Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13-10 18:55
Taigu schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:24:
[...]Mijn BIP synct nu ook direct met Strava via de Amazfit App, zou daarom toch durven aannemen dat de GTR dit ook gaat kunnen.
Dat zou zomaar een valide aanname kunnen zijn. Maar zonder officiele bevestiging, geen zekerheid.

Ik heb zowel de Bip als de Stratos en gebruik de off. Amazfit app alleen voor de Stratos. Die functioneert - na de upgrade naar 3.1 - bij mij trouwens prima. Meest irritante aan de nieuwe versie is dat de grafieken over hartslag enzo niet meer in te zoomen zijn. Nu is een een niets zeggend plaatje geworden dat zo inaccuraat af te lezen is dat je er amper wat aan hebt.

Voor de Bip gebruik het betaalde "Notify & Fitness for Amazfit" omdat uitgebreide notificaties en Strava sync daarin (beter) te regelen zijn itt de standaard app voor de Bip: MiFit. Die laatste had geen mogelijkheid tot sync met Strava. Met de nieuwe Amazfit app kun je beide koppelen, maar er kan er maar 1 actief zijn. Ik gebruikte al 2 apps naast elkaar, dus ik weet niet precies wat de consequenties zijn van het koppelen van beide apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
pandit schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:54:
[...]Hij vraagt eerst voor toegang tot mijn locatie (aka GPS aanzetten). nutteloze permissie, maar zet de GPS toch aan, ondanks dit komt hij steeds terug met deze melding.
Volgens mij wordt die permissie o.a. gevraagd om de weerupdates op je locatie op te halen en te syncen naar je watch.

Heb je na de reset van app en watch de history terug gesynced naar de watch of niet? Probeer anders eens zonder die sync; je history is via de app alsnog beschikbaar, maar terug syncen naar je watch is in het verleden wel eens een bron van problemen geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• florijn11
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-10 23:32
gooddaddy schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:09:
Misschien denken ze wel hetzelfde als ik. Waarom syncen met Strava? Als ik ga fietsen of rennen neem ik mijn telefoon toch wel mee. Stel je voor ik krijg een ongeluk tijdens het fietsen, of ik verstap me en breek mijn enkel in the middle of nowhere.
En als ik mijn telefoon toch bij me heb, dan zet ik daar Strava wel op aan. Ik vertrouw de GPS van mijn telefoon eerlijk gezegd ook meer dan die op mijn Stratos
Ik gebruik voor toerfietsen met wielrennerfiets van soms meer dan 5uur de statos ipv de GSM omdat:
De stratos GPS net zo goed is als van mij Sony Experia X.
De statos batterij houdt het langer vol dan mijn GSM.
Mijn tel is dan dus steeds vol voor evt gebruik.
De stratos ook goed samenwerkt met mijn Polar H7 hartslagband.
De stratos goed samenwerkt met Strava

mvg

Marius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wubbi
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-10 21:27
Afgelopen vrijdag had ik een wandeltocht van 100 km waarvoor je maximaal 24 uur de tijd krijgt. Een mooi moment om mijn nieuwe Stratos een uit te testen. Ondanks dat ik mijn horloge na zo’n 16 uur heb bijgeladen kan de GPS dit waarschijnlijk aan, ik had nog ruim 30% over. De metingen die ik kreeg waren echter vreemd. Als er even gerust was begon de meeting op het horloge opnieuw, dus afstand en stappen op nul. Wel kon ik de totale tijd zijn dat ik actief was. Na de wandeling de data gesynchroniseerd met de app. Ik heb een workout gehad van 23:03:06. In die tijd heb ik 1,11 km gelopen en 1.633 stappen gezet. Als ik op het kaartje de km, aanzet zie ik ruim 20 km. Als ik de data naar Strava overzet krijg ik 4:12:07 actief en 20,60 km afgelegd. Op mijn horloge kan ik zien dat ik de totale tijd 23:10:45 was met 7 minuten rust. Volgens de organisatie heb ik 23:10 over gedaan dus dat klopt dan weer wel. Er wordt dus maar een klein deel van de wandeling weergegeven en dat kan de app zelfs niet eens goed weergeven. Ik ben hierover erg teleurgesteld. Ik dacht eindelijk een goed horloge gevonden te hebben maar hier kan ik helemaal niks mee. Zijn er meer mensen die van die vreemde uitslagen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
Ik herken je probleem niet, maar ik doe geen wandelingen van ~24 uur. Hoe lang heb je pauze genomen iedere keer? Staat 'auto-pause' toevallig aan?

Volgens mij is er bv een time-out voor het starten van een activiteit. Dus; je selecteerd een activiteit, wacht op een GPS-fix en start de activiteit niet binnen 5 minuten ofzo. Volgens mij stopt de activiteit dan automatisch. Mss is er ook een time-out bij auto-pause bv; dat ie na een uur stopt ofzo. Ik pauzeer nooit zolang tijdens een activiteit, dus het is een wilde gok.

Als het goed is moet je die dag wel iig een hele hoop stappen hebben geregistreerd? Dat doet ie zonder het selecteren van een activiteit nl. al. Ik zou dus verwachten dat je op die datum wel > 99.999 stappen hebt (100k, met een gem staplengte van < 1m). Klopt dat?

edit: Heb je toevallig ook double tap to wake aanstaan oid? Wellicht heb je met je mouw / hand / broek / weetikveel per ongeluk iedere keer een activiteit onbedoeld gestopt door het scherm aan te raken?

Mogelijk is het natuurlijk gewoon een bug; ik gooi maar wat ideeën op hoor.

[ Voor 25% gewijzigd door CaptainKansloos op 13-08-2019 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
Na de wandeling de data gesynchroniseerd met de app. Ik heb een workout gehad van 23:03:06. In die tijd heb ik 1,11 km gelopen en 1.633 stappen gezet. Als ik op het kaartje de km, aanzet zie ik ruim 20 km. Als ik de data naar Strava overzet krijg ik 4:12:07 actief en 20,60 km afgelegd. Op mijn horloge kan ik zien dat ik de totale tijd 23:10:45 was met 7 minuten rust. Volgens de organisatie heb ik 23:10 over gedaan dus dat klopt dan weer wel
Kun je de activiteit eens exporteren naar een GPX file en daarna van je horloge downloaden? Als ie 23 uur geregistreerd heeft, dan moet dat in de GPX terug te vinden zijn. Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik verwacht dat je tegen een rare (weergave) bug aangelopen bent (letterlijk en firguurlijk) vanwege de extreme afstand en tijdsduur.

De gpx kun je evt. handmatig uploaden naar Strava of zelfs corrigeren met een GPX editor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aivac
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-09 19:03
Vandaag een Stratos 2 binnen gekregen, zelf totaal geen horloge-man, zwaar wennen.

Ik had voor ogen om dit horloge te gebruiken en mijn telefoon lekker thuis te laten tijdens het rennen. Dus ook muziek luisteren via de Stratos. Mp3's uploaden is super easy & heb via een bluetooth speaker snel getest. Maar doorspoelen van muziek is een functie wat niet bestaat of een aparte widget?
Lees hier verder niemand die zich hier aan stoort(?) of is de functie er wel en heb ik deze nog niet gevonden?

[ Voor 6% gewijzigd door aivac op 20-08-2019 19:24 ]

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-10 17:29
aivac schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 19:11:
Vandaag een Stratos 2 binnen gekregen, zelf totaal geen horloge-man, zwaar wennen.

Ik had voor ogen om dit horloge te gebruiken en mijn telefoon lekker thuis te laten tijdens het rennen. Dus ook muziek luisteren via de Stratos. Mp3's uploaden is super easy & heb via een bluetooth speaker snel getest. Maar doorspoelen van muziek is een functie wat niet bestaat of een aparte widget?
Lees hier verder niemand die zich hier aan stoort(?) of is de functie er wel en heb ik deze nog niet gevonden?
Ik stoor me er ook aan. Ik had ruim 1gb aan muziek er op gezet in folders. Maar een folder kiezen kan niet en het speelt alles sequentieel af. Dus alles er weer af gegooid en alleen een tiental files van Evy erop gezet. Jammer. Ik heb dit aangegeven bij support die hier een feature request van gemaakt hebben. Hopelijk wordt dit ooit opgepakt.

