Ik snap wat je zegt maar in de nieuwe types werkt dit niet meer. Ik heb een collega met een type ouder en daar werkt inderdaad dit trucje.sgouman schreef op zondag 19 februari 2023 @ 21:11:
[...]
de ACC moet wel uitstaan(dus geen snelheid op het display zien) en er dan op klikken.
Ah okay, dat is jammer.ratje_nl schreef op zondag 19 februari 2023 @ 21:13:
[...]
Ik snap wat je zegt maar in de nieuwe types werkt dit niet meer. Ik heb een collega met een type ouder en daar werkt inderdaad dit trucje.
Kogel is door de kerk, deze besteld: Kia Sorento HEV ExecutiveLine 5-zits 1.6 T-GDi Hybrid AT6 2WD
Levertijd zou 4 weken moeten zijn, ze staan op voorraad.
Ik ga voor de "all black" variant. De dealer maakt al die sierlijsten (chroom) mat zwart, verder komen er 21 inch zwarte velgen onder en halen ze alle plakplaatjes (SORENTO op de achterkant, etc) er af.
Achteraf de ramen nog wat extra laten tinten, merk nu dat mijn zoontje alsnog geïrriteerd is als hij bij geblindeerde ruiten in de zon zit achterin
Proefritje gemaakt en was verkocht. Lekker grote wagen, vergeleken met een XC90 relatief betere opties (richting aanwijzer aan, camera beelden in je cockpit, etc.) terwijl je daar al snel op 90k zit. Ik zit nu op 62k.
Aftellen en rijden!
Levertijd zou 4 weken moeten zijn, ze staan op voorraad.
Ik ga voor de "all black" variant. De dealer maakt al die sierlijsten (chroom) mat zwart, verder komen er 21 inch zwarte velgen onder en halen ze alle plakplaatjes (SORENTO op de achterkant, etc) er af.
Achteraf de ramen nog wat extra laten tinten, merk nu dat mijn zoontje alsnog geïrriteerd is als hij bij geblindeerde ruiten in de zon zit achterin
Proefritje gemaakt en was verkocht. Lekker grote wagen, vergeleken met een XC90 relatief betere opties (richting aanwijzer aan, camera beelden in je cockpit, etc.) terwijl je daar al snel op 90k zit. Ik zit nu op 62k.
Aftellen en rijden!
Geweldige bak!!!
Heel blij mee, veel positieve reacties 😁😁
Heel blij mee, veel positieve reacties 😁😁
:strip_exif()/f/image/2nPFQFpAsBdrNkd3DRATnJlq.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Ladykiller007 op 19-02-2023 21:58 ]
Ik ben voor mijn Niro nog op zoek naar dakdragers. Hebben jullie ervaring met bepaalde merken/types die aan te raden zijn? Of die ik juist beter kan vermijden natuurlijk
Yamaha MT-09
16 Januari een Ceed SW Dynamicplusline 1.5 Handgeschakeld besteld. De intiele leverdatum was september, maar die is inmiddels bijgesteld naar begin mei!
Ik had me al ingesteld op een jaar, met alle verhalen hier.
Ik had me al ingesteld op een jaar, met alle verhalen hier.
Klopt het dat Apple CarPlay via USB C niet werkt?
Volgens mij is de USB-c alleen voor opladen. Ik gebruik USB-A voor AALadykiller007 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 12:01:
Klopt het dat Apple CarPlay via USB C niet werkt?
Thnx, dan zal dat het wel zijn idd.ratje_nl schreef op maandag 20 februari 2023 @ 12:53:
[...]
Volgens mij is de USB-c alleen voor opladen. Ik gebruik USB-A voor AA
Die zitten nu verwerkt in je koplamp.Arno schreef op zondag 19 februari 2023 @ 21:11:
[...]
Blauw rijd ik nu, dus voor nu een andere kleur gekozen. Dit model is wel weer erg gaaf in het blauw. Ik kan bij deze alleen de mistlichten voor niet echt vinden?
Ik heb momenteel die van Farad erop zitten. Zitten dikke prima vast.Bergie schreef op maandag 20 februari 2023 @ 10:41:
Ik ben voor mijn Niro nog op zoek naar dakdragers. Hebben jullie ervaring met bepaalde merken/types die aan te raden zijn? Of die ik juist beter kan vermijden natuurlijk
Zoals DRL? Ik heb nog geen enkele auto gezien waar mistlicht voor in de normale units verwerkt zit.
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Is bij veel nieuwe auto's een onderdeel van die LED units, volgens mij bij de Ceeds ookArno schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:53:
[...]
Zoals DRL? Ik heb nog geen enkele auto gezien waar mistlicht voor in de normale units verwerkt zit.
Ik ben binnenkort bij de KIA voor de 120k beurt, dan zal ik daar even kijken hoe ze zichtbaar zijn in de units. Bij mijn MY19 zitten ze onderin de bumper namelijk.
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Zie hier het verschil tussen de niet-gefacelifte XCeed, waarbij de mistlampen in de voorbumper zitten en de gefacelifte Proceed, waarbij de mistlampen niet meer in de voorbumper zijn onderbracht, maar dus in de koplampen.
:strip_exif()/f/image/seQbDz9C8wIuQRvGQSx6WltP.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door MichelKlok op 20-02-2023 16:20 ]
Parkeren is een vak, geen twee vakken.
Doet dat de werking niet een beetje teniet? Het hele idee van mistlampen voor is toch dat ze laag zitten zodat ze meer onder de mist door schijnen ipv de mist zelf te verlichten?
Herkenbaar inderdaad, kon bij mijn laatste 2 auto's ook al niet. (Ford en Volkswagen)lolgast schreef op zondag 19 februari 2023 @ 21:05:
Ik heb de vraag aan de dealer gesteld een tijd geleden, die gaf aan dat het niet meer mogelijk is vanwege Europese verplichtingen. Nieuwe auto’s met ACC móeten ACC forceren. Zogenaamd veiliger
Als ik mijn mistlicht voor aan zet, dan gaat de binnenste LED unit aan van mijn koplamp.Arno schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:53:
[...]
De normale verlichting is de buitenste LED unit.
Leek mij ook, maar die mistlampen worden tegenwoordig met name als extra bocht-verlichting gebruiktRobicide schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:34:
Doet dat de werking niet een beetje teniet? Het hele idee van mistlampen voor is toch dat ze laag zitten zodat ze meer onder de mist door schijnen ipv de mist zelf te verlichten?
Ik heb regelmatig mist rond ~50m zicht?lolgast schreef op maandag 20 februari 2023 @ 20:20:
Tegen de tijd dat je mistlicht voor legitiem aan mag kun je de auto ook beter gewoon parkeren
Jeremy Clarkson
Iemand nog tip voor zuinige, stille banden voor de ceed sw 1.5? Of zijn de banden die je fabrieks-af krijgt goed te doen?
Ik heb AllSeason banden, Michelin CrossClimate 2.jessy100 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 20:53:
Iemand nog tip voor zuinige, stille banden voor de ceed sw 1.5? Of zijn de banden die je fabrieks-af krijgt goed te doen?
Goede banden! En zien er ook goed uit....
Klopt, vanochtend getest!Griffx schreef op maandag 20 februari 2023 @ 19:02:
[...]
Als ik mijn mistlicht voor aan zet, dan gaat de binnenste LED unit aan van mijn koplamp.
De normale verlichting is de buitenste LED unit.
Is dit ook als bochtenverlichting te gebruiken (verborgen functie ofzo)?
Hier zit ik ook aan te denken voor mijn Kia Niro HEV uit 2021, maar kan zou ik dan ook kunnen kiezen voor 91H (ipv standaard 92H bij 16inch). Scheelt flink wat duiten en je zou zeggen dat met nog steeds 600kg draagvermogen per band het voldoende moet zijn.Ladykiller007 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 08:53:
[...]
Ik heb AllSeason banden, Michelin CrossClimate 2.
Goede banden! En zien er ook goed uit....
Iemand ervaring mee?
Powered by KPN
Ik krijg inderdaad de DynamicPlusLine uitvoering zonder digitaal instrumentarium.
De uitvoering volgens mijn Kia portaal is geworden: CD SW PE 1.5T MHEV DCT7 DPL wo 12,3 MY23
Geen ramp, was wel leuk geweest natuurlijk.
De uitvoering volgens mijn Kia portaal is geworden: CD SW PE 1.5T MHEV DCT7 DPL wo 12,3 MY23
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Een Niro heeft een maximum massa van een kleine 2000 kg met 600 kg draagvermogen per band zit je nog steeds goed, je hebt uiteraard iets minder marge dan met het originele draagvermogen. Of dat een probleem is is erg afhankelijk hoe je je auto gebruikt, als je regelmatig met een zwaarbeladen auto rijd en/of laag vliegt op de autobahn dan is het wellicht niet verstandig om te besparen.Packardhell schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 11:57:
[...]
Hier zit ik ook aan te denken voor mijn Kia Niro HEV uit 2021, maar kan zou ik dan ook kunnen kiezen voor 91H (ipv standaard 92H bij 16inch). Scheelt flink wat duiten en je zou zeggen dat met nog steeds 600kg draagvermogen per band het voldoende moet zijn.
Iemand ervaring mee?
Bij mijn weten wordt er niet naar gekeken bij de APK, maar ben niet 100 procent zeker. Bij bedrijfsautos wordt er namelijk wel op gecontroleerd.
There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.
Hier ben ik ook nieuwsgierig naar.Ladykiller007 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 08:54:
[...]
Klopt, vanochtend getest!
Is dit ook als bochtenverlichting te gebruiken (verborgen functie ofzo)?
Haha nee het staat standaard niet aan en ik kan het zo in het menu niet vinden.
Ah, duidelijk. Ik moet nog even wachten, ik geef net akkoord op een offerte voor de Ceed SW DCT7 GT-PlusLine in Experience Green
Is dat iets wat je daarvan af kunt leiden?Quad schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 16:25:
Ik krijg inderdaad de DynamicPlusLine uitvoering zonder digitaal instrumentarium.
De wijzen komen uit het Oosten!
Type staat in mijn Kia omgeving, wo = without, 12,3 slaat op het digitaal instrumentarium. Iets wat de wagenparkbeheerder al liet doorschemeren. Voor de rest is het een normale DPL.NoepZor schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 22:08:
[...]
Is dat iets wat je daarvan af kunt leiden?
⏩ PVOutput☀️
Vanmorgen reed ik achter een Ceed GT Plusline, ik ben blij dat deze de nieuwe achterlichten krijgt, ik had een DPL gezien en die had dezelfde achterlichten als de MY19, maar die nieuwe achterlichten zijn wel een stuk mooier:

Jeremy Clarkson
Nee de SW, maar die reed vanmorgen ook voor me.
Jeremy Clarkson
SW heeft deze lichten niet hoor?Arno schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 10:27:
Nee de SW, maar die reed vanmorgen ook voor me.
Staat ook in de prijstlijst:
:fill(white):strip_exif()/f/image/jnrmcQu8kgDpLE9ZJLqiqGrM.png?f=user_large)
SW heeft de volgende lichten:
:strip_exif()/f/image/JTjDxAAHKy2B70nCBNsh50yx.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 62% gewijzigd door sgouman op 22-02-2023 11:00 ]
Oh bummer, die heb ik nu ook en zijn een stuk saaier
Jeremy Clarkson
Het scheelt dat je ze niet ziet als je achter het stuur zit.Arno schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:10:
Oh bummer, die heb ik nu ook en zijn een stuk saaier
⏩ PVOutput☀️
Persoonlijke smaak natuurlijk, maar ik vind de gt-line hatchback achterlichten iets goedkoops/aftermarket hebben. De sw achterlichten zijn imo een stuk strakker en rustiger
Inderdaad persoonlijk, maar ik ben het met je eens, moet zeggen naarmate ik ze meer zie vind ik ze wel mooier worden.Robicide schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 14:51:
Persoonlijke smaak natuurlijk, maar ik vind de gt-line hatchback achterlichten iets goedkoops/aftermarket hebben. De sw achterlichten zijn imo een stuk strakker en rustiger
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Mijn Sportage bestelling is van week 21 ff doorgeschoven naar week 33. Bij de proefrit werd nog 5-9 maand aangegeven, waarbij de dynamicplus HEV dichterbij de 5 maand zat. Benieuwd wat de reden voor de vertraging is. Worden die auto’s in batches geproduceerd van een bepaald type/kleur, of volcontinu door elkaar heen?
Op YouTube staan verschillende recente filmpjes van Kia die de productie van hun auto's laat zien, je ziet dan ook duidelijk dat er meerdere modellen achter elkaar op dezelfde band staan. Het is dus niet zo dat ze de productielijn moeten aanpassen om een ander model te produceren.NoepZor schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 22:00:
Mijn Sportage bestelling is van week 21 ff doorgeschoven naar week 33. Bij de proefrit werd nog 5-9 maand aangegeven, waarbij de dynamicplus HEV dichterbij de 5 maand zat. Benieuwd wat de reden voor de vertraging is. Worden die auto’s in batches geproduceerd van een bepaald type/kleur, of volcontinu door elkaar heen?
Dat zie je vooral bij de assembly waar de interieurdelen etc geïnstalleerd worden. Vraag me af of dat bij de las en spuitstraat ook zo is. Doelde meer op dat ze bijv. een serie grijs doen, dan een serie rood etc.
Ik begreep van mijn dealer dat ze kleuren gewoon door elkaar doen.
Jeremy Clarkson
Klinkt ook veel efficienter dan een complete hal voor 1 model. Vraag mij dan alleen af waarom er zulke grote verschillen zijn in levertijd. Veel Ceed orders worden pas na een jaar geleverd terwijl mijn Niro in 2.5 maand is geleverd.
Ik heb jaren geleden een rondleiding bij Nedcar gehad, toen ze nog Mitsubishi autos produceerde, en daar werden ook verschillende autos door elkaar geproduceerd. De lasrobots destijds konden reeds meerdere modellen op een lijn aan, een kwestie van de robot vertellen welk lasprogramma doorlopen moet worden.
Voor spuitrobots kan je vrij nauwkeurig bepalen hoeveel liter verf een spuitprogramma nodig heeft met een klein beetje marge kan je daarna volgende kleur in de leiding pompen. Tussen twee autos indien de kleur verschilt dat beetje marge dumpen en je kan de volgende auto in een andere kleur spuiten op dezelfde lijn.
Voor spuitrobots kan je vrij nauwkeurig bepalen hoeveel liter verf een spuitprogramma nodig heeft met een klein beetje marge kan je daarna volgende kleur in de leiding pompen. Tussen twee autos indien de kleur verschilt dat beetje marge dumpen en je kan de volgende auto in een andere kleur spuiten op dezelfde lijn.
There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.
Ik vermoed per kleur één spuitarm en het systeem weet wel welke arm gebruikt moet worden.squaddie schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 09:29:
Ik betwijfel of ze per kleur een aparte straat of robots hebben, de meeste automerken hebben algauw 10 kleuren in het assortiment. Dat kost een hoop ruimte in je fabriek en extra robots. Ik heb even gezocht en bij Porsche wordt er een cartridge gewisseld, zie onderstaande video op 6 minuten.
En bij onderstaande video zie op acht en een halve minuut een spuitrobot even naar wat lijkt op een afvalbak te gaan.
En bij onderstaande video zie op acht en een halve minuut een spuitrobot even naar wat lijkt op een afvalbak te gaan.
Over het wijzigen van de stand SCC in CC. Ik heb hier ook een tijdje mee zitten hannessen.ratje_nl schreef op zondag 19 februari 2023 @ 20:49:
[...]
Ja die reacties had ik inderdaad ook al gelezen maar helaas dat werkt niet. Je kunt de speed limiter instellen als je die de scc knop inhoud of alleen sc bij klikken. Het afstandsknopje doet niets anders dan de afstand wijzigen, of je hem nou lang indrukt of kort er veranderd niets.
Ik lees op diverse internationale fora ook mensen die hetzelfde probleem hebben dus ik vermoed dat het er niet meer inzit.
Eerst even voor het begrip: het indrukken van de knop Cruisecontrol zet het systeem op standby.
Het vastzetten van een snelheid met de knop SET zet het systeem op actief.
Het lang indrukken van de afstandsknop MOET DE ALLEREERSTE ACTIE ZIJN na het in standby zetten van Cruisecontrol. Als SCC al even actief is geweest na het standby-zetten, dan kun je niet meer veranderen naar CC.
Remedie: schakel Cruisecontrol helemaal uit door een paar keer op de knop te drukken waar je hem mee aangezet hebt. Schakel Cruisecontrol dan weer in (in standby modus) en houd daarna de afstandsknop lang ingedrukt. Dan zul je zien dat ie de CC modus activeert.
(Bovenstaande op mijn HEV uit 2021)..
Helaas helaas, ik heb nu van diverse mensen begrepen ( ook hier ) dat het een veiligheidsregel is vanuit de regering of eu of wat dan ook. Autos uitgerust met scc mogen geen cc meer hebben, althans zo is het mij uitgelegd.rowicom schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 13:04:
[...]
Over het wijzigen van de stand SCC in CC. Ik heb hier ook een tijdje mee zitten hannessen.
Eerst even voor het begrip: het indrukken van de knop Cruisecontrol zet het systeem op standby.
Het vastzetten van een snelheid met de knop SET zet het systeem op actief.
Het lang indrukken van de afstandsknop MOET DE ALLEREERSTE ACTIE ZIJN na het in standby zetten van Cruisecontrol. Als SCC al even actief is geweest na het standby-zetten, dan kun je niet meer veranderen naar CC.
Remedie: schakel Cruisecontrol helemaal uit door een paar keer op de knop te drukken waar je hem mee aangezet hebt. Schakel Cruisecontrol dan weer in (in standby modus) en houd daarna de afstandsknop lang ingedrukt. Dan zul je zien dat ie de CC modus activeert.
(Bovenstaande op mijn HEV uit 2021)..
:strip_exif()/f/image/owPePqQHX9HlMeyUKkWVtKGt.jpg?f=fotoalbum_large)
Het is een jaar wachten, maar daar is hij dan, de Kia Ceed SW 1.5 DCT Dynamicplusline kleur Experience Green Black Pearl.
Rijdt als een malle.
⏩ PVOutput☀️
Bij mijn weten zit dat er niet op..Dazzie schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 21:49:
Zitten hoop knopjes op en van het weekend maar eens mee spelen.
Weet iemand wel of hier ook bochtverlichting opzit? Had niet de indruk dat dit met sturen aan ging. (Bij het stoplicht)
Maar wel heel veel licht van de full led koplampen. Foi dat is wel fijn.Cpt_ZakLamP schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 22:00:
[...]
Bij mijn weten zit dat er niet op..
⏩ PVOutput☀️
Je hoort mij verder ook niet klagen, mis bochtverlichting ook niet.. leuke gimmickQuad schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 22:03:
[...]
Maar wel heel veel licht van de full led koplampen. Foi dat is wel fijn.
Hmm ik zal niet zeggen dat ik het mis t.o.v. mijn fabia maar zeker in het landelijke gebied hier is het echt een behoorlijk verschil in de donkere bochten. Ik had de stiekeme hoop dat ik het toch aan kon zetten maar het lijkt er idd niet opCpt_ZakLamP schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 22:15:
[...]
Je hoort mij verder ook niet klagen, mis bochtverlichting ook niet.. leuke gimmick
Ik heb het op mijn MY19 Ceed mrt halogeenpitjes wel zitten. Maar die heeft nog mistlichten onderaan in de bumper.
Eindelijk, Sportage DynamicLine PHEV in Black Pearl besteld en 7 maart kan ik hem ophalen. 9 maanden gewacht, wat ook de opgave van de lease maatschappij was. Wel een beetje spijt dat ik niet de DynamicPlusLine of GT heb besteld. Net iets te krenterig geweest...
Het kan altijd beter en mooier. Ik heb een DynamicPlusLine besteld omdat daar wat goodies op zitten die wel interessant zijn. Ik zat al wel boven budget, dus met een eigen bijdrage. Sprong naar een GT line was 20 euro meer geloof ik, maar dat komt uit eigen zak en gaat over 48 maanden. Dan liever een trekhaak
Ergens moet je de grens trekken en tevreden zijn!
Wanneer had je besteld? Mijne is week 4 besteld met levering week 34. Ook een Sportage HEV DynamicPlus. Welke kleur had je gekozen?NoepZor schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 22:00:
Ik heb tussen kerst en oud en nieuw besteld. Hij is begin januari besteld door leaseplan (al zijn de "Onze Deals" volgens leaseplan al voorbesteld). Het is een HEV in de kleur Penta metal. Kon ook maar uit wit,zwart en 2 kleuren grijs kiezencornss schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:50:
[...]
Wanneer had je besteld? Mijne is week 4 besteld met levering week 34. Ook een Sportage HEV DynamicPlus. Welke kleur had je gekozen?
Ik heb ook de Penta metal gekozen haha bij ons is Athlon de lease maatschappij. Ze hadden daar geen deals meer dus moest gewoon van begin af aan besteld worden. Ik krijg helaas zelf geen updates e.d. Dat krijgt mijn baas wel denk ik.NoepZor schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:40:
[...]
Ik heb tussen kerst en oud en nieuw besteld. Hij is begin januari besteld door leaseplan (al zijn de "Onze Deals" volgens leaseplan al voorbesteld). Het is een HEV in de kleur Penta metal. Kon ook maar uit wit,zwart en 2 kleuren grijs kiezen
Zit er niet op, gister langs de Kia dealer geweest.Dazzie schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 21:49:
Hier ook sinds vandaag trotse bezitter van een ceed sportswagon gt-line dark penta.
Besteld eind mei.
Zitten hoop knopjes op en van het weekend maar eens mee spelen.
Weet iemand wel of hier ook bochtverlichting opzit? Had niet de indruk dat dit met sturen aan ging. (Bij het stoplicht)
[Afbeelding]
Jammer. Netzoals draadloos carplay. Verders hoop opties
Ladykiller007 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 12:29:
[...]
Zit er niet op, gister langs de Kia dealer geweest.
