Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-09 20:06
Sinds deze week ziet Android Auto er wat anders uit in mijn Proceed, een verbetering als je het mij vraagt. Vandaag zat ik er wat mee te prutsen en zag ik opeens dat het nu eindelijk mogelijk is om Google Maps fatsoenlijk fullscreen weer te geven :) Dit doe je door nogmaals op het Maps icoon te tikken als je Maps al weergeeft naast een andere app.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/q7eHSO8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:14
Wutroe schreef op zondag 12 februari 2023 @ 19:41:
Sinds deze week ziet Android Auto er wat anders uit in mijn Proceed, een verbetering als je het mij vraagt. Vandaag zat ik er wat mee te prutsen en zag ik opeens dat het nu eindelijk mogelijk is om Google Maps fatsoenlijk fullscreen weer te geven :) Dit doe je door nogmaals op het Maps icoon te tikken als je Maps al weergeeft naast een andere app.

[Afbeelding]
Ja klopt, heb ik ook sinds ruim een mand ;) renzo4000 in "Het grote Kia topic - deel 2"

Het betreft de Coolwalk update vanuit AA. Let wel, nog niet iedereen heeft deze update. Dit wordt stapsgewijs uitgerold onder de gebruiker en wordt serverside toegekend (het heeft dus geen zin om zelf vage versies te installeren).

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wutroe
Ik zat al te zoeken of er eerder over gepost was, maar kon niet wat vinden. Jij was me dus toch weer te snel af ;) Mooie update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Wutroe schreef op zondag 12 februari 2023 @ 20:48:
Ik zat al te zoeken of er eerder over gepost was, maar kon niet wat vinden. Jij was me dus toch weer te snel af ;) Mooie update!
Haha lol, ook niet helemaal eerlijk aangezien ik beta tester ben voor AA. Dus had iets eerder toegang tot Coolwalk ;).

Maar inderdaad een fijne update. Beetje jammer dat het voor mij bijna 3 jaar heeft geduurd om het maximale scherm te kunnen benutten met AA :(

Afgelopen vrijdag met de EV6 proefgereden en die heeft een 12'3 inch scherm en dan lijkt 10'25 ineens weer "klein" terwijl dat 3 jaar gelden nog bovengemiddeld groot was...de tijd gaat snel!

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:37

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Heeft er iemand ervaring met de non-jbl speakers in de standaard dymanicline van de Niro? Ik heb helaas niet de luxe de variant te bestellen maar bij geen enkele dealer vind je de variant zonder JBL.

Ik ben wel benieuwd tot hoe verre ze slechter klinken. In mijn vorige Ford focus was namelijk de standaard versie al een dikke prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:43

Quad

Doof

Als het dezelfde speakers zijn als in de vorige Niro, dan zijn ze prima.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:37
Luchtbakker schreef op zondag 12 februari 2023 @ 21:46:
Heeft er iemand ervaring met de non-jbl speakers in de standaard dymanicline van de Niro? Ik heb helaas niet de luxe de variant te bestellen maar bij geen enkele dealer vind je de variant zonder JBL.

Ik ben wel benieuwd tot hoe verre ze slechter klinken. In mijn vorige Ford focus was namelijk de standaard versie al een dikke prima.
Ja ik, niks mis mee. Alleen CarPlay gooit roet in het eten, volume veel zachter dan op DAB radio. Geluid zelf is echt goed te noemen.
Beter dan in mijn 2019 Focus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:13
Ook ik ben erg tevreden over het geluid van de speakers uit de Niro ‘23 versie. Ik luister veel radio 1 een YouTube music, zowel praatprogramma’s als dance muziek zijn goed te doen en prima te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

pixels66 schreef op zondag 12 februari 2023 @ 22:06:
[...]

Ja ik, niks mis mee. Alleen CarPlay gooit roet in het eten, volume veel zachter dan op DAB radio. Geluid zelf is echt goed te noemen.
Beter dan in mijn 2019 Focus.
Beter dan je 2019 focus? Dat beloofd wat. Ik was echt enorm verrast hoe goed de speakers van de focus waren, ik had ook het 2019 model.

Ik ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:35
Dit moet je doen om full screen te krijgen met AA.
-Laatste update in je infotainment
-onder mobiele connectie instellen > project instellingen > AA > split screen uitzetten (2de vinkje)
En je bent klaar..

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladykiller007
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09 15:14
pixels66 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 19:13:
[...]

Zeker, ff foto voor je gemaakt maar de foto overbelicht het kenteken nogal. Die is in real life dus gewoon goed leesbaar.

Hier gekocht:
https://www.amazon.de/-/nl/dp/B07VJMLLXJ

[Afbeelding]
Nog steeds tevreden met de lampjes?
Dan ga ik ze ook ff bestellen :)

Zijn de lampjes van de kofferbak ook led?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
Ladykiller007 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 09:30:
[...]

Nog steeds tevreden met de lampjes?
Dan ga ik ze ook ff bestellen :)

Zijn de lampjes van de kofferbak ook led?
Zeker nog tevreden mee! De kofferbak binnenzijde moet ik nog led voor zoeken en bestellen.
Luchtbakker schreef op maandag 13 februari 2023 @ 07:06:
[...]

Beter dan je 2019 focus? Dat beloofd wat. Ik was echt enorm verrast hoe goed de laatste speakers van de focus waren, ik had ook het 2019 model.

Ik ben erg benieuwd!
Ja 2019 Focus. Die had geen slecht geluid maar de Kia vind ik daar net wat beter in. Maar nogmaals, als je Apple gebruikt gooit CarPlay qua volume wat roet in het eten. Geen idee hoe Android dat doet maar ik denk dat Android deze ronde wel wint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:26

Arno

PF5A

Ladykiller007 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:53:
Kon niet laten om even snel langs de dealer te gaan….[Afbeelding]
Thnx voor de foto, nu weet ik ook hoe de auto die ik besteld heb er uit gaat zien :D

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

@pixels66 kwestie van geluid wat hoger zetten toch? Of onderdrukt het ook actief bepaalde toonhoogtes en klanken?

Het klinkt een beetje zoals in een golf uit 2016 wat ik had. Die had ook onderdrukking met carplay.

[ Voor 30% gewijzigd door Luchtbakker op 13-02-2023 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
renzo4000 schreef op zondag 12 februari 2023 @ 21:08:
[...]

Haha lol, ook niet helemaal eerlijk aangezien ik beta tester ben voor AA. Dus had iets eerder toegang tot Coolwalk ;).

Maar inderdaad een fijne update. Beetje jammer dat het voor mij bijna 3 jaar heeft geduurd om het maximale scherm te kunnen benutten met AA :(

Afgelopen vrijdag met de EV6 proefgereden en die heeft een 12'3 inch scherm en dan lijkt 10'25 ineens weer "klein" terwijl dat 3 jaar gelden nog bovengemiddeld groot was...de tijd gaat snel!
Same here, mijn Proceed is inmiddels ook al 3 jaar en 1 maand oud. Nou ja toch nog 1 à 2 jaar plezier van.

Heb wel een keer in de EV6 gezeten en het vergelijk qua hoofdruimte met een Proceed ging helaas wel op; zelfs in zo'n grote auto viel me het niet enorm mee. Was wel een uitvoering met elektrische verstelbare stoelen en schuif/kanteldak (weet niet of een EV6 die zaken standaard heeft). Wat vond je er verder van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Luchtbakker schreef op maandag 13 februari 2023 @ 10:23:
@pixels66 kwestie van geluid wat hoger zetten toch? Of onderdrukt het ook actief bepaalde toonhoogtes en klanken?

Het klinkt een beetje zoals in een golf uit 2016 wat ik had. Die had ook onderdrukking met carplay.
Laat ik het zo zeggen, het Max volume (45) is gewoon erg zacht. schakel je over op radio dan knalt het geluid je om de oren, zeg maar standje “amper vol te houden”.

Ps: op de Toyota Auris na is dit wel de fijnste auto overall die ik ooit gekocht heb. Bizar zuinig, comfortabel, luxe. Eigenlijk heeft ie alles wat ik wil behalve goed zicht naar achteren😂

[ Voor 16% gewijzigd door pixels66 op 13-02-2023 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Bij mij is 45 toch wel echt niveau tinnitus, zowel DAB als Carplay?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Arno schreef op maandag 13 februari 2023 @ 11:52:
Zal dan vast een instelling in de iPhone zijn maar ik kan het niet vinden. Zo heb ik ook last van echo met bellen, dat hoor je ook vaker, maar niet altijd. Het audio gedeelte is in elk geval niet ideaal. Alles met de meest recente software overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Arno schreef op maandag 13 februari 2023 @ 11:52:
Carplay heb ik niet, maar gewoon DAB, ja, dan ben je zo doof als een kwartel als je hem daar op moet hebben.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:04
Zojuist bericht gehad van de dealer, er is een chassisnummer en eind februari / begin maart rij ik naar verwachting in de nieuwe Proceed! het is de 1.5 T-GDi DCT7 GT plusline met schuif/kanteldak in Dark Penta Metal. Auto is zo'n jaar geleden door de dealer in bestelling geplaatst, in juni heeft onze leasemaatschappij de bestelling overgenomen.

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Wutroe schreef op maandag 13 februari 2023 @ 10:41:
[...]

Same here, mijn Proceed is inmiddels ook al 3 jaar en 1 maand oud. Nou ja toch nog 1 à 2 jaar plezier van.

Heb wel een keer in de EV6 gezeten en het vergelijk qua hoofdruimte met een Proceed ging helaas wel op; zelfs in zo'n grote auto viel me het niet enorm mee. Was wel een uitvoering met elektrische verstelbare stoelen en schuif/kanteldak (weet niet of een EV6 die zaken standaard heeft). Wat vond je er verder van?
De EV6 is een grote auto maar als je er eenmaal in zit lijkt het een flinke hatchback(je zit dus nog steeds best laag). Maar ook de EV6 heeft het lage dak probleem (en ik reed een versie zonder panoramadak) en er is niet veel hoofdruimte.

Qua rijden was het gewoon goed, het directe koppel op elk moment van de elektromotoren is erg lekker. Je merkt wel dat je met een zware auto onderweg bent maar het rijdt wel allemaal erg goed. Ik vond echter de praktische ruimte wat tegenvallen en dan met name de kofferbak. We willen ook graag op vakantie met de hond en dan is die kofferbak niet al te groot en je hebt een enorme aflopende daklijn (niet zo erg als de proceed maar wel dat idee).

A.s. vrijdag dus met de Sportage Hybrid rijden. Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat. Lijkt me ook een heerlijke auto en dan met net iets meer praktische kofferbakruimte en meer interieurruimte (lees oa hoofdruimte) om je heen. Daarnaast maakt het onderaan de streep netto voor mij niet zoveel uit met onze leaseregeling dus kies ik liever nog een paar jaartjes voor benzine tanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed!
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-09 12:30

Ed!

pixels66 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 11:54:
[...]

