• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-03 18:23
sgouman schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 17:16:
[...]

Dat is niet alleen bij kia zo maar bij alle keyless entry autos
Niet helemaal. Er zijn een aantal fabrikanten, waaronder Ford die hun sleutel na een aantal minuten in slaapstand zetten, zodat het signaal niet meer te tappen is. Pas zodra de sleutel weer beweegt werkt het keyless entry weer.

Er zijn dus prima oplossingen, maar dat moet de fabrikant dan wel implementeren.

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-03 18:23
wackidth schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 18:55:
Wat gewoon heel raar is bij Kia.... Is dat ze geen planning af fabriek kunnen geven. Ik snap dat het niet op de dag nauwkeurig kan.

Maar ze weten toch hun productiecapaciteit??

Al die excuses wordt je ook moe van..... Eerst was het Cojona... Toen chiptekort en grondstoffen....
Ik heb nog nooit een fabrikant en dealer gezien die erg nauwkeurig kunnen aangeven wat de leverdatum zal zijn. Mijn ervaringen zijn dan bij Volkswagen, Ford en Kia.

Tot nu toe zijn altijd de verhalen geweest; ongeveer 9 maanden, met 1-2 maanden als uitschieter.
Bij mijn Kia Niro was de dealer is heel snel erg duidelijk; week 14. Uiteindelijk week 9 al geleverd. Maar zo zie je maar, ook de dealer heeft er amper inzicht in. Ze doen wat hun systeem aangeeft, ook al klopt er vaak geen drol van. En zo waren mijn ervaringen bij zowel Volkswagen, Ford als nu Kia.

[Voor 7% gewijzigd door Luchtbakker op 18-03-2023 12:23]

• Blokkie90
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11:55
Mijn vrouw heeft donderdag is naar de dealer gebeld. En zoals verwacht wist hij niet met zekerheid wanneer deze geleverd ging worden. Wel zei hij dat het type dat we in bestelling hebben (Ceed SW PHEV) geproduceert word in Europa dus zelfs als deze half april pas in productie gaat is deze nog op tijd om te leveren half mei. Hij had tot nu toe geen leasing auto's die uitgesteld werden.

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-03 08:42
Luchtbakker schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 12:22:
[...]

Ik heb nog nooit een fabrikant en dealer gezien die erg nauwkeurig kunnen aangeven wat de leverdatum zal zijn. Mijn ervaringen zijn dan bij Volkswagen, Ford en Kia.

Tot nu toe zijn altijd de verhalen geweest; ongeveer 9 maanden, met 1-2 maanden als uitschieter.
Bij mijn Kia Niro was de dealer is heel snel erg duidelijk; week 14. Uiteindelijk week 9 al geleverd. Maar zo zie je maar, ook de dealer heeft er amper inzicht in. Ze doen wat hun systeem aangeeft, ook al klopt er vaak geen drol van. En zo waren mijn ervaringen bij zowel Volkswagen, Ford als nu Kia.
Ik heb ervaring gehad met Honda en Lexus... Maar zij zaten destijds goed in de buurt.... Maar dat was wel 10 jaar geleden ofzo.
Daarna tot mijn ergenis volkswagens gereden en gehoopt dat ze zo laat mogelijk geleverd werden.... Nooit bezig gehouden met levertijden. (gekochte verplichte auto's van de zaak)

.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-03 19:35

Arno

PF5A

Met mijn Ceed MY19 heb ik geregeld dat als ik gas geef, dat ik in de tweede versnelling rond de 40 km/uur voel dat de motor heel eventjes inhoudt. De dealer heeft alles uitgelezen maar heeft geen foutcodes gezien. Nu heb ik binnenkort weer een afspraak, met de hoop dat ze het zelf ervaren maar het kwam ze niet bekend voor.

Iemand hier met vergelijkbare ervaring?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08:45
Arno schreef op maandag 20 maart 2023 @ 12:33:
Met mijn Ceed MY19 heb ik geregeld dat als ik gas geef, dat ik in de tweede versnelling rond de 40 km/uur voel dat de motor heel eventjes inhoudt. De dealer heeft alles uitgelezen maar heeft geen foutcodes gezien. Nu heb ik binnenkort weer een afspraak, met de hoop dat ze het zelf ervaren maar het kwam ze niet bekend voor.

Iemand hier met vergelijkbare ervaring?
Is het een automaat? En hoeveel kilometer? Misschien versleten koppelingsplaten.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-03 19:35

Arno

PF5A

sgouman schreef op maandag 20 maart 2023 @ 17:42:
[...]

Is het een automaat? En hoeveel kilometer? Misschien versleten koppelingsplaten.
Handbak, staat bijna op 120k intussen.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• ppassie
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:10
Ik heb sinds 2 weken een Kia Sportage PHEV, en ik heb een probleem met laden. Geregeld startte het laden niet en werd het lampje langs de laadpoort rood. Sinds vanmorgen weet ik eindelijk wat er aan de hand is. Ik stop de laadkabel in de auto en in de laadpaal en houd vervolgens de laadpas bij de paal. Dan hoor je bij de auto dat hij de stekker probeert te "locken". Dit doet hij een aantal seconden en vervolgens gaat het lampje op rood. Wat blijkt, de stekker met kabel is zo zwaar dat de stekker ietsje naar onderen zakt. Dit is heel minimaal maar wel de reden dat de stekker niet "gelocked" kan worden. Ik heb het zojuist een aantal keer herhaald, maar nu de stekker vastgehouden en het werkt iedere keer meteen. Vervelende is alleen dat als de laadpaal wat verder van de auto staat, red ik het niet om de stekker op positie te houden en tegelijk de laadpas tegen de paal te houden.

Hebben meerdere daar last van? Anders moet ik terug naar de dealer...

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:54
Meer mensen waarbij de Kia Connect app het niet werkt?

• Cpt_ZakLamP
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:40
Ilankroon schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 07:52:
Meer mensen waarbij de Kia Connect app het niet werkt?
Hier inderdaad ook kapot. (lijkt al sinds gisteravond zo te zijn)

• KilljoyNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-03 20:35
*check* ja hier ook network error in mijn UVO app.
Booooooo

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10:06
ppassie schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 07:15:
Ik heb sinds 2 weken een Kia Sportage PHEV, en ik heb een probleem met laden. Geregeld startte het laden niet en werd het lampje langs de laadpoort rood. Sinds vanmorgen weet ik eindelijk wat er aan de hand is. Ik stop de laadkabel in de auto en in de laadpaal en houd vervolgens de laadpas bij de paal. Dan hoor je bij de auto dat hij de stekker probeert te "locken". Dit doet hij een aantal seconden en vervolgens gaat het lampje op rood. Wat blijkt, de stekker met kabel is zo zwaar dat de stekker ietsje naar onderen zakt. Dit is heel minimaal maar wel de reden dat de stekker niet "gelocked" kan worden. Ik heb het zojuist een aantal keer herhaald, maar nu de stekker vastgehouden en het werkt iedere keer meteen. Vervelende is alleen dat als de laadpaal wat verder van de auto staat, red ik het niet om de stekker op positie te houden en tegelijk de laadpas tegen de paal te houden.

Hebben meerdere daar last van? Anders moet ik terug naar de dealer...
Heb ik ook (zie: Blihi in "Het grote Kia topic - deel 2"). Oplossen door even onder de motorkap aan de emergency-release te trekken (bij de Niro PHEV is dat een oranje knopje). Je moet best wat trekken, dan hoor je 'klik' en werkt het weer.

En ja, ik heb het nu bij de dealer gemeld. Ze moeten daar wel naar kijken, want het gebeurt steeds vaker.

Het heeft niet met de kabel te maken. Ik weet al dat de fout komt als ik wegrijdt en de deuren gaan op slot en onder het stuur komen een paar relais-klikjes vandaan. Dan is die sluiting van de klep weer vastgelopen.

Als het overigens puur aan de laadkabel ligt en je weet dat zeker, dan zou ik het gat bovenin die stekker even met een vijl of dremel wat groter maken.

Je kunt ook proberen om de kabel even over de laadklep te leggen, dan is het gewicht er af.

[Voor 11% gewijzigd door Blihi op 21-03-2023 08:16]

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:34
Cpt_ZakLamP schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 07:58:
[...]

Hier inderdaad ook kapot. (lijkt al sinds gisteravond zo te zijn)
Stuk, mijn HA kreeg ook meldingen om de oren :P
Al doet hij het nu wel weer bij mij.

[Voor 7% gewijzigd door Renegade666 op 21-03-2023 09:02]

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Pagina: 1 ... 47 48 49 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee