• helmmen
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14:05
30 Sept naar 15 November. Hij gaat er dit jaar niet meer komen. Ik snap niet waarom ze doen alsof, ten eerste bied je een auto aan met de belofte van 2-3 maanden. Vervolgens stel je het 3x 2 maanden uit om telkens te doen alsof die wel komt. Als maar met het bullshit excuse ja geen vin geen idee.

Ze doen de moeite niet dat is heel wat anders, aan mijn order nummer word een productie nummer gekoppelt en de fabriek weet waneer dat fabricage blok plaatsvind en welke onderdelen hiervoor nog missen. Communiceer dat dan, ik kan mij echt niet voorstellen dat ze in de meest gestroomlijnde industrie maar wat doen van dag tot dag.

Dit zijn je reinste Tesla praktijken, verkopen van auto's die niet bestaan deze nummers mee nemen en laten lijken alsof je daadwerkelijk succesvoller bent dan je bent. Auto handel anno 2022 iedereen kan een auto verkopen niemand kan hem leveren.

Nog zo ding, al die autoreview partijen zouden eens mee moeten nemen of de auto uberhaubt produceerbaar is. Heel leuk dat je een auto laat zien maar als die niet in productie komt omdat een chip van het zonnedak niet meer leverbaar is dan bestaat die niet.

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-03 17:31
ChiMan schreef op zondag 18 september 2022 @ 09:52:
[...]

Voor degene met de nieuwe Niro, ik heb deze bij Amazon besteld.
Opbergvak is erg diep en zo'n bakje is erg handig.
Goede tip! Ook besteld (bij ome Ali voor 7 euro en wat verzendkosten). Andere tips zijn zeker welkom qua accessoires.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:28
Is een Niro of Proceed te doen met een kleine? Ik rij momenteel in een Ceed SW en moet volgend jaar op zoek naar wat anders. Kia staat wel weer op de shortlist, vanwege de fijne rijeigenschappen en de bang voor buck die het merk biedt. Echter is een ander modelletje ook wel leuk, vandaar dat ik met een schuin oog naar andere modellen kijk. Van de Niro is de kofferinhoud qua liters niet bijster hoog, zelfs niet in vergelijk met de Ceed hatchback. De Proceed heeft wel veel papieren liters, alleen vraag ik me af hoe storend die aflopende lijn is. Alternatief nog is de Sportage, maar die is wel wat duurder dan de Ceed/Niro.

De wijzen komen uit het Oosten!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13:21
NoepZor schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:08:
Is een Niro of Proceed te doen met een kleine? Ik rij momenteel in een Ceed SW en moet volgend jaar op zoek naar wat anders. Kia staat wel weer op de shortlist, vanwege de fijne rijeigenschappen en de bang voor buck die het merk biedt. Echter is een ander modelletje ook wel leuk, vandaar dat ik met een schuin oog naar andere modellen kijk. Van de Niro is de kofferinhoud qua liters niet bijster hoog, zelfs niet in vergelijk met de Ceed hatchback. De Proceed heeft wel veel papieren liters, alleen vraag ik me af hoe storend die aflopende lijn is. Alternatief nog is de Sportage, maar die is wel wat duurder dan de Ceed/Niro.
Collega van mij heeft een Proceed met 2 kleine kinderen(ikzelf heb ook een proceed maar geen kinderen)
Het past voor hem prima met 2 kleine kinderen die achterin zitten. Hij haalt als hij op vakantie gaat wel de bakken in de kofferbak er uit. Dan heb je wat meer ruimte

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

@NoepZor met een kleine is de Niro zowel ideaal als minder handig.
De achterbank is zeer ruim en makkelijk te hanteren voor een autostoel, alleen is de koffer inhoud vooral de hoogte in, wij misten vooral diepte in de auto zodat je makkelijk wat spullen kan leggen ipv te moeten stapelen.

En qua afmetingen is de nieuwe Niro niet direct groter dus ik denk dat die punten nog steeds gelden.

Vandaar dat ik nu een Kia Ceed sw in de bestelling heb ipv een Niro.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 09:46
Vergis je niet in de maten van een kinderwagen. Neem die gewoon mee naar de garage en ga even kijken of het allemaal past.

• NoepZor
Dank allemaal :)
sgouman schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:11:
[...]

Collega van mij heeft een Proceed met 2 kleine kinderen(ikzelf heb ook een proceed maar geen kinderen)
Het past voor hem prima met 2 kleine kinderen die achterin zitten. Hij haalt als hij op vakantie gaat wel de bakken in de kofferbak er uit. Dan heb je wat meer ruimte
Achterin verwacht ik ook niet het probleem, ook niet met de diepte in de kofferbak. Alleen ik ben denk ik nu verwend met de gewone Ceed. De Proceed blijft een mooie kar, dus als die aflopende daklijn in de praktijk niet heel beperkend is zeker een overweging.
Quad schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:12:
@NoepZor met een kleine is de Niro zowel ideaal als minder handig.
De achterbank is zeer ruim en makkelijk te hanteren voor een autostoel, alleen is de koffer inhoud vooral de hoogte in, wij misten vooral diepte in de auto zodat je makkelijk wat spullen kan leggen ipv te moeten stapelen.

En qua afmetingen is de nieuwe Niro niet direct groter dus ik denk dat die punten nog steeds gelden.

Vandaar dat ik nu een Kia Ceed sw in de bestelling heb ipv een Niro.
Op exact dat punt heb ik dus mijn twijfels bij de Niro. Als die standaard 500 liter bagageruimte had gehad, was het wellicht een no-brainer geweest. Ik denk dat ie afvalt.
Blihi schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:13:
[...]

Vergis je niet in de maten van een kinderwagen. Neem die gewoon mee naar de garage en ga even kijken of het allemaal past.
Dat is inderdaad wel het idee. Alleen het is ook fijn om te horen hoe het in de praktijk bevalt :) Als je bijvoorbeeld een weekend weg gaat of op vakantie gaat ligt er meer bagage in de auto dan alleen de kinderwagen.

• sgouman
NoepZor schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:21:

Achterin verwacht ik ook niet het probleem, ook niet met de diepte in de kofferbak. Alleen ik ben denk ik nu verwend met de gewone Ceed. De Proceed blijft een mooie kar, dus als die aflopende daklijn in de praktijk niet heel beperkend is zeker een overweging.
De aflopende daklijn scheelt maar 30 liter met de Ceed SW. Dus valt opzich wel mee vind ik.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Proceed is lager dan een gewone Ceed, dat kan minder prettig zijn als je de kinderen op de achterbank aan het zetten bent, ik met mijn lengte vond dat een voordeel van een Niro, nu rijd ik in een Polo en vind ik het allemaal wat laag.

Maar goed, de ideale auto is helaas niet betaalbaar. ;)

PVOutput☀️
Darts🎯

• sgouman
Quad schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:28:
Proceed is lager dan een gewone Ceed, dat kan minder prettig zijn als je de kinderen op de achterbank aan het zetten bent, ik met mijn lengte vond dat een voordeel van een Niro, nu rijd ik in een Polo en vind ik het allemaal wat laag.

Maar goed, de ideale auto is helaas niet betaalbaar. ;)
Valt wel mee toch? Is 2 cm.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

sgouman schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:29:
[...]

Valt wel mee toch? Is 2 cm.
Als je zelf 1.8m bent valt het mee.
Als je 1.97m bent, dan niet, Proceed viel bij mij sowieso af omdat ik met mijn hoofd in het dak op de bestuurdersstoel zat (niet elektrische stoelen).

PVOutput☀️
Darts🎯

• Blihi
NoepZor schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:21:
Dank allemaal :)

[...]

[...]

Op exact dat punt heb ik dus mijn twijfels bij de Niro. Als die standaard 500 liter bagageruimte had gehad, was het wellicht een no-brainer geweest. Ik denk dat ie afvalt.

[...]

Dat is inderdaad wel het idee. Alleen het is ook fijn om te horen hoe het in de praktijk bevalt :) Als je bijvoorbeeld een weekend weg gaat of op vakantie gaat ligt er meer bagage in de auto dan alleen de kinderwagen.
Tja, wij hadden altijd ruime auto's (de vorige was een grand scenic 7-zits). Leuk voor als je een weekend weg gaat en handig met de kinderwagen, maar nodig? nee.

Nu een Niro en een dakkoffer. Die dakkoffer is handig bij de skivakantie, verder blijft ie thuis.

Maar, we hebben ook een tijdje een Dacia Sandero gehad. Toen was het echt wel passen en meten om een kinderwagen mee te nemen hoor.

• NoepZor
sgouman schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:26:
[...]

De aflopende daklijn scheelt maar 30 liter met de Ceed SW. Dus valt opzich wel mee vind ik.
Dat is volgens mij gemeten tot aan de onderkant van het raam. Bank plat scheelt het 149 liter (1694 vs 1545). De Niro doet 1449 met bank plat. Echter is de 451 met bank rechtop met bank naar voren geschoven of niet? Mijn partner en ik zijn beide lang (1.83 en 1.87), dus het is wel prettig als de voorstoelen nog iets naar achter kunnen.
Blihi schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:36:
[...]

Tja, wij hadden altijd ruime auto's (de vorige was een grand scenic 7-zits). Leuk voor als je een weekend weg gaat en handig met de kinderwagen, maar nodig? nee.

Nu een Niro en een dakkoffer. Die dakkoffer is handig bij de skivakantie, verder blijft ie thuis.

Maar, we hebben ook een tijdje een Dacia Sandero gehad. Toen was het echt wel passen en meten om een kinderwagen mee te nemen hoor.
Wellicht is het ook wel verwend zijn nu met 600 liter (in de praktijk ongeveer 400 liter, rest van de liters zijn "handige vakjes" onder de vloer). Dakkoffer is dan inderdaad een overweging.

Edit: vergelijkje:
https://www.autoweek.nl/a...461-105557-104473-104899/

Valt op dat de Sportage maar 10 cm langer is dan de Niro, maar wel een flink groter aantal liters bagageruimte heeft.

[Voor 7% gewijzigd door NoepZor op 19-09-2022 14:18]

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:29
@NoepZor belangrijkste tip is al gegeven > maak een proefrit met de Proceed en de Niro en rij meteen even langs huis. Gooi wat spullen in de achterbak die jij minimaal wil kunnen meenemen en je weet het ;-)

Ik heb zelf ook een Proceed en heb mij toch wel verbaasd hoeveel spullen je kwijt kan. We zijn een gezin van 4 (2 kids van 5 en 7) en we hebben al onze spullen mee kunnen nemen op vakantie naar zuid Frankrijk. Ik kon zelfs het afdekzeil nog dichtoen, toch wel fijn om nog een beetje naar achtereren te kunnen kijken van de toch al minimale brievenbus achterruit :+. Let wel, ik heb ook alle bakken verwijderd voor de vakantie, stelt niet zoveel voor maar je krijg veel meer bagageruimte terug.

Wat ook wel een leuke indicatie is ... de Proceed heeft "net zoveel ruimte" als een VW Passat ;)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• NoepZor
renzo4000 schreef op maandag 19 september 2022 @ 14:34:
@NoepZor belangrijkste tip is al gegeven > maak een proefrit met de Proceed en de Niro en rij meteen even langs huis. Gooi wat spullen in de achterbak die jij minimaal wil kunnen meenemen en je weet het ;-)

Ik heb zelf ook een Proceed en heb mij toch wel verbaasd hoeveel spullen je kwijt kan. We zijn een gezin van 4 (2 kids van 5 en 7) en we hebben al onze spullen mee kunnen nemen op vakantie naar zuid Frankrijk. Ik kon zelfs het afdekzeil nog dichtoen, toch wel fijn om nog een beetje naar achtereren te kunnen kijken van de toch al minimale brievenbus achterruit :+. Let wel, ik heb ook alle bakken verwijderd voor de vakantie, stelt niet zoveel voor maar je krijg veel meer bagageruimte terug.

Wat ook wel een leuke indicatie is ... de Proceed heeft "net zoveel ruimte" als een VW Passat ;)

[YouTube: KIA ProCeed GT vs. VW Passat B8 Variant - Kofferraum - Vergleich Test Urlaub Gepäck Erfahrung Alltag]
Over de proefrit ben ik het eens hoor :) maar als het op voorhand al duidelijk is dat het niet wat is in de praktijk, dan bespaar ik me de moeite en kijk dan liever naar modellen die wel voldoen aan mijn wensen. :) Het betreft in mijn geval een leaseauto, ik heb bij het uitzoeken van mijn vorige auto gemerkt dat niet alle dealers staan te springen om proefritten als ze op voorhand al weten dat ze geen zaken doen met leasemaatschappij X.

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
NoepZor schreef op maandag 19 september 2022 @ 15:02:
[...]

Over de proefrit ben ik het eens hoor :) maar als het op voorhand al duidelijk is dat het niet wat is in de praktijk, dan bespaar ik me de moeite en kijk dan liever naar modellen die wel voldoen aan mijn wensen. :) Het betreft in mijn geval een leaseauto, ik heb bij het uitzoeken van mijn vorige auto gemerkt dat niet alle dealers staan te springen om proefritten als ze op voorhand al weten dat ze geen zaken doen met leasemaatschappij X.
Je bent toch ook niet verplicht aan te geven dat het überhaupt een lease betreft? :+

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Nouja, je kan prima zeggen dat je dealer X als voorkeursdealer wilt opgeven.
Maar dat is bij een proefrit helemaal niet interessant.
Bij het maken van een offerte zet je die ook gewoon op je privé gegevens, als het pas officieel moet worden enz dan laat je 'm aanpassen via je wagenparkbeheer.

PVOutput☀️
Darts🎯

• NoepZor
Robicide schreef op maandag 19 september 2022 @ 15:09:
[...]

Je bent toch ook niet verplicht aan te geven dat het überhaupt een lease betreft? :+
Nee klopt, maar ervaring vanuit vorige keren leert dat dat ongeveer vraag 1 is die gesteld wordt.
Quad schreef op maandag 19 september 2022 @ 15:12:
Nouja, je kan prima zeggen dat je dealer X als voorkeursdealer wilt opgeven.
Maar dat is bij een proefrit helemaal niet interessant.
Bij het maken van een offerte zet je die ook gewoon op je privé gegevens, als het pas officieel moet worden enz dan laat je 'm aanpassen via je wagenparkbeheer.
Dat ben ik dan ook van plan :) al denk ik niet dat de huidige Kia dealer (van Mossel Hengelo) moeilijk doet over proefritjes als je de auto er in onderhoud hebt. Gaat dan in zijn algemeenheid met name om proefritten voor alternatieve merken/modellen.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

NoepZor schreef op maandag 19 september 2022 @ 15:50:
[...]

Nee klopt, maar ervaring vanuit vorige keren leert dat dat ongeveer vraag 1 is die gesteld wordt.
[...]

Dat ben ik dan ook van plan :) al denk ik niet dat de huidige Kia dealer (van Mossel Hengelo) moeilijk doet over proefritjes als je de auto er in onderhoud hebt. Gaat dan in zijn algemeenheid met name om proefritten voor alternatieve merken/modellen.
De door mij bestelde Kia is ook bij Van Mossel Hengelo besteld.
Ze doen zeker niet moeilijk, wel even bellen van te voren welke auto's je wilt rijden.

PVOutput☀️
Darts🎯

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:08
Precies, dit jaar voor het eerst echt twee keer een proefrit gemaakt voor de leaseauto, voorheen 'gewoon' besteld op basis van de prijs/kofferbakinhoud. Bij Peugeot geweest voor de nieuwe 308, en bij Wensink voor de Sportage. Bij Peugeot zonder afspraak naar de showroom gereden, en daar werd het aangeboden om te proefrijden in de nieuwe 308, ook al was bekend dat het een lease zou zijn via centrale inkoop. Voor de Kia Sportage een proefrit gepland via de website van Kia, zonder verdere vragen stond de auto klaar bij de dealer. Uiteraard achteraf wel gesproken dat het centrale inkoop was, verder geen probleem. Bij de bestelling van de vorige auto (Kia Ceed SW) is er door de verkoper wel van alles aan gedaan om wel via hem te leveren, en die heeft de auto tegen dezelfde condities toen aangeboden bij de lease, dat is toen wel gelukt. Nu werd er geen poging meer gedaan.

• Blihi
laredo schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:36:
[...]

Goede tip! Ook besteld (bij ome Ali voor 7 euro en wat verzendkosten). Andere tips zijn zeker welkom qua accessoires.
Nice, ik heb er ooit zelf een geknutseld voor mijn Niro. Superhandig inderdaad voor laadpasjes, wat muntgeld enzo.
Blihi schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 17:05:
Heeft iemand hier ervaring met de bandenslijtage van de Niro PHEV?

Ik had vandaag een lekke band, nou ja dat zei de computer. Wat bleek, de achterbanden zaten aan de binnenkant op metaal...
[Afbeelding][Afbeelding]

Gelukkig kon ik in de stad snel nieuwe banden krijgen (die in Noorwegen niet goedkoop zijn), maar ik verbaas me nogal over de scheve slijtage.

Komt dat puur door het grotere gewicht van volle belading en caravan (de auto zit tegen zijn maximale treingewicht aan, kogeldruk 80 kg), of is er meer aan de hand en moet de dealer hier naar kijken?

De banden die er op lagen waren nog origineel. De km stand is 70k, maar het is een Duitse import, dus ik ga ervan uit dat hij 's winters op winterbanden gereden heeft. Anders is 70k km erg veel.

De voorbanden zijn ook nog origineel en die zien er prima uit. Mooi egaal gesleten en nog niet op de slijtnokken.
De auto staat vandaag voor onderhoud bij de dealer. Ze vermoeden dat het issue met de banden inderdaad uitlijning is. Als het alleen aan de uitlijning ligt moet ik dat betalen, want dat valt niet onder de garantie, maar als er iets anders aan de hand is is het wel gewoon garantiewerk.

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-03 08:23
renzo4000 schreef op maandag 19 september 2022 @ 14:34:

Verbaasde mij ook hoe veel ruimte je toch hebt ondanks de aflopende daklijn en hoeveel je nog kwijt kon in de bakken onderin. Toevallig ook naar Zuid Frankrijk geweest met de auto paar weken geleden.

• Ric0
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 17-01 15:41
Daar zijn we weer...

Zojuist een mailtje gekregen van Kia Leiderdorp: chasissnummer is bekend en de auto staat klaar om de boot op te gaan! Hopelijk heeft de boot windje mee, haha.

Meer mensen die bericht hebben gekregen toevallig?

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

@Ric0 automaat of handgeschakeld?

PVOutput☀️
Darts🎯

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:08
Ric0 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:36:
Daar zijn we weer...

Zojuist een mailtje gekregen van Kia Leiderdorp: chasissnummer is bekend en de auto staat klaar om de boot op te gaan! Hopelijk heeft de boot windje mee, haha.

Ik heb vorige week bericht gehad (om gevraagd eigenlijk, wat de status is) dat de auto in de haven was aangekomen. De auto zou daarna naar de dealer in Purmerend gaan (klaarmaken) en dan op transport naar de voormalige Kia dealer in Assen voor wasstraatje/aflevering. Gaat om een Sportage HEV DynamicPlusline.

Op de site van de dealer (Stern) was ook te zien dat er enkele auto's zijn afgeleverd, de auto's die "op voorraad" stonden met verwachte levering in Q3 staan nu op voorraad.

• helmmen
Daar zijn we weer...

:N

[Voor 33% gewijzigd door helmmen op 20-09-2022 17:23]

• Ric0
Een automaat. Een Ceed SW GT-line.

• Ric0
Probeer nu een beetje uit te vogelen hoe ik hem kan volgen a.d.h.v. het chasisnummer 🤓

• helmmen
Ric0 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 17:25:
[...]

Een automaat. Een Ceed SW GT-line.
Welke motor?

• Ric0
Kia Ceed Sportswagon 1.5 T-GDi DCT GT-Line

• MichelKlok
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
Daar zijn we weer...

Neen, nog niet. De mijne wordt wel via Kia dealer Zeeuw en Zeeuw geleverd. Vooralsnog mag ik nog tot eind november op mijn Proceed met automaat wachten.

Parkeren is een vak, geen twee vakken.

• Ric0
MichelKlok schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 22:03:
[...]

Neen, nog niet. De mijne wordt wel via Kia dealer Zeeuw en Zeeuw geleverd. Vooralsnog mag ik nog tot eind november op mijn Proceed met automaat wachten.
Ja, mijne ook via Zeeuw en Zeeuw.

• Cpt_ZakLamP
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:03
Daar zijn we weer...

Mijne staat nog steeds op verwachte levering week 43, zonder verdere informatie :/

Kia Ceed sportswagon 1.5tgdi gt-plusline automaat

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Sinds enkele weken de gelukkig eigenaar van de nieuwe Kia Niro (HEV DPL).

Nu heb ik een 2-tal instellingen wat niet werkt.

Heb volumebeperking aan bij starten van de auto maar audiovolume blijft hetzelfde niveau.
Geprobeerd met niveau 50 en bij het starten geen veranderingen.

Tolerantie snelheidslimiet heb ik op +5km staan.
Maar bij trajectcontrole (80km) krijg ik continue een waarschuwingspiep als ik boven de maximale snelheid rij.

Kan iemand bevestigen of dit klopt dat het niet werkt?

• Griffx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:51
Nog 2 weken tot de 'leverdatum van 5-10' eens kijken tot hoe lang ze gaan wachten om aan te geven dat de auto weer wordt uitgesteld.

Bestelling is vanaf begin december.

PC Specs

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Griffx schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 09:31:
Nog 2 weken tot de 'leverdatum van 5-10' eens kijken tot hoe lang ze gaan wachten om aan te geven dat de auto weer wordt uitgesteld.

Hoop voor je dat de auto er staat. ;)
Ik heb bericht gehad dat de Kia Ceed SW 1.5 DCT DynamicPlusLine in januari 3600 euro duurder wordt voor mij in de bijtelling.
De leasevoorwaarden blijven gelijk, omdat er een prijsgarantie is afgesproken.
Desondanks gaat het mij wel 3 tientjes in de maand extra aan belastingen kosten, helaas. :-(

PVOutput☀️
Darts🎯

• MichelKlok
  • Nu online
Griffx schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 09:31:

De mijne is ook begin december 2021 besteld. Tot op heden nog geen aangepaste (lees: eerdere) leverdatum gehoord. Die staat vooralsnog op eind november.
Ik heb vandaag wel gevraagd of de leasemaatschappij de auto dit jaar nog zal uitleveren. Dit met het oog op de bandenwissel van mijn huidige Octavia. Voor die één of twee maanden in deze auto ga ik de banden niet meer laten wisselen.
De verwachting van de dealer is dat de Proceed wel dit jaar nog wordt geleverd.

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:08
Ik mag vanuf nu ook wachten op een Kia Sportage HEV GT plusline Pearl Black / Penta Metal, lease via Alphabet. Het is een "sneller rijden" model, dat betekende volgens de leasemaatschappij dat het productieslot al was gereserveerd en volgens planning nog dit jaar bij de dealer. Nu na de bestelling is de eerste verwachting "17 mei". Nu had ik al niet verwacht dat dit jaar zou lukken, maar blijkbaar is 8 maanden ook al "snel" ;-p

• MichelKlok
  • Nu online
@jurjen_g Ik voel een soort van deja-vu. Toen ik "mijn" Proceed in december 2021 liet bestellen, had de naburige dealer vermeld dat mijn Proceed een nieuwe bestelling zou worden, vanwege de kleur en het ontbreken van het schuifdak (anders heb ik te weinig hoofdruimte) en dat dit ongeveer 12 weken zou duren. Dat was nog voordat die ellende in Oekraine begon.

De leasemaatschappij kwam toen met een levertijd van 22 weken, dus 10 weken verder in de tijd.
Inmiddels wordt het eind november, dus 12 weken zijn bijna 12 maanden geworden. En die leverdatum is nog steeds niet 100% zeker.

[Voor 4% gewijzigd door MichelKlok op 23-09-2022 13:31]

• jurjen_g
  • Laatst online: 08:08
MichelKlok schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 13:30:
@jurjen_g Ik voel een soort van deja-vu. Toen ik "mijn" Proceed in december 2021 liet bestellen, had de naburige dealer vermeld dat mijn Proceed een nieuwe bestelling zou worden, vanwege de kleur en het ontbreken van het schuifdak (anders heb ik te weinig hoofdruimte) en dat dit ongeveer 12 weken zou duren. Dat was nog voordat die ellende in Oekraine begon.

De leasemaatschappij kwam toen met een levertijd van 22 weken, dus 10 weken verder in de tijd.
Inmiddels wordt het eind november, dus 12 weken zijn bijna 12 maanden geworden. En die leverdatum is nog steeds niet 100% zeker.
Ik ben benieuwd, nu net veranderen ze de leverdatum naar 11 januari... Ik vermoed dat ze bang waren dat ze me misschien niet zouden teleurstellen, nu kunnen eind december weer wat makkelijker uitstellen naar achter :+

• Maffo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:46
Na een hoop verschillende berichten over de leverdatum van de kia ceed hatchback vandaag door de dealer gebeld dat ik de auto 11 okt mag komen ophalen :)!

Eerst werd gezegd januari 2023, toen aug/sept 2022, en de laatste status was vooralsnog november wat nu eerder uitvalt.

Betreft de dynamicplusline uitvoering met 1.5 DCT. bestelling was half mei gedaan.

Als ik de berichten op dit forum een beetje lees heb ik nog best geluk met de uiteindelijke wachttijd.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

@Maffo Top! Succes met de spanning. ;)
Welke kleur? En post ook maar wat foto's, kan het topic wel gebruiken intussen.

PVOutput☀️
Darts🎯

• Maffo
Quad schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 20:26:
@Maffo Top! Succes met de spanning. ;)
Welke kleur? En post ook maar wat foto's, kan het topic wel gebruiken intussen.
Kleur is Dark Penta Metal

Als ie voor de deur staat zal ik wat foto's plaatsen!

[Voor 9% gewijzigd door Maffo op 23-09-2022 20:58]

• Ric0
Dealer vertelde mij dat die waarschijnlijk op de eerste volgende boot zou moeten staan. Hij laat het mij direct weten wanneer de auto de status "on sea" krijgt....

Ben benieuwd....

• KilljoyNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:44
Krijg je om 4:02am vannacht een telefoontje: "Ik zou het direct laten weten" :D

• ooltje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 29-03 14:43
Ik mag weer een nieuwe auto uitzoeken dus mijn oog was gevallen op de Kia Ceed SW 1.5 T-GDi DCT GT-PlusLine

Ik heb echter wat paginas terug gelezen, maar als ik dat zo lees kan ik wel rekening houden met minimaal half jaar vertraging?

• Ric0
KilljoyNL schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 21:17:
Krijg je om 4:02am vannacht een telefoontje: "Ik zou het direct laten weten" :D
Hahaha, hij mag best bellen hoor! Al zijn ze meer van het mailen...

Maar gaat er vanacht om 04:02 een richting deze kant dan??

• Ric0
ooltje schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 22:18:
Ik mag weer een nieuwe auto uitzoeken dus mijn oog was gevallen op de Kia Ceed SW 1.5 T-GDi DCT GT-PlusLine

Ik heb echter wat paginas terug gelezen, maar als ik dat zo lees kan ik wel rekening houden met minimaal half jaar vertraging?
Ik ben bang van wel ja...

• KilljoyNL
Ric0 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 23:34:
[...]

Hahaha, hij mag best bellen hoor! Al zijn ze meer van het mailen...

Maar gaat er vanacht om 04:02 een richting deze kant dan??
haha nee, dat was een random tijd die in mijn hoofd sprong :D

• Sakas
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 13:15
Lees al een tijdje mee, maar als ik dan zie dat Ric0 nu toch eindelijk zicht krijgt op zijn Ceed SW, begint het bij mij nu ook te kriebelen. Wij hebben een Ceed SW GT line 1.5 gdi (handgeschakeld) in de kleur Orange Fusion in bestelling. In de app van de leasemaatschappij staat verwachte leverdatum 2-9-2022, daar zijn we natuurlijk al voorbij, maar het begint wel spannend te worden zo. Hopelijk nog dit jaar. Hij is besteld op 26-4-2022.

[Voor 3% gewijzigd door Sakas op 26-09-2022 12:47]

• The_Duke
  • Laatst online: 13:41

The_Duke

ho gek!

Ik weet niet of er hier iemand wel eens kijkt of het forum van kiaclub.nl, daar loopt een speciaal draadje specifiek voor levering van ProCeeds, daarin word al vanaf begin september veelvuldig gemeld dat leverdatums bekend zijn, het lijkt er op dat er een schip is aangekomen of nog onderweg is met een hele lading Kia's die nog dit jaar geleverd gaan worden.

Ik heb mijn ProCeed 1.5 automaat zonder pano op 1 aug. 2022 besteld met levermaand november 2022, dit lijkt dus wel te kloppen.
Mijn ProCeed is trouwens of een geannuleerde bestelling of komt uit een voorraad extra bestelde ProCeeds, ik kon ook alleen maar kiezen uit zwart, wit of penta metal.

• MichelKlok
  • Nu online
The_Duke schreef op maandag 26 september 2022 @ 17:06:
Ik weet niet of er hier iemand wel eens kijkt of het forum van kiaclub.nl, daar loopt een speciaal draadje specifiek voor levering van ProCeeds, daarin word al vanaf begin september veelvuldig gemeld dat leverdatums bekend zijn, het lijkt er op dat er een schip is aangekomen of nog onderweg is met een hele lading Kia's die nog dit jaar geleverd gaan worden.

Ik heb mijn ProCeed 1.5 automaat zonder pano op 1 aug. 2022 besteld met levermaand november 2022, dit lijkt dus wel te kloppen.
Mijn ProCeed is trouwens of een geannuleerde bestelling of komt uit een voorraad extra bestelde ProCeeds, ik kon ook alleen maar kiezen uit zwart, wit of penta metal.
Een nuance: het zijn vermoedelijke levertijden. Want mijn dealer gaat er vanuit dat de mijne eind november geleverd zal worden, maar een formele bevestiging heb ik daar nog niet van gekregen. Voor de volledigheid: de leverdatum van mijn Proceed is in 10 maanden tijd al vier keer aangepast. Eerst was het week 22, vervolgens eind september, toen werd het eind augustus en nu is het vermoedelijk eind november. Eerst zien, dan pas geloven ;)

• The_Duke
  • Laatst online: 13:41

The_Duke

ho gek!

MichelKlok schreef op maandag 26 september 2022 @ 17:51:
[...]

Een nuance: het zijn vermoedelijke levertijden. Want mijn dealer gaat er vanuit dat de mijne eind november geleverd zal worden, maar een formele bevestiging heb ik daar nog niet van gekregen. Voor de volledigheid: de leverdatum van mijn Proceed is in 10 maanden tijd al vier keer aangepast. Eerst was het week 22, vervolgens eind september, toen werd het eind augustus en nu is het vermoedelijk eind november. Eerst zien, dan pas geloven ;)
Heb je de reacties gelezen vanaf 1 september? Ik zie toch regelmatig voorbij komen dat ze een afspraak hebben voor ophalen of dat de auto binnenkort kan worden opgehaald, dat zijn hele andere berichten dan weer het zoveelste uitstel.
Ik heb er in ieder geval redelijk vertrouwen in dat er inderdaad geleverd gaat worden dit jaar.

• MichelKlok
  • Nu online
Ja, die ken ik en het is goed om te zien dat er progressie in zit. Dat mag ook wel een keer als je net als sommigen een jaar aan het wachten bent. Helaas heeft nog niet iedereen, incl. ondergetekende - ook degenen die al langere tijd aan het wachten zijn - een recente formele afleverdatum te horen gekregen. Ik heb het voor mij Proceed vorige week nog aan de leverende dealer gevraagd, maar die kan nog steeds niet bevestigen of ik de auto eind november of eerder krijg geleverd.

• Rmverbaan87
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-12-2022
Eind februari 22 2x een Kia Ceed SW DCT7 GT-Plusline Deluxe White Metallic besteld in de lease bij Terberg via van Mossel worden deze geleverd, de datum is inmiddels al 5 keer verschoven, tot op heden nog geen duidelijkheid in levering.

Ze verwachten de ene auto eind november te kunnen leveren en de andere eind januari 🙈

• Griffx
Het was te verwachten maar de Proceed is voor de 6de keer nu doorgeschoven.
Voorlopige levering ergens begin volgend jaar.

PC Specs

• MichelKlok
  • Nu online
@Griffx: Heel eerlijk gezegd zijn dit niet de berichten die ik nu nog zou verwachten, omdat er nu wat meer berichten zijn dat auto's worden afgeleverd. Jij en ik zijn al +/- 10 maanden aan het wachten.

Het is inmiddels niet meer uit te leggen waarom de ene auto "al" na een paar maanden wordt geleverd en de andere pas na een jaar door de berijder in ontvangst mag worden genomen, terwijl ze van dezelfde productieband aflopen.

Ik heb nog geen berichten van de leasemaatschappij gehoord en wacht het maar weer rustig af.

• Griffx
MichelKlok schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:54:
@Griffx: Heel eerlijk gezegd zijn dit niet de berichten die ik nu nog zou verwachten, omdat er nu wat meer berichten zijn dat auto's worden afgeleverd. Jij en ik zijn al +/- 10 maanden aan het wachten.

Het is inmiddels niet meer uit te leggen waarom de ene auto "al" na een paar maanden wordt geleverd en de andere pas na een jaar door de berijder in ontvangst mag worden genomen, terwijl ze van dezelfde productieband aflopen.

Ik heb nog geen berichten van de leasemaatschappij gehoord en wacht het maar weer rustig af.
Het meest irritante hieraan is de informatie voorziening, leg gewoon uit waarom de auto weer wordt uitgesteld, aan de chip van de automaat ligt het niet meer kennelijk.

Ik krijg onderhand het gevoel dat mensen die later besteld hebben de auto uitgeleverd krijgen.
Wellicht komt het door de config van de automaat + panorama dak en kleur.

Super irritant dit.
(en ja er zijn ergere dingen gaande in de wereld, maar een stukje informatie voorziening doet wonderen.)

[Voor 4% gewijzigd door Griffx op 28-09-2022 10:57]

PC Specs

• helmmen
Griffx schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:57:
[...]

Het meest irritante hieraan is de informatie voorziening, leg gewoon uit waarom de auto weer wordt uitgesteld, aan de chip van de automaat ligt het niet meer kennelijk.

Ik krijg onderhand het gevoel dat mensen die later besteld hebben de auto uitgeleverd krijgen.
Wellicht komt het door de config van de automaat + panorama dak en kleur.

Super irritant dit.
(en ja er zijn ergere dingen gaande in de wereld, maar een stukje informatie voorziening doet wonderen.)
Heb het zelfde, maar dan met mijn hatchback waarom krijgen mensen met exact dezelfde configuratie alsnog de auto terwijl ze later bestellen. Ligt dus niet aan chip te korten

• helmmen
Zeeuw en Zeeuw heeft ook een redelijke voorraad dus vraag mij wel af wat er nou aan de hand is. Kooijman is de dealer waar die van mij is aangeschaft.

https://www.zeeuwenzeeuw....odel[]=Ceed%20Sportswagon

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:28
We hadden hier en daar ook nog wat offertes opgevraagd voor een nieuwe Niro, oa bij Vaneman in Hoofddorp, daar lijken sowieso de Niro's binnen een maand op voorraad. Dit is dan wel prive aanschaf, geen idee of dat nog wat uitmaakt.

We hebben het echter toch maar even uitgesteld, met alle stijgende prijzen en onzekerheden. We zitten nog op een nieuwbouwhuis te wachten, daar zal ook nog wel eea extra kosten uit voortvloeien. Onze huidige auto heeft geen mankementen, dus we wachten maar even.

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Griffx schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:57:
[...]
Het meest irritante hieraan is de informatie voorziening
Aan alle kanten inderdaad. Vanuit Kia hoor je helemaal niks, vanuit de dealer ook niet echt. Daardoor loopt iedereen wat te gissen, dealer te bellen, leasemaatschappijen te bellen...
Het is ook niet zo dat we het over een pakje boter hebben he :P

Misschien denk ik te simpel, maar hoe ingewikkeld is het om een bepaald bestelnummer aan een VIN/productieslot te koppelen en daarvan de status inzichtelijk te maken.

[Voor 12% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 30-09-2022 16:05]

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-03 23:31

FaceDown

Storende factor.

Ik heb een Sorento vraagje (maar is misschien hetzelfde met andere modellen). Als mijn vrouw (kleiner dan ik) gereden heeft met haar profiel (en eigen sleutel) dan staat de stoel ik haar stand. Dus als ik in stap dan kom ik nauwelijks de auto in. Eerst contact aan, dan profiel kiezen en vervolgens op set 1 drukken van de stoel. Dan kan ik fatsoenlijk zitten. Van Skoda ben ik gewend dat de auto mijn sleutel herkent en de stoel meteen in de juiste stand gaat. Mis ik iets?

Groetjes, FaceDown.

• KilljoyNL
Als ik de deur open doe druk ik direct op 1 (mijn profiel), de stoel gaat dan direct naar de juiste stand voordat ik instap.
Kia Niro 2020 exec edition.
Vreemd dat dat mogelijk anders is bij een ander model.

• Griffx
Sjaak_Trekhaak schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:04:
[...]

Aan alle kanten inderdaad. Vanuit Kia hoor je helemaal niks, vanuit de dealer ook niet echt. Daardoor loopt iedereen wat te gissen, dealer te bellen, leasemaatschappijen te bellen...
Het is ook niet zo dat we het over een pakje boter hebben he :P

Misschien denk ik te simpel, maar hoe ingewikkeld is het om een bepaald bestelnummer aan een VIN/productieslot te koppelen en daarvan de status inzichtelijk te maken.
Mijn laatste gesprek met de dealer was letterlijk, wij weten niets, en informeren u pas zodra de auto onderweg naar Nederland is, en tot die tijd informeren wij niet.

Terwijl de dealers zichzelf een hoop belletjes besparen als ze gewoon iedereen een geautomatiseerd emailtje geven aan de hand van de status, dus geen updates, VIN nummer, transport, aflevering.
Lijkt mij toch niet heel lastig te implementeren.

PC Specs

• helmmen
Griffx schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 10:06:
[...]

Lijkt mij toch niet heel lastig te implementeren.
Het is gewoon een website waar ze op inloggen van KIA nederland met een account. Zou niet heel moeilijk moeten zijn om uberhaubt een account voor zijn order nummer te geven of een weblink alsof het een track & trace is van je nogal dure paketje.

• KilljoyNL
Zolang DPD niet bezorgd pffffffffffffffffffff :D

• Ric0
Zojuist weer even de dealer gemaild met de vraag of hij kon zijn of mijn auto de status "ON SEA" al had gekregen... Hij belde mij gelijk terug: "Goed nieuws, je auto is gisteren geleverd en staat bij ons op de stoep!"

Mooi nieuws dus :) Verwachting dat ik hem ergens eind deze maand kan ophalen!!

• KilljoyNL
Coooooooooooooool Ric0, leuk om leuker nieuws te lezen hier :)

• vanooijen8
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12:45
Ric0 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:29:
Zojuist weer even de dealer gemaild met de vraag of hij kon zijn of mijn auto de status "ON SEA" al had gekregen... Hij belde mij gelijk terug: "Goed nieuws, je auto is gisteren geleverd en staat bij ons op de stoep!"

Mooi nieuws dus :) Verwachting dat ik hem ergens eind deze maand kan ophalen!!
Wat voor model had je ook alweer en wanneer had je hem besteld?

• Ric0
vanooijen8 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 16:04:
[...]

Wat voor model had je ook alweer en wanneer had je hem besteld?
Een Kia Ceed Sportswagon 1.5 T-GDi DCT GT-Line, besteld op 31 maart dit jaar.
Dus tussen bestellen en ophalen heeft dan zo'n 7 maanden gezeten.

• ooltje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 29-03 14:43
Ric0 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 16:53:
[...]

Mooi nieuws!

Zelf zojuist de Kia Ceed Sportswagon 1.5 T-GDi DCT GT-PlusLine besteld, levering Q4-2023 :+
Als het tegen zit komt die 2024 en heb je meerdere prijsstijgingen aan je broek.

• Ric0
ooltje schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 18:37:
[...]

Mooi nieuws!

Zelf zojuist de Kia Ceed Sportswagon 1.5 T-GDi DCT GT-PlusLine besteld, levering Q4-2023 :+
Als het tegen zit komt die 2024 en heb je meerdere prijsstijgingen aan je broek.
Dat is nog een hele tijd wachten, maar bij jou nemen ze het gelijk ruim denk ik, haha.
Ik kreeg eind maart te horen: "Ja, juni/juli moet je hem wel voor je eigen deur hebben staan hoor!".
"Net" niet gehaald dus... haha.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ric0 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 16:53:
[...]

Wut nice.
Mijn model is half februari besteld, Kia Ceed Sportswagon 1.5 T-GDi DCT DPL, voorlopig geen zicht op levering volgens dealer, anders dan, niet eerder dan 3 januari. :D

Edit: Update van dealer (Kia van Mossel Hengelo), verwachte levering is van 3 januari naar medio maart verschoven.

[Voor 11% gewijzigd door Quad op 06-10-2022 10:40]

PVOutput☀️
Darts🎯

• Ric0
Quad schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:11:
[...]

Wut nice.
Mijn model is half februari besteld, Kia Ceed Sportswagon 1.5 T-GDi DCT DPL, voorlopig geen zicht op levering volgens dealer, anders dan, niet eerder dan 3 januari. :D

Edit: Update van dealer (Kia van Mossel Hengelo), verwachte levering is van 3 januari naar medio maart verschoven.
Oei, minder fijn nieuws :(
Ik ben vandaag na werk even langs gereden of ik de witte parel zag staan, stond er niet helaas. Hopelijk waren ze 'm al rijklaar aan het maken, binnen in de garage :)

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Ik zag vanmorgen op de A15 richting Rotterdam maar liefst twee (!) transportwagens met voornamelijk Ceed SW's, wie weet staan voor een paar tweakers de auto's vers bij de dealers? oOo

• helmmen
Update gehad, vanaf 17 oktober kan ik hem ophalen!

1.5 Tgdi DCT Ceed Hatchback GT-Line Februari besteld

Niet verwacht maar zeker leuk om tussen je mail te vinden. Wel weer klassiek niet fftjes bellen.

[Voor 4% gewijzigd door helmmen op 08-10-2022 11:21]

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-03 17:31
Zie trouwens nog weinig nieuws over een prijsverhoging per 1-10. Zowel de Kia site als de site van mijn leverancier geven nog de oude prijzen aan voor de Niro. Zou het dan toch een lokkertje zijn geweest? Niet dat het voor mij uitmaakt, ben heel blij met de Niro, maar toch 😁

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
@laredo
Morpheus2003 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 19:15:
Ik hoor net van een vriend van me die een EV6 heeft gekocht dat de prijsverhogingen zijn verplaatst van oktober naar december. Reden is dat Tesla de levertijd van zijn modellen verkort en best wat mensen de koop annuleren.
Dit gaat over de Niro EV. Weet niet of het ook voor andere Kia modellen geldt.

• Ric0
Vrijdag de 14e de auto ophalen 😎

• KilljoyNL
Hoeveel autos heb je nodig? :D

• Maffo
Vandaag mocht ik de Kia ophalen! Bleek dat ik een auto heb gekregen die ergens vorig jaar december was besteld, dat verklaard enigszins de gunstige levertijd (voor mij) aangezien de bestelling eind mei was gedaan.

Hier de foto's :)!

• KilljoyNL
@Maffo Mooi hoor, gefeli, dat je maar veel fijne veilige kilometers mag maken :)

• Jirure1984
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-03 16:39
Update

Niro HEV ophalen donderdag 20 oktober.

• KilljoyNL
Yessssssss, ik word blij van mensen die hun auto krijgen :)

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 17:19
Kreeg net een mailtje van Athlon dat de levering van mijn Ceed Sportswagon 1.0 GT-line van 2 jan naar 31 maart 2023 verplaatst is. Had niet anders verwacht na alle berichten hier. Maar toch jammer…

Besteld eind mei 2022.

Wat is er eigenlijk anders aan het 2023 model tov het 2022 model?

• helmmen
Dazzie schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 08:32:

Wat is er eigenlijk anders aan het 2023 model tov het 2022 model?
AFAIK niks visueels. Ik vermoed voornamelijk achter liggende componenten aangepast zodat ze wel gefabriceerd kunnen worden. Tot voor kort gooide ze achter elke schakelaar een chip wat in huidge tijden nogal onhandig en riscio vol is voor productie.

YouTube: New Kia Ceed GT-Line 2023

• Kimi-Alonso
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik probeer een navigatie update uit te voeren op m'n Kia Ceed MY20, echter lukt het niet helemaal.

Ik heb een 32gb USB stick ExFAT geformatteerd maar de auto herkent de bestanden niet. De Navigation Updater software op Mac lijkt niet helemaal goed te werken en is erg langzaam.

Iemand die dit wel zelf is gelukt? Zal het nog weleens proberen maar tot nu toe dus nog zonder succes.

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:31
@Kimi-Alonso
Je moet hem op FAT32 doen volgens mij.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• Kimi-Alonso
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
De update is inmiddels gelukt. Heb een nieuwere Macbook gepakt waarmee het wel lukte via de Navigation Updater. Ik vermoed dat het komt door de snellere USB poorten waardoor het kopiëren veel sneller ging.

• Jirure1984
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-03 16:39
Net opgehaald en de eerste kilometers zitten erop. Tevreden wel denk ik dat de banden te hard zijn. Daar als eerste naar kijken. Hoeveel bar hanteren de niro rijders hier?

[Voor 3% gewijzigd door Jirure1984 op 20-10-2022 12:24]

• KilljoyNL
Mooi ding, alleen je kenteken is kapot, jammer ;)

• helmmen

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:23
@Jirure1984 Ik hou 2.5 bar aan voor mn Niro, ik rij het vorige model met 16 inch Continental allseason banden.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• KilljoyNL
Maandag a.s. gaat mijn trouwe Niro weer naar de dealer voor jaarlijks onderhoud voor de 2e keer (moet toch wat om de 7 jaar garantie te behouden heh), zullen ook wel updates e.d. gedaan worden.
Pas de 10000km overschreden, ik rij niet veel op een jaar, maar wel in comfort, heerlijk

• CrimsonRider
  • Laatst online: 25-03 23:23
Ik heb een eNiro en twee kinderen. Zes en drie. Geen enkel issue. Van de zomer met vakantie heb ik wel een dakkoffer erop gelegd, wat qua laadruimte kan het groter.

Code, justify, code - Pitr Dubovich

• Renegade666
KilljoyNL schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 15:54:
Maandag a.s. gaat mijn trouwe Niro weer naar de dealer voor jaarlijks onderhoud voor de 2e keer (moet toch wat om de 7 jaar garantie te behouden heh), zullen ook wel updates e.d. gedaan worden.
Pas de 10000km overschreden, ik rij niet veel op een jaar, maar wel in comfort, heerlijk
Huh? 10k gereden en al een de 2e beurt?

De eerste is pas bij de 15K en daarna 30 (grote) en vervolgens 45 ? iig bij mijn ceed.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:23
Het voorgeschreven onderhoud voor de meeste Kia's is 15k km sinds laatste beurt of 1x per jaar afhankelijk wat eerste wordt bereikt.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• Renegade666
@squaddie
Ah ok. Ik rij 20 a 25K in het jaar, ook niet gigantisch, maar dan is het logisch.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Jirure1984 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:23:
Net opgehaald en de eerste kilometers zitten erop. Tevreden wel denk ik dat de banden te hard zijn. Daar als eerste naar kijken. Hoeveel bar hanteren de niro rijders hier?

[Afbeelding]
Gefeliciteerd!
Het frontje heeft wel wat, fijne kms! Vorige hybride model heb ik met veel plezier in gereden!
Gefeliciteerd!
GT-Line gezien de achterlichten? Mooi modelletje, wordt elke versie weer beter.

PVOutput☀️
Darts🎯

Pagina: 1 ... 39 ... 49 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee