Wutroe schreef op maandag 13 februari 2023 @ 10:41:
[...]
Same here, mijn Proceed is inmiddels ook al 3 jaar en 1 maand oud. Nou ja toch nog 1 à 2 jaar plezier van.
Heb wel een keer in de EV6 gezeten en het vergelijk qua hoofdruimte met een Proceed ging helaas wel op; zelfs in zo'n grote auto viel me het niet enorm mee. Was wel een uitvoering met elektrische verstelbare stoelen en schuif/kanteldak (weet niet of een EV6 die zaken standaard heeft). Wat vond je er verder van?
De EV6 is een grote auto maar als je er eenmaal in zit lijkt het een flinke hatchback(je zit dus nog steeds best laag). Maar ook de EV6 heeft het lage dak probleem (en ik reed een versie zonder panoramadak) en er is niet veel hoofdruimte.
Qua rijden was het gewoon goed, het directe koppel op elk moment van de elektromotoren is erg lekker. Je merkt wel dat je met een zware auto onderweg bent maar het rijdt wel allemaal erg goed. Ik vond echter de praktische ruimte wat tegenvallen en dan met name de kofferbak. We willen ook graag op vakantie met de hond en dan is die kofferbak niet al te groot en je hebt een enorme aflopende daklijn (niet zo erg als de proceed maar wel dat idee).
A.s. vrijdag dus met de Sportage Hybrid rijden. Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat. Lijkt me ook een heerlijke auto en dan met net iets meer praktische kofferbakruimte en meer interieurruimte (lees oa hoofdruimte) om je heen. Daarnaast maakt het onderaan de streep netto voor mij niet zoveel uit met onze leaseregeling dus kies ik liever nog een paar jaartjes voor benzine tanken.