Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey140
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-08-2024
Zit dit bij iedereen standaard.
Want volgens mij heb ik dit niet..Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bhmaHagFhu_Ch1T9BlvOh-xGMw4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fQ7OYIsEnrVS6PZfTZPeTg8S.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-05 09:41

JoJo_nl

Yu !

Nee niet in Nederland.

De verlichting is goed genoeg zonder extra's , de uitrusting bij de standaard versies is naar mijn idee ook ruim voldoende. Aftermarket, zeker niet. Je krijgt er originele draadboom bij en 7 jaar garantie , ik heb vele led gezien die dat niet redden. Bij de concurrent betaal je veel meer voor hetzelfde en de kwaliteit is minder, zuipt meer olie en kost meer onderhoud in geld en tijd. Minder vriendelijke garage. Veel minder meedenkend. Geen gratis wegenhulp of checkbeurten etc .
Lichtstreepjes die dimbaar zijn en kleurtjes is echt niets toevoegend. Ga je elke keer voor de kids of mensen achterin de lampjes aanzetten? Denk dat je dat gauw zat word. Goed licht in de kofferbak is zeer handig, die er in zit is eigenlijk te weinig.
De ramen op n kier bij 150/u om te roken is funest voor je oren bij een vw bijvoorbeeld. Bij de kia 170/u nog geen last van.
Ik ga eens vragen of dat verstelbaar achterbakrail ding te regelen valt, zou voor mij wel handig zijn.
De logo's geven genoeg licht om de grond te zien in t donker. De 'ontvangst' verlichting is meer dan zat, vooral omdat de led koplampen zoveel licht geven. Jammer dat de led in de deurklink achter mist wel. Kleine dingen wat het wel compleet zou maken. Maargoed voor t geld krijg je veel auto en rijd als n dure luxebak. Heb 0 klachten om eerlijk te zijn. Kreeg een leenbak vd garage mee , kia ceed 2019, deze lane assist is beroerd vergeleken met de vol automatische versie in de proceed gt. De laatste raakt alleen met 120+ in krappe bochten de weg ff kwijt, maar overgroot deel vd tijd rijd en stuurt ie zelf en doet dat zeer goed.

If something sucks make it better...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinkun
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-07-2021
Jeffrey140 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 19:37:
Zit dit bij iedereen standaard.
Want volgens mij heb ik dit niet..[Afbeelding]
Nee, zelfs niet verkrijgbaar als optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:23
@JoJo_nl die logo's zijn imho nog minder zinvol dan ambient verlichting in de auto. Als je het echt om "extra licht" te doen is dan zou je de gewone variant moeten nemen zonder logo nu is het meer een gimmick. Die ambient verlichting is inderdaad weinig functioneel, daarom heet het ook ambient verlichting :P, stukje sfeer binnen in de auto wat ik wel op prijs kan stellen(en nee dan heb ik het niet over een disco). Verlichting aanzetten is niet nodig, dat stel je gewoon in naar wens.
De betere implementaties koppelen dat zelfs aan userprofiles (al dan niet gekoppeld aan de sleutel). Maar goed zoveel mensen zoveel wensen zullen we maar zeggen.

Overigens doet Kia dit wel alleen niet op de CEED series, kijk maar eens naar de Kia Soul. Dan heb je pas disco ;)

Ik heb de verlichting in de kofferbak vervangen voor LED en geeft een pak meer licht, het was echter beter geweest als ze aan de andere kant ook een lampje hadden geplaatst. Of zoiets als de Toyota Corolla, die hebben aan beide kanten een ledstrip zitten.

Hoewel ik ook een tevreden Proceed rijder ben zijn er best wel veel zaken die missen voor een auto van bijna 40k. Ik zou hem ook niet willen definiëren als een "luxebak" maar een prima c-segmenter die mee kan doen met de gevestigde orde en vooral qua looks weet te overtuigen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-06 16:32

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Heeft iemand toevallig een digitale versie van de handleiding van een Kia ProCeed/Ceed? Vraag mij af waar bepaalde instellingen te vinden zijn of wat bepaalde functies doen. En dat zoekt makkelijker in een PDF.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elcapon
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
Nemean schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 13:30:
Heeft iemand toevallig een digitale versie van de handleiding van een Kia ProCeed/Ceed? Vraag mij af waar bepaalde instellingen te vinden zijn of wat bepaalde functies doen. En dat zoekt makkelijker in een PDF.
Heb je hier wat aan? https://www.dropbox.com/s...0Kia%20Ceed%20CD.pdf?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Dank je! Ik was benieuwd of de Kia Ceed/Proceed ook nog een Eco en Sport Stand had middels een instelling op het stuur of scherm. Maar dat lijkt niet zo te zijn, althans de In Drive-Stand geïntegreerd regelsysteem moet het kunnen maar dit is middels een knop welke mijn ProCeed niet heeft.

Ook was ik benieuwd of de coming home langer aan kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

renzo4000 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 13:07:
@JoJo_nl die logo's zijn imho nog minder zinvol dan ambient verlichting in de auto. Als je het echt om "extra licht" te doen is dan zou je de gewone variant moeten nemen zonder logo nu is het meer een gimmick. Die ambient verlichting is inderdaad weinig functioneel, daarom heet het ook ambient verlichting :P, stukje sfeer binnen in de auto wat ik wel op prijs kan stellen(en nee dan heb ik het niet over een disco). Verlichting aanzetten is niet nodig, dat stel je gewoon in naar wens.
De betere implementaties koppelen dat zelfs aan userprofiles (al dan niet gekoppeld aan de sleutel). Maar goed zoveel mensen zoveel wensen zullen we maar zeggen.

Overigens doet Kia dit wel alleen niet op de CEED series, kijk maar eens naar de Kia Soul. Dan heb je pas disco ;)

[YouTube: 2020 Kia Soul MOOD LIGHTING | Exterior & Interior Night Review]

Ik heb de verlichting in de kofferbak vervangen voor LED en geeft een pak meer licht, het was echter beter geweest als ze aan de andere kant ook een lampje hadden geplaatst. Of zoiets als de Toyota Corolla, die hebben aan beide kanten een ledstrip zitten.

Hoewel ik ook een tevreden Proceed rijder ben zijn er best wel veel zaken die missen voor een auto van bijna 40k. Ik zou hem ook niet willen definiëren als een "luxebak" maar een prima c-segmenter die mee kan doen met de gevestigde orde en vooral qua looks weet te overtuigen.
Die logo's zijn idd ook alleen maar voor de fun.
Ieder zijn ding he.
Kia maakt design op maat, de soul is dan ook voor n jong trendy publiek met kids. Daar past de led kermis bij. Zijn ze best goed geslaagd in, alleen de meeste jongeren hebben geen Soul geld denk ik.
Wat mis je dan aan de proceed? Vergeleken met een 2013 ceed superpack is de GT behoorlijk luxe. Stuk duurder dan de gewone ceed versies ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcapon
  • Niet online
Nemean schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 19:14:
[...]

Dank je! Ik was benieuwd of de Kia Ceed/Proceed ook nog een Eco en Sport Stand had middels een instelling op het stuur of scherm. Maar dat lijkt niet zo te zijn, althans de In Drive-Stand geïntegreerd regelsysteem moet het kunnen maar dit is middels een knop welke mijn ProCeed niet heeft.

Ook was ik benieuwd of de coming home langer aan kon.
Alleen i.c.m. met de automaat krijg je een knop met sportstand. ECO is er niet.
Wat betreft coming home, volgens mij zag ik wel ergens in de instellingen 1 of 2 opties om de tijd in te stellen voorbij komen. Weet het niet heel zeker meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renzo4000
@JoJo_nl

Ik ben ook best tevreden over mijn Proceed (GTplusline DCT) Het is zit hem met name in de details die imho Kia gewoon gemist heeft en had moeten toepassen. Qua kosten is dat namelijk marginaal.

- Digitale cockpit is mooi, groot en duidelijk. Maar mist gewoon veel functionaliteit die andere merken beter geimplementeerd hebben. Denk bijvoorbeeld aan de VAG groep. Daar kan je de cockpit instellen zoals jij wil (bijv groot navigatie en aangepaste tellers etc.).

- JBL "premium" upgrade is magertjes qua geluid. Het is prima maar niet meer dan dat. Ik heb zelf aanpassingen moeten doen om het beetje lekker te laten klinken. Mijn leen auto (Leon) had in de basis een beter geluid. Het subwoofertje in de kofferbak mag die naam niet dragen. Is een 6" driver met een passieve radiator (vandaar die twee speakergrill's > heeft dus niks met het "kunstmatige motor geluid" te maken waar jij naar refereerde.

- Materialen zijn "zo-zo" en erg krasgevoelig. Met name de harde platics krassen makkelijker dan wat ik gewend ben. In mijn Octavia (ook de harde delen) had ik hier veel minder last van.

- Kwaliteit van het leer is slecht te noemen, ik zie nu al sporen van lichte slijtage. Op het Duitse Kia forum zie je al foto's voorbij komen dat de verf helemaal loslaat. Dit zou ongetwijfeld op te lossen zijn met de Kia garantie maar zou niet mogen.

- De DCT pook is wat ouderwets; dit had inmiddels toch makkelijker en mooier gekund met een kleine schakelaar. Nu heb je nog steeds zo'n enorme pook.

- Autohold functie moet je telkens opnieuw activeren, waarom niet de stand onthouden?

- Rijdershulpen idem; moet je telkens opnieuw uitzetten als je dat eerder al had gedaan

- Dakbediening moet met contact aan worden gesloten. Super irritant, want vaak zet je de motor af en bedenk je dat je dak nog open staat en kan je dan niet sluiten. Ramen openen met de AB kan weer niet (sluiten wel), het dak kan uberhaupt niet. Dit kon bij mijn vorige auto's wel.

- Bandenspanningsmeting is in het 2020 model eruit gehaald (je kan de actuele waarden niet meer aflezen) en is nu versimpeld naar alleen een melding bij teruglopende bandenspanning. Waarom?

- Ventilatie achterin is beperkt instelbaar, tegenwoordig is dit vaak gewoon te regelen (kijk naar de Octavia bijvoorbeeld).

- Er zijn geen usb aansluitingen achterin, kom op Kia ... het is 2020! Alle merken hebben daar usb poortjes zitten.

- In de kofferbak is geen 12v aansluiting aanwezig terwijl dit in de gewone CEED wel zo is. Waarom?

- Android Auto kan nog steeds niet fullscreen terwijl dit bij andere merken met een widescreen wel kan. Je zit dus 1/3 van je beeld naar een stom AA logo te kijken. Zelfs een andere widget voor dat stuk kan je niet kiezen Updatebeleid bij Kia is tergend langzaam, al schijnt bij de komende update iig een widget te selecteren is.

- Redelijk autodated parkeerhulp systeem; in de GTline en GTPlusline kan je alleen achteraf sensoren voor laten monteren en dat werkt ook nog eens slecht als ik de berichten daarover lees. Daarnaast is de camera van niet al te beste kwaliteit(lage resolutie, slechte nightvision en bij vochtig weer niet beschermt en slecht onbruikbaar beeld. Andere merken doen dit veel beter). Geen birdview optie wat tegenwoordig meer een standaard aan het worden is.

- Stoel/spiegel instellingen zijn niet te koppelen aan een afstandbediening maar alleen via de knoppen (en dan alleen voor de stoel, spiegels worden niet opgeslagen in het geheugen).

- Keyless entry is imho matig uitgevoerd, je moet nu perse op het knopje drukken om te sluiten. Bij mijn megane deed hij dit automatisch als je een paar meter verwijderd bent van de auto.

- Isolatie van de Kia is niet top; gevolg afrolgeluid van de banden is bovengemiddeld hoog. Er is weinig isolatiemateriaal gebruikt bij de motorkap, voorruit, kofferbak en wielkasten. Andere merken doen dit beter.

En vast nog wel meer van dit soort "missers" die gewoon bij een auto van 40k eigenlijk niet aanwezig horen te zijn. En dan heb ik het nog niet eens over alle klachten over het my2019 model met rammelende kofferbak, panoramadak en armsteun.

Nogmaals, ik ben an sich een tevreden Proceed rijder. Want in de basis is dit een heerlijke auto om in rond te tuffen maar die kleine ergernissen hadden gewoon niet gehoeven en had beter gekund.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:19
Goed lijstje, @renzo4000. Zou je zo naar Kia kunnen sturen :)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-06 23:58
@renzo4000 Inderdaad een goede lijst.

Dingen zoals geen usb poorten achterin vind ik ook echt niet kunnen en tegenwoordig zit in elke auto wel ambiance verlichting van dit segment.

Ik ga vooral de parkeersensoren voor missen tegenover de mercedes en de afwerking van binnen maar krijg daar in tegen wel veel er voor terug.

Voor veel mensen is het wel zo dat de luxe die de proceed bied allemaal nieuw is in ieder geval voor mij wel dus zullen die zich minder snel ergereren hier aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey140
Parkeersensoren voor werken echt goed.
Ik ben er erg blij mee.
En ja er zijn dingen maar die 12v aansluiting gebruik ik toch niet dus mis hem ook niet..
Ik heb met vochtig weer gereden maar kon prima alles zien met de camera het viel me niet tegen.
En ja de rest is te verwaarlozen het rijd gewoon heel fijn:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@Jeffrey140 jij hebt toch geen GT? Dan heb je dus ook "after-market" parkeersensoren van waarschijnlijk Fodafone Cobra die door de dealer wordt geplaatst. Het grote gemis is dat je deze handmatig moet inschakelen en dat er geen visuele ondersteuning is zoals de sensoren achter. Daarnaast lees ik op de fora's dat er valse meldingen zijn met deze sensoren.

Ik vind dat persoonlijk echt niet meer kunnen anno 2020. Deze oplossing stamt uit het jaar 1990 toen je die sensoren bij de Halfords haalde en op je auto plakte ;). Maar goed als het voor jou goed werkt is dat natuurlijk ook helemaal prima, mij lijstje was ook bedoelt om aan te geven dat juiste deze kleine ergernissen/missers prima voorkomen hadden kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

@renzo4000 ik zie wat je bedoeld, zeker eens met je lijstje. Maar voor al die poespas betaal je veel meer bij dat andere merk.
De sub beide zitten bij de GT aan de amp vast, geen loze speaker maar kleine en grote bedrade drivers. Motorgeluid krijgt op sportstand bijval met electronisch motorgeluid over de speaker. Het mist wat strak laag vooral onder de 50hz maar kan er mee leven die paar keer dat t aan staat en ook echt zo laag nodig heeft.
Sensors voor en rearcam doen t prima voor mij. Visueel feedback en genoeg resolutie om dingen te zien. Geeft ook waarschuwing bij achteruitrijden als er een auto aan komt vd zijkant die je zelf niet kan zien met blote oog.
Voor mij is het zeer belangrijk hoe de auto rijd, dashboard heb ik geen tijd voor om naar te kijken met mijn rijstijl, enige wat ik nodig heb is het flitser piepje van flitsmeister en de youtube clips op de radio. Netflix gekeken op de radio in de vakantie bij gebrek aan iets anders dan n telefoon. Valt echt niet tegen samen met het geluid vd jbl.
Usb op de achterbank red ik met n kabel ook vanuit voor gezien mijn note 10 draadloos oplaad. Die knakentroep usb bij VAG gaat regelmatig stuk en is gewoon te cheapass voor zo'n dure auto. 12v in de achterbak is wel n gemis en zou er in moeten zitten, kan gewoon echt niet meer tegenwoordig.
Bandenspanning ook jammer dat het alleen waarschuwing geeft, mijne geeft 4x spanning aan echter dat verschilt nog n beetje tov realiteit. En ja de meesten willen alleen maar horen of ie lek is of te laag.
Heb geen last van rammelende onderdelen en de mattenset houd ook wel redelijk wat tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
JoJo_nl schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:12:
@renzo4000 ik zie wat je bedoeld, zeker eens met je lijstje. Maar voor al die poespas betaal je veel meer bij dat andere merk.
De sub beide zitten bij de GT aan de amp vast, geen loze speaker maar kleine en grote bedrade drivers. Motorgeluid krijgt op sportstand bijval met electronisch motorgeluid over de speaker. Het mist wat strak laag vooral onder de 50hz maar kan er mee leven die paar keer dat t aan staat en ook echt zo laag nodig heeft.
Nope, jouw informatie is onjuist. Vanwaar jouw conclusie? Het is één klein drivertje en een iets grotere passieve radiator.

Overigens is de soundgenerator een aparte module die onder ruitenwissers zit ;-)
https://www.motor-talk.de...-proceed-gt-t6637257.html

Sensors voor en rearcam doen t prima voor mij. Visueel feedback en genoeg resolutie om dingen te zien. Geeft ook waarschuwing bij achteruitrijden als er een auto aan komt vd zijkant die je zelf niet kan zien met blote oog.
Primair doet ie camera ook wat ie moet doen, dat was ook niet mijn punt. Het is simpelweg outdated.
Voor mij is het zeer belangrijk hoe de auto rijd, dashboard heb ik geen tijd voor om naar te kijken met mijn rijstijl, enige wat ik nodig heb is het flitser piepje van flitsmeister en de youtube clips op de radio. Netflix gekeken op de radio in de vakantie bij gebrek aan iets anders dan n telefoon. Valt echt niet tegen samen met het geluid vd jbl.
Beetje gekke redenering, even los van je rijstijl waar je al genoeg over hebt gezegd (te hard rijden e.d.), ik vind de rijeigenschappen ook zeer belangrijk maar het interieur is dat niet belangrijk in jouw ogen? :S Ik hoop overigens niet dat je tijdens het rijden naar youtube en netflix beeldmateriaal zit te kijken. Dat is simpelweg een gevaar voor jezelf, en nog belangrijker, voor anderen.
Usb op de achterbank red ik met n kabel ook vanuit voor gezien mijn note 10 draadloos oplaad. Die knakentroep usb bij VAG gaat regelmatig stuk en is gewoon te cheapass voor zo'n dure auto.
Tuurlijk kan dat, maar nogmaals het gaat erom dat dit niet van deze tijd is. En "knaketroep" herken ik niet van de VAG groep.
12v in de achterbak is wel n gemis en zou er in moeten zitten, kan gewoon echt niet meer tegenwoordig.
Bandenspanning ook jammer dat het alleen waarschuwing geeft, mijne geeft 4x spanning aan echter dat verschilt nog n beetje tov realiteit. En ja de meesten willen alleen maar horen of ie lek is of te laag.
Heb geen last van rammelende onderdelen en de mattenset houd ook wel redelijk wat tegen.
Jij hebt het 2019 model toch, dan klopt het dat jij wel de spanning kan uitlezen. Dat was juist mijn punt dat ze dit dus hebben veranderd. Isolatie is en blijft minder, de harde cijfers zijn er gewoon bij metingen.

Zoals gezegd ben ik een tevreden Proceed rijder en vooral content met de looks en rijgedrag. Maar de kanttekeningen zijn er wel wat mij betreft. Dit lijkt misschien negatiever over te komen dan het bedoeld is. Feit blijft dat dit soort punten niet hoeven. Ik krijg dan wel sterk het gevoel dat er bij jou vooral cognitieve dissonantie optreedt (witte broodsweken) waardoor je het nu niet storend vindt. Time will tell ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

@renzo4000 ik denk dat het voornamelijk een persoonlijke voorkeur is.

Ik ben zelf geen audiofiel dus vond de JBL set niet noodzakelijk. Bovendien zit ik nooit op de achterbank dus de stoelverwarming op de achterbank was ook overbodig voor mij. En aangezien ik nooit op de achterbank zit heb ik die USB-poorten daar ook niet nodig. :+

Dan is er vast en zeker een tegen argument dat het met kinderen wel heel fijn is. Ik denk dat het alleen maar beter is. Kinderen zitten tegenwoordig meer op de telefoon van de ouders, dat was vroeger wel anders. ;-).

Vandaar dat de GT-PlusLine bij mij al afviel. Ook omdat ik de velgen op de GT-PlusLine niet mooi vond.

Mijn Seat Leon had een panoramadak en ramen die inderdaad open en dicht konden middels de AB, stoort het mij nu dat dit niet meer gaat? Nee, in tegen deel. De Seat gaf nooit een bevestiging wanneer ze dichtwaren waardoor het soms voor kwam dat de ramen al dicht waren maar het dakje nog een stukje open stond. #firstworldproblems.

Hiervoor een Clio gehad die op slot ging wanneer je weg liep van de auto. Erg fijn inderdaad. Maar waarom moest Renault nou een afstandsbedening bedenken die zo machtig groot was? Overigens kleine edit. de Clio was van begin 2020. Ik heb nog nooit zo'n bagger interieur mee gemaakt. Die navigatie 8)7 |:(

Zo is er over elke auto wat te zeggen, ik weet waar ik voor ben gegaan toen ik de Kia ProCeed koos (vooraf veel onderzoek gedaan) en als er opties ontbraken die ik echt had gemist dan had ik wel een andere wagen gekozen.

[ Voor 4% gewijzigd door Nemean op 07-08-2020 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@Nemean helemaal met je eens, maar ik kreeg alleen de indruk dat bepaalde kritische punten makkelijk worden weggewuifd door @JoJo_nl. De meeste punten waren mij op voorhand ook zeker duidelijk. Alvorens ik een nieuwe auto uitzoek ga ik altijd wel de diepte in qua informatie en maak goede en lange proefritten. Maar om nu net doen alsof de Kia geen missers heeft geïmplementeerd (of juist niet :P) is ook niet helemaal de waarheid. Daar ging mijn post over ...

En qua opties zit je met de Proceed eigenlijk altijd wel goed, het instapmodel in Nederland is de Gtline die al redelijk goed in de opties zit. Zelf vond ik de Plusline met zijn 18" velgen (ik vind ze schitterend!) juist wel mooi, de Proceed heeft imho eigenlijk minimaal 18" nodig visueel gezien. Maar dat is persoonlijk. Daarnaast is de elektrische stoel voor mij een must, beter in te stellen en toch wel fijn dat er twee profielen zijn voor mijn vrouw en ik. Scheelt weer een hoop gedoe om hem weer perfect te krijgen. Die verwarmbare achterbank had voor weg mogen blijven, had ik liever een paar bovengenoemde misser voor terug gehad ;)

Tot slot had ik nog wel een paar opties willen kunnen aanvinken die nu niet kunnen (maar bijv. in Duitsland wel) zoals de verwarmbare voorruit.

Maar goed, nu maar weer over de leuke dingen praten die wel goed werken :D.

ps. die sleutelkaart van Renault ... you hate or you love it. Ik was er gek op. Ik heb standaard mijn huissleutels aan zo'n klein portemonneetje zitten waar mijn pasjes en dus ook de Renault kaart in kon. Ideaal!. Ik denk dat per saldo het volume van een sleutelkaart en een dikke traditionele autosleutel niet verschilt overigens.

[ Voor 4% gewijzigd door renzo4000 op 07-08-2020 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinkun
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-07-2021
@renzo4000
Dit zijn wel echt 1e wereld problemen de meeste die je opnoemt...

Het enige wat ik mis aan de proceed zijn de niet te verkrijgen schuifbare bagagerekken.

Voor hetzelfde bedrag krijg je bij vele andere merken een auto zonder opties.
(Ik had een hele lijst van duitse auto's vergeleken voordat ik de keus had gemaakt bij de koreaan)

Enige die hier tegenop kan is wellicht een skoda. Maar dan heb je ook echt een .. skoda.

Ps. Ik heb een my2019 zonder digitale cockpit. Ik had ook wel graag een audi MMI virtual cockpit gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@Shinkun ik benoem ook nergens dat het "1st world problems" zijn ... maar ik val een beetje in de herhaling. Het excuus dat Kia voordeliger zou zijn met gelijkwaarde configuraties bij de concurrent vind ik dan juist niet zo sterk. Kia wil meedoen met de "grote jongens" in Europa (wat ze aardig lukt overigens!) maar zorg dan iig dat je onderaan de streep op dat soort punten geen steekjes laat liggen en maak daar het verschil en niet alleen op een iets lagere prijs en garantievoorwaarden. Het is ook niet zo dat ik dit alleen opmerk. Zie het kiaclub forum en van onze oosterburen op motor-talk, de topics zijn in lijn met mijn genoemde punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

renzo4000 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:06:
@Shinkun ik benoem ook nergens dat het "1st world problems" zijn ... maar ik val een beetje in de herhaling. Het excuus dat Kia voordeliger zou zijn met gelijkwaarde configuraties bij de concurrent vind ik dan juist niet zo sterk. Kia wil meedoen met de "grote jongens" in Europa (wat ze aardig lukt overigens!) maar zorg dan iig dat je onderaan de streep op dat soort punten geen steekjes laat liggen en maak daar het verschil en niet alleen op een iets lagere prijs en garantievoorwaarden. Het is ook niet zo dat ik dit alleen opmerk. Zie het kiaclub forum en van onze oosterburen op motor-talk, de topics zijn in lijn met mijn genoemde punten.
Ik denk dat het best mee valt met gelijkwaardige wagens. Ik zie maar weinig auto's in het zelfde segment die leveren wat de Kia Proceed levert. Voor dezelfde opties in een nieuwe Golf (die foei lelijk is) of de nieuwe Leon (die nog lelijker is) / Skoda (50+ auto, sorry Skoda, nog even aan het imago werken :+) toch echt een stuk en stuk duurder.

Mijn collega heeft sinds kort een Ford Focus ST-Line met 180pk. Maar voor mijn gevoel heb ik meer auto (qua interieur) dan hij heeft. Terwijl zijn auto een stuk duurder is per maand. Uiteraard is de wegligging van zo'n Focus niet te verslaan laat staan qua motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Je trekt nu wel een beetje zaken uit zijn verband imho @Nemean. Een Leon en een Octavia kan je voor ongeveer dezelfde prijs en opties configuren. De Skoda Octavia 1.5 TSI Greentech First Edition met aanvullende opties kom ik uit op 34.720. Dan komt de 1.5 binnenkort weer beschikbaar voor meerpijs van €1000 (soms gratis in de actieperiode). De Proceed 1.4 GTplus line is €35k. Voor de Leon geldt een nagenoeg gelijk prijskaartje. Voor de golf (met 1.5TSI) en gelijkwaardige opties kom ik op 37.700 uit. Dus ik weet niet waar die 50k vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

renzo4000 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:29:
[...]

Nope, jouw informatie is onjuist. Vanwaar jouw conclusie? Het is één klein drivertje en een iets grotere passieve radiator.

Overigens is de soundgenerator een aparte module die onder ruitenwissers zit ;-)
https://www.motor-talk.de...-proceed-gt-t6637257.html

[YouTube: Vlog: Mit Kia x JBL auf Sound Tour/ Lautsprecher bauen wie ein Profi]

[...]

Primair doet ie camera ook wat ie moet doen, dat was ook niet mijn punt. Het is simpelweg outdated.

[...]

Beetje gekke redenering, even los van je rijstijl waar je al genoeg over hebt gezegd (te hard rijden e.d.), ik vind de rijeigenschappen ook zeer belangrijk maar het interieur is dat niet belangrijk in jouw ogen? :S Ik hoop overigens niet dat je tijdens het rijden naar youtube en netflix beeldmateriaal zit te kijken. Dat is simpelweg een gevaar voor jezelf, en nog belangrijker, voor anderen.

[...]

Tuurlijk kan dat, maar nogmaals het gaat erom dat dit niet van deze tijd is. En "knaketroep" herken ik niet van de VAG groep.

[...]

Jij hebt het 2019 model toch, dan klopt het dat jij wel de spanning kan uitlezen. Dat was juist mijn punt dat ze dit dus hebben veranderd. Isolatie is en blijft minder, de harde cijfers zijn er gewoon bij metingen.

