Bergie schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 13:39:
Dat zijn vervelende issues inderdaad. Heb een tijd geleden ook zoiets gehad met mijn Niro; daar bleef het display op zwart maar deed alles het verder wel gewoon. Auto uit en weer aanzetten hielp ook niet. Was toevallig bij de dealer in de buurt dus gewoon even langs gereden en uiteraard was het probleem daar weg bij het starten van de auto.
Maar anders hadden ze hem ook gewoon even een reset gegeven en had het waarschijnlijk dan ook weer gewerkt. Het blijft gewoon software he

Pas als het regelmatig mis gaat zullen ze verder gaan kijken denk ik.
Mijn ervaring met diverse fabrikanten als Ford, Seat en Volkswagen is dat wanneer je software issues hebt, je vooral een hele, hele, HELE lange adem moet hebben wil je iemand vinden die serieus gaat zoeken naar oplossingen voor jouw auto.
Met mijn laatste auto heeft de lease maatschappij na 3 jaar zelf besloten de auto terug te nemen. Maar de daadwerkelijke oplossing is nooit gekomen.
Korte opsomming:
- uitvallende km teller
- uitvallende verlichting
- random airbag storingen
- wegvallend multimedia systeem
- ABS storingen, uitval
- Multimediasysteem waarvan bluetooth regelmatig wegviel
- Speakers die op 1 na uitvielen
Maar uiteraard, kom je bij de dealer, zelfs met draaiende motor zodat ze hem kunnen uitlezen, doen ze amper de moeite. 4 dealers verder en uiteindelijk bleek er iets met de zekeringkast te zijn.
Later vage trillingen in het gehele onderstel, en toen was de leasemaatschappij het zat en namen ze de auto terug.