Zit dit bij iedereen standaard.
Want volgens mij heb ik dit niet..
Want volgens mij heb ik dit niet..
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fQ7OYIsEnrVS6PZfTZPeTg8S.jpg?f=user_large)
If something sucks make it better...
Nee, zelfs niet verkrijgbaar als optie.Jeffrey140 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 19:37:
Zit dit bij iedereen standaard.
Want volgens mij heb ik dit niet..[Afbeelding]
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Heb je hier wat aan? https://www.dropbox.com/s...0Kia%20Ceed%20CD.pdf?dl=0Nemean schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 13:30:
Heeft iemand toevallig een digitale versie van de handleiding van een Kia ProCeed/Ceed? Vraag mij af waar bepaalde instellingen te vinden zijn of wat bepaalde functies doen. En dat zoekt makkelijker in een PDF.
Dank je! Ik was benieuwd of de Kia Ceed/Proceed ook nog een Eco en Sport Stand had middels een instelling op het stuur of scherm. Maar dat lijkt niet zo te zijn, althans de In Drive-Stand geïntegreerd regelsysteem moet het kunnen maar dit is middels een knop welke mijn ProCeed niet heeft.elcapon schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 14:19:
[...]
Heb je hier wat aan? https://www.dropbox.com/s...0Kia%20Ceed%20CD.pdf?dl=0
Die logo's zijn idd ook alleen maar voor de fun.renzo4000 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 13:07:
@JoJo_nl die logo's zijn imho nog minder zinvol dan ambient verlichting in de auto. Als je het echt om "extra licht" te doen is dan zou je de gewone variant moeten nemen zonder logo nu is het meer een gimmick. Die ambient verlichting is inderdaad weinig functioneel, daarom heet het ook ambient verlichting, stukje sfeer binnen in de auto wat ik wel op prijs kan stellen(en nee dan heb ik het niet over een disco). Verlichting aanzetten is niet nodig, dat stel je gewoon in naar wens.
De betere implementaties koppelen dat zelfs aan userprofiles (al dan niet gekoppeld aan de sleutel). Maar goed zoveel mensen zoveel wensen zullen we maar zeggen.
Overigens doet Kia dit wel alleen niet op de CEED series, kijk maar eens naar de Kia Soul. Dan heb je pas disco
[YouTube: 2020 Kia Soul MOOD LIGHTING | Exterior & Interior Night Review]
Ik heb de verlichting in de kofferbak vervangen voor LED en geeft een pak meer licht, het was echter beter geweest als ze aan de andere kant ook een lampje hadden geplaatst. Of zoiets als de Toyota Corolla, die hebben aan beide kanten een ledstrip zitten.
Hoewel ik ook een tevreden Proceed rijder ben zijn er best wel veel zaken die missen voor een auto van bijna 40k. Ik zou hem ook niet willen definiëren als een "luxebak" maar een prima c-segmenter die mee kan doen met de gevestigde orde en vooral qua looks weet te overtuigen.
Alleen i.c.m. met de automaat krijg je een knop met sportstand. ECO is er niet.Nemean schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 19:14:
[...]
Dank je! Ik was benieuwd of de Kia Ceed/Proceed ook nog een Eco en Sport Stand had middels een instelling op het stuur of scherm. Maar dat lijkt niet zo te zijn, althans de In Drive-Stand geïntegreerd regelsysteem moet het kunnen maar dit is middels een knop welke mijn ProCeed niet heeft.
Ook was ik benieuwd of de coming home langer aan kon.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Nope, jouw informatie is onjuist. Vanwaar jouw conclusie? Het is één klein drivertje en een iets grotere passieve radiator.JoJo_nl schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:12:
@renzo4000 ik zie wat je bedoeld, zeker eens met je lijstje. Maar voor al die poespas betaal je veel meer bij dat andere merk.
De sub beide zitten bij de GT aan de amp vast, geen loze speaker maar kleine en grote bedrade drivers. Motorgeluid krijgt op sportstand bijval met electronisch motorgeluid over de speaker. Het mist wat strak laag vooral onder de 50hz maar kan er mee leven die paar keer dat t aan staat en ook echt zo laag nodig heeft.
Primair doet ie camera ook wat ie moet doen, dat was ook niet mijn punt. Het is simpelweg outdated.Sensors voor en rearcam doen t prima voor mij. Visueel feedback en genoeg resolutie om dingen te zien. Geeft ook waarschuwing bij achteruitrijden als er een auto aan komt vd zijkant die je zelf niet kan zien met blote oog.
Beetje gekke redenering, even los van je rijstijl waar je al genoeg over hebt gezegd (te hard rijden e.d.), ik vind de rijeigenschappen ook zeer belangrijk maar het interieur is dat niet belangrijk in jouw ogen?Voor mij is het zeer belangrijk hoe de auto rijd, dashboard heb ik geen tijd voor om naar te kijken met mijn rijstijl, enige wat ik nodig heb is het flitser piepje van flitsmeister en de youtube clips op de radio. Netflix gekeken op de radio in de vakantie bij gebrek aan iets anders dan n telefoon. Valt echt niet tegen samen met het geluid vd jbl.
Tuurlijk kan dat, maar nogmaals het gaat erom dat dit niet van deze tijd is. En "knaketroep" herken ik niet van de VAG groep.Usb op de achterbank red ik met n kabel ook vanuit voor gezien mijn note 10 draadloos oplaad. Die knakentroep usb bij VAG gaat regelmatig stuk en is gewoon te cheapass voor zo'n dure auto.
Jij hebt het 2019 model toch, dan klopt het dat jij wel de spanning kan uitlezen. Dat was juist mijn punt dat ze dit dus hebben veranderd. Isolatie is en blijft minder, de harde cijfers zijn er gewoon bij metingen.12v in de achterbak is wel n gemis en zou er in moeten zitten, kan gewoon echt niet meer tegenwoordig.
Bandenspanning ook jammer dat het alleen waarschuwing geeft, mijne geeft 4x spanning aan echter dat verschilt nog n beetje tov realiteit. En ja de meesten willen alleen maar horen of ie lek is of te laag.
Heb geen last van rammelende onderdelen en de mattenset houd ook wel redelijk wat tegen.
[ Voor 4% gewijzigd door Nemean op 07-08-2020 14:41 ]
[ Voor 4% gewijzigd door renzo4000 op 07-08-2020 14:55 ]
Ik denk dat het best mee valt met gelijkwaardige wagens. Ik zie maar weinig auto's in het zelfde segment die leveren wat de Kia Proceed levert. Voor dezelfde opties in een nieuwe Golf (die foei lelijk is) of de nieuwe Leon (die nog lelijker is) / Skoda (50+ auto, sorry Skoda, nog even aan het imago werkenrenzo4000 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:06:
@Shinkun ik benoem ook nergens dat het "1st world problems" zijn ... maar ik val een beetje in de herhaling. Het excuus dat Kia voordeliger zou zijn met gelijkwaarde configuraties bij de concurrent vind ik dan juist niet zo sterk. Kia wil meedoen met de "grote jongens" in Europa (wat ze aardig lukt overigens!) maar zorg dan iig dat je onderaan de streep op dat soort punten geen steekjes laat liggen en maak daar het verschil en niet alleen op een iets lagere prijs en garantievoorwaarden. Het is ook niet zo dat ik dit alleen opmerk. Zie het kiaclub forum en van onze oosterburen op motor-talk, de topics zijn in lijn met mijn genoemde punten.
Tijdens het rijden kijken, nee niet echt behalve scheef oog als ik wat aanklik. Netflix stilstaande. De auto rijd zelf en dat doet ie goed en niet zo middelmatig als bij de ceed. Dus ja dat gaat best.renzo4000 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:29:
[...]
Nope, jouw informatie is onjuist. Vanwaar jouw conclusie? Het is één klein drivertje en een iets grotere passieve radiator.
Overigens is de soundgenerator een aparte module die onder ruitenwissers zit ;-)
https://www.motor-talk.de...-proceed-gt-t6637257.html
[YouTube: Vlog: Mit Kia x JBL auf Sound Tour/ Lautsprecher bauen wie ein Profi]
[...]
Primair doet ie camera ook wat ie moet doen, dat was ook niet mijn punt. Het is simpelweg outdated.
[...]
Beetje gekke redenering, even los van je rijstijl waar je al genoeg over hebt gezegd (te hard rijden e.d.), ik vind de rijeigenschappen ook zeer belangrijk maar het interieur is dat niet belangrijk in jouw ogen?Ik hoop overigens niet dat je tijdens het rijden naar youtube en netflix beeldmateriaal zit te kijken. Dat is simpelweg een gevaar voor jezelf, en nog belangrijker, voor anderen.
[...]
Tuurlijk kan dat, maar nogmaals het gaat erom dat dit niet van deze tijd is. En "knaketroep" herken ik niet van de VAG groep.
[...]
Jij hebt het 2019 model toch, dan klopt het dat jij wel de spanning kan uitlezen. Dat was juist mijn punt dat ze dit dus hebben veranderd. Isolatie is en blijft minder, de harde cijfers zijn er gewoon bij metingen.
Zoals gezegd ben ik een tevreden Proceed rijder en vooral content met de looks en rijgedrag. Maar de kanttekeningen zijn er wel wat mij betreft. Dit lijkt misschien negatiever over te komen dan het bedoeld is. Feit blijft dat dit soort punten niet hoeven. Ik krijg dan wel sterk het gevoel dat er bij jou vooral cognitieve dissonantie optreedt (witte broodsweken) waardoor je het nu niet storend vindt. Time will tell
Ik zei geen 50k wagen, ik zei een 50+ wagen.renzo4000 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:48:
Je trekt nu wel een beetje zaken uit zijn verband imho @Nemean. Een Leon en een Octavia kan je voor ongeveer dezelfde prijs en opties configuren. De Skoda Octavia 1.5 TSI Greentech First Edition met aanvullende opties kom ik uit op 34.720. Dan komt de 1.5 binnenkort weer beschikbaar voor meerpijs van €1000 (soms gratis in de actieperiode). De Proceed 1.4 GTplus line is €35k. Voor de Leon geldt een nagenoeg gelijk prijskaartje. Voor de golf (met 1.5TSI) en gelijkwaardige opties kom ik op 37.700 uit. Dus ik weet niet waar die 50k vandaan komt.
Dat is grappig want het ceed onderstel en motor zijn ford licensed. Ze hebben er alleen andere veerpoten onder en de motor voorzien van eigen turbo, compressor en hyundai versnellingsbak.Nemean schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:19:
[...]
Ik denk dat het best mee valt met gelijkwaardige wagens. Ik zie maar weinig auto's in het zelfde segment die leveren wat de Kia Proceed levert. Voor dezelfde opties in een nieuwe Golf (die foei lelijk is) of de nieuwe Leon (die nog lelijker is) / Skoda (50+ auto, sorry Skoda, nog even aan het imago werken) toch echt een stuk en stuk duurder.
Mijn collega heeft sinds kort een Ford Focus ST-Line met 180pk. Maar voor mijn gevoel heb ik meer auto (qua interieur) dan hij heeft. Terwijl zijn auto een stuk duurder is per maand. Uiteraard is de wegligging van zo'n Focus niet te verslaan laat staan qua motor.
[ Voor 11% gewijzigd door JoJo_nl op 07-08-2020 16:03 ]
Daarom zei ik ook licensed.. in licentie dusCivic09 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:04:
Er zit geen schroefje Ford in een Ceed of i30 hoor. Compleet andere auto’s. De Focus heeft overigens een 3 cilinder motor. De 1.4 motor in de Ceed zal binnen afzienbare tijd vervangen worden door de nieuwe 1.5 die ook in de vernieuwde i30 zit.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Wel als je andere tarieven er aan hangtrenzo4000 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:08:
@Nemean my bad, ik had het verkeerd geïnterpreteerd. En ik zie dat jij doelt op de leasetarieven, terwijl ik het over de aanschafwaarde had. Het klopt dat de Kia gunstig in de lease zit mede door hun garantie voorwaarden. Voor mij zaten deze auto's allemaal ruim binnen het leasebudget dus voor mij minder relevant.
Maar de vergelijkbare modellen en uitvoeringen/opties doen bij directlease (40.000/48 maanden) niet veel onder voor elkaar:
Focus; 711
Proceed; 680
Golf; 710
Leon; 698
Octavia; 682
Inderdaad de Proceed de voordeeligste, maar schokkend? Nope...
Ik las het zojuist in het Ford topic ook over. Pilome243 in "Het grote Ford topic"Quad schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:11:
Ik weet niet of het aan m'n auto, telefoon of Google assistent ligt.. Maar sinds een aantal weken leest de assistent in Android auto mijn ontvangen Whatsapp- en SMSberichten in het Engels voor, vet irritant eigenlijk want dat is niet te verstaan.
Ik was benieuwd of iemand dit hier ook ervaart.
Wat wel vreemd is, als ik een berichtje wilt sturen, krijg ik een Nederlandse mannenstem te horen maar het afspelen van de berichten gebeurd in het Engels door een vrouwelijke stem.
Multimedia in de auto en Android auto op mijn toestel zijn al gereset.
Wel laat NPO Radio 2 nog altijd een NPO Radio 1 logo zien bij FM en DAB+, daar snap ik ook niks van.
[ Voor 20% gewijzigd door renzo4000 op 07-08-2020 16:21 ]
Van de radio wel..Nemean schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:18:
Andere vraag, weet iemand toevallig of je de software zelf kunt updaten van je wagen? Garage zit voor komende maand vol. En zou toch wel graag van die ellendige echo af willen.
[ Voor 3% gewijzigd door JoJo_nl op 07-08-2020 16:21 ]
Thanks! Zie ook meerdere meldingen over in het AA topic op GoT.Nemean schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:13:
[...]
Ik las het zojuist in het Ford topic ook over. Pilome243 in "Het grote Ford topic"
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
[ Voor 14% gewijzigd door Jeffrey140 op 07-08-2020 18:34 ]
Hoort zo. Was bij de oude ceed ook al. Je hebt ze niet zo regelmatig nodig als de raamknopjes.Jeffrey140 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 09:00:
Heerlijk ritje gehad in de proceed weer:-)
Alleen ik kwam in de avond thuis en wilde inparkeren en het viel mij op dat de knoppen van mijn spiegels niet verlichten zoals de knoppen van de ramen en vergrendeling.
Hoort dit of toch even langs de dealer...
Uit ervaring kan ik zeggen dat je alleen die pieptoon wil horen, dat visuele heb je geen tijd voor om naar te kijken tijdens het inparkeren oid. Voegt ook weinig toe eigenlijk behalve dat het interessant staat.Jeffrey140 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 18:27:
Klopt @renzo4000 ze zijn later ingebouwd.
Maar ze gaan automatisch aan.
Ik zet ze dus niet zelf aan...😉
Kan ze ook uitzetten maar ze werken prima.
Weliswaar wel los van elkaar qua systeem alleen het visuele stukje mist maar dat vind ik niet erg.
[ Voor 3% gewijzigd door JoJo_nl op 11-08-2020 08:54 ]
Naar mijn idee is geen enkel navigatiesysteem helemaal up-to-date. Google Maps is dat nog het meest, en de losse TomTom kastjes. De fabrieksnavigatie-systemen van alle merken hebben last van het achterlopen van het kaartmateriaal. Daarin is Kia geen uitzondering.JoJo_nl schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 08:51:
De JD navigatie zou ik niet teveel van verwachten, hij doet het beter dan de nieuwe versie die ik nu heb maar up-to-date zijn ze in de laatste 7 jaar met elk jaar update niet geweest. De kortste weg stuurt deze je soms over fietspaden heen ook. Maar hij is feilloos in het brengen waar je moet zijn, de nieuwe versie in mijn proceed stuurt me regelmatig met omwegen. Ze updaten bij JD alleen de POI en het hoofdsysteem zelf om hacks het leven moeilijk te maken. Beste advies is om het maar voor lief te nemen en het ding gewoon te gebruiken, niet op de updates te wachten en hopen dat die ene weg of snelheidsbord er op komt.
Postcode+huisnr werkt het best en makkelijkst.
[ Voor 8% gewijzigd door PatrickPR op 11-08-2020 09:24 ]
Is deze ook voor de Kia Niro MY20 met het brede scherm? (Mijn Duits is nogal beroerd)
Ja dat is absoluut waar. De ibm navigatie is verreweg de beste die ik tot nu toe gehad heb, beter dan de nieuwe imo. Dat ze niet up-to-date zijn komt door Here zelf en de satelliet die maar eens in 2 jaar de aarde rond is gegaan. Het heeft 4 jaar geduurd eer de A2 aanpassing bij Utrecht er in gekomen is en de fly-over bij A6 7 jaar dus wacht er maar niet opPatrickPR schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:21:
[...]
Naar mijn idee is geen enkel navigatiesysteem helemaal up-to-date. Google Maps is dat nog het meest, en de losse TomTom kastjes. De fabrieksnavigatie-systemen van alle merken hebben last van het achterlopen van het kaartmateriaal. Daarin is Kia geen uitzondering.
Het toevoegen van de nieuwe snelheden zou ik fijn vinden vanwege het berekenen van de aankomsttijd, maar voor mij nog te accepteren als dit niet gebeurt. Dat de kaarten worden geupdate met wegen die er al een aantal jaren liggen (bij mij in de omgeving zijn dit er wel een paar) vind ik veel belangrijker.
NB. ik vind de Kia navigatie één van de best werkende systemen op de markt. Werkt accuraat, overzichtelijke indeling van het scherm en een duidelijke menustructuur met intuïtieve invoer van een bestemming zonder haperen of vertraging.
Ja. Er staan verschillende versies in. Hij pakt automatisch de juiste en anders werkt het niet. Je kunt daar de nummers vergelijken en met Chrome browser de pagina vertalen .Psycho_Mantis schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 17:39:
[...]
Is deze ook voor de Kia Niro MY20 met het brede scherm? (Mijn Duits is nogal beroerd)
Vandaag mijn Kia Niro opgehaald bij de dealer, maar heb het idee dat niet de laatste software versie erop staat.
[ Voor 9% gewijzigd door JoJo_nl op 12-08-2020 08:42 ]
Je dacht toch niet dat iemand of software de wegen ging vergelijken met een satellietfoto die eens in de 2 jaar wordt gemaakt? Die weg aanpassingen kun je zelf ook aanmelden bij Here, dan komt het veel sneller in een volgende update. Als niemand dat doet, kun je idd lang wachten.JoJo_nl schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 08:34:
[...]
Dat ze niet up-to-date zijn komt door Here zelf en de satelliet die maar eens in 2 jaar de aarde rond is gegaan. Het heeft 4 jaar geduurd eer de A2 aanpassing bij Utrecht er in gekomen is en de fly-over bij A6 7 jaar dus wacht er maar niet op
Ik heb gisteren even geprobeerd om de software te updaten van die duitse site.JoJo_nl schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 08:36:
[...]
Ja. Er staan verschillende versies in. Hij pakt automatisch de juiste en anders werkt het niet. Je kunt daar de nummers vergelijken en met Chrome browser de pagina vertalen .
De 2020 versie zou nu uit moeten zijn.
Staat er iets met 190xxx.micom of 200xxx.micom als het goed is.
Ik heb volgens mij nergens een SD kaart lezer erin zitten? (Misschien is dat een verschil met de Niro)renzo4000 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 09:21:
@Psycho_Mantis voor mijn Proceed MY2020 met widescreen heb ik de volgende update gebruikt (moet gewoon in de ROOT van je FAT32 formatted SD kaart staan:
6 GB ongeveer, maar weet nu wel zeker dat die van de oude Niro was.renzo4000 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 09:49:
Oeps, ik bedoelde ook een USB-stick...
Hoe groot is jouw update file?
Life is what happens while you're busy making other plans
Heb zelf een 1.0 115PK Leon gehad en die reed prima, voor een 1.0 trok deze vrij rap op. Als de 1.4 te duur was uitgevallen had ik voor de 1.0 gegaan.G.Scholtens schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 12:22:
Mensen die hier ook in de 1.0 proceed gereden hebben? 120pk vind ik zelf maar als genoeg.
Kom nu van een clio estate met 75pk. Maar proceed zal natuurlijk wel wat groter en zwaarder zijn. 1.4 met automaat vind ik ook leuk, maar dat scheelt nogal wat qua prijs
Ja proefrit zal ook optie zijn, Zker aangezien meningen redelijk positief zijn over deze motor. Maar twijfel ook enorm over de nieuwe octavia met 1. 0 motor. Qua ruimte is die echt super.Nemean schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 12:32:
[...]
Heb zelf een 1.0 115PK Leon gehad en die reed prima, voor een 1.0 trok deze vrij rap op. Als de 1.4 te duur was uitgevallen had ik voor de 1.0 gegaan.
Maar je ervaart het beter als je een proefrit regelt.
Proefrit begon nogal chaotisch, demo-auto was wel binnen maar nog niet klaar/stond nog niet op naam dus werd er een andere voor ons klaargezet. Een die zo nieuw was, dat het plastic er nog af moest, en er wat dingen niet goed werkten (deuren achter nog op slot, kofferbak die niet open kon, geen werkend mediasysteem). We kregen eigenlijk het idee dat deze auto ewoon voor een klant bedoeld was... maar goed, rijden was verder prima. Helemaal toen we achteraf ontdekten hoe je de hoofdsteun kan verstellen in hoek. Anders was het een no-go geweest. Uiteindelijk getekend en over een 2-3 tal weken kunnen we erin wegrijdenrenzo4000 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:03:
Je moet vooral gewoon lekker gaan proefrijden, als het goed bevalt dan is het toch gewoon goed? Er zal altijd een moment zijn dat er een nieuwe versie aanstaande is. Mocht je daar erg gevoelig voor zijn gewoon gaan proefrijden en wachten met bestellen. Het rijgedrag an sich zal niet gaan veranderen daar het om een "facelift" gaat van de Stonic. Meestal zijn eventuele kinderziektes dan ook vaak verholpen.
https://www.autoblog.nl/n...-je-beeldscherm-op-167243
Kijk ook op het subforum van de Kiaclub voor meer informatie: https://www.kiaclub.nl/forum/150-stonic/
Life is what happens while you're busy making other plans
Er zijn landen waar het soms tientallen graden vriest (ja echt). Daar hebben auto's vaak extra mogelijkheden om op te warmen. Ga je dat in NL ook doen, dan staat jouw straat binnenkort blauw van de damp om een uur of half acht van mensen die 3 km moeten rijden, maar wel een voorverwarmde auto willen.Psycho_Mantis schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:37:
Ik heb de UVO app geconfigureerd voor m'n Kia Niro hybrid. Toch een beetje tegenvaller, je kan er eigenlijk niet zo veel mee.
Wel handig dat je van te voren al je navigatie kan instellen, zien waar je auto staat en of hij op slot is.
Maar daar houdt het ook een beetje op. Je kan wel zien of je airco aanstaat, maar je kan hem niet bedienen.
Zou het iets met regelgeving te maken hebben dat je een auto (op brandstof) niet op afstand mag starten? Want in de USA kunnen ze dit geloof ik wel.
Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962
Ik probeer bij Kia op te vragen of mijn auto uit maart dit ook kan, maar tot nu toe nog niks...renzo4000 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:51:
Volgens mij zijn er in Europa sowieso minder mogelijkheden dan in de US. Daarnaast is er een nieuwe generatie UVO auto's waar iig in de US veel meer kan: https://www.kia.com/in/uvo.html#block-1
Psycho_Mantis schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:03:
[...]
6 GB ongeveer, maar weet nu wel zeker dat die van de oude Niro was.
Dus dat was sowieso niet goed.
Hiero en voorgaande duits forum link paar posts terugDatBassie schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:09:
Waar halen jullie die updates vandaan? De update-website doet het nog steeds niet
[ Voor 43% gewijzigd door JoJo_nl op 19-08-2020 00:20 . Reden: dingen enzo.. ]
Vermoed dat dit inderdaad geld voor de Ceed SW want zie hier ook veel de dynamic of dynamic plus versies bij klanten. Vind hem in de uitvoering van de GT wel echt mooi trouwens.Bozzel1987 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:09:
Dinsdag mijn Ceed SW op kunnen halen. Volgens de dealer was dit de laatste GT-Plusline in Nederland en kunnen er in de rest van het jaar geen geleverd meer worden.
Is ook alleen nog voorraad tot iig volgend jaar, voor zover er nog voorraad is. Wordt vol ingezet op hybride wagens. De ceed sw plugin kun je wel bestellen.corneedebruin schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:19:
[...]
De Proceed is standaard al GT-Line dus verwacht dat ze die nog wel blijven leveren.
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
[ Voor 6% gewijzigd door Renegade666 op 20-08-2020 19:26 ]
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Klopt, maar de volgende keer staan ze weer aan..Jeffrey140 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 20:16:
@Renegade666 je kan ook het knopje inhouden dan gaan ze uit :-)
Voor het 10" scherm komt nog een update zodat je in android auto splitscreen kan gebruiken.Renegade666 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:46:
Vandaag mijn Kia Ceed SW 1.0 DynamicPlusline binnen gekregen, lease voor 4 jaar.
Maar valt mij allemaal wat tegenEn dan kom ik vanaf een Astra Station van 2019 die het nodig issues had (voornamelijk motor/infotainment)
-Veel bandherrie vanaf 70/80 km/u.
-Android auto die niet volledig scherm is op het nieuwe 10" scherm.
-Als extra optie parkeersensoren voor er bij, krijg je cheapass setje er in met eigen knop ipv geïntegreerd in het geheel (dus zoals de achterste sensoren)
-Zit een knop voor de kofferbak op de sleutel, maar dat werkt dus niet...
-Sensoren achter hebben problemen met de trekhaak, dus piepen standaard als je achteruit rijd..
Naast het feit dat er al het nodige krassen op/in de auto zitten. (kras op bovenkant glas lamp, middelconsole achter de pook het nodige krassen (langleven hoogglans plastic..),
Als ik het had geweten dat die opties gewoon aftermarket meuk is bij Kia, had ik een ander auto genomen.
Qua rijd gedrag is het wel beter dan die astra (al kon dat snel met die klote motor).
Maar volgende keer word het denk toch weer een duitser (VAG groep of Ford).
Zo juist gebeld met de leverende dealer ( wassink arnhem) en die gaven aan dat er nog geproduceerd wordt momenteel.mb1 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:46:
Productie (voor NL?) is gestopt vertellen ze mij bij de Kia dealer, het wachten is op de 1,5 mild hybrid zo is mij verteld
Hoe bedoel je met inhouden? Kan moeilijk de hele rit het knopje inhouden.Jeffrey140 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 20:16:
@Renegade666 je kan ook het knopje inhouden dan gaan ze uit :-)
[ Voor 41% gewijzigd door renzo4000 op 23-08-2020 23:44 ]
In andere landen is wel gewoon een fabrieksoptie, de NL importeur heeft echt de plank misgeslagen door dit niet aan te bieden, liever 200 euro extra dan zo’n waardeloze after market oplossing. Zo goed als elke andere C segmenter heeft het standaard vanaf een bepaald uitrustingniveau of als fabrieksoptie.JoJo_nl schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:02:
Is al jaren zo toch ? Alleen op de GT-Line S en GT versie is het standaard, omdat daar andere software op zit. De gewone versies hebben dit niet in de boordcomputer zitten dus word lastig dan om het een optie te maken.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Bij ons werkt dit niet. De sensoren zien midden op de snelweg of waar dan ook iets en gaan piepen.Jeffrey140 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 19:01:
@Teppie knopje even inhouden 1 a 2 seconden en hij gaat uit.
De volgende keer als je de auto weer start staan ze wel weer aan.
...
Of helemaal uit laten zetten bij de dealer
[ Voor 48% gewijzigd door Jeffrey140 op 25-08-2020 21:04 ]
Mijn ervaring is dat de Kia Proceed heel laat pas op gang komt. Het reageert niet zo fel als mijn vorige auto's. Alsof hij pas later zijn turbo inschakelt.Jeffrey140 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 20:21:
Hebben jullie dat ook dat ie het begin minder fel was. Qua optrekken zeg maar hij begint bij mij nu meer door te trekken:-)
Klopt, lijkt wel een kleine vertraging in respons te zitten (soms 1 a 2 seconden). Maar daarna gaat hij wel. Vooral met optrekken en inhalen kan dit nog wel eens vervelend zijn. Verder vind ik wel dat er genoeg trekkracht is (misschien komt dat doordat ik voorheen een Astra 1.0 Turbo reed..). Je word lichtelijk in je stoel gedrukt.Nemean schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 09:35:
[...]
Mijn ervaring is dat de Kia Proceed heel laat pas op gang komt. Het reageert niet zo fel als mijn vorige auto's. Alsof hij pas later zijn turbo inschakelt.
Helaas, bij ons werkt dat knopje schijnbaar toch heel anders. Met name op rotondes en in de bebouwde kom gaat ie steeds weer piepen, ook al druk ik het knopje daarna in.Jeffrey140 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 20:21:
@Teppie ik heb dit inderdaad ook maar bij mij zit de knop iets meer uitgelijnd met de rest. Het is nog steeds niet fraai dat ben ik met je eens.
Maar het stoort me niet echt. Het doet wat het moet doen.
Bij mij zie je ook een rood lampje branden op het knopje.
Ik kan ze wel uitzetten doe dit wel eens als ik te dicht geparkeerd sta bijvoorbeeld.
Met instappen blijft ie dan niet piepen.
Toch werkt het bij mij eigenlijk vrij goed.
Hebben jullie dat ook dat ie het begin minder fel was. Qua optrekken zeg maar hij begint bij mij nu meer door te trekken:-)
Het is nog steeds een genot om in te rijden met deze pracht auto we gaan alweer naar de 2500 km de auto is nu kleine 5 weken oud:-) mijn mooie Eleanor 😃😍
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq