• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:05
hussie01 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 21:31:
[...]

Klopt helemaal en geluidsisolatie van de SW is matig tot slecht.
Juist, dat is toch wel een minpuntje van Kia's altijd maar ja je kan ook niet alles hebben.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JohanF
  • Laatst online: 00:43
YoshiBignose schreef op maandag 13 maart 2023 @ 21:02:
[...]

Oh meteen een vraagje: ik zag dat ik met de Kia Connect app m'n auto kon zien enzo, maar ik kan helaas niet voorverwarmen of iets dergelijks, klopt dat? Snap het op zich wel doordat het PHEV is gebruikt de verwarming alsnog gewoon de motor. Dus als ik volledig elektrisch rijdt wordt het ook nooit warm?
Klopt, zodra je bij een PHEV de climate control inschakelt met warmtevraag, dan gaat de motor indien nodig draaien om die warmte te genereren.
In de zomer (geen warmtevraag :+ ) kun je dus wel ventileren/koelen zonder dat de motor gaat draaien.
Daarom had ik de hoop dat het misschien mogelijk zou zijn of worden om op warme dagen (remote) voor te koelen, maar helaas.

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-03 14:06
Ladykiller007 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 15:21:
[...]
Ik heb proefgereden met een Ceed SW met 19'', dat was geen pretje qua comfort en lawaai in de auto. 18'' is ook niet echt een pretje maar duidelijk verschil tov de 19''.
Hangt er natuurlijk ook vanaf welke banden je eromheen doet.
Volgens mij staat de Ceed er sowieso niet om bekend dat de isolatie goed is geregeld.
Sowieso, hoe groter de velgen hoe dunner de banden, dus hoe meer geluid.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ladykiller007
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:11
Luchtbakker schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 08:17:
[...]

Sowieso, hoe groter de velgen hoe dunner de banden, dus hoe meer geluid.
Klopt, maar bij de Ceed helemaal

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:19
Gisteren even de importerende dealer gebeld die de auto voor de leasemaatschappij importeert, maar die geeft aan dat de auto nog in productie staat. (Leasemaatschappij gaf aan 10-04 levering).

Heb er een hard hoofd in, maar als ik zo hier de berichten zie van eerdere leveringen is er wel één ding duidelijk:
Dealers hebben geen idee wanneer de auto's vaak binnen komen, dus dat hij nog in productie staat zegt niet altijd wat. Lijkt een rommeltje te zijn bij Kia. Dus hoop dat dat in dit geval ook gewoon is, zodat ie toch gewoon april/mei komt...

PSN: ChefRickert

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
rCk schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 08:56:
Gisteren even de importerende dealer gebeld die de auto voor de leasemaatschappij importeert, maar die geeft aan dat de auto nog in productie staat. (Leasemaatschappij gaf aan 10-04 levering).
Toevallig een ProCeed GT-PlusLine met de 1.5 automaat? Die van mij staat ook voor die week. Ik ga nergens meer vanuit :P
Is onlangs van week 8 naar week 14 opgeschoven, dat wel.

[Voor 6% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 14-03-2023 09:27]

• Hetpoederbos
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15:04
Kia geeft zelf aan dat ze geen uitspraken doen over levertijden van auto's. Ik heb het idee dat de lease maatschappijen zelf een datum geven waarop zij de auto ongeveer verwachten en dat de datum niet vanuit de fabriek word gegeven. Vandaar dat ze ook elke keer weer de datum opschuiven.

Dus ik denk dat de datum die ze afgeven een gemiddelde is, maar dat het per auto en opties afhankelijk is wat de daadwerkelijke leverdatum is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rCk
Sjaak_Trekhaak schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:26:
[...]

Toevallig een ProCeed GT-PlusLine met de 1.5 automaat? Die van mij staat ook voor die week. Ik ga nergens meer vanuit :P
Is onlangs van week 8 naar week 14 opgeschoven, dat wel.
Dat klopt inderdaad :P
De mijne is maar twee weken opgeschoven (van week 13 naar week 15), nu moet ik wel zeggen dat er vorig jaar voor de zomer al besteld is. Laat ik dan maar hopen dat dit actueel is.

Als jij jouw Proceed ook al vorig jaar mei-juli besteld hebt, zou dat wel eens reëel kunnen zijn dat de mijne alsnog week 15 komt. Dan zullen ze vermoedelijk gezellig op hetzelfde schip (of trein?) zitten.
Weet niet of ze vanuit Azië komen of uit Europa de Proceeds.

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
rCk schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:32:
[...]
Als jij jouw Proceed ook al vorig jaar mei-juli besteld hebt, zou dat wel eens reëel kunnen zijn dat de mijne alsnog week 15 komt. Dan zullen ze vermoedelijk gezellig op hetzelfde schip (of trein?) zitten.
Weet niet of ze vanuit Azië komen of uit Europa de Proceeds.
Klopt, besteld vorig jaar eind mei, begin juni volgens mij! Welke kleur heb jij besteld?

• rCk
Sjaak_Trekhaak schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:34:
[...]

Klopt, besteld vorig jaar eind mei, begin juni volgens mij! Welke kleur heb jij besteld?
Laten we dan samen maar duimen dat dit reëel blijft en we gewoon half april met onze mooie Proceeds mogen gaan cruisen :9~

Deluxe white. En jij?

Zolang het maar niet zo lang duurt als bij vrienden van mij met hun Niro EV. Ze hebben in april vorig jaar het nieuwe type besteld, deze zou week 41/2022 geleverd worden. Gisteren kregen ze een melding dat hij week 17/2023 geleverd zou gaan worden. Nadat ze de dealer gebeld hadden bleek dat de auto waarschijnlijk einde deze week bij hen binnen kwam, dus hebben ze hem uiterlijk week 12. Voor hen is het een tweede auto (private lease). Die hebben ze dan ook tegen die tijd echt nodig ivm een nieuwe werkgever

Wat een gedoe, zo zit je op een half jaar vertraging. Dit was bij mij 4 jaar geleden bij de Ibiza ook al, echt hatelijk dat 8)7. Voor mij is het enige nadeel dat ik mijn enthousiasme moet parkeren _O-

Verder heb ik nu nog altijd een fijne wagen, die mij ca 140 EUR per maand minder kost. Zolang de Proceed maar uiterlijk begin juni komt, snel trekhaak eronder en eind juni naar F1 Oostenrijk met de Caravan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
rCk schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:39:
[...]

Laten we dan samen maar duimen dat dit reëel blijft en we gewoon half april met onze mooie Proceeds mogen gaan cruisen :9~

Deluxe white. En jij?
Inderdaad. Ik heb die Casa White variant gedaan, die leek me in het echt nog net wat witter. Vind dat mooi met de zwarte details van de auto :D
En ook met trekhaak idd. Welke dealer importeert voor jou?

• rCk
Sjaak_Trekhaak schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:45:
[...]

