Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Quad schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 21:30:
GT-Line gezien de achterlichten?
Dat staat ook op de badge onder de achterlichten :9, gave uitvoering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-05 13:29

freddyathlon

McLaren Mercedes

Nu 3 weken geleden besteld; de Sportage GT Plusline Hybrid in het groen.
Volgens de dealer wordt het week 23 van 2023, dus ergens eind juni...

Ook hebben we vorige week een nieuwe Stonic besteld, DynamicPlus in kleur Smoke Blue.
Die kan nog wel eens langer duren, kreeg ik te horen, ergens rond week 30.

Niks aan te doen... We kijken in elk geval uit naar de twee nieuwe bolides :).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C7c1n5kNZ7xA7TXEZu7Xl3ZRfKs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GBZ6M4JbdYUCYif0YaeUGbYZ.jpg?f=fotoalbum_large

(foto: van de proefrit in de GT-Line)

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16:48
Jirure1984 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:23:
Net opgehaald en de eerste kilometers zitten erop. Tevreden wel denk ik dat de banden te hard zijn. Daar als eerste naar kijken. Hoeveel bar hanteren de niro rijders hier?

[Afbeelding]
Officieel 2.5 bar, maar de dealer had ze laatst op 2.8 gezet en dat houd ik zelf ook gewoon aan. 2.5 is echt zacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratje_nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-10-2024
Ik heb van de week via mijn werkgever een Kia Ceed SW 1.5 T-GDi GT-Line dct7 besteld in de kleur blue flame metallic. Levertijd heb ik nog niet te horen gekregen. Kan iemand wat vertellen over het geluid uit de standaard speakers ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:44
@ratje_nl
De speakers zijn in mijn ogen prima. Draai er elke dag het nodige metal op😇

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:16

Quad

Doof

Heeft GT-Line ook niet andere speakers tov de andere uitvoeringen?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratje_nl
Volgens mij alleen de gtplus line. Ik vond het prijsverschil dermate hoog dat ik het niet waard vond voor die paar extra opties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• helmmen
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-05 14:19
ratje_nl schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 20:57:
Volgens mij alleen de gtplus line. Ik vond het prijsverschil dermate hoog dat ik het niet waard vond voor die paar extra opties
Klopt alleen de GT-Plus lijn. Ik vond die ook niet meer rendable. Sure aantal vette dingen maar niet voor die 5000 euro. Bestaat volgensmij inhoudelijk uit elektrische stoelen, jbl audio & Sensoren voor

Btw kwaliteit van geluid is gewoon moet mijne nog maar indraaien maar verwacht niks bijzonder. Daarentegen verwacht ik dat hij zelf meer is ingesteld op meer Klassiek dan de hip hop waar ik naar luister.

[ Voor 18% gewijzigd door helmmen op 23-10-2022 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratje_nl
Thnx, ik was gewoon een beetje nieuwsgierig. Ik kom uit een fabia welke een Arkamys Sound System heeft, niet bijzonder maar klinkt gewoon goed. Heb het geluid van de kia nog niet gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KilljoyNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:26
@ratje_nl Als die speakers waar Renegade het over had een beetje overeenkomen met die uit mijn Niro, dan zijn ze meer dan goed genoeg, kan het hard genoeg zetten dat mijn achteruitkijkspiegel trilt terwijl het geluid niet vervormd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickg84
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-05 14:43
squaddie schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 17:27:
Het voorgeschreven onderhoud voor de meeste Kia's is 15k km sinds laatste beurt of 1x per jaar afhankelijk wat eerste wordt bereikt.
Voor mijn Ceed is het elke 30k of binnen 2 jaar wat eerste komt. Maar ik heb dan ook een 1.6 diesel MY21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
Pffffffff, breng ik hem net weg, rijdt er bijna een malloot tegen me aan, hadden ze bij de garage bijna extra werk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
@KilljoyNL
Ja, leuk he, andere mensen die niet kunnen rijden..
Ik had mijn Ceed toen een maand, toen stond hij ook al bij de reparateur...

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
@Renegade666 Gelukkig had hij me niet geraakt en nu heb ik de auto weer terug, Kia dealer was snel vandaag, heel blij mee.
Software is ook geupdate zo te zien, zag nieuwe animaties, altijd leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:26
jurjen_g schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 16:27:
[...]

Ik ben benieuwd, nu net veranderen ze de leverdatum naar 11 januari... Ik vermoed dat ze bang waren dat ze me misschien niet zouden teleurstellen, nu kunnen eind december weer wat makkelijker uitstellen naar achter :+
Het kan verkeren; krijg net bericht van de dealer dat ik mijn Kia Sportage HEV GT-Plusline volgende week mag ophalen! "Sneller rijden" betekent dus daadwerkelijk snel, 5 weken maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05 08:33
KilljoyNL schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 21:56:
@ratje_nl Als die speakers waar Renegade het over had een beetje overeenkomen met die uit mijn Niro, dan zijn ze meer dan goed genoeg, kan het hard genoeg zetten dat mijn achteruitkijkspiegel trilt terwijl het geluid niet vervormd :)
En welke uitvoering van de Niro heb jij dan? Want in mijn Niro DynamicLine MY2021 vind ik de hele installatie maar een erg dun geluid geven. Spelen met de ''equalizer'' helpt niet echt in deze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
@rowicom
Heb een Ceed SW My2020 Dynamic plus. En voor mijn zijn de speakers prima. Audio via AA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05 08:33
Renegade666 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 14:59:
@rowicom
Heb een Ceed SW My2020 Dynamic plus. En voor mijn zijn de speakers prima. Audio via AA.
Maar ik vroeg het aan @KilljoyNL met zijn Niro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
@rowicom
Hehe, sorry, ben niet helemaal wakker blijkt wel.. Tijd voor weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
@rowicom Ik heb de Niro 2020 Executive Edition, JBL speakers uit mijn hoofd gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-05 13:29

freddyathlon

McLaren Mercedes

jurjen_g schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 11:12:
[...]

Het kan verkeren; krijg net bericht van de dealer dat ik mijn Kia Sportage HEV GT-Plusline volgende week mag ophalen! "Sneller rijden" betekent dus daadwerkelijk snel, 5 weken maar.
5 weken gewacht na bestellen?? Dat is wel serieus snel dan, zeker voor de Plusline.

Ik heb mijn Plusline nu iets meer dan 3 weken geleden besteld, levering verwacht in week 23, 2023. Dus begin zomer zoiets. Hoop toch stiekem dat het ook (veel) eerder zal zijn.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:26
freddyathlon schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 16:54:
[...]

5 weken gewacht na bestellen?? Dat is wel serieus snel dan, zeker voor de Plusline.

Ik heb mijn Plusline nu iets meer dan 3 weken geleden besteld, levering verwacht in week 23, 2023. Dus begin zomer zoiets. Hoop toch stiekem dat het ook (veel) eerder zal zijn.
Het was bij Alphabet lease een zogenaamde "Sneller rijden" aanbieding. Toen ik belde (voor het bestellen) gaven ze aan dat dat betekende dat het geen voorraad auto was, maar er reeds een productieslot gereserveerd was. Ze zeiden dat hij dan wellicht nog dit jaar zou komen. maar gezien alle vertragingen van onderdelen etc, ik het best rekening kon houden met begin volgend jaar. Na bestellen (op 23 september) werd de geschatte leverdatum eerst mei 2023, en toen later diezelfde dag gewijzigd naar 11 januari 2023. Dus uiteindelijk blijkt het nog weer een stuk sneller, en heb ik inderdaad a.s. maandag, 5 weken en 2 dagen na bestellen de auto (ff afkloppen dat er nu nix mis gaat). Wonderlijk, gezien alle levertijd perikelen overal, maar ik ben er erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumTum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-05 08:23
rowicom schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 14:42:
[...]

En welke uitvoering van de Niro heb jij dan? Want in mijn Niro DynamicLine MY2021 vind ik de hele installatie maar een erg dun geluid geven. Spelen met de ''equalizer'' helpt niet echt in deze.
Ik rij nu in een ceed uit 2019. Laatst proefritje gemaakt in de 2022 ceed DynamicPlusLine. De speakers (allebei geen JBL) verschillen enorm. Geluid in de 2022 uitvoering vond ik zeer matig in vergelijking met mijn huidige ceed. Instellingen nagelopen, maar kreeg het niet goed. Na het proefritje de instellingen gelijk gezet en het verschil was direct te horen. Zelfs met DAB+ radio.

Toen even de JBL speakers getest en die zijn een stuk beter. Kan het niet verklaren.. misschien dat ze wel wijzigingen doorvoeren. Mijn huidige ceed heeft een sterk en vol geluid. In de nieuwe ceed was het een beetje dof. Niet echt een vol geluid.

[ Voor 6% gewijzigd door TumTum op 25-10-2022 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helmmen
TumTum schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:03:
[...]

Ik rij nu in een ceed uit 2019. Laatst proefritje gemaakt in de 2022 ceed DynamicPlusLine. De speakers (allebei geen JBL) verschillen enorm. Geluid in de 2022 uitvoering vond ik zeer matig in vergelijking met mijn huidige ceed.
Realiseer je wel dat je mogelijk de eerste bent die de speakers ooit aanzet in de auto. Vanuit mijn ervaring heeft de uren die de speakers hebben gemaakt redelijk effect op de kwaliteit van geluid die ze leveren. Ben ooit gegaan van een 2019 polo naar een 2019 polo waar nog nooit geluid uit de speakers was gekomen en het verschil was enorm in het begin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TumTum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-05 08:23
helmmen schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:28:
[...]

Realiseer je wel dat je mogelijk de eerste bent die de speakers ooit aanzet in de auto. Vanuit mijn ervaring heeft de uren die de speakers hebben gemaakt redelijk effect op de kwaliteit van geluid die ze leveren. Ben ooit gegaan van een 2019 polo naar een 2019 polo waar nog nooit geluid uit de speakers was gekomen en het verschil was enorm in het begin.
Ik let altijd op de audio installatie tijdens een proefrit. Voor mij een belangrijk punt bij de aanschaf van een auto en ook iets wat ik vooraf goed wil testen. Het verschil was groot en ik weet niet of bovenstaande echt zo is en of de speakers identiek zijn. De JBL set klonk wel lekker in een splinternieuwe ceed. Maar dan is het weer een stapje hoger. De proefrit auto was zeker niet nieuw en de radio stond al aan. Denk dat medewerkers ook gebruik maken van die auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

De proefrit van de Kia Ceed SW 2022 bij Kia van Mossel Hengelo was in elk geval in een auto die door de medewerkers gebruikt werd. Niet volledig schoon en kon een wasbeurt gebruiken.
Was de dag ervoor naar een beurs geweest met 4 personen aldus verkoper.

Speakers waren oké, volgens mij wel jbl ivm launch edition versie. Kia Niro wat ik had, had standaard speakers, waren ook voldoende.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20-05 20:44
De JBL speakers in mijn Ceed SW PHEV (ExecutiveLine) bevallen mij erg goed moet ik zeggen. Wel vind ik het geluid vrij hard staan (in ieder geval via Android Auto). Ik heb alles in de EQ op -10 staan omdat het anders met volume op 1 eigenlijk al te hard is voor achtergrondgeluid, en je op 5 gehoorschade oploopt.
Weet niet of dat specifiek aan mijn auto ligt, of AA, of aan mijn telefoon (OnePlus 6), of een combinatie hiervan... binnenkort de telefoon van de vrouw er maar eens aan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Robicide schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:59:
De JBL speakers in mijn Ceed SW PHEV (ExecutiveLine) bevallen mij erg goed moet ik zeggen. Wel vind ik het geluid vrij hard staan (in ieder geval via Android Auto). Ik heb alles in de EQ op -10 staan omdat het anders met volume op 1 eigenlijk al te hard is voor achtergrondgeluid, en je op 5 gehoorschade oploopt.
Weet niet of dat specifiek aan mijn auto ligt, of AA, of aan mijn telefoon (OnePlus 6), of een combinatie hiervan... binnenkort de telefoon van de vrouw er maar eens aan hangen.
Volgens mij is er ook een optie wat adaptief aan je snelheid het volume regelt. Deze kan je op zacht middel hard zetten. Meen dat ik dit bij de Niro destijds een aanpassing in heb gemaakt.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
Quad schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:18:
[...]

Volgens mij is er ook een optie wat adaptief aan je snelheid het volume regelt. Deze kan je op zacht middel hard zetten. Meen dat ik dit bij de Niro destijds een aanpassing in heb gemaakt.
Klopt ja, die heb ik uitgezet omdat die naar mijn idee vooral het volume nog eens extra opjaagt als je wat harder gaat rijden, maar niet extra zacht gaat als je langzaam rijdt of stilstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:15
Robicide schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:59:
Je kan het volume/gain van je verschillende inputs aanpassen in het menu:

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15:46
Ik heb sinds een paar dagen dat mijn kia geen verbinding heeft met uvo. Er is ook geen weginformatie beschikbaar.

Denken jullie dat op den duur KIA de prijzen weer verlaagd? Ik mag misschien binnenkort een nieuwe auto uitzoeken van de werkgever maar ze verhogen het leasebudget niet. De proceed is al 150 euro per maand duurder dan waar ik hem voor leasde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@sgouman het komende jaar zullen auto's sowieso niet goedkoper worden. Mijn bestelde Ceed SW DCT 1.5 is vanaf 1 januari 3600 euro duurder dan waarvoor ik hem besteld heb in februari dit jaar.

Flink deel daarvan is BPM wat omhoog is gegaan.

Je zou kunnen navragen of je jonge occasions mag leasen, mits er voorraad is natuurlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Quad op 29-10-2022 16:21 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:41
Ik verwacht niet dat prijzen gaan dalen, hooguit dat prijzen de komende jaren minder hard omhoog gaan.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Hoe doen jullie werkgevers dat dan? Zijn jullie leasebedragen heel hoog dat je dit nog kan leasen of hoogt de werkgever de leasebudgetten op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard1992
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-03-2024
Ik hoop dat jullie Kia Sportage HEV rijders mij wat informatie kunnen geven!
Op het internet zijn hele uiteenlopende verbruiksgegevens te vinden van de Kia Sportage 1.6 T-GDi Hybrid AT6 2WD. Ik ben vooral opzoek naar rijders die het grootste gedeelte van de tijd hiermee snelweg kilometers maken in de spits.

Aan wat voor verbruik moet ik dan denken in ECO modus met een rustige rijstijl?

Proefrit staat gepland enkel is dit ook maar een momentopname en ben ik opzoek naar forumleden die er al langer mee rijden.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrightSun
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-05 11:09
Wij hebben afgelopen weekend een tweedehands Kia Niro Hybrid uit eind 2016 aangeschaft. Aangezien ik een zeer oude dashcam heb, zou ik deze graag upgraden. Hierbij overweeg ik om de nieuwe dashcam zo aan te sluiten dat hij ook kan opnemen wanneer de auto uitstaat.

Een aantal vragen hierover;
- Is het makkelijk om een dashcam op de continue stroom aan te sluiten van de Kia? Zitten hier nog voor-/nadelen aan vast?
- Mocht ik kiezen om ook een camera op de achterruit te plaatsen, hoe makkelijk is het dan om de kabel naar de voorruit netjes weg te werken?
- Wat is jullie ervaring met het laten inbouwen door de dealer (of een andere partij)? Doen ze dit uberhaupt en wat kost het ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
@BrightSun Ik heb een dashcam set besteld, de https://dride.io/dride4k
Ik ga hem laten inbouwen, is een set met 3 cams, voor, binnen en achter. Simkaart er in om hem te kunnen laten uploaden, mijn woning is niet dichtbij genoeg de parkeerplaats voor wifi.
Zodra ik hem heb, hopelijk december, zal ik hier posten van hoe of wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrightSun
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-05 11:09
KilljoyNL schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 22:23:
@BrightSun Ik heb een dashcam set besteld, de https://dride.io/dride4k
Ik ga hem laten inbouwen, is een set met 3 cams, voor, binnen en achter. Simkaart er in om hem te kunnen laten uploaden, mijn woning is niet dichtbij genoeg de parkeerplaats voor wifi.
Zodra ik hem heb, hopelijk december, zal ik hier posten van hoe of wat.
Bedankt voor de reactie. Erg interessante camera die erg mooi is vormgegeven. Enige waar ik een beetje aan twijfel is wanneer hij nu daadwerkelijk wordt uitgeleverd. Ik begrijp dat dit al meerdere keren is uitgesteld.

Waar ga je de camera laten inbouwen en welke kosten zijn hieraan verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
@BrightSun Ze hebben eerder al eens succesvol een produkt geleverd, anders had ik niet besteld, ondertussen kwam corona, logistieke ketenproblemen etc om de hoek kijken.
Ik heb nog geen offerte aangevraagd, maar wil mijn dealer dit laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:51

mb1

Mijn vrouw rijd een Picanto GT-line met de 100pk t-gdi motor met turbo.
Nu moet deze binnenkort voor een beurt naar de garage en wij willen laten kijken naar het volgende:
Als de motor koud is heeft deze na de start de eerste 10 km ongeveer last van een onregelmatig lopende motor, dat is op alle snelheden merkbaar, maar het duidelijkst als er wordt gereden op de cruise control met lagere toerentalen.
50 in zijn drie is een drama, 50 in zijn twee merk je het alweer veel minder.
Ook met 100 in zijn vijf op de snelweg is het niet prettig rijden tot de motor goed warm is dan loopt ie als een zonnetje.
Het lijkt alsof ie af en toe "hikt" en een misfire heeft ofzo.
Als we in December bij de garage staan (18 km rijden) is de auto natuurlijk lekker warm een merken ze er niets van..
Iemand dit eerder gehad en is dit een bekend isue bij deze motor?
Volgens mij zijn er duizenden van deze motoren geleverd in de 100 en 120 pk uitvoering in diverse Kia een Hyundai modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@mb1 je kunt overleggen dat je de auto de dag ervoor brengt, zodat je op de dag van de beurt zelf met een koude motor kan testen?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1

mb1

Quad schreef op zondag 6 november 2022 @ 10:37:
@mb1 je kunt overleggen dat je de auto de dag ervoor brengt, zodat je op de dag van de beurt zelf met een koude motor kan testen?
Klopt dat is een plan, ik wil zelf echter ook graag van tevoren zo veel mogelijk info en of oorzaken helder hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MichelKlok
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:18
Vandaag over een week mag ik eindelijk de voor mij bestelde Kia Proceed 1.5 T-GDI DCT-7 GT-Plusline in de kleur Blue Flame Metallic ophalen. Op een week na heb ik er een jaar op mogen wachten.

Parkeren is een vak, geen twee vakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:05
Heeft er iemand een goed advies m.b.t. een ipad/tablet houder voor de stoelen bij de nieuwe Niro en de EV6?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-05 20:31
MichelKlok schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:44:
Vandaag over een week mag ik eindelijk de voor mij bestelde Kia Proceed 1.5 T-GDI DCT-7 GT-Plusline in de kleur Blue Flame Metallic ophalen. Op een week na heb ik er een jaar op mogen wachten.
Gefeliciteerd! Ik dacht naar aanleiding van jouw bericht; laat ik de dealer weer eens vragen hoe het zit..... (Kia Proceed 1.5 T-GDI DCT-7 GT-Plusline in Dark Penta Metal met dakraam)

Verwachte leverdatum verschoven naar 04-01-2023, maar nog niet geproduceerd. Tot volgend jaar ;w

[ Voor 6% gewijzigd door homemix25 op 07-11-2022 17:38 ]

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelKlok
Op een gegeven moment ben je het wachten wel zat, dus ik begrijp je teleurstelling maar al te goed. Ik had ook gehoopt dat het niet zolang had hoeven duren. Wanneer is de jouwe besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-05 20:31
MichelKlok schreef op maandag 7 november 2022 @ 18:10:
Op een gegeven moment ben je het wachten wel zat, dus ik begrijp je teleurstelling maar al te goed. Ik had ook gehoopt dat het niet zolang had hoeven duren. Wanneer is de jouwe besteld?
Begin dit jaar, dus als je het afzet tegen jou heb ik nog geen recht van spreken :9

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dannybartels
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-01 11:15
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k7echWXEw6wmBXI1hXs2jw_IOA0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZdM97QXMYl0Fxwo7lk2aiglq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door dannybartels op 09-11-2022 05:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KilljoyNL
@dannybartels Gefeli :) Mooie kar.
Ik vind vooral die rode verlichting helemaal naar boven best mooi.
Veel plezierige veilige kms toegewenst!

(edit: slim, je kenteken was te zien inderdaad)

[ Voor 14% gewijzigd door KilljoyNL op 09-11-2022 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
renzo4000 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:28:
[...]

Je kan het volume/gain van je verschillende inputs aanpassen in het menu:
[YouTube: Hidden Android Auto & Apple CarPlay audio settings - Kia Class]
Helaas, dat submenu is verdwenen met de nieuwe versie van de software :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Robicide schreef op woensdag 9 november 2022 @ 12:37:
[...]

Helaas, dat submenu is verdwenen met de nieuwe versie van de software :(
Ik heb de meeste recente versie en dat menu is er gewoon nog. Geluidsinstellingen > verbonden apparaten > Android Auto > hier kan je het aanpassen (ik ben nu niet in de buurt van mijn auto maar zou ongeveer overeen moeten komen.).

Hier nog een voorbeeld van een EV6 met de laatste firmware:

Je moet dus wel eerst naar geluidsinstellingen vanuit het setup menu en daarna doorklikken naar verbonden apparaten > Android Auto. Dus niet meteen vanuit het setup menu naar telefoon verbinding.

[ Voor 32% gewijzigd door renzo4000 op 09-11-2022 13:17 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:02

watercoolertje

Untertitel

renzo4000 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 13:10:
[...]

Ik heb de meeste recente versie en dat menu is er gewoon nog. Geluidsinstellingen > verbonden apparaten > Android Auto > hier kan je het aanpassen (ik ben nu niet in de buurt van mijn auto maar zou ongeveer overeen moeten komen.).

Hier nog een voorbeeld van een EV6 met de laatste firmware:

[YouTube: Kia EV6 GT Line S All about the Meridian Sound system,Secrets,settings,how to get the best out of it]

Je moet dus wel eerst naar geluidsinstellingen vanuit het setup menu en daarna doorklikken naar verbonden apparaten > Android Auto. Dus niet meteen vanuit het setup menu naar telefoon verbinding.
Wat je daar ziet is het volume niet de gain, als ik het volume naar 45 (wat de max is) draai en dat menu in ga staat het op 45, als ik het volume op 30 zet met de draaiknop en het menu in ga dan staat daar 30.

Je kan er dus niks anders dan dat je met de volumeknop ook kan helaas.

Wat voor mij het meeste volume geeft is snelheid-afhankelijke volumeregeling, dan is 45 nog iets harder dan zonder die optie maar imo (in mijn oren) niet hard genoeg. En gezien het gebrek aan vervorming zit er in de speakers nog wel wat ruimte denk ik en is het echt de software die je weerhoudt harder te gaan.

[ Voor 13% gewijzigd door watercoolertje op 09-11-2022 15:32 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
watercoolertje schreef op woensdag 9 november 2022 @ 15:27:
[...]
Wat je daar ziet is het volume niet de gain, als ik het volume naar 45 (wat de max is) draai en dat menu in ga staat het op 45, als ik het volume op 30 zet met de draaiknop en het menu in ga dan staat daar 30.

Je kan er dus niks anders dan dat je met de volumeknop ook kan helaas.

Wat voor mij het meeste volume geeft is snelheid-afhankelijke volumeregeling, dan is 45 nog iets harder dan zonder die optie maar imo (in mijn oren) niet hard genoeg. En gezien het gebrek aan vervorming zit er in de speakers nog wel wat ruimte denk ik en is het echt de software die je weerhoudt harder te gaan.
Vreemd wel, ik zie het nu ook (het leek er eerst op dat er nog verder naar beneden gescrolled kon worden). Ik zal straks zelf even in mijn Proceed kijken hoe het eruit ziet want ik heb wel degelijk het inputvolume van AA hoger gezet (gain).

Edit: inderdaad ik kan het ook niet meer terugvinden... vreemd. Overigens heb ik er geen last van, rond volume 30 ga ik al tegen het bloed uit je oren volume aan zitten. Misschien zit er wel verschil tussen de android toestellen (heb een samsung s20u).

[ Voor 11% gewijzigd door renzo4000 op 09-11-2022 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Laatst online: 19:09
Iemand toevallig wel eens een storing gehad met de volgende kenmerken:

- Toerenteller vliegt alle kanten op.
- Verlichting instelling op het dashboard vliegt alle kanten op, verlichting in de praktijk blijft “stabiel”.
- Melding dat gordel los is, alle gordels zitten vast.
- Temperatuur is -40 volgens de boordcomputer.

Gaat om een Kia Cees SW van ongeveer 2 jaar oud, auto rijdt verder goed.

[ Voor 6% gewijzigd door Rednas_N op 12-11-2022 18:33 ]

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16:48
Klink als een los massa-contact ergens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jirure1984
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:04
5 weken de Niro HEV DynamicPlusLine. Bijna 2.000km gereden.

Zeer tevreden over de auto. Rijdt lekker, automaat icm ACC is heerlijk.

Grootste minpunt is de kwaliteit van het geluid met handsfree bellen. Erg schel/blikkerig. En schijnbaar ben ik zelf ook slechter te verstaan in vergelijking tot de vorige auto i30 wagon.

EDIT: Met de HUD ben ik ook blij.
Wat overigens ook af en toe een sport is het afremmen van de auto met de flippers, regeneratief. Dus de voetrem niet meer gebruiken. Overigens de rechter flipper ingedrukt houden wordt de auto functie geactiveerd.

[ Voor 27% gewijzigd door Jirure1984 op 17-11-2022 08:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07:05
mb1 schreef op zondag 6 november 2022 @ 10:21:
Mijn vrouw rijd een Picanto GT-line met de 100pk t-gdi motor met turbo.
Nu moet deze binnenkort voor een beurt naar de garage en wij willen laten kijken naar het volgende:
Als de motor koud is heeft deze na de start de eerste 10 km ongeveer last van een onregelmatig lopende motor, dat is op alle snelheden merkbaar, maar het duidelijkst als er wordt gereden op de cruise control met lagere toerentalen.
50 in zijn drie is een drama, 50 in zijn twee merk je het alweer veel minder.
Ook met 100 in zijn vijf op de snelweg is het niet prettig rijden tot de motor goed warm is dan loopt ie als een zonnetje.
Het lijkt alsof ie af en toe "hikt" en een misfire heeft ofzo.
Als we in December bij de garage staan (18 km rijden) is de auto natuurlijk lekker warm een merken ze er niets van..
Iemand dit eerder gehad en is dit een bekend isue bij deze motor?
Volgens mij zijn er duizenden van deze motoren geleverd in de 100 en 120 pk uitvoering in diverse Kia een Hyundai modellen.
Wij hebben er ook zo een gehad. Heerlijk scheurijzertje.
1 keer een probleem hehad, was oen blijkbaar een kapo bougie.
Verder nooit wat mee gehad,
Jouw geval klinkt idd als een ontstekingsprobleem of een sensor die bij koude motor de ecu van valse info voorziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Jirure1984 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:59:
5 weken de Niro HEV DynamicPlusLine. Bijna 2.000km gereden.

Zeer tevreden over de auto. Rijdt lekker, automaat icm ACC is heerlijk.

Grootste minpunt is de kwaliteit van het geluid met handsfree bellen. Erg schel/blikkerig. En schijnbaar ben ik zelf ook slechter te verstaan in vergelijking tot de vorige auto i30 wagon.
Bij instelling kan je ruisonderdrukking aanpassen. Misschien dat het helpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mb1

mb1

macfocus schreef op maandag 21 november 2022 @ 19:49:
[...]

Wij hebben er ook zo een gehad. Heerlijk scheurijzertje.
1 keer een probleem hehad, was oen blijkbaar een kapo bougie.
Verder nooit wat mee gehad,
Jouw geval klinkt idd als een ontstekingsprobleem of een sensor die bij koude motor de ecu van valse info voorziet.
Ik was vorige week bij de Hyundai voor de i10 van m'n dochter.
Even gevraagd of hun ervaring hadden met deze motor (hebben ze ook in de n-line) ze gaven aan dat het idd waarschijnlijk de bougies zijn..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ladykiller007
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:22
Gister m’n Kia Ceed SW 1.5 DCT GTPlusLine ik de kleur Infra Red besteld 😁😁

Nu het lange wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirure1984
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:04
ChiMan schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:45:
[...]

Bij instelling kan je ruisonderdrukking aanpassen. Misschien dat het helpt.
Vanmorgen de eerste test gedaan. Ik was iets beter te verstaan.

+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 16:58

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Zojuist in het Keuze Lease auto topic dit bericht geplaatst.

Volgens de dealer is de levertijd voor een Ceed SW automaat 8 maanden +. En die + komt omdat het een automaat betreft.
Zo te lezen overkomt het menigeen hier dat de levertijd wat langer is. Mijn huidige leasecontract verloopt in september 2023, dus dat zal krap worden en waarschijnlijk moet ik die iets laten verlengen. Is het bekend door wat voor onderdelen/opties/uitvoeringen/kleuren de levering soms een flink stuk langer duurt?

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@musiman ik wacht al 8 maanden op een Ceed SW 1.5 DCT DynamicPlusLine in de kleur Experience Green. Handgeschakeld was altijd sneller geweest.

Voorlopig levering geschat op medio maart, wat neer komt op 13 maanden levertijd.

Uitvoering maakt niet uit, automaat zorgt voor de langere levertijd.

Bij Kia krijg je volgens mij een bandenvulspul, was bij de Niro tenminste zo.

[ Voor 11% gewijzigd door Quad op 22-11-2022 19:47 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MichelKlok
Vorige week na bijna een jaar wachten heb ik mijn lease Kia Proceed ontvangen. Samen met onze prive XCeed hebben we nu twee Kia’s.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4m46m5qHBQ5BX3aBtPEX9zcmzPg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rIE6TvKB5kAKiShezGtb8jgb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Prachtig gebakje. Alleen jammer van het oude logo op de Xceed. :P
Veel fijne kms gewenst.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelKlok
Tja, die Xceed is nog van voor de facelift. Het oude logo stoort me overigens niet. Het zijn beide fijne auto’s.

[ Voor 15% gewijzigd door MichelKlok op 22-11-2022 21:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-05 14:26

Arno

PF5A

musiman schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:29:
Is het bekend door wat voor onderdelen/opties/uitvoeringen/kleuren de levering soms een flink stuk langer duurt?
Ik heb maandag dezelfde vraag gesteld bij mijn KIA dealer en die wist zo geen te benoemen.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman

musiman

Quad schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 19:45:
@musiman ik wacht al 8 maanden op een Ceed SW 1.5 DCT DynamicPlusLine in de kleur Experience Green. Handgeschakeld was altijd sneller geweest.

Voorlopig levering geschat op medio maart, wat neer komt op 13 maanden levertijd.

Uitvoering maakt niet uit, automaat zorgt voor de langere levertijd.

Bij Kia krijg je volgens mij een bandenvulspul, was bij de Niro tenminste zo.
Dat is wel even schrikken voor mij. Hmm, hopelijk kan ik zo snel mogelijk de door mij beoogde Kia bestellen, zodat het niet nóg langer duurt.

En ja, er zit dan zo'n waardeloze spuitbus bij. Je kunt dan na afloop de band weggooien én het is nog maar de vraag of zo'n spuitbus werkt, want het gat kan te groot zijn om door die rotzooi gevuld te worden.

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helmmen
musiman schreef op woensdag 23 november 2022 @ 15:55:
[...]

Dat is wel even schrikken voor mij. Hmm, hopelijk kan ik zo snel mogelijk de door mij beoogde Kia bestellen, zodat het niet nóg langer duurt.

En ja, er zit dan zo'n waardeloze spuitbus bij. Je kunt dan na afloop de band weggooien én het is nog maar de vraag of zo'n spuitbus werkt, want het gat kan te groot zijn om door die rotzooi gevuld te worden.
Ik heb op die van mij een thuisbrenger gekregen Ceed Hatchback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman

musiman

helmmen schreef op woensdag 23 november 2022 @ 15:57:
[...]

Ik heb op die van mij een thuisbrenger gekregen Ceed Hatchback
Bij de MHEV versie van de Ceed SW krijg je géén reserveband, dus ook geen thuisbrengertje... Dat staat ook expliciet in de prijslijst van Kia. Er is geen Ceed SportsWagon DCT7 zonder MHEV mogelijk.

Make music, not war

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

musiman schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:05:
Er is geen Ceed SportsWagon DCT7 zonder MHEV mogelijk.
Ik heb toch echt een offerte in mijn mail staan voor een Ceed SW automaat met volledige brandstof motor zonder (M)HEV. Is een GT Plusline.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Arno schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:24:
[...]
Ik heb toch echt een offerte in mijn mail staan voor een Ceed SW automaat met volledige brandstof motor zonder (M)HEV. Is een GT Plusline.
GT(plus)line is inderdaad geen MHEV variant van.

PVOutput☀️

• musiman

musiman

Quad schreef op woensdag 23 november 2022 @ 17:01:
[...]

GT(plus)line is inderdaad geen MHEV variant van.
Ja, klopt. Ik wil de DynamicPlusLine en dan kan ik kiezen uit MHEV en uit MHEV. Ik heb dus maar voor de MHEV uitvoering gekozen. ;)
In de prijslijst staat bij de GT versies alleen de versie zonder MHEV wat ik prettiger had gevonden, maar ik wil nou juist de opties van de DynamicPlus en geef niet veel om de uiterlijke kenmerken van de GT line, omdat die de bijtelling omhoog laten gaan richting het niveau wat ik nu ook al heb met mijn Ford.

Make music, not war

• Quad

Quad

Doof

@musiman Weet je al welke kleur auto? Ik zie hem ook soms in het blauw zoals @MichelKlok heeft, ook gaaf. Ik hoop wel dat ik mijn bestelde kleur niet ga zien voordat ik mijn bestelling heb, Experience Green. (goed, ik zie hem wel veel op de Sportage, daar is het een heel vet kleurtje op)

PVOutput☀️

• Arno

Arno

PF5A

musiman schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:20:
In de prijslijst staat bij de GT versies alleen de versie zonder MHEV wat ik prettiger had gevonden, maar ik wil nou juist de opties van de DynamicPlus en geef niet veel om de uiterlijke kenmerken van de GT line, omdat die de bijtelling omhoog laten gaan richting het niveau wat ik nu ook al heb met mijn Ford.
Ik geef dan weer de voorkeur aan de GT series, puur vanwege de fancy extra's. Ik heb wagenparkbeheer vandaag gevraagd de bestelling van een Ceed GT PlusLine in gang te zetten. Vooralsnog geeft de Kia website aan 21 augustus, dus een maand of 9 geduld. Het is wel de automaat (want ACC) dus even afwachten of deze periode ook gehaald gaat worden :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musiman

musiman

Quad schreef op donderdag 24 november 2022 @ 14:30:
@musiman Weet je al welke kleur auto? Ik zie hem ook soms in het blauw zoals @MichelKlok heeft, ook gaaf. Ik hoop wel dat ik mijn bestelde kleur niet ga zien voordat ik mijn bestelling heb, Experience Green. (goed, ik zie hem wel veel op de Sportage, daar is het een heel vet kleurtje op)
Ik zit te twijfelen tussen wit, zwart en rood. Heb vorige week in een zwarte versie gereden en dat zag er best tof uit.
Arno schreef op donderdag 24 november 2022 @ 15:30:
[...]
Ik geef dan weer de voorkeur aan de GT series, puur vanwege de fancy extra's. Ik heb wagenparkbeheer vandaag gevraagd de bestelling van een Ceed GT PlusLine in gang te zetten. Vooralsnog geeft de Kia website aan 21 augustus, dus een maand of 9 geduld. Het is wel de automaat (want ACC) dus even afwachten of deze periode ook gehaald gaat worden :)
Ieder zijn smaak. Dat maakt het lekker afwisselend op de weg. Beter dan allemaal eenheidsworsten, toch? :D

Ik zal voor je duimen. :)

Make music, not war

• Quad

Quad

Doof

musiman schreef op donderdag 24 november 2022 @ 19:19:
[...]

Ik zit te twijfelen tussen wit, zwart en rood. Heb vorige week in een zwarte versie gereden en dat zag er best tof uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_i47_gx827Oi75YqSieDJttPoOo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MUTUUY9GEVF8dDkIyAYORfBy.jpg?f=fotoalbum_tile

Proefrit heb ik gedaan in de rode, geen gek kleurtje, al vind ik Renault/ Mazda rood net wat lekkerder.

PVOutput☀️

• Griffx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-03 12:55
musiman schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:29:

Volgens de dealer is de levertijd voor een Ceed SW automaat 8 maanden +. En die + komt omdat het een automaat betreft.
Zo te lezen overkomt het menigeen hier dat de levertijd wat langer is. Mijn huidige leasecontract verloopt in september 2023, dus dat zal krap worden en waarschijnlijk moet ik die iets laten verlengen. Is het bekend door wat voor onderdelen/opties/uitvoeringen/kleuren de levering soms een flink stuk langer duurt?
Ik heb maandag te horen gekregen dat bij mij de vertraging zit in de automaat + gtplusline en schuifkanteldak. Er was nog niets bekend van de auto dus 4 januari zal hem niet gaan worden. Op naar uitstel nr 6.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Griffx schreef op donderdag 24 november 2022 @ 23:56:
[...]

Ik heb maandag te horen gekregen dat bij mij de vertraging zit in de automaat + gtplusline en schuifkanteldak. Er was nog niets bekend van de auto dus 4 januari zal hem niet gaan worden. Op naar uitstel nr 6.
Dan ga ik ook pech hebben, dat is precies wat ik ook besteld heb :9

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
Apart probleempje in mijn 2020 Niro.
Sinds een paar updates lijkt hij MP3/FLAC/etc slecht af te spelen, maar heel onwillekeurig, dan doet hij het 3 liedjes goed, vierde, hakkelt, verspringt en secondes stilte. Heel irritant, herkent iemand dit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanooijen8
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-05 20:07
Deze week gebeld door leasemaatschappij. Mijn Kia Ceed SW GTplusline staat op de boot. 22 december wordt deze geleverd ipv 5 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

vanooijen8 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:41:
Deze week gebeld door leasemaatschappij. Mijn Kia Ceed SW GTplusline staat op de boot. 22 december wordt deze geleverd ipv 5 januari.
Netjes, scheelt in de bijtelling!

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 15:37
Mijn telefoon herinnerde me aan dit moment van twee jaar geleden, toen de dealer mijn nieuwe auto kwam bezorgen. :D Ondertussen al 50k probleemloos met mijn Rio GT Line (pearl black, 6 versnellingen, 120pk) gereden. Heerlijke auto! Ik had voor deze een witte 2018 Rio GT (5 versnellingen, 100pk).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q6_FIYM2fS3THSE3oB5juVNctsU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iAwAeGrEAhGtvEtXyhis8Zna.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Negakinu op 25-11-2022 14:00 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladykiller007
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:22
Arno schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 09:13:
[...]

Dan ga ik ook pech hebben, dat is precies wat ik ook besteld heb :9
Zelfde hier ook :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musiman

musiman

Quad schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 13:38:
[...]

Netjes, scheelt in de bijtelling!
??? De bijtelling is toch hetzelfde als in 2022 voor wat betreft benzine auto's?

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
musiman schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 15:07:
[...]

??? De bijtelling is toch hetzelfde als in 2022 voor wat betreft benzine auto's?
de BPM gaat volgend jaar volgens mij redelijk omhoog. Hiermee gaat dus ook de bijtelling omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman

musiman

@sgouman Zoals ik nu in de prijslijst kan zien, zijn de prijzen in 2023 allemaal identiek aan die van 2022.

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
musiman schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 15:27:
@sgouman Zoals ik nu in de prijslijst kan zien, zijn de prijzen in 2023 allemaal identiek aan die van 2022.
Voor iedere nieuw verkochte personenauto met een CO2-uitstoot van 1 gram per kilometer of meer moet in 2023 een vast tarief van € 400 worden betaald. Voor dieselauto’s met een CO2 uitstoot vanaf 73 g/km komt daarbovenop nog een extra ‘dieseltoeslag’ van € 94,30 per gram CO2. Nu ligt die dieseltoeslag nog op € 86,67 per gram CO2 voor dieselauto’s met een CO2 uitstoot vanaf 75 g/km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

musiman schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 15:07:
[...]

Zoals @sgouman al stelde gaat de BPM per 1 januari omhoog. Samen met de nieuwe prijslijst van oktober dit jaar levert dat een bruto meerprijs op van 3600 euro voor de Kia Ceed SW 1.5 DCT DynamicPlusLine, oftewel iets meer dan 30 euro netto bijtelling per maand.
Als je al besteld hebt op basis van de nieuwste prijzen, en laat leveren vanaf 1 januari, is de bijtelling maar een paar euro extra per maand.

[ Voor 3% gewijzigd door Quad op 25-11-2022 16:45 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt_ZakLamP
  • Laatst online: 17-05 17:19
vanooijen8 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:41:
Hoop dat die van mij daar ook op staat dan.. Inmiddels een jaar verder en nog geen auto :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichelKlok
Griffx schreef op donderdag 24 november 2022 @ 23:56:
[...]

Dat is (weer) een forse tegenvaller. En wij maar denken dat de vertraging door een chiptekort van de automaat zou komen, maar blijkbaar is het schuifkanteldak een reden voor nog verdere vertraging. Ik heb dezelfde uitvoering, maar alleen wel zonder schuifkanteldak. Ik heb hem nu bijna twee weken.

Sterkte met het wachten!

[ Voor 4% gewijzigd door MichelKlok op 27-11-2022 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanooijen8
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-05 20:07
Ik had dat met mijn werkgever besproken en die gaven aan dat hun de catalogus waarde door geven. Als mijn auto volgend jaar geleverd zou worden dan hadden ze gewoon de cataloguswaarde van de bestel datum aangehouden
sgouman schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 15:22:
[...]

de BPM gaat volgend jaar volgens mij redelijk omhoog. Hiermee gaat dus ook de bijtelling omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Laatst online: 19:13

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Vandaag mijn nieuwe Proceed besteld. Dus de Black Pearl My20 GT-Plusline DCT eruit en de Infra Red My[waar zitten we op? 22? 23?] GT-Plusline DCT erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:23

TommyGun

Stik er maar in!

Ik rijd tijdelijk (short lease) een KIA Ceed Sportswagon 1.0 T-GDi 120 DynamicLine.

Prettige wagen, veel ruimte! Alleen jammer dat 'ie geen speed limiter heeft (alleen 'gewone' CC).

Verder hinderlijk dat je bij elke rit lane assist weer uit moet zetten, maar ja dat is bij elke auto tegenwoordig.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sgouman
TommyGun schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:54:
Ik rijd tijdelijk (short lease) een KIA Ceed Sportswagon 1.0 T-GDi 120 DynamicLine.

Prettige wagen, veel ruimte! Alleen jammer dat 'ie geen speed limiter heeft (alleen 'gewone' CC).

Verder hinderlijk dat je bij elke rit lane assist weer uit moet zetten, maar ja dat is bij elke auto tegenwoordig.
Als je nog een keer op de knop om de cruise control aanzet drukt dan gaat die toch naar limit? Dan doet die bij mij in ieder geval wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:23

TommyGun

Stik er maar in!

sgouman schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:00:
[...]

Als je nog een keer op de knop om de cruise control aanzet drukt dan gaat die toch naar limit? Dan doet die bij mij in ieder geval wel
Really :o Ga ik zometeen testen O+

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-04 23:11
Iemand hier ervaring met de 1.0 T-GDi MHEV DCT7.

Ik rij nu met een 1.5 T-GDI handbak DynamicLine als voorloopauto, lekker vlot dat 1.5 blok. >:)

Mijn eigen keuze wordt straks één van deze 2:
1.0 T-GDi MHEV DCT7 ExecutiveLine
1.5 T-GDi MHEV DCT7 DynamicPlusLine

Twijfel nog een beetje of meer luxe of meer power voor straks met een vouwwagen. (het 15€ bijtelling verschil maakt me niet zo uit)

Iemand die hier beide heeft getest en gereden en uit ervaring kan spreken? (evt met vouwwagen/aanhanger)

[ Voor 5% gewijzigd door slayerrp op 29-11-2022 11:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
ik heb de 1.0 met een handbak. en die kan prima trailers trekken. Vouwwagen zijn niet zo zwaar, dus met lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:02

watercoolertje

Untertitel

slayerrp schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 11:31:
Twijfel nog een beetje of meer luxe of meer power voor straks met een vouwwagen. (het 15€ bijtelling verschil maakt me niet zo uit)
Voor die 15 euro p/m zou ik zeggen een no-brainer om voor de 1.5 te gaan. Al zal het zoals gezegd niet nodig zijn om een vouwwagen te trekken.

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Pagina: 1 ... 40 ... 72 Laatste