Een ander nadeel kwam nu op vakantie aan het licht. Ik ben in Egypte en had een paar dagen geen internet en de watch werd meteen gedegradeerd tot een dom horloge. Syncen van de watch naar de telefoon gaat klaarblijkelijk via de servers van xiaomi. Er werd niet gesynchroniseerd zelfs de stappen niet. Na aanschaf van een lokale simkaart heb ik nog moeten truken om het syncen op gang te brengen omdat dit alleen via wifi kan en ik geen wifi had en de telefoon van mijn vrouw als wifi spot moeten instellen.

[ Voor 21% gewijzigd door pandit op 22-08-2019 17:31 ]

• aivac
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-09 19:03
pandit schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 17:20:
[...]
Ik stoor me er ook aan. Ik had ruim 1gb aan muziek er op gezet in folders. Maar een folder kiezen kan niet en het speelt alles sequentieel af. Dus alles er weer af gegooid en alleen een tiental files van Evy erop gezet. Jammer. Ik heb dit aangegeven bij support die hier een feature request van gemaakt hebben. Hopelijk wordt dit ooit opgepakt.
Top om te horen dat je al feature request hebt gemaakt. Laat je weten als je reactie krijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pxltrx
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-10 20:17
Gisteren kwam de bescherming van de HR sensor los. Blijkbaar een veel voorkomend probleem.
Horloge onmiddellijk uitgeschakeld.
Contact opgenomen met Geekbuying. Hopelijk kan ik wisselen, want is nog in garantie (aangekocht in maart)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pandit
Ik niet. Ik zou liever willen dat Amazfit wat meer aandacht gaat geven aan de software. Bij iedere nieuwe versie van de app wordt deze slechter. Een collega van me liet vanmorgen de software van de Garmin zien. Wow. Hardwaretechnisch zit er weinig verschil tussen de Garmin en deze. maar de software maakt het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
Een ander nadeel kwam nu op vakantie aan het licht. Ik ben in Egypte en had een paar dagen geen internet en de watch werd meteen gedegradeerd tot een dom horloge. Syncen van de watch naar de telefoon gaat klaarblijkelijk via de servers van xiaomi. Er werd niet gesynchroniseerd zelfs de stappen niet. Na aanschaf van een lokale simkaart heb ik nog moeten truken om het syncen op gang te brengen omdat dit alleen via wifi kan en ik geen wifi had en de telefoon van mijn vrouw als wifi spot moeten instellen.
Dit klopt niet.

Ik ben een heel weekend in de Ardennen geweest en heb - zonder wifi netwerk - 3 activiteiten geupload via mijn smartphone. Geen rare koppeling gemaakt; gewoon data via bluetooth van watch naar telefoon die het via 4G / 3G (de verbinding was niet best daar) naar het internet synced (Strava en Amazfit).

Mogelijk is er dus iets anders mis in de combi met je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
Ik niet. Ik zou liever willen dat Amazfit wat meer aandacht gaat geven aan de software. Bij iedere nieuwe versie van de app wordt deze slechter. Een collega van me liet vanmorgen de software van de Garmin zien. Wow. Hardwaretechnisch zit er weinig verschil tussen de Garmin en deze. maar de software maakt het verschil.
Ik zou een keer kijken naar de app Notify and Fitness for Amazfit. Die kun je _naast_ de bestaande app van Amazfit zelf installeren en dan zijn je grafiekjes iig weer in te zoomen enzo. Je krijgt ook meer controle over hoe je wanneer je bericht notificaties doorgestuurd worden naar je horloge. Dat soort mogelijkheden zitten alleen in de betaalde versie van die app (kost een paar euro). VO2max waarde en training effort staan weer alleen in de originele app. Maar dat is dus ook een beetje aanmodderen hier en daar.

Van de andere kant; een beetje Garmin kost het dubbele of een drievoud, dus de vergelijking is m.i. een beetje scheef. En ik zou willen stellen dat ze hardwaretechnisch 'vergelijkbaar, maar verschillend' zijn. Ik geloof bv. best dat een Garmin wat meer solide / robuust in elkaar steekt en van mooiere materialen gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinkx
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-10 17:05
Garmin is sowieso iets dat je koopt voor meedere jaren. Een Amazfit koop je voor een jaar of 2. Ligt gewoon aan je prioriteiten. Mag je idd niet vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voorstad
Alle details over de nieuwe Amazfit Sportwatch Stratos 3:

https://cn.amazfit.com/st...pQoqaMg0fYNrd780yDsJFsJHs

Grootste wijzigingen:
- nieuw rond transflective (!) display zonder "flat tyre"
- dual OS, waarbij een batterijduur van 14 dagen mogelijk is
- middelste knop lijkt nu een omhoog/beneden schuif is

Afbeeldingslocatie: https://cn.amazfit.com/images/stratos-3/normal-level.png

[ Voor 45% gewijzigd door voorstad op 27-08-2019 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
Garmin is sowieso iets dat je koopt voor meedere jaren. Een Amazfit koop je voor een jaar of 2.
Beetje merkwaardig statement als je het mij vraagt. Dat je minder mooie/waardevolle materialen krijgt (afwerking) en minder opties (software) lijkt me direct afhangen van het prijskaartje. Dat ie dan ineens minder lang mee zou gaan is niet direct logisch.

Een Dacia Logan is goedkoper dan een VW Golf station en - subjectief - met minder fancy (opties, afwerking), maar dat houd toch niet automatisch in dat je daar maar 5 ipv 10 jaar in verwacht te kunnen rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinkx
CaptainKansloos schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:10:
[...]
Beetje merkwaardig statement als je het mij vraagt. Dat je minder mooie/waardevolle materialen krijgt (afwerking) en minder opties (software) lijkt me direct afhangen van het prijskaartje. Dat ie dan ineens minder lang mee zou gaan is niet direct logisch.

Een Dacia Logan is goedkoper dan een VW Golf station en - subjectief - met minder fancy (opties, afwerking), maar dat houd toch niet automatisch in dat je daar maar 5 ipv 10 jaar in verwacht te kunnen rijden?
Appels met appels vergelijken.. We zijn hier bezig over hardware waarbij de supporting software heel belangrijk is. Sommige merken geven jarenlange ondersteuning voor wat ze uitbrengen, andere helaas niet. Maar dat merk je meestal wel in de aankoopprijs. Dat is het punt dat ik wil maken ook. Maar ik mag idd niet veralgemenen en die stelling is dus niet het geval voor alle merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
voorstad schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:57:

Grootste wijzigingen:

[Afbeelding]
[YouTube: 最强运动手表屏幕 Amazfit Stratos 3 Unboxing 智能运动手表3开箱]

[ Voor 48% gewijzigd door voorstad op 27-08-2019 13:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-10 11:07
Eerste review 5Krunner

Transreflective scherm, beter dan de GTR (qua sporten iig)

Maar of het de upgrade waard is, hmmm, door de extra accuduur mss al wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinkx
Waarom werkt die NFC enkel binnen China?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:22
Nur Für China? :+
Vermoedelijke omdat het alleen gebruikt kan worden met Chinese betaalmethoden :?

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Wel apart trouwens dat 5krunner 'm al heeft en dat op de Amazfit site gewoon de huidige Stratos nog staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
CaptainKansloos schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:22:
[...]
Dit klopt niet.

Ik ben een heel weekend in de Ardennen geweest en heb - zonder wifi netwerk - 3 activiteiten geupload via mijn smartphone. Geen rare koppeling gemaakt; gewoon data via bluetooth van watch naar telefoon die het via 4G / 3G (de verbinding was niet best daar) naar het internet synced (Strava en Amazfit).

Mogelijk is er dus iets anders mis in de combi met je telefoon.
Ja en Nee, je hebt gelijk dat het zou moeten werken, binnen dit topic is meerdere keer te sprake gekomen dat het syncen soms niet goed gaat. Ik had hier blijkbaar ook last van, oplossing is het syncen forceren vanuit de watch, maar hiervoor is wifi benodigd. Ik blijf het raar vinden dat internet benodigd is voor het syncen naar je telefoon. Dat impliceert dat alle data van alle Amazfit gebruikers op de servers van Xiaomi Huami staan. dat is toch wel beangstigend. Ik vraag me daarom af waarom voor deze constructie is gekozen. Qua architectuur zou een backend niet nodig hoeven te zijn, hooguit voor backup. niet alleen voor privacy baart me zorgen. Als Xiaomi Huami de stekker eruit trekt zijn miljoenen smartwatches niks meer waard. Lang leve de cloudoplossingen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
CaptainKansloos schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:00:
[...]
Ik zou een keer kijken naar de app Notify and Fitness for Amazfit. Die kun je _naast_ de bestaande app van Amazfit zelf installeren en dan zijn je grafiekjes iig weer in te zoomen enzo. Je krijgt ook meer controle over hoe je wanneer je bericht notificaties doorgestuurd worden naar je horloge.
Bedankt voor de tip, meteen geinstalleerd.
Van de andere kant; een beetje Garmin kost het dubbele of een drievoud, dus de vergelijking is m.i. een beetje scheef. En ik zou willen stellen dat ze hardwaretechnisch 'vergelijkbaar, maar verschillend' zijn. Ik geloof bv. best dat een Garmin wat meer solide / robuust in elkaar steekt en van mooiere materialen gemaakt is.
Mijn collega vond mijn Stratos mooier en degelijker uitzien als zijn Garmin, geen idee wat zijn Garmin heeft gekost, ook niet gevraagd, maar zal best wel duurder zijn dan de Stratos :-). Hij is ook een fanatieke sporter en ik probeer alleen mijn conditie op pijl te houden :-). Ook is Garmin over het algemeen behoorlijk overpriced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
Dat impliceert dat alle data van alle Amazfit gebruikers op de servers van Xiaomi Huami staan. dat is toch wel beangstigend. Ik vraag me daarom af waarom voor deze constructie is gekozen. Qua architectuur zou een backend niet nodig hoeven te zijn, hooguit voor backup. niet alleen voor privacy baart me zorgen. Als Xiaomi Huami de stekker eruit trekt zijn miljoenen smartwatches niks meer waard. Lang leve de cloudoplossingen :-(
Dat is bij de Polars, Suunto's en Garmins van deze wereld niet anders. Pick your poison. Of de data dan in China of de VS staat maakt me eigenlijk niet zoveel uit (zelfs als het een EU partij is kunnen ze hun data best nog wel eens op een niet EU cloud omgeving hebben staan.)

Huami is wellicht een minder grote naam dan die andere 3, maar feit is dat de voorloper vd Stratos, de Pace nog steeds FW updates ontvangt, net als de eerste Bip. Voor sub 100 dollar devices van 2 jaar oud is dat - vooralsnog - niet eens beroerd. Daarbij zijn mijn ervaringen met de Amerikaanse Amazfit support lijn best OK eigenlijk.

Zeker, begin dit jaar was de FW vd Stratos even onberekenbaar, maar ik had daarvoor weinig en sindsdien eigenlijk helemaal geen echt grote issues meer.

Wat mij betreft verdienen ze voorlopig het voordeel van de twijfel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Oh ja, loop een dik pr op de halve marathon vandaag, wil het horloge niet syncen met de app (en dus niet met Strava). Iemand anders sync problemen? vrijdag nog geen probleem. Heb al ge-reboot, app herstart, hij zegt wel dattie synct, maar er gebeurt niks.

Kun je de app probleemloos verwijderen en opnieuw installeren of loop je dan risico data te verliezen (en deze wedstrijd wil ik dus niet kwijt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuroPreak
  • Laatst online: 25-10-2022
Hoi Sportliefhebbers,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij het maken van een keuze. Vandaag loop ik rond met een Garmin forerunner 235 (1e generatie OHR horloges van Garmin, accuracy niet altijd even goed) en ben op zoek naar een wat stoerder horloge model. Doe vooral veel hardlopen, skeeleren, hiken en schaatsen.

Ik zoek een minder sport uiterlijk, maar nog wel veel health en sport track mogelijkheden. smartwatch achtige zaken vind ik niet zo belangrijk, lange batterij levensduur dan weer wel.

Mijn oog is gevallen op de Amazfit Stratos 3, maar twijfel aan de robuustheid van het platform en de nauwkeurigheid van de OHR.

Als ervaringsdeskundigen kunnen jullie hier vast wel een uitspraak over doen.

Hoe verhoudt de Stratos
2 zich in vergelijking met de Garmin Fenix 5 plus?
De prijs is natuurlijk erg aantrekkelijk en als alternatief kijk momenteel naar een tweedehands Fenix 5 plus. Verwachten jullie nog een verbetering bij de Stratos 3?

De meesten reviews zijn erg oppervlakkig en DCR e.d hebben er helaas niet veel aandacht aan besteed.

Lees nogal wat hobbels qua firmware en ook de app is duidelijk in ontwikkeling, maarja bij Garmin ben je ook het eerste half jaar testpersoon en die connect app was de eerste jaren ook niet de beste app. Je zit natuurlijk wel opgesloten binnen het eco systeem en al de verzamelde data verplaatsen gaat niet super makkelijk of soms helemaal niet.

Kortom ben benieuwd hoe maken jullie de balans op na een paar maanden...jaar?

[ Voor 5% gewijzigd door NuroPreak op 01-09-2019 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Probleem opgelost, reboot van de telefoon deed 't hem.

@tdoornebosch Mss moet je ook de Amazfit GTR in je overweging meenemen, zeker als accuduur belangrijk voor je is.

Een tweedehands 5+ ga jij niet in de buurt van de prijs van de 2 of 3 vinden, zeker niet. Het grote verschil is software en paltform, daar is Garmin bijna onverslaanbaar. Ik heb de 2 (een jaar nu) en ben zeer tevreden over de performance van het horloge, voor interval en fietsen heb ik er een Polas H7 borstband bij, maar bij gewone duurlopen voldoet de OHR prima (nooit helemaal betrouwbaar though). Draagcomfort is erg goed, hiervoor had ik een Polar M600 en die zat vervelend, te hoog.

Of de Stratos 3 beter is? Qua accu zeker, de rest is hooguit licht incrementeel, wel is de flat tyre van de 2 verdwenen, da's mooier.

Overigens hoop (en verwacht) ik een beetje dat het platform verbeteren zal, Amazfit heeft nu een aardig scala aan horloges en men zal meer verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuroPreak
  • Laatst online: 25-10-2022
Frenz64 schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:56:
Probleem opgelost, reboot van de telefoon deed 't hem.

@tdoornebosch Mss moet je ook de Amazfit GTR in je overweging meenemen, zeker als accuduur belangrijk voor je is.

Een tweedehands 5+ ga jij niet in de buurt van de prijs van de 2 of 3 vinden, zeker niet. Het grote verschil is software en paltform, daar is Garmin bijna onverslaanbaar. Ik heb de 2 (een jaar nu) en ben zeer tevreden over de performance van het horloge, voor interval en fietsen heb ik er een Polas H7 borstband bij, maar bij gewone duurlopen voldoet de OHR prima (nooit helemaal betrouwbaar though). Draagcomfort is erg goed, hiervoor had ik een Polar M600 en die zat vervelend, te hoog.

Of de Stratos 3 beter is? Qua accu zeker, de rest is hooguit licht incrementeel, wel is de flat tyre van de 2 verdwenen, da's mooier.

Overigens hoop (en verwacht) ik een beetje dat het platform verbeteren zal, Amazfit heeft nu een aardig scala aan horloges en men zal meer verwachten.
Nee voor een 2e hands 5+ zal ik tenminste €150 euro meer neer moeten leggen en krijg daar een stabieler platform/software en maps voor terug. Of het de meerprijs waard is hangt af hoeveel stabieler dat dan is.

Als de hardware goed is zal de software van het platform vast wel groeien, zeker nu ze in rap tempo nieuwe watches releasen. Hoe vinden jullie de interne firmware van het horloge? Wordt hier vandaag de dag nog aan gesleuteld, of merk je dat het development team inmiddels met de GTR/GTS/Stratos 3 bezig is?

Ik hoop dat de S3/GTR een betere OHR sensor hebben die beter de intervallen registreerde (d.w.z vergelijkbaar als F5+). Dat was volgens mij grootste minpunt van de S2.

De GTR had ik ook al bekeken maar wil eigenlijk wel een always on display, misschien straks mogelijk met firmware (hevige impact op batterij natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:00
NuroPreak schreef op maandag 2 september 2019 @ 18:06:
[...]

Nee voor een 2e hands 5+ zal ik tenminste €150 euro meer neer moeten leggen en krijg daar een stabieler platform/software en maps voor terug. Of het de meerprijs waard is hangt af hoeveel stabieler dat dan is.

Als de hardware goed is zal de software van het platform vast wel groeien, zeker nu ze in rap tempo nieuwe watches releasen. Hoe vinden jullie de interne firmware van het horloge? Wordt hier vandaag de dag nog aan gesleuteld, of merk je dat het development team inmiddels met de GTR/GTS/Stratos 3 bezig is?

Ik hoop dat de S3/GTR een betere OHR sensor hebben die beter de intervallen registreerde (d.w.z vergelijkbaar als F5+). Dat was volgens mij grootste minpunt van de S2.

De GTR had ik ook al bekeken maar wil eigenlijk wel een always on display, misschien straks mogelijk met firmware (hevige impact op batterij natuurlijk).
Ik denk niet dat je de eerste 3 tot 5 jaar een horloge gaat vinden die interval hartslag op een correcte manier kan registreren, iig niet consistent... Dat wordt een scosche of borstband. Ik heb een scosche gekocht en heb dus nu de vrijheid om wat meer voor design te kunnen gaan en minder op hartslag accuracy te hoeven letten. Gps zit bijna altijd wel goed tegenwoordig, in mijn ogen tenminste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:12
Ik ben op zoek naar een smartwatch met de mogelijkheid om de tussentijd vast te zetten. Enkele Gamrin watches bekeken, maar dit lijkt niet standaard te zijn. Hoe is dat met de Stratos? In de handleiding kan ik hier niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
Wat bedoel je met tussentijd? Een laptimer? Of kilometer na kilometer registratie? Je kunt niet handmatig een lap of afstand 'aftikken' volgens mij. Wel zit er een automatische laptimer/detectie op. Ik gok dat dit op basis van GPS werkt. Ik loop geen 'rondjes' op een baan oid, dus geen idee hoe (goed) dat in de praktijk werkt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
Hiermee bedoel ik de tijd bekijken op bepaalde punten in een route. Het is dus geen rondetijd omdat de afstanden onderling kunnen verschillen. VB: 3 tussentijden 1e na 20 minuten, 2e na 45, 3e na 65 en eindtijd op 80 minuten. De link met de afstand is dus niet nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Wel knap @jan390 , na zoveel suggesties en requirements in dit en met name de sporthorloge topic met een volledig nieuwe komen. Eigenlijk een terugscroll opties terwijl de meting doorgaat, als ik je goed begrijp.

Maar wil je dat tijdens het hardlopen? Lijkt me lastig kijken. De Stratos heeft die optie overigens niet, geen enkel horloge imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
Hiermee bedoel ik de tijd bekijken op bepaalde punten in een route. Het is dus geen rondetijd omdat de afstanden onderling kunnen verschillen. VB: 3 tussentijden 1e na 20 minuten, 2e na 45, 3e na 65 en eindtijd op 80 minuten. De link met de afstand is dus niet nodig
Ik snap de functie wens volgens mij niet helemaal. De Stratos toont desgewenst in 1 scherm: de kloktijd, de verstreken tijd sinds de start, je momentane 'pace' in min/km, de gelopen afstand en je HR.

Je kunt toch zelf na ~20, 45 en 60min kijken wat je pace is? En met de gelopen afstand gedeeld door de verstreken tijd kun je met een klein beetje hoofdrekenwerk bepalen wat je gemiddelde was over de huidige gelopen afstand.

Overigens zit er ook een 'virtual rabbit' indicator op waar je een gem. snelheid kunt instellen (bij hardlopen: min/km), daarmee kun je in 1 oogopslag zien hoeveel sec/minuten je voor of achter loopt op je 'gemiddelde' schema. Is dat wat je bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
Ik wil hem voor het Mountainbiken gebruiken. Aangezien de singletracks behoorlijk slingeren en dicht langs elkaar lopen (problemen met GPS en afstand) heb ik enkele rechte stukken waar ik de tijd kan meten. Snelheid van fietsen is dus ook niet constant (bochten, omhoog, omlaag, verschillende ondergrond), vandaar dat ik vaste punten gebruik waar ik de tijd wil meten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Ik heb de tracks Hoge en Lage Vuursche regelmatig gereden en de gps metingen waren zeer consequent en de afstand telkens gelijk.

Maar je kunt toch op elk gewenst moment een rondetijd indrukken op de punten waar je dat wil? Kun je ter plekke je tijd zien en later terugkijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
Volgens mij zoek je een handmatige laptimer. Net even geprobeerd; tijdens een fietsactiviteit kun je met de onderste drukknop handmatige laps 'klokken'. Volgens mij geeft dat precies wat je wil. De laps zijn van arbitraire lengte, in jouw geval vertaald dat dus naar 'segmenten' ipv letterlijk een rondje/lap.

Overigens zie ik daar niet zo de meerwaarde van in; omdat je kennelijk veel waarde hecht aan tijden gok ik dat je ook wel een Strava account hebt. De meeste singletracks in - iig NL - zijn tjokvol segmenten gepropt die op basis van de gps registratie allerlei meetwaarden opleveren.

Ik zie de meerwaarde van handmatige timings niet echt. Maar mss ben ik ook niet helemaal het juiste publiek; ik ga vooral MTB-en voor de fun en niet om iedere keer mijn tijden te verbeteren (het is leuk om dat te meten/weten, maar zeker geen hoofddoel). Zeker op de MTB zijn track omstandigheden (kurkdroog of blubber tot je oren) en weer (wind, kou) van grote invloed, zodat individuele tijden niet zoveel zeggen denk ik. Van de andere kant; als het je _echt_ om accurate tijdmetingen gaat; dan is een goedkoop sporthorloge mss niet waar je naar moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
Bedankt voor de feedback. Ik rij inderdaad ook voornamelijk voor de fun en gebruik juist daarom ook geen strava (ik ken mezelf en ben dan juist alleen maar met tijden bezig). 1 keer in de zoveel tijd wil ik echter wel een keer vol stampen of wat dingen proberen (banden harder/zachter, hogere/lagere cadans) en daarom handmatig wat tusentijden bekijken in een langere route.

• Don Giovanni
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-10 09:26
Oei, de Amazfit app crashed als ik een workout wil bekijken. Hebben jullie daar ook last van? Versie 3.4.1 op een Samsung S10

Update: nieuwste update werkt weer naar behoren

[ Voor 16% gewijzigd door Don Giovanni op 22-09-2019 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je eigenlijk de gegevens van een activiteit ook ergens online vinden? Of is dat enkel beschikbaar via de app?
Zou een activiteit willen opslaan, en handmatig opnieuw willen uploaden naar Strava.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieR
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 22 september 2019 @ 11:34:
Kan je eigenlijk de gegevens van een activiteit ook ergens online vinden? Of is dat enkel beschikbaar via de app?
Zou een activiteit willen opslaan, en handmatig opnieuw willen uploaden naar Strava.
Je kan via de App (>> Profile >> Add accounts) je Strava account toevoegen, dan wordt die automatisch toegevoegd aan Strava op het moment dat je synchroniseert met de Amazfit App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
Er is geen 'website' waar je je gegevens in kunt zien. Dat kan alleen in de app. Auto sync met bv Strava kan, zoals hierboven beschreven.

Als je geen autosync wil, kun je op het horloge de activiteit exporteren naar een GPX file, deze (uitsluitend) via USB (cradle) eraf halen en handmatig uploaden naar Strava (of een andere 'dienst').

Draadloos de GPX exporteren van horloge naar app/telefoon was handiger geweest, maar dat kan dus helaas niet. Uploaden van GPX vanuit app/telefoon naar horloge dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel74
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:37
Mijn Stratos gaat naar de eeuwige jachtvelden. Binnen een half jaar na aankoop (mei 2017) verloor ik alle beschermlagen van de vier aansluitingpunten zonder er iets geks mee te hebben gedaan (sinds vandaag nooit in aanraking geweest met water). Geen probleem, want hij deed het nog naar behoren.

Maar sinds vorige week heb ik een enorme battery drain. Reboot, factory reset, update en flight modus, niets helpt meer. Binnen een uur gaat ie van volledig opgeladen naar 0%

Ik heb er de afgelopen jaren heel veel plezier van gehad, en ik ben me ervan bewust dat mijn ervaring is gebaseerd op n=1. Maar mijn volgende aankoop zal geen Huami worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
Binnen een half jaar na aankoop (mei 2017) verloor ik alle beschermlagen van de vier aansluitingpunten zonder er iets geks mee te hebben gedaan (sinds vandaag nooit in aanraking geweest met water).
Over welke beschermlagen heb je het dan? die 4 contactpuntjes?

Heb je na de factory reset vorige week oude gegevens nog terug gesynced? Dat zorgt wel vaker voor problemen iig. Je kunt dus beter niks aan oude data terugsyncen; dat heb je wel nog steeds beschikbaar in de app, maar niet in het horloge.

Dus; factory reset, instellingen handmatig erin, evt. watchfaces en GPX-en erop en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel74
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:37
Bedankt voor de tip 👍; ik had m’n oude data dus terug gesynced. Eerst zo even opladen tot 40% en dan probeer ik een clean install.

Ik had het idd over de contactpunten. Die waren snel kapot.

Edit: ook een clean install heeft niet geholpen. Batterij lijkt te zijn overleden

[ Voor 17% gewijzigd door emiel74 op 25-09-2019 20:30 ]

• CaptainKansloos
Bummer. En nu; een Garmin ofzo?

• Dorma43
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 31-12-2024
Sinds vandaag ben ik trotse eigenaar van de Amazfit Stratos!

Eigenlijk werkt BIJNA alles, en ben ik er erg over te spreken. Vandaag al een ronde hardgelopen. Goede GPS tracking, interval modus, data en batterij duur.

Wat ik nog niet werkend krijg zijn de notificaties. Volgens mij heb ik alles wel goed ingesteld.

Nieuwste firmware, juiste instellingen ingevoerd in de Amazfit app voor de specifieke apps, in Android instellingen alle machtigingen etc gegeven, beide apparaten opnieuw opgestart, DND modus staat uit.

Wie o wie heeft de oplossing?

• coldasice
Dorma43 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 20:48:
Sinds vandaag ben ik trotse eigenaar van de Amazfit Stratos!

Eigenlijk werkt BIJNA alles, en ben ik er erg over te spreken. Vandaag al een ronde hardgelopen. Goede GPS tracking, interval modus, data en batterij duur.

Wat ik nog niet werkend krijg zijn de notificaties. Volgens mij heb ik alles wel goed ingesteld.

Nieuwste firmware, juiste instellingen ingevoerd in de Amazfit app voor de specifieke apps, in Android instellingen alle machtigingen etc gegeven, beide apparaten opnieuw opgestart, DND modus staat uit.

Wie o wie heeft de oplossing?
Heb je een test notificatie gestuurd? Kan via de app... verder kun je in android het amazit icoontje vasthouden en dan naar boven slepen en kiezen voor app info, soms niet via startscherm maar alleen via de app lijst. Je krijg dan alle settings van de amazfit app. Mogelijk zijn notifications niet goed gezet.

Andere vraag: heb je interval goed getest? Ik heb de watch bijna 1,5 jaar en werkt prima, behalve interval. Die valt vaak naar een set of 10 uit en stopt ergens....helaas komen er ook nog maar weinig nieuwe firmware versies uit dus weinig hoop dat dit nog goed komt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorma43
coldasice schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 14:06:
[...]

Heb je een test notificatie gestuurd? Kan via de app... verder kun je in android het amazit icoontje vasthouden en dan naar boven slepen en kiezen voor app info, soms niet via startscherm maar alleen via de app lijst. Je krijg dan alle settings van de amazfit app. Mogelijk zijn notifications niet goed gezet.

Andere vraag: heb je interval goed getest? Ik heb de watch bijna 1,5 jaar en werkt prima, behalve interval. Die valt vaak naar een set of 10 uit en stopt ergens....helaas komen er ook nog maar weinig nieuwe firmware versies uit dus weinig hoop dat dit nog goed komt....
Uiteindelijk zijn de notificaties het zomaar gaan doen. Waarom? Geen idee, maar mijn Stratos doet het nu goed! Om in te gaan op de interval: Bij mij stopt de interval niet zomaar, al haal ik niet het aantal van 10 sets of meer. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Dorma43 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 08:49:
[...]

Uiteindelijk zijn de notificaties het zomaar gaan doen. Waarom? Geen idee, maar mijn Stratos doet het nu goed! Om in te gaan op de interval: Bij mij stopt de interval niet zomaar, al haal ik niet het aantal van 10 sets of meer. Vreemd.
vreemd, een set is trouwens werk of rust, stratos maakt geen onderscheid en dat is ook een ergernis, je kunt niet aangeven wat je in die set wil doen of hoe ver je bent....of iig niet duidelijk. Ik vind het heel slecht geïmplementeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorma43
coldasice schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:32:
[...]

vreemd, een set is trouwens werk of rust, stratos maakt geen onderscheid en dat is ook een ergernis, je kunt niet aangeven wat je in die set wil doen of hoe ver je bent....of iig niet duidelijk. Ik vind het heel slecht geïmplementeerd.
Ik stel mijn hardloopsets als volgt in: Bijvoorbeeld 6 minuten hardlopen, en 2 minuten rust met het aantal herhalingen. Hij maakt inderdaad geen onderscheid in werk of rust, maar dit is voor mij geen probleem aangezien je dit wel kan terugzien in de uiteindelijke data via de app.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xUTwlMW.jpg

[ Voor 1% gewijzigd door Dorma43 op 01-10-2019 11:08 . Reden: Afbeelding verkleint ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Wordt vooral een probleem als je piramides gaat lopen of fartlek....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florijn11
voorstad schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:57:

Grootste wijzigingen:

[Afbeelding]
Vlgs mij heeft stratos 3 ook Galileo satelieten verbinding tbv de GPS nauwkeurigheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
coldasice schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 14:06:
[...]
Heb ik ook, hoewel de laatste twee keer hij wel gewoon 'doorliep', heel irritant dat je er niet op kunt vertrouwen.

Waar ik wel weer blij van word is dat hij een activiteit wel opslaat vlak voordat de batterij leeg is. Ik was letterlijk 100 meter van m'n stoppunt op ruim 19 km: zwart scherm :X . Later bij het syncen van de volgende activiteit wilde ik een handmatige meting toevoegen in Strava (het moet en zal kloppen) en zag tot mijn vreugde dat hij er toch in stond: Kudo's voor de Stratos!

Maar ik overweeg toch de 3 of een ander horloge, ik ga steeds langer trainen en zou graag een langere accuduur willen i.v.m. triatlon ambities volgend jaar. Naja, eerst de focus op de marathon training, dat gaat met deze prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Frenz64 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 10:19:
[...]

Heb ik ook, hoewel de laatste twee keer hij wel gewoon 'doorliep', heel irritant dat je er niet op kunt vertrouwen.

Waar ik wel weer blij van word is dat hij een activiteit wel opslaat vlak voordat de batterij leeg is. Ik was letterlijk 100 meter van m'n stoppunt op ruim 19 km: zwart scherm :X . Later bij het syncen van de volgende activiteit wilde ik een handmatige meting toevoegen in Strava (het moet en zal kloppen) en zag tot mijn vreugde dat hij er toch in stond: Kudo's voor de Stratos!

Maar ik overweeg toch de 3 of een ander horloge, ik ga steeds langer trainen en zou graag een langere accuduur willen i.v.m. triatlon ambities volgend jaar. Naja, eerst de focus op de marathon training, dat gaat met deze prima.
De opslag gebeurt in een soort database, dus iedere gps punt wordt toegevoegd aan een database die je bij problemen altijd weer kunt uitlezen. Vandaar dat de run bijna altijd terug te halen is.

Ik ben nog prima tevreden met mijn stratos 2, maar inderdaad op termijn inderdaad eventueel de stratos3, afhankelijk van de verbeteringen van het scherm (helderder en geen flat-tire), langere accuduur, betere interval. Maar volgens mij draait de stratos 3 op dezelfde software of is dat niet het verhaal.

Zijn er al reviews waar de stratos 2 vergeleken wordt met de stratos 3? Filmpjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Als ik gebeld word gaat mijn horloge zeggen dat ik een call heb, maar hij "steelt" dat van mijn telefoon, waardoor mijn telefoon dus niet over gaat en ik dus ook niet kan opnemen. Anderen ook met dat probleem? Hoe op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
Heb je dat probleem ook als je horloge _niet_ gekoppeld is?

Anders is het mss de bekende 'black screen of death' van de telefoon app? Daar zou een cache en data wipe (vd telefoon app op je telefoon dus) wel eens kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een nieuwe gsm gekocht, nadat mijn vorige defect geraakt was. Vandaag een een lange activiteit gedaan, voordat ik watch heb kunnen linken met nieuwe phone. Hoe synchroniseer ik best de data met Strava, zonder dat ik eerst factory reset doe?
Zie helaas geen mogelijkheid om de QR code te bekomen, of te exporteren naar gpx..

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2019 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Laatst online: 15-10 16:53
Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 22:17:
Heb een nieuwe gsm gekocht, nadat mijn vorige defect geraakt was. Vandaag een een lange activiteit gedaan, voordat ik watch heb kunnen linken met nieuwe phone. Hoe synchroniseer ik best de data met Strava, zonder dat ik eerst factory reset doe?
Zie helaas geen mogelijkheid om de QR code te bekomen, of te exporteren naar gpx..
Dit heb ik een tijd terug uitgevoerd en draag vandaag de Stratos niet, dus kan het niet exact nakijken maar als ik het mij goed herinner :
Koppel aan de pc, creëer een leeg bestand genaamd launcher_config.ini en plak die op de root locatie van de Stratos. Even een restart van de stratos en dan zou je op de Stratos een extra menu moeten vinden (helemaal naar rechts scrollen) met icoontje. Naam van het icoontje weet ik niet exact meer maar iets met connect. Die open je en dan toont hij de qr code.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
Weet je niet hoe je moet exporteren naar GPX, of heb je geen toegang tot bv de cradle? Dat lijkt me namelijk wel de meest voor de hand liggende optie; gpx exporteren en handmatig importeren in Strava.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Nog geen nieuw Stratos draadje zie ik, gaan we Stratos 3 ervaringen hier bijzetten? Ik twijfel nog steeds, de laatste tijd functioneert mijn Stratos probleemloos, afgezien van een hele enkele battery drain. Heb ook een beetje het gevoel dat de Stratos 3 ondersneeuwt in het GTR en GTS geweld, terwijl het de meest serieuze sportwatch is van de drie.

Iemand al een goed review tegengekomen, anders dan die van de the5Krunner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikevankan
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-10 13:09
Frenz64 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:12:
Nog geen nieuw Stratos draadje zie ik, gaan we Stratos 3 ervaringen hier bijzetten? Ik twijfel nog steeds, de laatste tijd functioneert mijn Stratos probleemloos, afgezien van een hele enkele battery drain. Heb ook een beetje het gevoel dat de Stratos 3 ondersneeuwt in het GTR en GTS geweld, terwijl het de meest serieuze sportwatch is van de drie.

Iemand al een goed review tegengekomen, anders dan die van de the5Krunner?
Ik heb gister de 3 bestelt zodra ik hem heb zal ik hier neer zetten of hij bevalt vergeleken met de oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Giovanni
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-10 09:26
De laatste versie van de app maakt het weer mogelijk om in te zoomen op hartslag, tempo, etc. en een overlay te doen in de workout. Fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
mikevankan schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 13:28:
[...]

Ik heb gister de 3 bestelt zodra ik hem heb zal ik hier neer zetten of hij bevalt vergeleken met de oude.
Heb je dan beide in bezit? Ik ben namelijk benieuwd of het nieuwe scherm een verbetering is...ik vindt de huidige stratos 2 te flets om hem dag-dagelijks te dragen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikevankan
coldasice schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 21:26:
[...]

Heb je dan beide in bezit? Ik ben namelijk benieuwd of het nieuwe scherm een verbetering is...ik vindt de huidige stratos 2 te flets om hem dag-dagelijks te dragen....
Heb de 2 op dit moment inderdaad, zodra de nieuwe binnen is zal ik wel een duidelijke foto proberen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:26
Sinds FW versie 2.3.10.4 krijg ik op mijn Stratos bij flinke inspanning geen HR metingen meer boven de 100, zelfs wanneer het fitnessapparaat bijvoorbeeld 160 aangeeft. Heb al een paar keer een reset gedaan, ook zonder instellingen terugzetten en het horloge aan m'n andere arm geprobeerd, maar niets helpt.

Iemand een idee?
Is het mogelijk om een oudere FW terug te zetten?

Edit:
Iemand deze al eens gebruikt?
https://forum.xda-develop...ational-firmware-t3764636

[ Voor 17% gewijzigd door FlowDesign op 02-11-2019 22:06 ]

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phlnoodle
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-05-2024
mikevankan schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 21:46:
[...]

Heb de 2 op dit moment inderdaad, zodra de nieuwe binnen is zal ik wel een duidelijke foto proberen te maken.
Is de stratos 3 dan al in het engels te bestellen? Mag ik vragen waar je hem besteld hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikevankan
phlnoodle schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 22:10:
[...]

Is de stratos 3 dan al in het engels te bestellen? Mag ik vragen waar je hem besteld hebt?
Ja de internationale versie was sinds woensdag te bestellen. Heb hem hier: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.3ade4c4dOTmo5C gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phlnoodle
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-05-2024
[quote]mikevankan schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 23:10:
[...]

Ja de internationale versie was sinds woensdag te bestellen. Heb hem hier: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.3ade4c4dOTmo5C gehaald
[/quote

Mercikes, na meer dan 8 jaar garmin denk ik dat ik ook de overstap ga wagen (voornamelijk omdat ik ondertussen ook al een hoop xiaomi producten bezit waar ik zeer tevreden over ben) en ik begin te beseffen dat ik de overdaad aan opties (van een bvb. fenix 6) toch niet ga gebruiken. Ben benieuwd naar je ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Vandaag voor het eerst de navigatie via een gpx route gebruikt in het bos. Werkte erg goed, liep 1 keer fout, omdat ik niet op m'n horloge keek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:26
Frenz64 schreef op maandag 4 november 2019 @ 00:28:
Vandaag voor het eerst de navigatie via een gpx route gebruikt in het bos. Werkte erg goed, liep 1 keer fout, omdat ik niet op m'n horloge keek :+
Doet jouw HR meter het wel goed?
En welke FW versie heb je op je Stratos?

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
FlowDesign schreef op maandag 4 november 2019 @ 22:01:
[...]

Doet jouw HR meter het wel goed?
En welke FW versie heb je op je Stratos?
Ik heb een Polar H7 gekoppeld aan m'n Stratos en heb er nu 2.3.10.5 (de laatste bij mijn weten) op staan

De polsmeting is net als bij vrijwel elke ander horloge onbetrouwbaar, zeker bij interval en op de fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• florijn11
Iemand al ervaring met stratos 3 ?
Deze zou met Galileo werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikevankan
florijn11 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 16:01:
Iemand al ervaring met stratos 3 ?
Deze zou met Galileo werken?
In antwoord op jouw vraag volgens de doos wel. Hij is net binnen de bouw voelt hetzelfde als de 2 maar het ziet er net wat beter gebouwd uit met de knoppen en de rand. De nieuwe strap is een stuk fijner en voelt fijner aan op de huid. De rest weet ik nog niet en zal ik de komende dagen testen. Hier een paar foto's: https://imgur.com/a/y3Hq0zM

[ Voor 4% gewijzigd door mikevankan op 14-11-2019 14:32 ]

• florijn11
mikevankan schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:31:
[...]

In antwoord op jouw vraag volgens de doos wel. Hij is net binnen de bouw voelt hetzelfde als de 2 maar het ziet er net wat beter gebouwd uit met de knoppen en de rand. De nieuwe strap is een stuk fijner en voelt fijner aan op de huid. De rest weet ik nog niet en zal ik de komende dagen testen. Hier een paar foto's: https://imgur.com/a/y3Hq0zM
Ben benieuwd naar de 3 kun je die vergelijken met de 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikevankan
florijn11 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 22:43:
[...]

Ben benieuwd naar de 3 kun je die vergelijken met de 2
De twee ligt op dit moment in de la en heb ik meer dan een jaar gebruikt dus dat moet lukken ;-). Update jou of jullie morgen wel hoe de gps etc is. De interface van de nieuwe is bijna hetzelfde als de oude maar dan een heel stuk soepeler dat is voor mij voor nu het grootste verschil.

[ Voor 25% gewijzigd door mikevankan op 14-11-2019 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
hmm, weer sync problemen, rebooten helpt neit, zowel van telefoon als horloge niet, firmware is up to date

Na het snel oplopen van het sync percentage blijft hij hangen 'synchroniseer data'

Herkenbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behind_You
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-10 23:01

Behind_You

Kijk altijd achter je

Frenz64 schreef op zondag 17 november 2019 @ 11:08:
hmm, weer sync problemen, rebooten helpt neit, zowel van telefoon als horloge niet, firmware is up to date

Na het snel oplopen van het sync percentage blijft hij hangen 'synchroniseer data'

Herkenbaar?
Een tijdje terug heb ik ook sync problemen gehad. Soms hielp opnieuw opstarten of 5 minuten lang proberen. Uiteindelijk een factory reset van de Stratos gedaan en sindsdien gaat het sync'en weer direct.

Everything you say can, and will be used against you!!
Een mooi rood kruisje is niet lelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
mikevankan schreef op donderdag 14 november 2019 @ 22:44:
[...]

De twee ligt op dit moment in de la en heb ik meer dan een jaar gebruikt dus dat moet lukken ;-). Update jou of jullie morgen wel hoe de gps etc is. De interface van de nieuwe is bijna hetzelfde als de oude maar dan een heel stuk soepeler dat is voor mij voor nu het grootste verschil.
Zou je bij beide horloges dezelfde achtergrond kunnen kiezen en dan wat fotos maken? Ik ben namelijk erg benieuwd of het nieuwe scherm beter is dan de 2..... zou echt super zijn als je dit wilt doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikevankan
coldasice schreef op zondag 17 november 2019 @ 17:20:
[...]

Zou je bij beide horloges dezelfde achtergrond kunnen kiezen en dan wat fotos maken? Ik ben namelijk erg benieuwd of het nieuwe scherm beter is dan de 2..... zou echt super zijn als je dit wilt doen...
Het scherm is gelijk of beter ben het niet zeker. De reactietijd van het scherm en vloeiendheid van vegen etc is echt verbeterd.(niet in ultra track modus) Die fotos zal ik woensdag maken als mijn vriendin hem meeneemt.(ligt daar nog de la blijkbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Behind_You schreef op zondag 17 november 2019 @ 16:21:
[...]

Een tijdje terug heb ik ook sync problemen gehad. Soms hielp opnieuw opstarten of 5 minuten lang proberen. Uiteindelijk een factory reset van de Stratos gedaan en sindsdien gaat het sync'en weer direct.
Tja, met factory reset ben ik de laatste training kwijt en daar is het me juist om te doen, gewoon ff doorprutsen dus.

[edit] Het hard stoppen/afsluiten van de app bij de instellingen deed 't 'm. Gelukt dus, maar wel wel (weer) met moeite. Kan de app met de beste wil van de wereld niet echt stabiel noemen.

[ Voor 17% gewijzigd door Frenz64 op 17-11-2019 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Zojuist een russische review gevonden met een vergelijk van de stratos 2 en stratos 3. Belangrijkste take away die ik heb is dat het scherm precies hetzelfde is met uitzondering van de flat tire bij de stratos 2....

YouTube: Amazfit STRATOS 3 полный обзор. Сравнение с Amazfit STRATOS 2. РОЗЫГ...

[ Voor 39% gewijzigd door coldasice op 22-11-2019 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florijn11
mikevankan schreef op zondag 17 november 2019 @ 18:48:
[...]

Het scherm is gelijk of beter ben het niet zeker. De reactietijd van het scherm en vloeiendheid van vegen etc is echt verbeterd.(niet in ultra track modus) Die fotos zal ik woensdag maken als mijn vriendin hem meeneemt.(ligt daar nog de la blijkbaar)
hallo mike
Kun je al een goed vergelijk maken tussen de 2 en de 3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikevankan
florijn11 schreef op zondag 1 december 2019 @ 21:36:
[...]

hallo mike
Kun je al een goed vergelijk maken tussen de 2 en de 3 ?
Goedemorgen,
Ja opzich verschilt de 3 niet veel van de 2 op een paar dingen na en of deze dingen belangrijk zijn is aan jou. De 3 is een stuk sneller qua door menu's heen bewegen en standaard zaken, de drie heeft een extra fysieke knoppen waardoor je tijdens een activiteit door de schermen kan navigeren zonder moeilijk te vegen tijdens het lopen, je kan nu kiezen welke satellieten de horloge benaderd voor GPS, de nieuwe oplader is magnetisch en dus niet het oude rottige druk ding welke je afbreekt en als laatste uiteraard de lekke band is verholpen :P . Hij verkoopt nu voor 180 euro ongeveer en de oude was 150 toen ik hem kocht dus voor mij is het de 30 euro wel waard alleen al aan het gezeur met de oplader(het terugvinden van een niet ladende horloge omdat hij net niet goed aangedrukt zat is mij vaker overkomen).

De smartwatch functie van de horloge is trouwens nog steeds echt ondermaats. Bijvoorbeeld Whatsapp berichten komen erop te staan als 1 lange tekst waar je zelf mag kiezen waar een bericht ophoud. indien je hem als smartwatch wil gebruiken dan zou ik aanraden om amazmod erop te installeren deze ungrouped deze berichten en geeft ze netjes weer. Daarnaast kan je dan ook op berichten reageren etc. op de 2 heeft hij altijd goed zijn werk gedaan voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florijn11
mikevankan schreef op maandag 2 december 2019 @ 08:29:
[...]

Goedemorgen,
Ja opzich verschilt de 3 niet veel van de 2 op een paar dingen na en of deze dingen belangrijk zijn is aan jou. De 3 is een stuk sneller qua door menu's heen bewegen en standaard zaken, de drie heeft een extra fysieke knoppen waardoor je tijdens een activiteit door de schermen kan navigeren zonder moeilijk te vegen tijdens het lopen, je kan nu kiezen welke satellieten de horloge benaderd voor GPS, de nieuwe oplader is magnetisch en dus niet het oude rottige druk ding welke je afbreekt en als laatste uiteraard de lekke band is verholpen :P . Hij verkoopt nu voor 180 euro ongeveer en de oude was 150 toen ik hem kocht dus voor mij is het de 30 euro wel waard alleen al aan het gezeur met de oplader(het terugvinden van een niet ladende horloge omdat hij net niet goed aangedrukt zat is mij vaker overkomen).

De smartwatch functie van de horloge is trouwens nog steeds echt ondermaats. Bijvoorbeeld Whatsapp berichten komen erop te staan als 1 lange tekst waar je zelf mag kiezen waar een bericht ophoud. indien je hem als smartwatch wil gebruiken dan zou ik aanraden om amazmod erop te installeren deze ungrouped deze berichten en geeft ze netjes weer. Daarnaast kan je dan ook op berichten reageren etc. op de 2 heeft hij altijd goed zijn werk gedaan voor mij.
Mike Bedankt voor het praktische vergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikevankan
florijn11 schreef op maandag 2 december 2019 @ 17:03:
[...]

Hier nog een vergelijk foto, niet veel te zien behalve dat het scherm van de nieuwe merkbaar feller is.(beide op de hoogste backlight stand)
https://imgur.com/a/IoAK6Ts

[ Voor 16% gewijzigd door mikevankan op 02-12-2019 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
mikevankan schreef op maandag 2 december 2019 @ 08:29:
[...]

Goedemorgen,
Ja opzich verschilt de 3 niet veel van de 2 op een paar dingen na en of deze dingen belangrijk zijn is aan jou. De 3 is een stuk sneller qua door menu's heen bewegen
De firmware van vorige week heeft de 2 ook aanzienlijk sneller gemaakt, een training starten gaat nu wel in 1 keer en ook andere zaken reageren veel vlotter. Verder is mijn koppeling naar mijn extra hartslag meter nu altijd goed in plaats van 3 keer proberen. Verder zou interval training verbeterd zijn, maar dit heb ik nog niet geprobeerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikevankan
florijn11 schreef op maandag 2 december 2019 @ 17:03:
[...]

Aangezien jij geïntegreerd lijkt te zijn moet ik je wel waarschuwen dat de gps niet geweldig is. Ik loop als een dronken man over een 2 baans 80 volgens de GPS. Dit is de zoveelste keer dus het is niet dat hij even het signaal gedeeltelijk verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raypelsteeltje
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06-08-2022
Stratos3 voor een Digibeet!!

Het was een twijfel, of de GTS, of de stratos 3
Het is dus de stratos3 geworden.
Het eerste wat mij opvalt “en ik heb grote polsen”, is de enorme klok in vergelijk met m’n oude Pebble en Bip.

Netjes verpakt met een zeer beknopte handleiding.
Je krijgt er ook nog een onzinnig stuk handleiding bij hoe je het beste kunt hardlopen

Het eerste opstarten duurt imo een eeuwigheid waardoor ik zelfs ging denken aan een vastloper.
Uiteindelijk wil het ding connectie maken, wat lastiger blijkt dan aangegeven.

De QR code in de handleiding werkt niet.
Dus even in de Appstore zoeken naar de juiste Amazfit app.

Connecten met de QR code op het horloge is helemaal een ramp.

Connecten met de pc gaat dan wel weer snel en
Voor dat alles op elkaar staat ingesteld,
Tel op klok
Klok op tel
Pc op klok
Klok op pc
Galileo Gps voor op de fiets
Klok op WiFi
ben ik als digibeet “met deze handleiding” toch wel een klein uurtje bezig geweest, nog niet alles is zo als ik het zou willen.

Kan er nog niet aan wennen hoe groot dat ding is.
En ik ben zelf 2.08m en 140 kg.
Het is geen bescheiden horloge zullen we maar zeggen.

Het gewicht slaat in vergelijk met de grootte en het stoere uiterlijk helemaal nergens op,
Ding weegt niks.

Is er iemand die ergens een uitgebreide lay-out en handleiding heeft of kan vinden van de S3, zou wel handig zijn.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
In de vaart der Citystrides volkeren wilde ik een gpx gaan laden, maar Windows herkent de Stratos niet meer.

Malfunctioned the last time?? Not to my knowledge. Standaard trucjes werken niet, device uninstallen en rebooten bijv.. Iemand anders ook last van?

Device descriptor request failed / driver error

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florijn11
Stratos 3

Nu voor te bestellen in nl met nl garantie en proeftijd.
https://www.belsimpel.nl/...rt?utm_source=2001&cntd=1

• CaptainKansloos
Frenz64 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:23:
Malfunctioned the last time?? Not to my knowledge. Standaard trucjes werken niet, device uninstallen en rebooten bijv.. Iemand anders ook last van?
Afgelopen weekend mijn Stratos gereset en nota bene via mijn Android telefoon watchfaces erop gezet. Meer pret met een reset (van je Stratos)?

• Frenz64
Factory reset bedoel je? Ook geprobeerd, nog steeds dezelfde boodschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
Frenz64 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 17:11:
Factory reset bedoel je? Ook geprobeerd, nog steeds dezelfde boodschap
Idd een factory reset. Als je die fout blijft houden lijkt me dat een probleem met de Stratos zelf, of de 'lader' is niet helemaal fris (of de contactpunten zijn vies oid). Kun je ergens een andere lader lenen oid?

Je zou 'm ook aan een ander apparaat kunnen hangen dat USB Mass Storage ondersteund (zoals ik bij mijn Android telefoon heb gedaan) om een vaag driver issue uit te sluiten. 1 PC waar het niet werkt is geen beste referentie is mijn ervaring ("het heeft altijd gewerkt, maar nu toch ff niet" zeg maar).

[ Voor 27% gewijzigd door CaptainKansloos op 20-12-2019 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Heb twee originele laders, da's het wss ook niet, ook een Mac herkent 'm niet.

Ik vrees dat het de Stratos zelf is, mss nog een keer met heftig schoonmaakspul er overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
Inmiddels de Stratos 3 aangeschaft. Deze heeft gelukkig niet de GPS problemen die de GTR heeft (snelle fix),
Echter de snelheidsweergave heeft een enorme delay. Ik ben 45km/h gaan rijden en de Stratos heeft 25-30 seconden nodig (langzame continue verhoging van de snelheid) om tot deze snelheid te komen. Stop ik (0 km/h) dan heeft de stratos nog 7 seconden nodig om dit door te hebben.
De uiteindelijke snelheidsweergave is correct, maar waarom deze delay erin zit is voor mij onduidelijk. Het lijkt mij een software probleem dus hopelijk oplosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:04
Ik vind de stratos 3 echt een mooi horloge. Echter houdt het formaat me tegen om deze ook echt aan te schaffen. Zo groot aan de pols is niet handig tijdens mijn werk (docent LO).

Welk horloge is vergelijkbaar aan de Stratos 3, maar dan ‘normaal’ qua formaat? Of is dat te ruim om te beoordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celica2001
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-07-2024
Heeft iemand al meer informatie over de Xiaomi Color. Deze zou ter vervanging van mijn Stratos 2 kunnen dienen temeer daar deze op een versie van Wear OS draait.
Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Cases, bandjes, protectors, e.d.: [Xiaomi Amazfit Stratos] Accessoires
- Winkels, aanbiedingen, prijzen: [Xiaomi Amazfit Stratos] Levertijden & Prijzen