Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-09 20:01

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

sgouman schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 17:16:
[...]

Dat is niet alleen bij kia zo maar bij alle keyless entry autos
Niet helemaal. Er zijn een aantal fabrikanten, waaronder Ford die hun sleutel na een aantal minuten in slaapstand zetten, zodat het signaal niet meer te tappen is. Pas zodra de sleutel weer beweegt werkt het keyless entry weer.

Er zijn dus prima oplossingen, maar dat moet de fabrikant dan wel implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

wackidth schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 18:55:
Wat gewoon heel raar is bij Kia.... Is dat ze geen planning af fabriek kunnen geven. Ik snap dat het niet op de dag nauwkeurig kan.

Maar ze weten toch hun productiecapaciteit??

Al die excuses wordt je ook moe van..... Eerst was het Cojona... Toen chiptekort en grondstoffen....
Ik heb nog nooit een fabrikant en dealer gezien die erg nauwkeurig kunnen aangeven wat de leverdatum zal zijn. Mijn ervaringen zijn dan bij Volkswagen, Ford en Kia.

Tot nu toe zijn altijd de verhalen geweest; ongeveer 9 maanden, met 1-2 maanden als uitschieter.
Bij mijn Kia Niro was de dealer is heel snel erg duidelijk; week 14. Uiteindelijk week 9 al geleverd. Maar zo zie je maar, ook de dealer heeft er amper inzicht in. Ze doen wat hun systeem aangeeft, ook al klopt er vaak geen drol van. En zo waren mijn ervaringen bij zowel Volkswagen, Ford als nu Kia.

[ Voor 7% gewijzigd door Luchtbakker op 18-03-2023 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokkie90
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 00:06
Mijn vrouw heeft donderdag is naar de dealer gebeld. En zoals verwacht wist hij niet met zekerheid wanneer deze geleverd ging worden. Wel zei hij dat het type dat we in bestelling hebben (Ceed SW PHEV) geproduceert word in Europa dus zelfs als deze half april pas in productie gaat is deze nog op tijd om te leveren half mei. Hij had tot nu toe geen leasing auto's die uitgesteld werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Luchtbakker schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 12:22:
[...]

Ik heb nog nooit een fabrikant en dealer gezien die erg nauwkeurig kunnen aangeven wat de leverdatum zal zijn. Mijn ervaringen zijn dan bij Volkswagen, Ford en Kia.

Tot nu toe zijn altijd de verhalen geweest; ongeveer 9 maanden, met 1-2 maanden als uitschieter.
Bij mijn Kia Niro was de dealer is heel snel erg duidelijk; week 14. Uiteindelijk week 9 al geleverd. Maar zo zie je maar, ook de dealer heeft er amper inzicht in. Ze doen wat hun systeem aangeeft, ook al klopt er vaak geen drol van. En zo waren mijn ervaringen bij zowel Volkswagen, Ford als nu Kia.
Ik heb ervaring gehad met Honda en Lexus... Maar zij zaten destijds goed in de buurt.... Maar dat was wel 10 jaar geleden ofzo.
Daarna tot mijn ergenis volkswagens gereden en gehoopt dat ze zo laat mogelijk geleverd werden.... Nooit bezig gehouden met levertijden. (gekochte verplichte auto's van de zaak)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:24

Arno

PF5A

Met mijn Ceed MY19 heb ik geregeld dat als ik gas geef, dat ik in de tweede versnelling rond de 40 km/uur voel dat de motor heel eventjes inhoudt. De dealer heeft alles uitgelezen maar heeft geen foutcodes gezien. Nu heb ik binnenkort weer een afspraak, met de hoop dat ze het zelf ervaren maar het kwam ze niet bekend voor.

Iemand hier met vergelijkbare ervaring?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:16
Arno schreef op maandag 20 maart 2023 @ 12:33:
Met mijn Ceed MY19 heb ik geregeld dat als ik gas geef, dat ik in de tweede versnelling rond de 40 km/uur voel dat de motor heel eventjes inhoudt. De dealer heeft alles uitgelezen maar heeft geen foutcodes gezien. Nu heb ik binnenkort weer een afspraak, met de hoop dat ze het zelf ervaren maar het kwam ze niet bekend voor.

Is het een automaat? En hoeveel kilometer? Misschien versleten koppelingsplaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

sgouman schreef op maandag 20 maart 2023 @ 17:42:
[...]

Is het een automaat? En hoeveel kilometer? Misschien versleten koppelingsplaten.
Handbak, staat bijna op 120k intussen.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppassie
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:16
Ik heb sinds 2 weken een Kia Sportage PHEV, en ik heb een probleem met laden. Geregeld startte het laden niet en werd het lampje langs de laadpoort rood. Sinds vanmorgen weet ik eindelijk wat er aan de hand is. Ik stop de laadkabel in de auto en in de laadpaal en houd vervolgens de laadpas bij de paal. Dan hoor je bij de auto dat hij de stekker probeert te "locken". Dit doet hij een aantal seconden en vervolgens gaat het lampje op rood. Wat blijkt, de stekker met kabel is zo zwaar dat de stekker ietsje naar onderen zakt. Dit is heel minimaal maar wel de reden dat de stekker niet "gelocked" kan worden. Ik heb het zojuist een aantal keer herhaald, maar nu de stekker vastgehouden en het werkt iedere keer meteen. Vervelende is alleen dat als de laadpaal wat verder van de auto staat, red ik het niet om de stekker op positie te houden en tegelijk de laadpas tegen de paal te houden.

Hebben meerdere daar last van? Anders moet ik terug naar de dealer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:45
Meer mensen waarbij de Kia Connect app het niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt_ZakLamP
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:50
Ilankroon schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 07:52:
Meer mensen waarbij de Kia Connect app het niet werkt?
Hier inderdaad ook kapot. (lijkt al sinds gisteravond zo te zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 10:26
*check* ja hier ook network error in mijn UVO app.
Booooooo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17-09 08:39
ppassie schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 07:15:
Ik heb sinds 2 weken een Kia Sportage PHEV, en ik heb een probleem met laden. Geregeld startte het laden niet en werd het lampje langs de laadpoort rood. Sinds vanmorgen weet ik eindelijk wat er aan de hand is. Ik stop de laadkabel in de auto en in de laadpaal en houd vervolgens de laadpas bij de paal. Dan hoor je bij de auto dat hij de stekker probeert te "locken". Dit doet hij een aantal seconden en vervolgens gaat het lampje op rood. Wat blijkt, de stekker met kabel is zo zwaar dat de stekker ietsje naar onderen zakt. Dit is heel minimaal maar wel de reden dat de stekker niet "gelocked" kan worden. Ik heb het zojuist een aantal keer herhaald, maar nu de stekker vastgehouden en het werkt iedere keer meteen. Vervelende is alleen dat als de laadpaal wat verder van de auto staat, red ik het niet om de stekker op positie te houden en tegelijk de laadpas tegen de paal te houden.

Hebben meerdere daar last van? Anders moet ik terug naar de dealer...
Heb ik ook (zie: Blihi in "Het grote Kia topic - deel 2"). Oplossen door even onder de motorkap aan de emergency-release te trekken (bij de Niro PHEV is dat een oranje knopje). Je moet best wat trekken, dan hoor je 'klik' en werkt het weer.

En ja, ik heb het nu bij de dealer gemeld. Ze moeten daar wel naar kijken, want het gebeurt steeds vaker.

Het heeft niet met de kabel te maken. Ik weet al dat de fout komt als ik wegrijdt en de deuren gaan op slot en onder het stuur komen een paar relais-klikjes vandaan. Dan is die sluiting van de klep weer vastgelopen.

Als het overigens puur aan de laadkabel ligt en je weet dat zeker, dan zou ik het gat bovenin die stekker even met een vijl of dremel wat groter maken.

Je kunt ook proberen om de kabel even over de laadklep te leggen, dan is het gewicht er af.

[ Voor 11% gewijzigd door Blihi op 21-03-2023 08:16 ]

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:15
Cpt_ZakLamP schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 07:58:
[...]

Hier inderdaad ook kapot. (lijkt al sinds gisteravond zo te zijn)
Stuk, mijn HA kreeg ook meldingen om de oren :P
Al doet hij het nu wel weer bij mij.

[ Voor 7% gewijzigd door Renegade666 op 21-03-2023 09:02 ]

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:43
Net bericht gehad van de dealer: auto staat in de haven van Rotterdam, kan dus niet heel lang meer duren.

Ceed SW 1.5, 16 Jan besteld. Gaat verrassend snel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Via een ander forum begrepen dat er in ieder geval een Proceed voor Janssen Kerres in de haven van Rotterdam staat. Hopelijk meer dan 1, en staat de mijne er nu ook ;D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:30

The_Duke

ho gek!

Sjaak_Trekhaak schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 13:52:
Via een ander forum begrepen dat er in ieder geval een Proceed voor Janssen Kerres in de haven van Rotterdam staat. Hopelijk meer dan 1, en staat de mijne er nu ook ;D
Klopt! Ik heb zojuist van de LM vernomen dat mijn Proceed gtplusline dct zonder pano nu in Rotterdam staat en medio april zal worden geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
The_Duke schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 14:13:
[...]

Klopt! Ik heb zojuist van de LM vernomen dat mijn Proceed gtplusline dct zonder pano nu in Rotterdam staat en medio april zal worden geleverd.
Zit jij toevallig ook op dat andere forum, of ben je proactief geinformeerd zojuist?
Ben benieuwd of mijn lm nog wat laat horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hussie01
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Toch wel benieuwd om welke forum het gaat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
hussie01 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 14:24:
Toch wel benieuwd om welke forum het gaat :)
Kiaclub heeft een specifiek draadje voor Proceeds in bestelling etc... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Duke

The_Duke

ho gek!

Sjaak_Trekhaak schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 14:14:
[...]

Zit jij toevallig ook op dat andere forum, of ben je proactief geinformeerd zojuist?
Ben benieuwd of mijn lm nog wat laat horen!
Zoals ik elke maand doe had ik vanochtend weer contact opgenomen met de LM voor een status update, LM heeft daarna contact gehad met dealer en toen kreeg ik terug dat de auto ineens in de haven van Rotterdam stond. 3 weken geleden kreeg ik nog te horen dat de auto nog geproduceerd moest worden, het kan dus ineens snel gaan.
Ik lees mee op het Kia forum maar ben verder niet actief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
The_Duke schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 14:25:
[...]
3 weken geleden kreeg ik nog te horen dat de auto nog geproduceerd moest worden, het kan dus ineens snel gaan.
Dan hebben ze 'em op zee in elkaar gezet haha. Ik wacht het wel even af, als er al 2 Proceeds voor Janssen Kerres daar staan, zal die van mij er ook wel staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakas
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 27-06-2024
Arno schreef op maandag 20 maart 2023 @ 12:33:

Ik heb vroeger 2 verschillende Honda Civic's gehad. Die hadden dat ook en dat werd veroorzaakt doordat de motor (VTEC) bij een bepaald aantal toeren meer PK's beschikbaar kreeg (variabele injectie). Dat zorgde voor een klein hikje bij het beschikbaar krijgen van de extra pk's. Maar ik weet niet of dit ook van toepassing is bij KIA (zal vast niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Duke

The_Duke

ho gek!

Sjaak_Trekhaak schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 14:26:
[...]

Dan hebben ze 'em op zee in elkaar gezet haha. Ik wacht het wel even af, als er al 2 Proceeds voor Janssen Kerres daar staan, zal die van mij er ook wel staan!
Je zou het haast zeggen. De dealer waar mijn auto vandaan komt is trouwens Hedin Automotive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Goedemiddag,

Iemand is vandaag tegen de voorkant van mijn auto aangereden. Kentekenplaat clipje is stuk dus het kenteken steekt iets uit.

Echter heb ik op mijn Proceed ook aftermarket parkeersesensoren voor. Nu zie ik aan beide kanten van het kenteken waar mijn aftermarket parkeersensoren zitten(die door kia zijn geinstalleerd) dat dit niet flush zit met de rest. De onderkant lijkt net iets naar binnen gedrukt. Weet iemand of dit op zijn/haar auto ook zo is bij de aftermarket sensoren?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uX5jn0m4GoIZWuL0huA1TuVUSg0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dzqaWWED7qfH1ueUdYwTjnKO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Mijn Kia Niro (Dynamicline) is binnen!

De eerste 150km zijn gemaakt, en ben aangenaam verrast van de comfort van de auto.
Op de snelweg erg rustig, en hulpsystemen werken erg goed en voegen echt daadwerkelijk wat toe aan de rijbeleving. Dat stop-and-go in de file is ook echt een verademing. Je hoeft zelf niet bij stilstand aan te geven dat hij weer moet rijden, dat doet hij zelf.

Ook ben ik erg verrast hoe goed het standaard geluidsetje is in de Dynamicline. Het klinkt absoluut niet zo perfect als in de duurdere variant, maar eerlijk gezegd kom ik niks te kort. (en ik ben vrij kritisch! ;) )

Als laatste ben ik ook erg tevreden over hoeveel geluid de auto maakt tijdens het rijden. De motor hoor je nagenoeg niet, behalve bij plankgas.

Het verbruik bij mij is 1:18. Ik rijdt sportief en standaard ~120kmh. Dat is echt een heel net verbruik. 1:20 is makkelijk haalbaar als je gewoon rustig rijdt.

Dit gaan 4 hele fijne jaren worden heb ik het idee.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rFZlqEqoUacs6H2XMGu-eJ922rk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R1kgISELcLc9DRATpDGdNf5p.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oWIjHmHsD0TjmRK6T3vS67bZtxI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lwm2YRliY1tEageZmk0Fxdvn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qvpNpmrGfmUTy62pwKROFwLVCKQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aRcwFqEZrz0OtT3q2OdZ4BaL.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
@Luchtbakker
Netjes!

En qua speakers. als dat de zelfde zijn als die van mijn Ceed SW, dan lopen die op een gegeven moment wel wat los.
Ik heb er iig geen issues mee. Metal klinkt prima :D

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Ik ben net bij de dealer en ik ken een verkoper dus even een praatje gemaakt.

Als ze een chassis nummer zien weten ze de auto wordt geproduceerd. Echter kan het zelfs dan zo zijn dat ze nog iets missen(achterbumper bijvoorbeeld) en dan zetten ze hem gewoon naast de band en kan het zelfs dan nog weken duren voordat die klaar is.

Zelfs de dealers vinden het vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Ik had 2 dagen terug bij het afhalen van mijn voertuig een gesprek met mijn dealer hoe het komt dat sommige voertuigen en modellen sneller geleverd worden dan de ander. Het schijnt allemaal vrij simpel te zijn.

Kia schijnt op dit moment prioriteit te leggen op voertuigen die wit en zwart zijn. Die hebben namelijk maar 1 spuitlaag nodig en zijn daarmee schijnbaar aanzienlijk sneller geproduceerd omdat ze maar 1 spuitlaag nodig hebben. Voertuigen die bijvoorbeeld Blauw of Rood moeten worden, hebben meerdere spuitlagen nodig, en dus ook meerdere droogperiodes.

Ook heeft de levertijd te maken met het type. De Comfortline en Dynamicline worden erg snel geproduceerd, in combinatie met wit of zwart.

Volgens mijn dealer leggen alleen weinig dealers dat uit aan hun klanten, met frustratie tot gevolg.

Waarschijnlijk dus ook de reden waarom mijn witte Niro in 2.5 maand na bestelling geleverd is, en mijn collega die hem in het rood besteld heeft al ruim 8 maanden wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caddywouter
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-10-2024
Hoi,

Ik heb even een vraag. Ik ben sinds 5/6 week trotse eigenaar van een Kia ceed de uit eind 2019.
Nu hadden we de afgelopen dagen enorme regenval en viel mij op de ramen regelmatig beslaan aan de binnen zijde.
De condensor is recentelijk vervangen. Wat voor ander probleem zou dit kunnen veroorzaken.
Ik rij gewoon met de airco in de automatisch stand. Na mate de tijd vordert raken de ramen weer beslagen en moet ik de blower vol aan zetten. Dan is probleem weer tijdelijk voorbij. Na 5/10 min zijn de ramen weer beslagen.

Beslagen ramen is ronduit vervelend. Tijdens niet vochtig weer heb ik nergens last van iemand bekend met dit probleem? Hartelijk dank voor de reactie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
caddywouter schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 19:50:
Hoi,

Ik heb even een vraag. Ik ben sinds 5/6 week trotse eigenaar van een Kia ceed de uit eind 2019.
Nu hadden we de afgelopen dagen enorme regenval en viel mij op de ramen regelmatig beslaan aan de binnen zijde.
De condensor is recentelijk vervangen. Wat voor ander probleem zou dit kunnen veroorzaken.
Ik rij gewoon met de airco in de automatisch stand. Na mate de tijd vordert raken de ramen weer beslagen en moet ik de blower vol aan zetten. Dan is probleem weer tijdelijk voorbij. Na 5/10 min zijn de ramen weer beslagen.

Beslagen ramen is ronduit vervelend. Tijdens niet vochtig weer heb ik nergens last van iemand bekend met dit probleem? Hartelijk dank voor de reactie!
Misschien ergens lekkage, waardoor er water ergens ligt? Koffer bv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Ik had de deurrubbers kapot bij de berijdersdeur, daardoor kon er vocht de auto inkomen. Wisselen van de rubbers loste het voor mij gelijk op :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:31
Hoi,

Misschien zit er gewoon veel vocht in de auto van veel stilstaan/altijd alleen boodschappen ritjes. Dat zou na een week dagelijks 20 minuten snelweg verkeer wel weg moeten zijn.

Misschien dat zoiets speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
Luchtbakker schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 19:37:
Ik had 2 dagen terug bij het afhalen van mijn voertuig een gesprek met mijn dealer hoe het komt dat sommige voertuigen en modellen sneller geleverd worden dan de ander. Het schijnt allemaal vrij simpel te zijn.

Kia schijnt op dit moment prioriteit te leggen op voertuigen die wit en zwart zijn. Die hebben namelijk maar 1 spuitlaag nodig en zijn daarmee schijnbaar aanzienlijk sneller geproduceerd omdat ze maar 1 spuitlaag nodig hebben. Voertuigen die bijvoorbeeld Blauw of Rood moeten worden, hebben meerdere spuitlagen nodig, en dus ook meerdere droogperiodes.

Ook heeft de levertijd te maken met het type. De Comfortline en Dynamicline worden erg snel geproduceerd, in combinatie met wit of zwart.

Volgens mijn dealer leggen alleen weinig dealers dat uit aan hun klanten, met frustratie tot gevolg.

Waarschijnlijk dus ook de reden waarom mijn witte Niro in 2.5 maand na bestelling geleverd is, en mijn collega die hem in het rood besteld heeft al ruim 8 maanden wacht.
Anekdotisch bewijs maar mijn groene dynamicplusline Ceed sw was er binnen 3 maanden… dus of dat echt hout snijdt weer ik niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:31

Quad

Doof

jessy100 schreef op zondag 26 maart 2023 @ 11:38:
[...]

Anekdotisch bewijs maar mijn groene dynamicplusline Ceed sw was er binnen 3 maanden… dus of dat echt hout snijdt weer ik niet
Heb je geluk, mijne is nooit geleverd. ;(

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:31

rCk

The_Duke schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 14:25:
[...]

Zoals ik elke maand doe had ik vanochtend weer contact opgenomen met de LM voor een status update, LM heeft daarna contact gehad met dealer en toen kreeg ik terug dat de auto ineens in de haven van Rotterdam stond. 3 weken geleden kreeg ik nog te horen dat de auto nog geproduceerd moest worden, het kan dus ineens snel gaan.
Ik lees mee op het Kia forum maar ben verder niet actief.
Zo had ik 2 weken terug de stoute schoenen aangetrokken en Janssen + Kerres gebeld. Stond ie nog in productie. Vorige week de leasemaatschappij gebeld en die gaf aan dat ze nog medio april gaan leveren. Dus ze hebben niet altijd zo'n idee van de status heb ik het idee....
Sjaak_Trekhaak schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 14:26:
[...]

Ook weer lekker efficiënt, komen in Rotterdam aan, gaan ze eerst naar Limburg en daarna weer terug naar regio Rotterdam voor aflevering :X.
Zo ook twee Proceeds voor ons bedrijf, waarvan ééntje voor mij
Als ik het zo lees, ook met Sjaak zijn reactie, zit er goede beweging in en gaan we hier op het forum veel foto's zien van nieuw geleverde Proceeds *O* *O* *O*

Ik kijk het nog aan, ik durf er niet van uit te gaan dat de mijne in week 15 geleverd gaat worden, maar er zit toch onderhand wel een kans in dat dat kan. oOo
Dan valt het voor mij wel mee. Ik heb uiteindelijk wel erg vroeg de order gegeven (april 2022). Einddatum huidige lease 26-03 en dan nu levering week 15. Dus mag niks klagen.

Het is vooral veel vervelender voor de mensen die wél langer moesten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

Even een andere vraag. Hoeveel mensen hebben hier een trekhaak op de Proceed en wie heeft er een caravan getrokken (buiten NL)?

Vraag 1: Klopt het dat de afneembare trekhaken allemaal wel zo rond de 950-1020 EUR met BTW zitten? Ik had eerder gedacht dat ze richting de 700-800 EUR gingen, maar ze komen overal toch wat hoger uit.

Vraag 2: Hebben jullie met die caravan ook ervaring dat de achterkant nogal doorzakte? Wij gaan namelijk naar Oostenrijk met 4 volwassenen in juli, dus ik twijfel of we zwaardere hulpveren nodig hebben.
We huren de caravan, dus ik kan helaas niet gemakkelijk vooraf testen. Wel wil ik dit niet tijdens ervaren, maar het (eventuele) probleem voor zijn.

Hoor graag jullie bevindingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
@rCk
Iets eerder in dit topic heeft iemand juist extra veren laten plaatsen ivm zware trailer/caravan, anders zakte hij te veel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:50
rCk schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 08:47:
Vraag 1: Klopt het dat de afneembare trekhaken allemaal wel zo rond de 950-1020 EUR met BTW zitten? Ik had eerder gedacht dat ze richting de 700-800 EUR gingen, maar ze komen overal toch wat hoger uit.
Ik denk een kwestie van inflatie. Voor mijn '19 CEED SW was de af fabriek trekhaak iets van 1200 euro. Via trekhaakcentrum was het 769 voor een afneembare trekhaak incl 13 polige kabel. Dit was in 2021. Als ik nu de berekening maak op de site, kost de afneembare trekhaak 995 euro.

Verder is de normale SW wel iets slap achterin, als je mensen en bagage achterin hebt. Met de fietsendrager is het dan wel uitkijken bij drempels en goten om niet aan de grond te geraken.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Het verbaast me dat ze de stuggere veren niet standaard in bepaalde modellen plaatsen, zoals de GT series want die zijn sowieso wat sportiever ingesteld.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 16-09 14:22
Even een andere vraag. Hoeveel mensen hebben hier een trekhaak op de Proceed en wie heeft er een caravan getrokken (buiten NL)?

Vraag 2: Hebben jullie met die caravan ook ervaring dat de achterkant nogal doorzakte? Wij gaan namelijk naar Oostenrijk met 4 volwassenen in juli, dus ik twijfel of we zwaardere hulpveren nodig hebben.
We huren de caravan, dus ik kan helaas niet gemakkelijk vooraf testen. Wel wil ik dit niet tijdens ervaren, maar het (eventuele) probleem voor zijn.

Wat nuttige info: https://caravantrekker.nl...erekening.php?model=10914

https://webshop.kia.nl/accessoires/transport/0/HV-493178A/

review met caravan: https://www.autoweek.nl/r...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Nog wat (pro)ceed ervaringen: https://www.kiaclub.nl/to...-caravantrekker-ervaring/

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blihi
Arno schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 09:45:
Het verbaast me dat ze de stuggere veren niet standaard in bepaalde modellen plaatsen, zoals de GT series want die zijn sowieso wat sportiever ingesteld.
Stugger en zwaarder zijn niet hetzelfde.

Voor een caravan heb je zwaardere veren nodig (hogere veerconstante). Voor het stuggere gevoel heb je andere compressie- en rebounddemper instellingen nodig (andere dempers).

Hulpveren veranderen alleen het eerste: De veerconstante wordt hoger, ofwel over de hele linie (vervaningsveren), ofwel pas vanaf een bepaald punt (hulpveren die op de demper geplaatst worden). De demping verandert verder niet.

'sportiever' instellen betekent over het algemeen een lagere ligging (heeft niets met de vering te maken, alleen met de maximale veerweg, dus de lengte van de vering en de ingestelde statische zakking) en een stuggere demping, waardoor de auto na inveren vrijwel direct weer op het oude niveau staat, klaar om de volgende veeractie uit te voeren.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi

Ik weet het niet voor de Proceed, maar voor de Niro is een afneembare trekhaak aan te raden omdat die iets hoger uit komt. De standaard vaste kogel zit te dicht op het wegdek waardoor een caravan, zeker bij maximaal treingewicht, met het neuswiel de grond kan raken.

Voor de Niro overweeg ik ook stuggere veren. Met de caravan op de trekhaak en volle belading hangt de auto best achterover en dat zorgt voor vervelende slijtage van de banden (foto's heb ik eerder gepost, hoewel de uitlijning daar ook een probleem was)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
Nog een toevoeging: Hulpveren of vervangingsveren willen ook de statische hoogte van de auto nog wel veranderen. Dat heeft invloed op de automatische hoogteverstelling van de koplampen. Die moet je dus opnieuw af laten stellen als de vering aan de achterkant aangepast wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

Bedankt voor de reacties hierboven! Kan ik veel mee.
Toch blijven de hulpveren dan toch iets wat eigenlijk uitgezocht moet worden of het in de praktijk nodig is. De Proceed lijkt dus stugger geveerd te zijn en dus beter ermee overweg te kunnen dan met de Ceed SW.

Het wordt sowieso een afneembare voor mij, omdat ik écht geen 4 jaar met zo'n ding achter mijn bumper ga rijden. Ik heb niet voor niets een Proceed genomen, dat is ook vanwege het (sportieve) design.
Ik ga dus even kijken of ik voor die tijd even kan kijken om een caravan te testen om te zien hoe de auto omgaat met de kogeldruk alvorens ik die hulpveren ga proberen.

Ik had de lokale Kia dealer gebeld, maar die had ook niet echt een sluitend antwoord.
Als het goed is, heb ik nog wat tijd tussen levering van de auto en de trip naar Oostenrijk, dus ik ga proberen voor die tijd bij een caravan te kijken hoe hij erachter hangt en hoe de auto dan ook rijdt.

Dan kan ik altijd nog beslissen of de hulpveren nodig zijn. Ik denk dat dit een wijzere beslissing is gezien de situatie. Uiteindelijk kost het ook de wereld niet omdat ik het als eigen bijdrage via het werk kan doen. Misschien is het dan voor die 165 EUR wel een no-brainer om uit te laten voeren....
Blihi schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:42:
Nog een toevoeging: Hulpveren of vervangingsveren willen ook de statische hoogte van de auto nog wel veranderen. Dat heeft invloed op de automatische hoogteverstelling van de koplampen. Die moet je dus opnieuw af laten stellen als de vering aan de achterkant aangepast wordt.
Als ik mij niet vergis heeft de Proceed geen automatische hoogteverstelling maar moet je ze zelf een beetje richten, dus wanneer die vering aangepast is moet ik aan het knopje draaien om hem iets hoger te zetten dan eerder, uiteraard omdat de achterkant omhoog komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarantino
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11-2024
Ik heb op mijn Kia Ceed SW verzwaarde veren besteld, dit zijn dus technisch gezien geen hulpveren en de auto komt ook niet hoger op de poten te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Jawel hoor. Door de hogere veerconstante zakt de auto minder ver in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarantino
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11-2024
Ja, bij belading. Maar afhankelijk van de veer, hoeft dat niet/nauwelijks te zijn zonder belasting (progressief).

[ Voor 6% gewijzigd door Tarantino op 28-03-2023 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Ook bij verzwaarde progressieve veren zal de statische doorzakking (sag) minder zijn. De auto komt dus in onbeladen toestand omhoog. Dat zal misschien beperkt zijn tot 1,5 cm ofzo, maar het verschil is er zeker.

Ik weet niet welke je besteld hebt, maar de "progressieve" veren van hulpverenshop zijn technisch gezien niet progressief. Dat zijn veren met twee lineaire componenten, dus een onderste helft die dezelfde veerconstante heeft als de originele veer en een bovenste helft die een veel hogere veerconstante heeft. Bij inveren zal dus eerst het onderste deel meedoen en pas daarna het bovenste deel. Statisch, dus als de auto onbeladen staat, is het onderste deel korter dan origineel, dus zal de auto iets hoger op de poten staan (+/- 15mm)

Echte progressieve veren hebben over de hele veer een steeds groter wordende afstand tussen de windingen. Dat zie je bij motoren op veren van bijvoorbeeld Hyperpro of Wilbers.

Overigens zijn die progressieve vervangingsveren wel echt heel fijn. Ik heb ze zelf gehad op mijn vorige auto, een Renault Grand Scenic en het verschil is enorm. Zeker bij een trekhaak die heel ver achter de as hangt zijn die dingen super.

Voor plaatjes, zie: https://www.carsupport.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackidth
Ik heb net de Kia dealer gesproken, mijn Sportage wordt 4-4 bij de dealer afgeleverd!!

30 januari dit jaar besteld!! Ik heb nog nooit zo snel een nieuwe auto ontvangen.

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Laatst online: 00:03

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik heb de trekhaak, maar ook de hulpveren. Dat was een optie van ik dacht 350 euro, dus daar zou ik me echt niet te druk om maken. Naast iets trekken zijn die hulpveren ook fijn voor het beladen van de kofferbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

Erazzzer schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 18:37:
[...]

Ik heb de trekhaak, maar ook de hulpveren. Dat was een optie van ik dacht 350 euro, dus daar zou ik me echt niet te druk om maken. Naast iets trekken zijn die hulpveren ook fijn voor het beladen van de kofferbak.
Thanks voor je reactie. Ik denk ook dat ik die inderdaad gewoon ga laten monteren. Ze kosten tegenwoordig 399 EUR bij KIA inclusief montage. Wanneer ik hem ontleedt naar tarief zonder BTW + als eigen bijdrage via de zaak komt het uit op ca 165 EUR netto. Ik denk dat ik daar een hoop gemak aan ga hebben.

Dus zodra hij er is ga ik dit laten monteren bij ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakas
Ook maar even langs de dealer geweest om te horen wat de status is. Die van mij staat ook in de haven van Rotterdam, voorlopige afspraak gemaakt om op te halen op 2 mei.
Voor mij een Ceed SW 1.5 gdi GTline orange fusion

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Griffx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-07 09:52
Het duurde even maar de blackout van de kia is nu ook uitgevoerd.
Persoonlijk heel blij mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IMZHzGgoH9_RtZya5JfI8kKfABU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A1nuWPeTnhQS27TOV9cR9Ilm.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tCWiu1I5NYEUEDhb9a0N28oxAfc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KjH7wNfNhH1kOxVGkAguqhlH.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w6o5Q9u5gmXGX2uarXExsuU3mgc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xTsYcFOuz3awE0nhRZMjPhgv.jpg?f=fotoalbum_medium

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
Griffx schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 17:42:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mijn hemel wat een verbetering! Mag ik vragen wat dat heeft gekost?
Heb je toevallig ook voor/na foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Afspraak nu definitief 13 april. En ik ben er nog steeds niet uit of ik wel of niet de Kia logos voor en achter wil verwijderen..

Van de kids mag het iig niet. 😂😂

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

wackidth schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 22:08:
Afspraak nu definitief 13 april. En ik ben er nog steeds niet uit of ik wel of niet de Kia logos voor en achter wil verwijderen..

Huidige logo is wel erg strak, heeft wel iets vind ik.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik snap dat je er blij mee bent, dikke bak wordt nog dikker. :9~

PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Griffx
jessy100 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 21:53:
[...]

Mijn hemel wat een verbetering! Mag ik vragen wat dat heeft gekost?
Heb je toevallig ook voor/na foto's?
Voor:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YZO3N0ndbDI2TAh8V1vOd7qFHZg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X2Sjw4FePKCGfOvPMbxEbhas.jpg?f=fotoalbum_medium

Na:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IMZHzGgoH9_RtZya5JfI8kKfABU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A1nuWPeTnhQS27TOV9cR9Ilm.jpg?f=fotoalbum_medium

Stuur ff een DM, ik kan jou geen DM sturen zie ik.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Duke

The_Duke

ho gek!

wackidth schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 22:08:

Recent heb ik een facelift Proceed in penta metal zien staan waar de logo's voor en achter verwijderd waren. Het is persoonlijk maar ik vond het er heel raar uit zien, zeker niet mooier.
Wat je zou kunnen doen is een foto maken van je auto of een foto van internet halen en dan met foto bewerkings software de logo's even verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Duke

The_Duke

ho gek!

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heel netjes gedaan! Wel jammer dat de typerende vinnetjes bij de achterruitjes nu een stuk minder zichtbaar zijn of is dat alleen op de foto? Ik hou het bij zilver op mijn Proceed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffx
The_Duke schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 07:13:
[...]

Heel netjes gedaan! Wel jammer dat de typerende vinnetjes bij de achterruitjes nu een stuk minder zichtbaar zijn of is dat alleen op de foto? Ik hou het bij zilver op mijn Proceed :)
Klopt dat zijn nu zwarte vinnetjes 8)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
The_Duke schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 07:09:
[...]

Recent heb ik een facelift Proceed in penta metal zien staan waar de logo's voor en achter verwijderd waren. Het is persoonlijk maar ik vond het er heel raar uit zien, zeker niet mooier.
Wat je zou kunnen doen is een foto maken van je auto of een foto van internet halen en dan met foto bewerkings software de logo's even verwijderen.
Het gaat om dit geval om een Penta Sportage.
Maar misschien heb je gelijk.... Beetje te kaal.
Ik heb eerst maar eens een Zwart KIA sticker setje gekocht.
Kan ze er altijd nog afhalen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelKlok
  • Laatst online: 18-09 08:32
Mijn Proceed heeft een regelmatig terugkerend probleem. Als ik mijn iPhone op de auto aansluit om Carplay te gebruiken, dan zie ik dat Spotify de gekozen muziek afspeelt. Alleen is er dan geen geluid te horen. Ik heb al eens het navigatiesysteem gereset en ook mijn telefoon, maar dat loste niets op. Het is alleen op te lossen door het contact uit te zetten en de bestuurdersdeur even te openen. Opnieuw het contact aanzetten resulteert erin dat de muziek onmiddellijk te horen is. Niet onoverkomelijk, maar wel irritant.
Even had ik de hoop dat een SW upgrade van het navigatiesysteem zou helpen, maar helaas keert het probleem regelmatig terug. Nu zo’n één keer per week.

Iemand anders die hier ook last van heeft?

Parkeren is een vak, geen twee vakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Afgelopen donderdag mijn Kia Sportage 1.6 T-GDi Hybrid DynamicLine besteld in de kleur Penta grey. Vandaag de leverdatum ontvangen en die staat op 04-10-2023. Hoe is jullie ervaring hier in? Is er ergens een topic waar de levertijden worden bijgehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:47
EValentino schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 22:55:
Afgelopen donderdag mijn Kia Sportage 1.6 T-GDi Hybrid DynamicLine besteld in de kleur Penta grey. Vandaag de leverdatum ontvangen en die staat op 04-10-2023. Hoe is jullie ervaring hier in? Is er ergens een topic waar de levertijden worden bijgehouden?
Zoek eens op Kia en leverdatum en je zult verbaasd zijn over de hoeveelheid info op tweakers en bv Kiaclub.nl.

Korte antwoord. Dit zegt helemaal niets. Dealers krijgen geen leverdatum voordat er een VIN bekend is en VIN is pas bekend als de auto geproduceerd is.
Productie is zo een 8 tot 12 weken voor levering (ivm transport en douane en afleverhandelingen.

Veelal zijn de berichten dat het later wordt maar soms is er ook iemand die positief verrrast wordt omdat de levering eerder dan verwacht plaatsvindt.

Ik heb zelf geen beeld bij de leverproblematiek van de sportage maar de niro en ceed kennen momenteel lange levertijden (Niro > 12 maanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
killerbee1958 schreef op zondag 2 april 2023 @ 07:07:
[...]

Zoek eens op Kia en leverdatum en je zult verbaasd zijn over de hoeveelheid info op tweakers en bv Kiaclub.nl.

Korte antwoord. Dit zegt helemaal niets. Dealers krijgen geen leverdatum voordat er een VIN bekend is en VIN is pas bekend als de auto geproduceerd is.
Productie is zo een 8 tot 12 weken voor levering (ivm transport en douane en afleverhandelingen.

Veelal zijn de berichten dat het later wordt maar soms is er ook iemand die positief verrrast wordt omdat de levering eerder dan verwacht plaatsvindt.

Ik heb zelf geen beeld bij de leverproblematie van de sportage maar de nero en ceed kennen momenteel lange levertijden (Nero > 12 maanden)
Dankje, ik ga eens even rondneuzen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jessy100
MichelKlok schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 21:57:
Mijn Proceed heeft een regelmatig terugkerend probleem. Als ik mijn iPhone op de auto aansluit om Carplay te gebruiken, dan zie ik dat Spotify de gekozen muziek afspeelt. Alleen is er dan geen geluid te horen. Ik heb al eens het navigatiesysteem gereset en ook mijn telefoon, maar dat loste niets op. Het is alleen op te lossen door het contact uit te zetten en de bestuurdersdeur even te openen. Opnieuw het contact aanzetten resulteert erin dat de muziek onmiddellijk te horen is. Niet onoverkomelijk, maar wel irritant.
Even had ik de hoop dat een SW upgrade van het navigatiesysteem zou helpen, maar helaas keert het probleem regelmatig terug. Nu zo’n één keer per week.

Iemand anders die hier ook last van heeft?
Ik heb ditzelfde issue met mijn VW polo. Wellicht is het een Apple/CarPlay ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelKlok
  • Laatst online: 18-09 08:32
Ik zal eens een andere kabel proberen, want ik gebruik nu geen officiële Apple kabel. In onze Xceed hebben we dit probleem niet en daarin gebruiken we wel een officiële Apple kabel.

Parkeren is een vak, geen twee vakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
NoepZor schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:40:
[...]

Ik heb tussen kerst en oud en nieuw besteld. Hij is begin januari besteld door leaseplan (al zijn de "Onze Deals" volgens leaseplan al voorbesteld). Het is een HEV in de kleur Penta metal. Kon ook maar uit wit,zwart en 2 kleuren grijs kiezen :)
Gewoon ff nieuwsgierig...heb jij al een afleverdatum ontvangen? Is er al een vin bekend?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
wackidth schreef op zondag 2 april 2023 @ 23:18:
[...]

Gewoon ff nieuwsgierig...heb jij al een afleverdatum ontvangen? Is er al een vin bekend?
Ik heb 2 weken geleden een beurt laten uitvoeren op mijn CEED, toen was er nog niets bekend. Hij stond toen voor begin juli in het systeem, maar zonder VIN en nog aan verandering onderhevig. Mijn huidige auto loopt nog tot augustus, dus als het juli wordt zou dat perfect uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
NoepZor schreef op maandag 3 april 2023 @ 08:48:
[...]

Ik heb 2 weken geleden een beurt laten uitvoeren op mijn CEED, toen was er nog niets bekend. Hij stond toen voor begin juli in het systeem, maar zonder VIN en nog aan verandering onderhevig. Mijn huidige auto loopt nog tot augustus, dus als het juli wordt zou dat perfect uitkomen.
Is het dan toch echt willekeur?? Die afleveringen en bestellingen bij KIA.??
Of zal in dit geval Leaseplan bij jou de datum hebben opgeschoven ivm einde lease.

Voor mij ook een goede timing dat ik 'm kan halen. Want mijn Golf gaat steeds vaker in Noodloop.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
wackidth schreef op maandag 3 april 2023 @ 10:22:
[...]

Of zal in dit geval Leaseplan bij jou de datum hebben opgeschoven ivm einde lease.

Voor mij ook een goede timing dat ik 'm kan halen. Want mijn Golf gaat steeds vaker in Noodloop.
Ik heb geen idee. De huidige auto loopt via een andere leasemaatschappij. Wellicht dat de wagenparkbeheerder daar nog wat in heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

wackidth schreef op maandag 3 april 2023 @ 10:22:
Hier is de leverdatum precies de einddatum contract van mijn huidige auto. Ik vermoed dat dat bij meer lease maatschappijen zo is.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Arno schreef op maandag 3 april 2023 @ 10:39:
[...]
Hier is de leverdatum precies de einddatum contract van mijn huidige auto. Ik vermoed dat dat bij meer lease maatschappijen zo is.
Same, mijn contract loopt tot september. Verwachte levering volgens lease is september, terwijl de dealer de auto in juli verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Mijn huidige auto heeft 2 maanden in de opslag gestaan bij de dealer. Maar liever dat, dan een te late levering :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sakas
Bij mij is de gewenste leverdatum 1 mei en loopt het huidige leasecontract tot en met 31 mei.
Bij ons kan je de laatste maand boetevrij het contract opzeggen. Vandaar dat de gewenste inzet datum 1 mei is. De auto staat nu in Rotterdam is naar verwachting half april bij de dealer.
Voorlopige afspraak voor het afleveren van de auto in nu gemaakt voor 2 mei.

De leasemaatschappij geeft echter geen informatie, die zegt alleen dat hij op tijd komt, daardoor bij de dealer langs gegaan en met hun ook de voorlopige afspraak gemaakt.

[ Voor 19% gewijzigd door Sakas op 03-04-2023 23:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rCk

rCk

Sakas schreef op maandag 3 april 2023 @ 15:11:

De leasemaatschappij geeft echter geen informatie, die zegt alleen dat hij op tijd komt, daardoor bij de dealer langs gegaan en met hun ook de voorlopige afspraak gemaakt.
Mooi dat hij 02-05 komt!!

Verder erg herkenbaar, leasemaatschappij geeft extreem summiere informatie. Ik heb ze afgelopen 3 maanden elke maand gevraagd hoe het zat. Begon met 26-03 (Einddatum contract), naar 10-04 als datum, na de laatste keer vragen: de verwachting is dat we 10-04 leveren.

Sorry, maar verwachtingen in deze situatie op de markt met nieuwe auto's is niet genoeg. Ik snap dat leasemaatschappijen hier enorm veel mee te maken hebben en dat ze er ook gek van worden alles op te volgen / aan te horen. Maar je blijft toch de klant, dat je zelf continu moet vragen hoe het zit, is gewoon jammer.

Dit is ook een samenloop van omstandigheden, mocht er nou gewoon een directe feed zijn waarbij de updates doorgevoerd worden bij elke stap (m.a.w. de processen worden op elkaar afgestemd dat men elkaar goed op de hoogte houdt) zou dit al een stuk beter gaan. Maar helaas gaat dat niet zo.

Morgen ga ik de dealer bellen waarbij de leasemaatschappij hem besteld heeft. Volgens de "verwachting" zou hij volgende week al geleverd moeten worden door de leasemaatschappij. We zullen het zien...

Vooropgesteld, ik mag niet klagen, alles behalve. Bovendien ga ik ook nog eens 141 EUR netto meer betalen. Maar het is toch wel heel gaaf om dan zo'n mooie nieuwe wagen te krijgen, als het dichtbij komt kriebelt dat toch wel als liefhebber. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Leasemaatschappijen en hun klant informeren. Hahaha... Als je eenmaal de order hebt gedaan is het dhz pakket lijkt wel. Voor levertijden moest ik zelf maar met de dealer contact opnemen.

In de leaseplan app staat nog steeds week 35....?!?
Net ff bij de dealer geweest en hij is iig gearriveerd. *O*

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

wackidth schreef op maandag 3 april 2023 @ 17:48:
Leasemaatschappijen en hun klant informeren. Hahaha... Als je eenmaal de order hebt gedaan is het dhz pakket lijkt wel. Voor levertijden moest ik zelf maar met de dealer contact opnemen.

In de leaseplan app staat nog steeds week 35....?!?
Net ff bij de dealer geweest en hij is iig gearriveerd. *O*
Ja eigenlijk te bizar voor woorden. Dat geven ze bij mij niet aan, het is dat ik een maatje bij een andere leasemaatschappij heb zitten die aangaf dat ik de dealer zelf ff moest bellen. Hij geeft ook aan niet te herkennen hoe mijn leasemaatschappij werkt, maar helaas ben ik er toch een beetje van afhankelijk.

Gelukkig gaat hij er niet minder door rijden, als hij komt.

Fijn dat hij er al is! Dat scheelt toch even bijna een half jaar 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladykiller007
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 21:43
Kwaliteit van de DAB in de Ceed (2023) vind ik echt heel slecht in vergelijking met mijn vorige auto (Fiesta 2018).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Ladykiller007 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 11:02:
Kwaliteit van de DAB in de Ceed (2023) vind ik echt heel slecht in vergelijking met mijn vorige auto (Fiesta 2018).
In de MY19 die ik nu rijd merk ik daar gelukkig weinig van, de nieuwe is helaas nog niet binnen :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hussie01
  • Niet online
Iemand hier al wireless apple/android carplay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

hussie01 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 12:01:
Iemand hier al wireless apple/android carplay?
Nee, geen wireless Android auto omdat de nodige Wi-Fi module daarvoor ontbreekt in de Ceed SW my2023.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hussie01
  • Niet online
Quad schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 12:28:
[...]

Nee, geen wireless Android auto omdat de nodige Wi-Fi module daarvoor ontbreekt in de Ceed SW my2023.
Er is mij toegezegd dat er geen aparte modules nodig zijn en dat ze alleen nog wachten op een software update.
In dit geval voor apple carplay.

De kleinere modellen hebben het al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
In mijn Kia Connect app staat er altijd een WARNING melding bij de 12v accu. Ik kan er verder niet op klikken. Betekent dit dat de accu zwak is ofzo? Iemand anders dit ook gehad? Ik heb een Ceed PHEV.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:45
Quad schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 12:28:
[...]

Ik heb zo'n wireless dongel voor wireless Android, zullen er voor carplay ook zijn,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:24
Waar (en welke) telefoonhouder hebben jullie in een (pro)ceed van recente jaren? Ik kan maar geen logische plek vinden..

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
homemix25 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 18:14:
Waar (en welke) telefoonhouder hebben jullie in een (pro)ceed van recente jaren? Ik kan maar geen logische plek vinden..
Geen, heb hem op de kop in de bekerhouder met de kabel voor AA er in. Werkt prima😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Magneethouder, links van het stuur.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanooijen8
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16-09 08:59
Ik heb de Ewent EW1191 rechts naast het scherm in de Ceed my23.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Quad schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 18:45:
Magneethouder, links van het stuur.
Magneethouder, links van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:02
Ik hang 'm aan de usb voor Android Auto en schuif 'm in het opbergvakje boven de aansluiting. Is AA/Carplay voor jou geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Deze al tegengekomen? Voor de (Pro)Ceed rijders?
Kost wat... Maar staat wel strak.
https://www.broditcenter....a-ceed-proceed-xceed-2018

Ik ga kijken of ik het met mijn huidige af kan. Maar anders koop ik soortgelijk voor de Sportage.

[ Voor 24% gewijzigd door wackidth op 04-04-2023 22:01 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 10:26
wackidth schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 22:00:
Deze al tegengekomen? Voor de (Pro)Ceed rijders?
Kost wat... Maar staat wel strak.
https://www.broditcenter....a-ceed-proceed-xceed-2018

Ik ga kijken of ik het met mijn huidige af kan. Maar anders koop ik soortgelijk voor de Sportage.
Oh dat is een leuk ding, niet eens zo duur ook :) Noice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackidth
KilljoyNL schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 22:05:
[...]

Oh dat is een leuk ding, niet eens zo duur ook :) Noice
Hier rechtstreeks te bestellen bij de fabrikant. Zelfs in echt leer.

https://www.telefonkonsol...roCeed-XCeed-ab-2018.html

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
wackidth schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 22:08:
[...]

Hier rechtstreeks te bestellen bij de fabrikant. Zelfs in echt leer.

https://www.telefonkonsol...roCeed-XCeed-ab-2018.html
Had hem 2 jaar terug ook gezien. Maar niet gekocht omdat het voor mij niet nodig was. Maar was wel 1 van de betere opties in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Zakelijker dan dat ga je niet vinden denk ik. ;)
Zo'n Brodit vind ik wat van jaren terug eigenlijk, zie je bijna nergens meer.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:20
Quad schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 22:45:
Zakelijker dan dat ga je niet vinden denk ik. ;)
Zo'n Brodit vind ik wat van jaren terug eigenlijk, zie je bijna nergens meer.
Je kunt tegenwoordig natuurlijk ook je telefoon via het systeem van de auto bedienen. Al dan niet bellen via Bluetooth en navigatie e.d. via Android auto/apple carplay. Dan hoeft je telefoon niet meer via een houder beschikbaar te zijn. Zeker met die vakken waar je je telefoon inlegt en dan oplaad.

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje jaren 90 gevoel hebben als iemand zijn telefoon in zo'n vaste houder heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door jongetje op 05-04-2023 07:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:31
jongetje schreef op woensdag 5 april 2023 @ 07:34:
[...]

Je kunt tegenwoordig natuurlijk ook je telefoon via het systeem van de auto bedienen. Al dan niet bellen via Bluetooth en navigatie e.d. via Android auto/apple carplay. Dan hoeft je telefoon niet meer via een houder beschikbaar te zijn. Zeker met die vakken waar je je telefoon inlegt en dan oplaad.

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje jaren 90 gevoel hebben als iemand zijn telefoon in zo'n vaste houder heeft.
Maar bijvoorbeeld een Flitsmeister heeft sommige info alleen via de telefoon beschikbaar en niet via Carplay. Je gemiddelde snelheid in een trajectcontrole bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 16-09 14:22
Ik gebruik gewoon zo'n "gravity autohouder" dit je vastklemt in je ventilatierooster. Let wel op dat je een variant neemt waarbij er achter zo'n ventilatielamel geklemd wordt (een haakje zeg maar). Deze zitten muurvast en ook op perfecte hoogte naast je infotainment. Ik vind dat zelf het prettigste werken icm flitsmeister bijv. Daarnaast is het super easy om je telefoon erin te doen en eruit te halen en zit nagenoeg trillingvrij in de houder en bij niet in gebruik is de formfactor lekker minimalistisch zodat je niet altijd zo'n lelijk grote houder hebt zitten.

Deze bijv:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ulYAZC7NY8vEdswsWS9bPkO7ZQU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gCoYbEeeWSgsKk9mHBfdb0BU.png?f=fotoalbum_large

https://www.amazon.nl/Aut...r+ven%2Caps%2C127&sr=8-21

Je hebt ook varianten waarbij draadloos opladen ingebouwd zit.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladykiller007
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 21:43
In geval van een iPhone 12 of hoger lekker een MagSafe houder gebruiken.
Ik heb een Belkin houder
Pagina: 1 ... 49 ... 73 Laatste