Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter

[Xiaomi Amazfit Stratos] Ervaringen & Discussie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uyIcqLW2cBRxFI6QssRIU3DZ/full.png

De Amazfit Stratos is een multisport GPS smartwatch met 5 ATM waterdichtheid, VO2max fitness level analyse, hartslag sensor en een always-on kleuren touchscreen. Het scherm is gemaakt van 2.5D Gorilla glass en het heeft drie fysieke knoppen. Daarnaast maakt het gebruik van standaard 22mm vervangbare bandjes. Het horloge ondersteund uitgebreide sport en GPS tracking voor: Rennen, lopen, fietsen, zwemmen, loopband, mountainbiken, tennis, voetbal. Verder kan de smartwatch ook het zuurstofgehalte meten en kan er verbinding gemaakt worden met Strava.

Er zijn apps beschikbaar voor Android en iOS.

Terug naar Inhoudsopgave

Compatibel metAndroid, iOS
CPU1,2Ghz core
Werkgeheugen512MB
Opslag4GB
ConnectiviteitBluetooth 4.0, Wifi, GPS, Glonass
Scherm1,34" LCD 320x300px
SensorenAccelerometer, Calorieënteller, Gyroscope sensor, Hartslagsensor, Hoogtemeter, Inactiviteitswaarschuwing, Omgevings­licht­sensor, Slaapmonitor, Snelheidssensor, Stappenteller, Traptredenteller
Accu280 mAh
DikteOnbekend
AfmetingenOnbekend
Gewicht70 g
BehuizingKeramisch
KleurZwart
Prijs$199,-

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.018-04-2018Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:04

Nicap

Tsssk....

Mooi, een eigen topic.

Mijn eerste ervaringen:

Top horloge voor de prijs. Heb ook een Zetime, maar kwa functionaliteit is de stratos echt veel beter.
Mag nog wel wat meer gaan sporten om de functies wat meer te benutten, maar dat komt wel.
Heb voornamelijk een smartwatch voor de notificaties, en dat doet ie perfect. Nog geen verbinding weggevallen met de telefoon.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-05 13:07
Nou niet een erg actieve community rond dit horloge, ik ben vooral benieuwd naar de betrouwbaarheid als sporthorloge, anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Frenz64 schreef op zondag 22 april 2018 @ 12:53:
Nou niet een erg actieve community rond dit horloge, ik ben vooral benieuwd naar de betrouwbaarheid als sporthorloge, anyone?
Ik ben niet echt een fanatiek sporter, maar voor mij is de Stratos voldoende. Heb hem nu gebruikt bij het hardlopen en bij het fietsen(ATB) op de weg. Bij beide werkte hij prima met alle sensoren, op de hoogtemeter na. Deze werkt (nog) niet helemaal top. Hij laat veel te veel hoogteverschil zien.
Nou is dit model ook nog niet zo heel lang te krijgen(internationale versie), dus wellicht komt de community wel.
Op xda zijn er al wel gebruikers die andere roms op het horloge zetten, maar dat was vooral voordat de internationale versie er was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Gebruik je de Strava koppeling? Die zit er standaard op, toch?

Het verschil (in populariteit) met de Amazfit bip valt me vooral op, op zich door de prijsstelling wel begrijpelijk, maar ik ben bang dat ik spijt krijg van het niet kunnen zwemmen met de bip. Deze heeft geen beperkingen wat functionaliteit betreft. Maar ja, wel weer wat lomp groot om gewoon te dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

ik gebruik de strava koppeling niet. Kan het wel eens aanzetten, want ik heb wel een account volgens mij. Kan wel even weer duren hoor, voordat er een "workout" is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-05 15:01
Als ex-Pebble gebruiker heb ik ook een ZeTime, maar ik miste het tranflective lcd van de Pebble. Ook was de sterkte van de trilling nauwelijks voelbaar. Daarnaast is de Zetime wel erg gesloten. Mijn oog viel op de Amazfit horloges en met de Stratos op komst de gok gewaagd en een pre-order voor de Engelse versie gedaan. Afgelopen vrijdag binnen en ben erg benieuwd hoe de Stratos gaat bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Ik hoor graag je bevindingen hier, afgezien van wat gesponsorde testen is er nog niet heel veel ervaring met dit horloge.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:05
Een eigen topic voor de Stratos, dank @rens-br!

Heb het toestel sinds eind maart, met name gekocht om te bezien hoe een en ander zou bevallen als hardloophorloge. 2009 - 2016 met een Garmin FR305 gelopen en sinds eind dec 2016 een FR920XT.

Vergeef me het crossposten, eerder schreef ik in het Het grote Sporthorloge met GPS topic over m'n bevindingen met de Stratos als hardloophorloge - inclusief vergelijkingen met runs waarbij ik de Stratos en de FR920XT mee had:
- eerste indrukken driedees in "Het grote Sporthorloge met GPS topic"
- tweede indrukken driedees in "Het grote Sporthorloge met GPS topic"
- nog wat meer vergelijkingen van runs driedees in "Het grote Sporthorloge met GPS topic"
- enzovoorts

Voor meer foto's van de Stratos en wat screenshots: Dropbox album

Sinds de laatste firmware en iOS app ben ik (veel) positiever dan bij ontvangst van de Stratos:
- Bluetooth-koppeling met m'n iPhone 5S is echt prima, stabiel, verbindt bijna direct na verbreking en synchroniseren van data tussen horloge en iOS app gaat ongemerkt
- registratie van aantal km's is prima nu!
- notificaties gaat meer dan prima: komen 1-op-1 door, zoals ingesteld op m'n telefoon
- bediening van de Stratos is voor mij intuïtief, menu's zijn goed vertaald naar het Engels en alles is vlot
- koppeling tussen de Amazfit-app en Strava werkt ook goed
- de gezondheidsparameters (fitheid, slaap, trainingseffect) vind ik leuker dan vooraf gedacht, al weet ik niet of ze goed bruikbaar zijn, omdat de Stratos mij als een heuse klimgeit ziet. Zie hieronder.

Minpunt op gebied van sport: de barometer werkt niet goed genoeg, bij vorige FW-versies registreerde die soms duizenden hoogtemeters op een simpel loopje in Utrecht, dat is nu teruggebracht naar honderden/tientallen. Bij gebruik van Strava of Garmin Connect is dat makkelijk te corrigeren, maar het vergt wel weer een extra handeling. Binnen de Amazfit omgeving heb ik nog een correctie-optie kunnen vinden. Optische hartslagmeting om de pols kan niet op tegen een borstband of de Scosche Rhythym.

[ Voor 2% gewijzigd door driedees op 24-04-2018 09:41 . Reden: extra info over km-registratie en OHR ]

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Interessant driedees, je hebt me alleen nog meer aan het twijfelen gebracht, de verschillen in afstand met je 920XT zijn toch we fors soms, laat staan de HR meting. Heb zelf hiervoor jaren met een Suunto t5 gelopen, ff een TomTom en nu dus de Polar m600.
De Polar droeg ik in het begin ook dagelijks, maar hij is net te dik daarvoor, hoe is dat met Stratos?

Mss toch gewoon ff die bip uitproberen, super accuduur en de Polar ernaast houden

[ Voor 10% gewijzigd door Frenz64 op 23-04-2018 21:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spykerracing90
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19-11-2023
Ik heb mijn Stratos gisteren binnen gekregen, wat een mooi apparaat! Wil hem dragen als dagelijks horloge met smart functies, en als vervanging voor mijn telefoon met Strava app tijdens hardlopen. Incidenteel nog eens zwemmen. Voor fietsen blijf ik mijn Garmin gebruiken.

Apparaat zit in een mooi doosje, en voelt licht maar solide aan, had hem iets zwaarder verwacht. Meegeleverde bandje is ook prima. Verder in het doosje USB-lader en dit keer wel een Engelse handleiding. Aanzetten (60% batterij) en hij vraagt meteen te pairen. 1e keer was even onduidelijk op welk scherm nog weer geconfirmd moest worden. Daarna meteen een update van het systeem met o.a. extra sporten, wat dingen instellen en ready to go.

Ik was vooral benieuwd, naar aanleiding van reviews, in hoeverre de GPS en de HR-monitor van de werkelijkheid af zouden zitten, dus de proef op de som genomen en het horloge meteen meegenomen op de fiets. Daarnaast ging ook mijn Garmin Edge met softstrap HR-band mee ter vergelijking.

Bij thuiskomt had de Edge 61,51 km geregistreerd, de Amazfit kwam tot 61,38 km. Lijkt me prima. De automatisch naar Strava geëxporteerde GPX omgezet naar CSV om wat te kunnen analyseren, daar kwam het volgende uit:

HR:
Gemiddeld 133,1 (Edge) vs 128,7 (Stratos)
Verschil lijkt hem vooral te zitten in de eerste minuten, daar pikt het horloge mijn hartslag niet direct op. Het horloge zat goed strak. Misschien de volgende keer wat water op de pols leggen voor het omdoen, voor een beter contact? Verder is het wel aardig en volgt redelijk. De plotselinge hartslagpieken van het aanzetten op heuveltjes en viaducten (voor zover die hier in de buurt zijn) worden niet zo mooi geregistreerd, bij dalende hartslag volgt hij dan wel weer netjes. Laatste kwartier was het toestel de draad zo te zien even compleet kwijt, om de laatste meters toch weer goed te volgen. Zie de grafiek.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/M4WkTi0.png

Heb tot slot het slechte deel van de HR-data aan het begin en de misser aan het eind verwijderd, en kom dan tot een gemiddelde HR van 132,1 (vs. 133,1 voor de Garmin).

Hoogte:
Het is hier zo plat als een pannenkoek, op wat dijkjes na. Mijn Edge komt meestal tot zo'n 80 hoogtemeters op een rit van 60 km, iets dat ik wel waarschijnlijk acht. Kennissen die de Strava app gebruiken voor registratie komen al gauw rond 200-300 meter, wat me minder realistisch lijkt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mEIOczV.png

Edge, volgens Strava: 83 hoogtemeters, Amazit volgens Strava 224 hoogtemeters.
Op basis van de ruwe data kom ik zelf op 84,4 meter voor de Edge, en 275 meter voor de Stratos.

Het grafiekje laat zien dat de Edge veel minder fluctueert, maar een dalende trend heeft. Het begin en eindpunt waren hetzelfde, dus dat is sowieso niet correct. De Stratos geeft gedurende de rit wel grofweg de goede hoogte weer, maar heeft veel meer kleine fluctuaties (en dus is de som van de meters 'omhoog' groter).

Ik zal hem de komende weken blijven gebruiken en misschien hier nog eens e.e.a. laten zien als daar behoefte aan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
Frenz64 schreef op maandag 23 april 2018 @ 21:21:
Interessant driedees, je hebt me alleen nog meer aan het twijfelen gebracht, de verschillen in afstand met je 920XT zijn toch we fors soms, laat staan de HR meting.
Dat had ik duidelijker moeten opschrijven, registratie van aantal km's is goed nu. Geen rare uitschieters meer, Stratos en FR920 zitten binnen enkele tientallen meters van elkaar. Qua hartslagmeting, ik ben nooit fan geweest van optische hartslagmeting aan de pols en een borstband vind ik niet zo comfortabel. Vandaar dat ik een Schoshe Rhythym + heb: wel optisch, maar om de bovenarm. Heb ook een Mio Link gehad, OHR aan de pols, pakte bij mij ook niet helemaal lekker.
De Polar droeg ik in het begin ook dagelijks, maar hij is net te dik daarvoor, hoe is dat met Stratos?
De Stratos is vrij fors, ook best wel dik. Zal vanavond eens even meten en een foto naast de FR920XT maken.

@Spykerracing90 Mooie grafiekjes! Ik plemp de mijne ook even hier neer, scheelt weer klikken voor de lezers. Het gaat telkens om hardloopactiviteiten, waarbij de hartslagmeting van de Stratos wordt vergeleken met een Scosche Rhythym of een reguliere borstband:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/y4u96d26yt5lms6/01RUN%2024%20mrt%20stratos%20vs%20scosche.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/dmplc2d4gl7gj0a/01%20RUN%2023%20mrt%20stratos%20vs%20scosche.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/mhec6sr9q375oua/01%20RUN%2020%20mrt%20stratos%20vs%20scosche.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/fg5bsjxs9gn7i2c/01%20RUN%2025%20mrt%20stratos%20vs%20scosche.png?
Spykerracing90 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 09:32:
[...]Misschien de volgende keer wat water op de pols leggen voor het omdoen, voor een beter contact?[...]
Dat zou eigenlijk niet uit moeten maken bij optische hartslagmeting, gaat meer om licht en of het een beetje strak is.

[ Voor 4% gewijzigd door driedees op 24-04-2018 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Frenz64 schreef op zondag 22 april 2018 @ 12:53:
Nou niet een erg actieve community rond dit horloge,
Opzich wel logisch toch. De Stratos is pas net een paar weken uit, dus er zullen nog niet veel Tweakers het horloge hebben. Daarnaast is de adviesprijs zo;n 100 dollar meer dan bijv. de Bip en de verkoopprijs momenteel zo'n 150 euro meer dan de Bip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voorstad
rens-br schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 10:55:
[...]

Opzich wel logisch toch. De Stratos is pas net een paar weken uit, dus er zullen nog niet veel Tweakers het horloge hebben. Daarnaast is de adviesprijs zo;n 100 dollar meer dan bijv. de Bip en de verkoopprijs momenteel zo'n 150 euro meer dan de Bip.
De chinese versie is al ietsjes langer uit (januari ofzo) en heet daar de Amazfit 2 of Pace 2. De Stratos draait op dezelfde app en firmware (Android) als de Pace, die een jaartje uit is. Rondom de Pace is er een levendige community, zowel wat tweaking betreft (bijvoorbeeld de amazfit tool). Voor de Stratos zal dit niet anders zijn.

De Pace en de Stratos draaien op een aangepaste Android (geen Wear OS) en kunnen geunlockt worden, waarna er apk's op geinstalleerd kunnen worden, zie hier een overzicht.

Volgens mij is de Amazfit Stratos meer dan interessant voor een echte tweaker. :9~

[ Voor 6% gewijzigd door voorstad op 24-04-2018 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
voorstad schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 11:12:
De Pace en de Stratos draaien op een aangepaste Android (geen Wear OS) en kunnen geunlockt worden, waarna er apk's op geinstalleerd kunnen worden, zie hier een overzicht.

Volgens mij is de Amazfit Stratos meer dan interessant voor een echte tweaker. :9~
Dat is wel heel erg cool! Wist dat niet / was daar nog niet achter. Alleen de prijs vind ik nog behoorlijk 'fors'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
rens-br schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 11:14:
[...]
Dat is wel heel erg cool! Wist dat niet / was daar nog niet achter.
8)
Alleen de prijs vind ik nog behoorlijk 'fors'.
Beetje goed rondkijken, ik had 'm via een pre-sale voor nog geen 130 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Ik heb 137 betaald voor de Engelse versie. Een schijntje eigenlijk voor wat je krijgt.
Hij overtreft in functionaliteit ruimschoots mijn zetime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
Nicap schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 13:22:
Hij overtreft in functionaliteit ruimschoots mijn zetime.
Yup! Alleen al dat elke melding gewoon direct doorkomt. En dat het horloge gewoon verbonden blijft wanneer je naar de keuken loopt... Dat is bij de Zetime toch wel eeeehhhh, anders .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
@Spykerracing90 en @driedees Dank voor de info en blijf iid vooral posten, jullie laten de balans op dit moment doorslaan naar de Stratos.

Als ik m'n Polar snel verkoop, wordt het de Stratos, maar duurt het langer, dan haal ik denk ik de bip voor erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
rens-br schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 10:55:
[...]

Het begint al aardig op stoom te komen, maar je moet de bip niet met de Statos vergelijken. De Stratos is meer dan de helft goedkoper dan z'n Garmin, Polar & Suunto equivalenten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• driedees
Frenz64 schreef op maandag 23 april 2018 @ 21:21:
Even hierop terugkomen: de Stratos is 16 mm dik en dus dikker dan de FR920XT.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/inj88021s8u6nb3/2018-04-24%2023.16.32.jpg
Gemeten conform de DCRainmaker™ manier op een deegroller.

Hier de Stratos naast de FR920XT van bovenaf.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/14y7omev601lvoz/2018-04-24%2023.10.13.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Geen horloge dat je 's nachts om houdt, da's duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Frenz64 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 15:29:
Geen horloge dat je 's nachts om houdt, da's duidelijk
Dat valt wel mee.had eerder een Garmin vivosmart hr+, maar merk geen verschil met dragen nachts.
Vind het wel prettig met de alarm functie. En mijn vrouw ook, want zij wordt dan ook niet wakker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:20
Komende van een Tomtom runner 3, was het plan om voor een Garmin 645 music te gaan maar na veel lezen, wikken en wegen hier ook eerst voor de Stratos gekozen.
Na een aantal dagen kan ik niet anders zeggen dat het een mooi degelijk aanvoelend toestel is, beetje dik zoals te zien is op de foto's van driedees.
Op mijn dunne pols lijkt het niet overdreven groot en het gewicht valt me erg mee.
Ik heb 3 maanden niet kunnen hardlopen en daar wil ik het voornamelijk voor gaan gebruiken. Hopelijk wijkt de HR niet teveel meer af van wat ik heb gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Iemand die weet hoe ik makkelijk bij de muziek kom als ik een workout heb gestart?
Ben begonnen met evi O-) , maar na het starten van de workout lukt het me niet om bij de muziek te komen.

De bedoeling was om 2 lessen te doen, maar evi begon weer met les 1. Toen die maar weer gedaan op de terugweg. Maar nu doe ik twe keer zo lang zonder lessen over te slaan :F

Is er ergens een link met uitleg van de navigatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spykerracing90
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19-11-2023
Gisteren met het apparaat gezwommen, hij heeft netjes de baantjes bijgehouden. Pauzeren doet hij niet automatisch, en enkele seconden na het handmatig pauzeren vergrendelt het toestel zich automatisch. Op zich praktisch, maar als je weer wilt starten moet je dus twee handelingen uitvoeren.

En de upload naar Strava werkt dan niet; dat werkt alleen met activiteiten met opgenomen GPS. Een draadje op XDA had daarvoor een workaround, maar dat was voor de Pace en werkt helaas nog niet voor de Stratos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland_otto
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-05 22:02
Hi allemaal,

Ik zit er aan te denken om de stratos 2 te kopen, kan iemand bevestigen dat er geen GPS issues zijn. Ik vind het nogal belangrijk dat de afstand goed wordt gemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

roland_otto schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 20:36:
Hi allemaal,

Ik zit er aan te denken om de stratos 2 te kopen, kan iemand bevestigen dat er geen GPS issues zijn. Ik vind het nogal belangrijk dat de afstand goed wordt gemeten.
Er is nog geen stratos 2. Maar je bedoeld gewoon de stratos.
Ik heb met fietsen en hardlopen geen issues ondervonden. De fix was eigenlijk ook best snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland_otto
Nicap schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 20:44:
[...]

Er is nog geen stratos 2. Maar je bedoeld gewoon de stratos.
Ik heb met fietsen en hardlopen geen issues ondervonden. De fix was eigenlijk ook best snel.
Excuus Stratos (pace 2). Kan je de afstand ook in KM zetten ipv mile bijvoorbeeld?

[ Voor 8% gewijzigd door roland_otto op 02-05-2018 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Je GPS vraag is relevant @roland_otto , de laatste fix heeft het verschil in wat wel correct in de gpx file zat, maar niet altijd correct op het horloge zelf werd weergegeven opgelost. Word ook in het topic gezegd waar je zelf ook post.

Maar of je de afstand kan omzetten? serieus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland_otto
Frenz64 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 21:40:

Maar of je de afstand kan omzetten? serieus?
Excuus :p maar het is wel een aanrader dus :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Afstand kan uiteraard op metric gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Tja, ik twijfel zelf nog een beetje, heb zelf een M600 (staat te koop in V&A) en wilde oorspronkelijk voor de Amazfit bip gaan, vanwege de spectaculaire accuduur en omdat die qua grootte beter geschikt is om gewoon te dragen. Daar vind ik de M600 net te lomp voor. Maar ja, toen kwam ik de Stratos tegen en qua prijs/prestatie (en looks) toch wel heel aantrekkelijk.

Ik zie wel, de M600 hoeft niet perse weg, als dedicated sporthorloge voldoet hij prima. Misschien dat ik de bip voor erbij bestel en eventueel later de Stratos als de M600 verkocht is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:40
benor schreef op woensdag 25 april 2018 @ 19:41:
Komende van een Tomtom runner 3, was het plan om voor een Garmin 645 music te gaan maar na veel lezen, wikken en wegen hier ook eerst voor de Stratos gekozen.
Na een aantal dagen kan ik niet anders zeggen dat het een mooi degelijk aanvoelend toestel is, beetje dik zoals te zien is op de foto's van driedees.
Op mijn dunne pols lijkt het niet overdreven groot en het gewicht valt me erg mee.
Ik heb 3 maanden niet kunnen hardlopen en daar wil ik het voornamelijk voor gaan gebruiken. Hopelijk wijkt de HR niet teveel meer af van wat ik heb gelezen.
Ik ben me nog druk aan oriënteren op een nieuw sport horloge en had eigenlijk de Stratos niet op mijn lijstje staan maar na het lezen en bekijken van reviews die de sportieve kant van het horloge benaderen toch enthousiaster geworden.

De afmetingen van de Stratos zijn best fors dus ik ben benieuwd wat je verstaat onder dunne polsen :p
De Fenix 5 heb ik kunnen passen en staat om mijn polsen van 16,7cm niet onaardig maar het beeld is wel dat het volledig beslag legt over mijn pols.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benor
Mijn polsen zijn ook net onder de 17 cm en heb niet het gevoel dat de Stratos te groot is en het is iets kleiner dan de Fenix 5. In deze video van DesFit kun je dat goed zien en ook het verschil met de kleinere Garmin 645.

YouTube: Amazfit STRATOS Size Comparison VS fenix 5X, Forerunner 645, Fitbit ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benor
the5krunner heeft een uitgebreide review.

https://the5krunner.com/2018/05/04/amazfit-stratos-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Cool, zat er al op te wachten totdat hij voor non abonnees was te lezen.
Ik ben erg benieuwd naar zijn mening ivm doel wat ik voor ogen heb, is het daadwerkelijk een goedkoop en serieus Garmin alternatief :)

[ Voor 8% gewijzigd door Miki op 10-05-2018 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benor
Ik hoop het voor je want dat scheelt nogal qua prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Laatst online: 31-05 15:43
Spykerracing90 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 09:32:

HR:
Gemiddeld 133,1 (Edge) vs 128,7 (Stratos)
Verschil lijkt hem vooral te zitten in de eerste minuten, daar pikt het horloge mijn hartslag niet direct op. Het horloge zat goed strak. Misschien de volgende keer wat water op de pols leggen voor het omdoen, voor een beter contact?
Wanneer je met een ohr gaat meten, zal hij zich eerst moeten calibreren. Scherpstellen aan de hand van het omgevingslicht en daarbij het beste contrast zoeken zodat hij goed kan meten.. Hierdoor duurt het altijd wat langer voordat je eigenlijk kunt beginnen. Dus ook wanneer je al even onderweg bent en merkt dat je je horloge niet strak om je pols hebt, komt er daarna veel minder omgevingslicht bij de sensor en duurt het even voordat hij zich hierop instelt....

http://neurosky.com/2015/...monitoring-which-is-best/

[ Voor 4% gewijzigd door coldasice op 10-05-2018 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
Vandaag voor het eerst met de Stratos een vooraf ingeladen route gevolgd (gpx-bestand gesleur-en-pleurd op het interne geheugen), wandeling van Rhenen naar Veenendaal. Werkte beter dan verwacht, duidelijke breadcrumb op het scherm te zien, makkelijk- in en uitzoomen en Stratos bleef goed op de route. Moet alleen nog uitvogelen of het mogelijk is om te zorgen dat het scherm met de breadcrumb altijd in beeld is, nu sprong het scherm steeds naar de afgelegde afstand - terwijl dat me niet boeit bij het wandelen. Een druk op de grote knop en je zag weer de route, maar toch: m'n Garmin laat juist het laatst gekozen scherm zien, wat ik fijner vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
benor schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 12:53:
Ik hoop het voor je want dat scheelt nogal qua prijs :)
Helaas heeft dit horloge geen mogelijkheid om aangepaste hartslagzonnes in te stellen en daarmee gaat het feestje niet door ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Miki schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 19:10:
[...]

Helaas heeft dit horloge geen mogelijkheid om aangepaste hartslagzonnes in te stellen en daarmee gaat het feestje niet door ;w
Als je je hartslag live kunt aflezen, kun je dit toch prima zelf? Ik heb altijd met tomtom hartslag zones gelopen, maar mee gestopt. De continue waarschuwingen zijn irritant en weinig relevant, met een beetje ervaring kun je prima in je zones blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
coldasice schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 07:31:
[...]

Als je je hartslag live kunt aflezen, kun je dit toch prima zelf? Ik heb altijd met tomtom hartslag zones gelopen, maar mee gestopt. De continue waarschuwingen zijn irritant en weinig relevant, met een beetje ervaring kun je prima in je zones blijven...
Binnenkort ga ik weer een sport medische keuring doen en daarbij worden ook je hartslagzones bepaald. Deze zones zijn veel nauwkeuriger(ECG en gasmeting) dan de berekende zones aan de hand van je leeftijd wat veel merken standaard doen.
Het is dan erg fijn als deze waarden goed staan ipv ik zelf steeds real time de verschillen moet berekenen.

Btw trainen in de juiste zones is erg effectief. Het kost alleen tijd en geduld wat veel mensen niet hebben waardoor de lagere aërobe zones worden overgeslagen omdat bij het minst geringste een alarm af gaat. Echter op de lange termijn heb je veel meer profijt van trainen in de juiste zones. Maffetone en 80/20 Fitz Gerald zijn beide trainingsmethoden die hebben bewezen effectief te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Volledig eens, maar als ik in zone 2 train, houdt ik mijn hartslag gewoon onder de 145, dan hoeft ik maar 1 waarde te onthouden. En wanneer die bij ene bergje op omhoog gaat, ietsje rustiger, maar er is niks aan de hand wanneer die er even overheen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
coldasice schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 08:57:
Volledig eens, maar als ik in zone 2 train, houdt ik mijn hartslag gewoon onder de 145, dan hoeft ik maar 1 waarde te onthouden. En wanneer die bij ene bergje op omhoog gaat, ietsje rustiger, maar er is niks aan de hand wanneer die er even overheen gaat.
Wat je schrijft begrijp ik helemaal maar al mijn zones worden straks medisch bepaald ipv het specifieke horloge wat het doet aan de hand van onnauwkeurige berekeningen. Het kan dus goed mogelijk zijn dat er 10 a 15 slagen verschil per zone in kan zitten. Zodoende zou ik graag zelf mijn zones willen instellen aan de hand van de medisch vastgestelde waarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Volgens mij kan je dat manipuleren met het invoeren van je maximale hartslag, de zones berekent het horloge aan de hand van die opgave, bij mij iig wel. Bij de TomTom die ik had was dat ook zo en idem bij mijn M600. De andere zones zijn standaard percentage van de HR max.

