Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Gisteren belde de dealer, schijnt zo te horen in de sportstand. Bij sportief rijden betekent terugschakelen niet altijd dat je gaat afremmen. Blijft ie in toeren zitten.wilvanwil schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 20:09:
Vanmiddag een proefrit gedaan in een Xceed uit 2021, 1.5 T-GDI MHEV, hand geschakeld, reed prima. 1 ding viel op, verkoper kon er geen antwoord op geven,(komt er na het weekend op terug), in de sportstand na terugschakelen naar 2e versnelling, remde hij niet af op de motor. In de eco of normal stand deed ie dat wel. Iemand ervaring mee? Of ergens iets over gelezen. Graag hoor ik het. Groet, Wil
Toch hoor ik graag van iemand uit de praktijk of dit echt zo is.
Dit is een EV, dat is niet de opvolger van de CEED met verbrandingsmotoren.Renegade666 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:48:
[...]
WEl even de goeie opvolger doen
https://www.autoweek.nl/a...che-opvolger-van-de-ceed/
Die van jou is net wat mooier, maar concept helaas
Beste Blihi,
Hartelijk dank voor je bericht aan Kia Nederland.
Wat vervelend dat de reparatie lang op zich laat wachten, ik begrijp heel goed dat dit zeer onprettig is.
Wat ik kan zien is dat er op een onderdeel gewacht moet worden om de reparatie uit te voeren.
Helaas kan ik niet inzien wanneer het onderdeel bij de Kia-dealer zal zijn, maar ik heb hen gecontacteerd met het verzoek jou hiervan op de hoogte te houden.
Ik hoop van harte dat zij jou spoedig zullen benaderen en dat zij het onderdeel zo spoedig mogelijk ontvangen en de auto kunnen repareren.
Met vriendelijke groet,
Pietje
Customer Contact Center
my bad. Had niet goed gelezen.Blihi schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:07:
[...]
Dit is een EV, dat is niet de opvolger van de CEED met verbrandingsmotoren.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Ik had de indruk dat de trend wel duidelijk was? :Blihi schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:07:
Dit is een EV, dat is niet de opvolger van de CEED met verbrandingsmotoren.
De EV is toch de opvolger van de verbrandingsmotor?

Fijn dat het in elk geval geregeld wordt. Krijg je nu dan vervangend vervoer?Blihi schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 09:46:
Net contact gehad met de dealer.
***members only***
Alleen voor CCnC. Erg gek dat er niks gemaakt wordt voor de oude gen5wShadowLabs schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 07:04:
Lijkt erop dat de volgende update voor KIA’s infotainment op 4 maart uit gaat komen, en dingen als YouTube en Netflix bevat: https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeView/owEq3v
Ja, lijkt erop dat gen5w een beetje einde leven is. Terwijl ze wel nog een hoop auto’s hebben in het Gamma met dat systeem.sgouman schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 07:37:
[...]
Alleen voor CCnC. Erg gek dat er niks gemaakt wordt voor de oude gen5w
Wel direct een probleem, de boxen aan de bestuurderszijde zijn opgeblazen. Ik vermoed door het gebruik van de telefoon.
Niet gemerkt met de testrit dan zet ik juist het geluid uit om alle andere zaken te horen.
Klopt het dat bij de belfunctie alleen de boxen van de bestuurder het doen?
Ben benieuwd hoe de dealer dit op gaat lossen. Zowel de tweater als de box in de deur zal vervangen moeten worden dus hoop niet dat het dashboard eruit moet.
Verder wil ik hem aanmelden voor de kia garantie.
Weet iemand hoe streng kia is? Ze geven aan 15k of een jaar. Nu zie ik dat de beurten net na een jaar zijn gedaan. Wel bij een kia dealer. Auto is 3 jaar met 27k km. Betreft een import uit duitsland.
Sinds kort kun je bij kia voor 99 euro een keuring laten uitvoeren. Valt die positief uit, dan gaat hij de garantie weer in (tegenwoordig 10 jaar vanaf datum eerste tenaamstelling).Jojo90 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 00:21:
Verder wil ik hem aanmelden voor de kia garantie.
Weet iemand hoe streng kia is? Ze geven aan 15k of een jaar. Nu zie ik dat de beurten net na een jaar zijn gedaan. Wel bij een kia dealer. Auto is 3 jaar met 27k km. Betreft een import uit duitsland.
Dat is de korte versie. Op de site van kia kun je lezen waar je aan moet voldoen.
Heeft u toevallig een link?
Heb net de gehele kia site doorgenomen maar niets kunnen vinden.
Als je de garantiecheck doet, vind je dit onderstaande bericht, maar de dealer kan je er ook meer over vertellen.Jojo90 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 09:16:
@pixels66
Heeft u toevallig een link?
Heb net de gehele kia site doorgenomen maar niets kunnen vinden.
:strip_exif()/f/image/0S6IVNvvQqACVfuHXt3wNEhG.jpg?f=fotoalbum_large)
Beetje laat, sorry: Met een multimeter de accu in rust meten, dan moet hij zo'n 12.6 Volt geven. Als die spanning onder de 12 komt, is hij echt aan het eind van zijn Latijn en dan is vervangen nodig.ChiMan schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 21:18:
[...]
Hoe kan ik zelf de 12V accu controleren?
Ik rij bijna dagelijks en voor de rest merk ik geen problemen.