Inderdaad. Ik heb die Casa White variant gedaan, die leek me in het echt nog net wat witter. Vind dat mooi met de zwarte details van de auto :D
En ook met trekhaak idd. Welke dealer importeert voor jou?
Janssen en Kerres in Limburg, die brengt hem daarna naar regio Dordrecht/Rotterdam om daar afgeleverd te worden bij mij. Trekhaak laat ik er later onder zetten (zou voordeliger zijn volgens mijn wagenparkbeheerder)

Ja de casa white is ook mooi! Ik vond deluxe white net even wat meer uitstraling hebben. Ik vind metallic altijd wel mooi :9~
Hij is dan inderdaad wel iets minder wit dan casa white.

Bovendien heeft een collega van mij de Proceed GT Plusline (1.0 versie) in casa white. Dus de mijne ziet er ietsje anders uit met de 18" velgen en andere lak.

Anders loop ik continu naar de verkeerde auto :X

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
rCk schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:56:
[...]
Janssen en Kerres in Limburg,
Die van mij ook :D Mocht ik 'em eerder kunnen halen zal ik even kijken of ik een Deluxe White zie staan ;)

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:15
rCk schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:56:
[...]

Janssen en Kerres in Limburg, die brengt hem daarna naar regio Dordrecht/Rotterdam om daar afgeleverd te worden bij mij. Trekhaak laat ik er later onder zetten (zou voordeliger zijn volgens mijn wagenparkbeheerder)

Ja de casa white is ook mooi! Ik vond deluxe white net even wat meer uitstraling hebben. Ik vind metallic altijd wel mooi :9~
Hij is dan inderdaad wel iets minder wit dan casa white.

Bovendien heeft een collega van mij de Proceed GT Plusline (1.0 versie) in casa white. Dus de mijne ziet er ietsje anders uit met de 18" velgen en andere lak.

Anders loop ik continu naar de verkeerde auto :X
Die van mij komt ook bij hun weg (weet zo niet welke verstiging). Maar mijn ervaring was niet bepaald geweldig.. Is ook gewoon niet praktisch om een auto uit het zuiden te bestellen en de medewerker in het noorden woont...(komt door werkgeven/LM)
Had in het begin wat dingen, maar na wat wazige reacties nooit wat van ze gehoord.. Gelukkig hier wel een goeie dealer in de buurt, dus dat scheelt.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Renegade666 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 11:09:
[...]
Is ook gewoon niet praktisch om een auto uit het zuiden te bestellen en de medewerker in het noorden woont...(komt door werkgeven/LM)
Nee inderdaad, gaat mij net zo. Ik heb de auto straks in Assen bij de dealer voor onderhoud 8)7.... kan de auto mooi inrijden vanaf Limburg dan :D

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-03 09:09
Sjaak_Trekhaak schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 11:11:
[...]

Nee inderdaad, gaat mij net zo. Ik heb de auto straks in Assen bij de dealer voor onderhoud 8)7.... kan de auto mooi inrijden vanaf Limburg dan :D
Ze komen 'm toch wel thuis bezorgen?? Althans zo ken ik dat van anderen.

Gelukkig heb ik dit niet met mijn toekomstige Sportage.... Ik woon in Almere.....Leaseplan zit in Almere en de leverende dealer ook.😝👍🏻

.

• rCk
Sjaak_Trekhaak schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 11:05:
[...]

Die van mij ook :D Mocht ik 'em eerder kunnen halen zal ik even kijken of ik een Deluxe White zie staan ;)
Haha mooi, stuur de foto maar door dan! :*)
wackidth schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 11:15:
[...]

Ze komen 'm toch wel thuis bezorgen?? Althans zo ken ik dat van anderen.

Gelukkig heb ik dit niet met mijn toekomstige Sportage.... Ik woon in Almere.....Leaseplan zit in Almere en de leverende dealer ook.😝👍🏻
Hier ook zo. Hij wordt inderdaad in Limburg geleverd en de leasemaatschappij (AA Lease in Dordrecht) zal hem dan deze kant op halen zodat ik hem gewoon in deze regio ophaal.
Onderhoud zal dan ook in Dordrecht zijn.

Het is inderdaad wat omslachtig, maar Janssen en Kerres heeft hierdoor best wel een naam gemaakt en die kunnen dus blijkbaar erg goedkoop leveren. Kia dealer hier in de regio was ook niet zo over de maatschappij te spreken i.v.m. het feit dat zij alleen het onderhoud mogen doen tegen de lage tarieven.

Ik ben benieuwd... nog even afwachten!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:10

Arno

PF5A

Renegade666 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 11:09:
Die van mij komt ook bij hun weg (weet zo niet welke verstiging). Maar mijn ervaring was niet bepaald geweldig.. Is ook gewoon niet praktisch om een auto uit het zuiden te bestellen en de medewerker in het noorden woont...(komt door werkgeven/LM)
Had in het begin wat dingen, maar na wat wazige reacties nooit wat van ze gehoord.. Gelukkig hier wel een goeie dealer in de buurt, dus dat scheelt.
Ik ben Brabander en mijn auto is besteld bij een club tussen Amsterdam en Den Helder. Terwijl er om de hoek van de zaak een dealer zit die mijn huidige Ceed heeft geleverd. Wordt dus een dagje inrijden op de A2 als die er straks is 8)7

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Clark klont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20-03 14:22
ben nu zelf ook bezig met het uitzoeken van een auto en werd getriggerd door een opmerking hierboven over de trekhaak. Deze kan ik inderdaad als extra meebestellen maar wat hierboven staat is dat je deze beter achteraf kan laten installeren?

Wat doen jullie dan, deal maken met de dealer waar je de auto gaat bestellen of?

nu in het bezit van een dynamicplusline, deze gaat het waarschijnlijk straks worden: sportswagon 1.6gdi phev executiveline 103kW dct6 aut

• Luchtbakker
Clark klont schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 12:14:
ben nu zelf ook bezig met het uitzoeken van een auto en werd getriggerd door een opmerking hierboven over de trekhaak. Deze kan ik inderdaad als extra meebestellen maar wat hierboven staat is dat je deze beter achteraf kan laten installeren?

Wat doen jullie dan, deal maken met de dealer waar je de auto gaat bestellen of?

nu in het bezit van een dynamicplusline, deze gaat het waarschijnlijk straks worden: sportswagon 1.6gdi phev executiveline 103kW dct6 aut
Ga je bijtelling betalen dan zou ik het achteraf doen. Anders met de fabriek mee. Is overigens wel een stuk duurder, maar vaak wel netter afgewerkt.

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Linksom of rechtsom betaal je hem toch helemaal af, waarom niet meteen mee laten monteren als je weet dat je hem wilt hebben?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:42

Quad

Doof

lolgast schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 12:34:
Linksom of rechtsom betaal je hem toch helemaal af, waarom niet meteen mee laten monteren als je weet dat je hem wilt hebben?
Vanuit fabriek kost het je iets meer bijtelling. Achteraf kan je het in de lease opnemen en wordt je leasecontract duurder, maar als deze binnen de limieten valt kan het zijn dat het niets kost.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

Acties:
  • +5Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:40
Arno schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 11:35:
[...]
Ik ben Brabander en mijn auto is besteld bij een club tussen Amsterdam en Den Helder. Terwijl er om de hoek van de zaak een dealer zit die mijn huidige Ceed heeft geleverd. Wordt dus een dagje inrijden op de A2 als die er straks is
De A2 is er nu ook al.

• Luchtbakker
Quad schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 12:44:
[...]

Vanuit fabriek kost het je iets meer bijtelling. Achteraf kan je het in de lease opnemen en wordt je leasecontract duurder, maar als deze binnen de limieten valt kan het zijn dat het niets kost.
Veel lease maatschappijen vinden het niet erg als je zelf iemand zoekt die het monteert. Als je het maar in overleg doet.

Er zijn zat bedrijven die voor 600 all in monteren, terwijl het bij Kia minstens het dubbele kost. Ik ben voor de Niro alleen al bijna €1500 euro kwijt fabrieksaf.

• lolgast
  • Nu online
Ik heb hem af-fabriek bijbesteld, staat voor €1198 op de offerte

• Arno

Arno

PF5A

Luchtbakker schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 12:15:
[...]

Ga je bijtelling betalen dan zou ik het achteraf doen. Anders met de fabriek mee. Is overigens wel een stuk duurder, maar vaak wel netter afgewerkt.
Voor zover ik weet is de trekhaak een dealer optie die wordt gemonteerd voor de uitlevering :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• YoshiBignose
  • Laatst online: 11:05
Arno schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:06:
[...]
Voor zover ik weet is de trekhaak een dealer optie die wordt gemonteerd voor de uitlevering :)
Inderdaad dit was bij mijn Vivaro in ieder geval wel het geval. De houten vloeren, betimmering en trekhaak zijn niet meegenomen in de fiscale waarde die te zien is bij het RDW. Eventuele korting wordt overigens ook niet meegenomen.

Facts don't care about your feelings

• Luchtbakker
lolgast schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:04:
Ik heb hem af-fabriek bijbesteld, staat voor €1198 op de offerte
Oh, Dan heb je mazzel denk ik, of ze zijn bij mij zo duur. Ik heb EUR 1.049,00 ex BTW op het factuur staan.

• Luchtbakker
Arno schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:06:
[...]
Oh... Haha. Ik dacht dat dit prijzen van Kia zelf waren en niet de dealer. 8)7

En dus Kia het monteerde bij productie.

[Voor 6% gewijzigd door Luchtbakker op 14-03-2023 13:16]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Dat zijn de KIA prijzen waarvoor de dealer het monteert :)

Jeremy Clarkson

• Clark klont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20-03 14:22
vandaag maar eens langs bij de dealer en kijken wat de kosten en mogelijkheden zijn :D

indicatie van mogelijke levertijd kan ik wel vragen maar denk dat er hierboven al ruim voldoende over is gezegd. Alles onder het jaar is meegenomen.

• rCk
Klopt, kosten voor een trekhaak zijn vrij hoog bij Kia zelf. Terwijl je bij een andere kentekenzaak ook een trekhaak geleverd kan krijgen die afneembaar is en je dus ook niet / nauwelijks zal zien.

Iemand nog tips?

Wat hierboven ook vermeld werd, wanneer je het bij aflevering erop laat zetten betaal je er vaak bijtelling over, plus dat het van mijn budget af ging (budget op consumentenprijs).
Dus ze gaven bij mij aan dat ik 'm gewoon later moest laten installeren. Factuur naar de zaak en verrekenen ze hem later.

• wackidth
Wat een BS is dat "onze deal" snelle levertijd bij Leaseplan. Wel 50 keer gevraagd bij zowel dealer als Leaseplan of midden mei echt haalbaar is.... Net in de leaseplan app verwacht week 35. (eind augustus)

Zo kan ik ook handel doen.... Dan toch wellicht opzoek naar een CLA shooting break die ergens op voorraad besteld is.

[Voor 3% gewijzigd door wackidth op 14-03-2023 14:24]

.

• Arno

Arno

PF5A

Reken je daar niet te rijk mee, een collega rijdt er zo een en die is echt niet blij met zijn auto. Beetje plastic fantastic :)

Jeremy Clarkson

• wackidth
Arno schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 14:51:
Reken je daar niet te rijk mee, een collega rijdt er zo een en die is echt niet blij met zijn auto. Beetje plastic fantastic :)
Nahhh met alle respect. Maar Kia smijt ook met krasgevoelig plastic hoogglans.

.

• Luchtbakker
wackidth schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:16:
[...]

Nahhh met alle respect. Maar Kia smijt ook krasgevoelig plastic hoogglans.
Nog afgezien van het feit dat het voor geen meter schoon te houden is. Elk stofje zie je erop.
Gelukkig zijn er op Alie kappen te bestellen in diverse kleuren waarmee je van dat hoogglans af bent.

• Arno

Arno

PF5A

wackidth schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:16:
Nahhh met alle respect. Maar Kia smijt ook met krasgevoelig plastic hoogglans.
Dat hoogglans is inderdaad lastiger schoon te houden, maar die Benz van hem oogt ook echt goedkoop.

Jeremy Clarkson

• lolgast
  • Nu online
En je betaalt een andere prijs :/

• MilanoKoenders
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15:31
wackidth schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 14:23:
Wat een BS is dat "onze deal" snelle levertijd bij Leaseplan. Wel 50 keer gevraagd bij zowel dealer als Leaseplan of midden mei echt haalbaar is.... Net in de leaseplan app verwacht week 35. (eind augustus)

Zo kan ik ook handel doen.... Dan toch wellicht opzoek naar een CLA shooting break die ergens op voorraad besteld is.
Had je eerst wel een andere weeknummer in de leaseplan app? Mijn Sportage is halverwege februari besteld met dezelfde 'deal' en staat in de leaseplan omgeving op week 22 (eind mei) uitleveren. Dit staat er wel al vanaf het begin dus allicht dat dit nog kan veranderen. Ik heb geen contact gehad met de dealer die hem gaat leveren.

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-03 09:16
Mijn Kia Niro Dynamic Plusline is onderweg vanuit Korea!
Eerste week Mei verwacht!

Bestelling in Januari geplaatst.

Etuuuuuh!

• wackidth
Arno schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:03:
[...]
Dat hoogglans is inderdaad lastiger schoon te houden, maar die Benz van hem oogt ook echt goedkoop.
Sorry maar dat vind ik totaal niet.... Materialen zijn echt mooier dan bij een Kia.
MilanoKoenders schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:30:
[...]

Had je eerst wel een andere weeknummer in de leaseplan app? Mijn Sportage is halverwege februari besteld met dezelfde 'deal' en staat in de leaseplan omgeving op week 22 (eind mei) uitleveren. Dit staat er wel al vanaf het begin dus allicht dat dit nog kan veranderen. Ik heb geen contact gehad met de dealer die hem gaat leveren.
Die van mij is eind januari besteld (GT-Line HEV Penta metal) .... Ik kreeg vandaag pas de eerste melding van een geschatte leverdatum.... Week 35 dus.
Ik heb Leaseplan gebeld en ze gingen het eea uitzoeken.
De dealer kon niks zien, behalve Backorder....

Welke uitvoering heb jij besteld?

.

• MilanoKoenders
Die van mij is eind januari besteld (GT-Line HEV Penta metal) .... Ik kreeg vandaag pas de eerste melding van een geschatte leverdatum.... Week 35 dus.
Ik heb Leaseplan gebeld en ze gingen het eea uitzoeken.
De dealer kon niks zien, behalve Backorder....

Welke uitvoering heb jij besteld?
Ik heb de 1.6 T-GDI Hybrid GT- PlusLine met Penta Metal en dak Black Pearl. Vanaf moment dat de bestelling definitief was, stond de leverdatum op week 22.

Allicht dat de GT-line een langere leverdatum heeft maar ik denk dat er iets misgegaan is. Hopelijk kan LeasePlan nog iets voor je versnellen!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:21
Luchtbakker schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:36:
[...]

Nog afgezien van het feit dat het voor geen meter schoon te houden is. Elk stofje zie je erop.
Gelukkig zijn er op Alie kappen te bestellen in diverse kleuren waarmee je van dat hoogglans af bent.
Linkje? Ben erg benieuwd

• hussie01
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Hebben jullie ook last van geratel tijdens het rijden wat overduidelijk onder de auto vandaan komt? Het is heel duidelijk hoorbaar en zelfs storend.

Het betreft een SW 1.5 GTplusline uit 2023.

• wackidth
MilanoKoenders schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 18:27:
[...]

Ik heb de 1.6 T-GDI Hybrid GT- PlusLine met Penta Metal en dak Black Pearl. Vanaf moment dat de bestelling definitief was, stond de leverdatum op week 22.

Allicht dat de GT-line een langere leverdatum heeft maar ik denk dat er iets misgegaan is. Hopelijk kan LeasePlan nog iets voor je versnellen!
Penta metal.... Mooi kleurtje.. 😀

Van wat ik heb gelezen op het Kiaforum is dat juist de GT Plus line een langere leverdatum heeft vanwege het Harman Kardon Systeem. Maar misschien is dat ook verholpen... PHEV's hebben ook een langere levertijd.

Misschien hebben ze onze order verwisseld 🤣🤣

Hoe lang heeft het geduurt vanaf de bestelling tot je een bevestiging in de Leaseplan app kreeg??

Ik rij nu in een heel onbetrouwbare Golf 7.5 allerlei storingslampjes en foutmeldingen.
Ik heb de vakantie al geboekt. Met het idee dat ik de Sportage al heb natuurlijk.

[Voor 13% gewijzigd door wackidth op 14-03-2023 19:20]

.

• Luchtbakker
Welk model? Ceed of Niro?

• MilanoKoenders
wackidth schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 18:52:
[...]

Penta metal.... Mooi kleurtje.. 😀

Van wat ik heb gelezen op het Kiaforum is dat juist de GT Plus line een langere leverdatum heeft vanwege het Harman Kardon Systeem. Maar misschien is dat ook verholpen... PHEV's hebben ook een langere levertijd.

Misschien hebben ze onze order verwisseld 🤣🤣

Hoe lang heeft het geduurt vanaf de bestelling tot je een bevestiging in de Leaseplan app kreeg??

Ik rij nu in een heel onbetrouwbare Golf 7.5 allerlei storingslampjes en foutmeldingen.
Ik heb de vakantie al geboekt. Met het idee dat ik de Sportage al heb natuurlijk.
Kleur heb ik nog niet in het echt gezien, ben benieuwd. Auto zelf heb ik trouwens ook niet in gereden. Heb hem maar gewoon besteld.

Hahah ik hoop het niet want ik wil wel de plus versie >:)

Tussen bestelling en bevestiging zat anderhalve week waarbij de wagenparkbeheerder van mijn werk de vertragende factor was.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:26
MilanoKoenders schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 18:27:
[...]

Ik heb via Leaseplan een onze deal versie van de HEV DynamicPlusLine besteld eind december. Die stond ook eerst voor levering week 21. Maar dat is nu aangepast naar week 33. Benieuwd of het daarbij blijft, of dat deze nog uitgesteld wordt. Verhaal van de dealer was dat er ongeveer 5-9 maand levertijd op een Sportage zit (eind dec), waarvan de GT Plus PHEV het langst duurde en de wat eenvoudigere modellen in HEV meer richting 5 maand. Wat er dan van het voorbestelverhaal van Leaseplan en de geschatte levertijd van de dealer klopt moet nog blijken.

De wijzen komen uit het Oosten!

• wackidth
Ik ga morgen het eea uitzoeken. Het feit dat ik nu pas een leverdatum heb. En de super rommelige contacten met de dealer....

Ik zat met een stagair.... Die niet wist hoe het systeem werkte. Een verkoper die een boos ouder echtpaar die van een EV6 naar een Sportage ging, omdat de levertijd van de EV6 niet te aanvaarden was. En mij tussendoor hielp om een offerte te krijgen.... Tot frustratie van dat echtpaar.🤣🤣

Begin deze maand gebeld met de dealer waarom ik nog steeds geen LP bevestiging had. Duurde zeker een half uur (omdat IT het systeem had ge-update) en mij eindelijk wist te vertellen dat de auto echt besteld was.

Echt een soepzooitje daar.... Ik ga met de auto voor onderhoud zeker ergens anders heen.

Het feit dat Leaseplan nog steeds stunt met "onze deal" klopt natuurlijk ook niet.

[Voor 7% gewijzigd door wackidth op 14-03-2023 20:11]

.

• Arno

Arno

PF5A

wackidth schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 18:52:
Ik dacht dat ik JBL speakers in de GT Plusline zou krijgen?

Jeremy Clarkson

• wackidth
Arno schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 20:12:
[...]
Voor een Sportage is het Harman Kardon.... Bij een Ceed is het NOG JBL....
Wees blij want het JBL systeem klinkt beter dan het Harman Kardon systeem in een Sportage.
Ik ga dan ook zelf een High end systeem plaatsen.

De enige twee redenen om een Plus te kiezen was het HK systeem en actieve dempers.
Maar aangezien het voor mij niets was voor de gewone GT gekozen.

.

• lolgast
  • Nu online
@Arno Allemaal 1 pot nat :+ Maar klopt, er komt een JBL logo op in de Kia, geen HK

• Arno

Arno

PF5A

wackidth schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 20:16:
[...]

Voor een Sportage is het Harman Kardon.... Bij een Ceed is het NOG JBL....
Wees blij want het JBL systeem klinkt beter dan het Harman Kardon systeem in een Sportage.
Ik ga dan ook zelf een High end systeem plaatsen.

De enige twee redenen om een Plus te kiezen was het HK systeem en actieve dempers.
Maar aangezien het voor mij niets was voor de gewone GT gekozen.
Beetje verwarrend zonder het modeltype erbij :D

Mijn Octavia uit 2015 had HK en dat klonk eigenlijk wel prima. Zou het in de Ceed echt zo veel schelen qua geluid?

Jeremy Clarkson

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wackidth
Arno schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 20:19:
[...]

Beetje verwarrend zonder het modeltype erbij :D

Mijn Octavia uit 2015 had HK en dat klonk eigenlijk wel prima. Zou het in de Ceed echt zo veel schelen qua geluid?
Ja... Dat scheelt best veel. Ik heb een Proceed met JBL gehoord en de Sportage.
Het lage bereik blijft flink achterwege bij de Sportage. JBL klinkt voller....
Het is eigenlijk niet HK waardig.... Maar goed JBL en HK zijn in handen van Samsung.

.

• MilanoKoenders
[...]
Volgens de optielijst van Leaseplan zit er een Harman Kardon setje in.

We gaan het zien qua levertijd, huidige auto voldoet nog prima maar heeft helaas geen trekhaak. Jullie berichten zijn niet hoopgevend dat week 22 gehaald gaat worden. Mocht ik een update hebben dan laat ik het weten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hussie01
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
[...]
Klopt JBL maar vreemd genoeg met Harman Kardon logo onder media.

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:21
Ceed

• niels132
CRpt3r55 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:36:
Mijn Kia Niro Dynamic Plusline is onderweg vanuit Korea!
Eerste week Mei verwacht!

Bestelling in Januari geplaatst.
Dat is vlot! HEV, PHEV of EV? En welke kleur?
Ik wacht al sinds juni op mijn HEV, DPL in groen...

• DL.
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 27-03 16:15
DL. schreef op maandag 13 maart 2023 @ 14:47:
Beste forumleden,

Ook ik ben wachtende op mijn Kia Ceed sw 1.5tgdi mhev Executiveline dct7.
Kleur: Black Pearl
Besteld: 07-09-2022
Verwacht: 01-09-2023

Tot die tijd behoor ik dus tot de 'nokia-club' (I'll let myself out)

De werkgever heeft gekozen voor Financial Lease en daarom heb ik speelruimte voor aanpassingen.
Ik dacht zelf te beginnen met de banden & velgen.
Iemand gaf als tip om banden te nemen die 'net binnen de wielkasten' vallen.
Aan welke bandenmaat moet ik dan denken?

Dan de velgen.
Ik zag op YT een filmpje van Zeeuw & Zeeuw van een Kia Ceed met deze 18'' velgen:
[Afbeelding]

Iemand ervaring met deze sloffen?

Ik zag deze velgen elders met maatje 19''
[Afbeelding]

M.i. te fors voor deze auto en te grote kans op stuiteren.

Ik hoor graag jullie mening in deze.
Alvast bedankt.
Rectificatie: zojuist afspraak gemaakt met Kia Wensink voor aflevering op 24/03. *O*

• rCk
DL. schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 10:52:
[...]

Rectificatie: zojuist afspraak gemaakt met Kia Wensink voor aflevering op 24/03. *O*
Dat is mooi nieuws, bijna half jaartje eerder. Leuk zeg! :9~

• Griffx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-03 21:43
Oke eerste pech geval met de Proceed is een feit, met 1300km op de teller.

Stap net in de auto en alleen het navigatie scherm gaat aan.
Richting aanwijzers werken niet, auto rijd wel gewoon.

Morgen maar laten ophalen, geen idee of de veiligheids sytemen wel werken.

Zekeringen zien er in orde uit.

PC Specs

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-03 20:59
Ik loop tegen een kleine irritatie aan in de Kia (Proceed), heeft iemand hier een oplossing voor?

Situatie: ik luister (zowel via Apple Carplay als Bluetooth) o.a. podcasts. Daar komen audiomeldingen van Flitsmeister en navigatie tussendoor. De audio van de podcast wordt naar bijna 0 gebracht (zodat je de melding kunt verstaan) maar niet gepauzeerd. Gevolg: ik mis een stukje van de podcast.

Is er een optie die ervoor zorgt dat de muziek/podcast gepauzeerd wordt? In mijn vorige auto (Volkswagen Golf 7) was dit wel het geval....

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-03 09:16
niels132 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:54:
[...]

Dat is vlot! HEV, PHEV of EV? En welke kleur?
Ik wacht al sinds juni op mijn HEV, DPL in groen...
Zeker vlot! Ben ook erg blij.
Het gaat om een Dynamicplusline in het wit, HEV.

Etuuuuuh!

• wackidth
homemix25 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:12:
Ik loop tegen een kleine irritatie aan in de Kia (Proceed), heeft iemand hier een oplossing voor?

Situatie: ik luister (zowel via Apple Carplay als Bluetooth) o.a. podcasts. Daar komen audiomeldingen van Flitsmeister en navigatie tussendoor. De audio van de podcast wordt naar bijna 0 gebracht (zodat je de melding kunt verstaan) maar niet gepauzeerd. Gevolg: ik mis een stukje van de podcast.

Is er een optie die ervoor zorgt dat de muziek/podcast gepauzeerd wordt? In mijn vorige auto (Volkswagen Golf 7) was dit wel het geval....
Bij een Golf worden de kanalen gewoon gemixt....dus je kan er voor kiezen dat de flitsmeister melding niet de source mute..... Want dat is inderdaad super irritant.

.

• Griffx
Griffx schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 17:18:
Oke eerste pech geval met de Proceed is een feit, met 1300km op de teller.

Stap net in de auto en alleen het navigatie scherm gaat aan.
Richting aanwijzers werken niet, auto rijd wel gewoon.

Morgen maar laten ophalen, geen idee of de veiligheids sytemen wel werken.

Zekeringen zien er in orde uit.
Storing vanzelf weer weg.
Maar man, wat is de service van Kia bagger.

Werkplaats vanmorgen gesproken, die gaven aan kom even langs, dan checken we wat basis zaken, want dit hoort niet.
Kom ik daar, krijg ik letterlijk te horen, ''Als het scherm weer werkt, dan maar bidden dat hij blijft werken' fijne dag nog.

PC Specs

• lolgast
  • Nu online
Griffx schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 13:12:
[...]

Maar man, wat is de service van Kia bagger.

Werkplaats vanmorgen gesproken, die gaven aan kom even langs, dan checken we wat basis zaken, want dit hoort niet.
Kom ik daar, krijg ik letterlijk te horen, ''Als het scherm weer werkt, dan maar bidden dat hij blijft werken' fijne dag nog.
Een storing onderzoeken die niet bestaat is ook een beetje lastig, niet? Tis natuurlijk wel klote als je 30 minuten onderweg geweest bent naar de dealer (voor mij een reden om een merk te kiezen met een dealer in de buurt! Aldoende leert men) maar vanuit dealeroogpunt snap ik het wel. Ik heb het met mijn huidige Mazda3 meermaals gehad helaas.

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Griffx schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 13:12:
[...]
Geen steenmarter bij de auto gehad ;x?

Met de tijdelijke Renault die ik heb vielen alle dashboard schermen/computersystemen een keer uit terwijl ik over de A28 reed, gelukkig bleef de motor draaien O-). Nooit weer gezien gelukkig. Beter zoiets hebben als je stil staat ;)!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:04

Bergie

Lekker belangrijk...

Dat zijn vervelende issues inderdaad. Heb een tijd geleden ook zoiets gehad met mijn Niro; daar bleef het display op zwart maar deed alles het verder wel gewoon. Auto uit en weer aanzetten hielp ook niet. Was toevallig bij de dealer in de buurt dus gewoon even langs gereden en uiteraard was het probleem daar weg bij het starten van de auto.
Maar anders hadden ze hem ook gewoon even een reset gegeven en had het waarschijnlijk dan ook weer gewerkt. Het blijft gewoon software he :) Pas als het regelmatig mis gaat zullen ze verder gaan kijken denk ik.