[ Voor 5% gewijzigd door Frenz64 op 11-05-2018 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Frenz64 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 09:52:
Volgens mij kan je dat manipuleren met het invoeren van je maximale hartslag, de zones berekent het horloge aan de hand van die opgave, bij mij iig wel. Bij de TomTom die ik had was dat ook zo en idem bij mijn M600. De andere zones zijn standaard percentage van de HR max.
Maar dat is juist het gehele punt de aanname die je doet berust op formules die voldoen voor de meesten maar niet voor iedereen waaronder ik. Mijn max hr klopt bijvoorveeld niet volgens de formule 220 minus leeftijd.
Ik heb liever dat ik de data die ik verkrijg uit de medische keuring kan invoeren in mijn horloge dan dat ik ga zitten manipuleren met instellingen.

Anyway dit raakt geheel off-topic dus bij deze :w

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 11-05-2018 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Frenz64 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 09:52:
Tomtom kun je geheel aanpassen, ten minste, tegenwoordig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coldasice
Misschien even voor de duidelijkheid erbij vermelden dat de gewone stratos 2 geen saphire glas heeft, alleen de 2s heeft dit. De 2 is te koop voor rond de 140 euro. De 2S is lastiger verkrijgbaar, via geekbuying alleen de chinese 2S versie. Deze is vaak ook te herkennen aan het lederen bandje...

https://www.smartwatchspe...vs-amazfit-2s-smartwatch/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-05 20:59
Leuk dat er een Topic is gekomen voor de Stratos.

Ik heb ook maar een Stratos besteld. Ik wilde eigenlijk een Wear OS horloge kopen maar gezien de slechte batterij prestaties, waterdichtheid en de prijs besloten om eerst eens de Huami Amazfit Stratos English version te kopen. Bellen is echt geen must voor mij en zeker geluid hoeft een horloge voor mij niet te produceren. Dat er notifications worden getoond is wel een aardigheid maar voor mij ook niet echt een must.

De reden waarom ik een Wear OS wilde was de app Runtastic die ik heb gekocht en al jaren gebruik. Mijn gedachte was om dan deze app op het horloge te blijven gebruiken. Echter zoals hierboven omschreven zijn de prestaties en oordelen van de huidige Wear OS watches mij iets te laag. Waterdichtheid is echt wel een must voor mij en de batterij moet echt wel minimaal twee dagen meegaan. De Ticwatch S leek ook aardig maar deze schijnt niet echt goed over een bad te kunnen. Ook de batterij gaat met normaal gebruik een dag tot anderhalf mee.

Tevens weer fantastisch dat er weer ROMS worden uitgebracht voor dit horloge. Ik ga daar zeker eens mee aan de slag want er schijnt zelfs een Nederlandstalige ROM te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Plus, dat er iedere week een update verschijnt vanuit de fabrikant, in het Chinees dat wel, maar de customs roms houden dit goed bij zodat je die gewoon kunt gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

coldasice schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 17:00:
Plus, dat er iedere week een update verschijnt vanuit de fabrikant, in het Chinees dat wel, maar de customs roms houden dit goed bij zodat je die gewoon kunt gebruiken
Update?

Ik heb het horloge nu net iets langer dan een maand, maar heb nog maar 1 update gezien van de app zelf. Horloge nog niet. Heb de globale versie.
Of moet ik dan verbonden zijn via WiFi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Nicap schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 19:39:
[...]

Update?

Ik heb het horloge nu net iets langer dan een maand, maar heb nog maar 1 update gezien van de app zelf. Horloge nog niet. Heb de globale versie.
Of moet ik dan verbonden zijn via WiFi?
Klopt, release cycle van de internationale versie is anders dan de chinese, via xda developers is dit na te kijken. Maar uiteindelijk krijg je dezelfde verbeteringen doorgevoerd, maar niet zo frequent en later. Op xda staat een stratosfied custom rom, die zit nu op 2.0.17.1, meest recente chinese firmware is 2.0.20.0 van afgelopen donderdag.

Iedere donderdag komt een nieuwe versie uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Het zou mooi zijn als ik bijv de Runtastic app op de Stratos kon zetten. Iemand al ervaringen met tweaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
henkb123 schreef op maandag 21 mei 2018 @ 16:19:
Het zou mooi zijn als ik bijv de Runtastic app op de Stratos kon zetten. Iemand al ervaringen met tweaken?
Stratos maakt gebruik van Android framework, een gedeelte van android waardoor sommige android apps werkend te krijgen zijn. Voor dit soort dingen kun je het beste op xda developers kijken. Ik volg het op de voet dus als ik meer geluiden zie, zal ik ze hier melden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Kreeg vanmorgen een melding op de stratos voor een update. Heb nu versie 2.3.2.8 als rom.

Geen idee wat de wijzigingen zijn. Kan ik dat ergens op xda vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:06
Nicap schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 07:40:
Kreeg vanmorgen een melding op de stratos voor een update. Heb nu versie 2.3.2.8 als rom.

Geen idee wat de wijzigingen zijn. Kan ik dat ergens op xda vinden?
In de app krijg ik de melding dat deze update de data synchronisatie met iPhone verbetert, en updates voor UI en kleine bugfixes, nog niet hele duidelijke info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-05 14:04
De vorige versies werkten goed samen met Mi Fit (Pace en Blip in ieder geval), is dat voor deze ook zo? Ik heb namelijk een hele geschiedenis in Mi Fit en zou het zonde vinden om dat kwijt te raken. Of is er een optie om deze data in een andere app samen te laten komen met de data van de Stratos?

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122462

Weet iemand als je de Engelse rom kan flashen op de chinese versie (zonder de bootloader te unlocken)? Zoja, zijn er daarna nog verschillen? Chinese versie is namelijk goedkoper om te bestellen.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 122462 op 23-05-2018 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
Anoniem: 122462 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 18:04:
Weet iemand als je de Engelse rom kan flashen op de chinese versie (zonder de bootloader te unlocken)? Zoja, zijn er daarna nog verschillen? Chinese versie is namelijk goedkoper om te bestellen.
Dat ligt eraan wat je bedoelt met "de Engelse rom". Je kunt namelijk "een Engelse rom" flashen op de Stratos, maar dan het je niet "de Engelse rom" van de internationale versie. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus je kan de Chinese versie nooit hetzelfde krijgen als de international versie, omdat DE internationale rom niet beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05 21:13
Anoniem: 122462 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 18:04:
Wat is het verschil, een 10 tje? heb hier de Engelse versie, van Ali, vanuit Spanje verzonden, met de laatste ( uk) versie. Lijkt me namelijk niet dat je zonder bootloader iets anders kan laden dan wat erop zit?
Tot nu toe is de ervaring prima iig. Tikje groot, en screentapping is nog wat buggy. Notificaties werken iig als een zonnetje. Slaap meting is ok, bijzonder fijn is ook dat je altijd de tijd kan lezen in een soort van rust modus ( zonder cont HR ) en je dan op 10 % accu per dag zit. Dit is de eerste echte pebble opvolger wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Goed om te horen dat je zo positief bent en dat de batterij vrij lang mee gaat, als je die lemfo watches ziet, zien er strak uit maar een batterij duur van 8uur is echt onacceptabel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
Op dit moment zit ik op 71% batterij, 2 dagen 17 uur sinds opladen. Ook erg blij mee!
Al moet ik er wel bij zeggen dat ik in die (bijna) 3 dagen maar 1x een uurtje activiteit heb bijgehouden.
Plus een stuk of 5 hartslagmetingen.
Heb wel gemerkt dat het een aanslag op de accu is om GPS en constante hartslagmeting aan te hebben. Ach, gelukkig valt mijn sportieviteit de laatste dagen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
Wat ik nog wel mis , is een setting ( zoals op de bip) die je HR bv per x minuten registreert. En dat je de interval dan zelf in kan stellen. Dat zal iig wat accu schelen. maar goed, dat kan nog komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Ik heb de Stratos nu 3 dagen in gebruik. Ik heb nog niet het WOW gevoel.

Het scherm moest echt ff wennen. Echter bij voldoende licht is het een mooi plaatje. Als er minder licht is wordt het al snel flets en moet de achtergrond verlichting aan. Bij mij staat deze dus oop op automatisch aan.

De apps zijn wel duidelijk alhoewel de bediening erg moet wennen. Whatssapp komt goed door maar vaak staat er bijv 3 berichten in 2 chats. Die zien dan niet leesbaar, vreemd genoeg.

De sport apps zijn wel compleet, veel info en de GPS met hartslag lijkt goed te werken.

De batterij gaat best lang mee maar de 10% per dag zoals sommigen hierboven schrijven haal ik bij lange na niet. Ik zit met minimaal gebruik al snel op 30% per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
Even je settings tweaken HenkB? Hier staat alles op zunnig zeg maar, dus bv niet aan op ''beweging pols '' maar sec op tikken scherm. ook de setting ''telefoon niet in handbereik'' uitzetten, en de ''lost connection'' aan laten staan ?
Merk wel dat zodra je ook maar iets gaat doen , bv een timer, stopwatch, HR of weet ik veel wat, het onmiddellijk stroom gaat trekken. Had gister bv even een kook-timer lopen, en vergeten uit te zetten. Dat trekt meteen 5 % per uur :)
Ik kom van Fitbit af, dus sowieso is de notificatie werking hier een enorm feest :) Wel wat moeit met het oplaad dingetje, dat past nogal krap, en is soms gedoe om hem dan ook te laten laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Dat van die notificaties vind ik ook wl jammer. Dat is erg onduidelijk ja. Pak je alsnog je telefoon om te kijken wat het bericht is. Hopelijk veranderd dat nog. Of wordt het zo overgenomen van de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
Zijn er hier ook mensen die eerst de bip hebben gehad?

Ik heb nu zelf ongeveer 1.5 maand de bip die totaal niet bevalt qua batterijduur en metingen en ben op zoek naar wat anders. (Mijn bip is waarschijnlijk kapot oid, maar de verkoper reageert niet)

Nu zit ik te twijfelen tussen de fitbit Versa (de rose gouden kast is toch wel mooi vrouwelijk qua kleur, ik blijf toch wel een meisje wat dat betreft 😅) en de Stratos.

Hoe sterk is de trilfunctie? Ik merk bij de bip dat ik er soms niet wakker van word als hij trilt bij een telefoongesprek terwijl ik slaap.
Ook is de bluetooth verbinding slecht in huis. Maar dat kan ook aan mijn huis liggen

Ik wil hem overigens gebruiken voor hardlopen, zwemmen en in de sportschool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Ik gebruik de stratos als wekker en ik heb me nog niet verslapen :)

Wat betreft Bluetooth verbinding kan ik zeggen dat het bereik prima is. Ik laat de telefoon soms liggen op het buro en loop dan rond 20 meter er vanaf. Krijg dan nog steeds meldingen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
.........Nu zit ik te twijfelen tussen de fitbit Versa (de rose gouden kast is toch wel mooi vrouwelijk qua kleur, ik blijf toch wel een meisje wat dat betreft 😅) en de Stratos......
Ik weet niet of je ook een meisjespols hebt, de Stratos is niet zo huge als de Fenix 5, maar het scheelt niet veel.

[ Voor 4% gewijzigd door Frenz64 op 29-05-2018 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Voor mijn dochter heb ik de Pace besteld. Zij vond de stratos echt te groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snipeer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08-2024
Ik heb sinds een paar uur ook een Stratos. Het bevalt prima maar ik krijg onder de sports apps de snelheid etc niet aangepast naar km/h. Op de app op mijn iPhone staat het gewoon op meteric, weet iemand ofdat dit aan te passen is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
snipeer schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 21:23:
Ik heb sinds een paar uur ook een Stratos. Het bevalt prima maar ik krijg onder de sports apps de snelheid etc niet aangepast naar km/h. Op de app op mijn iPhone staat het gewoon op meteric, weet iemand ofdat dit aan te passen is ?
Zeker kan dat, bij Amazfit staat daar een korte uitleg over:
https://support.amazfit.c...Metric-on-Amazfit-Stratos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snipeer
YdieresiS schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 07:25:
[...]

Zeker kan dat, bij Amazfit staat daar een korte uitleg over:
https://support.amazfit.c...Metric-on-Amazfit-Stratos
daar staat het ook op metric, maar bij de running app staat nog steeds alles op milage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
snipeer schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 08:30:
[...]

daar staat het ook op metric, maar bij de running app staat nog steeds alles op milage
Daar kan ik je dan helaas niet mee helpen, ik heb zelf geen Stratos, hou het topic in de gaten om te kijken of ik er 1 ga aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
snipeer schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 08:30:
[...]

Het getal dat onder milage staat wordt gelukkig wel uitgedrukt in kilometers.
Want wat is het Engelse woord voor kilometerstand?
Zat de eerste keer ook even vreemd te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snipeer
Sibrand schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 08:39:
[...]

Het getal dat onder milage staat wordt gelukkig wel uitgedrukt in kilometers.
Want wat is het Engelse woord voor kilometerstand?
Zat de eerste keer ook even vreemd te kijken.
aha mooi, vanavond is testen, thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
Frenz64 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:16:
[...]

Ik weet niet of je ook een meisjespols hebt, de Stratos is niet zo huge als de Fenix 5, maar het scheelt niet veel.
Ja dat wel, mn pols is net zo breed als de amazfit bip. Die is qua maat eigenlijk perfect maar hij werkt gewoon niet goed. Dus gaat die naar mn zoon voor de telefoonnotificaties aangezien hij zn telefoon nooit hoort als ik bel (tieners 🙄)

Ik twijfelde ook nog tussen de pace en de stratos, maar de stratos is net als de fitbit versa nieuwer en ik wil toch altijd wel het nieuwste.

En ik zag dat je de Stratos ook kon koppelen aan de Xiaomi gateway, dus dat is wel handig (dan kunnen de yeelights uit als ik bijv naar buiten ga)

[ Voor 10% gewijzigd door Janet_ op 30-05-2018 18:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DIKKEHENK
Janet_ schreef op maandag 28 mei 2018 @ 21:01:
Zijn er hier ook mensen die eerst de bip hebben gehad?

Ik heb nu zelf ongeveer 1.5 maand de bip die totaal niet bevalt qua batterijduur en metingen en ben op zoek naar wat anders. (Mijn bip is waarschijnlijk kapot oid, maar de verkoper reageert niet)

Nu zit ik te twijfelen tussen de fitbit Versa (de rose gouden kast is toch wel mooi vrouwelijk qua kleur, ik blijf toch wel een meisje wat dat betreft 😅) en de Stratos.

Hoe sterk is de trilfunctie? Ik merk bij de bip dat ik er soms niet wakker van word als hij trilt bij een telefoongesprek terwijl ik slaap.
Ook is de bluetooth verbinding slecht in huis. Maar dat kan ook aan mijn huis liggen

Ik wil hem overigens gebruiken voor hardlopen, zwemmen en in de sportschool.
Mocht je de versa halen, koop m iig bij een etailer in NL. Dan kan je hem gewoon terugbrengen & geld retour als het niet doet wat men roept in de advertentie. Fitbit is namelijk niet OS compatible, maar telefoon type en model compatible.
Tril functie is op max vergelijkbaar met een fitbit, en iig voldoende als je niet sport. Als je serieus aan t fietsen oid bent, dan is de tril functie net voldoende.
Wat wel een enorm verschil is, is de connectie tussen je tel, en de stratos vergeleken met Fitibit os2 smartdingen. De stratos geeft notificaties onmiddellijk door. De communicatie is wat dat betreft gewoon 100 %. En volgens mij is dat bij Fitbit helaas niet t geval. versa heeft geen GPS, stratos wel. De Stratos heeft ook niet dat hele Fitbit sociale media /friends blahblah gedoe, en dat vind ik persoonlijk een enorme plus.
Fitbit's verdien model ligt duidelijk op t sociale gebeuren en delen/sharen. En Stratos is 50 € goedkoper.

Heb m nu 2 weken, en t bevalt prima iig. ( en wil nooooooooooooit meer iets van Fitbit :) )

ps oh ja, betreffende t formaat, de stratos is groter dan de bip. 0,7 cm ongeveer. Tis een groot ding zeker als je dunne polsen hebt. maar t weegt geen drol.

[ Voor 5% gewijzigd door DIKKEHENK op 31-05-2018 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Met notifications aan vreet de Stratos toch wel energie. Ik kan nu ongeveer 1,5 dag met een lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog mensen die hem via dhgate seller 'skyontop' ontvangen hebben? Ik en nog een ander forummember hebben problemen met bestelling. Gelieve te laten weten als dat ook het geval zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

henkb123 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 20:00:
Met notifications aan vreet de Stratos toch wel energie. Ik kan nu ongeveer 1,5 dag met een lading.
Ik zit op 39% nu en hij staat nu 4 dagen en 10 uur aan. Inclusief notificaties.
Wellicht andere instellingen aan? Ik heb HR altijd aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkkk1972
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-09-2023
Hallo stratos liefhebbers,

Ik heb dit horloge nu 2 dagen en ben er erg enthousiast over. Hiervoor had ik een Motorola 360 sport, die nauwelijks de dag volmaakte.
Wat een verschil en wat een functies, ik heb ze nog niet allemaal ontdekt...

Heeft iemand een idee hoe ik kracht training in de sportschool zou kunnen registreren? Een "indoor fitness ' stand mis ik nog wel... Of is hier al iets op bedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Nicap schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 20:17:
[...]

Ik zit op 39% nu en hij staat nu 4 dagen en 10 uur aan. Inclusief notificaties.
Wellicht andere instellingen aan? Ik heb HR altijd aan staan.
Of een slecht exemplaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
Henkkk1972 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 20:45:
Hallo stratos liefhebbers,

Ik heb dit horloge nu 2 dagen en ben er erg enthousiast over. Hiervoor had ik een Motorola 360 sport, die nauwelijks de dag volmaakte.
Wat een verschil en wat een functies, ik heb ze nog niet allemaal ontdekt...

Heeft iemand een idee hoe ik kracht training in de sportschool zou kunnen registreren? Een "indoor fitness ' stand mis ik nog wel... Of is hier al iets op bedacht?
Ik zet hem meestal op indoor cycling, dat is toch mijn warming up. Zal de meting van calorieën niet heel nauwkeurig zijn (al komt hij soms best in de buurt!) Maar ik ben vooral benieuwd wat mijn HR doet tijdens bepaalde oefeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Inmiddels is er weer een chinese firmware update met hieronder de slecht vertaalde samenvatting:

Versie 2.0.22.0 update
- nieuw Virtual Rabbit-modus, die hardlopen, indoor hardlopen, buiten rijden en trailrunning ondersteunt, is ingeschakeld in Sportinstellingen> Bewegingsbediening
- Geoptimaliseerde hartslaguitvoer van Bluetooth
Heartbeats na disconnectie is abnormaal - Gecorrigeerd voor verschillende bugversienummers

Virtual Rabbit lijkt een soort Pacer functie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkkk1972
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-09-2023
@Sibrand thanx, ik zal het morgen proberen...

Vandaag 5 km gewandeld om te kijken wat hij allemaal meet, heerlijk om al die meetgegevens te zien die hij opslaat!

BTW, de hart rate pagina in de App is nog in het Chinees, toch heb ik de laatste versie, dacht ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland_otto
Goedemorgen allemaal,

Sinds gister in het bezit van de Xiaomi Stratos maar ik loop tegen een probleem aan. Als ik de telefoon wil verbinden met mijn Xiaomi Mi 6 wordt hij succesvol verbonden, echter blijft de telefoon op het scherm staat met please scan de QR code with the app. Mijn telefoon geeft elke keer aan connected, ik kan dus ook niet op de knopjes drukken op het horloge, alleen reboot, poweroff. Ik heb de telefoon al geunpaired en ook reboot op de telefoon gedaan.

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
henkb123 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 20:00:
Ik zou toch even goed naar je scherm aan/uit, en backlight functies kijken? Want hier doet hij 10 % per dag, incluis alle notificaties aan, en continue HR uit.
Kijk ook even of er nog wat in de achtergrond loopt, ik had bv een timer aanstaan, en dat vrat meteen 5 % per uur op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

roland_otto schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 09:24:
Goedemorgen allemaal,

Sinds gister in het bezit van de Xiaomi Stratos maar ik loop tegen een probleem aan. Als ik de telefoon wil verbinden met mijn Xiaomi Mi 6 wordt hij succesvol verbonden, echter blijft de telefoon op het scherm staat met please scan de QR code with the app. Mijn telefoon geeft elke keer aan connected, ik kan dus ook niet op de knopjes drukken op het horloge, alleen reboot, poweroff. Ik heb de telefoon al geunpaired en ook reboot op de telefoon gedaan.

Iemand een suggestie?
De amazfit app deinstalleren en opnieuw installeren?
Vreemd probleem.

Zie net dat er een nieuwe versie is van de app. Changeling is dat er bug fixes zijn mbt pairen. :)

Dus wie weet

[ Voor 7% gewijzigd door Nicap op 02-06-2018 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
Nicap schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 10:54:
[...]

De amazfit app deinstalleren en opnieuw installeren?
Vreemd probleem.
Ik had dat ook, en toen bleek dat ik de BT link toestemming moest geven op de telefoon. De melding zat verstopt onder de amazfit app...dus na kwartiertje pielen vond ik m eindelijk. Voordeel is nu ook, dat als de telefoon in de buurt in van de stratos, ik geen pin meer hoef in te geven voor unlock screen :)

[ Voor 14% gewijzigd door DIKKEHENK op 02-06-2018 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland_otto
Het was de App op de smartphone, gelukkig net een update beschikbaar inderdaad en die heeft het verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
DIKKEHENK schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 10:13:
[...]

Mocht je de versa halen, koop m iig bij een etailer in NL. Dan kan je hem gewoon terugbrengen & geld retour als het niet doet wat men roept in de advertentie. Fitbit is namelijk niet OS compatible, maar telefoon type en model compatible.
Tril functie is op max vergelijkbaar met een fitbit, en iig voldoende als je niet sport. Als je serieus aan t fietsen oid bent, dan is de tril functie net voldoende.
Wat wel een enorm verschil is, is de connectie tussen je tel, en de stratos vergeleken met Fitibit os2 smartdingen. De stratos geeft notificaties onmiddellijk door. De communicatie is wat dat betreft gewoon 100 %. En volgens mij is dat bij Fitbit helaas niet t geval. versa heeft geen GPS, stratos wel. De Stratos heeft ook niet dat hele Fitbit sociale media /friends blahblah gedoe, en dat vind ik persoonlijk een enorme plus.
Fitbit's verdien model ligt duidelijk op t sociale gebeuren en delen/sharen. En Stratos is 50 € goedkoper.

Heb m nu 2 weken, en t bevalt prima iig. ( en wil nooooooooooooit meer iets van Fitbit :) )

ps oh ja, betreffende t formaat, de stratos is groter dan de bip. 0,7 cm ongeveer. Tis een groot ding zeker als je dunne polsen hebt. maar t weegt geen drol.
Ik vind het echt nog steeds lastig. De stratos is wel echt een mega horloge vergeleken met de bip. Misschien komt dat omdat hij rond is.
Ik ben er echt nog niet over uit. De versa kan ik idd gewoon in de winkel halen en dan heb ik normale garantie. Mijn bip is bijv vanaf het begin erg slecht. Hij meet te vee stappen en de batterij gaat maar 3 dagen mee. Zelfs als ik hem alleen als horloge gebruik met een standaard watchface. En de verkoper reageert gewoon niet. Dus daar ben ik huiverig voor met de stratos. Wil niet 150 euro door de plee spoelen bij wijze van spreken.

Ik heb overigens de galaxy s8 dus de versa moet wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snipeer
ik heb nog een vraagje over de stratos, als de backlight uitgaat wordt de skin ( vooral bij analoge ) lelijk, het is net ofdat de resolutie ineens een stuk lager is. zijn er meer mensen die dit hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland_otto
Ik heb nu 3x met de Stratos hardgelopen maar hij heeft maar 1x de activiteit gesynchroniseerd met Strava. Hebben jullie een idee hoe dit kan en eventueel een fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
roland_otto schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 17:35:
Ik heb nu 3x met de Stratos hardgelopen maar hij heeft maar 1x de activiteit gesynchroniseerd met Strava. Hebben jullie een idee hoe dit kan en eventueel een fix?
Hier even in neuzen?
https://forum.xda-develop...atch-sync-strava-t3543208

Gaat vooral over de pace, maar dit zou ongeveer hetzelfde platform moeten zijn...mocht je het gevonden hebben, houden wij ons aanbevolen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland_otto
coldasice schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 20:18:
[...]

Hier even in neuzen?
https://forum.xda-develop...atch-sync-strava-t3543208

Gaat vooral over de pace, maar dit zou ongeveer hetzelfde platform moeten zijn...mocht je het gevonden hebben, houden wij ons aanbevolen...
Ik heb het idee dat het niet heel lekker werkt maar bedankt. Gekke is dat ik sinds hij de eerste keer synchroniseerde geen update van de rom of app heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
Heb je Data Upload aan staan in de settings? Wanneer je in de app het scherm ververst (en een wielrennertje bovenin ziet fietsen), komt de data ook niet binnen?

Op mijn Stratos werkt de upload ieder keer perfect, zowel naar de App zelf, als naar Strava. Juist één van de zaken dat prima functioneert!

*update* ik lees net dat er gisteren inderdaad een issue is geweest met de Pace.
  • Gisteren:
  • " For the first time my pace didn't sync my run with Strava. The run is synced with the app and I see it it also uploaded it to the cloud. Everything is normal but it doesn't show on Strava. Any suggestions?"
  • Vandaag:
  • "It is fixed. New activities will sync almost instantly, old ones must be exported on watch to GPX and uploaded manually to Strava."

[ Voor 44% gewijzigd door voorstad op 06-06-2018 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-06 16:51

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Gisteravond ook 'n Stratos besteld, via Ali komt ie vanuit 'n Spaans magazijn. Hopelijk voor 't weekend al binnen :)

Ben benieuwd of 't een vooruitgang is ten opzichte van m'n Ticwatch S. Qua accuduur wel in ieder geval :Y
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Cases, bandjes, protectors, e.d.: [Xiaomi Amazfit Stratos] Accessoires
- Winkels, aanbiedingen, prijzen: [Xiaomi Amazfit Stratos] Levertijden & Prijzen