Je merkt dat de accu slecht wordt aan random storingen, of bijvoorbeeld dat de spiegels langzamer omklappen als het vriest, of dat er allerlei random modules storingen geven (ABS, ESP, etc.)
Doe ik een RDW check, is er blijkbaar een terugroep actie sinds januari dit jaar.
Hier de details, mocht iemand anders ook zijn auto moeten laten controleren
https://terugroepregister....aspx?mgpnummer=MGP250004
We hebben de Niro PHEV ingeruild op een Nissan Qashqai uit 2020. Geen hybride, gewoon benzine.
> For vehicles with infotainment systems such as Generation 5 Wide (Gen5W), the software update will be available in April, and this page will be updated accordingly.ShadowLabs schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 18:58:
[...]
Ja, lijkt erop dat gen5w een beetje einde leven is. Terwijl ze wel nog een hoop auto’s hebben in het Gamma met dat systeem.
Bron: https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeView/owEq3v
Ben heel benieuwd of ze voor Gen5W dan ook daadwerkelijk nieuwe features gaan implementeren, of dat het alleen een kaartupdate gaat zijn.Sjaak_Trekhaak schreef op maandag 17 maart 2025 @ 19:26:
[...]
> For vehicles with infotainment systems such as Generation 5 Wide (Gen5W), the software update will be available in April, and this page will be updated accordingly.
Bron: https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeView/owEq3v
Als het bij de dealer is, wordt de terugroepactie inderdaad meteen uitgevoerd. Gewoon naar vragen.KilljoyNL schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 08:25:
Mijn arme Niro heeft onderhoud vandaag, doen ze meteen een zekering vervangen of zo waar die terugroepactie voor was. Voel me best onthand zo zonder auto
Ik weet hoe je je voelt. Ik ben de auto nu 10 weken kwijt, maar vrijdag kunnen we de Qashqai ophalen...
Ik heb dezelfde Qashqai gehad (oke alleen van voor de facelift) en was daar niet echt heel tevreden over. Ik begreep wel dat 1 jaar na de facelift de motor is vervangen voor een sterker exemplaar. Ook is de radio aanzienlijk geüpgraded. In mijn 2017 versie zat nog geen CarPlay om maar wat te nemen. Nu wel, dus daar zit je veilig mee als je een 2020 versie hebt gekocht. Ga je de automaat niet missen? Of heeft jou QQ dat ook? Ik vind, maar dat is persoonlijk, de Niro veel volwassener rijden dan de QQ. Hoewel de QQ weer een fijnere, hogere zit heeft. Dat mis ik dan weer bij de Niro. Voor alles wat te zeggen en ik heb tien jaar een QQ (eerste model 2012 en toen model 2017) gehad dus kan er over meepratenBlihi schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 11:29:
[...]
Als het bij de dealer is, wordt de terugroepactie inderdaad meteen uitgevoerd. Gewoon naar vragen.
Ik weet hoe je je voelt. Ik ben de auto nu 10 weken kwijt, maar vrijdag kunnen we de Qashqai ophalen...
Dit is inderdaad de 2020 versie, dus met carplay en met automaat. Tijdens de proefrit merkte ik niet veel verschil in verfijning tussen de QQ en de Niro. De Niro rijdt iets rustiger weg omdat dat elektrisch gaat, waar de QQ natuurlijk de koppeling moet bedienen tussen de motor en de DCT bak. Eenmaal rollend was er geen verschil. Beide auto's hebben een DCT (Niro met 6, QQ met 7 versnellingen).laredo schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 11:41:
[...]
Ik heb dezelfde Qashqai gehad (oke alleen van voor de facelift) en was daar niet echt heel tevreden over. Ik begreep wel dat 1 jaar na de facelift de motor is vervangen voor een sterker exemplaar. Ook is de radio aanzienlijk geüpgraded. In mijn 2017 versie zat nog geen CarPlay om maar wat te nemen. Nu wel, dus daar zit je veilig mee als je een 2020 versie hebt gekocht. Ga je de automaat niet missen? Of heeft jou QQ dat ook? Ik vind, maar dat is persoonlijk, de Niro veel volwassener rijden dan de QQ. Hoewel de QQ weer een fijnere, hogere zit heeft. Dat mis ik dan weer bij de Niro. Voor alles wat te zeggen en ik heb tien jaar een QQ (eerste model 2012 en toen model 2017) gehad dus kan er over meepratenGeniet van je nieuwe auto, altijd leuk om een andere auto te krijgen!
Het is dus geen QQ met CVT. Daar schijnen behoorlijk wat problemen mee geweest te zijn.
Mijn Niro PHEV was wel voorzien van versterkte achterveren voor het trekken van de caravan. Dat was geen overbodige luxe, want de Niro PHEV is van zichzelf al zwaar en met een kogeldruk van 80kg en bagage achterin hing de auto zo ver door de veren dat de banden aan de binnenkant te hard sleten.
Bij de QQ moet ik nog even zien of dat noodzakelijk gaat zijn.
Ja bij de dealer, die zit letterlijk bij mijn werk aan de overkant, dat is super makkelijk.Blihi schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 11:29:
[...]
Als het bij de dealer is, wordt de terugroepactie inderdaad meteen uitgevoerd. Gewoon naar vragen.
En hij is al klaar, dus straks einde dag loop ik daar naartoe voordat ik naar huis toe tuf.
Bij mij is melding niet weg te krijgenVanitas1996 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 05:16:
Bedankt! Het is opgelost. Ik moest alleen mijn CarPlay verbinding even beëindigen voordat ik op ‘Ja’ klikte. Dat leek voor de voorwaarden te komen, waarna ik het niet kon accepteren!
Doe je dit terwijl je aan het rijden bent?Thobon schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 21:43:
[...]
Bij mij is melding niet weg te krijgen. Al verschillende dingen geprobeerd. Nu druk ik maar steeds op 'nee'. Irritant, maar verder geen probleem. Over 8 maanden gaat de Kia uit de lease en komt er een vervanger...geen Kia.
Ik had dit ook, maar toen ik het nogmaals kreeg toen ik stilstond bleef hij weg.
Ik heb dit zowel rijdend als stilstaand geprobeerd. Het laden van de voorwaarden duurt erg lang en wordt dan afgebroken met de melding dat ze niet geladen kunnen worden en dan kun je niet ingeven of je akkoord gaat of niet zodat je van de melding af bent. Erg irritant.Ilankroon schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:14:
[...]
Doe je dit terwijl je aan het rijden bent?
Ik had dit ook, maar toen ik het nogmaals kreeg toen ik stilstond bleef hij weg.
Ik heb wel meer irriterende dingetjes met mijn Proceed. Erg jammer, want ik vind het nog wel steeds een mooie auto om te zien en ook het interieur bevalt me nog steeds goed. Maar vooral technische irritaties hebben er voor gezorgd dat ik heb besloten dat mijn volgende leaseauto of privé auto geen Kia meer wordt.
Nou, we hebben de QQ eindelijk in huis. Hij is nog niet helemaal klaar, want de garage was even vergeten de afgesproken vaste voeding naar de trekhaak aan te leggen. Dat wordt komende vrijdag nog gedaan.laredo schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 11:41:
[...]
Ik heb dezelfde Qashqai gehad (oke alleen van voor de facelift) en was daar niet echt heel tevreden over. Ik begreep wel dat 1 jaar na de facelift de motor is vervangen voor een sterker exemplaar. Ook is de radio aanzienlijk geüpgraded. In mijn 2017 versie zat nog geen CarPlay om maar wat te nemen. Nu wel, dus daar zit je veilig mee als je een 2020 versie hebt gekocht. Ga je de automaat niet missen? Of heeft jou QQ dat ook? Ik vind, maar dat is persoonlijk, de Niro veel volwassener rijden dan de QQ. Hoewel de QQ weer een fijnere, hogere zit heeft. Dat mis ik dan weer bij de Niro. Voor alles wat te zeggen en ik heb tien jaar een QQ (eerste model 2012 en toen model 2017) gehad dus kan er over meepratenGeniet van je nieuwe auto, altijd leuk om een andere auto te krijgen!
In vergelijking met de Niro PHEV uit 2018 is de QQ uit 2020 een hele vooruitgang. De auto is significant stiller, ondanks dat de Niro soms elektrisch reed. De QQ maakt gewoon minder geluid. Ook piept hij veel minder naar je. De Kia had nogal last van geluidjeskots.
Qua rijhulpsystemen zijn ze vergelijkbaar, hoewel de lane-assist van de Niro iets comfortabeler was dan die van de QQ. De QQ is meer aan het zoeken tussen de lijnen. Gelukkig kan dat systeem permanent uit. De adaptive cruisecontrol reageert hetzelfde als in de Niro en als voordeel kan deze in de file aan blijven, waar de Niro dit systeem altijd uitschakelde zodra je bijna stil stond.
Die systemen blijven allemaal ook werken als er een aanhanger aan hangt. Dat was bij mijn Niro ook zo, maar er is een jaargang van de Niro waarbij dat niet zo is. Dan werkt helemaal niets meer als er een aanhanger aan hangt, zelfs de cruise-control niet meer.
Ik moet nog wel even wennen aan de overstap naar benzine. Je moet toch weer iets meer met fluwelen voetjes wegrijden en bij het stoplicht ben je zeker niet meer de snelste. Al met al heb ik niet het gevoel dat we spijt gaan krijgen van deze overstap.
PS. De QQ kan zelf inparkeren, dat kon de Niro niet, maar is ook niet echt een optie die je dagelijks gebruikt.
beide met zwaarste accu pakket. Maar de AIR is wel erg kaal (nu Ceed SW DynamicPlusline). Dus via vele wegen probeer ik de EV3 Plus te krijgen. Maar als je bij groot bedrijf werkt, was het lastig om er achter te komen wie deze auto's heeft uitgezocht... Nu hopen dat deze nu reageert en daadwerkelijk wat kan gaan doen.
De EV3 AIR stond in de lijst met een prijs van de PLUS. echter wagenpark beheer (extern) die wil niks. Ons BUM kan niks, en mijn eigen manager heeft nog nooit wat voor mij gedaan (gelukkig dat ie weg gaat).
Maar de EV3 (GTLINE) waar ik in gereden hebt, reed prima. stuk stiller dan mijn Ceed. Alleen wel wat nodige windgeruis bij het voorruit. Normaal zal ik daar niet zoveel last van hebben ivm muziek. Voor de rest vlot genoeg (kan snel sneller als je al 15 jaar in 1 liter blokjes rij
De Elroq reed ansich ook prima. is ook iets groter, maar het blijft van binnen een saaie VOG auto. ook 400 kg zwaarder. Maar alles moet via dat grote scherm, wat niet altijd even praktisch is. Al hebben ze wel een vaste knop naar de rijhulpen. dat wel weer handig. Wel redelijk wat bandenruis.
Ik moet over een kleine 5 jaar zeer waarschijnlijk ook aan een full EV (in plaats van de huidige Sportage HEV GT-Plusline), want iets met overheid en CO2 reductie. Dan ga ik in elk geval heel blij zijn dat we bij ons volledige vrijheid hebben welke auto we gaan rijden en ons relatief hoge leasebudget. Kan ik in elk geval iets uitzoeken wat bij mijn gebruik past.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Kia Sportage. Of ik nu rijd of stil sta, het maakt niet uit. Het laden van de voorwaarden gaat telkens fout, en dan verschijnt er een foutmelding. En de volgende keer staat die melding weer op het scherm. Mega irritant.Thobon schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 23:34:
[...]
Ik heb dit zowel rijdend als stilstaand geprobeerd. Het laden van de voorwaarden duurt erg lang en wordt dan afgebroken met de melding dat ze niet geladen kunnen worden en dan kun je niet ingeven of je akkoord gaat of niet zodat je van de melding af bent. Erg irritant.
Ik heb wel meer irriterende dingetjes met mijn Proceed. Erg jammer, want ik vind het nog wel steeds een mooie auto om te zien en ook het interieur bevalt me nog steeds goed. Maar vooral technische irritaties hebben er voor gezorgd dat ik heb besloten dat mijn volgende leaseauto of privé auto geen Kia meer wordt.
Yamaha MT-09
Gelukkig werkte dat.
Mijn huidige ceed maakt ook genoeg windruis hoorelsinga schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 08:28:
Met een EV ga je meer windgeruis en rolgeluid horen, omdat die dinosap motor niet enkele duizenden keren per minuut ontploft.![]()
Ik moet over een kleine 5 jaar zeer waarschijnlijk ook aan een full EV (in plaats van de huidige Sportage HEV GT-Plusline), want iets met overheid en CO2 reductie. Dan ga ik in elk geval heel blij zijn dat we bij ons volledige vrijheid hebben welke auto we gaan rijden en ons relatief hoge leasebudget. Kan ik in elk geval iets uitzoeken wat bij mijn gebruik past.
Zou toch zeggen dat zonder voorruit, rijwind erger is dan met.Renegade666 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 18:58:
[...]
Mijn huidige ceed maakt ook genoeg windruis hoorEchter dat is erger geworden toen er een vooruit is in gekomen. maar geen last van ofzo.
Maar hij heeft het over een vooruit. Als je altijd achteruit rijdt heb je weinig last van windruis hoor. En ook niet per se een voorruit nodig.stijn1309 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 07:22:
[...]
Zou toch zeggen dat zonder voorruit, rijwind erger is dan met.
Hoe is de proceed om een ‘sleurhut’ te trekken van 1200kg? Zijn er mensen die nog tips hebben? Leuke kiekjes van afgelopen vakanties met de proceed ook welkom
Iemand was je al voorVanitas1996 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 21:41:
Hoe is de proceed om een ‘sleurhut’ te trekken van 1200kg? Zijn er mensen die nog tips hebben? Leuke kiekjes van afgelopen vakanties met de proceed ook welkom
Zie: rCk in "Het grote Kia topic - deel 2"Hij trekt een caravan van ca 1200kg gemakkelijk mee, ook op de Duitse Autobahn een paar flinke klimmetjes gehad en daar trok hij de caravan met gemak met 100 naar boven.
[ Voor 24% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 01-04-2025 15:54 ]
Je zou zeggen dat jij de kiekjes toch wel zou hebben, gezien je naamSjaak_Trekhaak schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 15:53:
[...]
Iemand was je al voor- met de 1.5 motor:
[...]
Zie: rCk in "Het grote Kia topic - deel 2"
Zie mijn eerdere post, en stuur maar PB mocht je meer willen weten. Aankomende zomer gáán we weer naar de F1 camping in Oostenrijk. Ik heb dan ook ervaring met een caravan van 1200kg en dat ging echt prima. Dit jaar hebben we een íets zwaardere, dus ik ben benieuwd.Vanitas1996 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 21:41:
Dit jaar voor het eerst met de Kia Proceed op vakantie naar Italië (Gardameer)!
Zit nu aan het eind van mn 3de jaar in een 5 jarig private lease contract van een Niro EV.
Of ik er oren na heb om boetevrij en met korting over te stappen naar een EV3....
Geen idee wat het addertje is, maar ga maandag even een babbeltje maken.
[ Voor 5% gewijzigd door gremsems op 11-04-2025 08:23 ]
Met het verhogen van electrisch laden en het moeten gaan betalen van wegenbelasting, over welke 2de handse markt voor EV's hebben we het?jongetje schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 08:23:
@gremsems er is geen addertje. Auto's worden steeds duurder en de dealer kan de auto blijkbaar voor een goed bedrag op de 2e hands markt verkopen. Dan verdienen ze daar goed aan en hebben ze een nieuwe auto in de lease.
Ik denk niet dat de dealer het doet omdat hij je zo lief vind en de auto vervolgens in de opslag zet.gremsems schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 08:29:
[...]
Met het verhogen van electrisch laden en het moeten gaan betalen van wegenbelasting, over welke 2de handse markt voor EV's hebben we het?
(En er worden genoeg elektrische wagens verkocht)
[ Voor 5% gewijzigd door jongetje op 11-04-2025 08:31 ]
Daarom heb ik het ook over een addertje.... 🤦🏼♂️jongetje schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 08:31:
[...]
Ik denk niet dat de dealer het doet omdat hij je zo lief vind...
Anyway, thanks for the input. 👍🏼
[ Voor 8% gewijzigd door gremsems op 11-04-2025 08:33 ]
Als je gebruik maakt van private lease ben jij niet diegene die last heeft van restwaarde. Van Mossel heeft dat natuurlijk wel, en vanuit die gedachte zullen ze kijken of ze de KIA Niro EV's eerder uit de lease kunnen halen en kunnen verkopen.gremsems schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 08:32:
[...]
Daarom heb ik het ook over een addertje.... 🤦🏼♂️
Anyway, thanks for the input. 👍🏼
Lijkt me een leuke overweging, en wellicht is er nog onderhandelingsruimte.
Jij hebt een vaste prijs afgesproken, terwijl de kosten voor de dealer enorm oplopen: meer belasting dan begroot en de afschrijving is ook veel hoger dan gepland. Helemaal als jij de volle 5 jaar uitzit en de auto dan 120 tot 150 duizend km op de teller heeft. Elektrische auto's met die km stand raken ze absoluut niet meer kwijt voor het bedrag waarop de lease-offerte ooit gebaseerd is.gremsems schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 08:21:
Werd gisteren gebeld door van Mossel.
Zit nu aan het eind van mn 3de jaar in een 5 jarig private lease contract van een Niro EV.
Of ik er oren na heb om boetevrij en met korting over te stappen naar een EV3....
Geen idee wat het addertje is, maar ga maandag even een babbeltje maken.
Kortom, de dealer wil jouw auto nu terug, zodat ze nog iets van restwaarde kunnen vangen. Jouw nieuwe leasecontract zal ongetwijfeld een stuk prijziger zijn.
Je hebt over het woordje "korting" heen gelezen.Blihi schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 09:44:
[...]
Jij hebt een vaste prijs afgesproken, terwijl de kosten voor de dealer enorm oplopen: meer belasting dan begroot en de afschrijving is ook veel hoger dan gepland. Helemaal als jij de volle 5 jaar uitzit en de auto dan 120 tot 150 duizend km op de teller heeft. Elektrische auto's met die km stand raken ze absoluut niet meer kwijt voor het bedrag waarop de lease-offerte ooit gebaseerd is.
Kortom, de dealer wil jouw auto nu terug, zodat ze nog iets van restwaarde kunnen vangen. Jouw nieuwe leasecontract zal ongetwijfeld een stuk prijziger zijn.
Als ze me aan de telefoon vertellen dat ik minder ga betalen dan mijn huidige premie, en dus ook het woord korting in de mond nemen, dan gaat een nieuwe leasecontract niet prijziger zijn...
Daarnaast heb ik de troef in handen he, als ze de auto willen, prima, maar dan zal daar iets tegenover moeten staan. Anders zit ik rustig de 5 jaar uit. Dat zij dan niks meer aan rest waarde hebben is niet mijn probleem.
Dus prijziger, nope ...
Ik ben benieuwd.
Dank voor de responses! Heb je nog wat met de veren laten doen? Hoorde dat sommige mensen dat ook deden, maar volgens mij is dat niet echt nodig? Of wel?rCk schreef op woensdag 2 april 2025 @ 09:01:
[...]
Je zou zeggen dat jij de kiekjes toch wel zou hebben, gezien je naam![]()
[...]
Zie mijn eerdere post, en stuur maar PB mocht je meer willen weten. Aankomende zomer gáán we weer naar de F1 camping in Oostenrijk. Ik heb dan ook ervaring met een caravan van 1200kg en dat ging echt prima. Dit jaar hebben we een íets zwaardere, dus ik ben benieuwd.
Volgens mij had hij niks laten doen omdat de Proceed wat anders geveerd is dan een stationVanitas1996 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 17:33:
[...]
Dank voor de responses! Heb je nog wat met de veren laten doen? Hoorde dat sommige mensen dat ook deden, maar volgens mij is dat niet echt nodig? Of wel?
Klopt wat @Sjaak_Trekhaak zegt inderdaad. De Ceed familie (zonder GT line) is een stuk losser geveerd, dus die hangt echt in de wielkasten. Met twee volwassenen achterin en bagage stond de neus wel wat meer naar boven, maar achterin nog prima. Ik heb nog wel getwijfeld over die veren, maar dat was achteraf niet nodig.Vanitas1996 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 17:33:
[...]
Dank voor de responses! Heb je nog wat met de veren laten doen? Hoorde dat sommige mensen dat ook deden, maar volgens mij is dat niet echt nodig? Of wel?
Hoop dat je er wat aan hebt, anders kan je altijd nog een berichtje sturen.
Dan heb ik er zo inderdaad voldoende aan! Enkel mijn vrouw en mijn dochtertje op de achterbank, dus dat staat in verhouding tot twee volwassenen gelijk. Als we even de extra bagage voor onze dochtertje meerekenen. Ik zeg natuurlijk niet dat mijn vrouw gelijk staat aan twee volwassenen...rCk schreef op maandag 14 april 2025 @ 16:03:
[...]
Klopt wat @Sjaak_Trekhaak zegt inderdaad. De Ceed familie (zonder GT line) is een stuk losser geveerd, dus die hangt echt in de wielkasten. Met twee volwassenen achterin en bagage stond de neus wel wat meer naar boven, maar achterin nog prima. Ik heb nog wel getwijfeld over die veren, maar dat was achteraf niet nodig.
Hoop dat je er wat aan hebt, anders kan je altijd nog een berichtje sturen.
Dankjewel!
Oei, goede tip, dan gaat ze zeker voorin!Blihi schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 08:03:
Moet jouw vrouw op de achterbank? Mag ze niet voorin? Dat is beter voor de gewichtsverdeling hoor.
Nee, ze gaat naast de kleine (dan 1 jaar en 2 maanden) zitten tijdens de reis!
Welke koelvloeistof moet er in een Kia Ceed met 1.0t motor uit 2020?
In het boekje staat alleen iets doms als "een mengsel van antivries en water".
Mijn monteur is op vakantie momenteel.
Volgens de navigatiedownloadtool is er een versie van maart 2025 beschikbaar.
Echter, na het downloaden geeft het bestand aan dat het een versie van juli 2024 is.
Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018
Ik word wel gespammed met dat die via OTA beschikbaar is, maar daar moet je dan 90 euro voor lappen, vind ik echt zo slecht ;xMitssz schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 15:48:
De versie van aprilDe maart versie is alleen voor CCNC modellen. de Gen5 update moet ook ergens deze periode uitkomen hebben ze beloofd
Via de update site zie ik de nieuwe update nog niet.
Wakkie in "Het grote Kia EV6 topic"
Mijn dealer werkt de navigatie bij zodra onze Kia's voor een onderhoudsbeurt in de werkplaats staan. Onze privé XCeed ondersteunt sowieso geen OTA, dus daar moeten we sowieso met de USB-stick aan de gang om tussendoor nieuwere kaarten en software te laden. Mijn lease Proceed ondersteunt wel OTA en heeft twee updates gehad, maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om jaarlijks te gaan betalen om hem automatisch bij te laten werken.
Parkeren is een vak, geen twee vakken.
Zolang ze het nog via usb stick ondersteunen, zou ik dat idd ook doen.MichelKlok schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 14:55:
Het is tamelijk absurd dat je voor het gemak van het automatisch bijwerken van je navigatiesysteem € 89,00 per jaar mag betalen en dan krijg je maar twee updates per jaar.
Mijn dealer werkt de navigatie bij zodra onze Kia's voor een onderhoudsbeurt in de werkplaats staan. Onze privé XCeed ondersteunt sowieso geen OTA, dus daar moeten we sowieso met de USB-stick aan de gang om tussendoor nieuwere kaarten en software te laden. Mijn lease Proceed ondersteunt wel OTA en heeft twee updates gehad, maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om jaarlijks te gaan betalen om hem automatisch bij te laten werken.
Helaas gaat mijn ceed in augustus weg. Heb eigenlijk geen idee hoe skoda dit doet. Zal wel weer via dealer moeten ben ik bang😅
Staat wel aan gewoon in de settings.
Eerste OTA sinds aanschaf 9 maanden geleden.
Ik zie overigens geen verschil na de update...
Bij Skoda moet je betalen en dan komen ze OTA of 1 a 2 keer per jaar gratis downloaden en via usb inladen: https://updateportal.skoda-auto.com/Renegade666 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 14:59:
[...]
Heb eigenlijk geen idee hoe skoda dit doet. Zal wel weer via dealer moeten ben ik bang😅
Maar verder gewoon offtopic
Het is een Kia Cee'd uit 2017 geworden, met nog net geen 70.000KM op de teller, het is een jonge import.
De Cee'd komt bij Keijzer vandaan, uit de showroom van occasions, de restwaarde van de Mazda is inmiddels al door Keijzer omgezet in een trekhaak.
Gezien ik op het werk al afgesproken had om vrijdag in geval van ophalen in de ochtend thuis te werken, wordt het ophalen morgenmiddag. De leenauto die ik momenteel heb kan ik vanavond terug brengen naar m'n kameraad.
Er zijn wat kleinigheden op de bumpers, maar dat laat ik op termijn wel opknappen.
Tevens zit er nog een standaard radio van Kia in, deze wordt op termijn eveneens omgewisseld, ben er nog niet helemaal uit wat het precies gaat worden. Zit zelf te denken aan een Eonon, daarvoor zal er een 2-din paneel ingezet moeten worden.
Cruise Control ontbreekt vooralsnog, maar ben van plan dat eveneens in te bouwen.
Hieronder een stel snelle foto's van na de proefrit afgelopen zaterdag en screenshot specs...
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/qQ7TLccr1viIGl5W4G1I8fOt.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/aeWOjW5ahP58KwydHJtPaQhb.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/SLLi7UuGKDn9fzMeisYCffQC.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/3ZHLhl10S57xnKc4J2fsdQcE.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/qiBFZdPAma1eAYN6TUr1DQS3.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/mpeKoXZhg3C9Aju81E7myWTQ.jpg?f=user_large)
* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris
90€ is nogal absurd!
Heeft een duivels laadvermogen zie ik🤘remy007 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 08:34:
Ook ik meld me alvast, morgenmiddag de vervanging van de Mazda 323F uit 1997 (met 325.500KM op de teller) ophalen bij Keijzer in Helmond.
Het is een Kia Cee'd uit 2017 geworden, met nog net geen 70.000KM op de teller, het is een jonge import.
