is, wordt de terugroepactie inderdaad meteen uitgevoerd. Gewoon naar vragen.

Ik weet hoe je je voelt. Ik ben de auto nu 10 weken kwijt, maar vrijdag kunnen we de Qashqai ophalen...
Ik heb dezelfde Qashqai gehad (oke alleen van voor de facelift) en was daar niet echt heel tevreden over. Ik begreep wel dat 1 jaar na de facelift de motor is vervangen voor een sterker exemplaar. Ook is de radio aanzienlijk geüpgraded. In mijn 2017 versie zat nog geen CarPlay om maar wat te nemen. Nu wel, dus daar zit je veilig mee als je een 2020 versie hebt gekocht. Ga je de automaat niet missen? Of heeft jou QQ dat ook? Ik vind, maar dat is persoonlijk, de Niro veel volwassener rijden dan de QQ. Hoewel de QQ weer een fijnere, hogere zit heeft. Dat mis ik dan weer bij de Niro. Voor alles wat te zeggen en ik heb tien jaar een QQ (eerste model 2012 en toen model 2017) gehad dus kan er over meepraten _/-\o_ Geniet van je nieuwe auto, altijd leuk om een andere auto te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
laredo schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 11:41:
[...]

Ik heb dezelfde Qashqai gehad (oke alleen van voor de facelift) en was daar niet echt heel tevreden over. Ik begreep wel dat 1 jaar na de facelift de motor is vervangen voor een sterker exemplaar. Ook is de radio aanzienlijk geüpgraded. In mijn 2017 versie zat nog geen CarPlay om maar wat te nemen. Nu wel, dus daar zit je veilig mee als je een 2020 versie hebt gekocht. Ga je de automaat niet missen? Of heeft jou QQ dat ook? Ik vind, maar dat is persoonlijk, de Niro veel volwassener rijden dan de QQ. Hoewel de QQ weer een fijnere, hogere zit heeft. Dat mis ik dan weer bij de Niro. Voor alles wat te zeggen en ik heb tien jaar een QQ (eerste model 2012 en toen model 2017) gehad dus kan er over meepraten _/-\o_ Geniet van je nieuwe auto, altijd leuk om een andere auto te krijgen!
Dit is inderdaad de 2020 versie, dus met carplay en met automaat. Tijdens de proefrit merkte ik niet veel verschil in verfijning tussen de QQ en de Niro. De Niro rijdt iets rustiger weg omdat dat elektrisch gaat, waar de QQ natuurlijk de koppeling moet bedienen tussen de motor en de DCT bak. Eenmaal rollend was er geen verschil. Beide auto's hebben een DCT (Niro met 6, QQ met 7 versnellingen).

Het is dus geen QQ met CVT. Daar schijnen behoorlijk wat problemen mee geweest te zijn.

Mijn Niro PHEV was wel voorzien van versterkte achterveren voor het trekken van de caravan. Dat was geen overbodige luxe, want de Niro PHEV is van zichzelf al zwaar en met een kogeldruk van 80kg en bagage achterin hing de auto zo ver door de veren dat de banden aan de binnenkant te hard sleten.

Bij de QQ moet ik nog even zien of dat noodzakelijk gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
Blihi schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 11:29:
[...]

Ja bij de dealer, die zit letterlijk bij mijn werk aan de overkant, dat is super makkelijk.
En hij is al klaar, dus straks einde dag loop ik daar naartoe voordat ik naar huis toe tuf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thobon
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 25-03 23:35
Vanitas1996 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 05:16:
Bedankt! Het is opgelost. Ik moest alleen mijn CarPlay verbinding even beëindigen voordat ik op ‘Ja’ klikte. Dat leek voor de voorwaarden te komen, waarna ik het niet kon accepteren! :)
Bij mij is melding niet weg te krijgen :( . Al verschillende dingen geprobeerd. Nu druk ik maar steeds op 'nee'. Irritant, maar verder geen probleem. Over 8 maanden gaat de Kia uit de lease en komt er een vervanger...geen Kia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:03
Thobon schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 21:43:
[...]

Bij mij is melding niet weg te krijgen :( . Al verschillende dingen geprobeerd. Nu druk ik maar steeds op 'nee'. Irritant, maar verder geen probleem. Over 8 maanden gaat de Kia uit de lease en komt er een vervanger...geen Kia.
Doe je dit terwijl je aan het rijden bent?
Ik had dit ook, maar toen ik het nogmaals kreeg toen ik stilstond bleef hij weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thobon
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 25-03 23:35
Ilankroon schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:14:
[...]

Doe je dit terwijl je aan het rijden bent?
Ik had dit ook, maar toen ik het nogmaals kreeg toen ik stilstond bleef hij weg.
Ik heb dit zowel rijdend als stilstaand geprobeerd. Het laden van de voorwaarden duurt erg lang en wordt dan afgebroken met de melding dat ze niet geladen kunnen worden en dan kun je niet ingeven of je akkoord gaat of niet zodat je van de melding af bent. Erg irritant.
Ik heb wel meer irriterende dingetjes met mijn Proceed. Erg jammer, want ik vind het nog wel steeds een mooie auto om te zien en ook het interieur bevalt me nog steeds goed. Maar vooral technische irritaties hebben er voor gezorgd dat ik heb besloten dat mijn volgende leaseauto of privé auto geen Kia meer wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
laredo schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 11:41:
[...]

Nou, we hebben de QQ eindelijk in huis. Hij is nog niet helemaal klaar, want de garage was even vergeten de afgesproken vaste voeding naar de trekhaak aan te leggen. Dat wordt komende vrijdag nog gedaan.

In vergelijking met de Niro PHEV uit 2018 is de QQ uit 2020 een hele vooruitgang. De auto is significant stiller, ondanks dat de Niro soms elektrisch reed. De QQ maakt gewoon minder geluid. Ook piept hij veel minder naar je. De Kia had nogal last van geluidjeskots.

Qua rijhulpsystemen zijn ze vergelijkbaar, hoewel de lane-assist van de Niro iets comfortabeler was dan die van de QQ. De QQ is meer aan het zoeken tussen de lijnen. Gelukkig kan dat systeem permanent uit. De adaptive cruisecontrol reageert hetzelfde als in de Niro en als voordeel kan deze in de file aan blijven, waar de Niro dit systeem altijd uitschakelde zodra je bijna stil stond.

Die systemen blijven allemaal ook werken als er een aanhanger aan hangt. Dat was bij mijn Niro ook zo, maar er is een jaargang van de Niro waarbij dat niet zo is. Dan werkt helemaal niets meer als er een aanhanger aan hangt, zelfs de cruise-control niet meer.

Ik moet nog wel even wennen aan de overstap naar benzine. Je moet toch weer iets meer met fluwelen voetjes wegrijden en bij het stoplicht ben je zeker niet meer de snelste. Al met al heb ik niet het gevoel dat we spijt gaan krijgen van deze overstap.

PS. De QQ kan zelf inparkeren, dat kon de Niro niet, maar is ook niet echt een optie die je dagelijks gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Ik ben bezig voor een nieuwe lease auto. keuze uit wel geteld 7 auto's. Waaronder de Elroq business (kaal, geen optie pakketten) en de EV3 AIR..

beide met zwaarste accu pakket. Maar de AIR is wel erg kaal (nu Ceed SW DynamicPlusline). Dus via vele wegen probeer ik de EV3 Plus te krijgen. Maar als je bij groot bedrijf werkt, was het lastig om er achter te komen wie deze auto's heeft uitgezocht... Nu hopen dat deze nu reageert en daadwerkelijk wat kan gaan doen.

De EV3 AIR stond in de lijst met een prijs van de PLUS. echter wagenpark beheer (extern) die wil niks. Ons BUM kan niks, en mijn eigen manager heeft nog nooit wat voor mij gedaan (gelukkig dat ie weg gaat).

Maar de EV3 (GTLINE) waar ik in gereden hebt, reed prima. stuk stiller dan mijn Ceed. Alleen wel wat nodige windgeruis bij het voorruit. Normaal zal ik daar niet zoveel last van hebben ivm muziek. Voor de rest vlot genoeg (kan snel sneller als je al 15 jaar in 1 liter blokjes rij :P) Alleen dus de vraag als ik de plus kan krijgen. Als dat niet lukt, dan de elroq maar.

De Elroq reed ansich ook prima. is ook iets groter, maar het blijft van binnen een saaie VOG auto. ook 400 kg zwaarder. Maar alles moet via dat grote scherm, wat niet altijd even praktisch is. Al hebben ze wel een vaste knop naar de rijhulpen. dat wel weer handig. Wel redelijk wat bandenruis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:36

elsinga

=8-)

Met een EV ga je meer windgeruis en rolgeluid horen, omdat die dinosap motor niet enkele duizenden keren per minuut ontploft. ;)

Ik moet over een kleine 5 jaar zeer waarschijnlijk ook aan een full EV (in plaats van de huidige Sportage HEV GT-Plusline), want iets met overheid en CO2 reductie. Dan ga ik in elk geval heel blij zijn dat we bij ons volledige vrijheid hebben welke auto we gaan rijden en ons relatief hoge leasebudget. Kan ik in elk geval iets uitzoeken wat bij mijn gebruik past.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monocult
  • Laatst online: 12-04 18:09
Thobon schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 23:34:
[...]

Ik heb dit zowel rijdend als stilstaand geprobeerd. Het laden van de voorwaarden duurt erg lang en wordt dan afgebroken met de melding dat ze niet geladen kunnen worden en dan kun je niet ingeven of je akkoord gaat of niet zodat je van de melding af bent. Erg irritant.
Ik heb wel meer irriterende dingetjes met mijn Proceed. Erg jammer, want ik vind het nog wel steeds een mooie auto om te zien en ook het interieur bevalt me nog steeds goed. Maar vooral technische irritaties hebben er voor gezorgd dat ik heb besloten dat mijn volgende leaseauto of privé auto geen Kia meer wordt.
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Kia Sportage. Of ik nu rijd of stil sta, het maakt niet uit. Het laden van de voorwaarden gaat telkens fout, en dan verschijnt er een foutmelding. En de volgende keer staat die melding weer op het scherm. Mega irritant. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:33

Bergie

Lekker belangrijk...

Misschien helpt een reset nog? Er zit toch ergens bij de volumeknop zo'n verborgen knopje wat je met een naald of paperclip oid in kan drukken?

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
Zo heb ik een tijdje geleden onderweg ook mijn NIro gereset, alles ging aan behalve het display/touchscreen.
Gelukkig werkte dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
elsinga schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 08:28:
Met een EV ga je meer windgeruis en rolgeluid horen, omdat die dinosap motor niet enkele duizenden keren per minuut ontploft. ;)

Ik moet over een kleine 5 jaar zeer waarschijnlijk ook aan een full EV (in plaats van de huidige Sportage HEV GT-Plusline), want iets met overheid en CO2 reductie. Dan ga ik in elk geval heel blij zijn dat we bij ons volledige vrijheid hebben welke auto we gaan rijden en ons relatief hoge leasebudget. Kan ik in elk geval iets uitzoeken wat bij mijn gebruik past.
Mijn huidige ceed maakt ook genoeg windruis hoor ;) Echter dat is erger geworden toen er een vooruit is in gekomen. maar geen last van ofzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
Renegade666 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 18:58:
[...]

Mijn huidige ceed maakt ook genoeg windruis hoor ;) Echter dat is erger geworden toen er een vooruit is in gekomen. maar geen last van ofzo.
Zou toch zeggen dat zonder voorruit, rijwind erger is dan met. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blihi
stijn1309 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 07:22:
[...]

Zou toch zeggen dat zonder voorruit, rijwind erger is dan met. :+
Maar hij heeft het over een vooruit. Als je altijd achteruit rijdt heb je weinig last van windruis hoor. En ook niet per se een voorruit nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vanitas1996
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13-05 10:54
Dit jaar voor het eerst met de Kia Proceed op vakantie naar Italië (Gardameer)!

Hoe is de proceed om een ‘sleurhut’ te trekken van 1200kg? Zijn er mensen die nog tips hebben? Leuke kiekjes van afgelopen vakanties met de proceed ook welkom ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Vanitas1996 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 21:41:
Hoe is de proceed om een ‘sleurhut’ te trekken van 1200kg? Zijn er mensen die nog tips hebben? Leuke kiekjes van afgelopen vakanties met de proceed ook welkom ;)
Iemand was je al voor :D - met de 1.5 motor:
Hij trekt een caravan van ca 1200kg gemakkelijk mee, ook op de Duitse Autobahn een paar flinke klimmetjes gehad en daar trok hij de caravan met gemak met 100 naar boven.
Zie: rCk in "Het grote Kia topic - deel 2"

[ Voor 24% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 01-04-2025 15:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:46

rCk

Sjaak_Trekhaak schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 15:53:
[...]

Iemand was je al voor :D - met de 1.5 motor:

[...]

Zie: rCk in "Het grote Kia topic - deel 2"
Je zou zeggen dat jij de kiekjes toch wel zou hebben, gezien je naam :+
Vanitas1996 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 21:41:
Dit jaar voor het eerst met de Kia Proceed op vakantie naar Italië (Gardameer)!

Zie mijn eerdere post, en stuur maar PB mocht je meer willen weten. Aankomende zomer gáán we weer naar de F1 camping in Oostenrijk. Ik heb dan ook ervaring met een caravan van 1200kg en dat ging echt prima. Dit jaar hebben we een íets zwaardere, dus ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gremsems
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-05 07:27
Werd gisteren gebeld door van Mossel.
Zit nu aan het eind van mn 3de jaar in een 5 jarig private lease contract van een Niro EV.
Of ik er oren na heb om boetevrij en met korting over te stappen naar een EV3....

Geen idee wat het addertje is, maar ga maandag even een babbeltje maken.

[ Voor 5% gewijzigd door gremsems op 11-04-2025 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@gremsems er is geen addertje. Auto's worden steeds duurder en de dealer kan de auto blijkbaar voor een goed bedrag op de 2e hands markt verkopen. Dan verdienen ze daar goed aan en hebben ze een nieuwe auto in de lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gremsems
jongetje schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 08:23:
@gremsems er is geen addertje. Auto's worden steeds duurder en de dealer kan de auto blijkbaar voor een goed bedrag op de 2e hands markt verkopen. Dan verdienen ze daar goed aan en hebben ze een nieuwe auto in de lease.
Met het verhogen van electrisch laden en het moeten gaan betalen van wegenbelasting, over welke 2de handse markt voor EV's hebben we het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
gremsems schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 08:29:
[...]

Met het verhogen van electrisch laden en het moeten gaan betalen van wegenbelasting, over welke 2de handse markt voor EV's hebben we het?
Ik denk niet dat de dealer het doet omdat hij je zo lief vind en de auto vervolgens in de opslag zet.
(En er worden genoeg elektrische wagens verkocht)

[ Voor 5% gewijzigd door jongetje op 11-04-2025 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gremsems
jongetje schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 08:31:
[...]

Ik denk niet dat de dealer het doet omdat hij je zo lief vind...
Daarom heb ik het ook over een addertje.... 🤦🏼‍♂️

Anyway, thanks for the input. 👍🏼

[ Voor 8% gewijzigd door gremsems op 11-04-2025 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:29
gremsems schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 08:32:
[...]

Daarom heb ik het ook over een addertje.... 🤦🏼‍♂️

Anyway, thanks for the input. 👍🏼
Als je gebruik maakt van private lease ben jij niet diegene die last heeft van restwaarde. Van Mossel heeft dat natuurlijk wel, en vanuit die gedachte zullen ze kijken of ze de KIA Niro EV's eerder uit de lease kunnen halen en kunnen verkopen.
Lijkt me een leuke overweging, en wellicht is er nog onderhandelingsruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
gremsems schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 08:21:
Werd gisteren gebeld door van Mossel.
Zit nu aan het eind van mn 3de jaar in een 5 jarig private lease contract van een Niro EV.
Of ik er oren na heb om boetevrij en met korting over te stappen naar een EV3....

Geen idee wat het addertje is, maar ga maandag even een babbeltje maken.
Jij hebt een vaste prijs afgesproken, terwijl de kosten voor de dealer enorm oplopen: meer belasting dan begroot en de afschrijving is ook veel hoger dan gepland. Helemaal als jij de volle 5 jaar uitzit en de auto dan 120 tot 150 duizend km op de teller heeft. Elektrische auto's met die km stand raken ze absoluut niet meer kwijt voor het bedrag waarop de lease-offerte ooit gebaseerd is.

Kortom, de dealer wil jouw auto nu terug, zodat ze nog iets van restwaarde kunnen vangen. Jouw nieuwe leasecontract zal ongetwijfeld een stuk prijziger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gremsems
Blihi schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 09:44:
[...]

Jij hebt een vaste prijs afgesproken, terwijl de kosten voor de dealer enorm oplopen: meer belasting dan begroot en de afschrijving is ook veel hoger dan gepland. Helemaal als jij de volle 5 jaar uitzit en de auto dan 120 tot 150 duizend km op de teller heeft. Elektrische auto's met die km stand raken ze absoluut niet meer kwijt voor het bedrag waarop de lease-offerte ooit gebaseerd is.

Kortom, de dealer wil jouw auto nu terug, zodat ze nog iets van restwaarde kunnen vangen. Jouw nieuwe leasecontract zal ongetwijfeld een stuk prijziger zijn.
Je hebt over het woordje "korting" heen gelezen.

Als ze me aan de telefoon vertellen dat ik minder ga betalen dan mijn huidige premie, en dus ook het woord korting in de mond nemen, dan gaat een nieuwe leasecontract niet prijziger zijn...

Daarnaast heb ik de troef in handen he, als ze de auto willen, prima, maar dan zal daar iets tegenover moeten staan. Anders zit ik rustig de 5 jaar uit. Dat zij dan niks meer aan rest waarde hebben is niet mijn probleem.

Dus prijziger, nope ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Korting op je huidige prijs, of korting ten opzichte van de regulier EV3 prijs? Maakt wel uit natuurlijk.

Ik ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vanitas1996
rCk schreef op woensdag 2 april 2025 @ 09:01:
[...]

Je zou zeggen dat jij de kiekjes toch wel zou hebben, gezien je naam :+

[...]