Ik lees op internet dat je via de engineer mode apple carplay wireless kan aanzetten.
Cpu variant mode : cpu config 2
Heeft iemand dit al geprobeerd?
YouTube: Wireless Apple Carplay & Android Auto activation on Kia Sportage 202...
YouTube: Wireless Apple Carplay & Android Auto activation on Kia Sportage 202...
[ Voor 42% gewijzigd door Dazzie op 25-02-2023 15:12 ]
Ik snap niet dat als de functie blijkbaar beschikbaar is, waarom het is niet gewoon beschikbaar wordt gemaakt. Zou het onstabiel zijn, of zou er een andere reden zijn waarom kia het niet standaard enabled?
Wat ik begrijp van de combinatie draadloos opladen én draadloos Carplay is dat er nogal eens oververhitting problemen op iPhones optreden. Misschien willen ze een waterval aan vragen voorkomen?
Geen idee.
Draadloos opladen gebruik ik niet. Heb pasjes achter mijn hoesje zitten. Maar rij veel korte stukjes en dan is carplay wel makkelijk zonder elke keer kabeltje te gebruiken.
Ben benieuwd of die optie werkt via engineers menu om carplay te enable…..
Ben benieuwd of die optie werkt via engineers menu om carplay te enable…..
Zijn er mensen met ervaringen met een 12v verlengkabel vanaf het dashboard naar de achterbank tbv een koelbox?
Al gelukt, deze besteld van hetzelfde merk als mijn koelbox https://amzn.eu/d/6bzXTKv
Al gelukt, deze besteld van hetzelfde merk als mijn koelbox https://amzn.eu/d/6bzXTKv
[ Voor 28% gewijzigd door laredo op 26-02-2023 17:47 ]
Ik heb een setje LEDlampen van het merk Novsight gekocht bij Amazon voor in de standaard koplampen van mijn Niro HEV uit 2019. Ik lees op kiaclub.nl dat andere Niro-rijders daar al ruim twee jaar tot grote tevredenheid mee rond rijden. Ik heb ze er nog niet in gezet, want ergens knaagt er nog iets bij mij. Mijn Niro heeft natuurlijk nog ruim 3 jaar KIA-garantie en die wil ik niet verspelen. Ik denk namelijk, dat Kia moeilijk gaat doen in geval van een garantieclaim en helemaal als die claim verband houdt met een storing in de elektronica. En dan kun je wel zeggen 'dan verwissel je de lampen toch nog snel even voordat je naar de dealer gaat', maar als in het slechtste scenario de auto onderweg afgesleept moet worden, heb je die gelegenheid vaak niet.
Hoe staan jullie daar in? Ik zie in dit topic meer eigenaren van een relatief jonge Niro, die toch ook de halogeenlampjes voor (niet-goedgekeurde) LED verwisseld hebben... En een andere afweging.... Wat doet Kia Nederland in her geval van bijvoorbeeld een trekhaak laten monteren bij een universele trekhakenboer. Heel veel bezitters die dat hebben laten doen. Dan worden er toch ook aanpassingen gedaan aan onder andere de elektronica? Vervalt voor al die eigenaren de garantie indien er zich iets voordoet dat in het geheel niet gerelateerd is aan elektronica? Er zijn natuurlijk nog wel meer after-market toepassingen te bedenken die een verandering aan het voertuig aanbrengen.
Hoe staan jullie daar in? Ik zie in dit topic meer eigenaren van een relatief jonge Niro, die toch ook de halogeenlampjes voor (niet-goedgekeurde) LED verwisseld hebben... En een andere afweging.... Wat doet Kia Nederland in her geval van bijvoorbeeld een trekhaak laten monteren bij een universele trekhakenboer. Heel veel bezitters die dat hebben laten doen. Dan worden er toch ook aanpassingen gedaan aan onder andere de elektronica? Vervalt voor al die eigenaren de garantie indien er zich iets voordoet dat in het geheel niet gerelateerd is aan elektronica? Er zijn natuurlijk nog wel meer after-market toepassingen te bedenken die een verandering aan het voertuig aanbrengen.
Lampen, als je ze zelf kan verwisselen, moet kunnen en lijkt mij niet dat je hierop je garantie verliest. Dat het dan toevallig LED lampen zijn doet er niets aan af.
⏩ PVOutput☀️
@rowicom Ik denk dat menig dealer het niet eens op zal vallen dat jij eigen led lampen erin hebt gestopt. Maar in het ergste geval, in ieder geval met lease, komt er een externe keurmeester die met zulk slappe excuses van de dealer direct korte metten maakt.
Ontstaat er sluiting in je circuit omdat er een led lamp is doorgebrand is het wat anders. Maar de aftermarket lampen van tegenwoordig zijn van hele goede kwaliteit waar weinig mee fout kan gaan.
Kortom; ik zou het gewoon doen. Ik heb nu een 2023 HEV model van de Niro en daar ga ik gewoon de lampen vervangen voor led.
Ontstaat er sluiting in je circuit omdat er een led lamp is doorgebrand is het wat anders. Maar de aftermarket lampen van tegenwoordig zijn van hele goede kwaliteit waar weinig mee fout kan gaan.
Kortom; ik zou het gewoon doen. Ik heb nu een 2023 HEV model van de Niro en daar ga ik gewoon de lampen vervangen voor led.
Dank voor je bericht, Luchtbakker. Heeft zelfs de 2023 uitvoering van de Niro HEV (DL neem ik aan) dan nog geen standaard LED verlichting aan de voorzijde?Luchtbakker schreef op maandag 27 februari 2023 @ 15:03:
@rowicom Ik denk dat menig dealer het niet eens op zal vallen dat jij eigen led lampen erin hebt gestopt. Maar in het ergste geval, in ieder geval met lease, komt er een externe keurmeester die met zulk slappe excuses van de dealer direct korte metten maakt.
Helaas niet, althans, niet de koplampen. Uiteraard wel de dagrijverlichting. Led koplampen krijg je pas bij dynamiclineplus erbij.rowicom schreef op maandag 27 februari 2023 @ 15:36:
[...]
Dank voor je bericht, Luchtbakker. Heeft zelfs de 2023 uitvoering van de Niro HEV (DL neem ik aan) dan nog geen standaard LED verlichting aan de voorzijde?
Mede daarom ben ik voor de DynamicPlusLine gegaan, belachelijk dat de Nederlandse Kia importeur ervoor gekozen heeft om een auto in dit segment nog met halogeen aan te bieden. In Engeland heeft de Niro bijvoorbeeld in alle trims al full led koplampen.
De nieuwe prijslijst en optielijst van de Kia Niro (HEV &PHEV) is bekend.
Zie: https://www.kia.com/api/b...lands-Niro-prijslijst.pdf
Ik zie zo direct geen verschillen, maar kan de oude lijst ook niet meer vinden ter vergelijking.
Zie: https://www.kia.com/api/b...lands-Niro-prijslijst.pdf
Ik zie zo direct geen verschillen, maar kan de oude lijst ook niet meer vinden ter vergelijking.
[ Voor 9% gewijzigd door Luchtbakker op 27-02-2023 18:56 ]
Uit mijn hoofd zijn de brutoprijzen veranderd maar zijn de consumentenprijzen gelijk gebleven.
Hier staat een archief van de Kia prijslijsten van afgelopen jaren: https://www.kia.com/nl/over-kia/prijslijsten-archief/
Hier staat een archief van de Kia prijslijsten van afgelopen jaren: https://www.kia.com/nl/over-kia/prijslijsten-archief/
Ah thnx! Ik zie inderdaad geen wijzigingen in de modellen behalve de prijzen. Alleen het modelnaam van de duurste is veranderd, van Launch Edition naar ExecutiveLine.niels132 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 19:55:
Uit mijn hoofd zijn de brutoprijzen veranderd maar zijn de consumentenprijzen gelijk gebleven.
De launch was ook een tijdelijk model, dus op zich logisch
Jeremy Clarkson
https://www.autoweek.nl/a...ederland-hyundai-op-twee/
De Ceed SW lijn is pas in oktober 2022 weer gestart met productie, dus die worden nu flink uitgeleverd.
Verbaasd me niks. De modellen stromen eindelijk binnen bij Kia.KIA POPULAIRSTE AUTOMERK IN NEDERLAND, HYUNDAI OP TWEE
In februari dit jaar zijn aanzienlijk meer nieuwe personenauto's geregistreerd dan in diezelfde maand vorig jaar. Kia was in februari het populairste automerk van Nederland, gevolgd door Hyundai.
De Ceed SW lijn is pas in oktober 2022 weer gestart met productie, dus die worden nu flink uitgeleverd.
⏩ PVOutput☀️
Het populairste of meest uitgeleverde merk? Dat is nogal een verschil.
https://www.autoreview.nl...ke-is-de-beste-bestseller
Ook een leuk artikel
Ook een leuk artikel
Ik denk beiden wel. Ze hebben aardig complete auto's zonder een idioot hoge vraagprijs.jongetje schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:03:
Het populairste of meest uitgeleverde merk? Dat is nogal een verschil.
Jeremy Clarkson
toch is de KIA mooijerArno schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:09:
Ook een leuk artikel
[...]
Ik denk beiden wel. Ze hebben aardig complete auto's zonder een idioot hoge vraagprijs.
[ Voor 14% gewijzigd door Sakas op 01-03-2023 14:17 ]
Een collega rijdt de Focus (GT line achtig model) en ik ben het helemaal met je eens
Jeremy Clarkson
Ik ben het met deze eens. Persoonlijk zou ik voor de skoda octavia gaan 1.5 tsi maar deze kwam qua eigen bijdrage zo hoog uit dat ik voor de kia ben gegaan. De kans is dan uiteraard wel aanwezig dat ik de volgende keer weer voor kia zal kiezen mits deze goed bevalt. De 1e 1000km in ieder geval wel.Arno schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:09:
Ook een leuk artikel
[...]
Ik denk beiden wel. Ze hebben aardig complete auto's zonder een idioot hoge vraagprijs.
Ik heb geen ervaring met de ceed of proceed, maar een Ford focus rijdt echt serieus lekker en heeft een machtige weglegging. Nu rijdt ik een golf R line maar die evenaart dat niet met Ford.Arno schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:19:
Een collega rijdt de Focus (GT line achtig model) en ik ben het helemaal met je eens
Persoonlijk vond ik de Focus ST-Line vooral stijver geveerd, maar niet per se sportiever rijden qua bochten ofzo. Uiteindelijk vonden wij de Focus daardoor ook net niet comfortabel genoeg icm 2 kleine kinderen achterin, de Ceed is in onze ogen beter in staat oneffenheden weg te strijken
Ik had zelf geen ST variant, maar ik weet helemaal wat je bedoeld. Vandaar dat ik een stapje lager had. Die zijn gewoon standaard geveerd. Maar ieder zijn gevoel natuurlijklolgast schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 20:24:
Persoonlijk vond ik de Focus ST-Line vooral stijver geveerd, maar niet per se sportiever rijden qua bochten ofzo. Uiteindelijk vonden wij de Focus daardoor ook net niet comfortabel genoeg icm 2 kleine kinderen achterin, de Ceed is in onze ogen beter in staat oneffenheden weg te strijken
Iemand dit al geprobeerd?Dazzie schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 15:10:
Ik lees op internet dat je via de engineer mode apple carplay wireless kan aanzetten.
Ik heb begrepen dat er binnenkort een update komt voor draadloos Apple/Android car play.
Is het iemand gelukt om de buitenspiegels te laten zakken tijdens het inparkeren. In het bijzonder op een Ceed SW 2022/2023 GT-plusLine.
Is het iemand gelukt om de buitenspiegels te laten zakken tijdens het inparkeren. In het bijzonder op een Ceed SW 2022/2023 GT-plusLine.
Hoe kom je aan die info als ik vragen mag? En op welke termijn?hussie01 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 09:47:
Ik heb begrepen dat er binnenkort een update komt voor draadloos Apple/Android car play.
Buitenspiegels is mij niet gelukt helaas. (GT-Plus)
Van de dealer..schijnbaar hebben de kleinere modellen het al.Ladykiller007 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:03:
[...]
Hoe kom je aan die info als ik vragen mag? En op welke termijn?
Buitenspiegels is mij niet gelukt helaas. (GT-Plus)
Ik krijg het idee dat "laten zakken van de buitenspiegels tijden het inparkeren" niet mogelijk is op de Ceed SW.
Ik hoorde idd dat het op de Picanto al erop zit haha!hussie01 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:07:
[...]
Van de dealer..schijnbaar hebben de kleinere modellen het al.
Ik krijg het idee dat "laten zakken van de buitenspiegels tijden het inparkeren" niet mogelijk is op de Ceed SW.
Nee, helaas
Erg triest dat zo een auto van zoiets simpels niet is voorzien.Ladykiller007 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:08:
[...]
Ik hoorde idd dat het op de Picanto al erop zit haha!
Nee, helaas
Ik krijg net een bestelbevestiging voor 'mijn' Ceed SW. Verwachte levering: 15-11. Dus we hebben nog even te gaan
Tegen die tijd werkt AA en CarPlay vast wel wireless, bofkont!lolgast schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 13:21:
Ik krijg net een bestelbevestiging voor 'mijn' Ceed SW. Verwachte levering: 15-11. Dus we hebben nog even te gaan
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Acht maanden valt nog meelolgast schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 13:21:
Jeremy Clarkson