Yamaha MT-09

• rCk
Bergie schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 13:39:
Dat zijn vervelende issues inderdaad. Heb een tijd geleden ook zoiets gehad met mijn Niro; daar bleef het display op zwart maar deed alles het verder wel gewoon. Auto uit en weer aanzetten hielp ook niet. Was toevallig bij de dealer in de buurt dus gewoon even langs gereden en uiteraard was het probleem daar weg bij het starten van de auto.
Maar anders hadden ze hem ook gewoon even een reset gegeven en had het waarschijnlijk dan ook weer gewerkt. Het blijft gewoon software he :) Pas als het regelmatig mis gaat zullen ze verder gaan kijken denk ik.
Software... "Did you try turning it off and on again?" :+
Maar dat is zo, als je auto langer uitgestaan heeft, reset hij meer dan gewoon even contact uit.
Verder kan het soms ook al helpen om even de accu los te halen.

Offtopic: Ik zie trouwens dat je een MT09 hebt, welk jaar?
Ik heb een 2021 Storm Fluo met inmiddels te veel mods :9~

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-03 21:25
rCk schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 13:44:
[...]
Offtopic: Ik zie trouwens dat je een MT09 hebt, welk jaar?
Ik heb een 2021 Storm Fluo met inmiddels te veel mods :9~
Offtopic: psst Hét grote motortopic - Deel 24 ;)

Canon 5D Mark III - 50 1.8 STM - 85 1.8 - 24-105 4L - DJI Mavic Pro

• Griffx
lolgast schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 13:19:
[...]

Een storing onderzoeken die niet bestaat is ook een beetje lastig, niet? Tis natuurlijk wel klote als je 30 minuten onderweg geweest bent naar de dealer (voor mij een reden om een merk te kiezen met een dealer in de buurt! Aldoende leert men) maar vanuit dealeroogpunt snap ik het wel. Ik heb het met mijn huidige Mazda3 meermaals gehad helaas.
Het lijkt mij een kleine moeite om uberhaupt even te checken of er geen connector los zit, of de auto geen errors heeft?
Het is niet even een kleine storing, als je volledige cluster uitvalt en alle electronica op je stuur niet meer werkt inclusief knipperlichten.
Volgende keer laat ik hem afslepen.

De ervaringen die ik nu heb met de oude proceed erbij, krijg ik het gevoel dat Kia sneller groeit dan dat de werkplaatsen het aan kunnen.

[Voor 8% gewijzigd door Griffx op 16-03-2023 14:34]

PC Specs

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16:08
Ik heb last van zoiets in de Niro. Geregeld hoor ik bij het afsluiten van de deuren een relais klikken linksonder het stuur.

Dan weet ik al dat ik de volgende keer de lader niet aan krijg, omdat de vergrendeling van de klep van het laadcontact een storing heeft. Onder de motorkap zit daarvoor een 'nood-ontgrendeling' en daar moet ik dan aan trekken en dan werkt het weer.

Het gekke is dat de klep niet vergrendeld is.

• wackidth
Nou Goed nieuws...... Kom net bij de dealer vandaan Sportage staat op "compound in"

Ik word met een week of twee gebeld!!

Eind januari besteld.....
Communicatie tussen dealer, importeur en leaseplan loopt kennelijk niet zo lekker.

[Voor 21% gewijzigd door wackidth op 16-03-2023 22:43]

.

• rowicom
  • Laatst online: 13:40

• Luchtbakker
Bergie schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 13:39:
Mijn ervaring met diverse fabrikanten als Ford, Seat en Volkswagen is dat wanneer je software issues hebt, je vooral een hele, hele, HELE lange adem moet hebben wil je iemand vinden die serieus gaat zoeken naar oplossingen voor jouw auto.

Met mijn laatste auto heeft de lease maatschappij na 3 jaar zelf besloten de auto terug te nemen. Maar de daadwerkelijke oplossing is nooit gekomen.

Korte opsomming:

- uitvallende km teller
- uitvallende verlichting
- random airbag storingen
- wegvallend multimedia systeem
- ABS storingen, uitval
- Multimediasysteem waarvan bluetooth regelmatig wegviel
- Speakers die op 1 na uitvielen

Maar uiteraard, kom je bij de dealer, zelfs met draaiende motor zodat ze hem kunnen uitlezen, doen ze amper de moeite. 4 dealers verder en uiteindelijk bleek er iets met de zekeringkast te zijn.

Later vage trillingen in het gehele onderstel, en toen was de leasemaatschappij het zat en namen ze de auto terug.

• Foursie
  • Laatst online: 25-03 00:23
De leasemaatschappij heeft in juni ‘22 een ProCeed GT-PlusLine 1,5digt dct 7 Penta grey besteld.
Volgens de lease was hij zo lekker vlot te leveren 😂 hierdoor ben ik ook afgestapt van Skoda naar Kia.
Inmiddels zou ik hem geleverd krijgen in 17 Oktober, 5 januari, 28 februari en als laatste 21 April.
Dus ik heb er een beetje een hard hoofd in, iemand hier wellicht ook dezelfde ervaring?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wackidth
Griffx schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 14:32:
[...]

Het lijkt mij een kleine moeite om uberhaupt even te checken of er geen connector los zit, of de auto geen errors heeft?
Het is niet even een kleine storing, als je volledige cluster uitvalt en alle electronica op je stuur niet meer werkt inclusief knipperlichten.
Volgende keer laat ik hem afslepen.

De ervaringen die ik nu heb met de oude proceed erbij, krijg ik het gevoel dat Kia sneller groeit dan dat de werkplaatsen het aan kunnen.
Als je gewoon met de auto kunt rijden, gaan ze 'm echt niet afslepen.

En geloof me elk merkgarage heeft lange wachttijden en service zijn bij velen een stuk minder geworden.

Bij VW mag je 4 tot 5 weken wachten voor een simpel beurtje. Dus dan kun je nagaan dat sporadische storinkjes die vanzelf weggaan en verder het rijden niet beïnvloeden afdoen als "opgelost"

Dat krijg je.... Als je werken met handen niet meer stimuleert bij scholen. Er is een groot tekort aan technisch personeel in elke branche.

.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Griffx
wackidth schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 07:22:
[...]

Als je gewoon met de auto kunt rijden, gaan ze 'm echt niet afslepen.

En geloof me elk merkgarage heeft lange wachttijden en service zijn bij velen een stuk minder geworden.

Bij VW mag je 4 tot 5 weken wachten voor een simpel beurtje. Dus dan kun je nagaan dat sporadische storinkjes die vanzelf weggaan en verder het rijden niet beïnvloeden afdoen als "opgelost"

Dat krijg je.... Als je werken met handen niet meer stimuleert bij scholen. Er is een groot tekort aan technisch personeel in elke branche.
Gelukkig denkt mijn leasemaatschappij daar anders over.
Lijkt mij ook dat als je een ketser krijgt doordat er een technisch/electronisch mankement aan je wagen is, waar je van weet, de verzekering er ook wat van vind.

Eens qua handen, en auto's worden steeds gecompliceerder door alle electronica.
Heb voor de zekerheid maar een backup gemaakt van de auto instellingen in app. :+

Voorals nog kunnen we weer genieten qua rijden, hopelijk blijft het zo :D

[Voor 3% gewijzigd door Griffx op 17-03-2023 10:59]

PC Specs

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Foursie schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 23:26:
De leasemaatschappij heeft in juni ‘22 een ProCeed GT-PlusLine 1,5digt dct 7 Penta grey besteld.

Inmiddels zou ik hem geleverd krijgen in 17 Oktober, 5 januari, 28 februari en als laatste 21 April.
Dus ik heb er een beetje een hard hoofd in, iemand hier wellicht ook dezelfde ervaring?
Zelfde periode besteld, zelfde auto, november=>februari=>begin april.

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:17

The_Duke

ho gek!

Foursie schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 23:26:
Volgens de lease was hij zo lekker vlot te leveren 😂 hierdoor ben ik ook afgestapt van Skoda naar Kia.
Ik zit in exact hetzelfde schuitje. Identieke auto besteld rond dezelfde tijd, betrof een auto die al eerder was besteld en dus in oktober 2022 al zou worden geleverd. Vervolgens exact dezelfde uitsteldatums gekregen. Alles 1 grote leugen, de auto is nog niet eens in productie. Ik sta op het punt de boel te annuleren maar aan de andere kant wil ik de auto heel graag. Kan die Proceed nog zo goed rijden, voor mij is het de eerste en tevens de laatste Kia.

• DennisR1998
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14:36
Hey!

Ik ben nu sinds 7 dagen in het bezit van een Kia XCeed GT-Plusline automaat. Weet iemand wat er bedoeld word met "slimme automatische achterklep", "slimme parkeerhulp", en "snelwegassistentie"? Dit is mij momenteel helaas onduidelijk :(

Alvast bedankt :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cpt_ZakLamP
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:43
DennisR1998 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:08:
Hey!

Ik ben nu sinds 7 dagen in het bezit van een Kia XCeed GT-Plusline automaat. Weet iemand wat er bedoeld word met "slimme automatische achterklep", "slimme parkeerhulp", en "snelwegassistentie"? Dit is mij momenteel helaas onduidelijk :(

Alvast bedankt :)
slimme automatische achterklep - Als je met de sleutel in de buurt van de kofferbak gaat staan, gaat deze automatisch open. (mits de auto op slot is)

snelwegassistentie - Volgens mij gewoon de combinatie van adaptive cruice control en lane-keep assist enz. (op het moment dat je op de snelweg ACC aan zet staat er in het display ook 'HDA', buiten de snelweg doet ie dit niet; verschil is volgens mij vooral dat ie in HDA mode ook file rijden doet vanaf stilstand, zonder HDA moet je zelf gas geven om weer te gaan rijden)

slimme parkeerhulp - Geen idee :+

• cornss
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:39
wackidth schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 16:36:
Nou Goed nieuws...... Kom net bij de dealer vandaan Sportage staat op "compound in"

Ik word met een week of twee gebeld!!

Eind januari besteld.....
Communicatie tussen dealer, importeur en leaseplan loopt kennelijk niet zo lekker.
Welke model had je gekozen? Is dit een voorraad model? Mijne is ook eind januari besteld, levering staat voor eind augustus.

Gaat om de DynamicPlus in Penta metal...

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
The_Duke schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 11:05:
[...]
de auto is nog niet eens in productie
Als dat zo is voor de voor mij bestelde Proceed ga ik ook even na over iets geannuleerd kan worden en in de pool kijken :P.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luchtbakker
wackidth schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 07:22:
[...]

Bij VW mag je 4 tot 5 weken wachten voor een simpel beurtje.
Als je een lease auto hebt kan je vragen aan je lease wat hun afspraken zijn met de dealers. Ik moet ook 4-5 weken wachten, maar omdat de lease heeft afgesproken met de dealers dat een afspraak max 2 weken mag duren, laat ik het door hun plannen.

Het kan echt schelen.

• Hetpoederbos
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15:04
The_Duke schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 11:05:
[...]

Ik zit in exact hetzelfde schuitje. Identieke auto besteld rond dezelfde tijd, betrof een auto die al eerder was besteld en dus in oktober 2022 al zou worden geleverd. Vervolgens exact dezelfde uitsteldatums gekregen. Alles 1 grote leugen, de auto is nog niet eens in productie. Ik sta op het punt de boel te annuleren maar aan de andere kant wil ik de auto heel graag. Kan die Proceed nog zo goed rijden, voor mij is het de eerste en tevens de laatste Kia.
De datum die een lease maatschappij af geeft is ook maar een schatting want Kia geeft zelf geen leverdatum naar de dealer of lease maatschappij. Bij Kia is het zo dat er pas bericht uit gaat als de auto de fabriek heeft verlaten of klaar staat voor transport.

Dit is wat er staat op de Kia site.

De levertijd van een nieuwe Kia is afhankelijk van één van de onderstaande mogelijkheden:

1) Jouw nieuwe Kia is leverbaar uit de voorraad van de Kia-dealer
2) Jouw nieuwe Kia is leverbaar uit de voorraad van Kia Nederland
3) Jouw nieuwe Kia moet besteld worden bij de fabrikant.

In de 1e 2 gevallen kan de Kia-dealer je informeren over de verwachte leverdatum.

Indien jouw Kia besteld moet worden bij de fabrikant dan wordt dat moeilijker. Vanuit de fabrikant worden geen levertijden of productiedata afgegeven. Derhalve is het voor zowel de Kia-dealer als voor Kia Nederland niet mogelijk je informatie te geven over de leverdatum van jouw Kia.

Wegens de huidige tekorten aan grondstoffen kan het langer duren voordat jouw Kia geleverd wordt. Dat is uiteraard erg vervelend. De fabrikant doet er alles aan om jouw nieuwe Kia zo snel mogelijk te leveren. Kia Nederland kan jou niet van meer leveringsinformatie voorzien dan jouw Kia-dealer. Wij adviseren je dan ook om met jouw Kia-dealer in contact te blijven inzake de levering van jouw nieuwe Kia.

Zodra de door jou bestelde Kia op transport staat naar jouw Kia-dealer, zal de Kia-dealer je kunnen informeren over de afleverdatum van jouw Kia.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wackidth
cornss schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:48:
[...]

Welke model had je gekozen? Is dit een voorraad model? Mijne is ook eind januari besteld, levering staat voor eind augustus.

Gaat om de DynamicPlus in Penta metal...
Een Penta metal Sportage GT-Line Hybrid. Dit is een Leaseplan "onze deal" auto. Dat betekent dat Leaseplan diverse modellen en kleuren op voorhand heeft besteld.
Twee maanden levertijd had ik echt niet verwacht....Als alles volgens plan gaat verder.

[Voor 4% gewijzigd door wackidth op 17-03-2023 17:02]

.

• Foursie
  • Laatst online: 25-03 00:23
Zojuist de dealer gesproken, auto is helaas nog niet gebouwd. Verwachte aanleverweek bij Van Mossel is geworden week 14.
Betekend dat de auto vermoedelijk in de week van 16 tot 21 april geleverd zal kunnen worden.

Ze waren helaas vergeten om ons (en dus ook jullie) te informeren.

Bovenstaande krijg ik als antwoord: voor mij ook inderdaad geen Kia meer..
maargoed, switchen is ook niet echt een optie als je de prijsstijgingen, levertijden van andere fabrikanten mag geloven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
https://www.rtlnieuws.nl/...est-politie-hybride-polen

Blijkbaar is het bij een Kia ook verstandig om je sleutel afgeschermd te bewaren.. Goed dat de achteruitrijpiep vrij hard is!

[Voor 9% gewijzigd door BigSurf op 17-03-2023 17:11]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13:48
BigSurf schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 17:10:

Blijkbaar is het bij een Kia ook verstandig om je sleutel afgeschermd te bewaren.. Goed dat de achteruitrijpiep vrij hard is!
Dat is niet alleen bij kia zo maar bij alle keyless entry autos

• The_Duke

The_Duke

ho gek!

Sjaak_Trekhaak schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:42:
[...]

Als dat zo is voor de voor mij bestelde Proceed ga ik ook even na over iets geannuleerd kan worden en in de pool kijken :P.
De dealer kwam zelf met de suggestie om te annuleren. Zolang er nog niks geproduceert is kan ik kostenloos annuleren.

• The_Duke

The_Duke

ho gek!

Hetpoederbos schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 16:06:
[...]

De datum die een lease maatschappij af geeft is ook maar een schatting want Kia geeft zelf geen leverdatum naar de dealer of lease maatschappij. Bij Kia is het zo dat er pas bericht uit gaat als de auto de fabriek heeft verlaten of klaar staat voor transport.
Kan ik allemaal begrijpen, waar het mij om gaat is dat er keer op keer vanuit de dealer (dus niet de leasemaatschappij) beloftes worden gedaan die ze vervolgens niet waar kunnen maken, en dat weten ze heel goed. Ze denken maar aan 1 ding, zo veel mogelijk auto's verkopen en de mooie sier maken aan het eind van het jaar met de meest verkochte auto's van alle merken. Ze moeten eerlijk zijn, zeg gewoon dat het een jaar gaat duren, dan is het tenmiste duidelijk en kan je daar zelf mee akkoord gaan of niet.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:54
The_Duke schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 18:07:
[...]

Kan ik allemaal begrijpen, waar het mij om gaat is dat er keer op keer vanuit de dealer (dus niet de leasemaatschappij) beloftes worden gedaan die ze vervolgens niet waar kunnen maken, en dat weten ze heel goed. Ze denken maar aan 1 ding, zo veel mogelijk auto's verkopen en de mooie sier maken aan het eind van het jaar met de meest verkochte auto's van alle merken. Ze moeten eerlijk zijn, zeg gewoon dat het een jaar gaat duren, dan is het tenmiste duidelijk en kan je daar zelf mee akkoord gaan of niet.
Dat is toch echt dealer afhankelijk hoor.
Ik heb twee weken geleden een Niro HEV DLP besteld en de dealer was volkomen eerlijk en transparant door aan te geven dat hij geen enkele belofte koen doen en liet mij keurig zien wat er in het dealersysteem stond.
12 (of meer) maanden levertijd.

Ik denk niet dat de dealer zo blij is met deze situatie. Moeten nu deals sluiten en jaar op hun geld wachten.
Ik heb een pracht inruilprijs die over een jaar hetzelfde is, dus ook dat risico ligt bij de dealer.

Ik vind het dealer bashen wat hier soms plaatsvindt echt niet oke.
Ongetwijfeld zit er een slechte tussen maar over het algemeen werken daar ook gewoon mensen die de klant liever blij en tevreden zien.

• wackidth
Wat gewoon heel raar is bij Kia.... Is dat ze geen planning af fabriek kunnen geven. Ik snap dat het niet op de dag nauwkeurig kan.

Maar ze weten toch hun productiecapaciteit??

Al die excuses wordt je ook moe van..... Eerst was het Cojona... Toen chiptekort en grondstoffen....

Ik ga er vanuit dat dealers het beste willen maar raar dat ze pas een leverdatum kunnen geven als er een chassisnummer bekend is maw als de auto gefabriceerd is.

Vergeet niet dat een productietijd van 4 tot 6 maanden vrij normaal is... Ook in de "oude" periode.

[Voor 32% gewijzigd door wackidth op 17-03-2023 19:40]

.

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 27-03 22:35
BigSurf schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 17:10:

"Maar je denkt: mij overkomt dat niet", vertelt Ko aan RTL Nieuws. "Je denkt dat het kletsverhalen zijn, maar nu heb ik het zelf meegemaakt."
Ko is duidelijk niet de slimste thuis

• lolgast
  • Nu online
Ik heb sinds ik keyless entry heb inderdaad 2 zakjes gekocht (via AliExpress). Een voor de sleutel die elke dag gebruikt wordt en de andere voor de reserversleutel. Die ligt dan wel in de kluis, maar voor €5 gaan we geen risico lopen.

Ze werken echt. Slutel in het zakje en al hou je hem tegen de deur, hij reageert echt niet.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:42

Quad

Doof

Maar over wat voor afstanden praat je om de signalen op te pikken?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

• lolgast
  • Nu online
Dieven gebruiken signaal verstekers, die gaan gewoon op je oprit zitten met een laptop terwijl jouw sleutels ergens (meestal) bij de voordeur liggen. Beetje afhankelijk van hoeveel de dief heeft uitgegeven is er een range tot 20 meter mogelijk

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16:08
Jep. Laptop met richtantenne in een rugzak.

• MrSleeves
  • Laatst online: 20-03 20:57

MrSleeves

You'll thank me later.

Bij mij eerste het goede nieuws: volgende week vrijdag staat mijn Kia Sportage PHEV GT-Plusline klaar.

Ik moest vanwege aanpassing bij mijn werk mijn leaseauto inleveren (Volkswagen ID.4 1st, drama-auto), dat was half augustus vorig jaar. Eerst gekeken naar een elektrische Megane, maar die was te klein. Daarna de Ariya, maar die werd opeens heel duur (bedankt LeasePlan). Toen overgestapt naar deze Kia. Ook via ANWB/LeasePlan, want ik hoefde niet opnieuw langs de financiële toetsing. Maar die gasten voerden niets uit en toen werd ook de Kia weer duurder.

Bij LeasePlan kunnen ze de prijzen tot 3 maanden na contract tekenen nog aanpassen, maar bij Kia waren de prijzen niet gewijzigd (en daar is tekenen direct vaste prijs).

Uiteindelijk bij de Kia dealer goedkoper uit en betere voorwaarden (die van LeasePlan zijn echt slecht*) en binnen een week alles geregeld. Op 16 november getekend om af te zien van de bedenktijd en na 4 maanden staat de auto al klaar.

* We hebben ook een e-Corsa obv 10.000/jaar. Ipv meer/minder kilometers gaat het bij LeasePlan in bundels van 5.000/jaar. Als je dus na 5 jaar 50.001 km op de teller hebt, zit je niet in de 5.000-10.000/jaar, maar in de 10.000-15.000/jaar bundel en dus veel meer per maand. Dan is die ene kilometer heel duur.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Pagina: 1 ... 47 48 49 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee