Daar ben ik ook wel benieuwd naar, al vraag ik me af of 'n smartwatch met WearOS 't 14 dagen kan volhouden op één lading.celica2001 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 16:55:
Heeft iemand al meer informatie over de Xiaomi Color. Deze zou ter vervanging van mijn Stratos 2 kunnen dienen temeer daar deze op een versie van Wear OS draait.
Ligt er nogal aan wat je er voor uit wilt geven. En wat je precies zoekt. Vooral een sporthorloge of vooral een smartwatch? Samsung Active 2, Apple Watch of 'iets van Garmin'. Maar je betaalt dan al snel het dubbele (of meer).Goofyduck384 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 21:52:
Ik vind de stratos 3 echt een mooi horloge. Echter houdt het formaat me tegen om deze ook echt aan te schaffen. Zo groot aan de pols is niet handig tijdens mijn werk (docent LO).
Welk horloge is vergelijkbaar aan de Stratos 3, maar dan ‘normaal’ qua formaat? Of is dat te ruim om te beoordelen?
PSN: Shiver23
Polar Ignite? die is 43mm ipv 48Goofyduck384 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 21:52:
Ik vind de stratos 3 echt een mooi horloge. Echter houdt het formaat me tegen om deze ook echt aan te schaffen. Zo groot aan de pols is niet handig tijdens mijn werk (docent LO).
Welk horloge is vergelijkbaar aan de Stratos 3, maar dan ‘normaal’ qua formaat? Of is dat te ruim om te beoordelen?
hey,
iemand enig idee naar de oorzaak van witte cirkels op mijn scherm van de xiaomi amazfit pace 2S (< 1 jaar oud). Ze zijn er sinds deze morgen opgekomen en gaan niet meer weg. De touchscreen functie en andere fucties blijken wel nog perfect te werken.
Kan dit een gevolg zijn van de oplader die ik gekocht heb op aliexpress aangezien ik de orginele kwijt was? Alhoewel ik al een kleine 5 maand gebruik maak van deze.
iemand enig idee naar de oorzaak van witte cirkels op mijn scherm van de xiaomi amazfit pace 2S (< 1 jaar oud). Ze zijn er sinds deze morgen opgekomen en gaan niet meer weg. De touchscreen functie en andere fucties blijken wel nog perfect te werken.
Kan dit een gevolg zijn van de oplader die ik gekocht heb op aliexpress aangezien ik de orginele kwijt was? Alhoewel ik al een kleine 5 maand gebruik maak van deze.

Hey, ik denk niet dat het aan de charging cradle ligt. Dat zijn maar 4 pinnetjes die ze juist moeten verbinden met de pinnen van micro USB. Zie je dit ook als je backlight uit is? Is je pace laatst goed gevallen? Lijkt er op dat je crystal matrix kapot is en nu lekt 'bleed'.lolyguy schreef op maandag 13 januari 2020 @ 22:13:
[Afbeelding]
🖥️ 5700X3D - 3080TI - 64GB | 💾 Synology DS420+ (18GB + 36TB raw) | 🤖 Home Assistant | 🔋Marstek Venus 5.12KWh - V151 + HW P1 + DSMR 4.2 (10 s) |
Oké bedankt, kan me niet direct inbeelden die de horloge een serieus val gemaakt heeft maar zal eens horen of er mogelijkheid is om sprake te doen op garantie
Hoi iemand al ervaring met de Amazfaces Android app. Hiervoor moet je de AmazfitMod deamon hebben draaien volgens mij. Is dit qua stabiliteit af te raden?
Vrienden,
Ik vrees dat mijn batterij van mijn stratos na 1 jaar al stuk is. Ik heb een ongelofelijk snelle drain van mijn batterij en op 70 procent ofzo valt hij volledig uit. Watch wordt ook warm.
Weten jullie waar ik dit kan laten herstellen? want naar China sturen gaat geen optie zijn vrees ik. Of weet iemand welke battery het juist is dat ik het slechtste geval zelf probeer deze te vervangen. Via ali Vindt ik niet direct de juiste batterij.
Hopelijk kan iemand me verder helpen.
prettige dag iedereen
Ik vrees dat mijn batterij van mijn stratos na 1 jaar al stuk is. Ik heb een ongelofelijk snelle drain van mijn batterij en op 70 procent ofzo valt hij volledig uit. Watch wordt ook warm.
Weten jullie waar ik dit kan laten herstellen? want naar China sturen gaat geen optie zijn vrees ik. Of weet iemand welke battery het juist is dat ik het slechtste geval zelf probeer deze te vervangen. Via ali Vindt ik niet direct de juiste batterij.
prettige dag iedereen
Heb je al een reset van je watch gedaan? Klinkt eerder als een drain door software dan hardware.2tweak schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 09:32:
Vrienden,
prettige dag iedereen
Hmmm, iemand ander problemen met het opnieuw koppelen van de app?
Door blessure een tijdje niet gelopen, moet opnieuw inloggen in de app en koppeling met horloge en historie is weg
Door blessure een tijdje niet gelopen, moet opnieuw inloggen in de app en koppeling met horloge en historie is weg
Inmiddels al weer 2 FW upgrades verder... Ik heb inmidddels een hartslagband (AliExpress) gekocht met BT en ANT+ ondersteuning en getest met de Stratos.
Dat werkt prima...maar gaat nogal ten koste van de batterij. (>20-25% per uur). Ik heb hem nu bij het fietsen gekoppeld aan een Garmin Edge Explore, maar ik krijg de koppeling zo snel niet uit de Stratos. Iedere keer dat ik mijn Stratos als backup van de Garmin laat 'meelopen', probeert deze opnieuw te verbinden met de HR band. Die kan ik dan handmatig wel disconnecten, maar ik zou het liefst de koppeling gewoon verwijderen.
Heeft iemand daar ervaring mee, of rest alleen een volledige reset? Ik kan de 'ontkoppelfunctie' niet vinden namelijk.
Dat werkt prima...maar gaat nogal ten koste van de batterij. (>20-25% per uur). Ik heb hem nu bij het fietsen gekoppeld aan een Garmin Edge Explore, maar ik krijg de koppeling zo snel niet uit de Stratos. Iedere keer dat ik mijn Stratos als backup van de Garmin laat 'meelopen', probeert deze opnieuw te verbinden met de HR band. Die kan ik dan handmatig wel disconnecten, maar ik zou het liefst de koppeling gewoon verwijderen.
Heeft iemand daar ervaring mee, of rest alleen een volledige reset? Ik kan de 'ontkoppelfunctie' niet vinden namelijk.
Ik ben erg geinteresseerd naar de stratos (of 3). Ik kan alleen nergens echt vinden wat ik zou gaan missen tov bijv een gramin fenix 5 plus.
Enige wat ik kan vinden is het gebrek aan vo2max (welke bij de stratos door firstbeat gaat en niet door een sensor) en garmin pay, maar ik verwacht eigenlijk wel dat er wat meer verschil is gegeven dat het prijsverschil meer dan 300 euro is. Zie ik nu iets over het hoofd of is dat echt alles?
Tevens dezelfde vraag tussen een stratos 1 en 3. Volgens mij alleen de batterijduur als ik me niet vergis.
Enige wat ik kan vinden is het gebrek aan vo2max (welke bij de stratos door firstbeat gaat en niet door een sensor) en garmin pay, maar ik verwacht eigenlijk wel dat er wat meer verschil is gegeven dat het prijsverschil meer dan 300 euro is. Zie ik nu iets over het hoofd of is dat echt alles?
Tevens dezelfde vraag tussen een stratos 1 en 3. Volgens mij alleen de batterijduur als ik me niet vergis.
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
De Stratos (2) doet gewoon VO2max. op basis van FirstBeat metrics. De Stratos 3 weet ik niet. FirstBeat is - voor zover ik weet - gewoon een licentie ding en verschillende meetgegevens combineren met een magisch algoritme sausje. Volgens Firstbeat zèlf ondersteund de Stratos 3 ook VO2max: https://www.firstbeat.com.../huami/amazfit-stratos-3/
Persoonlijk vraag ik me het nut van dat soort zaken wel een beetje af. Ik ga 1x per week hardlopen (~11km) en 1x per week op de MTB (~75km) en scoor een V02max van 53-56. Da's volgens mij vrij hoog; maar zo'n sportheld ben ik nou ook weer niet. Ik zou zeggen; nice to have, maar interpreteer alle getallen als 'een aardige indicatie'.
Polsmeting van HR data is een beetje een wisselend verhaal. Hardlopen meestal goed; in het winterseizoen is het met fietsen een drama (soms veel te laag). GPS is altijd OK, dat maakt tijd/KM redelijk nauwkeurig. Daar houd ik me aan vast iig. Pols HR meeting is trouwens zelfs bij de duurste merken en modellen niet altijd een succesverhaal. Het is nogal gevoelig voor valse lichtinval, huidskleur, vuil, zweet, trillingen etc. De meest betrouwbare meting is een borstband. Die kun je koppelen aan de Stratos via BT, maar dat kost veel batterij capaciteit (net zoals BT muziek luisteren vanaf het horloge; reken op 20-25% per uur).
De 3 wijkt technisch een klein beetje af vd Stratos (2); extra sensor, iets langere batterij, (veel) meer sporten (voor wat dat waard is): https://www.gearbest.com/...-features-comparison-8106
De 3 is natuurlijk nieuwer en krijgt wss wat langer support. Ik denk dat je in de praktijk niet zoveel verschil zult merken tussen beide, maar dat is mijn indruk.
Een Fenix heeft weer een wat langere accuduur (een maatje van me gebruikt hem en haalt ~6 dagen, ik haal met de Stratos ~5 dagen) en vast nog veel meer sportmodi. Denk ook dat ie kan kaart-navigeren op alleen het horloge. De Stratos toont alleen een lijn van een GPS spoor, zonder onderliggend kaart materiaal.
Ik heb sinds kort een Garmin Edge Explore als fietsnavi; de Amazfit app is niet ideaal, maar Garmin Connect is ook niet het beloofde land als je het mij vraagt. Weet niet precies welke app bij een Fenix zit, maar dat je het weet.
Persoonlijk vraag ik me het nut van dat soort zaken wel een beetje af. Ik ga 1x per week hardlopen (~11km) en 1x per week op de MTB (~75km) en scoor een V02max van 53-56. Da's volgens mij vrij hoog; maar zo'n sportheld ben ik nou ook weer niet. Ik zou zeggen; nice to have, maar interpreteer alle getallen als 'een aardige indicatie'.
Polsmeting van HR data is een beetje een wisselend verhaal. Hardlopen meestal goed; in het winterseizoen is het met fietsen een drama (soms veel te laag). GPS is altijd OK, dat maakt tijd/KM redelijk nauwkeurig. Daar houd ik me aan vast iig. Pols HR meeting is trouwens zelfs bij de duurste merken en modellen niet altijd een succesverhaal. Het is nogal gevoelig voor valse lichtinval, huidskleur, vuil, zweet, trillingen etc. De meest betrouwbare meting is een borstband. Die kun je koppelen aan de Stratos via BT, maar dat kost veel batterij capaciteit (net zoals BT muziek luisteren vanaf het horloge; reken op 20-25% per uur).
De 3 wijkt technisch een klein beetje af vd Stratos (2); extra sensor, iets langere batterij, (veel) meer sporten (voor wat dat waard is): https://www.gearbest.com/...-features-comparison-8106
De 3 is natuurlijk nieuwer en krijgt wss wat langer support. Ik denk dat je in de praktijk niet zoveel verschil zult merken tussen beide, maar dat is mijn indruk.
Een Fenix heeft weer een wat langere accuduur (een maatje van me gebruikt hem en haalt ~6 dagen, ik haal met de Stratos ~5 dagen) en vast nog veel meer sportmodi. Denk ook dat ie kan kaart-navigeren op alleen het horloge. De Stratos toont alleen een lijn van een GPS spoor, zonder onderliggend kaart materiaal.
Ik heb sinds kort een Garmin Edge Explore als fietsnavi; de Amazfit app is niet ideaal, maar Garmin Connect is ook niet het beloofde land als je het mij vraagt. Weet niet precies welke app bij een Fenix zit, maar dat je het weet.
Ik heb sinds eind december een Stratos 3. Mijn ervaring is dat 'ie voor het geld aardig wat functionaliteit biedt (afgezet tegen de Garmin's), maar dat er zeker verbeterpunten zijn. Sommige zijn kleinigheden die de bruikbaarheid naar een hoger niveau kunnen brengen, maar ik ondervind ook herhaaldelijk echt een groot probleem.
Voorbeeld van kleinigheid:
als het device in Airplane mode staat, en je wilt een workout starten en daarbij verbinden met een HR-borstband, dan zegt 'ie dat ik naar device settings moet gaan om eerst airplane mode uit te zetten. Waarom vraagt ie niet gewoon: hey, airplane mode staat aan, zal ik dat voor je uitzetten zodat je bluetooth kunt pairen?
Het grote probleem:
Ik sport zo'n 2 a 3x per week. Elke ca. 2 weken werkt de sync tussen watch en app niet meer goed: activities (workouts) worden niet meer in de app weergegeven (en dus ook niet naar Strava doorgezet). Ik heb er eindeloos met de supportdesk over gemaild, maar het enige wat je dan kunt doen is een factory reset vd watch. Je verliest daarmee al je data. Ok, je kunt vóór de factory reset eerst de niet-gesync'te workouts als GPX exporteren en dan via USB op je pc zetten en uploaden naar Strava, maar het is gewoon irritant. Ik vermoed dat dit probleem echt in de watch zit, want het opnieuw installeren vd app helpt niet, enkel de reset vd watch lost het (tijdelijk) op.
Een ander klein probleem is dat wanneer je een reset doet vd watch, de settings vd app niet overgenomen worden na het opnieuw pairen vd watch+app. Dus: in je app staat dat je alles metrisch wilt ipv imperial (want dat had je ingesteld voor de reset), en als je dan gaat hardlopen staat het horloge ineens weer op mijlen. Het zelfde geldt voor custom HR zones etc, je moet het allemaal weer opnieuw doen. En de interval workouts moet je ook weer opnieuw naar het device syncen. Erg irritant als je dit elke 2 weken moet doen...
@justice strike & @CaptainKansloos Inderdaad, de Stratos 3 heeft ook VO2max via Firstbeat
Het is me nog niet opgevallen dat de bluetooth HR band veel accu vreet. Wat me wél opvalt, is dat de accu flink sneller leegloopt als je een GPX route importeert, en deze de hele tijd op het scherm toont om te "navigeren". Ik weet niet meer de exacte getallen, maar ik heb dit al een paar keer gedaan bij het hardlopen en na ca 1,5u is de batterij dan nog maar 25% of zo.
Voorbeeld van kleinigheid:
als het device in Airplane mode staat, en je wilt een workout starten en daarbij verbinden met een HR-borstband, dan zegt 'ie dat ik naar device settings moet gaan om eerst airplane mode uit te zetten. Waarom vraagt ie niet gewoon: hey, airplane mode staat aan, zal ik dat voor je uitzetten zodat je bluetooth kunt pairen?
Het grote probleem:
Ik sport zo'n 2 a 3x per week. Elke ca. 2 weken werkt de sync tussen watch en app niet meer goed: activities (workouts) worden niet meer in de app weergegeven (en dus ook niet naar Strava doorgezet). Ik heb er eindeloos met de supportdesk over gemaild, maar het enige wat je dan kunt doen is een factory reset vd watch. Je verliest daarmee al je data. Ok, je kunt vóór de factory reset eerst de niet-gesync'te workouts als GPX exporteren en dan via USB op je pc zetten en uploaden naar Strava, maar het is gewoon irritant. Ik vermoed dat dit probleem echt in de watch zit, want het opnieuw installeren vd app helpt niet, enkel de reset vd watch lost het (tijdelijk) op.
Een ander klein probleem is dat wanneer je een reset doet vd watch, de settings vd app niet overgenomen worden na het opnieuw pairen vd watch+app. Dus: in je app staat dat je alles metrisch wilt ipv imperial (want dat had je ingesteld voor de reset), en als je dan gaat hardlopen staat het horloge ineens weer op mijlen. Het zelfde geldt voor custom HR zones etc, je moet het allemaal weer opnieuw doen. En de interval workouts moet je ook weer opnieuw naar het device syncen. Erg irritant als je dit elke 2 weken moet doen...
@justice strike & @CaptainKansloos Inderdaad, de Stratos 3 heeft ook VO2max via Firstbeat
Het is me nog niet opgevallen dat de bluetooth HR band veel accu vreet. Wat me wél opvalt, is dat de accu flink sneller leegloopt als je een GPX route importeert, en deze de hele tijd op het scherm toont om te "navigeren". Ik weet niet meer de exacte getallen, maar ik heb dit al een paar keer gedaan bij het hardlopen en na ca 1,5u is de batterij dan nog maar 25% of zo.
[ Voor 0% gewijzigd door Appie76 op 27-03-2020 11:48 . Reden: typos ]
Ik heb geen signature
Ik denk dat die battery drain juist door je gekoppelde HR band komt. Die navigatie functie op een geimporteerde GPX (uit het horloge zèlf iig), daarvan heb ik niet gemerkt dat dit meer accu kost dan gewoon HR / pace etc weergeven, igg op mijn Stratos.Appie76 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:23:
Ik doe doorgaans ~5 dagen op een accu lading met ~1 uur hardlopen en ~4 uur fietsen, continue HR meting aan overdag en 's nachts en notificaties van sicoal media en mail. Ik zet wel automatisch tussen 22:00-6:30 airplane mode aan. Ik zit - zonder workout - op zo'n 15% accu per 24 uur denk ik. Een fietstocht van 4 uur kost normaal ~25% ofzo. Met aangekoppelde HR band kan ik amper 4 uur fietsen; dan is de batterij he_le_maal leeg.
Wat betreft die sync issues; wordt het nooit gesynced, of duurt het gewoon langer? Met name bij langere fietstochten duurt het syncen van mijn Stratos soms wat langer na het stoppen van de activiteit. Soms lijkt ie 30-45 minuten tijd nodig te hebben om e.e.a. te 'verwerken' voordat het gesynced wordt.
Ik heb het in deze gevallen gedaan met GPX files gegenereerd via de route software van Strava, maar volgens mij maakt dat allemaal niet zoveel uit want zo spannend is die xml niet die in een GPX file zit.CaptainKansloos schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:51:
[...]
Ik denk dat die battery drain juist door je gekoppelde HR band komt. Die navigatie functie op een geimporteerde GPX (uit het horloge zèlf iig), daarvan heb ik niet gemerkt dat dit meer accu kost dan gewoon HR / pace etc weergeven, igg op mijn Stratos.
Het syncen gebeurt in zo'n geval in zijn geheel niet meer, dus ook niet vertraagd. Ook als ik daarna een nieuwe workout doe en wil syncen, komt die niet door. Als ik een handmatige data sync doe op het horloge, faalt het met "Could not verify access token". Er lijkt iets in het horloge omgevallen te zijn mbt communicatie, want ook de batterijstatus in de app wordt niet meer bijgewerkt, en normaal gesproken kun je bij het verbinden met een nieuw WLAN vraagt de app om het wachtwoord in te vullen. Dat gebeurt in dat geval ook niet meer. Het lijkt dus wel of het horloge voor een deel niet meer met de app kan communiceren. De "feedback" function (een soort error report) werkt ook niet: hij zegt wél de data te verzamelen, maar kan deze niet versturen. Gek genoeg verschijnen de gegevens van de stappenteller wél gewoon in de app.CaptainKansloos schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:51:
Wat betreft die sync issues; wordt het nooit gesynced, of duurt het gewoon langer? Met name bij langere fietstochten duurt het syncen van mijn Stratos soms wat langer na het stoppen van de activiteit. Soms lijkt ie 30-45 minuten tijd nodig te hebben om e.e.a. te 'verwerken' voordat het gesynced wordt.
Oh, nog een tip wellicht voor andere Amazfit (Stratos) gebruikers die deze truc nog niet kennen: je kunt met ADB een backup maken van je sport data, en deze evt. later ook weer terugzetten. Op deze manier kun je je workouts ook na een reset op het horloge bekijken. Echter, "race predictions" en PB's etc werken alleen op workouts die je op de normale manier doet (dus: het terugzetten van een backup zorgt er niet voor dat de voorspellingen/PB's opnieuw bepaald worden).
Zie de info op XDA hier: https://forum.xda-develop...fit-pace-stratos-t3791766
Het gaat dan vooral om dit stukje voor de Stratos:
Backup maken via ADB:
code:
1
| adb backup -f sport_data.ab -noapk com.huami.watch.newsport |
Backup restoren (overschrijft de data op het horloge):
code:
1
| adb restore sport_data.ab |
[ Voor 18% gewijzigd door Appie76 op 27-03-2020 13:20 ]
Ik heb geen signature
Ik ben een beetje aan het rondkijken naar een smartwatch voor bij het hardlopen om routes bij te houden & muziek te luisteren. Nu wil ik hem alleen niet koppelen aan een mobiele telefoon en ik vraag mij af wat voor functies ik dan echt mis.
Kan ik bijvoorbeeld alle sensordata exporteren via usb naar een gewone pc?
Je kunt een run exporteren naar gpx en via usb maar je pc kopieren. In de file staat dan je gps positie + hartslag, meer eigenlijk niet. Dit zal ook voor bijv. fietsen zo zijn, maar hoe het zit met bijv. indooractiviteiten (crosstrainer, loopband, zwemmen, etc) geen idee.
Maar, en dit is een grote maar: de Stratos MOET je eerst mbv de Amazfit app met je telefoon koppelen (en daarvoor moet je weer een Amazfit account aanmaken). Als je dit niet doet, kun je het horloge niet gebruiken.
Als je dit eenmaal gedaan hebt, zou je het horloge "standalone" kunnen gebruiken, dus zonder te syncen met de app op je smartphone. Mocht je de app willen verwijderen, dan moet je - om te voorkomen dat bij het verwijderen vd app het horloge unpair't en weer "nutteloos" wordt - het horloge voor eens en voor altijd in airplane mode moeten zetten voordat je de app verwijdert.
Maar goed, dan heb je dus al een Amazfit account moeten aanmaken...
Edit:
Oh ja, muziek kun je ook via usb erop zetten (en gpx routes trouwens ook). Echter de music player is heel basaal: je kunt muziek ermee aanzetten, hij begint dan bij het 1e nummer (tenzij je shuffle aanzet) en je kunt dus niet bladeren of zo (wel skip/back). En om interval trainingen te configureren, je hartslagzones te definiëren, je gewicht+lengte in te stellen etc, heb je de app nodig.
Maar, en dit is een grote maar: de Stratos MOET je eerst mbv de Amazfit app met je telefoon koppelen (en daarvoor moet je weer een Amazfit account aanmaken). Als je dit niet doet, kun je het horloge niet gebruiken.
Als je dit eenmaal gedaan hebt, zou je het horloge "standalone" kunnen gebruiken, dus zonder te syncen met de app op je smartphone. Mocht je de app willen verwijderen, dan moet je - om te voorkomen dat bij het verwijderen vd app het horloge unpair't en weer "nutteloos" wordt - het horloge voor eens en voor altijd in airplane mode moeten zetten voordat je de app verwijdert.
Maar goed, dan heb je dus al een Amazfit account moeten aanmaken...
Edit:
Oh ja, muziek kun je ook via usb erop zetten (en gpx routes trouwens ook). Echter de music player is heel basaal: je kunt muziek ermee aanzetten, hij begint dan bij het 1e nummer (tenzij je shuffle aanzet) en je kunt dus niet bladeren of zo (wel skip/back). En om interval trainingen te configureren, je hartslagzones te definiëren, je gewicht+lengte in te stellen etc, heb je de app nodig.
[ Voor 17% gewijzigd door Appie76 op 07-04-2020 19:30 ]
Ik heb geen signature
Wat ook nog een probleem kan vormen, is de GPS. Er wordt als je verbinding hebt met een telefoon, data over het GPS systeem naar het horloge gestuurd. Als je dit niet doet raakt de data verouderd en kan het zomaar 15 (vijftien) minuten duren voordat je een GPS lock hebt.oddish2211 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:23:
Ik ben een beetje aan het rondkijken naar een smartwatch voor bij het hardlopen om routes bij te houden & muziek te luisteren. Nu wil ik hem alleen niet koppelen aan een mobiele telefoon en ik vraag mij af wat voor functies ik dan echt mis.
@Frunz Ik weet niet over welk device je het nu hebt, maar da's volgens mij niet het geval bij de Stratos hoor. Ook met Airplane mode aan heb ik binnen enkele seconden een GPS fix.
Ik heb geen signature
Ik heb het over de Stratos. Als ik deze ongeveer een week niet gesynchroniseerd heb met m'n telefoon, zegt deze dat de a-GPS data is verlopen en dat het langer kan duren voordat er verbinding is. Waarschijnlijk omdat de tabel die wordt gebruikt voor de positie van de satellieten verouderd is en de positie dan blijkbaar moeilijker in te schatten is.Appie76 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:15:
@Frunz Ik weet niet over welk device je het nu hebt, maar da's volgens mij niet het geval bij de Stratos hoor. Ook met Airplane mode aan heb ik binnen enkele seconden een GPS fix.
Ik heb dus inderdaad weleens 15 minuten nodig gehad om een fix te krijgen.
Bedankt voor de opmerkingen. Ik heb op dit moment een Huawei band 3 pro en zonder de app kan deze maar een aantal dingen. Helaas is de Huawei app een ontzettend gedrocht.
Dat valt bij Amazfit wel mee, werkt voor mij redelijk soepel.oddish2211 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 15:27:
Bedankt voor de opmerkingen. Ik heb op dit moment een Huawei band 3 pro en zonder de app kan deze maar een aantal dingen. Helaas is de Huawei app een ontzettend gedrocht.
Die AGPS reminder heb ik uit staan, en met gps nooit problemen. Misschien komt dit doordat ik vrijwel altijd vanuit huis vertrek, en dus is de gps positie nog vrijwel hetzelfde (+/- een maar meter) als de vorige keer en krijg ik daarom altijd snel een fix.Frunz schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:56:
[...]
Ik heb het over de Stratos. Als ik deze ongeveer een week niet gesynchroniseerd heb met m'n telefoon, zegt deze dat de a-GPS data is verlopen en dat het langer kan duren voordat er verbinding is. Waarschijnlijk omdat de tabel die wordt gebruikt voor de positie van de satellieten verouderd is en de positie dan blijkbaar moeilijker in te schatten is.
Ik heb dus inderdaad weleens 15 minuten nodig gehad om een fix te krijgen.
Ik heb geen signature
Twee Stratossen, twee verschillende ervaringenAppie76 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:30:
[...]
Die AGPS reminder heb ik uit staan, en met gps nooit problemen. Misschien komt dit doordat ik vrijwel altijd vanuit huis vertrek, en dus is de gps positie nog vrijwel hetzelfde (+/- een maar meter) als de vorige keer en krijg ik daarom altijd snel een fix.
Heb dit overigens ook met de TOMTOM ervaren na de laatste WNRO.
@Frunz Heb jij ook een Stratos 3, of misschien een eerder model? Die van mij is een 3, misschien dat daar het verschil in zit. Anders ligt het misschien inderdaad aan het exemplaar...
Ik heb geen signature
Nee, ik heb de zogeheten Amazfit Pace 2 (Stratos). Dus eigenlijk de eerste versie, nog met het flat-tire scherm.Appie76 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 08:47:
@Frunz Heb jij ook een Stratos 3, of misschien een eerder model? Die van mij is een 3, misschien dat daar het verschil in zit. Anders ligt het misschien inderdaad aan het exemplaar...
Vandaag heb ik ca. 50min hard gelopen met "navigatie" obv een in Strava aangemaakte GPX, maar ditmaal zónder bluetooth HR-band en dus met HR meting op het horloge zelf. De batterij nam ca. 5% af (volgens mij was 'ie aan het begin 44%, aan het eind 39%) dus ik denk dat je gelijk hebt en dat het de vorige keren vooral aan de bluetooth verbinding met de HR band lag.CaptainKansloos schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:51:
[...]
Ik denk dat die battery drain juist door je gekoppelde HR band komt. Die navigatie functie op een geimporteerde GPX (uit het horloge zèlf iig), daarvan heb ik niet gemerkt dat dit meer accu kost dan gewoon HR / pace etc weergeven, igg op mijn Stratos.
Ik heb geen signature
Ik heb onlangs maar mijn Stratos gereset om van de BT HR-band 'binding' af te komen. Data terug gezet; ik was watchfaces en sport history op het horloge zèlf kwijt, maar grappig genoeg alle custom instellingen bij sport profielen (virtual rabbit timings, scherm kleur etc) werden wel hersteld. Het was dus in een kwartiertje ofzo gepiept.
Overigens nog wel feedback via de app gegeven; sinds de laatste paar versies berekend hij calorien na een hardloop sessie dubbel; naast de 'opgenomen' sessie met GPS telt hij - in de app, niet op het horloge - daar nog de geschatte stappenteller data bij op. Dus, stel je doet een 'GPS' hardloopsessie van 10KM met 750 calorien, en de stappenteller telt ~9.7km en een geschatte ~650 calorien, dan heb je na je workout 750 calorien op je horloge en 1400 calorien in de app. Aantal stappen blijft wel gelijk.
Hardlopen heeft dat probleem, wandelen denk ik ook, maar weet ik niet zeker, fietsen niet iig.
Overigens nog wel feedback via de app gegeven; sinds de laatste paar versies berekend hij calorien na een hardloop sessie dubbel; naast de 'opgenomen' sessie met GPS telt hij - in de app, niet op het horloge - daar nog de geschatte stappenteller data bij op. Dus, stel je doet een 'GPS' hardloopsessie van 10KM met 750 calorien, en de stappenteller telt ~9.7km en een geschatte ~650 calorien, dan heb je na je workout 750 calorien op je horloge en 1400 calorien in de app. Aantal stappen blijft wel gelijk.
Hardlopen heeft dat probleem, wandelen denk ik ook, maar weet ik niet zeker, fietsen niet iig.
Vrijwel nooit problemen met snelle fix, behalve als de a-gps data verouderd zijn (ook Stratos 2)
Sync problemen zijn er idd regelmatig, updaten vd app is meestal oorzaak van vastlopers, app hard stoppen wil wel eens helpen, maar uiteindelijk lukt de sync met Strava altijd. De Amazfit app gebruik ik amper.
Sync problemen zijn er idd regelmatig, updaten vd app is meestal oorzaak van vastlopers, app hard stoppen wil wel eens helpen, maar uiteindelijk lukt de sync met Strava altijd. De Amazfit app gebruik ik amper.
Sinds vandaag kan ik mijn Stratos 3 niet meer koppelen met mijn Android telefoon.
Alles al geprobeerd, app opnieuw installeren, factory reset.
Hebben meer mensen hier last van?
Alles al geprobeerd, app opnieuw installeren, factory reset.
Hebben meer mensen hier last van?
Nope, hij syncte de rit van vandaag eerst niet (wel de stappen en slaap), maar er bleek weer een update van de app te zijn. Mss dat de update bij de 3 niet goed is?
Als ik naar de amazfit app in de playstore ga zie ik 7 april staan, die update had ik vorige week al geïnstalleerd.Frenz64 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 20:19:
Nope, hij syncte de rit van vandaag eerst niet (wel de stappen en slaap), maar er bleek weer een update van de app te zijn. Mss dat de update bij de 3 niet goed is?
Ik zag wel op XDA nog een paar mensen met dezelfde problemen.
Die van 7 april had ik ook vlgs mij, maar ik update vanuit de app (check for udates, omdat hij niet goed syncte) en die draaide er eentje in vandaag met alleen performance enhancements oid @pinojo123
Ik lees bij de review van de app dat er veel meer problemen zijn...
Draai jij ook Android @Frenz64 ?
Draai jij ook Android @Frenz64 ?
yup, en die is niet geheel probleemloos, maar in ruim 1,5 jaar tijd is het met mijn Stratos uiteindelijk wel altijd goed gekomen. Voor mij telt feitelijk alleen de upload naar Strava. Met de data van de app doe ik niet zoveel
Ik heb mijn loop van vanmiddag nog met de .gpx via usb kunnen uploaden naar Strava.
Kon al niet meer goed verbinden vanmiddag, daarna een factory reset gedaan.
Kon al niet meer goed verbinden vanmiddag, daarna een factory reset gedaan.
Ik had gelezen dat je APK's kan installeren. Kan je dan bv OsmAnd installeren bv?CaptainKansloos schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 16:19:
@fleu Op de Stratos bedoel je? Geen idee. Of het überhaupt draait weet ik ook niet, los van of het te bedienen is (de app zou dan geschikt moeten zijn voor het ronde scherm, want de Stratos heeft geen "vierkant scherm" modus die veel full android smartwatches wel hebben). Daarnaast kun je de navi niet gebruiken tijdens een workout: de standaard breadcrumb-navi is een geïntergreerd view in je workout-data en kun je simpelweg naartoe scrollen tijdens bijv. hardlopen. Maar om een (externe/sideloaded) app te activeren, moet je de workout (en dus het opslaan van de data) stoppen.
Ik heb geen signature
Hallo mede Stratos eigenaren,
Na ruim een jaar geen problemen en goed met de watch te hebben kunnen hardlopen heb ik sinds gister wel wat vervelends met de Strava synchronisatie.
Gister deed mijn watch wat raar en heb ik helaas een factory reset moeten doen. Na de reset weer gekoppeld aan de Amazfit app, Alles ingesteld, verbonden en de synchronisatie tussen Amazfit en Strava weer opgezet.
Echter waar de Stratos de activiteit voor de factory reset altijd bijna instant op Strava zet tijdens de synchronisatie doet hij er nu veel langer over. Zo lang zelfs dat ik het test fietsritje van gisteravond pas vanochtend om 9 uur in de Strava app kon vinden.
Ik heb al meerdere keren de koppeling opnieuw gemaakt met de hoop dat het weer sneller gaat, ook een paar kleine wandel activiteiten gedaan om te kijken of hij deze pakt maar het lukt allemaal nog niet heel lekker.. iemand nog een tip? Ik zit wel op een Iphone en niet op een Android.
Na ruim een jaar geen problemen en goed met de watch te hebben kunnen hardlopen heb ik sinds gister wel wat vervelends met de Strava synchronisatie.
Gister deed mijn watch wat raar en heb ik helaas een factory reset moeten doen. Na de reset weer gekoppeld aan de Amazfit app, Alles ingesteld, verbonden en de synchronisatie tussen Amazfit en Strava weer opgezet.
Echter waar de Stratos de activiteit voor de factory reset altijd bijna instant op Strava zet tijdens de synchronisatie doet hij er nu veel langer over. Zo lang zelfs dat ik het test fietsritje van gisteravond pas vanochtend om 9 uur in de Strava app kon vinden.
Ik heb al meerdere keren de koppeling opnieuw gemaakt met de hoop dat het weer sneller gaat, ook een paar kleine wandel activiteiten gedaan om te kijken of hij deze pakt maar het lukt allemaal nog niet heel lekker.. iemand nog een tip? Ik zit wel op een Iphone en niet op een Android.
Dat duurt hier soms wel een uur, ook met de Garmin van mijn schoonzoon.
Ik vermoed dat dat te maken heeft met de aanpassingen bij Strava 😉
Ik vermoed dat dat te maken heeft met de aanpassingen bij Strava 😉
GerkeP
Heb de Stratos 3 nu een dikke maand en redelijk tevreden over.
In de software lijken nogal wat kinderziektes te zitten.
Is het een van jullie bijvoorbeeld al eens gelukt om een intervalworkout aan te maken?
Ik wil een training met interval maken want net begonnen met hardlopen. Aanmaken gaat prima, maar opslaan ho maar.
Is het een van jullie bijvoorbeeld al eens gelukt om een intervalworkout aan te maken?
Ik wil een training met interval maken want net begonnen met hardlopen. Aanmaken gaat prima, maar opslaan ho maar.
Ik heb de stratos sinds eind 2018 in bezit en sinds eind 2019 deze geupgraded naar de stratos 3 (ivm betere gps en indoor fitness). Als alles werkt zoals het zou moeten, is het in mijn ogen de beste sportwatch als je het vergelijkt op basis van prijs-kwaliteit maar de synchronisatie problemen die ieder 2 weken ontstaan, doet mij beslissen om de stratos 3 te gaan verkopen en een garmin aan te schaffen.
Ik reset mn app of watch niet meer. Als synchronisatie problemen zijn, zit er vaak iets fout in de server van amazfit of met de koppeling met Strava. Na paar dagen krijg ik spontaan meldingen dat mijn workouts zijn gesynchroniseerd. Maar die geduld kan ik niet meer opbrengen.
Ik reset mn app of watch niet meer. Als synchronisatie problemen zijn, zit er vaak iets fout in de server van amazfit of met de koppeling met Strava. Na paar dagen krijg ik spontaan meldingen dat mijn workouts zijn gesynchroniseerd. Maar die geduld kan ik niet meer opbrengen.
Mooie watch!!
Momenteel loop ik met een Iphone met Runkeeper, hartslagmetersband en BT oortjes.
Dit zou ik graag vervangen door een smartwatch met BT oortjes. Wat ik van Runkeeper veel gebruik zijn de audiostatistieken/audiobegeleiding.
Kan die audiobegeleiding ook met de Stratos (2/3) ?
Momenteel loop ik met een Iphone met Runkeeper, hartslagmetersband en BT oortjes.
Dit zou ik graag vervangen door een smartwatch met BT oortjes. Wat ik van Runkeeper veel gebruik zijn de audiostatistieken/audiobegeleiding.
Kan die audiobegeleiding ook met de Stratos (2/3) ?
@Fmiels bovenaan in beeld moet je de naam vd interval workout invullen voordat je kunt opslaam, maar de textbox is vrijwel onzichtbaar.
@Pjoromura nee. Je kunt wel een lap alert aan/uitzetten, dan krijg je elke km op je scherm te zien hoeveel tijd je over de laatste km gedaan hebt. De audiostatistieken zoals in Runkeeper heeft de Stratos (3) niet.
@Pjoromura nee. Je kunt wel een lap alert aan/uitzetten, dan krijg je elke km op je scherm te zien hoeveel tijd je over de laatste km gedaan hebt. De audiostatistieken zoals in Runkeeper heeft de Stratos (3) niet.
Ik heb geen signature
Die is uitgestorven.JOhnnyDW schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 12:32:
iemand ervaring met de T-Rex?
spoiler::no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NEgPOs4v5hq6HVXM0eFRlKFH.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NEgPOs4v5hq6HVXM0eFRlKFH.jpg?f=user_large)
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
[quote]Appie76 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 18:58:
@Fmiels bovenaan in beeld moet je de naam vd interval workout invullen voordat je kunt opslaam, maar de textbox is vrijwel onzichtbaar.
Thnx! Wat ongelofelijk knullig dat dat zo onzichtbaar is. Was ik zelf nooit opgekomen.
Thnx! Wat ongelofelijk knullig dat dat zo onzichtbaar is. Was ik zelf nooit opgekomen.
lol. Ik bedoel de nieuwe Amazfit T-Rex. is dit jaar uitgekomen.
Ik liep er ook tegenaan destijds, heb het moeten googlen...Fmiels schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 15:21:
[quote]Appie76 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 18:58:
Ik heb geen signature
[/quote]
@Appie76: Dank!
Ik had dit enorme topic helemaal doorgelezen en kon er idd niks over vinden.
Groet, Pjor.
[/quote]
@Appie76: Dank!
Ik had dit enorme topic helemaal doorgelezen en kon er idd niks over vinden.
Groet, Pjor.
Ha! Ik dacht dat het aan mijn horloge lag. Verder helemaal tevreden over de Stratos, maar dat sync gezeik (veelal zinloze app update, maar je bent er weer te lang mee bezig) met Strava zorgt ervoor dat ik die keuze ook al gemaakt heb. Ik ben met de laatste twee activiteiten zelfs zo ver gegaan dat ik de gpx file geupload heb (maar dan mis je de hartslag weer en klopt Elevate niet meerFireBladeX schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 19:01:
Ik heb de stratos sinds eind 2018 in bezit en sinds eind 2019 deze geupgraded naar de stratos 3 (ivm betere gps en indoor fitness). Als alles werkt zoals het zou moeten, is het in mijn ogen de beste sportwatch als je het vergelijkt op basis van prijs-kwaliteit maar de synchronisatie problemen die ieder 2 weken ontstaan, doet mij beslissen om de stratos 3 te gaan verkopen en een garmin aan te schaffen.
Redelijke ervaring met interval op de Stratos (2), maar wat bedoel je met problemen met opslaan, in de app of richting het horloge? Bij mij was het aanmaken, opslaan en hij synct 'm naar het horloge. Daar vindt je hem terug onder running training/intervals als je running als activiteit start. "Redelijke ervaring" komt doordat hij twee keer in vastgelopen tijdens training, niet fijn. Maar over het algemeen werkte hij prima.Fmiels schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 15:24:
Heb de Stratos 3 nu een dikke maand en redelijk tevreden over.
Sinds afgelopen week werkt de koppeling tussen de amazfit app en strava niet meer. De gelopen data wordt netjes gesynced van de stratos naar de amazfit app maar vervolgens dus niet naar strava. Amazfit al geforceerd gestopt, geüpdate, koppeling uit en aan gezet, amazfit gewist en opnieuw geïnstalleerd (en dus factory reset op de watch moeten doen). Tot nu toe geen resultaat. Zijn er meer met dit probleem? Nog tips wat we zouden kunnen proberen? (horloge van m'n partner)
Strava heeft inderdaad problemen.
Wat voor sommigen helpt is Strava koppelen aan Google fit.
Ook dat werkt niet goed bij iedereen.
Strava doet onderzoek met Amazfit en Garmin naar de synchronisatie problemen.
Workaround is exporteren van je workouts naar gpx en die importeren in Strava.
Wat voor sommigen helpt is Strava koppelen aan Google fit.
Ook dat werkt niet goed bij iedereen.
Strava doet onderzoek met Amazfit en Garmin naar de synchronisatie problemen.
Workaround is exporteren van je workouts naar gpx en die importeren in Strava.
GerkeP
Hier dus ook, wel gestopt met eindeloos proberen te syncen, bij mij was Strava al gekoppeld aan Google fit.
Is al opgelost. Ik wist niet hoe ik de intervallen moest opslaan op het horloge. Dat vakje naast file waar je hem een naam moet geven, zag ik geheel over het hoofd. Is amper te zien. Maar gelukkig nu aan het intervaltrainen!Frenz64 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:00:
[...]
Redelijke ervaring met interval op de Stratos (2), maar wat bedoel je met problemen met opslaan, in de app of richting het horloge? Bij mij was het aanmaken, opslaan en hij synct 'm naar het horloge. Daar vindt je hem terug onder running training/intervals als je running als activiteit start. "Redelijke ervaring" komt doordat hij twee keer in vastgelopen tijdens training, niet fijn. Maar over het algemeen werkte hij prima.
Kan ik bevestigen.Frenz64 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 20:31:
Koppeling met Strava werkt weer
Zaterdagochtend nog een mountainbike rit moeten exporteren, en vervolgens importeren naar/van GPX.
Vanavond een loopje gedaan die gelijk was gesynchroniseerd. Mooi die eerste wereld problemen.
Ik heb mijn Stratos (1) ander half jaar en ben er nog content mee, alleen blijkt dat muziek opeens random te worden afgespeeld ipv sequentieel. enorm irritant. Ik heb hardlooptrainingen genummerd op de Stratos staan die nu willekeurig worden afgespeeld. Ik heb alles eraf gegooid en er weer opgezet maar zonder resultaat, om moedeloos van te worden en mijn stratos meteen een stuk minder functioneel van wordt. Waarschijnlijk is een update de veroorzaker.
Iemand een suggestie om dit gedrag aan te passen, Misschien opnieuw taggen of een instelling ergens.
Update 14-06, Gevonden. Bij een update is er een optie bijgekomen om te kiezen tussen random en sequentieel, en standaard is hij op random gezet. Na het terugzetten worden alle tracks sequentieel afgespeeld. Ik had voor ik deze optie had gevonden de bestanden getagged, maar dat was gezien het bovenstaande niet de oplossing.
Iemand een suggestie om dit gedrag aan te passen, Misschien opnieuw taggen of een instelling ergens.
Update 14-06, Gevonden. Bij een update is er een optie bijgekomen om te kiezen tussen random en sequentieel, en standaard is hij op random gezet. Na het terugzetten worden alle tracks sequentieel afgespeeld. Ik had voor ik deze optie had gevonden de bestanden getagged, maar dat was gezien het bovenstaande niet de oplossing.
[ Voor 22% gewijzigd door pandit op 14-06-2020 20:12 ]
Kwam net een fatsoenlijke review tegen. Fatsoenlijk in de zin dat er vergelijkingen met andere devices gemaakt worden tijdens dezelfde workouts, en dus niet op het niveau van "hoi ik ben Vladimir/Hong Ping Tan. Dit zijn de features en hier zijn wat foto's, en ik vind 'm (niet) mooi".
https://www.correrunamara...amazfit-stratos-3-review/
https://www.correrunamara...amazfit-stratos-3-review/
Ik heb geen signature
M'n stratos staat ineens op Fahrenheit. Mason in de app staat alles op metric
Reset heeft niet geholpen. Iemand een idee?
Reset heeft niet geholpen. Iemand een idee?
In de app op fahrenheit zetten, terug naar vorige scherm, en weer opnieuw op metric zetten...
Ik heb geen signature
Ik was er al achter waar het aan lag. De taal instelling had ik veranderd naar Engels(US) in Android.
Ook al heb je dan metric units gekozen in de Amazfit app, dan nog pakt hij blijkbaar de lokale Android instellingen.
Heb hem maar weer in NL gezet en nu is hij weer goed. Het duurde wel even voordat hij weer naar metrics ging, maar ik gok dat dat toch echt de reden was.
Ook al heb je dan metric units gekozen in de Amazfit app, dan nog pakt hij blijkbaar de lokale Android instellingen.
Heb hem maar weer in NL gezet en nu is hij weer goed. Het duurde wel even voordat hij weer naar metrics ging, maar ik gok dat dat toch echt de reden was.
Yep!JOhnnyDW schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 12:32:
iemand ervaring met de T-Rex?
(was een speciale aanbieding voor 100 euro)
Sinds ruim een week heb ik er eentje in gebruik. Bevalt me prima
Had 'm hier al getoond: ehtweak in "Het algemeen horloge topic - Deel 8"

Vooral grappig; de downloadable watchfaces; ik heb er al honderden (!) online gevonden. Alleen die manier waarop je die richting het horloge krijgt is een beetje omslachtig.
Hier de allernieuwste GPS/GLONASS smartwatch technologie afgebeeld op een bijna 200 jaar oude (!) voorganger.

Zelf ben ik al tientallen jaren techneut, maar het is toch wel heel knap dat in zo'n compact volume, zoveel sensoren en registratietechniek verpakt kunnen worden. En dat in een verpakking die volgens MIL_STD redelijk robuust zou moeten zijn.
Volgens de data die 'ie verzamelt schijn ik goed gezond te zijn.
Een VO2max van rond de 40 en dat schijnt voor zo'n ouwe sok zoals ondergetekende, best wel oké te zijn.
(Hr-rust ca. 65, Hr-max tegen de 180 bij stevige inspanning)
Wel leuk; je merkt gewoon dat je de gemeten data iedere keer weer wilt verbeteren.

Ondertussen een extra bandje, laadkabel en protectiefriemels besteld, voor een paar euro, via AE.
De Amazfit T-Rex is eigenlijk bedoeld om m'n aloude (uit 2002, maar nog steeds werkende!) Casio Protrek te vervangen:

Ik wil heel graag een extra datakabel voor mijn Stratos 3.
Ik heb nu 3 verschillende aangeschaft, alleen laden en geen data.
Iemand die wel een extra datakabel heeft gevonden waar wel data doorheen gaat?
Ik heb nu 3 verschillende aangeschaft, alleen laden en geen data.
Iemand die wel een extra datakabel heeft gevonden waar wel data doorheen gaat?
GerkeP
hm... Bij mij is inmiddels het 2e horloge van amazfit stuk. Ik had eerst een Amazfit pace die ik dom genoeg zelf stuk heb gemaakt door ermee te gaan zwemmen.
Daarna de Stratos aangeschaft, welke zogenaamd waterdicht is, maar die heeft nu ook enorm last van battery drain. Dit schijnt te komen doordat er zweet naar binnen lekt bij de hartslagsensor. Deze was eerst gestopt met functioneren en 2 weken later is de batterij na ca. 1 dag leeg....
Ik twijfel of ik nou wel opnieuw voor Amazfit moet gaan, of toch maar iets simpelers ga aanschaffen zoals een Miband. De Rex en GTR varianten zijn opzich wel aantrekkelijk geprijsd rond de 100 euro, maar ik zie ook dat die zijn overgestapt naar actieve displays in plaats van passief zoals de Stratos.
-edit-
Iemand die nog een oplader kan gebruiken voor de Stratos? Die heb ik nu immers niet meer nodig
Daarna de Stratos aangeschaft, welke zogenaamd waterdicht is, maar die heeft nu ook enorm last van battery drain. Dit schijnt te komen doordat er zweet naar binnen lekt bij de hartslagsensor. Deze was eerst gestopt met functioneren en 2 weken later is de batterij na ca. 1 dag leeg....
Ik twijfel of ik nou wel opnieuw voor Amazfit moet gaan, of toch maar iets simpelers ga aanschaffen zoals een Miband. De Rex en GTR varianten zijn opzich wel aantrekkelijk geprijsd rond de 100 euro, maar ik zie ook dat die zijn overgestapt naar actieve displays in plaats van passief zoals de Stratos.
-edit-
Iemand die nog een oplader kan gebruiken voor de Stratos? Die heb ik nu immers niet meer nodig
[ Voor 7% gewijzigd door FunFair op 10-07-2020 13:33 ]
Waardeloos is dat.. ik hoop dat mijn Stratos 2 het nog lang doet. Er staan wel meer verhalen over dit euvel. Persoonlijk zou ik voor sporten naar een Garmin of Polar gaan als deze het begeeft.
De hartslagsensor bij de 2 is wel een bekend kwetsbaar punt. De lijm rond het glaasje lost op bij sommige mensen en kan die daar gaan lekken. Als het glaasje weg is zonder dat je er erg in hebt kan het zelf brandwonden veroorzaken.FunFair schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 21:59:
hm... Bij mij is inmiddels het 2e horloge van amazfit stuk. Ik had eerst een Amazfit pace die ik dom genoeg zelf stuk heb gemaakt door ermee te gaan zwemmen.
-edit-

De Stratos 3 heeft en hele andere sensor. Daarmee kan dit probleem niet meer voorkomen.
PSN: Shiver23
Sinds 3 dagen in het bezit van Stratos 3. Sinds vorig jaar november in bezit van GTR 42mm die uitstekend voldoet maar Stratos 3 vooral aangeschaft vanwege sportactiviteiten. Stratos 3 bevalt supergoed: mooi en goed leesbaar scherm vooral in de felle zon. Always on display. GPS-fix in 20 seconden, nauwkeuriger dan GTR. Uitgebreide registratie van sportactiviteiten en mooi overzichten in de app. Batterij doet het met elke dag sporten en GPS gebruik lang genoeg is mijn inschatting (4-5 dagen). Werkt met 4 knoppen aan de zijkant.
Notificaties nu inclusief emojis.Zoals ook bij GTR regelmatig update firmware (vanochtend). Amoled scherm van GTR is veel helderder qua kleuren. Via sideloading/ADB kun je zelfs android apps installeren. Heb daar geen behoefte aan. Maar als je wil knutselen dan kan dat.
Notificaties nu inclusief emojis.Zoals ook bij GTR regelmatig update firmware (vanochtend). Amoled scherm van GTR is veel helderder qua kleuren. Via sideloading/ADB kun je zelfs android apps installeren. Heb daar geen behoefte aan. Maar als je wil knutselen dan kan dat.
Mijn siliconen bandje scheurt in bij het pinnetje. Ik heb nog een leren, maar die is met een verhuizing heel goed opgeborgen (lees: kwijt).
Op Ali kan ik alleen € 2-ish bandjes vinden, prima qua prijs, maar allemaal 30-50 dagen delivery. Bij Bol heb ik 'm morgen, maar hey €19,95? Een principieel nee dus.
Heeft iemand een link naar een sub €10 bandje dat er sneller is?
Op Ali kan ik alleen € 2-ish bandjes vinden, prima qua prijs, maar allemaal 30-50 dagen delivery. Bij Bol heb ik 'm morgen, maar hey €19,95? Een principieel nee dus.
Heeft iemand een link naar een sub €10 bandje dat er sneller is?
@Frenz64 Amazon (de/nl)?
(vaak) hetzelfde spul als via eBay/AE, maar wel sneller in huis.
wel opletten dat het 'Versand durch Amazon' is.
En prijstechnisch wel wat duurder dan zelf in China bestellen, maar niet zo duur als bol...
BTW: ik had m'n laatste bandje voor een Amazfit T-Rex op 24 juni besteld via AE, en op 15 juli ontvangen.
ehtweak in "[Huami Amazfit T-Rex] Ervaringen & Discussie"
En prijstechnisch wel wat duurder dan zelf in China bestellen, maar niet zo duur als bol...
BTW: ik had m'n laatste bandje voor een Amazfit T-Rex op 24 juni besteld via AE, en op 15 juli ontvangen.
[ Voor 43% gewijzigd door ehtweak op 23-07-2020 10:49 ]
Ik heb mijn bandje laatst besteld (2 juni), op 18 juni is die op het vliegtuig gegaan (volgens track en trace) en ik heb nog niets ontvangen tot nu toe. Bij mij scheurde dat stukje rubber waar je je bande onderdoor moet doen. Heb het nu tijdelijk opgelost met wat zwarte loom bandjes, maar handig is het niet.
Latin capital letter y with diaeresis
Check, bandje besteld via Amazon.nl, maandag binnen, een rooie (zwarte reserve onderweg via Ali)ehtweak schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:46:
@Frenz64 Amazon (de/nl)?
Is het intussen mogelijk om deezer of spotify op het horloge te zetten? Of moet je met losse mp3 werken? Tot nu toe kan ik alleen vinden dat garmin en fitbit met deezer zonder telefoon kan werken. 😓
Ik zoek 1 die hartslag gps en deezer zelfstandig kan en accuduur zoals amazfit 😁🥳
Ik zoek 1 die hartslag gps en deezer zelfstandig kan en accuduur zoals amazfit 😁🥳
Losse MP3's idd @Frank2353 of concessies doen qua accuduur en accurate metingen, dan past Samsung Galaxy ook nog.
Een verdere one-off is de Suunto 7, die draait wearOS (en houdt het maar liefst twee dagen vol)
Een verdere one-off is de Suunto 7, die draait wearOS (en houdt het maar liefst twee dagen vol)
Thx voor de tip. Suunto valt buiten mijn budget.
Idd concessies doen. Of wachten op een update vanuit deezer / spotify.
Idd concessies doen. Of wachten op een update vanuit deezer / spotify.
Sinds laatste firmware update komen mijn notificaties whatsapp niet meer in 1x door op Iphone. (herstart/bt aan uit etc etc)
Pas na indrukken select button Stratos 3 een melding. Andere notificaties werken probleemloos. Feedback bij Amazfit maar die blinken niet uit door snelle reactie. Ervaringen en/of suggesties?
bvd
Pas na indrukken select button Stratos 3 een melding. Andere notificaties werken probleemloos. Feedback bij Amazfit maar die blinken niet uit door snelle reactie. Ervaringen en/of suggesties?
bvd
Ik ben recentelijk begonnen met mountainbiken en heb daarvoor een rondje in de buurt, een van de betere MTB routes van Nederland, de Schaak. Dit is 19km singletracks en hoogteverschillen waardoor ik een flinke workout krijg van rond de 55 minuten. Hierbij blijft mijn hartslag tussen de 160 en 173. Met er naartoe en naar huis, is dit een mooie workout, maar na ieder rondje krijg ik een 5.0 TE en een enorme recovery tijd, ergens rond de 72uur. Je zou zeggen dat dit na verloop van tijd omlaag gaat maar dat gebeurt nog niet echt. Ik doe dit op vrijdagochtend, op zaterdagochtend bootcamp van bijna 1,5uur, op zondagochtend soms dit rondje, maar soms ook een andere mountainbike routen van 30km (Overloon), op maandagochtend een relax rondje van 10km in zone1 en op dinsdagavond baantrainen (hardlopen) met stevige intervallen. Als ik alle hersteluren optel, heb ik daar meer dan een week voor nodig, terwijl ik dit iedere week doe.
Ik heb het idee dat mijn maximale hartslag te laag staat in de stratos, maar heb nog geen idee hoe ik dit kan veranderen. Kan dit en hoe?
Ik heb het idee dat mijn maximale hartslag te laag staat in de stratos, maar heb nog geen idee hoe ik dit kan veranderen. Kan dit en hoe?
Naar mij weten is de recovery time gewoon een hele simpele rekensom van afgelegde afstand + duur training. Hetzelfde geldt voor de TE score. Ik kreeg een hogere TE score toen ik 8 km wandeltempo liep (4,5) dan dat ik 5km PR liep (3,6) op een tempo dat bijna 2x zo hoog lag (en geloof me dat mijn hartslag ook flink hoger lag).coldasice schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 08:09:
Ik ben recentelijk begonnen met mountainbiken en heb daarvoor een rondje in de buurt, een van de betere MTB routes van Nederland, de Schaak. Dit is 19km singletracks en hoogteverschillen waardoor ik een flinke workout krijg van rond de 55 minuten. Hierbij blijft mijn hartslag tussen de 160 en 173. Met er naartoe en naar huis, is dit een mooie workout, maar na ieder rondje krijg ik een 5.0 TE en een enorme recovery tijd, ergens rond de 72uur. Je zou zeggen dat dit na verloop van tijd omlaag gaat maar dat gebeurt nog niet echt. Ik doe dit op vrijdagochtend, op zaterdagochtend bootcamp van bijna 1,5uur, op zondagochtend soms dit rondje, maar soms ook een andere mountainbike routen van 30km (Overloon), op maandagochtend een relax rondje van 10km in zone1 en op dinsdagavond baantrainen (hardlopen) met stevige intervallen. Als ik alle hersteluren optel, heb ik daar meer dan een week voor nodig, terwijl ik dit iedere week doe.
Ik had in ieder geval nooit de gedachte dat ook maar iets zou kloppen van de scores.
Ik gebruik niet de hartslagmeter zelf van stratos maar een scosche, dus wel met een goede hartslag registratie. Ik denk dat dat al een vereiste is van een goede TE en herstel. De berekening houdt rekening met de tijd in een bepaalde zone. Die berekening hebben ze van firstbeat, het bedrijf dat dit ook aan garmin levert en recentelijk is overgenomen door garmin. Dit is wel het bedrijf in de wereld die daar het meeste verstand van heeft dus die berekening zal wel wat beter zijn dan jij veronderstelt, maar perfect zeker niet.
[ Voor 0% gewijzigd door coldasice op 01-08-2020 13:31 . Reden: one beat verandert in firstbeat, dankje frenz64 ]
Je bedoelt firstbeat neem ik aan.
Vreemd, ik wilde typen dat je in de app op je telefoon je hartslagzones kan aangeven, die zou ik idd ff checken, want de TE (en dus hersteltijd) is best een goed algoritme. Maar in de "nieuwe" app zie ik ook niet meer waar.
Van XDA: I could before but now its gone after latest Amazfit app update. It was in chines... but still possible to figure out. Hopefully in comes back with next update or I will buy Garmin instead. Always the same thing with chines stuff, close to be good.
In die post wordt ook gezegd dat het horloge werkt met het de betrouwbare formule 220 minus je leeftijd
Je kan wat proberen te tweaken met je lleftijd, kijken of het werkt
Vreemd, ik wilde typen dat je in de app op je telefoon je hartslagzones kan aangeven, die zou ik idd ff checken, want de TE (en dus hersteltijd) is best een goed algoritme. Maar in de "nieuwe" app zie ik ook niet meer waar.
Van XDA: I could before but now its gone after latest Amazfit app update. It was in chines... but still possible to figure out. Hopefully in comes back with next update or I will buy Garmin instead. Always the same thing with chines stuff, close to be good.
In die post wordt ook gezegd dat het horloge werkt met het de betrouwbare formule 220 minus je leeftijd

[ Voor 48% gewijzigd door Frenz64 op 01-08-2020 13:16 ]
Dat zou iig verklaren waarom ik zulke hersteltijden en TE waarden heb. Ik wilde mijn leeftijd verandert en daar vond ik uiteindelijk toch de hartslagzones. Je moet naar profile gaan en dan op je foto klikken. Bedankt, dit was de juiste tipFrenz64 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 12:24:
In die post wordt ook gezegd dat het horloge werkt met het de betrouwbare formule 220 minus je leeftijd![]()
No thx
Wel bizar dat die optie met een simpele zoekopdracht niet naar boven kwam. Hoe dan ook, toen jij het zei, kwam er idd vaag wat bovendrijven. Maar hij zat toen niet zo verstopt vlgs mij.

Wel bizar dat die optie met een simpele zoekopdracht niet naar boven kwam. Hoe dan ook, toen jij het zei, kwam er idd vaag wat bovendrijven. Maar hij zat toen niet zo verstopt vlgs mij.
Iemand een tip hoe ik weer data in amazfit krijg?
Data gaat tot 22-7 in de app. Heb laatste update al gedaan, watch gereset. Lukt me niet om de data in de app te krijgen.
Data gaat tot 22-7 in de app. Heb laatste update al gedaan, watch gereset. Lukt me niet om de data in de app te krijgen.
Mijn ritueel is meestal:Nicap schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 09:32:
Iemand een tip hoe ik weer data in amazfit krijg?
1. Horloge opnieuw opstarten
2. App killen op telefoon
3. Bluetooth uit
4. Wanneer horloge is opgestart, app openen en bluetooth aan
5. Paar keer vegen in de app om een sync te triggeren.
Ik ga het proberen. Zag dat hij een kwartier geleden wel data had gesynced tot 31-7.
Ik ga jouw volgorde even proberen.
Ik ga jouw volgorde even proberen.
Voor de tweede keer verlies van data in de app. De eerste keer verdween spontaan de data van enkele maanden in het stappen overzicht. Sinds gisteren zijn er veel activiteiten records verdwenen. Helpdesk reageert nauwelijks of met de gebruikelijke adviezen zoals opnieuw inloggen. Ik wissel stratos en gtr af. Stratos om te sporten en gtr voor dagelijks gebruik. Het plezier van fijne watches wordt wel verknald door corrupte database. Iemand gelijksoortige ervaringen?
Elke database verliest wel eens data
daarom koppel ik hem aan Strava
daarom koppel ik hem aan Strava
Wel eens zou ik mee kunnen leven. 2x in korte tijd lijkt mee te veel voor een merk dat wil concurreren met grote merken zoals Garmin en Polar. Niet reageren van consumer support vind ik ronduit zwak. Over de stratos zelf ben ik uitermate tevreden
Sinds dat die app geen Amazfit meer heet, maar Zepp, heb ik ook constant een melding staan dat het horloge niet verbonden is, maar ik krijg wel gewoon notificaties door op het horloge. Ik heb nu ook verlies van eerdere data. Dit had ik niet in de oude app.
De nieuwe app is wat mij betreft dus geen verbetering.
Latin capital letter y with diaeresis
Ik heb een Stratos 3 en zie alle data nog gewoon staan vanaf maart dit jaar?YdieresiS schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 07:58:
Sinds dat die app geen Amazfit meer heet, maar Zepp, heb ik ook constant een melding staan dat het horloge niet verbonden is, maar ik krijg wel gewoon notificaties door op het horloge. Ik heb nu ook verlies van eerdere data. Dit had ik niet in de oude app.
Enige wat ik zie dat de boel wel synct maar niet direct zichtbaar is in de app.
Daar heb ik een bugreport voor ingeschoten en ook al netjes reactie op gehad.
Ik zie wel dat de app nu daadwerkelijk van Amazfit is en niet meer van Google Inc
GerkeP
Inmiddels reactie van support. Data zijn in de cloud niet meer te achterhalen. Voor serieuze sporters geen geruststellend idee dat de servers in China niet helemaal betrouwbaar zijn. Toch maar weer terug naar het Excel bestand?
Vandaag crashte de "activity" tijdens het hardlopen: ik was een km of 5 onderweg, drukte op de manual lap-button en scrollde met de up&down knopjes door de pagina's met gegevens, toen ineens het schermpje tevoorschijn kwam dat je altijd krijgt om te kiezen welk soort workout je wilt gaan starten (dat lijstje met hardlopen, zwemmen, tennissen etc). Alle data vd workout was weg want ik had 'm nog niet gestopt en opgeslagen aangezien ik nog een paar km te gaan had. Jammer, en voor mij de eerste keer dat het gebeurd is. Ik heb maar opnieuw een running activity gestart, die het wél gewoon tot het eind volhield en opgeslagen (en gesync'd!!!) kon worden. Meer mensen last van? Sinds de laatste firmware update vd watch heb ik ivm een blessure nog niet zoveel gesport, en voor het lopen zag ik ineens dat de app op de telefoon inderdaad geupdate is naar Zepp. Ook speelde ik muziek af op mijn verbonden telefoon, die ik dan zou kunnen bedienen op het horloge. Misschien dat net het "data"-schermpje aan de beurt was waar de remote control in zit, en dat daar wellicht een probleem mee was of zo...
EDIT: bij terugkomst gelijk via de feedback functie in de telefoon en watch melding hiervan gemaakt, maar gek genoeg niet het standaard mailtje gehad dat de goede ontvangst bevestigt. Deze kreeg ik voorheen wel altijd vrijwel direct (auto generated door Amazfit Support).
EDIT: bij terugkomst gelijk via de feedback functie in de telefoon en watch melding hiervan gemaakt, maar gek genoeg niet het standaard mailtje gehad dat de goede ontvangst bevestigt. Deze kreeg ik voorheen wel altijd vrijwel direct (auto generated door Amazfit Support).
[ Voor 11% gewijzigd door Appie76 op 27-08-2020 17:24 ]
Ik heb geen signature
Hoi ik heb de Stratos 2 en als ik gebeld wordt geen ik steeds unknown staan op mijn horloge. Hoe kan ik zorgen dat de caller ID zichtbaar wordt. Sinds vandaag overigens geüpdate naar Zepp en niet nog checken of er firmware updates zijn.
Volgens mij is er aan functionaliteit niet zo heel veel veranderd. Een nieuwe naam lost de software en database problemen niet op. jammer dat men er niet in slaagt om het issue rond gegevens verlies op te lossen. Staan veel klachten hierover in diverse reviews.
Hier iig lichte verbazing, waar is m'n Amazfit app?
Maar, hij werkt en ik zie verder alleen een naamsverandering. Gegevens moet je ook direct doorzetten naar een betrouwbaar platform zoals Strava of Runkeeper.
Maar, hij werkt en ik zie verder alleen een naamsverandering. Gegevens moet je ook direct doorzetten naar een betrouwbaar platform zoals Strava of Runkeeper.
Vandaag gaf de de nieuwe app Stratos 2 aan ipv Stratos 3, factory reset was nodig om alles weer aan de praat te krijgen. Weer geen uiting van betrouwbaarheid van de software ☹️
Dan heb je niet de laatste firmware draaien?Frank Brouwers schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 09:49:
Vandaag gaf de de nieuwe app Stratos 2 aan ipv Stratos 3, factory reset was nodig om alles weer aan de praat te krijgen. Weer geen uiting van betrouwbaarheid van de software ☹️
4.2.7.0 is de laatste.
Via je horloge even controleren
Er schijnt nog verschil te zijn tussen de A1928 en de A1929 (ik heb de laatste en heb ook totaal geen last van dataverlies in de app)
GerkeP
Dank voor je reactie. Heb de laatste firmware en de A1929......
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Cases, bandjes, protectors, e.d.: [Xiaomi Amazfit Stratos] Accessoires
- Winkels, aanbiedingen, prijzen: [Xiaomi Amazfit Stratos] Levertijden & Prijzen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Cases, bandjes, protectors, e.d.: [Xiaomi Amazfit Stratos] Accessoires
- Winkels, aanbiedingen, prijzen: [Xiaomi Amazfit Stratos] Levertijden & Prijzen