Zal dan vast een instelling in de iPhone zijn maar ik kan het niet vinden. Zo heb ik ook last van echo met bellen, dat hoor je ook vaker, maar niet altijd. Het audio gedeelte is in elk geval niet ideaal. Alles met de meest recente software overigens.
Welke app gebruik je om muziek af te spelen? Bij Spotify heb je bijvoorbeeld de keuze in de app voor het volume (Hard / Normaal / Zacht). Dit is te vinden bij het tandwieltje -> Afspelen -> Volume -> Hard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:10
Oef. De voorlopige leverdatum voor mijn (via de LM) bestelde Niro HEV DynamicPlusLine Interstellar Gray valt erg tegen. Leverdatum staat nu op 24-1-2024.
Dit kan alleen maar mee gaan vallen zou ik denken.
Luchtbakker schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 15:34:
[...]
Welke levertijd hebben ze jou gegeven?
Ik heb hem eind december besteld, en de levertijd is nu 2x vervroegd. Nu wordt hij halverwege Maart al verwacht.

[ Voor 40% gewijzigd door GrasshopperNL op 13-02-2023 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Duke
  • Laatst online: 28-08 08:15

The_Duke

ho gek!

homemix25 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 13:35:
Zojuist bericht gehad van de dealer, er is een chassisnummer en eind februari / begin maart rij ik naar verwachting in de nieuwe Proceed! het is de 1.5 T-GDi DCT7 GT plusline met schuif/kanteldak in Dark Penta Metal. Auto is zo'n jaar geleden door de dealer in bestelling geplaatst, in juni heeft onze leasemaatschappij de bestelling overgenomen.
Dat is mooi nieuws! Ik heb op het panoramadak na exact dezelfde configuratie in bestelling staan die mij eind februari na vele malen uitstel is beloofd, morgen maar weer eens navraag doen bij de lm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-09 22:36
renzo4000 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 15:20:
[...]
A.s. vrijdag dus met de Sportage Hybrid rijden. Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat. Lijkt me ook een heerlijke auto en dan met net iets meer praktische kofferbakruimte en meer interieurruimte (lees oa hoofdruimte) om je heen. Daarnaast maakt het onderaan de streep netto voor mij niet zoveel uit met onze leaseregeling dus kies ik liever nog een paar jaartjes voor benzine tanken.
Het is wel minder sportief dan een CEED, maar het comfort is beter. Ik heb echter wel een comfortabele CEED (16 inch velgen, dynamicplusline) en proefgereden met een Sportage GT Plusline. Dit was een plug-in hybride dus wel wat zwaarder dan de normale HEV welke ik besteld heb. Redenen voor mij om voor de Sportage te gaan is dat deze net wat meer beenruimte voorin heeft met de maxi cosi. Kofferbak is 20cm minder diep, maar weer wat hoger. De auto is door het hybride systeem ook mooi vlot, invoegen etc is zo gepiept.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

GrasshopperNL schreef op maandag 13 februari 2023 @ 16:58:
Oef. De voorlopige leverdatum voor mijn (via de LM) bestelde Niro HEV DynamicPlusLine Interstellar Gray valt erg tegen. Leverdatum staat nu op 24-1-2024.
Dit kan alleen maar mee gaan vallen zou ik denken.

[...]
Zonder grappen, ligt het niet hier aan?
Een schip vol auto's in vlammen op: https://www.nu.nl/298235/...ip-vol-autos-in-oman.html

[ Voor 3% gewijzigd door Luchtbakker op 13-02-2023 19:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrasshopperNL
Luchtbakker schreef op maandag 13 februari 2023 @ 19:23:
[...]

Zonder grappen, ligt het niet hier aan?
Een schip vol auto's in vlammen op: https://www.nu.nl/298235/...ip-vol-autos-in-oman.html
Over het algemeen worden de Kia's verscheept vanaf Pyeongtaek naar Rotterdam of Antwerpen heb ik begrepen.
Met schepen zoals deze: https://www.vesselfinder.com/vessels/details/9669031

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Ed! schreef op maandag 13 februari 2023 @ 16:55:
[...]

Welke app gebruik je om muziek af te spelen? Bij Spotify heb je bijvoorbeeld de keuze in de app voor het volume (Hard / Normaal / Zacht). Dit is te vinden bij het tandwieltje -> Afspelen -> Volume -> Hard.
Spotify, en inderdaad had ik die optie al gevonden en dat maakt het wel wat beter.

Blijft die echo met bellen nog over en dat is echt niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
renzo4000 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 15:20:
[...]

De EV6 is een grote auto maar als je er eenmaal in zit lijkt het een flinke hatchback(je zit dus nog steeds best laag). Maar ook de EV6 heeft het lage dak probleem (en ik reed een versie zonder panoramadak) en er is niet veel hoofdruimte.

Qua rijden was het gewoon goed, het directe koppel op elk moment van de elektromotoren is erg lekker. Je merkt wel dat je met een zware auto onderweg bent maar het rijdt wel allemaal erg goed. Ik vond echter de praktische ruimte wat tegenvallen en dan met name de kofferbak. We willen ook graag op vakantie met de hond en dan is die kofferbak niet al te groot en je hebt een enorme aflopende daklijn (niet zo erg als de proceed maar wel dat idee).

Die indruk m.b.t. de ruimte had ik ook al. Ik kan me prima redden in de Proceed, maar een beetje meer ruimte in de volgende auto is wel prettig. Dus dan valt ie denk ik toch af. Daar helpt die achterkant overigens ook niet bij ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 06:59
Vandaag een belletje van Kia Purmerend:

Eind volgende week mijn ceed sportswagon gt-line ophalen…. Besteld eind mei 2022
Ben benieuw. Rij nu een clio estate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakas
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 27-06-2024
Dazzie schreef op maandag 13 februari 2023 @ 22:29:
Vandaag een belletje van Kia Purmerend:

Eind volgende week mijn ceed sportswagon gt-line ophalen…. Besteld eind mei 2022
Ben benieuw. Rij nu een clio estate
Dan ben ik benieuwd naar jouw ervaring. Ik ga eind april van Clio Estate naar de Ceed Sportswagon GT-line 1.5 GDI. Welke kleur heb je besteld? Ik ben voor de Orange Fusion gegaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Sakas op 14-02-2023 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:04
Weten jullie of een proceed ‘23 (1.5 dct gt-plusline) standaard met of zonder trekhaakvoorbereiding wordt geleverd?

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 06:59
Ja ben zelf ook benieuwd 😂
Dark penta heb ik gekozen
Sakas schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 13:10:
[...]

Dan ben ik benieuwd naar jouw ervaring. Ik ga eind april van Clio Estate naar de Ceed Sportswagon GT-line 1.5 GDI. Welke kleur heb je besteld? Ik ben voor de Orange Fusion gegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

12 maanden + 1 week na de bestelling mag ik mijn auto ophalen. Alleen niet de oorspronkelijke order want die is nog niet in productie. 8)7

De 23e februari gaat het dan eindelijk gebeuren. :9

Overigens zei de dealer (Kia van Mossel Hengelo) dat hij vorig jaar voor de Ceed SW het gehele jaar geen auto met DCT heeft afgeleverd, en dat ze nu pas binnen beginnen te druppelen.

[ Voor 32% gewijzigd door Quad op 15-02-2023 12:16 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Griffx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-07 09:52
Het duurde even maar hij is er.

Later meer foto's als hij gewrapt is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F0vORZ-wXB52MvZxH28IkeQRwj4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VzXOQ7YXPRyrXvxMDUqSVd2R.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/72zo4h3c21WILwwv6EZf-x6EFnA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VO9xqElsJvKoKjsjkPxJeKIY.jpg?f=fotoalbum_large

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Naar welke kleur wrap je die? Blue Flame is echt zelf al een gave kleur B)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Griffx
Arno schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 13:12:
Naar welke kleur wrap je die? Blue Flame is echt zelf al een gave kleur B)
Al het chrome zal nog zwart gewrapt worden.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelKlok
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 05-09 11:57
Griffx schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:54:
Het duurde even maar hij is er.

Later meer foto's als hij gewrapt is.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Eindelijk!

Parkeren is een vak, geen twee vakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Griffx schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 13:29:
[...]

Al het chrome zal nog zwart gewrapt worden.
Ik vind het zonde van het geld, staat prima met Chrome. Maar het is jou auto, dusja,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
Renegade666 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 16:29:
[...]

Ik vind het zonde van het geld, staat prima met Chrome. Maar het is jou auto, dusja,
Dit voegt echt precies niks toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:25
Bij de sportage is er een aantal pakketten mogelijk, ik vind alleen weinig foto’s van hoe het geheel uit komt te zien .

Het protection pack lijkt me wel wat

En ik ben ook wel benieuwd hoe het design pack uitziet. Al lijken mij wat extra strips niet direct een meerwaarde

De beide opties voor treeplanken lijken me ook wat overkill.

Maar mocht er iemand wat foto’s willen delen, hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indoow
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-01 14:53
Quad schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:50:
12 maanden + 1 week na de bestelling mag ik mijn auto ophalen. Alleen niet de oorspronkelijke order want die is nog niet in productie. 8)7

De 23e februari gaat het dan eindelijk gebeuren. :9

Overigens zei de dealer (Kia van Mossel Hengelo) dat hij vorig jaar voor de Ceed SW het gehele jaar geen auto met DCT heeft afgeleverd, en dat ze nu pas binnen beginnen te druppelen.
Dat belooft veel goeds, deze week de ceed sw mhev dct besteld. Kia dealer in Amersfoort zei dat levertijd 8-9 maanden was, toch maar rekening houden met een langere periode ben ik bang.

Andere mensen ervaringen met de levering van de mhev dct?

[ Voor 4% gewijzigd door indoow op 15-02-2023 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
pixels66 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 19:31:
[...]

Dit voegt echt precies niks toe.
Tjah, ik weet dat we geen mening meer mogen hebben hier, maar doe het wel...

Ga wat nuttigs doen man.. jouw reactie voegt nog minder toe.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Griffx
Renegade666 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 20:47:
[...]

Tjah, ik weet dat we geen mening meer mogen hebben hier, maar doe het wel...

Ga wat nuttigs doen man.. jouw reactie voegt nog minder toe.
Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur, is niets mis mee d:)b

Op de weg terug vanuit Helmond richting Rotterdam, in de file onwijs veel leuke reacties gehad.

Uitlevering was super netjes, vrouw een bosje bloemen, en de verkoper nam echt de tijd, aangezien het mijn eerste automaat is samen met de verkoper een rit gemaakt, de automaat bevalt mij prima _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mBElvYI9LD_00Ui4X0IQ_9zbkIU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qjQuqzU5hryutDOxYSuJvvbH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door Griffx op 16-02-2023 13:13 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelKlok
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 05-09 11:57
@Griffx Gefeliciteerd! Ik kan me nog herinneren dat je behoorlijk lang hebt moeten wachten (een understatement). De mijne heeft dezelfde kleur, maar in de bijna 6.000 km die ik nu heb gereden, heb ik niet echt reacties gehad. De automaat is inderdaad prima. Mijn referentie is de DSG in de Octavia (mijn vorige leaseauto) en ik vind de DCT in deze Proceed beter. Hij pakt beter op, is alerter als je wilt inhalen. Alleen bij het wegrijden resulteert teveel gas geven in een, voor mijn gevoel, langere slip van de koppeling. Dus rustig wegrijden is het devies.

Parkeren is een vak, geen twee vakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Je hebt ook echt fantastische velgen eronder. Dikke bak!

Die van mij posten volgende week heeft weinig zin zo, zo'n saaie Dynamicplusline.. ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Quad op 15-02-2023 21:26 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
Griffx schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 20:59:
[...]

Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur, is niets mis mee d:)b

Op de weg terug vanuit Helmond richting Rotterdam, in de file onwijs veel leuke reacties gehad.

Uitlevering was super netjes, vrouw een bosje bloemen, en de verkoper nam echt de tijd, aangezien het mijn eerste automaat is, samen met de verkoper een rit gemaakt, de automaat bevalt mij prima _/-\o_

[Afbeelding]
Sommige denken daar anders over🤔

Ik vind het zo een dikke bak.🤘

@Quad
Mijn Ceed sw lijkt zo ook erg saai😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Quad schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 21:26:
Die van mij posten volgende week heeft weinig zin zo, zo'n saaie Dynamicplusline.. ;)
Technisch is die vrijwel hetzelfde als een duurder model :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ladykiller007
Nog 1 nachtje slapen :D

• Quad

Quad

Doof

Arno schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:01:
[...]
Technisch is die vrijwel hetzelfde als een duurder model :)
Klopt. DynamicPlusLine is in specificaties hetzelfde als de GT-Line bij de Ceed SW, behalve visuele kenmerken. Paste hier helaas niet in budget, anders had ik voor de handgeschakelde versie moeten kiezen.

Functie boven uiterlijk vertoon dus maar. :)

PVOutput☀️

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:10
Quad schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:50:
[...]

Klopt. DynamicPlusLine is in specificaties hetzelfde als de GT-Line bij de Ceed SW, behalve visuele kenmerken. Paste hier helaas niet in budget, anders had ik voor de handgeschakelde versie moeten kiezen.

Functie boven uiterlijk vertoon dus maar. :)
dynamicplusline ziet er nog steeds dikke prima uit, zeker met een leuk kleurtje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

jessy100 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:54:
dynamicplusline ziet er nog steeds dikke prima uit, zeker met een leuk kleurtje
Het is een prima model met aardige opties. GT(plus)line zijn vooral leuke dingen als eyecandy. Al ben ik wel erg blij met de zwarte hemelbekleding ;)

Jeremy Clarkson

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Arno schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 10:05:
[...]
Het is een prima model met aardige opties. GT(plus)line zijn vooral leuke dingen als eyecandy. Al ben ik wel erg blij met de zwarte hemelbekleding ;)
Voor mij maakt de eye candy de auto :D. Bij de Proceed is de DCT7 GT-PlusLine ook de enige die standaard op de 18" staat, naast de GT zelf. Dat smoelt al anders :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ooltje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 04-09 11:37
ooltje schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 18:37:
[...]

Mooi nieuws!

Zelf zojuist de Kia Ceed Sportswagon 1.5 T-GDi DCT GT-PlusLine besteld, levering Q4-2023 :+
Als het tegen zit komt die 2024 en heb je meerdere prijsstijgingen aan je broek.
Onder voorbehoud te horen gekregen dat deze waarschijnlijk eind maart klaar staat. Dus aanzienlijk eerder dan aangegeven levering van Q4.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
ooltje schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 10:15:
[...]

Onder voorbehoud te horen gekregen dat deze waarschijnlijk eind maart klaar staat. Dus aanzienlijk eerder dan aangegeven levering van Q4.
Begin nu wel heel benieuwd te worden naar de leverdatum van mijn Proceed. In mei '22 besteld, DCT7 GT-PlusLine en die is van week 8 (volgende week) naar week 14 - begin april - gegaan. Misschien delen ze de boot wel ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 16-02-2023 10:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Sjaak_Trekhaak schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 10:12:
[...]

Voor mij maakt de eye candy de auto :D. Bij de Proceed is de DCT7 GT-PlusLine ook de enige die standaard op de 18" staat, naast de GT zelf. Dat smoelt al anders :D
Ja dat is dus de reden dat ik de GTplusline besteld heb :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Arno schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 10:23:
[...]

Ja dat is dus de reden dat ik de GTplusline besteld heb :)
Moet het ook allemaal maar passen binnen budget. :)
Ceed SW GT-Line is tenminste 3k duurder dan de DPL, de GTPL is nog eens 3k duurder. Dan tikt het in de bijtelling en leasecontract nog wel aan.

PVOutput☀️

• Arno

Arno

PF5A

Ja zeker waar. Ik heb de 'luxe' dat ik het kan verantwoorden, zowel qua budget als bijtelling. En nu ik de "gewone" GT-line, wilde ik een stapje meer :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Sjaak_Trekhaak schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 10:12:
[...]

Ceed SW ook, ben benieuwd als de MY19 en MY23 langs elkaar staan d:)b

Jeremy Clarkson

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pixels66
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lhGWke3Hx0UAazDoq3Skm-dRON8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yBtHu1vo802gy6dFb1Z4uof7.jpg?f=fotoalbum_large

Van die kleine details maar het helpt wel. Ik miste zo’n bakje wel in de armsteun. Onze Chinese vrienden helpen mij in deze behoefte.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Mijn Niro is binnen!

Laatste week december 2022 besteld en gisteren binnen. komende dagen stickers en kenteken en dan leveren ze hem uit.

Wel heel erg snel hoor, , slechts 2,5 maand geduurd

• Ladykiller007
pixels66 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 11:20:
[Afbeelding]

Van die kleine details maar het helpt wel. Ik miste zo’n bakje wel in de armsteun. Onze Chinese vrienden helpen mij in deze behoefte.
Link!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pixels66
Bij deze!

€ 11,74 20% Off | Auto Armsteun Opbergdoos Voor Kia Ceed Gt Sw 2018-2022 Hatchback Centrale Controle Container Opbergen Opruimen Auto Organizer lade
https://a.aliexpress.com/_EGg2wsN

• GrasshopperNL
Luchtbakker schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 11:38:
Mijn Niro is binnen!

Laatste week december 2022 besteld en gisteren binnen. komende dagen stickers en kenteken en dan leveren ze hem uit.

Wel heel erg snel hoor, , slechts 2,5 maand geduurd
Nice! Welk type/kleur heb je gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

GrasshopperNL schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 14:33:
[...]

Nice! Welk type/kleur heb je gekregen?
Dynamicline in het wit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ratje_nl
  • Laatst online: 22:04
Oi oi oi, hier ook nog 1 nachtje, morgenmiddag halen 😀

• Ladykiller007
ratje_nl schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 18:22:
[...]

Veel plezier alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffx
Veel plezier met het ophalen.

Weet iemand of er ergens een optie is om een soort parkeermodus aan te zetten waarbij je rechterspiegel richting de stoep kijkt, vraag het voor een vriend >:) :P

Nee er zit nog geen schade op de velgen, maar ik wil het wel voorkomen :+

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Griffx schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 10:37:
Veel plezier met het ophalen.

Weet iemand of er ergens een optie is om een soort parkeermodus aan te zetten waarbij je rechterspiegel richting de stoep kijkt, vraag het voor een vriend >:) :P

Nee er zit nog geen schade op de velgen, maar ik wil het wel voorkomen :+
Bij de Volkswagen groep is 't de rechterspiegel in aanpasmodus zetten. Kan mij niet meer herinneren of dat bij de Niro ook kon.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:54
Bij mijn Mazda3 ook inderdaad. Auto in achteruit zetten en even op het knopje drukken om de rechterspiegel aan te kunnen passen. Vanaf dat moment gaat elke keer dat de auto in zijn achteruit wordt gezet, de spiegel omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffx
Quad schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 10:48:
[...]

Bij de Volkswagen groep is 't de rechterspiegel in aanpasmodus zetten. Kan mij niet meer herinneren of dat bij de Niro ook kon.
Ik ga het zo gelijk even proberen.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Griffx schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:01:
[...]

Ik ga het zo gelijk even proberen.
Kan zijn dat het niet direct werkt als het nog niet eerder is ingesteld.
Wat je dan kunt proberen:

The outside rear view mirror will move downwards when the vehicle is in R (Reverse) position to assist reverse parking.
The outside rear view mirror switch (1) position determines the mirror movement:
  • L/R: Outside rear view mirrors will move.
  • Center: Outside rear view mirrors will not move.
Auto Reverse function user setting
  1. Shift to P (Park).
  2. Move the switch to the L or R position depending on the mirror you want to adjust.
  3. Shift to R (Reverse).
  4. Adjust the mirror.
Initializing the Auto Reverse function
  1. Shift to P (Park).
  2. Move the switch to the L or R position depending on the mirror you want to adjust.
  3. Shift to R (Reverse).
  4. Adjust the mirror higher than the standard angle.
  5. Shift to another gear position.
Wellicht helpt dit?

Bron (wel voor de EV6)

[ Voor 7% gewijzigd door Quad op 17-02-2023 11:59 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffx
Quad schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:57:
[...]

Kan zijn dat het niet direct werkt als het nog niet eerder is ingesteld.
Wat je dan kunt proberen:

The outside rear view mirror will move downwards when the vehicle is in R (Reverse) position to assist reverse parking.
The outside rear view mirror switch (1) position determines the mirror movement:
  • L/R: Outside rear view mirrors will move.
  • Center: Outside rear view mirrors will not move.
Auto Reverse function user setting
  1. Shift to P (Park).
  3. Shift to R (Reverse).
  4. Adjust the mirror.
Initializing the Auto Reverse function
  1. Shift to P (Park).
  3. Shift to R (Reverse).
  4. Adjust the mirror higher than the standard angle.
  5. Shift to another gear position.
Wellicht helpt dit?

Bron (wel voor de EV6)
Krijg het niet voor elkaar. Het werkt ook prima om even het knopje naar beneden ingedrukt te houden bij parkeren. Kost 2 seconden.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarantino
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11-2024
Besteld op 10 februari:

Kia Ceed Sportswagon DynamicLine 1.5 T-GDi MHEV DCT7 160

Met advanced driver assistance pack en kleur Black Pearl.

Accessoires:
Trekhaak kabelset 13-polig
Trekhaak met afneembare kogel
Dakdragers aluminium
Verzwaarde hoofdveren

Leverdatum indicatie: 4 september.

Ik had een Octavia sinds juli 2021 in bestelling staan, maar die werd steeds uitgesteld. Hopelijk klopt de leverdatum van de Ceed een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
@Tarantino

Wat moet ik mij voorstellen met verzwaarde hoofdveren?
Word hij dan stugger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Renegade666 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 17:17:
@Tarantino

Wat moet ik mij voorstellen met verzwaarde hoofdveren?
Word hij dan stugger?
Volgens mij is dit ook wel bekend als hulpveren. Daarmee wordt hij niet perse stugger maar ligt de auto net wat lekkerder op de weg als je wat meer gewicht op je assen hebt. Zeker bij drempels. Je auto ligt dan niet gelijk met zijn kont op het asfalt.

Ik heb hulpveren gehad bij vrijwel al mijn lease auto's, en is zeker gewenst als je ook een trekhaak hebt, of vaak veel gewicht in de kofferbak.

[ Voor 6% gewijzigd door Luchtbakker op 17-02-2023 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
@Luchtbakker

Ik had er om eerlijk nog nooit van gehoord, maar heb ook nooit echt zwaar materiaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Renegade666 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 17:36:
@Luchtbakker

Ik had er om eerlijk nog nooit van gehoord, maar heb ook nooit echt zwaar materiaal.
Ikzelf merk niet alleen profijt bij zwaar materiaal, maar ook als ik 2 passagiers achterin heb.

De ene type auto heeft wat sterkere veren dan de ander. Het scheelt vooral bij auto's die slap geveerd zijn. Mijn ervaringen zijn dat vooral Ford en Skoda. Geen idee hoe Kia is. Mijn Niro krijgt als het goed is ook hulpveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarantino
Ik ga oa met een caravan rijden en daar heeft de Ceed eigenlijk te lichte veren voor, daardoor rijdt de combinatie minder stabiel en het neuswiel raakt snel de grond.

Ook de Octavia heeft daar trouwens last van....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

ratje_nl schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 18:22:
[...]

Nu zijn we wel een beetje benieuwd hoe de afleveringen en de eerste kms zijn verlopen. :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Tarantino schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 17:53:
Ik ga oa met een caravan rijden en daar heeft de Ceed eigenlijk te lichte veren voor, daardoor rijdt de combinatie minder stabiel en het neuswiel raakt snel de grond.

Ook de Octavia heeft daar trouwens last van....
Ik rijd geregeld met een aanhanger met redelijk maximaal gewicht en zowel achter mijn huidige Ceed (MY19) als de Octavia daar voor (2015) heb ik daar eigenlijk nooit last van gehad?

Jeremy Clarkson

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarantino
Mijn huidige Octavia van 2018 rijdt ok met mijn caravan van 1300 kg, al komt de kont wel erg naar beneden. Na een aantal negatieve reviews gelezen te hebben over de Ceed als caravantrekker, heb ik bij de dealer van Kia navraag gedaan en daar gaf men aan dat 50% van de caravanrijders terug komt om hulpveren te laten monteren bij de Ceed.

[ Voor 90% gewijzigd door Tarantino op 18-02-2023 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik heb wel dat je voorzichtig drempels over moet met 4 passagiers + bagage + fietsendrager met racefiets. Anders zit de haak snel aan de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Oh dat heb ik ook wel eens gehad, gaf een aardige knal, ondanks dat ik stapvoets reed. Trekhaak en de stekker zaten aardig scheef 8)7

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

NoepZor schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 10:19:
Ik heb wel dat je voorzichtig drempels over moet met 4 passagiers + bagage + fietsendrager met racefiets. Anders zit de haak snel aan de grond.
Dat probleem los je volledig op met hulpveren, is mijn ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Arno schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 22:57:
[...]
Ik rijd geregeld met een aanhanger met redelijk maximaal gewicht en zowel achter mijn huidige Ceed (MY19) als de Octavia daar voor (2015) heb ik daar eigenlijk nooit last van gehad?
Het ligt er ook aan hoe je de aanhanger laad. Als je het goed balanceert (zoals het hoort) dan heb je geen kogeldruk en hier dus ook geen last van.

Maar ik trek soms ook wel eens een caravan of een hoogwerker, en die zijn vrijwel nooit perfect gebalanceerd. In dat soort situaties willen hulpveren echt heel erg fijn zijn.

Maar wat ik eerder schreef, is dat het echt per model verschillend is. Het ene model is een stuk slapper of strakker geveerd dan de ander. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Luchtbakker schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 18:49:
[...]

Dat probleem los je volledig op met hulpveren, is mijn ervaring.
Ik rij eigenlijk bijna nooit met zoveel belading, auto loopt nog tot 1 augustus. Dus die moeite neem ik niet meer. Daarna over naar een Sportage. Benieuwd of die ook die eigenschap heeft.
Quad schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 10:30:
[...]

Moet het ook allemaal maar passen binnen budget. :)
Ceed SW GT-Line is tenminste 3k duurder dan de DPL, de GTPL is nog eens 3k duurder. Dan tikt het in de bijtelling en leasecontract nog wel aan.
Blijft een lastige keuze altijd, ik kon met een eigen bijdrage nu een Sportage DPL nemen, of zonder bijdrage een ceed executive. Ceed GT plusline was 15 euro eigen bijdrage oid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ratje_nl
Haha ik ben zeer gelukkig. Ik kom uit een skoda fabia dus dit is een hele verandering.

Ik heb inmiddels de 1e 300 km gereden tot volle tevredenheid, de automaat doet prima zijn werk en een beetje "power" op de hogere snelheden is ook wel fijn. Adaptive cruise control werkt op zich prima alleen na het stilstaan of van de rotonde afrijden vind ik dat het veel te langzaam duurt voordat de auto weer aansluit. Het gemiddelde verbruik over de 1e 300km is trouwens 1op12.5 wat ik best fors vind. Verder kan ik niet echt vinden waar ik favoriete contactpersonen uit mijn telefoonboek kan plaatsen.

Ik heb het multimediasysteem meteen voorzien van een update zodat ik ook gebruik kan maken van full-screen android auto.

Het audiosysteem was ik erg bang voor maar klinkt gewoon goed. Het is niet top maar ook niet slecht. De carkit is overigens erg helder en duidelijk en de andere kant heeft eigenlijk niet in de gaten dat je in de auto rijd. Al met al tot nu toe zeer tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Luchtbakker schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 18:59:
Het ligt er ook aan hoe je de aanhanger laad. Als je het goed balanceert (zoals het hoort) dan heb je geen kogeldruk en hier dus ook geen last van.
Zeker waar, in principe rij ik ook alleen zwaardere aanhangers waar ik zelf bij het inladen ben geweest. In het voorjaar 2 uur Duitsland in met een aardig gewicht en dan wil ik geen gedoe met een slecht geladen aanhanger :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarantino
@ratje_nl : welke model/uitvoering heb je?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ratje_nl
Ik heb de 1.5 tgdi dct7 gt-line.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rDtca1g1w4nU7spHzP6DzgfYlT8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YLCNPAvsctTLtPdZLjbI7l2t.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UUVVaxsIwz52ugSoXJUzMgbsL7E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qx9HqvZLD7hUC3V9xt2DQefO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 132% gewijzigd door ratje_nl op 19-02-2023 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarantino
Da's wel een upgrade tov een Fabia!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Dikke bak hoor! Blauw staat hem ook goed. Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffx
Goeie kleur keuze, mooi bak!

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratje_nl
Ja fijne auto is het.

Ik heb vanmiddag een tijdje op de snelweg gereden en aangezien ik altijd iets boven de maximumsnelheid rijd wilde ik graag scc ( adaptive cruise control ) uitschakelen maar dat is kennelijk niet meer mogelijk in de nieuwere types. Ik heb hem op zon moment liever op normale cc omdat ik vind dat je erg vroeg naar links moet gaan wil je ervoor zorgen dat de auto niet afremt, ook zijn hier behalve de 4 afstandsblokjes geen verdere instellingen voor lijkt het. Het is niet onoverkomelijk maar het was wel handig geweest.

Verder een fantastische auto, rijd goed, zit lekker al met al een tevreden kia rijder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-09 14:53
ratje_nl schreef op zondag 19 februari 2023 @ 20:26:
Ja fijne auto is het.

Ik heb vanmiddag een tijdje op de snelweg gereden en aangezien ik altijd iets boven de maximumsnelheid rijd wilde ik graag scc ( adaptive cruise control ) uitschakelen maar dat is kennelijk niet meer mogelijk in de nieuwere types. Ik heb hem op zon moment liever op normale cc omdat ik vind dat je erg vroeg naar links moet gaan wil je ervoor zorgen dat de auto niet afremt, ook zijn hier behalve de 4 afstandsblokjes geen verdere instellingen voor lijkt het. Het is niet onoverkomelijk maar het was wel handig geweest.

Verder een fantastische auto, rijd goed, zit lekker al met al een tevreden kia rijder :)
Kan volgens mij wel? als de wel de mode acc hebt aangezet zegmaar maar niet de cruise control op een snelheid lang de afstandknop indrukken dan switched hij naar CC ipv acc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratje_nl
sgouman schreef op zondag 19 februari 2023 @ 20:37:
[...]

Kan volgens mij wel? als de wel de mode acc hebt aangezet zegmaar maar niet de cruise control op een snelheid lang de afstandknop indrukken dan switched hij naar CC ipv acc
Ja die reacties had ik inderdaad ook al gelezen maar helaas dat werkt niet. Je kunt de speed limiter instellen als je die de scc knop inhoud of alleen sc bij klikken. Het afstandsknopje doet niets anders dan de afstand wijzigen, of je hem nou lang indrukt of kort er veranderd niets.

Ik lees op diverse internationale fora ook mensen die hetzelfde probleem hebben dus ik vermoed dat het er niet meer inzit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:54
Ik heb de vraag aan de dealer gesteld een tijd geleden, die gaf aan dat het niet meer mogelijk is vanwege Europese verplichtingen. Nieuwe auto’s met ACC móeten ACC forceren. Zogenaamd veiliger

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Blauw rijd ik nu, dus voor nu een andere kleur gekozen. Dit model is wel weer erg gaaf in het blauw. Ik kan bij deze alleen de mistlichten voor niet echt vinden?

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-09 14:53
ratje_nl schreef op zondag 19 februari 2023 @ 20:49:
[...]

Ja die reacties had ik inderdaad ook al gelezen maar helaas dat werkt niet. Je kunt de speed limiter instellen als je die de scc knop inhoud of alleen sc bij klikken. Het afstandsknopje doet niets anders dan de afstand wijzigen, of je hem nou lang indrukt of kort er veranderd niets.

Ik lees op diverse internationale fora ook mensen die hetzelfde probleem hebben dus ik vermoed dat het er niet meer inzit.
de ACC moet wel uitstaan(dus geen snelheid op het display zien) en er dan op klikken.
Pagina: 1 ... 45 ... 73 Laatste