• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-03 09:16
lolgast schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 13:21:
Ik krijg net een bestelbevestiging voor 'mijn' Ceed SW. Verwachte levering: 15-11. Dus we hebben nog even te gaan :+
Wanneer heb je hem besteld? als ik vragen mag?

Etuuuuuh!

• DennisR1998
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14:36
Vrijdag 10 maart mag ik eindelijk mijn Kia Xceed GT-Plusline 7 traps automaat ophalen :D :D
Iemand ervaring met deze uitvoering? Ben erg benieuwd naar de reacties!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:32
CRpt3r55 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 14:21:
[...]

Wanneer heb je hem besteld? als ik vragen mag?
Ik heb 23 februari een mail naar onze office manager gestuurd met de goedkeuring op de offerte. Mail van de LM is van 28 februari met daarin dus de datum van levering op 15-11.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JustC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:47
Ja vooral dat ik de automaat steeds meer begin tegen te staan vooral als de auto koud is.

Net alsof ik niet kan autorijden man hoe dat ding hoog in toeren gaat als je de dijk probeert op te komen dus ik doe het nu elke keer maar met zelf schakelen.

Heb dit al een keer bij de garage neergelegd en die zeggen ja meneer het is geen echte automaat je moet tussendoor even keer je gas los laten want dan schakelt hij op :+

Uitvoering van de GT Plus line is echt top qua opties etc dat dan weer wel kom echt niks te kort.

[Voor 33% gewijzigd door JustC op 03-03-2023 13:36]

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-03 21:25
lolgast schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 12:56:
[...]

Ik heb 23 februari een mail naar onze office manager gestuurd met de goedkeuring op de offerte. Mail van de LM is van 28 februari met daarin dus de datum van levering op 15-11.
Welke versie heb je besteld? Kan ik er alvast een beetje rekening mee houden :+

Canon 5D Mark III - 50 1.8 STM - 85 1.8 - 24-105 4L - DJI Mavic Pro

• DennisR1998
JustC schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 13:34:
Ja vooral dat ik de automaat steeds meer begin tegen te staan vooral als de auto koud is.

Net alsof ik niet kan autorijden man hoe dat ding hoog in toeren gaat als je de dijk probeert op te komen dus ik doe het nu elke keer maar met zelf schakelen.

Heb dit al een keer bij de garage neergelegd en die zeggen ja meneer het is geen echte automaat je moet tussendoor even keer je gas los laten want dan schakelt hij op :+

Uitvoering van de GT Plus line is echt top qua opties etc dat dan weer wel kom echt niks te kort.
Ah goed om te weten, ben erg benieuwd! Ben overigens erg benieuwd naar de JBL speakers die erin zitten.

• Kimi-Alonso
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

Ik kan me ook vinden in jouw ervaring. Heb zelf nooit eerder een automaat gehad maar ik merk ook dat bij mijn Ceed 1.4 de bak aardig veel toeren maakt bij een koude motor. Heb zelf nog nooit een DSG bak gehad dus weet verder niet hoe dat rijdt. Ik ben verder overigens ook zeer tevreden met m'n GT-Plusline ;)

• hussie01
  • Registratie: December 2015
  • Niet online

Automaat is een beetje traag bij ff gas geven, zodat het gaat terugschakelen, maar voor de rest prima.

Gaat de rechter buitenspiegel bij jou zakken tijdens het inparkeren?

• JustC
Ik vind persoonlijk het JBL systeem best goed klinken hoor maar zoals Renzo al eerder aangaf ligt dit echt aan persoonlijke smaak en kan het zeker verbeterd worden.

Ik heb de equilazer op +3 bas en +1 treble en +1 mid staan dat vind ik persoonlijk mooi klinken.

De buitenspiegel zakt niet helaas bij achteruitrijden dat was een mooie optie geweest.

[Voor 4% gewijzigd door JustC op 03-03-2023 14:04]

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-03 14:06
Iemand die de build-in dashcam werkend heeft in de Niro?
https://www.hyundaimotorgroup.com/tv/CONT0000000000043225

• JustC
Weet iemand toevallig of het mogelijk is KM naar mph te zetten digitaal ?

Moet straks een week naar Engeland met de auto en dat is net wat fijner.

• Luchtbakker
JustC schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:09:

Dat kan de dealer voor je doen. Zelf is dat niet mogelijk voor zover ik weet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:19
Leuk dat er mogelijk wireless carplay beschikbaar wordt, ik ben enorm benieuwd of dit op korte termijn is.
Als het goed is zal mijn Proceed GT-Plusline met de 1.5 DCT rond 10-04 (Iets met eieren na Pasen :9 ) geleverd worden.
Nog geen bericht vd leasemaatschappij gekregen dat hij vertraagd is.

Ik ben mijn Ibiza FR (2019) met 1.0 DSG nog lang niet beu, maar ik heb nu toch wel enorm zin in de Proceed, bij elke die ik zie rijden denk ik: Poah, toch een mooie wagen uitgekozen! :9~

Nog een paar nachtjes slapen...

PSN: ChefRickert

• lolgast
Mitssz schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 13:37:
[...]

Welke versie heb je besteld? Kan ik er alvast een beetje rekening mee houden :+
Ik zit vanaf nu te wachten op een Ceed SW GT-PlusLine DCT7 in Experience Green. Met trekhaak :9

[Voor 3% gewijzigd door lolgast op 03-03-2023 15:55]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
rCk schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:41:
Als het goed is zal mijn Proceed GT-Plusline met de 1.5 DCT rond 10-04 (Iets met eieren na Pasen :9 ) geleverd worden.
Mijn Proceed zelfde uitvoering staat ook voor eerste week april. Op een ander forum had iemand met zelfde bestelling daar nog 2 weken vertraging bovenop gekregen vanuit de leasemaatschappij.

Zelf geen ander bericht gehad, dus ik hoop dat de eerste week april doorgaat. 11 maanden verder dan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:19
Sjaak_Trekhaak schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 16:12:
[...]

Mijn Proceed zelfde uitvoering staat ook voor eerste week april. Op een ander forum had iemand met zelfde bestelling daar nog 2 weken vertraging bovenop gekregen vanuit de leasemaatschappij.

Zelf geen ander bericht gehad, dus ik hoop dat de eerste week april doorgaat. 11 maanden verder dan.
Dat hoop ik ook voor je! Ik heb hem vorig jaar in april/mei al vastgelegd, maar omdat ze bij ons graag voor VAG auto's kiezen bij het bedrijf moesten we rekening houden met 9-12 maanden, wat uiteraard niet realistisch is :X

Oorspronkelijke levering stond op 26-03, dus valt me dan niks tegen. Een paar weken extra is ook nog te overleven, scheelt me toch weer zo'n 130 EUR netto bijtelling.

Maar hij mag gewoon zsm komen, ben wel klaar voor de upgrade :*)

PSN: ChefRickert

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:26

Mijn Ceed 1.0 is met koude motor zo traag als dikke stront omdat de turbo nog niet echt meedoet (zal wel elektronisch geknepen worden om de boel te sparen bij koude olie).Wellicht doet de 1.4/1.5 dat ook en houdt de bak daarom wat hogere toerentallen aan als de boel koud is om de gang er nog iets in te houden?

De wijzen komen uit het Oosten!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-03 21:25
lolgast schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:51:
[...]

Ik zit vanaf nu te wachten op een Ceed SW GT-PlusLine DCT7 in Experience Green. Met trekhaak :9
Dan klopt de verwachte levertijd wel een beetje met wat Kia op de site aangeeft. Goed om te weten.

Morgen een proefrit gepland staan in de PHEV versie. Die staat op 11-12 maanden levertijd :X. De huidige hoeft er tegen die tijd ook pas uit dus dat komt goed uit. :P

Canon 5D Mark III - 50 1.8 STM - 85 1.8 - 24-105 4L - DJI Mavic Pro

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:40
NoepZor schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 16:31:
[...]

Mijn Ceed 1.0 is met koude motor zo traag als dikke stront omdat de turbo nog niet echt meedoet (zal wel elektronisch geknepen worden om de boel te sparen bij koude olie).Wellicht doet de 1.4/1.5 dat ook en houdt de bak daarom wat hogere toerentallen aan als de boel koud is om de gang er nog iets in te houden?
Ik denk dat dit tegenwoordig bij alle moderne motoren wel het geval is. Die 7 jaar garantie hè ;)

Als ik mijn CEED SW 1.5 start dan draait deze de eerste minuut (bij stationair draaien) een iets hogere RPM die langzaam terug zakt. Bij mijn Peugeot 308 SW die ik hiervoor had was dit niet.
Rijd je direct na het starten weg dan zal het op temperatuur komen softwarematig bereikt worden.
Als de motor & bak dan nog niet de optimale bedrijfstemperatuur hebben dan merk je waarschijnlijk af en toe dat de computer de input van het gaspedaal in toom houdt en voelt het dus alsof je met een wat geknepen motor rijdt.
Ik moet dit overigens nog eens serieus testen wanneer ik de motor voldoende ingereden heb (zit pas aan 1200KM 8) )

Wat betreft de hierboven genoemde ervaring met de automaat kan ik geen input geven o.b.v. een Kia DCT (ik heb een handgeschakelde CEED) maar wel o.b.v. ervaring met een Renault DCT bak en reviews over zowel Kia als VAG (DSG) automaten.
Ze lijken hier allemaal "last" van te hebben en dan heb ik het over wegrijden in de 1e versnelling waar net niet snel of soepel genoeg opgepakt wordt waardoor het een beetje schokkerig voelt.
Bij het zachtjes heuvelop rijden, achteruit rijden of filerijden kan dit ook voorkomen.
Het opschakelgedrag bij 'koud' wegrijden zal ook door software beïnvloed worden.
Dan heb je ook nog verschillen tussen een droge en natte dubbele koppeling waarbij de Kia DCT6 & 7 een droge koppeling betreft.

Kan je eigen voet het altijd beter :+

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-03 20:59
homemix25 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 13:35:
Zojuist bericht gehad van de dealer, er is een chassisnummer en eind februari / begin maart rij ik naar verwachting in de nieuwe Proceed! het is de 1.5 T-GDi DCT7 GT plusline met schuif/kanteldak in Dark Penta Metal. Auto is zo'n jaar geleden door de dealer in bestelling geplaatst, in juni heeft onze leasemaatschappij de bestelling overgenomen.
De Kia dealer zit een straat verder van mijn huis en toen ik net voorbij reed zag ik een dark penta metal Proceed kontje nog zonder kenteken… dat wordt flink inhouden om de komende dagen niet te gaan spieken.. dinsdagochtend levering :*)

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 27-03 22:35
JustC schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:09:

Ergens in je systeeminstellingen kun je je units/eenheden aanpassen. Heb ik vorig jaar in mijn ceed sw phev (my21) ook gedaan voor mijn vakantie in Schotland :)

Waar het precies zit weet ik zo niet uit mijn hoofd maar het is dus zeker wel mogelijk, en je hoeft er niet voor naar de dealer.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:55
Ik zie dat ik het kan aanpassen via de KIA connect app

Robicide schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 22:36:
[...]

Ergens in je systeeminstellingen kun je je units/eenheden aanpassen. Heb ik vorig jaar in mijn ceed sw phev (my21) ook gedaan voor mijn vakantie in Schotland :)

Waar het precies zit weet ik zo niet uit mijn hoofd maar het is dus zeker wel mogelijk, en je hoeft er niet voor naar de dealer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:26
Zit die überhaupt in Europese versies?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luchtbakker
laredo schreef op zondag 5 maart 2023 @ 15:19:
[...]

Zit die überhaupt in Europese versies?
Weet ik dus niet. Ik kom namelijk nergens tegen in welke landen ze wel/niet geleverd worden. Het is ook geen optie voor zover ik kan zien in alle modellen.

Maar het klinkt ook als een software optie. Dus als het niet geleverd zou zijn, zou het misschien enabled kunnen worden in de engineering mode?

YouTube: Engineering mode for Kia/Hyundai 10.25 infotainment.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JustC
@Dazzie Dankjewel , dit werkt en heb het nu ook toevallig kunnen vinden in de auto zelf dus dat is fijn.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Ja maar engineeringmode lijkt niet meer te werken op de nieuwste standard-class gen5w navigation versie. Heb alle mogelijke opties wel geprobeerd maar helaas..

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dazzie
Bij werkte deze. Code 500625

(Bron: https://www.oviradio.cz/h...adio-engineering-mode-en/ )

Kan alleen niks vinden over carplay draadloos aanzetten. Dmv een andere cpu version te kiezen. Kan dat helemaal niet vinden…
Quad schreef op maandag 6 maart 2023 @ 20:41:
[...]

Ja maar engineeringmode lijkt niet meer te werken op de nieuwste standard-class gen5w navigation versie. Heb alle mogelijke opties wel geprobeerd maar helaas..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• KilljoyNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-03 20:35
Wow, dat is irritanter dan de konami code :D

• Ladykiller007
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:48
Ik wacht wel gewoon ff tot er een update komt (of niet)
Nog irritanter is dat de USB C poort niet te gebruiken is als 'media' poort maar alleen voor opladen :|

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16:08
Quad schreef op maandag 6 maart 2023 @ 20:41:
[...]

Die Engineering mode is op mijn 2017 Niro PHEV ook niet te vinden.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Dazzie schreef op maandag 6 maart 2023 @ 23:11:
Bij werkte deze. Code 500625

[Afbeelding]

(Bron: https://www.oviradio.cz/h...adio-engineering-mode-en/ )

Kan alleen niks vinden over carplay draadloos aanzetten. Dmv een andere cpu version te kiezen. Kan dat helemaal niet vinden…

[...]
Ik had een andere code nodig.
Deze optie komt inderdaad in een engineering mode, maar ziet totaal anders uit als de mode die je ziet in diverse Youtube filmpjes.

PVOutput☀️
Darts🎯

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Cpt_ZakLamP
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:43
Dit vindt ik ook zo'n stomme feature:

Als je doorhebt dat ik weggelopen ben en de auto niet op slot is, doe 'm dan gewoon automatisch op slot ipv dat ik zelf op 'lock' moet klikken in de app :+

• Luchtbakker
Quad schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 11:36:
[...]

Ik had een andere code nodig.
Deze optie komt inderdaad in een engineering mode, maar ziet totaal anders uit als de mode die je ziet in diverse Youtube filmpjes.
Bij Kia heb je diverse codes die ieder hun eigen deel vrijgeven. Je hebt niet met 1 code de mogelijkheid alles aan te passen. Ik zal het lijstje zo even posten, moet hem weer even zoeken.

Wel een kleine note: heb het zelf niet kunnen testen, want mijn Kia gaat pas volgende week geleverd worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luchtbakker
Lijst met functies per code in Engineering mode. Werkt op de i30, Tucson, Ioniq, Kona, Ceed, Optima, Sportage, Niro, Stonic, Bayon, Seltos, Carens, Sorento, EV6 etc. – DAB/FM AM radio.
Engineering Mode (CTS Test, ADB Connect Type, Android Setting, All Applications)

Press the Setup button or choose All menus -> Settings
Choose Screensaver
Tap below Digital – Analogue – None options from left to right and back 7 times in total (tap below Digital, Analogue, None, Analogue, Digital, Analogue, None)
Password is the current time or 2400
Choose Send

Engineering Mode (System, Navigation, Reception, …)

Choose System Info
Tap 4 times on „Firmware“ or „Map“ and tap once on its version on the same line
Password is 1111 or 2998
Choose Send
Choose Reception -> RDS -> RDS State (TestMode); choose DAB -> DAB State (DAB Engineering Mode)
OR
Choose Screensaver
Tap below Digital – Analogue – None options from left to right and back 7 times in total (tap below Digital, Analogue, None, Analogue, Digital, Analogue, None)
Password is the current time or 2400
Choose Send
Choose All Applications
Choose 3rd Engineering Mode from the top (not the first Engineering Mode, not the DAB Engineering Mode)
OR
Press the Setup button or Choose All menus -> Settings
Choose System Info
Press the left knob (volume) to turn off the AV
In the dark part of the screen tap 4 times in the right bottom and once in the left bottom
OR
Choose System info to see last 6 digits of the Software version (e.g. 211027)
Choose Update
Imagine the dark part of the screen is a phone dial with buttons 1 to 9 and the button 0 is in the left bottom of the whole screen
On the imaginary dial enter last 6 digits of the Software version (e.g. 211027)
Password is the current time + last 4 digits of the Software version (e.g. current time is 15:48 -> enter 15481027)
Choose Send

Engineering Mode (All in One Version, …)

Choose System Info OR General
Tap 5 times left from the Update button and tap once right from the Update button or choose Storage and in the dark part of the screen tap 5 times in the left bottom and once in the right bottom
Password is 2900 or 2400 or 2702 or 2801 or 2603 or 2504 or 2405 or 2306 or 2207 or 2108 or 2009 or 2014
Choose OK
Choose Module Info
Choose FM -> Launch FM Engineering Mode; choose AM -> Launch AM Engineering Mode; choose DAB -> Launch DAB Engineering Mode
OR
Choose Radio -> FM
Set the volume to 2
Choose General
Tap 5 times left from the Update button and tap once right from the Update button
Password is 2900 or 2400 or 2702 or 2801 or 2603 or 2504 or 2405 or 2306 or 2207 or 2108 or 2009 or 2014
Choose OK
Choose OK
Choose Module Info
Choose FM -> Launch FM Engineering Mode; choose AM -> Launch AM Engineering Mode; choose DAB -> Launch DAB Engineering Mode

Engineer Mode (Full Engineering Mode) – 2 knobs

Choose Radio
In a quick sequence set the volume using left knob to level 0, then to level 7 and press the right knob, then set the volume to level 3 and press the right knob, then set the volume to level 1 and press the right knob
Password is 0428 or 0652 or 500625 or 19500624 or 27021427 or 26031236
Choose Dynamics -> Radio

Engineer Mode (Full Engineering Mode) – 1 knob

Set the volume to 0
Press and hold the Star button
Choose VOL knob -> Browse media, map zoom in/out
Choose Home
On the steering wheel set the volume to level 7 and press the Volume knob, then set the volume to level 3 and press the Volume knob, then set the volume to level 1 and press the Volume knob
Password is 0652

EngineerMode (System, Diagnostics, Location, Radio, Voice Recognition)

Choose General -> System info -> Memory
In the dark part of the screen perform 6 taps in a quick sequence: Tap once below „Available…“ and the orange/grey line, tap 2 times below „Used for…“ and the orange/grey line, tap once above the orange/grey line between „Used for…“ and „Available…“, tap once below the middle of the orange/grey line and tap once below „Available…“ and the orange/grey line
Password is 1032580 + minutes of current time (e.g. current time is 15:48 -> input 103258048)
Choose OK

Dealer Mode (Diagnostics, Location, Media, Radio, Smart Pure Air Version Info/Update)

Choose System Info
In a quick sequence set the volume using left knob to level 0, then to level 7 and press the right knob, then set the volume to level 3 and press the right knob, then set the volume to level 1 and press the right knob
Password is 2400
Choose Send
OR
Choose General -> System info -> Version info/Update
In a quick sequence set the volume to level 7 and tap on the word „Update“ in the title Version info/Update, then set the volume to level 3 and tap on the word „Update“ in the title Version info/Update, then set the volume to level 1 and tap on the word „Update“ in the title Version info/Update
Password is 2400
Choose OK

DAB 1 – Overview (Freq, …)

Go to the Radio mode
Tap 5 times in the top right corner, under the Back icon

Dumpfile

Press and hold Radio button for 15 seconds

• Blihi
Luchtbakker schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 19:04:
Lijst met functies per code in Engineering mode. Werkt op de i30, Tucson, Ioniq, Kona, Ceed, Optima, Sportage, Niro, Stonic, Bayon, Seltos, Carens, Sorento, EV6 etc. – DAB/FM AM radio.

[...]
Werkt niet op de Niro PHEV 2017 met de laatste firmware.

• Luchtbakker
Blihi schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 19:55:
[...]

Werkt niet op de Niro PHEV 2017 met de laatste firmware.
Wat werkt er exact niet? De pincodes? Of om erin te komen?

Welke software versie heb je?

• Blihi
Wat wel werkt is de dealer mode via de 7-3-1 methode en dan pincode 2400.

Geen van de andere methodes werkt.

Het gaat om een Compact Generation 5 (zonder DAB) uit 2017. Tot op heden heeft geen enkele van de beschreven methodes of pincodes gewerkt.

Het PIN invoer veld is ook maar 4 cijfers met de 7-3-1 methode, dus je krijgt geen prompt voor meer karakters, terwijl een heleboel beschreven codes 6 of zelf 8 cijfers zijn.

EDIT: De software versies:

SW Versie: DE_PHEV.EUR.SOP.015.20.221117
Map Versie: EUR.15.47.67.025.221.5
Model name: DEAP.S5ALN.EU

[Voor 13% gewijzigd door Blihi op 07-03-2023 20:27]

• Blihi
Overigens, de stappen die je linkt kun je ook hier terug vinden: https://www.oviradio.cz/h...adio-engineering-mode-en/

• Luchtbakker
Blihi schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 20:25:
Wat wel werkt is de dealer mode via de 7-3-1 methode en dan pincode 2400.

Geen van de andere methodes werkt.

Het gaat om een Compact Generation 5 (zonder DAB) uit 2017. Tot op heden heeft geen enkele van de beschreven methodes of pincodes gewerkt.

Het PIN invoer veld is ook maar 4 cijfers met de 7-3-1 methode, dus je krijgt geen prompt voor meer karakters, terwijl een heleboel beschreven codes 6 of zelf 8 cijfers zijn.

EDIT: De software versies:

SW Versie: DE_PHEV.EUR.SOP.015.20.221117
Map Versie: EUR.15.47.67.025.221.5
Model name: DEAP.S5ALN.EU
Ik moet het helaas ook opgeven. Ik kan helaas over deze firmware weinig vinden :O , op veel codes met meer dan 4 cijfers na.

• Blihi
Luchtbakker schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 07:23:
[...]

Ik moet het helaas ook opgeven. Ik kan helaas over deze firmware weinig vinden :O , op veel codes met meer dan 4 cijfers na.
Nou inderdaad. Helaas.

• Ladykiller007
Cpt_ZakLamP schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 18:26:
Dit vindt ik ook zo'n stomme feature:
[Afbeelding]

Als je doorhebt dat ik weggelopen ben en de auto niet op slot is, doe 'm dan gewoon automatisch op slot ipv dat ik zelf op 'lock' moet klikken in de app :+
Idd. Beetje stom dat de auto niet automatisch ontgrendeld of sluit. Het kan wel want de automatische achterklep detecteert wel dat je met de sleutel in de buurt bent :(

• Cpt_ZakLamP
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:43
Ladykiller007 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:48:
[...]

Idd. Beetje stom dat de auto niet automatisch ontgrendeld of sluit. Het kan wel want de automatische achterklep detecteert wel dat je met de sleutel in de buurt bent :(
De spiegels klappen ook open als je in de buurt van de auto komt met de sleutel.. maar daadwerkelijk van 't slot af gaan ho maar :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hussie01
  • Niet online
Sommige dingen zijn ook totaal niet logisch...

Waarom kan je een sleutel niet aan een profiel koppelen en hiermee ook niet aan elek. stoel en spiegel instellingen?
Om wat voor besparing gaat het...alles is aanwezig lijkt mij.

• Ladykiller007
Tjah.....heel irritant allemaal...

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:10

Arno

PF5A

hussie01 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:50:
Sommige dingen zijn ook totaal niet logisch...

Waarom kan je een sleutel niet aan een profiel koppelen en hiermee ook niet aan elek. stoel en spiegel instellingen?
Om wat voor besparing gaat het...alles is aanwezig lijkt mij.
Liever sommige opties standaard uit dan standaard een duurdere auto. Mijn Ceed welke in bestelling is, is al 40k+ en ik hoef niet per se 2k extra te lappen voor optionele features :P

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ik heb twee dingetjes waar ik denk ik de dealer voor nodig ben.
1, de achterklep gaat open met de sleutel, maar sluiten met de sleutelknop stopt het halverwege.
2, de auto denkt dat er elke keer iemand op de middelste stoel zit, dus begint te mekkeren dat de riem niet gesloten is.

PVOutput☀️
Darts🎯

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 27-03 22:35
Quad schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 20:31:
1, de achterklep gaat open met de sleutel, maar sluiten met de sleutelknop stopt het halverwege.
Om de klep met de sleutel te sluiten moet je de knop ingedrukt houden tot hij dicht is, anders stopt hij inderdaad halverwege.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Robicide schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 22:31:
[...]

Om de klep met de sleutel te sluiten moet je de knop ingedrukt houden tot hij dicht is, anders stopt hij inderdaad halverwege.
Ah, zou een leuke zijn.
Morgen eens proberen! Thnks.

PVOutput☀️
Darts🎯

• hussie01
  • Niet online
Arno schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 20:24:
[...]
Liever sommige opties standaard uit dan standaard een duurdere auto. Mijn Ceed welke in bestelling is, is al 40k+ en ik hoef niet per se 2k extra te lappen voor optionele features :P
Kunnen ze optioneel dan wel aangezet worden?

Zeker een GT-Plusline?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:14
. Verkeerde topic

[Voor 95% gewijzigd door jongetje op 09-03-2023 06:00]

• Arno

Arno

PF5A

Yup :*)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:02
2, de auto denkt dat er elke keer iemand op de middelste stoel zit, dus begint te mekkeren dat de riem niet gesloten is.
Ik heb dat ook met die middelste stoel achter. Piepen doet ie dan niet, maar hij knippert in mijn cockpit gedurende een halve minuut ongeveer.

• Ladykiller007
Iemand overwogen om z'n auto te laten chippen?

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

pixels66 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 08:44:
[...]

Ik heb dat ook met die middelste stoel achter. Piepen doet ie dan niet, maar hij knippert in mijn cockpit gedurende een halve minuut ongeveer.
Niet helemaal zoals het hoort lijkt me.
Ladykiller007 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:48:
Nee want dat is tegen de voorwaarden van mijn leasemaatschappij. Ik vind de 1.5 overigens snel zat.

PVOutput☀️
Darts🎯

• JustC
Overwogen wel maar aangezien de auto al 160PK draait en de gemiddelde chiptuning waardes van 170PK aangeven vermoed ik dat er niet veel te halen valt / garantie vervalt.

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:02

watercoolertje

Untertitel

Wel overwogen maar besloten te wachten tot de garantie verloopt, dus over 6 jaar oid pas.

Dan is ook de waarde van de auto wat minder en durf ik het wel aan!

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:58
Nummer 2 hoort er blijkbaar bij helaas, er zit geen aparte druksensor in de zitting in het midden van de achterbank. Die riemverklikker zal altijd rood gaan branden bij het starten (geen audiosignaal als bij de voorstoelen) en na x tijd verdwijnen.

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:02
Wel overwogen met mijn Proceed 1.0, mijn vorige auto’s altijd gechipt maar deze motoren zijn zo klein dat ik het niet echt vertrouw om er nog meer vermogen uit te persen. Bovendien ben ik geen hardrijder meer, ik geniet meer van het comfort en het lage verbruik..

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:31
pixels66 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 08:44:
[...]
Hoort zo denk ik. Ik heb dat met de Sportage en met een andere Kia die ik als vervangende auto meekreeg.

• Arno

Arno

PF5A

Ik zag vanmorgen een Youtube video over een GT line uitziende XCeed waarbij er, naast stoelverwaring, ook stoelverkoeling aanwezig was. Als ik een GT Plusline configureer bij KIA dan zie ik deze niet aanwezig. Heeft iemand een recente GT Plusline en zit daar stoelverkoeling in? Met het warme weer is het wel lekker, maar zeker geen must :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lolgast
@Arno Dat is volgens mij iets wat alleen de PHEV modellen hebben. De Ceed PHEV heeft het in de ExecutiveLine in ieder geval

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13:48
Arno schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 14:26:
Ik zag vanmorgen een Youtube video over een GT line uitziende XCeed waarbij er, naast stoelverwaring, ook stoelverkoeling aanwezig was. Als ik een GT Plusline configureer bij KIA dan zie ik deze niet aanwezig. Heeft iemand een recente GT Plusline en zit daar stoelverkoeling in? Met het warme weer is het wel lekker, maar zeker geen must :)
Zit er volgens mij niet in. Dit omdat de stoelen van alcantara zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KilljoyNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-03 20:35
Niro 2021 hybride executiveline heeft het wel in ieder geval, het is HEERLIJK in gebruik, stoel/stuurverwarming en in de zomer stoelkoeling. Ik ben er erg blij mee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hussie01
  • Niet online
Ik heb een vrij recent exemplaar en het zit er inderdaad niet op.

• Arno

Arno

PF5A

Okay thnx all. Wie weet wordt het ergens voor eind julie geintroduceerd, maar dat zal vast niet :+

Jeremy Clarkson

• Blokkie90
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:16
Mijn vrouw heeft in augustus de kia ceed sportwagon PHEV besteld als bedrijfswagen. Deze staat op leverdatum eerste helft van mei, maar via de leasingfirma kan ze de status bekijken en die staat nog altijd 'in afwachting van productie'. Zijn er mensen met dezelfde ervaring of hoe lang het duurt voor deze in productie word genomen?

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Je kan er vanuit gaan dat het ca 8 weken duurt tussen productie en arriveren in NL.

Maar goed als de leverdatum ca tot in mei is, mag je in de handjes 'm knijpen. (12 maanden heeft het hier geduurd)

PVOutput☀️
Darts🎯

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:40
I Heeft iemand een recente GT Plusline en zit daar stoelverkoeling in? Met het warme weer is het wel lekker, maar zeker geen must :)
En weer 500 euro verder? Dat vind ik nou echt een onzinnige optie. Lekker koude billetjes in de zomer? Met je lederen stoelen heb je toch het voordeel dat het van nature al veel koeler aanvoelt?

• sgouman
rowicom schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 19:27:
[...]

En weer 500 euro verder? Dat vind ik nou echt een onzinnige optie. Lekker koude billetjes in de zomer? Met je lederen stoelen heb je toch het voordeel dat het van nature al veel koeler aanvoelt?
Gt Plusline heeft alcantara stoelen. Dat is minder koel in de zomer.

• lolgast
[...]

Que? Ik heb meermaals mijn bovenbenen gebrand aan bloedverziekend hete leren stoelen nadat de auto wat in de zon had gestaan.

Ja het is een ontzettend ‘nice-to-have’ functie, maar dat is stuurwielverwarming ook en toch is het érg lekker als je er over beschikt. Persoonlijk zou ik liever stoelverkoeling zien dan achterbankverwarming, maargoed, ik design de auto niet :9

• Blokkie90
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:16
Quad schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 18:52:
Je kan er vanuit gaan dat het ca 8 weken duurt tussen productie en arriveren in NL.

Maar goed als de leverdatum ca tot in mei is, mag je in de handjes 'm knijpen. (12 maanden heeft het hier geduurd)
Ja dat heb ik haar ook gezegt na alle berichten die ik hier gelezen heb dat ze deze niet moet verwachten in mei :p binnenkort maar eens bellen naar de dealer zelf.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Blokkie90 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 20:44:
[...]

Ja dat heb ik haar ook gezegt na alle berichten die ik hier gelezen heb dat ze deze niet moet verwachten in mei :p binnenkort maar eens bellen naar de dealer zelf.
Oh dealer weet ook niet meer hoor. Die ziet pas wat als het in productie is, planning en dergelijke vanuit fabriek naar importeur/ dealer is er niet.

PVOutput☀️
Darts🎯

• DennisR1998
Gisteren mijn xceed GT Plusline opgehaald en geen stoelventilatie. Dit zit enkel op de Executive line.

• Luchtbakker
Quad schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 18:52:

Dan zou de mijne (na bestelling) in 1 week gebouwd moeten zijn. 8 weken lijkt me wel heel erg lang.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Kan zijn dat PHEV modellen in Slowakije worden gemaakt.

PVOutput☀️
Darts🎯

• Arno

Arno

PF5A

Quad schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 10:50:
Kan zijn dat PHEV modellen in Slowakije worden gemaakt.
In 2019 werd de Ceed daar gemaakt, maar geen idee of dat nu nog steeds zo is.

Jeremy Clarkson

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:50
Arno schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 10:59:
[...]

In 2019 werd de Ceed daar gemaakt, maar geen idee of dat nu nog steeds zo is.
Volgens mij dealer komt mijn 1.5 sportwagon iig uit Korea

• sgouman
Volgens mij komt de ceed gewoon uit slowakije. Het is namelijk een europees model.

https://press.kia.com/eu/...rate/factoryslovakia.html

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Gewone Ceed kan uit Slowakije komen. Ceed SW komt tegenwoordig uit Korea. Sportage komt als het goed is ook uit Slowakije.

PVOutput☀️
Darts🎯

• Dazzie
Vraagje. Welke type thule dakdragers adapter heb ik nodig voor mijn kia ceed sportwagon gt-line 2023?

En kan het panoramadak nog open als de dakdragers erop zitten?

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:50
sgouman schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 19:09:
Volgens mij komt de ceed gewoon uit slowakije. Het is namelijk een europees model.

https://press.kia.com/eu/...rate/factoryslovakia.html
Het is een model voor de europeesche markt. Dat betekent niet dat hij ook per se daar gemaakt wordt.

• Arno

Arno

PF5A

Dazzie schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 19:48:
Ze zeggen van niet en ik heb het risico nooit durven te nemen. Ik heb de officiële KIA dakdragers en mijn glazen dakje is me iets te lief :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luchtbakker
Ik heb chippen vrijwel altijd gedaan, mits er natuurlijk een turbo in zit, wat ontbreekt in bijvoorbeeld de Niro.
Tot op heden is elke auto vooral lekkerder (rustiger en zuiniger) van gaan rijden.
Het ging mijzelf eigenlijk nooit om de extra snelheid of sprintjes trekken, al is het makkelijker inhalen wel erg fijn.

Let wel op dat er altijd een kans bestaat dat de dealer het ziet en je de garantie kwijt raakt.
Maar uit ervaring doen ze dit enkel alleen als er een serieuze reden is. Normale dealer hardware kan niet defecteren of je ECU aangepast is. Ze kunnen uiteraard je ECU wel updaten, maar ook dat doen ze alleen bij terugroepacties.

En laat het tunen sowieso alleen doen bij bedrijven die het al wat langer doen, en niet van die bedrijven die even bij je langs komen op een standaard map in te laden. Bij oude modellen zoals ooit bij mijn Seat Ibiza uit 2010 is het prima, die zijn al tienduizenden keren getuned. Maar bij nieuwere modellen moet dat gewoon op een bank.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luchtbakker
Dazzie schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 19:48:
Vraagje. Welke type thule dakdragers adapter heb ik nodig voor mijn kia ceed sportwagon gt-line 2023?

https://webshop.kia.nl/ac...J7211ADE01AL&modelid=137/

Deze zijn voor modellen met- en zonder panoramaraam.
Andere merken dan alleen deze zou ik afraden. Een panoramaraam vervangen is echt een heel duur grapje.

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-03 09:09
Blokkie90 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 18:50:
Mijn vrouw heeft in augustus de kia ceed sportwagon PHEV besteld als bedrijfswagen. Deze staat op leverdatum eerste helft van mei, maar via de leasingfirma kan ze de status bekijken en die staat nog altijd 'in afwachting van productie'. Zijn er mensen met dezelfde ervaring of hoe lang het duurt voor deze in productie word genomen?
Ja ik heb hetzelfde.... Leaseplan zeker? Mijn Sportage komt half mei (eind januari besteld)

In de LP app staat idd nog geen leverdatum. Ik heb het de verkoper gevraagd (Wensink en preffered LP dealer) waarom de levertijd zo kort is. Auto is besteld met "mijn deal" badge.

Leaseplan heeft productieplekken gereserveerd. Dus alles wat besteld wordt hoeft niet achter in de (productie)rij.

.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:38
6 april mijn Sportage ophalen oOo

28-2 chassisnummer gekregen met de mededeling dat 12-3 de auto in NL zou zijn.

Eindelijk. Wij proppen ons als sinds augustus met zijn viertjes in een 108.

PSN: bollsie

• lolgast
Hadden ze niet even wat groters kunnen regelen? In augustus wisten ze toch ook dat het lang ging duren..?

Ik moet binnenkort van augustus naar (ze zeggen nu) november overbruggen. In die tussentijd blijf ik mijn huidige auto doorrijden hoor, ze zien maar hoe ze dat oplossen

• Luchtbakker
lolgast schreef op maandag 13 maart 2023 @ 07:08:
Hadden ze niet even wat groters kunnen regelen? In augustus wisten ze toch ook dat het lang ging duren..?

Ik moet binnenkort van augustus naar (ze zeggen nu) november overbruggen. In die tussentijd blijf ik mijn huidige auto doorrijden hoor, ze zien maar hoe ze dat oplossen
Dat is het nadeel van partijen als Leaseplan. Ze kopen in bulken zodat ze meer korting kunnen lospeuteren.
Bij mijn lease maatschappij doen ze dat volgens mij niet. Anders was het nooit zo snel geleverd geweest.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DL.
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 27-03 16:15
Beste forumleden,

Ook ik ben wachtende op mijn Kia Ceed sw 1.5tgdi mhev Executiveline dct7.
Kleur: Black Pearl
Besteld: 07-09-2022
Verwacht: 01-09-2023

Tot die tijd behoor ik dus tot de 'nokia-club' (I'll let myself out)

De werkgever heeft gekozen voor Financial Lease en daarom heb ik speelruimte voor aanpassingen.
Ik dacht zelf te beginnen met de banden & velgen.
Iemand gaf als tip om banden te nemen die 'net binnen de wielkasten' vallen.
Aan welke bandenmaat moet ik dan denken?

Dan de velgen.
Ik zag op YT een filmpje van Zeeuw & Zeeuw van een Kia Ceed met deze 18'' velgen:

Iemand ervaring met deze sloffen?

Ik zag deze velgen elders met maatje 19''

M.i. te fors voor deze auto en te grote kans op stuiteren.

Ik hoor graag jullie mening in deze.
Alvast bedankt.

• Ladykiller007
DL. schreef op maandag 13 maart 2023 @ 14:47:
Beste forumleden,

De werkgever heeft gekozen voor Financial Lease en daarom heb ik speelruimte voor aanpassingen.

Dan de velgen.
Ik zag op YT een filmpje van Zeeuw & Zeeuw van een Kia Ceed met deze 18'' velgen:
[Afbeelding]

Iemand ervaring met deze sloffen?

Ik zag deze velgen elders met maatje 19''
[Afbeelding]

M.i. te fors voor deze auto en te grote kans op stuiteren.

Ik hoor graag jullie mening in deze.
Alvast bedankt.
Ik heb proefgereden met een Ceed SW met 19'', dat was geen pretje qua comfort en lawaai in de auto. 18'' is ook niet echt een pretje maar duidelijk verschil tov de 19''.
Hangt er natuurlijk ook vanaf welke banden je eromheen doet.
Volgens mij staat de Ceed er sowieso niet om bekend dat de isolatie goed is geregeld.

• Ladykiller007
pixels66 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 19:13:
[...]

Zeker, ff foto voor je gemaakt maar de foto overbelicht het kenteken nogal. Die is in real life dus gewoon goed leesbaar.

Hier gekocht:
https://www.amazon.de/-/nl/dp/B07VJMLLXJ

[Afbeelding]
Ik ben niet zo handig....hoe heb je ze gemonteerd???
Zo zien ze eruit...die ik heb ontvangen. Zijn dat dezelfde als die van jou?

De huidige zitten met schroeven bevestigd.

• Hetpoederbos
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15:04
Ladykiller007 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 15:46:
[...]

Ik ben niet zo handig....hoe heb je ze gemonteerd???
Zo zien ze eruit...die ik heb ontvangen. Zijn dat dezelfde als die van jou?

[Afbeelding]
Bij mijn vorige prive auto heb ik toen ook de kenteken verlichting vervangen door led. Dit geeft echter zo'n bak met licht dat dit er in het donker heel vreemd uit ziet. Net of er aftermarkt verlichting in zit die totaal niet is afgestemd op de auto.

Tip, zet er een weerstand tussen die de verlichting iets beperkt. Zodat het goed en bijna origineel uit ziet.

Ik heb er toen der tijd een weerstand geplaatst en een relais die mee schakelde met de achteruit verlichting. Zodat wanneer je hem in zijn achteruit zet je veel licht heb en de stoepranden in het donker goed kan zien in je spiegels. En wanneer je normaal rijd de verlichting niet te veel aanwezig is.

• Ladykiller007
Hetpoederbos schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:18:
[...]

Bij mijn vorige prive auto heb ik toen ook de kenteken verlichting vervangen door led. Dit geeft echter zo'n bak met licht dat dit er in het donker heel vreemd uit ziet. Net of er aftermarkt verlichting in zit die totaal niet is afgestemd op de auto.

Tip, zet er een weerstand tussen die de verlichting iets beperkt. Zodat het goed en bijna origineel uit ziet.

Ik heb er toen der tijd een weerstand geplaatst en een relais die mee schakelde met de achteruit verlichting. Zodat wanneer je hem in zijn achteruit zet je veel licht heb en de stoepranden in het donker goed kan zien in je spiegels. En wanneer je normaal rijd de verlichting niet te veel aanwezig is.
Thnx voor de tip, misschien in de toekomst dat ik dat nog ff ga doen.
Voor nu stuur ik ze terug. De hele behuizing is groter dan de huidige die er nu in zit dus dat past sowieso niet helaas.

• jongetje
Wat heeft dat met financial lease te maken? Met operational lease mag je ook alles aanpassen hoor, uiteindelijk is elke aanpassing gewoon een verhoging van het bedrag wat de werkgever per maand betaald. Dan maakt het niet uit of er geld geleend wordt (financial lease) of dat je de auto "huurt" (waar operational lease eigenlijk op neerkomt) voor een x termijn.

• DL.
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 27-03 16:15
jongetje schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:28:
[...]

Wat heeft dat met financial lease te maken? Met operational lease mag je ook alles aanpassen hoor, uiteindelijk is elke aanpassing gewoon een verhoging van het bedrag wat de werkgever per maand betaald. Dan maakt het niet uit of er geld geleend wordt (financial lease) of dat je de auto "huurt" (waar operational lease eigenlijk op neerkomt) voor een x termijn.
Je hebt gelijk. Ik had alleen geen zin om toe te lichten dat een ‘kale’ auto besteld is en achteraf aanpassingen gedaan kunnen worden. Aanpassingen die bij OL in het contract dienen te zijn opgenomen.

Enfin, mijn vraag ging daar niet over.
Ik ben bijvoorbeeld meer benieuwd naar oa jouw mening. ;)

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-03 09:09
Hetpoederbos schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:18:
[...]

Nog nooit begrepen.... Led kentekenverlichting. Het laatste wat ik zou willen uitlichten van een auto.
Ieder zijn ding.... Denk ik dan maar.

.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:05
[...]

Ik had stoelventilatie in m'n Kia Optima en dat gebruikte ik meer dan stoelverwarming, dat vind ik pas een nutteloze optie. Je stoel wordt automatisch warm als je erop zit, heeft echt alleen 1 minuutje nut ofzo. Beetje zelfde als je bed voorverwarmen.

Stoelventilatie daarentegen zorgt dat het in de zomer toch allemaal minder plakkerig wordt bij je bil en rug... juist voor langere afstanden.
Beste forumleden,

Ik heb vandaag een Ceed SW PHEV gehaald :P Leuk autootje, maar zelfs de 16" winterbanden die ik heb hoor je goed. Vroegah had mijn werknemer een Rio met die dikke 17" velgen en dat hoorde je ook heel erg. Ik zou niet al te gek doen onder een Kia. Dikke velgen horen onder een Audi of BMW :P

Oh meteen een vraagje: ik zag dat ik met de Kia Connect app m'n auto kon zien enzo, maar ik kan helaas niet voorverwarmen of iets dergelijks, klopt dat? Snap het op zich wel doordat het PHEV is gebruikt de verwarming alsnog gewoon de motor. Dus als ik volledig elektrisch rijdt wordt het ook nooit warm?

[Voor 36% gewijzigd door YoshiBignose op 13-03-2023 21:05]

Facts don't care about your feelings

• lolgast
Een GT-PlusLine DCT7 komt standaard met 18" ;)

• hussie01
  • Niet online
lolgast schreef op maandag 13 maart 2023 @ 21:05:
Een GT-PlusLine DCT7 komt standaard met 18" ;)
Klopt helemaal en geluidsisolatie van de SW is matig tot slecht.

• jongetje
DL. schreef op maandag 13 maart 2023 @ 19:37:
[...]

Je hebt gelijk. Ik had alleen geen zin om toe te lichten dat een ‘kale’ auto besteld is en achteraf aanpassingen gedaan kunnen worden. Aanpassingen die bij OL in het contract dienen te zijn opgenomen.

Enfin, mijn vraag ging daar niet over.
Ik ben bijvoorbeeld meer benieuwd naar oa jouw mening. ;)
Dan snap ik je beter 😀.

Ja achteraf, dat zijn zaken als velgen met eventueel all season banden. Tinten van de (achter) ruiten met folie, trekhaak, bestuurdersstoel op maat laten maken en inbouwen of je auto in een hippe kleur laten wrappen.
Pagina: 1 ... 47 48 49 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee