Ik wou een SUV rijden. Ik heb gereden in een Tiguan, 5008, Kodiaq, RAV4 en toch ook even in de Proceed omdat deze er wel leuk uit zag. Uiteindelijk de Proceed besteld, puur omdat de GT stoelen een absoluut genot zijn om in te zitten.Ze zijn nogal smal, maar dat vind ik juist het prettige. Het voelt echt alsof ze je helemaal omarmen.jongetje schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:26:
[...]
Ik zit in Den Haag. Alvast bedankt voor je aanbod! Dat is ook mijn vraag nog even of ik voor de GT stoelen ga (leken mij nogal smal) of deze versie. Als ik er echt serieus over na ga denken en de andere alternatieven die ik in mijn hoofd heb zijn afgevallen wil ik graag op je aanbod ingaan. Is voor mij natuurlijk ook geen probleem om een stukje jouw kant op te komen.
Goed idee !jongetje schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:51:
[...]
Bedankt voor je aanbod, kunnen er bijna wel een uitje van maken met alle verschillende versies en stoelen
Blijkbaar is de dynamicplusline de meest verkochte versie want die staat bij bijna elke dealer als demo.
Mini selfmade kia family dag
Mijne gegarandeerd niet te vinden bij de dealer tot nu toe misschien dat er verandering in komt maar betwijfel het.
Je kunt hem wel vinden op youtube en nog n paar reviews zag ik. 666 in t kenteken. Achteraf bleek het een bekende auto te zijn haha
[ Voor 24% gewijzigd door JoJo_nl op 20-07-2020 21:51 ]
If something sucks make it better...
Ah ok, ff lezen dan. Thnxrenzo4000 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 21:34:
[...]
De betere caraudio speciaalzaken kunnen dit wel leveren en evt inbouwen voor je. Ik heb het met mijn vorige auto (Octavia) laten doen bij concept4cars. Heb er ook iets over verteld op het kiaclub forum: https://www.kiaclub.nl/to...b=comments#comment-219302
Heb zelf ook de ExecutiveLine, in het blauw, als 1.4 met automaat. In overleg (m.b.t. werktijden
) kan ik ook best even een proefrit aanbieden hier in Delft
Kwam vandaag een 1.4T executiveline tegen op de A28 , en een proceed precies zelfde kleur als de mijne. Ziet er mooi uit zo rijdend. Miste alleen de rode lining. Hij vond het kennelijk net zo uitzonderlijk als ik, want hij bleef geruime tijd naast me rijden. Had volgens mij ook niet door dat ie n GT dr uit probeerde te rijden, na ja tot ik uiteindelijk het gaspedaal ff plat trapte dan XD
Zie de proceed echt nooit op de weg en nu ineens al 2 deze week.
De enige die ik tot nu toe heb gezien (geparkeerd) had twee vernaggelde velgen, parkeertalentjeJoJo_nl schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 19:50:

Je ziet ze niet al teveel itt de gewone ceed. Niet zo gek, het is een specifiek model en voor een c-segmenter ook behoorlijk geprijsd voor een "Kia". Ik vind het niet erg, mijn vorige auto was een octavia, verreweg van origineel zullen we maar zeggen. Overigens rijden er bij mij in de buurt nog drie.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Kia moet ook op de grammetjes letten..? 4k korting op een Ceed phev:
https://www.kia.com/nl/ki...es/ceed-sportswagon-phev/
https://www.kia.com/nl/ki...es/ceed-sportswagon-phev/
@Gluten Parody Wat is je vraag? Deze actie is er al 3 maanden en zou per tot 1 juli lopen (en loopt blijkbaar door). Deze korting is wel achteraf op de factuur en niet op de cataloguswaarde dus je betaald wel bijtelling over de hele catalogus waarde (dus ook over die 4k).
[ Voor 41% gewijzigd door jongetje op 23-07-2020 08:40 ]
Ik vroeg me af waarom Kia zoiets zou doen... hebben ze er te veel gemaakt, en/of zijn de verkopen nodig om uitstootboetes te voorkomen?
Als ze er echt veel willen verkopen kunnen ze beter de cataloguswaarde (tijdelijk) omlaag doen. Dan trek je leaserijders ermee over de streep.Gluten Parody schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:19:
Ik vroeg me af waarom Kia zoiets zou doen... hebben ze er te veel gemaakt, en/of zijn de verkopen nodig om uitstootboetes te voorkomen?
Yes vandaag mijn proceed opgehaald wat een plaatje:,). Enige wat me erg opviel is de weerspiegeling van het dashboard. Misschien door het iets donkere weer maar je ziet het meer als bij andere auto's.
Herkennen jullie dit.. had het ook wel iets in de astra maar je ziet echt de lijnen enzo. Bij helder licht zie je het een stuk minder maar viel ineens op had proefgereden in de zon:-)
Denk dat ik gewoon een zeikerd ben.:-(
Herkennen jullie dit.. had het ook wel iets in de astra maar je ziet echt de lijnen enzo. Bij helder licht zie je het een stuk minder maar viel ineens op had proefgereden in de zon:-)
Denk dat ik gewoon een zeikerd ben.:-(
:strip_exif()/f/image/1wUPAO769ZvCuxu47vRpBf5G.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 49% gewijzigd door Jeffrey140 op 23-07-2020 11:55 ]
Ja in mijn Ceed SW zie je het dashboard ook erg goed in de voorruit.Jeffrey140 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:23:
Yes vandaag mijn proceed opgehaald wat een plaatje:,). Enige wat me erg opviel is de weerspiegeling van het dashboard. Misschien door het iets donkere weer maar je ziet het meer als bij andere auto's.
Herkennen jullie dit.. had het ook wel iets in de astra maar je ziet echt de lijnen enzo.
Denk dat ik gewoon een zeikerd ben.
Zelfde hier in mijn Ceed, is mij vooral in het begin ook opgevallen. Weet alleen ook niet echt een charmante oplossing ervoor te bedenken...
Komt mede door de schuine hoek van de voorruit. Wellicht dat de ruiten van de ceed ook geen goede anti reflectie coating hebben. Je hebt wel dergelijke 3m achtige folies die dit hebben. gewoon voor goed schone ramen dat scheelt... of je voorruit eruit halen maar dat is ook wat rigoureus
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Polaroid-bril zou kunnen helpen... als zonnebril of gewoon helder.
Een likje Vanta Black werkt ook, maar zou ik mee oppassen als het een leasewagen betreft
Een likje Vanta Black werkt ook, maar zou ik mee oppassen als het een leasewagen betreft
[ Voor 42% gewijzigd door Gluten Parody op 23-07-2020 17:18 ]
Maar ze rijd echt super wil niet anders meer. Er zit genoeg pit in:-)
Als t een automaat is kan ik me er wel iets bij voorstellen. Heb hiervoor de ceed gehad met dezelfde wielbasis en dan nog was het even goed opletten geblazen. De velgen zitten ook precies onder stoeprand hoogte dus iets schuin de stoep op is al funest , waar t bij de 17inch vd ceed net op t randje gaat met runflat banden.Gluten Parody schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 18:59:
[...]
De enige die ik tot nu toe heb gezien (geparkeerd) had twee vernaggelde velgen, parkeertalentje
Nee klopt, heb er nu 3 gespot totaal dit jaar. Exclusief mijn eigen uiteraard. Idd flink aan de prijs voor n 'klein ' broertje vd ceed , welke ook nog goedkoper was. Maarja je krijgt er zeer veel auto voor terug en veel mensen vinden het echt een mooie auto en steken dat niet onder stoelen of banken . Krijg het heel vaak te horen terwijl de vorige ceed ook zeker niet lelijk was. Maar dan was het meer van ja mooi, terwijl het nu is van 'echt n mooie bak' , overbuurvrouw en man heeft t nu al 3x gezegd en op werk ook al teveel gehoord.renzo4000 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 19:20:
Je ziet ze niet al teveel itt de gewone ceed. Niet zo gek, het is een specifiek model en voor een c-segmenter ook behoorlijk geprijsd voor een "Kia". Ik vind het niet erg, mijn vorige auto was een octavia, verreweg van origineel zullen we maar zeggen. Overigens rijden er bij mij in de buurt nog drie.
Skoda ook zeker zeer fijne auto , heb 2 jaar n fabia gehad. Echt superrelaxte auto om in te rijden.
Prachtige auto ! Had zelf geen betere kunnen bedenkenJeffrey140 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:23:
Denk dat ik gewoon een zeikerd ben.:-([Afbeelding]
Heb nog niet in t donker kunnen rijden, maar zal er eens op letten. Je hebt ook n zwart interieur neem ik aan ?
Wat me wel opvalt is dat t ding in deze warme dagen net n sauna lijkt na n dag in de zon parkeren, gelukkig werkt de airco goed.
De led koplampen moet je ook op stand 1 zetten want medeweggebruikers gaan anders niet vrolijk van je worden. Die dingen zijn bizar fel.
En afstand houden ivm automatisch noodrem uiteraard, je dacht dat je hard remde totdat dat systeem even ingrijpt
Na bijna een jaar elektrisch te hebben gereden in een Renault Zoe Q90 was ik het opladen echt helemaal zat. Mede doordat een actieradius van 230 km gewoon niet voldoende blijkt te zijn voor mij. Elke dag de accu bijna helemaal leeg, buren die half op het afgekuiste parkeervak staan of je enige publieke paal is bezet. Als je gewoon elke dag naar je werk wilt niet fijn dus.
Ik heb nog overwogen om misschien te kijken naar een elektrische met meer range, maar dan zie dat alleen tesla een fatsoenlijke levertijd heeft. Maar dan heb je wel voor 50k pas het instap model. Tevens ben ik er ook achter dat stroom helemaal niet zo goedkoop is aan de publieke laadpaal, daar kan je prima benzine voor kopen.
Na wat dealers bezocht te hebben heb ik besloten om voor een voorraad model Kia Niro Hybrid Executiveline te gaan. Lekker ruime auto waar je ook wel redelijk hoog zit en lekker luxe.
De Niro is alleen niet een hele vlotte auto, maar ik denk dat comfort belangrijker is als je 1000 km per week rijdt.
:strip_exif()/f/image/0f8OBmcyFDVwCC4raa0cAyCJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Weet iemand waar je de handleiding kan vinden van dit model? Ik kan alleen maar de handleiding vinden van de pre-facelift versie en van de e-niro.
Ik heb nog overwogen om misschien te kijken naar een elektrische met meer range, maar dan zie dat alleen tesla een fatsoenlijke levertijd heeft. Maar dan heb je wel voor 50k pas het instap model. Tevens ben ik er ook achter dat stroom helemaal niet zo goedkoop is aan de publieke laadpaal, daar kan je prima benzine voor kopen.
Na wat dealers bezocht te hebben heb ik besloten om voor een voorraad model Kia Niro Hybrid Executiveline te gaan. Lekker ruime auto waar je ook wel redelijk hoog zit en lekker luxe.
De Niro is alleen niet een hele vlotte auto, maar ik denk dat comfort belangrijker is als je 1000 km per week rijdt.
:strip_exif()/f/image/0f8OBmcyFDVwCC4raa0cAyCJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Weet iemand waar je de handleiding kan vinden van dit model? Ik kan alleen maar de handleiding vinden van de pre-facelift versie en van de e-niro.
op mijnkia.nl kun je alles downloaden.
Dan moet je eerst de auto koppelen aan je account.
Ik ben wel benieuwd naar de onderhoudsinterval. Is deze voor de phev ook 15000 km?
Ik ben wel benieuwd naar de onderhoudsinterval. Is deze voor de phev ook 15000 km?
Ik heb de auto nog niet, dus kan ook nog niet koppelen. Hij heeft nog geen kentekenplaten.mb1 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:04:
op mijnkia.nl kun je alles downloaden.
Interval is volgens mij inderdaad 15000 km. Dit is trouwens de HEV.
De PHEV is duurder in bijtelling, dus daar schiet je eigenlijk niets mee op.
Dit was mij idd ook al opgevallen, ik rij ook met de koplampen op stand 1... reed eerst op 0, tot mensen naar me gingen knipperen. Wel leuk om dan nog terug te kunnen knipperen.JoJo_nl schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:15:
[...]
De led koplampen moet je ook op stand 1 zetten want medeweggebruikers gaan anders niet vrolijk van je worden. Die dingen zijn bizar fel.
Ik herken dit goed. Wilde in eerste instantie een 2e hands tesla model s kopen, maar na grondig onderzoek bleek het teveel gezeur en betrouwbaarheids problemen en je kunt behalve in de fabrieksmode gewoon niet zien hoever dat accupack versleten is variërend van 150k km tot 400k km kan die vd de laatste zelfs in betere conditie zijn. Motor kan van 75k km tot 1,6m km mee gaan. En nog meer zaken. Ik trek het slecht als ik er ongemak van heb dagelijks in de 190km rijden, nog slechter als ik continu bij de garage moet staan en het meest nog van het totaal niet weten of het ding wel betrouwbaar is. Na 8 jaar kia ceed rijden heb ik letterlijk 10 sec in totaliteit over betrouwbaarheid hoeven denken , nooit gezeik mee gehad, het ding compleet afgetrapt en getuned en mishandeld met 102 octaan racebenzine. Van ze 4 met 120km/u naar ze 2 geschakeld 2x in zijn levensduur , bochten zo hard genomen dat de banden er bijna af lagen, zo hard geremt dat ik bijna door de voorruit lag (bosch geventileerde schijven en klauw van n sportage er onder) , kofferbak vol gereedschap van bijna 200 kilo tijdens dit alles.Psycho_Mantis schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 09:59:
Na bijna een jaar elektrisch te hebben gereden in een Renault Zoe Q90 was ik het opladen echt helemaal zat. Mede doordat een actieradius van 230 km gewoon niet voldoende blijkt te zijn voor mij. Elke dag de accu bijna helemaal leeg, buren die half op het afgekuiste parkeervak staan of je enige publieke paal is bezet. Als je gewoon elke dag naar je werk wilt niet fijn dus.
[Afbeelding]
En nu bij verkoop is hij gekeurd door anwb en kia garage en dr was gewoon niks nada mis mee. Totale onderhoud in de 167k km kostte net aan 3000€ .
Daarom toen ik de proceed gt zag had ik em al gekocht , zelfs niet eens in het echt gezien of gereden,
letterlijk blind gekocht en daarna pas na de reviews en de rest gekeken en ik kan gewoon maar 1 ding zeggen, ik heb nog nooit zo'n fijne auto gehad.
Ik weet 100% zeker dat je geen spijt gaat hebben van de hybrid niro. En alvast welkom bij de familie. Je zult snel genoeg merken dat dat geen loos statement is.
Ja precies , hij stond bij mij al op stand 1 en ik dacht mm maar weer op 0 zetten. Totdat je dan de borden aan de kant ziet die ingebouwde ultrafel ledlampjes lijken te hebben en mensen voor je beginnen te slingeren en tegenliggers seinen als n gek. De logica er achter ontgaat me totaal, stand 1 it is dus.theerik009 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:33:
[...]
Dit was mij idd ook al opgevallen, ik rij ook met de koplampen op stand 1... reed eerst op 0, tot mensen naar me gingen knipperen. Wel leuk om dan nog terug te kunnen knipperen.
Ik heb de instapverlichting zonder logo. In het donker kan het wel nuttig zijn, hij gaat echter niet heel ver. Zit in de deur gebouwd, dus redelijk laag bij de grond.JoJo_nl schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 21:03:
A.s. vrijdag gaat de proceed gt naar de garage voor wat verlichte kia logo's in de deuren en ledlampjes bij het voeten deel. Iemand dat toevallig al gedaan?
De LEDs in de voetenruimte heb ik niet, er zit al LED voor de bestuurder en als men eenmaal de auto gevonden heeft, komt de rest wel
Ja die logo's zijn ook maar gewoon voor de leukigheid. De led bij voetenruimte had ik in mijn vorige auto ook en dat is vele malen nuttig gebleken, ook gekocht voor de leukigheid maar ik laat wel eens wat vallen en bij het stofzuigen is het ook wel handig gebleken om een beetje licht er bij te hebben.DatBassie schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 21:32:
[...]
Ik heb de instapverlichting zonder logo. In het donker kan het wel nuttig zijn, hij gaat echter niet heel ver. Zit in de deur gebouwd, dus redelijk laag bij de grond.
De LEDs in de voetenruimte heb ik niet, er zit al LED voor de bestuurder en als men eenmaal de auto gevonden heeft, komt de rest wel
Bij Tesla vindt ik het overigens belachelijk dat je met een fan-made checklist je auto zelf moet controleren van 50k+. Maar ik wil niet specifiek Tesla afkraken op kwaliteitsproblemen, maar de electrische auto in het algemeen staat gewoon nog flink in de kinderschoenen. De Zoe is ook helemaal niet zo betrouwbaar als je het Renault forum gaat bekijken.JoJo_nl schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 20:44:
[...]
Ik herken dit goed. Wilde in eerste instantie een 2e hands tesla model s kopen, maar na grondig onderzoek bleek het teveel gezeur en betrouwbaarheids problemen en je kunt behalve in de fabrieksmode gewoon niet zien hoever dat accupack versleten is variërend van 150k km tot 400k km kan die vd de laatste zelfs in betere conditie zijn. Motor kan van 75k km tot 1,6m km mee gaan. En nog meer zaken. Ik trek het slecht als ik er ongemak van heb dagelijks in de 190km rijden, nog slechter als ik continu bij de garage moet staan en het meest nog van het totaal niet weten of het ding wel betrouwbaar is. Na 8 jaar kia ceed rijden heb ik letterlijk 10 sec in totaliteit over betrouwbaarheid hoeven denken , nooit gezeik mee gehad, het ding compleet afgetrapt en getuned en mishandeld met 102 octaan racebenzine. Van ze 4 met 120km/u naar ze 2 geschakeld 2x in zijn levensduur , bochten zo hard genomen dat de banden er bijna af lagen, zo hard geremt dat ik bijna door de voorruit lag (bosch geventileerde schijven en klauw van n sportage er onder) , kofferbak vol gereedschap van bijna 200 kilo tijdens dit alles.
En nu bij verkoop is hij gekeurd door anwb en kia garage en dr was gewoon niks nada mis mee. Totale onderhoud in de 167k km kostte net aan 3000€ .
Daarom toen ik de proceed gt zag had ik em al gekocht , zelfs niet eens in het echt gezien of gereden,
letterlijk blind gekocht en daarna pas na de reviews en de rest gekeken en ik kan gewoon maar 1 ding zeggen, ik heb nog nooit zo'n fijne auto gehad.
Ik weet 100% zeker dat je geen spijt gaat hebben van de hybrid niro. En alvast welkom bij de familie. Je zult snel genoeg merken dat dat geen loos statement is.
Dit is niet mijn eerste Kia hoor, ik heb ook een Kia Picanto 2 gehad 4 jaar lang.
Heb deze best wel ruig gereden, zo was het eerste set banden al versleten binnen 40k. En das best een prestatie op een auto die niet vooruit te branden is.
Maar ook nooit wat vreemds mee gehad. Altijd perfect blijven rijden.
Maar je het opzoekt, met elk model auto is er wel iets gebeurd waardoor er een auto onbetrouwbaar is geworden. Er zijn altijd mensen met klachten.
Hoewel zie je bij Kia eigenlijk minder structurele problemen, bij andere merken heb je die vaak zo gevonden op internet.
Hybrid blijkt meer te verbruiken dan dezelfde standaard versie, opladen blijkt lastiger dan het zou moeten zijn en snelladen beperkt de acculevensduur in grote mate. Wat je zegt in de kinderschoenen. Na lang onderzoeken en overwegingen ga ik me er maar nog niet aan wagen. Niks is perfect, maar ik ga voor de minste-gezeik-versie en dan is kia een hele goede keuze.Psycho_Mantis schreef op zondag 26 juli 2020 @ 09:17:
[...]
Bij Tesla vindt ik het overigens belachelijk dat je met een fan-made checklist je auto zelf moet controleren van 50k+. Maar ik wil niet specifiek Tesla afkraken op kwaliteitsproblemen, maar de electrische auto in het algemeen staat gewoon nog flink in de kinderschoenen. De Zoe is ook helemaal niet zo betrouwbaar als je het Renault forum gaat bekijken.
Dit is niet mijn eerste Kia hoor, ik heb ook een Kia Picanto 2 gehad 4 jaar lang.
Heb deze best wel ruig gereden, zo was het eerste set banden al versleten binnen 40k. En das best een prestatie op een auto die niet vooruit te branden is.![]()
Maar ook nooit wat vreemds mee gehad. Altijd perfect blijven rijden.
Maar je het opzoekt, met elk model auto is er wel iets gebeurd waardoor er een auto onbetrouwbaar is geworden. Er zijn altijd mensen met klachten.
Hoewel zie je bij Kia eigenlijk minder structurele problemen, bij andere merken heb je die vaak zo gevonden op internet.
17k km met sportmax tt runflats plat tot 0,3mm

Aftrappen is eigenlijk nog een understatement.
Met de proceed gt merk ik toch dat het vlot genoeg gaat en het minder opvalt dat ik nogal doorrijd. Goede balans tussen benzineverbruik en vlotheid. Afstand houden lukt ook beter dankzij de ACC en auto-noodstop. Voor mij en meerijders is het alleen maar positief gebleken en hopelijk houd ie t nog 8 jaar vol.
P.s. de opgegeven range klopt vrij aardig bij kia unlike de competitie en ze lichten de boel niet op , gewoon wysiwyg principe en dat is prijzenswaardig vind ik.
[ Voor 4% gewijzigd door JoJo_nl op 26-07-2020 11:21 ]
Even n lijstje gemaakt van wat ik heb kunnen vinden over tuning
Proceed 2019-2020
Fabriekspec - dynotest
1.0T 120pk / 172Nm - 129pk /
1.4T 140pk / 242Nm - 160pk /
1.6T 201pk / 265Nm - 214pk / 287Nm
Max
1.0T 140pk / 230Nm
1.4T 170pk / 290Nm , 175pk / 310Nm stage 2
1.6T 231pk / 349Nm, 245pk / 320Nm
Proceed 2019-2020
Fabriekspec - dynotest
Max
1.0T 140pk / 230Nm
Tuning zou ik persoonlijk niet aan beginnen, je raakt per definitie je garantie kwijt van Kia.
De tuning bedrijfjes pretenderen de garantie "over te nemen" maar lees de kleine lettertjes maar eens goed, het is een wassen neus. Evenals de beweringen dat ze de tuning terug kunnen draaien zonder dat de dealer er iets van ziet is pertinent onwaar. Er zullen dusdanige afwijken uit te lezen zijn die te herleiden zijn naar gewijzigd motormanagement.
Daarnaast moet je sowieso opletten met de 1.4 met dct, die wil je niet overpoweren aangezien hij daar niet op berekend is, het betreft namelijk een droge koppeling itt de natte van de 1.6.
In de basis leveren de blokjes al prima vermogen en koppel dus waarom nog verder pushen? Het stoplicht sprintje wat een paar tienden sneller is?
De tuning bedrijfjes pretenderen de garantie "over te nemen" maar lees de kleine lettertjes maar eens goed, het is een wassen neus. Evenals de beweringen dat ze de tuning terug kunnen draaien zonder dat de dealer er iets van ziet is pertinent onwaar. Er zullen dusdanige afwijken uit te lezen zijn die te herleiden zijn naar gewijzigd motormanagement.
Daarnaast moet je sowieso opletten met de 1.4 met dct, die wil je niet overpoweren aangezien hij daar niet op berekend is, het betreft namelijk een droge koppeling itt de natte van de 1.6.
In de basis leveren de blokjes al prima vermogen en koppel dus waarom nog verder pushen? Het stoplicht sprintje wat een paar tienden sneller is?
Klopt. De hele drivetrain garantie vervalt dan. De ecu heeft een password code die zodra deze gebruikt word een bit zet in het voor de standaard obd2 onveranderbare deel vd boordcomputer. Net zoiets als de garantie bit bij Samsung telefoons. Een piggyback doet dat niet en is terug te draaien, alleen die geeft alleen maar meer benzine en doet niks met timing, lucht-benzine verhouding en turbodruk. De 'slechte' versies geven te rijk mengsel wat net zoiets is sls continu met choke aan rijden. Heb zelf met de ceed een vtune piggyback gehad , 145k km mee gereden en dat ging prima, trok stuk vlotter en haperde minder in de lage toeren. Zuiniger rijden, wat ze beweren, is onzin. Het blijft ruim onder de fabrieksmarge dus echt kwaad kan het niet. De droge kia eigen ontwerp dct kan 300Nm verdragen
Weet niet hoe jij dan rijdt, maar ik heb de niro geklokt op 9.8s naar de 100 en 177 gps (182 teller) - de specs zoals ze op autoweek staan is volgens mij voor voor de ICE only. Maar hij is veel sneller dan mensen denken.Quad schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 00:24:
Qua verbruik doet een Niro Haaaibrid het wel netjes, ik zit op een gemiddelde van 1 op 22.5, volgens de boordcomputer.
Het gaat wel hard omlaag als je de sportstand gebruikt, maar die is wel zo lekker he. Die reageert echt heel erg direct. Die 11 seconden van 0-100km/h kom je in de verste verte niet in de buurt.
Harder dan 163Km/h wil hij overigens niet, lijkt erop begrenst ivm elektromotor. Terwijl hij juist tegen die snelheden nog flink pit heeft.
Er bestaat toch helemaal geen ICE only versie van de Niro?mvz schreef op maandag 27 juli 2020 @ 05:20:
[...]
Weet niet hoe jij dan rijdt, maar ik heb de niro geklokt op 9.8s naar de 100 en 177 gps (182 teller) - de specs zoals ze op autoweek staan is volgens mij voor voor de ICE only. Maar hij is veel sneller dan mensen denken.
Alleen HEV, PHEV en Elektrisch. (al genoeg keuzes overigens
Ik bedoel dat ze bij autoweek alleen het vermogen en performance specs van de ICE meetellen ipv het gecombineerde verhaal. Misschien dat ie met lege accu idd langzamer is.. ik heb m alleen nog niet leeg kunnen krijgenPsycho_Mantis schreef op maandag 27 juli 2020 @ 09:22:
[...]
Er bestaat toch helemaal geen ICE only versie van de Niro?
Alleen HEV, PHEV en Elektrisch. (al genoeg keuzes overigens)
Vorige Ceed diesels hadden een 1.6 motor met 136pk. Volgens mij heeft het huidige model dezelfde dieselJoJo_nl schreef op zondag 26 juli 2020 @ 13:34:
Even n lijstje gemaakt van wat ik heb kunnen vinden over tuning
Proceed 2019-2020
Fabriekspec - dynotest
Max
1.0T 140pk / 230Nm
motor met 115pk. Zou dus makkelijk "op te voeren" moeten zijn, toch?
Ik begrijp nooit waarom je geld zou willen steken om iets sneller te kunnen optrekken. Voegt toch bijna niets toe en op de snelweg mag je overal 100km/u en daar zit je met elke motor snel genoeg op.
Ik kan zat redenen verzinnen maar dat is voor iedereen zijn eigen keuze. Persoonlijk vind ik acceleratie heerlijk, vooral als je diep in je stoel gedrukt wordt (is lastig met een KIA maar alle beetjes helpen). Tevens is een inhaalactie makkelijker uit te voeren. Ik heb geen trekhaak maar ik denk dat mensen die een caravan achter de auto hangen ook wel meer trekkracht willen hebben.jongetje schreef op maandag 27 juli 2020 @ 09:44:
Ik begrijp nooit waarom je geld zou willen steken om iets sneller te kunnen optrekken. Voegt toch bijna niets toe en op de snelweg mag je overal 100km/u en daar zit je met elke motor snel genoeg op.
Er zijn ook mensen jonger dan 25 jaar die auto mogen rijden. Wanneer je brein volledig ontwikkeld is, dan neemt de vraag voor snellere auto's ook afjongetje schreef op maandag 27 juli 2020 @ 09:44:
Ik snap ook niet waarom mensen geld steken in het een dag later brak met een kater wakker worden, maarja zo heeft iedereen gelukkig zijn/ haar voorkeurenjongetje schreef op maandag 27 juli 2020 @ 09:44:
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Tuurlijk is met name meer trekkracht altijd wenselijk en niet eens zozeer voor de betere 0-100 sprintjes maar voornamelijk als je inderdaad veiliger wil kunnen inhalen of voor het opvangen van extra ballast. En natuurlijk kan er meer uit zo'n blokje geperst worden echter moet je je afvragen of je de extra slijtage en verlies van je garantie het waard vindt. Had dan gewoon de 1.6 genomen, meer dan voldoende koppel en bovengemiddelde prestaties. Een hothatch is de (pro)ceed simpelweg niet. Dan zou ik eerder bij de concurrentie ga kijken (civic, megane rs, focus rs)
Jawel diesel zijn zeer goed op te voeren, de 110pk tot n 148pk 325Nm zelfs. Hier moet je onder blijven , gezien hij veel onzuiniger word en dit het over de max van de fabrieksmarge vd motor is. Let wel het roetfilter is hier niet op berekend en zal regelmatig schoon gemaakt moeten worden en de boel koekt sneller dicht. Garantie vervalt, dus je krijgt niks vergoed. Een piggyback is hier geen goed idee, je hebt n echte tune nodig van extreme-tuning of n ander degelijk bedrijf.helsdingen schreef op maandag 27 juli 2020 @ 09:42:
[...]
Vorige Ceed diesels hadden een 1.6 motor met 136pk. Volgens mij heeft het huidige model dezelfde diesel
motor met 115pk. Zou dus makkelijk "op te voeren" moeten zijn, toch?
Klopt, de nieuwste modellen zijn rap zat voor de gemiddelde bestuurder, maar voor het trekken van aanhangwagens en caravans wel fijn een beetje meer kracht onderin.jongetje schreef op maandag 27 juli 2020 @ 09:44:
Gaat best ok met de 1.6T-GDI hoorhelsdingen schreef op maandag 27 juli 2020 @ 09:58:
[...]
Ik kan zat redenen verzinnen maar dat is voor iedereen zijn eigen keuze. Persoonlijk vind ik acceleratie heerlijk, vooral als je diep in je stoel gedrukt wordt (is lastig met een KIA maar alle beetjes helpen). Tevens is een inhaalactie makkelijker uit te voeren. Ik heb geen trekhaak maar ik denk dat mensen die een caravan achter de auto hangen ook wel meer trekkracht willen hebben.
Het is geen 400pk bmw, maar het verbruikt dan ook 12L/100km ipv 5 a 6L/100 met hetzelfde plankgedrag.
En zolang t geen rechte snelweg is rij ik ze allemaal zoek op n focus rs na.
[ Voor 5% gewijzigd door JoJo_nl op 27-07-2020 10:57 ]
maar idd wat renzo zegt kun je beter n focus st-3/rs, mondeo 200pk, megane rs , vw gti halen dan. Minder toeters en bellen voor hetzelfde geld , maar t plankt wel.
Let wel dat je boven de 200pk liever vierwiel aandrijving wil.
De kia is op familie en veiligheid gericht en daar past geen overkill race motor bij. Ze rijden vlot door, vooral de 1.4T en helemaal de 1.6T dus echt nodig heb je het niet tenzij je jong bent en wil racen op de straat, wat veel mensen je niet in dank afnemen. Als je ouder bent en geld aan andere zaken moet uitgeven dan verdwijnt die behoefte ook wel.
Kia gebruikt aangepaste versies van ford voor onderstel en motor , dus dat is dan de meest voor de hand liggende keuze en betrouwbaarder dan de rest.
Verder doet de fabriek de motormanagement zeer arm afstellen voor de Europese milieu eisen , dus hier zit wel n aardige marge op en kunnen ze daardoor langere garantie geven. Iets minder arm mengsel rijd de auto ook beter mee. Een beetje opvoeren gaat de drivetrain dan ook helemaal niet kapot van. Sterker nog ik heb een vriend van me met n kia rio 1.4 en die heeft er 190pk uitgeperst en zit al op de 238k km er mee. De handschakelbak kan n 625Nm verdragen en de dct-7 automaat maar 300Nm dus hier moet je wel op letten.
Let wel dat je boven de 200pk liever vierwiel aandrijving wil.
De kia is op familie en veiligheid gericht en daar past geen overkill race motor bij. Ze rijden vlot door, vooral de 1.4T en helemaal de 1.6T dus echt nodig heb je het niet tenzij je jong bent en wil racen op de straat, wat veel mensen je niet in dank afnemen. Als je ouder bent en geld aan andere zaken moet uitgeven dan verdwijnt die behoefte ook wel.
Kia gebruikt aangepaste versies van ford voor onderstel en motor , dus dat is dan de meest voor de hand liggende keuze en betrouwbaarder dan de rest.
Verder doet de fabriek de motormanagement zeer arm afstellen voor de Europese milieu eisen , dus hier zit wel n aardige marge op en kunnen ze daardoor langere garantie geven. Iets minder arm mengsel rijd de auto ook beter mee. Een beetje opvoeren gaat de drivetrain dan ook helemaal niet kapot van. Sterker nog ik heb een vriend van me met n kia rio 1.4 en die heeft er 190pk uitgeperst en zit al op de 238k km er mee. De handschakelbak kan n 625Nm verdragen en de dct-7 automaat maar 300Nm dus hier moet je wel op letten.
[ Voor 20% gewijzigd door JoJo_nl op 27-07-2020 11:04 . Reden: meer verhaal ]
Ik heb in Duitsland gereden op ECO stand, mogelijk dat sportstand nog iets extra's geeft? Duurt alleen weer ff voor ik in Duitsland rij.mvz schreef op maandag 27 juli 2020 @ 05:20:
[...]
Weet niet hoe jij dan rijdt, maar ik heb de niro geklokt op 9.8s naar de 100 en 177 gps (182 teller) - de specs zoals ze op autoweek staan is volgens mij voor voor de ICE only. Maar hij is veel sneller dan mensen denken.
<10s is in sportstand vanaf 0 zeker mogelijk. Ik rijd de HEV DynamicLine.
Hij performt wel echt goed in versnellen boven 100KM/h, dat gaat vlotter dan mijn vorige auto, een Seat Leon met 1.6 diesel turbo motor.
[ Voor 11% gewijzigd door Quad op 27-07-2020 11:36 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
ah yeah, ja ik rij de HEV Edition MY2020. Inderdaad vooral tussen de 80 en 140 vind ik 'm behoorlijk er aan trekken, en voor mijn gevoel heeft ie zelfs bij 182 teller nog wel wat over, maar is hij daar uiteindelijk wel elektronisch begrensd.Quad schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:35:
[...]
Ik heb in Duitsland gereden op ECO stand, mogelijk dat sportstand nog iets extra's geeft? Duurt alleen weer ff voor ik in Duitsland rij.
<10s is in sportstand vanaf 0 zeker mogelijk. Ik rijd de HEV DynamicLine.
Hij performt wel echt goed in versnellen boven 100KM/h, dat gaat vlotter dan mijn vorige auto, een Seat Leon met 1.6 diesel turbo motor.
Maar hoe zit het dan met de DCT van de 1.6 diesel? Die levert 320 nm, of is dat een andere bak dan de benzine?JoJo_nl schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:54:
De handschakelbak kan n 625Nm verdragen en de dct-7 automaat maar 300Nm dus hier moet je wel op letten.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Wanneer ik gebruik maak van de ingebouwde carkit ervaren de personen aan de andere kant een echo. Zijn er meer mensen die dit ervaren in een Kia? Iemand toevallig een idee wat het kan veroorzaken?
[ Voor 39% gewijzigd door Nemean op 28-07-2020 08:52 ]
Op het Kia forum zijn er hier meer klachten over, even melden bij de dealer, misschien dat er een software update beschikbaar is.Nemean schreef op maandag 27 juli 2020 @ 17:30:
Wanneer ik gebruik maak van de ingebouwde carkit ervaren de personen aan de andere kant een echo. Zijn er meer mensen die dit ervaren in een Kia? Iemand toevallig een idee wat het kan veroorzaken?
Ik heb er weinig over kunnen vinden. Meestal heeft een diesel een torque converter ertussen, dan is t een andere bak. Gok bij mijn GT ook want die kan ook tegen de 320Nm doen. Wellicht n natte bak of het heeft een schijfje meer. Ik zal eens informeren bij kia.The Wizard schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:41:
[...]
Maar hoe zit het dan met de DCT van de 1.6 diesel? Die levert 320 nm, of is dat een andere bak dan de benzine?
Edit:
De versnellingsbakken worden gemaakt door Hyundai Dymos
Dat is dan een DCT D7UF-1 333Nm. Terwijl de handbak M6LF1 100Nm meer kan hebben, 431Nm met piek 625Nm. M.a.w. er zit redelijk wat meer marge in de handbak dan de dct.
Edit2:
Je kunt dus dan al zien dat n vtune en extreme-tuning binnen de fabrieksmarge blijven. Waar sommige knijers er boven zitten en aldus zal deze het dus snel begeven. Vandaar dat de eerste wel kunnen stellen dat ze 2 jaar 'gratis' garantie op de tune kunnen geven en voor de extra power tuning je moet betalen. Een goede piggyback zal dan ook alleen de 'arm' afgesteld brandstofmix minder arm maken , waar de slechte dit mengsel te rijk maken. Een goede echte tune zal in de ecu zelf veranderen en dan turbo-,rail-, injectie- druk aanpassen als wel als de timing / ontsteking punt. Dat is waar je de crackle en andere fancy stuff mee kan creëeren. Bij diesel moet je dan ook de EGR klep dichtzetten, een goede tuner komt hier zelf mee.
Je kan bij benzine ook gewoon super 98 E5 of 102 E5 dr in gooien dat geeft al iets meer vermogen en kan totaal geen kwaad (wel motor eerst warm draaien natuurlijk). Dit geeft geen problemen voor de motor, APK en ook niet voor de garantie .
[ Voor 63% gewijzigd door JoJo_nl op 29-07-2020 10:29 ]
Nou lekker irritant. Ben bij de dealer geweest en kia heeft besloten geen ceed (uitgezonderd de phev)en proceed modellen meer te maken dit jaar tot het nieuwe jaar waar blijkbaar een update komt. Er is alleen nog voorraad als je dit jaar wilt bestellen/rijden, en die is al bijna op...
De huidige modellen (met grotere schermen) zijn toch nog niet zo lang op de markt?jongetje schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 19:08:
Nou lekker irritant. Ben bij de dealer geweest en kia heeft besloten geen ceed (uitgezonderd de phev)en proceed modellen meer te maken dit jaar tot het nieuwe jaar waar blijkbaar een update komt. Er is alleen nog voorraad als je dit jaar wilt bestellen/rijden, en die is al bijna op...
Klopt, maar ze willen blijkbaar geen luxe versies verkopen. De dynamicline met 1 liter handbak is volop te krijgen maar de rest bijna niet.iRinze schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 19:19:
[...]
De huidige modellen (met grotere schermen) zijn toch nog niet zo lang op de markt?
Nou moe .. ben benieuwd die van mijn staat gepland op eind oktober maar verwacht hem eigenlijk niet dit jaar meer als ik dit zo lees.jongetje schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 19:08:
Toch maar voor de ford moeten gaan
Is het mogelijk om de DAB radio een reset te geven? Vorige week deed de radio op alle zenders geen radio info meer weergeven. En nu staan ineens her en der afbeeldingen en zenderinformatie incorrect.. In het geval van NPO Radio 2 staat nu een NPO Radio 1 icoon.
Kia Niro HEV my2020
Kia Niro HEV my2020
⏩ PVOutput☀️
Ofwel: neemt u maar de PHEV met 4 mille korting en een theoretische 29-33 gram CO2 per km. Vrees dat mijn vermoeden toch klopt: Kia is grammetjes CO2 aan het sprokkelen om uitstootboetes te voorkomen.jongetje schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 19:08:
Nou lekker irritant. Ben bij de dealer geweest en kia heeft besloten geen ceed (uitgezonderd de phev)en proceed modellen meer te maken dit jaar
[ Voor 4% gewijzigd door Gluten Parody op 29-07-2020 22:29 ]
Op mijn ceed zit rechtsonder het scherm een reset knop (die je met een paperclip moet indrukken), dat lost de meeste problemen wel op.Quad schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 21:21:
Is het mogelijk om de DAB radio een reset te geven? Vorige week deed de radio op alle zenders geen radio info meer weergeven. En nu staan ineens her en der afbeeldingen en zenderinformatie incorrect.. In het geval van NPO Radio 2 staat nu een NPO Radio 1 icoon.
Kia Niro HEV my2020
@Quad Heeft de Niro MY20 trouwens standaard ambient verlichting? (1 balk volgens mij)
En is de kleur ook te veranderen?
Kan hier eigenlijk niets over vinden op internet en in de brochure staat er ook geen enkel woord over genoemd.
Kan hier eigenlijk niets over vinden op internet en in de brochure staat er ook geen enkel woord over genoemd.
Nee is niet standaard. Alleen op het introductiemodel "Style" en vanaf DynamicPlusLine. Kleur is te wijzigen in 5-6 kleuren en betreft 2 balkjes. Eentje aan de bestuurderskant links van 't stuur en aan de bijrijderskant.Psycho_Mantis schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 08:25:
@Quad Heeft de Niro MY20 trouwens standaard ambient verlichting? (1 balk volgens mij)
[ Voor 16% gewijzigd door Trackerfire op 30-07-2020 09:35 ]
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Er komt een update van de Sorento aan, hybrid en phev in een (imho) mooie vormgeving. Zal wel onbetaalbaar zijn...
https://www.kia.com/nl/modellen/sorento/ontdekken//
https://www.kia.com/nl/modellen/sorento/ontdekken//

[ Voor 37% gewijzigd door DRaakje op 30-07-2020 18:16 ]
Is die verbruiksteller bij alle Kia's om te zetten? Ik zit naar liter per 100km te kijken, maar ik heb liever km/liter.
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Ja dat kan, als je stilstaat in het centrale menu heb je onder voertuiginstellingen een optie om dit te wijzigen naar 1:xx
Die heb ik niet helaas.renzo4000 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 22:37:
[...]
Op mijn ceed zit rechtsonder het scherm een reset knop (die je met een paperclip moet indrukken), dat lost de meeste problemen wel op.
Ik denk dat ik even RTFM ga doen komende dagen.
⏩ PVOutput☀️
Kijk hier, een Kia topic!
Na 7.5 JAAR eens hier wat neerzetten.
M'n Kia Rio crdi 1.4 2013 DPF lekt aan de versnellingsbak. De keerring tussen blok en koppeling en ook een lek aan de boite.
Ik heb in de Kempen niemand gevonden die aan deze versnellingsbak wil werken. 1 garagist zegt dat de bak maar zweet en twee andere zeiden, "Pff een Kia, daar begin ik niet aan".
Kia rekent 1100 euro voor de herstelling en dat is inclusief de koppelingschijf.
Men roetfilter is nu op 100000 km verzadigd en voor vervanging rekenen ze 4000 euro. Weet dat deze auto een waarde heeft van 5000 euro. Ik werd even licht in m'n hoofd.
In Nederland zijn ze blijkbaar gespecialiseerd in reinigen van die roetfilters, maar dan moet ik hem er zelf uit halen. De filter zit helaas achter de motorblok wat alles weer bemoeilijkt.
Had ik maar een benzine gekocht toen
M'n Kia Rio crdi 1.4 2013 DPF lekt aan de versnellingsbak. De keerring tussen blok en koppeling en ook een lek aan de boite.
Ik heb in de Kempen niemand gevonden die aan deze versnellingsbak wil werken. 1 garagist zegt dat de bak maar zweet en twee andere zeiden, "Pff een Kia, daar begin ik niet aan".
Kia rekent 1100 euro voor de herstelling en dat is inclusief de koppelingschijf.
Men roetfilter is nu op 100000 km verzadigd en voor vervanging rekenen ze 4000 euro. Weet dat deze auto een waarde heeft van 5000 euro. Ik werd even licht in m'n hoofd.
In Nederland zijn ze blijkbaar gespecialiseerd in reinigen van die roetfilters, maar dan moet ik hem er zelf uit halen. De filter zit helaas achter de motorblok wat alles weer bemoeilijkt.
1100 is nog een redelijke prijs om een versnellingsbak te laten fixen, heb het wel eens gekker gezien.Spacewide schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 23:34:
Kijk hier, een Kia topic!
En een roetfiltertje moet goedkoper kunnen, kijk hier eens:
https://www.onderdelenlij...rio/onderdeel/roetfilter/
Waarschijnlijk zitten de kosten in arbeid, omdat je zelf al aangeeft dat het op een onhandige plek zit.
Waarschijnlijk zit ie dan naast de sdcard slot.Quad schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 16:27:
[...]
Die heb ik niet helaas.
Ik denk dat ik even RTFM ga doen komende dagen.
Terug van garage. Ledjes ingebouwd. Lullige is alleen dat de logo leds alleen voorin gaan en niet op de achterdeuren. Heb samen met de chefmonteur gekeken naar de schema's en hem er op gewezen dat de benodigde bedrading aanwezig is in de deur blijkbaar. De volgende keer gaan ze dat dan inbouwen, al krijg ik er geen garantie van kia zelf op zoals bij de voordeur standaard versie. De garage zelf geeft echter hun eigen garantie er op voor de montage. Heb gelijk even de radio schema's uit hun werkplaats pc geplukt gezien we er toch al mee bezig waren
:strip_exif()/f/image/3CiPIesKPLRSgWS9P2DpiaSW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3CiPIesKPLRSgWS9P2DpiaSW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YbOqWcb6C1DuB7HsDYr9Gi1Q.jpg?f=fotoalbum_large)
Je kan altijd nog zoiets overwegen, nadeel is dat je een kastje aan je deur hebt zitten maar heeft wel hetzelfde effect zonder garantie geneuzel:
€ 5,16 45%OFF | 2PC Universele Draadloze Deur LED Welkom Light Geen Boren Laser Phantom Projectie Lamp Licht Voor Honda Mercedes-Benz toyota
https://a.aliexpress.com/_dWI3x40
€ 5,16 45%OFF | 2PC Universele Draadloze Deur LED Welkom Light Geen Boren Laser Phantom Projectie Lamp Licht Voor Honda Mercedes-Benz toyota
Ugh... zit het er niet op, niet doen? Gewoon licht is niet voldoende?renzo4000 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:56:
Je kan altijd nog zoiets overwegen, nadeel is dat je een kastje aan je deur hebt zitten maar heeft wel hetzelfde effect zonder garantie geneuzel:
Nou ik was het ook niet van plan maar wellicht voor @JoJo_nl en andere wel een optie... er zitten voor mij al genoeg lampjes en tierelantijnen op mijn Proceed (volledig led binnen verlichting incl kofferbak en dashboardkastje, voetenverlichting, onder de buitenspiegels, logo in deuren en bij de handgrepen en natuurlijk led kentekenplaat verlichting.
)
Mm nee, slechte ervaringen met die knaken ali meuk. En batterijen wisselen geen trek in.
Onder buitenspiegel dat zat op mijn oude ceed ook. De nieuwe heeft dat niet, wel in de handgreep.
Dat wil ik ook in de achterste deurgrepen en dat logo ook. De dure versie dan
Dacht alle 'standaard' verlichting al led was. Voor zover ik kan zien iig. Nog niet echt in verdiept.
Onder buitenspiegel dat zat op mijn oude ceed ook. De nieuwe heeft dat niet, wel in de handgreep.
Dat wil ik ook in de achterste deurgrepen en dat logo ook. De dure versie dan
Dacht alle 'standaard' verlichting al led was. Voor zover ik kan zien iig. Nog niet echt in verdiept.
Zeker welsynx6 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 12:18:
[...]
Ugh... zit het er niet op, niet doen? Gewoon licht is niet voldoende?
En nee niet genoeg, voetendeel led is zeer handig als je zoals ik nogal es wat laat vallen of voor t stofzuigen. Ben altijd vroeg en dus in t donker weg groot deel vh jaar. De rest wil ik led omdat ik geen zin heb dat jaarlijks te moeten vervangen en led is zuiniger en meer licht. Kan ik de overgehouden stroom weer gebruiken voor de andere extra led, koelbox en 4 telefoons+tablet opladen. En voor de rest omdat 'hebben!'
Blijf zeggen wat rijd ze heerlijk maar hebben jullie dat ook..bij mijn proceed links van de automaat de pianolak zie ik wat krasjes.
Denk haal de stof wat weg en en toen zag ik lichte krasjes misschien door mijn armband maar probeer eigenlijk om het niet te raken. Maar voor me gevoel krast het heel snel heb gewoon een microfiber doekje. En op andere delen zie ik het niet..
Met het geluid ben ik nog aan het stoeien. Hoor het vooral meer voor heb de balans nu wat meer naar achter gezet maar ja wat is nu de beste setup met dit jbl setje. De bas staat bij mij op 1.
Denk haal de stof wat weg en en toen zag ik lichte krasjes misschien door mijn armband maar probeer eigenlijk om het niet te raken. Maar voor me gevoel krast het heel snel heb gewoon een microfiber doekje. En op andere delen zie ik het niet..
Met het geluid ben ik nog aan het stoeien. Hoor het vooral meer voor heb de balans nu wat meer naar achter gezet maar ja wat is nu de beste setup met dit jbl setje. De bas staat bij mij op 1.
Nog geen last van, maar heb ook geen armbanden, horloge om mjjn pols. Microfiber doekjes kunnen ook licht krassen en ze houden van stof en zandkorrels vasthouden. Beter stofzuigen met n borstelkop er op en daarna met doekje en spray dr overheen. Jbl is persoonlijk, ik heb voorlopig em op bass 0, middle -1, treble -1, balans-1 naar achter staan. Alles boven de 0 klinkt te digitaal mishandeld en omdat het redelijk zuiver klinkt valt het minder op dat deze hard staat. Pas als je gaat praten tegen iemand naast je valt het op hoe hard.
Pianolak is sowieso een crime, ik ben zeer nestjes en nauwkeurig met mijn auto maar bij mij zitten ze er ook al op. Grote tip, ga niet met microvezel schoonmaken maar met wafeldoeken dat maakt vingers en ander vuil beter en veiliger schoon. Ik snap sowieso die hype niet van pianolak, dat zou nu inmiddels wel voorbij moeten zijn. Het is allesbehalve "luxe uitstraling". Troost je, de Mercedes van mijn zwager a 100k heeft hetzelfde probleem 
Wellicht dat ik de pianolakdelen ga (laten) wrappen. Problem solved.
Wellicht dat ik de pianolakdelen ga (laten) wrappen. Problem solved.
@JoJo_nl Mag ik vragen wat dat ongeveer gekost heeft ? ziet er wel echt gaaf uit.
https://webshop.kia.nl/ac.../66651ADE00K&modelid=119/
Andere accessoires zijn uiteraard ook daar allemaal te vinden.
Andere accessoires zijn uiteraard ook daar allemaal te vinden.
Ik ben ook blij met het resultaat. De verlichting bij de voetenruimte maakt het lichtbeeld in de auto mooi compleet. De logo led in de deur is scherp en duidelijk, niet zoals bij de 'alixpress' versies. Ze zetten er netjes een draadboom in en het valt zo ook onder de garantie van 7 jaar. Vond het alleen wat jammer dat de achterportieren dan niet gedaan worden maar daar kwamen we op een oplossing uit zoals ik eerder al vermelde. Het geheel zo kostte 390€. 2 voetenruimte led en de 2 voorportieren logo.corneedebruin schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 09:27:
@JoJo_nl Mag ik vragen wat dat ongeveer gekost heeft ? ziet er wel echt gaaf uit.
@JoJo_nl hoe reageert de voetenruimte verlichting bij jou? Bij mij is het zo dat tijdens het rijden alleen de bestuurderszijde blijft branden (ambient mode). Bij het stilstaan/openen van de auto gaan wel beide kanten branden. Volgens Kia is dit standaard, ik vind het een beetje apart. Sowieso is op dit vlak van interieur verlichting Kia nog niet helemaal bij, bij veel andere merken is ambient verlichting in de auto veel beter geïntegreerd (dashboard, deurpanelen etc) en naar smaak in te stellen.
Ik had in 2016 een Kia Picanto die vanuit de fabriek was uitgerust met voetruimte verlichting, deze ging enkel aan bij het in- en uitstappen. Zodra de motor was gestart ging het helemaal uit.renzo4000 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 08:47:
@JoJo_nl hoe reageert de voetenruimte verlichting bij jou? Bij mij is het zo dat tijdens het rijden alleen de bestuurderszijde blijft branden (ambient mode). Bij het stilstaan/openen van de auto gaan wel beide kanten branden. Volgens Kia is dit standaard, ik vind het een beetje apart. Sowieso is op dit vlak van interieur verlichting Kia nog niet helemaal bij, bij veel andere merken is ambient verlichting in de auto veel beter geïntegreerd (dashboard, deurpanelen etc) en naar smaak in te stellen.
Dat maar 1 kant brand vindt ik dus wel vreemd.
Volgens mij ging deze uit bij de deuren dicht doen, wel langzaam dimmend. Ongetwijfeld omdat het op de interieur verlichting bij op zit. Ik heb het nog niet goed kunnen zien omdat het vrij licht is buiten. Zal er eens naar kijken.
Ambientverlichting. . Diegene die ik ken vinden het erg mooi in het begin, daarna begint het vervelend te worden vooral als je een keer in het donker gaat rijden. Ik zie totaal de toegevoegde waarde niet om er een kermisbak van te maken, het kost extra geld bij aanschaf auto, je hebt er niks aan, in het donker is het zeer irritant , vreet extra stroom en kans op electronische problemen verhoogd hierdoor, veel uitval van die dingen. Ik zie mezelf ook niet met roze of groene of iets interieur verlichting rondrijden bv. Bij kia houden ze het bij noodzakelijke dingen en alles zit op de juiste plek. Toegegeven die voeten en deur led had er standaard bij gemogen. Alle Lampen in led uitvoering mag hedendaags ook wel, tegenwoordig met automotive leds geen reden om dit niet te doen.
Ambientverlichting. . Diegene die ik ken vinden het erg mooi in het begin, daarna begint het vervelend te worden vooral als je een keer in het donker gaat rijden. Ik zie totaal de toegevoegde waarde niet om er een kermisbak van te maken, het kost extra geld bij aanschaf auto, je hebt er niks aan, in het donker is het zeer irritant , vreet extra stroom en kans op electronische problemen verhoogd hierdoor, veel uitval van die dingen. Ik zie mezelf ook niet met roze of groene of iets interieur verlichting rondrijden bv. Bij kia houden ze het bij noodzakelijke dingen en alles zit op de juiste plek. Toegegeven die voeten en deur led had er standaard bij gemogen. Alle Lampen in led uitvoering mag hedendaags ook wel, tegenwoordig met automotive leds geen reden om dit niet te doen.
Eensch, ik ben ook zeker niet van de kermisverlichting in de auto. Maar ik kan een subtiele strook verlichting over het dashboard en in de deuren an sich wel waarderen in een neutrale kleur. In mijn vorige Octavia was de voetenverlichting voor EN achter aanwezig en in te stellen. Dit vond ik juist wel prettig.
Bij Kia is dit een beetje "aftermarket" zo lijkt het .
Er zijn wel meer dingen die ik bij Kia wat slecht uitgevoerd vind; neem bijv. de parkeersensoren aan de voorzijde; deze zijn niet standaard(bij de Proceed iig) en als je ze wil zijn het "losse modules" die totaal niet samenwerken met het aanwezige systeem en krijg je een los knopje ergens in je interieur. Bizar!
Er zijn wel meer dingen die ik bij Kia wat slecht uitgevoerd vind; neem bijv. de parkeersensoren aan de voorzijde; deze zijn niet standaard(bij de Proceed iig) en als je ze wil zijn het "losse modules" die totaal niet samenwerken met het aanwezige systeem en krijg je een los knopje ergens in je interieur. Bizar!
Dankjewel voor je toelichting , 400 euro voor een beetje verlichting op een lease auto gaat aan mij voorbij neem aan dat het standaard licht pakket wat er in zit al voldoende isJoJo_nl schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 08:19:
[...]
Ik ben ook blij met het resultaat. De verlichting bij de voetenruimte maakt het lichtbeeld in de auto mooi compleet. De logo led in de deur is scherp en duidelijk, niet zoals bij de 'alixpress' versies. Ze zetten er netjes een draadboom in en het valt zo ook onder de garantie van 7 jaar. Vond het alleen wat jammer dat de achterportieren dan niet gedaan worden maar daar kwamen we op een oplossing uit zoals ik eerder al vermelde. Het geheel zo kostte 390€. 2 voetenruimte led en de 2 voorportieren logo.
Rij 9 van de 10 keer alleen dus passagiers kant is niet nodig.
Het vervelende vind ik dus dat deze optie, net als inparkeerassistent bijvoorbeeld, in Duitsland/België/het VK wel gewoon inbegrepen of aan te vinken zijn! En dan kosten ze ook nog eens minder, natuurlijk...renzo4000 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:21:
Eensch, ik ben ook zeker niet van de kermisverlichting in de auto. Maar ik kan een subtiele strook verlichting over het dashboard en in de deuren an sich wel waarderen in een neutrale kleur. In mijn vorige Octavia was de voetenverlichting voor EN achter aanwezig en in te stellen. Dit vond ik juist wel prettig.
Ja klopt, zo mis ik ook de bagagegeleiders in de kofferbak die bij andere landen wel weer standaard zijn. Echter zijn bij ons een aantal opties dan weer "standaard" onder gebracht in de uitrustingsniveaus waar in het buitenland dan weer een apart vinkje gezet moet worden.
Vetjes. Zijn die logolichtjes vooral voor de leuk of is het ook echt praktischer in het donker?
Meer voor de leuk dan dat het echt functioneel is. Als het ergens pikdonker is dan heb je zeker wat extra navigatie licht maar niet meer dan dat. De lampjes onder de spiegelkappen geven meer licht en icm coming home verlichting is dat helemaal meer dan genoeg.
Bij de Niro is dit dan wel weer een optie die erop zit vanaf de dynamicplus line.renzo4000 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:21:
Verschilt blijkbaar per auto.
Ligt aan de importeur, deze bepaald wat de optie lijst wordt. Helaas heeft de NL kia importeur er voor gekozen om parkeersensoren voor niet te nemen, alleen voor de GT versie.Psycho_Mantis schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 18:50:
[...]
Bij de Niro is dit dan wel weer een optie die erop zit vanaf de dynamicplus line.
Verschilt blijkbaar per auto.
Zo om 16:00 weer gebeld naar de tussen persoon van de lease maatschappij.
Hoe het nu zit met de levering want kreeg te horen dat het nu weer uitgesteld is naar eind november toe terwijl ik om mij heen en ook op het kia forum alleen maar mensen zie die hem geleverd krijgen terwijl die later besteld hebben.
Dan maar een andere kleur of iets maar tot eind november wachten zit er bij mij gewoon niet te ongeduldig voor
Hoe het nu zit met de levering want kreeg te horen dat het nu weer uitgesteld is naar eind november toe terwijl ik om mij heen en ook op het kia forum alleen maar mensen zie die hem geleverd krijgen terwijl die later besteld hebben.
Dan maar een andere kleur of iets maar tot eind november wachten zit er bij mij gewoon niet te ongeduldig voor
Week 34 krijg ik mijn CEED GT-Plusline. Zijn er nog dingen die ik moet weten qua instellingen om een vliegende start te maken? Bv goede soundsettings?
Eerste 1000 km moest je toch juist een rustige start maken en niet een vliegende?Bozzel1987 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:33:
Week 34 krijg ik mijn CEED GT-Plusline. Zijn er nog dingen die ik moet weten qua instellingen om een vliegende start te maken? Bv goede soundsettings?
Goed inrijden kan wel effect hebben op je olie verbruik later. Geen idee hoe gevoelig de Kia motoren zijn tegenwoordig. De Kia Picanto die ik van 2016 tot begin dit jaar had heb ik er nooit naar hoeven omkijken in ieder geval.
De VW Golf met 1.0 TSI die ik van m'n baas had die luste wel een flinke slok olie, geen idee of het door slecht inrijden komt of doordat die motor gewoon niet zo lekker is.
Waarschijnlijk vertrek ik de week daarna op vakantie met de auto dus jaPsycho_Mantis schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:53:
[...]
Eerste 1000 km moest je toch juist een rustige start maken en niet een vliegende?![]()
Goed inrijden kan wel effect hebben op je olie verbruik later. Geen idee hoe gevoelig de Kia motoren zijn tegenwoordig. De Kia Picanto die ik van 2016 tot begin dit jaar had heb ik er nooit naar hoeven omkijken in ieder geval.
De VW Golf met 1.0 TSI die ik van m'n baas had die luste wel een flinke slok olie, geen idee of het door slecht inrijden komt of doordat die motor gewoon niet zo lekker is.
Volgens de dealer waar ik mijn ProCeed heb opgehaald is inrijden niet meer nodig. Mocht zelfs al gelijk het gaspedaal flink intrappen (nadat de motor warm was uiteraard)Psycho_Mantis schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:53:
[...]
Eerste 1000 km moest je toch juist een rustige start maken en niet een vliegende?![]()
Echt inrijden zoals dat vroeger werd geadviseerd is niet echt nodig meer. De motoren en aanverwante draaiende delen zijn hier in de fabriek al op "voorbereid". Onderstaande tips zijn vaak wel aanwezig in de meeste handleidingen van auto's (heb het zelf niet gelezen, ik heb gewoon normaal zonder gekkigheid de eerste 1000km in drie dagen al aangetikt
).
INRIJPROCEDURE
U kunt door het opvolgen van een paar eenvoudige aanwijzingen gedurende de eerste 1.000 km de prestaties, het brandstofverbruik en de levensduur van uw auto in positieve zin beïnvloeden.
• Laat de motor niet met te veel toeren draaien.
• Houd tijdens het rijden het motortoerental tussen de 2.000 - 4.000 omw/min.
• Rijd niet gedurende langere tijd met een constante snelheid, zowel snel als langzaam. Om de motor goed in te rijden, moet het motortoerental worden gevarieerd.
• Vermijd plotseling afremmen, behalve in noodgevallen, om de onderdelen van het remsysteem de gelegenheid te geven op elkaar in te lopen.
INRIJPROCEDURE
U kunt door het opvolgen van een paar eenvoudige aanwijzingen gedurende de eerste 1.000 km de prestaties, het brandstofverbruik en de levensduur van uw auto in positieve zin beïnvloeden.
• Laat de motor niet met te veel toeren draaien.
• Houd tijdens het rijden het motortoerental tussen de 2.000 - 4.000 omw/min.
• Rijd niet gedurende langere tijd met een constante snelheid, zowel snel als langzaam. Om de motor goed in te rijden, moet het motortoerental worden gevarieerd.
• Vermijd plotseling afremmen, behalve in noodgevallen, om de onderdelen van het remsysteem de gelegenheid te geven op elkaar in te lopen.
Dat kreeg ik inderdaad ook te horen (Rio, alweer ruim 5 jaar geleden)elcapon schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:03:
[...]
Volgens de dealer waar ik mijn ProCeed heb opgehaald is inrijden niet meer nodig. Mocht zelfs al gelijk het gaspedaal flink intrappen (nadat de motor warm was uiteraard)