Zoals gezegd ben ik een tevreden Proceed rijder en vooral content met de looks en rijgedrag. Maar de kanttekeningen zijn er wel wat mij betreft. Dit lijkt misschien negatiever over te komen dan het bedoeld is. Feit blijft dat dit soort punten niet hoeven. Ik krijg dan wel sterk het gevoel dat er bij jou vooral cognitieve dissonantie optreedt (witte broodsweken) waardoor je het nu niet storend vindt. Time will tell ;)
Tijdens het rijden kijken, nee niet echt behalve scheef oog als ik wat aanklik. Netflix stilstaande. De auto rijd zelf en dat doet ie goed en niet zo middelmatig als bij de ceed. Dus ja dat gaat best.
Mijn conclusie komt van het schema paar posts terug. En de monteur vd werkplaats. 2 drivers , beide aangesloten op versterker. Bij de 2019 proceed GT iig. Kan maar zo dat ze links en rechts woofer op 1 speaker hebben gezet, ik heb het niet met eigen ogen gezien. De ceed lijkt het anders te zijn, geen schema van gezien evengoed. De video is van ceed gt . Zou ik beide woofers er uit moeten trekken voor hard bewijs, voorlopig houd ik het op de schema's en monteursvisie.
Soundgenerator stond dat deze over de speakers loopt, klopt dus ook niet helemaal. weet ik nu waar ik em los moet koppelen thnx.
Outdated. Mja is zo . Evengoed een 720p is al zat resolutie, al zit t op een cmos cam, wel de meest betrouwbare tot nu toe. Bij mij zit deze in de kofferbakdeksel, al iets grotere lens en beter verstopt dan bij de oude ceed.
Mijn zwager werkt bij VAG schadeherstel die herkent de 'knakentroep ' wel. De usb is geen degelijke klikkende dichte versie met stevige kabel er achter, maar de goedkope aftermarket versie die in elkaar gevouwen is met dun draadje. Met fatsoenlijk gebruik merk je er weinig van, maar kids snappen dat niet zo.
'Witte broodsweken ' niet echt, ik geef je toch gelijk. Het is alleen dat het wat genuanceerder kan ? Een Mercedes fastback vergelijken met een 15 ! 000 € goedkopere proceed vergelijken om maar n voorbeeld te geven, is gewoon geen vergelijk behalve dat ze fastback zijn. 15k voor n leuker dashboard en beetje ambient en iets meer isolatie is n hele dure grap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

renzo4000 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:48:
Je trekt nu wel een beetje zaken uit zijn verband imho @Nemean. Een Leon en een Octavia kan je voor ongeveer dezelfde prijs en opties configuren. De Skoda Octavia 1.5 TSI Greentech First Edition met aanvullende opties kom ik uit op 34.720. Dan komt de 1.5 binnenkort weer beschikbaar voor meerpijs van €1000 (soms gratis in de actieperiode). De Proceed 1.4 GTplus line is €35k. Voor de Leon geldt een nagenoeg gelijk prijskaartje. Voor de golf (met 1.5TSI) en gelijkwaardige opties kom ik op 37.700 uit. Dus ik weet niet waar die 50k vandaan komt.
Ik zei geen 50k wagen, ik zei een 50+ wagen. :D

Als ik de SEAT Leon Sportstourer 1.5 TSI FR pak met 150PK (140 voor de ProCeed) kom je uit op het volgende:

SEAT Leon Sportstourer 1.5 TSI FR
- Unilak Pure Red
- Bekleding Stof Zwart + Alcantara
- Glazen schuif/kanteldak + 1265
- Koplampverlichting Full-Led met Led Dagrijverlichting +€1115 (Kom op VAG, auto's zonder Led leveren kan echt niet meer #firstworldproblems).

Kom ik uit op 762 euro per maand (€33.695). Vergeleken met mijn maand bedrag vind ik dat fors meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Nemean schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:19:
[...]

Ik denk dat het best mee valt met gelijkwaardige wagens. Ik zie maar weinig auto's in het zelfde segment die leveren wat de Kia Proceed levert. Voor dezelfde opties in een nieuwe Golf (die foei lelijk is) of de nieuwe Leon (die nog lelijker is) / Skoda (50+ auto, sorry Skoda, nog even aan het imago werken :+) toch echt een stuk en stuk duurder.

Mijn collega heeft sinds kort een Ford Focus ST-Line met 180pk. Maar voor mijn gevoel heb ik meer auto (qua interieur) dan hij heeft. Terwijl zijn auto een stuk duurder is per maand. Uiteraard is de wegligging van zo'n Focus niet te verslaan laat staan qua motor.
Dat is grappig want het ceed onderstel en motor zijn ford licensed. Ze hebben er alleen andere veerpoten onder en de motor voorzien van eigen turbo, compressor en hyundai versnellingsbak.
Maare golf johnniebak met boven de 80km/u ramen open gratis oorbeschadiging er bij ... no thnx
Leon gare zuipbak .. nee
Audi mja leuk maar teveel electronisch problemen
Skoda .. mja me oude skoda was n fijne auto ook al heeft t opa looks.

[ Voor 11% gewijzigd door JoJo_nl op 07-08-2020 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Er zit geen schroefje Ford in een Ceed of i30 hoor. Compleet andere auto’s. De Focus heeft overigens een 3 cilinder motor. De 1.4 motor in de Ceed zal binnen afzienbare tijd vervangen worden door de nieuwe 1.5 die ook in de vernieuwde i30 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Civic09 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:04:
Er zit geen schroefje Ford in een Ceed of i30 hoor. Compleet andere auto’s. De Focus heeft overigens een 3 cilinder motor. De 1.4 motor in de Ceed zal binnen afzienbare tijd vervangen worden door de nieuwe 1.5 die ook in de vernieuwde i30 zit.
Daarom zei ik ook licensed.. in licentie dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@JoJo_nl Nope, die JBL "bass unit" is voor alle (Pro)ceed modellen de premium upgrade het zelfde. Mijn audiospecialist heeft hem zelf ook bekeken en is echt maar één driver en één passieve radiator. Er is dan ook geen verschil met de GT uitvoering. Precies zoals in het filmpje wordt getoond.

Ik vergelijk hem ook niet met de Mercedes CLA want dat verschil is qua "premium insteek" te groot. Overigens maakt dat de Mercedes onderaan de streep niet persé de betere auto afhankelijk van wat je belangrijk vind. Maar ik laat de discussie voor nu maar varen want ik krijg de indruk dat de cognitieve dissonantie blijft overheersen (wat begrijpelijk is in het Kia subforum). Het geeft ook niet, het is belangrijk dat je tevreden bent met je auto. En nogmaals, dat ben ik ook .... voor 98% wat best een hoge score is :P.

@Nemean my bad, ik had het verkeerd geïnterpreteerd. En ik zie dat jij doelt op de leasetarieven, terwijl ik het over de aanschafwaarde had. Het klopt dat de Kia gunstig in de lease zit mede door hun garantie voorwaarden. Voor mij zaten deze auto's allemaal ruim binnen het leasebudget dus voor mij minder relevant.

Maar de vergelijkbare modellen en uitvoeringen/opties doen bij directlease (40.000/48 maanden) niet veel onder voor elkaar:

Focus; 711
Proceed; 680
Golf; 710
Leon; 698
Octavia; 682

Inderdaad de Proceed de voordeligste, maar schokkend? Nope...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 22:42

Quad

Doof

Ik weet niet of het aan m'n auto, telefoon of Google assistent ligt.. Maar sinds een aantal weken leest de assistent in Android auto mijn ontvangen Whatsapp- en SMSberichten in het Engels voor, vet irritant eigenlijk want dat is niet te verstaan.

Ik was benieuwd of iemand dit hier ook ervaart.
Wat wel vreemd is, als ik een berichtje wilt sturen, krijg ik een Nederlandse mannenstem te horen maar het afspelen van de berichten gebeurd in het Engels door een vrouwelijke stem.

Multimedia in de auto en Android auto op mijn toestel zijn al gereset.

Wel laat NPO Radio 2 nog altijd een NPO Radio 1 logo zien bij FM en DAB+, daar snap ik ook niks van.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

renzo4000 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:08:
@Nemean my bad, ik had het verkeerd geïnterpreteerd. En ik zie dat jij doelt op de leasetarieven, terwijl ik het over de aanschafwaarde had. Het klopt dat de Kia gunstig in de lease zit mede door hun garantie voorwaarden. Voor mij zaten deze auto's allemaal ruim binnen het leasebudget dus voor mij minder relevant.

Maar de vergelijkbare modellen en uitvoeringen/opties doen bij directlease (40.000/48 maanden) niet veel onder voor elkaar:

Focus; 711
Proceed; 680
Golf; 710
Leon; 698
Octavia; 682

Inderdaad de Proceed de voordeeligste, maar schokkend? Nope...
Wel als je andere tarieven er aan hangt ;). Daarnaast kijken we vermoedelijk naar andere modellen/opties of configuraties.

KM: 40.000 p/j
Winterbanden: Ja
Eigen risico: Zo laag mogelijk; 135 p/m (dacht ik) ;)
Termijn: 3 jaar.

Maar per maand misschien niet schokkend maar over de hele termijn wel. :D
Quad schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:11:
Ik weet niet of het aan m'n auto, telefoon of Google assistent ligt.. Maar sinds een aantal weken leest de assistent in Android auto mijn ontvangen Whatsapp- en SMSberichten in het Engels voor, vet irritant eigenlijk want dat is niet te verstaan.

Ik was benieuwd of iemand dit hier ook ervaart.
Wat wel vreemd is, als ik een berichtje wilt sturen, krijg ik een Nederlandse mannenstem te horen maar het afspelen van de berichten gebeurd in het Engels door een vrouwelijke stem.

Multimedia in de auto en Android auto op mijn toestel zijn al gereset.

Wel laat NPO Radio 2 nog altijd een NPO Radio 1 logo zien bij FM en DAB+, daar snap ik ook niks van.
Ik las het zojuist in het Ford topic ook over. Pilome243 in "Het grote Ford topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Het was maar n voorbeeld @renzo4000 . Toch vreemd dat er in de schema's staat dat er 2 woofers aangestuurd worden. De stinger heeft bv ook een iets aangepaste audio. Ook gamma versie trouwens. Maar zoals ik al zei ik heb het niet zelf gezien. Nu wil ik het wel weten en het zou idd apart zijn als deze anders is dan de standaard, qua productiekosten etc niet verklaarbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
@Nemean Ik ben uit gegaan van de Proceed 1.4 DCT Gtplusline en de andere modellen gelijkwaardig geconfigureerd. De andere variabele zullen (duurder/goedkopere uitvoeringen) dan dezelfde verhouding hebben ongeveer). Maar goed, beetje geneuzel allemaal ... eigenlijk ook te warm voor ;)

@JoJo_nl ben dan ook erg benieuwd naar je bevindingen. Wellicht dat je ook foto's kunt maken? Ben wel benieuwd hoe het er bij jou uit ziet.

[ Voor 20% gewijzigd door renzo4000 op 07-08-2020 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Andere vraag, weet iemand toevallig of je de software zelf kunt updaten van je wagen? Garage zit voor komende maand vol. En zou toch wel graag van die ellendige echo af willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Nemean schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:18:
Andere vraag, weet iemand toevallig of je de software zelf kunt updaten van je wagen? Garage zit voor komende maand vol. En zou toch wel graag van die ellendige echo af willen.
Van de radio wel..

Firmware radio

[ Voor 3% gewijzigd door JoJo_nl op 07-08-2020 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 22:42

Quad

Doof

Thanks! Zie ook meerdere meldingen over in het AA topic op GoT.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Android Auto (en dan niet specifiek voor Kia overigens) heeft wel meer issues. In de regel werkt het bij mij wel goed alleen soms moet ik het kabeltje weer uit/in doen. Op Reddit zijn de klachten niet mals: https://www.reddit.com/r/AndroidAuto/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Dat lijstje is wel een goeie eye-opener, ik baal alleen van het rijgeluid :X Dat zou voor mij wel een enorme afknapper kunnen zijn :/ Ik krijg mijn ProCeed halverwege september dus ben benieuwd...

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Maak je niet teveel zorgen @Atlas, zo erg is het nou ook weer niet :P. De Proceed doet dit gemiddeld of net daar onder. Het wordt vooral beter hoorbaar van af 120km/p ... maar dat mag je toch bijna niet meer rijden in Nederland ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey140
Klopt @renzo4000 ze zijn later ingebouwd.
Maar ze gaan automatisch aan.
Ik zet ze dus niet zelf aan...😉
Kan ze ook uitzetten maar ze werken prima.
Weliswaar wel los van elkaar qua systeem alleen het visuele stukje mist maar dat vind ik niet erg.

[ Voor 14% gewijzigd door Jeffrey140 op 07-08-2020 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey140
Heerlijk ritje gehad in de proceed weer:-)
Alleen ik kwam in de avond thuis en wilde inparkeren en het viel mij op dat de knoppen van mijn spiegels niet verlichten zoals de knoppen van de ramen en vergrendeling.
Hoort dit of toch even langs de dealer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Jeffrey140 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 09:00:
Heerlijk ritje gehad in de proceed weer:-)
Alleen ik kwam in de avond thuis en wilde inparkeren en het viel mij op dat de knoppen van mijn spiegels niet verlichten zoals de knoppen van de ramen en vergrendeling.
Hoort dit of toch even langs de dealer...
Hoort zo. Was bij de oude ceed ook al. Je hebt ze niet zo regelmatig nodig als de raamknopjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Jeffrey140 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 18:27:
Klopt @renzo4000 ze zijn later ingebouwd.
Maar ze gaan automatisch aan.
Ik zet ze dus niet zelf aan...😉
Kan ze ook uitzetten maar ze werken prima.
Weliswaar wel los van elkaar qua systeem alleen het visuele stukje mist maar dat vind ik niet erg.
Uit ervaring kan ik zeggen dat je alleen die pieptoon wil horen, dat visuele heb je geen tijd voor om naar te kijken tijdens het inparkeren oid. Voegt ook weinig toe eigenlijk behalve dat het interessant staat.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Phenomenon1985
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-04 21:15
Afgelopen vrijdag mijn nieuwe waggie opgehaald. Kia Proceed 1.4 GT-Line automaat in de kleur Dark Penta.

Heerlijke wagen om in te rijden. Wegligging en stuurgedrag is heerlijk t.o.v mijn Open Astra Station (2016). Prachtige auto en een genot om in te rijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0WGa_kuMTTE6kfIh3ALvNEM7cF8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vhyvbri14SHaucFtdDVjx4ku.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Mooie wagen @Phenomenon1985, goede kleur ook ;) ... Vele veilige en plezierige kilometers gewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-06 14:04
Even ter informatie en terugkoppeling: ik heb vorige week dinsdag een update uit laten voeren door de dealer voor zowel de firmware van de nav-unit en de kaarten. Dit betreft een Kia Ceed SW 1.0 JD uit 2017. Ik had gehoopt (en telefonisch ook bevestigd gekregen bij het maken van de afspraak) dat de nieuwe snelheden voor de NL snelwegen erin zouden zitten, maar dit blijkt dus niet het geval te zijn. De navigatie geeft dus de oude maximum snelheden aan.

Voor de volledigheid hieronder een screenshot van de exacte versies voor de diverse onderdelen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7pJVmMU.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Lijkt mij vrij lastig om de nieuwe nederlandse snelheidslimieten te hanteren. Deze zijn namelijk op veel plaatsen tijdgebonden.
Als je om 18:50 uur een route ingeeft moet hij er rekening mee houden dat vanaf 19:00 uur weer de oude snelheid van 130 geldt ................
Technisch moet dat wel mogelijk zijn maar vraag mij af of wereldwijd ontwikkelde navigatiesoftware al dergelijke tijdelijke lokale uitzonderingen kan hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
Dat zijn inderdaad uitdagende situaties waar de software rekening mee moet houden. Nu ik er over nadenk vraag ik me inderdaad af of ze de NL situatie al uberhaupt in de software verwerkt kunnen hebben sinds de invoering in Maart.

Anyway, de updates zijn bij Kia tegenwoordig gratis (mits je onderhoud etc. ook bij dezelfde dealer laat doen), kost je alleen een paar uur. Hopelijk is de nieuwe site van Kia met de navigatie-updates snel in de lucht zodat we het op ieder moment zelf kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

De JD navigatie zou ik niet teveel van verwachten, hij doet het beter dan de nieuwe versie die ik nu heb maar up-to-date zijn ze in de laatste 7 jaar met elk jaar update niet geweest. De kortste weg stuurt deze je soms over fietspaden heen ook. Maar hij is feilloos in het brengen waar je moet zijn, de nieuwe versie in mijn proceed stuurt me regelmatig met omwegen. Ze updaten bij JD alleen de POI en het hoofdsysteem zelf om hacks het leven moeilijk te maken. Beste advies is om het maar voor lief te nemen en het ding gewoon te gebruiken, niet op de updates te wachten en hopen dat die ene weg of snelheidsbord er op komt.
Postcode+huisnr werkt het best en makkelijkst.

[ Voor 3% gewijzigd door JoJo_nl op 11-08-2020 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
In de regel vind ik de navigatie best prima werken, soms maakt ie gekke keuzes maar dat hebben alle navigatiesystemen wel eens. Ik vind het altijd wel fijn om de live informatie altijd te zien en dat werkt best goed. Wil ik zekerheid dan gebruik ik AA en google maps, dat blijft imho de beste navigatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPR
JoJo_nl schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 08:51:
De JD navigatie zou ik niet teveel van verwachten, hij doet het beter dan de nieuwe versie die ik nu heb maar up-to-date zijn ze in de laatste 7 jaar met elk jaar update niet geweest. De kortste weg stuurt deze je soms over fietspaden heen ook. Maar hij is feilloos in het brengen waar je moet zijn, de nieuwe versie in mijn proceed stuurt me regelmatig met omwegen. Ze updaten bij JD alleen de POI en het hoofdsysteem zelf om hacks het leven moeilijk te maken. Beste advies is om het maar voor lief te nemen en het ding gewoon te gebruiken, niet op de updates te wachten en hopen dat die ene weg of snelheidsbord er op komt.
Postcode+huisnr werkt het best en makkelijkst.
Naar mijn idee is geen enkel navigatiesysteem helemaal up-to-date. Google Maps is dat nog het meest, en de losse TomTom kastjes. De fabrieksnavigatie-systemen van alle merken hebben last van het achterlopen van het kaartmateriaal. Daarin is Kia geen uitzondering.

Het toevoegen van de nieuwe snelheden zou ik fijn vinden vanwege het berekenen van de aankomsttijd, maar voor mij nog te accepteren als dit niet gebeurt. Dat de kaarten worden geupdate met wegen die er al een aantal jaren liggen (bij mij in de omgeving zijn dit er wel een paar) vind ik veel belangrijker.

NB. ik vind de Kia navigatie één van de best werkende systemen op de markt. Werkt accuraat, overzichtelijke indeling van het scherm en een duidelijke menustructuur met intuïtieve invoer van een bestemming zonder haperen of vertraging.

[ Voor 8% gewijzigd door PatrickPR op 11-08-2020 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Is deze ook voor de Kia Niro MY20 met het brede scherm? (Mijn Duits is nogal beroerd)

Vandaag mijn Kia Niro opgehaald bij de dealer, maar heb het idee dat niet de laatste software versie erop staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

PatrickPR schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:21:
[...]

Naar mijn idee is geen enkel navigatiesysteem helemaal up-to-date. Google Maps is dat nog het meest, en de losse TomTom kastjes. De fabrieksnavigatie-systemen van alle merken hebben last van het achterlopen van het kaartmateriaal. Daarin is Kia geen uitzondering.

Het toevoegen van de nieuwe snelheden zou ik fijn vinden vanwege het berekenen van de aankomsttijd, maar voor mij nog te accepteren als dit niet gebeurt. Dat de kaarten worden geupdate met wegen die er al een aantal jaren liggen (bij mij in de omgeving zijn dit er wel een paar) vind ik veel belangrijker.

NB. ik vind de Kia navigatie één van de best werkende systemen op de markt. Werkt accuraat, overzichtelijke indeling van het scherm en een duidelijke menustructuur met intuïtieve invoer van een bestemming zonder haperen of vertraging.
Ja dat is absoluut waar. De ibm navigatie is verreweg de beste die ik tot nu toe gehad heb, beter dan de nieuwe imo. Dat ze niet up-to-date zijn komt door Here zelf en de satelliet die maar eens in 2 jaar de aarde rond is gegaan. Het heeft 4 jaar geduurd eer de A2 aanpassing bij Utrecht er in gekomen is en de fly-over bij A6 7 jaar dus wacht er maar niet op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Psycho_Mantis schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 17:39:
[...]

Is deze ook voor de Kia Niro MY20 met het brede scherm? (Mijn Duits is nogal beroerd)

Vandaag mijn Kia Niro opgehaald bij de dealer, maar heb het idee dat niet de laatste software versie erop staat.
Ja. Er staan verschillende versies in. Hij pakt automatisch de juiste en anders werkt het niet. Je kunt daar de nummers vergelijken en met Chrome browser de pagina vertalen .
De 2020 versie zou nu uit moeten zijn.
Staat er iets met 190xxx.micom of 200xxx.micom als het goed is.

[ Voor 9% gewijzigd door JoJo_nl op 12-08-2020 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:33
JoJo_nl schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 08:34:
[...]
Dat ze niet up-to-date zijn komt door Here zelf en de satelliet die maar eens in 2 jaar de aarde rond is gegaan. Het heeft 4 jaar geduurd eer de A2 aanpassing bij Utrecht er in gekomen is en de fly-over bij A6 7 jaar dus wacht er maar niet op :)
Je dacht toch niet dat iemand of software de wegen ging vergelijken met een satellietfoto die eens in de 2 jaar wordt gemaakt? Die weg aanpassingen kun je zelf ook aanmelden bij Here, dan komt het veel sneller in een volgende update. Als niemand dat doet, kun je idd lang wachten.

(dan is het vaak nog wel zo dat elke autofabrikant het kaart materiaal geschikt moet maken voor zijn systeem en daar gaat vaak maanden tot een jaar overheen omdat het blijkbaar geen prioriteit heeft. Daardoor loopt je altijd achter)

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Nee dat denk ik niet, dat weet ik.
Aanpassing melden kun je doen, maar ze doen er niks mee. Ze wachten op officiële confirmatie . Here past deze allemaal aan vandaar dat het allemaal zo lang duurt. Dat is hun verdienmodel.

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

JoJo_nl schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 08:36:
[...]

Ja. Er staan verschillende versies in. Hij pakt automatisch de juiste en anders werkt het niet. Je kunt daar de nummers vergelijken en met Chrome browser de pagina vertalen .
De 2020 versie zou nu uit moeten zijn.
Staat er iets met 190xxx.micom of 200xxx.micom als het goed is.
Ik heb gisteren even geprobeerd om de software te updaten van die duitse site.
Heb de 5 mapjes op een FAT32 usb stick gezet, maar hij lijkt helemaal geen update te herkennen. De bijwerken knop blijft grijs.
Ik ben er dus niet helemaal zeker van dat die ook voor de Gen 5 wide is dus.

Wat er nu op staat:
Software: DE_H_PE.EUR.SSW_L.001.001.190430
Firmware: DE_H_PE.EUR.03.190423.MICOM
Kaart: EUR.11.47.52.552.401.2(D.F2)

Had het ook nog aan de garage gevraagd, maar volgens hun is dit de nieuwste versie. 8)7

• renzo4000
@Psycho_Mantis voor mijn Proceed MY2020 met widescreen heb ik de volgende update gebruikt (moet gewoon in de ROOT van je FAT32 formatted SD kaart staan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R4-R0ao07ngumu-pT9oEPl1NxR0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GlSEumQ57szsDltBh2gnx1wz.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p8Qub72pxVx5xdkzBdFtXk6t0vY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EhXdvghF3ELfnotrFSyDEVou.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NsISBRK3CU7SqUpDTLNHhYTNVI0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7tCTVIsF05uq5oggvg81aocr.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bBHTmYLxrybehuDH_TDTOeerRLE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E314fU3Xf0kWIfFJqALIMo4V.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yKKUqiIeLmqVdTujukMqK7R_0zc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GMLwS0ADoOBriGEbesmJv8F0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0mpHGwHFT9St8yw_BPU1ajnT9is=/800x/filters:strip_exif()/f/image/j2MfObWEoEFVusHMLH81IbRu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/azl8aSM9-kY7M2aCkkb9beVxlSg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cba8M5f8zD2OJDksTG9JWgDQ.png?f=fotoalbum_large

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

renzo4000 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 09:21:
@Psycho_Mantis voor mijn Proceed MY2020 met widescreen heb ik de volgende update gebruikt (moet gewoon in de ROOT van je FAT32 formatted SD kaart staan:
Ik heb volgens mij nergens een SD kaart lezer erin zitten? (Misschien is dat een verschil met de Niro)

Maar aan de screenshots te zien heb ik gewoon helemaal de verkeerde files. Dan snap ik dat het niet werkt :+

• renzo4000
Oeps, ik bedoelde ook een USB-stick :P ...

Hoe groot is jouw update file?

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

renzo4000 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 09:49:
Oeps, ik bedoelde ook een USB-stick :P ...

Hoe groot is jouw update file?
6 GB ongeveer, maar weet nu wel zeker dat die van de oude Niro was.
Dus dat was sowieso niet goed.

• DatBassie
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 14:34
Waar halen jullie die updates vandaan? De update-website doet het nog steeds niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Vandaag proefrijden in een Stonic. Aangezien wij totaal geen Kia ervaring hebben (rijden nu ondertussen alweer 13 jaar Opel) ben ik benieuwd hoe het gaat bevallen.
Nu zie ik echter dat er in september een "nieuwe" versie gaat komen, maar daar zijn blijkbaar de prijzen nog niet van bekend... lastige keuze dus als het rijden goed bevalt... iemand tips waar op te letten?

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Je moet vooral gewoon lekker gaan proefrijden, als het goed bevalt dan is het toch gewoon goed? Er zal altijd een moment zijn dat er een nieuwe versie aanstaande is. Mocht je daar erg gevoelig voor zijn gewoon gaan proefrijden en wachten met bestellen. Het rijgedrag an sich zal niet gaan veranderen daar het om een "facelift" gaat van de Stonic. Meestal zijn eventuele kinderziektes dan ook vaak verholpen.

https://www.autoblog.nl/n...-je-beeldscherm-op-167243

Kijk ook op het subforum van de Kiaclub voor meer informatie: https://www.kiaclub.nl/forum/150-stonic/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:09
Mensen die hier ook in de 1.0 proceed gereden hebben? 120pk vind ik zelf maar als genoeg.

Kom nu van een clio estate met 75pk. Maar proceed zal natuurlijk wel wat groter en zwaarder zijn. 1.4 met automaat vind ik ook leuk, maar dat scheelt nogal wat qua prijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

G.Scholtens schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 12:22:
Mensen die hier ook in de 1.0 proceed gereden hebben? 120pk vind ik zelf maar als genoeg.

Kom nu van een clio estate met 75pk. Maar proceed zal natuurlijk wel wat groter en zwaarder zijn. 1.4 met automaat vind ik ook leuk, maar dat scheelt nogal wat qua prijs
Heb zelf een 1.0 115PK Leon gehad en die reed prima, voor een 1.0 trok deze vrij rap op. Als de 1.4 te duur was uitgevallen had ik voor de 1.0 gegaan.

Maar je ervaart het beter als je een proefrit regelt ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:09
Nemean schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 12:32:
[...]

Heb zelf een 1.0 115PK Leon gehad en die reed prima, voor een 1.0 trok deze vrij rap op. Als de 1.4 te duur was uitgevallen had ik voor de 1.0 gegaan.

Maar je ervaart het beter als je een proefrit regelt ;).
Ja proefrit zal ook optie zijn, Zker aangezien meningen redelijk positief zijn over deze motor. Maar twijfel ook enorm over de nieuwe octavia met 1. 0 motor. Qua ruimte is die echt super.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
renzo4000 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:03:
Je moet vooral gewoon lekker gaan proefrijden, als het goed bevalt dan is het toch gewoon goed? Er zal altijd een moment zijn dat er een nieuwe versie aanstaande is. Mocht je daar erg gevoelig voor zijn gewoon gaan proefrijden en wachten met bestellen. Het rijgedrag an sich zal niet gaan veranderen daar het om een "facelift" gaat van de Stonic. Meestal zijn eventuele kinderziektes dan ook vaak verholpen.

https://www.autoblog.nl/n...-je-beeldscherm-op-167243

Kijk ook op het subforum van de Kiaclub voor meer informatie: https://www.kiaclub.nl/forum/150-stonic/
Proefrit begon nogal chaotisch, demo-auto was wel binnen maar nog niet klaar/stond nog niet op naam dus werd er een andere voor ons klaargezet. Een die zo nieuw was, dat het plastic er nog af moest, en er wat dingen niet goed werkten (deuren achter nog op slot, kofferbak die niet open kon, geen werkend mediasysteem). We kregen eigenlijk het idee dat deze auto ewoon voor een klant bedoeld was... maar goed, rijden was verder prima. Helemaal toen we achteraf ontdekten hoe je de hoofdsteun kan verstellen in hoek. Anders was het een no-go geweest. Uiteindelijk getekend en over een 2-3 tal weken kunnen we erin wegrijden _/-\o_

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik heb de UVO app geconfigureerd voor m'n Kia Niro hybrid. Toch een beetje tegenvaller, je kan er eigenlijk niet zo veel mee.

Wel handig dat je van te voren al je navigatie kan instellen, zien waar je auto staat en of hij op slot is.
Maar daar houdt het ook een beetje op. Je kan wel zien of je airco aanstaat, maar je kan hem niet bedienen.

Zou het iets met regelgeving te maken hebben dat je een auto (op brandstof) niet op afstand mag starten? Want in de USA kunnen ze dit geloof ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Volgens mij zijn er in Europa sowieso minder mogelijkheden dan in de US. Daarnaast is er een nieuwe generatie UVO auto's waar iig in de US veel meer kan: https://www.kia.com/in/uvo.html#block-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:24

bert pit

asdasd

Psycho_Mantis schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:37:
Ik heb de UVO app geconfigureerd voor m'n Kia Niro hybrid. Toch een beetje tegenvaller, je kan er eigenlijk niet zo veel mee.

Wel handig dat je van te voren al je navigatie kan instellen, zien waar je auto staat en of hij op slot is.
Maar daar houdt het ook een beetje op. Je kan wel zien of je airco aanstaat, maar je kan hem niet bedienen.

Zou het iets met regelgeving te maken hebben dat je een auto (op brandstof) niet op afstand mag starten? Want in de USA kunnen ze dit geloof ik wel.
Er zijn landen waar het soms tientallen graden vriest (ja echt). Daar hebben auto's vaak extra mogelijkheden om op te warmen. Ga je dat in NL ook doen, dan staat jouw straat binnenkort blauw van de damp om een uur of half acht van mensen die 3 km moeten rijden, maar wel een voorverwarmde auto willen.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatBassie
renzo4000 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:51:
Volgens mij zijn er in Europa sowieso minder mogelijkheden dan in de US. Daarnaast is er een nieuwe generatie UVO auto's waar iig in de US veel meer kan: https://www.kia.com/in/uvo.html#block-1
Ik probeer bij Kia op te vragen of mijn auto uit maart dit ook kan, maar tot nu toe nog niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Al die opties die genoemd worden in mijn linkje? Nope, dat gaat echt niet komen op de CEED familie uit 2019/2020. Het zal echt beperkt blijven met de huidige simpele opties. Wellicht dat er nog een paar features gaan komen maar verwacht daar maar niet teveel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatBassie
Pfff, verrassend kortzichtig. Ze hebben mijn actieve TPMS en AUX-poort ook al weggehaald, stop er dan iets nuttigs voor in de plaats :P

Jammer, maar helaas. Merk de laatste tijd wel dat ze qua afwerking wel net iets beter kunnen doen, veel halfbakken features en gedachten die net niet helemaal goed uit de verf komen, jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Psycho_Mantis schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:03:
[...]

6 GB ongeveer, maar weet nu wel zeker dat die van de oude Niro was.
Dus dat was sowieso niet goed.
DatBassie schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:09:
Waar halen jullie die updates vandaan? De update-website doet het nog steeds niet :(
Hiero en voorgaande duits forum link paar posts terug
D.f9 is laatste map
Firmware 191122 of 191202 of v7 of v8, ligt aan welke radio. 20xxxx versie zit er ook aan te komen schijnt.
Usb minimaal 32GB, formateren in FAT32 16K blok
Sdcard idem

[ Voor 43% gewijzigd door JoJo_nl op 19-08-2020 00:20 . Reden: dingen enzo.. ]

• Bozzel1987
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-08-2024
Dinsdag mijn Ceed SW op kunnen halen. Volgens de dealer was dit de laatste GT-Plusline in Nederland en kunnen er in de rest van het jaar geen geleverd meer worden.

• JustC
Bozzel1987 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:09:
Dinsdag mijn Ceed SW op kunnen halen. Volgens de dealer was dit de laatste GT-Plusline in Nederland en kunnen er in de rest van het jaar geen geleverd meer worden.
Vermoed dat dit inderdaad geld voor de Ceed SW want zie hier ook veel de dynamic of dynamic plus versies bij klanten. Vind hem in de uitvoering van de GT wel echt mooi trouwens.

De Proceed is standaard al GT-Line dus verwacht dat ze die nog wel blijven leveren.

• jongetje
corneedebruin schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:19:
[...]
De Proceed is standaard al GT-Line dus verwacht dat ze die nog wel blijven leveren.
Is ook alleen nog voorraad tot iig volgend jaar, voor zover er nog voorraad is. Wordt vol ingezet op hybride wagens. De ceed sw plugin kun je wel bestellen.

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:39

mb1

Productie (voor NL?) is gestopt vertellen ze mij bij de Kia dealer, het wachten is op de 1,5 mild hybrid zo is mij verteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:48
Vandaag mijn Kia Ceed SW 1.0 DynamicPlusline binnen gekregen, lease voor 4 jaar.
Maar valt mij allemaal wat tegen :( En dan kom ik vanaf een Astra Station van 2019 die het nodig issues had (voornamelijk motor/infotainment)

-Veel bandherrie vanaf 70/80 km/u.
-Android auto die niet volledig scherm is op het nieuwe 10" scherm.
-Als extra optie parkeersensoren voor er bij, krijg je cheapass setje er in met eigen knop ipv geïntegreerd in het geheel (dus zoals de achterste sensoren)
-Zit een knop voor de kofferbak op de sleutel, maar dat werkt dus niet...
-Sensoren achter hebben problemen met de trekhaak, dus piepen standaard als je achteruit rijd..

Naast het feit dat er al het nodige krassen op/in de auto zitten. (kras op bovenkant glas lamp, middelconsole achter de pook het nodige krassen (langleven hoogglans plastic..),

Als ik het had geweten dat die opties gewoon aftermarket meuk is bij Kia, had ik een ander auto genomen.

Qua rijd gedrag is het wel beter dan die astra (al kon dat snel met die klote motor).
Maar volgende keer word het denk toch weer een duitser (VAG groep of Ford).

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• jongetje
@Renegade666 Dat was hier al vaker besproken van die sensoren in de voorbumper. Daarom is dat ook een accessoire ipv een optie (een accessoire is altijd achteraf).

Van die banden schijnt te komen doordat die op 3 bar worden gepompt, wat lucht eruit schijnt al te helpen in geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey140
@Renegade666 heb je niet proef gereden dan :-)
Ik heb die sensoren ook voor en het werkt prima.
Ja ok er zit een knopje nou en. hij doet zijn werk.
Kras gevoelig dat wel dat is helaas met die piano lak.
Voor de rest een prima auto.
Had wel iets meer power verwacht. Heb de 1.4 dct gtplus proceed.
Maar misschien ligt dat aan mij staat nu +/ 2000 km op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
@Jeffrey140 heb JIJ niet proefgereden dan omdat je meer power verwacht? :D

Er zit sowieso meer vermogen in het blok dan 140pk, namelijk 160pk (zie rollerbank test autoweek). Daarnaast ook meer koppel dan opgegeven. Ik heb hem zelf een keer geklokt op 8,9 seconden naar de 100 op de GPS. Opzich prima, niet super snel maar ook niet traag te noemen. In de jaren 90 was dit super snel geweest ;).

Tja en de genoemde punten van @Renegade666 staan ook in mijn lijstje hier in het topic. Echter was ik daar van tevoren van bewust en heb die dus voor lief genomen. Onderaan de streep gaat een golf, focus, leon of corolla het ook niet winnen imho.

• Renegade666
@jongetje @Jeffrey140 @renzo4000
Ik had vorig jaar in een Ceed en die beviel mij wel. Maar dat was een klein ritje.
En moest nu ook even snel kiezen (beperkte keuze). En proefritten zijn de meeste garages hier niet blij om, omdat onze LM ze toch niet daar besteld..
En heb ook niet alles uitgezocht wat goed of niet goed is. Achteraf had ik dat moeten doen iig..
Als ik nu door de straat voor mijn eigen rij, doet hij niks anders dan piepen want, stoeprand en autos...
Zo gevoelig hoeft dat niet te zijn in mijn ogen.
Bij het achteruit rijden vind ik gewoon slecht dat hij begint te miepen. Maar toen ik net bij mijn zwager weg reed deed hij het niet. dus zit ook geen locatie aanvast.

Dat van die banden was idd zo, was ik ook even ontschoten, heb ze eerst naar 2.5 bar gezet, want ik kon nergens vinden in het boekje wat het moest zijn.. 2.5 zit ik wel safe dacht ik. Zat 3.3 en 3.4 in..
Ook kan ik nergens de TMS gegevens uitlezen, niet in scherm tussen de wijzers, en niet via infotainment :S

Maar als je iets opties noemt, ga ik er van uit dat het BIJ de auto hoort, en niet dat het gewoon aftermarket meuk is. Dat vind ik gewoon slecht.

Maar gelukkig rijd hij wel redelijk goed, maar als die parkeer sensoren voor mij blijven irriteren, trek ik de stekker er wel uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Renegade666 op 20-08-2020 19:26 ]

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• Jeffrey140
@renzo4000 ik heb wel proef gereden haha alleen ze hadden me niet verteld dat deze een piggyback had..Dus dat was wel een verschil. Auto was van een medewerker

• Jeffrey140
@Renegade666 je kan ook het knopje inhouden dan gaan ze uit :-)

• Renegade666
Jeffrey140 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 20:16:
Klopt, maar de volgende keer staan ze weer aan..

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Renegade666 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:46:
Vandaag mijn Kia Ceed SW 1.0 DynamicPlusline binnen gekregen, lease voor 4 jaar.
Maar valt mij allemaal wat tegen :( En dan kom ik vanaf een Astra Station van 2019 die het nodig issues had (voornamelijk motor/infotainment)

-Veel bandherrie vanaf 70/80 km/u.
-Android auto die niet volledig scherm is op het nieuwe 10" scherm.
-Als extra optie parkeersensoren voor er bij, krijg je cheapass setje er in met eigen knop ipv geïntegreerd in het geheel (dus zoals de achterste sensoren)
-Zit een knop voor de kofferbak op de sleutel, maar dat werkt dus niet...
-Sensoren achter hebben problemen met de trekhaak, dus piepen standaard als je achteruit rijd..

Naast het feit dat er al het nodige krassen op/in de auto zitten. (kras op bovenkant glas lamp, middelconsole achter de pook het nodige krassen (langleven hoogglans plastic..),

Als ik het had geweten dat die opties gewoon aftermarket meuk is bij Kia, had ik een ander auto genomen.

Qua rijd gedrag is het wel beter dan die astra (al kon dat snel met die klote motor).
Maar volgende keer word het denk toch weer een duitser (VAG groep of Ford).
Voor het 10" scherm komt nog een update zodat je in android auto splitscreen kan gebruiken.
Carplay kan volgens mij wel fullscreen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustC
mb1 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:46:
Productie (voor NL?) is gestopt vertellen ze mij bij de Kia dealer, het wachten is op de 1,5 mild hybrid zo is mij verteld
Zo juist gebeld met de leverende dealer ( wassink arnhem) en die gaven aan dat er nog geproduceerd wordt momenteel.

Ook te horen gekregen dat mijn auto klaar is en staat te wachten voor transport en levering begin oktober is.

Kan ik straks meteen van de stuur en stoel verwarming genieten met het koude weer :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teppie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:41
Jeffrey140 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 20:16:
Hoe bedoel je met inhouden? Kan moeilijk de hele rit het knopje inhouden.
Die parkeersensoren voor leiden hun eigen leven. Ik vind het verschrikkelijk! Als ik het geweten had, waren ze er niet opgekomen.

Ps. wij hebben een XCeed 1.4 automaat. Verder zijn wij erg tevreden over de Auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey140
@Teppie knopje even inhouden 1 a 2 seconden en hij gaat uit.
De volgende keer als je de auto weer start staan ze wel weer aan.
Ik heb er geen last van.
Maar ze zijn zo uit actie van 1 a 2 seconden..
Als je er dan last van hebt is dit een optie.
Of helemaal uit laten zetten bij de dealer.
Ik vind ze fijn werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Het is en blijft een amateuristische oplossing voor de parkeersensoren op een auto van meer dan 35k. Het is gewoon gek dat de importeur in Nederland niet de officiële optie beschikbaar heeft gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Is al jaren zo toch ? Alleen op de GT-Line S en GT versie is het standaard, omdat daar andere software op zit. De gewone versies hebben dit niet in de boordcomputer zitten dus word lastig dan om het een optie te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Je kan het blijven verdedigen dat het al jaren al zo is maar het feit blijft dat het een gare jaren 80 halfords oplossing is. Je leest eigenlijk alleen maar commentaar over deze parkeersensoren, zowel hier, op kiaclub en motor-talk. Dus mijn stelling wegvegen is denk ik een beetje te makkelijk.

[ Voor 41% gewijzigd door renzo4000 op 23-08-2020 23:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:36

The Wizard

Moderator Mobile
JoJo_nl schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:02:
Is al jaren zo toch ? Alleen op de GT-Line S en GT versie is het standaard, omdat daar andere software op zit. De gewone versies hebben dit niet in de boordcomputer zitten dus word lastig dan om het een optie te maken.
In andere landen is wel gewoon een fabrieksoptie, de NL importeur heeft echt de plank misgeslagen door dit niet aan te bieden, liever 200 euro extra dan zo’n waardeloze after market oplossing. Zo goed als elke andere C segmenter heeft het standaard vanaf een bepaald uitrustingniveau of als fabrieksoptie.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teppie
Jeffrey140 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 19:01:
@Teppie knopje even inhouden 1 a 2 seconden en hij gaat uit.
De volgende keer als je de auto weer start staan ze wel weer aan.
...
Of helemaal uit laten zetten bij de dealer
Bij ons werkt dit niet. De sensoren zien midden op de snelweg of waar dan ook iets en gaan piepen.
Heb jij ook zo’n enorm lelijk knopje gekregen, doet echt afbreuk aan het interieur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bdirhg2nciNZQxU81IE_W2lH8Oc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zAXiXQrsKb22YK86Q3WkMQwa.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey140
@Teppie ik heb dit inderdaad ook maar bij mij zit de knop iets meer uitgelijnd met de rest. Het is nog steeds niet fraai dat ben ik met je eens.
Maar het stoort me niet echt. Het doet wat het moet doen.
Bij mij zie je ook een rood lampje branden op het knopje.
Ik kan ze wel uitzetten doe dit wel eens als ik te dicht geparkeerd sta bijvoorbeeld.
Met instappen blijft ie dan niet piepen.
Toch werkt het bij mij eigenlijk vrij goed.

Hebben jullie dat ook dat ie het begin minder fel was. Qua optrekken zeg maar hij begint bij mij nu meer door te trekken:-)
Rij nu vooral sportstand of manueel. Dit zorgt ervoor dat ie langer in zijn versnellingen blijft zitten en hierdoor meer trekkracht genereerd.
Als ik dan van manueel afga en gewoon op normal rij of sport merk je dat ie beter oppakt. Misschien zit het tussen me oren maar lijkt wel of de bak went aan mijn stijl en daarop acteert maar dat zal wel niet haha.
Maar het lijkt echt zo vond um in het begin niet zo wrap. Maar hij lijkst steeds meer wrapper te worden.
Weet niet of andere mensen dit ook ervaren.
Het is nog steeds een genot om in te rijden met deze pracht auto we gaan alweer naar de 2500 km de auto is nu kleine 5 weken oud:-) mijn mooie Eleanor 😃😍

[ Voor 48% gewijzigd door Jeffrey140 op 25-08-2020 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Jeffrey140 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 20:21:
Hebben jullie dat ook dat ie het begin minder fel was. Qua optrekken zeg maar hij begint bij mij nu meer door te trekken:-)
Mijn ervaring is dat de Kia Proceed heel laat pas op gang komt. Het reageert niet zo fel als mijn vorige auto's. Alsof hij pas later zijn turbo inschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcapon
  • Niet online
Nemean schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 09:35:
[...]

Mijn ervaring is dat de Kia Proceed heel laat pas op gang komt. Het reageert niet zo fel als mijn vorige auto's. Alsof hij pas later zijn turbo inschakelt.
Klopt, lijkt wel een kleine vertraging in respons te zitten (soms 1 a 2 seconden). Maar daarna gaat hij wel. Vooral met optrekken en inhalen kan dit nog wel eens vervelend zijn. Verder vind ik wel dat er genoeg trekkracht is (misschien komt dat doordat ik voorheen een Astra 1.0 Turbo reed..). Je word lichtelijk in je stoel gedrukt.

Ik heb ook het idee dat nu ik er langer mee rijd (4K KM) hij inderdaad feller lijkt te zijn in zijn normale stand, sportstand is al helemaal fijn. Het verbruik is echter soms nog wel een ding, stad is het 1/12 soms 1/13 maar snelweg heb ik laatst op lange afstanden 1/18.8 gehaald. Normaliter op wat kortere afstanden is het regelmatig 1/15 1/16 op de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teppie
Jeffrey140 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 20:21:
@Teppie ik heb dit inderdaad ook maar bij mij zit de knop iets meer uitgelijnd met de rest. Het is nog steeds niet fraai dat ben ik met je eens.
Maar het stoort me niet echt. Het doet wat het moet doen.
Bij mij zie je ook een rood lampje branden op het knopje.
Ik kan ze wel uitzetten doe dit wel eens als ik te dicht geparkeerd sta bijvoorbeeld.
Met instappen blijft ie dan niet piepen.
Toch werkt het bij mij eigenlijk vrij goed.

Het is nog steeds een genot om in te rijden met deze pracht auto we gaan alweer naar de 2500 km de auto is nu kleine 5 weken oud:-) mijn mooie Eleanor 😃😍
Helaas, bij ons werkt dat knopje schijnbaar toch heel anders. Met name op rotondes en in de bebouwde kom gaat ie steeds weer piepen, ook al druk ik het knopje daarna in.
Hebben meerdere mensen dit? Of ervaringen van Jeffrey140? Dan kan ik naar de garage met dat verhaal.

Over het optrekken, hij houdt eerst even in maar daarna is ie wel lekker vel. Soms wel wat irritant dat hij op de snelweg voor 6 km/h terugschakeld om de snelheid er in te houden (bij adaptive cruise control).

• JustC
Zo juist gebeld door de leverende dealer en hij komt eindelijk op 16 september aan op het werk dus ruim een maand eerder geleverd.

Ontzettend blij mee uiteindelijk maakt mijn dag weer helemaal goed :)
Pagina: 1 ... 16 ... 72 Laatste