Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Verdedigen wil ik het niet noemen, het is idd een beetje halfbakken . Ze zitten er bij mij standaard op en werkt goed, als accessoire op de goedkopere versies ziet het er niet uit mee eens.renzo4000 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 23:42:
Je kan het blijven verdedigen dat het al jaren al zo is maar het feit blijft dat het een gare jaren 80 halfords oplossing is. Je leest eigenlijk alleen maar commentaar over deze parkeersensoren, zowel hier, op kiaclub en motor-talk. Dus mijn stelling wegvegen is denk ik een beetje te makkelijk.
Klopt hij past zich aan aan je rijstijl, duurt wel n 500km rijden voordat hij dat doet.Jeffrey140 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 20:21:
@Teppie Hebben jullie dat ook dat ie het begin minder fel was. Qua optrekken zeg maar hij begint bij mij nu meer door te trekken:-)
Rij nu vooral sportstand of manueel. Dit zorgt ervoor dat ie langer in zijn versnellingen blijft zitten en hierdoor meer trekkracht genereerd.
Als ik dan van manueel afga en gewoon op normal rij of sport merk je dat ie beter oppakt. Misschien zit het tussen me oren maar lijkt wel of de bak went aan mijn stijl en daarop acteert maar dat zal wel niet haha.
Maar het lijkt echt zo vond um in het begin niet zo wrap. Maar hij lijkst steeds meer wrapper te worden.
Weet niet of andere mensen dit ook ervaren.
Het is nog steeds een genot om in te rijden met deze pracht auto we gaan alweer naar de 2500 km de auto is nu kleine 5 weken oud:-) mijn mooie Eleanor 😃😍
In Engeland iig niet. En ja vanaf bepaald uitrusting niveau.. op GT zit het wel standaard. Fabrieksoptie had idd betere keuze geweest. Maarja ze moeten ergens op bezuinigen en men zit graag voor n duppie op de eerste rang. Ik zou zeggen koop dan liever die andere C segmenter , niemand dwingt iemand om n kia te kopen.The Wizard schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 07:53:
[...]
In andere landen is wel gewoon een fabrieksoptie, de NL importeur heeft echt de plank misgeslagen door dit niet aan te bieden, liever 200 euro extra dan zo’n waardeloze after market oplossing. Zo goed als elke andere C segmenter heeft het standaard vanaf een bepaald uitrustingniveau of als fabrieksoptie.
Klinkt als een overgevoelig knopje, beter terug naar garage gaan en klagen. Lampje aan is ze staan aan, lampje uit ze staan uit. Simpeler kan t niet.Teppie schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 18:56:
[...]
Helaas, bij ons werkt dat knopje schijnbaar toch heel anders. Met name op rotondes en in de bebouwde kom gaat ie steeds weer piepen, ook al druk ik het knopje daarna in.
Hebben meerdere mensen dit? Of ervaringen van Jeffrey140? Dan kan ik naar de garage met dat verhaal.
Over het optrekken, hij houdt eerst even in maar daarna is ie wel lekker vel. Soms wel wat irritant dat hij op de snelweg voor 6 km/h terugschakeld om de snelheid er in te houden (bij adaptive cruise control).
Bij mij soms wel meer en als ik em met flippers terugschakel gaat ie niet van 7 naar 4 met overtoeren en trekt t stuk rapper. Anders is ie meer bezig met schakelen dan vooruit gaan. Sportstand reageert me te hyperactief, gaat voor elk pedaal beweging n versnelling terug. Rij 1 op 17 met 100 continu, met mijn pedaal plat rijgewoonte 1 op 11,5.elcapon schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:19:
[...]
Klopt, lijkt wel een kleine vertraging in respons te zitten (soms 1 a 2 seconden). Maar daarna gaat hij wel. Vooral met optrekken en inhalen kan dit nog wel eens vervelend zijn. Verder vind ik wel dat er genoeg trekkracht is (misschien komt dat doordat ik voorheen een Astra 1.0 Turbo reed..). Je word lichtelijk in je stoel gedrukt.
Ik heb ook het idee dat nu ik er langer mee rijd (4K KM) hij inderdaad feller lijkt te zijn in zijn normale stand, sportstand is al helemaal fijn. Het verbruik is echter soms nog wel een ding, stad is het 1/12 soms 1/13 maar snelweg heb ik laatst op lange afstanden 1/18.8 gehaald. Normaliter op wat kortere afstanden is het regelmatig 1/15 1/16 op de snelweg.
If something sucks make it better...
corneedebruin schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:43:
Zo juist gebeld door de leverende dealer en hij komt eindelijk op 16 september aan op het werk dus ruim een maand eerder geleverd.
Ontzettend blij mee uiteindelijk maakt mijn dag weer helemaal goed
Gefeliciteerd beide. Benieuwd naar jullie ervaringenAtlas schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:37:
Toevallig, mijn ProCeed wordt ook de 16e geleverd
Zelf ook wel benieuwd heb een vrij sportieve rijstijl dus die zal zo gewend zijn
Inrijden nog wel aanbevolen of niet ?
Volgens mij niet meer dan wat je met ieder andere auto ook niet zou doen. Dus bij koude motor geen vol vermogen vragen of ver in toeren doortrekken. Bij volledig warme motor is dit geen probleem, goed in de toeren trekken wordt dan aanbevolen om wat meer pit erin te krijgen (heb ik gehoord).corneedebruin schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:31:
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ja als je er niet mee wil racen gaat dat best goed. Genoeg pit in zelfs al lijkt het van niet soms.corneedebruin schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:31:
Dankjewel @JoJo_nl
Zelf ook wel benieuwd heb een vrij sportieve rijstijl dus die zal zo gewend zijn
Inrijden zou in principe niet meer hoeven door de veel beter op elkaar afgestemde componenten, maar het is aan te bevelen om de eerste 1500km rustig aan te doen en veel afwisselen met n beetje doorrijden en rustig rijden. Vooral eerst rustig de motor op temperatuur laten komen is belangrijk, eigenlijk altijd wel. Na de 1500 bij optrekken in de toeren laten lopen, wat @PatrickPR al zei.
Yup bij mij ook, niet uitgeschakeld maar wel enigzins van slag af. Was iets te extreem voor het systeem kennelijkQuad schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:13:
Het was vanavond iets te heftig weer voor de radarsystemen. SCC en anti kop staartbotsing systeem waren ivm de hoeveelheid regen even uitgeschakeld voor ca 10 minuten.
Ik dacht dat er een 50 liter tank inzat.
Nu kan ik weer 670 km rijden ongeveer..
Maar hoe is dit bij jullie.. Je zou bijna zeggen dat je nog 8 a 10 liter erbij zou moeten maar ze zit echt vol.
[ Voor 7% gewijzigd door Jeffrey140 op 29-08-2020 12:39 ]
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
De 60 liter heeft +-10 liter aan lucht nodig voor t uitzetten en dampen , veiligheid etc. Dus 50 liter is wel t max zo'n beetje wat er in gaat. Maw je kan op 0 stand nog zeker minstens 100km rijden. Beste is om ze 'reserve' zoveel mogelijk te vermijden gezien troep op de bodem vd tank dan in je benzine filter komt.
[ Voor 28% gewijzigd door JoJo_nl op 29-08-2020 23:54 ]
Inmiddels opgelost bij de garage. De interface van de navigatie en de kleuren van de kaarten vind ik zelf geen vooruitgang. Maar de echo is gelukkig opgelost.Nemean schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:18:
Andere vraag, weet iemand toevallig of je de software zelf kunt updaten van je wagen? Garage zit voor komende maand vol. En zou toch wel graag van die ellendige echo af willen.
Wat voor een echo had je?Nemean schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 09:43:
[...]
Inmiddels opgelost bij de garage. De interface van de navigatie en de kleuren van de kaarten vind ik zelf geen vooruitgang. Maar de echo is gelukkig opgelost.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Tijdens telefoneren hoorde mensen zichzelf praten. Vooral voor klanten was dit vervelend.
Oh, dit heb ik ook. Zal eens de dealert bellen.Nemean schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:05:
[...]
Tijdens telefoneren hoorde mensen zichzelf praten. Vooral voor klanten was dit vervelend.
Ik heb inderdaad ook zo'n knopje, alleen zit hij bij mij wat mooier gecentreerd. Heb er zelf niet zo'n last van dat hij gaat piepen op willekeurige momenten, soms als ik een drempel afga, maar dan duw ik 'm gewoon uit. Zodra ik ga parkeren, druk ik hem weer aan. Stoort me niet echt.Teppie schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:06:
[...]
Bij ons werkt dit niet. De sensoren zien midden op de snelweg of waar dan ook iets en gaan piepen.
Heb jij ook zo’n enorm lelijk knopje gekregen, doet echt afbreuk aan het interieur.
[Afbeelding]
Wat ik nu wel ervaar is dat DAB heel slecht klinkt. Heel veel storen en in een tunnel valt het nu compleet weg, wat ik bij een Leon niet eerder ervaren heb.theerik009 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 17:41:
[...]
Oh, dit heb ik ook. Zal eens de dealert bellen.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Vreemd, zelf geen problemen mee. DAB werkt hier eigenlijk perfect, gebruik het alleen niet zo heel veel.Nemean schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 07:56:
[...]
Wat ik nu wel ervaar is dat DAB heel slecht klinkt. Heel veel storen en in een tunnel valt het nu compleet weg, wat ik bij een Leon niet eerder ervaren heb.
Mijn projectauto daarintegen begint steevast op hetzelfde stuk A15 te switchen tussen DAB en FM, met bijbehorende onderbrekingen en volumewijzigingen. Bloedirritant.
Bij mij op de A58 bij Bergen op Zoom valt het signaal soms compleet weg.PatrickPR schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:25:
Ik gebruik alleen maar DAB. Een enkele keer merk ik dat er FM in het scherm komt te staan, maar er is dan geen onderbreking van de audio danwel een hoorbare kwaliteitsovergang.
Mijn projectauto daarintegen begint steevast op hetzelfde stuk A15 te switchen tussen DAB en FM, met bijbehorende onderbrekingen en volumewijzigingen. Bloedirritant.
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Om deze nog maar eens erbij te halen;Jeffrey140 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:37:
Ik heb vandaag weer getankt met mijn proceed :-) Ik kon nog maar 20 km rijden gaf de boordcomputer aan. Maar ik kon maar 40.23 liter tanken..
Ik dacht dat er een 50 liter tank inzat.
Nu kan ik weer 670 km rijden ongeveer..
Maar hoe is dit bij jullie.. Je zou bijna zeggen dat je nog 8 a 10 liter erbij zou moeten maar ze zit echt vol.
Gisteren de tank op 0 km bereik en nog eens 40 km doorgereden. Ik heb toen 45 liter getankt (redelijk afgevuld). Totaal aantal kilometers gereden was 670km. Een kleine 1:15 bij gecombineerd weggebruik.
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Ik merk dat de bass wel heel erg aanwezig is in de auto.
Dat redt mijn Ceed nietrenzo4000 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:44:
Dit was gecombineerd natuurlijk, ongeveer 60/40 (snelweg/bebouwde kom). Als ik op een stukje a50 van Eindhoven naar Arnhem rijdt heb ik al een keer 1:19,2 gehaald zonder erg op de rechter voet te letten.
Jeremy Clarkson
Zit in een parkeergarage ondergronds vlak bij ingang en nog redelijk goed ontvangst , stadsbaantunnel ook. Geluid klinkt wel n beetje digitaal afgevlakt.theerik009 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:09:
[...]
Vreemd, zelf geen problemen mee. DAB werkt hier eigenlijk perfect, gebruik het alleen niet zo heel veel.
Als je jbl hebt bass -2 , midden +1, treble 0. Maar denk beter als je het zelf afsteld naar eigen smaak ?Griffx schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:50:
Heeft iemand een goede preset voor zijn equalizer in de proceed gt plus line?
Ik merk dat de bass wel heel erg aanwezig is in de auto.
Jeremy Clarkson

En hij is binnen
Met een mooie km stand van een whopping 9 kilometer
En een banden spanning van 2.8 bar die ik meteen maar even op 2.3 gezet heb
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Je gaat er op letten.
Prachtig ! Als je 18" heb zet ze op 2,6 bar , niet goed voor je velgranden zo lage bandenspanningAtlas schreef op donderdag 3 september 2020 @ 12:40:
[Afbeelding]
En hij is binnen
Met een mooie km stand van een whopping 9 kilometer
En een banden spanning van 2.8 bar die ik meteen maar even op 2.3 gezet heb
Staat op 17"JoJo_nl schreef op donderdag 3 september 2020 @ 16:28:
[...]
Prachtig ! Als je 18" heb zet ze op 2,6 bar , niet goed voor je velgranden zo lage bandenspanning
Ik vond het rijgeluid wel enorm tegenvallen op 2.8 bar... Dus hoop dat dat nog wat minder wordt nu ze op 2.3 staan....
Ik lees het nu vaker over de banden en ik ga dat zodra die er is eigenlijk meteen controleren maar 2.6 voor een gt plus line met 18" wordt aangeraden dus ? ben benieuwd of ze hier dan ook meteen de echo er uit hebben gehaald of is dat een kwaaltje van de 2019 modellen ?

Die witte in Zeeland. Ik misschien?Nemean schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:21:
Ik kom geregeld in Zeeland een witte en een blauwe tegen. In Rotterdam zie ik geregeld een donker grijze rijden.
Je gaat er op letten.
[ Voor 4% gewijzigd door p.d.akkerman op 04-09-2020 07:55 ]
Dat zou goed kunnen, ik kom er wel eens 1 tegen in Yerseke. Kan dat?
Ik rij met name het traject A58 Vlissingen - bergen op zoom.Nemean schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 07:55:
[...]
Dat zou goed kunnen, ik kom er wel eens 1 tegen in Yerseke. Kan dat?
Maar je ziet ze echt weinig rijden
:fill(white):strip_exif()/f/image/K87ZWIm6ndB519PigOLnHHjM.png?f=user_large)
Daar ben ik ook een witte al een keer tegen gekomen. 😉p.d.akkerman schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:03:
[...]
Ik rij met name het traject A58 Vlissingen - bergen op zoom.
Maar je ziet ze echt weinig rijden
Ah ok. Evengoed achter op 2,5 minimaal ze cuppen anders snel.Atlas schreef op donderdag 3 september 2020 @ 17:00:
[...]
Staat op 17"
Ik vond het rijgeluid wel enorm tegenvallen op 2.8 bar... Dus hoop dat dat nog wat minder wordt nu ze op 2.3 staan....
Buren en collega's blijven ook maar zeggen dat het echt een mooie auto is , begint wel n beetje te te worden zolangzamerhand. Al ben ik het natuurlijk wel met ze eens
[ Voor 51% gewijzigd door JoJo_nl op 04-09-2020 16:32 ]
Klinkt herkenbaar. Mijn buurvrouw vond dat mijn auto mooier op haar oprit stond. Toen ik opperde om hem daar voortaan neer te zetten mocht het toch maar niet.JoJo_nl schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:29:
in Duitsland heb ik er 6 gezien in een week, hier nog maar 3 tot nu toe vanaf juni.
Buren en collega's blijven ook maar zeggen dat het echt een mooie auto is , begint wel n beetje te te worden zolangzamerhand. Al ben ik het natuurlijk wel met ze eens
18" 2.6 tot 2.8corneedebruin schreef op donderdag 3 september 2020 @ 20:37:
Mooi hoor dat zwart zo ! veel plezier ermee.
Ik lees het nu vaker over de banden en ik ga dat zodra die er is eigenlijk meteen controleren maar 2.6 voor een gt plus line met 18" wordt aangeraden dus ? ben benieuwd of ze hier dan ook meteen de echo er uit hebben gehaald of is dat een kwaaltje van de 2019 modellen ?
17" 2.4 tot 2.8 , achter minimaal 2.5 ivm cuppen
Echo ligt aan oude firmware van je radio, updaten naar laatste 2019 versie dan is t weg.
Haha altijd zelfde met die vrouwenNemean schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:36:
[...]
Klinkt herkenbaar. Mijn buurvrouw vond dat mijn auto mooier op haar oprit stond. Toen ik opperde om hem daar voortaan neer te zetten mocht het toch maar niet.

Mijne wilde em wel dagje omruilen met haar opgevoerde oude 2 liter seat. Zeg ik is goed , rijd ze stukje met mij dr naast zeg ze toch maar niet dat ding gaat eng snel

[ Voor 3% gewijzigd door JoJo_nl op 04-09-2020 16:44 ]
Vind het altijd een gedoe bij een garage.. en ben technisch goed onderlegd het is alleen de juiste firmware vinden😅
Bij mij stond ook de motorkap open, geen idee waarom. Maar ze waren toch zeker drie kwartier bezig.corneedebruin schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:40:
Zou het niet mogelijk zijn zelf de firmware te updaten ?
Vind het altijd een gedoe bij een garage.. en ben technisch goed onderlegd het is alleen de juiste firmware vinden😅
Ze zetten de auto aan de lader of laten de motor draaien ivm leeglopen accu tijdens de update die gemiddeld 20 tot 40 min duurt.
De snelle update (geen idee wat dan het verschil is) zorgt ervoor dat je je navigate en acheruitrijcamera (volgens mij dus het hele systeem) niet kan gebruiken.
Bij oude auto's van 20 jaar en ouder die wat meer vermogend zijn kan 98 wel wenselijk zijn om pingelen te voorkomen. Kortom gewoon 95 in de GT gooien. Tenslotte is het geen "supercar" met zijn 204pk wat vandaag de dag niet zoveel meer voorstelt.
Dit jaar niets bijzonders, bij APK keuring een kapotte ledstrip die gerepareerd moest worden, maar ze hebben ondanks dat ik buiten de garantie val toch garantie gevraagd en alles vergoed gekregen, dus scheelde mooi weer €150!
Vind de service echt wel top, wilde switchen naar een andere Kia dealer in de buurt maar blijf toch maar bij deze die iets verder is
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Thanks voor de duidelijkheid!renzo4000 schreef op zondag 6 september 2020 @ 23:19:
Eur95 of E10 is gewoon prima, het is ook een fabeltje dat 98 beter zou zijn. Dat is alleen het geval als de autofabrikant het ook daadwerkelijk voorschrijft omdat de motor daarop is ingeregeld; sterker nog op 98 kan hij zelfs "slechter lopen".
Bij oude auto's van 20 jaar en ouder die wat meer vermogend zijn kan 98 wel wenselijk zijn om pingelen te voorkomen. Kortom gewoon 95 in de GT gooien. Tenslotte is het geen "supercar" met zijn 204pk wat vandaag de dag niet zoveel meer voorstelt.
Ik heb zelf een GT , met 98 loopt ie minder goed, tenzij je em getuned hebt. E10 kan er in , maar dat is minder goed voor de motor en loopt minder lekker.Kristof505 schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:53:
Volg dit topic nu al even en heb er al veel info van verkregen en nu eindelijk zelf een account aangemaakt. Heb zelf een Proceed GT besteld die begin oktober geleverd zou worden. Enkele collega’s van me raden aan om E5 (euro 98) te tanken bij wagens van +200PK. Iemand hier enig advies in of advies meegekregen bij het afhalen van de wagen in de garage?
Aral E5 super 95 loopt hij het beste op. E5 euro 95, in principe vrijwel hetzelfde, doet hij het ook prima.
Hij loopt het beste op BP of Total benzine.
20 jaar oude auto's moeten op E5 98 anders gaan de slangen kapot.
Nu 200km mee gereden en idd de gebruikelijke opmerkingen:
• Stoelen moet ik nog erg aan wennen met mijn lengte 1m98, maar dat is hopelijk een kwestie van tijd.
• Rijgeluid vind ik net wat teveel aanwezig voor een auto van 37k
• Knullig dat je elke keer de auto-hold en cruise control moet aanzetten
• Knullig dat de buitenspiegels niet naar beneden draaien als je achteruit rijdt
• Knullig dat er achter geen USB of 12 volt aansluitingen zijn
Verder echt een hele leuke complete auto. En grappig dat er zo weinig van rondrijden en dat hij al een paar keer is uitgescholden voor een Porsche
Zou mezelf over tien-vijftien jaar wel in zo'n occasion zien rijden als het leasen ophoudt
Dat zei ik tochAtlas schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:14:
Zo, met de software update voor de Proceed is mijn echo ook weg gelukkig
Nu 200km mee gereden en idd de gebruikelijke opmerkingen:
• Stoelen moet ik nog erg aan wennen met mijn lengte 1m98, maar dat is hopelijk een kwestie van tijd.
• Rijgeluid vind ik net wat teveel aanwezig voor een auto van 37k
• Knullig dat je elke keer de auto-hold en cruise control moet aanzetten
• Knullig dat de buitenspiegels niet naar beneden draaien als je achteruit rijdt
• Knullig dat er achter geen USB of 12 volt aansluitingen zijn
Verder echt een hele leuke complete auto. En grappig dat er zo weinig van rondrijden en dat hij al een paar keer is uitgescholden voor een Porsche
Stoel moet je iets achterover zetten, 5cm van achterste stand, achterkant 20 graden, voorkant zitvlak 3cm omhoog. Beste wat ik tot nu heb gevonden. Ik ben 1.93
Rijgeluid mja me oude ceed maakte meer geluid. Banden op 2.6 bar scheelt ietsje.
Autohold en startstop heb je op ebay ergens zo module voor. Cruiscontrol sta standaard uit bij auto's .
Buitenspiegel rechts kan je zo zetten dat t net onder en achter meepakt of n dodehoekrondje op plakken.
Wist niet eens dat dat er was trouwens dat ze automatisch naar beneden gaan. Nooit gehad dus mis t niet ofzo.
12v achter zeker n gemis en heel apart dat t er niet in zit, bij ceed wel namelijk.
Me overbuurman dacht ook dat t een porsche was met dat GT op sport geluid
[ Voor 0% gewijzigd door JoJo_nl op 07-09-2020 18:06 . Reden: Typo ]
Doe mij maar n k900 danDatBassie schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:18:
Nope, de "Optima" is volgens mij echt lange termijn (voor altijd weet je nooit hè) uit het gamma gehaald
Zou mezelf over tien-vijftien jaar wel in zo'n occasion zien rijden als het leasen ophoudt
Heb trouwens zelf geen 9V in mijn Ceed Executive!
[ Voor 20% gewijzigd door DatBassie op 07-09-2020 13:15 ]
Ja echt mooie bak, vooral van binnen. Budget gaat na 8 jaar misschien wel lukken, ligt er aan hoeveel die GT nog waard is dan hahaDatBassie schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:14:
Ja die K900! Die was het juist! Was ik alweer vergeten, laten we maar zeggen dat het van budget afhangt
Heb trouwens zelf geen 9V in mijn Ceed Executive!
12v was t. Dan was t in de wagon denk. Evengoed ga ik wel ff overleggen bij de garage of ze dat kunnen maken met originele kia onderdelen. Bij de logoleds achter deden ze ook niet moeilijk. Wel topgarage die ats zeist, kan niet anders zeggen.
Op de achterbank heb ik geen aansluitingen, wel 12V in de kofferbak.
NPKristof505 schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:18:
@jongetje
Nee is particulier gekocht dus hoef met niemand rekening te houden.
@JoJo_nl
Bedankt voor het advies!
Bij inhalen en gas geven werkt t beter als je pedaal net tot de 90% klik indrukt. Dat is dat kleine weerstand dat je voelt als je het pedaal langzaam tot bodem drukt. Anders is ie meer met schakelen bezig dan vooruit gaan. Als je n automaat heb dan.
Heb sinds 2007 in diverse leaseauto's gereden, maar omdat de werkgever daar voor bepaalde functies mee stopt, heb ik begin augustus (privé) een XCeed PHEV in Orange Fusion besteld. De €4000 plugin bonus speelde hierin zeker mee. Bij het tekenen van de overeenkomst zei de dealer dat de auto in oktober, uiterlijk november geleverd zou worden. Hoop het wel, want de leaseauto moet er begin december echt uit, het contract is dan verlengd tot de maximale 5 jaar. Maar op dit moment nog geen bericht gehad van de Kia dealer, laatste check bij de verkoper gaf aan dat hij nog in backorder staat bij de fabriek...
Heb gekozen voor de DynamicPlusLine uitvoering, want de ExecutiveLine heeft een panoramadak en dat paste niet met mijn 2m00. Tegen de tijd dat de auto bij de dealer binnenkomt kan ik even kijken of de 16" PHEV velgen mooi genoeg staan (hier zijn bijna geen foto's/video's van te vinden!) of dat ze er alsnog de 18" van de Executive
Zijn er hier al rijders met een XCeed PHEV? Sowieso heb ik nog nooit een XCeed in het wild zien rijden, dus voorlopig nog wel een unieke auto
Zodra hij geleverd is volgen er natuurlijk foto's.
Omdat m'n huidige Auris dit ook heeft, heb ik als (enige) accessoire gekozen voor parkeersensoren vóór (gemiste kans dat dit anno 2020 niet aanwezig is op een auto in deze prijsklasse

Minder jeuj is dat mijn huidige contract pas 2 november is afgelopen

Oh, en voor het eerst met normaal rijden met piepende bandjes opgetrokken na het tanken, toch eens kijken wat de E5 doet op de Autobahn
Jeremy Clarkson
Interessant stukje: https://www.autoblog.nl/n...weten-over-benzine-108334
Daarna eind van de middag weer opgehaald.
Wat heel erg opviel is dat me auto een stuk minder fel is. Dan voor dat ik de auto bracht.
Zouden ze misschien een update gedaan hebben. Of ligt dit echt aan mij.
Hij was echt lekker fel.. maar nu zit ie hoog in zijn toeren maar niet fel zoals ik gewend ben waardoor hij niet meer lekker doortrekt.
Hij schakeld wel gewoon door.
Als leenauto had ik een ceed station mee van 2019 1.0t maar leek wel of mijn auto ietsie pietsie sneller was maar merkte bijna geen verschil. Ik had echt verschil verwacht door weer in te stappen in mijn auto. Maar het was net of ik terugkwam van een koude.kermis.
Ik.rij normaal altijd 20 min warm.maar dan nog zou die als ik toch een keer koud weg rij gewoon net zo fel moeten zijn..Herkennen mensen dit ook..
Vandaag is het weer iets beter maar niet wat het was.
Daarbij viel.me.op dat me verbruik gereset was .. waarom weet ik niet. En die waardes zijn nu veel hoger. Als of me verbruik veel meer is toegenomen.
Daarbij heb ik nu als ik afrem dat de knop die er voor zorgt dat de auto.aanblijft de eerste keer vanzelf aangaat en als ik dan op.me rem druk. Gaat het lampje uit maar de auto blijft aan ondanks dat ik stil.sta. ga ik daarna weer rijden en kom dan tot stilstand dan gaat de auto uit en gaat weer aan als ik op het gaspedaal druk. Dit had ik nooit. Moest eigenlijk altijd de knop dat de auto niet utigaat altijd van te voren aan doen zodat deze niet uitgaat als de auton stil staat. Kortom lekekr verhaal weer ik dat.. Jaa:-(
[ Voor 40% gewijzigd door Jeffrey140 op 10-09-2020 20:10 ]
Maar zou dat echt zo zijn..
Kan liggen aan het feit dat ik het misschien wat meer uitprobeer, maar merk zeker dat hij een stuk feller optrekt na 5-10 minuutjes.
Hij knijpt de turbo af op 50% en bij de GT blijft ook de uitlaatklep dicht tot de motor op temperatuur is. Naaldje in t midden dus.
E5 benzine of t nou 95 of 98 is rijd zuiniger dan E10 zowiezo. Alleen in t geval dat je de auto gechiptuned hebt dan gaat ie met E5 98 of 102 daadwerkelijk sneller, anders werkt E5 95 gewoon het beste. Het liefst wil je E10 zoveel mogelijk vermijden en dan is er meestal weinig keuze tegenwoordig dan om E5 98 te tanken. De rest zit tussen uw oren.
Bij koude start dat ie minder fel is komt omdat ze bij de motormanagement update de lucht/benzine verhouding aangepast hebben en de choke wat minder gezet. Voor zover je het choke kan noemen want het is geen carburateur maar injectie en die word tijdelijk even wat hoger gezet zodat ie meer toeren maakt en de voornoemde verhouding licht gewijzigd.
Ja hij loopt zuiniger, vooral met BP benzine, nee niet goedkoper want de 98 is meer duurder dan de bezuinigde liters.renzo4000 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:41:
Het kan wel zijn dat ie iets zuiniger gaat lopen, maar dan zou je dat moet doorrekenen of dat onderaan de streep een voordeel oplevert.
https://www.wagner-tuning...oced-gt-cd-200001153.html
https://www.pipercross.de...auschluftfilter-PP2004DRY
Edit: om bla te voorkomen, dit zorgt dat het vermogen blijft bij hoge temperaturen en niet dat het meer pk heeft. Net als geventileerde schijven langduriger minder heet worden en zo hun optimale werking hebben. K&N past beter maar is er nog niet, bij de pipercross moet je wat tape dr om plakken zodat het goed afsluit, indien nodig. luchtmassameter slijtage door olieaanslag van filter blaat -> kia heeft geen LMM, wat er niet is kan niet stuk, luchtmassa word door de IAT gestuurd. Evengoed als je niet met de auto wil planken continu -> laat alles zoals t is
Voor chippen : 245pk 320Nm zit nog net binnen de fabrieksmarge.
[ Voor 56% gewijzigd door JoJo_nl op 11-09-2020 19:49 ]
[ Voor 10% gewijzigd door Jeffrey140 op 13-09-2020 09:24 ]
In reviews van carwow en autoweek wordt dit ook genoemd, terwijl OSV de auto juist de hemel in prijstRenegade666 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:46:
Vandaag mijn Kia Ceed SW 1.0 DynamicPlusline binnen gekregen, lease voor 4 jaar.
Maar valt mij allemaal wat tegen
[..]
-Veel bandherrie vanaf 70/80 km/u.

-Banden zijn wel naar 2.5 gebracht, maar nog steeds veel herrie. De motor is relatief stil, dus dan hoor je het ook meer, maar begint soms gewoon vervelend te worden met langere ritten. Mag straks weer winterbanden, zal kijken dat ze de meeste stille variant er onder kunnen zetten.
-Stoelen zitten bij langere ritten vervelend, en niet zo zeer de stoel, maar het gebrek aan zit oppervlakte aan de voorzijde.
Nu ben ik niet de grootste met 1,84. Maar mis de steun onder mijn benen wel. De AGR stoelen van Opel zitten op dat gebied km's beter. Nu dus wat vervelend gevoel in benen na zo'n rit.
-TMS kan ik niet uitlezen. Zit er wel op, en heb 2 week terug ook meldingen gekregen toen ik het fietsrek er aan/op had hangen. Kon niks aan de banden zien, maar kon dus ook zien wat er per band zit. Na 3 sec. op controle knopje drukken was de melding weg.
Garage (toen die nog reageerde..) nog een foto gestuurd dat je dit kon uitlezen in de BC, maar deze optie staat er bij niet tussen
-Auto/motor trilt ook meer dan eerst, heb ik het idee. Kan dit door de brandstof komen?
Het is een 1 liter 3 cilinder, maar in begin had ik dit niet zo. Tank E10 momenteel bij de Esso weg (daar mag ik tanken, total en Texaco ook, maar niet 1.2.3 in de buurt. IN het algmeen tank ik altijd E5 van Total).
-Erg zuinig is hij niet...Nu zijn ze in het begin wat minder zuining, maar 1:12/13 is wel erg slecht.. Ik rij het zelfde als ik in mijn Astra deed, die deed iig nog 1:16/17.
[ Voor 5% gewijzigd door Renegade666 op 16-09-2020 13:50 ]
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Hier ook een Kia Ceed SW 1.0 DynamicPlusline, sinds november 2019. In de 1e week de bandenspanning verlaagd, waarmee het rijgeluid inderdaad is afgenomen.Gluten Parody schreef op woensdag 16 september 2020 @ 13:22:
[...]
In reviews van carwow en autoweek wordt dit ook genoemd, terwijl OSV de auto juist de hemel in prijstMeer mensen last van bandherrie op de (pro)ceed?
Buiten dat stoor ik mij niet aan de rijgeluiden. e.e.a. was meer aanwezig met 160 op de duitse snelweg, maar op de nederlandse snelwegen valt het mij mee (mits je op een beetje goed asfalt rijdt, want de kwaliteit van de weg speelt ook wel een grote rol).
Zolang ik de audio niet op standje gehoorbeschadiging hoef te zetten om het auto-geluid te maskeren, vind ik het allemaal prima.
Klopt dat het asfalt mee telt, maar in het algemeen is het asfalt in NL niet stil (wel redelljk goed). Hier en daar liggen van die lekkere stukjes asfalt waardoor je alleen je motor nog hoort, maar helaas ligt dit niet overal.DaLass schreef op woensdag 16 september 2020 @ 13:51:
[...]
Hier ook een Kia Ceed SW 1.0 DynamicPlusline, sinds november 2019. In de 1e week de bandenspanning verlaagd, waarmee het rijgeluid inderdaad is afgenomen.
Buiten dat stoor ik mij niet aan de rijgeluiden. e.e.a. was meer aanwezig met 160 op de duitse snelweg, maar op de nederlandse snelwegen valt het mij mee (mits je op een beetje goed asfalt rijdt, want de kwaliteit van de weg speelt ook wel een grote rol).
Zolang ik de audio niet op standje gehoorbeschadiging hoef te zetten om het auto-geluid te maskeren, vind ik het allemaal prima.
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Was de 1e keer Kia, maar misschien ook de laatste keer.
Wat betreft rijdgeluid ben ik het mee eens, dit kan echt beter. Het is echter (voor mij) nog net binnen de acceptabele grenzen. Het scheelt wel dat we in in Nederland betrekkelijk goede (snel)wegen hebben. In België is dit een heel ander verhaal, maar geloof me dan heb je er ook last van in een Mercedes S-klasse.
Persoonlijk vind ik de stoelen in de GTline juist wel erg prettig (de elektrische welteverstaan). Ik ben iemand die vrij snel last krijgt van mijn onderrug maar heb een goede positie kunnen vinden (laagste stand, iets achterover gekanteld waardoor je bovenbenen beter worden ondersteund). De lende werkt erg prettig en de hoge schouderondersteuning is ook functioneel.
Dit is ook mijn eerste Kia maar ondanks mijn (enorme) lijst eerder in dit topic ben ik nog steeds tevreden. Goede rijeigenschappen, goed in de opties, prettige motor en DCT, mooie (vooralsnog) unieke verschijning binnen het c-segment. Ik ben sowieso niet merkvast, ik wil gewoon een auto die aan mijn wensen voldoet binnen een bepaalt budget.
super fijne auto tot nu toe en al veel complimenten mogen ontvangen
Jammer dat ik heb gevraagd om de nieuwste update en die niet heb gekregen.. wel zijn de banden op 2.7 afgeleverd.
Aflevering was goed man was erg vriendelijk en heeft alles uitgelegd wat ik al wist uiteraard maar toch goed gedaan.
:strip_exif()/f/image/jRiENiVWpU5taz19IYupORRR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mKUo15fV7IMIlgBomIxV3qV2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2qHhkkk0PvGMfRCYSipvNCib.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xL2WkBWcCytZMzbyPcVvhTvW.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door JustC op 16-09-2020 15:50 ]
Ik wil ook die wieldopjes en chroom onderrandje , je wil zeker niet ruilen met n rode randje er op ? :-D
Heb nog steeds oude 2019 firmware ivm hack met YouTube en netflix, mis er niks aan. Die snelheidsborden kijk ik toch niet naar.
Bandengeluid is n stuk minder met 2.6 bar en tapijtmatjes van kia zelf helpt ook goed mee. Heb de kofferbak nu n verhuisdeken in gedaan ivm gereedschap voor werk en dat scheelt aanzienlijk.
Maargoed rij vaak op sport stand en dan hoor ik voornamelijk de uitlaat. Vergeleken met 2013 ceed is het een heel stuk stiller dan ik gewend was. Stoel is idd een hoop gekloot om dat op n fijne stand te krijgen, maar t wil wel met wat out of the box denken. Heb n electrische.
[ Voor 21% gewijzigd door JoJo_nl op 16-09-2020 22:54 ]
Zou het nog schelen ja van 2.7 naar 2.6 ? dat zou ik nog wel kunnen doen als dat zo is vind het niet bepaald storend misschien omdat ik het weet van jullie dat ik het weet.JoJo_nl schreef op woensdag 16 september 2020 @ 22:46:
@corneedebruin Mooie kleur 😀
Ik wil ook die wieldopjes en chroom onderrandje , je wil zeker niet ruilen met n rode randje er op ? :-D
Heb nog steeds oude 2019 firmware ivm hack met YouTube en netflix, mis er niks aan. Die snelheidsborden kijk ik toch niet naar.
Bandengeluid is n stuk minder met 2.6 bar en tapijtmatjes van kia zelf helpt ook goed mee. Heb de kofferbak nu n verhuisdeken in gedaan ivm gereedschap voor werk en dat scheelt aanzienlijk.
Maargoed rij vaak op sport stand en dan hoor ik voornamelijk de uitlaat. Vergeleken met 2013 ceed is het een heel stuk stiller dan ik gewend was.
Tapijtmatjes ? heb nu wel anti slip in de achterbak gelegd ivb koffers voor het werk dat scheelt al een hoop geschuif.
Vind hem al wel lekker fel de auto zeker in sport stand sleurt hij goed door met de gedachte dat dit eigenlijk alleen maar beter gaat worden.
Neuh denk t niet, alleen als je erg gevoelig ben en dr echt op gaat letten . Let wel op met dit extreem warme weer gaan ze zo 0,2 bar omhoog. Dus als je ze nu 2.7 heb staan ze met kou op 2.5corneedebruin schreef op woensdag 16 september 2020 @ 22:54:
[...]
Zou het nog schelen ja van 2.7 naar 2.6 ? dat zou ik nog wel kunnen doen als dat zo is vind het niet bepaald storend misschien omdat ik het weet van jullie dat ik het weet.
Tapijtmatjes ? heb nu wel anti slip in de achterbak gelegd ivb koffers voor het werk dat scheelt al een hoop geschuif.
Vind hem al wel lekker fel de auto zeker in sport stand sleurt hij goed door met de gedachte dat dit eigenlijk alleen maar beter gaat worden.
Verhuisdeken kan je mooi tegen de wielkast plakken, vandaar. De gereedschappen zitten klem in de vakken gepropt bij mij.
Rustig inrijden met afwisselend hoge en lage toeren, gaspedaal op 2cm ingedrukt is lage toeren schakelen met de dct.
Mag wel n keer in mijne rijde, zelfde auto alleen dan 248pk , das n nieuwe dimensie fel :-D
Alleen die rode randjes irriteren me. Ga ze laten wrappen . Iemand goed adres toevallig of wil ruilen ?
:strip_exif()/f/image/nxjk6wcCGjs2v2VnXlBTAbjP.jpg?f=fotoalbum_large)
Die onder dorpel en wieldoppen . En dat haaievinnetje op de ruit
[ Voor 24% gewijzigd door JoJo_nl op 16-09-2020 23:17 ]
Ja dat is heel anders qua pk's leuker rijden vooral. Heb nog een motor staan voor het "snelle" werk maar sinds die kleine er is ben ik vooral voorzichtiger geworden
In die vakjes liggen nu allemaal kabels (iter) en heb een gereedschap koffer staan met anti slip matje eronder echt ideaal zo vergeleken met de C klasse qua ruimte. Mensen vinden de auto ook zelfs mooier maar dat is natuurlijk een mening.
Een vraagje nog hebben jullie ook zoveel problemen met die draadloze oplader ? hij pakt hem 9 van de 10 keer niet en met 2 iphones en een android toestel getest.
Als ik hem in het menu uit zet en dan weer aan zet doet hij het heel even. Zal de garage wel bellen anders..
Tevens de update gedaan en dat is wel echte een verbetering qua looks.
[ Voor 26% gewijzigd door JustC op 17-09-2020 08:49 . Reden: vraag ]