Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Heb je het knopje al wel gevonden om de stoel stevig/zachter te maken?Atlas schreef op woensdag 16 september 2020 @ 14:21:
Ik ben ook nog niet 100% tevreden over mijn ProCeed, vooral vanwege het rijgeluid, stoelen die ik maar niet 100% lekker krijg (met pijn in onderrug tot gevolg....) en nog steeds die enorm irritante echo in de carkit(ja zelfrs na een software update).
Was de 1e keer Kia, maar misschien ook de laatste keer.
...met de E10 die nog in de brandstofleiding zat?Arno schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:41:
Oh, en voor het eerst met normaal rijden met piepende bandjes opgetrokken na het tanken
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Je bedoeld om dat ding in je onderrug op te pompen of leeg te laten lopen?DRaakje schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:03:
[...]
Heb je het knopje al wel gevonden om de stoel stevig/zachter te maken?
Ja daar zit ik ook mee te spelen maar brengt nog niet wat ik hoopte...
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Mm ja vind de look belangrijker dan dat men kan zien dat het een GT is. Merken ze gauw genoeg als ik t pedaal plat trapcorneedebruin schreef op donderdag 17 september 2020 @ 08:25:
Vind het wel erg sportief ogen dat rood zo je ziet wel meteen dat het een GT is.
Ja dat is heel anders qua pk's leuker rijden vooral. Heb nog een motor staan voor het "snelle" werk maar sinds die kleine er is ben ik vooral voorzichtiger geworden
In die vakjes liggen nu allemaal kabels (iter) en heb een gereedschap koffer staan met anti slip matje eronder echt ideaal zo vergeleken met de C klasse qua ruimte. Mensen vinden de auto ook zelfs mooier maar dat is natuurlijk een mening.
Een vraagje nog hebben jullie ook zoveel problemen met die draadloze oplader ? hij pakt hem 9 van de 10 keer niet en met 2 iphones en een android toestel getest.
Als ik hem in het menu uit zet en dan weer aan zet doet hij het heel even. Zal de garage wel bellen anders..
Tevens de update gedaan en dat is wel echte een verbetering qua looks.
Motor altijd rapper he, mijn broertje heeft een honda sport en die hou ik al niet eens bij haha. Begrijp dat heel goed dat je met een kleine erbij voorzichtiger bent, het is een hele verantwoordelijkheid tenslotte.
Heb ineens na de ceed jd ook veel meer ruimte voor dezelfde spullen, kan er bijna 2x in zo beetje.
Geen last met de QI oplader, doet gewoon snel laden met mijn Samsung note 10 en s20, iphone van collega ook. Moet wel op accessore stand staan. Gebruik mijn note met dat kia appje dat de wifi hotspot automatisch opstart en flitsmeister zodra Bluetooth verbinden word terwijl ie draadloos ligt op te laden in t vakje. Auto geeft melding als je motor uitzet en uitstapt dat je t ding niet moet vergeten ook.
If something sucks make it better...
Yup, mapping onder de sportknop . Heb bij de garage geregeld dat als ik garantie moet claimen eventueel, dan moet ik em terugzetten en hun hebben niks gezien dan. Mijn ceed jd 1.6 heeft n piggyback en dat is lastiger, je kan em uitzetten maar het ding blijft zichtbaar ook in de boordcomputer. Heb de jd 160k km behoorlijk afgetrapt en E5 super 102 helft vd tijd gereden en rest E5 98. Enige wat mis was was de katalysator 1 bank vd 4 verrot. Dat was mijn eigen schuld, koud wegrijde en gas plat continu . Zeer slecht voor motor en meer voor de kat, maar na uitgebreide controle van 9u lang konden ze niks vinden wat buiten het normale slijtage patroon viel. Zit gewoon binnen fabriekspec motor die ook nog steeds n lichte reserve houd. De GT DCT kan 350nm verdragen, dus dat kan ie aan. Heb t wel eerst grondig uitgezocht voordat ik er aan begon. Fatsoenlijke tuner werkt ook gewoon samen met de fabriek en houd zich aan de gestelde max zodat onderdelen niet kapot gaan. Niet zoals in tjechie die gast die er 248pk 352nm uit gehaald heeft, dat gaat niet lang goed.renzo4000 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 08:48:
@JoJo_nl 248pk? Heb je hem latten chippen? Ben je niet bang bang voor je garantie? Want die vervalt direct bij Kia is je dit laat aanpassen namelijk. Ik ben het met je eens dat die rode accenten, ik vind de zilverkleurige hem ook veel beter staan
De accenten had ik hele discussie op werk over, de meerderheid vind rode streep mooier. Ik wil zowiezo de raamlijsten+haaievin zwart wrappen, spuiten was geen goed idee zei mijn zwager die al 32 jaar autospuiter is. Jammer had t bijna gratis geweest
Ik ga nog ff denken over die rode streep.
Dacht t wel, heb niet verder gekeken nog.Renegade666 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:37:
[...]
Bij mij het zelfde, eerste keer Kia, maar sowieso ook de laatste keer..
Is die update via Mega (link van wat post terug) nog steeds de laatste?
Die update site van Kia werkt nog steeds niet..
Moet volgende week weer an die arbeit, zou het Echo issue graag ook even willen oplossen.
https://www.kiaownersclub...p-software-updates.56609/
Dit waren laatste bij mijn weten.
Als je denkt aan chippen, je hebt een 1.0 of 1.4 doe eco-tuning via de ECU bij een fatsoenlijk bedrijf, daar loopt ie beter , zuiniger en vlotter mee zonder echt meer vermogen te hebben of koop een GT. Het onderstel vd 'gewone' versie is ook niet heel geschikt voor de +- 40pk extra al kan het wel verdragen is het lastiger snel mee te rijden.
Je hebt een GT dan kun je eco of aangepaste snelle mapping onder sportknop of beide doen. Bij de aangepaste mapping > je moet (moet ja) geventileerde schijven en fatsoenlijke blokken er onder zetten en het liefst wat zachtere compound banden als bv de sportmaxx TT. Bosch is goed en goedkoop, brembo wat duurder voor de remmen. Neem het liefst die met acoustisch slijtage signaal.
Omdat je toch sneller wil rijden, logischerwijs anders zou je em niet opvoeren, ga je automatisch ook meer en harder remmen. Aan te raden is een grotere laadluchtkoeler (koelblok voor de lucht richting de turbo) en/of cold-intake filter (laatste is er nog niet.)
Filter: K&N filter past goed en is zeer degelijk als je deze goed schoon houd en goed in-olied. FRAM ook heel degelijk. SK-import intake kits. Pipercross beste maar vergt wat kunde en wil soms niet helemaal goed afsealen.
Denk er dus goed over na of je dit wel echt wil en besef dat kia moeilijk gaat doen over de garantie. Het is zeer waarschijnlijk dat de drivetrain er niks van oploopt maar je kunt natuurlijk net die ene zijn die pech heeft. Er waren al enkele berichten over de DCT bak , maar dit zal bij de 10k km gelopen te hebben zich wel manifesteren dan. Advies is dan ook niet gelijk aan tuning te beginnen maar eerst n 15k km te rijden, zodat je auto zijn eerste beurt heeft gehad en alle mankementen die je eventueel zou kunnen krijgen wel boven water zijn gekomen. Risico is er natuurlijk altijd , maar dat is niet veel meer dan dat het standaard al heeft. Grootste struikelblok is dan ook de garantie en niet zozeer de auto zelf die kapot zou kunnen gaan. Onder de fabrieksmarge limiet is er vrijwel net zoveel kans op iets wat mis gaat dan als ie ongechipt is. Bij kia zul je dat weinig zien daarom geven ze ook 7 jaar garantie. Je moet de auto natuurlijk wel goed onderhouden. Bij chippen voor meer pk ook het oliepijl goed in de gaten houden. Het is gelukkig geen audi waar je wekelijks de olie moet bijvullen maar toch better safe then sorry.
Uit een review van de Ceed:renzo4000 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 14:43:
Wat betreft rijdgeluid ben ik het mee eens, dit kan echt beter. Het is echter (voor mij) nog net binnen de acceptabele grenzen. Het scheelt wel dat we in in Nederland betrekkelijk goede (snel)wegen hebben. In België is dit een heel ander verhaal, maar geloof me dan heb je er ook last van in een Mercedes S-klasse.
Slechts op één punt moest Kia een compromis maken. De Ceed is voorzien van banden die zeer veel grip bieden. Dit heeft echter tot gevolg dat de bandengeluiden nadrukkelijk aanwezig zijn (extra isolatie zou de auto te zwaar en te duur maken). https://www.autozine.nl/kia/ceed/autotest
Voor de kia: tapijtjes en verhuisdeken in de achterbak over de wielkasten doet wonderen.
De dunlop sportmaxx TT doet t toch beter qua grip en stilte, alleen spijtig dat ze maar 17k km mee gaan. Michelin supremacy 3 doet het iets minder qua grip maar gaan wel 70k km mee voor dezelfde prijs. Rond de 120€ per band, runflat uiteraard.
Ik ga dr vanuit dat ze er goed over nagedacht hebben bij kia. De kumho die ze eerst hadden zijn ronduit waardeloos, hebben ze daarna na veel gezeik veruild voor de hankook iets minder waardeloos. De michelin pilot sport 3 zijn goede banden , beter zijn de primacy 4 welke ik na de huidige er onder ga zetten. Crossclimate of 4 seizoenen banden of winterbanden is tenzij je in de wintermaanden in Duitsland gaat rijden zeer overbodig. Ik rij daar 2 maandelijks en heb continu zomerbanden er onder . De laatste 20 jaar en nooit gezeur over gehad op n enkele waarschuwing na. Ga je op wintersport, neem winterbanden anders gewoon niet. Het heeft totaal geen meerwaarde en is ook niet veiliger zolang het niet onder 0 vriest. In Nederland word gestrooid met koud weer, dat houd in dat je winterbanden wegglijden terwijl je met zomerbanden nog gewoon vrij goed grip hebt (A of B klasse voor regen). Iedereen moet het natuurlijk voor zichzelf weten, maar ik raad winterbanden en 4 season banden in dit land ten zeerste af. Zonde van je geld.
[ Voor 3% gewijzigd door JoJo_nl op 20-09-2020 00:11 ]
[ Voor 86% gewijzigd door JoJo_nl op 20-09-2020 00:12 ]
Qua kosten valt het allemaal wel mee aangezien je effectief niet heel veel meer slijt. Zeker als je de banden zelf opslaat en verwisseld is het zeker niet veel duurder. Persoonlijk heb ik toch al een paar situaties meegemaakt waarbij mijn winterbanden een ongeluk hebben voorkomen.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ben inderdaad wel aan het overwegen om mijn Primacy's (niet-standaard voor een Ceed, right?) te vervangen met wat stillers volgende keer in een poging het geluid wat te drukken. Hoeveel het zal schelen, is dan nog maar de vraag...
Als het van je werkgever moet heb je weinig keuze, dit zal dan vanuit de leasemaatschappij moeten gezien je werkgever niks met die auto van doen heeft behalve er voor te betalen en het contract verzorgen.
Die winterbanden zijn misschien een week nodig in Nederland maar de meesten blijven er mee rond rijden tot de garage tijd voor je heeft, vaak veel te lang. Ze hebben bewezen een langere remweg als het niet koud genoeg is . Dacht rond de 5 graden, wat dan ook verplicht gesteld word in Duitsland.
Dus ja in die 2 a 3 maanden dat je met winterbanden rijd zijn daar zowiezo 1,5 a 2,5 maand van dat het warmer is. En die ene week dat het echt koud is zijn ze handig. Een goede reden om het af te raden dus. Als ze je hebben behoed voor n paar situaties voor n ongeval dan betekent dat gewoon heel simpel dat je niet voldoende afstand hebt gehouden en de rijstijl niet aangepast hebt naar de omstandigheden. Ik heb in volle sneeuw gereden op n rotonde en dan nog hebben de primacy redelijk grip. Dezelfde rotonde waar achter mij een volvo v40 met winterbanden uit de bocht vloog omdat ie dacht dat met winterbanden dat wel ging op normale snelheid en ik de arme man moest helpen om uit zijn auto te komen en kalmeren.
Primacy zijn geen standaard voor de jd ceed, die van 2012 dus voor de volledigheid. De cd proceed zit pilot sport onder. Gezien beide hetzelfde onderstel hebben als de jd ceed is de primacy 3 band samen met de sportmaxx tt de beste keuze. Niet alleen omdat ik dat vind na 8 jaar ceed gereden te hebben maar diverze gerenommeerde testen komen tot dezelfde conclusie. De sportmax TT zijn stiller en hebben beter grip, maar omdat deze zachte compound hebben slijten ze veel sneller. Knakenbanden hoef je niet eens te proberen die zijn per definitie niet stil. Ik wil gewoon met 130 door n 60km/u bocht gaan en dat gaat prima met de TT , met de primacy 115 a 120 licht piepend zo beetje maar ze gaan dan wel 2x zolang mee. Wijselijk houd ik het dan maar op de primacy voor de levensduur vooral. 562€ voor n bandenwissel zijn dure grappen om dat elke 18k km te doen. Mijn broertje is voor zijn auto om maar wat te noemen net zoveel kwijt voor 4 als ik voor 1 band.
Ding om op te letten is bij het ceed onderstel dat ze snel gaan cuppen dus om dit zoveel als mogelijk te voorkomen is het aan te raden om ze op minimaal 2,6 bar te houden aan de achterkant. Ook dit cuppen maakt meer herrie.
P.s. als je de ADAC test kijkt hier https://www.auto-motor-un...est-2020-golf-klasse-suv/ dan komen voor de R18 de pilot sport 4 als beste er uit. Dus ja kia heeft zijn bandenzaakjes nu wel degelijk op orde. Mag gezegd worden.
[ Voor 8% gewijzigd door JoJo_nl op 20-09-2020 22:47 ]
Qua bandenspanning ging ik ook uit van iets slechts. Maar heb er verder geen last van gehad en moest ook niets aanpassen.Erazzzer schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:00:
Nog 2 nachtjes slapen, dan kan ik ook zeuren over slechte bandenspanning of een carkit die een echo heeft. Dan staat de Proceed voor de deur!
Echo was dan wel weer vervelend.
Veel plezier en veilige kilometers alvast!
[ Voor 5% gewijzigd door Nemean op 23-09-2020 15:01 ]
Bij de ene is de echo wel weg. BIj de andere is die nog steeds aanwezig. Bijzonder
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
[ Voor 24% gewijzigd door Mirved op 23-09-2020 16:47 ]
Als ik normaal op de snelweg rij dan krijg ik dat ding ongeveer elke 10 minuten wel te horen, ook al heb ik mijn handen aan het stuur

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Auto bevalt mij echt super tot nu toe , veel complimenten als mensen hem zien of er in gaan zitten maar er zijn ook wat kleine puntjes die ik al wel wist natuurlijk door dit forum.
Positief :
- Uiterlijk ook al is dit subjectief vind ik hem echt prachtig om te zien
- De uitrusting op GT plus line niveau is gewoon erg goed en compleet heb eigenlijk niks meer nodig.
- JBL geluid is voor mij meer dan genoeg en heeft met een kleine aanpassing lekker veel bas. Ik kwam van niks dus geloof ook wel dat er beter is.
-Michelin pilotsport 4 banden standaard erop.
- Lane assist etc. werkt goed beetje hinderlijk soms maar vraagt ook gewenning. Active cruise control is fijn om te hebben zeg echt gemist deze optie.
- elektrische achterklep is heel fijn met kinderen of in de IT als je veel moet vervoeren en je handen vol hebt met een server.
- panaroma dak ook erg fijn om te hebben veel licht binnen.
- De automaat zorgt eigenlijk voor een omgekeerd effect ik rij nu veel relaxter en minder hard dan ik hier voor deed. Maar ook bij stoplichtjes is hij snel weg en lijkt het inderdaad echt of er meer dan 140PK in zit zo snel hij door de verzetten gaat. Kom eigenlijk ook echt geen vermogen tekort tot nu toe.
Negatief :
- Het geluid van de banden is vrij aanwezig inderdaad onderschat dit niet.
- De vele geluidjes van over de lijn heen gaan , sleutel vergeten etc zijn erg vervelend.
- Ik pas er precies goed in met mijn 1,87M maar als je langer bent zou ik echt gaan passen want het scheelt niet veel of ik kom tegen het dak aan icm met het panorama dak.
Stuur n licht tikje geven. Paar millimeter links of rechtsom. Idd vervelend, al die veiligheid dingen kan je hooguit voor n rit uitzetten en dan staan ze de volgende start weer aan.Atlas schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:21:
Is er een mogelijkheid om die triggerhappy "hou u handen aan het stuur" melding uit te zetten of te vertragen?
Als ik normaal op de snelweg rij dan krijg ik dat ding ongeveer elke 10 minuten wel te horen, ook al heb ik mijn handen aan het stuur
Voor de nieuwe (pro)ceed rijders : let op dat je niet te hard inrijd op iemand voor je. Zodra die waarschuwing komt van botsinggevaar, druk gelijk de rem lichtjes in op zijn minst. Als de auto zelf gaat remmen voor het gevaar gaat dat niet bepaald zachtzinnig. Heb al 2x keer gehad dat er op n paar cm na bijna iemand in de achterkant zat.
[ Voor 5% gewijzigd door JoJo_nl op 25-09-2020 22:01 ]
Nou, ik heb geen last van echo in de carkit, maar wel dat hij na 2 minuten de verbinding verbreektErazzzer schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:00:
Nog 2 nachtjes slapen, dan kan ik ook zeuren over slechte bandenspanning of een carkit die een echo heeft. Dan staat de Proceed voor de deur!
Iemand hier ervaring mee?
Ik rijd de laatste tijd niet zo heel zuinig met de Niro. Sportstand is lekker direct en snel.JoJo_nl schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 21:58:
Ik heb ook t idee dat ik wat rustiger aan rijd met de automaat, waarschijnlijk door dat het ding veel te snel optrekt en ik zo op de bumper vd voorganger zit. Met weinig gas gaat ie weer net te langzaam. Op normale stand mist ie onderin vooral net wat vermogen door zuinige afstelling ivm milieu eisen en uitstoot. Op sportstand met tuning klopt het allemaal wat beter en voelt natuurlijker aan.
In de Niro idem, als iemand voor je afslaat dan ziet hij het ook vaak als een object dat zorgt voor botsinggevaar met dito toeters, bellen en onnodige schrik tot gevolg, auto is al van de baan af namelijk..Voor de nieuwe (pro)ceed rijders : let op dat je niet te hard inrijd op iemand voor je. Zodra die waarschuwing komt van botsinggevaar, druk gelijk de rem lichtjes in op zijn minst. Als de auto zelf gaat remmen voor het gevaar gaat dat niet bepaald zachtzinnig. Heb al 2x keer gehad dat er op n paar cm na bijna iemand in de achterkant zat.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Onvoldoende afstand ben ik het niet helemaal mee eens. Ik hou redelijk wat afstand, zo'n 2 meter minder dan t automatisch systeem met 1 auto tussenmaat. Auto zit dan net over het hikpunt en als je dan gas los laat remt ie automatisch, fijne bijkomstigheid. Heb toch al n 3 of 4x meegemaakt dat de auto als ik met 150 aan kom rijden en er een auto vanachter een vrachtwagen komt met 70 dat het systeem dan al begint te piepen terwijl het met de grotere remschijven vd GT makkelijk nog n 15m kan doorgaan alvorens te hoeven remmen en dan niet eens zo extreem als het systeem doet met bijna blokkerende remmen die soms gaan glijden daardoor. Persoonlijk vind ik mijn eigen remmen dan ook een stuk veiliger. En dan heb ik het nog niet eens over de bijna achterop knallende achterligger die buiten zich dood schrikt ook het gevoel krijgt van wat bezield die gozer, doet ie t nou express of wat ??
Het gaat meestal op moment dat de auto al haast van de weg af is en ik op ACC zit.renzo4000 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 00:24:
Maar betekent in veel gevallen ook dat je niet voldoende afstand houdt. Jij weet toevallig dat iemand afslaat (want richtingaanwijzer staat aan en stuurt in) maar dat weet het radar systeem op dat moment nog niet. Maar genoeg gekkies op de weg die toch besluiten hun actie af te breken en niet af te slaan. Dan ben jij hoogstwaarschijnlijk te laat met je menselijke brein. Gevalletje better safe than sorry.
Na 2x dat te hebben gehad en er wil iemand voor mij afslaan tik ik 'm van de ACC en zet ik hem erop tot ik voorbij dat punt ben.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Sinds vandaag de trotse eigenaar van een Kia Niro Hybrid 2020 versie, mijn hemel wat zitten er veel opties op, een wereld van verschil met mijn oude 16 jaar oude Mazda2. Ik zal nog een lange tijd mij verbazen over wat die allemaal kan.
Maar hij rijdt heerlijk en zit geweldig.
Eerste stap: alle digitale zaken regelen, uvo app, android car, Bluetooth is al gekoppeld en oefenen met de stemherkenning.
Super fijne auto!
UVO ingesteld maar hier heb ik het probleem dat de live functies van Kia niet laden en dus ook, onder andere, de weersvoorspellingen niet op het scherm komen te staan.. Iemand hetzelfde probleem gehad?
Dan ga ik dat morgen eens proberen, bedankt!renzo4000 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 17:42:
Uvo schijnt wel eens vaker even offline te zijn. Zelf nooit last van gehad maar sinds covid rij ik heel weinig. In principe geeft ie na het starten of hij verbinding heeft gemaakt met de live services. Je kan anders ook even een cold reboot uitvoeren met de reset knop rechtsonder het scherm. Meeste problemen zijn dan wel opgelost.
Ik ben in de verleiding om nu nog naar buiten te gaanKristof505 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 20:50:
[...]
Dan ga ik dat morgen eens proberen, bedankt!
Edit: Yay de UVO app is gekoppeld, ik had niet door dat de code die hij nodig had het hele VIN ding was, dacht dat ie alleen cijfers nodig had, ik is newb
[ Voor 26% gewijzigd door KilljoyNL op 03-10-2020 23:13 ]
Kan zijn dat je de user-agrement nog niet heb akkoord gegeven, staat ergens in de settings van radio en ook in de app moet je verbinden. Anders even kcs@kia.nl mailen of ze hem willen activeren.
Heb mijn GT ook even 'vernieuwd ' van het weekend.
260PK 332Nm
De 1.4 T-GDI kun je ook opkrikken naar 180pk 310Nm trouwens. 100% Zonder garantie verlies, als je dit serieus wil doen pm me even, alleen als je daadwerkelijk wilt doen anders niet. Kost 750€ ongeveer.
[ Voor 24% gewijzigd door JoJo_nl op 04-10-2020 16:46 ]
LMAO die is mooiNemean schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:42:
Ik heb helaas een nieuw probleem in mijn Kia Proceed. Nog niet eerder gezien.
[Afbeelding]
Ziet er uit als een bug, is je firmware up to date?Nemean schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:42:
Ik heb helaas een nieuw probleem in mijn Kia Proceed. Nog niet eerder gezien.
[Afbeelding]

[ Voor 22% gewijzigd door JoJo_nl op 04-10-2020 21:39 ]
- De regensensor is bijna zinloos. Ik heb hem in de gevoeligste stand staan en nog duurt het vrij lang voordat hij begint met wissen. In de VW was de gevoeligste stand bijna een droge ruit wissen...
- De binnenspiegel is hoger dan de achterruit. Hierdoor kan ik in de binnenspiegel alleen zien of iemand aan het bumperkleven is. Wanneer iemand afstand houdt zie ik alleen asfalt.
Meer mensen die hier last van hebben?
Verder, topauto!
Regensensor merk ik ook dat deze wat trager is. Maar dat heb je ook met de verlichting wanneer je een tunnel in rijd. Heel vaak ben ik al halverwege de tunnel en dan springen mijn lichten aan. Terwijl bij een Audi, Mercedes en BMW dit instant is.Erazzzer schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 23:30:
Oke, ik heb 2 irritatiepunten gevonden in de Proceed.
- De regensensor is bijna zinloos. Ik heb hem in de gevoeligste stand staan en nog duurt het vrij lang voordat hij begint met wissen. In de VW was de gevoeligste stand bijna een droge ruit wissen...
- De binnenspiegel is hoger dan de achterruit. Hierdoor kan ik in de binnenspiegel alleen zien of iemand aan het bumperkleven is. Wanneer iemand afstand houdt zie ik alleen asfalt.
Verder, topauto!
Achterruit heb ik vrij weinig last van. Heel eerlijk ben ik enorm blij met de zeer kleine achterruit. De hoeveelheid Johnny-Golfjes met nep Xenon verlichting die je half verblinden zijn een stuk minder irritant geworden wanneer ik ze in gehaald heb.
Nu alleen nog betere isolatie bij de volgende Proceed en je hebt ook geen last meer van die rioolpijpen die er vaak onder hangen.
[ Voor 5% gewijzigd door Nemean op 05-10-2020 23:45 ]
Al die knopjes en opties etc is wel ERG wennen, die kleine trekjes die het stuur maakt voor de lane assist, nieuwe rem die zich anders (maar wel goed) gedraagt t.o.v. mijn oude.
Het signaal dat hij af gaf toen ik mijn menu zat te ontdekken en voor mij de auto weg reed.
Erg fijn en spannend allemaal
Betreft die regensensor dacht ik echt dat ik gek werd maar dit is dus bij iedereen. Heel vervelend inderdaad.Erazzzer schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 23:30:
Oke, ik heb 2 irritatiepunten gevonden in de Proceed.
Verder, topauto!
Betreft die achterruit daar ben ik ook blij mee eigenlijk fok mezelf nu een stuk minder op
Nu het wat meer begint te regenen helemaal.
Maar van mijn Astra was niet veel beter, dus dat scheelt
Wat voor coating gebruik je? Ik neem aan voor hydrofoob gedrag?renzo4000 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:53:
Ik heb mijn ramen in de coating staan, scheelt een hoop gebruik van de wissers kan je vertellen. Maar eensch, mijn automatische wisser van mijn Octavia werkte veel beter.
Hierbij de tekst over de motor.
LACHEND
Zo klein als het verschil in beleving was
bij de Peugeots, is het niet bij de Kia’s.
Zodra je de startknop hebt ingedrukt en de
motoren zijn gestart, merk je duidelijk of je
met de drie- of de viercilinder te maken
hebt. Die laatste loopt echt veel mooier en
rustiger, en op het gehoor stiller. De drieclinder heeft een enthousiaste brom, kenmerkend voor een driepitter. En bij accelereren maakt dat natuurlijk óók verschil.
Niet dat de motoren overdreven lawaaiig
zijn, maar het is een duidelijk onderscheid
dat ook z’n weerslag heeft op de beleving
van het geluid in de auto. Overigens zijn
bij een constante kruissnelheid van 100 of
120 km/h beide motoren vrijwel niet te
horen en valt juist op dat de banden de
boventoon voeren.
Op papier scheelt het exact 20 pk: 120 pk
voor de driecilinder en 140 voor de viercilinder. Maar bedriegt de schijn hier
misschien? We hebben de 1.0 onlangs op
de rollenbank gezet, waar werd aangetoond
dat hij een niet misselijk vermogen van
138 pk heeft. En dus moesten we met de 1.4
ook maar eens langs bij de vermogensmeter, want zou die dan dik 160 pk hebben?
Die inschatting blijkt volkomen juist te
zijn. Op de rollenbank van Beek Autoracing schieten de naalden enthousias
voorbij de 140 pk die hij volgens de
fabrieksopgave van Kia zou moeten
hebben. Lachend gaat hij de 150 pk voorbij en de wijzers stoppen zelfs pas bij
160,5 pk. Dat is een flinke bonus!
Nu zou je misschien denken dat er ook
beduidend beter wordt gepresteerd op
de acceleratietest als er zoveel meer
paarden op stal staan, en dat de fabrieksopgave op de 0-100 km/h-sprint in
duizend stukken wordt geslagen. Nou,
dat is dus niet het geval. De driecilinder
komt nét onder de fabrieksopgave uit:
hij snoept er twee tienden af. De viercilinder profiteert helemaal niet van z’n
extra vermogen en blijkt zelfs een halve
seconde meer nodig te hebben dan Kia
belooft. Wie weleens een aanhanger
trekt, zal ook geïnteresseerd zijn in het
maximale aanhangergewicht. De 1.0 mag
een geremde aanhanger of caravan van
niet meer dan 1.200 kg trekken, de 1.4
mag 1.410 kg schoon aan de haak
hebben. Het koppel van de motoren
bedraagt op papier 172 en 242 Nm bij
1.500 tpm, maar ook hier viel de meting
gunstiger uit: 199 en 272 Nm.
[ Voor 35% gewijzigd door JustC op 06-10-2020 10:17 ]
Gunstige bijkomstigheid is dat ook vliegenlijkjes ed veel minder grip hebben op je raam en makkelijk te verwijderen is. In de winter bevriezen je ramen minder snel en als er ijs op zit kan je dat veel makkelijker verwijderen.
Mijn ervaring met Rain-x is zwaar negatief. Ik heb dat ooit op mijn Seat gebruikt waarna er een wazige laag over de ruit kwam te zitten. Een maat van mij probeerde het kort daarna ook en die had precies dezelfde ervaring. En om van die laag af te komen kon je een doek gebruiken met alle strepen en vlekken als gevolg.renzo4000 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:19:
Vrij simpel; namelijk Rain-x of Turtle Wax Clearvue Rain clear. Misschien niet echt een coating zoals Gyeon Q² View glass coating maar zeker heel erg effectief.
[YouTube: RainX - Review, application and test drive!]
Gunstige bijkomstigheid is dat ook vliegenlijkjes ed veel minder grip hebben op je raam en makkelijk te verwijderen is. In de winter bevriezen je ramen minder snel en als er ijs op zit kan je dat veel makkelijker verwijderen.
Voor mij komt er geen Rain-X meer op mijn ruiten.

Zou dan eerder eens kijken naar deze: https://www.gtechniq.be/n...arvision-smart-glass.html
[ Voor 5% gewijzigd door Nemean op 06-10-2020 10:30 ]
https://www.carclean.com/...0ml.html#customer-reviews
Je hebt wel iets van "smearing-effect" wat an sich logisch is maar in onderstaand voorbeeld is dat wel een extreem voorbeeld. Echter weegt dit "nadeel" m.i. echt niet op tegen door voordelen.
Maar goed, misschien een beetje te offtopic voor hier en kunnen we dat beter voortzetten in dit topic: Het grote auto detailing topic
[ Voor 29% gewijzigd door renzo4000 op 06-10-2020 10:40 ]
"Nu al een tijdje in gebruik, ik zou niet meer zonder willen. Gemakkelijk aan te brengen, bij ongeveer +/- 60km/u vliegen de druppels van de ramen af. Erg fijn en helder zicht."
Ik las dit bijna als dat hij dit aan het aanbrengen was tijdens 60kph te rijden
De testen met PK's zjjn niet volgens de gestelde regels van temperatuur en instellingen gedaan, er word ook een piekvermogen genomen en niet het gemiddelde. Wat kia zelf stelt en dat +8pk komt meer in de buurt van het werkelijke aantal pk. Dat vind je ook terug in de 0-100km/u tijden. Met n tuning trekt het behoorlijk wat sneller op gezien de motor fabriek-af in het laag nogal arm is afgesteld vanwege geldende milieunornen.
De rain-x is leuk maar tast de voorruit op den duur aan evenals ontvetters de rubbers en kit langs de raamrand aantast. Doe dit gewoon niet en gebruik degelijke raamsproeier vloeistof , niet die van n 3€ dus.
Ik kan je verklappen dat bijv. je auto door de wasstraat halen slechter is voor je rubbers ed dan het gebruik van goede producten op de juiste manier.
Het valt me op dat je wel vaker iets zegt wat niet echt onderbouwd is. Dat is wel jammer want daarmee informeer je anderen wellicht verkeerd.
Qua volume heb ik hem op 19 staan om in ieder geval mensen nog goed te horen en microfoon staat op 1.
Apart, ik heb na de update nog 1 klacht gehad, daarna geen enkele meer. Ze vinden het juist heel stil als ik ze vanuit de auto bel.corneedebruin schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:19:
Betreft die echo ik heb dus de nieuwste update er op gezet al bij het begin maar mensen blijven klagen.
Qua volume heb ik hem op 19 staan om in ieder geval mensen nog goed te horen en microfoon staat op 1.

Ik heb nu een paar keer gebeld met de auto, was elke keer goed te verstaan, maar wel Android.corneedebruin schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:11:
Begin mezelf af te vragen of het niet met carplay te maken kan hebben ?
Ik volg dit topic met interesse
Misschien ff een poll maken om te kijken wie wat ervaart met welk type connectie? Wellicht kunnen we daar dan wat nuttige info uit halen.corneedebruin schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:11:
Begin mezelf af te vragen of het niet met carplay te maken kan hebben ?
Ik bel over het algemeen via Android Auto (OnePlus bedraad aangesloten) en heb nooit last van echo's. Een enkele keer is de telefoon niet bedraad aangesloten en gaat het via Bluetooth, ook zonder problemen.
Dit in een Kia Ceed Sportswagon.
[ Voor 3% gewijzigd door DaLass op 08-10-2020 08:39 ]
Ik bel eigenlijk nooit via Android Auto maar altijd via Bluetooth. Ook een OnePlus (6T) hier.DaLass schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:38:
[...]
Misschien ff een poll maken om te kijken wie wat ervaart met welk type connectie? Wellicht kunnen we daar dan wat nuttige info uit halen.
Ik bel over het algemeen via Android Auto (OnePlus bedraad aangesloten) en heb nooit last van echo's. Een enkele keer is de telefoon niet bedraad aangesloten en gaat het via Bluetooth, ook zonder problemen.
Dit in een Kia Ceed Sportswagon.
Verder sinds de update geen hinder of last meer in de Kia ProCeed.
Je ervaart zelf de echo? Of de persoon met wie je belt?Atlas schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:58:
Ik word ook helemaal schijtziek van die Echo, er is ook geen pijl op te trekken en het lijkt ook niet aan CarPlay te liggen.... Ik heb de laatste firmware al, dus ik bel nu met de telefoon op speaker zonder bluetooth
Ik had een echo bij het MY2020 scherm. Althans degene die ik aan de lijn had.Lejavh schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:00:
Hebben jullie die echo met het MY2020 scherm (UVO) of het MY2019 schermpje?
Ik ben echo vrij, de persoon die mij belt terwijl ik in de auto zit ervaart een enorme echo.Nemean schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:29:
[...]
Je ervaart zelf de echo? Of de persoon met wie je belt?
Gaat om een MY20 systeem in een ProCeed.
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Daar kwam uit dat het alleen voor kwam met apple carplay en op BT vonden ze hem juist erg goed en stil klinken.
Heb er wel iets voor gevonden The issue seems to be common with carplay. Here is the solution I have found through the threads.
Go to settings
Go to Cellular
Go to Cellular Data options
Go to Enable LTE
Change option from Voice and Data to just Data
This removes the ability to operate internet while talking, but the echo goes away.
Voornamelijk mensen met kia of een huyandai (zelfde systeem volgens mij) op het apple forum die dit ervaren. In IOS 14 noemen ze dit VoLTE
Ik test dit wel even de komende dagen en laat het weten.
[ Voor 62% gewijzigd door JustC op 08-10-2020 16:07 ]
Aan de andere kant zal LG er toch iets mee moeten lijkt me, maar apple werkt niet mee.
@renzo4000 het valt mij op dat je alles beter weet uit ervaring. Ik ben geen ervaringsdeskundige, ik lees en neem het maar aan van echte experts. Dat je het niet zo ervaart zegt mij vrij weinig. En idd wasstraten zijn zeer slecht voor je lak en poets met het zand op de auto mooie krasjes in je toplaag vd lak. Evenwel zegt mijn zwager dat het met nieuwe auto's niet heel veel kwaad kan en de microkrasjes op de coating uitgepoetst kunnen worden. Tis alleen kwestie van goede wasstraat vinden en niet de knakenversie zonder voorspoelen met hoge druk. Hij is al 31 jaar autospuiter dus lijkt mij dat ie t beter weet dan ons.
Zo valt het me op dat je meer van dat soort dingen ventileert. Jouw post over chiptunen vind ik ook discutabel bijvoorbeeld: JoJo_nl in "Het grote Kia topic - deel 2"
Behoud van garantie is per definitie niet het geval, althans niet conform Kia eigen garantiebepalingen. Ik heb dit al eens eerder voorgelegd aan mijn Kia dealer en die gaf aan dat Kia hier nimmer te nooit mee akkoord gaat en je pertinent je garantie verliest. Wat hooguit kan is dat een (merk)dealer de garantie volledig overneemt maar ik acht die kans minimaal en is het maar de vraag of ze over de brug komen als het erop aan komt. De zogenaamde "garantie overnames" van tuners zelf zijn een wassen neus, helemaal als je de kleine lettertjes erop na gaat lezen.
Ik had je een pm gestuurd voor meer informatie (zoals je zelf aangaf in je post) maar het blijft angstvallig stil.
Ik wil er verder niet teveel bij stil staan want dat gaan we te veel offtopic. Ik wil vooral anderen hier behoeden voor onjuiste informatie die niet onderbouwd is.
Een 1.5t Hybrid helaas nog geen informatie er over maar ben wel benieuwd.. had ik toch moeten wachten misschien
Ohh en niet te vergeten zouden de aanschafkosten in Nederland zo'n 500eu omlaag moeten gaan, want BPM.
Ik ben erg benieuwd en zit met smart te wachten op het belletje van de dealer over de vernieuwde Proceed. De wagen was een aantal weken ook al niet meer te bestellen. Ze konden alleen vanuit voorraad leveren.
Had je pm niet gezien, bij deze gereageerd.renzo4000 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 20:27:
@JoJo_nluiteraard heb je recht op jouw mening, maar carclean en hun userbase zijn niet de eerste de beste zal ik maar zeggen dus een beetje vreemd dat jij met dergelijke stellingen komt. Helemaal als het niet onderbouwd is. Ik kan hier dan ook helemaal niks over terugvinden.
Zo valt het me op dat je meer van dat soort dingen ventileert. Jouw post over chiptunen vind ik ook discutabel bijvoorbeeld: JoJo_nl in "Het grote Kia topic - deel 2"
Behoud van garantie is per definitie niet het geval, althans niet conform Kia eigen garantiebepalingen. Ik heb dit al eens eerder voorgelegd aan mijn Kia dealer en die gaf aan dat Kia hier nimmer te nooit mee akkoord gaat en je pertinent je garantie verliest. Wat hooguit kan is dat een (merk)dealer de garantie volledig overneemt maar ik acht die kans minimaal en is het maar de vraag of ze over de brug komen als het erop aan komt. De zogenaamde "garantie overnames" van tuners zelf zijn een wassen neus, helemaal als je de kleine lettertjes erop na gaat lezen.
Ik had je een pm gestuurd voor meer informatie (zoals je zelf aangaf in je post) maar het blijft angstvallig stil.
Ik wil er verder niet teveel bij stil staan want dat gaan we te veel offtopic. Ik wil vooral anderen hier behoeden voor onjuiste informatie die niet onderbouwd is.
Geen garantie overnames of andere onzinclaims, je kunt de modificatie zelf verwijderen en is 100% ontraceerbaar.
Rain-x zijn testen ooit in Duitsland gedaan, waar het product niet best uit kwam. Kan ze ook even gauw niet vinden, maar doe wat je wilt ik meld het alleen maar. Ken ook genoeg mensen die hun ruiten met ammoniak schoonmaken of minder erg, spiritus. Zolang je het blijft doen gaat dat prima behalve voor de rubbers dan. De ellende begint pas als je er mee stopt. Gewoon water met 1 drup dreft werkt net zo goed en is veilig. Krantenpapier is ook onzin, tegenwoordig drukken ze die niet met koolstof inkt. Doe er mee wat je wilt, ik bepaal niemand zijn keuze.
Volgens mij had ik dat twee maanden geleden al gemeld hier in het topic.....corneedebruin schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:51:
Las net op het kia forum dat er een motor wissel plaats vind voor de ceed sw en proceed.
Een 1.5t Hybrid helaas nog geen informatie er over maar ben wel benieuwd.. had ik toch moeten wachten misschien
Voor specs kun je prima bij de Hyundai i30 kijken daar is deze motor al een tijdje opgenomen in de prijslijsten
Ik rij sinds kort een Kia Niro (lease). Nu heb ik voor de tweede keer in twee weken geen audio. Alle standaard bliepjes doen het behalve nav, radio & media. Geen idee hoe het de vorige keer weer ineens werkte.
Ik heb de audio al gereset vanuit het Setup menu. De midden console gereset (pen op reset knopje naast de volume). Audio is niet gemute. BT audio geprobeerd doet ook niets. Nu gaat de auto donderdag voor onderhoud maar is er iets dat ik zelf nog kan proberen voordat ik het probleem door schuif naar de dealer?
Alvast bedankt
Nope, verschillende DAB kanalen geprobeerd net als Spotify via BT (wat een dag eerder nog werkte). Alle systemen zijn van mening dat het in orde is. Maar helaas maakt het niet het verwachte lawaai.nokiaan958GB schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:21:
Je hebt dus niet in het scherm de melding "geen AV"?
Betere muziek uitkiezen? (I kid I kid)Riesch schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:35:
[...]
Nope, verschillende DAB kanalen geprobeerd net als Spotify via BT (wat een dag eerder nog werkte). Alle systemen zijn van mening dat het in orde is. Maar helaas maakt het niet het verwachte lawaai.
Muziek moet ik nog testen, ik merk wel dat DAB radio af en toe uitvalt, maar ik weet niet of dat door een slecht signaal komt of door een storing, heb de auto nog maar een week. Ik denk dat ik een usb stickje maar vul met muziek en die aansluit.
BT connectie verbreken heb ik inderdaad geprobeerd. Maakte geen verschil voor radio.JoJo_nl schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 00:10:
Geprobeerd om het knopje telefoon ophangen op t stuur in te drukken of BT connectie met telefoon te verbreken?
Ophang knopje deed ook niets om de audio terug te krijgen.
Handmatig via mn tel een gesprek opgezet. Met BT audio niks, naar speaker (op tel) wel weer geluid terug naar BT hoor ik weer niks. Terwijl het display van de auto wel herkent dat ik in gesprek ben met de voicemail box.
Ik gok dat ik dit maar de garage z’n probleem ga maken.
Ik hoop dat je het makkelijk kan reproduceren zodat de garage precies kan zien wat er niet goed gaatRiesch schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 14:11:
[...]
BT connectie verbreken heb ik inderdaad geprobeerd. Maakte geen verschil voor radio.
Ophang knopje deed ook niets om de audio terug te krijgen.
Handmatig via mn tel een gesprek opgezet. Met BT audio niks, naar speaker (op tel) wel weer geluid terug naar BT hoor ik weer niks. Terwijl het display van de auto wel herkent dat ik in gesprek ben met de voicemail box.
Ik gok dat ik dit maar de garage z’n probleem ga maken.
Succes
Anders moet de garage even nieuwste firmware voor je er op zetten. Gezien t lease is neem ik maar aan dat het een nieuwe niro is, anders kan de radio gehackt zijn en een soundrouter app er op gezet zijn wat ook dezelfde problemen geeft als radio gereset naar fabrieksinstellingen is. Dan mist hij namelijk de app en is de systeem driver nog aanwezig. Kan je zien bij opstarten dan krijg je zo'n pull-down melding met 'soundabout' of 'audiorouter'
[ Voor 35% gewijzigd door JoJo_nl op 11-10-2020 22:42 ]
Iemand vond het nodig om niet uit te kijken en uit rijden uit parkeerplek. Poef tegen mijn rechterachterkant aan, rondom rechterachterwiel
En dan eerst mij op de schuld proberen te geven en wat agressief doen, want ik reed geen 30. Nee klopt, want je mag daar 50...
En hij reed achteruit, dus hoe hard ook reed, beide keren is hij schuldig..
Schade valt mee maar moet wel hersteld worden, kan de LM mooi bij hem/verzekering weghalen.
Maar blijft jammer iig. Veel gedonder erom heen om het weer te regelen.
Ik had de auto letterlijk 2 minuten, stond bij de dealer voor de deur, ik zat met mijn partner in de auto op mijn gsm de verzekering te regelen, letterlijk geen meter gereden, 2 dozen in een UP komen voor mij uit de parkeerplaats achteruit rijden, ik hoor mezelf nog zeggen "Dit meen je niet" en bonk, tegen mijn voorkant.
Zij wilden ook wegrijden, maar mijn dame vloog kwaad de auto uit, ik zat daar meer stomverbaasd.
Gelukkig geen schade, maar het was zo ongelofelijk stupide.
Mijn verkoper er bij gehaald, die was meteen overstuur.
Ook systeem resetten hielp niet.
Vandaag op lokatie mijn huisadres verstuurd naar de auto, op de terugweg deed het het weer wel (nu alles engels want systeemreset), ik hoop dat dit probleem zich niet vaak voor gaat doen.
Jeremy Clarkson
UVO ligt er bij mij nu al anderhalve dag uit lijkt het... De app kan de status niet verversen en het weer wordt ook niet geupdate...KilljoyNL schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:30:
Ok vandaag iets vreemds. Ik had gisteravond vanaf de uvo app op de telefoon mijn bestemming voor vandaag naar de auto gestuurd, was niet goed aangekomen en toen ik vandaag ging rijden bleef de hele tijd de navigatie "laden", dat rondje bleef draaien. Maar ff Waze weer gebruikt.
Ook systeem resetten hielp niet.
Vandaag op lokatie mijn huisadres verstuurd naar de auto, op de terugweg deed het het weer wel (nu alles engels want systeemreset), ik hoop dat dit probleem zich niet vaak voor gaat doen.
If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD
Die melding op de gsm dat ie niet op slot zit vind ik wel een zegen, ik kan vergeetachtig zijn, heeft me al een keer gered
Met mijn Niro was ik helemaal gek geworden op de Executiveline met lederen bekleding en veel meer opties dan de standaard, maar de proefrit was in de standaard versie, inderdaad erg kaal vergeleken met wat ik nu heb.Erazzzer schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:39:
UVO werkt prima hier. Proceed staat nu bij de dealer voor het inbouwen van wat accessoires. Heb als vervangend vervoer een Ceed SW GT line meegekregen. Het eerste wat me opvalt is hoe blij ik met mijn GT plus line ben. Wat een enorm verschil is dat zeg. Deze auto voelt echt kaal aan. Maar als ik het vergelijk met mijn oude auto, dan is deze nog steeds compleet. Wat wordt je snel verwend zeg
Als ik mag vragen, wat voor accessoires laat je inbouwen? Zit zelf aan een beter alarm te denken namelijk.
Oh dat zijn dingen die bij aflevering al hadden gemoeten, maar die nog niet binnen waren. Parkeersensoren voor, programmeren 3e sleutel, trekhaak.KilljoyNL schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:29:
[...]
Als ik mag vragen, wat voor accessoires laat je inbouwen? Zit zelf aan een beter alarm te denken namelijk.
Ik probeerde een 3e sleutel aan te vragen, maar er zouden max 2 sleutels gekoppeld kunnen worden volgens de dealer. Maar dat heeft misschien te maken met keyless entry/start en zo. Ik zou het niet weten.Erazzzer schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:57:
[...]
Oh dat zijn dingen die bij aflevering al hadden gemoeten, maar die nog niet binnen waren. Parkeersensoren voor, programmeren 3e sleutel, trekhaak.