Acties:
  • +8 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-10 15:24
Gisteren mijn Ceed Sportswagon op mogen halen en dus na en jaar gelukkig van de tijdelijke k golf af. Nou wilde die best vooruit, maar het blijft een kleine veel te dure en vrij kale VW...

Anyway, er staat nu een infra red metallic 1.4 dtc dynamic plusline voor de deur.
Erg blij mee.
Ruim, rijdt lekker, geen whiplash meer bij het optrekken (wat is VW dsg bak een pokkeding vanuit stilstand)
Rood omdat ik persé een kleur wilde om het wegennet weer en beetje vrolijker te maken. Helderblauw heb ik al gehad, dus dan blijt rood over.

Ik had gemist dat de schakelflippers en de iQ lader niet op de Dynamic plus lader zitten, jammer maar overleef ik wel.

2 dingen die me irriteren maar ook die ga ik overleven:
- trekhaak kan niet blijven zitten ivm sensoren
- LKA moet aanstaan om de adaptieve cruisecontrol te kunnen gebruiken.

Moet helaas vrijwel continue thuiswerken, dat is dan weer jammer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3kkSu5KgLSsbXN70jJRrp_D6X-Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rYb3V85ePVeINMCRZIKnYHto.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/joibvskpcdsKHK61DXVPjCILTY4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1kmSZh5q3RFyRN14xzfA1k30.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ek2Zv2195rltX9zLOsvpFxzo96s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n6x1j7fFMimMKWawFT9kXJnr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10 23:02
Kittig wagentje hoor! :Y

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Erazzzer schreef op zondag 10 mei 2020 @ 19:30:
[...]
Uiteindelijk waren de stoelen de doorslag, die zitten van de Kia [Proceed] gewoon perfect.
Zijn het andere dan in de Ceed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Over de stoelen gesproken, bij mij wist de dealer niet eens dat er een knopje was om de stoelen in de rug op te blazen >_<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:33
Ach, ik moet ook elke keer de dealer uitleggen wat er in welk model mogelijk is. Blijkbaar is het lastig om de site even te bekijken als je 40uur in de week letterlijk naast de auto's zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helsdingen
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-09 16:18
Bij mijn dealer wisten ze ook niet dat de achterklep automatisch open kan laten gaan als je 3 seconden achter de auto staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:48
Nou vond ik mijn verkoper behoorlijk goed op de hoogte van zaken en de mogelijkheden. Maar ook hij wist niet altijd alles (precies). Ik heb hem ook verwezen naar het kiaforum waar een hoop informatie en ervaringen gedeeld worden. Ook als er zaken zijn die niet zo goed gaan (gebreken bij specifieke modellen bijv) geeft hen veel beter inzicht en kunnen ze hierop anticiperen. Hij was blij met deze informatie.

Leuke anekdote was toen hij mij belde; "er is een nieuwe update voor je navigatie die je bij ons kan laten installeren, maar dat wist je natuurlijk al van het forum ;-)" .... toch leuk.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey140
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-08-2024
De dealer belde net auto staat al in de haven Mmax op zijn hoogst 4 weekjes nog waarschijnlijk nog eerder:-)
Ben erg benieuwd:-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-10 14:58
Jeffrey140 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:41:
De dealer belde net auto staat al in de haven Mmax op zijn hoogst 4 weekjes nog waarschijnlijk nog eerder:-)
Ben erg benieuwd:-)
Nu al ??

Ik heb precies dezelfde configuratie als jij hebt maar nog niks gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey140
O egt psies dezelfde configuratie:-) goeie keuze👍
Mijn dealer gaf het echt aan hij kon de auto al reserveren voor mij. Was blij verrast
Wanneer heb jij besteld..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustC
Jeffrey140 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 12:14:
Mijn dealer gaf het echt aan hij kon de auto al reserveren voor mij. Was blij verrast
Ook de gt plus line 1.4 dct met lunar silver maar hij is besteld via de lease bij wassink.

Vind dit wel erg vreemd zelf ja want die opties die jij aangeeft worden er later pas opgebouwd begreep ik van de dealer als hij hier stond.

Misschien hoor ik deze week ook wel iets :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• elcapon
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
Yes ik mag mij sinds vrijdag 19-6 als trotse eigenaar melden van een Kia ProCeed GTLine 1.4 DCT7 in Deluxe White. Erg blij mee. Nog niet de tijd genomen om echt hele goede foto's te maken maar dat volgt nog wel. Auto heeft genoeg pit (komende van een 1.0 Astra), in normale modus reageert hij goed maar in sport modus merk je echt dat hij heel erg scherp is. Auto ligt goed op de weg.

Ik was bang dat het geluid in de GTLine tegen zou vallen, maar alles behalve dat. Komt (vind ik) erg goed geluid uit. Beter dan uit de Opel Astra K waar ik destijds voor de luxere speakers had gekozen. Ben tevens erg te spreken over de bouwkwaliteit en materialen in de auto. Alles voelt degelijk aan.

Ook vind ik het digitale scherm echt onwijs mooi en scherp, er ontbreken helaas wel wat uitgebreidere functies die andere merken wel hebben maar dat mag de pret niet drukken.

Al met al erg tevreden, dit was het 5 maanden wachten dubbel en dwars waard _/-\o_
Heerlijk ook die blikken van mensen, bijna hun nek brekende kijken ze naar de auto :D .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ct1R_N30hspsmD8ihJUhzTuQYno=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sHjVxvhKPGvHf7LbO4O8wtdS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WjyxuAB-bLUmk5kQeA6a2CQ9JQE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bSoJwgVZKTcckAGkiPAvcfSh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qwvYlIECsp-OiXj0-AAQJSMIy_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dns2Y80totAJ20bSGJq8dBnh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_c_rtjrxhmmatuE5QWv4nKqUO5k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yXdZbJxBFeOdFjFlxYNoRI0F.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimploo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:41
Klopt het dat je met een Niro PHEV max 65 km/h kan rijden in de volledige EV modus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey140
Heel herkenbaar heb nu ook nog deastra.. moet nog heel even wachten. Mooie bak👍

[ Voor 4% gewijzigd door Jeffrey140 op 22-06-2020 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theerik009
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 26-10 23:03
Heeft iemand ervaring met de fileassistent op de Ceed serie? Volgens het informatiefilmpje van Kia zou hij als je LKA en adaptieve cruise control aan hebt, automatisch weer door moeten rijden (bij DCT7 modellen)... bij mij geeft hij echter een bericht dat ik de cruisecontrol zelf weer moet activeren..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 10:00

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

theerik009 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 17:43:
Heeft iemand ervaring met de fileassistent op de Ceed serie? Volgens het informatiefilmpje van Kia zou hij als je LKA en adaptieve cruise control aan hebt, automatisch weer door moeten rijden (bij DCT7 modellen)... bij mij geeft hij echter een bericht dat ik de cruisecontrol zelf weer moet activeren..
Als hij stilstaat gaat hij na een paar seconden op de rem. Daarna moet je het systeem weer even activeren door OF je gaspedaal even aan te tikken OF tegen je cruisecontrol snelheidsknopje duwen.

Cruisecontrol blijft dus wel geactiveerd, maar na stilstaan gaat hij op de rem.

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Tikje met het joystickje of een tikje op het gas is voldoende idd, volgens mij na 5 3 seconden stil staan. Net nog even getest ;)

[ Voor 13% gewijzigd door renzo4000 op 23-06-2020 13:41 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustC
Jeffrey140 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 12:14:
Besteld begin mei.. kreeg net telefoontje dat het nu eind oktober wordt omdat de fabrieken dicht gaan voor 3 weken.

Ga hier niet helemaal mee akkoord maar ja wat moet je dan.. zijn mensen die langer moeten wachten maar had zo gehoopt voor de vakantie hem te hebben want dan hoef ik geen station te huren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-10 15:06

DeluxZ

Livin' the good life

Fabrieken gaan altijd dicht in de zomer. Kun je niks aan doen. En een auto bestellen en geleverd krijgen duurt bijna bij elk merk een half jaar. Tenzij ze een productieslot hebben en die kunnen reserveren voor je. Of een voorraad model natuurlijk

[ Voor 26% gewijzigd door DeluxZ op 23-06-2020 14:35 ]

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
corneedebruin schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:00:
[...]

Besteld begin mei.. kreeg net telefoontje dat het nu eind oktober wordt omdat de fabrieken dicht gaan voor 3 weken.

Ga hier niet helemaal mee akkoord maar ja wat moet je dan.. zijn mensen die langer moeten wachten maar had zo gehoopt voor de vakantie hem te hebben want dan hoef ik geen station te huren.
Is het een leaseauto? Dan krijg je toch gewoon een voorloopauto/huurauto van je leasemaatschappij? Dan kan je aangeven dat je een station wil. Heb je nog wat om naar uit te kijken na je vakantie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustC
renzo4000 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:41:
[...]

Is het een leaseauto? Dan krijg je toch gewoon een voorloopauto/huurauto van je leasemaatschappij? Dan kan je aangeven dat je een station wil. Heb je nog wat om naar uit te kijken na je vakantie ;)
Het was een financial lease auto die is nu afbetaald dus de baas heeft geen haast om de auto op te ruimen maar mijn bijtelling gaat vanaf deze maand wel omhoog.

Het probleem is gewoon voor mij sinds ik een kleine heb veel last heb van de ruimte (sedan) en nu met de vakantie inderdaad ook vast loop.

Ik heb een voorloop auto opgevraagd waar ik dan aan moet denken qua kosten zodat we in ieder geval onbezorgd op vakantie kunnen. Het is gewoon een beetje balen als je uit gaat van de datum van de dealer en er dan ineens 3 maanden boven op komen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Yeah i know, die van mij is 4 of 5 keer verzet. Geplande levering okt 2019 en werd uiteindelijk eind feb 2020 :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
renzo4000 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:41:
[...]

Zo simpel werkt dat niet. Het leasecontract gaat pas in bij levering van de bestelde auto.
Een voorlopige auto moet je werkgever regelen. Die shortlease wagens zijn duurder dan een "gewone" lease auto en is daarom vaak een kleinere of minder uitgeruste auto (of geen auto als je werkgever er niet aan wilt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimploo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:41
Op de site van Kia is geen enkele PHEV meer samen te stellen. Zowel de Niro als de Ceed SW en de Xceed geven allemaal een foutmelding.Dit was gister ook al zo, zijn ze bezig met nieuwe edities?
https://kia-samenstellen.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Per 1 juli verandert de bpm van alle auto vanwege de wltp met nieuwe tabellen. Veel fabrikanten zijn nu hun site daarop aan het aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
jongetje schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:56:
[...]

Zo simpel werkt dat niet. Het leasecontract gaat pas in bij levering van de bestelde auto.
Een voorlopige auto moet je werkgever regelen. Die shortlease wagens zijn duurder dan een "gewone" lease auto en is daarom vaak een kleinere of minder uitgeruste auto (of geen auto als je werkgever er niet aan wilt).
Zo simpel is dat dus wel; mits je werkgever dat inderdaad goed heeft geregeld. Ik weet niet beter dat dit in de meeste gevallen zo werkt als ik mijn omgeving kijk.

In de regel krijg je dus een lease/huur auto die past binnen de mobiliteitsregeling van je werkgever en betaal je de bijtelling over de fiscale waarde zoals je gewend bent. Ik had een gelijkwaardige auto (Seat Leon ST business uitvoering) terwijl ik wachtte op mijn Kia Proceed. Dit was zelfs goedkoper ivm de lagere fiscale waarde van de Leon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
renzo4000 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 08:56:
[...]
Zo simpel is dat dus wel; mits je werkgever dat inderdaad goed heeft geregeld. Ik weet niet beter dat dit in de meeste gevallen zo werkt als ik mijn omgeving kijk.

In de regel krijg je dus een lease/huur auto die past binnen de mobiliteitsregeling van je werkgever en betaal je de bijtelling over de fiscale waarde zoals je gewend bent. Ik had een gelijkwaardige auto (Seat Leon ST business uitvoering) terwijl ik wachtte op mijn Kia Proceed. Dit was zelfs goedkoper ivm de lagere fiscale waarde van de Leon.
Ik reageer op dat jij zegt dat je automatisch een nette voorloop wagen krijgt als je een leaseauto besteld. Ik geef aan dat dit per werkgever verschilt (ik ken genoeg voorbeelden waarbij je niets krijgt of een veel kleinere auto).
De leasemaatschappij levert iig niets, behalve de bestelde auto. Als je daarvoor iets wilt is dat een apart contract (en kan zelfs bij een andere maatschappij zijn, zoals ik heb gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Dat kan inderdaad; maar mijn ervaringen zijn anders. Zowel bij Athlon, Arval en Alphabet hebben ze mijn voorloopauto geregeld. En ja, dit heeft natuurlijk te maken met contract afspraken die je werkgever maakt.

Ik heb nog nooit iemand gehoord die geen voorloopauto heeft gehad bij zijn werkgever waar een leaseregeling van kracht is. Simpelweg omdat dit onderdeel uitmaakt van je werkuitrusting. Je hebt die leaseauto (of openbaar vervoer) namelijk nodig om je werk te kunnen doen.

Ik zou het daarom ik erg raar vinden als dit niet goed geregeld zou zijn. Het is dan eerder regel dan uitzondering. Jij lijkt te suggereren dat dit andersom is. Dan kan je je afvragen waarom er überhaupt een leaseregeling is. Maar goed, het wordt een beetje offtopic nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

jongetje schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 22:49:
Per 1 juli verandert de bpm van alle auto vanwege de wltp met nieuwe tabellen. Veel fabrikanten zijn nu hun site daarop aan het aanpassen.
Ah de regering heeft na dik een jaar (of 1,5?) eindelijk de tabellen aangepast. Knap!

[ Voor 7% gewijzigd door DeluxZ op 24-06-2020 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helsdingen
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-09 16:18
Wimploo schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 19:36:
Op de site van Kia is geen enkele PHEV meer samen te stellen. Zowel de Niro als de Ceed SW en de Xceed geven allemaal een foutmelding.Dit was gister ook al zo, zijn ze bezig met nieuwe edities?
https://kia-samenstellen.nl/
Dit kreeg ik van de live chat van KIA:
Goedemorgen, wat vervelend om te vernemen.
Ik zie het zelf inderdaad ook terug, ik ga het meteen doorgeven zodat er naar gekeken kan worden.
Excuses voor het ongemak en bedankt voor het melden. Ik hoop dat dit zo snel mogelijk verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
En anders download je de prijslijst. Een KIA is namelijk in X aantal varianten te bestellen en er zijn weinig tot geen opties.
Nadeel is dat je dan misschien nog wel de prijzen van voor 1 juli hebt en voor die tijd krijg je hem niet geleverd tenzij een voorraadmodel.

[ Voor 36% gewijzigd door jongetje op 24-06-2020 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-10 15:40
Ik lees dat mensen hier best wat nieuwe auto kopen. Wat voor soort korting kan je verwachten bij een nieuwe auto? Als de catalogus prijs incl opties 28K is krijg je hem dan mee voor 25 K?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Kopen of leasen? In het laatste geval zijn zijn er (bijna) geen kortingen mogelijk aangezien de leasemaatschappij de dealers al maximaal uitknijpen. Soms kan je wat accessoires regelen als "korting". In het eerste geval is er vaak wel wat mogelijk, zeker als het model wat langer op de markt is. Wat vaak interessant kan zijn is een voorraadmodel, daar is meer mee mogelijk dan vers uit de fabriek. Verwacht er in ieder geval niet teveel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• numb3r13
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-07-2024
PainkillA schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 14:25:
Ik lees dat mensen hier best wat nieuwe auto kopen. Wat voor soort korting kan je verwachten bij een nieuwe auto? Als de catalogus prijs incl opties 28K is krijg je hem dan mee voor 25 K?
dat ligt aan een hele hoop factoren, is het een vooraad auto? kom je een andere auto inleveren of lopende acties.
tot aan de bui van de verkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Ha, een Ceed sedan :Y) Tweeliter ongeblazen en een cvt, lekker Amerikaans. Het interieur lijkt ook wel wat eenvoudiger dan dat van de Europese Ceed, meer richting de Rio. Begrijpelijk gezien de prijsstelling.

Kia Forte:

[ Voor 3% gewijzigd door Gluten Parody op 25-06-2020 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

renzo4000 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 14:34:
Kopen of leasen? In het laatste geval zijn zijn er (bijna) geen kortingen mogelijk aangezien de leasemaatschappij de dealers al maximaal uitknijpen. Soms kan je wat accessoires regelen als "korting". In het eerste geval is er vaak wel wat mogelijk, zeker als het model wat langer op de markt is. Wat vaak interessant kan zijn is een voorraadmodel, daar is meer mee mogelijk dan vers uit de fabriek. Verwacht er in ieder geval niet teveel van.
Qua lease is het soms interessant om een occasion te leasen. soms zie ik bij mijn LM auto's staan met nog geen 5k op de teller, maar wel een segment lager geprijst zijn.

Bij m'n Kia dealer was helaas geen voorraadmodel aanwezig, er was ook geen korting verder mogelijk.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Kia K900 :9 Wat een sloep! $65k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Iemand enig idee of de piepjes van achter parkeersensoren qua volume te verlagen zijn? Het is buiten de auto zo duidelijk te horen dat buren 3 huizen verderop weten wanneer ik vertrek of terugkom.. :P

In systeeminstellingen is hier niets te vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door Quad op 29-06-2020 22:57 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Kan zeker weten: http://webmanual.kia.com/...VNT/EU/Dutch/vehicle.html

Item 2. onderaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Via een ander knopje zo te zien ipv via het lcd scherm. Morgen even bekijken, bedankt!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustC
Ik kan het even niet snel zo vinden maar schuift bij de proceed de stoel ook naar achteren als je in of uit wilt stappen zoals bij de niro ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elcapon
  • Niet online
corneedebruin schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:57:
Ik kan het even niet snel zo vinden maar schuift bij de proceed de stoel ook naar achteren als je in of uit wilt stappen zoals bij de niro ?
Ja, maar alleen als je de GTPlusline of GT versie hebt. De GTLine heeft dit niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
corneedebruin schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:57:
Jup, die kan je op drie niveau's instellen. Ik vind het een erg prettige (en luxe) optie die ook echt nuttig is. Zeker in het geval van de Proceed. Ik ben 1m85 maar zit redelijk dicht op het stuur maar wel met de leuning aardig naar achteren gekanteld. Aangezien de Proceed een behoorlijk lage daklijn heeft scheelt dit behoorlijk met het stoten van je hoofd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustC
renzo4000 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:30:
[...]

Jup, die kan je op drie niveau's instellen. Ik vind het een erg prettige (en luxe) optie die ook echt nuttig is. Zeker in het geval van de Proceed. Ik ben 1m85 maar zit redelijk dicht op het stuur maar wel met de leuning aardig naar achteren gekanteld. Aangezien de Proceed een behoorlijk lage daklijn heeft scheelt dit behoorlijk met het stoten van je hoofd. :)
Dankjewel beiden , vond het op de e-niro al heel fijn meteen maar erg verrast om te horen dat het op de Proceed zit. Beetje een luxe ding maar goed dat mag ook O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

In de Niro DynamicLine is het net wat anders, daar vindt je die instellingen op het scherm achter het stuur.
Vandaar dat ik dat dus niet kon vinden in het standaard LCD scherm.

Ik heb de instelling van midden naar laag gezet.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
Fijn interieur in de opvolger van de Optima. Ceed mag ook wel die stijl krijgen :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theerik009
Vraagje voor de Ceed rijders met de 1.4 T-GDI motor - wat is jullie gemiddelde verbruik?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
Lastig aangezien ik pas 2600km gereden heb in 3,5 maand tijd (normaal 4000k per maand :P). Maar als ik overwegend snelweg rijd dan haal ik tussen de 1:16/17. Is het veel stadsverkeer/korte ritten dan al gauw 1:13,5. Misschien wordt het nog wat beter als ie wat meer kilometers heeft gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theerik009
renzo4000 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:33:
Lastig aangezien ik pas 2600km gereden heb in 3,5 maand tijd (normaal 4000k per maand :P). Maar als ik overwegend snelweg rijd dan haal ik tussen de 1:16/17. Is het veel stadsverkeer/korte ritten dan al gauw 1:13,5. Misschien wordt het nog wat beter als ie wat meer kilometers heeft gereden.
Ik heb 'm nu een maandje, 2100km gereden, en ik rij in de stad 1:11, waarschijnlijk een te zware voet :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:23

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

renzo4000 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:33:
4000000km per maand? :o

Jij had beter een diesel kunnen nemen. :+
theerik009 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:38:
[...]
Ik heb 'm nu een maandje, 2100km gereden, en ik rij in de stad 1:11, waarschijnlijk een te zware voet :+
Ik heb de mijne nu sinds 25 mei en nu bijna 3400km gereden. Ik rij ongeveer een gemiddelde van 1/12,6. Dat is een combi tussen snelweg en korte ritjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Owh ja dat kan maar zo, ik heb ook wel eens ritjes gehad van 1:9.5 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcapon
  • Niet online
Ben nog aan het "inrijden", zit nu op ong. 1000KM maar haal in de stad tussen de 1:11 en 1:13. Op de snelweg volgens mij ongeveer 1:16.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mte8ns9vUUhZyVF8J41DL2DDbBA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2NmIl2X0v537uhptysI52myq.png?f=fotoalbum_large

Ceed SW 1.0.

Maar gemiddeld zit ik nu volgens de boordcomputer op 1:16.

[ Voor 8% gewijzigd door DRaakje op 03-07-2020 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theerik009
Nemean schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:46:

[...]

Ik heb de mijne nu sinds 25 mei en nu bijna 3400km gereden. Ik rij ongeveer een gemiddelde van 1/12,6. Dat is een combi tussen snelweg en korte ritjes.
Ahh kijk, het is dus ook gewoon een beetje een benzineslurper :P ik weet dat ik redelijk onzuinig rijd, maar vond dit wel heel extreem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theerik009
DRaakje schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 16:21:
[Afbeelding]

Ceed SW 1.0.

Maar gemiddeld zit ik nu volgens de boordcomputer op 1:16.
Stuk netter dan wat ik doe! |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
De genoemde verbruikscijfers vind ik best beroerd voor een niet-hothatch C-segmenter anno 2020. Puur op verbruik zou je dan liever naar een ioniq of corolla oid kijken. Maar er zijn meer parameters om een auto op uit te kiezen :Y)

[ Voor 16% gewijzigd door Gluten Parody op 03-07-2020 17:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Maar we willen niet alleen een zuinige auto, maar ook een goed uitziende en goed rijdende auto...iets wat bij bovenstaande ontbreekt :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:32

Arno

PF5A

theerik009 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:27:
Vraagje voor de Ceed rijders met de 1.4 T-GDI motor - wat is jullie gemiddelde verbruik?
Volgens de BC zit ik (met die milieu snelheden op de snelweg) rond de 6:100, maar mijn tankpasportal is het daar niet mee eens 8)7

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Gluten Parody schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 17:16:
De genoemde verbruikscijfers vind ik best beroerd voor een niet-hothatch C-segmenter anno 2020. Puur op verbruik zou je dan liever naar een ioniq of corolla oid kijken. Maar er zijn meer parameters om een auto op uit te kiezen :Y)
Ligt ook wel aan de rijstijl van de gebruiker en als ik moet kiezen tussen Ioniq, Corolla of een Proceed gaat het toch zeker te weten de Proceed worden. De Corolla ziet er pas leuk uit bij de aangekledere opties en de Ioniq is een leuke wagen voor de senioren onder ons (no offense). :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Gluten Parody schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 17:16:
er zijn meer parameters om een auto op uit te kiezen :Y)
Vind de Corolla hybrid niet zo lelijk hoor... en standaard automaat.

[ Voor 17% gewijzigd door Gluten Parody op 03-07-2020 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Gluten Parody schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:45:
[...]

Vind de Corolla hybrid niet zo lelijk hoor... en standaard automaat.
Mja een hybride vergelijken met de 1.4 benzine motor qua verbruik is ook niet helemaal eerlijk trouwens. ;)

Maar de Corolla ziet er inderdaad niet slecht uit, maar het wordt pas leuker bij de beter aangeklede versies, althans dat is mijn mening tenminste. De ProCeed is met de GT-line standaard al sportief ogend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Dat ziet er dus nóg knulliger uit als je er maar honderd mee mag >:)

Op de Ceed SW en XCeed kun je een phev-aandrijving krijgen, misschien komt die ook nog wel eens naar de Proceed als het erin past.

[ Voor 49% gewijzigd door Gluten Parody op 03-07-2020 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Qua verbruik doet een Niro Haaaibrid het wel netjes, ik zit op een gemiddelde van 1 op 22.5, volgens de boordcomputer.

Het gaat wel hard omlaag als je de sportstand gebruikt, maar die is wel zo lekker he. Die reageert echt heel erg direct. Die 11 seconden van 0-100km/h kom je in de verste verte niet in de buurt.

Harder dan 163Km/h wil hij overigens niet, lijkt erop begrenst ivm elektromotor. Terwijl hij juist tegen die snelheden nog flink pit heeft.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-10 10:46
Amersfoort Amsterdam met een Kia ceed 1.4 TGDI zit ik rond de 1 op 19.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Quad schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 00:24:
Qua verbruik doet een Niro Haaaibrid het wel netjes, ik zit op een gemiddelde van 1 op 22.5, volgens de boordcomputer.

Het gaat wel hard omlaag als je de sportstand gebruikt, maar die is wel zo lekker he. Die reageert echt heel erg direct. Die 11 seconden van 0-100km/h kom je in de verste verte niet in de buurt.

Harder dan 163Km/h wil hij overigens niet, lijkt erop begrenst ivm elektromotor. Terwijl hij juist tegen die snelheden nog flink pit heeft.
Dat is een erg goed verbruik! Dat haal ik niet als ik veel snelwegritten heb.

De Niro is inderdaad vlot, ook door de DCT.
Als de motor warm is staat hij bij de verkeerslichten altijd op de linker baan, afhankelijk van de auto waar is naast sta zet ik heb soms in de sportstand O-)
De Kick Down heb ik nog nooit geprobeerd en tijden heb ik nog nooit geklokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 10:00

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Zijn er meer mensen die problemen ondervinden met de UVO/Kia Live connectie?

Ik kan het systeem niet eens resetten, omdat het mobiele netwerk onderbroken is... Activeren gaat ook niet i.v.m. dezelfde reden en ik kan zelfs geen voice commands geven voor de navigatie, omdat er geen netwerk is.

Garage gebeld en die geeft aan 'bel morgen als het nog steeds is, dan plannen we een afspraak'.

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

sgouman schreef op zondag 5 juli 2020 @ 10:57:
Amersfoort Amsterdam met een Kia ceed 1.4 TGDI zit ik rond de 1 op 19.
Hoe dan. Als ik Eindhoven - Rotterdam doe en 110 op de teller rijd haal ik 1 op 17 misschien 18. Volgens de BC lange termijn verbruik (27k kilometers) 14,2km per liter. MTC zegt 13,2 km/l, gemiddelde van ProCeed rijders daar is 13,5 en volgens Kia zou je 16,7 moeten halen ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Als je hem op 100 km/p zet ga je die 1 op 19 waarschijnlijk wel aantikken op de cruise. Maar ik denk dat dat er vooral uitersten worden genoemd hier (van extreem zuinig tot extreem onzuinig). Ik denk dat de Proceed gemiddeld genomen iets meer uitnodigt om lekker door te rijden dan bijv. een Fiat Multipla dus de gemiddelde cijfers zullen dan ook wat lager uitvallen. Ik denk dat 1:16 bij gemiddeld rijden (stad/snelweg en niet constant jakkeren) prima mogelijk is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeffrey140
De dealer belde net de auto is binnen :-) 23 juli kan ik mijn auto ophalen😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:32

Arno

PF5A

Is die bij Ikea besteld en moeten ze hem nog in elkaar zetten? :P

Normaal is dat met een paar dagen geregeld ;)

Alvast veel plezier!

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey140
Beter dat of pas in oktober geleverd. Ze hebben het gewoon heel druk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammertk
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 29-07-2021
theerik009 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:27:
Ik heb hem (ceed 1.4 t-gdi executive line) nu bijna een jaar (24.000 km), tot aan het 100km tijdperk overwegend in de sportstand gereden, dagelijks gebruikt voor snelweg kilometers en een klein beetje stadsverkeer. Ik kom dan gemiddeld op 1:12.5 uit.
De laatste maand weer op de weg met 100km, resultaat is dan 1:14.
Ik zie hier reacties terug dat 1:16 gehaald moet kunnen worden, dat is mij op een zomerse dag 1x gelukt toen ik bij wijze van proef (afstand 60 km) heel doelbewust achter een vrachtwagen ben gaan rijden en ik bij de stoplichten het enorm rustig aan deed. Dus ja, hij nodigt uit tot sportief rijden, maar als je dat niet doet, is het ook absoluut geen zuinige auto in relatie tot andere auto's in dit segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Laat je hem voornamelijk in sport staan? Lijkt mij echt niet prettig aangezien dan heel lang hoog in de toeren rijdt. Of het is bij de ceed iets minder "sportief" afgesteld dan de Proceed. Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom je het zo doen overigens. Af en toe als je wat sportiever wil rijden snap ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammertk
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 29-07-2021
renzo4000 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 21:02:
Laat je hem voornamelijk in sport staan? Lijkt mij echt niet prettig aangezien dan heel lang hoog in de toeren rijdt. Of het is bij de ceed iets minder "sportief" afgesteld dan de Proceed. Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom je het zo doen overigens. Af en toe als je wat sportiever wil rijden snap ik....
Voornamelijk in sport inderdaad, dus dat zal wel bijdragen aan het lagere verbruik. En waarom? Tja, dat is een keuze... Hoge toeren en een beetje geluid irriteren mij niet en ik vind het prettig om (ook op langere afstanden) voldoende koppel te hebben. Kwestie van persoonlijke voorkeur denk ik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Uiteraard is dat een persoonlijke keuze en is ook prima. Ik vroeg het me gewoon af :)

Overigens heeft de koppel daar niet zo heel veel mee te maken. De 1.4 turbo motor heeft namelijk al heel laag in de toeren het maximum koppel beschikbaar dus bij 1500 toeren begint het blok al aardig te sleuren. Juist hoger in de toeren neemt de koppelkromme af en is het vooral nog een stukje (geluids)beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrieske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-10 16:07
Weet iemand toevallig of je ook de verbruik historie van de laatste rit terug kan kijken (kia niro) ?
Soms vergeet ik direct na de rit op de display te kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-10 22:53
Mijn CEED SW 1.0 handgeschakeld heb ik nu bijna een jaar. In die tijd 21000km afgelegd met een verbruik van 7,2l/100km. Op lange ritten met 130-140 kom je uit op 6.5-7.0 l/100km, maar bij 100km/h doet ie 5.5l/100 km, scheelt aanzienlijk. Ik rijd naar mijn werk ongeveer 5km stadsverkeer en een 8km aan boerenweg/80 weg. Doorrijden of rustig rijden scheelt zomaar 1-1,5l/100km.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivier18
  • Laatst online: 13-10 14:54
@renzo4000 Hoe is de subwoofer upgrade verlopen? Ik heb reeds wat meer info gevonden betreffende de pinouts van de versterker onder de passagierszetel:

https://pinoutguide.com/C...2018_Head_Un_pinout.shtml

volledig onderaan is er een tabel met alle aansluitingen, welliswaar voor een stinger, maar deze zullen hetzelfde zijn voor de proceed vermits de radio en amp op hetzelfde platform zijn gebouwd.

Heeft er tevens iemand al ervaring met de ''geheime'' menu optie in de kia radio`s?
https://www.youtube.com/watch?v=rfRy09dPQ_4

Ik ga het binnenkort eens testen, zou handig zijn mocht er hiermee bijvoorbeeld een android-compatibele USB-DAC kunnen geïnstalleerd worden, welke op zijn beurt naar een versterker kan.

Alle info is welkom, vermits er tegenwoordig minder en minder mensen nog hun (kia) auto`s opengooien voor audio upgrade`s :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
@Olivier18 Uiteindelijk heb ik het vooralsnog bij een Rockford Fosgate P300-12 gehouden. Het bedrijf wat dit heeft geïnstalleerd is hier toch nog een uurtje of 4/5 mee bezig geweest. Dit had mede te maken met het feit dat ze nog niet eerder een (Pro)CEED hebben gehad.

Het was dus even zoeken waar ze makkelijk en netjes door het schutbord heen konden voor de plus kabel. Daarnaast was het toch nog even uitzoeken welke kabels voor welke speakers waren (en dat was een beetje prutsen zo onder de passagiersstoel, achteraf hadden ze die misschien beter kunnen demonteren).

Het H/L pass filter hebben ze netjes onder de achterbank kunnen verwerken. Daarnaast is de sub eenvoudig te verwijderen met fast-connectors als ik even meer ruimte nodig heb.

Uiteindelijk wel tevreden met het eindresultaat. Doordat je nu het (sub)laag door de subwoofer laat afhandelen hebben de overige drivers veel belasting wat absoluut ten goede is gekomen voor het geluidsbeeld.

De P300-12 presteert boven verwachting goed (gezien de prijs van nog geen €400). Hij is in staat een droge strakke bas te generen (closed system) en zelfs op hele lage volumes doet ie het erg goed. Als je even wil "knallen" dan bouwt goede voelbare druk op en krijgt je borstkas en rug een fijne massage ;)

Voorlopig hou ik het hier bij omdat ik tevreden ben, een verdere upgrade vind ik niet nodig in deze leaseauto. Voordeel is dat ik het halen zaakje ook weer eenvoudig kan demonteren en gebruiken in de volgende auto (indien dat nodig is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 10:32

JoJo_nl

Yu !

Mijn ceed uit 2013 met chipmod en flink planken en 150km/u op snelwegen zo'n 7,6L/100
Zonder chipmod en opa style rijgedrag kan ie de 1040km op n tank redden. Mijn 'gewone' rijgedrag 595km /tank
Mijn proceed GT doet n 1 op 12,3 op de non-sport met 7speed DCT automaat met minder hard planken. Sportstand en flink planken red ie de 1 op 10 net aan. Gemiddeld 520km op n tank.
Ergens wel apart gezien mijn oude ceed maar 1 sec langzamer optrekt dan de proceed gt. De laatste kan wel 230km/u vs 193km/u begrensd vd ceed.
Heeft iemand al die passieve woofer van de proceed vervangen toevallig ? Er zitten 2 speakers in de kofferbak, die kleine zou het dan moeten zijn als het goed is. Hoopte ergens om die grote te vervangen maar dat schijnt voor het 'fake' uitlaatgeluid te zijn. Beetje overbodig gezien het zonder ook aardig klinkt.

If something sucks make it better...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Olivier18 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:12:
@renzo4000 Hoe is de subwoofer upgrade verlopen? Ik heb reeds wat meer info gevonden betreffende de pinouts van de versterker onder de passagierszetel:

https://pinoutguide.com/C...2018_Head_Un_pinout.shtml

volledig onderaan is er een tabel met alle aansluitingen, welliswaar voor een stinger, maar deze zullen hetzelfde zijn voor de proceed vermits de radio en amp op hetzelfde platform zijn gebouwd.

Heeft er tevens iemand al ervaring met de ''geheime'' menu optie in de kia radio`s?
https://www.youtube.com/watch?v=rfRy09dPQ_4

Ik ga het binnenkort eens testen, zou handig zijn mocht er hiermee bijvoorbeeld een android-compatibele USB-DAC kunnen geïnstalleerd worden, welke op zijn beurt naar een versterker kan.

Alle info is welkom, vermits er tegenwoordig minder en minder mensen nog hun (kia) auto`s opengooien voor audio upgrade`s :D
Ja, vergeet het.. radio is maar android 4.4.2 en word zeer langzaam vd programma's vd 'hack' . Buiten dat zitten er geen drivers in voor n dac anders dan degene die er in zit. Heb geen schema of foto van de printplaat gezien nog dus geen idee welke, gok n wolf32. Sabre32 kan je wel vergeten dat trekt ie niet, teveel latency zowiezo.
Kun je er beter zo'n windows i7 core radio in zetten dat heeft erg goed geluid. E3iO ff zoeken

[ Voor 8% gewijzigd door JoJo_nl op 13-07-2020 22:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renzo4000
Voor de mensen die nog twijfelen of de Kia Proceed wel genoeg ruimte in de kofferbak heeft voor vakanties ed ... zie onderstaande vergelijking met een Volkswagen Passat. Dit valt me niks tegen, al komen de Tetris skills wel goed van pas :). Maar het feit dat nagenoeg evenveel in de kofferbak gaat is wel verrassend (al hebben ze de dubbele bodem van de Passat nu niet meegenomen in deze test volgens mij ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivier18
JoJo_nl schreef op maandag 13 juli 2020 @ 22:32:
[...]

Ja, vergeet het.. radio is maar android 4.4.2 en word zeer langzaam vd programma's vd 'hack' . Buiten dat zitten er geen drivers in voor n dac anders dan degene die er in zit. Heb geen schema of foto van de printplaat gezien nog dus geen idee welke, gok n wolf32. Sabre32 kan je wel vergeten dat trekt ie niet, teveel latency zowiezo.
Kun je er beter zo'n windows i7 core radio in zetten dat heeft erg goed geluid. E3iO ff zoeken
Heb het is getest, je hebt volledig gelijk, ik ga er niet aan beginnen zelfs. Merci voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Olivier18 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:55:
[...]

Heb het is getest, je hebt volledig gelijk, ik ga er niet aan beginnen zelfs. Merci voor de tip!
Ik zie er weinig goeds in. Die ingebouwde usb is voor service en heeft doorgaans geen host protocol, dus je kan dat alleen maar aan de pc hangen om toegang tot de radio te krijgen, geen randapparatuur dan dus, of ze moeten dit heden ten dagen veranderd hebben. De pinout laat een subwoofer uitgang zien , maar voor zover ik begrijp is alleen de autogeluid makende woofer bedraad en de jbl is passief, dus alleen een membraam zoals je in de bluetoothspeakers ala jbl extreme ook vind. De laatste doet het beduidend beter dan die vd auto. De pins zijn dermate klein dat het ding hooguit n 20 watt , waarschijnlijk minder, produceert. Speakers die bij de jbl set horen kosten pak n breed 15€ stuk, ook niet over naar huis te schrijven. Het klinkt allemaal veel te digitaal dsp mishandeld en de bass is crap. Voor veel mensen zal het best goed klinken maar heb thuis n yamaha avantage A3070 met klipsch surround en svs pb13 subwoofer staan en dan ben je gewend aan fatsoenlijk geluid en gaat die jbl 'premium' sound gauw irriteren. Ik snap dus goed waar je heen wilt. In mijn oude ceed heb ik het zooitje vervangen door infinity kappa speakers met focal tweeters en n crossover , audioquest draad , rubber gelmatten in de deuren, dat klinkt vrij goed maar ik heb eerlijk gezegd weinig zin om dat nog eens te gaan doen, het is erg veel werk en de halve auto uit mekaar trekken.
Heb nog geen kant n klaar 'upgrade' set gezien incl inbouw wat voor de 2019 proceed is geschikt. Ik berust me dan ook maar in het vinden van een JL of dayton subwoofertje met amp. Vooralsnog geniet ik maar vh autogeluid in bijna stilte en zonder sportstand nepmotorgeronk. De auto zelf is zeer fijn en dat legt de balans wel aardig op het juiste niveau, absoluut geen spijt van de aankoop gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivier18
@JoJo_nl Ik zit op dezelfde denkpiste als jij, vroeger had ik in mijn opel dubbel geisoleerde deuren met dynamat, 3 weg focal's vooraan, twee weg focal k2 powers achteraan, focal sub, twee oldschool pioneer klasse a versterkers, 2.5mm kabels door de kabelboom naar elk van de deuren, audison bit ten d... op en af een paar jaar werk maar de auto (en deurpanelen :P) zwaar op de proef gesteld hierdoor. Ik zie het inderdaad ook niet zitten met een gloednieuwe proceed, maar het verschil is zo groot en die JBL zo bagger, dat ik er toch aan ga beginnen.

Mijn eerste stap is de dsp-amp, ipv de speakers, mijn redenering is dat de amp hier de boosdoener is van het brak geluid, veel teveel in het hoog, modderige bass, etc. Ik ga voor een goed klinkende setup zonder teveel vermogen, op deze manier hoop ik met de stock kabelboom alles te regelen.

Vermits de pinout nu gekend is kan ik aan de slag, het enige waar ik tegenop zie is het molesteren van de kabelboom, er bestaat voor zover ik weet maar 1 adaptorset voor een aftermerket amp en die kost 400€ :/ (komt wel met canbus adaptor etc) Ik ga proberen er goedkoop van af te komen door het PCM signaal van de SPDIF af te takken en hierop een all-in one dsp aan te sluiten.

AP8.9 bit van audison lijkt me wel een nette dsp, iemand hier toevallig al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Hebben mensen hier de CEED Excecutive line? En waarom heb je wel/niet voor dit model gekozen? Er is in Nederland maar 1 dealer die hem heeft staan in Assen en dat is voor mij niet te doen om heen te rijden. Verder lijkt dit model erg zeldzaam te zijn. Mij lijken de elektrisch verstelbare stoelen met stoel ventilatie wel een lekkere optie in de zomer (en ben fan van een dak dat open kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@Olivier18 @JoJo_nl ik hoor wat jullie zeggen ik zit ook in dat kamp. Echter dit betreft een leaseauto (althans in mijn geval) en wilde daar niet nog eens >€2500 uitgeven aan custom audio. Maar met het toevoegen van een separate subwoofer en het terugschroeven van de (beperkte) EQ van de headunit is het nu een acceptabel geheel geworden. Zodra je namelijk de EQ aanpast vanaf de 0 worden frequenties enorm digitaal geboost door de "JBL Premium" DSP amp. Nu klinkt alles redelijk in balans en zelfs mijn audio specialist vond het niet eens heel gek klinken. Al was hij uiteraard wel van mening dat het anders zou moeten ;)

Overigens heb ik in mijn vorige leaseauto een Match setup gehad die direct "plug-and-play" was met de orginele radio. In de voordeuren speakers vervangen voor een compo set van Helix en in de kofferbak een custom build sub die weggewerkt was. Dit alles aangestuurd door een Match DSP amp die door mijn audiozaak helemaal ingesteld werd naar mijn wens. Tevens waren mijn deuren extra akoestisch gedempt. Dit zorgde voor een zeer zuiver en gecontroleerde weergave op alle geluidsniveau's. Kostenplaatje weet in niet meer precies maar dacht minder dan €2000.

Misschien iets voor jullie om naar te kijken: https://www.audiotec-fischer.de/en/

[ Voor 33% gewijzigd door renzo4000 op 15-07-2020 09:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DatBassie
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 21-10 15:22
jongetje schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 07:47:
Hebben mensen hier de CEED Excecutive line? En waarom heb je wel/niet voor dit model gekozen? Er is in Nederland maar 1 dealer die hem heeft staan in Assen en dat is voor mij niet te doen om heen te rijden. Verder lijkt dit model erg zeldzaam te zijn. Mij lijken de elektrisch verstelbare stoelen met stoel ventilatie wel een lekkere optie in de zomer (en ben fan van een dak dat open kan)
Ja, ik heb er eentje! Gekozen om de elektrische stoelen (voor als mijn ruim 20cm kortere vriendin erin rijdt), het dak, de cluster met hoop op uitbreiding van functies, de speakerupgrade, de velgen!!! en een beetje de ventilatie.

De ventilatie is ook precies dat: lucht die (schijnbaar) niet uit de airco komt, maar vaak wel koud voelt. Wees er dan ook van bewust dat een beetje airflow ook wel nodig is, dus in mijn ervaring werkt het het beste als je een stukje van de stoel af zit of zo nu en dan naar voren leunt.

Het dak zit niet recht boven je hoofd dus je voelt nou niet je hoofd gelijk bevriezen, maar het is wel fijn voor een beetje frisse lucht. Ik vind eerlijk gezegd ook dat de auto er best wel badass uitziet met het dak open :D

De velgen van alles onder de Executive vind ik eerlijk gezegd verschrikkelijk. Dat ze tegenwoordig nog een niveau als de DynamicPlusLine leveren met die lelijke dingen is een gemis, mijns inziens.

Over het algemeen wel tevreden mee, de extraatjes die ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozzel1987
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-08-2024
Ik heb gisteren de CEED SW GtPluslijn besteld, maar ik was inderdaad ook aan het twijfelen tussen de Executive en deze. Ik kon wel een tijd terug bij de lokale dealer in een hatchback in die uitvoering rijden. Ik heb voor de GtPlus gekozen omdat deze er net iets sportiever uit ziet en mijn vriendin geen fan is van leren bekleding. Ik kan op basis van die proefrit de opmerking van Bassie beamen over de ventilatie. Verder zijn de GtPLus en de Executive identiek meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBIgW
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06:59
Heb ook een Kia CEED 1.4 DCT Excecutive lijn, gekozen voor het schuifkantel dak. Destijds was de GT versie nog niet uit. Misschien dat ik anders die genomen had, ondanks dat ik geen fan ben van kuipstoelen.

Je mag mij altijd even contacten, ik zit redelijk door heel nederland heen voor werk.
Kun je even kijken en rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
TheBIgW schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:55:
[...]

Heb ook een Kia CEED 1.4 DCT Excecutive lijn, gekozen voor het schuifkantel dak. Destijds was de GT versie nog niet uit. Misschien dat ik anders die genomen had, ondanks dat ik geen fan ben van kuipstoelen.

Je mag mij altijd even contacten, ik zit redelijk door heel nederland heen voor werk.
Kun je even kijken en rijden.
Ik zit in Den Haag. Alvast bedankt voor je aanbod! Dat is ook mijn vraag nog even of ik voor de GT stoelen ga (leken mij nogal smal) of deze versie. Als ik er echt serieus over na ga denken en de andere alternatieven die ik in mijn hoofd heb zijn afgevallen wil ik graag op je aanbod ingaan. Is voor mij natuurlijk ook geen probleem om een stukje jouw kant op te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey140
Zijn de spiegels van de proceed automatisch in en uitklapbaar of moet dit met de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Volgens mij is dat standaard, iig op de GT Plusline wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theerik009
Ik heb in een ExecutiveLine proefgereden, uiteindelijk voor de GT-Plusline gekozen in verband met schakelflippers aan het stuur, 18 inch velgen, sportief uiterlijk en sportstoelen. Verder reed de ExecutiveLine wel fantastisch, stoelventilatie doet het erg goed en je hebt alsnog het heerlijke JBL geluidssysteem. Heb persoonlijk de GT-Plusline blind besteld, maar geen spijt van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theerik009
Jeffrey140 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 22:33:
Zijn de spiegels van de proceed automatisch in en uitklapbaar of moet dit met de hand.
Is volgensmij standaard. Ik heb een Ceed GT-Plusline, en bij mij klappen ze automatisch in als ik de auto vergrendel, en klappen automatisch open als ik in de buurt kom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Spiegels is standaard op alle modellen.
De sportstoelen vd GT zitten echt perfect, beste stoelen waar ik tot nu toe ingezeten heb. Ventilatie geen flauw idee, waar kun je dat aan zien of merken ? Het heeft wel stoelverwarming , zelfs op de achterbank gek genoeg, maar die gebruik ik niet want dat is me veel te warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

jongetje schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:26:
[...]

Ik zit in Den Haag. Alvast bedankt voor je aanbod! Dat is ook mijn vraag nog even of ik voor de GT stoelen ga (leken mij nogal smal) of deze versie. Als ik er echt serieus over na ga denken en de andere alternatieven die ik in mijn hoofd heb zijn afgevallen wil ik graag op je aanbod ingaan. Is voor mij natuurlijk ook geen probleem om een stukje jouw kant op te komen.
Ik kom regelmatig in katwijk, als je daar naar toe wilt rijden mag je gerust mijn GT stoelen vd GT wel even uitproberen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

renzo4000 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 08:57:
@Olivier18 @JoJo_nl ik hoor wat jullie zeggen ik zit ook in dat kamp. Echter dit betreft een leaseauto (althans in mijn geval) en wilde daar niet nog eens >€2500 uitgeven aan custom audio. Maar met het toevoegen van een separate subwoofer en het terugschroeven van de (beperkte) EQ van de headunit is het nu een acceptabel geheel geworden. Zodra je namelijk de EQ aanpast vanaf de 0 worden frequenties enorm digitaal geboost door de "JBL Premium" DSP amp. Nu klinkt alles redelijk in balans en zelfs mijn audio specialist vond het niet eens heel gek klinken. Al was hij uiteraard wel van mening dat het anders zou moeten ;)

Overigens heb ik in mijn vorige leaseauto een Match setup gehad die direct "plug-and-play" was met de orginele radio. In de voordeuren speakers vervangen voor een compo set van Helix en in de kofferbak een custom build sub die weggewerkt was. Dit alles aangestuurd door een Match DSP amp die door mijn audiozaak helemaal ingesteld werd naar mijn wens. Tevens waren mijn deuren extra akoestisch gedempt. Dit zorgde voor een zeer zuiver en gecontroleerde weergave op alle geluidsniveau's. Kostenplaatje weet in niet meer precies maar dacht minder dan €2000.

Misschien iets voor jullie om naar te kijken: https://www.audiotec-fischer.de/en/
Ik heb daarom deze ook onder het midden staan en de bass op 0.
Klinkt interessant dat Match dsp, waar kun je die kopen en/of laten inbouwen ?
Ik wil er ook niet teveel aan doen dus dat + subwoofer zou voor mij wel genoeg zijn. Misschien zelfs al alleen de subwoofer. Dat stomme nep motorgeluid wil ik ook vanaf. Prijs boeit me niet. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
JoJo_nl schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:28:
[...]

Ik kom regelmatig in katwijk, als je daar naar toe wilt rijden mag je gerust mijn GT stoelen vd GT wel even uitproberen .
Bedankt voor je aanbod, kunnen er bijna wel een uitje van maken met alle verschillende versies en stoelen :)

Blijkbaar is de dynamicplusline de meest verkochte versie want die staat bij bijna elke dealer als demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
JoJo_nl schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:34:
[...]

Ik heb daarom deze ook onder het midden staan en de bass op 0.
Klinkt interessant dat Match dsp, waar kun je die kopen en/of laten inbouwen ?
Ik wil er ook niet teveel aan doen dus dat + subwoofer zou voor mij wel genoeg zijn. Misschien zelfs al alleen de subwoofer. Dat stomme nep motorgeluid wil ik ook vanaf. Prijs boeit me niet. :z
De betere caraudio speciaalzaken kunnen dit wel leveren en evt inbouwen voor je. Ik heb het met mijn vorige auto (Octavia) laten doen bij concept4cars. Heb er ook iets over verteld op het kiaclub forum: https://www.kiaclub.nl/to...b=comments#comment-219302

Pagina: 1 ... 14 ... 73 Laatste