Acties:
  • +1 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 06:41
ChiMan schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 14:09:
[...]

Nee, meest recente prijslijst voorbde hev en phev is juli 2022. In oktober een prijsverhoging van (rond) 1000 euro.
dus ook voor de EV? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:11
Geen idee! EV heeft een aparte prijslijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
ChiMan schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 14:46:
[...]

Geen idee! EV heeft een aparte prijslijst.
ok, hoe kom je aan de informatie voor die andere 2 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
datadevil schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 15:10:
[...]

ok, hoe kom je aan de informatie voor die andere 2 dan?
Dealers.
Bij een stond het zelfs op de borden naar de auto. Huidige prijs en 1 oktober prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:02
laredo schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 14:37:
Gister wat dealers gebeld en sommige hebben toch echt nog wel wat voorraad met de nieuwe Niro. Dan moet je natuurlijk niet heel veeleisend zijn qua kleur maar als je snel een nieuwe Niro wil rijden (en de prijsverhoging van 1-10 voor zijn) is dat zeker mogelijk.
Vandaag een mooie nieuwe Niro HEV gekocht in steel gray. Levering binnen 4 weken dus mooi voor 1 oktober. Blij mee en fijn dat het zo snel nog gelukt is.

Viel mij ook op dat niet alle dealers weten van de prijsverhoging maar als 2/3 het aangeeft ga ik er vanuit dat het zo zal zijn. En nu kan ik tenminste snel rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
laredo schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 21:18:
[...]

Vandaag een mooie nieuwe Niro HEV gekocht in steel gray. Levering binnen 4 weken dus mooi voor 1 oktober. Blij mee en fijn dat het zo snel nog gelukt is.

Viel mij ook op dat niet alle dealers weten van de prijsverhoging maar als 2/3 het aangeeft ga ik er vanuit dat het zo zal zijn. En nu kan ik tenminste snel rijden.
Gefeliciteerd! Bij welke dealer heb je gekocht?

Denk dat degene die zeggen dat ze het niet weten doen alsof. Ze willen klanten niet afschrikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
ChiMan schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 21:28:
[...]

Gefeliciteerd! Bij welke dealer heb je gekocht?

Denk dat degene die zeggen dat ze het niet weten doen alsof. Ze willen klanten niet afschrikken.
Vaneman Amsterdam. Had daar al eerder goed contact gehad met aardige verkoper en nette inruilprijs gekregen. Verder nog geen ervaringen met het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
ChiMan schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 20:44:
[...]

Dealers.
Bij een stond het zelfs op de borden naar de auto. Huidige prijs en 1 oktober prijs.
dankjewel. Gaan toch maar de EV bestellen waarschijnlijk en dan hopen dat het tot de levering niet omhoog gaat...hoop dat ze onder de 45K willen blijven ivm subsidie en dus meer kopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 16:13
j0eyv schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 12:53:
Wanneer ik handsfree bel in een proceed uit 2021, hoort de persoon aan de andere kant zichzelf dubbel. Zowel via apple carplay als voa bluetooth. Herkent iemand dit? Zelfs als de volume laag staat is dat zo.
Klopt , is een bekend probleem en geen oplossing ( in ieder geval geen die ik ken).

Ik haal hem bij de mensen waarbij het gebeurt even van de carplay af en bel dan via BT verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 18:18
datadevil schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 22:21:
[...]

dankjewel. Gaan toch maar de EV bestellen waarschijnlijk en dan hopen dat het tot de levering niet omhoog gaat...hoop dat ze onder de 45K willen blijven ivm subsidie en dus meer kopers.
Word een beetje flauw van dat beppen over levertijden. Is het een idee om daar een apart topic voor te openen en dat we het hier weer over Kia auto's inhoudelijk gaan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helmmen
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-09 10:16
rowicom schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:45:
[...]

Word een beetje flauw van dat beppen over levertijden. Is het een idee om daar een apart topic voor te openen en dat we het hier weer over Kia auto's inhoudelijk gaan hebben?
Beetje moeilijk als ze alleen worden uitgesteld denk dat we graag anders zouden willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 18:18
helmmen schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 17:01:
[...

Beetje moeilijk als ze alleen worden uitgesteld denk dat we graag anders zouden willen.
Nou ik kan geen chocola van je reactie maken. Een topic voor degenen die met smart zitten te wachten en een topic dat echt relevant is, juist ja, voor hen die al rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
@rowicom Hoewel ik het enigzins met je eens ben is je toon wel wat zurig vindt je niet? En je laatste reactie is ook niet nodig, niet iedereen is een taalpurist(ik begrijp overigens prima wat @helmmen zegt).

Je kan het wellicht oplossen door zelf een nieuw topic te starten? "Het grote Kia levertijden topic" oid?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danny1909
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 22:56
Nou laten we het weer hebben hoe k*t de standaard paarse navigatie van Kia is dan 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oaquasis
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 12:36
datadevil schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 22:21:
[...]

Ik heb zelf ook naar de EV gekeken, maar je moet jezelf al beperken tot max. de DynamicLine wil je onder de 45k blijven (het gaat trouwens om de fiscale waarde die in de prijslijst staat). Een DynamicPlus of Executive zijn sowieso boven de 45k. De EV krijgt dus in oktober een verhoging van 1000euro.

Mijn dealer ging er al vanuit dat er in januari weer een verhoging komt (maar dat zijn vooral geruchten geloof ik). Die verhoging mag dus geen 1250 zijn want dan kom je al boven de 45k uit.
Ik denk dat je er serieus rekening mee moet houden dat je op de DynamicLine geen subsidie gaat krijgen in 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0eyv
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 18:12
Oaquasis schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 22:59:
[...]

Ik heb zelf ook naar de EV gekeken, maar je moet jezelf al beperken tot max. de DynamicLine wil je onder de 45k blijven (het gaat trouwens om de fiscale waarde die in de prijslijst staat).
Even voor mijn info. Waarvoor is die 45k belangrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oaquasis
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 12:36
j0eyv schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 23:43:
[...]

Even voor mijn info. Waarvoor is die 45k belangrijk?
Om in aanmerking te komen voor de subsidie op elektrische auto’s (sepp) moet de fiscale waarde van de auto 45k of lager zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Oaquasis schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 22:59:
[...]

Ik heb zelf ook naar de EV gekeken, maar je moet jezelf al beperken tot max. de DynamicLine wil je onder de 45k blijven (het gaat trouwens om de fiscale waarde die in de prijslijst staat). Een DynamicPlus of Executive zijn sowieso boven de 45k. De EV krijgt dus in oktober een verhoging van 1000euro.

Mijn dealer ging er al vanuit dat er in januari weer een verhoging komt (maar dat zijn vooral geruchten geloof ik). Die verhoging mag dus geen 1250 zijn want dan kom je al boven de 45k uit.
Ik denk dat je er serieus rekening mee moet houden dat je op de DynamicLine geen subsidie gaat krijgen in 2023.
als er inderdaad ook nog in oktober 1000 bijkomt dan houdt het feest al op want ik wil ook nog een andere kleur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0eyv
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 18:12
Oaquasis schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 23:53:
[...]

Om in aanmerking te komen voor de subsidie op elektrische auto’s (sepp) moet de fiscale waarde van de auto 45k of lager zijn.
Dit is voor de consument neem ik aan? Niet voor lease? Zegt mij nml niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-09 14:52
j0eyv schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 21:18:
[...]

Dit is voor de consument neem ik aan? Niet voor lease? Zegt mij nml niks.
Is voor consument inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online
sgouman schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 21:30:
[...]

Is voor consument inderdaad.
Maar wel ook voor private lease

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
Weet iemand of alle nieuwe Niro’s hev een 220 volt stopcontact in de midden console schreef hebben zitten? Of alleen de duurste uitvoering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
laredo schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:48:
Weet iemand of alle nieuwe Niro’s hev een 220 volt stopcontact in de midden console schreef hebben zitten? Of alleen de duurste uitvoering?
Nee, de hev heeft geen stopcontact. Volgens de dealer alleen de ev versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy1909
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-09 23:29
ChiMan schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:36:
[...]

Nee, de hev heeft geen stopcontact. Volgens de dealer alleen de ev versie.
De HEV heeft wel een stopcontact achter, zie deze review van Autorai:
YouTube: Kia Niro Hybrid (2022) Review - Weer een verkooptopper? - AutoRAI TV

Heb van de week de Kia Niro HEV launch edition besteld, en die verwachten ze al in wk 48 te kunnen leveren. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:59

Quad

Doof

Bij het vorige Niro model had alleen de executive line een stopcontact in de middenconsole. De andere versies hadden het niet.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Leroy1909 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 20:02:
[...]

De HEV heeft wel een stopcontact achter, zie deze review van Autorai:
YouTube: Kia Niro Hybrid (2022) Review - Weer een verkooptopper? - AutoRAI TV

Heb van de week de Kia Niro HEV launch edition besteld, en die verwachten ze al in wk 48 te kunnen leveren. Ben benieuwd.
De hev launch edition die ik heb gezien in de showroom heeft geen stopcontact.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xw_T3sZwHKRHpWIbgObrg8zsGK4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5lVsPUdomGrY5j4v1zLPRnwo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
Ik dacht ook niet gezien te hebben dat de HEV een stopcontact heeft. Technisch zou het makkelijk mogelijk moeten zijn natuurlijk maar denk dat het een simpele bespaaroptie is. Net als dat het instapmodel bv geen ventilatie achterin heeft. Ik heb een dynamicline besteld en die heeft het meeste wat ik zou willen: digitaal dashboard, groot multimediascherm voor navigatie, draaiknop voor versnelling, ventilatie achterin, verstelbare stoelen achter. Over dat stopcontact wordt met geen woord gerept in de brochure. Ik ga er dus maar vanuit dat het er niet in zit.

Wat ik wel jammer vind is dat er maar één 12v aansluiting is en alleen voorin. Voor een koelbox in de achterbak is dat best lastig.

Hoe ziet eigenlijk het dashboard eruit als je de instapper besteld?

Laatste vraag: is er interesse in een apart topic voor de Niro HEV en PHEV?

[ Voor 4% gewijzigd door laredo op 28-08-2022 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-09 21:42
Zo heel snel gaat het in dit topic niet, dus PHEV en EV vragen kunnen ook hier prima tussendoor.

Misschien een leuk feitje over de PHEV. Wij hebben er nu eentje sinds februari (2017 model). Doel was om zoveel mogelijk elektrisch te rijden, maar wel op vakantie te kunnen met de caravan.

Voor de zomervakantie is het me gelukt om 8000 km te rijden met gemiddeld 2.4 liter/100km brandstof, plus zo'n 775 kWh stroom.

Op vakantie naar Noorwegen, vier weken onderweg geweest. Dat was 4700 km, waarvan 3500 met caravan. In die periode haalde ik een gemiddeld verbruik van 8 liter/100km (ik weet helaas niet hoeveel stroom, want dat ging gewoon met de campingaansluiting mee).

Best netjes, als je bedenkt dat onze vorige auto (Renault Grand Scenic) zonder caravan al 8,7 liter/100km verbruikte.

Nu rijden we weer thuis en dus zoveel mogelijk elektrisch. Nadeel is wel dat op dit moment de stroomtarieven zo waanzinnig hoog zijn, dat op benzine rijden voordeliger wordt.

Op een volle accu lukt het zo'n 50 km te rijden. Dat is dus 16 kWh/100 km en met de eigen opgewekte stroom die ik anders voor 71 ct aan Innova kan verkopen is dat 11,36 euro per 100km (ik wek op jaarbasis veel meer op dan ik verbruik).

Puur op benzine, zonder caravan, haalt de auto 5 liter/100 km gemiddeld. Dat is met de huidige brandstofprijzen net geen 10 euro per 100km. Benzine is dus voordeliger 8)7

Commercieel laden is overigens goedkoper. De auto aan de laadpaal een paar straten verderop en dan laden met stroom die je tegelijk zelf opwekt.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ric0
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13-12-2023
Ennnn van november gaan we nu naar verwachte losdatum 3 december.... pffff☹

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Wat doet een (Pro)Ceed eigenlijk wanneer je de autonome cruise control gebruikt en je raakt buiten bewustzijn? Blijft ie vrolijk doorrijden of ga je naar de vluchtstrook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Sjaak_Trekhaak schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 21:28:
Wat doet een (Pro)Ceed eigenlijk wanneer je de autonome cruise control gebruikt en je raakt buiten bewustzijn? Blijft ie vrolijk doorrijden of ga je naar de vluchtstrook?
Dan rijdt ie door totdat hij begint te piepen dat je je handen aan het stuur hebt. Doe je dat niet dan schakelt hij het autonoom rijden uit en bij een dreigende botsing zal hij een noodstop maken.

Kortom hopen dat het je niet overkomt.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:46
Sjaak_Trekhaak schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 21:28:
als je je handen aan het stuur houd (stel ze vallen er niet af) en er rijd niemand voor je dan kan hij ook zomaar door een rood stoplicht rijden, een rotonde op of de bebouwde kom binnen rijden met 80, het hoeft niet op de snelweg te gebeuren, ik gebruik dit constant op 80 wegen

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 16:13
Zo het volgende garage bezoek is alweer gepland nadat ik er net vanaf kom.

Beetje pech met de proceed momenteel , eerst de antenne kapot van de achterklep nu de lagers van het stuurhuis die voor kraken en piepen zorgen als je stuurt en een slippende koppeling naar vervangen van de olie door de garage.

En elke keer weer 2 uur wachten en een maand wachttijd tot garage tijd heeft.

Het zijn geen schokkende dingen maar toch een beetje balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredschh
  • Laatst online: 16-09-2022
Ric0 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:42:
Ennnn van november gaan we nu naar verwachte losdatum 3 december.... pffff☹
Wat was ook al weer de historie, en welke had je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:02
JohanF schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 16:35:
Voor wie ook een AAWireless gebruikt: moesten jullie na deze Gen5(W) update ook overschakelen op Passthrough modus?
Op de standaard modus bleef enkel het bericht "Telefoon reageert niet" verschijnen...
Even mezelf quoten, AAWireless heeft afgelopen week firmware versie 2.1.0 vrijgegeven en hiermee is dit verholpen, de default modus is weer te gebruiken i.c.m. de widescreen update. Wat een topproduct (van Hollandse Bodem) is het toch _/-\o_

Daarnaast de vraag: op DAB radio zie ik soms een (klikbaar) duimpje als het volgende nummer begint. Iemand een idee waar dit voor is/hoe dit werkt? Ik heb wel uitgebreid gezocht op dit soort mogelijkheden binnen DAB, maar niks gevonden...
Zie dit plaatje. Vooralsnog heb ik het duimpje alleen gezien op NPO2 Soul & Jazz. Na een aantal seconden verdwijnt het duimpje en staat er alleen nog maar tekst (artiest + nummer).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x7ayyhVbJIxChTC863oCbfQeSng=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TrUlOt5tuZdvooSWhpmQTszH.jpg?f=fotoalbum_medium

• Blokkie90
  • Registratie: Juli 2017
Via leasemaatschappij Arval (BE) eindelijk bevestiging gekregen van bestelling voor de Kia Ceed SW PHEV kleur Blue Flame. Had deze al besteld begin Juni. De leverdatum staat voorlopig op Mei 2023, maar als ik de berichten hier zo lees ben ik benieuwd hoe ver hij nog naar achter wordt geplaatst :p

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:51
JohanF schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 17:37:
[...]

Even mezelf quoten, AAWireless heeft afgelopen week firmware versie 2.1.0 vrijgegeven en hiermee is dit verholpen, de default modus is weer te gebruiken i.c.m. de widescreen update. Wat een topproduct (van Hollandse Bodem) is het toch _/-\o_

Daarnaast de vraag: op DAB radio zie ik soms een (klikbaar) duimpje als het volgende nummer begint. Iemand een idee waar dit voor is/hoe dit werkt? Ik heb wel uitgebreid gezocht op dit soort mogelijkheden binnen DAB, maar niks gevonden...
Zie dit plaatje. Vooralsnog heb ik het duimpje alleen gezien op NPO2 Soul & Jazz. Na een aantal seconden verdwijnt het duimpje en staat er alleen nog maar tekst (artiest + nummer).
[Afbeelding]
Heb je misschien een muziek streaming dienst gekoppeld (weet niet of dit uberhaupt kan bij Kia) waarbij dat duimpje dan fungeert als een "Like", en dat nummer dan automatisch gesaved wordt in een Playlist van die streamingdienst?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:02
Rivanov schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:06:
[...]

Heb je misschien een muziek streaming dienst gekoppeld (weet niet of dit uberhaupt kan bij Kia) waarbij dat duimpje dan fungeert als een "Like", en dat nummer dan automatisch gesaved wordt in een Playlist van die streamingdienst?
Volgens mij is dit niet mogelijk (ik heb zoiets in ieder geval niet bewust gedaan :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Ik zie vanochtend dat bij mijn proceed in de normale stand de 30 en de 50kmph in de linker kilomterteller klok oranje is. De rest is gewoon wit, weet iemand waarom dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
sgouman schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:00:
Ik zie vanochtend dat bij mijn proceed in de normale stand de 30 en de 50kmph in de linker kilomterteller klok oranje is. De rest is gewoon wit, weet iemand waarom dit is?
Dat zijn de binnen bebouwde kom snelheden die anders gearceerd zijn voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Banshee schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:05:
[...]

Dat zijn de binnen bebouwde kom snelheden die anders gearceerd zijn voor zover ik weet.
Hmm oke, gek waarom die dan net een andere kleur hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
Mensen ervaringen met een nieuwe auto laten afleveren met All season banden? Ben benieuwd of er dan een soort inruil plaatsvindt met de “gewone” nieuwe banden of dat die niks opleveren? Zal morgen even de garage benaderen maar lijkt mij wel handig om niet meer te hoeven wisselen in november en april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 13:14
De voordeligste route in mijn ervaring is veelal zelf banden kopen, de dealer of andere bandenboer de banden laten wisselen en de originele banden zelf verpatsen.

Mijn ervaring is dat je meestal niet de beste prijs krijgt bij de dealer. Is het een gangbare bandenmaat, heb je verder wat in te ruilen, loopt de verkoper achter met de verkopen, etc heeft allemaal invloed hoever de verkoper wil mee gaan met een scherpe prijs bieden.

Ik moet zeggen de laatste keer krijg ik met wat onderhandelen een prijs kreeg voor aankoop, monteren en verkoop van de originele banden via de dealer dat hij het ook mocht uitvoeren. Was nog steeds duurder dan internet, maar het verschil was niet zodanig groot dat ik het zelf wilde gaan doen. Ik kwam wel redelijk beslagen ter ijs. ik wist welke band ik wilde hebben en wat ze op internet kostte en wat een wisselactie ongeveer kost. Voor de volledigheid, ik heb tijdens de koop van de auto hierover onderhandeld.

[ Voor 4% gewijzigd door squaddie op 02-09-2022 23:23 ]

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:34
laredo schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 22:41:
Mensen ervaringen met een nieuwe auto laten afleveren met All season banden? Ben benieuwd of er dan een soort inruil plaatsvindt met de “gewone” nieuwe banden of dat die niks opleveren? Zal morgen even de garage benaderen maar lijkt mij wel handig om niet meer te hoeven wisselen in november en april.
Als je de auto particulier koopt valt er best wat te regelen, had je eigenlijk beter aan de offerte tafel kunnen doen. Bij lease is het een heel ander verhaal. Dan moet je winterbanden pakket omgezet worden.

Als je niet naar wintersport gaat zijn all seasons prima, mocht je naar de bergen gaan in de winter dan zou ik blijven wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanO
  • Laatst online: 09:54
Inmiddels ervaring met 2 nieuwe (privé) KIA's af laten leveren met all season banden: de eerste keer slechts 295 euro bijbetaald de tweede keer de volle mep extra betaald maar daar wel het idee gehad dat er gespeeld is met de totale korting (als in: zowel de standaardprijs als de korting verhogen zodat het lijkt alsof je je meer korting krijgt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
Dealer vandaag gesproken. Zou rond de 400€ incl btw moeten betalen voor All season banden incl montage van Vredenstein of Continental. Best netjes lijkt mij. 2x wisselen per jaar kost al snel 100€ dus gauw terug verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ric0
Fredschh schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:38:
[...]

Wat was ook al weer de historie, en welke had je besteld?
Begin maart besteld, zou toen juni/juli zijn. Dat werd al snel augustus. Na zelf bellen, begin augustus, te horen gekregen dat die ik augustus pas gefabriceerd zou worden en november afgeleverd zou worden. Zelf gebeld in augustus of er al iets bekend eas qua VIN oid en toen te horen gekregen dat de losdatum nu op 3 december staat. Tot nu toe overigens nog niks gehoord....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McTipper
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 07-08 23:23
Ik heb sinds enkele maanden een Sportage PHEV met GT-PlusLine uitvoering. Een hele toffe auto en ben er zeer tevreden mee. Heb alleen twee kleine vragen wat betreft de multimediaverbindingen:

1. Hoe krijg ik Android Auto op fullscreen op het tweede scherm in het midden? Heb de meest recente software gedownload en de splitscreen-optie herhaaldelijk aan/uit gezet. Allemaal zonder enig effect.. echt jammer dat de volledige breedte van het scherm niet benut wordt.

2. Is het mogelijk om in Kia Connect de stoelverwarming + climate control op afstand in te stellen? Binnen de app lijkt dit mogelijk te moeten zijn, maar alle iconen zijn grijs en lijken niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
McTipper schreef op zondag 4 september 2022 @ 20:03:
Ik heb sinds enkele maanden een Sportage PHEV met GT-PlusLine uitvoering. Een hele toffe auto en ben er zeer tevreden mee. Heb alleen twee kleine vragen wat betreft de multimediaverbindingen:

1. Hoe krijg ik Android Auto op fullscreen op het tweede scherm in het midden? Heb de meest recente software gedownload en de splitscreen-optie herhaaldelijk aan/uit gezet. Allemaal zonder enig effect.. echt jammer dat de volledige breedte van het scherm niet benut wordt.

2. Is het mogelijk om in Kia Connect de stoelverwarming + climate control op afstand in te stellen? Binnen de app lijkt dit mogelijk te moeten zijn, maar alle iconen zijn grijs en lijken niet te werken.
Punt 1: als je bedoelt "fullscreen google maps" is het antwoord nee, dat kan niet. Tenzij je de "hack" toepast die ik al eens eerder heb gepost in dit topic. Echter boet je dan in op resolutie. Je hebt wel "fullscreen" met de laatste versie maar dan icm bijv spotify in de 1/3 2/3 verhouding (of omgedraaid naar wens).

Punt 2: zover ik weet niet, dat is volgens mij alleen voor de versies die volledig elektrisch zijn of plugin hybrid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredschh
Ric0 schreef op zondag 4 september 2022 @ 17:14:
[...]

Begin maart besteld, zou toen juni/juli zijn. Dat werd al snel augustus. Na zelf bellen, begin augustus, te horen gekregen dat die ik augustus pas gefabriceerd zou worden en november afgeleverd zou worden. Zelf gebeld in augustus of er al iets bekend eas qua VIN oid en toen te horen gekregen dat de losdatum nu op 3 december staat. Tot nu toe overigens nog niks gehoord....
Pff zuur, ik vind de communicatie erg slecht maar daar is al meer over gezegd.
Laten we hopen dat december wat meer definitief is voor je..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Afgelopen weekend de nieuwe Kia Niro HEV opgehaald en auto rijdt erg goed.

Wat mij gelijk opviel was dat mijn DynamicPlusLine met Harman Kardon audio systeem heeft.
Was in de veronderstelling dat ik de normale audio systeem had (en het probleem alleen afspeelde voor de EV versie).

Verkoper vertelde me dat de 1e productie wel de HK heeft en dit is aangepast vanwege onderdelen te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
ChiMan schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:29:
Afgelopen weekend de nieuwe Kia Niro HEV opgehaald en auto rijdt erg goed.

Wat mij gelijk opviel was dat mijn DynamicPlusLine met Harman Kardon audio systeem heeft.
Was in de veronderstelling dat ik de normale audio systeem had (en het probleem alleen afspeelde voor de EV versie).

Verkoper vertelde me dat de 1e productie wel de HK heeft en dit is aangepast vanwege onderdelen te kort.
Nice! Veel rijplezier. Heb je dan trouwens ook het head up display of is dat er dan weer niet bij? Dat zou toch in plaats van de HK komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
laredo schreef op maandag 5 september 2022 @ 13:07:
[...]

Nice! Veel rijplezier. Heb je dan trouwens ook het head up display of is dat er dan weer niet bij? Dat zou toch in plaats van de HK komen?
Thanks!

Nee ik heb geen HUD en ga het ook niet missen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• original4u
  • Laatst online: 15-09 12:18
ChiMan schreef op maandag 5 september 2022 @ 13:32:
[...]

Thanks!

Nee ik heb geen HUD en ga het ook niet missen :)
Waar staat die afkorting HK ook alweer voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sgouman
original4u schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:43:
[...]

Waar staat die afkorting HK ook alweer voor?
Harman Kardon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X21r
  • Laatst online: 09:32
Hier ook geduldig wachten.
Wachten. en wachten.

De dag voor 18feb 2022 de E-Soul Excutive besteld.
Op 18 feb prijs kreeg je prijs verhoging en nieuwe facelift.
Belt de autodealer vandaag of ik de nieuwe geface lifte nieuw versie wil.Fabrikant is al bezig met de nieuwe uitvoeringen. tegen dezelfde prijs.
Nieuwe versie word niet meer gemaakt met de optie " warmte pomp" ..schijnt te weinig toegevoegde waarde te hebben.( alleen " nuttig" bij snel laden) Climate control systeem zit er wel in natuurlijk.

Nieuwe verwachting dec. dit jaar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@X21r Dus je krijgt de "nieuwe" versie met minder opties voor dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X21r
jongetje schreef op maandag 5 september 2022 @ 19:26:
@X21r Dus je krijgt de "nieuwe" versie met minder opties voor dezelfde prijs.
Neen ..alleen de "warmtepomp" functie( a 995€ bij betalen... ) zit er HELEMAAL niet meer op.
( ben ik niet echt treurig om)
De rest blijft hetzelfde...
Ik heb dus 2x geen prijsverhogen gekregen. lol. (die 995 gaat er ook nog af.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Dan betaal je dus niet dezelfde prijs maar gaat de prijs van de warmtepomp er dus af...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• squaddie
Volgens mij zit die dealer je onzin te verkopen. Het voordeel van een warmtepomp is dat je minder energie nodig hebt om je elektrische auto te verwarmen dan verwarmen met een regulier verwarmingselement en dus meer energie kan gebruiken voor aandrijving van de auto ofwel meer afstand afleggen.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X21r
squaddie schreef op maandag 5 september 2022 @ 20:59:
Volgens mij zit die dealer je onzin te verkopen. Het voordeel van een warmtepomp is dat je minder energie nodig hebt om je elektrische auto te verwarmen dan verwarmen met een regulier verwarmingselement en dus meer energie kan gebruiken voor aandrijving van de auto ofwel meer afstand afleggen.
Daar heb ook sterk aan getwijfeld.. de verkoper...

Maar als er geen warmtepomp in zit.....
En je kan je toch je climate controle gebruiken om te koelen.... dan moet er al een "warmtepomp" in je klimaat controle unit zitten .(en niet een automatische raam open zetter ;-)

De optie "warmtepomp " is dus wat anders..en word .... tot zo ver ik kan vinden gebruikt om accu op temperatuur te krijgen in voorbereiding op snel laden .

En inderdaad de prijs van de optie " warmtepomp" gaat er van af.

[ Voor 3% gewijzigd door X21r op 06-09-2022 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online
X21r schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 01:45:
[...]

Daar heb ook sterk aan getwijfeld.. de verkoper...

Maar als er geen warmtepomp in zit.....
En je kan je toch je climate controle gebruiken om te koelen.... dan moet er al een "warmtepomp" in je klimaat controle unit zitten .(en niet een automatische raam open zetter ;-)

De optie "warmtepomp " is dus wat anders..en word .... tot zo ver ik kan vinden gebruikt om accu op temperatuur te krijgen in voorbereiding op snel laden .

En inderdaad de prijs van de optie " warmtepomp" gaat er van af.
Nee, @squaddie heeft gelijk: een warmtepomp maakt gebruik van onder andere restwarmte van de accu en is inderdaad bedoeld om het rijbereik te vergroten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Kreeg ze voor 400 euro extra (17" Michelin Cross Climate 2) ipv de standaard banden.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laredo
matthijst schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 08:41:
[...]

Kreeg ze voor 400 euro extra (17" Michelin Cross Climate 2) ipv de standaard banden.
Ja, dat aanbod heb ik ook gehad. Geaccepteerd. Nog even kijken welk merk er uiteindelijk onderzit maar vond 400 euro een no-brainer. Was normaal al 100 euro per jaar kwijt aan banden wisselen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-09 20:22
Hoi allen,

Afgelopen week de Kia Niro EV DynamicPlusLine besteld. Vond de executive line het geld niet waard, want enige wat ik daarin interessant vind is de Harman Kardon speakers, daar ga ik geen 5K voor betalen.

Tot nu toe levertijd onbekend, maar ik ben blij als ik hem lente 2023 heb...

Het grote wachten is begonnen :)

Iemand anders die de Niro EV al heeft ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Bert2000 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 10:20:
Hoi allen,

Afgelopen week de Kia Niro EV DynamicPlusLine besteld. Vond de executive line het geld niet waard, want enige wat ik daarin interessant vind is de Harman Kardon speakers, daar ga ik geen 5K voor betalen.

Tot nu toe levertijd onbekend, maar ik ben blij als ik hem lente 2023 heb...

Het grote wachten is begonnen :)

Iemand anders die de Niro EV al heeft ontvangen?
Inderdaad, 5k extra voor HK audio systeem en Op afstand bedienbare slimme
parkeerassistentie is het niet waard.

Er is een aparte groep op Niro EV groep hier op Tweakers waar je meer informatie kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X21r
bnwgraaf schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 07:28:
[...]

Nee, @squaddie heeft gelijk: een warmtepomp maakt gebruik van onder andere restwarmte van de accu en is inderdaad bedoeld om het rijbereik te vergroten.
@squaddie
Ik zit zelf in de warmtepompen..
Dat hij positieve effecten heeft op het rijbereik is te verwachten.

Dus wat is de optie " warmtepomp" .
?
Want koelen .. doe je met een pomp die warmte verplaats...een warmte pomp.

Zit er dan nog een extra warmte pomp unit in om te verwarmen ???? ipv electrisch element.

Nu blijkt de optie " warmtepomp" een dure omkeerklep te zijn...
Een warmtepomp kan je laten koelen of verwarmen door de in en uitgang om te draaien...de warmte word dan de andere kant op gepompt dmv een omkeerklep.

Deze functie verwarmen met warmte pomp schijnt alleen efficent de lucht te verwarmen.. de stoel en stuurwiel gaan nog steeds met niet efficiënte weerstand verwarming.

En word in sommige landen niet aangeboden als optie.
Zo ook hier in Nederland bij de nieuwe E-Soul MY23.. ( ik heb de optie nog niet gevonden in de nieuwe prijs lijsten).

De term "warmtepomp" in de auto wereld en de term airco, moet je dus zo lezen...

-Airco is warmtepomp die maar een kant op werkt..( kunnen koelen)

-Warmtepomp is een warmtepomp met keerklep zo dat je de uitgang en ingang kan omdraaien, zodat je dus kan koelen en verwarmen nadat je de omkeerklep omzet.

Hier onder nog een mooie foto..met en zonder omkeerklep
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AvLKBK14SYnvU0l2kj6qklQ3AnQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N84KgotMy8KF6aYiPNu6OVy3.jpg?f=fotoalbum_large
Komt uit https://www.kiaclub.nl/topic/24931-verwarming-type/#comments

En hier onder een omkeerklep gebruik bij " normale warmtepompen" en is 10x kleiner. 😁Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6CX1L_iSHjPtalJZWy3dUaT3fQk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6sQocgeS89Klg3wxK2MntHnf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jh.top
  • Laatst online: 05-07-2023
Hoi allemaal,

Sinds eind april ben ik ook een van de vele wachtenden op een Kia Ceed SW.
Ik heb de volgende uitvoering besteld:
Dynamic Plusline 1.6 TGDI DCT7 in de kleur Dark Penta Metal.

Het moment van aflevering werd toen al meteen op week 47 gezet.

Vorige week heb ik nog contact gehad met het leasebedrijf. Ze gaven aan dat de auto nog niet gebouwd was maar dat de verwachte binnenkomst nog steeds op 29 oktober staat.
Ik houd nog even hoop maar niet teveel gezien alle andere verhalen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ric0
Jh.top schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 11:54:
Hoi allemaal,

Sinds eind april ben ik ook een van de vele wachtenden op een Kia Ceed SW.
Ik heb de volgende uitvoering besteld:
Dynamic Plusline 1.6 TGDI DCT7 in de kleur Dark Penta Metal.

Het moment van aflevering werd toen al meteen op week 47 gezet.

Vorige week heb ik nog contact gehad met het leasebedrijf. Ze gaven aan dat de auto nog niet gebouwd was maar dat de verwachte binnenkomst nog steeds op 29 oktober staat.
Ik houd nog even hoop maar niet teveel gezien alle andere verhalen hier.
Ik wil je inderdaad niet gek maken, maar denk niet dat het het 29 oktober gaat worden. Ik heb dezelfde (alleen andere kleur) besteld, eind maart. En zoals gezegd; ik wacht nog steeds op een VIN-nummer. Laatste wat ik te horen kreeg was verwachte losdatum 3 december....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• doorre
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21-12-2022
Hallo allemaal,

Vandaag is eindelijk mijn nieuwe lease-auto geleverd:) Ik werk voor een Duitse Holding, vandaar de witte platen. Moet dus nog naar de RDW en geduld hebben voordat ik er ook daadwerkelijk mee mag rijden.

Het betreft een Kia Ceed SW 1.5 T-GDI DCT7 metallic Yukagrau.
Model is, muv zonwerende ramen, gelijk aan de Dyncamic plusline in Nederland.
Auto is begin januari besteld en eind augustus bij de dealer in Duitsland geleverd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qVgDZqVi2bqkLLtvVZDjZOqo79k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g0dphhMsAgIfPcdxpR4Nm9UG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NLOJAIWn1L7lhFXRAdCrfzXR2vw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8qvFm0Xv9JxbNVNeVp2FPI6Z.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nDxZmCuuM18360AVTRX9pRySmIs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/57vuHEmturwUtS5qEGfE5wqB.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:35
@doorre Moet toch zeggen dat hij wat strakker is dan mijn My2020 model. Nette bak!

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
@X21r Dat een warmtepomp kan koelen of verwarmen of beide is geen nieuws voor mij, maar dat is ook niet relevant. Waar het om draait dat als je niet de optie "warmtepomp" hebt je de reeds aanwezige warmtepomp dus niet kan inzetten voor efficientere vorm van interieurverwarming en dus aangewezen bent op een minder efficiente verwarmingelement.

Aangezien autos niet of nauwelijks geisoleerd zijn verliezen ze enorm veel warmte en moet je ook warmte blijven toevoegen om interieur op gewenste temperatuur te houden. Bij de meeste autos met een verbrandingsmotor is dat geen probleem aangezien warmte een nutteloos restproduct is en voldoende warmte produceren, wat een verschil is met electrische autos die nauwelijks warmte als restproduct produceren en dus de energievoorraad moeten aanspreken voor verwarming en dus invloed op het bereik van de auto als verwarming gewenst is.

Dat stuur- en stoelverwarming met een verwarmingselement wordt gedaan is om drie redenen, simpel, het voegt weinig gewicht toe aan de auto ten opzichte van andere oplossingen en je hebt weinig energie nodig om het gewenste effect te bereiken. Als ik goed herinner gebruikt een stoelverwarming op de hoogste stand circa 100w per stoel, geen idee wat stuurverwarming doet, maar dat zal vermoedelijk rond de 10w zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilvaro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:47
Ik meld me hier ook maar 's, ben al poosje meelezende :)

Wij hebben zakelijk 5 nieuwe Kia's besteld medio Feb'22, te weten;

1x Kia Ceed Hatch 1.5T DCT7 GT-Line met open dak
1x Kia ProCeed 1.5T DCT7 GT-Line zonder open dak
2x Kia ProCeed 1.5T DCT7 GT-Line met open dak (1 hiervan is van mij)
1x Kia ProCeed 1.0T Manual GT-Line met open dak

Na bestelling waren de hatch en 1.0 vrij snel bij de dealer, de rest laat nog op zich wachten, probleem toen (zei Kia) was dat de DCT chips niet te leveren waren oid.

Nu begon de dealer laatst toch ietwat haast te krijgen denk ik, want per 1 September j.l. rijden 2 van mijn collega's namelijk in de Hatch en 1.0 auto's, en wij maar wachten haha.

Tot die tijd rijdt ik nog wel prima in mijn Kia Ceed SW 1.0T Manual GT-Line met open dak van 2018, maar ietwat jaloers ben ik wel :+

What seems to be the officer, problem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredschh
Xilvaro schreef op woensdag 7 september 2022 @ 13:10:
Ik meld me hier ook maar 's, ben al poosje meelezende :)

Wij hebben zakelijk 5 nieuwe Kia's besteld medio Feb'22, te weten;

1x Kia Ceed Hatch 1.5T DCT7 GT-Line met open dak
1x Kia ProCeed 1.5T DCT7 GT-Line zonder open dak
2x Kia ProCeed 1.5T DCT7 GT-Line met open dak (1 hiervan is van mij)
1x Kia ProCeed 1.0T Manual GT-Line met open dak

Na bestelling waren de hatch en 1.0 vrij snel bij de dealer, de rest laat nog op zich wachten, probleem toen (zei Kia) was dat de DCT chips niet te leveren waren oid.

Nu begon de dealer laatst toch ietwat haast te krijgen denk ik, want per 1 September j.l. rijden 2 van mijn collega's namelijk in de Hatch en 1.0 auto's, en wij maar wachten haha.

Tot die tijd rijdt ik nog wel prima in mijn Kia Ceed SW 1.0T Manual GT-Line met open dak van 2018, maar ietwat jaloers ben ik wel :+
Wat heb je door gekregen vanuit de dealer of LM mbt levering?

• Xilvaro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:47
Fredschh schreef op woensdag 7 september 2022 @ 13:46:
[...]

Wat heb je door gekregen vanuit de dealer of LM mbt levering?
Vooralsnog niets, mijn datum wordt iedere keer doorgeschoven, de dealer kan er ook niets van zeggen helaas.
Huidige datum staat op eind September als ik me niet vergis, maar die wordt weer opgeschoven vermoed ik. Lease loopt via Kia Lease zelf.

Laatste update van Juli 2022 stond dit:

Origineel geplande leverweek : 13 - 2022
Nieuwe leverweek : 39 - 2022

8)7

What seems to be the officer, problem?

• Fredschh
Xilvaro schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:44:
[...]

Vooralsnog niets, mijn datum wordt iedere keer doorgeschoven, de dealer kan er ook niets van zeggen helaas.
Huidige datum staat op eind September als ik me niet vergis, maar die wordt weer opgeschoven vermoed ik. Lease loopt via Kia Lease zelf.

Laatste update van Juli 2022 stond dit:

Origineel geplande leverweek : 13 - 2022
Nieuwe leverweek : 39 - 2022

8)7
Helder, had gehoopt op een positief berichtje een keer, maar helaas haha :)
Iedereen zit nog in het zelfde schuitje..

• Quad

Quad

Doof

Ik heb bericht gekregen dat de leverdatum tenminste 3 januari wordt. Daarom maar gevraagd wat de netto extra kosten gaan worden, want zowel de brutoprijs als de bpm gaan omhoog per januari.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Laatst online: 23:50

FaceDown

Storende factor.

Weet iemand of de dakdragers voor de Sportage ook geschikt (of hetzelfde) zijn voor de Sorento? Of wellicht kent iemand andere merken / types die ook compatible zijn? De nieuwe Sorento heeft een dichte dakrail.

Reden: Ik wil een setje dragers op marktplaats scoren, in plaats van naar de Thule configurator te gaan en 300 euro af te moeten tikken.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredschh
Fredschh schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:48:
[...]

Helder, had gehoopt op een positief berichtje een keer, maar helaas haha :)
Iedereen zit nog in het zelfde schuitje..
Hier goed nieuws, oktober wordt hij geleverd, staat op dit moment in de haven van R'dam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jh.top
Fredschh schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:45:
[...]

Hier goed nieuws, oktober wordt hij geleverd, staat op dit moment in de haven van R'dam
Fantastisch nieuws, welke auto heb je ook alweer besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredschh
Jh.top schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:58:
[...]

Fantastisch nieuws, welke auto heb je ook alweer besteld?
Proceed Plusline 1.5 automaat
Zag dat de dealer de bestelling 3-2-22 heeft ontvangen vanuit LM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Goed nieuws, Kia gaat samen werken met TomTom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jh.top
Fredschh schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 10:03:
[...]

Proceed Plusline 1.5 automaat
Zag dat de dealer de bestelling 3-2-22 heeft ontvangen vanuit LM.
Gaaf! Ik ben benieuwd naar de foto's! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:58

Arno

PF5A

ChiMan schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 10:13:
Goed nieuws, Kia gaat samen werken met TomTom
Beter dan de ingebouwde navi, zolang je nog maar via CP/AA een eigen navigatie kunt gebruiken :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:47
Arno schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:38:
[...]
Beter dan de ingebouwde navi, zolang je nog maar via CP/AA een eigen navigatie kunt gebruiken :)
Ik ben eigenlijk best tevreden met mijn ingebouwde navigatie, heeft me nog nooit de verkeerde kant uit gestuurd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Oh het zal niet slecht zijn, maar kaartupdates (in mijn Ceed MY19) zijn al hopeloos verouderd voordat de kaart teruggestopt wordt in de auto :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-09 21:42
Ik vind dat wel meevallen hoor. Mijn Niro uit 2017 heeft best frequent updates en ook vrij recente kaarten. Ik zie niet dat het bij Garmin veel beter is (gebruik ik op de motor). Wel lult de navigatie teveel, maar dat doet Tomtom ook. Daar is Garmin veel beter in.

Ik zet het geluid nu eigenlijk altijd helemaal uit.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danny1909
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 22:56
Arno schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:56:
Oh het zal niet slecht zijn, maar kaartupdates (in mijn Ceed MY19) zijn al hopeloos verouderd voordat de kaart teruggestopt wordt in de auto :)
deze kan je toch ook zelf updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Sinds de laatste update gebruik ik Android Auto naar tevredenheid. Google maps werkt vele malen beter en accurater (met file info ed) dan de ingebouwde navigatie. Daarnaast heb je uiteraard ook nog keuze voor andere navigatie apps zoals Waze voor velen ook over te spreken zijn.

• Arno

Arno

PF5A

danny1909 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 16:01:
[...]

deze kan je toch ook zelf updaten?
Jazeker, maar dan nog is de info erg verouderd :)

Jeremy Clarkson

• sjufke
  • Registratie: September 2009
Vandaag een witte Sportage GT-line besteld. Dealer vertelde dat hij midden december in NL is en januari uitleveren. Lijkt me nogal voorbarig 8)7

PSN: bollsie

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

sjufke schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:41:
Vandaag een witte Sportage GT-line besteld. Dealer vertelde dat hij midden december in NL is en januari uitleveren. Lijkt me nogal voorbarig 8)7
Mijn dealer vertelde in november dat de levertijd 4 maanden zou zijn voor de Sorento. Vrijdag komt hij, na krap 10 maanden.

Groetjes, FaceDown.

• sjufke
  • Registratie: September 2009
FaceDown schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:43:
[...]

Mijn dealer vertelde in november dat de levertijd 4 maanden zou zijn voor de Sorento. Vrijdag komt hij, na krap 10 maanden.
Ja, zoiets verwacht ik ook. Snap ook niet zo goed waarom ze hier niet gewoon eerlijk over communiceren.

Wij zijn eerder bij Volvo (xc40) en VW (toureg) geweest en daar hadden ze het over een levertijd van minimaal 1jr, volledig elektrisch zelfs 18mnd.

PSN: bollsie

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

sjufke schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:29:
[...]

Ja, zoiets verwacht ik ook. Snap ook niet zo goed waarom ze hier niet gewoon eerlijk over communiceren.
Nou dat lijkt me duidelijk: om orders binnen te hengelen. Maar het is wel pure misleiding natuurlijk.

Groetjes, FaceDown.

• ChiMan
Hoe is jullie ervaring met de Kia Connect app?

Wat is de toegevoegde waarde om de app te gebruiken om mijn smartphone?
Heb sinds kort de nieuwe Kia Niro HEV.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KilljoyNL
Als dit hetzelfde is als de UVO app, dan ben ik wel happy, vergeet wel eens de auto op slot te doen, app geeft dit snel aan en ik kan dan op afstand de deuren sluiten.
Daarnaast, als mijn vriendin de auto heeft, kan ik kijken waar de auto is, zodat ik goed in kan plannen wanneer ik het eten klaar moet maken zodat ze direct aan kan schuiven als ze thuis komt :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• laredo
Ik deel toch even graag drie foto’s van mijn nieuwe Niro hev 🤩. Hij is echt fantastisch. 22 augustus besteld, 15 september opgehaald (dealervoorraad - geen keus qua kleur maar zocht steel grey). Wat een verschil met mijn qashqai (2017) hiervoor. Alleen al qua display/dashboard maar natuurlijk ook de automaat! Aanrader!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gPtU19QbRVgfo8Nvr6Oi894vKog=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ShZNApUDjnAiKfzsHqHTjx7w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9k0IHKHsJag4Xu20Du_55kbEJAE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L3atE9OQNZ14ShuBmBoCQU2a.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8lF3hXudrtzDYeJ6MI-pHY1CUxg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1lzUZXhlWRhqxvXud378dsbe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door laredo op 18-09-2022 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiMan
laredo schreef op zondag 18 september 2022 @ 09:34:
Ik deel toch even graag drie foto’s van mijn nieuwe Niro hev 🤩. Hij is echt fantastisch. 22 augustus besteld, 15 september opgehaald (dealervoorraad - geen keus qua kleur maar zocht steel grey). Wat een verschil met mijn qashqai (2017) hiervoor. Alleen al qua display/dashboard maar natuurlijk ook de automaat! Aanrader!!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Voor degene met de nieuwe Niro, ik heb deze bij Amazon besteld.
Opbergvak is erg diep en zo'n bakje is erg handig.

[ Voor 4% gewijzigd door ChiMan op 18-09-2022 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
@laredo Ben persoonlijk niet zo van grijs, maar niettemin staat het de Niro uitstekend.

Blijf het multimedia systeem een enorm minpunt vinden en dan doel ik primair op kleur gebruik. Waarom ze die paarse kleur blijven gebruiken terwijl dat voor de rest nergens terugkomt in het interieur is mij een raadsel. Het geeft mij de impressie dat het een aftermarket set betreft ipv OEM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KilljoyNL
laredo schreef op zondag 18 september 2022 @ 09:34:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi ding hoor en wat ik mooi vind is het mooie geintegreerde touchscreen, veel autos hebben een grote tablet zo los er op geplempt, dit is een heel stuk mooier.
Vele veilige kilometers toegewenst :)
Pagina: 1 ... 38 ... 73 Laatste