Zie mijn eerdere post, en stuur maar PB mocht je meer willen weten. Aankomende zomer gáán we weer naar de F1 camping in Oostenrijk. Ik heb dan ook ervaring met een caravan van 1200kg en dat ging echt prima. Dit jaar hebben we een íets zwaardere, dus ik ben benieuwd.
Dank voor de responses! Heb je nog wat met de veren laten doen? Hoorde dat sommige mensen dat ook deden, maar volgens mij is dat niet echt nodig? Of wel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Vanitas1996 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 17:33:
[...]

Dank voor de responses! Heb je nog wat met de veren laten doen? Hoorde dat sommige mensen dat ook deden, maar volgens mij is dat niet echt nodig? Of wel?
Volgens mij had hij niks laten doen omdat de Proceed wat anders geveerd is dan een station

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:46

rCk

Vanitas1996 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 17:33:
[...]

Klopt wat @Sjaak_Trekhaak zegt inderdaad. De Ceed familie (zonder GT line) is een stuk losser geveerd, dus die hangt echt in de wielkasten. Met twee volwassenen achterin en bagage stond de neus wel wat meer naar boven, maar achterin nog prima. Ik heb nog wel getwijfeld over die veren, maar dat was achteraf niet nodig.

Hoop dat je er wat aan hebt, anders kan je altijd nog een berichtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
rCk schreef op maandag 14 april 2025 @ 16:03:
[...]

Klopt wat @Sjaak_Trekhaak zegt inderdaad. De Ceed familie (zonder GT line) is een stuk losser geveerd, dus die hangt echt in de wielkasten. Met twee volwassenen achterin en bagage stond de neus wel wat meer naar boven, maar achterin nog prima. Ik heb nog wel getwijfeld over die veren, maar dat was achteraf niet nodig.

Hoop dat je er wat aan hebt, anders kan je altijd nog een berichtje sturen.
Dan heb ik er zo inderdaad voldoende aan! Enkel mijn vrouw en mijn dochtertje op de achterbank, dus dat staat in verhouding tot twee volwassenen gelijk. Als we even de extra bagage voor onze dochtertje meerekenen. Ik zeg natuurlijk niet dat mijn vrouw gelijk staat aan twee volwassenen... :+

Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Moet jouw vrouw op de achterbank >:) ? Mag ze niet voorin? Dat is beter voor de gewichtsverdeling hoor. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
Blihi schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 08:03:
Moet jouw vrouw op de achterbank >:) ? Mag ze niet voorin? Dat is beter voor de gewichtsverdeling hoor. :+
Oei, goede tip, dan gaat ze zeker voorin! :+

Nee, ze gaat naast de kleine (dan 1 jaar en 2 maanden) zitten tijdens de reis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 14-05 22:04
Ik zie door de bomen het bos niet meer en het onderhoudsboekje maakt me niet wijzer.

Welke koelvloeistof moet er in een Kia Ceed met 1.0t motor uit 2020?

In het boekje staat alleen iets doms als "een mengsel van antivries en water".
Mijn monteur is op vakantie momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Wat is de meest recente navigatieversie voor de Niro SG2 (Gen5)?

Volgens de navigatiedownloadtool is er een versie van maart 2025 beschikbaar.
Echter, na het downloaden geeft het bestand aan dat het een versie van juli 2024 is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:13
De versie van april ;) De maart versie is alleen voor CCNC modellen. de Gen5 update moet ook ergens deze periode uitkomen hebben ze beloofd

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Mitssz schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 15:48:
De versie van april ;) De maart versie is alleen voor CCNC modellen. de Gen5 update moet ook ergens deze periode uitkomen hebben ze beloofd
Ik word wel gespammed met dat die via OTA beschikbaar is, maar daar moet je dan 90 euro voor lappen, vind ik echt zo slecht ;x

Via de update site zie ik de nieuwe update nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Voor degenen die overwegen om te betalen voor OTA (de eerste twee keer zijn gratis), lees dit voordat je 89 euro betaalt:

Wakkie in "Het grote Kia EV6 topic"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichelKlok
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11:20
Het is tamelijk absurd dat je voor het gemak van het automatisch bijwerken van je navigatiesysteem € 89,00 per jaar mag betalen en dan krijg je maar twee updates per jaar.

Mijn dealer werkt de navigatie bij zodra onze Kia's voor een onderhoudsbeurt in de werkplaats staan. Onze privé XCeed ondersteunt sowieso geen OTA, dus daar moeten we sowieso met de USB-stick aan de gang om tussendoor nieuwere kaarten en software te laden. Mijn lease Proceed ondersteunt wel OTA en heeft twee updates gehad, maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om jaarlijks te gaan betalen om hem automatisch bij te laten werken.

Parkeren is een vak, geen twee vakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
MichelKlok schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 14:55:
Het is tamelijk absurd dat je voor het gemak van het automatisch bijwerken van je navigatiesysteem € 89,00 per jaar mag betalen en dan krijg je maar twee updates per jaar.

Mijn dealer werkt de navigatie bij zodra onze Kia's voor een onderhoudsbeurt in de werkplaats staan. Onze privé XCeed ondersteunt sowieso geen OTA, dus daar moeten we sowieso met de USB-stick aan de gang om tussendoor nieuwere kaarten en software te laden. Mijn lease Proceed ondersteunt wel OTA en heeft twee updates gehad, maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om jaarlijks te gaan betalen om hem automatisch bij te laten werken.
Zolang ze het nog via usb stick ondersteunen, zou ik dat idd ook doen.

Helaas gaat mijn ceed in augustus weg. Heb eigenlijk geen idee hoe skoda dit doet. Zal wel weer via dealer moeten ben ik bang😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
Mijn KIA heeft ook OTA... maar bijna een jaar oud en nog geen update gezien...
Staat wel aan gewoon in de settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BulkyBear
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 27-05 14:50
Toevallig net mijn OTA van mijn Sportage 2022 uitgevoerd na melding op display.
Eerste OTA sinds aanschaf 9 maanden geleden.

Ik zie overigens geen verschil na de update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Renegade666 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 14:59:
[...]
Heb eigenlijk geen idee hoe skoda dit doet. Zal wel weer via dealer moeten ben ik bang😅
Bij Skoda moet je betalen en dan komen ze OTA of 1 a 2 keer per jaar gratis downloaden en via usb inladen: https://updateportal.skoda-auto.com/

Maar verder gewoon offtopic :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:08

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Ook ik meld me alvast, morgenmiddag de vervanging van de Mazda 323F uit 1997 (met 325.500KM op de teller) ophalen bij Keijzer in Helmond.

Het is een Kia Cee'd uit 2017 geworden, met nog net geen 70.000KM op de teller, het is een jonge import.

De Cee'd komt bij Keijzer vandaan, uit de showroom van occasions, de restwaarde van de Mazda is inmiddels al door Keijzer omgezet in een trekhaak.
Gezien ik op het werk al afgesproken had om vrijdag in geval van ophalen in de ochtend thuis te werken, wordt het ophalen morgenmiddag. De leenauto die ik momenteel heb kan ik vanavond terug brengen naar m'n kameraad.

Er zijn wat kleinigheden op de bumpers, maar dat laat ik op termijn wel opknappen.
Tevens zit er nog een standaard radio van Kia in, deze wordt op termijn eveneens omgewisseld, ben er nog niet helemaal uit wat het precies gaat worden. Zit zelf te denken aan een Eonon, daarvoor zal er een 2-din paneel ingezet moeten worden.

Cruise Control ontbreekt vooralsnog, maar ben van plan dat eveneens in te bouwen.

Hieronder een stel snelle foto's van na de proefrit afgelopen zaterdag en screenshot specs...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1GF7jowxx_PmldZ2IqM2vwcqK_g=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/qQ7TLccr1viIGl5W4G1I8fOt.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fCYyGTBeBagwo86e96tJxXKy0do=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/aeWOjW5ahP58KwydHJtPaQhb.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JpGNWFo4DT1Oqo3mPJPiaKbajcA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/SLLi7UuGKDn9fzMeisYCffQC.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XMSOMeh58OFARKJqYty8sJ6DhOo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/3ZHLhl10S57xnKc4J2fsdQcE.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PZIn785UvK8cv7kpRn0Qi_wkpwE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/qiBFZdPAma1eAYN6TUr1DQS3.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pIfwKwudpEnm4lS7UDIMaFyAWfg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/mpeKoXZhg3C9Aju81E7myWTQ.jpg?f=user_large

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladykiller007
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-05 15:12
Vandaag de update uitgevoerd via een stick, ging prima. Echter geen nieuwe functies gezien, beetje jammer!
90€ is nogal absurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
remy007 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 08:34:
Ook ik meld me alvast, morgenmiddag de vervanging van de Mazda 323F uit 1997 (met 325.500KM op de teller) ophalen bij Keijzer in Helmond.

Het is een Kia Cee'd uit 2017 geworden, met nog net geen 70.000KM op de teller, het is een jonge import.

De Cee'd komt bij Keijzer vandaan, uit de showroom van occasions, de restwaarde van de Mazda is inmiddels al door Keijzer omgezet in een trekhaak.
Gezien ik op het werk al afgesproken had om vrijdag in geval van ophalen in de ochtend thuis te werken, wordt het ophalen morgenmiddag. De leenauto die ik momenteel heb kan ik vanavond terug brengen naar m'n kameraad.

Er zijn wat kleinigheden op de bumpers, maar dat laat ik op termijn wel opknappen.
Tevens zit er nog een standaard radio van Kia in, deze wordt op termijn eveneens omgewisseld, ben er nog niet helemaal uit wat het precies gaat worden. Zit zelf te denken aan een Eonon, daarvoor zal er een 2-din paneel ingezet moeten worden.

Cruise Control ontbreekt vooralsnog, maar ben van plan dat eveneens in te bouwen.

Hieronder een stel snelle foto's van na de proefrit afgelopen zaterdag en screenshot specs...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heeft een duivels laadvermogen zie ik🤘

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Renegade666 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 22:18:
[...]

Heeft een duivels laadvermogen zie ik🤘
Zekers, over 4 weken mee naar haar eerste metal festival in Duitsland :D...

Vandaag de stootrand voor in de garage en milieusticker voor Duitsland binnen gekegen.
Beide waren gisteren besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:34
remy007 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 23:39:
[...]

Zekers, over 4 weken mee naar haar eerste metal festival in Duitsland :D...

Vandaag de stootrand voor in de garage en milieusticker voor Duitsland binnen gekegen.
Beide waren gisteren besteld.
Stootrand voor in de garage, wat is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

rowicom schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 11:17:
[...]

Stootrand voor in de garage, wat is dat?
Ik heb een garage aan huis, parkeer ook al sinds 11 jaar binnen, ideaal in de winter.
Dit is denk ik ook de reden dat de Mazda het deels zo lang heeft uitgehouden.

De stootrand is ter voorkoming van beschadigingen aan de lak van de Kia... de Mazda had al enige schade, daar was het niet zo heel spannend meer.

Ga het straks aanbrengen als de Kia hier is, dan weet ik hoe en waar de raakvlakken van de portieren zijn in de garage.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B4KF51rJyhIG3XJnUFZxSbE9ke4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SRrL92tUWmactZ8sFkdSUZ5s.jpg?f=fotoalbum_medium

Voor nog geen 20 euro hopelijk een prima investering om de lak nog lang goed te laten...

[ Voor 8% gewijzigd door remy007 op 16-05-2025 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:34
remy007 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 11:25:
[...]

Ik heb een garage aan huis, parkeer ook al sinds 11 jaar binnen, ideaal in de winter.
Dit is denk ik ook de reden dat de Mazda het deels zo lang heeft uitgehouden.

De stootrand is ter voorkoming van beschadigingen aan de lak van de Kia... de Mazda had al enige schade, daar was het niet zo heel spannend meer.

Ga het straks aanbrengen als de Kia hier is, dan weet ik hoe en waar de raakvlakken van de portieren zijn in de garage.

[Afbeelding]

Voor nog geen 20 euro hopelijk een prima investering om de lak nog lang goed te laten...
Oh, dat noemden wij in de vorige eeuw 'portierstrips'
:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Ladykiller007 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 22:16:
Vandaag de update uitgevoerd via een stick, ging prima. Echter geen nieuwe functies gezien, beetje jammer!
90€ is nogal absurd!
Welke versie heb je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Wel apart dat de update al 2 weken via OTA beschikbaar is maar niet via USB (zelf downloaden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladykiller007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Dit is een update van juli 2024, de meest recente volgens de Kia Navigator-tool voor Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladykiller007
ChiMan schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 09:51:
[...]

Dit is een update van juli 2024, de meest recente volgens de Kia Navigator-tool voor Windows.
Hmm apart weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Ja inderdaad, er lijkt nog geen nieuwere te zijn. Volgende auto toch maar met Google Maps geïntegreerd zoeken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Sjaak_Trekhaak schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 15:41:
Ja inderdaad, er lijkt nog geen nieuwere te zijn. Volgende auto toch maar met Google Maps geïntegreerd zoeken :P
Why? Je hebt nu toch ook AA of AC? De interne navigatie is sws niet al te best dus gebruik ik echt nooit.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BulkyBear
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 27-05 14:50
Vraagje:
Ik gebruik in mijn Sportage Android met AndroidAuto, maar mijn vrouw gebruik Apple, met CarPlay.
Nu vind ik het onhandig steeds kabeltjes te switchen.

Gebruikt iemand een oplossing hiervoor?
Ik las dat AAWireless-2 wellicht zou kunnen werken, maar op de site staat dat deze alleen Android ondersteunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
BulkyBear schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 07:50:
Vraagje:
Ik gebruik in mijn Sportage Android met AndroidAuto, maar mijn vrouw gebruik Apple, met CarPlay.

Ik las dat AAWireless-2 wellicht zou kunnen werken, maar op de site staat dat deze alleen Android ondersteunt.
Nee dat gaat niet werken omdat de AAWireless-2 alleen Android Auto ondersteunt. Je moet een dongle hebben die beide kan ondersteunen. Je kan bijvoorbeeld kijken naar de Carlinkit 5.0, te vinden op bol.com: https://www.bol.com/nl/nl...00-2air/9300000151556114/ > uiteraard op ome alie veel goedkoper te krijgen. Ik heb zelf geen ervaring met dongles die beide aankunnen aangezien ik alleen AA gebruik. Ik heb zelf deze: https://www.amazon.nl/dp/...onn_dt_b_fed_asin_title_1 > deze werkt tot op heden supergoed en snel en kan kennelijk ook Apple Carplay (wist ik niet eens :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
renzo4000 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 18:10:
[...]

Why? Je hebt nu toch ook AA of AC? De interne navigatie is sws niet al te best dus gebruik ik echt nooit.
Dat is ook zo! Ik heb dat nog nooit gebruikt, toch maar eens doen hahaha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrasshopperNL
BulkyBear schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 07:50:
Vraagje:

Er schijnt dit jaar een AAwireless2plus te komen die dat wel ondersteund.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
GrasshopperNL schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 13:00:
[...]

Klopt, sterker nog nu te bestellen en wordt naar verwachting in juli geleverd voor ongeveer €36: https://www.indiegogo.com...ss-carplay-android-auto#/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilankroon
GrasshopperNL schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 13:00:
[...]

https://www.gsmpunt.nl/un...gNqzDg46A8aIaAs-sEALw_wcB

Wel wat duurder zie ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilankroon
Ja, Buddi. die heeft zowel android als apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

De Kia Cee'd bevalt me goed, op wat (kleine) garantie punten na, waar ze morgenavond voor terug gaat.
Dan heeft Keijzer woensdag de tijd om er goed naar te kijken en met oplossingen te komen.

Dit zijn vooral wat interieur gerelateerde dingen:
- Gordelbevestigingspunt bestuurder blijft prima zitten, maar popt er niet uit bij los willen maken.
- Raambedieningspaneel bestuurder daarvan werkt de bediening achterramen niet.
- Brilhouder in het dak valt uit zichzelf open, sluitingsmechanisme in de linkerhoek is niet goed.
- Rubbers rondom 3 portieren die niet goed vast zitten.

Verder blijkt dat de brandstoftank dop van buitenaf te bereiken is (op zich prima, er zijn er meer zonder binnenuit ontgrendeling), maar is de huidige dop niet voorzien van een vergrendelingsmechanisme (sleutel).
Dus ook verzocht om een afsluitbare tank dop, gezien de Kia aankomend Pinksterweekend in Gelsenkirchen een weekend lang buiten geparkeerd staat.
Verder heb ik het liever afgesloten dan open, gewoon ook voor de veiligheid...
Heb er op zich niets op tegen om dit zelf te bekostigen, dus zie wel wat het wordt.

Verder heb ik inmiddels wat schoonmaak acties in de CD zelf uitgevoerd, waaronder met een 'wondersponsje' een deel de voetvegen alvast kunnen verwijderen. Gezien het zaterdag regende en ik de Kia zelf in de garage heb staan, kon ik hier makkelijk mee aan de slag. Echter om de rechter kant te kunnen doen... dan moet er wat meer ruimte zijn en dus buiten... wordt vervolgt...

Verder heeft het middenconsole bakje/armleuning een klein scheurtje in de bekleding bovenop, merk je alleen op de zonnige dagen en dan ook nog door vanuit een specifieke hoek te kijken...
Besloten om dit te laten voor wat het is, gezien hiervoor de volledige console unit vervangen moet worden. Inmiddels een goedkope oplossing hiervoor gevonden en ontvangen (via Etsy):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p9pvlGqBoao9EyfRJ5w7PGeqwc0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/tgYdFeHSermjKwFlx9GSovWB.jpg?f=user_large

En zo ziet het eruit van bovenaf in de CD:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ykI17-WOHpPTnsIJeNsw8tFhCdA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/jK9VkY2lYER0LQ52thp78ZwK.jpg?f=user_large

Verder nog met mijn kameraad die de CD na de garantie periode van Keijzer in onderhoud krijgt al wat besproken om de CD wat aanpassingen te geven:
- Cruise Control inbouwen
- 12v in de kofferbak
- Extra USB laadpunten in de cabine
- Stock radio vervangen met navigatie systeem

Tijdens de wettelijke garantie periode bij Keijzer rijdt ik de CD zoveel mogelijk as-is, zonder te veel technische modificaties.

Pagina: 1 ... 71 72 Laatste