De Cee'd komt bij Keijzer vandaan, uit de showroom van occasions, de restwaarde van de Mazda is inmiddels al door Keijzer omgezet in een trekhaak.
Gezien ik op het werk al afgesproken had om vrijdag in geval van ophalen in de ochtend thuis te werken, wordt het ophalen morgenmiddag. De leenauto die ik momenteel heb kan ik vanavond terug brengen naar m'n kameraad.
Er zijn wat kleinigheden op de bumpers, maar dat laat ik op termijn wel opknappen.
Tevens zit er nog een standaard radio van Kia in, deze wordt op termijn eveneens omgewisseld, ben er nog niet helemaal uit wat het precies gaat worden. Zit zelf te denken aan een Eonon, daarvoor zal er een 2-din paneel ingezet moeten worden.
Cruise Control ontbreekt vooralsnog, maar ben van plan dat eveneens in te bouwen.
Hieronder een stel snelle foto's van na de proefrit afgelopen zaterdag en screenshot specs...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zekers, over 4 weken mee naar haar eerste metal festival in Duitsland
Vandaag de stootrand voor in de garage en milieusticker voor Duitsland binnen gekegen.
Beide waren gisteren besteld.
Stootrand voor in de garage, wat is dat?remy007 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 23:39:
[...]
Zekers, over 4 weken mee naar haar eerste metal festival in Duitsland...
Vandaag de stootrand voor in de garage en milieusticker voor Duitsland binnen gekegen.
Beide waren gisteren besteld.
Ik heb een garage aan huis, parkeer ook al sinds 11 jaar binnen, ideaal in de winter.
Dit is denk ik ook de reden dat de Mazda het deels zo lang heeft uitgehouden.
De stootrand is ter voorkoming van beschadigingen aan de lak van de Kia... de Mazda had al enige schade, daar was het niet zo heel spannend meer.
Ga het straks aanbrengen als de Kia hier is, dan weet ik hoe en waar de raakvlakken van de portieren zijn in de garage.
:strip_exif()/f/image/SRrL92tUWmactZ8sFkdSUZ5s.jpg?f=fotoalbum_medium)
Voor nog geen 20 euro hopelijk een prima investering om de lak nog lang goed te laten...
[ Voor 8% gewijzigd door remy007 op 16-05-2025 11:26 ]
Oh, dat noemden wij in de vorige eeuw 'portierstrips'remy007 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 11:25:
[...]
Ik heb een garage aan huis, parkeer ook al sinds 11 jaar binnen, ideaal in de winter.
Dit is denk ik ook de reden dat de Mazda het deels zo lang heeft uitgehouden.
De stootrand is ter voorkoming van beschadigingen aan de lak van de Kia... de Mazda had al enige schade, daar was het niet zo heel spannend meer.
Ga het straks aanbrengen als de Kia hier is, dan weet ik hoe en waar de raakvlakken van de portieren zijn in de garage.
[Afbeelding]
Voor nog geen 20 euro hopelijk een prima investering om de lak nog lang goed te laten...
Welke versie heb je nu?Ladykiller007 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 22:16:
Vandaag de update uitgevoerd via een stick, ging prima. Echter geen nieuwe functies gezien, beetje jammer!
90€ is nogal absurd!
Dit is een update van juli 2024, de meest recente volgens de Kia Navigator-tool voor Windows.
Hmm apart weerChiMan schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 09:51:
[...]
Dit is een update van juli 2024, de meest recente volgens de Kia Navigator-tool voor Windows.
Why? Je hebt nu toch ook AA of AC? De interne navigatie is sws niet al te best dus gebruik ik echt nooit.Sjaak_Trekhaak schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 15:41:
Ja inderdaad, er lijkt nog geen nieuwere te zijn. Volgende auto toch maar met Google Maps geïntegreerd zoeken
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ik gebruik in mijn Sportage Android met AndroidAuto, maar mijn vrouw gebruik Apple, met CarPlay.
Nu vind ik het onhandig steeds kabeltjes te switchen.
Gebruikt iemand een oplossing hiervoor?
Ik las dat AAWireless-2 wellicht zou kunnen werken, maar op de site staat dat deze alleen Android ondersteunt.
Nee dat gaat niet werken omdat de AAWireless-2 alleen Android Auto ondersteunt. Je moet een dongle hebben die beide kan ondersteunen. Je kan bijvoorbeeld kijken naar de Carlinkit 5.0, te vinden op bol.com: https://www.bol.com/nl/nl...00-2air/9300000151556114/ > uiteraard op ome alie veel goedkoper te krijgen. Ik heb zelf geen ervaring met dongles die beide aankunnen aangezien ik alleen AA gebruik. Ik heb zelf deze: https://www.amazon.nl/dp/...onn_dt_b_fed_asin_title_1 > deze werkt tot op heden supergoed en snel en kan kennelijk ook Apple Carplay (wist ik niet eensBulkyBear schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 07:50:
Vraagje:
Ik gebruik in mijn Sportage Android met AndroidAuto, maar mijn vrouw gebruik Apple, met CarPlay.
Ik las dat AAWireless-2 wellicht zou kunnen werken, maar op de site staat dat deze alleen Android ondersteunt.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Dat is ook zo! Ik heb dat nog nooit gebruikt, toch maar eens doen hahaha.renzo4000 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 18:10:
[...]
Why? Je hebt nu toch ook AA of AC? De interne navigatie is sws niet al te best dus gebruik ik echt nooit.
Er schijnt dit jaar een AAwireless2plus te komen die dat wel ondersteund.BulkyBear schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 07:50:
Vraagje:
Klopt, sterker nog nu te bestellen en wordt naar verwachting in juli geleverd voor ongeveer €36: https://www.indiegogo.com...ss-carplay-android-auto#/GrasshopperNL schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 13:00:
[...]
Er schijnt dit jaar een AAwireless2plus te komen die dat wel ondersteund.
https://www.gsmpunt.nl/un...gNqzDg46A8aIaAs-sEALw_wcBGrasshopperNL schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 13:00:
[...]
Er schijnt dit jaar een AAwireless2plus te komen die dat wel ondersteund.
Wel wat duurder zie ik
Dat is van een ander merk.Ilankroon schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 08:56:
[...]
https://www.gsmpunt.nl/un...gNqzDg46A8aIaAs-sEALw_wcB
Wel wat duurder zie ik
Ja, Buddi. die heeft zowel android als apple.
Dan heeft Keijzer woensdag de tijd om er goed naar te kijken en met oplossingen te komen.
Dit zijn vooral wat interieur gerelateerde dingen:
- Gordelbevestigingspunt bestuurder blijft prima zitten, maar popt er niet uit bij los willen maken.
- Raambedieningspaneel bestuurder daarvan werkt de bediening achterramen niet.
- Brilhouder in het dak valt uit zichzelf open, sluitingsmechanisme in de linkerhoek is niet goed.
- Rubbers rondom 3 portieren die niet goed vast zitten.
Verder blijkt dat de brandstoftank dop van buitenaf te bereiken is (op zich prima, er zijn er meer zonder binnenuit ontgrendeling), maar is de huidige dop niet voorzien van een vergrendelingsmechanisme (sleutel).
Dus ook verzocht om een afsluitbare tank dop, gezien de Kia aankomend Pinksterweekend in Gelsenkirchen een weekend lang buiten geparkeerd staat.
Verder heb ik het liever afgesloten dan open, gewoon ook voor de veiligheid...
Heb er op zich niets op tegen om dit zelf te bekostigen, dus zie wel wat het wordt.
Verder heb ik inmiddels wat schoonmaak acties in de CD zelf uitgevoerd, waaronder met een 'wondersponsje' een deel de voetvegen alvast kunnen verwijderen. Gezien het zaterdag regende en ik de Kia zelf in de garage heb staan, kon ik hier makkelijk mee aan de slag. Echter om de rechter kant te kunnen doen... dan moet er wat meer ruimte zijn en dus buiten... wordt vervolgt...
Verder heeft het middenconsole bakje/armleuning een klein scheurtje in de bekleding bovenop, merk je alleen op de zonnige dagen en dan ook nog door vanuit een specifieke hoek te kijken...
Besloten om dit te laten voor wat het is, gezien hiervoor de volledige console unit vervangen moet worden. Inmiddels een goedkope oplossing hiervoor gevonden en ontvangen (via Etsy):
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/tgYdFeHSermjKwFlx9GSovWB.jpg?f=user_large)
En zo ziet het eruit van bovenaf in de CD:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/jK9VkY2lYER0LQ52thp78ZwK.jpg?f=user_large)
Verder nog met mijn kameraad die de CD na de garantie periode van Keijzer in onderhoud krijgt al wat besproken om de CD wat aanpassingen te geven:
- Cruise Control inbouwen
- 12v in de kofferbak
- Extra USB laadpunten in de cabine
- Stock radio vervangen met navigatie systeem
Tijdens de wettelijke garantie periode bij Keijzer rijdt ik de CD zoveel mogelijk as-is, zonder te veel technische modificaties.
Wellicht dat ik over drie weken toch weer even in de Proceed stap, mijn collega neemt hem van mij over, maar ik mag niet gecombineerd met de caravan naar Italië rijden met de XC60, dus dat moet ik dan nog even met "zijn" Proceed doen!
Tot ziens!
Dank!KilljoyNL schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 16:54:
@Vanitas1996 Gefeli met je promotie en blijf voorzichtig rijden
:strip_exif()/f/image/tzUfKMDuo1crtfeGwwUm5388.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik had in dit vakje van alles neergelegd waaronder een pasje. Nu ben ik dat pasje kwijt en vermoed ik dat deze ergens naar achteren is geschoven. Iemand een idee of en hoe je daar bij zou kunnen komen? Heb al naar de panelen die naast je voeten staan gekeken maar daar durf ik ook niet zo hard aan te trekken. Het is een Kia Ceed Gt line uit 2024.
Ik heb dit ook een keer gehad.. tankpas kwijt, overal gezocht.. nieuwe besteld en ineens lag ie weer in het bakje... Je gaat toch erg aan jezelf twijfelenStimst schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 21:33:
Pasje kwam vanzelf weer terug…. Zat mischien tegen de bovenkant aan, ik heb echt geen flauw idee. Is iig opgelost.
Wanneer ik de app open, zie ik nog steeds alleen de update van 31 maart 2025 voor ccNC.
Is nog niet uit... terwijl ze zeiden april dacht ik.ChiMan schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 08:40:
Weet iemand of de nieuwste navigatie update ook als USB-download beschikbaar is voor Gen5-modellen?
Wanneer ik de app open, zie ik nog steeds alleen de update van 31 maart 2025 voor ccNC.
Heb mijn auto nu bijna een jaar en OTA alles geactiveerd maar nog nooit een update voorbij zien komen.